Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Albelda bromt: 'Barcelona en Real zijn steeds meer gaan uitgeven'

Laatste update:

David Albelda is de ontwikkelingen in het Spaanse voetbal meer dan zat. De middenvelder staat onder contract bij Valencia, dat absoluut een topclub is, maar al jarenlang geen serieuze kans meer maakt op de landstitel. Barcelona en Real Madrid domineren de Primera División en zijn ook deze zomer weer druk bezig met het versterken van de elftallen. Albelda begrijpt daar niets van.

/

Barcelona haalde bij Valencia international Jordi Alba weg, terwijl Real druk bezig is met de komst van Luka Modric van Tottenham Hotspur. "In de laatste jaren zijn Barcelona en Real steeds meer gaan uitgeven", bromt Albelda. "Binnenkort hebben ze de beste spelers ter wereld in hun selectie, twee voor iedere positie. Real Madrid werd kampioen en had meer dan honderd punten. Die selectie heeft eigenlijk geen versterkingen nodig, maar toch gaan ze weer de markt op."

"Barcelona heeft onze beste speler weggehaald en Real is bezig met Luka Modric. Dat gaat ook weer dertig tot veertig miljoen kosten", vervolgt Albelda. "Met dat geld zouden wij wonderen kunnen verrichten." Valencia eindigde in het afgelopen seizoen als derde in de Primera División, met dertig punten minder dan nummer twee Barcelona en 39 (!) minder dan kampioen Real Madrid.

De Spaanse competitie is minder leuk geworden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Te zot voor woorden. Zou eens afgelopen moeten zijn. Gaat helemaal niet meer om voetbal

27 juli 2012 om 00:36

Heb je helemaal gelijk in! Maar Valencia had toch ook grote schulden? Het stadion kon niet worden afgebouwd door geldgebrek? Hoe komen ze dan aan dat geld tekort? Aankopen?

27 juli 2012 om 07:33

Valencia had op Maandag, 23 april 2012 om 16:15 nog een schuld van 400 Miljoen....
Barca en Real ongeveer 600 Miljoen en Atletico 500 Miljoen..

Zie ( http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=163819 )

Het is toch te Triest voor woorden dat een clubje als Haarlem met 2 miljoen euro schuld failliet gaat en dat deze clubs blijven bestaan. Maar als deze clubs niet meer rood mogen staan gaan de banken failliet in Spanje alleen deze 4 clubs hebben een schuld van 2,1 Miljard. En daar geven wij weer geld aan uit om ze te steunen in deze moeilijke tijden....

27 juli 2012 om 09:27

Het is een leuk verhaal wat je vertelt Jonhie, maar niet helemaal correct. De schuld van Barcelona ligt boven de 300 miljoen, dus dat klopt. Maar de schuld van Real is teruggebracht tot 174 miljoen.

Je hebt overigens wel gelijk dat Real daarmee een lagere schuld heeft dan Valencia, dus misschien moet Albelda zich drukker maken om de financiele huishouding van zijn eigen club dan die van anderen.

Een club als Haarlem is natuurlijk niet te vergelijken met Barca, Real, Valencia en Atletico. Deze clubs hebben internationale aanzien en supporters. Je kan verwachten dat zij hun schuld makkelijk kunnen ondersteunen en de rente kunnen betalen.

Als de clubs niet meer rood mogen staan gaan de banken niet direct failliet; ze krijgen namelijk het geld dat ze hebben uitgeleend gewoon terug. Dat geld kunnen ze dan weer aan, bijvoorbeeld de overheid, uitlenen. Die rente halen ze echt wel binnen.

Al met al is het gewoon een beetje doembeeld wat je neerzet, wat niet helemaal klopt. Weet ook zeker dat als de Spaanse clubs gedwongen worden geen schulden meer te hebben dat ze dit binnen 2 seizoenen klaarspelen.

27 juli 2012 om 16:06

Uhm.. de schuld van Valencia is als ik me niet vergis nu rond de 200 miljoen.
En bovendien heeft Albelda het erover dat Barcelona en Real nu meer zijn gaan uitgeven en valencia doet dit niet.
De hoogste uitgave tot nu toe in deze transferperiode van valencia is 4 miljoen..
En bovendien is Albelda zijn punt dat Real en Barca al een goed eftal hebben en blijven aankopen.

Het geld te kort van valencia komt door een fout beleid van de vorige president, maar ze zijn nu dus hard bezig hun schulden af te bouwen. Bovendien hervatten ze in september de bouwen van Nou Mestella.

Ik vind 15 miljoen voor Barcelona, en voorlopig nog niets voor Real best wel meevallen (of heb ik iets gemist?), al heeft hij natuurlijk een punt.

27 juli 2012 om 03:10

Inderdaad, valt behoorlijk mee voor clubs die samen bijna een miljard schuld hebben en jaar in, jaar uit bewijzen veruit de beste elftallen van de competitie te hebben.
Snap sowieso niet dat er aankopen gedaan worden, Barcelona heeft toch zo'n goede jeugd rept iedereen over, waarom is er dan geen linksback die er kan staan, maar moeten ze zich nog verder de schulden in werken?
Als over een paar jaar dat Financial Fair Play daadwerkelijk komt, dan wordt een elftal belangrijk om een goede organisatie en niet meer om zoveel mogelijk spenderen.

27 juli 2012 om 06:38

Wie hebben er samen een miljard schuld? Oh, je weet het niet? Praat je anderen gewoon maar na? Real zit nu rond de 120mil en barca zit ook niet meer boven de 300. Er wordt dus gewoon aan gewerkt.

27 juli 2012 om 07:37

Ok dus jij wilt zeggen dat er in 3 maanden tijd een schuld is afgelost van:

Barca 600 Miljoen naar 300 Miljoen

Real 600 Miljoen naar 120 Miljoen

Lijkt me niet....

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=163819

27 juli 2012 om 07:55

@johnies: Misschien moet je je feiten eens beter checken, want Barca heeft zijn schuld inderdaad aardig verminderd. Zodanig dat de schuld nog maar net boven de 300 miljoen zit, dus in 3 maanden tijd is er al heel wat afgelost ja.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=169400

En wat er in je eigen artikel al staat: "de Spaanse regering is nu met competitie-organisator LFP overeengekomen dat de clubs hun belastingschuld voor 2020 weggewerkt moeten hebben.". Oftewel, er wordt aan gewerkt, ze zijn op de goede weg, maak je niet druk.

27 juli 2012 om 08:53

De FFP gaat echt niet werken tegen Madrid en Barcelona. Vooral die eerste hebben zo'n enorm hoge omzet, dat zij dat makkelijk zouden moeten kunnen redden. Op dit moment zijn zij ook samen met Man United de enige topclub die hun salariskosten onder vijftig procent van de omzet weet te krijgen. Barcelona en Real Madrid kunnen dan echt nog wel zoveel spenderen als het niet meer wordt. Dan zoeken ze wel extra inkomsten, die niet moeilijk te vinden zullen zijn.

27 juli 2012 om 13:40

Waarom handjes boven hun hoofd houden. Ik vind dit te gek voor woorden dat dit
normaal is. Ik vind dat spaanse clubs geen schulden meer mogen hebben. Waar halen ze het geld vandaan. Ja van ons! Slaat nergens meer op. Clubs zonder schulden. Is de normaalste zaak van de wereld dat ze dat tegenwoordig hebben. En als ze geld nodig hebben Real of Barca is er altijd wel een bank die wil helpen. Nu vallen de banken om.

Daarom vind ik Nederlandse ploegen of Duitse ploegen zoals Bayern die in de Champions league finale komt veel mooier dan dat poenerige gedoe. FFP mag van mij nu beginnen.

27 juli 2012 om 14:42

yamiown

Samen hebben ze ongeveer een schuld van een half miljard, waar deze een paar jaar geleden bijna een miljard was. Dat ze versterken terwijl ze de beste elftallen van de competitie hebben is omdat ze allebei geen genoegen nemen met de tweede plaats en constant met elkaar concurreren. Als Barça sterker wordt zal real niet kunnen achterblijven en andersom. Dat Barça een goede jeugd heeft betekent niet dat ze hiermee per definitie alles kunnen oplossen. Ze doen er zoveel mogelijk mee en dat is uitstekend. Dat ze tijdelijk geen geschikte linksback in de jeugd hadden is geen schande hoor. Dat ze er dan een voor 14 miljoen halen terwijl de hun schuld afbouwen evenmin. Als ik me niet vergis heeft het alom geroemde Arsenal ook schulden en deze zomer al meer gespendeerd. Is ook geen probleem want de schuld neemt af. Als de FFP komt hebben clubs als Valencia waarschijnlijk meer problemen dan Barça en real.

Albelda speelt gewoon bij een club waar de financiële huishouding een puinhoop is geworden waardoor ze hun beste spelers constant (hebben) moeten verkopen. Met Villa, Silva, Mata en Alba waren ze een stuk sterker geweest op dit moment en ik zie Banega en Soldado ook nog wel vertrekken om de club financieel gezonder te maken. Als Albelda dit wil voorkomen of wil dat Valencia meer te spenderen heeft om bij te kunnen blijven bij de financieel gezondere clubs als Barça en real dan levert hij zijn salaris maar in.

Real Madrid hier, maar de beste man heeft meer dan gelijk! Het is werkelijk schandalig dat Real Madrid en Barcelona zoveel uitgeven. Ploegen als Valencia, Deportivo De La Coruna waren vroeger wereldklasse en zijn nu maar subtop of minder. Werkelijk jammer voor het voetbal dat die gebeurt in Spanje ( en de andere landen).

27 juli 2012 om 00:31

Wat wil je nu zeggen met Real Madrid hier?real heeft dit seizoen zelfs nog niets gekocht terwijl dat Barca al zijn eerste versterking binnen heeft.barca bestede vorig seizoen bijna 30 miljoen meer dan Real.

27 juli 2012 om 00:35

Wat ik probeer te zeggen is dat je je ogen moet openen. Ik ben ook een RM fan maar de bedragen die beide clubs uitgeven zijn niet te doen. Het is waar dat RM niets heeft uitgegeven dit seizoen maar dat zal sowieso gebeuren. En het feit dat RM niemand heeft verkocht (buiten Gago) maakt dit alleen maar erger

27 juli 2012 om 00:43

real staat al op +19 milj. , gago, altintop en carvajal zijn verkocht.

27 juli 2012 om 01:35

Mee eens princnaz. Real Madrid zal waarschijnlijk inderdaad 50 misschien zelfs 75-100 miljoen euro uitgeven maar ze maken ieder jaar een gigantische winst.

Ik weet dat ik 2 of 3 jaar geleden moest lezen (zelfde geklaag) dat Real Madrid een schuld had in de 500 miljoen. Barca zat op 600 . Nu?
300 /- om 160 /-.

Met Gago weg, Altintop weg. Bespaart Madrid ook weer een jaarsalaris rond de 5 miljoen euro zoniet meer. Kaka en Diarra lijken ook helaas te vertrekken. Die gaan ook niet gratis weg. Transfersom wat binnen kan komen komt dan ook weer in de buurt van 30-40 miljoen (samen). En bespaar je ook weer dik 13 miljoen per jaar.

Bijna iedere aankoop van Real Madrid. Zeker onder Florentino Perez is op het gebied van Marketing een groot succes geweest. Op een goede rechtsback na is eigenlijk iedere aankoop overbodig in mijn ogen maar versbloed is altijd goed.

27 juli 2012 om 16:08

Het gaat er volgens mij niet om dat ze zoveel verkopen, maar dat ze al een goede ploeg hebben en toch grote aankopen blijven doen.

27 juli 2012 om 00:32

Wat ik vooral zo belachelijk vind is dat Barcelona zo'n 300 milj en Real ook zo iets aan schulden heeft en maar kan blijven uitgeven terwijl we hier in Nederland een systeem hebben dat je niet langer dan 3 jaar in catagorie 3 mag zitten omdat je anders je licentie kwijt raakt.

27 juli 2012 om 00:37

Voor de honderdduizendste keer.real Madrid schuld bedraagt 160 miljoen.

27 juli 2012 om 01:04

Dat is nogsteeds belachelijk veel.....
Geloof me elk ander bedrijf met 160 milj schuld was allang failliet geweest.

27 juli 2012 om 01:30

Alleen Ronaldo kan al voor 160 miljoen worden verkocht en zo houden nog een hele team met sterspelers over, dus hoezo failliet?

27 juli 2012 om 01:35

Gaan we nou elke week deze discussie hebben? Je gaat niet failliet als je schulden hebt .. Je gaat failliet als je je schulden niet kunt aflossen .. Goeiemorgen zeg lees eens een boek of zo!

27 juli 2012 om 01:40

Haha Dante, het heeft geen nut. Je moet elke week het zelfde verhaal weer vertellen.

27 juli 2012 om 01:45

Swaap. Spreek niet zo dwaas. Coca cola heeft 28,5 miljard schuld op 31 december 2011. Apple zat op september 2011 op bijna 40 milljard schuld..

Dus als je iets wil toevoegen aan een discussie, google dan eerst even je feiten.

27 juli 2012 om 01:47

Lol ja het is echt ongelooflijk .. En ze draaien zich gewoon om en beginnen weer hetzelfde te blaten ..

27 juli 2012 om 01:50

@ Graspiloot En dan gaan ze zeggen "maar weet je hoeveel die bedrijven verdienen?" en dan zeg jij "maar weet jij hoeveel die clubs verdienen?" en dan zeggen zij "maar waarom moet de EU hun salarissen dan betalen?" en dan ... zzzzz

27 juli 2012 om 03:04

Ja joh alleen zijn openstaande leningen iets anders dan schuld..debiteuren crediteuren verhaaltje. Real kan weer in de plus komen door spelers te verkopen of geld te krijgen van financiers..

27 juli 2012 om 07:48

Morge denk je dat iemand 160 miljoen gaat betalen?

27 juli 2012 om 08:47

Ja verkoop hem dan, maar op dit moment staat er gewoon een schuld. Elk ander bedrijf moet zijn inboedel dan maar verkopen, dus tja real verkoop Ronaldo dan maar. Barca zeg maar dagdag tegen Messi. Maar nu staan ze gewoon in de schuld en vind ik inderdaad dat een faillisement reeel is. Ik kan ook niet tegen de bank zeggen, luister ik heb het geld niet maar mijn inboedel is veel waard hoor. Dan zegt de bank nou verkoop het dan maar en betaal ons!!

27 juli 2012 om 09:20

Dante, de eerste reactie die de moeite waard is om te lezen!

Kan geen groen randje geven maar een compliment is denk ik net zoveel waard.

27 juli 2012 om 09:31

@dembat

Maar als je straks een huisje wilt kopen, dan sluit je een hypotheek af bij de bank. En guess what; dan heb ook jij een schuld. Ben je dan failliet? Nee. Zolang je de maandelijkse kosten van die schuld kunt dekken en het huis als onderpand hebt voor de bank, kun je die hypotheek gewoon aan.

Zo is het ook bij de clubs. Ze hebben een lening bij de banken, betalen netjes de rente af zoals het hoort en als onderpand hebben ze het merk, het stadion en de spelers. Een bank kan zich geen betere leenpartner wensen.

27 juli 2012 om 15:55

el_jefe Dankjewel Maar ja, zoals je in dembat zin post kunt lezen .. Het richt niet veel uit lol

27 juli 2012 om 19:14

Je vergeet dat ze ook elk jaar een 400 miljoen aan inkomsten hebben. Schulden op zich zijn zo slecht nog niet voor een bedrijf, zolang ze de spuigaten niet uitlopen. Andere clubs in Spanje hebben gewoon ook minder inkomsten. Ergo, minder ruimte om schulden te maken.

Real Madrid werd kampioen en had meer dan honderd punten.
- bij mijn weten behaalde ze net 100 punten, en niet meer...

hij heeft wel een punt ja, maar veel kan je er niet aan doen

27 juli 2012 om 00:45

ik dacht 101 punten? kan me vergissen

edit: opgezocht, ik vergis me inderdaad

Het is inderdaad bizar als je inderdaad kijkt naar hoe groot het gat is, maar wat valt er eigenlijk te doen. Ik denk persoonlijk dat er vrij weinig aan gedaan kan worden. Misschien dat de clubs, oliesjeiks kunnen aantrekken, maar dat zou in principe het voetbal nog meer kapot maken dan dat het al is.

Ben het helemaal met David Albelda eens.
Real en Barca hebben onwijs veel schulden en lenen van banken die te kort komen.
Nederland en andere landen moet de spaanse banken te hulp schieten met een grote lening en dat is toch van de zotte.
Dan kunnen de 2 grootmachten wel zeggen ons geld staat op het veld,maar verkoop maar eens tot je niet meer rood staat op de bank zoals in Nederland moet bv.
Dan word het een stuk makkelijker voor ander landen en clubs om aan te haken.

27 juli 2012 om 00:53

Real madrid heeft voor zover ik overlaatst gelezen heb niet zo ''heel veel schulden meer''
Op 3 jaar tijd zouden hun schulden afgelost moeten zijn. (Al weet ik natuurlijk niet hoe betrouwbaar die bron was)

27 juli 2012 om 01:06

Hahahahahahaha niet zo heel veel schulden...
Bekijk dan dit grafiekje maar....
http://realmadridcf.nl/wp-content/uploads/2011/10/...

27 juli 2012 om 01:38

Gaan we weer hoor .. De banken zitten niet ind e problemen doordat voetbalclubs geld lenen en rente betalen. Het komt door mensen en bedrijven die hun schulden niet kunnen aflossen. Jullie moeten echt eens gaan lezen ipv allemaal maar deze onzin uit blijven kramen. Het is namelijk gewoon niet waar en heel veel mensen hebben het de afgelopen weken al heel veel keren uitgelegd.

27 juli 2012 om 02:07

het is wel zo dat voorheen (ik praat hier over 2 jaar terug) beide clubs zo'n gigantische schuld hadden, dat banken ze eigenlijk geen geld meer wou lenen. Maar door de enorme maatschappelijke impact zou het weigeren van geld te verstrekken een doodvonnis voor de bank zijn omdat het volk dan ook weg zou blijven. Er is dus wel degelijk een punt geweest waarbij banken het niet verantwoord vonden om in de clubs te investeren.
Deze tijden zijn gelukkig voorbij, beide clubs zijn op weg uit de rode cijfers. Prijzenswaardig en zeker als het gelukt is, is er niets meer te zeiken over het uitgavepatroon van deze clubs.. of gaan we dan met zijn allen zeggen dat ze meer aan ontwikkelingshulp moeten doen o.i.d.

27 juli 2012 om 04:34

Real en Barcelona kunnen wellicht deze schulden afbetalen, zelfs zonder voetbal succes, door merchandising bijvoorbeeld. Maar heel veel andere clubs kunnen deze kosten niet meer bijbenen, vooral nu je ook die Arabische sponsoren krijgt overal. Deze huidige waarde explosie kan er voor zorgen dat er een klein groepje van 10 clubs overblijft die deze bedragen kunnen betalen, en de rest komt niet eens in de buurt.

Krijg je dan ook hele regimenten spelers die net tussen het algemeen betaalbare en het niveau Real vallen? Of zullen de prijzen dan weer dalen?

Volgens mij is de voetbal economie momenteel een bubbel, en als deze spat dan worden spelers een stuk minder waard en kunnen misschien zelfs clubs als Real in de problemen komen, omdat de waarde die ze in hun ploeg hebben ineens naar beneden dondert.

Is het met zo'n vooruitzicht (en ook met Financial Fair Play in gedachten) dan handig om dit soort schulden te hebben? Het is risicovol denk ik.

27 juli 2012 om 05:21

@swaap, link werkt niet

Hoe triets het ook mag lijken, zolang deze clubs aan hun verplichtingen kunnen voldoen (voornamelijk rentekosten en salarissen) kunnen voldoen, houdt niemand ze tegen. Er is ongelovelijk veel vraag naar deze 2 clubs en daarnaast hebben ze beide dit jaar een deel van hun schuld afbetaald. Dus Albelda mag brommen wat hij wilt, maar dit is de keiharde waarheid.

Ze gaven vroeger toch ook al veel uit? Is inderdaad gek dat Real kampioen wordt met 100 punten en dat ze nog Modric willen, terwijl er niet eens plek is voor hem in de basiself. Barça zelfde verhaal soms.

Maak u ma geen zorgen.real gaat deze zomer niet al teveel bij kopen.het is nu vooral Engeland dat aan het inkopen is.de Spaanse league draait al jaren alleen Rond Real en Barca.

Tsja.. Je kan er niet veel aandoen he. Ik ben ook geen econoom maar van wat ik heb begrepen hebben zowel Barca als Madrid meer inkomsten dan uitgaven. Dus elk jaar lossen ze meer af om de leningen en schulden af te lossen. En het is eigenlijk heel simpel als jij 50 miljard leent (bijv) en je spreekt af dat je elke maand 30 miljoen aflost en dat over een tijdsbestek van anderhalf jaar ofzo doet en beide partijen gaan hiermee akkoord, dan kan je gewoon doen wat Barca en Madrid doen.

Nu heb ik niet de details van de afspraken van Barca en Madrid, maar zolang het op deze manier gebeurd, is het gewoon legaal.

Het enige wat mij stoort zijn die gare beweringen dat Barca geen koopclub is enzo. Maar dat is een totaal andere discussie.

Ze moeten de tv gelden daar eerlijk verdelen, net als in Engeland. Real en Barca steken er nu met kop en schouders bovenuit, maar de rest van La Liga stelt met alle respect niet zoveel voor, in Engeland is dat anders.

27 juli 2012 om 01:39

Wat bedoel je met de rest van La Liga stelt niet zoveel voor?

Met alle repect voor de PL maar ik kijk liever naar een wedstrijd als Bilbao-mallorca dan Stoke City-liverpool. De rest van de PD stelt wel degelijk iets voor. Misschien dat jouw voorkeur bij de PL ligt net zoals bij vele andere en dat is jouw voorkeur die ik respecteer. Maar om daarom de andere PD clubs af te serveren gaat me ver. Er zijn weinig PD clubs die niet graag aanvallend voetbal spelen zoals een Sporting Gijon. De rest gaat bijna altijd uit van aanvallend voetbal wat niet kan gezegd worden van de meeste PL clubs.

Zelfs degradatiekandidaten blijven meestal voetballen. Kijk maar eens naar de wedstrijd van Rayo Vallecano-barcelona van vorig seizoen terug.. Ze krijgen de ene na de andere doelpunt om de oren maar weigeren te stoppen met voetballen.

Clubs als Valencia, Athletico Madrid, Sevilla, Bilbao, Mallorca, (villareal),... zijn gewoon Europese topclubs of subtop.

In de PL heeft geen enkele topclub mij weten te bekoren met verzorgd voetbal. Zelfs City niet op een paar wedtrijden na. Daar waar normaal Arsenal voor het leuk en attractief gedeelte van de PL zorgt was het dit seizoen ook maar magertjes.
Het zegt al heel wat dat een club als Swansea, de revelatie van het seizoen werd omdat het een beetje verzorgd ging voetballen.

Wel ben ik het met je eens dat de Tv-gelden eerlijker moeten verdeeld worden. Dat is trouwens niet het enige minpunt aan de PD want de Spaane bond is een grote ordinaire grap.

Overigens vind ik zelfs na dit dieptepunt in de PL de Engelse competitie nog steed de sterkste competitie ter wereld. Alleen erger ik mij aan die standaard reacties dat de rest van de PD geen moer voorstelt en de vergelijking met de schotse competitie is dan ook compleet krom.

;echt jammer en pijnlijk gewoon ,vroeger was de Spaanse competitie echt om te smullen.
Toen konden clubs als Sociedad bijna dan en Sevilla ook bijna kampioen worden lang meedoen.
Valencia , Deportivo,atletico die kampioen werden maar nu is het echt niet leuk meer.
Aankomend seizoen zal niet anders zijn helaas, het de nr 3 is in Spanje gewoon de best of the rest met een achterstand van 30 a 40 punten.

Aan de ene kant klopt het wel, maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van het is best logisch. Een Sporting Gijon kan in verhouding ook veel minder uitgeven dan Valencia en die kunnen weer minder uitgeven dan Barcelona en Real Madrid. Dit zijn de twee beste clubs ter wereld, dus zij kunnen zich dat gewoon veroorloven. Ik ben het er wel mee eens dat het aardig irriterend is en dat ze best minder mogen uitgeven, beide selecties zijn gewoon compleet, meer hebben ze niet nodig.

Valencia geeft anders vast ook wel veel geld uit, anders zijn ze niet genoodzaakt om steeds zijn beste spelers te verkopen. Maar als je het slim geld kunt uitgeven, waarom niet

Hij kan er beter bij zeggen dat ze samen bijna een miljard euro schuld hebben..... Idioterij

27 juli 2012 om 00:57

Zucht zucht zucht. Barcelona heeft een schuld van 335 miljoen plus 40 miljoen belasting schuld. Real Madrid heeft een schulld tussen de 140 en 170 schuld en geen belasting schuld.

Ik snap niet hoe mensen aan die bedragen van een miljard komen? Voetbalzone meldde het laatst ook al. Plus Algemeen Dagblad en De Telegraaf. Ik ben erg benieuwd wat hun bronnen zijn en hoe ze dus ook zulk soort bedragen komen.

Als ik het fout heb zeg het dan alstublieft. Want anders zit al ik al maanden lang onjuiste informatie te geven. Wel graag met een (betrouwbare) bron.

27 juli 2012 om 01:03

"barcelona en Real Madrid hebben allebei een schuld van zo'n 600 miljoen euro. Atletico Madrid staat voor meer dan 500 miljoen euro in het rood, Valencia bijna 400 miljoen euro." (volkskrant, 2012)

27 juli 2012 om 01:12

Ja, en leg dus nu eens uit hoe zij aan die bedragen komen? Daar ben ik dus echt benieuwd naar.

Ik geloof eerder de financiele jaarverslagen van Barcelona en Real Madrid. Ook schat ik artikelen van de Spaanse krant ABC hoger in qua waarheidsgehalte dan met alle respect de Volkskrant.

27 juli 2012 om 01:12

Uit de officiele en door de accountant goedgekeurde jaarverslagen blijken ongeveer de cijfers die chimaera aangeeft.
Beide clubs zijn kerngezond en kunnen het zich veroorloven om die schulden te hebben. Deze schulden zijn ook erg klein in vergelijking tot de bezittingen van de clubs.
Er is eigenlijk niet zoveel bijzonders aan de cijfers. Je praat over grote bedrijven.

27 juli 2012 om 01:11

Gozer wie ga je geloven?de officiële site van Real en Barca.of één of andere volkskrant van ik weet niet waar?je word toch zo irritant van mensen zoals jij die geen moer weten van de situatie en gewoon maar lekker mee zitten te praten.zoek eerst toch eens wat op in plaats van zomaar wat mee te willen doen.

Hier.komt van de officiële site van Real Madrid : Net debt was reduced 30.6, establishing itself in 169.7 million euros, 74.9 million less than at the end of the previous fiscal year.volgens mij ben je niet dom om het te begrijpen.

27 juli 2012 om 09:55

misschien is het handiger om je eerst even goed te laten informeren over de juiste bedragen en dan zal je zien dat zowel Real en Barça zich deze schulden kunnen veroorloven wegens alle bezittingen die deze clubs hebben.
Ze kunnen hun schulden aflossen dus hebben feitelijk geen grote problemen.
Valencia mag zich denk ik wel wat meer zorgen maken want die hebben een oud stadion en een nieuw stadion wat nog lang niet klaar is maar beide kost geld.

En dat zal er niet op verbeteren met ploegen als Psg & M. City.
Er zullen er alleen nog maar meer bijkomen

27 juli 2012 om 01:01

Malaga,anzhi,barca,real,united ,chelsea zijn ook gewoon koopzieke clubs ikke ikke ......
Liverpool was ook een tijdje zo bezig met die Amerikaanse eigenaar.
Ze moeten eens die rijke oliesjeiks boycotten,maar ook zeker de 6 5 regel invoeren nog beter
max 3 buitenlanders in de basis net als vroeger.en dan niet dat een speler een Nederlands paspoort krijgt en alsnog kan spelen . Of b.v een Braziliiaan die een Spaans paspoort krijgt en dan b.v alsnog als Spanjaard kan meespelen. Die schandalige salarissen maken het voetbal ook kapot.er moet echt een salary cap gaan komen zeker met deze crisis.wie je ook bent een speler moet gewoon niet meer dan 2 miljoen euro per jaar kunnen verdienen en dat is dan echt voor de buitencategorie: Neymar,cr7,messi,iniesta,xavi en nog een paar.de rest gewoon beneden de 2 miljoen.

27 juli 2012 om 01:16

het is 2012, wen er maar aan.

Al ben ik hier voor Real Madrid ik vind dat Albelda zeker een punt heeft. De tv gelden moeten sowieso eerlijker worden verdeeld. Volgens mij krijgen Barcelona en Real Madrid beide iets van 160 miljoen aan tv-gelden en daarna Valencia met iets van 60 miljoen?

Ook als je kijkt wat voor bedragen Real Madrid en Barcelona hebben uitgegeven aan transfers de laatste jaren. De laatste vijf seizoenen heeft Barcelona een bedrag van 346,4 miljoen aan transfers besteed. Real Madrid doet daar nog een schepje boven op en heeft in de laatste vijf seizoenen een bedrag van 414,2 miljoen uitgegeven. Eigenlijk 4 seizoenen aangezien we dit seizoen nog geen ingaande transfers hebben.

Het verschil is natuurlijk dat Real Madrid al drie jaar op rij winst boeken. Waarschijnlijk 4 jaar aangezien ze dit jaar ook vast winst hebben geboekt.

Als je tv-gelden eerlijk verdeeld ben je al een heel eind. Al denk ik dan nog dat Barcelona en Real Madrid als enige om de titel gaan strijden. Zij genereren gewoon zoveel geld uit stadion inkomsten en sponsor deals. Daar kunnen clubs als Valencia en Atletico Madrid niet tegen op.

27 juli 2012 om 01:09

Barcelona en Real zullen altijd andere manieren vinden om aan geld te komen. De 2 clubs zijn wereldwijd bekend en hebben dus veel fans. De (meeste) fans zijn altijd geïnteresseerd in de nieuwe projecten die de clubs starten.

Valencia heeft bijna even veel schulden dan Real en Barca te samen.wat zit die gozer hier dan wat af te geven op Real en Barca.bij Valencia kunnen ze gewoon niet elk jaar inkopen van wegen hun gigantische schulden.het verschil met Real en Barcelona is wel dat die 2 ploegen jaarlijks een inkomen hebben van rond de 500 miljoen Euro.barca behaalde op basis van vorig seizoen een inkomsten schatting van rond de 495 miljoen Euro.terwijl dat Real naar verwachting zelfs boven de 500 miljoen euro zit.real en Barca staan al 6 a 7 jaar op de nummer 1 en 2 van de meest verdiende clubs.natuurlijk dat die dan meer en duurdere spelers kunnen kopen.en mensen moeten ook eens stoppen met zo na te apen.real en Barca doen het qua afbetaling van hun schulden zeer goed.veel beter dan wat dat Valencia doen.als je ziet dat Perez sinds zijn herverkiezing bij Real de schulden van Real bijna 70% heeft doen dalen.de Adidas winkel van Real had vorig jaar in één dan een winst van 600,000 euro.

27 juli 2012 om 01:17

Real heeft een schuld van bijna 200 mil en Barca bijna 400.. Atletico madrid heeft de meeste schulden in Spanje met meer dan 500 mil schulden.
Valencia had 2 jaar geleden 580 miljoen schuld en nu 350 miljoen... en dan zeg jij dat Valencia niet goed kan afbetalen in schulden??
Ee wat mensen ook vergeten is dat Valencia op dit moment met 2 Stadions zit.
Als Valencia verhuist naar het niuwe stadion, wordt deze verkocht voor een prijs rond de 300 en zal dus de schuld enorm dalen of verdwijnen.
En als nou de TV gelden eerlijk verdeeld worden??? Dan zouden de clubs onder Barca en Real veel minder schulden hebben en Real en Barca veel meer.

En tsjaa, er zit zelfs nog een belasting schuld van 750 miljoen euro in de hele competitie van Spanje..
Hest is gewoon een crisis...

27 juli 2012 om 10:13

Wat Koezo123 hier schrijft klopt. De schuld van Valencia is de afgelopen 2 jaar dusdanig gereduceerd tot 368 mln. Dat is nog steeds fors, echter als je beseft waar men van dan komt door het wanbeleid van dhr. Soler is dit uitstekend beleid van de huidige voorzitter Llorente. Hij heeft door verkoop van Silva, Mata, Villa en opties de schuld drastisch doen laten dalen. Daarbij is het nieuwe stadion van groot belang en zal dit zorgen voor een verdere daling van de schulden. Een beleid wat ik bij de twee grootmachten nog niet kan herkennen.

Jij praat ook onzin uit. Albelda gaat al 20jaar mee in de Liga net alsof jij dat beter weet dan hem hoeveel schulden die ploegen hebben.

27 juli 2012 om 01:41

Misschien moet je het artikel even lezen .. Hij zegt namelijk helemaal niet hoeveel schuld er is.

Wonderen verrichten? Fix eerst maar eens die dikke schuld van Valencia! Ik kan geen exact getal noemen maar het bedrag lag toch in honderden miljoenen. Het Spaanse voetbal en de Spaanse clubs hebben niets te klagen qua transfers. Als er in Nederland een talent doorbreekt is die binnen een jaar weg en voetbalt die in de PL of PD.

nou mensen ben weer aardig op de hoogte van de schulden barca en real.

En Albelda "wie geen geld heeft moet slim zijn' dus misschien (nog) beter scouten en jeugd opleiden.

Als je als club winst maakt mag je geld uitgeven toch? Want Barca maakte een record winst afgelopen seizoen, dus ik zou me ook versterken dan, Real is voor mij een ander verhaal die maken al jaren verlies en blijven kopen en dat zullen ze ook dit jaar weer doen, datzou niet mogen, maar ze willen wel van 9speleers af geloof ik want Mourinho wil met 22/23 spelers het seizoen beginnen en ze hebben er nu 30 ofzo nog over...

Of hij nu wel of niet gelijk heeft, de poll spreekt boekdelen. De Spaanse competitie is minder aantrekkelijk, wat op termijn ook Real Madrid en Barcelona gaat raken.

mooi om deze uitspraak te doen op het moment dat real geen enkele speler heeft gekocht en er 3 heeft verkocht. Niet alleen is zijn verhaal dus nogal vreemd aangezien valencia in hetzelfde schuitje zit, het is gewoon volledig onwaar.

Ik heb het idee dat de kritiek zich richt op het verkeerde aspect. Clubs als Real Madrid en Fc Barcelona hebben zo'n grote naam dat grote uitgaven voor spelers te rechtvaardigen zijn door alleen al de shirtverkoop. Het aankoopbedrag voor Ronaldo was binnen een jaar reeds goeddeels terugverdiend door de wereldwijde verkoop van shirts met zijn naam.

Het grote probleem is de grootte van de selecties. Bij Barcelona valt het nog mee maar bij Madrid worden er zoveel spelers binnengehaald dat zij met een enorme selectie zitten met mooie spelers welke amper aan bod komen.(sahin, Altintop Gago etc) Dit is niet alleen een spaans probleem , dit beleid wordt bij alle topclubs in Europa gevoerd (city Chelsea Inter). Selecties van 40 a 50 topspelers zijn geen uitzondering. Dan lijkt het meer tot doel te hebben de concurrentie zwakker te maken.

Dit moet dan ook door de Uefa aangepakt worden. Selecties max 25 spelers en een vast percentage eigen jeugd. Zo zullen Real Madrid en Barcelona nog steeds top zijn echter heeft de concurrentie ook de kans zich te versterken en op kracht te blijven

Grappig ja, het is niet de spaanse competitie, maar de Barcelona-real competitie.

Ja Albelda, Barcelona en Madrid zijn dan ook gewoon de sterkste teams, die zitten zich meer met elkaar te concurrentie dan met de rest van de competitie. Snap ze frustratie wel voorheen konden Valencia nog kampioen worden en nu staan ze soms wel met 20 punten achter op de nummer 1, ja dan moeten ze iets erop verzinnen spelers misschien beter opleiden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren