Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ze maakten er wel grapjes over als ik met onderbroek aan douchte’

Laatste update:

Aflevering 2 van ‘Mee Met Marokko’ gaat over de invloed van het geloof op de voetballerij. Wat betekent het geloof voor Marokkaanse voetballers? Waarom douchen moslims met hun onderbroek aan? En: moeten WK-gangers ook vasten?

In deze aflevering beantwoordt imam Azzedine Karrat veel gestelde vragen over voetbal en religie. Ook tweevoudig Marokkaans international Mimoun Mahi komt aan het woord. De aanvaller van FC Groningen legt uit waarom het geloof zo belangrijk voor hem is.

De ‘Mee met Marokko’-reeks:
6 juni: ‘Ik was de eerste en laatste Nederlandse Marokkaan op het WK’

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Respect voor de keuzes die zij maken. Ook steeds meer blanke Nederlandse voetballers douchen met hun onderbroek aan.

9 juni 2018 om 07:47

wij douchen nooit als we afgedroogd zijn. principekwestie.

9 juni 2018 om 09:54

Wij douchten ook vaak niet. Gewoon slippers aan, auto in en thuis lekker op je gemak in je naakie alles goed schrobben en wassen. De mensen die enorme problemen hebben met hoe andere mensen hun religie belijden zijn 100% nooit buiten Europa geweest. Er wonen bijna 6miljard mensen op deze wereld met allerlei gewoontes en tradities. Ga eens een keer naar Azie, Afrika enz ipv altijd dezelfde camping tussen mede Nederlanders. Op deze manier verbreed je je horizon. Je hoeft niet alles van anderen over te nemen maar je leert wel dat er miljarden andere tradities zijn. Leef en laat leven. Bijkomend voordeel je leert ook lekker eten, lol.

9 juni 2018 om 10:41

Warabe
Dat valt andersom ook te zeggen toch? Geloof is niet alles, ik woon in een gelovig dorp en die zijn net zo goed niet buiten Europa geweest, verbreed je horizon en de rest van je bericht richting Nederlanders geldt net zo goed voor strenggelovige katholieken en moslims. Ik ben 100 wel vaker buiten Europa geweest maar ben wel klaar met die fanatiekelingen die hun geloof onbewust door mijn strot proberen te dauwen. Gewoon in je nakie douchen en na de tijd de kantine in dus als het aan mij ligt.

9 juni 2018 om 10:45

Geloof door strot douwen.. Dus als iemand met een onderbroek doucht voel jij je gedwongen het ook te doen? Zegt eerder iets over jou dan over anderen, groepsdruk verslaat je.

9 juni 2018 om 11:01

@TwenteOV...keyword in jouw verhaal is t woord "gewoon". Jij bepaald niet wat gewoon is. Er zijn miljarden andere mensen die iets anders "gewoon" vinden. Ik hoop dat je t nu wel snapt. Zo lang iets niet strafbaar is in NL mag eenieder doen en laten wat die wilt. Ik wil niet in herhaling vallen.

9 juni 2018 om 12:26

Staat dat in de wet? Verplicht naakt douchen? Ik ben liever niet naakt en omringd tussen andere mannen of dat nu teamgenoten zijn of niet

9 juni 2018 om 12:54

Mannen naakt onder de douche vind jij normaal? Mensen worden steeds gekker zeg! Ik heb gewoon altijd thuis gedoucht never in de kleedkamer.

9 juni 2018 om 15:25

@warabe, ik ben in elk werelddeel geweest behalve Zuid-Amerika en ik vind religie superkut. Ergo, je verhaal is onzin.

Overigens zijn piemels niet zo bijzonder. Snap niet waarom sommigen er zo fobisch voor zijn.

9 juni 2018 om 16:15

Zal K je wakker maken ook de moslims in andere wereld delen hanteren dat omdat het voor de moslims normaal is , je hoeft er niet mee eens te zijn zoals ik dat ook niet met jou ben, ook moslims verbreden hun horizon maar in jou ogen is dat horizon verbreden het door het strot duwen dat mensen noodgedwongen moeten veranderen , ik denk als je zo’n denkwijze heb , je zelf goed eraan doet om te kijken of je je eigen horizon ooit verbreed hebt , mensen hebben het recht zoals al eerder vermeld is om eige gewoontes in acht te nemen als het maar de wet niet overtreed

9 juni 2018 om 16:54

Twenteov, nu doe jij precies datgene waar jij tegen bent. Je wil niet dat andere jou hun gewoonte niet opdringen maar zelf wil jij jou gewoo te namelijk naakte douchen aan andere opdringen. Gewoon in jou nakie douchen en als iemand met jas en schoenen wil douchen is zijn probleem.

9 juni 2018 om 17:31

Tis gewoon erg dat het inmiddels bijna normaal is met onderbroek aan douche!!

9 juni 2018 om 17:55

Jongens douchen niet meer naakt omdat ze allemaal denken de kleinste pik te hebben. In mijn tijd ging je na de wedstrijd gewoon douchen, ik vind het raar dat dat niet meer gebeurd.

9 juni 2018 om 17:55

Private parts ... edelen delen... snap je die benaming een beetje?

9 juni 2018 om 18:22

Maar we zijn in Nederland, hebben wij dan iets te maken met de tradities etc. Van die andere miljarden mensen? Lijkt me niet. Ik douche gewoon naakt na een voetbalwedstrijd met zn alle, wat is daar zo erg aan?

9 juni 2018 om 20:06

Cocoafc ik bepaal niet wat normaal is. Het is in dit land echter wel normaal om te douchen zonder onderbroek. En volgens mij leven we in NL. Maar dat onderbroekje is het ergste nog niet dat weet ik ook wel en een onderbroekje wel of niet beperkt me nergens, vandaar dat ik ook zeg dat ik geen onderfloks aanhoud toch?

9 juni 2018 om 20:17

Gatusso heb je helemaal gelijk in, iedereen mag er zijn gewoontes op nahouden. En die onderbroeken zijn mijn punt ook niet. Wat me wel irriteert is wanneer een geloof van een groepering de rest van de mensen de mogelijkheden op vertier in een dorp bijv lamlegt op een zondag. Allemaal niet zo erg en ik kan heus het dorp wel uit op zondag, maar het irriteert me wel want hoezo moet ik meegaan in andermans overtuigingen? Daarmee doel ik dus niet op onderbroeken. Overigens geloof ik zelf ook tot op zekere hoogte, maar wel op mijn manier en geloof ik niet in de kerk.

9 juni 2018 om 20:19

Flying dutchma ah dus omdat het private parts heten moet ik m in de broek houden? Want een benaming is leidend? Noemen ze mij bekrompen..

9 juni 2018 om 21:09

Luister wat is precies het probleem dat je een onderbroek aan hebt met douchen?

9 juni 2018 om 21:14

Twenteov tegenwoordig is het in NL zeker bij de jeugd niet meer normaal om naakt te douchen. En daar is natuurlijk niks mis mee want waarom je onzeker voelen als je dat ook uit de weg kan gaan. Ik snap niet dat jij het aantrekken van een onderbroek tijdens het douchen ziet als het in je strot duwen van een religie.

9 juni 2018 om 21:15

TwenteOV ik heb zelf christelijke buren, maar ik heb ze nog nooit wat horen zeggen dat ik op zondag niet naar het café mag gaan. Ik denk dat het meer is dat jij denkt dat ze vinden dat je dat niet mag doen.

9 juni 2018 om 21:16

Ik ben Nederlander en douche ook met mijn boxershort. Puur omdat ik dat fijner vind. Mag dat dan niet?

9 juni 2018 om 21:21

Je spreekt jezelf nogal tegen Twenteov, aan het begin ben je er stellig in dat ''ze'' hun onderbroekie uit moeten doen en naakt moeten douchen. Later maakt je die onderbroek niks uit en begin je opeens over mensen die ''de mogelijkheid op vertier lamleggen''. Wat bedoel je nou eigenlijk allemaal?

Jij hebt, tot op zekere hoogte terecht, een hekel aan mensen die moedwillig hun geloof bij jou door jouw strot proberen te duwen. Hoe zo probeer jij dan bij die mensen jouw visie door de strot te douwen door te stellen dat zij zonder onderbroek moeten douchen.

Volgens stel je: ''we leven in Nl''. Ook hier heb je volledig gelijk in. We leven in Nederland. En toen Nederland zo'n 450 jaar geleden werd gesticht tot wat het nu is was vrijheid van godsdienstbelijdenis de fundering waarop Nederland is ontstaan. De Nederlandse cultuur staat gelijk aan die vrijheden. Alles wat die vrijheden onderdruk, of het nou een Pvv'er is of een IS-aanhanger hoort wat mij betreft niet thuis in Nederland. Als iemand vanuit geloofsovertuiging (en zelf ook zonder die overtuiging) doucht met zijn onderbroek aan dan staat hem dat volledig vrij. Misschien moet je jezelf eens afvragen of jij wel thuishoort in Nederland, het land van tolerantie.

9 juni 2018 om 22:56

@Rugu

Twenteov zegt duidelijk “als het aan mij ligt”.. Zijn mening moet je gewoon ook respecteren, en hij brengt het duidelijk als zijn mening. Ik snap zijn gevoel wel, Moslims zijn standvastig bij hun geloof. Waar in Nederland het geloof steeds meer verdwijnt groeit de moslim gemeenschap juist. Alhoewel ik het niet helemaal ermee eens ben, genoeg Moslims zijn namelijk goed geïntergreerd in Nederland en Europa. Er zijn niet veel moslims in Nederland die het door je strot willen duwen, maar ze willen het wel graag met je delen. Als je de extremisten bv. ervaart als de “moslimgemeenschap” die iets door je strot probeert te duwen, zit je er wat mij betrefd wel naast. Maar dat gevoel kan iemand hebben.

10 juni 2018 om 02:41

Yeisoonnn precies het is slechts een mening en lichte(!) irritatie van mijn kant en mijn waarheid is niet de waarheid voor een ander. Ik wil er allesbehalve iemand mee schofferen. Ieder zijn ding, ik vind het alleen wel vreemd dat mensen het vreemd vinden dat ik het vreemd vind in een land als NL.

9 juni 2018 om 07:48

Ja uit een soort groepsdruk of schaamte. Laten we alsjeblieft niet doen alsof het heel normaal is om in je onderbroek te douchen. Behalve dat het onhygiënisch is, is het ook gewoon belachelijk preuts en kinderachtig.

9 juni 2018 om 07:50

Omdat je iets niet kan snappen moet je dat nog niet meteen afschuiven op groepsdruk of schaamte, het zit gewoon in hun geloof, meer is het niet.

9 juni 2018 om 08:26

Waarom wil je zo graag een andere leuter zien, wil je ff vergelijken. Get over it, who the F cares!!! Ik heb nooit gesnapt waarom mannen klagen over een man die niet helemaal naakt voor hun wilt gaan, doe ff normaal man.

9 juni 2018 om 09:10

Je beseft toch wel dat dit alleen gebeurt wanneer men niet alleen doucht? Het is wat preuts, en dan? Moeten mannen een seksuele houding tegen elkaar hebben? En waarom is het precies kinderachtig? Dit zijn allemaal uitspraken op basis van wat jij gewend bent. Ten slotte stempel je schaamte af alsof het iets slechts is. Ik snap niet waarom er mensen die schaamte als iets slechts zien; het is juist een eigenschap waar je complimenten voor moet krijgen.

9 juni 2018 om 09:39

Ten eerste zegt het heel veel over jou AniBankai dat je douchen zonder kleding aan direct associeert met "een seksuele houding". Dat is natuurlijk compleet belachelijk. Verder is het kinderachtig omdat een normaal persoon wel zou moeten kunnen inzien dat je doucht om schoon te worden, dat daarbij dus geen kleding hoort en dat daar niks engs of seksueels aan is. Iedereen heeft zo'n ding...

Nederlandse jongens die zich daar op aanpassen door groepsdruk moeten daarom eens een beetje sterker zijn en zich gewoon gedragen. Je doet je moeder toch ook geen hoofddoek om als een Marokkaanse vriend bij je thuis komt? Laten we gewoon even normaal doen.

9 juni 2018 om 09:44

@Alexdelpiero: Dan moet het wel zijn vanuit het geloof en dat is voor het gros natuurlijk niet het geval. Ik geloof trouwens niet dat het echt met druk heeft te maken. Het is juist een makkelijke keuze. Naakt douchen is (zeker de eerste keer) wel een dingetje voor jonge pubers. Als het voor sommigen blijkbaar okay is om met de onderbroek te douchen is het makkelijk om dat over te nemen.

9 juni 2018 om 10:44

Waar moeten Nederlanders zich aanpassen. Je kan toch zo je broekje uitdoen, of ben je van een andrr afhankelijk.

9 juni 2018 om 11:36

@Lovre "Laten we gewoon even normaal doen". Precies, laten we dat doen. Dat er mensen zoals jou zijn die hier helemaal gek van worden, betekent niet dat je dat anderen kan opleggen betreft zo'n onzinnig onderwerp als dit. Jij bent degene die het seksuele aspect aanroept door preutsheid erbij te halen, niet ik. Ik denk er niet eens aan.

"Een normaal persoon...". Ja, jij mag lekker gaan definiëren wat een "normaal" persoon is. Kan je me ook vertellen hoe ik moet eten en wat moet ik eten? Kan je me ook vertellen hoe ik moet praten? Leg mensen vooral jouw definitie van "normaal zijn" op. Iedereen heeft, zoals jij zegt, inderdaad z'n ding, maar jij beseft dat volgens mij niet volledig. Je leeft wel heel erg een "victimlife" alsof je onder een dictatuur leeft met je 'groepsdruk', maar je wilt wél anderen jouw voorkeuren op gaan leggen. Talk about irony...

9 juni 2018 om 11:54

LovroFC, dit is ons geloof, Het gaat erom dat zei samen douchen, normaal zie je de lichaamsdelen. Wat niet mag! Daarom hebben ze hun onderbroek gewoon aan, omdat je lichaamsdelen niet gezien mag worden!
De Profeef Mohammed, stel hij was op reis en hij moest naar de wc, deed hij dat op een plek waar niemand hem kon zien, omdat de lichaamsdelen niet gezien mocht… deze wc's en douchen in gebouwen, waar iedereen je lichaamsdelen ziet, is niet toegestaan om te bouwen in de Islam, je moet het doen zonder dat niemand jou ziet, douchen en de wc moet daar een muur ofzo, zodat niemand je lichaamsdelen ziet.

9 juni 2018 om 12:03

Waarom maak je je zo druk om wat anderen doen. als iemand niet naakt wilt douchen, maakt jou dat toch niets uit. Jij kan gewoon naakt douchen, niemand houd je tegen

9 juni 2018 om 08:00

Alsof het normaal is om in je onderbroek te douchen. Kom op zeg, dat is toch niet hygiënisch?

9 juni 2018 om 08:27

Is het jouw hygiene? Wat maakt het jou uit hoe een ander met zijn lichaam omgaat.

9 juni 2018 om 09:24

Nee maar stank maakt men wel uit.

9 juni 2018 om 09:38

Welke stank? Moslims zijn juist een hygiënisch volk, omdat wij daar ook op dienen te letten voor onze gebeden. Alleen heeft de bedekking in dit geval prioriteit over de zogenaamde mindere hygiëne die je noemt. Ik geloof overigens niet dat er een verschil is qua hygiëne of geur, maar als jij dat catastrofaal vindt, dan moet je dat zelf weten.

9 juni 2018 om 09:43

Als je er zo over na gaat denken kun je net zo goed het verplichte douchen afschaffen

9 juni 2018 om 10:47

Zelf na een zwaar potje trainen heb ik geen enkel geurtje aan mijn boxer, of ik moet het echt helemaal me neus in drukken. Mijn advies aan jou is dan om je hoofd bij een andersmans zaakje vandaan te houden.

9 juni 2018 om 11:58

Het gaat erom dat je lichaamsdelen te zien is in openbare douchen en wc's, dit is niet toegestaan in ons geloof, niemand mag het zien. Ze maken alles onder je onderbroek wel gewoon schoon.

9 juni 2018 om 13:53

Hoezo is dat niet hygienisch? Dus als ik me zwart tshirt in de was gooi met 5 zwarte boxers is dat ook niet hygienisch? Ik neem gewoon aan dat mensen schoon komen voetballen. Het douche is gewoon om de zweet weg te spoelen. Niet om tussen je billen helemaal te poetsen. Dat doe je thuis neem ik aan.

9 juni 2018 om 17:18

@yassin, dat is de interpretatie die er door bepaalde imams aan word gegeven maar is niet wat er in de koran staat. Sterker nog, in vroegere tijden hadden moslims er totaal geen moeite mee om elkaar naakt te zien, bijvoorbeeld in de hamams. Dat is echt iets van de laatste 2 a 3 generaties binnen een bepaalde stroming die hun volgelingen wijs proberen te maken dat bijvoorbeeld seks, vrouwelijke seksualiteit en homoseksualiteit vies en zondig zijn. Dat terwijl je echt geen homo word van andere naakte mannen zien (zoals sommige marokkaanse oud teamgenoten van me dachten).

9 juni 2018 om 21:34

yatsemata

dit hoort niet, en als je strenggelooft ga je dit dan niet doen? nee dus!
moslims die dat geen moeite vonden om hun naakt te zien weten niet eens dat het niet mag! zij weten dat hun geslachtdelen niet gezien mag worden, dan douchen ze maar in hun onderbroek, het zijn wel openbare douchen. Wat niet gebouwd mag worden in de islam normaal gesproken!!

9 juni 2018 om 23:11

Nogmaals yassin, ik ken de koran. Ik ben geen prototype Hollander die blind types als Wilders volgt (verre van zelfs). Citeer mij eens het artikel waarin staat dat anderen je niet naakt mogen zien? Of je niet gezamenlijk mag douchen? Ik kan je zeggen dat dit niet in de koran staat. Sterker nog, er staan eerder teksten in die juist het tegenovergestelde beweren (mede waarop de religieuze wasregels voor het bidden maar ook voor begrafenissen op gebaseerd zijn). Dat jij het anders interpreteert ligt waarschijnlijk in hoe het jou door jouw imam verteld is, terwijl de koran je juist zou moeten stimuleren zelf op onderzoek uit te gaan wat het boek nu echt zegt en bedoeld ipv blind anderen te volgen.

10 juni 2018 om 13:12

yatsemata

Er zijn in de islam ook overleveringen van onze profeet. Het gaat erom dat het daar staat! De Islam is Veeeeeeeel groter dan allen de koran. Wat in de koran staat is niet eens 10-20% van onze geloof

10 juni 2018 om 13:29

Vertel me dan eens, waar in de overleveringen staat dat? Ook daar heb ik het niet in kunnen vinden...daarnaast is de koran voor 90% vasn de moslims juist leidend.

11 juni 2018 om 09:35

@yassinmansouri
en je weet toch wat het probleem is van mondelinge overlevering?

Vroeger op de basisschool nooit dat spelletje gedaan dat je in een kring zit en jij fluistert een zin bij iemand in het oor en die doet dat weer bij denene naast hem/haar tot je de hele kring rond bent?
Dan is er van de originele zin helemaal niks meer over.
Zo gaat dat dus ook met de islam. Er is heel veel aan toegevoegd en weg gelaten omdat dat bepaalde mensen goed uitkwam.
Dat geloof is al duizenden jaar oud en het verandert elke keer weer aangezien er maar een klein gedeelte van in de koran is opgeschreven

9 juni 2018 om 10:58

Toen ik een jaar 12-16 was douchten we al met de onderbroek aan, en ik ben nu 26.

9 juni 2018 om 13:56

@SantinoFR

Ik ben zelf Colombiaan, niet eens moslim. Nou heb Ik geen angst dat iemand mijn zaakje ziet, maar douche toch ook het liefst met een boxer sinds de basischool. Waar genoeg Nederlandse jongens dat ook gewoon deden. Wij hadden geen moslim in onze klas btw.

9 juni 2018 om 18:00

Ik ben 29 wij douchten niet in onze onderbroek.. Kom op man dat is toch raar

9 juni 2018 om 22:28

Je mag het raar vinden.. maar in vergelijking met andere dingen in de wereld, hoe raar is het dan. Eigenlijk niet iets om
Je druk over te maken... Nederland is nog steeds het land van Windmolens, kaas, en sinterklaas.. dusja

9 juni 2018 om 12:47

Bij de plaatselijke fitnessclub douchen de opa's zonder onderbroeken, daar wordt je niet blij van hoor.

9 juni 2018 om 20:43

Je hoeft er ook niet naar te kijken. Dat doe je dan toch echt zelf @jamalsalah.

Overigens heb ik dat douchen met onderbroek aan ook nooit begrepen. Maar he, iedereen is anders en heeft eigen meningen en ideeen over iets. Zolang je elkaar maar normaal behandeld is er niks aan de hand.

9 juni 2018 om 22:35

@henny

Het is ook niet dat je ernaar wilt kijken, maar als je het gewoon bizar vind om in kleine ruimte omringt te zijn met 5/6 naakte mannen.. Dan kan het zijn dat je ogen een keertje kruisen, maakt je echt niet homo. Maar die mensen moeten dat lekker zelf weten, dat maakt Nederland zo mooi toch.

9 juni 2018 om 23:58

ik zeg ook niet over homo zijn of iets dergelijks. maar als je het echt niet wilt zien is er altijd wel een manier om het te vermijden. daarnaast moet iedereen het uiteraard helemaal zelf weten. ik maak er geen probleem van verder, ieder zijn eigen ding wat dat betreft.

9 juni 2018 om 23:18

Waarschijnlijk allemaal pikkies van max 20 hier.. stel je niet zo aan man! Met een onderbroek aandouchen, ga dan lekker thuis douchen! Raar gedoe.. het ergste is nog dat die Nederlandse jongeren die rare gewoontes gaan nadoen om "er bij te horen" man man man.. waar is Nederland gebleven

9 juni 2018 om 07:48

Laat ze toch, voor ieder wat wils he, ik heb jarenlang met Moslims samen gevoetbald en die jongens douchen altijd met onderbroek aan, ik had daar geen last van en ik zou niet weten waarom of hoe iemand er uberhaupt last van zou moeten of kunnen hebben.

9 juni 2018 om 12:27

Zo is dat, lekker belangrijk. Als iemand vanwege geloof, schaamte of wat dan ook, liever apart, thuis of met onderbroek de douche in springt, mij een zorg.

Ik zou er pas moeite mee hebben als mensen vanwege geloof of wat dat ook, anderen op gaan leggen een onderbroek aan te trekken. Dan douche je maar lekker een half uurtje later.

9 juni 2018 om 18:43

Is het niet zo dat als dit vanwege het geloof is, dat dit door anderen is opgelegd? Of hebben ze allen hun eigen geloof verzonnen?

9 juni 2018 om 12:02

Aarebei
Je lichaamsdelen mag Niemand zien! Dit is wat ins geloof zegt, daarom hebben ze hun onderbroek aan. Ze maken hun lichaamsdelen wel gewoon schoon en wisselen ze hun onderbroek. Dit wordt alleen gedaan

9 juni 2018 om 12:33

Los van waar je allemaal in gelooft, iedereen heeft het recht om zichzelf te bedekken ongeacht de locatie.

9 juni 2018 om 17:20

Dat is niet wat de koran zegt yassin, het is puur de interpretatie door bepaalde imams die dat zegt.

9 juni 2018 om 21:51

yatsemata

de islam bestaat niet alleen uit de koran, maar ook uit de overleveringen(de berichten van de profeet) die zijn meer dan 100x groter dan de koran zelf. Deze berichten komen ook van Allah, maar ze zijn niet voor de koran bedoeld, anders zou de koran meer dan 700.000 verzen ofzo hebben.
De imam heeft dit niet verzonnen, ik ben zelf moslim. Ik weet wat meer dan jij, je kan mij niet wijs maken dat de koran dit niet vertelt, want ik weet dat er veel overleveringen zijn. dit zegt het wel.

9 juni 2018 om 13:52

Voor kinderen heeft het wel degelijk te maken met ontwikkeling. Steeds meer kinderen hebben een vertekend beeld van hoe een lichaam eruit ziet en ontwikkelen daardoor een gevoel voor schaamte terwijl dit niet nodig is. Binnen sportverenigingen merk je al dat jeugd eerder stopt met sporten vanwege deze onzekerheid en dit vertaald zich ook naar hun verdere leven. Voor hun zou het goed zijn om met de blote kont onder de douche te staan zodat ze zien dat er allerlei soorten en maten zijn en dat dit geen tot weinig invloed heeft op hun acceptatie.

Dat mensen uiteindelijk kiezen voor iets anders wegens persoonlijke en/of geloofsredenen moet echter ook gewoon gerespecteerd worden. Beide kanten kent zijn voordelen en nadelen.

9 juni 2018 om 14:11

@reds1965

Ik denk dat het beeld wat jij schets meer gevoed word door andere dingen. Ik denk dat plastische chirurgie hier een veel groter aandeel op heeft, of de hele mode wereld. En dat word hier wel gewoon lekker op de tv uitgezonden. Kinderen zijn zich wel bewust dat niet iedereen even grote dit of dat heeft. Gevoel van schaamte zit gewoon in je of niet, en die krijgt toch altijd een schok tijdens de puberteit. Dus hoe een kind erover dacht toen hij 7 was en toen hij 16 was kan mede door de puberteit beinvloed worden. Dus dan maakt het al niet meer uit dat je dacht dat het een gewenning was. Ik moest vroeger ook altijd van me adoptieouders mee naar een naaktcamping, tot ik op me 15e duidelijk heb aangegeven dat dit iets is wat ik niet wil, en ook iets is wat ik nooit normaal heb kunnen vinden. Ik liep op de camping altijd rond met een handdoek om mijn middel. Sorry, heb het altijd walgelijk gevonden me adoptie ouders naakt te zien, en andere hebben daar geen moeite mee. So be it.

9 juni 2018 om 14:47

Ik zeg nergens dat dit een oorzaak is en onderdeel van het probleem, ik zeg alleen dat het onderdeel kan zijn voor een oplossing van het probleem. Ik train al jaren jeugdspelers in verschillende sporten en ik zie gewoon een wezenlijk verschil in gedrag nadat ze met zijn allen in de blote kont onder de douche hebben gestaan. Daarvoor zie je juist heel veel ontwijkend gedrag bij sommige spelers. Zogenaamd geen tijd hebben en meteen na de wedstrijd vertrekken, jongens van wie pa of ma ineens altijd rijden naar uitwedstrijden nadat de regel is ingesteld dat je na uitwedstrijden verplicht bent om te douchen, jongens die snel hun kop onder de kraan steken en zeggen dat ze al gedouched zijn. Soms zelf jongens die helemaal leven voor de sport, niet goed onder de douche durven vanaf 14/15 jaar en zich uiteindelijk zelfs uitschrijven. Allemaal omdat ze vanuit de buitenwereld een onrealistisch beeld hebben gekregen van de werkelijkheid.

Uiteindelijk moet iedereen echter voor zichzelf beslissen wat hij/zij prettig vind. Spelers mogen van mij ook rustig met een onderbroek aan onder de douche. De enige verplichting die ik ze geef is dat ze altijd douchen naar een uitwedstrijd. Of ik het goed vind voor de ontwikkeling van een kind is een ander verhaal. Daarnaast is er wel een groot verschil tussen douchen met je leeftijdsgenootjes en naakt recreëren met je (adoptie)ouders.

9 juni 2018 om 15:46

@reds1965

Je zegt niet letterlijk dat dat het probleem is, maar je betrekt het niet voor niet in het gesprek, dus zie je het wel degelijk als een onderdeel van het probleem(en de oplossing). Ik ben zelf ook niet het type geweest die altijd bij de sportvereniging is blijven hangen. Helemaal niet om verplicht te douchen. Dat komt ook deels door mijn instelling, ik hou er niet van als ik iets verplicht moet. Het zou toch van de zotte zijn als ik bij basic-fit perse naakt moet douchen na elke training. Als een kind liever met zijn ouder meerijd naar huis, geeft dat wel aan hoe hij/zij douchen als iets prive’s beschouwd. Zoals ik het hoor mis je tegenwoordig samenhorigheid in jeugdelftallen. Maar je kan ook op andere manier samenhorigheid creeëren.

Waarom is naakt recreeeren met je adoptie ouders anders? Ik zit daar toch voor een groot gedeelte met leeftijdsgenote die ook naakt rondlopen. Ik heb broers en zussen die er niet eens om malen, ik was de gene die zich er niet prettig bij voelde. Gelukkig respecteerde mijn ouders dit, vanuit daaruit kan een kind ook gewoon een heel realistisch beeld krijgen van de werkelijkheid. Mijn werkelijkheid is dat iedereen anders is en je dit moet respecteren.

9 juni 2018 om 15:51

@reds1965

Maar ik vat alles wat je zegt gewoon positief op! Zoals ik hoor respecteer je het ook, Ik probeer je niet de les te lezen ofzo!!!

Douche zonder onderbroek maar moet zeggen: wel grappige en toffe imam, goede uitleg in de video

9 juni 2018 om 09:41

Die zie je wel vaker hoor haha. Alleen komen die minder in de media voor omdat ze geen sensatie opleveren.

ik douche altijd mn vuile kicksen mee,tot grote woede van het bestuur die de afvoerputjes moet onstoppen. thuis stop ik ze in de droger op lage stand. werkt super. dit even als handige tip tussendoor.

9 juni 2018 om 10:13

Vuile kicksen.. Die hebben plaats moeten maken voor potjes vaseline, gaasjes, slidingbroekje en verdraaide knietjes bij mij op de club. Leve het kunstgras.

9 juni 2018 om 10:34

Plus brandwonden door kunstgras.

9 juni 2018 om 10:48

Maar serieus: dan worden de schoenen toch knetterhard als ze uit de droger komen? Verdikke omaweetraad niveau maar ben wel benieuwd

9 juni 2018 om 18:47

En dan hoor je ze natuurlijk in te vetten.

Piemel is toch t zelfde als voet of oor. Gewoon n lichaamsdeel en niks bijzonders a aan. Vrouwen in t engelse voetbal douchen ook allemaal met slip en hemd aan. Te vies en te kinderachtig en die hebben niet eens de reden van t geloof.

9 juni 2018 om 08:53

Als het zo normaal is waarom ga jij naar een zwembad/strand met een zwembroek aan..? Of ga je naar het nudisten gedeelte waar alles lekker rond hangt? Als iemand met een onderbroek wil doushen is het zijn goed recht net zo als iemand die bloot wil doushen...(of geil je op andermans leuters?) ik heb er zelf geen moeite mee..als iedereen zich maar dousht..

9 juni 2018 om 08:53

Nee iets van normen en waarden heet dat maar hoe leg je dat uit aan iemand die piemel en oor hetzelfde vind.

9 juni 2018 om 09:19

Nee, is allemaal hetzelfde. Heeft ook dezelfde functie enzo hahahaha. Nee, ik zal ook de fascinatie rondom dit onderwerp nooit begrijpen. Ik heb na trainingen ook altijd met mn onderbroek aan gedoucht en dit gebeurt onder niet-moslims ook gewoon. Dat is idd iets met normen, waarden en respect voor je lichaam en anderen.

9 juni 2018 om 10:52

AniBankai Dus omdat ik mijn swans wel gewoon uitlaat onder de douche, wat in dit land niet abnormaal is, heb ik niet de normen en waarden en respect voor mijn lichaam? Dat insinueer je nu nl.

9 juni 2018 om 11:43

@twenteov Nee, je hebt gelijk. Mijn reactie was te zwart/wit. Excuses.

9 juni 2018 om 12:07

Dit is niet waar! Die lichaamsdelen is heel anders, wat is ons geloof niet gezien mag worden

9 juni 2018 om 13:05

Nou geef iemand in het vervolg dan een piemel in plaats van een hand, of een luisterend piemel ik denk dat heel veel mensen het echt zullen waarderen.

9 juni 2018 om 16:04

Het zijn toch wel vrij bijzondere lichaamsdelen en in de meeste menselijke cultuur is het op zich vrij normaal om die lichaamsdelen te bedekken. Op het strand lopen we ook gewoon met een zwembroek aan, op een warme dag lopen de meeste mensen ook niet naakt door hun huis. Als je in een studentenhuis woont en je naakt slaapt is het vaak niet zo dat je dan naakt naar de wc gaat 's nachts. Zelfs bij zwembaden zijn er bijna overal omkleedhokjes en douchen mensen met hun zwembroek aan (moet je je eens voorstellen dat je hebt gezwommen, wilt gaan douchen en dan opeens je zwembroek daar uittrekt - dat zou echt belachelijk zijn). Dat is gewoon menselijke cultuur.

In dat opzicht snap ik het douchen in een onderbroek wel. In elk aspect van ons dagelijks leven is het normaal om je edele delen te bedekken en niet zomaar aan anderen te tonen. Dan is het logisch dat veel mensen er niet opeens een uitzondering van maken als je na de sport moet douchen. Verder doet het er toch ook geen flikker toe wat of mensen met of zonder onderbroek aan douchen? Jij hebt er zelf geen last van, en als die andere mensen zich daar beter bij voelen of als dat moet van het geloof dan heb je toch geen enkele grond om erover te gaan klagen?

11 juni 2018 om 09:39

aangezien hier t geloof nogal vaak wordt aangehaald, dan weet je ook wanneer mensen met lichaamsbedekking begonnen zijn. Pas toen ze begonnen met zondigen en zich gingen schamen voor elkaar.

Gaat er trouwens nooit iemand van jullie naar de sauna?
of alleen op de badkleding dinsdag

Schandalig eigenlijk als ik dr comments zie? Wij als nederlanders noemen iemand meteen smerig of kinderachtig of niet normaal als die even anders is. We kunnen elkaar niet accepteren om wie we zijn en er staat altijd wel een oordeel klaar zonder goed na te denken. Dit vind ik zelf erger dat in de onderbroek douchen. Ik heb 2 marokaanse jongens in het team die dat doen. Wat boeit et? Ik hoef toch niet mee te doen? Hij stoort mij er niet mee en het is zijn reet en piemel die er last van hebben. Waarom elkaar dan smerig en kinderachtig noemen?

9 juni 2018 om 08:26

Het is ook niet kinderachtig, aangezien kinderen die schaamte niet kennen.

9 juni 2018 om 09:21

Daar heb je het mis. Genoeg kinderen die wel die schaamte kennen en begrijpen waarom het gebeurt.

11 juni 2018 om 09:32

kinderen schamen zich er alleen voor, als ze dat door hun ouders zo wordt aangeleerd (even los van geloofsredenen)

9 juni 2018 om 09:57

Jij vindt het schandalig dat andere een andere mening hebben, maar zelf ga je daar vervolgens over tekeer. Je doet dus precies hetzelfde.

9 juni 2018 om 16:56

@Woezel

Nee hii vind het niet schandalig dat andere daar een mening over hebben, maar hij vind het schandalig hoe dat bij sommige tot uitting komt. Die roepen elkaar gelijk kinderachtig dit dat. Zonder elkaar in waarde te laten. Een gezonde discussie begint bij het elkaar in waarde laten. Dus wat je zegt slaat nergens op helaas.

Ik ben trainer van een 17-1 alleen blanke jongens en die douche allemaal met onderbroek aan toch niks mis mee. Ik douche thuis ook met onderbroek aan en maak ik hem meteen schoon onder de douche

De grootste onzin die er bestaat. Discussie over het douchen met onderbroek of niet, who cares man. Zogenaamd maakt men zich zoooo druk om een andersmans hygiene, houdt toch op man wat kan het jou schelen.

Maken jullie je echt zo druk om andermans hygiene of het feit dat het moslims zijn die het doen.

Als mensen zich anders gedragen als jezelf gelijk maar weer bashen, en maar afvragen waarom we niet normaal met elkaar om kunnen gaan, maar kijk ff naar jezelf, jij bent degene die een ander man naakt wilt zien.

Waarom is het voor jou zo belangrijk dat een man perse naakt moet zijn? Hij kan zichzelf gewoon goed wassen hoor met een broekje

9 juni 2018 om 09:24

Mensen zien het als een aanval op het nederlandse gedachtegoed zelfs wanneer het niet eens het nederlandse gedachtegoed is.

Een ieder heeft toch het recht om zijn lichaam te delen met wie hij wilt? Niet iedereen hoeft je naakt te zien toch? Ook al zijn het een stel mannen. Wie zegt dat je naakt moet douchen? Is dat een wet of een regel? Zo niet heeft iedereen het recht om te doen wat ze willen lijkt mij. En iedereen doet net alsof je niet schoon kan worden als je met je ondergoed doucht, hou op zeg!

Waarom moet je hier een oordeel over hebben, als iemand in zijn onderbroek wil douchen prima. Zo vermoeiend al die figuren die een mening moeten hebben over zaken die zij toevallig anders doen. Laat iedereen lekker doen waar hij of zij zich goed bij voelt, kappen met dat kinderlijke oordelen.

Ik snap de hele hype niet onder Nederlanders dat ‘douchen met onderbroek aan’ vies is? Voor de wedstrijd deed ik standaard een schone boxer aan en na de wedstrijd douche ik ermee en gaat die in een plastic tas? Woow vet erg?? En Moslims reinigen hun zelf altijd na een grote boodschap, dus dat betekent niet alleen met papier afvegen maar ook met water. Dat is een gewoonte! In het Islam draait het juist om de reiniging van het lichaam. Zelfs thuis douchen heel veel moslims met een boxer aan.

Waar maakt iedereen zich druk om? Ik zou het pas vervelend vinden als de marrokaanse meiden ook hun kleren onder de douche aan zouden houden, maar dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt!

9 juni 2018 om 14:37

Zit je in een vrouwenelftal?

Een ieder moet lekker douchen zoals diegene dat wilt. Al moet ik wel zeggen dat Hollanders/niet moslims met boxers douchen iets is van de laatste 5/6 jaar.
Moslims doen dit al veel langer.
Voorop gesteld dat een ieder moet doen wat hij wilt, kan ik meer begrip opbrengen voor moslims die dit doen, die doen dit namelijk vanuit een (geloofd) overtuiging, dan voor Hollanders waar ik het gevoel bij krijg dat het voor de bühne is. Tenminste, in de teams waar ik in speel(de) lijkt dat zo.

10 juni 2018 om 13:22

Rugnummer

In ons geloof is het niet toegestaan wanneer je de pubertijd(hier gaan de hormonen enzo werken(dit weet je wel)) bereikt hebt om je geslachtdelen aan andere te laten zien. Laat staan die openbare wc's en douchen waar andere het kunnen zien. Het heeft niks met voetbal te maken.

9 juni 2018 om 13:45

Je kan toch gewoon jezelf wassen onder je boxer. Ik snap de reacties niet? Zitten er sloten op de boxers?
Je kan toch gewoon met je handen overal bij zonder dat je je boxer uit doet.
Waar maak jij je druk om man. Effe sirieus!

9 juni 2018 om 17:10

@Rugnummer

Kinderen van 15 zijn gewoon intelligent genoeg om over volwassen dingen na te denken, zo ook geloof. Of dit betekend dat ze de rest van hun leven vanuit die overtuiging uit gaan is een tweede.. maar om dat weg te zetten als onzin slaat nergens op. Dan staat er nog een filmpje met een Imam die uitlegt waarom dat in de Islam niet kan, zeg jij nog doodleuk dat het wel iets van de jongere generatie zou zijn..?!? Ooit welleens aan gedacht dat de Turken en Marrokanen met wie jij blijkbaar douchde misschien wel helemaal niet die geloofsovertuiging hadden. Dat iemand Turk of Marrokaan is maakt hem geen moslim. Daarna ga je nog cynisch doen dat het waarschijnlijk aan de schepper zelf ligt. Gaat alles wel goed met jou?

Als je er zo over nadenkt is het eigenlijk best raar met 15 naakte spelers onder de douche op een vierkante meter. En dat zeg ik als hollander. Begrijp wel dat veel Nederlanders nu ook allemaal met boxers douchen omdat het gewoon fijn is.

9 juni 2018 om 10:56

Heel raar inderdaad. Waarom zou je schoon willen worden na een zweetpartij om na de tijd lekker schoon samen de kantine in te gaan?

9 juni 2018 om 13:18

Ja en jij denkt dat er van de 15 niet 1 is die wel heel erg diep in jou gaatje wil kijken. of aan je slurf wil zitten. gewoon common sense homo's bestaan ook in de douche ruimtes. En dat is voor mij al genoeg reden om niet naakt te douchen sterker nog ik jog liever naar huis en ga daar lekker naakt en uitgebreid douchen. wil jij met 15 naakte mannen in een douche staan be my geust.

Ik heb bij een club in de achterhoek gevoetbald. Toen wij op een gegeven leeftijd in de C-elftallen belanden, begon iedereen in de onderbroek te douchen, terwijl er maar 1 moslim in ons team speelde. Door hem kwam het zeker niet. Het heeft iets te maken met puberteit, en je ziet het dus ook bij compleet blanke Nederlandse clubs.

Op de Hockey douchen we sws nooit, lekker smerig. Gewoon direct aan het bier en op het fietsje terug naar huis. Volgens mij is dit op veel Hockeyclubs ook zo, dus zo zie je maar weer dat zelf onder "Nederlanders" er cultuur verschillen zijn. Prima toch?

Ik weet niet voor jullie maar ik douche altijd met mijn boxer aan op de voetbal.

Er zijn een hoop cultuur verschillen of geloofdingentjes waar ik mijn vraagtekens bij zet maar dit is echt een ding in de categorie "lekker boeiend". Laat ze lekker. Ze zijn er niemand mee tot last dus waarom zouden wij ons hier druk over moeten maken. Bovendien zijn er ook genoeg niet allochtonen Nederlanders die douchen met hun onderbroek aan. Ik vind het onzin maar als iedereen die het wel doet zich daar goed bij voelt, prima toch?

9 juni 2018 om 13:44

Blijkbaar zijn ze sommigen wel tot last! want die kunnen er niet tegen als mensen anders zijn dan zij, je moet je kleden zoals zij doen je moet eten wat zij eten en je moet vooral niet je onderbroek aanhouden tijdens het douchen, want dan tast je hun eer en levensbeschouwing in het negatieve aan. En dan dring je ze dingen op! die ze hellemaal niet willen zoals eh eh .... ja dat dus.

Ik heb 25jaar gevoetbald en nog nooit iemand met een onderbroek zien douchen..blijkbaar nooit een echte moslim in mn team gehad.

Als ze het anderen maar niet opleggen om hetzelfde te doen. Het moet voor iedereen een vrije keuze zijn.

Het klinkt wel beter hoor want als iemand zou gaan klagen zou ik gewoon zeggen . Weet je waarom ik dat doe je vrouw zei last night bedek hem anders ziet me man hoe mij gat zo groot is geworden háha. Waar maken we ons druk om laat iedereen ze ding doen . Ik ben goed opgevoed en ik heb geleerd je wilt gerespecteerd worden moet je ook respect tonen . Want je kan niet iets krijgen wat je niet zelf geeft . Maarja dat zal vast de kaaskop in me zijn háha

Ik douchte in mijn onderbroek omdat ik een kleinere lul had dan mijn teamgenoten.

Waar is de andere helft van Marokko in de opening van het filmpje.

Oh, doe ik ook. Voel me anders niet op mijn gemak als ik in het openbaar douch. Ik zou daar geen groot punt over maken.

Als ik terugdenk aan vroeger dan waren er genoeg Nederlandse jongens die graag een broekje hadden aangehouden tijdens het douchen. Je keek toch naar elkaar en bij de minste afwijking waren de grappen soms keihard. Ik kon er altijd wel om lachen maar de persoon in kwestie stond er vaak wat ongemakkelijk bij. Als ik in het zwembad douche hou ik ook mijn zwembroek aan dus voor mij totaal geen probleem als iemand zijn onderbroek draagt tijdens het douchen.

9 juni 2018 om 16:39

Die vergelijking gaat mank want in een zwembad is het juist de bedoeling om je zwembroek aan te houden.

Ik heb met veel Marokkaanse jongens gevoetbald, ongeveer de helft douchte met broek aan en de andere helft niet

Er werd wel eens een dolletje mee gemaakt, maar er werd ook nooit een punt van gemaakt

We accepteerden ook de jongens die een broek aanhielden, daar werd nooit lullig over gedaan

Ieder zijn keus

9 juni 2018 om 14:34

Daarbij gezegd: ik heb me kapot geërgerd aan Johan Derksen toen hij over dit onderwerp begon

Hij noemde het een onderdeel van de integratie, maar als jij je ongemakkelijk voelt om naakt met anderen onder de douche te staan kan niemand je dwingen om dat wel te doen

Dat heet vrijheid meneer Derksen, en dat is een hoger goed dan iemand te dwingen te "integreren"

Je moet wel toegeven dat we hier altijd zo bezorgd zijn over alles wat met de moslims te maken heeft

Hun vrijheid, hun klederdracht, hun rechten, en nu...hun hygiene. Jaja mensen, er zijn er vandaag die comments plaatsen met de bezorgdheid over de hygiene van de moslims! Want stel je voor, wassen met een boxershort aan...jakkes. Dat kan ziektes opleveren...

Zolang je niemand lastigvalt, is dit toch prima? Zelfs niet-moslims doen het ook, prima toch? Als je met een burkini wil rondlopen op het strand, prima? Als je een minirokje aan wil doen en je lichaam laat zien (vind ik heel leuk trouwens), prima? Als je met mannen of vrouwen in bed wil, prima? Het is jouw leven!!

Deze samenleving is verrot want we kunnen letterlijk niks meer verdragen van elkaar. Elkaar respecteren is meer een uitdaging geworden in plaats van dat het de norm is.

Ik weet niet beter dat iedereen een boxer aan heeft met douchen

Maakt het wel lastiger om in de douche te plassen, zo'n onderbroek.

Man man man , wat kansloos dit, wtf kan het iemand schelen of iemand met boxer, blokzeep, vloeibare zeep doucht, hell... ook al poets iemand zn smoel met haarwax wat kan het jou schelen?? maak je druk om dingen die het waard zijn... Ik irriteer me ook aan nederlanders die Roti eten met een mes en vork hahahaha maar wtf man .. iedereen zn ding toch

Bij ons doucht er een gast ook in zn onderbroek. Wij lachen hem uit en zeggen dat-ie zich waarschlijk schaamt voorz’n pinkeltje.

Hij kan er wel om lachen en wij ook. Is toch ook prima. Lekker zelf weten, zolang je maar niet gaat huilen als mensen er een geintje over maken.

Toen ik nog op voetbal zat douchte ons (blank) team ook iedereen met onderbroek aan. Vind het zelf ook fijner douchen zo, dus het is echt niet iets wat alleen moslims doen. Ook snap ik niet waarom zo veel mensen per se willen dat een groep mannen naakt douchen. Ik vind het zelf maar een beetje onzin dat bidden en de ramadan doen, maar dat moeten ze ook zelf weten. De gasten kwamen erg sympathiek over en doen niemand iets kwaad, niks mis mee dan toch.

Het wordt eens tijd dat we elkaars wereldbeeld gaan respecteren ipv te oordelen wat wel of niet normaal is? Voor inwoners uit India is het bijvoorbeeld heel normaal om een uur op de bus te wachten, terwijl wij hier in Nederland al snel gaan klagen zodra de bus 1 minuut telaat komt. Gewoon elkaar accepteren en respecteren punt uit.

Wij douchen gewoon in onze blote Tokus. Hou je een onderbroek aan, dan heb je een kutje...

Vreemde discussie ontstaat hier. Ik zie mensen zeggen dat ze gewoon naakt moeten douchen, waarop mensen reageren met de vraag wie bepaalt wat normaal is. Hele vreemde reactie, omdat het bij moslims is vastgelegd wat voor hen gewoon is en zij daar niet van af willen/kunnen wijken.

9 juni 2018 om 21:34

Ik snap voora niet dat het iemand kan schelen hoe iemand doucht. Voor mijn part douch je in een kerstman pak, boeiend.

9 juni 2018 om 21:46

Als je nog nooit het geslachtsdeel van een leeftijdsgenoot gezien hebt, maar wel met regelmaat naar Keiran Lee en Johnny Sins kijkt (niet Googlen op werk of kantoor, NSFW) dan is het niet vreemd dat je als gemiddelde puber nogal onderbedeeld voelt, en daar ook onzeker over bent.

Ze schamen zich omdat ze gemiddeld nogal klein geschapen zijn.

Preuts gedoe.

10 juni 2018 om 02:53

Waarom zou je, je geslachtsdeel dan laten zien als je groot geschapen bent?

Al deze reacties tonen het hele probleem aan nl: het accepteren van een mening, geloof of wat dan ook.als we dat zouden doen, het gedachtegoed van een ander accepteren, , zou er geen oorlog zijn en bestond deze rubriek niet

Mensen vinden het vreemd als mannen niet naakt met elkaar douchen. Het moet niet gekker worden.

Ik heb zelf nooit meegemaakt dat iemand zn onderbroek aanhield. Hoe gaat dat in de praktijk dan? Droog je na het douchen je onderbroek zo goed mogelijk af en stap je dan in je broek? Of sla je een handdoek om zodat je je onderbroek uit kunt doen en een nieuwe aan kunt trekken en stap je daarna pas in je broek?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren