Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barcelona onderhandelt intensief met Ajax; Overmars ligt dwars’

Laatste update:

Frenkie de Jong blijft nadrukkelijk op de radar staan van Barcelona. De verdediger annex middenvelder van Ajax wordt al maanden in verband gebracht met een transfer naar de Catalaanse grootmacht en Mundo Deportivo weet donderdag te melden dat Barcelona reeds met het management van De Jong én met Ajax heeft gesproken over een overgang.

Het eerste plan van Barcelona was dat De Jong in 2019 naar Catalonië verkast, maar volgens de krant is het ook goed mogelijk dat een overgang deze zomer al plaatsvindt. Marc Overmars, directeur spelerszaken bij de Amsterdamse club, heeft echter geen intentie om De Jong al te laten gaan. Barcelona heeft bij de entourage van De Jong wel duidelijk gemaakt dat men wel iets ziet in een zomerse transfer.

De Jong is vereerd dat de jongeling wordt gelinkt aan Barcelona, maar vooralsnog dwarsboomt Overmars een overstap, zo klinkt het. Toch blijft Barcelona in onderhandeling met Ajax. De Jong is al eens in Spanje geweest om te praten over zijn toekomst. Mundo Deportivo meldt tevens dat er intern bij Ajax kritiek is op Overmars. Spelers zouden niet helemaal achter het aankoopbeleid van de directeur staan.

Verwacht jij dat Frenkie de Jong volgend seizoen nog steeds actief is voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Logisch dat Ajax dwars ligt. Geld genoeg op de bank. Ajax hoeft niet te verkopen daarom. Ze zouden eens, met dat geld wat ze op de bank hebben, het salaris plafond moeten verdubbelen. Hierdoor zullen spelers in het buitenland ook weer meer oren hebben om naar Ajax te komen.

31 mei 2018 om 08:55

Ik hoop en verwacht toch dat Frenkie snel met een glimlach richting Barca reist. Tijd verspillen bij Ajax kan zelfs al zijn Barcadromen compleet de vernieling in brengen. Overmars zal dan altijd de man zijn die Frenkies Barcadromen om zeep hielp. Dit wilt toch niemand ?

31 mei 2018 om 09:04

Het belang van Marc Overmars ligt niet bij Barcelona en Frenkie de Jong, maar bij Ajax!

31 mei 2018 om 09:08

Klopt,maar dit hoeft geen probleem te zijn als alle partijen er van kunnen profiteren. Ik verwacht daarom snel nieuws rondom Frenkies transfer.

31 mei 2018 om 09:19

Psgparis, na het lezen van je comments heb ik het gevoel dat je niet geheel de positie en het bijbehorende werk van Overmars begrijpt.

31 mei 2018 om 09:25

Inderdaad, Marc heeft 1 belang en dat is Ajax. Zijn salaris wordt door Ajax betaald. Marc wil eerst sportief oogsten met de talenten die er rondlopen alvorens ze verkocht mogen worden. Ver reiken in Europa en natuurlijk landskampioen worden. Zeker een Kluivert en een Frenkie de Jong hebben geen van beide meegemaakt als basisspeler (vorig seizoen EL en kampioenschap is helemaal een tijd terug)
Laat ze eerst maar een kwartfinale CL halen en landskampioen worden als basisspeler.
Dan kom je bij je nieuwe club ook anders binnen.
En aapjes van 19/ 20 jaar een mening laten hebben over het aankoopbeleid van Overmars....laat me niet lachen.
Marc doet over het algemeen de laatste paar jaar prima aankopen.
Labyad lijkt me prima, Tagliafico schot in de roos, Schuurs uitstekend met het oog op de toekomst, over Bande en Magallan weten we te weinig, laten we dat eerst afwachten.

31 mei 2018 om 11:18

Haha wat zit jou dwars kerel? Dit is toch van de zotte wat je allemaal uitkraamt.

Die gast is net 20, heeft een van de beek, schone en Ziyech voor zich moeten dulden en rustig zijn kans afwachten.

Je moet het maximale uit jonge spelers halen. En wanneer is dat? Als ze gretig zijn. Ze hebben jarenlang altijd in de basis gestaan zonder enige concurrentie, omdat Frenkie gewoon de allerbeste is.

Bij Ajax is dat echter anders. Hier spelen allemaal toppers en is het knokken voor je plek en de tijd die je krijgt maximaal gebruiken. Dan bouw je dan langzaam op totdat je een volwaardige Ajax 1 speler bent die in de basis hoort. Je moet het verdienen. Ik zeg niet dat Frenkie het niet verdient, want hij is in mijn ogen de beste middenvelder van Ajax met de meeste flair.

Hij is afgelopen jaar rustig gebracht en zal steeds meer en meer kansen krijgen. Als Ziyech weg is en schone te oud, dan komt Frenkie aan de beurt en dat weet hij donders goed.

31 mei 2018 om 11:34

@ Nielsheideman. Dat klopt helemaal, maar de spelers van Ajax zijn naar Ajax gekomen omdat ze in de grootste etalage van NL spelen en hopen dat ze snel opgepikt worden door het buitenland. De meeste talenten kiezen voor Ajax en niet voor de, in de laatste jaren, meest succesvolle Nederlandse club Psv. Waarom......? Bij Psv gaat het om Psv, bij Ajax gaat het om het talent, fuck Ajax. Je ziet dat ze geen enkele emotionele binding hebben met de club. Zo snel mogelijk wegwezen. De nederlandse media helpt daar zeer aan mee. 1 goede wedstrijd en het woord goudhaantje of toptalent schittert weer eens op de voorpagina van de Telegraaf. Buitenlandse media pikt dat op en weg zijn de talentjes. Het is het beleid dat niet klopt..... Nu gaat Marc voor Ajax en dan schrijven de kranten weer dat ie dwars ligt. Ja, heerlijk lezen dit soort artikelen voor een niet Ajax-supporter

31 mei 2018 om 08:57

Pas geleden gelezen dat het salarisplafond al lang omhoog is - in 1 vd vele Kluivert verhalen kwam dit naar voren.
Volgens mij is Barca een soort jong schaduw tems aan het kopen en dan weer stallen bij de clubs waar ze gekocht worden bv zodat ze over een paar jaar goedkoop een paar toppers hebben ipv 100 miljoen te moeten uitgeven voor slechts 1. Als club individueel best een goede move maar drijft de prijs wel flink op

31 mei 2018 om 09:43

Als je het salarisplafond verdubbelt dan ga je al snel van 1 mln naar 2 mln per jaar. Dat zou betekenen dat het salaris van je gehele selectie per jaar flink gaat toenemen met misschien wel 10 tot 15 miljoen extra. Dat kun je dan een aantal seizoenen volhouden, maar dan stroomt je bankrekening snel leeg.

31 mei 2018 om 11:56

atleticofc

Als je uitgaat van de kerncijfers van het huidige boekjaar (waarin alleen al een resultaat 'vergoedingssommen van bijna 80 miljoen gerealiseerd wordt (dat is geen zuivere winst uiteraard, je moet van dit bedrag alle betaalde vergoedingen, fees voor makelaars, afschrijvingen en boekwaardes van aftrekken)) dan blijkt dat Ajax op een begroting van 80 miljoen Euro ruim 55 miljoen besteed aan salarissen. Saillant detail, het operationele resultaat van Ajax was bijna vijf miljoen negatief.

Maar dit komt er dus op neer dat Ajax nu al structureel bijna 70& van de begroting uitgeeft aan salarissen. En dan zeg jij: 'joh, ga je topspelers eens wat meer betalen!'.... Op voorhand geen bijzonder verstandig besluit, als je het mij vraagt. Op die manier, met een paar magere jaartjes, trek je namelijk bijzonder snel je eigen vermogen leeg. En in wezen komt dat er vooral op neer dat je dus gaat speculeren op het realiseren, elk seizoen, van een paar mooie transfers. Wat nu al die een paar jaar uitblijven dan?

Nee, géén terugkeer van Jaake en Van der Boog beleid! Je zou denken dat Ajaxfans hn lesje destijds wel geleerd hadden maar kennelijk hebben alleen Sar en Overmars dat gedaan en hun fans nog niet.

31 mei 2018 om 11:59

De "grootverdieners" komen in de buurt van het plafond, de rest van de selectie krijgt gewoon betaald volgens de piramide..

Daarbij komen de Europese verdiensten (mochten we het halen) erbij en kan je als Ajax zijnde de Bayern route nemen, waarmee elk jaar dus Europees gespeeld zou worden met de beste spelers uit Nederland plus buitenlandse aankoop. Dan loopt het vermogen heel snel richting de 250 a 300 miljoen.

31 mei 2018 om 12:11

Je kunt het salarisplafond niet verhogen met eigen vermogen. Dat kan enkel met structurele inkomsten, via eigen vermogen is totaal onverantwoord en de KNVB zal dan ook simpelweg moeten ingrijpen.

31 mei 2018 om 12:18

@Bassie, salarisplafond hoef je niet per se te verhogen, maar je kunt wel voor sommige spelers, die erg belangrijk zijn, het salarisplafond negeren. Je zou bijvoorbeeld 10 miljoen euro uit eigen vermogen kunnen reserveren om het salaris over 5 jaar te spreiden en die speler 2 miljoen per jaar te geven.

31 mei 2018 om 12:47

Het is van cruciaal belang dat we de Arena zo snel mogelijk in eigen beheer hebben. Dat zorgt voor een stuk meer flexibiliteit, hopelijk kunnen we dan dragende spelers net 1 jaar langer behouden. Als dan de prestaties een stuk verbeteren kan je misschien nog een extra jaartje eraan vastplakken. Als een Sanchez of Klaassen 2 jaar langer zou blijven dan ben je al het Bayern van Nederland, iets wat toch het streven hoort te zijn.

31 mei 2018 om 16:40

Bassie, je kunt het salarisplafond uiteraard wel verhogen met eigen vermogen. Eigen vermogen levert rendement op en dit rendement zou je dus jaarlijks ergens kunnen inzetten. Als het eigen vermogen nog meer stijgt, dan stijgt dit rendement zelfs nog meer.

31 mei 2018 om 14:07

Dit is vooral voetbalzone.. die zijn nogal dik van Ajax en hun spelers.. wanneer lees ik eens dat een PSV of Fey speler.. of die rechtsbuiten van AZ voor 60 miljoen verkocht gaat worden??

Nee het is kluivert (waarvan ik totaal geen hoge pet op heb), de ligt (goede speler maar laat het eerst eens zien tegen een echte spits en niet die eredivisie spelers).. en de jong (mwaa moet het nog zien, zie geen directe Macherano in deze jonge eerlijk gezegd maar hij is nog jong en kan verassen).. dan hebben we gelukkig de tijd gehad dat Dolberg voor 50M naar de spurs ging etc etc.. VZ stop met deze onzin Ajax spelers zijn niks ze kunnen de eredivisie.. die niks voorsteld in het voetbal niet eens winnen.. denk je dat een barca op spelers van onze competitie zit te wachten.. hou op hou op.. :D

31 mei 2018 om 15:40

Als je accuraat nieuws wilt lezen, moet je naar VI gaan. Als je Voetbalzone een beetje kent weet je dat dit platform het harde nieuws brengt, maar evenzeer de berichtgeving in binnen -en buitenland, inclusief het non-nieuws, fake-nieuws en tabloidachterklap. Dat de belangstelling naar Ajacieden uitgaat mag duidelijk zijn; bij Feyenoord en PSV lopen op Lozano na geen kaskrakers rond waar hun club zich over in de handen wrijft.

Overigens vind ik je opmerking over De Ligt vreemd. Laat het eerst maar eens tegen een echte spits zien? Mathijs de Ligt had 90 minuten Ronaldo in de tas tegen Portugal; die mag dan wel van een andere planeet zijn, maar volgens mij is dat wel de beste spits die deze wereld kent momenteel. Dat zijn vijf Champions League-winsten en evenzoveel Gouden Ballen die je dan kleinkrijgt als 18-jarige. De Ligt over een kam scheren met Kluivert gaat helemaal nergens over.

1 juni 2018 om 13:25

Klopt helemaal over Ronaldo.. maargoed 1 wedstrijd zegt niet veel voor mij.. laat hem eens 8 jaar presteren.. hoeveel eendagsvliegen hebben we de laatste jaren ggezien die na 1 goed seizoen vertrokken en niks klaar maakten?? Ook is Portugal (ondanks hun verassende EK winst) in mijn ogen niet het beste team om Ronaldo te laten functioneren..

Ja en dan? In t 3e niveau van Spanje spelen? Kom op Barca, als je hem haalt laat hem dan 2 jaar verhuren aan Ajax

31 mei 2018 om 08:45

Bonnes, ze komen over twee tegen jaar maar terug met een wat grotere koffer met geld.

31 mei 2018 om 09:20

Ze betalen over een paar jaar gewoon de hoofdprijs. Ze denken echt dat ze een bepaalde macht hebben in catalonie en dat Ajax zn grootste talenten wel ff voor een prikkie weg gaan doen. Dream on, voor 60 mil mogen ze Frenkie nu hebben en anders gauw opdonderen! Geen cadeautjes meer weggeven Ajax en Frenk staat nog lang onder contract gelukkig

31 mei 2018 om 11:17

Dream on dat Ajax 60 miljoen gaat krijgen! Als Frenkie kwaad wil dan spant hij een arbitragezaak aan tegen Ajax onder het mom positieverbetering. Alle rechters zullen hem hier in gelijk geven want Barca is financieel en sportief een absolute verbetering.

Desnoods vraagt hij de gebroeders de Boer even om advies hoe hij dit het beste kan aanpakken.

31 mei 2018 om 12:15

Zijn die wél in het gelijk gesteld??

31 mei 2018 om 14:10

idd.. die jonges van Ajax gaan geen van alle komend jaar in de basis staan bij Barca.. en ook niet het jaar erop.. we zijn altijd erg vol van onszelf.. maar wanneer hebben we nog eens een CL seizoen gespeeld waar we met 3 clubs mee deden?? ooit?? En onze jeugd heeft ons de afgelopen jaren ook geen EK of WK laten voetballen.. we zijn een derde wereld voetbal land aan het worden hoe pijnlijk het ook is..

Tuurlijk laat maar weer gaan de mensen hebben dr scc toch alweer verlengt. Nog geen eens een heel seizoen in de basis pfff.

31 mei 2018 om 08:35

Heb je het stuk wel gelezen of roep je maar gewoon wat.
Staat duidelijk in de tekst dat Overmars niet wil verkopen en dwars ligt.

31 mei 2018 om 09:04

Zal Barcelona hem ooit weleens op het middenveld hebben zien spelen? de positie waarvoor ze hem willen kopen.
Ik zal het een bizarre transfer vinden, Ajax koopt een jongen van bijna 20 de enorm goed schijnt te zijn van Willem 2 maar hij heeft daar nooit in het eerste gestaan, vervolgens wil Barcelona hem kopen van Ajax (waar je in deze dagen echt de hoofprijs moet betalen omdat ze toch al streven van het geld) terwijl hij daar ook amper een wedstrijd op het middenveld heeft gespeeld.

31 mei 2018 om 09:14

En op een dag knapt de zeepbel, stort de voetbalmarkt in en wordt alles weer 'normaal'. Althans, dat hoop ik.

31 mei 2018 om 10:33

@gilau: en daarom zou een transfer van F. De Jong voor de voetbalmarkt goed zijn en voor het Nederlands elftal niet. Op een gegeven moment gaat er zoveel (onzichtbaar) geld om in het voetbal dat de bubbel wel moet barsten. Net als bij de banken.

31 mei 2018 om 11:39

@gilau

Reken er maar niet al te hard op. Er wordt ontzettend veel geld verdiend in de voetballerij, simpelweg omdat de basis goed is: er zijn heel veel mensen intrinsiek geã¯nteresseerd in voetbal en ze zijn bereid om er geld aan uit te geven. Dat kan gaan via shirtjes, toegangskaarten, betaal-tv, aankopen bij sponsoren, you name it. Die interesse in voetbal is niet kleiner aan het worden. Zolang dat er is, zit er gruwelijk veel geld, zeker met nieuwe markten die aangeboord worden, zoals in Aziã«.

Daarnaast heb je nog de categorie oliesjeiks die geen geld hoeven te verdienen aan het voetbal, maar bereid zijn er op te verliezen. Dus er stroomt ook nog eens extra extern geld de voetballerij binnen.

Als Ajax nog wil dat er met een vertrek van Ziyech iemand op het middenveld overblijft die opendraait en met wat risico iemand voor hem inspeelt, kan je Frenkie beter nog even bij je houden.

Het gaat toch nergens meer over. Iedere speler die amper 30 wedstrijden voor Ajax 1 heeft gespeeld is plots al klaar voor de internationale top. Frenkie is een groot talent maar wat heeft hij tot nu toe in de Eredivisie laten zien? Ja tegen teams als VVV heeft hij geã«xcelleerd. Maar veel topwedstrijden heeft hij nog niet gespeeld en in Europees verband heb ik hem ook nog niet zien spelen. Zelfde geldt overigens voor Kluivertje... Waarom leiden we nog spelers op als we ze al moeten verkopen voordat we er zelf sportief iets aan hebben gehad? Heel leuk een dikke bankrekening maar ik zie liever 11 goede spelers op het veld.

31 mei 2018 om 08:37

Ja en dan lezen we ook dat spelers niet achter het beleid staan. Jij tekent toch voor x aantal jaar. Maar tegenwoordig een leuk seizoen presteren en ze kapen alles weg. Je hele fundament moet je opnieuw bouwen en Frenkie is niet eens echt echt basisspeler geworden. Ik heb het idee dat topclubs Ajax interessanter vinden als daarvoor. Zij zien Ajax als bron er komt altijd wel iets moois uit die vijver. Laten we in Amsterdam vast maar wekelijks scouten.

31 mei 2018 om 09:00

Ik vind het zo’n losse flodder dat “spelers staan miet achter het beleid”... als Ajax een nieuwe CV koopt dan zal Wober niet direct gelukkig zijn; een nieuwe Middenvelder en iemand anders is ook niet blij en dan ja die spelers zijn het dan niet eens met het aankoop beleid

31 mei 2018 om 10:22

Wat betreft je "jij teken toch voor x aantal jaar" mogen spelers wel een voorbeeld nemen aan Cillissen. Zit op de bank bij Barca, keept goed wanneer hij keept en staat in de belangstelling van genoeg clubs. Toch blijft hij respectvol naar zijn club en geeft aan met volle verstand zoveel jaar getekend te hebben. Natuurlijk horen we Frankie hier nog niet klagen, maar er zitten soms spelers tussen die verlengen voor een dikker salaris maar zo snel en goedkoop mogelijk weg willen wanneer ze elders meer kunnen verdienen.

31 mei 2018 om 09:16

Mathijs de Ligt aanvoerder maken staat ook symbool voor het huidige Ajax. Een ventje van 18 aanvoerder maken waarna hij na zijn eerste echte seizoen al weg wilt.

Straks wordt het met jong Ajax aantreden omdat er iedereen weg is (in zoverre het nu al niet "jong ajax" is met al die jonkies).

Heb soms het idee dat Ajax kampioen is geworden dit seizoen ipv Psv, door het aantal spelers die zichzelf al klaar achten voor een volgende stap of zeggen dat ze waarschijnlijk volgend jaar weg zijn.

31 mei 2018 om 09:34

Het probleem ligt niet altijd bij de spelers! Zoals in Frenkie zijn geval. Clubs zoals Barca met heel veel geld, ook al is dat maar relatief, dat geld., blijven komen en kopen. Dus de grootste talenten ben je het snelst kwijt, of je moet het aanpakken zoals in portugal. maar dan zal geen enkele speler meer tekenen bij ons...

Het NL voetbal is naar de klote. Jij leeft nog in de jaren 80-90 denk ik. Toen kon je spelers nog prima hier houden. Maar nu, vergeet het, ook dit gaat sneller en sneller. Er zal nooit een elftal met 11 talenten zoals Frenkie op het veld staan. Dat gaat gewoon niet meer. Sportief loop je achter de feiten aan, geen EL geen CL.

31 mei 2018 om 09:45

Afcavosje: ik begrijp jouw laatste zin niet helemaal: " Heel leuk een dikke bankrekening maar ik zie liever 11 goede spelers op het veld."

Hiermee doe je alsof Ajax iets te willen heeft? Volgens mij probeert ajax ten koste vanalles die spelers tegen te houden. Maar als ze echt weg willen en de clubs bieden hoge bedragen, dan kun je niet anders. Dat is al zo sinds de Boertjes naar Barca vertrokken. En toen was Ajax nog en europese topper.

Wel eens ben ik met je dat het niet leuk meer is zo. Wat die topclubs nu doen is zo vroeg mogelijk een mogelijke topper halen. Dan betalen ze minder transfersom en went ie in alle rust al aan zn nieuwe omgeving. De kleine clubs maximaliseren niks meer, en de ultieme topclubs spelen dan elkaar voor honderden miljoenen spelers toe.

De Uefa bind ik het meest triest in deze. Die heeft niet door dat zonder de kleinere clubs je straks geen voetbal meer hebt.

31 mei 2018 om 10:00

Ik zeg niet dat de clubs of spelers iets te verwijten valt. Frenkie wil uiteraard graag naar Barcelona. Het niveau in Nederland is dramatisch en om jezelf te blijven ontwikkelen moet je niet tegen FC Emmen gaan spelen maar zijn wedstrijden in de CL en topwedstrijden in Spanje veel interessanter. Ajax wil hem tegenhouden maar weet zelf ook goed dat het qua salaris en sportieve uitdaging niet kan bieden wat de internationale top wel kan bieden. Dit is allemaal het gevolg van de gigantische kloof tussen de CL teams en alles daaronder. Zij regeren en het niveau in de competities met 4 CL plaatsen stijgt enorm hard terwijl de rest wordt verwaarloost. En dat valt de Uefa inderdaad te verwijten.

31 mei 2018 om 10:02

Gewoon net als in Portugal met clausules gaan werken kan een optie zijn. Dan komen speler en club een specifieke prijs overeen waarbij de club verplicht is om te accepteren. Is in de speler zijn belang en maakt het aannemelijker dat ze soms toch nog verlengen ipv de deur sluiten. En clubs staan sterker wanneer een speler dreigt het aan te vechten als je als club niet meewerkt aan een transfer naar een grotere club. Enige nadeel is dat je soms zoals bij Davinson Sanchez niet kan inschatten dat het zó snel gaat. Dus aan clubs om die clausule zo hoog mogelijk te krijgen.

31 mei 2018 om 09:55

Sterker nog, hij heeft niet eens een basisplaats bij Ajax, althans niet op zijn eigen positie. Als je Schone er al niet eens uit kan spelen, wat moet je dan bij Barca?

31 mei 2018 om 11:35

@afcavosje Ajax doet toch precies hetzelfde? Frenkie had 1 wedstrijd voor Willem II gespeeld (ingevallen in de 2e helft) en ajax neemt hem over van Willem II. 1 half uur in het eerste van Willem II en hij is al direct klaar voor de Nederlandse top? Willem II en andere soort gelijke clubs leiden op voor clubs als Ajax, PSV enz en jullie leiden op voor Manchester City, Barcelona, Liverpool enz. Thats life.

31 mei 2018 om 11:43

@afcavosje, Frenkie wordt gehaald vanwege zijn talent, niet omdat hij al klaar is voor de internationale top. Heel frustrerend voor Ajax, en in het algemeen natuurlijk ook heel slecht voor het Nederlands voetbal, maar de rijkste clubs kopen niet alleen gearriveerde spelers, maar ook een container vol met talenten. Er hoeven er maar enkele te slagen, en dan is het al de moeite waard. En de rest kan je meestal ook nog wel weer leuk doorverkopen.

het is inderdaad aan Ajax om dit tegen te houden, maar of dat vaak genoeg lukt is maar zeer de vraag. Probeer eens in het hoofd van Frenkie te kruipen en stel je voor dat je naar Barcelona mag gaan. Dan is het wel gedaan met je motivatie om nog alles voor Ajax te geven.

Overmars ligt vaak dwars. wat een irritant trekje is vind ik. Juist hij moet spelers als Frenkie juist vooruit helpen,en hem vertellen over het wonen en werken in Barcelona. Overmars werkte en woonde daar potdikke zelf....en wat doet Overmars....dwars liggen !

Ik hoop dat Frenkie deze taktiek snel doorziet,en resoluut stappen onderneemt om zo snel mogelijk zijn droomtransfer te kunnen realiseren. Frenkie,jongen,veel succes in Barcelona !

31 mei 2018 om 08:38

Wat een druk verhaal van je. Hij heeft toch een contract ondertekent. Hij en Ajax kunnen beide veel willen. Maar Ajax mag ook eisen stellen aan een beleid. Waarom moet Ajax altijd direct meedoen en meehelpen als een speler wordt gelinkt of direct weg wilt?

31 mei 2018 om 08:39

Uhhm ja, dat heeft er ook echt iets mee te maken. De beste man is werkzaam bij Ajax en moet er dus voor zorgen dat Ajax een zo'n sterk mogelijk selectie heeft. Laat De Jong nou net voor Ajax spelen.

31 mei 2018 om 08:41

Overmars heeft rol A en die vervult hij heel erg goed. Hij verkoopt als de beste en de aankopen kunnen soms beter. Maar daadkrachtig is hij zeker op de transfermarkt. Er komen zeker nog spelers aan. De rotte appels gaan weg of de spelers die weg willen. Nu moet Ajax er alles aan doen om mentaliteit en kwaliteit te halen.

31 mei 2018 om 09:05

Ik hoop en verwacht toch dat Ajax Frenkie laat gaan. Deze jongen moet je niet kwellen door hem bij Ajax te laten aanmodderen als invaller of bankzitter.
Deze jongen moet meteen naar Barca om de plek van Iniesta op te vullen,en dat kan Frenkie zeer goed.

31 mei 2018 om 09:29

''deze jongen moet meteen naar Barca om de plek van Iniesta op te vullen,en dat kan Frenkie zeer goed.''

Na deze reactie kon ik het niet laten om even snel je account te bekijken en daar kwam ik al snel tot de conclusie dat je (nog) in een Fifa wereld leeft wat totaal niet gebaseerd is op de realiteit.

Op de plek van Iniesta? Daar komen alleen toppers voor in aanmerking, gearriveerde spelers van het kaliber Eriksen en Coutinho.

31 mei 2018 om 09:31

Haha wat zit jou dwars kerel? Dit is toch van de zotte wat je allemaal uitkraamt.

Die gast is net 20, heeft een van de beek, schone en Ziyech voor zich moeten dulden en rustig zijn kans afwachten.

Je moet het maximale uit jonge spelers halen. En wanneer is dat? Als ze gretig zijn. Ze hebben jarenlang altijd in de basis gestaan zonder enige concurrentie, omdat Frenkie gewoon de allerbeste is.

Bij Ajax is dat echter anders. Hier spelen allemaal toppers en is het knokken voor je plek en de tijd die je krijgt maximaal gebruiken. Dan bouw je dan langzaam op totdat je een volwaardige Ajax 1 speler bent die in de basis hoort. Je moet het verdienen. Ik zeg niet dat Frenkie het niet verdient, want hij is in mijn ogen de beste middenvelder van Ajax met de meeste flair.

Hij is afgelopen jaar rustig gebracht en zal steeds meer en meer kansen krijgen. Als Ziyech weg is en schone te oud, dan komt Frenkie aan de beurt en dat weet hij donders goed.

31 mei 2018 om 10:09

Waarom krijg ik bij jouw posts een beetje de indruk dat je hoopt dat Ajax helemaal wordt leeggekocht? In deze heeft Overmars maar 1 taak: een voor komend seizoen kampioenswaardige selectie voor Ajax samen te stellen. En omdat Ajax niet perse hoeft te verkopen wil men de sterkhouders nog even bij elkaar houden. Natuurlijk kun je te maken krijgen met een niet af te slaan bod op een speler, maar Ajax verkeert nu in de omstandigheid dat men de hoofdprijs kan vragen. Wedervraag: zou je het ook normaal vinden dat Ajax een falende speler met contract zo maar op straat zou kunnen zetten? Dit in het belang van Ajax. Moet kunnen toch???

31 mei 2018 om 11:24

@pinko .zoals jij het uitdrukt vind ik eigenlijk zeer goed omschreven. Ajax wordt sowieso kampioen. maar Frenkie hebben ze daar echt niet voor nodig.ajax telt genoeg teamspelers die hun bijdrage kunnen leveren aan de kampioensprestatie. Laat Frenkie&justin en Hakim&matthijs maar gewoon gaan. Hun vervangers staan al te popelen om in mei de titel te pakken.

31 mei 2018 om 08:41

Psgparis
Leuk hoor dat provoceren alsof barca zelf niet dwars zou zijn gaan liggen als er pak hem beet 8 jaar geleden clubs voor iniesta zouden zijn gekomen.
Overmars staat onder zware druk weet al wat zeker gaat en heeft de pijlers van het nieuwe team bepaald deze jongen heeft met vol verstand zn contract getekend en moet dus gewoon blijven en geloof mij dat is beter dan 3 jaar bij barca op de bank zitten en daarna teleurgsteld terug naar Zwolle

31 mei 2018 om 08:42

Verschil is dat Overmars pas op zn 24e vertrok naar Arsenal nadat hij meer dan 100 wedstrijden voor Ajax had gespeeld. De CL had gewonnen en verschillende keren kampioen werd. Wat heeft Frenkie gepresteerd bij Ajax?

31 mei 2018 om 09:07

Tuurlijk joh, Overmars moet Barca aanbidden, dankbaar zijn dat zij een bod doen op een speler die bij Ajax onder contract staat en hem desnoods op de fiets wegbrengen, en dan weer gezeik te horen krijgen dat hij spelers te makkelijk laat gaan.

Overmars moet maar voor een ding zorgen de sterkst mogelijke selectie samenstellen voor Ajax. Dat betekend dus goede spelers en talenten houden en afvloeien wat niet de gewenste kwaliteit heeft.

Dat een speler die veel voor Ajax betekend heeft en waar afspraken mee zijn gemaakt mag vertrekken is in te komen, maar meer ook niet. Overmars moet dwarsliggen tot aan een belachelijke aanbieding aan toe. Enige waar we eventueel een betere speler mij kunnen krijgen is meer geld. Enige waar je een reuze stap naar een dominante periode in de eredivisie kan zetten is een hogere begroting (en niet 10 miljoen hoger, maar echt 30 a 40 miljoen), en daar is gewoon grof geld voor nodig. Directe mogelijkheden liggen bij het verkrijgen van stadion, maar daar moeten ook rechten verkooprechten voor afgekocht worden (en dat kost nou eenmaal geld).

Dus Overmars moet zorgen voor een zo sterk mogelijke selectie en ook nog eens voor een gigantische bankrekening bij verkopen. Dat eerste gaat echt steeds beter, worden betere spelers aangetrokken, die sneller van toegevoegde waarde zijn i.p.v. vijf aankopen waarvan slechts een wat toevoegt. Is nog genoeg ruimte voor verbetering, maar hij boekt vooruitgang.

Het tweede doet hij sinds dat een al uitstekend. De bankrekening groeit gestaagd en langzaam maar zeker kunnen de eerste stappen genomen worden richting stadion in eigen beheer (vermoed ook dat ze daar mee bezig zijn, aangezien er bij naamsverandering Amsterdam Arena naar JC arena de onderhandeling in eerste instantie zolang duurde omdat er ook over andere dingen gesproken werd, vervolgens zijn de onderlingen over naamsverandering losgekoppeld van de overige onderhandelingen en kwam die naamsverandering in een stroomversnelling).

Weer zo jammer dat Barca roet in het amsterdamse gerecht moet gooien. Een super talent maar als deze stap plaats vint zal er weinig meer van terecht komen vrees ik. speelt barca nog met een c elftal?

31 mei 2018 om 17:13

Als Willem II'er had ik niet verwacht dat je het erg zou vinden als frenkie voor een miljoen of 40 gaat. Dan krijgt Willem II namelijk 6 miljoen haha

Wat moet je nu als Ajax zijnde, je grootste talenten van nog geen 20 wordt allemaal aan getrokken door grote clubs (Roma, Barca, Spurs). De spelers snap ik nog goed, kunnen het veelvoudige gaan verdienen, bij een topclub spelen in een topcompetitie. Ja misschien is de kans op speeltijd veel minder tot nihil, maar snap wel dat ze het willen proberen.
Ajax krijgt er misschien een flinke vergoeding voor maar daar kunnen ze ook weer niet veel mee.

31 mei 2018 om 08:45

Plus hij is geblesseerd en moet terugkomen en geen basisspeler. Beetje dubbel want Barcelona is een machine met geld. Ajax daarin tegen kan niet zo maar 5 spelers rond de 45 miljoen kopen.

Als Ziyech,de Jong,kluivert,onana en de Ligt weggekocht worden staat er weer 150 a 200 miljoen meer op de bank maar je hebt er niets aan aangezien de banken geen rente meer uitkeren. Kunnen we weer aan een nieuw elftal beginnen.

31 mei 2018 om 08:43

Geld krijg je toch wel met het huidige beleid van werken. Maar het is moeilijk om voor juli een selectie te hebben. Die meedoet aan Europees voetbal om zich te kwalificeren. 3 speler weg en nieuwe zijn op te vangen maar niet 5 a 6 basisspelers.

1 september zien we wel wat waarheid is geweest en wat niet...

Ook de Spaanse kranten moeten vol, net als de Nederlandse (of denken jullie echt dat Balotelli of Eto'o ook maar 1 gesprek met Ajax heeft gehad?)

Ik denk dat degene bij Willem II die Frenkie de Jong voor maar liefst 1 Euro heeft verkocht nog slapeloze nachten heeft. Zeker mocht hij naar Barcelona vertrekken.

31 mei 2018 om 09:18

Ik heb gelezen dat Willem II wel meedeelt bij een eventuele transfer. En omdat RKC geld misliep vanwege dat 1 euro verhaal, deelt RKC ook een beetje mee.

31 mei 2018 om 09:25

Hoeveel gaan ze medelen Boris? Bij Ajax is het wel heel normaal 10% bij jeugdspelers wat ik weet.

31 mei 2018 om 09:52

Van wat ik begreep krijgt RKC ongeveer 5 procent van het transferbedrag (als tegemoetkoming van oa de 1€/viervoudige-ruil deal). Maar ja, roddels en geruchten natuurlijk. Overigens heeft Willem 2 destijds al 50.000 betaald aan RKC (eis was 90.000 dacht ik?), dus ze stonden niet helemaal met lege handen.

31 mei 2018 om 10:04

In dat artikel dat ik heb gelezen stond dat RKC 5% krijgt en Willem II een veelvoud. Dus ik verwacht 10-15% voor Willem II

31 mei 2018 om 17:14

In het Brabants dagblad stond 15 procent

Waarschijnlijk weer zo een broodje Aap verhaal. Als je een speler niet kwijt wil, ga je natuurlijk ook niet onderhandelen. Dat "onderhandelen" is in werkelijkheid waarschijnlijk niets anders dan bij Ajax proberen een vraagprijs los te peuteren. Er staat in het zelfde artikel ook dat FdJ ook al persoonlijk met Barca onderhandeld zou hebben, maar dat is natuurlijk verboden omdat hij nog 4 jaar onder contract staat bij Ajax.

Hoe stom het ook klinkt, als Ajax goed scout dan kunnen zij wellicht misschien niet in potentie zulke goede spelers halen. Maar wel spelers die kwalitatief beter zijn en meer ervaring hebben, dan kan Ajax best stappen maken als ploeg zijnde. Nee het is niet ideaal en niet elke aankoop zal bijvoorbeeld een de Ligt kunnen vervangen. Maar een Kluivert of een de Jong. Die jongens zijn ruwe parels met veel potentie waar betaald voor wil worden door clubs. Daar kan je echt prima vervangers voor terug halen, waardoor je direct sterker kan worden (scheelt weer wachten of bijvoorbeeld een kluivert zijn potentie gaat waar maken). Ik ben zeer benieuwd wat Overmars gaat presteren. Ik vertrouw wel in zijn kwaliteiten.

Waarom wordt er altijd geroepen dat De verkopende partij dwars ligt en carrières van spelers tegenwerken. Het zijn juist grote koopclubs die carrières om zeep helpen door alles wat een beetje tegen een bal kan trappen te kopen. Spelers krijgen / nemen de kans niet om zich rustig te ontwikkelen en willen zo snel mogelijk naar het grote geld. Gevolg: talenten ontwikkelen zich niet, want ze spelen niet. Geen toeval dat in NL-elftal het zo slecht doet.

Waarom wordt er altijd geroepen dat De verkopende partij dwars ligt en carrières van spelers tegenwerken. Het zijn juist grote koopclubs die carrières om zeep helpen door alles wat een beetje tegen een bal kan trappen te kopen. Spelers krijgen / nemen de kans niet om zich rustig te ontwikkelen en willen zo snel mogelijk naar het grote geld. Gevolg: talenten ontwikkelen zich niet, want ze spelen niet. Geen toeval dat in NL-elftal het zo slecht doet.

Ik denk dat Frenkie nog veel kan leren bij Barcelona en dan vooral op het gebied van bankzitten, haha. Hij heeft nog niet 1 seizoen bij een eredivisieclub (willem II of Ajax) volledig gespeeld? Wat moet je dan bij het grote Barcelona, dat wordt dus bankzitten naast Cillessen, daar wordt een voetballer niet beter van, jammer.....

Nederlandse spelers zijn gewoon te goedkoop.

Ik geloof hier helemaal niks van. Die jongen is 21 jaar en heeft nog geen volledige 10 wedstrijden op het middenveld van Ajax gespeeld. Waarom zou FC Barcelona dan zoveel aandacht aan hem besteden? Zo'n bijzonder talent is hij nu ook weer niet. Europese subtop sluit ik voor de toekomst niet uit en wellicht de top ook niet, maar laat hem dan eerst eens een Lasse Schone bij Ajax uit de basis spelen.

31 mei 2018 om 09:30

Idd. De ajax propaganda machine draait weer op volle toeren.

31 mei 2018 om 10:17

Tot nu toe houden drie verschillende coaches consequent vast aan Schöne, vooral vanwege de ervaring denk ik. De '6' is doorgaans ook een positie waar je toch wat baat hebt bij ervaring. Zeker als de rest van het middenveld ofwel wat minder bezig is en moét kunnen zijn met verdedigende taken (ziyech) ofwel wat jong is (van de Beek). In potentie is De Jong de ideale 6 voor het type voetbal dat ze bij Ajax graag spelen, maar daar mag hij toch nog een paar jaartjes voor rijpen. Ik blijf herhalen dat ik hem momenteel juist graag Ziyech zie vervangen. Die jongen is zo sterk tussen de linies, heeft een geweldig overzicht en een heerlijke pass. Daar komt bij dat hij verdedigend ook wat meer werk zal en kan verrichten dan een Ziyech, dus wat dat betreft ga je niet persé erop achteruit. Als hij dan wat meer ervaring heeft schuif je hem na een paar jaar naar de '6'. In het verleden begon een Bergkamp ook op rechtsbuiten om het te laten rijpen voor de '10'. Rijkaard begon ook meer aan de zijkant op het middenveld of in de verdediging voor hij in de as terecht kwam, De Boer ging van linksback naar centrale verdediger, Davids van linksbuiten naar linkshalf naar '6' bij Juventus, etc.

Hoezo zou Ajax geen vertrouwen hebben in Overmars?
Ik vind dit noujuist een goede zet, Frenkie De Jong ligt nog voor maarliefst 4 jaar vast!!!!.
Daarvoor moet dus minimaal 50 miljoen op tafel komen, indien ze hem nu willen halen, volgend jaar ligt de bal weer anders bij, maar 4 jaar is echt absurd lang.

Even serieus, wat heeft Frenkie de Jong bij Barcelona te zoeken?

31 mei 2018 om 11:35

Op dit moment helemaal niks. Frenkie de Jong moet eerst nog 2 jaar een erg goed seizoen draaien bij Ajax op het middenveld en daarna goed presteren op een eventuele EK. Ik denk dat Frenkie over 2 jaar met nog minstens 100 Ajax wedstrijden erbij klaar is voor een toptransfer maar nu nog niet.

Ik zeg bij 60 Mio een strik er om heen. aangezien je het geld toch niet nodig hebt bij alle andere bedragen lakker teruglachen en niets doen

Overmars moet ballen tonen en spelers met een potentie als Frenky niet onder de 60 miljoen laten gaan! De transfer bedragen zijn in de laatste jaren 10x over de kop gegaan. Ajax moet met hun huidige financiële status hierin meegaan!

Het dwars liggen van Overmars ligt natuurlijk vooral op financiële, maar hartelijk applaus voor hem. Frenkie de Jong naar Barcelona...laat die snotaap eerst eens meer dan 10 wedstrijden achter elkaar in het eerste van Ajax in de eredivisie spelen. Bij jongens als De Ligt en v/d Beek kan ik het wel begrijpen, een gedachte aan een mooie transfer. Maar Frenkie de Jong, die ov best talent heeft, die heeft alles bij elkaar een blauwe maandag in het eerste mee gespeeld. Kom op zeg!

Wat moet Barcelona nou met zo'n compleet onervaren spelertje joh. Kna me alleen bij Barcelona B iets voorstellen maar verder??

De Jong, De Ligt, Kluivert, Ziyech, Tagliafico. Als deze jongens daadwerkelijk weggaan deze zomer, kan Ajax zich nu al de moeite besparen om in het nieuwe seizoen voor het kampioenschap te gaan. Dit vang je echt niet op met nieuwe spelers.

31 mei 2018 om 10:18

Maar het was alleen Kluivertje toch...
Hypocrieten!!!

Jmpr - Het is dan ook de beste manier om een speler te behouden, je vraagt een ziek bedrag als ze dan nog de speler niet met rust laten krijg je tenminste nog een flink bedrag..

Zou het echt niet doen als ik De Jong was. Ze hebben zo veel getalenteerde spelers bij Barca rondlopen die nooit of nauwelijks spelen. Je hebt die Andre Gomez op het middenveld die nooit speelt, Denis Suarez.. Ze hebben Rafinha nog, die is uitgeleend bij Inter. Zou een groter talent zijn dan Thiago destijds. Zo zonde man, moet je echt niet doen. Lekker effe blijven ballen in Amsterdam.

31 mei 2018 om 10:52

Ik zou het ook zeker niet doen als ik hem was, maar niet om de redenen die jij noemt. Andre Gomes wil vertrekken omdat hij niet kan aarden in Barcelona, Denis Suarez is inderdaad aanwezig. Rafina is verhuurd met een (al dan niet verplichte) optie tot koop en staat er in heel Italie goed op en wil zelf ook weg, dus hij zal vertrekken.

Frankie de Jong zou er goed aan doen om een bepalende speler te worden bij Ajax - en die kans is er aankomende twee seizoenen zonder Ziyech en dergelijke. Denk ook wel dat hij blijft, oogt zeer slim en verstandig.

Salarissen van spelers koppelen aan een plafond en wel torenhoge transfersommen vragen. Dikke bonussen voor de managers. Ja vind je het gek dat de spelers ontevreden zijn en een andere club willen!

Geloof hier helemaal niets van. Dit is een groot talent voor Nederlandse begrippen, maar voor de Spanjaarden stelt de voetballende kwaliteiten van De Jong heel weinig voor.

gewoon de hoofdprijs vragen. Wat heeft barca niet voor neymar betaald.

Als ajax op deze manier blijft verkopen gaan ze nog straks tot de een van de rijkste clubs behoren om vervolgens dure spelers te kopen en de champions leauge proberen te winnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren