Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax zoekt nieuwe clubs voor aanstormende talenten

Laatste update:

Als het aan de clubleiding van Ajax ligt is Edgar Manucharyan (Haarlem) niet de laatste speler die dit seizoen op huurbasis buiten Amsterdam gaat spelen. De hoofdstedelingen hebben zoals ieder jaar het doel om enkele talenten te laten rijpen en zijn nog op zoek naar nieuwe clubs voor een aantal jongelingen. Over een gebrek aan interesse hebben deze aanstormende talenten niet te klagen.

Volgens AD/Sportwereld mogen Jan-Arie van der Heijden, Daley Blind, Darko Bodul en Jeffrey Sarpong dit seizoen verhuurd worden. Van der Heijden staat in de belangstelling van FC Groningen en Willem II, terwijl Sparta Rotterdam wel heil ziet in de komst van Bodul. De Kasteelheren zullen echter eerst een speler moeten verkopen voordat de aanvaller van Jong Ajax gehuurd kan worden.

“We bekijken voor welke jongens het goed zou zijn om wekelijks in de eredivisie te spelen bij een goede club”, zegt Danny Blind. De assistent weet dat Ajax ook op zoek zal moeten naar oplossingen voor spelers die buiten de boot dreigen te vallen. Javier Martina heeft bijvoorbeeld al aangegeven dat hij wil vertrekken en Evander Sno wacht op duidelijkheid. “Evander is 22 jaar en op die leeftijd moet je ergens voetballen. We horen graag wat Ajax met hem wil”, zegt zaakwaarnemer Chiel Dekker.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Drop je voorspellingen ??
Reacties

Waarom laten ze hun gewoon niet bij het 1e debuteren? Ajax koopt en koopt maar dat gaat ten koste van de jongelingen die dan moeten worden verhuurd!

4 augustus 2009 om 12:39

Ten eerste zal Martin Jol vinden dat ze er nog niet klaar voor zijn en ten tweede op hun posities lopen al veel betere spelers rond. Zoals Blind, Vd.heijden en Sarpong hebben we ook al Aissati/donald/de Jong/alderweireld lopen, we kunnen toch geen 12 talenten van ons allemaal opstellen? Denk is na, we hebben het niet over 3 leuke talentjes, maar over Blind, Van der Heijden, Sarpong, Bodul, Aissati, De Jong, Alderweireld, Donald, Van der Wiel, Vermeer, Enoh, Sulejmani, De Jong, Vertonghen, Zeegelaar, Anita, allemaal grote talenten, maar je kan ze niet allemaal opstellen en de kans geven! Als je ambitie hebt om kampioen te worden, komen een aantal van deze opgenoemde spelers nog tekort.

4 augustus 2009 om 13:49

Tsja Peedy14, niet iedereen kan opgesteld worden he...

Sommige spelers hebben wel degelijk het talent, maar zijn nog niet klaar voor een basisplaats.

Ervaring opdioen bij een andere club kan dan juist alleen maar goed werken!

4 augustus 2009 om 12:42

Ajax heeft momenteel al veel jonge spelers in de basis staan, meer kan gewoon niet anders wordt het net zo grillig als vorig seizoen, met dergelijke talenten kan je hele goede wedstrijden spelen, maar je kan er zo volgende week net zo hard een verliezen tegen een mindere tegenstander. Daarom moet je ook wat ervarenere krachten hebben en die moet je inderdaad kopen, bovendien Ajax koopt en koopt maar? Volgens mij hebben we meer geld en minder spelers gekocht dan Feyenoord dit seizoen en die hebben ook bijna een heel elftal bij Excelsior spelen.

Deze jongens hebben wat ervaring nodig om wat constanter en slimmer te voetballen, bij Vertonghen en Vermaelen bijvoorbeeld heeft dat wel effect gehad. Ik denk dat dat voor deze jongens ook zal gelden en dan houd je toch voldoende jonge talenten over in je selectie.

4 augustus 2009 om 12:43

In het moderne voetbal lijkt het mij helemaal niet slecht als jonge jongens eerst een jaartje bij een andere club een seizoentje spelen. Voor aanvallende spelers in een aanvallend ingesteld team in de Jupiler league die meedoen voor het kampioenschap of een team in de eredivisie dat meedoet in de middelmoot. Voor een spits als bodul vind ik het minder nuttig om onderin de eredivisie countervoetbal te gaan spelen.

Voor verdedigende spelers zijn degradatiekandidaten / en middenmoters in de eredivisie ideaal. Elke week veel te doen, maar wel tegen spitsen van eredivisie niveau.

Alleen de echte toppers kan je bij Ajax voor de leeuwen gooien. Daar moeten ze naast top talenten ook nog eens mentaal sterk in hun schoenen staan. Want in het eerste van Ajax worden er (terecht) topprestaties verwacht.

4 augustus 2009 om 12:50

@ Aceerik: Sparta speelt niet echt typisch counter voetbal. Aan de bal spelen ze redelijk verzorgt voetbal. Voor een club uit het rechterrijtje hebben ze een paar hele goede voetballers, met als uitschieter natuurlijk Strootman.

4 augustus 2009 om 17:17

Daar heb je gelijk in. Bodul naar Sparta zou voor beiden wel mooi zijn. Dit jaar zijn er niet echt counterploegen in de eredivisie. Maar Rkc of Ado zijn niet echt ploegen waar je een technische aanvallende speler moet stallen. (sowieso lijkt het me niet echt verstandig een speler van Ajax bij Ado te stallen, kunnen ze denk ik niet zo waarderen)

Nac is wel zo'n counterploeg, maar geen degradatie kandidaat.

Maar Vvv bijvoorbeeld, speelt mooi en verzorgd voetbal (in ieder geval nog zolang ze Honda kunnen behouden)

4 augustus 2009 om 14:47

Eeuh, volgens mij heeft Ajax welgeteld 1 nieuwe speler gekocht.....

4 augustus 2009 om 16:08

Atouba , de Zeeuw, Verhoeven dat zijn er dus 3

4 augustus 2009 om 17:38

2! Want Atouba is transfervrij gekomen. De Zeeuw kost ons hooguit 8,5 en Verhoeven koste maar een paar tonnetjes...

Maar vertel eens als Sparta fan zijnde... Denk jij dat Bodul een aanwinst voor jullie kan zijn??

4 augustus 2009 om 17:52

Bodul zal zeker een aanwinst zijn.
Ik heb alle wedstrijden in de voorbereiding gezien
(tegen de profclubs)
En daarin is duidelijk te zien dat sparta een scorende
spits mist. We hebben een goede jonge talentvolle selectie
maar als je niemand hebt die een neusje voor de goal heeft
dan bereik je daar niet veel mee.bodul vind ik een goede oplossing.

4 augustus 2009 om 18:49

De Zeeuw is niet meer dan 6,5 miljoen geweest ivm beursnotering bekendmaking etcetc..

4 augustus 2009 om 14:56

ajax koopt en koopt??

Ajax is wel het team dat elk jaar het meeste eigen jeugd in de selectie heeft zitten.

Volgens mij heeft feyenoord de afgelopen jaren ( zonder succes ) veel meer gehaald dan ajax.

Wat heeft het trouwens voor nut om die jongens bij de selectie te laten als ze amper spelen. Terwijl ze bij teams als willem Ii en sparta elke week in de basis staan.. dat is toch veel beter voor de ontwikkeling??

4 augustus 2009 om 15:53

Excelsior is Feyenoord 2, toch?

Waarom moest dit bericht verwijderd worden?

4 augustus 2009 om 16:12

Omdat excelsior geen feyenoord 2 is:s
Excelsior is een club die een samenwerkingsverband heet
met Feyenoord. 5 Spelers van in totaal 21 man staan onder
contract bij Feyenoord. Waarom is het dan Feyenoord 2?

4 augustus 2009 om 16:35

@lima, Stond in het stukje over Nec en de speler die zij bekeken niet ook Excelsior/jong Feyenoord?

4 augustus 2009 om 16:49

Omdat de 4 jongens nog niet goed genoeg zijn voor het eerste elftal. Ze groeien veel harder door een seizoen 25 wedstrijden te spelen bij een Sparta ofzo dan 4x in te vallen bij Ajax. Dit seizoen krijgen De Jong, Aissati, Alderweireld, Donald en al kans op speelminuten uit de talentkant... Voor bovengenoemde jonge spelers zijn teveel andere spelers die hoger staan in de pikorde.

Bodul naar Sparta lijkt me uitstekend.

over vdheijden kan ik weinig zrggen, aangezien ik hem nooit echt heb zien spelen.

daley Blind heb ik een aantal keer in het eerste gezien, en die komt echt nog te kort, verhuren is dus een prima optie.

sarpong ben ik ook niet zo over te spreken. Het talent is er wel degelijk, maar bij Ajax 1 heeft ie het nooit echt goed gedaan. Verhuren opnieuw prima.

Wat mij betreft mag Anita ook verhuurt worden trouwens. Komt in mijn ogen echt te kort voor het eerste op dit moment.

kortom: prima plannen. Spelersgroep verkleinen, minder geld uitgeven aan salarissen en deze jongens doen Eredivisie ervaring op. Prima.

Ajax kocht en kocht, veelal slechte aankopen, Jol is bezig schoon schip te maken en de selectie te versterken! deze jongeren zijn grote talenten, alleen Ajax wil dat ze zich ontwikkelen bij andere eredivisie clubs ipv de beloftencompetitie

sno mag weg, en er staan nog een aantal op de nominatie voor de verkoop! deze talenten moeten volgend seizoen klaar zijn voor Ajax 1

Nou Fc Zwolle, sla je slag!!!!

4 augustus 2009 om 12:39

Ajax wil dat ze op niveau spelen, dat is dus eredivisie...

4 augustus 2009 om 12:46

Is Haarlem (zie Manucharyan) Eredivisie?

4 augustus 2009 om 12:51

Die zou in principe zelfs gratis weg mogen, bij hem is het niet van belang waar hij speelt.

4 augustus 2009 om 12:55

Nee, maar blijkbaar hebben ze in Manucharyan wat minder vertrouwen dan in de andere jongens, wat ook niet zo raar is. Manucharyan loopt al 4 jaar op de Toekomst rond als een groot talent. Toch heeft hij nooit een plek bij Ajax 1 af kunnen dwingen(ook al is het een hele goede voetballer).

Bovenstaande jongens hebben allemaal al wat wedstrijden voor het eerste gespeelt. En dat deden ze allen niet slecht. Maar de selectie van Ajax 1 is simpelweg te groot, en dus moeten dit soort talenten het bij een andere club(op niveau) proberen. Als er een eredivisie club voor Manucharyan was gekomen hadden ze hem echt wel aan hun verhuurt.

4 augustus 2009 om 13:52

Nee Dfjctw, maar Manucharyan kun je ook niet meer noemen als een aanstormend talent. Dit is meer iemand die zijn belofte niet heeft in kunnen lossen door fysieke tegenslagen en die nu aan niemand te slijten is...

4 augustus 2009 om 17:41

Dude, dan heb je het ook over het eeuwige talent Manucharyan.

Geloof niet dat er een enkele Eredivisie club geintereseerd is in hem, en ik zie hem ook liever vertrekken na dit seizoen (had eigenlijk al gehoopt op dit seizoen omdat hij anders een plek van een talent zou vasthouden in Jong Ajax, maar hier kan ik ook mee leven).

4 augustus 2009 om 18:00

Inderdaad, een eeuwig talent, die er soms uitziet alsof hij al halverwege de 30 is, met name als ie zijn baard laat staan.

Ik zou zeggen: Pama zoek eens contact met Ajax.
Zou een win-win situatie zijn voor zowel Ajax als Cambuur als wij zulke spelers kunnen huren en soms zelfs misschien met een optie tot koop. Want spelers die net niet goed genoeg voor Ajax 1 zijn die zijn dan natuurlijk hele goede spelers voor een cub als Cambuur!

4 augustus 2009 om 12:40

@ mboua

deze spelers zijn hele grote talenten en met de goede begeleiding kunnen ze hele goede spelers worden dus ajax zal echt niet een optie tot koop aanbieden.

4 augustus 2009 om 12:46

Er zijn vast ook wel spelers die net het niveau van Ajax 1 niet aan kunnen en misschien met een optie op terugkoop voor Ajax van een paar 100 duizend euro verkocht aan een jupiler league club worden ofzo

4 augustus 2009 om 12:53

ik heb het ook over de spelers die in het artikel hierboven wordt genoemd, maar er zijn idd spelers in ajax 2 die cambuur kan hebben.

4 augustus 2009 om 13:31

nou als ze het niveau van ajax net niet aankunnen gaan ze toch eerder naar een andere eredivisie club hoor. Zie jongens als Schilder enzo.

4 augustus 2009 om 17:43

Maar om eerlijk te zijn, Schilder stond er afgelopen seizoen wel wanneer hij er staan moest, ondanks dat hij allang te horen had gekregen dat hij weg mocht. Was gewoon een speler die er echt net niet aan te pas kwam. Dus ja, dan is Nac een mooie optie.

Maar voor spelers als Manucharyan zal een Nac echt niet staan te springen, denk een Vvv niet eens...

Mooi, er moeten duidelijk nog wat spelers weg want de selectie is nu een beetje groot. Jan-arie zou ik er echter bij houden, naast hem hebben we toch alleen Urby als linkshalf? En Jan-arie is een groot talent, misschien wel het grootste talent uit de jeugd op het moment. Zou hem gewoon wat speeltijd geven bij Ajax, hopelijk kan hij zijn doorbraak maken.

Sarpong en Blind mogen van mij wel verhuurd worden ja. Dat lijkt me een goede zaak. Eens kijken hoe ze het doen als ze veel speeltijd krijgen. Bodul ben ik ook benieuwd naar, Sparta zou een goeie club voor hem zijn. Leuke aanvallende ploeg.

4 augustus 2009 om 13:06

Ajax heeft 11 of 12 middenvelders geloof ik. Wat is er mis mee om er een aantal te verhuren. Daar worden ze alleen maar sterker van. Kijk naar Vermaelen en Vertonghen. Toen niet goed genoeg. Nu niet meer weg te denken (bij wijze van spreken Thomas is alweer weg).

Leuke middenmoters of degradatiekandidaten waar ze veel aan spelen toe komen lijkt me niet meer dan redelijk. Roda Willem Ii Rkc zitten op zulke spelers te wachten...

Lijkt we lof ze nou eindelijk verstandig aan het worden zijn bij Ajax...verhuren en eventueel doorselecteren..

Mboua en Fczwollerclens,
Danny Blind wil ze in de eredivisie aan het werk zien, volgens is dat geen jupiler...

4 augustus 2009 om 12:45

Wie zegt dat ik het over Blind heb?
Er zijn vast wel andere spelers die ze ook nog een jaartje willen laten rijpen, en trouwens over een jaar kunnen ze Blind mooi in de eredivisie zien als hij aan ons verhuurd wordt

4 augustus 2009 om 12:54

@mboua

Jij bedoelt Daley Blind, Mtoonder bedoelt Danny Blind, en Mtoonder heeft dus ook gelijk

4 augustus 2009 om 13:46

is haarlem eredivisie dan?
Als manucharyan naar haarlem kan kan er ook wel een speler naar cambuur want met alle respect, Cambuur is in de jl een betere ploeg om in te voetballen dan haarlem..

4 augustus 2009 om 14:03

Maar Manucharyan hoeft niet eens meer terug te komen, die mag sowieso weg. Dus beter naar Haarlem dan dat hij weer een jaartje in het 2e rond loopt.

4 augustus 2009 om 16:18

Alleen hebben wij een samenwerkingsverband en jullie niet. Dus lijkt het mij logischer dat wij 1e keus hebben en geen Cambuur.

4 augustus 2009 om 17:45

Dat lijkt me een beetje kort door de bocht hoor Timba...

Een speler is zo goed als de beste club die hem hebben wil, en dat kan idd Haarlem zijn (manucharyan), maar dat zou ook een Cambuur zijn. J ehebt bij een verhuur namelijk ook te maken met de wil van een speler.

Ik zie de eerder genoemde talenten, en ook overige spelers eerder voor Cambuur kiezen dan voor Haarlem. Eerlijk = Eerlijk...

sno, anita, kennedy, urby, martina, ogararu....... allemaal mogen ze vertrekken wat mij betrefd!! ze komen duidelijk te kort....


haal huntelaar maar terug en nog een cv ipv wielaert!!!!

4 augustus 2009 om 13:01

mee eens. Alle spelers die jij noemt mogen weg. Urby weg en Honda halen

Huntelaar zou leuk zijn, maar gebeurt gewoon niet. Een centrale verdediger hoeft wat mij betreft ook niet. Met Vertonghe, Alderweireld en Olequer heb je 3 prima cv's

4 augustus 2009 om 13:54

pfff , honda is niet de nieuwe ronaldinho ofozo hoor.
Laat hem lekker bij vvv ballen en dan zien we het over een jaar wel , laat hem zich eerst maar bewijzen.

4 augustus 2009 om 17:47

Urby mag van mij gewoon blijven hoor. Maar de overige spelers die jij net opnoemt komen idd net te kort voor het eerste. Maar ja, veel van onze net niet voetballers stammen natuurlijk nog uit het tijdperk van Geel ...

4 augustus 2009 om 23:27

moet je eens opletten hoe vaak hij lucht staat te dekken en zijn man dus kwijt is....... en hoevaak hij balverlies lijdt!!!!

4 augustus 2009 om 15:53

Ik wou net zeggen, ik hoef Honda niet per se bij Ajax te zien en al helemaal niet voor 10miljoen.

@ ajax1307: Ben het verder eens met het rijtje spelers dat weg mag, en van mij mag je daar ook Bruno Silva aan toevoegen. Voor hem moet dan wel een vervanger gehaald worden aangezien de spoeling anders te dun wordt, dus misschien is het inderdaad beter hem nog een jaar te houden.

ik weet wel waar ze terecht kunnen Willemii

Hoe zit het trouwens met Rodney Sneijder? ( Ja broertje van )
Die heeft volgens mij ook wel een leuke toekomst voorzich.. goede voetballer

4 augustus 2009 om 12:52

Als ik me niet vergis is Rodney nu 17 en is hij 1e jaars A

4 augustus 2009 om 12:53

Redelijk groot talent, maar heeft veel last van blessures. Sommige zeggen dat die meer talent dan Wesley Sneijder heeft, maar dat is, in mijn ogen, grote onzin. Ik hoop dat ik ongelijk heb. Er lopen namelijk grotere talenten rond in Amsterdam dan Rodney Sneijder.

4 augustus 2009 om 13:43

Ik geloof wel dat hij meer talent heeft, hij heeft echter de mentaliteit van Wesley niet, hij is net zo'n mannetje als zijn broer, maar is meer geconcenteerd op andere dingen, waar Wesley in zijn jeugd toch altijd wel aan het trainen was. Hij is niet voor niks met 2 benen zo sterk, daar heeft hij veel op getraind. Maar Wesley heeft dan ook jaren op moeten boksen tegen het feit dat ze hem bij Ajax eigenlijk te klein vonden.

sarapong is wel groot aanwist voor veel clubs

4 augustus 2009 om 13:07

Ja jammer dat Volendam gedegradeerd is. Was een ideale club voor dit soort jongens geweest (is nog in de buurt ook!)

Daley blind, vd heijden en sarpong kunnen verhuurt worden maar bodul zou ik wel behouden.
Ajax heeft niet zo veel spitsen achter de hand alleen cvitanich dan nog als bodul gaat.
Sno en martina zou ik verkopen deze 2 zijn niet nodig bij ajax ookal zijn ze pas 22.

Prima actie van Ajax. Vaak zie je dat dit soort spelers wegkwijnen in het tweede elftal en dan vervolgens voor een appel en een ei verkocht worden. Spelers zoals Vertonghen en Vermaelen zijn ook verhuurd geweest, en dat heeft prima uitgepakt. Spelers uit de jeugd van Ajax zijn alleen maar gewend om te winnen. Een of twee seizoenen bij een club die tegen degradatie vecht kan dan heel erg nuttig zijn, aangezien ze dan ook weten wat verliezen is en weten wat het is om ergens voor te moeten strijden.

Lekker als je spelers hebt die het net niet zijn en/of het nooit worden verhuren dan betaald de andere club de salarisen en heeft voor hun doen een aardige/goede speler en als er dan een doorbreekt terug naar het eerste halen, wat P S V met b.v. met Honda had moeten doen.

4 augustus 2009 om 13:04

Deze methode hanteert Psv toch ook wel eens hoor. Bakkal en Aissati speelden bvb op huurbasis bij Twente.

4 augustus 2009 om 13:20

Kan me ook nog een zekere Arjen Robben herinneren die door Psv werd gekocht en een jaartje aan Groningen werd verhuurd. Echter is dat een constructie die zelden of nooit voorkomt omdat een speler vaak aangekocht word om direct een gat te vullen in de selectie. Gebeurt alleen bij aankopen voor de toekomst, i.a.w. met talentjes.

4 augustus 2009 om 13:32

Dat klopt ook maar dat moet misschien met meer spelers gebeuren en dan niet te vroeg spelers verkopen zoals Beerens(die wilde zelf weg).

4 augustus 2009 om 13:59

ach, aan de andere kant. dan hadden jullie nu Beerens als rechtsbuiten gehad, en ik vind Amrabat toch wel een stukkie beter.

4 augustus 2009 om 13:11

Klopt... je spreekt dan over een win-win situatie. De desbetreffende club profiteert er dan ook optimaal van. In feite neemt de 'stallingclub' alleen maar het risico dat topclubs niet durven en kunnen nemen.

Misschien moet Ajax op zoek gaan naar een capabele satellietclub. Eentje die in de top van de Jupiler League opereert, zodat bij die club dezelfde aanvallende speelstijl als bij Ajax kan worden gespeeld.

Als Ajax op zoek zou gaan naar zo een club zullen de clubs vast in de rij staan, want in tijden van crisis zit iedereen toch graag voor een dubbeltje op de eerste rij?! Feyenoord heeft dat al heel goed voor elkaar met Excelsior (al wordt dat misschien iets tever doorgevoerd). Maar wanneer Ajax zo een verband met pak en beet Fc Zwolle of Den Bosch aan zou kunnen gaan, dan zou dat zeker heel handig kunnen zijn voor Ajax. Mits die talenten natuurlijk speeltijd krijgen.

4 augustus 2009 om 13:14

zou leuker zijn als het Cambuur is! kan ik wat vaker Ajax-talenten aan het werk zien!

4 augustus 2009 om 13:23

Denk dan eerder aan een club als Sparta. Willem Ii lijkt me ook een heel erg handige club voor dat doel.

Maarja, het is maar de vraag of een Eredivisie-club dat wel wil. Daarom is het idd misschien wel verstandiger om in de Jupiler-league rond te kijken. Haarlem heeft ook altijd wel veel handel gedaan met Ajax als ik me niet vergis.

4 augustus 2009 om 16:21

Sterker nog, wij Hebben een samenwerkings overeenkomst. En als Ajax die talenten nu gewoon een keer stuurt dan spelen we vanzelf in die subtop. Vorig jaar zaten we er al tegenaan en waren wij echt niets minder dan een club als Den Bosch.

4 augustus 2009 om 13:34

ajax heeft een officieel samenwerkingsverband met Volendam sinds eind vorig seizoen.

Daley mag van mij wel naar Heracles komen

Kan op het middenveld en ook centraal achterin, mischien kan hij oo kwel op de linksback, heeft Heracles gelijk zijn nieuwe linksback als Daley dat kan

Willen ze net als Feijenoord van excelsior een soort ajax 2 maken?

4 augustus 2009 om 13:47

Nee, ze zoeken gewoon clubs die geschikt zijn om één van onze talenten in de selectie op te nemen en geregeld speelminuten te geven in een "echte" wedstrijd.

Kan Ajax niet eens met een paar clubs een vast samenwerkingsverband aangaan? Met bijv. een club uit de jupiler league(mvv, Zwolle, Volendam), Eredivisie (heerenveen, Groningen, Willem 2) en een europese grootmacht (barcelona, Arsenal). Dat zou toch prachtig zijn? Dan kan Ajax haar talenten stallen bij een club als Mvv, de allergrootste talenten als Jan-arie bij een club als Groningen de kans geven en kan Ajax dan weer talenten huren van Barcelona/arsenal.

ik weet zo niet of Ajax al een samenwerkingsverband heeft met Volendam en Barcelona maar ik geloof dat het in ieder geval niet hellemaal officieel was?

Ik vond Sarpong altijd wel goed als buitenspeler. Martina was een grote belofte, en nog steeds een goede voetballer. Ik weet niet of die verder voor komt in de plannen van Jol, maar hij is eredivisie waardig. Roda Jc is misschien wel wat voor 'm. ( Is maar een voorbeeld )

Jaap stam! Werk aan de winkel,er lopen vast hele leuke goeie jonge spelers rond bij jong ajax die goed zijn voor Fc Zwolle.

idd als ze dat zouden doen moeten ze dat met haarlem doen vind ik zit in de buurt van amsterdam en dus weinig aanpassingsproblemen kan blijven wonen waar je woont even laat de deur uit etc.

hopen dat martina en of sarpong naar den haag komen!, kan mij niks schelen dat het ajacieden zijn als zij maar wel de kansen afmaken.

4 augustus 2009 om 14:26

Martina is ook voor Ado geen versterking.

Na even te hebben gegoogeld heb ik dit gevonden:
Lijst van satellietclubs van Ajax:

Ajax Cape Town
Hfc Haarlem
Fc Omniworld
Fc Volendam
Cruzeiro Ec
Fc Barcelona
Beijing Guoan
Het-clubs

Bron:wikipedia

Daarbij is mijn eigen vraag ook gelijk beantwoord en behoren volendam en barcelona inderdaad tot de clubs waarmee ajax een samenwerkingsverband heeft. Het liefst zie ik alle Ajax talenten gewoon in de eredivisie uitkomen. Het lijkt me dus een goede zaak als er aan deze lijst 1/2 eredivisieclubs aan worden toegevoegd.

off: Ik wist niet dat Ajax een samenwerkingsverband met Cruzeiro had. Dat is toch gewoon een hele goede clubs waar veel talenten vandaan komen? Waarom pikken ze niet gewoon daar nog een speler op? Als ik me niet vergis komt Chivu daar ook vandaan.

4 augustus 2009 om 14:49

omdat talentjes uit zuid amerika tegenwoordig ook voor 10 miljoen de deur uit gaan.

Chivu komt bij Universitatea Craiova vandaan, een club uit Roemenie, dus niet uit Brazilie :s

edit: ik neem aan dat je Maxwell bedoelt trouwens. Die komt nl. wel bij Cruizeiro vandaan.

4 augustus 2009 om 15:30

Ja klopt, ik was al aan het twijfelen tussen Chivu en Maxwell maar ik dacht dus dat het chivu was. Verkeerd dus maargoed. Het lijkt me niet onmogelijk voor Ajax om nog zo'n supertalent weg te plukken bij Cruzeiro. Zeker niet na een samenwerkingsverband.

Een aantal van deze spelers kunnen van waarde zijn voor Vvv, Nec, Willem Ii, Roda.

Vooral Roda kan nog wel een aanvallende creatieve speler gebruiken met slechts Hadiour en Janssen.

Sno en Martina kunnen weg. Goeie spelers maar niet voor Ajax. Iedereen die je wil verhuren moet je gewoon verhuren. Ook moet Ajax een talent uit de Jupiler league en een uit de jeugd halen die je meteen weer verhuurt zoworden die ook beter. Kijk naar de Zeeuw, Az haalde hem voor 100.000 euro en nu hebben ze hem voor 6miljoen vekocht. Bij Ajax kan z'on speler niet zo leren als bij Az, simpelweg omdat hij daar niet aan spelen toekomt wegens de grote concurrentie. Als je hem dan verhuurt kan je hem later goed gebruiken en voor meer geld verkopen.

Heel wat Ajax fans zeggen opeens dat ze niet meer aan Groningen willen verhuren omdat wij en de rest van de subtop niet meer aan Ajax zouden willen verkopen.

De grootst mogelijk onzin , Als Ajax op het laatste moment een paar ton meer bied dan Hsv dan gaat berg daar heen. Groningen verkoopt gewoon voor de hoogst mogelijke prijs. Of dit nou Ajax , Psv , Hsv of Excelsior is.

Misschien dat de rest van de Subtoppers niet meer aan De topploegen willen verkopen maar hier in Groningen wordt gewoon verkocht aan de hoogste bieder. Dat sommige Ajaxieden ook zeggen dat ze beter een speler aan Willem Ii willen verhuren dan Groningen (ondaks dat die hier op en hoger niveau speelt ) alleen omdat ze het ons niet gunnen vind ik dan ook heel raar.

Groningen heeft gewoon goed geld gekregen van Ajax en die hebben een goede prijs betaald. Silva , Suarez en Lindgren samen voor 14,5 miljoen was eigenlijk nog aan de goedkope kant. Alleen 4 voor Silva was misschien wat veel daarentegen 8 voor Suarez een koopje. K snap dan ook niet alle rancune richting Groningen van sommige Ajax supporters.

4 augustus 2009 om 15:56

is niet helemaal waar. Voor Ajax lag de vraagprijs bij Elia hoger dan voor Hsv. Valt ook wel te begrijpen, want als Twente zijnde ben je natuurlijk blij met het geld, maar als hij naar het buitenland gaat is het beter, want dan sta je komend seizoen niet zelf tegenover hem.

Daarbuiten heeft het weinig zin om op dit moment aan ploegen als Heerenveen, Groningen, Twente etc te verhuren. Simpelweg omdat ze niet veel slechter zijn dan Ajax, en deze spelers daar waarschijnlijk ook geen basisplek zouden krijgen.

4 augustus 2009 om 16:03

Nou hier in Groningen kunnen we nog net 11 man opstellen dus ik denk dat bijna iedereen hier wel aan speel minuten toe gaat komen. En ik ben Groningen supporter maar onze spelers zijn toch echt een stuk minder als die van Ajax. We werken met een begroting van 17 miljoen en jullie met 65.

K hoop dat we wat Ajax talenten kunnen huren met optie tot koop alleen weet ik niet op ze in Amsterdam zo gek zijn. Ze zouden het kunnen doen en dan weer een terugkoop clausule maar dan is weer de vraag of Groningen daar zin in heeft.

mischien is roda wel een optie. die kunnen wel wat jonge spelers gebruiken inplaats van allemaal die belgen die wat daar rondlopen. en aangezien roda nu niet meer veel te besteden heeft ...

nou laat ma komen die spelers bij agovv ze zijn welkom
´dus vd.brom ff bellen na amsterdam

Wat een onzin lees je hier toch als reacties op deze post. Haarlem heeft al vele jaren een samenwerkings verband met Ajax. Alleen is er in het verleden door Ajax weinig tot niets mee gedaan. Met de huidige technische mensen is er opnieuw gepraat en de bedoeling is dat er nieuw leven in wordt geblazen. Met de komst van Manucharyan als 1e resultaat. De bedoeling is dat er voor 31 augustus nog een speler zal volgen. Vanaf volgend jaar moet het dan structureler gaan worden.

Dus leuk voor clubs als Cambuur en Zwolle, maar misschien kunnen die beter aankloppen bij hun eigen buurman. Heerenveen, Twente en Utrecht lijken mij dan toch logischere opties.

Goede zaak,

ik hoop dat de jongens die verhuurd worden door Ajax (en Psv, Twente en Az) naar de wat mindere clubs in de eredivisie of top 1e divisie gaan. Volgens mij komt dit het Nederlandse voetbal alleen maar ten goede.

Ik zou er als regioclub in de omgeving van 1 van die clubs ook veel aan doen om een samenwerkingsverband te sluiten want volgens mij versterkt het de gemiddelde eerste divisieclub enorm (kijk maar naar de prestaties van de laatste 10 jaar van Excelsior)

De meeste spelers die hierboven genoemd worden zijn echt wel talenten, alleen moeten idd nog rijpen.
Ze kunnen beter 70 minuten spelen voor een club als Sparta dan 1 keer in de 5 wedstrijden 10 minuten spelen.
Spelers als Blind, vd Heijden, Sarpong, en Donald komen er heus wel.
Alleen vind ik het vreemd dat ze Bodul ook willen verhuren.
Aangezien je alleen met Mickey, Suarez en Cvitanich echte spitsen hebt.
Die jongen doet het ongelooflijk goed en is ook zeer aanwezig op alle trainingen.
Lijkt me juist goed om hem gewoon een keer in het diepe te gooien samen met Suarez voorin, en laat het maar zien.
Wat Ajax in het verleden altijd al deed.
Maar misschien zijn ze dan toch bezig met een extra spits voorin erbij.
Nou Hunter we wachten op je!

Ik denk dat Rkc en en Jol wel iets regelen. Jol weet als geen ander hoe goed talenten het hier in Waalwijk hebben en gedaan en kunnen gaan doen.
Wmb komt bijv van der Heijden vandaag nog, een prima linksbenige middenvelder voor ons.

Verhuur.

Sarpong moet naar een Middenmotor in de Eredeivisie : Vittesse
Blind Naar V.v.v of Rkc
Martina do,sparta,heracles.
Bodul Sparta.
Van Der Heijden Fc Groningen.
Anita: Heracles.
Vertrek.
Kennedy
Ogeraru
Silva.

Aankopen.
Goeie Cv (sterk type Alex)
Spits:huntelaar

4 augustus 2009 om 18:25

Nou, ik vraag me eigenlijk af of wij nog een defensieve kracht nodig hebben. Alle plekken zijn dubbel bezet, en zoals het er afgelopen zondag uitzag is dit een opper beste verdediging. Helemaal wanneer Atouba fit is, en dan hoeft Vertongen/alderweireld niet meer linkback te staan..

Sarpong naar Willem Ii
Van der Heijden naar Groningen
Martina naar Rkc
Bodul naar Sparta (beter nog halfjaar houden omdat er weinig keus in de spits is bij Ajax)
Anita halfjaar houden als reserve linksback ofzo
de Jong naar Heracles!

En inderdaad jongens als Kennedy en Ogararu=weg

Logisch dat Ajax deze jongens wil verhuren.jongens als Blind,bodul en Van Der Heijden zijn super getalenteerd en op het moment komen ze gewoon niet aan spelen toe en dat is zonde van hun talent.aan de andere kant zou ik het als liefhebber wel jammer vinden als we dit seizoen Van Der Heijden elders zijn voetbalkunsten zouden zien vertonen.ok,we moeten realistisch zijn.hij heeft nog een hele batterij aan spelers voor zich in de pikorde.toch zou ik graag zien dat hij een kans krijgt.als hij bijvoorbeeld naar fc Groningen zou gaan zal je zien dat hij meteen definitief doorbreekt en dan haalt Ajax hem vervolgens meteen weer terug,net zo als een tijdje geleden met Lindgren gebeurde,dus dan dan kunnen ze hem net zo goed bij de Ajax selectie houden

Ik zie enkele reacties over Cambuur Leeuwarden en Excelsior. Dit zou helemaal geen verkeerde stap zijn voor enkele spelers. Ik denk dat ze voetballend meer leren om voor een kampioenschap te spelen dan tegen degradatie. Bij degradatie voetbal word je sneller geslachtofferd dan wanneer je 2e dreigt te worden.

Prima, om deze talenten te verhuren. Zo zie jemaar hoeveel de zo bekritiseerde jeugdopleiding van Ajax nog voortbrengt. Mochten een aantal van deze spelers het uiteindelijk niet redden bij Ajax. Dan zijn het versterkingen voor Sparta, Nac etc etc kijk bijv Poepon, Schilder, Hersi, Bobson zo zijn er talloze voetballers die voor de ere divisie een versterking zijn voor een club. Ik denk uit deze lichting zullen er 4 zeker terugkeren in hetg eerste . Ik denk Blind, van Den Eijden en Bodul en Donald.
Voor anita zie ik weinig toekomst, Martina idem dito. Zegelaar ken ik niet goed genoeg om te oordelen.
Alderweireld heeft stiekem zijn plek al gepakt.
Dan is er nog Castillion die zich aan het ontwikkelen. De toekomst ziet er rooskleurig uit voor Ajax. Noem mij 1 club in Nederland die zoveel talenten heeft...

ik denk dat het een goede zaak is dat talenten als Manucharyan, Bodul en Vdheijden aan spelen toekomen op eredivisieniveau. Dat zal het in de toekomst gemakkelijker maken voor hen om te integreren bij Ajax 1. Ik denk dat ze, mits ze verhuurd worden, daar over een jaar of 2 klaar voor zijn.

die sno mag van mij weg waardeloze voetballer

Goed om deze talenten te verhuren. Ajax heeft een veel te grote selectie, en vooral de middenvelders zijn er overvloedig. Van der Heijden moet zeker speeltijd gaan krijgen, wil hij zich verder ontwikkelen. Groningen lijkt me een goede club voor hem, die zochten toch nog een linkermiddenvelder?

Verhuur van de spelers moet je niet doen aan subtoppers, maar aan middenmoters/degradanten in de Eredivisie.
Om twee redenen. Ten eerste ga je geen concurrenten uit de top-6 versterken.....want dat doe je wel als je aan hen verhuurt, Daarnaast is het beter voor de ontwikkeling als spelers het zwaar hebben en hun volledige arsenaal aan capaciteiten moeten aanspreken tegen telkens weer sterke Eredivisie tegenstanders. Daar worden ze sterker van en weerbaarder. En dat is beter, dan dat alles van een bijna leien dakje gaat bij een subtopper en dat je dan 3 a 4 keer (en dan uit en thuis) echt het zwaar krijgt tegen de topploegen. Het is leerzamer als zij straks als huurlingen al naast het uitvoeren van eigen taken een team op sleeptouw kunnen/moeten nemen. Dat is waardevol.

vermalen en vertongen zijn een paar seizoenen geleden aan rkc verhuurd en kijk is hoe goed ze nou zijn. dus ik zeg stuur er nog maar een paar naar rkc.
martin jol heeft een rkc verleden dus misschien kan dit wel eens goed uitpakken voor rkc

Misschien kan Ajax helpen om Haarlem naar de Eredivisie te krijgen. Als Haarlem de 8 spelers van Ajax kan huren die ik in mijn opstelling heb staan dan zouden ze meteen 1 van de titelkandidaten zijn in de Jupiler. Mocht Haarlem dan promoveren dan kunnen ze volgend jaar nog een paar spelers daar stallen zodat die ook op het niveau van de Eredivisie zich kunnen ontwikkelen. Ajax moet met Haarlem doen wat Feyenoord met Excelsior heeft gedaan (kunnen ze ook Frank de Boer als trainer van Haarlem aanstellen om ervaring op te doen).

Padt
.
.
Blind
.
Sarpong
Anita
V.d. Heijden
Martina
Bodul
Manucharyan

Mooi om te horen dat zoveel talenten gewild zijn door Eredivisie clubs. Aan de andere kant, ik zou het ook mooi vinden als meerdere talenten aan dezelfde club zouden kunnen worden verhuurd. Neem bijvoorbeeld Fc Volendam in de Jupiler League. Daar zijn zij een van de sterkere teams en spelen aanvallend voetbal, het voetbal dat Ajax spelers op het lijf geschreven zou moeten zijn. Als spelers als Bodul, Vd Heijden, Sarpong, Anita en Blind aan Volendam zouden kunnen worden verhuurd, dan zijn ze kampioenskandidaat nummer 1 als je het mij vraagt en daarnaast raken de Ajax spelers ook nog eens meer persoonlijk op elkaar ingespeeld. Waarschijnlijk is dit een geen realistisch idee, maar ik zou het wel prachtig vinden...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren