Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kritiek op Barcelona: ‘Villa wordt misbruikt in zijn huidige team’

Laatste update:

David Villa had er goed aan gedaan om in de transferperiode te vertrekken bij Barcelona. Die mening is 51-voudig Spaans international David Albelda toegedaan. De middenvelder deelde bij Valencia de kleedkamer met de aanvaller en ziet met lede ogen aan hoe el Guaje op de bank verpietert in Catalonië. Villa begon dit seizoen pas in zeven competitieduels in de basis.

/

De 31-jarige spits, met 52 treffers Spaans topscorer aller tijden, is bezig aan zijn derde seizoen bij Barcelona. Ruim een jaar geleden brak hij zijn scheenbeen, maar ondanks dat Villa weer helemaal fit is, krijgt hij niet het volste vertrouwen van trainer Tito Vilanova. Villa mocht dit seizoen pas zeven keer vanaf de aftrap beginnen, terwijl hij net zo vaak inviel. Het contract van de goaltjesdief bij Barcelona loopt nog tot medio 2014 door en hij wilde in de afgelopen transferperiode niet vertrekken.

Arsenal deed in januari een poging en Manchester City zou op de slotdag van de transferwindow nog een belletje hebben gewaagd naar Camp Nou. Omdat Villa onlangs vader is geworden, acht hij het onverstandig om te emigreren. Barcelona houdt Villa ook liever achter de hand. “Villa wordt misbruikt in zijn huidige team”, zegt de 35-jarige Albelda tegen Sport. “Hij is te belangrijk om zo weinig minuten te maken.” Zondag spelen de spelers mogelijk tegen elkaar, want dan ontvangt Valencia in Mestalla de koploper.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Arsenal was een optie voor hem. Maar Hellaas zat Barcelona in de weg
Anders zou de deal overigens wel door zijn gegaan Arsenal en villa waren het
Met elkaar eens

2 februari 2013 om 00:48

spelfoutje!

Arsenal had in mijn ogen een zeer goede optie geweest! Erg jammer dat het niet door is gegaan... Op het moment dat Villa naar Barça werd gehaald besloot Guardiola dat Messi het maar eens in de spits moest beginnen ipv op rechts; wat resulteerde in een positie verandering voor Villa. Hij is gewoon een spits en hij hoort in de Spits.. Jammer! Feit is alleen wel dat Messi monsterlijk veel doelpunten scoort......

2 februari 2013 om 00:20

Nou Villa wou niet weg omdat hij wil dat zijn kind in Spanje wordt geboren dus niet vooraf gaan roepen dat Barcelona in de weg zat!

Eerst even feitjes checken voordat je iets in typt!

2 februari 2013 om 00:31

@la-roja

Dan moest je ook weten dat zijn kind geboren werd voordat de transferdeadline verliep

2 februari 2013 om 00:46

Dan zou hij zijn vrouw achter moeten laten een paar dagen nadat ze een baby heeft gekregen. Ik snap Villa wel dat hij niet alleen aan zijn eigen toekomst denkt. Over een paar maanden kan hij alsnog die transfer maken die hij verdient, en dan hopelijk met een mooi afscheid en terwijl hij weer heeft laten zien waarom hij in de basis hoort.

2 februari 2013 om 10:54

Ken zelf je feiten..

Villa's kind was al drie dagen geboren voor deadlineday. Barcelona wou perse Villa behouden tot de zomer. Hij heeft zelf gezegd graag naar Arsenal te willen gaan. Maar Barca hield hem dusdanig tegen..

2 februari 2013 om 12:11

Dat kan zijn maar 3 dagen van te voren pas de beslissing laten vallen werkt natuurlijk ook Barca niet aan mee want er moet wel een vervanger komen voor David!

2 februari 2013 om 12:32

Ik meen dat Barca Sanchez, Pedro, Inesta en Tello al voor de flanken
Heeft een speler als David Villa moet altijd spelen is het niet bij Barca
Of bij een andere club. Maar natuurlijk doodzonde om de
killerkwaliteiten van David Villa op de bank zien wegrotten..

2 februari 2013 om 14:05

Kind was al geboren. Ze hebben genoeg vervangers voor Villa.
Jammer wat Barca doet, want een speler als Villa hoort niet op de bank.

Villa verdient inderdaad beter. Wel knap trouwens dat hij 52 goals in 51 interlands heeft gemaakt. Had hem graag bij Arsenal ofzo gezien!!

2 februari 2013 om 00:06

Dat staat er niet... Albelda heb 51 interlands, staat niet vermeld hoeveel Villa er heeft..

2 februari 2013 om 00:06

In 85 interlands heeft hij inmiddels 53 doelpunten gemaakt. Nog steeds een goed gemiddelde, maar wat jij zegt klopt niet..

2 februari 2013 om 00:07

Hij heeft al ruim 80 interlands op z'n naam staan, dus hoe kom je erbij dat hij die 52 goals in 51 wedstrijden heeft gemaakt? Overigens zijn het 53 doelpunten.

Edit: Maxi en Osgood waren me net voor

2 februari 2013 om 00:26

Sorry ! Verkeerd gelezen, ik lees altijd iets te snel door die artikels heen. Maar hij heeft nog steeds een keurig gemiddelde.

2 februari 2013 om 00:28

Zeker weten een keurig gemiddelde. Zijn er maar weinig die in deze tijd nog zo'n fraai moyenne hebben. De laatste speler die zo'n moyenne had, was naar mijn weten Ronaldo. Die schoot er in 97 interlands volgens mij 63 in uit m'n hoofd.

2 februari 2013 om 01:59

Batistuta heeft 56 goals in 78 wedstrijden voor Argentinië. Wat een spitsen.

Jammer dat hij een paar jaar geleden niet samen met Silva naar Real is gekomen... Daar was toen sprake van, jammer dat het niet door is gegaan. Ik vind het altijd een goede spits. Ik denk dat Arsenal wel bij hem zou passen, zo samen met Cazorla.

2 februari 2013 om 00:10

Volgens mij voorkwam de voorzitter de transfer van Villa, hij deed nogal moeilijk maar helaasx nu speelt die bij Barca.

Niks wegnemen van Barca, maar ze verneuken zo veel spitsen. Henry maakte ze een winger en nu Villa. Die gasten zijn geboren spitsen en daar renderen ze het best. Bij Arsenal was ie spits geweest, zoals bij Valencia. Niet dat ie nu slecht speelt, maar wel veel minder dan voorheen!

Hopelijk komt Villa alsnog in de zomervakantie naar Arsenal. Zijn situatie bij Barca baart me wel zorgen, hij doet het goed elke keer als die speelt maar toch krijgen anderen de voorkeur boven hem. Dan wel Pedro dan wel Sanchez dan wel Iniesta omdat abregas op zijn positie op het middenveld staat. Jammer dat die een aantal jaren geleden niet naar Real ging dankzij die voorzitter van Valencia.

Was echt mooi geweest als villa naar arsenal ging, maar het lijkt me uiteindelijk toch beter om iets jongere speler te halen higuain 35 miljoen proberen?

Is logisch he na zo een blessure, dat heeft tijd nodig.

Meneer albelda kan zich beter richten op zijn eigen team dan op barcelona.

Als Villa zo belangrijk was als hij beweerd had hij wel altijd in de basis gestaan, en het is logisch dat als je net vader wordt dat je niet gaat emigreren lijkt me.

2 februari 2013 om 00:33

Hij beweert nergens dat Villa enorm belangrijk is of iets dergelijks, maar wel dat hij verkeerd wordt gebruikt. Daar kan ik hem geen ongelijk in geven, want Villa is een spits pur sang en had er bij de meeste clubs gewoon simpel 40 - alle competities - ingeschoten als hij in de spits stond. Ik zal niet zeggen dat hij het niet goed gedaan heeft, in tegenstelling zelfs, maar dat hij niet maximaal benut is, dat is gewoon een feit.

Villa wilde wel degelijk weggaan, maar Barca wilde hem niet verkopen. Vilanova heeft Villa de zekerheid gegeven dat hij in de tweede seizoenshelft meer speelminuten krijgt, dus ik ben benieuwd. Het liefst zag ik hem gewoon weggaan naar Arsenal, waar hij de zekerheid had dat hij wekelijks speelde. Aangezien Barca hem niet wilde verkopen, zijn ze nu wel verplicht om hem vaker in de basis te laten spelen. Villa gaat het namelijk niet nog een half jaar volhouden om telkens in de belangrijke wedstrijden op de bank te blijven zitten en alleen te morgen spelen in onbelangrijke wedstrijden of als wedstrijden al gespeeld zijn. Dat verdient hij ook niet.

2 februari 2013 om 00:22

Volgens mij wou hij nu nog niet weg omdat hij wil dat zijn aankomend kind in Spanje word geboren!

2 februari 2013 om 00:24

Nee, dat heeft de Madrileense media gezegd. Maar dat is niet waar. Hij heeft zelfs aan Barca gevraagd of ze mee wilde werken aan een transfer. Vilanova gaf toen echter aan dat Villa gewoon speeltijd zal krijgen in de tweede seizoenshelft, dat Villa een belangrijke speler is voor Barca en absoluut niet mag vertrekken. Villa wilde weg, maar Barca wilde hem niet verkopen.

2 februari 2013 om 00:25

Hij wilde eerst niet weg omdat zijn vrouw hoogzwanger was en een verhuizing dus niet erg handig zou zijn, daarop was die vervolgens terug gekomen en zijn vrouw is ook al bevallen een paar dagen geleden. Helaas wilde Barca hem niet laten gaan.

2 februari 2013 om 00:29

Welke Madrileense media als ik mag vragen ? Volgens mij wilde hij eerst ook gewoon niet weg en wilde die wachten tot de zomer maar was die daarna bijgedraaid.

2 februari 2013 om 00:35

Ik denk dat de waarheid in het midden liggen!

2 februari 2013 om 00:36

Marca. Jouw verhaal klopt ook deels. In eerste instantie wilde hij niet weggaan vanwege zijn vrouw. Maar Villa was niet gelukkig en daarom had zijn gezin besloten dat Villa wel gewoon weg moest gaan. Vervolgens heeft hij dus aan Barca gevraagd of hij weg mocht, maar dit was al vrij vroeg in de transferperiode hoor. Barca was alleen meteen duidelijk dat hij niet weg mocht gaan. Op Sport.es staat nu ook een artikel, waarin staat dat Vilanova Villa niet wilde verkopen omdat hij nu meer speelminuten krijgt. Barca wilde hem dus uiteindelijk niet kwijt, maar de reden dat hij niet weg wilde vanwege zijn hoogzwangere vrouw was al vrij snel verdwenen.

Tja, ik kan het wel deels eens zijn met Albelda. Ik word het ook zat om elke week te zien dat David Villa op de bank zit en dat vaak ten koste van een falende Alexis of soms zelf Tello. Het kan er ook mee te maken hebben dat Iniesta laatste tijd veel linksvoor speelt en dat is dan vaak omdat Fabregas dan op het middenveld speelt en Cesc is de laatste maanden nou eenmaal in vorm. Toch hoop ik op El Guaje vanavond tegen Valencia.

Villa heb gewoon de pech dat tijdens zijn blessure Fabregas ineens heel sterk begon te spelen en daardoor wilde Tito Cesc niet passeren in de vaste basis elf. Iniesta schoof daardoor naar de linkerflank, waar Villa altijd speelde. Het is gewoon jammer dat het zo gelopen is , want Villa zal altijd een meerwaarde blijven voor Barca. Hij begrijpt het positiespel van Barca als geen ander en de keren dat hij inviel was hij continu dreigend en gevaarlijk plus zijn goals die hij meepikte..

Ik heb liever een fitte Villa in de basis dan een Alexis of Pedro.

Het wordt eens tijd ook dat hij meer gaat spelen. Je kan Sanchez niet blijven opstellen, die speelt echt zwak. Triestig om te zien hoe Villa keer op keer plaats moet nemen op de bank.

Ach ja ik ben een groot fan van Villa, maar eigenlijk maakt het niet uit wie je daar voorin naast Messi opstelt. Het moet voorin namelijk toch allemaal van Messi komen is de laatste tijd wel gebleken. Vooral vorig seizoen was het soms pijnlijk om te zien hoe weinig de anderen brachten als Messi het een keer niet had. Pedro, Villa, Alexis en Tello brengen gewoon te weinig of hebben te weinig gebracht. Pedro en Villa waren een tijd lang hopeloos uit vorm waarna Villa ook nog eens geblesseerd raakte, Tello is (nog) niet goed genoeg en Alexis is eigenlijk niet geschikt voor het spel van Barça. Messi speelt hierdoor vaak voor 2 of 3 man tegelijk voorin. Ik ben normaal geen voorstander van Iniesta op linksvoor, maar ik zou hem gewoon in een vrije rol een beetje aan de linkerkant zetten met Fabregas erachter die elkaar dan afwisselen en door elkaar heenlopen en dan Pedro, Villa, Alexis of Tello, afhangend van de tegenstander, wedstrijd en de vorm van de spelers, op rechts. In de zomer dan het liefst Villa en Alexis verkopen en er één aanvaller voor terug halen.

2 februari 2013 om 00:25

Laat Villa en Alexis dan nog maar een jaartje blijven en na het WK Neymar er maar voor terug.
Lijkt mij een logische keuze.

2 februari 2013 om 00:37

Oh ja die was ik vergeten, in dat geval zou ik Villa gezien zijn leeftijd en contract (loopt anders gratis weg) wel al in de zomer weg laten gaan en Alexis nog een jaartje houden.

Jammer voor Villa maar Sánchez en Don Andrés zijn gewoon beter. Hij zal in de zomer zeker naar Arsenal vertrekken, tot die tijd moet hij helaas toekijken en af en toe zijn minuutjes meepikken.

2 februari 2013 om 00:28

Sanchez is zeker niet beter hem, Villa presteert gewoon beter maar Pedro of Sanchez krijgen de voorkeur. Van Don Andres is het wel logisch aangezien Cesc erg goede speelde waardoor die dus een plek opschoof naar de vleugel.

2 februari 2013 om 00:32

In de optiek van Tito wel. Daarin is Villa 3e keus. Jammer voor hem, hij had gewoon moeten vertrekken. Dat was beter geweest voor hem.

2 februari 2013 om 00:38

Ja inderdaad, in de optiek van Tito wel ja. Villa wilde volgens mij ook weg maar Barca wilde hem niet laten gaan.

David Villa is van nature een spits, maar kan in het systeem van Barcelona uitstekend aan de linkerkant uit de voeten. Lionel Messi kan als een soort valse negen het spel maken terwijl Villa de diepte zoekt, voor mij is het dan ook onbegrijpelijk dat Villa geen basisplaats heeft. Andrés Iniesta is op z'n best op het middenveld, net als Fàbregas; één van hen zal dus plaats moeten maken om de beste opstelling te krijgen. Mijn favoriet is nog altijd met Iniesta op het middenveld en MVP voorin, ik hoop dat hij in de tweede seizoenshelft toch zijn minuten kan pakken!

2 februari 2013 om 00:36

Cesc moet gewoon blijven staan, na Messi heeft die volgens mij de beste statistieken (assists en goals). Hij deed de laatste tijd ook heel erg, hij kan ook andere dimensie geven aan Barca en ik denk dat hij en Villa elkaar perfect zouden begrijpen. Laatst tegen Real zag je even de Cesc van Arsenal weer toen hij de pass gaf aan Pedro, gewoon in een keer. Ik vind dat die gewoon moet blijven staan en Iniesta levert niet erg veel in als die op de vleugel staat. Villa moet wel de voorkeur krijgen boven Sanchez en Pedro op de andere vleugel.

2 februari 2013 om 00:44

Cesc presteert het best op het moment dat hij met twee spelers voor zich speelt die diepte aan het spel geven. Dan kan hij die dieptepass geven waar iedereen zo van smult, met Iniesta voor zich kan er alleen maar een korte pass worden gegeven. Je kan niet met twee spelers spelen die zich laten terugzakken, dan creëer je te weinig kansen. Ik zou het dus graag als volgt willen zien.

Valdés
Dani Alves
Puyol
Piqué
Jordi Alba
Xavi/Thiago
Busquets
Iniesta/Cesc
Pedro/Alexis
Messi
Villa/Alexis
2 februari 2013 om 04:07

Alsof Barca moeilijk kansen creëert wanneer Iniesta Messi en Pedro voorin spelen. Barca in deze opstelling heeft de afgelopen maanden misschien wel het beste voetbal sinds tijden laten zien. Iedere tegenstander werd helemaal zoek getikt en er werden volop kansen gecreëerd. Ik weet niet of het je ontgaan is, maar Barca heeft dit seizoen maar 4 punten verloren in de competitie. Een Levante die sinds jaren thuis met 0-4 wordt verslagen door Barca, Malaga die 2x thuis op eigen bodem met duidelijke cijfers verliest, uit bij Real Madrid waar er minimaal 7 grote kansen worden gecreëerd, Bilbao die met 5-1 terug naar huis wordt gestuurd, allemaal zonder Villa hoor.

Je moet niet vergeten dat Barca bijna altijd tegen een team voetbalt die rond de 16 gepositioneerd staat. Villa zal alleen renderen als de teams erg hoog spelen maar daar kun je niet altijd op rekenen. Wat je met Villa krijgt is minder creativiteit waardoor je moeilijker dat blok kapot zult spelen. De steekpass zal niet altijd gegeven kunnen worden omdat er vaak geen ruimte ligt achter de verdediging.

Voor zijn blessure zaten er al genoeg wedstrijden bij waar het spel van Barca veel te voorspelbaar werd en waar Villa alleen maar aan de linkerzijlijn stond geplakt. Villa heeft een paar leuke maandjes gehad maar werd daarna steeds meer een onzichtbare speler voor Barcelona. Dit kwam het spel niet ten goede en het werd zelfs een beetje voorspelbaar en een tikkeltje saai.

Met Iniesta linksvoor wordt er echt veel sneller gespeeld en worden er veel meer kansen gecreëerd. Iets waar het in de laatste jaren onder Pep aan ontbrak. Als iedereen scherp is dan zie je pas echt tiki taka voetbal. En dat heb ik met de opstelling Iniesta, Messi Pedro, Fabregas, Xavi, Busquets en de verdediging vaak mogen aanschouwen de laatste maanden. Er wordt overduidelijk veel directer en veel meer naar voren gespeeld.

2 februari 2013 om 00:40

Ja, maar dan zal je de 'in vorm zijnde' Fabregas buiten de basis 11 moeten laten.. En dat zal Tito niet zomaar doen.. Het is een behoorlijk luxe keus die hij heeft..
We weten allemaal dat zelfs Alexis nog de voorkeur krijgt boven Villa onder Tito en dat is voor mij echt onbegrijpelijk.. Villa heeft na zijn blessure nooit echt meer de kans gehad om zichzelf weer in de basis te spelen. Dat komt ook natuurlijk door het sterk presteren van Cesc en dus creatief moest zijn het maken van zijn basisopstelling. Iniesta, Xavi en Busquets zullen ten alle tijden spelen en dus heb je weinig optie en ruimte om spelers zoals Cesc, Villa en evt Alexis op te stellen danwel teleur te stellen.. Gewoon teveel opties en hij kiest nu voor de variant met Iniesta op de flank en In Pedro ziet hij zijn vaste rechter buitenspeler..

Ik denk dat Villa ook wel eens de kans moet krijgen om eens op de plek van Pedro te beginnen, zodat er meer concurrentie strijd is om die positie, aangezien Pedro ook wisselvallig is en een laag rendement heeft.. Het zou hem iig op scherp zetten.. Want even efficiënt is hij de laatste tijd niet..

2 februari 2013 om 00:45

Ik denk dat Tito gewoon inspeelt op de toekomst. Villa zal vertrekken dat is een feit. Dus geeft hij de voorkeur aan nieuwelingen en anderen om ze alvast te laten wennen.



2 februari 2013 om 00:54

Je ziet het al aan mijn opstelling hierboven, Tito Vilanova zal moeten kiezen binnen het systeem wat Barcelona het best laat voetballen. Een opstelling met vier verdedigers én Andrés Iniesta, Xavi, Busquets en Fàbregas lijkt me te veel mensen op het middenveld. Iniesta zakt van nature veel in wanneer hij op de flank speelt, Lionel Messi doet centraal voorin precies hetzelfde. De enige die dan diepte kan geven is Pedrito, die de laatste tijd ongelukkig is gebleken in de afronding. Ik zou dan kiezen voor David Villa op de linkerflank en Iniesta op het middenveld. Andrés kan afwisselen met Cesc, die de laatste tijd geweldig speelt.

2 februari 2013 om 07:50

Wat een prietpraat zeg. Ik weet niet wat het is , maar jouw waarnemingen zijn zeker niet gebaseerd op de werkelijkheid. Ik weet niet of het jou ontgaan is, maar Barca met Iniesta linksvoor en Cesc op het middenveld heeft de afgelopen maanden zowat iedere team kapot gespeeld.

Waar komt deze kritiek ineens vandaan? Barca beleeft een van de beste seizoenshelft aller tijden! Wedstrijden worden, zeker na de eerste 3 maanden van dit seizoen waarin er veel geëxperimenteerd werd, met duidelijke cijfers gewonnen. Kom op man, is dit puur om het op te nemen voor Villa? Wij missen op dit moment echt niemand hoor, en er moet zeker niet anders gespeeld worden. Pff ben ik even blij dat jij geen coach van Barcelona bent

Onthoud dit Guaporta : Barca wedstrijd vaak geen ruimte achter de verdediging. Gehang en loerend op een steekpass vaak niet goed genoeg. In plaats daarvan beter een combinatievoetballer opstellen en de boel kapot spelen. Uitgaan van eigen kracht !! Kom op Guaporta dat zou jij als Barca kenner als geen andere moeten begrijpen.

2 februari 2013 om 00:47

Laten we eerlijk zijn die tijden van MVP zijn geweest en zullen nooit meer terugkomen. Hoeveel respect we als Barcelona fans ook voor Villa hebben we moeten nu niet gaan doen alsof Villa op dit moment broodnodig is. Hij heeft een hele tijd lang waardeloos gespeeld en is daarna voor een lange tijd geblesseerd geraakt, van zo'n iemand die al aardig op leeftijd begint te raken kun je niet verwachten dat hij ineens de sterren van de hemel speelt. Daarnaast doet Fabregas het op dit moment geweldig en speelt Iniesta bij Spanje ook weergaloos een beetje hangend aan die linkerkant. Ik denk juist dat het misschien beter is voor Iniesta zo'n vrije rol hangend op links, hoeft hij verdedigend ook wat minder te doen en Fabregas is toch iemand met meer loopvermogen en kracht. Daarnaast is de diepgang van Fabregas heel belangrijk voor Barça, een middenveld met Xavi, Busquets en Iniesta is geweldig maar er zit weinig scorend vermogen en diepgang in. Met Fabregas op het middenveld is Barcelona in staat om een stuk directer te spelen.

2 februari 2013 om 01:20

We hebben het gezien; Messi, David Villa en Pedrito kunnen nog steeds geweldig samenspelen. We zagen het bij de terugkeer van El Guaje, we zagen het op het moment dat Villa eindelijk mocht invallen ten faveure van Alexis en we zagen het toen er weer eindelijk MVP op het wedstrijdformulier in de basis van Barça was te noteren. Inderdaad, de tijden van vroeger zullen niet herleven. Maar een opstelling met MVP voorin functioneert nog altijd beter dan varianten met Iniesta of Alexis voorin. Mijn mening is al een geruime tijd duidelijk; Alexis verkopen en Neymar halen in 2014. Tot die tijd David Villa het vertrouwen geven en op het moment dat Neymar komt Villa vervangen door Deulofeu.

2 februari 2013 om 01:28

Villa zal deze zomer al weg moeten, we moeten niet hebben dat hij nog een jaar blijft en dan gratis wegloopt. En dat Villa het bij een paar inval beurten goed deed wilt niet zeggen dat hij ineens weer de sterren van de hemel speelt. Zoals ik al zei zie ik geen enkele reden om Villa gezien zijn leeftijd, langdurige blessure en zijn waardeloze prestaties van daarvoor er ineens in te zetten voor Fabregas die de toekomst is en het geweldig doet. We moeten het feit dat Iniesta op het middenveld beter is dan een linie naar voren ook niet overschatten, zoals ik al zei speelt Iniesta bij Spanje ook op die positie geweldig en is het heus niet zo dat hij vastgeplakt staat aan de zijlijn ofzo, gewoon een vrije rol met minder verdedigende taken en afwisselen en door elkaar heenlopen met Fabregas kan ook geen kwaad.

2 februari 2013 om 04:28

Ayoze

Je moet die Guaporta met alle respect niet te serieus nemen. Hij doet alsof Barcelona in die paar maanden dat ze met MVP speelde het beste voetbal ooit heeft gespeeld. Hij vergeet dat ze met deze nieuwe opstelling met Iniesta linksvoor en Cesc op het middenveld zowat elke tegenstander helemaal scheel hebben getikt de laatste maanden. Kijk alleen al hoe Cesc en Iniesta elkaar zo makkelijk vonden bij de 3-2 uit bij Malaga. Dit is maar een voorbeeldje om aan te geven dat deze opstelling perfect rendeert.

Als guaporta echt overtuigd wilt worden zou hij eens naar de stand op de ranglijst moeten kijken en eens checken hoeveel punten er verloren zijn gegaan dit seizoen. En dat allemaal zonder Villa. Ook zou Guaporta eens moeten kijken hoe duidelijk de wedstrijden winnend zijn afgesloten in deze opstelling.

Volgens mij heeft iemand niet door hoe goed Barca de afgelopen maanden wel niet heeft gevoetbald. Het begin van het seizoen was het spel slecht omdat tito naar een juiste opstelling zocht. Na een paar maanden speelde hij met Iniesta Messi en Pedro voorin en Cesc op het middenveld. Sindsdien wordt elke tegenstander helemaal kapot gespeeld, maar dat is sommige Barca fans dus ontgaan helaas.

Villa zal in de zomer hopelijk wel vertrekken want hij hoort als spits een basisplaats te hebben bij een Europese topclub. Het zou mooi zijn als ze bij Barcelona de jonge Muniain zouden kopen als zijn vervanger. Persoonlijk zou ik Messi graag weer als linksbuiten zien spelen aangezien ik denk dat hij op die positie net zo goed tot zijn recht komen. Hij zal toch bijna voor het goal spelen doordat de buitenspelers van Barcelona erg naar binnen trekken en Silva en Alba het veld voor hun breed houden.

''De Gea''
Silva
Pique
Puyol
Alba
Xavi/Cesc
Busquets
Iniesta
Messi
Sanchez
''Muniain''

In zijn eerste seizoen speelde hij tot de winterstop geweldig, maar daarna scoorde hij al paar maanden niet samen met Pedro, ze scoorden allebei wel in de CL finale. Tweede seizoen heeft ie bijna niet gespeeld door zijn blessure. Wil Barcelona nog wat vangen voor hem dan kunnen ze hem beter in de zomer verkopen.

En voorin met Pedro, Messi, Alexis/iniesta spelen.

Wie vond nog dat Villa zo monsterlijk mooi paste bij Valencia destijds? Hij was daar echt één van de beste zoniet de beste centrumspits van de wereld, technisch zulk een mooie speler en dan nog eens zijn goals steeds, ze hadden toen een goed team met als absoluut speerpunt en de grote ster David Villa, gebruikt zoals hij is, al echte killer spits en niet als flankspeler. Ik begrijp niet dat een speler zulke status bij zulke club wilt weggooien voor minder status en wat prijzen.

Zolang ene L. Messi zijn plek opeist is er weinig plek voor iedere andere spits, Villa inbegrepen. Ik vind Vila echt een fantastische speler. Een complete spits, technisch, snel en een echte afmaker. Als hij speelt bij Spanje is er tenminste een eindstation en hoeven ze niet te de bal in het doel te lopen. Deze jongen verdient het om bij een andere topclub aan de bak te komen, want bij Barca zie ik dat niet gebeuren.

Treurig dat het eigenlijk bergafwaarts aan het gaan is met Villa na zijn eerste seizoen, had een ongelooflijke zwak voor Villa in zijn Valencia tijd. Ik hoop dat hij misschien nog een stapje terug kan doen in Spanje als hij zich daar goed bij voelt. Hij moet natuurlijk wel gelukkig blijven.

Barça had er inderdaad beter aan gedaan om hem te verkopen, die man is over zijn beste tijde heen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren