Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ziyech: ‘Tussen Van Basten en mij is het nooit iets geworden’

Laatste update:

Hakim Ziyech heeft geen spijt van zijn beslissing om niet voor het Nederland elftal, maar voor Marokko uit te komen. Hij benadrukt in een interview met het Algemeen Dagblad dat het in zijn geheel zijn ‘eigen keuze’ is geweest. Wel had het niet veel gescheeld of de linkspoot was nu international van Oranje geweest.

“Als ik er wel bij was gebleven en Guus Hiddink had mij speeltijd gegeven tegen Letland, had ik nooit meer voor Marokko kunnen spelen. Maar het is allemaal anders gelopen. En volgens mij niet verkeerd, want ik sta nu op het punt om tegen Iran te spelen op een WK.” Ziyech werd in mei 2015 opgenomen in de voorlopige selectie voor de duels met de Verenigde Staten en Letland, maar moest vanwege een blessure afhaken.

Hierna werd hij door de opvolger van Hiddink, Danny Blind, niet meer geselecteerd. Ziyech voelde zich enigszins miskend en koos, zo bevestigt hij, ‘voor een groot deel gebaseerd op trots’ voor een vervolg bij Marokko. “Ik voelde steeds meer dat Marokko de juiste keuze zou zijn. Toen ik niet voor Oranje had gekozen, zijn ze er wel meer over na gaan denken, heb ik het idee. Ze belden opeens met Marco Asensio van Real Madrid.”

Marco van Basten zag ik op tv nog weleens kwaad worden als het over deze kwestie ging. Hij noemde ons (Ziyech en Oussama Tannane, red.) zelfs ‘domme jongens’ omdat we voor Marokko kozen.” Ziyech werkte bij sc Heerenveen reeds samen met Van Basten, maar heeft weinig plezier overgehouden aan die tijd: “Nee, tussen Van Basten en mij is het nooit iets geworden.”

“Maar kijk naar goede voetballers als Adam Maher en Anwar El Ghazi. Die kozen wel voor Oranje, worden nu niet meer opgeroepen en kunnen nu niet meer terug”, besluit de 25-jarige linkspoot, die op acht doelpunten in vijftien interlands staat. De nationale ploeg van Marokko, die gecoacht wordt door Hervé Renard, neemt het vrijdagmiddag om 17.00 uur op tegen Iran. Dat is de eerste wedstrijd die wordt afgewerkt in Groep B.

Wat verwacht jij van Marokko-Iran?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan deze discussie nu niet eens gaan stoppen? Hij heeft voor Marokko gekozen en dat is uiteindelijk zijn eigen keuze. Uiteindelijk wordt er net gedaan of Hakim de nieuwe messi is en ons wereldkampioen had gemaakt. Hij heeft nog steeds moeite om ajax bij de hand te nemen, laat staan het Nederlands elftal. Was die 10 jaar eerder geboren en had die voor Marokko gekozen dan ging het leven gewoon geruisloos door. We spelen momenteel gewoon paniekvoetbal en grijpen alles aan om onze matige resultaten te verklaren.

15 juni 2018 om 08:23

Ik snap dat het vervelend is. Echter is het wel een feit dat als Ziyech geen blessure tijdens de EK kwalificatie tegen Letland, dat hij dan waarschijnlijk mocht invallen van Hiddink en dus definitief van Oranje was. Het scheelde dus enorm weinig of Ziyech was van Oranje. Verder zeg wel dat Ziyech moeite heeft met Ajax bij de hand te nemen, maar Millik en Traore hadden ook moeite bij Ajax maar spelen hun gewoon sterren van de hemel bij Lyon en Napoli. Zoiets zou bij Ziyech ook kunnen gebeuren en dan is het gewoon een gemiste kans.

15 juni 2018 om 08:31

milik speelt de sterren uit de hemel bij napoli? ik heb precies wat gemist

15 juni 2018 om 08:39

Klopt, heb je inderdaad. Higuain werd verkocht voor een belachelijk bedrag en ook voor een belachelijk bedrag werd Milik gekocht, maar verving hem uitstekend tot aan zijn blessure

15 juni 2018 om 09:22

Kom op zeg Milik heeft sinds zijn komst bij Napoli 7 basisplaatsen gehad in de competitie. Dan kun je het onmogelijk over 'de sterren van de hemel' hebben. Blessure of geen blessure.

15 juni 2018 om 09:26

Ze hebben het ook over 'de sterren uit de hemel' hé. Wel blijven opletten.

15 juni 2018 om 10:02

Maar het gaat meer om de kwestie van Van Basten die toen boos werd op een journalist van Voetbal Inside dat Ziyech met zijn hart had gekozen. Nou blijkt het uit dit bericht dat het hij uit trots en omdat hij zich miskend voelde koos voor Marokko. Ziyech had gewoon voor Nederland uit kunnen komen als ze hem wat minuten gaven, maar het ego van Ziyech was zo groot dat hij koos voor Marokko. Geen verkeerde keuze uiteindelijk.

Maar waar staan El Ghazi en Maher nu?

15 juni 2018 om 09:45

Ja die presteren nu veel minder, dan waren ze ook niet geselecteerd voor Marokko

15 juni 2018 om 09:45

Ja die presteren nu veel minder, dan waren ze ook niet geselecteerd voor Marokko

Het mag helemaal geen issue zijn “of je wel terug kan als je inmiddels gekozen hebt”. Je kiest namelijk waar je gevoel ligt, al kiest Ziyech meer waar hij het meest gewaardeerd wordt cq waar zijn kansen liggen. Als iemand als Maher nu toch liever voor Marokko wil voetballen, dan is er toch echt wat misgegaan in zijn oorspronkelijke keuze..

Het mag helemaal geen issue zijn “of je wel terug kan als je inmiddels gekozen hebt”. Je kiest namelijk waar je gevoel ligt, al kiest Ziyech meer waar hij het meest gewaardeerd wordt cq waar zijn kansen liggen. Als iemand als Maher nu toch liever voor Marokko wil voetballen, dan is er toch echt wat misgegaan in zijn oorspronkelijke keuze..

Het is ook wel van de zotte dat je (uit een soort teleurstelling) gaat roepen dat het domme jongens zijn als ze voor iets anders dan jouw land kiezen. Voorlopig heeft Ziyech met zijn keuze uit trots gelijk. Hij bereikt het eerste eindtoernooi dat 'ie kan bereiken wel, waar Nederland dat niet doet. Is bovendien de spil van dat elftal (vanaf dat ie weer terug is).

15 juni 2018 om 09:01

Ik ben blij dat hij niet voor Nederland heeft gekozen, het lijkt toch een keuze met een half hart, terwijl je met heel je hart voor Oranje moet spelen. Al zou iemand mij jarenlang verrot schelden, nog zou ik met trots het oranje shirt dragen.

Gun hem het beste uiteraard op het WK.

15 juni 2018 om 10:28

Ja leuk en aardig hoor met hert spelen. Zo sta ik er in principe ook in, maar ik sluit jongens niet buiten die het voetballen puur als hun werk en prestatie zien.

15 juni 2018 om 09:02

@inke, de uitspraak over domme jongens is inderdaad niet handig, maar vergeet niet dan Van Basten net als Ziyech een hele trotse man is. Het was dan ook van de Knvb een hele domme keuze om Van Basten te betrekken bij de besprekingen over/met Ziyech op het moment dat je weet dat de relatie bij Heerenveen ook niet lekker liep tussen die 2.
Los daarvan geeft Ziyech in alle interviews indirect aan dat zijn argument "gekozen met min hart" echt een kul argument is. Als je echt met je hart ergens voor kiest, zal het je een zorg zijn of je op het WK staat of dat je tegen poldervogels 3 speelt. Hij heeft gewoon gekozen vanwege gekrenkte trost en dat komt nu toevallig heel goed uit omdat Marokko wel op het WK staat en Nederland niet. Overigens duurt deze hele discussie veel en veel ste lang. Ziyech is een prima voetballer, maar ook niet meer dan dat. Het is niet de voetballer die het verschil maakt tussen wel of geen titel. Dat hebben we de afgelopen jaren bij Ajax ook gezien.

15 juni 2018 om 10:23

Ik ben wel van mening dat ziyech door de marokkanen veel meer gewaardeerd word dan dat die door de nederlanders gesteund zou worden. Vergeet niet die foto van rekik paar jaar terug. Als het slecht gaat zie je de werkelijke aard van het beestje

Snap volledig de keuze van Ziyech. Jammer dat Blind hier een steek heeft laten vallen, maar we kunnen het nu helaas niet terugdraaien.

Wel jammer dat Ziyech de vergelijking trekt met Maher en El Ghazi. Die komen met hun huidige spel gewoon niet in aanmerking voor Oranje. En vermoedelijk hadden ze ook niet bij de selectie gezeten als ze voor Marokko hadden gekozen. Zeker Maher niet. Als die weer goed spelen komen ze vanzelf weer in beeld bij Oranje.

15 juni 2018 om 09:06

Ik vind dat Blind geen steken heeft laten vallen, sterker nog, hij heeft het goed gedaan. Ziyech speelt niet gemotiveerd in Oranje en een ongemotiveerde Ziyech heb je weinig aan, hij moet juist geprikkeld worden. Het is wat mij betreft de omgekeerde wereld als we moeten smeken en bedelen voor dergelijke spelers, je speelt met heel je hart voor Oranje, of niet.

15 juni 2018 om 10:29

Wanneer heeft Ziyech ongemotiveerd voor Oranje gespeeld?

15 juni 2018 om 09:06

Een goed verstaander leest uit de woorden van Ziyech, dat hij vooral in zijn eer aangetast werd, omdat hij na één keer in opgeroepen te zijn geweest, maar afhaakte met een blessure, niet gelijk de volgende interland bij de selectie zat. Hij was echter net terug van die blessure en Twente draaide niet zo best. Blind valt niets aan te rekenen.

Blind was net als heel Nederland destijds verrast door de plotselinge verandering van keuze van Ziyecd, die hij wereldkundig maakte bij Fox Sports. Toen hij er op gewezen moest worden door de interviewer, dat weer switchen een definitieve keuze zou betekenen, schrok hij zichtbaar en even stamelde hij van verwarring. Het zegt wel iets over zijn impulsiviteit en onmetelijke gevoel van trots.

De aanwezigheid van zijn ‘vijand’ Van Basten als assistent van Blind was vervolgens de tweede reden om niet voor Oranje te kiezen. Daarvoor had hij bij zijn eerste selectie voor Nederland nog concreet verklaard, er trots op te zijn om voor Oranje uit te komen. Erg impulsief en best kinderachtig allemaal hoe hij en ook Van Basten zich destijds gedroegen als haantjes.

De Marrokaans Bond heeft het slim gespeeld door gebruik te maken van het feit dat hij niet werd opgeroepen en belde hem gelijk voor een oefenwedstrijd. Ze vertelde slim genoeg niet dat het spelen bindend voor de rest van zijn carriere zou zijn.

Hoe hij nu weer het laatste woord wil hebben over zijn relatie met Van Basten pas goed in het voorafgaande. Ziyech moet gewoon boven zijn trots staan en het erbij laten. I.p.v. een lange neus trekken naar Nederland en Van Basten.

Maher en El Ghazi’s keuze voor Holland benoemen als argument, omdat ze toevallig ook Marokkanen zijn naast Nederlander, is totaal misplaatst. Die jongens zijn ver teruggezakt in hun carriere en zijn logisch al een hele tijd geen serieuze optie als international. Ook Renard xou ze momenteel niet hebben opgeroepen.

Marokko staat nu op de WK en heeft zich in tegenstelling tot Oranje wel geplaatst. So be it. Nederland zal echter ongetwijfeld met de goede lichtingen die er aankomen weer gaan plaatsen de komende decennia. Dwepen met de goede keuze op basis van de huidige WK is erg kortzichtig.

Ik wens Ziyech en dr andere Nederlandse-Marokkanen in de selectie heel veel succes em hoop dat ze ver reiken. Maar ik hoop ook dat de keuze van Ziyech eindelijk een een gesloten boek kan zijn.

edit: typo

15 juni 2018 om 09:25

Ik zag de bui een beetje hangen toen hij niet geselecteerd werd voor oranje destijds. Je weet bij spelers met dubbele paspoorten dat er ook onbekende krachten bezig kunnen zijn om die spelers voor andere landen te laten spelen. Blind/v.basten stelden zich erg kil op, met opmerkingen dat keuzes voor Marokko dom zouden zijn, waarmee ze eigenlijk hun eigen naiviteit prijs gaven.

Je mag af en toe ook wel iemand een beetje kneden om een keuze te maken, een Marokko doet dat ook gewoon, en je mag er niet vanuit gaan dat iedereen met een Nederlands paspoort maar voor Nederland kiest. Je hoeft echt niet langs te gaan met bloemen, maar een mogelijke keuze voor Marokko kwalificeren als dom, vind ik op mijn beurt weer errug dom.

Tevens zie ik Ziyech hier geen lange neus halen naar Nederland, hij zegt ook wanneer de omstandigheden anders waren geweest, hij waarschijnlijk een oranje shirt zou dragen. Het is wat het is, dat ben ik met je eens, maar dit soort discussies gaan we nog veel vaker voeren vrees ik.

15 juni 2018 om 09:46

Blind werd voor een verdrongen feit gesteld. Ziyech had zonder hem te verwittigen besloten te switchen, terwijl hij nog geen twee maanden daarvoor met zijn volle verstand voor Oranje had gekozen.

Wat moest Blind nog naar buiten toe doen of verklaren? Hij heeft Ziyech nog telefonisch proberen te overtuigen om het te heroverwegen, maar tegenover het Marokkaanse volk kon Ziyech niet meer terugkomen op zijn beslissing een keer een oefenwedstrijd voor Marokko te spelen.

De ongepaste tirade van Van Basten is een heel ander verhaal. De vete tussen hem en Ziyech stamt nog uit de Heerenveen-tijd, waar de trainer Ziyech passeerde en Ziyech op zijn pik getrapt was.

Sindsdien is het hommeles tussen die twee, waarbij de kilheid in woorden door Van Basten een gevolg is. Met die vete heeft Blind niets van doen. Die kun je moeilijk Blind aanrekenen. Van Basten was tijdens de persconferentie vanachteruit de zaal een ongeleid projectiel. Blind kwam tussen die twee haantje in te staan en werd de nationale kop van Jut.

“Toen ik niet voor Oranje had gekozen, zijn ze er wel meer over na gaan denken.” (lekker puh)

“En volgens mij niet verkeerd, want ik sta nu op het punt om tegen Iran te spelen op een WK“ (en jullie lekker niet)

“Maar kijk naar goede voetballers als Adam Maher en Anwar El Ghazi. Die kozen wel voor Oranje, worden nu niet meer opgeroepen en kunnen nu niet meer terug" .(zie je wl: ik heb er goed aan gedaan niet voor Nederland te kiezen)

In deze passages voel ik wel een beetje zijn gelijk willen halen en zijn in mijn ogen wel een beetje een lange neus trekken, ook naar Nederland. Mag hij zo doen, maar hij had het ook achterwege kunnen laten.

15 juni 2018 om 10:40

"wat moest Blind nog naar buiten toe doen of verklaren?"

Blind misschien niet, maar V.basten wel en die werkt weer onder eerdergenoemde waardoor Blind ook mede verantwoordelijk is voor dit soort uitspraken, anders moet hij ze als coach/leider gewoon ontkrachten (wat hij niet deed). In elk geval niet moeten verklaren dat een mogelijke keuze voor Marokko "dom" is. Daarmee geef je alleen maar blijk dat je iemand niet slim vind, wat ik weer ouderwets dom vind. Ouderwets omdat je met dit soort uitspraken totaal niet doorhebt wat er speelt in de samenleving en dat die in de loop der jaren ook ontwikkeld is. Nogmaals, het is inmiddels niet meer zo dat spelers met een Nederlands paspoort automatisch voor oranje spelen.

Tuurlijk is het het gelijk halen van Ziyech, maar daar staat hij ook gewoon om bekend, als hij iets kloten vind spreekt hij dat ook zo uit, zie ook bij H'veen/twente/ajax, juist Ziyech is in mijn ogen een gevoelspersoon.

15 juni 2018 om 11:03

Blind heeft nooit verklaard de keuze voor Marokko dom te vinden hoor. Het was Van Basten die Ziyech en Tannane domme jongens noemde, omdat ze Marokko opteerde boven Oranje. Nogmaals: dat Van Basten dat zei, kunnen we Blind niet kwalijk nemen.

Enige wat Blind deed was na zijn opvolging van Hiddink Ziyech niet gelijk selecteren, nadat Ziyech in het trainingskamp van Hiddink een enkelblessure opliep en niet debuteerde. Dat is het goed recht van een bondscoach. Ziyech, de Twente-speler, was één van vele de mogelijkheden, niet meer en niet minder. Daarom voelde Ziyech zich gelijk miskend. Blind heeft hem daarna nog gebeld en naar veluidt verklaard, dat dat niet nodig was. Blind wilde hem er graag bijhouden.

Ziyech had gewoon geen behoefte om zijn ‘vijand’ Van Basten tegen te komen in Oranje. En Van Basten beantwoorde dat met een furieuze tirade en noemde hem in een interview ook dom. Puberaal gedrag van die twee imo. Daar kan Blind niets aan doen.

15 juni 2018 om 11:13

Blind was wel de baas van het zwikkie en dus verantwoordelijk. Hij bepaalt toch de assistenten met in dit geval Van Basten? Ik weet nog dat Advocaat totaal niet blij was met de uitspraak van zijn assistent , Van Hanegem dus, toen Robben gewisseld werd voor Bosveld en hij verklaarde dat hij Advocaat door de poten zou schieten als hij weer zoiets zou doen. Daar had Advocaat ook gewoon gelijk in, hij bepaalt de selectie/wissels/opstelling en is verantwoordelijk, niet de assistent die heeft makkelijk lullen. (hoe slecht die wissel trouwens ook was)

15 juni 2018 om 11:48

Ach kom op toch... We hebben het over Van Basten hè? Een grote wereldse naam en icoon van het Nederlandse voetbal, een jongen die tijdens zijn actieve voetbalcarrière verwend, gefêteerd en aanbeden is en daardoor zo geconditioneerd is, dat hij zich niets en door niemand wat wil laten zeggen.

Daarnaast heeft hij ook nog eens een uitgesproken dominant en eigenzinnig karakter. Van Basten is soms nog steeds het kleine kind dat niet tegen zijn verlies kon. Een einzelgänger pur sang die altijd zijn zin wil doordrijven als een dreinende adolescent.

Denk je nou echt dat Blind in de beginnende samenwerking enige invloed had op wat Van Basten in de media op eigen houtje liep te verkondigen? Of zich zijn teksten zou laten redigeren door Blind?

Van Basten heeft er een handje van om voor zijn beurt te praten hè. Toen Van Basten in de media riep dat Ziyech en Tannane domme jongens waren, was het leed al geschied. Wat had Blind dan achteraf nog kunnen zeggen zonder zijn eigen gezag en staf te ondermijnen?

En wat kon Blind er in vredesnaam als Van Basten zijn persconferentie van achteruit de zaal interrumpeert en als een ongeleid projectiel begint te oreren, waarbij zijn afgunst ten opzichte van Ziyech er af druipt?

Had hij en publiek naar achter moeten schreeuwen dat Van Basten weer terug moest in z’n mand? Zie je het voor je? Dat was wereldnieuws geweest: Blind die de wereldster Van Basten terecht wijst... Goed voor het verdere verloop van de kwalificatiereeks en de samenwerking binnen de staf.

Het is achteraf makkelijk lullen dat Blind Van Basten had kunnen corrigeren, maar in beide gevallen zal Blind achteraf niet blij zijn geweest met de uitspattingen van zijn assistent die zich moeilijk laat beteugelen. Achteraf was de keuze voor assistentschap voor Van Basten de verkeerde keuze voor Blind en dr KNVB. Ik denk zelfs dat zonder hem Ziyech Oranje-speler was geweest.

Van Basten was niet geschikt als hoofdcoach en al helemaal niet al assisent-coach kunnen we achteraf vaststellen. Van Basten is daar te verwend voor en gaf als ondergeschikte blijk van een autoriteit-probleem. Ik vraag me zelfs af of hij onder coaches als Michels, Cruijff of Van Gaal wel ze klep had gehouden.

Laat ‘m maar lekker adviseren voor de FIFA en zo nu en dan een potje golf spelen. Het onaantastbare aura van de mysterieuze, onbereikbare en heilige San Marco is hij allang verloren. De Ajax-supporter die hem ooit vanaf de tribune: “hé Van Basten, hé pannenkoek!” toeriep, heeft gewoon gelijk. Van Basten is af en toe gewoon een opgegooide pannenkoek.

Excuus overigens voor de lap tekst die het is geworden, maar dat makkelijk afschuiven en die ongenuanceerde haat op Blind gaat soms nergens over.

15 juni 2018 om 12:00

"had hij en publiek naar achter moeten schreeuwen dat Van Basten weer terug moest in z’n mand? Zie je het voor je? Dat was wereldnieuws geweest: Blind die de wereldster Van Basten terecht wijst... Goed voor het verdere verloop van de kwalificatiereeks en de samenwerking binnen de staf."

Ja en waarom niet, Blind is toch de baas en verantwoordelijk? Als Blind niks durft te zeggen omdat Van Basten zo'n persoonlijkheid is, vind ik dat bijzonder zwak van Blind en had hij em niet als assistent moeten nemen. Vandaar mijn voorbeeld van trainer Advocaat en wereldspeler Van Hanegem met de wissel van Robben. Ik vind het onzin wat je zegt om de trainer/coach Van Basten (dus niet de speler) te ontzien. Je kan als coach niet alleen teren op het voetbalverleden, coach zijn is o.a. people management, kijk ook hoe hij weg is gegaan bij H'veen/az. Hij kan het gewoon niet aan....

15 juni 2018 om 12:35

Ik zeg toch ook dat Van Basten achteraf een totaal verkeerde keuze was en dat zal Blind na al die ervaringen waarschijnlijk ook wel volmondig beamen. Van Basten is er ook voortijdig mee gestopt. Hij zal zich wellicht moeilijk hebben kunnen schikken in zijn ondergeschikte rol en zijn plicht soms beter zijn mening voor zicht te houden.

Zoals ik al schreef zou Van Basten onder Michels, Cruijff of Van Gaal waarschijnlijk precies hetzelfde hebben gezegd over Ziyech.

Je legt me verder in de mond, dat ik zou beweren, dat Blind Van Basten niets durft te zeggen of hem volledig zou hebben ontzien, maar waar beweer ik dat dan? Ik schreef dat aanspreken buiten het oog van de camera’s en journalisten behoort te gebeuren, niet helemaal niet.

Achter de schermen zullen er ongetwijfeld harde woorden zijn gevallen en zal de hoofdcoach ongetwijfeld de assistent op zijn gedrag hebben aangesproken. Hij zal hoogstwaarschijnlijk ook wel hebben verteld dat Van Basten zijn eigen meningen moet inhouden en dat het niet in het belang is van het elftal en het groepsgebeuren.

Zulke intern besproken teksten en onenigheden houdt een goede manager of hoofdcoach ook binnen vier muren. Jij weet niet of hij Van Basten ontzag. En ik beweer niet dat hij Van Basten zou hebben ontzien.

Het gebeurde in ieder geval zoals het hoort buiten het oog van de camera. Publiekelijke gevechten en dialogen zijn leuk voor de media, maar effectief heb je er op de werkvloer geen reet aan.

Omdat je nogmaals om mijn mening vraagt om een vergelijking te trekken naar het akkefietje rond de wissel van Robben en de uitspraak van Van Hanegem. Om eerlijk te zijn vind ik dat een irrelevante vergelijking.

Van Hanegem reageerde ver achteraf op een wedstrijdsituatie. Dat is op voetbaltechnische gronden en is een totaal andere situatie dan de keuze van Ziyech en de vete met Van Basten, de op eigen houtje uitspraken en interrupties doen buiten het veld.

Onvergelijkbaar, al was het alleen maar omdat Van Basten vooraf al voor zijn beurt praten. Advocaat wisselde Robben een wedstrijd, niet in de media of tijdens een persconferentie, Van Hanegem bekritiseerde hem lang daarna om de wissel op zijn eigen cynische wijze. Dat is toch appels met peren vergelijken?

Bovendien waren Advocaat en Van Hanegem sinds hun verblijf als voetballer in de VS al dikke boezemvrienden. De relatie tussen de twee ging veel verder dan puur zakelijk. Die twee vertrouwde elkaar blindelings.

15 juni 2018 om 12:51

Trouwens begrijp niet zo dat de strekking van onderstaande passage totaal overschrijft, nadat ik je er op gewezen had dat Blind Ziyech en Tannane nooit dom had genoemd, maar dat het Van Basten was die dat verklaarde. Zo lijkt het of mijn reactie nergens op slaat:

‘wat moest Blind nog naar buiten toe doen of verklaren?"

‘Blind misschien niet, maar V.basten wel en die werkt weer onder eerdergenoemde waardoor Blind ook mede verantwoordelijk is voor dit soort uitspraken, anders moet hij ze als coach/leider gewoon ontkrachten (wat hij niet deed). In elk geval niet moeten verklaren dat een mogelijke keuze voor Marokko "dom" is.‘

Je had eerst gewoon geschreven:

“Blind nooit had mogen verklaren dat een mogelijke keuze voor Marokko dom is.”

Beetje jammer, een tekst een beetje uitbreiden ter nuance of typo is prima, maar overschrijven en de strekking compleet veranderen, na op een verkeerd feit te zijn gewezen, slaat nergens op in een discussie.

Ja achteraf toch wel een juiste keuze geweest. We kunnen zeggen wat we willen maar geeft hier toe dat hij waarschijnlijk voor nl eerst zou kiezen.
Ben benieuwd hoe Marokko het gaat doen dit toernooi. Ik gun ze wel om ver te komen.

Rare keuze om te noemen dat El Ghazi en Maher nooit meer zijn geselecteerd. Vooral Maher is lang niet goed genoeg, bij Marokko zouden ze ook niet zijn opgeroepen.

Tsja, en een El Hajjam koos voor Marokko ipv Frankrijk en wordt ook niet geselecteerd. Makkelijk praten. Bovendien vind ik het moeilijk te geloven dat hij bewust heeft gekozen voor Marokko, want zoals ik in het vorige topic ook al zei, de verbazing droop van z'n gezicht toen hij tijdens een interview hoorde dat hij niet meer terug kon. Prima hoor, de discussie is toch al klaar, maar het blijft een vreemd verhaal allemaal.

15 juni 2018 om 09:45

Tannane...

Goede spelers als El Ghazi en vooral bij Maher. ..... Op basis van welke prestaties zouden die nu nog geselecteerd moeten worden? Haha

15 juni 2018 om 09:57

Inderdaad. net alsof ze voor Marokko wel waren geselecteerd.

Doe anders nog 36 stukjes over Ziyech, Amrabat en Marokko.
Nu weten we het wel.
Als Marokko leuk speelt ga ik ze supporteren , als Kroatie dat doet ben ik voor hun.
Maar ik wil nu ook wel eens wat meer nieuws over andere landen/spelers

El ghazi en maher zijn ook gewoon niet goed genoeg.

Gewoon ophouden met dubbele paspoorten. Voorkomt veel onnodige duscussies en kan iedereen zelf ki ezen wat hij wil

15 juni 2018 om 08:53

Zonder dubbele paspoorten kan er toch juist niet gekozen worden?

15 juni 2018 om 09:03

Ik zou zeggen, trek een lijn. Ik mag als Nederlander ook niet een Zweeds paspoort erbij hebben, maar er zijn mensen die inderdaad wel een Marokkaans of Turks paspoort erbij mogen hebben. Of de rest van Nederland mag ook een tweede staatsburgerschap hebben, of allemaal niet.

15 juni 2018 om 10:56

Het is geen kwestie van kiezen. Als je in Nederland geboren bent dan heb je de Nederlandse nationaliteit. Heeft 1 van je ouders een andere afkomst dan heb je automatisch ook die nationaliteit (turks, Marokkaans, Spaans of whatever). Ook al heb je alleen een NL paspoort! Dat is allemaal bij wet geregeld in die landen. Zie ook Asensio waar het in het voordeel zou zijn geweest van Nederland.

Maar kijk naar goede voetballers als Adam Maher

is dat die jongen die bij psv niet aan de bak kwam en daarna is gedegradeerd met twente?
Tja, ik snap ook niet dat hij niet wordt opgeroepen. Echt een goede voetballer...

Bij Heerenveen, bij Twente en later bij Ajax behoort deze jongen steevast tot de allerbeste van de eredivisie.
Ondanks dat deze discussie al te lang duurt en het niet meer kan worden veranderd, blijft het absurd voor woorden dat die niet bij het Nederlands Elftal is gehaald.
Zonde, heel zonde

15 juni 2018 om 10:47

Ik vind dat hij vooral heel goed gemaakt wordt door de media. Hij was heel bepalend voor Twente maar haalde tegelijktijd het bloed onder de nagels vandaan met zijn egoïstische spel en het vele balverlies. Ook weigerde hij fatsoenlijk mee te verdedigen, wat hij na zijn vertrek ook zelf heeft toegegeven. Past niet bij een topspeler, wat hij volgens velen is. Het is niet voor niets dat Twente beter draaide toen hij weg was.
Pas bij Ajax komen er enige kritieken over deze negatieve aspecten in zijn spel. Het is niet een geweldige teamspeler en dat heb je in het topvoetbal wel nodig. Als hij (terecht) kritiek krijgt ligt het altijd aan een ander, is hij op z'n pikkie getrapt en is zijn motivatie weg.

Het zegt wel wat dat hij overal weggaat met heibel. Hij kan geweldig goed voetballen maar de teams waarin hij voetbalt draaien niet beter onder hem, misschien wel slechter. En de vraag is of het huidige Nederlands Elftal aan zo'n speler behoefte heeft op dit moment. Gezien het lage niveau op dit moment heb je een collectief nodig met teamspelers. En dat is hij overduidelijk niet.

Het is wel erg opportunistisch om te stellen dat Maher en El Ghazi een slechte keuze hebben gemaakt omdat Marokko op het WK staat en Oranje niet. El Ghazi en zeker Maher zouden nu bij Marokko ook niet worden geselecteerd. Het is dat Koeman nu 5-3-2 speelt maar ik heb El Ghazi zeker nog niet afgeschreven voor Oranje. Bovendien moeten we ook niet doen of Marokko nu ineens een wonderploeg is omdat zij wel op het wk staan. Door de mindere lichting van Oranje en het goede presteren van Marokko is het niveau meer naar elkaar gegroeid maar intrinsiek is het niveau van Oranje nog steeds hoger. In Europa is het gewoon lastiger kwalificeren en de laatste onderlinge interland werd gewoon gewonnen door oranje.

Ik word een beetje moe op dat gegeil op Ziyech bij ieder programma of talkshow. Het is jammer dat Ziyech voor Marokko heeft gekozen ipv Nederland maar we moeten niet doen alsof wij een absolute wereldvoetballer of een fenomeen zijn misgelopen.

Ik wens hem, net als de andere Marokkanen met een Nederlandse verleden, veel succes. Verder heb ik nog steeds erg veel vertrouwen in het Nederlandse elftal zonder deze spelers die anders wellicht voor ons hadden gespeeld.

15 juni 2018 om 10:32

@rbn_

het is geen wereldster maar hij heeft wel kwaliteiten die al onze Oranje spelers missen en dat is creativiteit, een eindpass en hij ziet de oplossing naar voren

Van Basten met zijn "domme jongens", waar is die opmerking voor nodig? ten eerste passeerden ze Ziyech zelf om persoonlijke redenen en niet eens op sportieve gronden. voorlopig is Marokko wel op het WK aanwezig en Oranje niet maar de toekomst zal uitwijzen of het de juiste keuze was of niet van Ziyech. bij Marokko word hij in ieder geval wel op waarde geschat en geprezen om wat hij wel goed kan ipv van wat hij allemaal niet kan

Wat een clown, zoals ik het lees had die gewoon gespeeld voor Oranje maar door een blessure ging dat dus niet door. Vervolgens is Marokko dus niet meer dan je 2e keuze en lul je nu alles maar recht. Dat Nederland er niet bij is heeft meer met ongeluk te maken anders had je deze praatjes ook niet....

Zwak van Ziyech om eerlijk te zijn, had je vanaf dag 1 gezegd nee Marokko is mijn nummer 1 ik heb geen interesse in Oranje dan had ik het begrepen maar nu is het een beetje sneu eigenlijk.

15 juni 2018 om 10:35

@fron010

ongeluk wil ik het niet noemen. Zweden pakt 4 punten tegen Frankrijk, wij verliezen twee keer kansloos tegen die Fransen. die Zweden hadden ook nog eens een veel beter doelsaldo. bovendien bleek de kwalificatie poule daarvoor ook al te zwaar met toch geen echte toplanden als Ijsland, Tsjechie en Turkije.

ik verwacht nu weer een zeer moeizame kwalificatie want als je naar dit Oranje zit te kijken zit je echt naar niks te kijken. het lijkt niet eens op voetbal wat ook logisch is aangezien er 0 creativiteit in deze selectie zit. het is een verzameling van dienende spelers maar bepalende spelers hebben we niet

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren