Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik denk dat hij zelfs meer in zijn mars heeft dan Iniesta en Xavi’

Laatste update:

Manchester City wist donderdagavond met 0-3 te winnen van Arsenal, waardoor de titel in de Premier League nog meer dan voorheen lonkt voor de ploeg van Josep Guardiola. Veel spelers van City schitterden tegen the Gunners, onder wie Kevin De Bruyne. Martin Keown, oud-verdediger van onder meer Arsenal, is lyrisch over de Belgisch international.

Ook al kon De Bruyne donderdagavond geen assist of doelpunt produceren, was het spel van de 26-jarige middenvelder oogstrelend te noemen, aldus Keown bij de BBC. "Xavi en Andrés Iniesta zijn prachtige spelers, maar De Bruyne en David Silva zijn de next guys on the block. Ik denk dat De Bruyne zelfs meer in zijn mars heeft dan Iniesta en Xavi."

"Vanwege zijn bereik in de passing en zijn vermogen om doelpunten te maken", redeneert de oud-international van Engeland. "Dit zijn dingen die hij niet zo vaak deed, tot dit seizoen. Zijn drift om belangrijk te zijn, het is er allemaal. Hij wacht altijd perfect op het juiste moment. Het is eigenlijk beangstigend, want dit is nog maar het begin van iets heel speciaals."

Keown verwacht dat dit het laatste seizoen wordt voor Arsène Wenger bij Arsenal: "Net als ieder andere grote leider moet je het juiste moment kiezen om de club te verlaten. Dat moment was voor Wenger al lange tijd geleden. Ik denk niet dat hij zelf opstapt, maar de tijd zal het leren. Het is de vraag of de spelers in de komende belangrijke wedstrijden nog alles gaan geven voor Wenger."

Ben jij het eens met Martin Keown?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ligt het nou aan mij of weten sommige mensen niet meer wat Iniesta en Xavi samen lieten zien? Mensen trekken veeel te snel conclusies, sorry hoor maar geen een voetballer ala Iniesta en Xavi is beter. Dan moet ik wel erbij zeggen dat De Bruyne echt aan een zieke seizoem bezig is, maar om sws niveau van die andere 2 te halen moet hij wel iets langer zo als nu presteren. Verbaasd me keer op keer hoe snel mensen vergelijkingen trekken.

2 maart 2018 om 13:11

Verbaasd mij meer dat alleen Xavi en Iniesta genoemd worden, maar waarom geen Lampard, Gerrard, Guti, Zidane enz enz. De namen die ik genoemd heb vind ik zelf minstens net zo goed en sommige zelfs beter!

2 maart 2018 om 13:14

Omdat Xavi en Iniesta samen op het veld stonden en in een fantastisch elftal zaten.

Zidane, Guti, Lampard, Gerard etc hadden geen partner die net zo goed was als zijzelf en hadden ook geen Busquets achter zich of een Messi voor zich.

2 maart 2018 om 13:17

Dan heb je Xavi en Iniesta onder Guardiola zeker niet gevolgd. Daar mogen Lampard en Gerrard de veters nog niet van strikken man. Xavi-Iniesta is zonder twijfel het beste middenveld duo ooit. Wat waren die 2 goed samen tussen 2006-2014.

2 maart 2018 om 13:20

Real8Madrid Guti en Zidane hebben gewoon samen gespeeld bij Real met el fenomeno voor zich? Nou wat hadden ze het zwaar.

2 maart 2018 om 13:22

Zidane en Guti speelden samen...

2 maart 2018 om 13:28

Ligt eraan wat je als 'beste' wilt zien. Xavi en Iniesta waren meesterlijke motoren van het elftal, konden in de dichtste verdedigingen zat openingen vinden. Maar een Lampard heeft als middenvelder meer gescoord dan die twee samen zo'n beetje vertienvoudigd. Gerrard kon er daar ook wel wat van. Wat is dan 'beter?' Beide aspecten hebben hun ploegen geweldig dienst gedaan.

2 maart 2018 om 14:24

Zytto

Ga eens heel snel je mond spoelen jochie... Modric en kroos zijn minimaal net zo goed, in mijn voordeel werkt ook dat Kroos en Modric het onmogelijke hebben gedaan, door twee keer de Champions League te winnen...

2 maart 2018 om 14:25

Geweldige diensten? Ligt er aan wat je geweldig noemt, het aantal prijzen dat het duo Iniesta-Xavi won met Barca is het aantal van Gerrard en Lampard x3/4? Gerrard heeft gewoon pech dat hij niet zo geweldig team had om zich heen en Lampard is altijd al overrated geweest in de zin van de allerbeste middenvelders uit zijn generatie. Hij is zeker geen top 5 maar wel een bespreekbare top 10, terwijl Gerrard een zekere top 10 is en een discussierbare top 5.

2 maart 2018 om 14:48

Guti, serieus joh?

2 maart 2018 om 14:57

Klopt. Maar Guti is toch ook niet van het niveau Zidane, Xavi, Iniesta?

2 maart 2018 om 15:04

Waarom moet ik mijn mond spoelen voor een 12-jarige Madrid fan die denk dat Kroos en Modric minimaal net zo goed waren als Xavi en Iniesta samen? Sorry hoor maar 4 CL's, 2 EK's, 1 WK en iets van 7 landstitels hebben deze 2 samen gewonnen. Daar komen Modric en Kroos nog niet bij in de buurt.

2 maart 2018 om 15:05

Real8Madrid ik citeer: "Zidane, Guti, Lampard, Gerard etc hadden geen partner die net zo goed was als zijzelf." Waarom zet je Guti dan in dat rijtje?

2 maart 2018 om 15:52

Mwoah in 2 seizoenen hebben Modric en Kroos bijna net zoveel internationale prijzen gepakt dan Iniesta en Xavi in al die jaren, alleen La Liga is het verschil veel groter. En betreft WK/EK, natuurlijk kan Modric en Kroos daar niet aan tippen, zij hebben niet eens dezelfde nationaliteit, vandaar een rare vergelijking. Maar ik denk dat Kroos en Modric net zo belangrijk zijn voor Real Madrid als Xavi en Iniesta toendertijd voor Barça, zij zijn dichter in de buurt van het niveau dan wat jij beweerde!

2 maart 2018 om 15:53

Jeo, wat sproei jij nu toch uit. Meer dan 200 competitietreffers, met ook nog eens ladingen assists en een geweldig leiderskarakter is volgens jou overschat? Dat mag jij vinden, maar geeft mij niet echt reden om je nu serieus te nemen.

2 maart 2018 om 16:24

Xavi en Iniesta hebben samen 7 internationale toernooien 7 nationale landstitels gewonnen. Kroos en Modric staan op 2 internationale en 1 landstitel. Die 2 samen hebben Xavi en Iniesta nog lang niet geevenaard.

2 maart 2018 om 16:39

Xavi en Iniesta zijn Wereld Kampioen geworden!

2 maart 2018 om 16:58

Zytto

Volgens mij vergeet je ene David Villa en Torres en Iker... Op het wk in 2010 speelde Spanje verre van mooi voetbal, Duitsland was de meest indrukwekkende wat spel betreft... Modric heeft te maken met een klein land als Kroatie... En Kroos was de creatieve brein achter de wereldkampioen Duitsland. Xavi en Iniesta hebben hun hele leven bij Barca gespeeld. Kroos en Modric spelen vergeleken met hun, net met elkaar, en schrijven direct geschiedenis. Jij zet jezelf bij iedere bericht die je typt voorschot ga zo door!!!!

2 maart 2018 om 17:37

Nu onderschat je Guti, Guti had een steekpass in zich van een wereldtopper

2 maart 2018 om 17:41

Wat wil je nou? Dat ik Kroos en Modric de beste aller tijden ga vinden? Dat gaat niet gebeuren. Daarnaast vergeet ik helemaal niemand. Ik zeg toch niet dat Xavi, Iniesta + 9 fc balophetdak het WK wonnen? Daarnaast moet ik wel lachen dat je zegt dat Kroos het creatieve brein was, maar dat je Iniesta en Xavi bagatelliseert. Kroos had zeker niks te danken aan Neuer, Boateng, Lahm, Gotze en Muller? Het zijn alle 4 geweldige middenvelders, maar naar mijn mening zijn Xavi en Iniesta als duo ongenaakbaar. Dat zal ook zo blijven.

2 maart 2018 om 13:11

Nee, je bent zeker niet de enige. Bij sommige van deze analisten heb ik het gevoel dat ze dit soort uitspraken puur doen om relevant te blijven. Ik denk dat er niemand in het huidige voetbal kan tippen aan Xavi op zijn top. Barcelona lukt het ook al jaren niet om ook maar een speler te vinden die een beetje in de buurt komt van hetgeen wat Xavi liet zien. Snap sowieso niet waarom Keown hier de Bruyne vergelijkt met Xavi en Iniesta die alle drie verschillende middenvelders zijn.

2 maart 2018 om 13:13

Maar dan spreek je over een duo. Die twee samen was magisch. Ze waren beide zo ontzettend goed en complementeerden elkaar waardoor ze nog beter gingen spelen. Dat heeft De Bruyne helaas niet. Silva is ook ontzettend goed, maar niet geniaal vind ik. Daarnaast vullen ze elkaar ook lang niet zo goed aan. Zet iemand met evenveel talent als De Bruyne zelf naast Kevin en misschien krijgen we iets te zien dat lijkt op Xavi-Iniesta.

Wat De Bruyne nu laat zien is imo echt niet minder dan Xavi of Iniesta afzonderlijk. Als hij dit nog 3-4 seizoenen volhoudt mag je hem in een adem met beide heren noemen. Momenteel vind ik het daar echter nog te vroeg voor.

2 maart 2018 om 14:01

David Silva is niet magisch en KDB moet iemand net net zoveel talent als hem naast zich hebben on in de buurt van Xavi-Iniesta als duo komen? Ik vind dit echt onwaar en beetje disrespect naar die kleine magiër, misschien wat beelden terug kijken van hem en paar wedstrijdjes meepikken.

2 maart 2018 om 14:56

Ik kijk genoeg wedstrijden van City hoor. Ik vind Silva zoals ik zei ontzettend goed, maar hij komt niet in de buurt van een Iniesta.

2 maart 2018 om 13:22

Ligt het aan mij of overschatten mensen de grootheid van Xavi?
Hij liet pas echt wat zien, echt zn klasse tonen toen Rijkaard zijn coach was. Dan ben je alweer 5 a 6 jaar verder.... Onder v Gaal was t aardig, maar zeker niet werelds. Onder Guardiola werd hij de gigant die mensen nu nog kennen.
Uiteraard, Xavi had op zn 25e al 200 wedstrijden in de benen, wat heel goed is.

Wat de Bruyne nu doet, is bizar. Hij trok de kar bij Weder op zn 21ste. Trok de kar bij Wolfsburg op zn 22ste en trekt nu de kar bij Man City sinds zn 25e(vorig seizoen). Nee, sorry.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat Xavi slecht was/is ofz, maar men doet alsof hij bizarre shit liet zien, maar daar ben ik t niet mee eens. Pirlo vind ik bijvoorbeeld een grotere voetballer. Kon alles wat Xavi ook kon, en ook nog eens ballen over 30 a 40 m op de stropdas leggen en een fantastische vrije trap.

2 maart 2018 om 13:53

Mike C

"het gebrek aan voetballende inzicht weerhoudt velen om te beoordelen wat Xavi voor het voetbal heeft betekend. Daarbij was Xavi al een gigant vã³ã³r Guardiola kwam. Wie was de beste speler in het EK van 2008?"

Wat zeg jij hier anders dan wat ik zeg?
Volgens mij is 2008, 10 jaar na zn debuut. Mag het met zn 28. Ik had het over het feit dat hij 5 a 6 jaar naar zn debuut pas echt stappen ging maken in zn grootheid. Volgens mij beaam je dat hiermee.....

Ja, Xavi draaide makkelijk weg bij zn tegenstander, wist vaak al waar hij de bal neer wou leggen, voordat hij de bal had. Wist die bal daar ook voor 90 daar te krijgen. Ik zie geen kwaliteiten die Pirlo niet bezit hier?!
Ik zie jou dingen roepen als beslissende assists, en geen bal weggeven. Again, ik zie geen kwaliteiten die Pirlo niet bezit.....

Tellen de eerste of laatste 5 a 6 jaar van een carriã¨re niet, alleen maar de midden 10 jaar (aangezien hij 20 jaar geleden debuut maakte).

Edit:
Het lijkt alsof ik zeg als Xavi een prutser was, geen goede voetballer of zelfs geen grootheid. Dat zeg ik niet.
Ik zeg alleen dat er in mijn ogen de grootheid van Xavi wordt overdreven. Als voorbeeld neem ik Pirlo. Gezien die van dezelfde generatie en dezelfde kenmerken vertonen( altijd aanspeelbaar, strakke passing en makkelijk wegdraaiend)....

2 maart 2018 om 13:57

Nee, hij werd inderdaad pas echt goed vanaf een bepaalde leeftijd. Niet dat dat erg is. Wijn wordt soms ook beter naarmate het ouder wordt. Daarvoor was het goed, maar niet bijzonder. Het bijzondere was dat Iniesta en Xavi elkaar bizar goed begrepen. Zeker met een Busi achter je en Leo voor je betekent dat nagenoeg geen balverlies. Ik snap Conti wel. De grootheid van Xavi wordt soms wat overdreven. Xavi past voor mij in het rijtje Pirlo, Scholes, etc. Voor mij was Zidane echter de allergrootste. Die man had echt alles. De manier waarop hij Brazilie op het wk 2006 degradeerde tot amateurs. Daarnaast praten we nu over middenvelders die met name goed zijn/waren in balbezit. Sommige teams (Barca uiteraard niet) hebben ook behoefte aan een middenvelder die ballen verovert en gaten dichtloopt. Ik was zelf groot fan van Claude Makelele en Vieira (hoewel die ook met bal erg sterk was). Kante heeft daar ook iets van weg.

2 maart 2018 om 16:07

Xavi en Iniesta braken relatief ook laat door. Zet die twee enkele jaren geleden bij een Chelsea neer en daar zouden ze worden overlopen.

2 maart 2018 om 17:01

Iniesta is geen leider... Geen dominante voetballer doe het spel dicteert ala Zidane, waar hij toch mee werd vergeleken. Iniesta is pas aanwezig bij de laatste fase van een aanval

Misschien Xavi evenaren maar Iniesta die vind ik nog tikje talentvoller dan Xavi, Xavi kon iemand met een pass alleen voor de keeper zetten maar Iniesta kan dat ook en daarnaast nog ruimte creëren en is ook nog enorm balvast.
Ook is heel al jaren op top niveau, de Bruyne heeft zeker nog wat te presteren voordat hij hen voorbij is maar misschien als hij de komende jaren zo blijft presteren kunnen we hem erbij zetten.

2 maart 2018 om 13:14

Ik vond Xavi juist talentvoller. Iniesta was de sierlijke middenvelder met een goede dribbel en overzicht, maar ik vond juist Xavi balvast, de man bij wie bijna alle aanvallen begonnen en een techniek om u tegen te zeggen.

2 maart 2018 om 16:09

De Bruyne heeft een veel beter schot dan Iniesta, ook zijn steekballen vind ik beter. Iniesta heeft ook geniale steekballen maar kan ze niet van een grotere afstand geven zoals De Bruyne.

mourinho dacht daar iets anders over , ik denk dat ie te aanvallend speelt en te ver naar voren denkt voor het afbraakvoetbal dat mourinho speelt , daarom liet ie hem toen gaan waarschijnlijk , maar wat is dit een goede voetballer

2 maart 2018 om 13:13

Definieer afbraak voetbal even? Wat wordt er afgebroken?

2 maart 2018 om 13:16

Om te beginnen elke aanval en dus alle vloeiendheid van het spel. Kijk het potje tegen Sevilla maar even terug. Balbezit Sevilla? Foutje van United. Het spel lag vaker stil dan wat anders, en daar was maar een team verantwoordelijk voor.

Dat is de definitie van afbraakvoetbal. Gewoon alles doen om de wedstrijd dood te maken en een 0-0 te halen. Heeft niets met goed verdedigen te maken

2 maart 2018 om 13:24

Sevilla uit was dan zo, maar tegen chelsea was het wel voetballend en aanvallend.

Mourinho speelt vaker niet dan wel afbraakvoetbal. Ik word gewoon heel moe van mensen die geen United kijken of alleen selectief oordelen omdat het Mourinho is.

Dingen roepen als afbraak voetbal, talenten geen kans geven, etc maken me heel moe omdat men liever goedkoop scoort dan een eigen mening heeft.

Misschien herken jij hier wat van tijdens de periode van Mourinho bij Real?

2 maart 2018 om 14:13

Mourinho wordt echt altijd en overal bijgehaald. Altijd maar zeuren dat hij KDB weg liet gaan maar nooit kijken of hij daar een ander talent (Oscar) voor liet spelen en er meerdere spelers voor die positie in de selectie waren. Elke trainer moet en maakt een keuze tussen spelers en als er 1 dan weg wilt en de trainer hem laat gaan voor minuten moet hij tevreden zijn. Mourinho kon hem er ook bij houden en op de bank stallen waar hij soms minuutjes kon sprokkelen. KDB doet het goed en dat is mooi voor hem, wrm jullie Mourinho steeds benoemen maakt alleen duidelijk dat je haat voor die man groot is.

2 maart 2018 om 15:01

Tegen Chelsea was inderdaad beter, daar speelden beide teams gelukkig wat offensiever dan in de cl en dat was inderdaad een vermakelijke wedstrijd. Ik zeg ook niet dat Mourinho altijd afbraakvoetbal gebruikt, gewoon te vaak naar mijn mening. Tegen een Barca, Bayern of zelfs City, oke.

Dat Mourinho niet genoeg kansen aan de jeugd geeft vind ik ook onzin. Dan kun je dat van 95procent van de topcoaches zeggen. (misschien moeten we dat sowieso wel? Geen idee)

Dit zijn dingen die hij niet zo vaak deed, tot dit seizoen.

Keown keek duidelijk nooit naar De Bruyne toen hij in de Bundesliga speelde en opende de ogen pas toen hij bij City aan de slag ging...

2 maart 2018 om 13:22

Zelfs voorgaande seizoenen bij City deed KdB dit ook gewoon, alleen heeft hij dit seizoen er nog een schepje bovenop gedaan. Het is dus niet zo alsof De Bruyne nauwelijks assists gaf of goals maakte hiervoor, zoals Keown hier wel suggereert..

ik ben een barca fan maar ik ben het zeker eens met hem. Hij zegt niet dat de bruyne beter is maar dat hij meer heeft dan iniesta en xavi en dat klopt. Buiten zijn inzicht en fenomenale passing heeft hij ook een gevaarlijk schot, kan goed afwerken, heeft een hoog rendement is tweevoetig en heeft een goeie actie in de benen waardoor je hem zelfs als flankspeler kan opstellen.

Ik vind David Silva al jarenlang van het niveau Xavi en Iniesta. Niet voor niks dat hij onbetwiste basisspeler is bij City en het nationale team.

Een paar jaar geleden had ik hem heel graag bij Real Madrid zien spelen, helaas nooit van gekomen.

David Silva staat bij mij in de top 3 van favoriete spelers.

2 maart 2018 om 13:30

Beste twee Spaanse spelers ooit? Verklaar je nader. Want er zijn er in het verleden veel geweest en nu zijn er ook heel goede spelers bij Spanje. Om maar een Silva te noemen

2 maart 2018 om 14:02

Wat is beter? Het zijn natuurlijk middenvelders die vaak de bal hebben. Dan wordt er al sneller naar je gekeken. Op hun positie zijn zij de beste spelers die spanje ooit gehad heeft inderdaad. Maar met alleen middenvelders red je het niet. Casillas was bijvoorbeeld in mijn ogen net zo belangrijk. Of een Puyol. En Busquets en Alonso niet te vergeten. Ramos en Pique.

2 maart 2018 om 15:07

Moet me niet nader verklaren, het tegenargument is aan jou om neer te leggen.

haha zo werkt het dus niet. Wat een kinderachtig gedoe zeg.

Hoe dan ook een kwestie van smaak. Ik denk dat ikzelf ook niet Iniesta en Xavi op plek 1 en 2 van beste Spaanse spelers aller tijden zet, ik denk bijvoorbeeld eerder aan Paco gento en ook Di Stefano heeft zich laten naturaliseren tot Spanjaard. Zelfs Pep noemde Raul de beste Spaanse speler ooit.

Er zijn ook zeker argumenten om Iniesta en Xavi, zoals jij doet, hoger in te schatten. Maar het met zekerheid stellen en doen alsof dit de enige juiste opvatting is vind ik belachelijk

2 maart 2018 om 16:11

Maar jij bent voor Barcelona Mike C. De Bruyne bezit veel kwaliteiten beter dan de twee heren die jij noemt.

2 maart 2018 om 21:22

Je komt niet met argumenten en wijst alles wat anderen zeggen in de prullenbak. Fijne avond.

2 maart 2018 om 13:50

Het begint inderdaad wel heel erg op te vallen ... ze hebben natuurlijk allemaal de potentje tot grootse dingen maar om al deze vergelijkingen nu al te maken vind ik voorbarig . De bruyne moet veel doen wil het een figuur worden als iniesta of zelf xavi IMO

2 maart 2018 om 15:34

Zo daar zeg je iets ! Wat denk je van ESPN of BT sports met die savage ...dat zijn pundits waar ik mijn tv voor uit doe .alhoewel dat de SKY pundits er nu ook vol op aan mee doen .

2 maart 2018 om 17:46

@status_qo1
Shaka Hislop en Moreno kan uk best mee leven op ESPN. De rest is minder.

2 maart 2018 om 13:52

Di Stefano, Hierro, Cassilas, Raul en daarbij wil ik zeggen dat spelers die verser in het geheugen zitten vaker bovenaan dat soort lijstjes staan.

Je doet dus zelf ook indirect en deels mee aan het humorgenre met een 'bold' statement

Verder ben ik het gewoon met je punt eens!

2 maart 2018 om 14:06

Casillas was op zijn 30e/31e op. Maar Xavi begon ook pas op zijn 24e/25e echt goed te spelen. En voor de Ballon d'Or worden nagenoeg enkel aanvallers en middenvelders genomineerd lijkt het. Dus dat argument gaat naar mijn mening niet op. Toch wel apart dat je de grote San Iker zo ziet.

Ik heb persoonlijk liever dat pundits over die ene actie praten of die aanname, schot of zijn pure klasse en dus meer over de speler zelf en niet de naam van de speler noemen en dan de acties gaan benoemen van de speler waarmee ze de speler vergelijken.

Zo worden de acties van de Kevin ook beter onthouden en kan hij daadwerkelijk eerder op het niveau van anderen komen.

Nee, hij is (nog) niet beter dan Xavi of Iniesta. Dat zal hij ook niet worden, denk ik. Helemaal geen schande, want het is een wereldvoetballer, waar ik met plezier naar kijk. Het is gewoon de Bruyne met zijn eigen specifieke kwaliteiten. En dat is meer dan genoeg.

Laat ze maar eens tegen Real voetballen, dat verliezen ze gegarandeerd. Denk dat de Bruyne meer moeite zal hebben met de verdedigende taken tegen Marcello dan het aanvallen idemdito voor Jordi Alba. Mocht die gebleseerd zijn en komt Digne in actie, tsja dan zal de Bruyne man of the match zijn maar dat kan zelfs mijn buurvrouw dan. Zijn van de de weinige backs die de Bruyne wel de baas zullen zijn.

Daarnaast vind ik het heel vroeg om nu te zeggen, hij is zo goed. Heb wel wat beters gezien deze jaren.

Geweldige voetballer is de Bruyne maar net als Xavi en Iniesta hadden heeft hij geweldige voetballers om zich heen lopen. Hij mag daarom ook europees weleens wat gaan winnen om echt groot te zijn. Als je het echt over een grootheid hebt dan praat je over Maradona, in de serie A was het Inter, Juve of Milan die iets won maar Napoli was een club die never nooit wat won totdat Diego kwam zag en overwon. Dat eerste jaar met hem plaatste Napoli zich voor europees voetbal, dit deed hij met een team met spelers die minder dan middelmatig waren, later kwamen Careca en Alemao en werd hij kampioen en wonnen ze de Uefa Cup maar dat eerste seizoen was ongekend, dat is toch even net wat knapper dan een Barca of een City met ongelimiteerde budgetten.

Compleet andere spelers. De Bruyne heeft niet de lichtvoetigheid die Xavi en Iniesta hebben/hadden. Aan de andere is de Bruyne meer een allround middenvelder, loopvermogen, kracht, snelheid, tweebenig, en doelgericht.

Ik heb De Bruyne wekelijks mogen aanschouwen. Hij is ook een ander type speler dan Xavi en Iniesta. Enorm direct met een fantastische range aan passing en afstandsschoten tot vrije trappen. en dan die voorzet met die belachelijk curve.


Wat De Bruyne veel minder kan is temporiseren. Het tempo bepalen en meer de dirigent uithangen. De Bruyne wilt altijd direct naar voren. Silva is meer een speler om het spel te versnellen en te vertragen. Silva lijkt meer op Iniesta en kan makkelijker vergeleken worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren