Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nijland voor vijf jaar naar PSV

Laatste update:

Stef Nijland speelt de komende vijf seizoenen voor PSV. De twintigjarige aanvaller komt over van FC Groningen en ondergaat maandagmiddag een medische keuring, zo meldt de Brabantse topclub. Vandaag kwamen de clubs en de speler zelf alle voorwaarden overeen.

Nijland debuteerde vorig seizoen in het hoogste keurkorps van de Groningers. Trainer Ron Jans liet de onlangs twintig jaar geworden aanvaller 23 competitieduels meespelen. Nijland begon twaalfmaal in de basis en scoorde vier keer. Hij staat nog tot de zomer van 2012 op de loonlijst.

De jonge spits is na Nordin Amrabat, Reimond Manco, Francisco Maza Rodrífuez, Jérémie Bréchet, Andreas Isaksson, Erik Pieters en Stijn Wuytens de achtste versterking in de selectie van hoofdcoach Huub Stevens. Nijland is overigens de zoon van Hans Nijland, de algemeen directeur van FC Groningen.

Volgens Henk Veldmate, technisch manager vant FC Groningen, laat de club de spits gaan, als gevolg van een mondelinge afspraak. "Vorig jaar, toen er al interesse in hem was, verlengde Stefan zijn contract tot 2012. Hij wilde toen een gelimiteerde transfersom laten opnemen, maar daar zagen wij vanaf. Wel hebben we destijds afgesproken dat we, als een grote club een goed bod zou doen, bereid zouden zijn om mee te werken."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
25 augustus 2008 om 14:52

Inderdaad, dit zagen we nu wel aankomen, maar de vraag is nu of het een carriere wordt zoals die van Hoogstrate, Bruggink en John de Jong of dat hij Robben achterna gaat.
Ik vind hem erg goed, maar de overstap is te vroeg. Ik denk dat hij het niet gaat maken bij Psv.

25 augustus 2008 om 15:49

Jah ik denk ook dat psv hem gaat verhuren, waarschijnlijk in de winterstop.. maar op lange termijn een goede aankoop!

25 augustus 2008 om 20:20

even in haken of het een hoogstrate bruugink of de jong wordt, de jong had te maken met blessures maar het talent had ie wel, anyway die nijland moet aan spelen toekomen ik zie niet in waarom psv hem nu al bij de selectie haald

mooie transfer voor een jonge gast zoals hij
we weten nu wel twee keer dat hij de zoon is van hans

25 augustus 2008 om 14:58

Goed voor Fc Groningen, goed voor Psv en goed voor Nijland. Bij Psv weten ze meestal precies wat ze van een speler mogen verwachten. Nijland gaat het daar ver schoppen, het hoge niveau zal hem beter maken.

Opvallend hoe stil en rustig deze transfer werd afgehandeld. Uitstekend gedaan van Psv. Groningen gaat altijd voor het onderste uit de kan bij transfers, daar moet je goed mee omgaan. Als de overige traditionele topclubs zich hadden gemeld was het anders gegaan vrees ik.

25 augustus 2008 om 15:06

Of dit goed voor Nijland is weet ik niet. Ook heeft Groningen hem bij de contractonderhandeling al toegezegd niet moeilijk te doen als een topclub hem wil hebben: dus echt het onderste uit de kan is er niet gehaald. oplossing: Nijland eerst nog een jaar bij Groningen stallen en volgend jaar pas naar Psv(als Affelay weg is).
Hopelijk kan Groningen nog een topper presenteren deze week, want ik ben niet echt blij met deze transfer.

25 augustus 2008 om 15:14

Lijkt me een prima constructie, zo was het met Robben ook destijds. Denk alleen niet dat het gaat gebeuren, misschien halverwege het seizoen.

25 augustus 2008 om 20:18

Goed voor Groningen.. ik weet het niet!?! Goed voor Nijland? Ik weet het ook niet!?! Ik denk dat het voor een jongen van zijn leeftijd goed is om in een rustig omgeving verder te groeien. Want uitgeleerd in Groningen is hij natuurlijk nog lang niet. Neemt niet weg dat hij ook in Eindhoven veel kan leren, maar het is dan wel belangrijk dat hij zijn minuten krijgt!

En over dat andere... idd heel opvallend. Ik moest er vandaag ook aan denken toen ik dit bericht las. Opvallend mar misschien moet j het ook wel triest noemen... Maar goed, laaten we daar niet verder op door gaan.

nu nog één spits er bij en klaar

25 augustus 2008 om 14:48

Denk niet dat Psv nog een spits zal gaan kopen. Lazovic en Koevermans zijn de echte spitsen, met Nijland daarachter. Plus het hele zooitje aan buitenspelers als Manco, Amrabat en Dsudzak. Ben benieuwd wat Nijland kan toevoegen aan dit Psv!

25 augustus 2008 om 15:08

Ik vind Nijland een groot talent, maar dit jaar zal hij nog niet veel toe kunnen voegen. Affelay, Koevermans, Lazovic, Amrabat en Dszudsak zijn gewoon verder. Voeg bij dit lijstje ook Manco en je begrijpt dat Psv geen aanvalelr meer aan zal trekken.

25 augustus 2008 om 15:21

Nee geen spits meer. Dit is een prima aankoop. Als Psv bijvoorbeeld Jovanovic erbij had gehaald dan had je 3 ervaren spitsen voor 1 plek, dat was kapitaalsvernietiging geweest. Nu heb je met Nijland een groot talent voor de spitspositie en met Lazovic en Koevermans 2 ervaren spitsen. Er komt pas een gelauterde spits als Lazovic of Koevermans vertrekken.

Meer een voor de toekomst, kan best een goeie worden.
En hij is trouwens de zoon van Hans Nijland, de algemeen directeur van Fc Groningen. ;-)

25 augustus 2008 om 14:50

Maar hebben ze nu niet een half dozijn van spelers voor de toekomst op die postities lopen: Afellay, Amrabat, Manco, Dzuduszak, Reis, Nijland en eventueel zelf Bakkal nog. Allemaal jonge spelers met veel potentie, maar ik vond dat ze beter geld konden stoppen in een aanvaller die zoiezo twintig goals op zou leveren dit seizoen. Dan denk ik aan Milewski, N' Kufo, Samaras of iets dergelijks.

25 augustus 2008 om 14:59

Ben ik op zich met je eens, maar is Milevski niet ook nog een talent die het nog niet heeft waargemaakt en Samaras is ook geen goalgetter. N'kufo is dan alweer de 30 gepasseerd en dus te oud om nog van veel waarde te zijn voor Psv.

Lijkt me een prima aanvulling op de aanval die ze al hebben.

Nu maar hopen dat het geen miskoop is. Voor de toekomst mischien wel goed maar voor dit seizoen zal Psv toch echt een ervaren spits moeten kopen. Zeker als je de 2e ronde van decl wilt halen.

mooi. een goeie speler erbij

ze konden beter geen spits kopen?? wat een slechte transfer

25 augustus 2008 om 14:49

Waarom een slechte transfer? En ten tweede: het is helemaal geen spits.

25 augustus 2008 om 14:51

omdat geen speler is voor een grote club !!!

25 augustus 2008 om 20:20

Volgens mij is het toch echt wel een spits....

25 augustus 2008 om 15:02

helemaal mee eens. ik vind er helemaal niks aan aan die hele Nijland niet.

Hij had beter nog even bij Groningen kunnen blijven en speelminuten maken. Nu beland hij op de bank en zal wat invalbeurtjes krijgen. Zonde van de ontwikkeling van die speler!

Zonde van Nijland ik denk dat het beter voor hem was als hij nog een of twee seizoenen bij Fc Groningen had gebleven en dan naar Psv had kunnen gaan of naar feyenoord als je dan toch gaat ga dan naar feyenoord daar had je eerder basisplaats gehad als by Psv en een speler van deze leeftijd moet toch echt een basisplaats hebben nogmaals denk ik dat het beter was als hij nog een seizoen bij Groningen had gebleven en daarna had vertrokken maarja het geld zal wel lonken?

Wisten jullie trouwens al dat hij de zoon is van algemeen directeur Hans Nijland? Maar dit lijkt me niet echt een versterking voor Psv, misschien over een paar jaar maar voorlopig wordt het vooral bankzitten voor Stef lijkt me zo.

25 augustus 2008 om 15:02

Wou eigenlijk dezelfde vraag stellen toen ik het stukje las
Lijkt me goede speler voor de toekomst..dit jaar groeien en volgend jaar staat ie dr wel!

leuke speler voor de breedte en in de toekomst maar dit is toch niet de topspits die er werd beloofd is te zwak voor basis Fcg en moet nu opeens Cl spelen vind het een rare aankoop.

Goeie speler voor in de toekomst.. Maar voor Psv is het slimmer om hem eerst te verhuren of bij Groniningen laten blijven.. Zo'n jongen heeft minuten nodig..

kijk dit had ik al gedacht , nu nog maar hopen dat hij het waar gaat maken , kan denk ik voor de toekomst gebruikt worden als koevermans en lazovic vertrekken

het beste ermee nijland.

Fantastisch voor de toekomst. Jong Psv kan hem wel soms even gebruiken..
Hij is zeker nu gehaald voor de toekomst als Koevermans of Lazovic of allebei vertrekken...
Nu nog één spits strikken die beter dan Lazovic en Koevermans is. Dan kan togh Lazovic of Koevermans alsnog deze week vertrekken..

Voor Groningen is het voor de korte termijn visie ook niet slecht , Nijland was geen basis speler en nu kunnen er wat spelers aangetrokken worden.voor de lange termijn visie is het wel minder wat dit is wel een goede speler die er gaat komen.

Nijland is een echte nummer 10 dus geen spits en ook geen links buiten ala Robben.

Heel goed gedaan van Psv. Deze jongen is een zeer groot talent. Ik denk niet dat hij meteen dit jaar heel veel gaat spelen maar het is wel de aanvaller voor de toekomst van Psv. Ze zijn wat dat betreft echt heel goed bezig in Eindhoven. Ze halen veel grote Nederlandse talenten binnen momenteel. Die jongens samen met de spelers die uit de eigen jeugd doorstromen en je hebt een Nederlands team die in de toekomst hoge ogen kan gooien bij Psv. Amrabat, Pieters en Nijland zijn allemaal jongens die als ze hun ontwikkeling voortzetten zelfs in het Nederlands elftal kunnen komen. Heel goed bezig Psv!

goeie zet van psv!! groot talent met een grote toekomst voor zich.

alleen had men niet gewoon een van de eerdere topics hiervan kunnen 'updaten' dat t nu echt rond is!?

Lol... Hij komt net kijken.. In 23 wedstrijden 4 goals.. Heeft nog niks laten zien en hij krijgt een transfer naar Psv???!

Sorry maar dit lijkt me nou niet echt een toevoeging voor dit Psv en als je dit kaliber niet in de jeugd hebt rondlopen dan schiet je jeugdopleiding ook tekort...

25 augustus 2008 om 14:53

met dank aan en alle credits voor:

Soeters - Maandag, 25 augustus om 14:26

Ik lees hier nogal wat negatieve reacties van mensen die vinden dat zijn rendement niet voldoet aan die van een ware spits (23 wedstrijden, 4 goals).
Ik heb even opgezocht wat onze huidige voorhoedespelers van oranje in hun eerste seizoen(en) betaald voetbal bij elkaar scoorden:

Van Persie - 10/0 (eredivisie, Feyenoord)
Robben - 18/2 (eredivisie, Fc Groningen)
Huntelaar - 10/0 (eredivisie, Psv/ De Graafschap)
Kuijt - 28/5 (eredivisie, Fc Utrecht)
Van Nistelrooij - 18/3 (eerste divisie, Fc Den Bosch)
Makaay - 11/1 (eredivisie, Vitesse)

Denk niet dat we Nijland dus nu al kunnen afserveren als goalgetter. Bij Psv zitten volgens mij ook geen apen te scouten.
Nijland, succes!!

nogsteeds dezelfde mening?

25 augustus 2008 om 14:59

Ik ben absoluut nog van deze mening... Om de volgende reden...


Hij is geen topspits... Staan 2 spitsen voor hem die absoluut gaan spelen (koevermans en Lazovic) oftewel deze jongen krijgt niet veel speelminuten...

Op dit moment is speelminuten belangrijker dan voor een grote club spelen.. Die speelminuten gaat hij niet bij Psv halen.. Daarnaast waren bij die andere spelers goed te zien dat het echte spitsen waren ook al scoorden ze niet... Dat is voor mij (mijn mening dus niet de weg de waarheid en het leven) niet bij Nijland te zien.. En ga niet doen alsof bij Psv allemaal topscouts zitten want er zijn een grote hoeveelheid spelers bij Psv geflopt afgelopen seizoenen (niet argumentatie dat gebeurt ook bij Ajax... dat weet ik ook wel en heeft hier niks mee te maken).. Geen slimme stap van Nijland zijn kant en ook niet van Psv zijn kant.. want zoveel heeft deze jongen nog niet laten zien..

25 augustus 2008 om 15:10

Op dit moment voegt Nijland weinig toe aan Psv. Ze hebben al veel talentvolle aanvallers rondlopen. Ze hadden beter kunnen investeren in een echte topspits die er wat goals inknalt.
Voor de toekomst is hij waarschijnlijk wel een goede aankoop. Al is het nog maar afwachten natuurlijk of hij het gaat redden.

25 augustus 2008 om 15:23

zijn talent moet er inderdaad nog uitkomen en t is ook zeker zo dat psv niet alleen toppers scout. wat alleen de essentie van Soeters z'n post is, is dat je van te voren nooit kan zeggen of iemand t gaat redden op basis van de doelpunten die men in hun eerste jaren als prof maken. zo dus ook bij o.a. van nistelrooy. hij was ook al 22 ofzo toen ie bij heerenveen terecht kwam. en toen had ook niemand verwacht dat hjij bij man u en real madrid terecht zou komen. ik vind t in ieder geval wel een goeie zet om zulke talentvolle spelers aan je te binden. en je moet t tegenwoordig wel in deze fase doen, want voor je t weet ben je te laate en kosten ze alweer t dubbele (zie huntelaar)

25 augustus 2008 om 15:24

Waar haal jij de stelligheid vandaan dat Lazo en Koef gaan spelen? Als Stefan Nijland zijn kans grijpt, gaat ie er meer van bakken dan Lazovic hoor! Die heeft al heel wat kansen gehad (en verprutst). Met zijn speentje...
Nijland is nu nog te betalen.
En die geflopte spelers werden met name gescout door onze grote vriend Piet de Visser. Dus niet alles wat hij binnentrok veranderde in goud. Rouwig om zijn vertrek hoeven we nu ook weer niet te zijn.

25 augustus 2008 om 15:32

Uhm nijland is bij groningen niet eens een basisspeler en heeft niks gepresteerd bij fc groningen, psv heeft 3.8 miljoen teveel betaald

25 augustus 2008 om 15:56

Ik heb nog geen mening gegeven, maar volgens mij ging het bij de meeste erom dat het te vroeg was voor een talent als Nijland. Laat me het zo zeggen, ik kan de aankoop van Amrabat eerder begrijpen dan die van Nijland. Amrabat stond altijd in de basis en aan de basis voor de goals voor Vvv en Nijland niet. Buiten dat, zijn alle kerels die jij op noem allemaal later naar een Europese topclub gegaan. M.a.w. eerst gerijpt bij je huidige club en later de overstap naar de Top. Hij was redelijk, maar hij heeft Nevland en zelfs Berg die er nog speelt niet doen vergeten. Het is wel een talent, waar we zeker rekening mee moeten houden. Hij heeft alle potentie om groot te worden. Aan de andere kant had hij net zo goed ook kunnen doorstromen uit de jeugd van Psv, want veel speel minuten kreeg hij bij Groningen ook niet, dat zou bij Psv niet anders zijn, maar voor hem is het mooi om 20. min. te kunnen spelen in bv. de Cl

25 augustus 2008 om 16:04

Wat ook duidelijk uit zijn voorbeeld naar voren komt, is dat al die clubs eerst zijn doorgegroeid bij de wat kleinere clubs, carriere heeft ook veel met planning te maken. Ze zorgde er steeds voor dat ze belangrijke spitsen waren bij de clubs waar ze speelde zodat ze op veel speeltijd konden rekenen. Waar we het allen over eens zijn, si dat nijland niet op veel speeltijd hoeft te rekenen, de enige optie is dus verhuur. Maar met dat legioen aan spitsen wat weg mogen bij ajax en bij feyenoord en het feit dat hij nog niet veel heeft laten zien is die kans ook aanzienelijk kleiner voor hem. Het is dus op grond van bovenstaande argumenten geen slimme carriere move.

25 augustus 2008 om 16:09

Jonge aanvallers die elders goed gepresteerd (veel gescoord) hebben zijn niet te betalen! Zeker niet voor Nederlandse clubs.
Daarom hebben ze zoiets als scouts uitgevonden.
En 200.000 Euro voor Nijland?? Tja....wat zal ik daarvan zeggen.....

25 augustus 2008 om 16:19

@ fairplay

is t niet zo dat een aantal van die spelers die soeters erbij had gehaald ook eerst relatief weinig scoorden bij de clubs waar ze speelden en 'gevonden werden' door de grote clubs en vervolgens daar pas uitgroeiden tot de (veel scorende)spelers die ze nu zijn!?

en denk dat de grote clubs in nederland tegenwoordig de talenten wel vroeg moet halen, wil je voorkomen dat de spelers onbetaalbaar worden. zie sulejmani en ook huntelaar eerder. zulke aankopen kan je je niet te vaak permitteren en dus zullen ook de grote nederlandse clubs meer risico's moeten nemen met de talenten die er zijn...

25 augustus 2008 om 16:11

Heeft hij op een of andere manier toch indruk gemaakt bij Phillips.... we zullen zien wat hij klaar gaat spelen....

Ik benieuwd hoe hij het zal doen en of hij de kans krijgt. Denk dat ie ook met jong Psv mee gaat spelen ofzo...

enne, een grapje over Hans Nijland is 1x leuk , dus die hoeft niet meer gemaakt te worden....

sjonge jonge psv wat doe je nou
die kerel is niet echt goed genoeg voor de top
psv moet een spits halen die top is en echt garantie staat voor goals(zoals kezman bijv)
en niet z'n half half spitsje want die hebben we al genoeg
kijk eens in je portomonee en durf eens een keer een grote aankoop te doen(zoals milevsky voor 10 mil euro)!!!

25 augustus 2008 om 14:59

Weet jij misschien nog hoe vaak Kezman in de Cl heeft gescoord? Zullen er niet veel meer zijn dan Nijland!

Ze konden beter een speler kopen die er meteen stond. Een kaliber Farfan bijvoorbeeld. Voor vier miljoen kan je mooie gevestigde spits kopen. Jammer. Ze hadden een Sidney Govou of zoiets moeten proberen.

25 augustus 2008 om 14:56

En jij denkt dat ze die voor 4 miljoen hadden kunnen halen??!

psv heeft wel sterk genoeg team om weer kampioen te worden word heel spannend dit jaar. Ajax met een droomaanval maar toch wel zwakke verdeging.

slechte transfer hij is nu voor vijf jaar finacieel in orde en kan bij psv doorgroeien tot een europeese top aanvaller voor wie is die transfer nou slecht?
ik wens hem alles succes bij psv onder de begeleiding van huub en luc nillis

misschien word het wel wat, Maar ik zou eerder bij groningen blijven om wat ervaring op te doen, ik vrees voor hem dat hij eerst op de bank terecht kom.

Zal dit de laatste aankoop zijn van psv? als dat zo is, heeft psv voor mijn gevoel nog geen echte killer in huis..

Jammer dat hij weg is,

had denk ik beter nog een jaartje of meer kunnen blijven, nu zal hij waarschijnlijk geen speelminuten krijgen en alleen op de bank zitten ( zie Aisati) maargoed, ik hoop dat hij zich daar verder zal ontwikkelen,

wel raar ;
gistermddag nog gepresenteeerd bij open dag Fc Groningen, en dan direct door naar Eindhoven ;

vervanger van affelay!

Talenten halen is goed. Maar je moet ook spelers halen die er al zijn. Nijland komt er wel, maar is er nog niet... Maar hij kan groeien en wie weet wordt het een echte topper, wel goed dat Psv oog heeft voor Nederlands talent.
Trouwens, offtopic. Wuytens komt uit de Psv-jeugd en kan dus niet als gehaalde speler worden beschouwd denk ik...

Het talent heeft hij zeker, maar de vraag is of het wel de juiste keuze is voor zowel Nijland als Psv. Ik denk dat hij er beter aan had gedaan om nog een jaartje bij Groningen te blijven voetballen. En voor Psv is dit toch wel een kleine gok, maar ja zonder risico's kom je nergens.

Ot: Stijn Wuytens speelt al vanaf 2001/2002 bij Psv. Dus Nijland is eigenlijk de 7e versterking.

Een speler voor de toekomst zo te lezen. Alleen vraag ik me af of ze er geen spelers uit eigen opleiding hebben? En ze hadden toch intresse in Artem Milevskyi? Die vind ik juist een goeie spits voor psv.

25 augustus 2008 om 16:08

Ze vonden het salaris dat Milevsky vroeg veel te veel, denk niet dat Nijland een al te hoog salaris vraagt. Nijland is ten tweede ook Nederlander, makkelijker communiceren en stel dat de 6+5 regel word ingevoerd ook nuttig.

Groningen had er beter aan gedaan hem nog een jaar te houden en te laten rijpen, dan konden ze het volgende jaar denk ik meer geld voor hem krijgen. Maar ja, voor Nijland zelf zal het wel een leerzaam jaar worden. Vraag me af hoe vader Nijland reageert als Stef scoort tégen Groningen

25 augustus 2008 om 15:02

... dan krijg je zo'n Gert kruys/rick kruys verhaal
Dan mag ie niet thuis komen eten.

waarom kopen ze zo'n slechte speler??

25 augustus 2008 om 15:04

oelepoel ben het compleet met je eens dit is een volledige miskoop, zal voorlopig niks extra's brengen, misschien over 3 jaar ofzo eerder niet.
vond het bij groningen opvallen dat die vaak een slechte aanname heeft, en zijn afwerking is zeer matig, snap echt niet wat die bij psv heeft te zoeken. betaal dan een paar miljoen meer en haal marcus berg van groningen.

Tja ik als ajaxsupporter ben blij dat ajax hem vorig jaar niet heeft gehaald want hij heeft mij echt nog niet overtuigd. Deze jongen heeft van alle wedstrijden die hij op het hoogste niveau heeft gespeeld er maar de helft in de basis gestaan en dat bij Fc Groningen. Een speler die nog niet eens een basisplaats heeft veroverd bij Fc Groningen zie ik niet als een versterking voor Psv. Tuurlijk mss wort het in de toekomst nog wel wat maar ik geloof toch dat Psv de afgelopen weken op zoek was naar een scorende spits en daar valt deze jongen toch echt nog niet onder. Naar mijn mening is de spits bij Psv voldoende bezet om bovenin mee te draaien in nederland maar als je met deze voorhoede de Cl in moet vrees ik voor het ergste. Want Nijland is geen spits dus doelpunten hoef je van hem niet te verwachten, Danko Lazovic is gewoonweg niet goed genoeg voor de top en Danny Koevermans begint natuurlijk ook al op leeftijd te geraken. Om de situatie even goed aan te geven: Koevermans die vorig jaar bij Az buiten de basis viel is nu de beste spits van Psv. Hoe dan ook ik wens Psv veel succes met meneer Nijland maar ik ben in ieder geval blij dat hij naar Eindhoven gaat en niet naar Amsterdam want deze jongen komt naar mijn mening toch echt tekort voor de top.

25 augustus 2008 om 15:10

Nijland is vorig jaar op 19 jarige leeftijd doorgebroken bij Fc Groningen. Hij heeft het gehele jaar Marcus Berg voor zich gehad en Erik Nevland ook nog eens een half jaar lang. Dat zijn niet de minste aanvallers als je het mij vraagt. Psv is niet in de positie dat ze miskopen kunnen doen van vier miljoen euro. Momenteel hebben ze wel wat geld in kas maar dat kan volgend jaar wel weer heel anders zijn. Dus ze zouden nooit zomaar een speler kopen. Ik weet zeker dat Stef Nijland uitvoerig gescout en besproken is door Psv en dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat hij die 4 miljoen toch wel waard was. En als we heel eerlijk zijn doet Psv zelden een miskoop. Helemaal voor zo'n berg geld. Ik ben het er wel mee eens dat Nijland nog niet helemaal klaar is voor de top en nog 1 jaar in de luwte van Koevermans en Lazovic komt te staan maar op den duur wordt hij echt wel de eerste spits van Psv. Bovendien is dit heel slim handelen door Psv aangezien hij nu na 1 jaar, 23 wedstrijden en 4 doelpunten al 4 miljoen euro kost. Kun je nagaan dat als hij zijn ontwikkeling bij Fc Groningen door heeft gezet dat hij op den duur wel 9 miljoen waard was geweest. Onbetaalbaar voor Psv dus. Conclusie: Nijland is een heel goede strategische aankoop van Psv.

25 augustus 2008 om 15:15

Je conclusie is uiteraard erg voorbarig. Als hij uiteindelijk niet door weet te breken bij Psv, is het niet een 'heel goede strategische aankoop van Psv'.

Ik vind het persoonlijk een verrassende transfer. Psv leek met name bezig om een aanvaller te halen die er direct kon staan, voornamelijk gericht op de deelname aan de Champions League.

Nijland is een talentvolle en Nederlandse speler. Hopelijk weet hij zich bij Psv te ontwikkelen en krijgt hij voldoende kansen. Vrees voor komend seizoen weinig speelminuten, aangezien Psv met 1 aanvaller speelt en hij Lazovic en Koevermans voor zich heeft te dulden.

25 augustus 2008 om 15:25

Jaa en dat is fifty-fifty.. Als hij wel doorbreekt is het een supertransfer geweest en als hij niet doorbreekt is het jammer. Want een speler als Nijland heeft in elk geval voldoende kwaliteit om die 4 miljoen waard te zijn dus er kan geen bloed uitlopen. Hij zou ook op de linksbuiten positie of op de nummer 10 positie kunne spelen. Dit seizoen verwacht ik ook nog niet heel veel minuten van hem maar volgend sezoen zal hij er wel staan,

25 augustus 2008 om 15:31

Op de flanken is momenteel voldoende concurrentie bij Psv. Op nummer 10 hebben we afgelopen seizoen kunnen zien hoeveel minuten Aissati maakte. Hoe kan je verwachten dat hij er volgend seizoen wel zal staan, als hij dit seizoen vermoedelijk niet al teveel speelminuten gaat maken?

25 augustus 2008 om 15:46

Stevens zet in de voorbereiding, en de laatste minuten tegen Feyenoord, Amrabat ook veel in de spits, dan zou er weer meer mogelijkheden tot speeltijd komen voor Nijland op de flanken.

Op paar bronnen vermelden dat Psv nog niet klaar is met selectie..
Ze zijn nu bezig met andere speler die echte spits is.
Maar vraagje..., Zo te zien doet Zeefuik goed bij Fc Omniworld...
Als hij opeens 20 goals inschiet( nu al 2 x)
Dan gaat hij naar een betere club( weer verhuren) als hij bij de volgende club nog steeds zo goed presteert..
Dan komt hij weer terug naar Psv op zijn 20e leeftijd..
En wij hebben nog Reis die nu even geblesseerd is...
Hij beschouwt als een grote talent...
Dus ik zou maar eens zeggen dat Psv 3 talentvolle spitsen voor de toekomst hebben : Zeefuik, Nijland en Reis..
Wie weet zal Psv in de toekomst een andere formatie gaan spelen..
Dat kan zo zijn na vertrek van Afellay...
Dan spelen ze 4-4-2
Maar ze hebben nog Manco ensoo die ook vet goed zijn..
Wij zien het nog wel wat {sv nu doet nog een spits strikken of is de selectie helemaal rond?

Cassio
Salcido
Marcellis
rodriquez
Pieters
Amrabat
Simons
Bakkal
Dszuak
Nijland
Zeefuik

waarom kopen ze zo slechte speler idd oelepoel.........................................

Hij heeft het als debutant vorig seizoen goed gedaan.
Vergelijk zijn rendement als debutant maar eens met de debuutjaren van o.a. Van Persie, Robben, Kuijt, Huntelaar, Van Nistelrooij en Makaay. Dan staat ie er nog goed op!!
Iedereen loopt hier te gillen over die Milevsky van Dynamo Kiev die 10m moet kosten en ook nog eens een salaris heeft waar je haren steil van overeind gaan staan.
Ik wil de Milevsky-liefhebbers er even op wijzen........4 seizoenen Kiev.......38 wedstrijden.........5 goals.............
Nee, daar worden de verdedigers benauwd van...pffff
Nijland succes!!

Er staat erg veel kritiek bij de reacties valt mij op. Wat mij ook opvalt is dat eerst Ajax hem al wilde halen en nu Psv hem gehaald heeft. Zou hij dan daadwerkelijk zo slecht zijn?

Ik denk dat Psv in Nijland een goed talent binnen hebben gehaald en ben blij om te zien dat er weer eens een Nederlander door Psv gekocht wordt. Nijland is naar mijn idee één van de weinige talentvolle spitsen van Nederlandse komaf en ik hoop ook dat hij hier gaat slagen.

Is hij niet de zoon van Hans Nijland?

25 augustus 2008 om 15:16

Hoe kom je daar nou bij, het is zeker weten de zoon van de directeur van onze Fcg! geloof me! anders melden ze het tog niet

Verhuren deze jongen aan...de Graafschap Volendam Nac ofzoiets. Op laten nemen dat hij moet spelen en dan komt hij er wel, anders verpietert hij op de bank denk ik.

Op zich goede speler, maar als hij zo super is waarom dan niet bij de olympische selectie ?

offtopic: Ik denk dat Psv dit jaar makkelijk kampioen word ik denk dat Ajax vooral in het begin van de competitie veel punten laat liggen en dat Feyenoord een moeilijk seizoen te gemoet gaat en dat Fc Twente gaat verassen.

Ontopic: Ik denk niet dat hij veel kansen zal krijgen dit jaar al is het wel een talent.

Ik hoop dat psv zo gaat spelen met afellay in een vrije rol en dat manco ook al is hij nog jong een kans gaat krijgen in de basis.

issackson
Pieters
Marcellis
Brechet
Salcido
Bakkal
Simons
Afellay
Manco
Amrabat
Lazovic
25 augustus 2008 om 15:14

Nijland is mss leuk voor de toekomst maar Psv heeft zeker nog een scorende spits nodig anders moet ik het nog zien of ze ajax dit jaar voorblijven.

hij zat wel in de voorselectie, maar jong oranje heeft nou eenmaal betere spitsen dan Nijland, zie Makaay bijv.

Hoppa, weer 4milj in de pocket. Goed van Groningen, te veel door Psv betaald.

Mooie transfer ! Psv heeft een groot talent binnengehaald, een Bergkamp in de dop

25 augustus 2008 om 15:16

Ehm een bergkamp in de dop? Verklaar want ik zie echt geen enkele gelijkenis. Volgens mij overschatten de Psv supporters deze speler een klein beetje. Want als hij nou echt zo goed was wrm had ie dan geen vaste basisplaats bij Fc Groningen?

Er is niet alleen 4 miljoen betaal maar ook nog een percentage bij doorverkoop staat er op de psv site

is dit de zoon van hans nijland?

btw, transfer nog te vroeg verwacht ik!

wat ik niet snap is dat reker tijdje geleden had gezegt dat de selectie zou worden uitgedunt
resultaat :
6 vertrekende/stoppende spelers
8 nieuwe aankopen

uitdunnen?

goede verkoop van groningen. vindt het een uitstekende prijs voor nijland. maar dnek niet dat hij een directe versterking voor psv is, maar over 1 a 2 jaar denk ik dat hij wel een vaste waarde is binnen het team, dus ook een goede aankoop van psv.

Super mooie deal voor de nijlandjes. Stef succes jongen. wel jammer dat hij nu al weg is. echt een speler met een enorme potentie.

Ik hoop wel dat Nijland sr de zak met geld direct weer gaat uitgeven aan een goede spits en misschien ook nog meeuwis. dan hebben wij er ook nog wat aan

en ging er niet ooit eens eerder een jongen speler van groningen naar psv zonder veel duels voor groningen te hebben gespeelt?? genaamd robben. maar inderdaad deze jongen moet het nog bewijzen maar hij is een groot talent dat is zeker. als hij aan spelen toekomt, wat ik wel verwacht, dan zie ik in hem een speler die heel belangrijk voor psv kan worden. voor groningen is dit een hele goede deal want het is een speler die net komt kijken en als ze er nu al 4 miljoen voor hebben gekregen is dat veel. en ook psv slaat een goeie slag want deze speler wordt alleen maar meer waard en duurder dus ook. ik denk dat we nog veel van deze jongen gaan horen!!! succes stef!!!!!

issakson
salcido
marcellis
rodriguez
pieters
bakkal
affelay
amrabat
simons
koevermans
nijland
25 augustus 2008 om 15:35

Precies, die was er toen ook nog lang niet. Bij Psv weten ze wel raad met dit soort jeugdig talent (nilis, Van der Kuijlen). Nederlandtalig ook nog.
Bakken met geld uitgeven voor een Milevsky (5 goals in 38 wedstrijden) vind ik pas een onverantwoord risico.

25 augustus 2008 om 15:37

Ja en ging er ooit niet eens eerder een jonge speler van Groningen naar Psv die 30 duels had gespeeld? Inderdaad Hoogstrate. Niet of nauwelijks gespeeld bij Psv. Dus dat zijn allemaal nutteloze vergelijkingen.

Maar zoals je zegt voor Groningen is het hoe dan ook een goede deal en voor Psv is het een risico die ze hebben willen nemen. Ik hoop dat we nog veel van Nijland gaan horen in het Psv-shirt en wie weet over een aantal jaar in het Oranje-shirt.

25 augustus 2008 om 16:01

Ff een vraagje kan jij wel voetballen met mentale problemen en een afgescheurde kruisbank?
ot: is een leuk talentje maar ik verwacht nog een aanvaller die er meteen staat

25 augustus 2008 om 16:06

Daarom zeg ik toch dat het een een nutteloze vergelijking is?

Iedere speler is anders, de één maakt het wel de ander niet. Wie weet wat er met Nijland gebeurt, misschien speelt ie de sterren van de hemel of misschien raakt ie geen bal meer (door wat voor omstandigheden dan ook).

25 augustus 2008 om 16:12

Hoogstrate raakte geblesseerd. En dan kan je nog zoveel talent hebben...
Je moet er vanuit gaan dat een speler niet langdurig geblesseerd raakt. Anders kan je net zogoed niets halen/kopen.
Ook een C.ronaldo kan geblesseerd raken.

25 augustus 2008 om 16:22

Vader Hans is een behoorlijke uitslover, dus als Stefan op zijn vader lijkt zal ie weinig last krijgen van faalangst.

opstelling met 7 Nederlanders mooi hoor!

Ik denk dat Nijland wel degelijk nu al een versterking is, Psv heeft met Lazovic en Koevermans maar twee echte spitsen voor dit seizoen. Psv moet hierin meedoen om de beker, competitie en Cl en speelt dus veel wedstrijden, als je dan nog een talentvolle derde nederlandse spits haalt die op competitieniveau goed meegaat, kan je Lazovic en Koevermans rust geven als dat nodig is

ik denk dat het nog te vroeg is..... het is beter als ie uitbloeit bij Groningn

We kunnen nu allemaal wel speculeren dat het te vroeg is enz... mar dat zal allemaal wel blijken namate het seizoen vordert en de speelminuten die onze vriend krijgt. Ik ben heel benieuwd wat Psv met hem van plan is..! Misschien verhuren of misschien langzaam in het systeem zetten

Slim van Psv, de kans is groot dat Affelay in de winterstop of aan het einde van het seizoen verkocht zal moeten worden, dus dan zou Nijland alvast als vervanger gehaald zijn. Nu eerst een jaartje wennen aan het niveau en dan volgend seizoen echt doorbreken. Verder kan hij ook uitstekend in de spits spelen, dus als vervanger/invaller voor Lazovic ook geschikt.

leuke transfer voor nijland maar die kon beter nog gewoon een jaartje bij groningen blijven om ervaring op te doen nog te licht om gelijk stap naar de top te maken

Ik irriteer me aan veel posters hier. Bij elke aankoop van een topclub (psv, Ajax, Feyenoord) zijn er wel een paar zogenaamde experts die al weten dat de desbetreffende aankoop zal gaan falen.
Die Nijland is jong, en kan nog hartstikke veel groeien. Het is uiteraard een gok van Psv, maar wat dan nog? De grootste spelers van de wereld waren ooit een gok van een grote club.

mooie trasfer, goed voor de toekomst en het is een aanvaller net zoals amrabat dat is!!!!! dus geen middenvelder zoals sommigen beweren!!!!!!

dit lijkt me een mooie opstelling voor de competitie nu de olympiers ook weer terug zijn. mooi jong team kan veel creativiteit brengen en in de cl misschien met een oudere groep gaan spelen want de verschillen zijn niet zo heel erg groot in de selectie

Isaksson
Brechet
Marcellis
Salcido
Pieters
Afellay
Simons (c)
Wuytens
Dzsudzsak
Amrabat
Lazovic
25 augustus 2008 om 16:05

Slimme zet van Psv, en er komt ook nog een extra spits bij en dan is de selectie rond. Nijland is enkel vervanger voor Isi

zou hij net zo´n carriere in het vooruitzicht hebben als Robben? Mooi interview stata trouwens in een Vi van een hele poos geleden. Vader en Zoon Nijland over hun band. Mooi artikel is dat. Nu wordt het iets verder reizen voor pa nijland om een wedstrijd van zoon nijland te zien..

Nijland dat had ik niet verwacht...
Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat dit een type Robben wordt!
Een drama voetballer......

goed dat hij weg is, omdat nu mijn neef meer speelgelegenheid krijgt in de eerste
heeft 1 keer meegedaan met de eerste.
Naam: Serdar Ozturk , lange aanvaller.

Mooi mooi. 4 miljoen is een heerlijke prijs voor Nijland, Hopelijk voor 1 september nog een vervanger! In ieder geval succes in Eindhoven Stef!

Nijland is heel erg jong (20) en lijkt me dus een goede transfer. Maar niet al voor nu! Het is fijn dat ze hem nu al voor de toekomst kopen want over een paar jaar is hij 10 miljoen waard maar Psv had eigenlijk een directe versterking nodig en die zal denk ik niet meer komen want daar is simpelweg te weinig geld voor. Ik hoorde hiet boven al ergens dat er nog een aanvaller bij zal komen. Empenza hoorde ik. Dat is gewoon echt een onzin verhaal en dat is ook nergens te vinden dat, dat zo is! Psv is uitgewinkeld met een degelijke selectie en heel veel talenten en veel Nederlanders.

Deze Transfer, bekijk ik met gemengde gevoelens,

Het is een mooie transfer voor de toekomst, laat dat duidelijk zijn, maar ik had liever een andere top spits gezien, ben benieuwt of Danny en Danko het verschil kunnen maken.

Bij Groningen was ie al niet eens basisspeler..bij Psv is de concurrentie nog vele malen groter, ik denk niet dat deze jongen veel speelminuten krijgt..

stevens begint een groot luxeprobleem te krijgen op het middenveld en de flanken!!!
ik zou echt niet weten welke spelers nou waar neer te zetten, en erger nog, welke Niet ergens neer te zetten!

En daar was de paniekaankoop van Psv. Nijland heeft weinig talent als spits, ik zie hem niet slagen. Psv mag duimen voor een winstgevende deal, maar dat zie ik nog niet gebeuren.

Mooie deal van Groningen, kan van dat geld toch weer 2 goede spelers halen!

25 augustus 2008 om 16:19

Hoezo paniekaankoop ?
Hoe kom je daar nu weer bij ?
Dat weinig talent ben ik het in ieder geval niet met je eens. En ik ben niet de enige die het niet met je eens is.
Bij psv zitten echt geen koekebakkers hoor. Ajax wilde hem afgelopen winterstop ook al overnemen. Dan zitten dus zowel de Ajaxscouts als de Psvscouts ernaast ??
Goede aankoop voor de toekomst. Hopen op een spits die er meteen staat...

25 augustus 2008 om 16:22

feankenner ja,geen fc grunn kenner!
dit slaat nergens op je doet net alsof hij geen talent is.
vind dit helemaal geen paniek aankoop maar een goede aankoop met denkwerk richting de toekomst.
als zo jongen 2 jaar zich door ontwikkeld verdien je het 3 dubbel terug!
weet jij hoeveel ze krijgen voor hem dan?
want volgens mij was het rond de 4 miljoen daar haal je geen 2 goede spelers voor!

25 augustus 2008 om 22:46

Ik vind dit een beetje een kinderachtige reactie. Ten eerste omdat Stef Nijland verre van een paniek aankoop is. Hij is uitvoerig gescout door Psv en bovendien hoef je geen scout te zijn om te zien dat hij over veel talent beschikt en ten tweede raakt het kant nog wal dat je zegt dat hij weinig talent heeft. Hij staat juist bekent als een zeer getalenteerde aanvaller en dat is hij ook. Maar als ik vragen mag zou ik graag willen weten waarop jij deze stelling baseert. Ben zeer benieuwd of je hem ook kan beargumenteren. Psv doet in elk geval zeer weinig miskopen helemaal als er veel geld mee gemoeid is. Tuurlijk zijn er de miskopen zoals Leandro en Robert maar die zijn op 1 hand te tellen. Ze hebben echt niet zomaar Stef Nijland aangetrokken.

Voor hoeveel geld is hij eigenlijk verkocht??

Ook al is Nijland nog (lang) niet rijp voor Psv, ik vind het een goede aankoop. Komend seizoen had hij heel veel minuten gekregen bij Groningen en zou hij weggekaapt worden door een buitenlandse club. Hopen dat Stevens hem de kans geeft want hij zal hem zeker pakken!

4 miljoen + percentage bij doorverkoop

Geen idee wat Psv hiermee moet. Lazovic, Koevermans, Jovanovic, allemaal van hoger niveau. Je zou inderdaad kunnen zeggen dat Psv hem voor de toekomst koopt, maar ik denk dat Nijland zijn top bereikt over een jaar of 2. Dan zijn Lazovic en de Koef naar mijn mening ook niet slechter geworden. Maar goed, ik ben blij dat een talent als Nijland niet naar het buitenland vertrekt.

hmm blijf het opmerkelijk vinden.
voor zijn ontwikkeling was het beter als hij dit jaar meer minuten voor fc ging maken.
maar mede door de komst van garcia zag dat er toch minder rosekleurig uit.
tenzij psv hem dit seisoen verhuurd dat zou het beste voor psv en nijland zijn!
op dit moment komt hij tekort voor de basis bij psv.
wel moet ik zeggen dat je het erg goed kan zien dat hij een echt waardig talent is!weet iemand of de prijs bekend is(hoorde iets rond de 4 miljoen..?).
voor psv sowieso goede aankoop voor de toekomst!
het ga je goed nijland! en nu denk ik ja je kon het gister op de open dag aan zijn kop zien dat hij iets verbergde....zag 2 keer mensen met hem op de foto gaan zonder dat hij ging lachen hehe maar ja.
nu nog maar afwachten of berg naar ajax gaat als klaas jan daadwerkelijk naar real gaat...
dan hebben we in een jaar bijna een compleet nieuw elftal.
leven van een subtopper valt niet mee

dit had ik niet verwacht, en ik snap het eerlijk gezegd ook niet, jah mischien toekomst maar ze hebben zeefuik en reis... dus totaal onnodig voor 4 mil.. ik heb nijland soms zien spelen maar hij heeft niet echt een indruk achtergelaten vindt ik, het is een gok maar ik hoop wel dat hij slaagt maar we zullen zien..nijland succes

25 augustus 2008 om 17:01

Zeefuik is verhuurd en Reis heeft nauwelijks nog een kans gehad. Ik denk dat men er bij Psv niet helemaal van overtuigd is dat deze twee het gaan maken. Dat Nijland een talent is staat vast maar of hij goed genoeg is voor Psv is nog wel even afwachten.

had liever gezien dat ze marcus berg hadden gehaald van groningen, die is op dit moment een stuk beter. maar denk dat nijland gehaald is voor de breedte, en niet voor direct een basisplaats. hopelijk wordt het een robben, en geen hoogstrate.

Steeds meer bronnen, gepost op Psv netwerk posten dat Milevski toch ook onderweg zou zijn naar Psv.
Nijland is er al.
Bréchet, Maza, Amrabat, Manco, Pieters gingen hem voor
Psv krijgt zo wel een dijk van een selectie:
Doel: Isaksson/zoet/cassio/roorda
Verdediging: Marcellis/maza/brechet/salcido/pie. Middenveld: Simons/manco/culina/afellay/amraba. Voorin: Koevermans/lazovic/nijland/milevski*vt. Tsjonge, hier moet toch weer een titeltje mee te behalen zijn!

Deze lichtgewicht gaat het niet redden, bij Berg zou Nijland moeilijk doen maar ze zoon zet hij geen strobreedje in de weg, wat een rat

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren