Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Berghuis kraakt Van Bronckhorst: ‘De trainer wil geen risico, dan krijg je dit’

Laatste update:

Feyenoord leek zondag een eenvoudige overwinning te gaan boeken op bezoek bij PEC Zwolle, maar de regerend landskampioen maakte het zichzelf in de slotfase toch nog onnodig moeilijk. Steven Berghuis hekelt de manier waarop de Rotterdammers de wedstrijd uitspeelden en is opvallend kritisch over de rol van trainer Giovanni van Bronckhorst.

Feyenoord leek twaalf minuten voor tijd bij een 1-4 voorsprong af te stevenen op een ruime overwinning, maar doordat PEC in de slotfase nog tweemaal toesloeg, werd het toch nog even billenknijpen. "We spelen lange ballen in plaats van onder hun druk uit te voetballen. De trainer wil daarin geen risico, dan krijg je dit", zegt de buitenspeler in gesprek met RTV Rijnmond. "Ik denk dat je er wel onderuit kan spelen als je iets rustiger bent. Maar hij is de baas."

Over Robin van Persie, die in Zwolle de eerste twee doelpunten van Feyenoord voor zijn rekening nam, heeft Berghuis wel mooie woorden over. "Hij is speciaal, hij is too much. Ik probeer hem vaak te zoeken, dan weet je dat je hem vaak terugkrijgt of dat hij er iets goeds mee doet. Hij is iemand die ondanks dat hij onder druk staat wel rust bewaart", aldus de dribbelaar, die daaraan toevoegt dat Feyenoord die rust miste nadat Van Persie gewisseld werd.

Berghuis zal zich aankomende week bij het Nederlands elftal melden voor de oefenwedstrijden tegen Engeland en Portugal. Hij ontving net als ploeggenoot Tonny Vilhena een uitnodiging van nieuwbakken bondscoach Ronald Koeman. "Ik ben blij dat ik weer ben opgeroepen. Ik ben weer trots en ik heb er zin in", besluit hij.

Ben jij het eens met de kritiek van Steven Berghuis op Giovanni van Bronckhorst?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oei Berghuis zit volgende week op de tribune. In de media je trainer afkraken is natuurlijk niet netjes, dit kan hij ook morgen op de training aangeven.

18 maart 2018 om 21:16

Wat onprofessioneel van berghuis zeg. Zelfs al heeft hij gelijk (en dat heeft hij den ik), dan nog roep je dit niet tegen een journalist. Vind het onbegrijpelijk.

18 maart 2018 om 21:16

Lijkt me sterk dat Berghuis hiervoor gestraft wordt door Gio. Of de woorden verstandig zijn laat ik in het midden, maar dit gaat geen staartje krijgen is te hopen.

18 maart 2018 om 21:19

Natuurlijk niet. Van Bronckhorst is een lieve trainer die dondersgoed weet welke spelers hij te vriend moet houden.

18 maart 2018 om 21:22

Moet hij dan net als Ten Hag gelijk reageren en op zijn strepen gaan staan?

18 maart 2018 om 21:26

Huh? Waar komt dit ineens vandaan? Mijn reactie was gewoon serieus bedoeld zonder rare ondertoon of zo..

18 maart 2018 om 21:29

Precies, Gio weet hoe hij zichzeld niet belachelijk maakt.. Ten Hag wel. Vandaag ook weer..

18 maart 2018 om 21:29

Excuses, dan vatte ik je reactie verkeerd op. Ik dacht namelijk dat je een sneer probeerde uit te delen aan Gio dat hij te lief is.

18 maart 2018 om 21:55

Ik vind Van Bronckhorst trouwens wel te lief overkomen in de media hoor. Het is een hele nette, keurige man. Daar is niks mis mee, maar als ik zie dat de meest succesvolle trainers ook extreem hard kunnen zijn betwijfel ik of hij niet te lief is ja.. En nogmaals, dit is niet bedoeld om te provoceren, puur mijn mening. Zelfde idee had ik bij Keizer. Leek alsof hij iedereen wilde pleasen en beschermde.

18 maart 2018 om 23:40

hij kan ook hard zijn hoor toen ook bijvoorbeeld kuijt liet banken vorig seizoen. Maar hij mag idd een vleugje mourinho hebben gewoon wat rare dingen in de media om de aandacht op hem te focussen. van gaal had hier ook een hand van.

18 maart 2018 om 21:17

Ik vind dit juist wat hebben. Wanneer gebeurde het voor het laatst dat een speler openlijk aangaf een andere mening te hebben dan zijn trainer? Deze open en eerlijke reactie vind ik juist een pluspunt van Berghuis. Laat Van Bronckhorst hier ook maar weer inhoudelijk op reageren (intern en/of via de media). Een dergelijke discussie kan Feyenoord alleen maar ten goede komen.

18 maart 2018 om 21:20

Ja, de eerlijkheid valt te prijzen...maar houd dit dan binnenskamers. Zo openlijk in de media is natuurlijk niet zo verstandig van onze grote vriend Steven. Desondanks verwacht ik geen "straf" van Gio.

18 maart 2018 om 21:25

Misschien heeft Berghuis dit al een paar keer intern aangegeven, maar zonder succes.. Daarbij is het zo ook wel een manier om meer druk op Gio uit te oefenen, want ik denk dat de publieke opinie het inhoudelijk wel met Berrghuis eens is.

18 maart 2018 om 21:28

Ik verwacht juist wel een straf. Als je publiekelijk de man aanvalt die jou het vertrouwen gaf toen ie op een dood spoor zat...afijn,berghuis moet niet raar opkijken als dit zn laatste match was in het rood-witte shirt. Adieu dan maar,en veel succes bij een club zoals Watford.

18 maart 2018 om 21:51

Belangrijk punt is wel dat Berghuis duidelijk aangeeft de tactische beslissingen van Gio uit te voeren. Daarom verwacht ik geen straf.

19 maart 2018 om 02:21

Als je als speler druk uit wil oefenen op de coach dan zijn er nog maar twee zaken mogelijk op lange termijn: de speler eruit of de coach eruit. Beetje rigoreus, maar we praten hier niet over een jonkie die een fout maakt, maar een man die dondersgoed weet wat hij doet: het gezag van de coach en plein public ondermijnen.

19 maart 2018 om 21:57

Toevoeging: met de beste bedoelingen voor de club. Vind het wel een belangrijke toevoeging.

18 maart 2018 om 21:19

Mee eens, zeker in deze situatie is het geen voorbeeldig gedrag. Van Bronkhorst staat onder druk, dan moet je als speler publiekelijk of je mond houden of hem steunen. Andersom mag een trainer een eigen speler ook niet voor de camera afkraken.

18 maart 2018 om 21:20

Het zou heel kinderachtig zijn om Berghuis op de tribune te zetten omdat hij zich kritisch uitlaat, je moet tegen kritiek kunnen, ook als trainer zijnde. En hoe weet jij dat Berghuis, of anderen, niet al lang hebben aangegeven dat ze van achteruit willen voetballen in plaats van de lange bal te hanteren? Ik vind deze uitspraken van Berghuis erg interessant. Het spel van Feyenoord komt op mij namelijk vaak inspiratieloos over, veel te veel terug op Jones en dan de lange bal. Uit deze woorden van Berghuis blijkt dus dat Gio ook helemaal niet van achteruit onder druk uit wil voetballen, erg opmerkelijk.

Zo Berghuis gaat lekker. Mooie handgebaren tijdens de wedstrijd (net als de vorige wedstrijden) omdat het de "grote" meneer niet zint. Deelt hier een sneer uit naar Gio over de speelwijze, terwijl meneer zelf meerdere malen de bal nutteloos inleverde terwijl Feyenoord onder druk stond. Leuk die statistieken van hem, maar begin me nu toch aan hem te irriteren.

18 maart 2018 om 22:55

Z'n kop gezien ook toen Vilhena hem kwam bedanken voor z'n assist? Totaal niet blij / zichtbaar geïrriteerd. Heel jammer.

Het recente gedrag van Berghuis valt te bekritiseren, zeer zeker. Maar deze uitspraken vind ik persoonlijk prima, je mag toch best je mening naar buiten brengen, ook als die kritisch is ten opzichte van je eigen trainer. Bovendien vind ik het erg verhelderend. Al tijden vraag ik mij af, en met mij vele supporters, waarom het voetbal van achteruit zo beroerd is. Geen opbouw, telkens maar weer tikkie terug en lange bal. Blijkbaar wil Gio dus helemaal niet van achteruit onder druk uit voetballen, in mijn ogen een kwalijke zaak.

Meneer Berghuis begint zich weer als een vedette te gedragen, net als zijn laatste periode bij az. Maar hij moet niet vergeten dat hij bij Watford is mislukt en het bij Feyenoord naar behoren doet. Maar een topper is het niet. Zou bij Ajax, psv of Feyenoord geen basisspeler zijn.

18 maart 2018 om 21:27

Waar heb je het over? Hij is bij Feyenoord basisspeler. Daarnaast de meest waardevolle speler (goals + assists) van de eredivisie.

18 maart 2018 om 21:30

Nee, 12 goals en 13 assists in 27 wedstrijden. Maar bij Ajax of PSV niet in dr basis? Is goed joh.

18 maart 2018 om 21:46

Lozano en Neres zou hij er inderdaad niet uitspelen

18 maart 2018 om 22:07

Haha jules jij denkt dat hij Neres of Lozano uit de basis zou spelen?

"is goed joh"

18 maart 2018 om 22:24

Bij Ajax speelt Neres, dat is 10 goals en 10 assists in 26 wedstrijden
Bij PSV speelt Lozano, dat is 14 goals en 7 assists in 23 wedstrijden.

Kijken we even verder dan zien we dat Neres 21 jaar oud is en Lozano 22 jaar oud is. Beide hebben nog aardig wat groepotentieel daat waar Gerghuis met zijn 26 nu wel op zijn top zit.

Maar Neres en Lozano trappen geen medespelers op schenen tijdens de trainingen en kraken de trainer niet af in een interview. Beide speler szien de redivisie als tussenstap en willen groeien om later naar een grotere club te kunnen.

Dus ik denk eerlijk gezegd niet dat Berghuis bij Ajax of PSV de voorkeur zou krijgen. Zeker gezien het simpele feit dat Neres en Lozano veel meer potentie hebben.

18 maart 2018 om 22:26

Zou me niks verbazen als hem dat lukt gezien de tweede seizoenshelft. Berghuis heeft tegen Zwolle evenveel assists gemaakt als Neres in de gehele 2de seizoenshelft.

18 maart 2018 om 22:32

Zo gaat dat bij jonge spelers, de groeien, dan weer een dipje en dan weer groeien. Als Neres ouder was geweest en zijn eerste seizioenshelft voort had kunnen zetten, stond hij dik voor Berghuis. Maar Neres is pas 21 daar waar Berghuis alweer bijna 27 is. De groeicurve van Neres is veel stijler, hij gaat Berghuis echt voorbij.

En mocht Lozano niet geblesseerd en geschorst zijn geweest, dan geldt hetzelfde voor hem. Ik denk dat Lozano hem al voorbij is.

Maar goed, we zullen zien het het afloopt met Berghuis. Na het gedoe met van Beek nu de verbale aanval op van Brockhorst. Daar wordt je als clubleiding niet vrolijk van.

18 maart 2018 om 22:56

Nee absoluut niet. Berghuis zit nu aan zijn top, en dat is Feyenoord wellicht. En dan komt hij dus te kort voor de absolute top van Nederland.

19 maart 2018 om 07:38

Je kan ook prima met Berghuis én Lozano/neres op de flanken spelen. Leuk dat je zijn karakter er bij pakt Speedyafc, dan zou recidivist Lozano niet spelen. Met zn 7 rode kaarten in 2 jaar. Dst krijgt zelfs Kramer niet voor elkaar!

@atleticofc

Berghuis komt te kort voor de absolute top van Nederland? Hou op, haha. Wat is overigens de absolute top van Nederland? Die twee clubs die zich niet eens kunnen plaatsen voor de Europa League?

Wat een vervelend interview, heel die houding van Berghuis was om je kapot aan te ergeren.
Neemt niet weg dat hij helemaal gelijk heeft, en een van de weinige is die beseft dat Feyenoord een topclub hoort te zijn. Prima dat het gezegd wordt, alleen de manier waarop is raar.

19 maart 2018 om 09:07

Ik vind Berghuis de laatste tijd wat vervelend qua gedrag worden in het veld. Laat vaak z'n kopje hangen of verdedigt niet mee terug.

Gister verspeelde Berghuis de bal, bleef hij staan kijken met zijn armen wijd. Ondertussen viel PEC Zwolle aan en kwamen ze bijna tot een gevaarlijke kans. Dit gebeurde meerdere keren, altijd dat verongelijkte gedoe wanneer een speler hem niet aanspeelt of als hij zelf een bal verspeeld. Daar moet hij echt eens mee kappen, want ik zelf merk dat het ook steeds meer irritatie begint op te roepen onder de supporters.

Het grappige dan is nog, die gozer kan belabberd spelen en verongelijkt lopen doen, maar hij geeft gister wel weer 2 assists..

Of de kritiek nu terecht of onterecht is, Berghuis moet stoppen met zijn diva gedrag. Dit gedrag past totaal niet bij Feyenoord.

Meneer Berghuis had nog een rekeningetje openstaan t.o,v, Gio die een tijdje terug erover begon dat ie Berghuis op zijn houding had aangesproken. Ben benieuwd wat Berghuis hier nu mee denkt te bereiken, behalve zijn trainer te provoceren weer een gesprek te houden. Dit soort dingen hoor je gewoon intern te houden. Maar goed Berghuis lijkt zich steeds meer als vedette te gaan gedragen. Wat dat betreft geef ik Gio gelijk over dat ie hem aansprak op zijn gedrag. Dat hooghartige mag er wel vanaf.

Zeer onprofessioneel van berghuis. Is een terugkomend fenomeen bij hem. Heel vervelend

Berghuis is overschatte voetballer. Verdedigd nauwelijks mee. Daardoor komt Feijenoord vaak in de problemen. Legt veel te weinig energie in zijn wedstijd. Snap niet waarom zoveel mensen het zo'n fantastische voetballer vinden. Er komt meer kijken bij Feijenoord dan alleen een paar doelpunten maken.

18 maart 2018 om 22:28

Helemaal met je eens, zijn stats zijn nauwelijsk beter dan die van de veel jongere Neres of eveneens jongere Lozano. maar toch is er met Berghuis altijd wat, dan weer ruzie op de training, dan valt hij zijn coach verbaal aan in de pers terwijl die coach al onder vuur ligt en zelfs bedreigt wordt.

Feyenoord moet oppassen dat Berghuis geen rotte appel wordt die straks de hele fruitmand aan steekt.

Eindelijk een voetballer die zegt wat hij denkt en vind!! Dag gio!

Je kunt het proberen recht te lullen, maar Berghuis moet gewoon zijn mond houden. Zeker na dat akkefietje van laatst. Dan hou je je rustig. Je zit bij een topclub en niet in een bijster fijne positie.

Het is bijna alsof hij iets wil forceren.. Wel een prima buitenspeler btw

Verhuis spreekt zichzelf wel tegen. Want geeft aan dat ze de rust miste na het vertrek van Van Persie. Logisch dat Bronckhorst dan zekerheid wenst

lijkt mij ook dat de trainer voor zekerheid kiest als je een slechte reeks had. Pec is geen flutploeg.

Aardige speler voor de eredivisie laat hem eerst maar Feyenoord kampioen maken.
Als ie dat gedaan heeft dan heeft ie recht van spreken.

Bij Watford hopeloos gefaald maar dat lag uiteraard aan de trainer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren