Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Cvitanich gaf in Bratislava fiat aan transfer'

Laatste update:

Martin Jol wil Dario Cvitanich helemaal niet laten gaan maar in Argentinië beweert men sinds enkele uren dat de overgang van de aanvaller van Ajax naar San Lorenzo de Almagro op een haar na rond is. De club van coach Diego Simeone huurt de aanvaller naar verluidt dit seizoen van de Amsterdammers, met optie tot koop.

Volgens Argentijnse media heeft Cvitanich donderdag in Bratislava, waar Ajax de return van de Play-Offs van de Europa League afwerkte, zijn fiat gegeven aan een tijdelijke terugkeer naar Argentinië. Het ligt in de planning dat de aanvaller zaterdag of zondag naar Zuid-Amerika zal afreizen om zich bij zijn nieuwe club te melden.

Bestuurslid Marcelo Tinelli beweert dat de onderhandelingen met Ajax zich in een vergevorderd stadium bevinden. "Er moeten nog enkele details worden besproken", vertelde Tinelli aan de televisiezender TyC. "Zo is het nog onduidelijk of er in euro's of dollars zal worden betaald. Hij zal zaterdag of zondag een vliegtuig pakken."

Cvitanich moet bij de manschappen van Simeone de opvolger worden van Gonzalo Bergessio, die afgelopen week een meerjarig contract bij Saint-Étienne tekende. De 25-jarige Cvitanich is bezig aan zijn tweede seizoen in Nederland. Mede door fysiek malheur kwam hij vorig seizoen maar tot achttien wedstrijden (negen doelpunten).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

paniekvoetbal, die Civitanic zal best wel wat kunnen.. een tip : hij moet wel een andere kapper dan danko Lazovic zoeken, wedden dat ie dan ook meer scoort

28 augustus 2009 om 21:02

Het is definitief.

Prima, het begin van de opruiming is gemaakt!
Nu nog wat spelers weg als het kan, spaart een hoop geld voor Ajax!

Ben benieuwd of Ajax en Aek er nog uitkomen over Oleguer!

28 augustus 2009 om 21:37

Beginnen ze wel op te ruimen bij de verkeerde namen --.--'

29 augustus 2009 om 10:33

Fcaa, helemaal met je eens. hij heeft niet echt een kans gehad. Af en toe een hele wedstrijd die er niet toe doet. 20 wedstrijden, 9 doelpunten is toch een goed gemiddelde. Laat ze een paar overbetaalde jongens weg doen.

28 augustus 2009 om 21:42

Doodzonde als je het mij vraagt. Ik bedoel; die gast is zo geweldig doelgericht. We zochten een opvolger voor Kjh, terwijl we hem in huis hebben. Speel gewoon met Cvitanich en Suarez en we scoren als nooit tevoren. Die gast kan een actie maken, heeft een goed schot en kan goed springen. Als iemand hem het leert (arveladze?) wordt hij net zo goed als Kjh in het positie kiezen. Hij liep 1 op 2 vorig seizoen, ondanks alle blessures. Kan Sulejmani een voorbeeld aan nemen. Jol is Blind!

28 augustus 2009 om 21:55

Arveladze heeft deze zomer nog duidelijk laten weten dat hij zijn contract bij Az uitdiend dus dat gaat sowieso niet lukken. Ik heb zelf niet veel van hem kunnen zien, behalve dan de samenvattingen op tv dus heb niet echt een mening over zijn spel, aangezien hij amper is gebruikt of geblesseerd was. Hoop dat Jol nog een goede opvolger / andere spits kan halen want zonder eentje zal t tog moeilijk worden voor Sulejmani & Suarez voorin

28 augustus 2009 om 22:27

@hhc_hberg
Sterker nog, Cvitanich Werd gehaald als opvolger van Huntelaar als ik me niet vergis. Al voordat Huntelaar weg was.

Jammer dat deze jongen weer terug gaat naar Argentiniã«. In Europa val je toch meer op, en ik ben er van overtuigd dat hij de kwaliteit heeft om bij een leuk clubje in Europa aan de slag te gaan!

28 augustus 2009 om 22:59

indd een leuke voetballer ja,maar als je vaak gebleseert bent heeft een club ook weinig aan je en er komt bij dat die alleen op nr 9 kan spelen en daar voetbalt suarez al,of jol zou ervoor moeten kiezen om met 2 spitsen te gaan voetballen ipv met 3 wat ik persoonlijk niet verkeerd zou vinden want dan voetbalt suarez ook nog beter als dat die nu al doet,maar ik denk dat dario weg gaat en alves of mccarthy komt

28 augustus 2009 om 23:03

nee, Jol en Blind grapje!!!! Je hebt idd gelijk, vind het ook doodzonde, zag hem ook graag voetballen! Ik vind ook niet dat hij echt een eerlijke kans heeft gehad in Amsterdam...

Wie moet hem dan in hemelsnaam opvolgen?

28 augustus 2009 om 20:10

Dat is een goede vraag, maar als hij niet of nauwelijks wordt gebruikt, heb ik liever dat hij vertrekt..

@ supreme

De K O E F natuurlijk!

28 augustus 2009 om 20:12

haha, de koef.. goeie voetballer hoor, maar hij is al 29 jaar. en is niet een echte doelpuntenmachine. Ja, hij heeft er 20+ bij Az gescoord maar hij is niet een echte killer in de 16, dat is wat Ajax nodig heeft, gewoon een echte opvolger van de laatste killer: Huntelaar. En ze moeten ook Honda halen, met die speler en een aanvaller erbij speel je echt geen 0-0 tegen Sparta.

28 augustus 2009 om 20:42

Koef is juist wel een killer in de 16. Koef is een speler die perfect gebruikt kan worden met voetbal via de vleugels. Zie afgelopen zaterdag maar. Perfect voor zijn man komen en hij maakt hem af. Je moet Koef gewoon goed gebruiken en dan hij kan veel goals maken. Of hij de juiste spits is voor Ajax? Nee dat denk ik niet, Ajax heeft een voetballende spits nodig die fysiek, technisch en scorend vermogen heeft. Zal nog een fiks karwei worden om iemand te vinden die aan deze voorwaarden voldoet voordat de transfer periode afgelopen is.

28 augustus 2009 om 21:18

Honda&suarez willen allebei scoren, gaat dat wel werken?!

28 augustus 2009 om 21:36

lijkt me wel handig als er meerdere mensen in een team willen scoren ja. Zeker in een team wat redelijk aanvallend speelt, zoals Ajax.

Ze moeten eigenlijk weer een type Zlatan hebben. Lange spits, kopsterk(al was Zlatan in het begin echt geen goeie kopper ), balvast, technisch goed en iemand die vrij makkelijk scoort. Maar ja, zo een complete spits is niet te vinden voor minder dan 20 miljoen.

28 augustus 2009 om 21:57

Honda wilt scoren, als hij er goed voor staat.
Als hij ziet dat iemand anders er beter voorstaat, geeft hij de bal met alle plezier af.

28 augustus 2009 om 22:37

Elkinga? Ajax heeft eeen voetballende spits nodig?

was huntelaar een voetballende spits dan? nee nee we hebben een fysiek sterke killer nodig, zoals koef maar die is wat mij betreft geen optie.

Leuk als ie gaat, maar ik heb een wel een soort van medelijden met hem. Hij heeft nog niet echte kans gehad, maar dat komt ook omdat hij na 3wedstrijden al weer geblesseerd was, Ik zeg dat Ajax hem erbij houdt en een langere fysieke aanvaller halen, maar dat weten alle 16miljoen Coaches van Nederland ook :clown

Ik hoop dat hij het daar goed gaat doen (als hij dan ook gaat) en daar lekker elke week aan 't ballen komt.

Waarom zou Ajax hem in godsnaam verhuren? Dat zou pas een belachelijke zet zijn, ze schieten er namelijk niks mee op.

28 augustus 2009 om 20:30

precies, verhuren heeft geen zin, of verkopen voor een paar miljoen of gewoon een echte kans geven, want die krijgt hij namelijk niet. Hij staat nooit een paar wedstrijden achtereen in de basis, een spits heeft vertrouwen nodig en dan komen de goals vanzelf.

28 augustus 2009 om 21:16

@ Futures
De nieuwe club betaald dan een gedeelte van zijn salaris (zoals bij Luque)

"mede door fysiek malheur kwam hij vorig seizoen maar tot achttien wedstrijden (negen doelpunten). "

dit zegt al weer zat. die jongen leeft in een heel andere cultuur, komt hier, moet zich aanpassen, scoort dus zeer goed, en mag weer vertrekken. Ik ben zeker niet kapot van hem maar om hem meteen weer te verkopen..... ik zou zeggen geef hem eens de kans in de wedstrijd ipv hem meteen weer verkopen. is een koevermans/mccarthy/alves nou echt zo veel beter?? en die kosten 5 keer zoveel wss.... jammer.

28 augustus 2009 om 20:14

Cvitanich is een goeie spits maar niet een spits die bij ajax past en die ajax nodig heeft. Ik wens Dario veel geluk bij een andere club want Jol ziet het ook niet in hem zitten.

28 augustus 2009 om 20:16

Martin Jol wil Dario Cvitanich helemaal niet laten gaan

28 augustus 2009 om 20:33

Maar hij wil hem ook niet opstellen, ja lijkt mij het voor een voetballer het 1 of het ander is Als Cvitanich bij Ajax niet aan voetballen toekomt lijkt het mij vanzelfsprekend dat hij weg wil.

28 augustus 2009 om 21:15

klopt hij mag pas weg als we een alternatief hebben, dus...

beetje raar verhaal weer... wie hem moet opvolgen ...??????
Mag toch hopen dat ze weten wat ze aan het doen zijn mocht dit waar zijn..

Joentje : je hebt weinig kijk op voetbal anders zou je nu niet zeggen prima.
Civa is goede/bruikbare spits voor ajax zonder twijfel.
Hij is nog niet veel fit geweest,maar als je hem in een 442 systeem elke week opstelt scoort ie er 20-25 vopor je per seizoen....dus ik persoonlijk ben er helemaal niet zo blij mee dat die weg gaat.....hoogst waarschijnlijk dan

oja kluivert zei laatst op at5 wel te willen spelen bij ajax ....mischien die ff polsen

28 augustus 2009 om 20:14

Ik blijf prima zeggen!
Hij wordt bij Ajax amper gebruikt, en daarom kan Ajax hem maar beter verhuren/verkopen.. hij kost alleen maar veel geld om op de bank te zitten.
En gisteravond kreeg hij de kans, maar toen speelde hij helemaal niet Ajax-waardig..

28 augustus 2009 om 20:16

wie speelde er wel goed gisteren??? knollenveld erg warm!!!
Op basis van gisteren mag iedereen dan vertrekken bij ajax.
Maar goed we komen er niet uit dat zie ik nu al...dus laten we maar niet verder discusieren

28 augustus 2009 om 20:35

Joentje.......dus een speler moet na weken niet te hebben gespeeld en ineens weer ind e basis staat meteen fantastisch presteren? Die gast heeft toch even de tijd nodig vriend. Je kan ze niet op 1 wedstrijd afschrijven en idd wie speelde er gister wel goed dan.....niemand!

Vind het toch jammer dat deze jongen geen eerlijke kans krijgt! Heeft ontzettend veel gescoord na het vertrek van hunter en verdient wat meer vertrouwen denk ik...

Hoop hem toch wel terug te zien in amsterdam!

28 augustus 2009 om 20:41

Je moet het niet gaan overdrijven. Hij scoorde wel een stuk of 9 keer, maar dat waren alleen maar goals tegen degradatiekandidaten of middenmoters.

Maar ik hoop ook dat Dario een eerlijke kans krijgt om zich te bewijzen!

28 augustus 2009 om 22:14

Daar laat Ajax het vaak liggen, tegen de middenmotors en degradatiekandidaten. Als hij al een soort van kans kreeg, werd hij er in de 60e minuut alweer uitgehaald. Echt jammer want hij heeft veel potentie, is zeer doelgericht, heeft een actie en kan ondanks zijn lengte goed koppen, enz.

Tja.. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het echt een prima speler is, kijk alleen al naar zijn statistieken.
Maar ik denk gewoon dat hij niet in het Ajax plaatje past, Ajax zoekt een sterke, fysieke spits en op dat gebied komt Cvita gewoon te kort.
Ik wens deze jongen veel succes.

Laten we hopen dat ze dan al een opvolger in huis hebben, want met Suarez alleen worden ze nooit kampioen. Geef mij Janko maar, die weg mag bij Red Bull en altijd al droomde van Ajax.

28 augustus 2009 om 22:53

@lazylen, ik besef me als geen ander dat Ajax Europees niet meer de status heeft die het ooit had, maar we zijn verdomme toch nog wel te goed voor een reserve van een Oostenrijkse club ? Bovendien zou Janko worden verhuurd aan Fulham, toch ?

En Alves, zit die nu al in Qatar ?

Prima dat Cvitanich tijdelijk weggaat, maar wel nadat Ajax een andere aanvaller gepresenteerd heeft. En verder dient Bodul ook bij Ajax te blijven.

Cvitanich heeft het niet echt gemaakt in Amsterdam. Vorig seizoen wel een aantal keren gescoord, maar de meeste tegen laagvliegers. Verder blijft de vraag terugkeren, waarom het allemaal zo lang moet duren. Waar is de snelle (maar wel doordachte) transfer gebleven ?

Van de evt. vertrekkers; Sno, Lindgren, Ogararu, Oleguer, Kennedy, Martina hoop ik toch stiekem erop dat Oleguer blijft. De defensie blinkt niet echt uit. Maar het zal straks wel zo zijn, dat Oleguer de enige is die nog vertrekt ! @#@#

28 augustus 2009 om 22:54

@fcbogarde, helemaal met je eens, Oleguer is ook te vroeg afgeschreven, heel gevaarlijk om al je geld op jonkie Alderweireld te zetten.

Allemaal leuk en aardig maar dit maakt de problemen in de punt van de aanval wel heel zorgelijk. Beter hou je Cvitanich er gewoon bij. Ten eerste vind ik dat hij nog steeds heel bruikbaar is. Oke, hij is niet de opvolger van Huntelaar gebleken maar wie kan hem eigenlijk wel opvolgen. Ten tweede lijkt het me wijs eerst een nieuwe spits vast te leggen voor er wordt gedacht over een (tijdelijk) vertrek van Cvitanich. de volgende spits in de pikorde, Bodul, heeft van Jol nog geen kans gekregen wat duidt op weinig vertrouwen. Als Cvitanich echt vertrekt wordt de druk op het vinden van een nieuwe spits wel heel erg groot. Iedereen weet hoe die zoektocht tot dusverre loopt, ronduit rampzalig. Het risico van een last-minute paniekaankoop ligt dan op de loer. Dan vrees ik het ergste....

wrm moet die kerel weg?? snap er niks doe die sno en lindgren toch eens weg.

28 augustus 2009 om 20:36

Helaas wil Sno geen afstand doen van zijn astronomische salaris (vooral gezien zijn beperkte kwaliteiten).

28 augustus 2009 om 20:45

Sno krijgt in Amsterdam een jaarsalaris van 1,1 miljoen euro! Dit gaat hij natuurlijk niet opgeven nee.. Zelfde verhaal geldt voor Landzaat, maar hij kan misschien nog naar een buitenlandse club toe vanwege zijn internationale ervaring..

28 augustus 2009 om 21:07

Wat!?

1,1 miljoen euro?

Nee zeg me niet dat het waar is:s

29 augustus 2009 om 00:40

Nee dat is niet waar...
Jawel dat is toch zeker wel het salaris wat hij opstrijkt. Maar ik denk dat hij wel wil inleveren als er een club komt die hem een basisplaats geeft. Hij wil ook beter ontwikkelen

Helemaal mee eens. Hij heeft echt wel goed gedaan. Alleen een beetje pech dat trainers het niet in hem zien zitten. Probeer maar eens een minimaal gelijkwaardige spits te vinden. of toch Darko Bodul een kans geven??

28 augustus 2009 om 20:50

darko bodul een kans geven daar ken ik in komen maar....
De jongen heeft dit seizoen nog geen minuten gemaakt in de competitie....maar verhuurd worden dus dat zal ook niet de spits zijn die ajax nodig heeft.
al het geld wat ajax nog heeft moeten ze gewoon uitgeven en niet zo sparen en op de bank laten staan...maarja het probleem wie ga je halen word met de minuut groter,....ik zou het ook niet weten

28 augustus 2009 om 21:37

Ben het met jou eens, ik zou Cvitanich graag zien blijven maarja als de Jol het op de een of andere reden niet in hem ziet zitten. Dan kan je hem beter wegdoen dan op de bank laten verpieteren.

En als hij toch weg mag dan zou ik toch echt Bodul gewoon een kans geven. Ajax had het altijd van talenten moeten hebben dus geef hem gewoon de kans.

28 augustus 2009 om 21:44

ja dat begrijp ik wel met een kans geven...
Maar we hebben natuurlijk op dit moment geen talent nodig.
We hebben iemand naast suarez nodig die er 20-25 in kan knallen.
Dan kan je bodul nog altijd houd als invaller...maar volgens mij jol oook van hem niet overtuigd anders zou die wel meer spelen

Hier bega je een grote fout Jol, zet die jongen gewoon een aantal wedstrijden in de basis!! Ik vind het werkelijk waar onbegrijpelijk. Ik denk dat cvitanich, mits hij wat speeltijd krijgt, echt wel kan uitgroeien tot een zeer goed scorende spits.
Waarom geeft niemand hem nou een echte kans, dat verdient hij zeker wel.. En hij speelt niet eens slecht of iets dergelijks. Ik begrijp er niks meer van.

stomme zet, als hij daar gaat spelen en hij speelt daar redelijk zullen ze hem kopen. Ajax maakt dan dikke verlies want ik zie niet dat san lorenzo voor deze speler 6.5 miljoen gaat geven.. Geef hem bij ajax z'n minuten en hij zal er wel een paar scoren hoor!

Hij heeft vorig jaar 9 maal gescoord, maar in hoeveel wedstrijden? Volgens mij helemaal geen slecht gemiddelde ook al zou dan alleen maar gescoord hebben tegen laagvliegers.

Betaal maar in Euro's...de dollar is niet zo vast...op 1,44

Het lukt Ajax echt niet al die spelers op te ruimen. Cvitanich is de meest aantrekkelijke als scorende spits. Zelfs voor hem krijgen ze nauwelijks geld.
Huur nu gauw Alves voor een jaar en probeer dan voor een keertje Cl te halen.
Volgend jaar gaat Soares weg voor veel geld en kan Ajax een nieuwe start maken. Maar dan moeten ze nu al plannen. Hoe willen ze in de toekomst spelen en bouw daar naar toe. Een of twee toppers kopen en de rest uit eigen jeugd.
Sno is net als Drenthe. Geniet elke dag van zijn geld en dat hij zoin mooi shirt mag dragen, al is het in het tweede. Die willen niet eens verhuurd worden!
Gabri en Olequer hebben nog wel wat eergevoel en willen wel terug naar Spanje. Maar ook daar krijgt Ajax alleen maar een deel van het salaris vergoed, net als Luque.
Emanuelson had al verkocht moeten worden toen hij nog in het Nederlands elftal speelde. Maar zelfs nu zal hij nog een mooie transfersom opbrengen. Dus weg want niemand weet wat hij moet spelen. Ik vind hem ook een goede voetballer maar als je nu nog niet weet wat je met hem wilt, wordt het ook nooit wat.
Kennedy brengt niets op, dus laat maar op de bank zitten. Goede talenten zoals Blind verhuren aan Sparta of zo. Met Alves wordt Ajax kampioen! Zonder Alves zeker niet.

Ho, ho, ho, ho. Eerst wordt Cvitanich afgeschreven door Jol. Vind ik al voorbarig maar Ok. Cvitanich moet weg, Ok, maar als ie weggaat laat het dan wel die grote, kopsterke, balvaste spits zijn die hem vervangt (overigens, Cvitanich is balvaster dan bijv. een Koevermans, nee, hij is niet zo groot, maar volgens mij is Ajax geen Engelse vierde divisionist waar ze alles hoog voor de pot gooien maar volgens mij gaat bij Ajax veel over de grond, is ook vaak makkelijker om verdedigingen open te rijten, want als je een verdediging met hoge voorzetten wil openbreken zullen de voorzetten toch vooral van de flanken moeten komen en tegenwoordig haal je de achterlijn niet meer zo makkelijk, maar ik dwaal af).

Maar zoals ik het nu begrijp gaat Cvitanich weg en we hebben twee dagen voor sluiten van het transferwindow nog geen vervanger

Als dit waar is, zullen ze zeker een puntspits achter de hand hebben. Zo stom is Jol niet.

Dario loopt 1 op 2. Lijkt me vrij aardig moyenne. Vertrouwen en minuten geven, dan komt het goed met deze gast en houdt ie zijn niet geringe transferwaarde. Anders mis je en een spits en een hoop geld. Heeft toch een klein kapitaal gekost.

Zonde, die had van mij mogen blijven, hij heeft nog een echte kans gehad, vorig jaar niet vanwege blessureleed, nu niet van Jol...volgens mij best een Ajax waardige spits, indien fit, tja...

En terecht. Waardeloos als spits. Weinig techniek, weinig opvallend, weinig meerwaarde. Niet een spits voor Ajax. 7 miljoen slaat nergens op

29 augustus 2009 om 00:40

Weinig techniek, waar baseer je dit op? Weinig opvallend en weinig meerwaarde vind ik een nogal voorbarige conclusie, gezien het feit dat hij weinig speeltijd heeft gekregen en zich dus ook niet echt heeft kunnen bewijzen. Niet een spits voor Ajax? Wederom, waar baseer je dit nou weer op? Wat maakt hem niet geschikt voor Ajax? Ik vind hem eerlijk gezegd wel goed passen in de ajax selectie. Hij is misschien niet al te groot en dus ook niet kop sterk of erg balvast, maar hij weet zichzelf wel altijd in een kleine ruimte vrij te spelen en dat is toch zeker wel een kwaliteit. Ik denk dat hij goed kan anticiperen op een steekbal en daaruit ook veel zou kunnen scoren; maar dan heeft hij natuurlijk wel logischer wijs speeltijd nodig.

Nou van mij mag die gaan, heb je helemaal niets aan die kerel. Een van bijna alle miskopen van van basten. Maar ik zou wel alleen voor verkoop gaan en niet voor verhuur. Anders maar houden. Hij is namelijk in deze kwalitatief zeer middelmatige selectie nog niet de beroerdste

Of hij nou wel of niet weg gaat, ik vind dat hij niet echt de kans heeft gekregen in amsterdam. Er is geen vaste formatie, iedere week weer een andere tactiek en opstelling. Zowel onder v.basten en Jol. Geef deze jongen de kans, en laat hem iedere week in de spits spelen.

Mensen....is het dan nog niet duidelijk?

Als dit waar is...heeft Ajax binnen nu en 2 dagen een nieuwe spits in huis... Jol heeft gezegd dat hij pas weg mocht wanneer er een vervanger klaar zou staan voor hem..

Dat betekend dus dat Ajax een nieuwe spits kan gaan begroeten...en dan maar te hopen dat het een diepe balvaste spits is...

En anders toch misschien Honda, snap dit trouwens allemaal niet..het is allemaal verdacht rustig rond verdedigers...maar dat is toch ook een probleem...als we dan die hotseknots Atouba zien...mag die dan wel nog niet helemaal fit zijn..maar dan moet je het juist simpel houden ipv een circus gala te houden..anders is er nog wel een plekje voor hem in circus rens....

Binnen nu en 2 dagen heeft Ajax een nieuwe spits..let maar op.!!

mssl

Dat verhuren inhoud dat ze zijn salaris betalen lijkt mij voor iedereen duidelijk. Hij blijft echter een centrumspits met al zijn beperkingen en die hebben ze bij Ajax niet veel. Niet echt een verstandige move als je de selectie breed wilt houden denk ik.

Cvitanich is een leuke voetballer maar wel in een concept dat bij hem hoort. Wanneer hij fysiek moet spelen is hij nergens. Afgelopen donderdag nog tegen Bratislava... heb ik hem geen moment gezien. Ik geloof ook niet echt dat hij nog zal groeien bij Ajax. Ajax heeft altijd gerendeerd met een "valse spits" die eerder een nummer 10 is of daar zeker uit de voeten kan, zoals een Suarez. De absolute topspitsen uit de historie zijn bijvoorbeeld een zekere Cruyff, van Basten en Bergkamp. Cruyff was zelf ook niet de grootste maar door zijn klasse ongrijpbaar en dus deerde fysieke tegenstand hem niet zo. Naast het spits zijn was het ook nogeens de spelmaker (10). Van Basten was ook een superspits die ook op 10 kon spelen, die fysiek misschien nog wel sterker maar zeker slimmer was dan de mandekkers waarmee hij te maken kreeg, Bergkamp had van beide spelers wel wat, een mix meer. En sorry, als ik dan naar Cvitanich moet kijken... dan mag je die vergelijking niet eens maken. Hij kan misschien ongelovelijke dingen maar die lopen er in het circus ook rond. Het moet nog altijd op het veld gebeuren, waar de punten moeten worden gepakt.... En dat ontbreekt er nou net aan....

29 augustus 2009 om 13:09

juist, en daarom denk ik dat er helemaal geen vervanger komt maar de ze Siem de Jong op die positie gaan neer zetten...

Hij is veel te weinig aanwezig en is ook geen echte spits.
Jol kan hem gewoon niet gebruiken dus dan inderdaad de keuze voor verhuur en/of koop.
Ze hebben hem gekocht voor 7mil heb ik ergens gelezen, wat ik absurd veel vind voor zoon speler.
Maarja zo kunnen we er nog wel een paar namen noemen he Ajax!

Wat Ajax nodig heeft is een kopsterke spits waar Suarez en Sulemani omheen kunnen zwerven. Waarom proberen ze Vennegoor of Hesseling niet te halen dat is de ideale target man voor ze. Hij is fysiek sterk en laat zich niet wegzetten .nu lopen er te veel die de bal in de voeten willen hebben en een actie willen maken.

9 doelpunten uit 18 wedstrijden lijkt op zich een goed gemiddelde.
Als je echter even wat beter kijkt dan zie je dat hij in slechts 5 wedstrijden een aandeel had in de doelpunten.
1 tegen Nac
2 tegen Willem I I
3 tegen Ado
3 tegen de Graafschap

Van de overige 13 wedstrijden die hij speelde vorig seizoen werden er 7 niet gewonnen.

De wedstrijden die hij meespeelde en niet scoorde waren wedstrijden waarin hij zich over het algemeen ook niet liet zien. Ook was Cvita al geen doelpuntenmachine voor hij naar Ajax kwam (op zijn laatste seizoen bij Banfield na dan misschien) en zal het ook nooit worden denk ik. Daarom zal ik het dus niet betreuren als hij zou vertrekken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren