Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Lopetegui vlak voor WK ontslagen als bondscoach van Spanje

Laatste update:

Julen Lopetegui is daags voor het WK ontslagen als bondscoach van Spanje. Dat maakt de voetbalbond RFEF woensdag bekend op een persconferentie in Krasnodar. Spaanse media hielden woensdagochtend rekening met een ontslag van Lopetegui, nadat hij vlak voor het WK werd aangesteld als trainer van Real Madrid voor komend seizoen. Fernando Hierro, de sportief directeur van Spanje, wordt genoemd als mogelijke opvolger.

Luis Rubiales, de voorzitter van de RFEF, zou woedend hebben gereageerd op de aanstelling van Lopetegui bij Real. Hij besloot hem daarom direct te ontslaan, claimden Spaanse media woensdagochtend al. Naar verluidt was de spelersgroep het er niet mee eens en heeft onder meer Sergio Ramos geprobeerd op Rubiales in te praten. De lobby van de spelers heeft niet gewerkt: Rubiales verscheen woensdag zonder Lopetegui op de persconferentie en maakte het vertrek van de keuzeheer wereldkundig.

Over twee dagen neemt de wereldkampioen van 2010 het op tegen Portugal in de eerste groepswedstrijd. Het is nog niet duidelijk wie het roer overneemt bij Spanje. "We bedanken Julen voor alles wat hij heeft gedaan", aldus Rubiales. "Hij is een van de mensen die ervoor heeft gezorgd dat we hier in Rusland zijn, maar we zijn gedwongen om he te ontslaan. Het moet voor medewerkers van de Spaanse voetbalbond duidelijk zijn dat ze zich aan bepaalde gedragsvoorschriften moeten houden."

"Real Madrid zocht naar een trainer en wilde de beste. Dat mag en daar zal ik niets over zeggen", vervolgt de preses. "Maar een bondscoach van Spanje kan niet op deze manier handelen. Ik kwam er pas vijf minuten voor de officiële bekendmaking achter dat hij bij Real Madrid aan de slag zou gaan. Ik heb gesproken met de spelers van Spanje. Zij gaan er met de nieuwe staf alles aan doen om wereldkampioen te worden."

Lopetegui werd na het EK 2016 de bondscoach van Spanje. Hij kende een succesvolle kwalificatiecyclus voor het WK: Spanje pakte 28 punten in 10 wedstrijden en eindigde met overmacht bovenaan in Groep G. Vorige maand beloonde de voetbalbond de bondscoach nog met een nieuw contract tot en met het EK van 2020. Zijn overstap naar Real Madrid kwam dan ook als een grote schok voor de RFEF.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
13 juni 2018 om 12:12

En het wk is niet eens begonnen.. Weet iemand of rubiales een barca-achtergrond heeft dat ie zich zo opwind??😅

13 juni 2018 om 12:18

Gaat er om dat een bondscoach neutraal moet handelen en land voorop moet stellen. Door voor een WK al bekend te maken dat hij naar Real gaat (niet geheel onbelangrijk de status van deze club) kan je niemand meer wijs maken dat je niet gekleurd bent of dat je met je volle concentratie bij het WK bent. Daarbij kan het vertrouwen ondermijnen bij iedere speler die straks Real heeft als concurrent. Niet meer dan een logische keuze van rubiales

13 juni 2018 om 12:27

Neem daarbij dat ie pas nog een tweejarige verlenging heeft getekend en de bond pas een kwartier voor de persco op de hoogte heeft gebracht van zn nieuwe baan. Niet goed gehandeld van Lopetegui.

13 juni 2018 om 12:31

Je bent bondscoach, het wk is het meest prestigieuze toernooi in die functie. Je voetbalt niet voor je land als je opeens gaat zeuren over barca vs real of whatever daarop lijkt. De selectie is al gemaakt en de tactieken bepaald. Iedereen die gaat zeuren over zon selectie die geen coach nodig heeft; kijk alleen al naar de selectie, elke coach had tich andere spelers kunnen selecteren. Zij moeten nu een wk spelen zonder enige sturing..

je schiet jezelf in de voet hiermee en ik weet niet hoe het met jou zit maar ik gebruik graag me voeten als ik voetbal...

13 juni 2018 om 12:36

Ik kan overigens echt wel begrijpen dat neutraliteit in het geding is en dit is geen ideale situatie. Ik gok dat de voorzitter ook meer boos is over de afhandeling van zijn keus voor real dan de keus zelf..
Toch was het verstandiger geweest om je hieroverheen te zetten, naar mijn mening..

13 juni 2018 om 12:45

Hoe lang is die al in gesprek met Real geweest voor gisteren? Heeft die een speler van Real extra meegenomen die wellicht niet beter is dan een ander van een willekeurige club?

13 juni 2018 om 13:58

Keyboardheld / hou eens op met dit soort onzin te verkondigen. Zijn contract bij Real Madrid gaat pas in NA het WK! Jij doet het overkomen alsof hij in de tussentijd niet meer professioneel kan zijn. Krankzinnig dit. Wat bedoel je precies met gekleurd? Dit is een belachelijke beslissing en de enige reden dat het uit is gekomen dat hij onze nieuwe trainer wordt is het feit dat het Madrileense bestuur als eis had gesteld dat de nieuwe trainer voor het WK bekend gemaakt moest worden. Dit met het oog op spelers die vertrekken of gaan komen. Niet meer en niet minder. Belachelijk dat de bond nu opeens doet alsof hij totaal afgeleid is van zijn werk. Hij staat toch voor de Spaanse selectie nu , niet voor de Madrileense selectie. Lekker zo een dag voor het begin van het WK, sjonge jonge... en ik heb Spanje echt bij de laatste 4 in mijn WK Poule hier op het werk hahah

13 juni 2018 om 13:59

Lucas/ wie zegt dat Lopetegui het eerder mocht vertellen van Real Madrid? Je weet niet eens wat er zich heeft afgespeeld... en Real Madrid heeft zijn contract voor na het WK gewoon afgekocht voor 2 miljoen euro, dat is het enige wat de Spaanse bond hoeft te weten.

13 juni 2018 om 14:04

Maar is de onderlinge verstandhouding van de bondscoach en de preses (die 0 invloed heeft op de prestatie) belangrijker dan de teamprestatie (landsbelang) op het wk? Dit is egt idioot. Schieten zichzelf in hun eigen voet.

13 juni 2018 om 14:45

@Doeltrap, misschien wel: hij heeft Sergi Roberto thuis gelaten en Nacho en die rechtsback van Real Sociedad in plaats daarvan meegenomen. Nacho is in feite een bankzitter bij Real en Roberto vaste waarde bij Barca. Nu Odriozola toch wat onzeker lijkt in z’n spel lijkt het erop dat Nacho dus de voorkeur gaat krijgen voor rechtsback zolang Carvajal geblesseerd is. Ik denk trouwens dat de Spaanse bond in deze mee had moeten gaan met de spelersgroep indien de groep unaniem voor het aanblijven van Lopetegui was. Nu is er ongewild heel veel chaos en onzekerheid ontstaan zo vlak voor het toernooi en ik ben bang dat dit ook terug zal komen in de prestaties.

13 juni 2018 om 16:34

Vind respectloos van Real Madrid en Lopetegui. Spanje is nu zwaar beschadigd. Zonde.

Zat ik er even naast. Echt onverwacht dit.

13 juni 2018 om 12:05

Marca zat er ook naast hoor. Hadden nog geen half uur geleden nog tweet gepubliceerd dat hij onder druk van de selectie aan zou blijven..

13 juni 2018 om 12:08

Zo werd het op de persconferentie in eerste instantie ook gemeld, maar dat bleek daarna toch niet het geval te zijn. Ondanks de steun van de selectie toch ontslagen door de hogere hand.

13 juni 2018 om 12:09

Kan ze nog flink opbreken dat ze aan de selectie voorbij gaan met die besluit.

13 juni 2018 om 12:23

Waarschijnlijk is dit de reden dan Sergio roberto niet opgeroepen is

13 juni 2018 om 12:37

Toen zat Zidane nog bij Madrid. Wees niet zo'n kleuter. Carvajal en Odriozola zijn gewoon betere rechtsbacks en de middenvelders die meegaan zijn betere middenvelders.

Mooi nieuws voor Marokko. Slecht voor Spanje hoe ga je nu nog een nieuwe bondscoach vinden? Dit is gewoon pure chaos.

13 juni 2018 om 12:08

Ik wil die taak dan eventueel wel op me nemen!

13 juni 2018 om 12:09

Coaches van jong Spanje werd gespeculeerd dacht ik.

13 juni 2018 om 12:13

Eerder voor Portugal. Ik heb juist de hoop dat Spanje de eerste twee wedstrijden zodat de derde wedstrijd tegen Marokko nergens meer om gaat..

Wat een chaos daar zeg. Ben benieuwd wat voor weerslag dit heeft op de resultaten tijdens het WK..

13 juni 2018 om 12:06

Portugal en Marokko door, Spanje naar huis. Dit brengt teveel chaos....

13 juni 2018 om 12:11

De spelers winnen zonder coach ook wel van Marokko. En misschien vervangt zijn assistent hem gewoon.

13 juni 2018 om 12:13

Helemaal mee eens Bon jovi. Alsof ze nu opeens niet meer kunnen ballen..

13 juni 2018 om 12:17

Idd, iedereen doet alsof de kracht van het Spaans elftal in de coach zat maar het is toch gewoon de selectie die waanzinnig getalenteerd is. Ik denk wel dat Spanje geen wereldkampioen meer gaat worden. Opmerkelijk hoeveel chaos rondom Duitsland, Spanje,Belgie,Argentinië, etc.

13 juni 2018 om 13:24

Inderdaad, zonder de coach z'n tacktiekjes moet het ook lukken, die gasten hebben ervaring en kwaliteit genoeg. Wel een man nodig die ze op de juiste plek zet, zonder dat daar gezeik over komt met de wissels.

13 juni 2018 om 13:27

Het maakt geen fluit uit. Als je gewoon een coach neerzet die gewoon de meeste logische poppetjes opstelt.
De invloed van een coach wordt altijd zeer zwaar overschat , zeker bij zo’n topteam.

13 juni 2018 om 12:17

Dom van Real om nu al je nieuwe coach te presenteren. Wacht dan een paar weken. Aan de andere kant is de reactie van de voorzitter wel heftig. Hij laat het imo wel onnodig escaleren.

13 juni 2018 om 12:23

Nouja, hij voelt dat hij hier een punt moet maken, wat ik ook weer snap.

13 juni 2018 om 14:01

Xavi / Real Madrid was verplicht gesteld door het bestuur om haar nieuwe trainer voor het WK bekend te maken, dit vanwege spelers die gaan vertrekken en spelers die gaan komen. Dat is de enige reden, om de rust te bewaren in Madrid zelf, het is vervelend dat dat nu Lopetegui zijn baan kost en hopelijk neemt ie die negatieve energie niet mee naar Madrid. Schandalig hoe dit opgelost is nu, alsof de beste man in ene niet meer professioneel kan zijn

Lekkere timing ben benieuwd wat Spanje dit wk dan gaat presteren

13 juni 2018 om 12:21

Ze zullen echt nog wel de kwartfinale, halve finale of finale gewoon halen, zoals ze dat ook met hem zouden hebben gedaan. Het team barst van het talent en Lopetegui is niet een wonderdokter die het verschil maakt tussen eruit in de groepsfase of het WK winnen, daarvoor is de selectie te goed.

13 juni 2018 om 12:27

Maar misschien wel het verschil tussen het toernooi winnen of niet. Als bondscoach heb je toch met name de taak om een hecht team te smeden, een goede sfeer te creëren. In plaats daar van heb je nu chaos, het is maar de vraag of dat nog enigzins hersteld kan worden.

13 juni 2018 om 12:31

Daar heb je gelijk in, maar je kan er alleen maar over speculeren. Je weet niet waar ze zouden eindigen met Lopetegui, misschien waren ze dan ook wel in de kwartfinale gesneuveld. Misschien presteren ze nu wel beter omdat ze het willen laten zien, je kan er simpelweg geen zinnig woord over zeggen. We weten niet wat het andere scenario is en in hoeverre het een rol speelt.

13 juni 2018 om 12:34

Hoezo ben je daar zo zeker van? Sewwes krijgen we een herhaling van 2014.

13 juni 2018 om 12:38

Edit: reactie op SavedByTheBell opdat Spanje sowieso kwartfinale/halve finale gaat halen.

Hmm. Toch maar even de poule aanpassen! Wat een amateurisme zeg, erg benieuwd wie er nu instapt.

Dit bevorderd niet echt de sfeer zo net voor het WK.

Bizar, ben benieuwd hoe Spanje nu voor de dag zal komen maar vrees crisis in het elftal en dat we er niet te veel van moeten verwachten. Wel beter voor de Marokkanen dit nieuws, die maken een grotere kans nu denk ik om de poule te overleven

13 juni 2018 om 12:13

levski1 Dat het slechte timing was valt niet te ontkennen, maar vind de emotionele reactie van de bond hier veel kwalijker. Dat een bondscoach een nieuwe baan heeft voor na een toernooi, hoeft op zich niet vooronrust te zorgen. Zie Lvg.

13 juni 2018 om 12:16

Dat het niet voor onrust hoeft te zorgen vind ik een beetje incorrect. Het is wel Real Madrid, een club waar de helft van Spanje van houdt en de andere helft een hekel aan heeft (niet helemaal correct natuurlijk, maar je ziet wat ik bedoel). Als Spanje een wedstrijd zou verliezen met hem aan het roer, kan je natuurlijk wel raden wat voor gezeur dat oplevert in de media en onder de mensen.

13 juni 2018 om 12:18

Dante, ik denk dat er erg veel onrust binnen de selectie is geweest na het nieuws dat hij bij Real gaat werken. Of denk jij dat ze hem hadden ontslagen als de hele selectie achter hem stond? Ik kan me voorstellen dat er ineens twijfels zijn over het selecteren van Vazquez en Fernandez. Hij moet geen schijn van partijdigheid hebben, en dat is nu wel in het geding.

13 juni 2018 om 12:30

Zie LvG gaat toch niet op?

Die ging als bondscoach van Nederland naar een Engelse club. We hebben het hier over de Spaanse bondscoach die gaat naar een Spaanse grootmacht. Dat is toch echt wel een wezenlijk verschil.

13 juni 2018 om 12:33

Dat is inderdaad een verschil. Imo nog steeds geen enkele reden voor onrust.

13 juni 2018 om 12:36

Dante, dan onderschat je de spanningen binnen het Spaanse voetbal toch wel een beetje. Stel je eens voor dat van Bronckhorst bondscoach zou zijn (samen met zijn job bij Feyenoord) en dat hij verschillende spelers van Ajax uit de ploeg houdt, ik kan me inbeelden dat velen daar niet zo heel erg blij mee zouden zijn (bijkomend moet je je ook wel voorstellen dat Nederland aan het WK deelneemt..).

13 juni 2018 om 12:45

@levski1 Ik volg het spaanse elftal niet nauwlettend genoeg, maar heeft hij in de afgelopen week zijn selectie of opestellingen in het voordeel van Real-spelers veranderd? Dat zou namelijk wel wat vraagtekens oproepen, maar anders zie ik het nog steeds niet.

13 juni 2018 om 12:59

Dante, niet voor zover ik weet. Sergi Roberto is het enige twijfelgeval, maar hij wordt al twee jaar niet opgeroepen, dus dat lijkt me in deze kwestie volledig irrelevant (ik kan er ook inkomen dat hij niet opgeroepen wordt voor het WK, er zijn gewoon betere opties en dat zeg ik als Barca-fan – als dat nog niet duidelijk was).

Het gaat er echter om dat vanaf nu elke beslissing die Lopetegui zou maken onder immense druk zal komen te staan, zowel binnen de spelersgroep als in de media (je moet het Spaanse elftal niet volgen om te weten hoe 'volwassen' de media in Spanje is). En dat is het verschil waar ik op wil wijzen met Conte en Lvg, want daar had je dat bijkomend element niet.

En als laatste, ik denk niet dat de beslissing van de bond om deze reden is (toch niet als voornaamste reden), maar eerder dat ze zich in de rug gestoken voelen door het handelen van Real Madrid en Lopetegui. Die laatste heeft niet zo lang geleden een nieuw contract ondertekend, terwijl Real hem nu in het geheim heeft benaderd, wat volgens mij in het verkeerde keelgat van de bondsvoorzitter is geschoten. Ik kan me dus inbeelden dat die furieus heeft gereageerd gisteren en dat dit een nogal impulsieve beslissing is van hem. Misschien niet heel verstandig, maar al bij al wel begrijpelijk.

13 juni 2018 om 13:01

Nee dat heeft hij niet. Van de Madrid spelers konden Ramos, Carvajal (mits fit), Isco en evt Asensio of Vazquez rekenen op een basisplaats. Daar is niets in veranderd.

Bij Barca waren dat Pique, Alba, Busquets en meestal Iniesta. Ook daar is niets in veranderd.

Absoluut niets dat wijst op favoritisme, geen onrust in de kleedkamer, niets. Gewoon een voorzitter die in zijn trots gekrenkt is nadat hij enkele weken geleden trots als een pauw de verlenging van Lopetegui bekend maakte en hem nu toch ziet vertrekken. Handelt puur uit rancune

13 juni 2018 om 12:13

Ach vorig EK was Italië beresterk ondanks dat Conte naar Chelsea ging (en dat ook al bekend was). Perez kan er niet aan doen dat de Spaanse bond uit overemotionele nitwits bestaat.

13 juni 2018 om 12:18

En toch kan hij er rekening mee houden dat een dergelijke bekendmaking voor onrust gaat zorgen. Dat kon een blinde natuurlijk aan zien komen.

Ik praat de reactie van de bond niet goed, maar Madrid heeft niet correct gehandeld hier.

13 juni 2018 om 12:20

Idd, staat nog heel duidelijk in de tekst dat de selectie het niet eens was met de voorzitter. Om Perez nu de schuld te geven is wel erg kort door de bocht.

13 juni 2018 om 12:29

Er is wel een verschil wanneer de helft van de kleedkamer spelers van je toekomstige ploeg zijn, om niet te spreken van de 'politieke' spanningen binnen het land, waardoor elke beslissing die Lopetegui onder immense kritiek zal komen te staan. Zowel Conte als LVG vertrokken naar een buitenlandse club, wat hun werk bij de nationale ploeg toch iets minder beïnvloedde.

Ik geloof trouwens dat Spanje nog steeds enorm sterk is en ver kan komen op het WK, maar Real heeft haar eigen voetbalbond hier toch wel een steek in de rug gegeven. Je gaat toch niet vlak voor een WK met de bondscoach praten over een jobaanbieding, zonder de bond op de hoogte te stellen, om dat dan twee dagen voor het begin van het toernooi aan te kondigen? Dat laatste zal wellicht een bijkomende reden hebben, nl. dat het nieuws begon te lekken en er steeds meer mensen van op de hoogte raakten, waardoor ze meer onrust hebben willen voorkomen. Helaas (voor het Spaanse nationale team) hebben ze daar enkel erger mee veroorzaakt.

13 juni 2018 om 12:23

Hahahaha ja toch, deze situatie heeft zich al meerdere keren voorgedaan in het mondiale voetbal. Dat de spaanse bond op hun pikkie is getrapt moet je Perez niet de schuld van geven

13 juni 2018 om 12:25

Al was de timing niet goed, het is onzin om iemand direct te ontslaan, wil het bijna amateuristisch noemen van de RFEF. Hij heeft straks een andere uitdaging, so what? Had die man laten zitten, dat was beter geweest voor iedereen.

13 juni 2018 om 12:57

Belachelijke reactie. Als de spelers aandringen op zijn aanblijven is het toch de bondsvoorzitter die het voor iedereen verpest. Real Madrid liet Lopetegui toch het toernooi afmaken? Hij en Madrid hebben het goed aangepakt door dit stil te houden en snel af te handelen zodat er geen onrust was en zodra men een akkoord had heel duidelijk en transparant te zijn. De spelers zaten er helemaal niets mee in, dan is het toch klaar?

13 juni 2018 om 13:08

Welke spelers hebben er aangedrongen op zijn aanblijven, want dat is volgens mij niet zo duidelijk op dit moment? En zoals ik hierboven al aangaf, als er ook spelers zijn die niet zo blij waren met het nieuws over Lopetegui, verwacht je toch niet dat ze zich plots openlijk tegen hem gaan uitspreken tijdens of vlak voor het WK?

Maar dat terzijde, Real Madrid heeft totaal niet duidelijk en transparant gehandeld, en allerminst correct. Als dat wel zo was, was de bondsvoorzitter wel op de hoogte geweest van de onderhandelingen en het akkoord. Dat is duidelijk niet het geval, getuige zijn furieuze en impulsieve reactie. Ik zou overigens ook niet blij zijn wanneer een club de bondscoach benaderd in het midden van een WK-voorbereiding en dat zonder jou te informeren, maar Real mag zich dat blijkbaar permitteren?

Het lijkt me ook dat Real en Lopetegui dit liefst hadden geheimgehouden tot na het WK, maar dat er blijkbaar steeds meer mensen op de hoogte waren van dit akkoord (zo blijkt uit berichten), waardoor ze snel hebben beslist om het toch maar bekend te maken. Vandaar de slechte timing.

Nou gelijk Zidane neerzetten voor het WK. Kan die gelijk ook die prijs als coach erbij schrijven en kan ie met pensioen.

Wat een poppenkast.. Barca en Real zijn de paradepaardjes van het Spaanse voetbal en omdat de bondscoach na het WK daar gaat werken stuur je hem 1(!) dag voor het WK de deur uit??

13 juni 2018 om 12:11

Ik heb zo'n idee dat de verhoudingen in die selectie dusdanig op scherp staan dat je niet de trainer van Madrid als bondscoach kunt laten fungeren. Want deze bondscoach heeft bij zijn keuzes natuurlijk ook in het achterhoofd dat hij na het WK bij Madrid aan de slag moet.

Niet zo'n verrassende keus als je het mij vraagt.
Del Bosque gaat het WK doen denk ik.

13 juni 2018 om 12:20

Helemaal mee eens. Als bondscoach, zeker die van Spanje, moet je geen enkele schijn van partijdigheid hebben. Dat is nu in het geding. Ik snap de keuze van de bond dan ook volledig.

13 juni 2018 om 12:43

En toevallig vergeten waar Del Bosque jarenlang trainer is geweest?
Het is echt onzin. Het is de bondsvoorzitter niet goed gevallen, die heeft hier eenzijdig gehandeld vanuit emotie. Als je spelersgroep wil dat de trainer blijft 2 dagen voor het WK ben je een amateur van de 1e orde om dat groepsproces tegen te gaan.

13 juni 2018 om 13:02

Daar heb je een punt.. Enig feit is wel dat bijna elke trainer een link heeft met de een of de ander. Nu pakt waarschijnlijk Hierro het op.. De eeuwige nummer 4 van Real Madrid. Dan lijkt het mij toch niet dat hij zogenaamd beter is?

14 juni 2018 om 10:17

Gaat niet om waar men trainer is geweest in het verleden. Gaat erom waar een trainer rekening mee moet houden voor zijn eigen toekomst op de korte termijn. Oftewel, belangenverstrengeling.

Mijn keus voor Del Bosque leek me niet verkeerd, omdat hij deze hele selectie van haver tot gort kent, met uitzondering van 2 of 3 nieuwe jongens.

Maargoed, we gaan zien wat Hierro gaat doen.

14 juni 2018 om 10:18

Zoals hierboven vermeld, gaat niet echt om de link die er in het verleden was of is.
Gaat er meer om dat je als toekomstige trainer belangenverstrengeling hebt.

13 juni 2018 om 12:16

Het is gewoon uiterst idioot om zoiets aan te kondigen daags voor het WK. Daarnaast komt erbij dat de Spaanse bond niets ervan afwist, de Spaanse Bond kwam erachter zoals wij erachter kwamen, via de media. Hoe kan het mogelijk zijn dat je met een contract tot 2020 bij Spanje na het WK overstapt en dan zonder dat de Spaanse bond ervan af weet.

Well that escalated quickly.. je had van te voren al kunnen zeggen dat dit commotie zou brengen maar dat de spaanse bond hem zou ontslaan..

Daar gaat mn WK-poule.
Volgens Marca zijn de spelers des duivels om het besluit...

13 juni 2018 om 12:07

Laat ze dat dan maar op het veld laten zien. Vrijdagavond graag Portugal oprollen..

13 juni 2018 om 12:20

Welke spelers? De madrid spelers? De hele selectie? Dit is nu precies het probleem waarom deze situatie onhoudbaar is en waarom hij de spaanse bond erin had moeten betrekken en waarom real dit niet bekend had moeten maken

13 juni 2018 om 12:42

Alle spelers. Of denk je dat de Barca-spelers hun kansen op eremetaal groter inschatten zonder hun coach en met iemand die 2 dagen voor de eerste wedstrijd moet instappen aan het hoofd?

Pique, Busquets, Alba en Iniesta waren gewoon zeker van een basisplaats, dat had echt niet verandert nu. Ik weet dat het merendeel van de vz-leden kleuterniveau zijn maar deze spelers zijn professionals. Ook de Barca spelers waren tegen het ontslag

13 juni 2018 om 13:22

Precies, ik vind dat de fout bij Lopetegui zelf ligt. Hij had moeten overleggen met de bond ruim voordat dit naar buiten kwam. Ik snap dat de bond boos is, maar dit is echt niet slim om te doen. Vooral als de spelersgroep zelf wilde dat hij zou blijven. En wat betreft de keuze van zijn opstelling denk ik echt dat het niet zou veranderen. Ramos, Isco, Carvajal en waarschijnlijk Asensio hebben een basisplaats. Vasquez zou ik niet van opkijken maar is ook weer niet zeker.

Nou van Gaal, kom er maar in en maak je ultieme droom waar!

Met als reden dat het waarschijnlijk voor onrust zorgt, nee dit werkt lekker zeker, dan had je beter onrust kunnen hebben dan de coach 1 dag voor het WK ontslaan. Nu moet ik m'n hele poule overhoop gooien ook nog eens 1 dag voor het WK, had Spanje in de finale staan, dat wordt hem echt niet meer.

13 juni 2018 om 12:09

De situatie was toch al niet meer te redden. Dank aan Perez

13 juni 2018 om 12:12

Onrust, in het artikel staat toch duidelijk dat de spelersgroep het niet eens was met de beslissing van de bond, kapitein Ramos heeft zelfs proberen in te praten op de de voorzitter. Gefeliciteerd Rubiales je hebt het WK voor alle Spanjaarden verpest, hoe ga je nu een bondscoach vinden op 24u tijd?

13 juni 2018 om 12:23

Bij elke beslissing die in het voordeel van een speler van madrid is zal hij de schijn tegen hebben

13 juni 2018 om 12:27

Ramos, Real madridspeler, die gaat zeker zijn toekomstige trainer afvallen. Het Wk is verpest door Perez, had het gewoon na het wk moeten melden. Dat Ramos het tevens ook noemt is om nog het een en ander te redden, wat niet meer te redden is. Daarbij hebben ze de voorbereiding al afgerond, daar kan een andere trainer geen invloed meer op uitoefenen. Met de uitspraak van Perez, was het WK al afgelopen van Spanje. Spelers die buiten Madrid komen, zullen met alles bedenkelijke gedachten hebben.

13 juni 2018 om 13:35

Alsof de basiself veranderd was. Spelers als Vazquex verdienen gewoon opgeroepen te worden.

13 juni 2018 om 12:44

Hahaha ik had ze zelfs als wereldkampioen in een finale tegen Brazilie. Nou dat kan ook de prullenbak in

Heftig!! Vlak voor dat de WK begint???

Ohoh. Wat een drama voor de Spaanse ploeg. En wat laat de Spaanse bond zich hier kennen zeg. Amateurisme ten top!

Hahaha, wat een grap die Spaanse bond, hoe Kun je dit nou doen terwijl er zo’n belangrijk toernooi op de stoep staat

13 juni 2018 om 12:25

Hoe kan je nou, vlak na het verlengen van je contract, 2 dagen voor het begin van het WK bekend maken dat je na het WK bij één van de drie grootste clubs van het land gaat werken?

13 juni 2018 om 12:46

Wat had hij dan moeten doen? Denk je echt dat men zoiets 5 weken lang stil kan houden. Dat komt binnen de 3 dagen aan het licht en dan heb je de poppen pas echt aan het dansen. Altijd beter helder en transparant zijn

13 juni 2018 om 12:54

Je had op zijn minst, op zijn allerminst, de Spaanse bond ietsje verder van tevoren kunnen inlichten. Een kwartiertje voor de aankondiging even laten weten dat de bondscoach bij éã©n van de twee grote clubs aan de slag gaat na de zomer is nou niet echt helder en transparant. Dat betekent dat er al dagen onderhandelingen tussen de twee partijen aan de gang zijn en daarvan is blijkbaar nooit melding gemaakt. Of denk jij dat dat in een uurtje van tevoren allemaal eventjes is geregeld?

Lekker transparant bezig Lopetegui! Klasse pik!

13 juni 2018 om 13:17

Ze wisten de onderhandelingen anders goed geheim te houden 😉
Hele domme beslissing vanuit de Spaanse bond, dat er niet één zo verstandig was om tegen de voorzitter te zeggen dit gaat meer onrust veroorzaken dan hem gewoon het WK te laten afmaken

Hier heeft real en hijzelf toch wel een zooitje van gemaakt. Dag voor het wk een melding doen kan voor veel scheve koppen in de kleedkamer zorgen. Iedereen zo vol gefocusd op het wk en kijk wat je bondscoach in zijn achterhoofd heeft. Die gaat zeker ook denken aan dingen als transferzaken terwijl het niet het juiste moment ervoor is.

Typisch, ik zei het al. De grootste kinderachtige spelers lopen rond bij Spanje. Waar waren die jongens bang voor? Dat Julen opeens alleen maar Real spelers ging opstellen? Wat een gedoe.. kunnen ze gelijk terug vliegen naar Spanje.

13 juni 2018 om 12:07

Heb jij het stuk wel gelezen? De spelersgroep was het niet eens met het besluit.

13 juni 2018 om 12:08

Je geeft de spelers de schuld maar vind je het niet dom dat real gister het nieuws naar buiten bracht?

13 juni 2018 om 12:08

De spelers zullen hier toch geen invloed op hebben gehad? Klinkt eerder als een kinderachtige bond.

13 juni 2018 om 12:16

Vind je het niet raar dat de bond en Perez beide tot een akkoord komen, zijn contract word netjes afgekocht. Er komt een deal dat hij pas zal aansluiten na het WK maar vervolgens een dag later is het niet meer goed voor de bond? Logisch omdat zij niet hadden verwacht dat er iets zou losbreken in de kleedkamer.

13 juni 2018 om 12:25

De bonsvoorzitter zegt dat hij pas ene kwartier voor bekendmaking op de hoogte was

13 juni 2018 om 12:26

In Spanje heeft iedereen een clausule in het contract. Ze hebben dus rustig een kwartier voor de bekendmaking de bond gebeld en verteld dat ze het gingen afkopen.

13 juni 2018 om 12:47

Er was geen akkoord met de bond hoor Medal. Madrid legt gewoon de afkoopsom van 2 miljoen op tafel dus hebben ze niets meer te zeggen. Het was Lopetegui zelf die pas na het wk wou beginnen en daar ging Madrid mee akkoord

13 juni 2018 om 12:08

Kinderachtige spelers? Ik denk dat elke spelers ziedend is, inclusief de non-real spelers. Je doet hier een hele vreemde aanname. Het besluit komt van Luis Rubiales, dus wat hebben de spelers er mee te maken dan?

13 juni 2018 om 12:33

Kan me niet voorstellen dat ze hem hadden ontslagen als de selectie nog steeds als een huis achter hem stond, denk je wel?

Lees nu ook op twitter dat Ramos de groep leidde die tegen het ontslag was. Mag jij 3x raden wie er in de andere groep zat.

Overigens sta ik zelf volledig aan de kant van de Spaanse bond in deze. Had hem ook de laan uitgestuurd als er twijfels zijn over zijn onpartijdigheid als bondscoach binnen de selectie

13 juni 2018 om 12:59

Ramos is misschien de aanvoerder en die praat namens het elftal. Er is geen andere groep. De barca spelers wilden hem ook niet weg hebben

Ongelovelijkg. Ondanks het echt kneiter dom is geweest van real madrid is dit toch niet de juiste beslissing. Volgens mij lag die man goed in de groep en heeft ook gewoon goed gepresteerd.

Schiet Spanje zichzelf mooi gigantisch in de voet... Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

Totaal niet netjes gedaan van Madrid natuurlijk, maar als de spelersgroep achter de coach blijft staan, zoals in het artikel beweerd wordt, moet je hem gewoon behouden.

Echt wat een onzin. Hij wordt toch pas na het WK trainer van Real... Ik had Spanje bij mijn voetbalpoule als winnaar, maar schakel nu misschien toch wel over naar Brazilië. Wat een idioten daar bij de Spaanse bond. Hij was nog ongeslagen en na 2 slechte eindtoernooien draaide Spanje eindelijk weer eens lekker. Ik kan het echt niet begrijpen.

Dus om een persoonlijke vete (daar heeft het toch alle schijn van) zet je heel het wk op het spel. Lekkere directeur/voorzitter ben je dan.

Zo sta je aan het roer bij een top land, bereid je je voor op een wk, teken je een contract bij Real en dag later is het WK uit beeld en ik denk dat Real ook niet in zee gaat en verder gaat kijken. Dit blijf een negatief verhaal, waar Real niks mee gaat opschieten.

13 juni 2018 om 12:08

Waarom zou Real terugkomen op haar besluit hem aan te stellen als nieuwe trainer?

13 juni 2018 om 12:11

Omdat het de hele voorbereiding zal gaan over het wk en etc.... Heeft Real toch helemaal niks aan, wanneer je een trainer hebt, die nu volop in de belangstelling zal staan.

13 juni 2018 om 12:14

Daar is Real wel aan gewend hoor. Daarnaast kun je dat natuurlijk absoluut niet maken naar die coach, dan is hij waarschijnlijk rijp voor het het gesticht.

13 juni 2018 om 12:22

Zullen ze bij Real wel gewend zijn, maar is die coach dat gewend? En wil die überhaupt zelf nog wel? Zoiets blijft toch je hele carrière bij je dragen. Zal na Real niet snel op de radar staan van andere clubs.

13 juni 2018 om 12:09

Wat heeft Real er aan om zich terug te trekken? Het is niet dat deze coach iets verkeerd heeft gedaan.

13 juni 2018 om 12:49

Nee dat is verstandig. Laat die man een drie-jarig contract tekenen tegen pak em beet 3 miljoen per jaar om hem vervolgens een dag later te ontslaan en 9 miljoen ontslag premie mee te geven. Want het is toch ondenkbaar dat hij 5 weken eerder dan gedacht kan beginnen met werken

Wat een gekke aanname

13 juni 2018 om 12:55

Zo'n trainer kan tegen hem krijgen dat die alles behalve serieus word genomen. Is dat het geval, dan ligt die in September eruit. Einde carrière.

13 juni 2018 om 13:02

Doeltrap einde carriere? Overdreven vind je niet? Die man liet spanje gewoon goed voetballen. Als frank de boer nog in belangstelling staat bij clube dan lukt et deze coach ook wel

Daar gaat je wk dan. Sorry maar dan ben je echt een idioot als je op zo'n moment een bondscoach gaat ontslaan. Hebt geen vervanger klaar staan en de spelersgroep was erop tegen. Dan kun je echt gedag zeggen tegen je WK. En voor sommige belangrijke spelers de laatste dus ook dat getuigt van weinig respect naar hun toe.

Dan misschien Zidane maar aanstellen? Die heeft met een groot gedeelte van de groep gewerkt en zal dus niet heel veel vernieuwingen hoeven doen ik korte tijd...

13 juni 2018 om 12:08

Zolang het onszelf niet overkomt..

13 juni 2018 om 12:09

Ik moet zeggen dat ik liever wel bij het WK was geweest met een ontslagen coach

13 juni 2018 om 12:12

Daar heb je een punt..

Dit moet een vd grootste blunders ooit zijn die een bond heeft gemaakt. Spanje is gewoon een kanshebber, en je laat iemand die 2 jaar heeft gewerkt in de richting van het WK ontslaan omdat je als voorzitter genaaid voelt. Eerlijk, de timing van het nieuws dat hij RM gaat coachen is raar, maar nu vergooi je gewoon het WK. Het feit dat meerdere spelers achter de coach staan zegt genoeg.

Deze voorzitter vliegt er ook uit straks.

Dat is lekker voor Marokko!

13 juni 2018 om 12:10

Jammer dat Marokko niet vrijdag tegen Spanje speelt..

13 juni 2018 om 13:40

Eerder voor Portugal. Misschien is mijn niet realistische voorspelling toch niet zo gek. Portugal en Marokko door.

Nee joh, Spanje gaat gewoon naar de kwartfinale denk ik.

Vincente del Bosque, kom er maar in!
Kan niet missen dat hij het WK gaat doen zou je denken.

Daar werk je dan al die tijd naartoe, naar een WK. En dan word je een dag van tevoren ontslagen...

Het is natuurlijk ontzettend dom geweest van lopetegui en Real om dit gisteren te melden. Maar ik had lopetegui wel dit wk nog laten doen. De spelersgroep is het niet eens met zijn ontslag. Je moet er Vrijdag meteen vok tegenaan tegen Portugal. Je zit nu met een teleurgestelde spelersgroep. Spanje is nu van een van de grote favorieten voor de titel veranderd in een land wat eerst nog maar moet knokken om de groep door te komen.

13 juni 2018 om 12:11

Niet helemaal mee eens. Was nog veel erger als er geruchten kwamen tijdens het WK. Doet iemand het een keer verstandig door het vooraf te melden, word je ontslagen. Logica die ik niet begrijp.

Heerlijk, Zuid-Europees temperament, dit zijn nog eens doordachte beslissingen....

ON: Ik zag Spanje sowieso niet als meer dan een redelijke outsider voor de titel, die hebben nog niet de tijd gehad om goed door te selecteren na de gouden generatie. Met dit erbij zou het zomaar een fiasco a lá 2014 kunnen worden.

Wat een ontzettende puinhoop daar bij die Spanjaarden, ik ging er van uit dat Brazilië of Spanje wereldkampioen zou worden, nou, nu kun je Spanje wel vergeten.
Bord voor je kop om 2 dagen voor de start van het WK te tekenen bij Real Madrid, wat een gebrek aan respect en focus op het WK. Logisch dat de bond woedend is, wat nu? Lijkt me dat er intern wel iemand doorgeschoven zal worden

Lopetegui, een karikatuur op een voetbaltrainer, mislukt overal als clubcoach, was een goeie bondscoach voor U21 maar beschikte ook wel altijd over zeer sterk materiaal. Bij Porto heeft hij er een zooitje van gemaakt qua aankopen, spel en tactisch en dan blameert hij zich nu als bondscoach.

Real haalt een trainer binnen met 0,0 visie en uitstraling die nog nooit bewezen heeft wat te kunnen winnen.

Spanje is niet afhankelijk van de trainer die er voor de groep staat, ondanks nu de onrust zie ik niet meer mogelijkheden voor de concurrentie in de groep, Spanje beschikt over een dermate ervaren selectie dat die zichzelf wel kan sturen. Genoeg persoonlijkheden die voor de balans en rust zullen waken.

Ik denk dat dit nog wel is positief kan uitpakken voor Spanje alleen is het wel heel kort op het WK. Met alle respect maar Lopetegui is zeker niet geschikt als trainer ook niet voor Real. Die man heeft voor het slechtste Porto in 20 jaar gezorgd

Ook al ben je zò woedend, hou dat lekker ff voor je.. wat een chaos brengt dit binnen de spelersgroep en de staf, niet normaal. Ontzettend domme keuze, ze werken met zijn allen al 2 jaar toe naar het WK, en dan 2! dagen voor de eerste wedstrijd ga je even de bondscoach ontslaan. Wat een idioot ben je dan zeg, excuus voor mijn taalgebruik..

13 juni 2018 om 12:19

de chaos is gisteren al gecreëerd door een berichtgeving over een contract. Het is daar geen Nederland waar dat wel kan. Je kan je afvragen, hoe lang was die al in gesprek met Real? Al 2 a 3 weken? Dan kan hij spelers geselecteerd hebben uit eigen belang. Daarnaast word elke wissel nu volop uitgemeten. Daarnaast kan het demotiverend werken voor spelers van bijv. Barcelona. Dit was gewoon onhoudbaar, dus enige logische ding wat ze konden doen.

Handig ook om een paar dagen voor de start van het WK bekend te maken dat Lopetegui volgend seizoen trainer van Real wordt..

Heerlijk dat Spanje de 'crisis vlak voor een WK'-rol overneemt nu Nederland niet gekwalificeerd is.

Wat een ramp dit voor Spanje en de Spaanse spelers. Een slechter begin kun je haast niet hebben. Uiterst onprofessioneel van zowel Real als de trainer. Dit doe je gewoon niet.

Dit meen je toch niet. Wat een schandalig besluit van de bond. Dit een beslissing die is genomen op basis van emotie. Onprofessioneel dit, helemaal aangezien de spelers het er niet mee eens zijn. Verbaast me niks dat bondvoorzitter binnenkort gedwomgen wordt om op te stappen n.a.v. dit domme besluit .

Hilarisch. Ff lekker de bondscoach ontslaan vlak voor het WK omdat die na het zomer naar Real gaat. En iedereen binnen de selectie was er tegen om hem weg te sturen, alsof hij plotseling alleen maar Real spelers zouden opstellen. Geloof me, hij zou Iniesta, Busquets, Alba en Pique echt niet op de bank zetten, geen één van deze 4.

Eigenlijk is het gewoon nu hopen dat die mafkees van een Rubiales te zien krijgt dat Spanje na 3 wedstrijden naar huis kan. Kinderachtige besluit.

De Portugese zwarte magie is nu al begonnen 😂. Of het is juist tactiek van Spanje om iedereen zand in de ogen te strooien. Ze manoeuvreren zich zo in de underdogpositie! 😉

13 juni 2018 om 13:46

Denk je nou echt. Spanje gaat gewoon door hoor. De voorbereiding voor de wedstrijd van vrijdag zit er al goed in en als dat werkt kan je ook zo tegen Marokko en Iran, het wordt pas lelijk vanaf de 2e ronde, want dan moet er wel een nieuwe tactiek komen van de nieuwe coach.

13 juni 2018 om 14:14

Je moet mijn reactie met een korreltje zout nemen. Die 'zwarte magie' is een knipoogje naar het vorige EK. En die underdogpositie... onderschat dat niet vanuit Portugees oogpunt. De Portugezen gaan er onbewust toch misschien makkelijker in, in die wedstrijd vrijdag. Zo van 'die Spanjaarden zijn toch de weg kwijt. Sportpsychologie waar je weinig aan kan doen. Ik twijfel geen moment dat Spanje niet door de 1e ronde komt.

Real Madrid en Lopetegui hadden dit kunnen verwachten. Wanneer je in het nationale team ook dominante spelers van Barcelona hebt dan wacht je met deze aanstelling. De politieke situatie tussen Madrid en Catalonië is zo gespannen. Dit was toch te verwachten? Echt super dom.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Spanje was net zo lekker bezig en dan nu alles weggooien... Ik zou een assistent trainer hoofdtrainer maken en doorgaan met de koers die nu al werd gevaren. Heel anders spelers gaat niet meer lukken in die 2 dagen. Zou wel grappig zijn trouwens, dat er nu een nieuwe trainer komt die heel de selectie omgooit.

Dit is natuurlijk wel een beetje amateuristisch van de trainer. Dit nieuws kan je toch ook niet 2 dagen voor het WK bekend maken? Maar ja, hij heeft nu wel lekker de tijd om zich op Real te richten, zal dat er misschien iets mee te maken hebben?

Wat een gedoe zeg, kan hier best boos om worden omdat Spanje voor mij echt favoriet was en het met Lope lekker liep.
En dit ligt heus niet aan de Barca spelers of andere niet real spelers. Dit is gewoon typisch die spaanse bond voorzitter, die op zijn strepen gaat staan en dit op een of andere manier niet kan hebben. Man man man.
Ben echt benieuwd wie dit overgaat nemen, die assistenten hoop ik in ieder geval niet. Maar wie anders

Denk persoonlijk dat spanje ondanks deze lachwekkende soap gewoon netjes 1e in de poule wordt...

Ben ik trouwens de enige die iran door ziet gaan? Spanje 1, iran 2, Portugal 3 en marokko 4 heb ik in mijn poule ingevuld

13 juni 2018 om 13:48

1 Portugal 2 Marokko 3 Spanje 5 Iran. Dat heb ik in een funpoule ingevuld.

Waarom paniek. Als t goed is vangt de assistent t op. Ze kunnen echt nog wel voetballen

Kinderachtige reactie van de bond vind ik. Natuurlijk is het niet leuk dat je coach vertrekt vlak na bijgetekend te hebben maar wat is er beter voor de prestaties, je coach die al 2 jaar met deze groep werkt het toernooi laten afmaken en zijn uiterste best laten doen zoals de spelers ook duidelijk willen? Of als een stampvoetende kleuter reageren en hem uit rancune ontslaan waardoor er 2 dagen voor je eerste wedstrijd onduidelijkheid en chaos ontstaat?

13 juni 2018 om 14:14

De bond kan ook denken, laat hem dit karweitje afmaken en dan zien we daarna wel. Lope heeft 2 jaar voorbereiding getroffen met dit team. Conte had dat toentertijd ook, na het EK ging hij naar Chelsea. Dus denk je niet dat er wat afgespeeld heeft in de Spaanse selectie, waaruit vervolgens de bond de signalen vernam en meteen een besluit nam om ergere gevolgen te voorkomen wat ten nadele zou kunnen zijn van de prestaties van het Spaans eltfal.

Ik weet het niet maar dit is allemaal heel erg frappant en vreemd. Ja Real en Lope hadden beter na het WK met de mededeling moeten komen, maar je kan niet zeggen dat het erg is dat dit nu al bekend is. Je bent professional en je maakt het WK af en vervolgens neem je afscheid. Wat is daar zo moeilijk aan? Dus daarom denk ik dat er zich wat afgespeeld heeft waardoor de Bond meteen wilde breken met Lope om erger te voorkomen, wat betreft de prestaties op het WK. Of het is het echt gewoon de 'baas' van de bond die zijn emoties niet de 'baas' kon blijven en zo dit besluit nam.

Zoiets doe je gewoon niet! Heeft niks met Barça of Real te maken want de selectie en tactiek is allang bekend na 10 wedstrijden en 28 punten! Gezeik altijd om dat Barça vs Real? Dit gaat om het landsbelang en niet om de vete tussen deze 2

Dit is toch eigenlijk je reinste onzin? Van spelers lees je niet anders dat ze bezig zijn met een transfer, ook tijdens het wk. Dit wordt afgerond voor het toernooi, ja ietwat ongelukkig vlak ervoor, maar verder kan de focus volledig op het toernooi bij Lopetegui lijkt me, niets aan de hand verder toch?

13 juni 2018 om 12:41

Een bondscoach is Spanje moet neutraal zijn, door de politieke perikelen in het land. Anders gezegd, geen belang bij een club.

Van Gaal deed dit toch ook in de tijd. Voor het WK was al geweten dat hij naar Man Utd ging. Ik zie het probleem niet!!! Vind het wel belachelijk van de Spaanse bond.

13 juni 2018 om 12:43

Dat is in Nederland, dit is Spanje. Daarbij had Man U geen spelers bij Oranje. Is er een politieke oorlog aan de gang om Catalonië met Madrid.

13 juni 2018 om 13:13

Dat was ruim voor het WK bekend. Louis zat niet al aan de bar in een hotel in Brazilië. En Louis had zijn contract met de bond niet net verlengd.

Portugal en marokko door in de groep quotering van 15 euro grijp je kans mensen

13 juni 2018 om 12:43

Denk je nou echt dat Marokko nu opeens van spanje wint. De trainer wordt vervangen en niet de spelers. Iran wordt ook erg onderschat hebben een snelle en frisse ploeg. Spanje wordt gewoon 1e in de poule en portugal volgt

Ergens heb ik het idee dat grote spelers als ramos en busquet en iniesta voetballen als professionals en zij gewoon op de automatische piloot spelen.

Wat een sukkel zeg. Het hoogst haalbare als bondscoach en dan door slechte timing je WK verknallen. Had even een maandje gewacht met de aankondiging. Wat mij betreft een terechte beslissing van de bond want je gedachten horen niet elders te zijn vlak voor een WK.

13 juni 2018 om 12:50

Helemaal mee eens, precies ook mijn gedachtes

13 juni 2018 om 12:50

Dom om te denken dat je dat een maand stil kan houden.

Het is vooropgesteld ontzettend amateuristisch om zulk nieuws vlak voor een WK in een land waar zoveel onderlinge rivaliteit is naar buiten te brengen. Nog veel amateuristischer is hier het solo optreden uit emotie van bondsvoorzitter Rubiales, die tegen het advies van de selectie in de trainer ontslaat. Natuurlijk kan je hem aanspreken op de timing, maar een beetje professional kan gewoon omgaan met het feit dat de trainer van club verwisseld na het WK. Nu stel je een andere trainer aan, met andere details en wellicht een andere visie, daar raak je als selectie zijnde veel meer van uit balans dan de bondscoach die Real gaat coachen na het WK

Wat een klote dag is dit. Ook nu net bekend ia geworden dat het WK van 2026 naar de VS, mexico en canada gaat.

Bizar om je coach zo kort voor het wk te ontslaan

Wat ik me wel afvraag, bij een speler is het zo dat de club eerst toestemming moet geven om te praten met de speler. Is dat dan ook niet het geval van de trainer dat er eerst toestemming moet wezen van de werkgever?
Want anders slaat het verhaal nergens op 5 mij van te voren enzovoort.
Als het verhaal waar zou zijn is dit van beide kanten niet correct gehandeld.

13 juni 2018 om 13:17

Wilde net hetzelfde zeggen inderdaad. Een contract tot 2020 getekend, dan zal er toch op z'n minst onderhandeld moeten zijn om dit af te kopen? De reactie van Lopetegui maar eens afwachten.

13 juni 2018 om 13:26

Volgens mij hebben best veel coaches van landen een clausule, dat ze voor bepaalde clubs weg zouden kunnen. In dat geval hoeft er niks te zijn besproken

13 juni 2018 om 14:19

Lope had een afkoopclausule van 2 miljoen euro en dat heeft Real gewoon direct betaald waardoor de Spaanse bond niks meer te zeggen heeft. Wel een erg lage bedrag trouwens.

Deze had ik nu ook weer niet verwacht. Toen het bekend werd wie de nieuwe trainer werd was ik blij verast. Dit is dan toch wel een beetje amateur en overemotioneel gereageert door de Spaanse bond. Ik ben wel van mening dat dit wel anders had kunnen afgehandeld worden. Uiteindelijk is hij ook spanjaard en wil ook goud halen op het WK met zijn land

Fijne voorbereiding zo voor een belangrijke wedstrijd tegen Portugal. Hopelijk dat Portugal van deze chaos kan profiteren.

Het is een rare manier van doen wat Lopetegui doet? Niet netjes.

Ben benieuwd of hijnu ook de totale salaris krijgt van de Spaanse bond aangezien hij onslagen is, bij een overstap naar andere club zou dot niet het geval zijn, het zou ook kunnen dat er een voorwaarde in zn contract zat en dat die nu is geactiveerx

Alleen als binnen de spelersgroep twijfel heerst over zijn onafhankelijkheid zou je wat mij betreft tot deze stap over moeten gaan. Het is niet mogelijk om dit als buitenstaander te beoordelen.

Ik vind juist dat als er een akkoord is, dat je daar transparant over moet zijn. Dat siert juist, geen geheimen voor de groep. Oneens met deze beslissing met de informatie die dit artikel verstrekt. En ongelofelijk zuur voor die man die twee jaar hard heeft gewerkt om een of twee dagen van tevoren buiten te worden gezet. Die zal er echt kapot van zijn. Dan begin je ook totaal niet lekker bij Madrid.

Heel vervelend scenario dit.

Is de onderlinge verstandhouding van de bondscoach en de preses (die 0 invloed heeft op de prestatie) belangrijker dan de teamprestatie (landsbelang) op het wk? Dit is egt te idioot. Schieten zichzelf in hun eigen voet.

Eigen schuld dikke bult Lopetugui en dan nog Ramos ook die het er onder andere niet mee eens was, een speler van Real Madrid notabene... Typisch, maar goed hij is al mentaal niet in orde en al jaren een gestoorde speler geweest en was sowieso al een grotere gek geworden sinds hij Salah die blessure gaf dus hij is wel de laatste die zijn mond moet open gooien!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren