Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jörgensen aast op transfer: ‘Het plan was om twee jaar te blijven’

Laatste update:

Nicolai Jörgensen zag in de winterstop een transfer naar Newcastle United afketsen, maar sluit niet uit dat hij in de zomer alsnog bij Feyenoord vertrekt. “Ik wil graag verder kijken en de tijd zal het leren waar ik terechtkom. Ik denk dat ik deze zomer transfereer, maar je weet nooit wat er gebeurt”, aldus de 27-jarige aanvaller.

De 29-voudig international van Denemarken heeft geen zin in een ‘circus’ zoals in januari. Feyenoord en Newcastle kwamen er niet uit waardoor Jörgensen, die met zijn gedachten al in de Premier League zat, in De Kuip bleef. Daar heeft hij het een poos moeilijk mee gehad. “Zoiets wil ik niet meer meemaken. Als het gebeurt, dan gebeurt het. Als ik de medische keuring heb doorlopen en heb getekend, dan pas is de deal rond.”

“Het plan was dat ik twee jaar bij Feyenoord zou blijven en mezelf verder zou ontwikkelen. Ik denk dat ik dat gedaan heb, dus nu is het moment daar. Maar het is niet zo dat ik neerslachtig word als ik bij Feyenoord moet blijven. Ik en mijn vrouw zijn erg gelukkig in Rotterdam”, aldus Jörgensen, die er in het interview met Bold aan toevoegt dat de Premier League ‘de grootste uitdaging’ voor een speler is.

“Dat is een competitie waarin het tempo erg hoog ligt en het zou leuk zijn om daar op een dag te spelen. Of het ook gebeurt, dat weet ik niet. Maar het is duidelijk dat het erg cool zou zijn om het daar eens te proberen”, besluit Jörgensen, die dit seizoen tot dertien doelpunten in 34 officiële wedstrijden voor Feyenoord kwam. Hij ligt nog vast tot de zomer van 2021.

Denk jij dat Nicolai Jörgensen volgend seizoen nog voor Feyenoord speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

25 miljoen zou een nette prijs zijn! Ik denk dat hij naar Duitsland gaat. Premier leauge gaat die niet slagen. Feyenoord volgend jaar met vente en van Persie

24 mei 2018 om 09:42

25 miljoen en Duitsland is wel een rare combi, denk dat bijna alle BL clubs hun transferrecord moeten verbreken of benaderen om 25 miljoen op tafel te leggen. Als Feyenoord een dergelijk bedrag verlangt zie ik hem het meest waarschijnlijk naar de middenmoot van de PL gaan eigenlijk

24 mei 2018 om 10:36

Klopt als ik het goed heb moeten er 14 clubs dan hun record verbreken.

24 mei 2018 om 11:01

Ja middenmotor in Spanje en Engeland die willen het betalen. Maat jorgensen past denk wel beste in Duitsland.

24 mei 2018 om 11:08

Zou idd denk ik het beste tot zijn recht komen in de Bundesliga, al moeten alle partijen dan wel water bij de wijn doet aangezien er in Duitsland geen bedragen zoals Spanje en Engeland worden betaald.

24 mei 2018 om 09:43

Ik denk dat je blij mag zijn met de helft eerlijk gezegd. Je moet Jorgensen ook niet overschatten het is een prima spits maar niet meer dan dat. Daarnaast is hij alweer 27 dus de restwaarde is hierna bijna niets.

24 mei 2018 om 09:58

Denk zelf dat je er echt wel tegen of rond de 20 miljoen voor kan krijgen. Restwaarde geldt alleen voor kleinere competities en in mijn ogen is het gewoon een goede (beter dan 'prima' spits. Hield zich als een van de weinige goed staande in de Champions League, is inmiddels vaste keus bij de Denen en vrij compleet.

Ligt ook aan het WK straks of je net dat beetje extra kan vragen. maar al blij mogen zijn met 12,5 vind ik echt nog veel te mager.

Zelf vindt hij het ook niet erg om te blijven en heeft nog een lang contract.

24 mei 2018 om 10:24

Ja, het grootste verdedigende talent op 18-jarige leeftijd is inderdaad veel meer waard dan een Jorgensen van 27. Wanneer je dat niet inziet moet je je bril af doen. Er is geen een club die 20 miljoen voor Jorgensen wil betalen let maar op. Ik denk als je 15 kan krijgen dat je in je handen mag klappen al vind ik dat ook aan de hoge kant.

24 mei 2018 om 10:35

Hij wordt alleen maar minder waard. Ik zou in mijn handen knijpen met 20 mio. Bovendien is hij al een keer geflopt in Duitsland.

24 mei 2018 om 10:38

FRtorres vergelijk dan ook met vergelijkbare spelers. Nu is het weer Dolberg, wederom een tienertalent dat er internationaal erg goed op staat en die bovendien op 18-jarige leeftijd 6 keer scoorde in de EL waaronder 2x in de halve finales. Nee, natuurlijk laat Ajax hem niet vertrekken voor 10 miljoen. Maar ook hij is qua potentie, contractduur en leeftijd totaal niet met Jørgensen te vergelijken. Je wordt echt moe van die mensen die alleen maar elkaars spelers lopen af te kraken. Want ook in Ajax topics stikt het van de Feyenoord logo's die verkondigen dat Dolberg inderdaad een miljoen of tien waard is. Hier komen Ajacieden weer zeggen dat Feyenoord maar met maximaal de helft van hun vraagprijs genoegen moet nemen; grow up man!

24 mei 2018 om 10:40

Ja, Jorgensen was toen natuurlijk óók 27 en al even goed als 'ie nu is natuurlijk, Ronald. Aardig 'geflopt'.

24 mei 2018 om 10:50

@cruijfstadion:
Laten we nu eens kappen met restwaarde!

Dat wij in NL daar op inkopen wil niet zeggen dat ze dat in de sterke competities doen. Die kopen op basis van kwaliteit. Niet alle landen willen een team vol kleuters zoals wij hier hebben.

Een spits van 27 kan nog zeker 5 jaar mee op zijn top niveau. En dat is voor 9 van de 10 clubs veel belangrijker. Die clubs hoeven niet te verkopen zoals wij wel moeten hier.

24 mei 2018 om 12:23

Karsdorp ging voor 15 miljoen weg, nou dat is toch niet bepaald een mega bedrag.

Verschil is Frtorres, en dit weet jij natuurlijk ook wel want zo slim ben je dat Dolberg 20 jaar is en het hele seizoen geblesseerd is geweest. Nogal wiedus he dat spelers die spelen meer scoren dan spelers die geblesseerd zijn.

Ik ben helemaal niet zo'n persoon die zegt dat Feyenoord niet de hoofdprijs moet vragen omdat ik een Ajacied ben. Als Feyenoord hem er bij wilt houden en alleen voor een heel hoog bedrag wilt laten gaan dan moeten ze lekker 40 miljoen vragen.

Het gaat er om wat realistisch in deze markt is, en een 27 jarige spits (dus op de top van zijn kunnen en zonder restwaarde) die 34 wedstrijden heeft gespeeld en maar 13 goals heeft gemaakt, plus nog nooit tegen een Eredivisie topper heeft kunnen scoren, tja daar gaat geen club 25 miljoen voor neerleggen. Zelfs in de winterstop gebeurde dat nog niet terwijl het dan veel duurder is een speler te kopen.

Maar nogmaals het is wel vrij stupide om te zeggen dat Fran Sol en Jorgensen meer gescoord hebben dan Dolberg en dat daarom Dolberg minder waard is terwijl je dondersgoed weet dat Dolberg geblesseerd is geweest. Teleurstellende manier van debatteren.

24 mei 2018 om 12:29

Jorgensen is ook een tijd lang geblesseerd geweest dit seizorn heh Surreal. Beetje teleurstellende manier van debatteren....

24 mei 2018 om 12:37

Zullen we de cijfers er dan even bij pakken K. van Linnen

Jorgensen 2371 minuten 13 goals 182 minuten nodig per goal

Dolberg 1143 minuten 9 goals 127 minuten nodig per goal

Dus waar je ziet dat Jorgensen meer dan twee keer zoveel minuten heeft gemaakt heeft ie niet eens de helft meer gescoord.

Dolberg was er veel langer uit, dus nee van mijn kant is dat niet teleurstellend. Het is alleen maar of je feiten gebruikt of niet. Dolberg scoorde gewoon meer per minuut dit seizoen terwijl hij en geblesseerd was en uit vorm.

24 mei 2018 om 13:05

Hahaha K. Van Linnen ik wacht je reactie af, kijken of je ng een comeback hebt.

On: ik denk dat feyenoord ook geen 20 mil gaat krijgen voor joergensen. Feyenoord heeft gewoon niet dezelfde reputatie als handelshuis en talent als bijvoorbeeld ajax.

24 mei 2018 om 13:27

Ik dacht dat je het over de competitie had, maar Jorgensen heeft inderdaad precies 34 wedstrijden gespeeld. En heel goed dat je de cijfers gebruikt. Maar ook die vertellen niet altijd het hele verhaal helaas.

Blijkbaar vind ook jij dat de sterkte van de tegenstander er toe doet ("jorgensen heeft nog nooit tegen een topper gespeeld" en 1/3e (3 doelpunten) van Dolbergs productie dit jaar komt uit een wedstrijd tegen de amateurs....

Je cijfers zullen best kloppen, maar wat je er mee wilt zeggen klopt wat mij betreft niet. Dat Dolberg dit jaar een beter seizoen heeft gedraaid dan Jorgensen.

Laten we wel wezen, het was voor beide minder dan het jaar daarvoor. Vorm en blessures. En ook ik vind dat Dolberg meer waar is (talent en leeftijd), maar gooi niet met cijfers die niks zeggen.

24 mei 2018 om 13:48

Misschien moet je de reactie lezen waar ik op reageerde, die stelde puur en alleen omdat Jorgensen meer had gescoord Dolberg maar 10 miljoen waard was.

Ik denk dat het toch heel duidelijk is dat ik dat heb ontkracht en verder niets heb gezegd over de kwaliteit van beide.

Ik dacht al dat je naar de beker zou refereren maar zelfs als je alleen de Eredivisie neemt heeft Dolberg nogsteeds meer per minuut gescoord dan Jorgensen. Dus in de Eredivisie, de minuten die Dolberg speelde was hij statistisch gezien beter.

Beide hebben inderdaad een slecht jaar gedraaid maar het grappige is dat je dat bijna niemand over Jorgensen hoort zeggen terwijl Dolberg al ondertussen weer word afgeschreven. Wat eigenlijk het tegenovergestelde zou moeten zijn, als een 19/20 jarige een slecht seizoen heeft is dat niet erg want dat hebben jonge spelers nou eenmaal. Maar als je als 27 jarige zo'n grote terugval krijgt terwijl je op de top van je kunnen zou moeten zijn is het wel erg hoor.

24 mei 2018 om 14:12

Ok, en als we de Europa erin meenemen, dan heeft Jorgensen weer betere cijfers, bovendien tegen betere tegenstanders! Zo zie je, goochelen met cijfers is leuk, altijd heeft wel iemand gelijk.

Ik schrijf Dolberg nergens af en Jorgensen net zo min. Sterker nog, ik vind dat Jorgensen alsnog vaak goed gespeeld heeft dit seizoen! Minder dan vorig seizoen en vooral mindere cijfers. Maar "zo'n grote terugval" als jij ziet, zie ik in zijn spel niet terug. Maar ik begrijp inmiddels dat jij vooral de cijfers interessant vindt. ;-) (grapje!)

24 mei 2018 om 09:43

Hoop niet dat we het komend seizoen alleen moeten doen met Vente en RVP voor de spits positie. RVP zal ook volgend seizoen geen 90 minuten constant vol kunnen maken schat ik zo. En om dat een team om Vente heen te bouwen heb ik ook niet echt heel veel vertrouwen in.

Hoop op weer een spits á la Jorgensen. Ondanks de grote salarisverschillen met de top 5 competities.. Misschien die Cornelius die nu op de bank zit bij Atalanta? Of een spits uit het rechterrijtje van de bundesliga? Lopen genoeg targetmen.

24 mei 2018 om 09:48

25 miljoen?? Dat lijken mij 15 miljoen teveel. Niks gepresteerd dit seizoen en totaal geen restwaarde gezien zijn leeftijd.

24 mei 2018 om 10:00

Haha het ziet er vrij stoer uit zo'n gewaagde uitspraak maar ik denk niet dat Feyenoord in die positie is om zo'n bedrag af te slaan of om te zeggen dan blijft hij in de Kuip. Met het risico dat hij straks geen duppie meer waard is

24 mei 2018 om 10:05

Topscorer, kampioen, beker.

Niet slecht toch ?

24 mei 2018 om 10:08

Dan houden we 'm toch lekker in de Kuip voor 10 miljoen, Riuajax? Ik win liever prijzen met Jorgensen dan dat we maar 10 miljoen voor 'm krijgen.

Jorgensen kwam voor een - in mijn ogen - spotprijs van 3,5 miljoen naar de Kuip en kan me moeilijk voorstellen dat we dat weer flikken. Dus dan heb je dalijk voor meer dan de helft van die 10 miljoen een vervanger waarvan je je nog maar moet afvragen of hij bij de club past.

24 mei 2018 om 10:11

Volgens mij wilde Feyenoord in januari ook iets van 20 miljoen vangen. Het lijkt mij sterk dat ze een half jaar later nog maar 10 miljoen kunnen krijgen. Er is atijde een risico dat een speler teleursteld maar Feyenoord is op dit moment gezond genoeg om zo'n bod te weigeren. Voor Feyenoord zou het wel fijn zijn als hij 2x keer scoort ofzo op het wk wat best mogelijk zou zijn want de groep van Denemarken is niet bijzonder sterk buiten Frankrijk.

24 mei 2018 om 10:18

Maar die 20 hebben ze dus niet gekregen in januari. De waarde die men wil betalen ligt dus lager. Bovendien heeft Jorgensen daarna niet opvallend gepresteerd. Dus ik zou niet te hard rekenen op een bedrag van 20 of meer. Zo’n bedrag krijg je alleen als je geluk hebt, bijvoorbeeld een club die echt precies op zoek is naar zo’n type spits en die onder druk staan om te kopen.

24 mei 2018 om 10:24

Natuurlijk kan Feyenoord 10 miljoen weigeren, dat moeten ze sowieso doen ook. Jørgensen is te belangrijk voor de ploeg om voor die prijs te laten gaan. Echt als er een club wederom met een miljoen of 17-18 komt, denk ik dat ze hem toch wel laten gaan. Dat is ook wel zo netjes naar Nicolai zelf toe, hij wil nog graag een stap maken en is deze winter gebleven voor Feyenoord, dit is de ideale zomer om hem te verkopen straks na het WK. Voor jullie Rotterdammers te hopen dat ie zich positief laat zien in de groepsfase, 1 of 2 goals kan je zomaar een aantal miljoenen extra opleveren!

24 mei 2018 om 10:25

Het zal inderdaad lastig worden om 20-25 miljoen te vangen maar een bedrag tussen de 15-20 miljoen moet toch wel mogelijk zijn.

24 mei 2018 om 10:36

Klopt. Maar afgelopen seizoen dan? Geen deuk in een pakkie boter.

24 mei 2018 om 10:48

Ja dat is waar. Persoonlijk snap ik niet waarom zo’n WK zo zwaar weegt bij transfers. Het verleden heeft vaak uitgewezen dat spelers die een paar ballen goed raakten op een toernooi, helemaal geen echte toppers bleken te zijn. Maar goed, ik ben geen scout of td.

Wat betreft Jorgensen; ik lees hier en daar dat zijn waarde gaat stijgen als hij een goed WK speelt. Dat is waar. Maar wat als hij niet goed speelt? Dan heb je een speler die een matig seizoen heeft gehad. Dan gaat zijn waarde niet stijgen.

Ik hoop dat Feyenoord lekker 30 miljoen krijgt voor hem, maar ik vrees dat ze dat bedrag alleen een jaar geleden hadden kunnen krijgen.

24 mei 2018 om 10:52

@erikk:
Wat heb je dan aan rest waarde?

Bizar mand at wij iemand van 27 hier al aan het afschrijven zijn! te gek voor woorden hoe doorgeslagen we hier zijn met kleuters.

Je moet op basis van kwaliteit kopen niet op restwaarde wat een onzin. en gelukkig doen ook 9 van de 10 clubs in het buitenland dat!

24 mei 2018 om 12:30

Capis, restwaarde is gewoon een belangrijk onderdeel hoor. Vooral als je een gok neemt op spelers uit een zwakke competitie zoals de Eredivisie. Dan wil je niet een oudere speler kopen die dan flopt en dat je dan 25 miljoen kan afschrijven.
Daarom word er zoveel voor talenten betaald. Als ze falen huur je ze uit of verkoop je ze nog snel voor een aardige prijs omdat veel clubs altijd wel wat willen neerleggen voor een talent, zelfs als die een keertje gefaald heeft.

24 mei 2018 om 12:46

En daarom is 20 miljoen toch ook een reeel bedrag, surreal? Voor Cenk Tosun werd door Everton afgelopen winter nog 30 miljoen betaald. Nu komt hij ook van Besiktas vandaan, maar dat is mijns insziens die 10 miljoen verschil.

24 mei 2018 om 12:48

@surreal:

Engelse clubs betalen meer dan vaak juist heel veel voor oudere spelers. Omdat die er juist gelijk staan.

Dit was 50 jaar geleden al zo en nu nog steeds. Voor megatalenten word veel betaald omdat ze zo hopen de gekte voor te zijn als hij echt heel goed is.

Clubs als Watford en Newcastle hebben liever iemand van 27 die er direct staat dan iemand van 20 die over 2.3 jaar daar is.

24 mei 2018 om 12:56

In principe is dat helemaal niet buiten proportioneel maar twee dingen doen mij daar gewoon aan twijfelen. Dit werd in de winterstop niet eens betaald terwijl doorgaans spelers dan echt een stuk duurder zijn en Jorgensen was dit seizoen gewoon niet goed genoeg eigenlijk. 10 goals in de Eredivisie in 2100 minuten voor een speler die qua leeftijd nu op zijn hoogte punt zit is echt heel mager. Tosun scoorde in een betere competitie voor zijn vertrek 8 keer in 1100 minuten. Dus iets minder dan het dubbele per minuut in een sterkere competitie. Dat vind ik dus wel een groot verschil.

24 mei 2018 om 13:03

@capis

Dat klopt maar die gaan dan geen speler uit de Eredivisie halen voor 20 miljoen of meer. Of het moet al een topspeler zijn zoals een Propper of Locadia en zelfs dan betalen ze dat nog niet want dan blijven ze ook haken rond de 15 miljoen.

Kijk begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut van mening dat de enige manier om veel te vangen veel te vragen is. Zie de Portugese clubs bijvoorbeeld dus ik ben hier ook echt niet om te zeggen dat Feyenoord zomaar blij moet zijn met 10 a 15 miljoen. Verkoop je huid maar duur! Alleen is de vraag of dat voor Jorgensen wel gaat uit betalen, en zo niet dan hou je hem toch? Als Feyenoord nog te vrede met hem is waarom zou je hem dan weg doen na een wat slechter seizoen wanneer zn waarde niet top is.

24 mei 2018 om 14:13

@surreal:

Of dan moet je een topper zijn als Propper of Locadia...
Wacht even in wat zijnd ie meer topper dan Jorgensen..........

24 mei 2018 om 20:41

@surreal

Locadia een topspeler? dat heb ik er echt nog nooit in gezien

24 mei 2018 om 10:03

@feyenoord1910

ik zou toch wel een vervanger halen hoor. Robin Van Persie zijn fysieke gesteldheid kennen we en die Vente is natuurlijk alles behalve een zekerheidje omdat die maar een handjevol wedstrijden heeft gespeeld in het eerste. je moet nog maar afwachten hoe goed die jongen daadwerkelijk is. een talentje kan je niet zomaar even bombarderen tot eerste spits van Feyenoord

24 mei 2018 om 10:57

Ik dacht eigelijk je heb dan twee spitsen en eventueel twee spitsen systeem mocht het niet gaan. Berghuis en larson

24 mei 2018 om 13:12

Ik vermoed tussen de 15 en 20 miljoen. Fijenoord kan hem niet weer een transfer Door de neus boren. Een degelijke spits, maar geen geweldenaar en weinig rek en restwaarde. Leuke speler voor linker rijtje premier league.

24 mei 2018 om 13:19

25 miljoen? Lijkt mij echt teveel van het goede, hij heeft geen goed seizoen gedraaid, veels te weinig gescoord. Hij voetbald goed mee maar dat lijkt ten koste te gaan van zijn productie. Ik hoop dat hij verstandig is en gewoon blijft.

Was te verwachten.. Helaas heeft hij 2 jaar geleden gezegd dat hij hier ze hele carrière wou gaan spelen. Tuurlijk is dat niet te geloven maar bij Nicolai dacht ik deze jongen is echt heel erg blij om voor Feyenoord te gaan spelen. Hopen voor hem dan dat er een mooie club komt die een flinke transfersom betaald. Welke spits gaat Feyenoord dan aantrekken als Nicolai vertrekt? Hoop weer op een verassing zoals Nicolai maar het zal wel een van Wolfswinkel worden..

24 mei 2018 om 09:47

Ik heb hem horen zeggen dat hij het niet erg zou vinden heel zn carriere of iig voor langere tijd bij ons te spelen. Dat is toch wel ietsje anders. En denk ook dat hij blij is bij ons. Maar ja als je dan de kans krijgt elders 2, 3, 4 keer zoveel te verdienen, dan snap ik best dat je weg wilt.

24 mei 2018 om 09:51

Behalve dit, het afgelopen seizoen ondanks de wintertransfersoap moet uitermate frustrerend zijn geweest voor Jorgensen. Voor de winterstop was hij uit vorm, kreeg hij ook niet de ballen die hij vorig jaar kreeg. Het liep gewoon niet in de combinatie met de buitenspelers/middenveld.

Na de winter kwam RVP erbij, ondanks dat de supporters hem een hart onder de riem staken, was hij toch van de een op de andere dag van dè man bij Feyenoord veroordeeld tot de schaduw van Robin van Persie.

24 mei 2018 om 10:01

Ja sorry, misschien verkeerd verwoord. Precies en als je naar een grotere competitie kan gaan plus meer geld verdienen, zou ik dat ook doen.

24 mei 2018 om 10:05

Jorgensen lijkt me echt niet a la Pelle iemand die op de voorgrond wil/moet treden om belangrijk te zijn. Van Persie is juist een grote held van 'm en (zoals hij zelf ook zei) een eer om met hem op het trainingsveld te staan.

Het was gewoon een moeilijk seizoen voor 'm door inderdaad de mindere prestaties met de ploeg, maar ook (blijkbaar) zijn afgeketste transfer en vergeet ook vooral niet dat zijn vrouw een miskraam heeft gehad.

RVP moet 'm juist een boost gegeven hebben.

24 mei 2018 om 09:52

Hij zei twee jaar geleden dat hij het niet erg zou vinden om zijn gehele contractduur (net iets anders) hier te spelen, omdat hij Feyenoord een mooie, grote club vindt en Rotterdam een schitterende stad vindt. Datzelfde zegt hij nu ook en ik geloof 'm ook oprecht. Heeft ook meerdere malen herhaald dat het schitterend is om in de Kuip te spelen.

Alleen weten jij en ik ook wel dat hij een sportman is en wanneer de kans lonkt om een volgende stap te zetten, hij die aan kan pakken. Zal er ook nog veel meer verdienen.

Maar inderdaad, ben benieuwd wie zijn opvolger (eventueel) zal worden. Jorgensen kwam ook als een complete verrassing, dus we zullen de tijd uit moeten zitten.

24 mei 2018 om 09:55

Is dat erg dan ? Ik denk dat voor Feyenoord begrippen van Wolfswinkel een super spits kan zijn!

24 mei 2018 om 10:02

Ik weet niet of het erg is. Het kan goed uitpakken. Maar toch hoop ik meer op een verassing zoals Nicolai.

24 mei 2018 om 10:09

@ferrybroh ik vind Van Wolfswinkel weer zo een aankoop waaruit 0 ambitie spreekt zoals ik ze zo vaak zie bij Feyenoord. wanneer gaat Feyenoord zijn scouting nou eens aan het werk zetten in het buitenland? wat ze nu scouten dat had ik ook nog wel kunnen verzinnen

neem een voorbeeld aan Ajax die in Zuid Amerika zo een Sanchez oppikken voor 5 miljoen om er vervolgens 35 miljoen winst op te maken. met de aankopen die Van Geel doet ga je echt nooit het financiele gat met Ajax en PSV verkleinen

24 mei 2018 om 10:23

Het zijn wel echt risico aankopen natuurlijk en die kan Feyenoord momenteel toch minder hebben dan PSV en vooral Ajax. Ajax heeft bijvoorbeeld ook Orejuela en Cassierra voor miljoenen opgepikt en die hebben ook niet het juiste niveau. Daarnaast zijn clubs als Ajax en PSV er op ingesteld dat Spaans talige jongens het naar hun zin hebben omdat ze een grote groep Spaans talige hebben. Laat je een jongen uit het buitenland die geen Nederlands kan en vaak zelf niet eens Engels dan stelt zo'n speler sneller teleur.

24 mei 2018 om 10:59

@memphisdepay

dat is wel zo maar in bv landen als Servie heb je ook prima voetballers bijvoorbeeld. die lopen niet alleen in Zuid Amerika. Sanchez was maar een voorbeeld

24 mei 2018 om 10:06

@sander1410 Van Geel doet de aankopen dus verwacht inderdaad geen verrassende naam. dat word weer een oud Eredivisie speler die hij gaat halen want creatief scouten bij Feyenoord dat zie je zelden tot nooit

24 mei 2018 om 10:09

Nee, want Jorgensen is door Beenhakker gehaald natuurlijk..

24 mei 2018 om 10:12

@mgmv dan noem je ook echt meteen de enige speler die uit het buitenland is gehaald. de rest komt allemaal uit de Eredivisie of heeft een Eredivisie verleden. die spelers hadden jij en ik ook nog wel kunnen verzinnen, daar hoef je geen scouting voor te betalen. als er een ding duidelijk is is dat er bij Feyenoord eigenlijk nooit creatief gescout word. ze komen altijd op de proppen met de geeikte namen

24 mei 2018 om 10:19

Zeker, maar dan gaat de vlieger toch ook niet op dat er geen creatief scouten bij komt kijken onder van Geel? Als we dan toch iemand extra moeten noemen; Gustafson. Is het helaas niet geworden; wel gescout.

De grootste reden dat er niet meer creatief gescout was de laatste jaren, is omdat Feyenoord zich zulke risico's niet kon veroorloven door de financiële situatie (en er daardoor uberhaupt ook minder scouts waren). Dan kan je beter voor spelers gaan die je tegen je eigen ploeg hebt zien spelen en net dat stukje extra zekerheid hebt dat ze in de Kuip kunnen slagen. Biedt natuurlijk ook geen garanties, maar is wel logisch verklaarbaar.

We hebben nu Ayoub (transfervrij) gehaald, maar verder lijkt het me ontzettend sterk dat de eerstvolgende versterking uit de Eredivisie wordt gevist.

Maar dat is pas de eerste keer dat dit opgebracht wordt natuurlijk..

24 mei 2018 om 10:51

@mgvm

Feyenoord schermt wel steeds met dat geld dat er zogenaamd niet is maar ze hebben afgelopen zomer een hele rits aan middelmatige voetballers gehaald voor toch best veel geld

24 mei 2018 om 10:57

@japie:
Feyenoord heeft in de breedte ingekocht en dat bleek ook nodig.
Als die middelmaat er niet was hadden ze helemaal een probleem gehad met de blessures van afgelopen jaar.

En wat is er mis aan binnen NL spelers halen?
Is zelfs beter voor ons nationale voetbal. We zeiken dat er in de PL niks meer van eigen bodem speelt.maar juichen het hier toe dat Ajax alleen nog maar van buiten NL spelers halt.

Logica is ook verte zoeken....

24 mei 2018 om 11:02

@capis

het probleem is dat er in Nederland bijna alleen maar middelmatige voetballers rondlopen. ga je die dan halen dan gaat het niveau van je elftal niet omhoog, eerder omlaag omdat de Eredivisie met het jaar kwalitatief minder word.

daarom kan ik het beleid van Ajax ook beter begrijpen dan het huidige beleid van Feyenoord. als hier de kwaliteit niet rondloopt die je elftal naar een hoger niveau tilt, ga je verder kijken en dan kom je inderdaad terecht in het buitenland

24 mei 2018 om 11:05

@japie

''feyenoord schermt wel steeds met dat geld dat er zogenaamd niet is maar ze hebben afgelopen zomer een hele rits aan middelmatige voetballers gehaald voor toch best veel geld''

Dat is dan ook de eerste zomer (''wel steeds'' Ahum..) dat we voor het eerst weer een groot budget ( /- 30 milj.) hadden door de verkoop van Karsdorp en Kongolo en dat is dan ook waar ik op doel: we kunnen niet direct risico's nemen i.t.t. Ajax en Psv. We zijn pas weer net financieel stabiel en vorige zomer was weer de eerste zomer dat er flink gespendeerd kon worden. En omdat we in de breedte niet sterk waren, lag daar onze focus.

Leuk dat je hierboven Sanchez aanhaalt en dat was uiteindelijk ook een meesterzet, maar daar tegenover heb je weer een Cassierra en Orujela. En ondertussen wordt Kristensen (5,5 milj) ook alweer afgeschreven. Die risico's kunnen zij nemen omdat ze het budget en de stabiliteit ervoor hebben. Wij nog niet. Simple as that.

En zoals Capis ook zegt; niks mis met scouten in de Eredivisie als de kwaliteit/potentie er is. Haps en Amrabat bijv. vind ik nog altijd hele goede aankopen.

Edit: Jorgensen was dan ook een typische aankoop volgens ''jouw Ajax beleid'': een spits was hier niet voorhanden, dus is hij uit het buitenland gehaald. En met die middelmaat (vd Heijden, Botteghin, Berghuis, Toornstra, etc.) zijn we wel kampioen geworden.

24 mei 2018 om 11:26

@mgvm

ik vind dat Van Geel geweldig gesaneerd heeft en ik ben hem dankbaar dat hij Feyenoord weer op de rit heeft gekregen na een hele moeilijke periode maar ik denk dat het nu tijd word voor een frisse wind. ik hoop op een nieuwe TD die Feyenoord weer een stap verder kan brengen. iemand die nu een goede scouting op poten gaat zetten en op zoek gaat naar spelers die echt wat toevoegen aan het niveau van Feyenoord.

die man zit er nu al zo lang. soms is het ook tijd voor iets nieuws om je als club verder te ontwikkelen. als ze nu straks echt bijvoorbeeld zo een Van Wolfswinkel gaan halen dan zit je weer in diezelfde vijver te vissen en gaat het niveau van je elftal echt niet omhoog. al die breedteversterkingen als Ayoub zijn prima maar het word tijd om wat echte directe versterkingen voor je eerste elftal te halen

24 mei 2018 om 12:52

@japie:

haha ja want er loopt niks meer rond in Nl.

Suarez bijv Ajax grootste succes van de afgelopen jaren komt gewoon hier vandaan.

En met meer dan de helft wat Ajax nu uit het heilige zuid Amerika heeft gehaald is het ook armoe. Of een Deense rechtsback die niks kan. Had je beter die back van Heerenveen kunnen halen.was ook beter geweest voor Nederland.

Er valt nog zat te halen in Nederland, ik heb het nog niet in de prijzen gezien dat Ajax zijn inkoop tactiek beter is dan een Psv/feyenoord.

24 mei 2018 om 14:50

@capis

Suarez is al wel weer een hele poos terug hoor. sinds zijn vertrek is de Eredivisie jaarlijks qua niveau omlaag gegaan. nu vertrekt Ziyech weer. het word er allemaal niet beter op als je diezelfde kwaliteit niet terug haalt

24 mei 2018 om 16:03

@japie - Ik zie dat je je reactie nog aangepast had: maar de transferperiode is nog niet eens begonnen. En wat noem je de aankopen van vorige zomer dan? Larsson, (vooral) Haps en ook het definitief vastleggen van Berghuis waren allemaal directe versterkingen voor de basis.

Van Wolfswinkel was puur een wandelgangen gerucht en een reactie van van Wolfswinkel zelf.

Overigens zie ik in Ayoub wel meer als een breedteversterking. Sterker nog: ik heb er veel vertrouwen in dat hij de basis kan versterken met z'n voetballende vermogen.

24 mei 2018 om 17:55

@mgmv

we gaan het zien. ik vind Ayoub geen hele bijzondere voetballer voor het niveau dat Feyenoord nastreeft. het is ook weer niet die creatieve middenvelder die we zo hard nodig hebben zoals bv een Ziyech. van dat niveau is Ayoub echt heel ver verwijderd.

ik zie hem Feyenoord echt niet naar een hoger niveau tillen, misschien dat hij zich staande weet te houden maar dat lijkt me niet het streven waar een topclub een speler voor haalt. je wilt toch iemand die de boel naar een hoger niveau brengt

24 mei 2018 om 19:33

Ik weet niet welke Ayoub je kent, maar die wij (ben je ook een Feyenoorder?) gehaald hebben staat juist bekend om z'n creativiteit en voetballende vermogen.

Hij heeft inderdaad niet het niveau van Ziyech, maar daar betaalde Ajax dan ook 12 tot 14 miljoen euro voor en dat is voor ons ook gewoon een hele grote aankoop en daardoor ook risicovol.

Maar afijn, ik zal je geen Eredivisievoetballers meer voorschotelen. Het is allemaal middelmaat en bij voorbaat al kansloos om over te beginnen

24 mei 2018 om 20:45

@mgvm

ik ben inderdaad ook een Feyenoorder en ik begrijp dat Ayoub gehaald is. ten eerste omdat hij transfervrij is en omdat we in de breedte nog wel wat sterker kunnen worden

verder vind ik het geen creatieve spelverdeler. het is een controleur met een aardige techniek maar we hebben al drie controleurs lopen met Vilhena, El Ahmadi en Amrabat. nu komt Ayoub daar ook nog bij terwijl we een creatieve nummer 10 nodig hebben. 3 controleurs op het middenveld is te veel en Toornstra is ook niet de man die zorgt voor de creatieve ingevingen. dat is wel een aardige voetballer maar dat is een loper en niet iemand die de aanvallers in stelling brengt

Begrijpelijk. Als hij een goed WK speelt kun je er ook echt wel wat voor vragen. Benieuwd hoe Feyenoord dat op gaat vangen. Is Vente goed genoeg of zou die verhuurd worden aan een Eredivisie club?

24 mei 2018 om 10:16

voor eredivisiebegrippen een goede spits. Vraag me of Feyenoord op zoek gaat naar een vervanger of Vente de voornaamste kandidaat wordt om hem op te volgen.

Een uitstekende spits, maar ik hoop dat Nufc andere kandidaten op het oog heeft om onze aanvalslinie (broodnodig) te versterken.

Hoe dan ook, Jörgensen heeft het bij Feyenoord uitstekend gedaan. En wie weet, wat het WK hem nog gaat brengen....

Zou het beste zijn voor beide partijen als Jorgensen vertrekt. Had in de winterstop weg moeten gaan. Sindsdien is de teleurstelling van zijn spel af te lezen. Tijd voor een frisse wind voorin.

24 mei 2018 om 10:49

Ik denk dat ze erg blij moen zijn met 20 miljoen. Zelfs 15 miljoen mogen ze zich in hun handjes knijpen. 1 seizoen top en 1 seizoen minder. Feyenoord vangt nou eenmaal niet de bedragen die ajax bijvoorbeeld pakt omdat ze niet zo’n reputatie als handelshuis en talent hebben. Bovendien is hij alweer 27. Maargoed ik gun het jullie hoor denk alleen dat het erg optimistisch gedacht is

Dé spil van het kampioensjaar. Zó bal vast, waardoor er aansluiting kon zijn en zó makkelijk scorend, ook als hij totaal niet in de wedstrijd zat. Helaas door vorm (van zichzelf en team) en blessure niet zijn prestatie kunnen herhalen, maar wat een belangrijke speler was dit in het kampioensjaar!

Uitstekende spits voor de eredivisie, maar ik verwacht niet dat hij bij een club in de Premier League potten kan breken. Een transfer naar een club uit de subtop van de Bundesliga zou een goede stap voor hem zijn. Ik denk ook dat daar zijn plafond ligt.

Feyenoord doet goede zaken als ze 18-20 miljoen voor hem krijgen. Eerst nog even afwachten hoe hij het met Denemarken op het WK gaat doen, want door een paar doelpunten in Rusland kan zijn waarde nog omhoog schieten.

Zodra hij een goed WK speelt verkopen voor minimaal 30 mil. Heel de transfermarlt gaat toch al nergens meer over met al die absurde bedragen

Ergens tussen de 17 en 19 miljoen zal dit wel uitkomen. Misschien een optie om die ellendeling van vroeger weer eens te polsen. Die guidetti speelt toch nog steeds? Lijkt me voor Feyenoord een aardige tandem met rvp en vente op de bagagedrager als leerling

24 mei 2018 om 14:52

@martinjacobse

weer oude jongens krentenbrood die Guidetti. er valt toch wel wat beters te scouten in het buitenland. er lopen duizenden voetballers rond op deze aardbol en dan komen deze geeikte, voorspelbare namen weer voorbij

24 mei 2018 om 15:08

Er zal ongetwijfeld wel iets beters te scouten zijn dan guidetti. Ajax, PSV, Groningen en Heerenveen bewijzen al jaren aan een stuk dat er best wat te halen is als je maar creatief genoeg bent en je je scouting op orde hebt. In dat licht bezien is het van Heerenveen en Groningen zelfs buitengewoon knap wat ze scouten of gescout hebben. Mijn eerste reactie was eigenlijk meer een reactie naar aanleiding van een opmerking die eerder hier gemaakt is dat Feyenoord eigenlijk steeds in de eigen eredivisie zoekt en terugvalt op datgene wat ze al kennen.

24 mei 2018 om 15:13

@martinjacobse

ik begreep je verkeerd dan maar dat ben ik zeker met je eens. ik hoop dat Feyenoord nu ook eens op zoek gaat naar iets nieuws ipv iedere keer spelers terug te halen waar je bij voorbaat eigenlijk al van weet dat ze je elftal niet naar een hoger niveau gaan tillen

als er dan 1 spelers was in de Eredivisie die ik dan heel misschien nog had gehaald als ik Feyenoord was is het die Doan. die heeft tenminste nog voetballend vermogen en iets van creativiteit in zijn spel maar voor de rest zie ik hier momenteel weinig bijzonders lopen buiten de top 3. Jahanbaksch dan maar die is niet te betalen voor Feyenoord

13 doelpunten in 34 wedstrijden ? In Engeland kijken ze statistieken en dan kan je het vergeten met 13 doelpunten in eredivisie .janssen had er 34 in 1 seizoen eredivisie en die flopte al ..dat word 2 e divisie Duitsland

24 mei 2018 om 12:47

En daarom scouten clubs dus ook.

20 miljoen + is mooi bedrag. Daarnaast hebben ze vente en robin al. Als feyenoord een goede 10 haalt met een goede linksbuiten en een goede rechtsback zijn ze klaar

Toch een beetje raar dat hij tot een paar maanden geleden riep dat hij zonder moeite de rest van zijn carriere bij Feyenoord zou willen blijven, en nu Newcastle een keer aan hem heeft geroken piept hij opeens anders. Had de valse hoop dat Nicolai uit een ander hout gesneden was.

24 mei 2018 om 12:48

Het was ook meer de rest van zijn contractduur (5 jaar) en dat geeft hij ook nog steeds aan. Echter is het een (logische) afspraak dat mits Jorgensen het zo goed doet en er interesse is, er natuurlijk altijd gekeken kan worden naar een overstap.

Komt die overstap er niet, wil hij nog altijd graag bij ons blijven.

24 mei 2018 om 15:13

Ik heb wel het idee dat het niet graag zal zijn. Hij zei in het AD dat hij er geen problemen mee zal hebben om te blijven. Dat is volgens mij niet hetzelfde. Maar ik kan me vergissen.

24 mei 2018 om 16:09

Ik heb meerdere keren interviews van 'm gezien - en ik vind het echt een oprechte, chille vent - en daarin zie je duidelijk aan 'm af dat hij nog graag bij Feyenoord blijft als er geen overstap komt. Komt die mogelijkheid er wel, dan betekent het dat hij zich dusdanig ontwikkeld heeft om een stap te maken en die wordt 'm vanuit Feyenoord's kant dan ook gegund (logisch, want veel geld).

Maar hij heeft zolang hij hier al is altijd aangegeven graag in de Kuip en Rotterdam te voetballen. En dat was niet zo populistisch a la Guidetti of Pelle. Ik geloof 'm in elk geval.

24 mei 2018 om 15:17

@orgullo

dat gaat toch altijd zo met voetballers, die willen de supporters goed houden. zolang je nog ergens speelt zit je zogenaamd bij de mooiste club ter wereld maar komt er een mooiere sportieve uitdaging of financiele kans voorbij dan willen ze meteen weg. ook wel begrijpelijk op zich als je een mooie stap kan maken

Als het plan 2 jaar is waarom teken je dan voor 5 jaar? Of zie ik dat nou verkeerd?

Bijzonder hoe veel mensen hier Jorgensen onderwaarderen.

Een zeer veelzijdige spits die met de rug naar de goal kan spelen en in de diepte aangespeeld kan worden. Kan alleen en in een tweespitsen-systeem functioneren, ook kan hij op de aanvallendemiddenvelder positie uit de voeten. Heeft ook bewezen in zijn eerste jaar bij Feyenoord over genoeg kwaliteit te beschikken en te kunnen scoren.

Dit jaar was het iets minder ivm met blessures, en de aanvoor vanaf de flanken(elia, Karsdorp en Kongolo zijn allen vervangen door mindere spelers) zijn blessuregevoeligheid is dan ook eigenlijk zijn enige minpunt.

Jorgensen moet toch minimaal 20 miljoen in de la bregen voor Feyenoord want:
- Feyenoord heeft geen geld nodig
- Jorgensen is een zeer goede speler voor de Eredivisie
- Een adequate vervanger halen kost minimaal 10/12 miljoen en dan moet er goed gescout worden om voor die prijs iets te vinden.

Schijnt China te worden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren