Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mourinho gefileerd: ‘Als ik ooit zulke bullshit vertel, zou ik gelijk stoppen’

Laatste update:

Manchester United wist woensdagavond een punt te pakken tegen Sevilla (0-0) in het kader van de Champions League, maar de wijze waarop de ploeg van José Mourinho zich presenteerde in Spanje zorgt voor veel kritiek. Ewald Lienen, analist bij Sky Deutschland hekelde niet alleen de instelling van United, maar ook het commentaar van Mourinho na het duel.

Zo verdedigde de Portugees het voetbal van zijn ploeg, hekelde hij de vragen van de media aangaande de tactiek en keuzes van de oefenmeester en sneerde Mourinho naar de medische staf van the Red Devils. "Als ik ooit zulke bullshit vertel als coach, zou ik gelijk stoppen", zegt Lienen, technisch directeur bij FC St. Pauli, in de studio van Sky Deutschland.

"Zijn uitleg (over het voetbal en de tactische keuzes, red.) is een belediging naar iedereen die van voetbal houdt. Als hij genoeg geld heeft, maar het gewoon niet meer kan schelen, moet hij stoppen", vervolgt de ex-trainer van onder meer Hannover 96. Mourinho was van mening dat beide clubs in evenwicht waren, ondanks de algehele tendens in de media dat United geluk had dat David de Gea in vorm was.

"Ik denk dat jullie allemaal, of althans de meeste van jullie, in een geheel nieuwe sport zitten", sneerde de Portugees. "Zo simpel is het, maar nu lijkt het alsof jullie een nieuwe sport verzinnen. Maar ik snap het nog steeds niet. Alle spelers van de winning teams, de beste clubs ter wereld van dit moment, niet tien, twintig of dertig jaar geleden, werken hard. Iedereen heeft tactische discipline."

Wie verwacht jij dat er verder gaat in de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Altijd knap om een punt te pakken in een K.o. fase maar Mourinho krijgt dat toch weer voor elkaar. Echt ongekend goed.

In ieder geval, met deze speelstijl heb je altijd mensen die morren. Dat zal ook nooit stoppen. Het feit was dat de wedstrijd vanuit MU zijn kant niet om aan te gluren was. En Sevilla liet juist uitstekend voetbal zien, met een paar mooie kansen en hadden naar mijn gevoel de gunfactor om te winnen, al was de uitstekende de Gea naar mijn idee een terechte Motm geweest.

Desondanks zal er geen haan naar kraaien als Mou het voor elkaar zou krijgen MU de CL titel te bezorgen (wat ik overigens niet zie gebeuren). Maar tot die tijd, hou je vast voor voldoende comentaar.

En naar mijn idee begint Mou de generatie te betreden van onder andere Advocaat en Hiddink. Resultaat voetbal, maar niet meer van deze tijd.

22 februari 2018 om 14:32

United moet zogenaamd de nr 2 van Engeland zijn en de grootste club van de wereld zijn....Dan kan je niet tegen de nummer 5 van la liga die 6 punten voorstaat op de nummer 11 van la liga zo ontiegelijk saai, inspiratieloos en slecht spelen met zo'n honderden miljoenen team...

22 februari 2018 om 14:51

Maar wie heeft de regel gemaakt dat een team die honderden miljoenen uitgeeft ook verplicht is om aanvallend te spelen? Mourinho is nou eenmaal een verdedigend ingestelde trainer en dat gaat heus niet veranderen omdat hij nu bij een club zit te honderden miljoenen kan besteden. Bij Mourinho gaat resultaat boven vermaak en daar is niks mis mee. Een beetje voetbal fan weet wat hij kan verwachten als hij naar een team van Mourinho gaat kijken, dus dan moet je achteraf niet verbaast doen over wat je voorgeschoteld kreeg,

22 februari 2018 om 15:07

Achteraf is het makkelijk praten voor Mourinho natuurlijk. Dat ze met dit resultaat naar huis zijn gegaan, heeft mijn inziens niet zoveel te maken met de tactiek van Mourinho, maar meer met het feit dat de Gea al een tijdje laat zien de beste keeper ter wereld te zijn. Met iets meer pech gaat United gewoon met 1 of 2-0 verlies naar huis. Dan heb je niet alleen naar een slaapverwekkende pot zitten kijken, maar ook nog eens een slecht resultaat.

Natuurlijk kun je zeggen dat de keeper ook onderdeel is van het team en dat is zeker waar, maar je kunt er toch niet op gokken dat hij iedere wedstrijd maar wereldreddingen maakt om je team in de race te houden?

Je hoeft van mij echt niet naïef aanvallend voetbal te gaan spelen, maar dit was beneden alle peil.

22 februari 2018 om 15:08

Als je meer inkomsten en betere spelers hebt is het logisch dat je de dominante ploeg bent. Verdedigend spelen is gewoon zwak en laf. De duurste transfer ooit van sevilla is 21,5 miljoen euro. Ik vraag me af of er een speler in de basis bij united stond die minder dan dat gekost heeft.

22 februari 2018 om 15:21

4 zelfs!

Young en Valencia waren net goedkoper met hun 18 miljoen. Smalling was 8 miljoen en Mctomminay komt uit de jeugd natuurlijk.

22 februari 2018 om 15:21

Noway

Een slecht resultaat voor wie? Het is toch duidelijk dat United en Mourinho hebben gekregen waar ze voor kwamen? Dus die zijn waarschijnlijk wel tevreden met het resultaat en gaan het thuis proberen om af te maken. Dat heeft Mourinho altijd al zo gedaan in de knock out fase van de CL en heeft daarmee twee titels binnen gesleept. Dus waarom zou hij het nu veranderen? Omdat het speelbeeld slaapverwekkend is? Denk dat het Mourinho weinig uitmaakt wat wij van het speelbeeld vinden, die man wil enkel en alleen prijzen winnen.

Lacazette

Ja het is idd logisch, maar nogmaals: het is niet verplicht. Mourinho wil zijn gewenste resultaat halen, niet de fans vermaken.

22 februari 2018 om 15:27

Ik denk eigenlijk dat iedereen die dit verafschuwt dat vooral doet omdat omdat we spelers als Sanchez en Pogba liever zien aanvallen dan zien verdedigen. Want uiteraard tellen de resultaten in het topvoetbal en dat "verantwoordt" de keuzes van Mourinho. Maar ook ik vind het doodzonde van zoveel kwaliteit. Want wat staat er op papier een ongelooflijk goed en mooi elftal. Daar zit bij mij de "frustratie"

22 februari 2018 om 15:30

Met zijn selectie moet hij makkelijk resultaat EN mooi voetbal kunnen halen. Ik snap niet dat zijn tacktiek verdedigd wordt. Als je een team als sevilla niet kapot kan spelen als united ben je gewoon zwak als coach.

22 februari 2018 om 15:42

Ik ben zelf United fan, dus ik ben zeker niet ontevreden met het gelijkspel, maar ik bedoel dat United met iets meer pech gewoon met een slecht resultaat naar huis was gegaan. Dat het achteraf goed is uitgepakt, betekent toch niet automatisch dat de tactiek ook de juiste was.

Als ik vandaag stomdronken achter het stuur stap en niks of niemand aanrijd, kun je moeilijk stellen dat ik dat morgen maar weer moet doen, omdat het vandaag goed ging. Op een gegeven moment zal dat fout gaan, net zoals ik er van overtuigd ben dat het met deze tactiek ook niet lang goed zal gaan in de CL.

Ik weet dat Mourinho zijn speelstijl niet gaat veranderen en ik hoop van harte dat United de CL wint, maar als de overwinningen binnen gesleept worden meer op basis van geluk dan op basis van een goede tactiek, dan vind ik het niet gek dat er kritische vragen gesteld worden. Een goede tactiek biedt immers meer zekerheid dan gokken op goed geluk.

Dit staat voor mij overigens helemaal los van of de wedstrijd leuk of saai was om naar te kijken.

22 februari 2018 om 15:58

Jou vergelijking is op z'n zachts gezegd vreemd.

Dat je een tactiek hebt betekent niet per se dat je achterin niks weg gaat geven. IN elke wedstrijd zul de tegenstander wel kansen krijgen om te scoren en daarvoor heb je dus een keeper op doel staan. Mourinho heeft gekregen waarvoor hij gekomen was en dan kan je wel degelijk zeggen dat zijn tactiek goed heeft uitgepakt.

Ik vind de manier waarop United speelde ook niks hoor en daarom ben ik de tweede helft ook maar iets anders gaan doen. Maar als ze de gewenste resultaat boeken door zo te spelen heb ik er wel begrip voor. Het is best naïef dat mensen aanvallend voetbal verwachten puur en alleen omdat ze grote zaken met geld uitgeven.

22 februari 2018 om 16:09

Je moet mijn vergelijking niet te letterlijk nemen. In principe bedoel ik te zeggen dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie bieden voor de toekomst.

Ik ben van mening dat als jij als team meer kwaliteit hebt dan de tegenstander en een tactiek hanteert waarbij de tegenstander alsnog meer kansen krijgt om te scoren dan jij, dat het dan niet de juiste tactiek is. Chelsea speelde ook verdedigend tegen Barca, maar zij deden het nou wel op een juiste manier vind ik (op dat ene ongelukkige moment na).

Ik ben het verder met je eens dat een zak geld niet per se betekent dat je aanvallend moet spelen.

22 februari 2018 om 16:18

Is het daadwerkelijk geluk? De keepers in Mourinho zijn team blinken toch altijd uit? Het oogt in grote wedstrijden altijd alsof zijn teams onder druk staan en weinig kansen krijgen. Maar vaak eindigt het ermee dat ze weinig tegendoelpunten tegen krijgen en er 1 meer scoren als de tegenstander. Soms spelen ze gelijk, zelden verliezen ze. Mourinho gaat af op de factoren die een rol spelen in de kansberekening dat je doorgaat naar de volgende ronde, niet op hoe het oogt. Hij zal alleen ontevreden zijn dat hij de wedstrijd niet heeft gestolen in het laatste deel van de wedstrijd.

22 februari 2018 om 14:38

Omdat het een spuuglelijke speelstijl is, die topclub onwaardig is.

Net zoals bij Chelsea heb ik me lopen ergeren hoe laf er wordt gespeeld door een top club nota bene. En dan durft Mourinho nog te zeggen dat alle winning teams tactische discipline heeft. Dat klopt zeer zeker. Maar die tactiek is vaak vanuit aanvallend oogpunt.

Het is toch te gek voor woorden, dat een club als Chelsea als een klein kind op eigen helft blijft in eigen huis?

Enige excuus dat in voordeel van Mourinho is, is dat hij tenminste uit speelde. Maar dan alsnog.

22 februari 2018 om 14:57

Ik heb de hele wedstrijd gezien. En ja, ze kwamen er regelmatig gevaarlijk uit, maar bijna alles via een counter of een onderschepping op eigen helft en dan alsnog een counter. Ze hebben hooguit 10 minuten in de gehele wedstrijd daadwerkelijk gevoetbald.

De statistieken logen er ook zeker niet om 30 balbezit en 210 passes tegenover 70 balbezit en 800 passes van Barca.

Als jij zegt dat Chelsea niet met 10 man op eigen helft stond voor 70 van de wedstrijd dan mag ik toch echt concluderen dat jij de wedstrijd niet gezien hebt.

Dat eindje voor de 16 verdedigen klopt voor geen meter. Zelfs Hazard die het diepst stond heb ik vaker op eigen helft gezien dan op die van de tegenpartij.

En hoe je het wendt of keert, 30 balbezit als topclub in eigen huis is gewoonweg schandalig. Kom om man. Schijtvoetbal.

Edit: Het ergert mij dat Chelsea een speelstijl hanteerde die gebaseerd was op het loeren op een fout van de tegenstander.

Als topclub moet jij gewoon uit gaan van je eigen spel, ongeacht de tegenstander.

22 februari 2018 om 15:06

Ach van Chelsea kan ik mij het nog wel voorstellen, die spelen tegen de wereldtop, was ook verdedigend, maar die hebben gewoon niet de capaciteit om onder de druk van Barça uit te komen. Daar vind ik die wedstrijd van Man U niet mee te vergelijken, die pretenderen zelf wereldtop te zijn, dan kun je echt niet hier mee aankomen. Maar ja als ze straks een ronde verder zijn is het weer prima, dus ja zeg het maar, wat is wijsheid

22 februari 2018 om 15:10

Ik heb het gevoel dat je een tikkeltje vanuit je frustraties reageert. Wat ik me heel goed kan inbeelden overigens. Als een club (met relatief succes) zo defensief tegen mijn team speelt loop ik me ook 90 minuten flink te ergeren. Al helemaal als ze dan nog eens op voorsprong komen.

Chelsea speelde inderdaad erg defensief. Maar wanneer ze de bal hadden hadden ze ook echt wel aanvallende intenties. Dan ging alles opeens in een hoog tempo en zag je vaak zelfs Rudiger met de bal naar voren stormen.

Logisch ook dat ze in balverlies zo defensief stonden, ze speelden immers tegen Barca. Ik denk dat er momenteel maar 4 clubs zijn die met een beetje geluk succesvol kunnen zijn door van eigen kracht uit te gaan tegen Barca. Dat valt toch helemaal niet te vergelijken met een wedstrijd tegen Sevilla? Sevilla dat laatst nog een 5-1 pandoering kreeg van een dapper Eibar. Of het nou een uit of thuiswedstrijd is, dat valt imo in niets te vergelijken.

Daarnaast probeerde Chelsea zoals ik zei nog iets te doen wanneer ze balbezit hadden. United kwam nou echt eens op de 0-0 spelen. Ook in balbezit geen risico nemen en de wedstrijd lekker laten doodbloeden. Om nog maar te zwijgen van het ontelbaar aantal fouten dat ze de hele wedstrijd maakten, alles om het ritme uit de wedstrijd te zuigen. Dit soort teams hoort gewoon op te draaien voor die veel te dure tickets die die fans gekocht hebben om 90 minuten lang op hun snooze knop te komen drukken

22 februari 2018 om 15:10

Leuk en aardig die statistieken van 70% procent balbezit en 800 passes. Maar daar win je geen wedstrijden mee. Barca had 5 schoten, waarvan 2 on target. Chelsea had er 9, waarvan 2 on target en 2-3 op het alluminium, die tellen als off target. Er waren minuten dat Barcelona eindeloos achterin en op het middenveld zat door te passen zonder dat er vooruitgang in kwam. Dat Chelsea dan in 5 passes voor het doel van barca staat is alleen maar de verdiensten en de effectiviteit van hun, ook was het gewoon heel effectief van ze. Barca speelde zelf met een te laag tempo om er doorheen te spelen.

22 februari 2018 om 15:20

@La-Decima

Daar geef ik je helemaal gelijk in, het spel van Barca was ook verre van goed. Daar niet van. Maar je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze er niet doorheen komen als er werkelijk waar 10 man op eigen helft staan te verdedigen.

Maar als Barca dan op de helft vd tegenstander staat en ze onderscheppen daadwerkelijk de bal, dan is het niet zo raar dat ze binnen 5 passes voor het doel staan. Zoiets heet counteren.

We hadden nog geluk met die goal, want anders zouden we er echt niet meer langs komen.

Wel wil ik benadrukken dat Chelsea zich (meer dan) prima verweerd heeft, alleen tja, het haalt de glans van het spelletje voetbal enorm weg.

@real8madrid

Uiteraard een tikkeltje frustratie hoor. Ik vind het gewoon doodzonde dat spelers en clubs op zo'n belachelijke manier voetballen. Spelers als Hazard en Willian verdienen veel beter dan zo'n speelstijl.

Valt zeker niet te vergelijken, wilde er alleen maar mee zeggen dat dit soort tactieken het voetbal totaal niet beter maken. Precies wat je zegt: vooral van een topclub mag je veel en veel meer verwachten.

22 februari 2018 om 15:50

Chelsea? Heb je die wedstrijd wel gezien? Dat je het hebt gekeken had je al verteld maar heb je ook wat gezien? Barcelona had veel balbezit en dat was dan ook alles. De val ging eindeloos rond maar Chelsea was geen enkel moment onder druk, sterker nog, was veel gevaarlijker en heeft puur de pech dat ze die gelijkmaker krijgen maar dat is voetbal. Hier met droge ogen gaan beweren dat Barcelona de bovenliggende partij was of dat ze Chelsea onder druk hebben kunnen zetten is op z'n minst lachwekkend te noemen en getuigd van weinig voetbalintelligentie, nou is dat op deze site meer de norm dan de uitzondering natuurlijk

22 februari 2018 om 15:55

Ben het helemaal met je eens. Je hoopt gewoon dat teams als Chelsea en Man United er met dit voetbal gewoon uitvliegen. Allemaal leuk geprobeerd van Chelsea maar in Europa merk je de kwaliteiten van Spaanse clubs tegenover die van de Engelsen. 1 foutje van Christensen afgestraft en in Camp Nou gewoon afmaken.

22 februari 2018 om 16:00

Lol leuk geprobeerd zegt ie, met een beetje mazzel druipt Barca af met 3-0 en met z'n balbezit. Ik hoop helemaal niet dat clubs als Chelsea eruitvliegen. Hebben veel meer laten zien dan het eeuwige getik op eigen helft, dat is pas vervelend om naar te kijken.

22 februari 2018 om 16:36

@ De Fenomeen

Ik raad je aan mijn reacties nog even terug te lezen. Ik zeg helemaal nergens dat Barca de bovenliggende partij was. Sterker nog, wat zij lieten zien was ook ondermaats. Maar zij probeerden wel voetbal op de mat te leggen, iets wat Chelsea overduidelijk niet probeerde.

De tactiek van Chelsea heeft meer dan goed zijn werk gedaan, maar mooi was het allerminst.

Zo moeilijk is het allemaal niet, zelfs Ajax speelde destijds niet zo laf tegen Barca, en wonnen zelfs met goed druk zetten en goed voetbal. En ook nog eens in eigen huis.

PSG exact hetzelfde, helaas geven ze het dan op een domme manier weg in de return, maar dat ter zijde.

Barca is echt niet heilig of perfect, ook zij zijn zeker wel te verslaan met goed voetbal. En dat is hetgeen wat ik graag zie: goed voetbal, ongeacht de club.

Ik ben namelijk een liefhebber van het spelletje.

22 februari 2018 om 18:32

Dat is juist het leuke aan je gele verhaal. Het leuke voetbal kwam juist van Chelsea. Sorry ik als voetballiefhebber houd van voetbal en niet van de bal doelloos 100 x rond tikken op eigen helft. Heb meer genoten van Chelsea dan van Barcelona. Zat meer voetbal in Chelsea dan in Barcelona. Ik zie graag goed voetbal en daarom vind ik het jammer dat het niet 3-0 is geworden zoals het eigenlijk had kunnen worden. Was voor afgelopen wedstrijd beter en voor volgende wedstrijd. Ik vind dat ophemelen van het rond tikken zo grappig. Barca was niets aan en heb veel meer genoten van Chelsea. Uiteraard is het altijd een behoudend spelletje als twee teams van dit vormaat tegen elkaar spelen en we moeten nu niet de rillen gaan omdraaien.

22 februari 2018 om 14:41

Is dat echt ongekend goed nou sarcasme of vind je het oprecht heel knap dat United met spelers als Pogba, Alexis, De Gea, Matic, Lukaku, Martial en weet ik veel wie ternauwernood een punt weet te pakken bij de nummer 5 van Spanje. Je weet wel, die nummer vijf die eerder deze maand met 5-1 werd ingemaakt door Eibar.

22 februari 2018 om 15:16

Ja, met als verschil dat 'eibar vooruit voetbalde en dus aantoont dat je tegen Sevilla perfect van eigen kracht uit kunt gaan. Wigan speelde zelf anti-voetbal en dat zou dus alleen maar een argument zijn om tegen City alles achteruit te trekken. Wigan had er immers succes mee

22 februari 2018 om 15:48

Prima dat laatste was goedkoop, maar de prestatie van United van gisteren is niet ongekend goed.

Roger Federer die op zijn 36e twee grandslams wint dat is ongekend goed.

United dat met de hakken over de sloot weg sluipt met een punt uit Sevilla is net geen complete afgang.

Als je dit als United fan wel ongekend goed vindt, brand ik in ieder geval een kaarsje voor het verlies van United als topclub.

Het spel ziet er niet uit, maar het resultaat is er wel. Je kunt er veel van zeggen maar effectief is het wel. Het ziet er alleen niet uit. Aan de andere kant, als je vroeg een doelpunt maakt kan deze tactiek direct de prullenbak in. Al jaren wordt er geklaagd over deze tactiek van hem, toch zijn er maar weinig ploegen die het kunnen bestrijden.

22 februari 2018 om 15:39

@Mick C. Ik denk dat andere teams echt wel United willen tegen komen hoor. Ja ze speelden defensief en op de 0-0, met hopelijk een uitgoaltje als de kans zich voor deed. Echter, Sevilla had meer dan genoeg kansen en kwamen er meermaals echt makkelijk door. Zij maakten de kansen dan niet af, maar ik kan je garanderen dat een Bayern, Barca, PSG, City, Real er dan makkelijk 3 maken. Dus die zijn dan echt niet bang voor United met zo'n tactiek.

22 februari 2018 om 15:57

Wat je vind mag je houden maar Real Madrid een chique club noemen getuigd van weinig realiteitsbesef. Er is geen club te groot voor de allergrootsten.

22 februari 2018 om 17:55

Inderdaad. Real heeft zijn mooie kanten maar kent ook een historie van naar, zuigend en schoppend spel. Onder andere in de jaren toen 'onze' drie van Milan er tegen speelden. Los van megalomane en politieke zaken buiten het voetbal.

Mourinho is leuk voor de fans waarvoor hij onder contract staat omdat hij ze in het verleden veel prijzen liet winnen. Voor het voetbal in het algemeen en een neutrale kijker als ik die entertainment wil en zich niet aftrekt op 1 bepaalde club is het zo verschrikkelijk saai om het voetbal van Mourinho te zien met zijn super slechte teksten achteraf waar zijn fans zich ook op afrukken. Lange saaie zin, net als de saaie Mourinho wedstrijden die altijd een uur langer voelen.

22 februari 2018 om 18:00

Juventus, Paris Saint-Germain, Atletico, Valencia, Inter, Porto, Benfica, Olympique Marseille, Besiktas. Dat lijken me clubs die in het vervolg van zijn loopbaan denk ik (opnieuw) nog wel eens zouden kunnen werken.

@hoogindeconcen geloof me: deze kerel wordt nooit trainer van Liverpool
De club staat voor een visie die niet strookt met zijn werkwijze

Mourinho speelt altijd al behoudend tot zeer defensief in uit wedstrijden dat is niets nieuw. Raar dat mensen daar nu nog om klagen. Ik durf te wedden dat Manchester United volgende week gewoon de wedstrijd gaat maken. Zo was het bijvoorbeeld ook bij Inter Milan. uit tegen Barcelona speelde hij zee Defensief en thuis maakte Inter Barcelona helemaal kapot.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren