Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: 'Ook interesse van Ajax voor Engelaar'

Laatste update:

PSV gaat opnieuw proberen om Orlando Engelaar vast te leggen. De middenvelder is bij Schalke 04 in Duitsland op een dood spoor geraakt. Vorig kalenderjaar hadden de Eindhovenaren ook al belangstelling voor de Oranje-international, die toentertijd echter FC Twente verliet voor een meerjarige aanbieding uit Gelsenkirchen.

Technisch manager Adrie van Kraaij bevestigt dat de elfvoudige international 'een interessante optie' is. "Vorig jaar hebben we al geprobeerd om hem over te nemen van FC Twente", vertelt hij in het Eindhovens Dagblad. "Met zijn ervaring kan hij een belangrijke jongen in de kleedkamer zijn, iemand die andere spelers beter maakt."

Het is onduidelijk of Schalke überhaupt medewerking wil verlenen aan een transfer van de 29-jarige Rotterdammer, die tegen betaling van ruim vijf miljoen euro uit Enschede vertrok. De middenvelder maakt een moeizaam seizoen door in Duitsland, waar hij gezien wordt als een miskoop. Hij speelde tot dusver zestien wedstrijden.

Naast Engelaar is ook diens trainer Fred Rutten een belangrijke kandidaat om naar PSV te verhuizen. Tevens wordt Marko Arnautovic, eerder pupil van Rutten bij Twente, in verband gebracht met de Eindhovense club. In Enschede is men echter niet happig op het vertrek van de Oostenrijks international. Dat heeft te maken met het feit dat een andere aanvaller, Eljero Elia, komende zomer zo goed als zeker de club zal verlaten.

Als Engelaar naar PSV komt, is hij de tweede routinier die wordt aangetrokken om het vrij jonge team rijper te maken. André Ooijer bevestigde reeds dat hij komend seizoen terugkeert in Eindhoven. De bijna 35-jarige verdediger tekent een contract voor één seizoen, zodra de onderhandelingen na dit seizoen zijn afgerond.

Update 13.40 uur
Naast PSV is volgens RTV Rijnmond ook Ajax bijzonder geïnteresseerd in Engelaar. Coach Marco van Basten haalde de lange middenvelder in zijn functie als bondscoach bij het Nederlands elftal, en posteerde hem tijdens het EK in Oostenrijk en Zwitserland op het middenveld. Ook een hereniging met Ismaïl Aissati, met wie Engelaar twee jaar geleden bij FC Twente een goed duo vormde, zien de Amsterdammers wel zitten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 maart 2009 om 11:26

zou mooi zijn voor psv als ze engelaar binnen kunnen krijgen. een heel goede speler die zijn draai niet echt heeft gevonden bij schalke.

26 maart 2009 om 11:34

Voor de duidelijkheid over je goede nummer 10. Hofs is verhuurd en dus nog eigendom van Feyenoord.

On: Engelaar past niet in het Duitse voetbal net als Rutten, dus zou een goede aanwinst zijn voor elke Nederlands elftal.

26 maart 2009 om 11:56

Engelaar gaat voor minstens 5miljoen weg,,en hij vraagt een erg hoog salaris, ik weet niet of Psv het wel moet doen.

26 maart 2009 om 15:31

Zie je de connectie misschien, Rutten - Engelaar? Zou opzich mooi zijn, Engelaar is een goeie speler, en zeker bruikbaar voor Psv.

Misschien kan Psv naast Rutten en Engelaar dan ook maar meteen Farfan terughalen.

26 maart 2009 om 11:23


Nee, het zou al heel mooi zijn als Engelaar terugkeert naar Nederland. In Duitsland wordt hij totaal niet gewaardeerd.

26 maart 2009 om 16:51

Zo is het maar net, maar het spel van Engelaar bij Schalke valt ook zwaar tegen, veels te veel balverlies.
On: Zou een goede versterking zijn voor P S V, bij Ajax zie ik nog iets meer spelers voor hem staan. Rutten ziet het erg zitten in Engelaar dus ik denk dat het dan wel P S V wordt, bij Ajax zie ik hem gewoon niet zo makkelijk slagen als bij psv

26 maart 2009 om 17:14

Engelaar speelt idd niet goed bij Schalke en ook bij het Nl elftal was het matig (lage handelingssnelheid, balverlies, veel breed spelen). Ik denk dat zowel Psv als Ajax er goed aan doet om hem niet te halen. Psv en Ajax hebben tenslotte al een boel goede middenvelders en Engelaar zie ik niet iets toevoegen.

Waarom pakken ze bij Psv het echte probleem niet aan, nl. de spitspositie. Maak werk van Vennegoor, die samen met Toivonen een super koppel kan vormen. Als iedereen blijft (vooral Afellay!), hoeft er naast Ooijer eigenlijk alleen een goede spits bij te komen. Want Koevermans en Lazovic komen simpelweg tekort voor Psv. En verhuur Nijland en Pieters, want zo komen ze geen stap verder in hun ontwikkeling.

26 maart 2009 om 18:05

koevermans deed het niet zo slecht naar mijn mening.. Champions league maakte hij toch maar even 2 doelpunten als ik me nie vergis en daar komt bij dat Ik vind dat venegoor hetzelfde type spits als koevermans, dus lijkt me niet echt geschikt voor psv, heeft niet echt een voetballende waarde. Meer een spits die mee voetbalt.. farfan was altijd ideaal voor psv

26 maart 2009 om 19:16

ja prima, kan twente hem niet gebruiken?
daar vond ik hem goed passen.
als hij maar niet naar ajax komt,
daar is het middenveld al overbevolkt en
hebben de jonkies talent genoeg,
ze moeten dan wel de ruimte krijgen dat te ontwikkelen
en daar kan je engelaar (als basisspeler)
niet bij gebruiken.

Als ze dan ook nog een linksback halen en een rechtsbuiten dan is Psv aardig op weg een zeer solide selectie neer te zetten. Ga maar na: twee controlerende middenvelder met Simons en Engelaar. Daarvoor als aanvallende pion Affelay en op de flanken Dzudszak/amrabat en een versterking op de flank. In de voorhoede is het overigens ook niet best, Toivonen vind ik tot nu toe een matige spits.

26 maart 2009 om 11:40

Engelaar lijkt mij een zeer goede versterking voor Psv, heeft zich toch ook in het Nederlands elftal bewezen.

Ik denk overigens dat Affelay volgend seizoen niet meer bij Psv voetbalt. Naast Toivonen hebben we nu ook nog 2 andere goede spitsen. Met een goede coach moet het nog heel wat kunnen worden.

nog even en Psv heeft straks ook problemen met de ouderen

26 maart 2009 om 12:18

dat maakt niet uit, het kabinet wil toch de Aow leeftijd verhogen naar 67

26 maart 2009 om 12:42

haha, prachtige reactie
Psv heeft dan misschien wat problemen met de ouderen? Maar wie is er volgens jou allemaal oud dan bij Psv? Kan er eigenlijk niet echt wat opnoemen.

26 maart 2009 om 13:08

helemaal mee eens..afellay/toivonen/marcellis/dzsud. etc zijn gewoon nog jonge voetballers..simons is nog maar de enige die de 30 is gepasseerd, dus psv heeft gewoon een erg jonge selectie waar wat ervaring gewenst is!!

26 maart 2009 om 13:53

Maar.........maar.............maar.

Vinden hier nu werkelijk mensen de leeftijd van 29 jaar nu al te oud? Het moet werkelijk waar niet gekker worden. Die lui weten ook echt niet meer waar ze over moeten zeiken, dus gaat het maar om de 'bejaarde leeftijd " van 29 jaar.

Ik denk dat Psv , Engelaar heel goed kan gebruiken, want het is een hele solide speler, die andere ook heel goed kan laten spelen. Alleen vind ik Engelaar wat meer controllerend en dat is Simons ook. En betekent dit ook dat die Chinees dan nu al niet meer voldoet, want volgens mij is dat ook meer een controlerende middenvelder, maar dit weet ik niet zeker.

26 maart 2009 om 14:56

Psv heeft naast simons ook nog Bakkal, dat is een wat meer aanvallend ingestelde middenvelder.

On: als dit door gaat en psv daarnaast ook beerens weet binnen te halen dan is psv niet slecht bezig. Zou echt een meesterlijk middenveld zijn Engelaar--afellay--bakkal. Alhoewel de kans er dik inzit dat Afellay gaat vetrekken. Ik zeg halen!

26 maart 2009 om 23:19

Ja die arsenal gekte, het komt allemaal door wenger dat men 29 jaar al te oud vindt.

Engelaar naar Psv of Ajax. Laat hem dan maar naar Psv gaan want hij kan prima voetballen maar zet er een beetje druk op en hij verliest de bal. Jammer.

Zeker een versterking voor Psv, eigenlijk voor elke nederlandse club!

26 maart 2009 om 11:36

helemaal met je eens!
ik denk dat engelaar voor het nederlandse voetbal gewoon een verrijking is.
toen hij naar schalke04 vertrok heb ik meteen gezegd dat hij voor het duitse spel niet geboren is tenzij rutten er een nederlands voetballende ploeg van zou maken.
Ik denk dan ook dat Engelaar een goede speler is voor psv hij heeft ook brahma en el amhadi opgeleid bij twente deze jongens zijn hem nog dankbaar voor zijn uren die hij in hun heeft gestoken ook na de trainingen.
Het is een karakter jongen die alles wil geven voor de club waar hij speelt, ik hoop dan ook dat hij snel weer te bewonderen valt op de nederlandse velden.

Heeft Psv de lotto gewonnen ofzo??? Als ik lees wie ze allemaal (terug) willen halen....

26 maart 2009 om 11:25

Psv is voor Nederlandse begrippen nog altijd een erg rijke club, in tegenstelling tot wat veel klapvee op deze website denkt.

26 maart 2009 om 11:29

Oh is dat zo Ruud? Waarom heeft Psv dan verlies gedraaid? Ik denk echt niet dat Psv zo veel geld te besteden heeft. Allemaal mooie praatjes van Reker, maar die vullen geen gaatjes.

26 maart 2009 om 11:40

Ja maar wat jij vind is in deze niet zo belangrijk. Ten eerste heeft Psv geen verlies gemaakt, maar een winst van 29 miljoen. Daarnaast heeft Psv een Eigen Vermogen van 19 miljoen. Waar je jouw mening op baseert weet ik dus niet, maar ik heb het idee dat je gewoonweg wat bullshit uitkraamt die nergens op gebaseert is.

26 maart 2009 om 11:54

Het missen van de Cl is een grote klap voor psv. Waarom denk iedereen dat ze ook 19 miljoen te besteden hebben?
Ze willen ook wat geld overhouden om de klappen op te vangen lijkt me. Volgend jaar zullen de inkomsten tegenvallen. En als ze affelay niet verkopen zal er zelfs verlies in de boeken komen.
Ik zeg niet dat psv niets kan betalen, maar de bomen zullen echt niet tot in de hemel reiken.

26 maart 2009 om 12:04

supersub9,

Het klopt inderdaad dat psv een winst heeft gemaakt het afgelopen jaar, het klopt alleen niet dat psv een eigen vermogen heeft van 19 miljoen euro. Psv is denk ik momenteel een financieel gezonde club alleen zij zijn gewoon nog steeds niet in de positie om bedragen uit te geven zoals ajax dat doet.

26 maart 2009 om 12:09

@parajax

Psv staat inmiddels in het groen (nadat ze op verlies stonden) E N ze zijn als 1 van de weinige clubs, ook nog eens stadionbezitter. Dat psv niet onverantwoord moet omgaan met het geld staat als ee npaal boven water, maar Psv heeft laatste 5 jaar geen verlies gedraaid.

Echter... als de Cl zo belangrijk is, en ze die nu een jaar (en misschien wel meer) missen, zullen we vanzelf zien hoe belangrijk (ik vind het persoonlijk frappant, daar andere clubs wel winst kunnen maken zonder cl, en zonder dure verkopen). Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen.

Ik ben ook benieuwd naar een club ide op de beurs zit. Als ze daar eenmaal vanaf stappen, en dat vreemd vermogen terug moeten betalen, ben ik benieuwd in hoeverre ajax in de min schiet. Mijn gevoel zegt dat het zo ver is, dat ze geeneens de beurs afkunnen (mijn gevoel wordt gesterkt door het feit dat er in het rapport over gepraat werd, en je er nu niets meer van hoort).

26 maart 2009 om 12:28

Voorzitter Coronel heeft laten onderzoeken of een terugtreding van de beurs mogelijk is. Bleek te duur en dus onbetaalbaar te zijn. Dus moet men blijven.

Waar Psv vanwege de Cl inkomsten van de afgelopen twaalf seizoenen de huishouding op orde heeft weten te brengen, daar is het juist Ajax dat de komende jaren in de problemen gaat geraken. Immers, Ajax mist die Cl inkomsten al jaren. Zelfs in de Uefa werd weinig tot niets verdiend.

En aangezien ook Ajax een dure huishouding heeft (salarissen, aankoop van spelers) is men al jaren gigantisch aan het interen op het eigen vermogen. Nu is dat bedrijfseconomisch op zich geen vreemde zaak, op de lange duur geeft het wel aan hoe sterk je bedrijf is. En dus zal ook Ajax op den duur iets moeten doen, als men er wederom niet in slaagt de Cl te bereiken.

26 maart 2009 om 12:40

het feit is wel dat psv van psv is en niet van aandeelhouders, zoals bij ajax. daarbij is psv al een heel eind onderweg om het stadion af te betalen, als dat gebeurt dan heeft psv een groot voordeel op de rest van de nederlandse clubs.

26 maart 2009 om 12:51

tubes wat jij zegt is niet helemaal ze hebben nog steeds het geld van farfan en gomes want dat geld hadden ze niet bij die winste van 29 mil opgeteld maar van dat geld hebben ze al wat versterkingen gehaald en ze spelen ook geen Cl dus dat is ook inkomstenverlies maar de Euro League of hoe het ook gaat heten wordt volgend jaar meer aan verdiend als alle vorige jaren en ik denk niet dat psv in de rode cijfers gaat raken je kan zeggen wat je wilt over reker maar hij heeft ons wel uit de rode cijfers gehaald maar even

on: engelaar en simons naast elkaar laten spelen lijkt me een goed idee dan kan mendez vertrekken en hopen dat ibbi blijft en dan heb je het team voor volgend jaar compleet de verdediging raakt ook steeds meer ingespeelt en dan komt ooijer met zijn ervaring er bij en dan kan je weer mee doen om de titel

26 maart 2009 om 13:14

Om van de beurs af te gaan hoef je geen aandelen terug te kopen

26 maart 2009 om 14:24

Je zal toch een regeling moeten treffen met de aandeelhouders. Veel aandeelhouders zullen niet zomaar zeggen, gooi m'n vermogen maar weg en het is goed.

On: Leuk dat Ajax ook probeert om Engelaar te halen, maar dan krijgen ze wel erg veel middenvelders die op die positie uit de voeten kunnen. Ik denk dat Engelaar op gevoel gaat kiezen, en ik zou niet weten wie hij een mooiere club vindt....
Waarom hoor ik trouwens nou geen geluiden dat Psv de hele subtop wil leegkopen??? Ze willen Arnautovic en Beerens kopen. Vorig jaar probeerden ze Engelaar al weg te halen.
Als Ajax geinteresseerd is in Elia is volgens de meesten hier de wereld te klein, als Psv geinteresseerd is in een speler van een dergelijke club dan hoor je daar helemaal niemand over. Ik weet ook wel dat Ajax veel spelers heeft weggehaald bij Heerenveen, Twente en Groningen, maar je ziet maar dat iedereen voor het beste gaat.

26 maart 2009 om 14:46

Psv wil het liefste de komende jaren Nederlandse spelers aantrekken. Doordat er de afgelopen jaren veel buitenlanders hebben rondgelopen wil men weer terug naar de roots, zeg maar.

Vandaar dat men de subtop langsgaat om deze spelers op te halen. Alleen vraag ik me af of Psv wel de financiele middelen heeft om deze spelers aan te trekken. Beerens, Elia en Arnautovic zullen toch ongeveer 7, 10 en 10 miljoen moeten opbrengen. Tenminste, ik kan mij niet vorostellen dat die clubs ze voor minder laat vertrekken.

We hebben bij Ajax (suarez, Silva, Suleimani) al gezien dat de hoofdprijs moet worden betaald.

26 maart 2009 om 14:54

Ik vraag me inderdaad ook af waar Reker dit geld vandaan gaat toveren. Als ik Psv was zou ik proberen om Beerens of Arnautovic te kopen, 1 van deze 2, en verder voor Engelaar gaan. Ze hebben 1 goede potentiele buitenspeler in mijn ogen en dat is Amrabat. Manco is een vraagteken en Dszudszak komt in mijn ogen tekort.
Maar de concurrentie voor dit soort spelers is moordend, de spelers zullen zelf waarschijnlijk bepalen waar ze naar toegaan. Dat is tegenwoordig de trend: spelers hebben de macht.

26 maart 2009 om 15:15

Clubs in Nederland moeten juist blij zijn met binnenlandse aankopen, het geld blijft dan iig binnen Nederland en het is zeker iets om trots op te zijn voor de scouts van de kleinere clubs...

26 maart 2009 om 15:42

@psv_noord: Aan Als heb je alleen zo weinig op het moment.... Op dit moment heeft Psv nog helemaal geen voordeel op de rest van de Nederlandse clubs, laat staan een Groot voordeel.

Zou een goede aankoop zijn. Ook voor Ajax overigens. Ben benieuwd wie hem gaat halen als hij weg mag. Ik denk op dit moment Ajax, want Ajax heeft op dit moment namelijk wel een groot voordeel op de rest van de Nederlandse clubs, gezien ze meer te besteden hebben!

26 maart 2009 om 16:16

erg rijke club valt wel mee,

Ajax hier is de enige grote club, die winst heeft gemaakt, en erg rijk is in Nederlandse begrippen voor voetbal, Psv tsjah engelaar goede keuze maar waar laat je simons of die andere? ik zou het niet weten, maar engelaar zou ik er zowiezo inzetten, simons is niet geweldig.

En ajax kan engelaar ook goed gebruiken, vanwege dat gabri vaak geblesseerd is en lindgren soms best lang geblesseerd is, maar dat hij nou beter is dan Lindgren, gabri of Enoh, betwijfel ik, ik denk dat de huidige spelers op zijn plek beter zijn.

26 maart 2009 om 19:39

Het is niet zo dat Ajax puur afhankelijk is van Cl voetbal, natuurlijk is het een grote inkomstenbron.. Maare de deal met Aegon heeft Ajax veel geld opgeleverd en verkopen van spelers als Huntelaar, Sneijder, Babel heeft ook het nodige opgeleverd, daarnaast zou Ajax niet 16 miljoen in Sulejmani investeren als ze erg op de centen moeten letten.. Ajax heeft meer vermogen (financieel) dan welke andere Nederlandse club dan ook.. Psv heeft puur winst gedraaid op Cl voetbal, moet nog maar zien hoe ze dat de komende jaren gaan redden..

Je weet hoe het in voetbal werkt, als je niet op het hoogste niveau speelt dan willen je beste spelers vertrekken.. Dat gaat Psv ook krijgen nu, veel inkomsten maar weinig grote spelers die naar je toe willen.. Ajax heeft het geluk in het verleden 4x de Cl gewonnen te hebben waardoor ze bekend staan als zeer grote club.

Ben benieuwd hoe Psv dit gaat managen, Engelaar zou voor Uefa Cup voetbal niet naar Eindhoven komen, kan die beter naar Twente terugkeren waar ze misschien (waarschijnlijk niet) Cl voorronde spelen

27 maart 2009 om 07:16

@supersub9
Volgens mij weet je niet precies wat eigen vermogen is.
Ajax heeft 65 miljoen eigen vermogen, Psv heeft dus wel meer dan 19miljoen lijkt mij.

@lang36
de huishouding van Ajax is ongeveer even duur als die van psv. Maar het ziet er daar wel iets gezonder uit, maarja, wat heb je daaraan he. Ajax opereert meer als een bedrijf, meer risico's. Psv is wat conservatief wat dat betreft...

Die 29 miljoen van Psv is het netto resultaat van 2007-2008, dat is dus een jaar geleden.

Even voor de duidelijkheid, een jaarrekening is een moment opname van wat erin en eruit gaat. Heeft niet veel te maken met hoeveel je op je bankrekening heb staan

Dat is precies wat ik ook dacht. Ik vind zelf Engelaar een overschatte speler. Met Ooier, Simons en Koevermans heb je toch wel redelijk genoeg spelers voor in de kleedkamer. Voor elke linie 1...

Psv moet niet uitkijken dat ze dezelfde kant op gaan als Feyenoord. Daar werden Makaay, Gio, Hofland, Landzaat en anderen ook met veel bombarie binnen gehaald en nu een jaar later hebben ze vrijwel niets extra's gebracht.

26 maart 2009 om 11:27

engelaar is 29 hoor..
Koevermans is ook niet zo oud.
Noem eens 32 + bij psv

26 maart 2009 om 11:37

hofland en ook de cler waren onder de 30 toen ze naar feyenoord kwamen

26 maart 2009 om 12:01

bij feyenoord heb je er veel meer.
Lucius, timmer, gio, makaay, thomason en dan vergeet ik er ook vast nog wel 1 of 2

26 maart 2009 om 12:12

Heb ik ergens in mijn post een leeftijd genoemd?

Wat ik er mee bedoel is dat Feyenoord ook spelers 'terug' haalt en daar geen succes mee heeft. Dus bij Psv kan hetzelfde gebeuren. Als je ergens op reageert, doe het dan wel goed de volgende keer

26 maart 2009 om 12:15

En bij Feyenoord willen ze de zakken vullen!
Ooijer wil dat niet en wil voor Psv gaan. Orlando erbij heb je nog een goede ervaring voor 2 jaar.

Koevermans? Wie is dat?
Nog een rechtsback halen en je kan een redelijk team neerzetten, met talent/ervaring.

26 maart 2009 om 13:15

zakken vullen deden ze in de grote competities waarin ze speelden....net als ooijer. en net als de feyenoorders zal ooijer nu weer met minder genoegen nemen. alleen zal ook hij dan nog vorstelijk betaald worden

26 maart 2009 om 13:42

Wie Koevermans is? de beste spits van Psv dat is hij. Engelaar zou een versterking zijn voor Psv samen met Simons laten controleren.

26 maart 2009 om 13:57

Oke als je het zou wilt doen,

Terughalen in de zin van hij heeft er al eerder gespeeld?
Engelaar heeft nog geen verleden bij psv hoor??

Dan zeg jij, nee ik bedoel ik spelers terughalen in de zin van terug naar nederland halen.

Dan zie ik de vergelijking niet met Feyenoord, want dit is psv 2e spelers die "terug?" gehaald is..

Dus je vergelijking is zo krom als wat, omdat je leeftijds fout niet wou toegeven?

Psv had toch moeite met geld? Dat ze Engelaar dan willen proberen snap ik, maar Arnautovic, of verwachten ze dat Affelay voor 30 miljoen vertrekt.

26 maart 2009 om 23:26

Als ze dat verwachten zal ze dat nog vies tegenvallen. 30 miljoen voor dat jochie!

Het verbaast mij ook dat Psv nu opeens allemaal spelers wil halen die ze volgensmij echt niet kunnen betalen.....

Ajax heeft veel meer finiancieele hoop. Maar ik dat Arnoutovitch niet zo snel weg gaat hoor, daar moet denk ik een behoorlijke zak geld voor op tafel worden gelegd.

Wat moeten ze met deze overschatte voetballer? Zet toch een keer Bakkal naast Simons en ik garandeer je dat het team gaat draaien als een tierelier! Maarnee we blijven spelen met die rare Mendez. Naja als je er niet bovenop wilt komen moet je het zelf weten. S6 met deze overschatte speler.

26 maart 2009 om 11:33

Ah, Hanzz, jij snapt het. Bakkal! De man die er eens non stop ingezet moet worden naast Simons. Als hij in het veld staat is er tenminste beweging, en kunnen de verdedigers de bal ergens kwijt. Ontzettend veel diepgang heeft die jongen. Als je Engelaar naast Simons gaat neerzetten, wie loopt er dan nog naar voren? Engelaar gaat ook niet aansluiten en scoren. Dan is Mendez naast Simons nog een betere optie, omdat die in ieder geval aansluit. Engelaar is compleet overbodig.

26 maart 2009 om 11:37

juistem boys dat vind ik ook..je hebt Bakkal die daar goed kan functioneren dus waarom zou je Engelaar halen..hoewel ik Engelaar een goede voetballer vind is hij niet nodig zolang Bakkal op de bank zit

26 maart 2009 om 12:00

Ik ben absoluut geen fan van Psv en ook niet van Hanzz, maar hier moet ik je toch gelijk geven. Ik vind Bakkel een enorm goede speler en ik begrijp dan ook niet dat hij geen echte kans krijgt bij Psv. Hij heeft veel drang naar voren, maar houdt altijd de balans in de gaten. Lijkt me logischer om hem te gebruiken. Engelaar moet je niet kopen. Die voegt weinig toe, zeker niet aan een stroef draaiend elftal.

26 maart 2009 om 12:09

Niet helemaal mee eens. Wel dat Bakkal een vaste waarde zou moeten zijn, maar niet naast Simons. Komt veel beter tot zn recht op de positie van Afellay, maja die is vrij onomstreden.

26 maart 2009 om 12:12

@mrorange

Wat voor Engelaar geld geld ook voor Bakkal. Altijd leuk op de 10 maar ze komen beter tot hun recht op de positie van verdedigende middenvelder. Bakkal heeft ook de specifieke kwaliteiten om op het juiste moment de diepte te zoeken. Dit zie je tegenwoordig zelden nog. Op 10 zal het altijd net niet zijn bij Bakkal.

26 maart 2009 om 12:20

Ik ben het met je eens qua Bakkal, al weet ik niet of ik hem controlerend zou gebruiken. Echter vind ik dat hij 100% speeltijd moet krijgen. Engelaar... wanneer is overschat overschat??? Toen hij bij twente speelde, was hij belangrijk, en je haalt niet zo maar het nederlands elftal. Als hi jdan 12 miljoen zou kosten, zou ik zeggen dat je gelijk heb. Echter als hij voor mooi prijsje komt, vind ik het niet erg als hij komt.

En qua mendez. Niet mijn favoriete speler, maar zoals jij het brengt is wel weer heel dramatisch. Ik heb europese wedstrijden gezien waar hij perfect zijn opdrachten uitvoerde. Toen hij bij psv kwam kreeg hij vooral aanvallende opdrachten, nu vooral controlerend. Hij voert het allemaal goed uit. Je kan je afvragen of de trainers hem wel goed gebruiken.

26 maart 2009 om 12:27

@engelz
Onder van basten haalde iedereen het Nederlands elftal. Hij speelde maar 1 wedstrijd goed, daarna viel het tegen.

26 maart 2009 om 13:39

En onder rutten heeft hij maar 1 wedstrijd goed gespeeld bij Twente? Daarom heeft hij hem meegenomen zeker?hij speelde in het nederlands elftal 1 wedstrijd goed (op het Ek). Dat is al meer dan Huntelaar tijdens het Ek???

26 maart 2009 om 13:40

@ Engelz - Donderdag, 26 maart om 12:20: je hoeft Bakkal dus ook niet echt controlerend te gebruiken, je moet hem alleen naast Simons zetten. Timmy doet zijn taakjes wel daar, en Bakkal kan dan de diepte zoeken. Als je in de top van de eredivisie voetbalt is het echt je reinste onzin om met twee controleurs te gaan voetballen. Dus alleen op het bord zet je hem naast Simons, in werkelijkheid zal hij daar dan niet heel veel lopen.

26 maart 2009 om 16:20

@ Engelz

huntelaar zat op de bank tijdens het Ek, mocht 1 wedstrijd opdagen.
Daarnaast speelt en scoort hij regelmatig bij Real. Dat is heel wat anders dan bankzitten bij Schalke. Dat je die 2 met elkaar vergelijkt zeg.

Bij twente speelde hij 1 goed seizoen, daarvoor was het overal net niet. En daarna kennelijk ook.

26 maart 2009 om 12:26

Ik vindt Bakkal ook veel beter dan Engelaar. een moderne middenvelder, met drive, diepgang, kracht en scorend vermogen. waarom hem geen kans geven i.p.v. voor veel geld Engelaar halen. Vergeet niet dat Engelaar alleen bij Twente echt zijn draai gevonden had. Dus blijft een risico.

26 maart 2009 om 11:42

Inderdaad, van mij mag Bakkal vaker een kans worden gegeven. Prima voetballer die zeker niet slechter is dan een Engelaar of andere namen die tot nu toe voorbij zijn gekomen.

Jaa psv wilt iedereen binnen halen lijkt het wel.
Eerst maar zien waar psv eindigt dit seizoen en dan kijken wie je kan halen voor eventuele versterkingen.
Affelay voor 30 mil zou wel een mooie transfer wezen.

26 maart 2009 om 11:30

30 miljoen zou Te mooi zijn voor Affelay, met 14 moeten ze allang blij zijn.. Engelaar is ook niet echt een versterking, erg overschatte speler als je het mij vraagt.. Jongens als Beerens, Arnoutovic en Elia zijn natuurlijk wel mooie namen maar die zie ik liever in het rood-wit van mijn club

26 maart 2009 om 11:40

14 miljoen ??? daar gaat Ibbi echt niet voor weg hoor.
Babel was 17 Mljn.. en ik vind Ibbi echt niet onderdoen voor hem.
Lijkt mij een goede versterking voor psv

26 maart 2009 om 11:51

Ik denk het wel, 17 miljoen voor Babel was gewoon veel te veel net als de 13 miljoen voor Drenthe..
Hoogste bod tot nu toe is geloof ik ook maar 12 miljoen..
En Ooijer heeft zn beste tijd ook wel gehad. Gevalletje Hofland alleen dan nog 6 jaar ouder aangezien Hofland 29 was toen ze hem kochten..

26 maart 2009 om 12:05

Yeah right... Vandaar dat Ooijer nog stééds international is en Hofland al jaren niet. Ik zeg niet dat Ooijer nog jaren mee gaat, maar 1-2 jaar is hij nog wel van toegevoegde waarde.
On: Engelaar weet ik niet of dat nou dé toevoeging is. Ik zou zeggen: Richt je eens op de backposities. Kromkamp en Culina (die weg gaat) zijn niet goed genoeg, linksback geldt het zelfde. Keeper is ook al zo'n heikel punt. Informeer eens naar Vorm Velthuizen en nu Stekelenburg.
En kijk eens rond naar een evt. opvolger voor Afellay die hoogstwaarschijnlijk zal vertrekken. Ik verwacht dat Afellay om en nabij 15mln moet kosten.

26 maart 2009 om 14:31

Kwam laatst een artikel tegen van de concurrent, dat affelay een clausule van 15m euro in zijn contract heeft staan.

Uitstekende speler voor Psv. Het lijkt erop alsof Psv zijn elftal grondig wil versterken en daarvoor bereid is om diep in de buidel te tasten. Van jongens als Elia en Arnautovic weten ze ook op voorhand dat ze veel geld gaan kosten. Maar ja, deze laatste brengen vermoedelijk hun geld in een later stadium wel weer op.

Wordt nog gezellig in Eindhoven volgend seizoen!.. Is goede versterking voor Psv denk ik!!

26 maart 2009 om 15:46

Er is nog helemaal niks zeker Misterjaap. Dus of het gezellig wordt volgend seizoen moet je maar afwachten. Niet te voorbarig!

Klinkt goed!
Als deze 2 komen is er weer een evenwichtige selectie. Dan nog wat kwaliteit aantrekken dan komt het wel goed. Dan is Wuytens een mooie backup als verdedigende middenvelder die zeker zijn minuten gaat maken.

Ik ga er vanuit dat Affelay weggaat en tevens Koevermans of Lazovic (hopelijk). En verdedigers mogen er ook wel een paar weg: Kromkamp (veel veel te veel!), Addo, Maza / Brechet. Salcido zal een nieuwe trainer samen met Marcellis gaan schitteren volgend jaar.

En hopelijk een nederlandse keeper, bv. Velthuizen of Vorm.

Door dit soort spelers te gaan halen belemmer je alleen maar de groei van je eigen talenten. (bakkal,wuytens enz..)
En ik zie Engelaar Psv ook geen kampioen maken..... een leuke aanvulling maar meer niet denk ik.
Was bij Twente een goede speler, maar is er in Duitsland niet echt op vooruit gegaan.
Ik denk niet dat hij de kar gaat trekken.
Ze kunnen beter een fatsoenlijke verdediger aantrekken, want met Ooijer zul je de oorlog ook niet gaan winnen.
Die heeft wel zn waarde, maar gaat het denk ik niet 40 wedstrijden volhouden

Engelaar zorgt voor rust op het middenveld heerlijke speler. Met hem erbij wordt psv kampioen dat staat nu al vast. hoorde alleen dat hij liever naar feyenoord wilde. Puur omdat mario been hem beter ligt. daarnaast bevalt die zachte g hem voor geen meter.

Ik snap niks van Psv vorig jaar lopen ze nog te kloten met Toivonen over de transfersom van hem en volgens mij ging dat om 3,5 miljoen tot 4,5 want verder dan 3,5 konden en wouden ze niet gaan. En nu willen ze spelers halen als Engelaar en Vennegoor en Ooijer komt al dan willen ze ook nog Beerens en Elia.
Hebben ze de postcode loterij gewonnen!!!!!!! Nou volgens mijn komt het eruiteindelijk op neer dat ze niemand halen en alleen wat verhuurde spelers terughalen.

26 maart 2009 om 11:43

Nooit van handelen gehoord? Waarom zou je meer voor Toivonen betalen, als je hem voor het minimum bedrag kunt kopen? Ze hadden immers ook de tijd gezien de transfermarkt die pas in Januari openging. En toen hebben ze hem ook direct gehaald.
Daarbij heeft Psv nog wat geld liggen. Verkoop van parkeerterrein. Transfers afgelopen zomer van Gomes en Farfan (beiden boven de 10 miljoen). Daartegenover hebben ze nauwelijks geld uitgegeven aan versterkingen. Dus maak je maar geen zorgen.

26 maart 2009 om 12:03

Je kunt er meer voor betalen zodat hij sneller bij je selectie aan sluit. De transfer was pas eind januari rond. Toen waren ze al met de selectie naar het buitenland geweest en zat hij de eerste wedstrijd op de tribune omdat hij nog niet wedstrijd fit was, aangezien de competitie in Zweden al vanaf november afgelopen was.

26 maart 2009 om 12:14

Als je zag dat hij in zn eerste wedstrijden het beste speelde, was die snellere aansluiting klaarblijkelijk niet nodig.

Ik word nou niet echt blij van een naam als Engelaar. Ik ben zelf niet zo'n fan van hem. Arnautovic is daarentegen een hele aardige voetballer die veel potentie heeft.

26 maart 2009 om 15:08

Arnautovic is een aanvaller en Engelaar een middenvelder.. Je vergelijking snijdt daarmee geen hout..

Uitstekende speler voor Psv. Hij kan zeker wat toevoegen aan Psv en is bovendien een stuk beter op zijn positie dan Mendez

Sorry hoor maar ik zou deze aankoop niet begrijpen. Psv speelt naar mijn inziens een 4-2-3-1 formatie. Waarin Bakkal en Simons goede controleurs zijn, ik vind Orlando niet echt een veel hoger niveau brengen. Psv zou beter kijken naar een talent..

26 maart 2009 om 12:15

nog meer talenten? Ik denk zelf dat Psv te veel talenten heeft... Ze moeten eens spelers aantrekken die al hun potentieel voor 90% hebben benut, ipv spelers kopen die nog enrom kunnen groeien (wat niet gegarandeerd is) maar het nog niet zijn.

Psv zal samen met de nieuwe trainer naar spelers moet kijken, zolang ze die nog niet hebben vind ik het geen goed plan om allemaal spelers te halen waarin de trainer dadelijk het niet zit zitten.

Ik snap de negatieve reacties niet zo goed , bedoel Engelaar is volgens mij voor elke nederlandse Club een versterking hij heeft een zeer sterk Ek gedraaid , bedoel hij draaide moeiteloos mee...
Dus mocht Psv Engelaar binnen halen mogen ze hun handjes dicht knijpen , en met de verdere versterkingen die Psv binnenhaalt gaan ze volgend seizoen weer Vol voor de titel....

Ik snap niet waarom iedereen zo enthousiast over Engelaar is?

Ik vind hem om niet aan te zien, een aantal x zien speln bij Schalke mist echt kwaliteit! En vorig jaar bij Twente, nou hij speelde wel goed maar om nu te zeggen dat hij echt met kop en schouders boven uit stak. En het leuke is hij wil of kan niet koppen, ben je ook nog zo lang! Voor de rest vind ik hem traag en is het geen aanjager die de boel op scherp zet, vind hem erg statisch en on geintresseerd over komen in de wedstrijd.

Conclusie: overschatte speler..

26 maart 2009 om 13:24

als je de reacties hier had gelezen zou je zien dat vrijwel niemand enthousiast is over engelaar.

hij heeft op het ek een paar keer goed gespeeld, en hij heeft heus wel bovengemiddelde kwaliteiten. maar voor psv is het misschien inderdaad interessanter te investeren in jongere voetballers.

psv is het wel van plan.
ooijer, elia, beerens, vennegoor en engelaar.
Met deze spelers erbij hebben ze goed team.
Moeten ze wel eerst verkopen lijkt me, maar de kans dat affelay weggaat is ook groot.
En als cennegoor komt lijkt me ook dat lazovic komt.
En Arnautovic, denk dat hij wel zal moeten blijven aangezien Elia hoogstwaarschijnlijk zal vertrekken.
Maar als iemand het geld op de mat legt zullen ze wel gaan praten.

Er wordt net als in de winterstop teveel gepraat over tranfers bij Psv om vervolgens weer af te haken of achter het net te vissen.
Het lijkt wel dat ze hierdoor de mensen weer tijdelijk tevreden houden om vervolgens niet tot daden over te gaan.
Er wordt over spelers gepraat en gespeculeerd, Elia,beerens,engelaar,arnautovic enz
die Psv niet kan betalen tenminste dat vertelden ze een aantal weken,maanden zelf nog en zo deden ze het voorkomen.
Hoop dat het niet weer bij alleen maar mooie praatjes blijft, want dat zijn we van Reker cs nou wel gewend en dat ze eens tot daden overgaan en weer aansluiting krijgen naar daar waar ze horen en niet dreigen af te glijden naar een voor Psv begrippen bedenkelijke niveaus

Arnautovic... Als Rutten Arnautovic ook weg haalt bij Fc Twente word ik boos!

26 maart 2009 om 11:49

dat zou voor twente flink balen zijn, zeker als elia ook vertrekt. denk alleen niet dat rutten en psv er wakker van liggen als jij boos wordt

ik heb toch wel liever engelaar dan arnoutovic

Engelaar goede versterking voor Psv, ookal ben ik voor ajax

Arnautovic en Elia willen ze, kosten bij elkaar ruim 25miljoen denk ik. Als ik ook het artikel in de Vi van vorige week lees. En is Psv nou een stap vooruit ten opzichte van Twente? Denk het niet echt meer..

Engelaar kost een paar duiten denk ik.. Gok zo rond de 6 7 miljoen, want zo'n speler met een meerjarig contract verkopen ze natuurlijk niet voor minder dan de 5miljoen die ze voor hem betaald hebben.

26 maart 2009 om 11:58

Door een minder seizoen is psv geen stap vooruit?? lijkt mij we, volgend eindigen ze natuurlijk weer boven twente

Slim van psv... zeer goede speler voor een club in de eredivisie.

Engelaar zeker goeie versterking worden kan de opvolger van Simons worden maar wie zijn eigenlijk die 2 jongens naast hem ?

Engelaar is echt een slechte speler! Ik heb vanaf het begin gezegd dat hij zou falen bij Schalke! Hij kan practisch niets, buiten een pas van 3-4 meter geven naar een speler naast hem. Ik snap echt niet wat sommige clubs in hem zien.

Ben benieuwd hoe Psv er uit gaat zien volgend jaar. Toch denk ik dat alleen Ooijer zal komen. Voh blijft denk ik in Schotland anders misschien toch naar Twente of Psv. Engelaar zal denk ik niet zo snel al weer weg willen, maar zich juist willen bewijzen. Elia zal naar het buitenland gaan. Arnautovic zal echt niet door Munsterman aan een concurent worden verkocht, als Elia ook al vertrekt.
Ook ben ik niet overtuigd van Rutten als hoofdtrainer. Hij heeft het heel goed gedaan bij Twente, maar daar is het verwachtingspatroon toch wat lager. Mocht Rutten komen en ze staan volgend jaar weer zo'n afstand op de top 4 (rechtstreekse plaatsing europees voetbal), dan zal Rutten toch wel in zwaar weer komen. Rutten kan dan wel een goede trainer zijn, maar kijk naar Verbeek. Ook een goede trainer, maar de druk van de trainer (of speler) bij de "traditionele" top 3 is toch een stuk hoger dan bij de "traditionele" subtop.

26 maart 2009 om 12:19

Reker en zijn vriendje lichtgewicht Adri van Kraay kunnen natuurlijk willen wat zij willen. Maar zo langzamerhand word ik toch een beetje moe van dit zwalkende wanbeleid dat hier gevoerd wordt.

Het is een gegeven dat reker niet uitzonderlijk veel geld heeft liggen om nieuwe spelers aan te trekken. Die verhalen over 20 miljoen, die slaan nergens op. Als Psv al een eigen vermogen heeft, dan is dat bedrag natuurlijk niet zomaar beschikbaar om ongebreideld aan aankopen uit te geven. Slechts een deel daarvan mag in nieuwe spelers geinvesteerd worden.

En dat bedrag is echt niet hoog genoeg om Arnautovic, Engelaar, Elia en Beerens aan te trekken. Laten we wel wezen, clubs als Twente, Groningen en heerenveen vragen tegenwoordig ook de hoofdprijs (en geef ze eens ongelijk!). Het genoemde kwartet komt echt niet voor minder dan 30 miljoen naar Eindhoven. Nog los van de individuele salariseisen die men op tafel zal leggen. Nee hoor, dit verhaal is luchtfietserij.

Het doet me allemaal een beetje denken aan de eerste periode van Jan Reker bij Psv, toen hij in 1984 hoofdtrainer was. Toentertijd wilde Psv ook met investeringen vooruit komen en werden allerlei namen genoemd van nationale en internationale spelers die gehaald zouden worden. Zelfs toenmalig Duits international Uwe Rahn werd toen genoemd als aanwinst. Tuurlijk kwam die uiteindelijk niet. ook die Nederlandse spelers kwamen niet. Ik geloof dat Reker in die periode alleen de nederlandse superspits Peter Corbijn aantrok, die toen bij Helmond Sport speelde. Wie kent hem niet??

Ik zou zeggen, Reker haal eindelijk eens iets aansprekends binnen, anders is het tijd om elders emplooi te zoeken.

Engelaar en Arnautovic kunnen bij Psv de ontbrekende schakels zijn.
Arnautovic is een jonge makelijk scorende aanvaller en Engelaar een ervaren middenvelder die afgelopen jaar toch weer veel geleerd heeft bij zowel oranje als in Duitsland.
over Ooijer heb ik zo mijn twijfels, de verdediging van Psv is toch nog steeds het zorgenkindje.

Engelaar zal echt niet veel meer gaan kosten dan vijf miljoen, Wschalke is blij dat ze er vanaf zijn en kunnen zijn salaris in een andere speler steken.

Goede speler voor Psv!!

Elia, Arnautovic, Engelaar, Rutten. Psv wil wel erg op de Twentse tour zo te horen. Ik hoop toch echt dat Munsterman zijn poot stijf houdt mbt Arnautovic. Na een zo goed als zeker vetrek van Elia moet niet de rest van de voorhoede weggaan. Met nog 2 jaar op z'n contract en geen ontsnappingsclausule (althans mij niet bekend) is er ook geen absolute noodzaak om Arnautovic te verkopen. Dus hou die poot stijf Joop. Kapitaal hoort immers op het veld.

26 maart 2009 om 12:16

2 Jaar is weinig voor een talent hoor. Met nog 1 jaar te gaan kun je er vaak nog niet de helft voor vangen.

26 maart 2009 om 13:32

Arnautovi staat t/m 2012 op contract , dus nog 3 jaar !

Het zou een hele nette aankoop zijn voor Psv. Ik denk dat Psv wat dat betreft echt weer op de goede weg zit. Er zit minder risico aan de keuzes die ze maken. Pieters, Nijland en Amrabat hadden toch nog te weinig bewezen bij hun clubs, al kunnen ze er zeker alle drie nog komen.

Engelaar zou een uitstekende versterking zijn.....als Affelay weg gaat heeft Psv al een prima aternatief in huis: Bakkal......

Hij is wellis waar wat controlerender maar kan uistekend tussen de linies spelen....

Engelaar zal op handen gedragen worden in Eindhoven....met de nodige coaching van Cocu zal een een ster worden in Eindhoven

26 maart 2009 om 22:44

Bakkal haalt het niveau van Afellay (nog) niet.. dus dat lijkt me niet zo'n goeie optie. Bakkal kan (denkik) nog niet met die druk omgaan.

Arnautovic moet echt wel over de 10 opbrengen. Doe je best zou ik zeggen psv. Nee maar marko gaat niet weg. Elia wel , denk hsv.

26 maart 2009 om 12:30

Het zou mij verbazen als Munsterman Elia en Arnautovic tezamen voor minder dan 20 miljoen laat vertrekken.

26 maart 2009 om 12:37

10 miljoen?? waar baseer je dat op dan? omdat ie nu een halfjaar wel leuk speelt? Farfan speelde 3 jaar leuk en bracht net 10 miljoen op.

26 maart 2009 om 12:58

Feyenoord bood 5 miljoen op Arnautovic terwijl hij nog geen 1 wedstrijd in het eerste heeft gespeelt, ze zijn een beetje aan het door draaien bij Fc Twente

26 maart 2009 om 13:13

Marko geldt als een van de grootste Oostenrijkse talenten,
en scoorde vorig jaar 22 x bij de Jong Twente,
Gevolgd door Elia die 8x scoorde.
Als Twente toekomst in hem ziet is het toch logisch en Feyenoord weet dat ook dan is het toch logisch dat Feyenoord met zn bod komt.
Dat heeft niks te maken met het doordraaien van Twente

26 maart 2009 om 13:39

Nee inderdaad. Ik vond het bod in de zomer van feyenoord op Arnautovic nogal overdreven maar nu ik hem dit jaar heb zien spelen was dat bod achteraf zo gek nog niet. En ook begrijp ik erg goed dat Twente hem voor dat bedrag niet heeft laten gaan.

De Keuze voor Fred Rutten of niet zal heel bepaalend zijn of wij volgende seizoen bv.
Elia, Arnautovic, Engelaar, Braafheid, Douglas kunnen bewonder in het shirt van Psv.

Rutten kan bij het eventueel aantreken van enkele bovengenoemde spelers een belangerijke rol spelen....

Reker doe je best om Rutten en de rest naar einhoven te halen....misschien dat wij je dan enigzins een heeeeeelll klein beetje kunnen vergeven...

26 maart 2009 om 12:49

Dream om, dan zou Psv in totaal 50 miljoen uit de zak moeten trekken en wordt geldschuiver Harry van Raay weer in ere gesteld als voorziiter van deze provincieclub

26 maart 2009 om 13:13

kan je Psv meteen omdopen tot Fc Twente..

26 maart 2009 om 13:34

hahaha pffffff
Psv tweede Twente ?

Goed nieuws voor Psv, slecht nieuws voor de andere clubs in de eredivisie. Engelaar vind ik een hele goede speler en ik snap niet waarom hij het niet in duitsland gered heeft, want hij is technisch goed, ziet de ruimte en is heel balvast. Het zou echt een super aankoop zijn als Psv engelaar,rutten en ooier haalt. engelaar en ooier zorgen voor meer rust en rutten is gewoon een toptrainer in nederland. Als dit allemaal doorgaat dan geef ik nu al Psv de meeste kans om volgend seizoen kampioen te worden.

Engelaar zal wel mee gaan met rutten en ik verwacht dat ie voor 4 miljoen weg kan gezien zijn miskoopstatus Auf Schalke..

Arnautvic krijgen ze echter never nooit binnen in Eindhoven, tenzij ze echt minimaal 14 miljoen op tafel leggen voor deze groeibriljant die al 11 goals en 5 assist dit nog voortdurende eredivisie seizoen op .(zijn contract is ook net verlengt.)
Als er voor een wisselspeler van Groningen( Nijland) zonder echte staat van dienst al 4 miljoen is betaald lijkt me dat heel reeel...

Engelaar is welkome versterking. Zorgde in zijn periode bij Twente ook voor veel diepgang. Persoonlijk vind ik Simons dit seizoen zwaar tegenvallen. Is ook geen leider. Middenveld met Bakal en Engelaar lijkt mij niet verkeerd. De grootste zorg voor Psv is om een opvolger voor Affelay te vinden. De verdediging en de spitspositie kan ook nog wel een kwaliteitsinjectie gebruiken. Braafheid en/of Douglas zijn welkom. En laat Veldhuizen ook maar de concurrentiestrijd aangaan met Isaaksson.

Engelaar is echt geen versterking. Psv moet een andere speler halen. ze moeten zowiezo een goeie spits kopen en een verdediger

psv wordt t nieuwe feyenoord: een laatste rustoord voor bejaarde voetballers.
vind engelaar geen goede voor psv, zet bakkal er gewoon wat vaker in! hopelijk verkoopt psv ook een paar spelers in de zomer: lazo of koef. en hopelijk kunnen ze een neiuwe spelmaker voor affelay aantrekken (of gaat toiv dan op 10 spelen?)
hopelijk komt er een coach met visie die niet alleen oudjes koopt...

Engelaar is overbodig als je over Simons, Bakkal en Mendez beschikt ... Ze kunnen het geld beter investeren in een goede keeper, rechtsback en een aanvallende middenvelder. Met de huidige spelers zou ik zo gaan spelen:

Isaksson
Culina
Marcellis
Rodriquez
Salcido
Mendez
Simons
Bakkal
Affelay
Dzsudzsak
Toivonen

Arnautovic , 1 van de grootste talenten op de ned. velden gaat ons echt 10 op leveren. Trouwens lees net een psv supp zeggen dat als rutten komt elia douglas arnautovic en braafheid snel te bewonderen zullen zijn in eindhoven?? teveel paddo's geslikt???
Elia gaat tussen de 8 en 10 opleveren en gaat naar hsv. Arnautovic gaat echt 10 opleveren maar die blijft nog 1 jaar. Douglas, mss wel de beste verdediger van nederland gaat voor een miljoentje of 8 of zo naar of schalke of een mooie zuid europese club en braafheid blijft ook nog 1 jaar denk ik. Dus als psv rond de 35 kan bieden voor deze 4 dan kom maar. Ze gaan toch wel een keer weg en met 35 wordt twente nog sterker en sterker. Maar aub , vergeet dat nu snel ff psv supporter.

Laat me niet lachen, psv gaat zich heus wel versterken (concurentie ook...), maar denken jullie nou echt dat Beerens, Elia, Arnautevic en Engelaar gratis het Philips stadion komen binnen wandelen? en trouwens Munsterman gaat heus niet meewerken wanneer hij ook Elia en ook Anautevic aan psv gaat kwijtraken. Ajax werd ook heel leuk de laan uitgestuurd omdat ze ook al Wielaert te pakken hadden...

Trouwens Reker heeft de laatste tijd toch ook niet met geld gestrooid? Nu dat het finaciel beter gaat met de club zal hij heus voorzichtig om gaan met de centen. Tenslotte zou ik alles maar afwachten wat zou psv Affelay verkopen dan heeft men in Eindhoven wat zakcentjes, maar wat gaat er nou gebeuren als Ajax Suarez verkoopt...denken jullie nou echt dat Ajax Elia of Arnautevic niet wilt? Voor dat jullie het weten schroeft Munsterman lekker de prijs op...

Tenslotte schat ik dat Twente ook wil groeien...munsterman heeft ook plannen hoor. Elia zal wel weg gaan, maar ik schat dat Munsterman hem eerder gaat verkopen naar het buitenland dan aan de directe concurrentie. Nogmaals Psv gaat zich versterken, maar ze willen nu wel heel veel, en dat met Reker!?!

26 maart 2009 om 13:02

Dat schat jij in dat schijnt zelfs zo te zijn. Hsv schijnt echt serieuze belangstelling te hebben en dan kunnen psv en ajax t ook wel schudden. En inderdaad, marko laat hij zeker weten niet gaan. Douglas mss wel want die is denk ik simpelweg niet meer te houden. Daar komen straks aan t eind van seizoen hele grote buitenlandse clubs voor. geloof me.jammer maar wel lekker veel poen in kas en shoppen maar

Engelaar, geweldige voetballer, ik zou het geweldig vinden als hij weer te zien is op de Nederlandse velden, wat een mooie stijl heeft deze man!!

Engelaar al een Routenier noemen lijkt me sterk. die man is nog maar net 30 en heeft nog niet zoveel ervaring op het hoogste niveau. Of hij een versterking is weet ik niet. ik vind Simons in verdedigend opzich ook wel goed genoeg en zelfs meer ervaren. creatief is Engelaar niet, en daar hebben ze al voldoende mannetjes voor rondlopen. de komst van Engelaar zie ik dus niet als noodzakelijk. ik ze liever een nummer 10 komen(als Affelay vertrekt), ookal kan Bakkal daar ook uit de voeten je moet wel iemand achter de hand hebben. een betere doelman is ook niet overbodig. Isaksson is nog niet zo goed en Zoet is nog te jong. Roorda is helemaal geen goede 2e keeper vind ik, dus het is ook maar goed dat ze nog geen beroep op hem hebben moeten doen.

Engelaar, beetje houten klaas blijf ik het vinden. Erg sterk, maar toch geen fantastische speler. Duitse top (dat streeft Schalke toch na) is te hoog gegrepen. Ik denk dat zijn top idd bij de Nederlandse top zit. Maar het lijkt mij persoonlijk meer een speler voor feyenoord. Maar dat ziet-ie zelf niet zitten denk ik. En hij is waarschijnlijk ook te duur voor hun.

niet alleen engelaar, maar ze moeten ook zenden,voh en lee terughalen!!! Onyewu (amerikaanse standard luik speler, en Gratis op het einde vh seizoen, beer van een verdediger) moeten ze ook halen, samen met Elia en affelay voor veel geld verkopen. Met aan het hoofd Philippe Cocu, voor hem komen de spelers terug, T2 Eykelkamp en T3 +spitsentrainer Nilis!!! Guardiola had ook geen ervaring, kijk waar ze staan.
Volgende opstelling, graag reactie....

Isaksson
Ooijer
Onyewu
Marcellis
Lee
Engelaar
Simons
Zenden
Dzudzak/
VOH
Elia
26 maart 2009 om 13:39

Reactie kun je krijgen hoor:

Waar zullen we beginnen? Ten 1ste zal Psv geen 4-3-3 gaan spelen, geloof ik niks van! Ooijer zal echt geen rechtsback spelen komend seizoen, Lee komt niet terug, Engelaar is links en zal dus niet rechtshalf komen te staan, Zenden zal niet komen, Dudszak is een pure linkspoot en zal dus niet op rechtsbuiten staan, hoe wil hij de voorzetten geven dan, achter zijn standbeen? haha. Vennegoor komt nu nog niet terug, misschien over 1/2 seizoenen. Tot slot Elia zal helaas op zeker niet naar Psv komen.

conclusie: waardeloze opstelling waar geen touw om vast te knopen is.

Ik zei het gisteren al..een goede speler voor psv die de jonge selectie mede bij de hand kan nemen...al dat gezeik dat psv alleen oude spelers heeft...simons is de enige boven de 30!

Ach allemaal leuk en aardig maar ik zie Psv echt geen geld uitgeven aan Beerens, Elia en Engelaar. Misschien 1 van die 3, maar echt niet allemaal vanwege het feit dat Psv volgend seizoen een kleinere begroting heeft(10 miljoen gaat er vanaf).

Zou een hele mooie aanwinst zijn voor ze. Wordt in Duitsland totaal niet op waarde geschat, maar de rest van de selectie wordt weer zwaar overschat daar naar mijn mening, aangezien ze wederom dezelfde fout maken door weer aan de trainer zijn poten te zagen ipv hun eigen wanbeleid is van de afgelopen seizoenen te evalueren. Als ik Engelaar was zou ik eieren voor mijn geld kiezen, ook al zou dat betekenen dat hij er financieel wat op achteruit gaat. Schalke gaat hem niet worden ben ik bang.

Ik vind Engelaar wel passen bij de speelwijze van Psv.
Hopelijk gaat het psv lukken!


past in Mijn ogen wel bij Psv , hij is ook helemaal niet slecht , kreeg gewoon weinig kansen daar in duitsland , op het Ek heeft hij laten zien wat hij kan

26 maart 2009 om 13:37

Zal wel aanzienlijk meer moeten brengen dan hij heeft laten zien op 't E. K. hoor... balletje leuk aannemen en over 10 meter doorpaasen is nou niet echt een bewijs.

26 maart 2009 om 13:46

ach... bij ajax is Evander "tikkie breed" Sno ook aangetrokken. Die hoefde zo niet nog minder te laten zien. Ik zou meer refereren naar zijn twente tijd, waar hij meer bepalend was. Op het Ek.... kon hij tenminste tikkie breed doen.... voor Kjh was dat wat lastiger...

26 maart 2009 om 13:52

ach Sno is voor de breedte gehaald, bij Engelaar is dat niet het geval.

26 maart 2009 om 14:37

Ja maar Evander ''tikie breed'' Sno is voor de breedte gehaald, en was maar 1mln. Daarintegen zal Engelaar zeker zo rond de 5mln kosten.

Dan kan je net zo lang wachten, totdat Schalke hem voor een appeltje ei wegdoet.

pff ik hoop niet dat hij naar Ajax komt. We hebben nog zat jonge (!) middevelders die ik hoger inschat dan Engelaar.

Engelaar lijkt me niet nodig bij Ajax. We hebben al flink wat goede middenvelders en daarnaast twijfel ik ook aan het niveau van Engelaar.

Gaat goed met Psv he...
Volgend jaar gewoon weer kampioen...

Isaksson
culina marcellis ooijer brechet

elia engelaar simons Dzsudzsák
affeley
toivonen!


helemaal te gek/bank: amrabat, vennegoor, nijland, danko

26 maart 2009 om 13:53

Culina vertrekt naar Australië.

26 maart 2009 om 13:57

ff een rekensommetje voor je:

ooijer: 5 miljoen
engelaar: 5 miljoen
elia: 12 miljoen
vennegoor: 7 miljoen
samen is dat 29 miljoen en dan heb je bij de meeste nog de minimale prijs staan en de prijs van rutten zit er ook nog niet eens bij in, dus eigenlijk gewoon onmogelijk.

Engelaar is voor iedere club in de eredivisie een aanwinst en hij zou zowel bij Psv als bij Ajax goed passen, alleen bij ajax komt hij denk ik wel meer tot izjn recht.

26 maart 2009 om 14:04

Ooijer komt transfervrij over geloof ik hoor...

26 maart 2009 om 14:41

Ik vind 12mln voor Elia meer dan genoeg. Ooijer komt voor heel weinig want de beste man is al 34jaar, en Engelaar zal idd zo rond de 5mln kosten

Streep Vennegoor maar door, want die komt niet voor de bank, en met Toivonen heb je al een soortgelijke speler, die alleen veel technischer is.

Dus ik vind het wel realistich

26 maart 2009 om 13:59

en ik ga er vanuit dat Affelay ook vertrekt. Hopelijk Danko ook en dan heb ik toch liever Salcido in de verdediging dan Brechet, ondanks het feit dat salcido een wat minder seizoen doormaakt!

26 maart 2009 om 14:10

Culina vertrekt inderdaad. Afellay zie ik ook niet in Nederland blijven. Daarnaast denk ik niet dat Elia naar Psv gaat. Als hij in Nederland blijft, gaat hij naar Az of Ajax, maar het lijkt me dat hij naar het buitenland vertrekt. Engeland of zoiets.

Beste bank ook, met allemaal aanvallers. Opstelling wordt eerder dit. Wellicht wordt Marcellis rechtsback gezet. Denk niet dat Ooijer daar gaat spelen.
als Engelaar daadwerkelijk komt, speelt hij naast Simons en schuift Mendez door naar de plek van Amrabat.

Isaksson
Marcellis
Ooijer
Salcido
Pieters
Amrabat
Mendez
Simons
Dzsudszak
Bakkal
Toivonen

Ik snap niet wat Ajax met Engelaar moet, net of we niet genoeg verdedigende middenvelders hebben. En als Marco Engelaar zonodig wil halen, kunnen ze beter Sno verkopen.

Sno weg en dan kunnen we hem misschien wel gebruiken.

Scout Ajax via internet ofzo? Elke keer als een Nederlandse club een speler wil hebben, duurt het even en ja hoor, Ajax heeft ook belangstelling.

26 maart 2009 om 14:01

Of misschien het feit dat Ajax tenminste nog e.e.a. intern houdt, waar Psv alles op straat legt.

26 maart 2009 om 14:02

@tjalliep, Jij verdiend een ai over je bol, arme knul Omdat er op internet staat dat ajax intressen in hem heeft denk jij gelijk dat het ook echt zo is? Ajax wordt aan iedereen gelinkt voor het geval je dat nog niet door had. En dat gebeurd al helemaal als andere nederlandse clubs ook intressen hebben.. Deze reactie zegt dus meer over hoe jij naar ajax kijkt dan over hoe ajax werkelijk is

Naar mijn idee voegt die Engelaar helemaal niks toe aan dit ajax! We hebben al zat goede middenvelders. Ik verwacht dus niet dat die komt.. Tenzij er misschien eventuele intressen zou zijn in gabri. Maar volgens mij wilde hij niet weg.

Laat hem maar lekker naar jou clubje gaan hoor

26 maart 2009 om 14:08

Ja de scouts van Ajax zitten gewoon de hele dag op voetbalzone.. kom op zeg denk even na. Persoonlijk vind ik Engelaar overbodig voor Ajax, we hebben voldoende middenvelder, wat mij betreft zou hij nu niet eens in aanmerking komen voor een basisplaats en dat is volgens mij wel waar je zo'n speler voor haalt, misschien als er iemand weggaat (ik zou alleen niet weten wie)?

26 maart 2009 om 14:30

Persoonlijk hoef ik Engelaar er niet meer bij te hebben. We hebben nu al een redelijk aantal middenvelders en de komst van Engelaar zou dan ten koste gaan van bijvoorbeeld Lindgren, Gabri of de ontwikkeling van Enoh en Anita. Enige reden waarom ik wel zou snappen om Engelaar te halen is vanwege zijn fysiek. Iets wat de kleine mannetjes op het middenveld toch wel een beetje missen.

26 maart 2009 om 15:05

Engelaar is toch wel een compleet andere speler dan de huidige middenvelders van Ajax. We hebben gezien dat buiten Aissati in dit team helemaal niemand de nummer 10 positie naar behoren kan invullen. De Jong is hier voorlopig niet te licht voor. Engelaar zou dit wel kunnen. Als controlerende middenvelder brengt hij tevens voetballend meer dan Lindgren en fysiek heel wat meer dan Anita. Het Ajax middenveld zou meer in evenwicht zijn naar mijn mening met Engelaar erbij. Hij is een prima controlerende middenvelder en kan als backup dienen voor de schaars beklede nummer 10 positie. Wel zal Ajax dan moeten proberen om Anita en de Jong te verhuren aan een club uit de middenmoot/subtop.

26 maart 2009 om 17:14

Ja op zich kan een beetje meer creativiteit op het middenveld geen kwaad. Ik vind Lindgren opbouwend opzich wel goed, maar het is allemaal vaak wel wat plichtmatig, weinig verrassing. Gabri werkt hard, maar vind ik op zich niet zo heel veel toevoegen aan dit ajax. Enoh en Anita ben ik wel gecharmeerd van en laten dat ook zien.

Aisatti zoals die nu speelt is top en psies wat Ajax nodig heeft. Rust en overzicht. Op dat vlak is het wat dun bij Ajax inderdaad. De Jong ben ik nog niet kapot van, dus Engelaar zou geen verkeerde toevoeging zijn. Dan mag Sno wat mij betreft elders gaan ballen en de Jong verhuren.

Al vind ik het opvallend hoe matig Engelaar toch nog in de lucht is gezien z'n lengte. En hoewel hij fysiek sterk is maakt hij daar niet altijd optimaal gebruik van en ontwijkt al snel duels ipv ze aan te gaan. Dus ik weet niet of het echt nodig is, maar het is wel iemand die rust in de opbouw kan brengen. Misschien zijn er wel meer opties en het verlanglijstje zal vast nog wat langer zijn.

26 maart 2009 om 14:14

Volgens mij wilde Ajax Engelaar al voor dit seizoen overnemen maar toen koos hij erzelf voor om naar Schalke te gaan. Alleen heeft Psv het probleem dat ze er financieel niet zo goed voor staan, hier op de site zeggen supporters dat ze er beter voor staan dan het geval is, dus ik denk dat het een lastig verhaal wordt voor Psv.

Op zich denk ik dat Ajax al genoeg goede middenvelders heeft, maar de afgelopen wedstrijden met de blessures was het toch een heel gepuzzel om een goed middenveld op het veld te krijgen. Daarnaast kan Engelaar als het moet ook nog op de zijkanten spelen. Hij dus wel degelijk een versterking zijn.

engelaar moet gewoon in Duitsland blijven spelen. daar verdiend hij meer geld. en dat willen de meesten toch ook!!

26 maart 2009 om 14:02

sommige mensen geven ook nog wat om het spelletje zelf

Hoezo een walgelijke club, vorige zomer had ajax ook al interesse, alleen koos orlando toen voor duitsland, dus zo vreemd is de nieuwe interesse niet, vind het wel een goede keuze!.. inderdaad een mooie combinatie met enoh en vertonghen en aissati..

26 maart 2009 om 14:30

Ik sprak hem in die periode en hij zei tegen mij
dat het aan de club lag en niet aan hem, want hij wilde wel naar Ajax,
maar Munsterman wilde niet dat hij naar de concurrent ging voor 6.5
miljoen, zij wilde 9 Miljoen hebben en vervolgens mocht hij weg voor 5
miljoen. Ik zie hem liever niet komen, want zo krijgen Vertonghen en
anita minder speeltijd.

wat moeten wij met engelaar (ajax) wij hebben daar op die positie al een luxe probleem
Gabri,lindgren,enoh,anita,vertonghen ...
Engelaar is zwaar overbodig

Eigenlijk moet Van basten weer naar zijn succesformatie 4-2-3-1 overgaan, het zal wel schelden in de kerk zijn aangezien men bij ajax altijd 4-3-3 wil spelen, lijkt mij 4-2-3-1 toch het beste, ook zonder Engelaar. Graag reacties op opstelling.

Stekelenburg
V/D Wiel
Vermaelen
Wielaert
Vertongen
Gabri
Aisatti
Suarez
Sulejmani
Emanuelson
Cvitanich
26 maart 2009 om 14:15

Aissati als controlerende middenvelder??

26 maart 2009 om 14:19

Op zich een idee.. maar ik denk dat het dan eerder Vermeer wordt?
Zo is er alleen geen ruimte voor zowel Gabri als Enoh, beiden zeer bruikbaar...
Ik vind trouwens Oleguer beter dan Wielaert.

wat ik dan zou doen is de volgende opstelling.

Vermeer
vdWiel/S
Oleguer
Vermaelen
Vertonghen
Gabri
Enoh
Suarez
Aissati
Sulejmani
Cvita/Bo
26 maart 2009 om 16:32

Een opstelling zonder Enoh bestaat niet meer. Ik zie Aiasati niet de ballen afpakken samen met Gabri. Aissati moet gewoon op 10. Sulejmani op de links buiten. En nee Engelaar is voor mij niet welkom, dat gaat ten kosten van onze jeugd die nu de smaak te pakken heeft.

26 maart 2009 om 19:05

veel te aanvallend.
misschien leuk als je tegen vvv speelt maar eigenlijk gaat dit nergens over.

ik verwacht dat volgend jaar dan eindelijk van der heijden zijn plek op linkshalf komt opeisen. als hij eens blessure vrij blijft.
hoe dan ook genoeg opties op het midden en totaal geen behoefte aan engelaar.

26 maart 2009 om 14:24

ik vind het nog steeds gel*l over 4-2-3-1 of 4-3-3
zet op papier de "nummer 10" 1 centimer hoger en je hebt 4-3-3.
t is uiteindelijk net hoe het op het veld staat en wat de tegenstander er tegen over zet.
heb je bij 4-3-3 zwervende buitenspelers dan is eht net 4-2-3-1 en andersom ook.
Dus zijn die nummertjes totaal oninteressant. Het gaat erom wat voor soort spelers er op het veld staan en wat voor invulling de spelers eraan geven.

26 maart 2009 om 18:00

daar ben ik het niet mee eens.... een 4-2-3-1 heeft twee spelers die echt als stofzuiger optreden zodat de andere 4 man hoger mag blijven bij een 4-3-3 blijven meestal je drie middenvelders lager... Maar hangt er inderdaad een beetje vanaf welke richtlijnen je meekrijgt bij het begin maar voor mij is er toch wel degelijk een verschil.

26 maart 2009 om 20:07

Volgens mij heeft V Basten al weleens 4-2-3-1 gespeeld met Ajax. Daarnaast, voor de kenners allang bekend, is het bijna hetzelfde als 433. Want met 433 speel je ook met 2 controleus en 4 aanvallend ingestelden ervoor. Ook dan speelt de nummer 10 dicht op de spits. Alleen de buitenspelers spelen wat dieper, maar dat kunnen ze zelf invullen. Het nederlands elftal dat 4231 speelde, leek in de praktijk ook veel op 433. Het gaat om de invulling, niet zozeer hoe je het noemt.

Vermer
Vd Wiel
Wielaert
Vertonghen
Vermaelen
Gabri
Enoh
Suarez
Aissati
Sulejmani
Cvitanisch

Wanneer Rutten daadwerkelijk naar Psv gaat dan gaat gaat Engelaar zeker niet naar Ajax. Hij heeft alles aan Rutten te danken.
Hooguit Feyenoord zou hem aan het twijfelen kunnen brengen, maar die hebben waarschijnlijk niet de benodigde middelen en hebben wellicht ook even de buik vol van 'oudere' spelers.

26 maart 2009 om 14:53

Niet naar Ajax vanwege Rutten vind ik ver gaan. Stel dat Ajax hem meer biedt ( salaris), moet hij dan nog steeds aan Rutten blijven denken, mocht Rutten naar Ajax gaan?

26 maart 2009 om 15:11

Wat is dit nou weer voor een onzin, ik kan me best voorstellen dat hij met Rutten mee gaat, maar het kan net zo goed eens tijd zijn voor een andere trainer voor Engelaar! Die leert je toch weer andere dingen en heeft weer een ander inzicht, ik vond ook dat Van Basten hem op het Ek goed gebruikte! En aan hem heeft ie zijn selectie voor het Nederlands elftal te danken (en een mooi Ek)..

grote aanwinst voor psv als hij komt. hij kan de jonge spelers veel gaan leren.
en ook de rust in het spel bewaren. psv heeft hem hard nodig, want behalve simons en bakkal zie ik geen goeie speler bij psv die centraal op het middenveld kan spelen. mendez overtuigt mij niet en mag dan ook vertrekken, samen met culina.
dus dan kan psv met engelaar en bakkal centraal spelen, en simons in de verdediging samen met marcellis.
dit moet wel te doen zijn.

Nou maar hopen dat Ajax hem niet koopt. We hebben met Gabri, Enoh, Lindgren, Anita, Aissati en eventueel Vertonghen prima alternatieven.

26 maart 2009 om 14:58

Uitgaande van het systeem dat Mvb op het oog prefereert, namelijk met twee verdedigende middenvelders, moet je naar mijn idee bij de invulling van namen in het volgende koppeltje denken:

1 verdedigend ingestelde speler (v) + 1 spelverdelende speler (a)

Hiervan uitgaande zijn de keuzes die Mvb op dit moment tot zijn beschikking heeft, naar mijn idee:

(v): Gabri, Enoh, Anita
(a): Lindgren

Ten aanzien van de namen die jij noemt:

Aissati - zie ik toch meer als (aanvallende) middenvelder. Mist mijns inziens 'body' om naast spelverdelend, ook verdedigend zijn steentje bij te dragen als verdedigende middenvelder.

Verthongen - zou het inderdaad prima kunnen als aanvallend ingestelde speler (a), maar lijkt mij desondanks toch niet ideaal. Uiteraard een prima pass, maar Verthongen moet echt met zijn gezicht naar het vijandelijke doel spelen. Met een man in de rug als aanspeelpunt voor de verdedigers van Ajax fungeren en de bal komen halen, lijkt me niet helemaal zijn ding.

Emanuelson - Lijkt me toch te aanvallend ingesteld voor deze positie (a): legt te veel risico in zijn spel en heeft te veel balverlies om als verdedigende middenvelder (a) te kunnen spelen, denk ik.

Kortom: Mvb heeft dan wel de beschikking over een flink aantal spelers die als verdedigende middenvelder kunnen spelen. Het merendeel daarvan is echter meer verdedigend (v) ingesteld. Eigenlijk is alleen Lindgren een potentiele verbindingsman (a). Hoewel je zelfs daar je vraagtekens bij kunt hebben. Gezien de specifieke kwaliteiten van Engelaar, indien gebruikt zoals bij Twente (a) en onder Mvb bij het Nederlands Elftal (a), zie ik hem dan ook als een zeer welkome versterking voor dit Ajax.

26 maart 2009 om 15:51

Je hebt best wat aardige argumenten (en goed uitgelegd!), alleen hebben we echt wel genoeg echt goede middenvelders.

Van der Heijden en Donald zijn ook beide controlerende middenvelders en met name van der Heijden is ontzettend goed! Mitchell Donald die kunnen ze volgens mij beter verhuren. Bovendien is Aissati ondanks zijn summiere fysieke kracht echt niet van de bal te zetten..

Ajax heeft gezegd geen spelers meer te kopen voor de breedte, maar daarvoor eigen jeugd te gebruiken, dus dan zouden ze Engelaar volgens mij ook niet nodig hebben.

Goede keuze als ie weg gaat uit gelsekirchen. Psv is de beste optie voor hem. Samen met simons een mooi blok op het middenveld aangezien affelay waarschijnlijk weggaat en we geen 4-3-3 spelen volgend jaar.. Het ligt er wel aan welke spelers psv haalt.

Voor Psv een echte aanwinst op dit moment, misschien bij Ajax dat hij een Kennedy zou kunnen vervangen, maar ik denk dat Ajax zich op andere talentvollere spelers moet gaan concentreren. Voor Schalke was Engelaar toch duidelijk een maatje te klein, aangezien Ajax toch weer omhoog wil kijken, lijkt het mij beter ergens anders wat te vinden.

Laat hem maar lekker naar Psv gaan, ik hoef hem niet te zien bij Ajax. Hij handelt te sloom. In zijn Twente-tijd was hij goed omdat het hele team goed in elkaar stak, maar als je individueel op hem moet rekenen heb je niets aan hem. Nee dank je!

als alle geruchten kloppen over spelers die ze aan willen trekken, word psv volgend jaar een top elfatl al betwijfel ik het of Psv het allemaal kan betalen.

issakson
marcellis
ooijer
brechet
salcido
simons
affelay
engelaar
elia/amb
VOH/ toi
beerens/

lijkt me een onzinbericht. Met Gabri, Lindgren, Enoh, Vertonghen en Anita heb je geen Engelaar meer nodig.

Zou mooie aanwinst zijn voor Psv. K zie hem liever naar Psv gaan dan naar Ajax omdat ik Psv-fan ben
Maar van al die geruchten dat Psv er een hoop zal halen/terughalen geloof ik eigenlijk niks van. Ooijer staat vast, maar wie nog meer? En met Reker aan het roer zal er waarschijnlijk maar 1 a 2 aankopen bij komen. Wat wel zo is, Zenden is ook nog transfervrij.

Ik neem aan, dat dit bij Ajax een zuid europese truc is, zodat de concurrent (lees: Psv) de echte hoofdprijs gaat betalen.

Ajax heeft hem normaal gesproken niet nodig. Het middenveld 2009-2010 met Gabri (of Enoh)-aissati-vertonghen is helemaal oké zo !

Appelzak, je denkt toch niet echt dat Affelay nog na dit seizoen bij psv speelt? die gaat zeker vertrekken. dan de andere opties die je had staan zijn voor psv onhaalbaar, psv zal echt niet meer dan 2 aankopen doen in de zomer en elia, engelaar,beerens en voh zijn niet goedkoop in de overname, op voh na hebben ze allemnaal nog langdurige contracten.

Overschatte voetballer. Deed het goed bij Twente, leuk Ek gedraaid, maar kan de verwachtingen die daarbij zijn komen kijken bij lange na niet waarmaken.

26 maart 2009 om 14:53

Proef ik hier jaloezie. Zou hem van harte welkom heten bij Psv. Goede technische speler, die ook nog eens over een goede paas beschikt.

26 maart 2009 om 15:08

Hoezo jaloezie? Hij geeft misschien zijn ongezouten mening maar jaloezie lijkt hier toch niet zijn drijfveer of wel soms?

In ieder geval is het een overschatte speler dat moge duidelijk zijn. Al die superlatieven van vorig jaar waren gewoon zwaar overdreven en hij is volledig door het ijs gezakt in Duitsland. Bij Psv zie ik overigens de noodzaak niet om hem te halen net als bij Ajax. Laat hem maar lekker in Duitsland zitten. Misschien wordt het ooit nog wat met hem....

26 maart 2009 om 16:02

is t niet wat snel om m overschat te noemen? elke speler (zelfs de wereldtoppers) heeft volgens mij wel een tijd nodig om zich aan te passen aan t andere team/land/medespelers/trainer etc.

niet nodig bij Ajax...vertonghen,enoh, Aissati, Urby, Lindgren, Gabri en Anita...zegt genoeg denk ik

Zou een goede speler zijn voor ajax.
maar ik denk dat ajax een speler zoals engelaar niet nodig heeft, ajax heeft bijvoorbeeld, anita, enoh, lindgren en gabri al. dat zijn 4 spelers die minimaal evengoed zijn als engelaar, dus ik zou als hem niet halen. Maar voor psv is het wel een goede speler, goed op het middenveld samen met simons.

Wat moet Ajax met Engelaar. Prima voetballer en had hem graag voor het seizoen voor Ajax zien tekenen maar op dit moment is er een overschot aan prima middenvelders. Ik zie hem ook niet Gabri of Enoh uit de basis spelen.
Lekker naar Psv laten gaan.

26 maart 2009 om 15:01

Ajax mist lengte op het middenveld. Een echte bikkelaar. Dat is nu al jaren het probleem. Engelaar kan dat oplossen. Dan hoeven onze dwergjes Aissati, Enoh en Gabri niet 3 koppen hoger te springen

26 maart 2009 om 16:33

@patrickpsv


Niet zo stoer praten Kameraad, wat je zegt slaat egt nergens op

Herriner jij je Elia? Ajax toont interesse is aan het onderhandelen en dan komt Psv ook opeens op de stoep.

Herriner jij je Sulejmani? Ajax kwam als eerst met een bod, en psv volgt paar uurtjes later ook weer

Nog een voorbeeld : Huntelaar toen ie van Heerenveen naar Ajax ging

Geen onzin praten vriend, eerst nadenken of je eigen club hetzelfde doet

26 maart 2009 om 17:07

Waar slaat jou verhaal op? Het gaat hier om de mogelijke transfer van Engelaar en niet wie het eerste bij een speler was. Gebeurt zo vaak dat veel clubs interesse tonen in een speler. Of de een nou eerder was dan de ander Als we daarom gaan zeuren.

Ajax heeft een stoot aan controlerende middenvelders, dat wil je niet weten:
Enoh, Gabri, Sno, Donald, Vd Heijden, Anita en Lindgren.
Is dat niet genoeg?

Als ik hier zo terug kijk zie ik nergens meer Beerens staan maar ik hoop toch dat hij eerder komt als Engelaar persoonlijk. Vooral omdat ik meer van spelers als Beerens houd met snelheid een actie. En Engelaar is beetje gecontroleerd zoals Simons. En als je de voorhoede van Psv op dit moment bekijkt is eigenlijk alleen Koevermans die het van de bal in de voet moet hebben en schieten (koppen). Affelay zeer beweeglijk Balaz ook en Bakkal, Toivonen en Amrabat ook dus denk ik dat met Beerens erbij zeer mooi voetbal word, effectief dat moet dan nog maar blijken. Maar ik geloof niet dat alle spelers blijven die ik heb opgenoemt zoals Affelay.

Ik vind Engelaar niet echt nodig bij Ajax we hebben genoeg goede spelers voor op het middenveld.. Gabri,vertonghen,lindgren,enoh,aisatti,donald,anit. Jong dus dat is wel genoeg lijkt me.. Maar ik denk dat Ajax beter opzoek kan gaan naar een spits een aanspeelpunt dat lijkt me handiger.

Ik weet niet of Engelaar de man bij Ajax is.... Denk het zelf niet echt. Ik vind Engelaar meer een spelers als Gabri of Enoh. Vind het wel een goede speler is die zeker een meerwaarde kan zijn voor de Eredivisie!

Alsteblieft psv koop hem ajax heeft al teveel middelmatige spelers hij wordt in duitsland ondergewaardeerd omdat hij zoveel verdient en er niets van bakt... Te laag bal tempo snel geirriteerd ik bedoel ik zie hem niet graag naar ajax komen

Liever naar Ajax. Nee vind em niks voor Psv. Geen potentie meer, hij is niet snel. Komt naar mijn mening tekort maar wie ben ik..

"naast Psv is volgens Rtv Rijnmond ook Ajax" Hmm, bijzondere zin, ik wist niet dat Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam in een zin pasten.

On: moeilijke tijd voor Engelaar; het is een goede voetballer die in zijn vorm zoals bij Twente voor iedere Eredivisieclub een aanvulling zou vormen, maar of hij dan moet kiezen voor Psv of Ajax... moeilijke zaak lijkt me. Ik denk dat Ajax een creatieve controlleur op het middenveld wel kan gebruiken.

Engelaar is een wat overschatte voetballer. Op het ek zag je ook dat hij tekort kwam, en nu in de duitse competitie weer.

26 maart 2009 om 15:52

inderdaad, vind ik ook. Engelaar is een geboren rotterdammer, mischien wil die wel helemaal niet naar ajax vanwegen vroegere rivaliteit.

Ik zie t al voor me, bankzitter bij Ajax, dan maar naar psv toe, of andrs kijken of hij naar feyenoord andrs, weet alleen niet of ze die kunnen kopen

oh god, gaat van Basten weer kopen? Wat moeten we Engelaar als we een overvol middenveld hebben?

Als Engelaar weggaat en Psv & Ajax hebben beide interesse, dan lijkt het me heeel logisch waar hij naartoe gaat; Ajax!

Van Basten heeft hij een goede verstandhouding mee & ik denk dat hij zelf ook meer voelt voor Ajax dan Psv. Elia ook nog na Amsterdam en Engelaar is helemaal op zijn plek.

Zou leuk zijn bij Ajax met Aisatti op het middenveld jammer dat hij niet meer speelt bij Schalke 04. Goede lange voetballer. Maar afwachten of hij wel naar Ajax gaat. Zul je net zien dat en andere clun hem op het laatste moment koopt. Of hij gaat naar Psv ik hoopm echt naar Ajax.

Ajax? Waarom Ajax? Wij hebben Anita, Enoh, Lindgren en Garbi al voor dezelfde positie waar Engelaar speelt. Het is al overvol en dringen geblazen! Van Basten moet zich richten op een ervaren rechtsback en een afmaker voorin.

Als Ajax hem voor drie a vier miljoen euro kan wegpikken uit Gelsenkirchen, zou ik het prima vinden. Als Schalke meer dan dat bedrag vraagt, is hij wat mij betreft te duur i.c.m zijn leeftijd en kwaliteiten. Goede middenvelder, maar geen top. Hij is daarvoor iets té langzaam.

Zou een goede aankoop zijn. Ajax kan wel wat fysiek gebruiken op het middenveld, hoewel Vertonghen natuurlijk ook goed functioneert daar. Maar ik vind Vertonghen beter achterin, is erg lekker dat je centraal achterin lengte hebt. Ik zie een middenveld Enoh-aissati-engelaar helemaal zitten.

Dat Engelaar niet functioneert bij Schalke zegt me niet zoveel, is een lastige club.

De vraag is alleen of Engelaar zelf wel weg wil. Hij zal een behoorlijk salaris verdienen bij Schalke en het is maar zeer de vraag of hij een stap terug wil doen.

Gelukkig heeft Psv tegenwoordig niet meer het competitieve voordeel van Cl deelname. Sterker nog, het is maar de vraag of ze volgend jaar Europees spelen (persoonlijk hoop ik vurig van niet, maar ik kan me tegelijkertijd niet voorstellen dat Psv niet Europees zal spelen).

Ik denk dat Engelaar eerder voor Psv zal kiezen dan voor Ajax. De kans om de prijzen te winnen is daar toch groter lijkt me. Zou zeker een goeie aankoop zijn voor Psv.

26 maart 2009 om 16:22

Haha de kans groter? Kijk is naar de ranglijst jongen. We staan 11 punten boven Psv. Punten liegen er niet om..

26 maart 2009 om 16:26

Vorig jaar stond Az 26 punten achter op Ajax en 29 op Psv. Er kan dus veel veranderen in 1 jaar. Zegt dus uiteindelijk niet zoveel.

26 maart 2009 om 17:26

Waar blijft die prijs dan jongen

Psv heeft al 1 prijs gewonnen. Weliswaar geen grote maar toch een prijs. En als Ajax 3de blijft hebben ze nog niets.
Volgend seizoen is het weer de beurt aan Psv om voor het kampioenschap te gaan en dan is Engelaar zeker nodig om ons team te versterken

Niet weer zo'n prutser op het middenveld erbij. Engelaar is leuk voor een subtopper, maar niet voor een nederlandse topclub. Zowel bij Ajax als bij Psv zal hij het niet redden, hij kan niet tegen de druk.
Bassie moet hem er echt niet bij halen want dan is er geen onderuitkomen meer aan hij heeft geen oog voor versterkingen.
Na zijn wereldzet om Sno erbij te halen nu interesse tonen aan deze middenvelder met de handelingssnelheid van een tractor. Dan lekker voortborduren op de kabouters op het middenveld van Ajax. Wie slim is hoeft niet zoveel te verliezen.
Ken wel zo'n kabouter die een wereldklasse speler helemaal stuk speelde.
Pienaar vs. Vieira Cl Arsenal - Ajax, meneertje Vieira wist niet waar hij het moest zoeken.
Gebruik dat geld maar om een goede linksback of linkshalf/-buiten erbij te halen

Ajax gaat heus niet Engelaar kopen. Kijk alleen maar eens naar de lange lijst van middenvelders die er nu reeds zijn en die echt niet de minsten zijn. En op de reeds bestaande lijst zou Engelaar geen extra meerwaarde vormen op dit moment. Zo zie je maar weer dat een jaar later situatie's kunnen veranderen. Vorig jaar, toen Ajax serieus belangstelling had, zou hij wel ene aanvulling zijn. Nu heb je Aissati, Enoh, Vertonghen, Lindgren om er maar een paar te noemen van de lijst en een Anita die aan het doorbreken is....en dus is de noodzaak niet meer daar voor dit moment.

Denk ook niet dat het serieus te nemen is dat Ajax voor Engelaar zou gaan en al helemaal niet vanwege de reden dat Van Basten gecharmeerd van hem is vanwege de basisplaats die hij tijdens het E K kreeg van hem.

Wanneer Psv hem kan en wil halen....zou dat juist heel fijn voor Eindhoven zijn, al helemaal als je er vanuit gaat dat Afellay mogelijk wel eens vertrekt komende zomer.

Alle andere namen in het geruchtencircuit als die van Beerens, Elia en nu dan weer Arnautovic zullen niet haalbaar zijn financieel gezien al was het maar omdat de mogelijk goedkoopste van de 3 (beerens) een gelimiteerde transfersom heeft van 8 miljoen en daar wil men als Psv op afdingen, over onderhandelen. Nou.....gezien de belangstelling van meerdere clubs zal natuurlijk Heerenveen daar nooit aan meewerken.
Verder geeft het transferverleden van dit jaar al aan, dat er idd niet al teveel te besteden is in Eindhoven. De grootste transfer dit jaar komt op naam van 2 spelers, die beide 4 miljoen moeten kosten t.w. Nijland en Toivonen.
Een Erdinç kwam niet eens vanwege transfersom en salariseisen.

Ik denk dat sommige supporters de financiele situatie bij Psv iets te rooskleurig inschatten. Reker heeft met zijn zuinige beleid de club wel weer gezond gekregen, echter nu is de club wel gezond (o.a. dankzij de C L inkomsten), echter veel geld voor andere dingen is er niet en komt er ook niet komend seizoen, omdat de C L inkomsten misgelopen worden.
Enige hoop is dat een Afellay voor een mooie transfersom vertrekt en dat met een deel van die opbrengst leuke spelers gehaald kunnen worden.
Maar de supporters in Eindhoven kunnen beter waken voor een al te groot optimisme.
Reker gaat zeker niet nu hij de club gezond heeft, ineens alles weer ongedaan maken door er miljoenen tegen aan te gooien om zo weer terug te zijn bij A F.

26 maart 2009 om 16:38

Achja toen Cocu terug kwam was het geweldig en Simons is ook een gouden greep geweest. Dat het nu niet goed is gegaan bij Feyenoord houd niet per definitie in dat Oudjes een garantie voor mislukking zijn.

Hij moet vast nog een beste zak geld kosten,en voor dat geld beter een jong talent halen.ik ben het er mee een dat ajax nog een 10 nodig heeft,als aisatti geblesseerd raakt heb je weinig anders.van Basten heeft het met veel spelers geprobeerd,maar niemand anders vulde die plek goed in.in het nederlands elftal was,vind ik,goed te zien dat de handelingssnelheid van Engelaar soms iets te langzaam was.
Of miss Pranjic helen? Kan het vast ook op 10

Ik vind Engelaar best een aardige speler hoor.... Maar Ajax heeft Gabri, Enoh, Anita en Lindgren voor deze positie. Ook Verthongen, de Jong en Sno kunnen er spelen.

Dit zou echt een ontzettend nutteloze aankoop zijn! Ajax heeft voor het verdedigende middenveld het grootste luxeprobleem.

Super engelaar
Kom maar lekker naar ajax toe
Hebben we lekker een sterk middelveld met enoh, aissatie en engelaar

26 maart 2009 om 16:55

Haha jij zet Emanuelson op de linksback, dat is levensgevaarlijk met hem, ook zet je Engelaar helemaal op de verkeerde plaats. Engelaar vind ik een verdedigende middevelder. Ik denk dat deze opstelling veel beter als alle spelers blijven die er nu spelen

btw : het is niet chivantisch maar : cvitanich

Vermeer
Van der Wiel
Wielaert
Vermaelen
Vertonghen
Engelaar
Enoh
Emanuelson
Aisatti
Suarez
Sulejmani
27 maart 2009 om 02:43

Grotendeels met je opstelling eens. Ik zou alleen de formatie net even anders doen. Zie opstelling.

Vermoed overigens dat Stekelenburg zal vertrekken. Zo niet, dan gaat Vermeer, denk ik. Mvb heeft dan wel Vermeer benoemt als eerste keeper, veel zegt dat volgens mij niet. Twee goede interlands van Steek en twee mindere wedstrijden van Vermeer onder de lat bij Ajax, en de rollen zijn weer omgedraaid.

Ook van Gabri vermoed ik dat dit zijn laatste jaar in Amsterdam is geweest. Relatie met Mvb is er toch een van haat/liefde. Echt onomstreden is Gabri onder Mvb eigenlijk toch nooit geweest. Een mooie club uit Spanje en Gabri pakt lekker zijn spullen, denk ik. Vandaar dat ik Enoh in eerste instantie naast Engelaar verwacht, mocht laatstgenoemde ook daadwerkelijk komen.

Stekelenburg
vd Wiel
Wielaert
Vermaelen
Vertonghen
Enoh / G
Engelaar
Suarez
Aissati
Emanuelson
Cvitanich

ik denk dat Psv hem harder nodig heeft dan Ajax aangezien Ajax alternatieven heeft voor hem, routine en een beetje body kan Psv zeker wel gebruiken op het middenveld!

Wat moeten we met Engelaar.
We hebben voor zijn positie al Vertonghen, Anita, Enoh en Lindgren.
En voor rechts komt hij niet in aanmerking want hij is linkspoot, en daar heb je Gabri ook nog voor.
Neem aan dat Lindgren dan weg mag als deze man komt.
En Sno moet sowieso weg lijkt me, die gast presteerd helemaal niks.

26 maart 2009 om 17:02

Ik kan me ook niet indenken dat Ajax echt serieus is op dit moment.
Wat wel weer kan is dat Ajax door het tonen van 'vermeende' interesse de prijs wat opdrijft, zodat ze bij Schalke zoiets hebben dat hij dus niet voor een 'appel en een ei' weg kan. Op die manier zou Ajax alleen interesse tonen om aan prijsopdrijving te doen en het dus voor concurrenten duurder te maken om Engelaar aan te trekken.

Maar vooralsnog ga ik er vanuit dat dit een uit de lucht gegrepen bericht is, dat Ajax interesse toont in Engelaar.

26 maart 2009 om 17:41

Als dat waar is, dan handelt Ajax dus bewust met als doel om een Duitse club te bevoordelen en een Nederlandse club (in dit geval Psv) te benadelen. Als dat zo zou zijn, dan heb ik meteen het antwoord voor je waarom supporters van andere clubs op z'n zachtst gezegd niet bijzonder te spreken zijn over Ajax. Dan gaat het niet om jaloezie.

Maar ik geloof niet dat Ajax om die reden zogenaamde interesse toont in een speler. Ik denk veel eerder dat Ajax in de afgelopen jaren een reputatie heeft opgebouwd dan wel toegeschoven gekregen van de media dat er interesse is in elke speler die meer dan gemiddeld opvalt bij een (voormalig) Nederlandse subtopper - en de vermeende interesse in Engelaar is daarin voor mij geen uitzondering.

26 maart 2009 om 18:08

Ik zeg ook niet dat het per sé zo is...maar goed, ik kan me anders niet indenken waarom men in Amsterdam nu (met de reeds grote lijst aan middenvelders met minimaal wel dezelfde kwaliteiten) voor Engelaar zou willen gaan.

En ja die supporters waarover je het hebt zijn idd toch al niet te spreken over Ajax. Dat is nu al en dat zal ook nooit meer veranderen, dus ja.....zou geen reden zijn om dat dus maar te laten omdat men dan misschien verkeerd over Ajax gaat praten. Deden ze toch al. Al zal het misschien niet zo zijn zoals ik dus het balletje opgooide, toch zal een Ajax er geen nacht minder om slapen als een concurrent (als Psv) hierdoor benadeeld wordt. Dat daarbij een Duitse club misschien voordeel heeft doet dan niet ter zake, immers die Duitse club is geen directe concurrent.
Je kan het in hetzelfde licht zien als dat een Nederlandse club ook liever verkoopt aan een buitenlandse club dan een Nederlandse club die gezien wordt als een concurrent. Want ja je wil niet je concurrent sterker zien worden.

26 maart 2009 om 18:28

Hoezo clubs te benadelen? Als Ajax Vertonghen beter vind dan Engelaar dan kopen ze Engelaar niet omdat het dan een club benadeeld, want dan heb je al het beste 'paard'. En trouwens had Ajax al veel langer interesse in Engelaar. Denk je echt dat Ajax geld uit gaat geven alleen maar om clubs te benadelen. Dacht het niet vriend, wij kijken wel uit na al die miskopen van de afgelopen jaren.

26 maart 2009 om 18:55

Nee...johan heeft het erover dat doordat de interesse van Ajax er is de prijs opgedreven wordt, zonder dat Ajax daadwerkeijk Engelaar wil kopen. Hierdoor wordt dan weer Psv benadeeld, omdat het dan naar verwachting een hogere transfersom moet gaan neerleggen.

26 maart 2009 om 19:12

Aan een buitenlandse club verkopen in plaats van aan een Nederlandse vind ik een ander verhaal. Als die buitenlandse club meer betaalt (wat volgens mij in vrijwel alle gevallen zo is), dan is het voor mij volstrekt logisch dat je een speler aan een buitenlandse club verkoopt.

Als je echter een prijs voor een andere Nederlandse club gaat opdrijven zonder zelf de intentie te hebben om echt mee te doen om die speler in te lijven, dan loopt die andere Nederlandse club ofwel een speler mis, ofwel betaalt eigenlijk veel te veel voor een speler die dat wellicht niet waard is. In welk scenario dan ook, het eindresultaat is dat het Nederlandse voetbal hierdoor alleen maar verder afglijdt - minder geld en/of minder goede spelers ten opzichte van buitenlandse clubs.
Als alle clubs zich zo zouden gedragen, dan zitten we over een paar jaar te kijken naar een competitie van het niveau Finland met z'n allen. Niet echt een leuk vooruitzicht denk ik, maar goed, ieder zijn voorkeur.

ik zie liever een pranjic bij ajax dan engelaar eerlijk gezegd...maar zou geen verkeerde zijn denk ik. bij oranje voetbalde hij vrij goed vind ik

Zou een topper zijn voor ajax. Verder v.d. meijde terug halen en ze hebben een goeie ploeg, zie mijn opstelling! voor de bank: Vermeer,gabri,vertonghen,enoh,alderweirld,urby,cvi.

Stekelenburg
V.d. Wiel
Oleguer
wielaert
Vermaelen
Anita
Engelaar
V.d.Meijde
Aisatti
Sulejmani
Suarez

ik zie engelaar graag naar amsterdam komen maar ik ben bang dat hij met rutten naar eindhoven gaat. Hoe doet Farfan het eigenlijk bij schalke

Wel triest dat Ajax en Psv interesse hebben in de slechtste speler van Schalke, aangezien zijn status of eigenlijk geen status zal Schalke deze miskoop tegen een bedrag van 3 miljoen wegdoen, de helft dat ze aan Twente hebben betaald.

26 maart 2009 om 17:53

Waarom triest? Engelaar heeft bij Fc Twente wel bewezen dat hij niet bij een Nederlandse topclub zou misstaan. Dat hij niet bij Schalke '04 slaagt, wil natuurlijk niet zeggen dat hij voor Ajax en Psv niet van waarde kan zijn. Schalke heeft geen fantastische spelers, dus misschien is de klik er gewoon niet. Trouwens, Farfán slaagt ook niet in Gelsenkirchen. Als hij terug wil naar Psv en hij is goedkoper dan Beerens juich ik zijn aantrekken van harte toe.

hoef ik niet doe mij maar beerens en jan vennegoor.!

Cmon Psv!
Haal hem binnen , van grote waarde , Doe Het!
Forza Psv.
Engelaar, ga niet naar ajax, dat zijn toeschouwers, bij psv heb je supporters !
Forza Psv.

De hereniging met Aissati? Alsof dat een gouden duo was! Aissati speelde een handvol wedstrijden voor Fc Twente. Engelaar werd meer in één adem genoemd met El Ahmadi.

Ik zou het een goede zet vinden van Psv als ze Engelaar weten te strikken. André Ooijer is met zijn 35 jaar en toch al trage motoriek over zijn top en een tweede verblijf bij Psv zal voor zowel de club, de supporters als de speler zelf uitdraaien op een teleurstelling. Maar Engelaar is 29 en kan nog volop mee. Bovendien zou hij het middenveld - zeker als Afellay vertrekt - van wat meer cachet kunnen voorzien. Bovendien vind ik hem een uitstekende rechtshalf in een 4-3-3-systeem en hij kan ook in de rol van controlerende middenvelder uit de voeten.

Overigens vind ik het gebruikelijke gemekker over gebrek aan financieen wel haaks staan op de vele (bevestigde) geruchten dat Psv op zoek is naar versterkingen in de personen van Elia, Beerens, Vennegoor of Hesselink, Honda en Engelaar. Net zo vreemd als de kennelijke ambitie om de aanval te versterken, terwijl deze linie juist in orde is bij Psv. Beerens vind ik een waardevolle aanvulling op Toivonen en Dszudszák. Ervan uitgaande dat Lazovic en Koevermans hun heil elders zoeken heeft men achter deze jongens Manco, Amrabat en Reis als bijzonder talentvolle alternatieven. In plaats van Elia, Vennegoor en Honda aan te trekken, zie ik liever een waardevolle investering in Stijn Schaars, voor de linkerkant van het middenveld. Kost wat, heb je voor de komende jaren ook wat. Verder moet een basisverdediger voor het centrum van de laatste linie komen, wat mij betreft Andreas Granqvist. Als Psv er vervolgens in slaagt Isaksson te lozen en Velthuizen, dan wel Vorm te halen doet de club weer mee voor het kampioenschap volgend jaar.

Velthuizen
Van Eijden
Marcellis
Granqvist
Salcido
Engelaar
Simons
Schaars
Beerens
Toivonen
Dszudszák

@denker ben eigenlijk een beetje beledigd als seizoenkaarthouder van ajax dat je ons geen supporter noemt maar toeschouwer....wij zinge haast 90 minute lang. en bij jullie duurt een lied nog geen minuut, om de half uur. En dan iedere keer da gezeik over het bestuur bij jullie, ja jullie zijn supporters!!
maar jullie mogen engelaar hebben, zit er niet zo op te wachten....wij hebben aisatti.

Ik denk niet dat Ajax Engelaar nu nog zal halen. Vorig jaar zou hij wel een welkome versterking zijn. Ze hebben nu met Enoh een middenvelder gehaald en Anita doet het aardig. Bovendien hebben ze ook nog Gabri, Lindgren en Vertonghen (die beter is op het middenveld) achter de hand en het lijkt er niet op dat een van hen zal vertrekken. Bovendien verdient Engelaar nu een salaris waar men bij Ajax ook van zullen opkijken. Hij speelt niet goed bij Schalke en bij Oranje was ook te zien dat als er druk op hem werd gezet door de tegenstander (tegen Frankrijk) dat hij te traag is om tijdig te reageren. Al is dat natuurlijk wel iets waar op te trainen valt.

Psv zou hem wel goed kunnen gebruiken, naast Simons op het middenveld. Bovendien hebben ze als Rutten naar Psv gaat een streepje voor. Een probleem is wel het geld dat betaald moet worden en het salaris.

26 maart 2009 om 18:33

Ik begrijp niet waarom Psv een streepje voor zou hebben bij Engelaar omdat Rutten daar Waarschijnlijk trainer wordt. Alsof Engelaar zoveel vertrouwen en kansen van Rutten heeft gehad bij Schalke. Zo kan ik ook wel wat gaan verzinnen. Er is maar 1 trainer die Engelaar vertrouwen en kansen heeft gegeven en dat is ................ juist ja, dhr. M. van Basten.

Ik hoop dat Ajax die miljoenen niet gaan uitgeven aan Engelaar! Wat moet hij bij Ajax, Ajax heeft Enoh, Gabri, Lindgren, Emanuelson, anita die verdedigende middenvelder kunnen spelen. We zitten nu al met een luxe probleem. Ajax kan beter geld op zak houden. Ajax heeft opzich nu een mooi team bij elkaar. Sno verkopen dit jaar. en Luque aan Malaga verkopen. Ajax heeft zat om volgend jaar mee door te kunnen. Alderweireld is er bij dus het zit wel goed bij ajax.

Op 1 of andere manier zie ik Engelaar het liefst naar Feyenoord gaan. Kan ie mooi herenigd worden met El Ahmadi. Dan hebben ze iig wel een mooi duo op het middenveld.

Ik begrijp werkelijk niet waarom Ajax deze speler zou willen inlijven. Met meer dan genoeg middenvelders met de punt naar achter lijkt me dit juist de laatste positie waar Ajax versterking nodig heeft. Met bv. spelers als Lindgren, Sno, Enoh, Anita en Gabri. Of Ajax mocht een club weten te vinden die de ver onder de maat presterende Lindgren en Sno zou willen kopen.

hopen dattie naar ajax komt .. dan is het wel einde met of gabri of lindgren afgaande dan enoh en aisatti blijven staan.. maar zou een absolute versterking zijn voor ajax en marc kent hem redelijk .. dus miss komtie wel !

26 maart 2009 om 19:14

ja geweldig,
middenvelder nummer 16, jippie.
nee laat engelaar lekker naar eindhoven gaan of waar dan ook.
laat ajax het geld liever op zak houden of evt aan beerens uitgeven,
verder komt het wel goed met de huidige selectie.
middenveld draaide moeizaam maar loopt over van talent,
zeker nu aissati, enoh, vertonghen en binnenkort van der heijden weer fit zijn.

Ik had gehoopt dattie t zou redden in duitsland, zonde dat het niet lukte. dit is een vrloren seizoen voor hem.. Zie hem graag terugkomen naar nl

lijkt me niet heel slim voor een speler van 35 te gaan kopen die misschien je team iets beter maakt... licht er natuurlijk aan welk team...
bij psv kan ik me voorstellen dat hij een toegevoegde waarde heeft... bij ajax niet...en bij feyenoord al helemaal niet aangezien het 'ouwe lullen' dilemma, om het maar even cru te zeggen.

@rodenski

volgens mij zit er geen belasting op een transfer som.

26 maart 2009 om 19:17

Nee, daarom hebben sommige clubs ruzie met de belastingdienst gehad mbt het afdragen van belastingen nav transfers.......te weinig of soms helemaal niet òf dat het voor hen onduidelijk was wie er belasting moest afdragen......

Er wordt wel degelijk belasting afgedragen nav transferopbrengsten en dus inkomsten.

26 maart 2009 om 19:23

Volgens mij gingen die problemen met belastingen rondom transfers voornamelijk om loonbelastingen. In die transfersommen zaten namelijk vaak verkapte premies voor de spelers in kwestie opgenomen, en die worden door de belastingdienst gewoon als loon gezien waarover loonbelasting moet worden afgedragen.

Maar daarnaast zou een club ook gewoon belasting betalen over de boekhoudkundige winst (die mede wordt bepaald door het verkopen van spelers).

26 maart 2009 om 19:21

Wel als die transfersom uiteindelijk tot een boekhoudkundige winst leidt. Dan betaal je over die winst gewoon belasting, dus indirect klopt het wel.

Ik hoop als ajacied dat ie naar Psv of Feyenoord gaat. Denk dat ie bij beide clubs niet zou misstaan en een welkome aanwinst is. Bij Ajax was het een jaar, anderhalf jaar geleden wel een serieuze optie. Nu met al de middenvelders die er nu zijn en doorbreken is het geen echt serieuze optie meer.

Verder wil ik kwijt, dat het lijkt alsof de psv-supporters de vooral financiele toekomst rooskleuriger inzien als de club dat zelf doet.
Tuurlijk.....er zijn geruchten, bij iedere club zijn er geruchten, maar dat wil niet zeggen dat die afkomstig zijn van de club zelf!. Vele namen passeren hier de revue, waarvan meer dan de helft 'wishful thinking' genoemd mogen worden. Immers na 2 jaren van bezuinigen door Reker en het weer gezond hebben gemaakt van de club betekent niet dat er nu ineens voldoende middellen zijn om echt grote aankopen te doen voor komend jaar. Al helemaal omdat de extra inkomsten, zoals de C L inkomsten, zullen ontbreken. En verder zie ik een Reker na zijn bezuinigingsronde niet ineens met miljoenen gaan gooien, zodat ie weer terug bij af is, daar waar hij ooit moest beginnen met bezuinigen. Mooiste voorbeeld is wel dit seizoen. Erdinç kwam niet, doordat ie teveel kostte (rond de 8 miljoen) en ook het salaris was een struikelblok, de hoogste transfersommen die werden betaald waren voor Nijland en Toivonen, ieder goed voor 4 miljoen. En dat was nog terwijl er sprake was van ongeveer 20 miljoen aan C L inkomsten.
Voor komende zomer zal het dus niet ineens miljoenen gaan regenen in Eindhoven met als gevolg de komst van spelers als Elia, Beerens, Schaars, Vorm danwel Velthuizen, Engelaar en ga zo maar door.
Beter wordt men realistisch, voordat er straks weer teleurstelling is mbt de aankopen voor komend seizoen.

Leuk wat moeten we nou met Engelaar.. natuurlijk is het een goede voetballer

Maar wat is het, een goede verbindingsman/spelverdeler.. we hebben Vertonghen en Lindgren..dat zijn prima spelers.

Een controlerende middenvelder.. we hebben Gabri en Enoh, dat zijn prima spelers.

Hij is bijna 30 jaar, hij is ondanks zn postuur niet sterk in de duels..van mij hoeft het niet. Als je een speler als hem op het middenveld wil kan je beter Vertonghen daar neer zetten.

26 maart 2009 om 20:27

Helemaal mee eens. Net gen topper die Engelaar (net als Rutten).

Rutten (waarschijnlijk) naar psv, dus waarom engelaar niet?

Ajax zou hem zeker goed kunnen gebruiken, heeft de kwaliteiten + routine en het belangrijkste: lengte. Iets wat Ajax wel mist. Hopelijk spelen ze volgend jaar Champions League, dan kunnen ze hem zeker goed gebruiken.

Ajax hoeft alleen de selectie bij elkaar te houden en geen sleutelspelers en talenten laten gaan dan heeft het met Engelaar erbij een heel sterk team.
Maar eerst wat jongens kwijtraken: Rommedahl, Luque, Sno, Silva verkopen.
Paar jonkies verhuren: Donald, vd Heijden, Martina

26 maart 2009 om 22:04

Je noemt lengte......... Als er nu iets is wat Engelaar helemaal niet kan is het koppen ! Ongelooflijk eigenlijk voor een speler met zijn lengte. Maar daar heeft hij waarschijnlijk nooit serieus op willen trainen.

Voor psv lijkt het mij een goede optie.
Maar volgens mij heeft Ajax al een aardige bezetting met Gabri, Lindgren, Enoh, Anita, Aissatti, de Jong, Sno en van der Heijden.
Tenzij Gabri wilt gaan stoppen of Sno mag vertrekken?

ik zou het niet doen als ik enelaar was.
wordt net zo als bruno silva, sulejmani, sno en anita.
allemaal leuke spelers maar ze bakken er bij ajax bijna niks van.

Dit zou weer een ongelooflijke Ajax blunder zijn. ff denken, verdedigende middenvelders: Gabri, Anita, Enoh, Verthongen, Lindgren, Sno(alleen voor ernstige noodgevallen). vergeet ik nog wat??
en dan voor Engelaar gaan betalen? no way.

Ajax moet zijn vingers niet branden aan Engelaar , ze hebben immers Sno al , die is verdedigende mid en zelfs centrum spits.

28 maart 2009 om 16:28

Dat Engelaar niet een speler is die ajax of psv zou moeten halen ben ik met je eens maar om dan als reden aan te voeren dat ze Sno al hebben is in mijn ogen onzin. Sno heeft toch al laten zien een absolute miskoop te zijn.

horlando hengelhaar, ik ken hem nog van in België bij Genk, wat een zielige voetballer, meestal terecht op de bank, goeie pass, technisch goed, maar wat een huilebak zeg. In zijn laatste seizoen in België speelde hij wat ? 4 matchen? en terecht. en als ik dat maanden al geleden zei, kreeg ik op mijn dak, maar hij mislukt nu toch duidelijk,bij schalke en geloof mij , hij mislukt straks ook 100% zeker bij Psv of Ajax, tegen 2011 zit ie gewoon terug bij Twente, vitesse of Ado den haag. klaar.

Het is niet te ontkennen dat Engelaar een hele goede voetballer is, ik vraag me alleen af of Engelaar wel een terugkeer ziet zitten naar Nederland. Ik vind Psv beter bij hem passen dan Ajax

Laten we de erfenis van Rutten delen. Psv Farfan, Ajax Engelaar

Ik vind Engelaar een hele goede voetballer maar wij hebben al zoveel goede middenvelders.ik bedoel je gaat Engelaar niet halen voor de bank en ik zie niet in waarom gabri,anita of aisatti plaats zou moeten maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren