Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nieuw concept Ajax ‘tenenkrommend’: ‘Je verzint het haast niet’

Laatste update:

Ajax lanceerde eerder deze week met ‘The Tunnel Club’ naar eigen zeggen ‘een uniek concept’. Naast de spelerstunnel in de Johan Cruijff ArenA wordt een restaurant gebouwd met een glazen wand, waardoor de spelers vlak voor de aftrap van dichtbij te bewonderen zijn. Sjoerd Mossou noemt het idee ‘tenenkrommend’ en vindt de timing van de lancering van het concept niet bepaald handig.

”Bij Ajax hebben ze wat nieuws bedacht. Althans, nieuw is relatief in dezen, want stiekem is het een regelrechte kopie van wat ze bij Manchester City al een tijdje hebben. Namelijk een zogenoemde The Tunnel Club”, schrijft hij in zijn column voor het Algemeen Dagblad. “Het idee is even simpel als tenenkrommend. Pal naast de spelerstunnel in de Arena wordt een luxe restaurant gebouwd met een grote, glazen doorkijkwand. Sponsors kunnen daar lekker een vorkje prikken en van een glaasje chardonnay nippen, en nu komt het bijzondere: met uitzicht op de spelerstunnel!”

Terwijl de Ajacieden zich klaarmaken voor de wedstrijd, kunnen de mensen van de Tunnel Club aan de andere kant van de glazen wand meekijken. “Een ‘stukje beleving’, heet dat in die kringen. Ook wel: ‘een stukje hospitality’. Een ‘uniek stukje business to business’, dames en heren. Om dit werkelijk briljante idee te vieren, lanceerde Ajax deze week een gelikt promotiefilmpje. Dat filmpje moet u sowieso kijken. Het is hilarisch, maar vooral de briljante timing maakte het natuurlijk helemaal af.”

Mossou ergert zich aan het concept en de timing van de lancering. “Je verzint het haast niet. Ajax heeft net definitief zijn zoveelste titel verspeeld. Het chagrijn regeert bij de aanhang, en volkomen terecht. Ajax is de enige club van Europa die erin slaagt om, met veruit het hoogste budget van allemaal, vier keer op een rij geen kampioen te worden. De supporters ergeren zich kapot aan al dat geld op de bank – en aan al die ellendige middelmaat op het veld. En exact in die week, uitgerekend nu, op het toppunt van de crisis, lanceert Ajax met veel bombarie The Tunnel Club. Hoera! Hoezee! Ossenhaas vreten terwijl Donny van de Beek zijn broekje ophijst. Aapjes kijken in je nette pak. Brallend een selfie maken voor een glazen doorkijkwand”, besluit Mossou.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ietwat ongelukkige timing maar wel een zuur stukje van Mossou zeg.

10 maart 2018 om 08:33

Driessen en mossou, bekende nederlander worden door voetbalclubs af te zeiken, en vz geeft ze dat podium.ook nog...

10 maart 2018 om 10:14

Totaal niet, gewoon terecht kritisch en zoals vaker op een goede manier humoristisch. Het is meer dan de timing, het plan an sich is inderdaad zoals hij stelt intens sneu.

10 maart 2018 om 11:29

Vind het sneue wel meevallen. Ik zou er ook niet gaan eten, maar als mensen dat wel doen, laat ze lekker.

10 maart 2018 om 16:54

Juist. Qua idee is het leuk, ware het niet dat de brallende directeuren die in het luxe restaurant zitten te eten, meestal niet de grootste fans van de club zijn. Een cheap ass (ortiment) restaurant zou qua fanbeving veel meer opleveren. Het is wel zeuren om het zeuren. Komt er eindelijk iets innovatiefs in de voetballerij, wordt het op zijn voetballerijs afgeserveerd. Misschien zit Sjoerd ook iets te lang in het azijnwereldje van de voetbalsport....

10 maart 2018 om 17:09

Frankentime

Nou ja, Sjoerd Moussou is met zijn stukje over dit idee nu even de kop-van-jut die alle klappen moet opvangen over de media (die zogenaamd alleen maar negatief kunnen zijn en 'nooit eens iets positiefs schrijven' maar mensen moeten natuurlijk wel gaan begrijpen dat het niet de taak is van AD, Telegraaf, Eindhovens Dagblad en De Volkskrant om de 'sonja Goed Nieuws Show' te spelen. De pers is de luis in de pels van het establishment en die dienen dus te allen tijde kritisch te zijn en blijven. Spelers 'in het zonnetje zetten', leuke positieve berichtjes over leuke dingetjes zijn voor het Witte Weekblad en het lokale suffertje. En voor het clubblad. Voor het overige moet pers kritisch zijn. Dat mensen dat uitleggen als cynische azijnzeikerij, dat is een interessant frame, maar het slaat in feite echt helemaal nergens op.

10 maart 2018 om 22:14

Constant Kante

Sorry, maar een journalist hoeft helemaal niet kritisch te zijn. Een journalist moet hoor en wederhoor toepassen en dient zich te realiseren dat zijn tone of voice de publieke opinie beïnvloedt. Dat neemt een bepaalde verantwoordelijkheid met zich mee.

In dit geval is Mossou, maar ook Driessen in veel gevallen, onnodig negatief.

Ik heb zelf jarenlang voor een landelijk dagblad gewerkt. Een journalist hoort eigenlijk geen standpunt in te nemen, maar object verslag te geven.

10 maart 2018 om 11:51

Mossou is altijd zuur, 'je verzint het niet' is letterlijk zijn lijfspreuk. Dat zegt ie bij Studio Voetbal echt continu. Beroepspessimist ten voeten uit, of het nou zijn eigen geliefde NAC betreft, Feyenoord of Ajax, Mossou vindt altijd wel iets om af te zeiken. Past wat da betreft wel bij de Telegraaf. Ik vind overigens dit idee ook een raar idee hoor, dus wil zeker niet beweren dat de kritiek altijd ongefundeerd is, maar Mossou kan werkelijk alleen maar een zeikerige klaaghouding aannemen.

10 maart 2018 om 14:03

Hij heeft hier wel degelijk een punt, wat een belachelijk plan dit....

Zal niet lang duren voordat dit compleet escaleert.... supporters van andere clubs zullen daar gaan eten en voor het raam staan uitdagen etc.

10 maart 2018 om 16:56

Er zijn ook supporters mét een iq boven de 80 hoor....

Vind het niet het beste idee, aapjes kijken tijdens het eten tegen een vergoeding.
Commercieel gezien misschien niet dom, maar laat eerst maar eens aan de aanhang weten wat je met alle centjes gaat of wilt gaan doen.
Want om alleen maar meer geld binnen te harken om een vet rood wit spaarvarken te worden heeft weinig zin.
Helemaal als je nog veel middelmatige spelers en vooral middelmatige trainers hebt.
Laat ons weten waarvoor we sparen,
Kopen.we de arena? Sparen we voor Messi?, gaan we van de beurs af, krijgen ee een groter stadion of gaan we volgend seizoen 150 miljoen.aan directe versterkingen aanschaffen?
Leg het uit zodat we mosschien begrip kunnen hebben.

10 maart 2018 om 08:52

Welk geld???? Ajax heeft verdomd veel geïnvesteerd de afgelopen 2 seizoenen. Verkoop eerst wat onnodige spelers voordat je opnieuw geld uitgeeft. De fout die velen maken is denkend dat je eigen vermogen gewoon besteedbaar geld is. Tuurlijk niet....

10 maart 2018 om 10:30

In het jaarverslag 16-17 van Ajax staat dat ze 62 mln liquide middelen hebben en 58 (kortlopende) vorderingen. Leg eens uit welk deel niet besteedsbaar is?

10 maart 2018 om 13:22

58 is niet besteedbaar. Dat moet je krijgen. 62 valt reuze mee. Het was eerst rond de 80. Dus ze zwemmen echt niet in het geld. Zeker niet als je kijkt naar de vaste lasten. Ajax wint niks terwijl je lasten alsmaar stijgen. Zeer onverantwoord.

10 maart 2018 om 13:46

Ik begrijp het verschil tussen vermogenen geld op de bank wel, zou triest zijn als ik dat op mijn leeftijd nog niet doorhad ;-)
Ik had het vermoeden dat ze 120+ miljoen aan centjes op de bank hadden.

10 maart 2018 om 14:11

175 miljoen om precies te zijn en daarom is het triest dat het weer niks wordt in Amsterdam.

10 maart 2018 om 16:49

Njfromvol

Technisch gezien zijn je liquide middelen, inderdaad, 'vrij' besteedbaar. Maar tegelijkertijd is het voor je cahsflow rampzalig om je gehele liquiditeit in éã©n keer uit te geven én daarnaast zou dat ook de domste move kunnen zijn die een financieel directeur kan goedkeuren. Gezien de huidige rentestand is er namelijk geen goedkoper geld dan geleend geld. Dus als je spelers wilt kopen, doe je dat in termijnen én gefinancieerd door een geldverstrekker.

11 maart 2018 om 01:01

Dit is dus onzin en dat weet je zelf hopelijk ook wel.

Die 58 mln komt gewoon op korte termijn binnen; ik heb Ajax niet eerder grote bedragen zien afschrijven op oninbare vorderingen, 120 mln vlottende activa is gewoon heel veel voor een voetbalclub en zeker voor een Nederlandse.

Dwonplayen hiervan is onzin.

10 maart 2018 om 17:04

Thebrightone

Ik denk dat ik één van de weinigen hier ben, maar ik vind het best een goed plan eigenlijk. Dit plan is toch gewoon een leuke manier om wat meer centen te verdienen, door in te spelen op de sentimenten van de mensen die de business units bevolken? En daar gaat het uiteindelijk toch om? Waar denk je dat spelers als Neres, Tagliafico en Ziyech van gehaald worden? Die business mensen moeten uitgemolken worden, en terecht.

Verder zijn er toch ook van die clubs met die bushokjes langs de zijlijn waar je dan in mag gaan staan waardoor je zo ongeveer óp het veld staat? Dat wil iedereen toch, als het erop aankomt?

Ik zou echt zonder enig probleem daar gaan zitten. Sowieso, ik heb echt 25 jaar op de L - Side gestaan bij PSV en sindsdien heb ik een seizoenkaart op Oost eerste Ring. Maar ik zit soms alsnog met heel veel plezier in een business unit of in de Bouwlounge. Voor de wedstrijd lekker eten in een goed restaurant, daarna wedstrijdje, prima hoor! Tuurlijk, voor de topwedstrijden zit je qua sfeer altijd beter in een sfeervak, dat is helder, maar gewoon lekker genieten van de luxe in een business unit is, zeker als je een pot tegen een klein clubje ziet, echt prima.

En zo vlak bij de spelers zitten, ik vind het wel wat hebben.

Kan Ajax in deze tijd überhaupt nog iets goed doen? Of gaan we lekker met zijn allen op alles zeiken wat ze aan het doen zijn?

10 maart 2018 om 08:41

Idd alles is nu negatief. Hou daar toch eens mee op. Geen kampioen betekent nog niet dat rest ook slecht is. Als ajax de sterren van de hemel speelde was dit concept geweldig.

10 maart 2018 om 08:42

@jannoww je weet onderhand toch wel dat wanneer Ajax de titel verspeeld de media op de eerste rij zit met al hun negatieviteit. Maar heey, ook slechte publiciteit is pubiciteit. Ajax zal Moussou dankbaar zijn voor het promoten van het tunnel idee.

10 maart 2018 om 10:35

Het is niet het verspelen van de titel, maar het schreeuwen en de bombarie die ze uitkramen voor en tijdens het seizoen. Dan zijn wij als Calimero boeren er het eerste bij om ons kapot te lachen bij dit soort stukjes in de krant. Roep nou eens niet van wij zijn de beste, rijkste, grootste club van Nederland. Dat weten we nu wel, maar leer je eens bescheiden op te stellen.... Dan is de pijn minder groot als ze weer eens door het ijs zakken in Amsterdam.

10 maart 2018 om 12:02

Bescheiden zijn past niet Ajax, dat gaat niet veranderen. Dat er dan meer mensen lachen als je faalt hoor er dan bij. Tis gewoon één vd voetbal culturen en soms kun je je eraan irriteren, maar je je zou ze missen wanneer ze er niet meer zouden zijn.

10 maart 2018 om 11:10

Ajax pretendeert toch de grootste club te zijn? Dan weet je dat je onder een vergrootglas ligt en dat dit soort domme ideeën uitvergroot worden.

10 maart 2018 om 11:10

Ajax pretendeert toch de grootste club te zijn? Dan weet je dat je onder een vergrootglas ligt en dat dit soort domme ideeën uitvergroot worden.

10 maart 2018 om 16:55

jannoww

Het antwoord is: als het Ajax niet goed gaat en als Ajax al vier seizoenen geen enkele prijs wint dan wordt er inderdaad op alles gezeken. Dan deugt er dus gewoon niets meer. De trainer is dan een prutser, de spelers volgevreten zakkenvullers, de directie incompetent en alleen uit op eigen glorie. Het beleid, dat heeft dan ook nooit gedeugd. Zo werken die dingen in Nederland! Waarom wist jij dat niet eigenlijk?

Maar, niet getreurd. Er is een keerzijde van deze medaille. Ik sluit totaal niet uit dat een trainer als Ten Hag, een trainer die nu eenmaal alleen goed kan werken met een groep als hij werkelijk ieder detail onder controle heeft, als hij gewoon een volledige voorbereiding heeft Ajax komend seizoen gewoon kampioen maakt. En in dat geval dan geldt exact het omgekeerde van wat ik in de eerste alinea zei. Dus op dat moment dan is de trainer een geweldenaar, zijn de spelers geweldig, de directie visionairs en een voorbeeld voor heel Europa en het beleid, ...... ja, dat is gewoon geweldig. Want zo werken die dingen dan ook weer in Nederland. Zeg maar, dat momenteel het PSV beleid dus het beste beleid van Nederland is, met Marcel Brands als uitstekend visonair die in de winterstop allang had voorzien dat hij Locadia zonder problemen kon laten gaan en dat PSV het met Brenet gewoon zou gaan redden op linksback. Wát een visie van die Brands!

Vind dit een waardeloos plan, spelers moeten zich mentaal voorbereiden in de spelerstunnel dat is een stuk moeilijker als mensen je aanstaren. Dit draait alleen maar om geld terwijl Ajax eens meer moet gaan denken aan presteren.

10 maart 2018 om 08:45

@Gerard13 Er komt een glazen wand tussen het restaurant wn de spelerstunnel. De spelers kunnen de gasten niet zien en visa versa. In het Etihad stadion is de wand in de tunnel ook zo gebouwd.

10 maart 2018 om 09:12

@sallons@vz er staat toch duidelijk in het stuk dat de gasten in het restaurant de spelers gewoon kunnen zien , want wat voor nut heeft het anders om daar een glazen want te bouwen ???

10 maart 2018 om 09:32

Niet visa versa. De gasten kunnen de spelers wel zien anders konden ze net ze goed in een restaurant in de stad gaan eten.

10 maart 2018 om 09:02

Alsof de spelers het doorhebben. Waarom direct afkraken zonder te weten hoe het zit?

10 maart 2018 om 14:03

De spelers weten hier toch ook van, ze hebben nota bene meegewerkt aan het lachwekkende filmpje. Of ze ze nou wel of niet zien maakt niet eens uit ... ze WETEN dat ze in de tunnel bekeken zullen worden. Organiseer dan gewoon korte 'Meet and greets' na afloop van de wedstrijd. Ik zeg maar iets dat iedere week twee selectiespelers even een rondje handje schudden en slap ouwehoeren doen in de businessclub. Dit is echt een 'aparte' beleving mensjes kijken door een glazen wand. Bij City ziet het er heeel anders uit trouwens ...

En hoe moet ik dat voor me zien?
Lekker eten, de spelers daar zien staan, en als ze weglopen moet ik keihard naar m'n dure skybox op de 2e etage rennen om nog maar net het begin van de wedstrijd kunnen zien? Of kunnen ze lekker luxe blijven zitten en met wat 12 inch koelkast schermen lekker naar de wedstrijd kijken

10 maart 2018 om 10:17

Alsof de mensen die hiervoor kiezen ook echt geinteresseerd zijn in het veld. Het is een novelty gimmick voor mensen met te veel geld.

Moet je dat filmpje kijken! Het is toch beschamend om te zien. We zitten toch niet in de dierentuin. Straks gaan de mensen die daar zitten te eten nog eisen dat de spelers gaan zwaaien en na een wedstrijd nog blij moeten gaan zijn terwijl ze hebben verloren. Ik zou zelf daar met plaatsvervangende schaamte zitten als die spelers naar me kijken vanuit de tunnel. Wat is de volgende stap, samen douchen? De mensen mogen best wat meer betrokken zijn bij een club, maar dit gaat me nu al te ver.

10 maart 2018 om 09:08

Je denkt er zitten hooligans in de BC van Ajax of zo die blij worden doordat er iemand zwaait?? Allemaal kakkers die eerder interesse hebben in een heerlijke culinair maaltijd hoor. Ik kan het weten want met PwC ben ik al 3 x meegaan tussen de sponsors en business leden enzo in een skybox. Echt niks aan, maar men vindt het all that. Dit is gewoon een manier om de prijs nog meer op te drijven.

10 maart 2018 om 09:14

En wat velen ook vergeten is dat voor Ajax de rijke sponsors en business leden tellen. Zij brengen nou eenmaal geld in het laatje. Niet de seizoenkaarthouders. Ajax wilt gewoon de zogenaamde elite mensen tevreden houden. Wie weet trekken ze hun geld terug.....

10 maart 2018 om 09:17

@ lee112 ik keek het ff af als speler en als het me niet zou bevallen dan deed ik mijn broek op mijn knieen en dan ging ik met mijn behaarde kont tegen het glas staan te wrijven , PwC in amsterdam daar heb ik zo'n 13 jaar geleden alle lamellen op gehangen toen was dat gebouw net gebouwt

De timing is inderdaad alweer slecht, net zoals met het ontslag van Keizer. Ajax had beide veel eerder moeten doen!
Deze tunnel-club gaat Ajax gewoon veel geld opleveren dus prima gedaan. Daarnaast is het toch voor een select gezelschap dus dat veel mensen het niks vinden maakt in deze niet uit. Net als met de skyboxen, je hebt er geen last van en het levert je club veel geld op.

Hierboven hoor je mensen klagen over de mensen van ajax dat alles negatief is en dat we zeuren..

Ja dat klopt we zeuren, Dit jaar geen europees gehaald, nou dat kan nog wel na het moeilijkste wat mensen kunnen meemaken hun collega / vriend op zon tragische wijze verliezen.

Dan een trainer ontslaan die het niet eens zo slecht deed, en een trainer terug halen die er ook niet meer uithaalt dan de vorige.

Nu kriig je dit soort verhalen, want dan blijf je de portomonee spekken, hierdoor vang je eventuele inkomsten die.je ook had kunnen krijgen van europees voetbal.

Weetje wat het belangrijkste is,

Praat gewoon alleen over voetbal, en niet de commerciële zaken. Richt je nou eens puur en puur op voetbal, al die andere randzaken moeten de prullebak in voorlopige. Want jullie zijn het hopelijk wel hiermee met mij eens.

En ja ik weet het naast het voetbal horen randzaken, en daar moet je mensen hebben die alles binnenkamers houden en t zelf goed regelen. Ipv een arrogante zak die denkt dat hij weet wat goed is.

10 maart 2018 om 08:55

@voetbalzone ik deel mijn bericht hierin qua stukjes, met een wit regel ertussen. Kunnen jullie zorgen dat dit nieuw word? Dat het wel kan.

10 maart 2018 om 10:18

Dat is al jaren niet mogelijk via mobiel. Is vast heeeel ingewikkeld om even in te bouwen.

Zo zie je maar weer hoe alles commercie is en hoe een voetbalclub steeds meer elitair wordt.
Voor een select groepje rijke mensen die op andere mensen voorrang krijgen omdat ze meer te besteden hebben.
Het is nog even wachten voordat het concept "the dressing room club" wordt gelanceerd waarbij klanten van het restaurant kunnen kijken naar spelers die onder de douche staan.
Snoerd Moussou verwoordt het goed 'aapjes kijken'.
Tenenkrommend hoe van der Sar in het promotiefilmpje acteert voor zo'n slecht idee.
Alles in naam van het grote geld. Zelfs waardigheid is te koop.

10 maart 2018 om 11:14

Eens. De gewone supporter wordt weer eens vergeten en in plaats daarvan gaat alle aandacht naar het geld en commercie. De timing is daarnaast ook nog eens dramatisch.

Wie is mossou dat hij hier een headline krijgt op vz. Ik kan ook wel een column gaan schrijven over hoe nederlandse journalisten zich weer eens met nieuwsvergaring en feiten checken moeten gaan bezig houden.

Vz stop aub even met deze figuren hier een platform te geven.

10 maart 2018 om 10:21

Hij is een veel gelezen en gewaardeerd voetbaljournalist met een scherpe pen en gevoel voor humor, wiens stukjes gretig gelezen worden. Jij kan inderdaad ook een column gaan schrijven, alleen zal dat net wat minder mensen ertoe bewegen om erop te klikken. Alleen begrijp je geloof ik niet het verschil tussen een column en nieuwsvergaring.

Wat een heerlijk moment on dit te promoten. Gvd ga eens geld uitgeven voor wat er op het veld moet gebeuren. Tevens extra motivatie om drank te promoten in dit filmpje. Er is maar 1 ding dat telt bij Ajax en dat is kampioen worden jaar in naar uit. Neem dan eens Bayern als voorbeeld. Pak die monopoly positie nu eens in handen. Geld investeren is tevens weet geld generen.

De beknopte informatie en vaagheid in het filmpje doen mij hopen dat er hier meer informatie over volgt rond de uitwedstrijd tegen Groningen over drie weken, op 1 april...

J c arena welke sukkels heeft dit bedacht ik kom al 50 jaar bij ajax. En er is geen dag voorbij gegaan of meneer Cruijff had wel wat te zeiken. Waarom heben ze nou camping niet omgedoopt naar die sukkel zijn naam. Omdat de Spanjaarden een beetje meer slimmer zijn.

10 maart 2018 om 09:28

Ik kan je verhaal door de creatieve interpunctie nauwelijks volgen. Wat is je reactie op dit artikel?

Dit is een van de meest bizarre ideeën die mijn club ooit heeft bedacht (als dit waar is). Er zitten nota bene zo veel ex-speler in het club bestuur, stonden die vroeger wel te springen om zo'n wand dan?

Heeft dan niemand door dat het bijna 1 april is...

Ik denk dat dit gewoon een 1 April grap is. Ik kan ook nergens een datum vinden vanaf wanneer dit gaat gebeuren.

10 maart 2018 om 09:52

Mocht het een grap zijn.. is t een hele gare. Mocht t wél zo zijn.. is t ook, een hele gare. Zal misschien een duit in de lade doen. Maar wat ik wil zien is passie op t veld.

Mossou vind ik zo'n ongelofelijke zeikerd. Laatst bij napraten met Kees ook. (Kijk t nooit meer nu) zat Ajax weer van alle kanten af te kraken. Tuurlijk is 4 jaar op een rij geen kampioen niet goed. Maar hij overdreef t zeer.

10 maart 2018 om 10:32

Gezien het budget en de allure van de club is het eigenlijk toch een wanprestatie? Geen bekertje, niks. Ik zeg het niet om te provoceren maar als ik hier sinds jaar en dag lees hoe de meeste Ajacieden de club zelf zien kan ik me niet voorstellen dat ze anders concluderen.

10 maart 2018 om 12:42

Oh geloof me, ik heb er de pest in dat t weer een prijs loos seizoen is. Al helemaal na een jaar waar we een finale EL spelen. Waar ik met grote delen heb kunnen genieten vh spel. Verval zo groot. Geen prijs. En dan dit soort dingen lezen. Dat 1 of 2 jaar geen kampioen wordt is niet raar. We zijn niet de enige topclub. Vond t ook mooi te zien dat jullie de titel pakte. Top toch. Maar dit doet gewoon pijn, wetende dat je by far de rijkste club bent. En dit laat zien. Keizer als trainer aangesteld ziet worden. Al fout. Hem dan laten vallen en Hag aanstellen en vervolgens de titelkans verspeeld in 8 dagen .
Ik kom uit een tijd dat Ajax bij de top hoorde. Waar er destijds ook gezeik was. Tuurlijk. Maar er werd geregeld gewonnen. Misschien sentimenteel gezwets.. maar begin wel zo t3 denken. Moet niet weer 7 jaar duren voordat je weer es met een prijs staat.

Commercie gaat natuurlijk gewoon door.. ook als er op het veld slecht gepresteerd wordt. Moeten ze bij Ajax dan nu maar zeggen, jongens het gaat niet goed, leg alle marketingactiviteiten maar stil en we stoppen even met geld verdienen want het gaat niet goed.

Het filmpje is drie weken te vroeg uitgelekt... Overduidelijk een vervroegde 1 april grap. De laatste woorden in het filmpje, 'Coming soon', bevestigen dit alleen maar.

De pers en met name Mossou is er helemaal ingetuind. Complimentje voor de marketingafdeling van Ajax, maar de landstitel gaat dit jaar weer naar Eindhoven!

Leuk idee, dronken bobo's die lallend tegen de glazen wand aan lopen te bonken als de spelers in hun concentratie voorbij lopen.....

Doet me een beetje denken aan die keer dat bij de nos een filmpje was over dat Ajax in de Arena Led-lampen had gehangen waarmee ze een hele show weg konden geven. Was toen ook nieuw en revolutionair. Het hing echter al een tijdje in het Philips Stadion.

De camera's staan toch ook altijd gericht op de spelerstunnel, of er in, voor de wedstrijd? Wat is het probleem?
Als dat tenenkrommend is dan heb je misschien te kleine schoentjes aan.

Haha ergens ben ik wel bang dat het toch geen 1 april grap is.

Zoals gebruikelijk word iemand die met een gewaagd idee komt (ook al is het niet origineel) hier op VZ af gezeken, maar ik zie dat toch anders..
Het is nl zo dat bij een Bvo er mensen bezig zijn met de commercie en anderen met sportieve zaken.
Zo kan het dus gebeuren dat een dergelijk plan op een wat minder moment komt.
Toch lijkt het logisch dat je zo snel mogelijk een mogelijk lucratief plan door wil voeren ..

Zoals hij al aangeeft, ManCity heeft al lang. Tottenham ook al maanden geleden aangegeven dat dit in het nieuwe stadion komt. Neemt niet weg dat ik dit een geweldig idee vind! Hoe minder van die gastjes die alleen voor de handel in het daadwerkelijke stadion zijn, hoe beter. Daarnaast gaan daat idd alleen bedrijven en rijke flappies zitten, dus je kan er wat voor vragen. Eindresultaat? Mogelijk meer plekken voor echte supporters en anders op z'n minst een extra zakcentje.


(Tuurlijk, het is maar een restaurant, maar of die mensen er wat om geven of de wedstrijd daar op tv te bezichtigen is, of irl. Voor de meesten onder hun is het toch alleen een social hub)

Of de timing slecht is, klopt ja,, maar is puur ondernemend bedoeld toch. En of andere clubs het hebben maakt dat wat uit. Het is altijd negatief wat Ajax doet dit moment en altijd dat mokken over van alles en nog wat over Ajax, wordt je soms moe van. En wat maakt het uit of man. City dit ook heeft?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren