Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSV pakt de punten zonder noemenswaardige hulp van de arbitrage’

Laatste update:

PSV en Ajax maakten in de afgelopen speelronde geen fout, maar het veldspel van de nummers één en twee van de Eredivisie kon Willem van Hanegem niet bekoren. De 73-jarige voetbalicoon schrijft in zijn column voor het Algemeen Dagblad dat hij ‘niet warm of koud’ wordt van het spel van de koploper én waarschijnlijk aanstaand kampioen.

“Inmiddels ben ik wel zover dat ik hoop dat die ploeg uit Eindhoven gewoon de landstitel verovert. Met een matig elftal, want er lopen spelers in die helemaal niet geschikt zijn voor de top van de Eredivisie, slepen ze toch keer op keer de punten binnen. En dat doen ze zonder noemenswaardige hulp van de arbitrage. Dat kunnen ze in Amsterdam toch onmogelijk zeggen?”, schrijft de voormalig international in de krant.

“Ik vind Serdar Gözübüyük een heel aardige gozer en vroeger als kind kwam hij weleens bij mij over de vloer, maar de manier waarop hij Ajax aan de winnende treffer hielp, was gekkigheid natuurlijk (…) Het was verdorie helemaal geen strafschop. Dat deed Gözübüyük dus helemaal fout.” Van Hanegem voegt eraan toe dat hij het door Erik ten Hag getrainde Ajax ‘gewoon zwak’ vindt spelen.

Hij ziet vooralsnog geen verbetering ten opzichte van het Ajax met Marcel Keizer. “Natuurlijk, PSV worstelt ook. Maar wat geeft clubs die al een straatlengte achter staan het recht om te zeggen dat het daar helemaal niks is?” De Kromme besluit met te zeggen dat hij om Feyenoord ‘al lang niet meer kan lachen’: “Sven van Beek, Karim el Ahmadi en Tyrell Malacia waren de enigen die enigszins overeind bleven tegen Vitesse. De rest was om te huilen.” Feyenoord verloor die wedstrijd met 3-1 en kreeg twee rode kaarten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

iedereen zijn eigen mening natuurlijk, maar psv werd wel degelijk geholpen bij de 1-1 en de penalty was makkelijk gegeven maar contact was er zeker.

12 februari 2018 om 08:03

Natuurlijk heeft PSV ook weleens een mazzeltje mee gehad. En doen alsof Ajax heel het seizoen de scheids achter zich heeft is complete onzin (denk aan tal van rode kaarten voor de tegenstander die niet gegeven zijn). Normaliter kan ik De Kromme, i.t.t. Sjaak Swart en Gebr. vd Kerkhof, nog wel redelijk aanhoren, hij is vaak nog wel realistisch. Nu slaat hij de plank toch wel écht volledig mis zeg. Eén discutabel penalty moment en gelijk wordt er door Willem geïnsinueerd dat Ajax een heel jaar hulp van de scheidsrechter heeft, dat is natuurlijk je reinste onzin.

12 februari 2018 om 08:34

Tuurlijk heeft Ajax niet continue de scheids mee. Maar deze pingel had om 2 reden niet gegeven moeten worden a) hij was erbuiten b) hij raakt hem nauwlijks hij valt over zijn been. 9 van de 10 geeft em nie hoor.

12 februari 2018 om 08:47

040: maar dat is wel wat Willem insinueert in zijn column, onzin dus. Zoals ik al aangaf hier onder: Gözübüyük floot heel de wedstrijd al erg pietluttig voor elk klein dingetje aan beide kanten, dan kan hij hem dus voor deze (wederom lichte) overtreding geven ja. Verder behoort de lijn bij het 16-metergebied maar het is echt millimeterwerk of het er nou op of net voor is. Hij had ook een vrije trap op de rand 16 kunnen geven, maarja dat is met 4 slomotion herhalingen. Het is discutabel, maar ik kan begrijpen dat hij hem heeft, het was wel een veelbelovende kans onderbreken namelijk.

12 februari 2018 om 09:45

Was op de lijn dus er in. Verder wel te makkelijk gegeven.

12 februari 2018 om 19:34

Ziyech raakte het been buiten de 16 dus er buiten.

12 februari 2018 om 09:04

Maar de overtreding op Luuk de Jong (waarna vervolgens de goal van Sparta viel) werd ook niet bestraft. Luuk de Jong hing in de lucht, en daarna werd tegen hem aan gesprongen. Lijkt een gewoon duel,maar als je in de lucht hangt dan is dit niet toegestaan, dus een overtreding. Maar ook daar laat de scheids doorspelen.

12 februari 2018 om 09:05

ja misschien was er wel een heel klein beetje contact maar dat contact was duidelijk buiten het strafschopgebied

12 februari 2018 om 10:15

@dr. Duck. Wat een onzin. De hele wedstrijd zijn de spelers van PSV aangeschoten wild en als ze zelf gewoon een fel duel aangaan, dan moet er ineens gefloten worden?

Mijn god zeg. Dit toont maar weer eens aan dat in het voetbal alleen naar de laatste wedstrijd wordt gekeken. PSV zit gewoon alles mee over het hele seizoen, Feyenoord alles tegen en Ajax hobbelt daar tussenin.
Met één keer een twijfelachtige penalty heb je blijkbaar ineens geen recht van spreken meer.

12 februari 2018 om 07:55

Daar hoef je nog geen eens een wedstrijd voor terug. Gelijkmaker Sparta?

12 februari 2018 om 07:56

Hij doelt waarschijnlijk op dat ons psv vaak op t laatst de winnende maakt.
Ach ja voor sommige tellen de laatste paar minuten + blessuretijd niet mee.

12 februari 2018 om 08:11

Hij bedoelt waarschijnlijk dat PSV enkele keren de punten in extremis gestolen heeft (Twente thuis door eigen goal, Zwolle uit, etc.), dat zijn gelukkige momenten die niets met de arbitrage van doen hebben. Maar het is natuurlijk niet zo dat PSV nooit een mazzeltje mee krijgt. Bij de 1-1 tegen Sparta had je bijvoorbeeld ook een vrije trap tegen kunnen krijgen zoals hier boven wordt gemeld, ook heb ik PSV 2 penalties zien krijgen dit jaar voor overtredingen ruim buiten de 16 (Utrecht en Heracles als ik me niet vergis), dan heb ik het dus niet over millimeterwerk zoals gisteren bij Ajax. Dat is allemaal prima, hoort er allemaal bij en gebeurt elk jaar bij iedereen her en der weleens. Maar kinderachtig van V. Hanegem om net te doen alsof Ajax heel het seizoen de scheids mee heeft omwille van 1 discutabele penalty.

12 februari 2018 om 08:37

Dat heeft niks met scheidsrechters te maken.

12 februari 2018 om 08:49

Bagitol1: waar doel je precies op? Ik neem aan dat je het gedeelte 'maar dat heeft niets met de arbitrage van doen' er bij hebt zien staan in mijn post?

12 februari 2018 om 09:57

Stellen dat alles meezit over een seizoen, wat Vincfred bedoelt, is volgens mij niet hetzelfde als stellen, dat alle scheidsrechterlijke beslissingen meezitten. Dat is een beetje woorden verdraaien en ze onterecht bij de ander in de mond leggen.

12 februari 2018 om 10:35

Wat dacht je van twente thuis, waar psv bij een 2-2 stand en nog 15 minuten op de klok een penalty kreeg voor een schwalbe van bergwijn?

12 februari 2018 om 11:49

Dat er eens een beslissing in het voordeel van PSV is genomen wil niet zeggen dat het PSV structureel 'de scheidsrechters meeheeft'.

12 februari 2018 om 12:51

Het laten doorspelen van Nijhuis terwijl er een overtreding plaatsvond vlak voor de 1-1 tegen Sparta, dank je Nijhuis...

12 februari 2018 om 13:14

@Skede: Precies! En ditzelfde geldt dus ook voor Ajax, daarom is het zo raar dat Van Hanegem dit nu ineens beweert.

12 februari 2018 om 13:19

Zwolle uit was voor PSV toch een gevalletje mazzel betreft de scheidsrechter. Twente thuis, pure mazzel dankzij de arbitrage.

12 februari 2018 om 07:54

Had PSV in de eerste minuut tegen Ajax geen pingel moeten krijgen? En beukte Veldman Luuk de Jong niet zomaar onderuit in de 16 zonder dat de bal in de buurt was? Dat alleen al in de pot Ajax - PsV.

PSV heeft 8 of 9 pingels tegen gehad en net zoveel mee ofzo. En daarbij maakt
Psv veel goals in de laatste
Minuten maar dat heeft niets met de hulp van de scheids te maken. Die hulp is er namelijk helemaal niet, zoals velen beweren.

Het spel van PSV is erg slecht maar het wordt nu overdreven of elke gewonnen pot mazzel is. Excelsior heeft 0x op doel geschoten tegen PSV. En toch lees je dat PSV minder was met 14 doelpogingen ofzo.. Ipv titels dat PsV zich weigert te belonen (zoals bij Ajax gister) krijgt PSV titels als belabberd/geluk etc etc. Nou dat ligt genuanceerder. Nogmaals het spel is ook echt niet best maar je bent ook zelden minder dan de tegenstander. Je mag natuurlij wel meer verwachten van PSV

12 februari 2018 om 07:58

Kijk eindelijk iemand die het snapt! Thanks voor de complete uitleg, zo zie ik het ook volkomen.

12 februari 2018 om 08:04

Je bedoelt die wedstrijd dat PSV weggespeeld werd en totaal geen recht van spreken had? Je bedoelt tevens die actie van De Jong die bewust voor Veltman gaat lopen (je ziet hem van tevoren kijken) om hem op te vangen?

Als jij je PSV bril afzet, dan zet ik mijn Ajax bril af.

Op basis van vertoond spel verdient niemand het kampioenschap. Lijkt nergens op bij geen enkele club. PSV heeft op dit moment het geluk van de kampioen door slechte wedstrijden toch te winnen waar een gelijkspel op zijn plaats was geweest.

Vorig jaar had Feyenoord dat geluk.

12 februari 2018 om 08:15

LePenseur als jij vind dat PSV in de eerste minuut in de Arena een penalty had moeten krijgen dan vond je die van gisteren ook sowieso niet discutabel neem ik aan? Dat zou wel wat tegenstrijdig zijn namelijk. Ach, zulke dingen blijven altijd welles/nietes discussies tussen supporters. Echter ben ik van mening dat Ajax (voor gisteren) vaker slecht is weggekomen met de scheids dan goed dit jaar. Hoe Van Hanegem er bij komt dat Ajax hem heel het seizoen mee heeft is mij werkelijk een raadsel.

12 februari 2018 om 11:04

Lekker bek, je snapt de strekking blijkbaar niet. Ik heb het niet over dat Ajax die wedstrijd niet veel een veel beter was. Het gaat mij erom dat er geroepen wordt dat PSV mazzel heeft. Ze maken er een aantal idd ik extremis maar de scheidsrechters hebben ze niet mee ofzo. Onlangs nog Malacia van Feyenoord die er met rood vanaf had gemoeten of Mattheij. Nogmaals het veldspel van PSV loop ik hier niet te verdedigen want dat is niet goed. Het gaat mij te ver dat er gedaan wordt alsof PSV elke pot met mazzel wint terwijl ze vaak veel meer kansen om het zelf af te maken

12 februari 2018 om 08:08

Qua scheidsrechters zit er echt een hoop tegen. Meneer Nijhuis laat Sparta alles en iedereen kapot trappen (dat probleem heeft ajax ook weleens trouwens), er waren al verschillende twijfelachtige penalty's en zo kan ik nog wel even doorgaan. Er zit een hoop mee qua tegenstanders die missen of kansen die er ingaan maar de scheidsrechters helpen nou niet echt.. En over die "overtreding" voor de 1-1 afgelopen zaterdag: Nijhuis liet overtredingen van Sparta de hele wedstrijd doorgaan dus dan is het gewoon terecht dat hij dit ook door laat gaan.

12 februari 2018 om 12:00

Nijhuis laat de psvers ook schoppen waardoor het 1-1 wordt terwihl dr psvers naar de grond duiken bij vermeende overtredingen van een Spartaan

12 februari 2018 om 12:00

En over het rest van het seizoen zijn er misschien monentjes geweest dat get tegenzat maar over het algemeen had psv valer een voordeel wat vetreft arbitrage. Denk oa aan pec-psv waar hendrikx rood gad moeten krijgen en het uiteindelihk in de 95e minuut 0-1 werd. Of psv-feyenoord waar berghuis onterecht een 2e gele kaart krijgt

12 februari 2018 om 09:34

Ik snap niet dat mensen vinden dat alles mee zit bij PSV dit seizoen. ik vind juist heel veel tegen zitten. De meeste wedstrijden die PSV met 1 doelpunt heeft gewonnen hadden ze al lang 3/ 4 doelpunten voor moeten staan. Door pech en vooral geen geluk lukte dit niet waardoor het steeds spannend werd op het einde. Echter won PSV steeds weer op eigen kracht binnen 90 min. en wat blessuretijd, dat zijn gewoon geldige wedstrijdminuten. Vaak ook nog met een aantal mindere/ onervaren spelers (vooral de laatste wedstrijden) zoals V. Hanegem terecht opmerkt.
Maar goed, iedereen kijkt vooral vanuit een eigen perspectief of waarheid.

12 februari 2018 om 19:35

Haha Vincfred wat maak je je belachelijk.
PSV heeft de scheids net zo vaak tegen als Ajax hoor.
Alleen al die onterechte pingels tegen.

Uit de grond van mijn hart moet ik helaas zeggen dat het nu zover gekomen is dat ik de kromme niet meer serieus kan nemen. Elke club uit de top-3 heeft zo'n droeftoeter op leeftijd die niet meer objectief kan kijken. Alle 4 kan ik helaas niet meer serieus nemen (swart, Hanegem en de gebr. van de Kerkhof). Allen fantastische voetballers geweest, waarvoor erg veel respect is. Het is nu echter wel de tijd om er niet meer naar te luisteren. Ik ga hier dan ook inhoudelijk niet op reageren verder, aangezien het enorme onzin is.

12 februari 2018 om 07:29

Ik vind het ook apart dat deze mannen toch steeds weer een podium krijgen voor hun onzin. Ergens grappig, maar ergens ook wel heel sneu als deze mannen weer aan het woord komen. Gelukkig konden ze beter voetballen dan objectief analyseren

12 februari 2018 om 09:42

Waarom zou clubman objectief moeten kunnen analyseren? Je weet dat van Hanegem een Feyenoorder is, je weet dat Swart een Ajacied is, je weet dat de gebroerders Kerhof Psv'ers zijn. Laat ze lekker. We moeten deze mannen koesteren in plaats van ze af te zeiken op hun columns.

12 februari 2018 om 08:06

Wanneer iemand beweert dat de aarde plat is, is het dan noodzakelijk er inhoudelijk op in te gaan?

12 februari 2018 om 08:45

@FRtorres

Jij verwijt Frits de Jong de droeftoeter te zijn, omdat hij de vier, met alle respect, bejaarde clubiconen niet serieus meer kan nemen en ze op basis van een chronisch gebrek aan objectiviteit als droeftoeter ziet.

Jij vindt Frits de Jong zèlf de droeftoeter, omdat hij het niet de moeite waard meer vindt om inhoudelijk op Willems en de drie anderen hun onzin in te gaan. Frits heeft hier een prima onderbouwd en logisch argument.

Jij noemt hèm daarop de droeftoeter, maar gaat vervolgens zèlf totaal de fout in, door inhoudelijk niet eens op zijn betoog in te gaan. Je verklaart zelfs niet eens waarom je wel vindt, dat Van Hanegem in jouw optiek geen onwaarheden verkondigt.

Jij bent de pot die de ketel verwijt, dat hij zwart ziet. Erg sterk is het allemaal niet.

12 februari 2018 om 09:38

lekker denigrerend Vincfred. een domme vergelijking ook. Het is heel wat anders om te beweren dat de aarde plat is....en dan nog, al zou zo iemand in een dergelijke waarheid leven, is dit dan niet meer serieus te nemen?
Want sommigen voelen zich de almachtige god die wel even bepalen hoe het moet zijn. en vervolgens neerkijken op een ander. Jongen de diepte van het leven moet jij wellicht nog ontdekken maar daar zaal ik hier verder niet op ingaan. Ik hou het erbij dat ik je reactie belachelijk en kleinerend vind.

Ondanks dat ik het ook niet altijd eens ben met V. Hanegem heb ik respect voor hem, hij was een groots voetballer en in mijn ogen kwam hij in de buurt van Cruijff (qua inzicht en voetbalkwaliteiten) en werd/ word hij door velen onderschat.

12 februari 2018 om 10:04

@buitenspelval

Dank voor de steun. Ook precies wat ik bedoelde met mijn post. Kan het zelf niet beter omschrijven!

Zoals ik ook in mijn post schrijf heb ik enorm veel respect voor allen als voetballer. Wat zij hebben betekend is natuurlijk groots. Daar dan ook niets dan lof voor.

Zoals buitenspelval al zegt. Allen laten zien de objectiviteit helemaal uit het oog te hebben verloren. In mijn ogen zouden ze daar dan ook geen platform meer voor moeten krijgen omdat zij als iconen supporters daarin meeslepen. Tijd voor de nieuwe generatie.

Dat Ajax gister geholpen is valt moeilijk te ontkennen, overtreding was er mijns inziens buiten. Daarentegen heeft Ajax de scheidsrechter dit jaar meer dan eens tegen en heeft PSV ook meer dan eens niet mogen klagen betreffende de arbitrage.


Dat de minnen en plussen aan het eind van het seizoen tegen elkaar zijn weg te strepen vind ik gelul. Dat is nog nooit cijfermatig vastgelegd. Maar dat het wel eens mee of tegen zit lijkt mij onweerlegbaar. Nu zat het eens mee. Tegen Utrecht en Twente uit bijv. tegen.

12 februari 2018 om 07:39

PSV dat niet mag klagen over de arbitrage? Volgensij heeft PSV dit seizoen anders alleen nog maar discutabele penalty's tegen gekregen, en een discutabele rode kaart tegen Heerenveen. Wat dat betreft is PSV dit seizoen niet geholpen door de scheidsrechters want er zijn maar weinig verkeerde beslissingen in hun voordeel geweest.

12 februari 2018 om 07:57

Je haalt enkel dingen aan die PSV tegen zaten, maar haalt vervolgens de dingen die wel mee zaten niet aan. Hebben meer supporters last van, maar op die manier discussieren heeft geen nut.

12 februari 2018 om 07:59

Wat zat er mee Dan? En kom niet weer aanzetten met die 1-1 tegen sparta, kijk de beelden maar goed terug.

12 februari 2018 om 08:06

Uh ja omdat jij stelt dat PSV niet mag klagen wat betreft arbitrage, dus dat weerleg ik door te stellen dat er weinig momenten zijn geweest dat hij meezat maar wel een aantal dat het andersom discutabel was. Weet niet wat daar verkeerd aan is.. Maar goed, welke momenten zat de scheidsrechter mee dan?

12 februari 2018 om 08:07

Ik vond de 1-1 wel een overtreding. Heb de belden meermaals gezien. Dat jij dat anders ziet, prima.

12 februari 2018 om 08:13

Oke, dat mag. Ik snap nog zelfs dat je dat vindt, ben het er alleen niet mee eens. Maar dat is alsnog slechts 1 situatie... Het gaat mij er niet om dat er het hele seizoen nooit in het voordeel van PSV is gefloten, maar stellen dat PSV "niet mag klagen" is niet waar.

12 februari 2018 om 08:38

Hendrix had rood moeten krokgen tegen Zwolle. Ik vraag me af of PSV die wedstrijd anders met pijn en moeite in de laatste seconde had gewonnen.....

12 februari 2018 om 11:51

Dat is 1 voorbeeld. Prima. Ongetwijfeld dat er nog een paar momenten zijn die meezaten qua beslissingen. Maar daar kun je van elke club er wel 4/5 verzinnen. Dat wil dus niet zeggen dat PSV structureel 'niet mag klagen over de scheidsrechter'

12 februari 2018 om 11:57

Die rode kaart tegen heerenveen discutabel noemen gooit meteen jouw geloofwaardigheid weg.

12 februari 2018 om 12:05

Dat is heel fijn voor je. Discutabel betekent niet 'onterecht' he? Lozano's been gleed uit waardoor hij veel harder inkwam dan zijn intentie was. Zelfs Schaars gaf dit toe na de wedstrijd en Bruggink zei het destijds bij de analyse ook. Dat mijn geloofwaardigheid dan weg is is jouw probleem, maar jij hebt het over 'schoppen' en 'duiken' van PSV'ers tegen Sparta dus hoe serieus moet ik jou dan nemen?

12 februari 2018 om 12:16

Lozano gleed weg? Hij zet een bewuste tackle in zonder intentie om de bal te spelen.
Psv maakt vlak voor de 1-1 valt duidelijk 2 overtredingen daar kan je simpelweg niet omheen, iedereen ziet dat

12 februari 2018 om 12:44

Kijk de beelden terug, zijn standbeen glijdt weg waardoor hij veel harder in komt dan zijn intentie was. Je kunt er rood voor geven maar ik vind hem discutabel. Nogmaals: discutabel betekent niet onterecht.

De 'overtredingen' vlak voor de 1-1 tegen Sparta die je noemt ben ik ook niet met je eens. Helemaal als je dat vergelijkt met de rest van de overtredingen die Nijhuis niet geeft in die wedstrijd. Als hij deze dan wel geeft slaat het helemaal nergens op.

Buiten dat: de discussie was dat PSV niet mag klagen over de arbitrage dit seizoen. Dat er dan een paar voorbeelden zijn dat het PSV mee zat (waarbij ik het met de meeste voorbeelden die tot nu toe gegeven zijn niet eens ben), wil niet zeggen dat het PSV dus meezat. Die voorbeelden zijn voor elke club te verzinnen. Als een club 'niet mag klagen over de scheidsrechters', dan denk ik aan een seizoen waarin het grootste gedeelte van de beslissingen onterecht in het voordeel van die club uitvallen. Maar dat is niet het geval. Sterker nog: vrijwel alle penalty's die PSV dit seizoen tegen kreeg waren discutabel.

12 februari 2018 om 19:39

Grappig Dr.mario dat je iemand beticht van alleen aanhalen van zaken in voordeel.
Zelf geef je niet eens toe aan al die momenten dat de arbitrage veelvuldig in voordeel van Ajax floot en dat PSV alleen maar mee zit.
Je maakt jezelf belachelijk.

12 februari 2018 om 09:11

noem jij dan eens iets op waar psv geluk heeft gehad met de arbitrage , omdat jou team team 7 punten achter staat en met dit spel ook kansloos is voor het kampioenschap hoef je je eigen niet af te gaan reageren op psv

12 februari 2018 om 09:43

Het is dus ook niet cijfermatig vast te leggen. Ik denk dat je er uiteindelijk niet al te druk om moet gaan maken. Iedere club heeft wel eens wat mee en tegen. Alleen de supporters van de club onthouden vaak alleen de momenten waarop ze benadeeld worden.

Ben het biet vaak met hem eens maar nu zeker wel. PSV voetbalt belabberd maar had de scheidsrechter dit seizoen vaker tegen dan voor. Ajax voetbalt belabberd maar heeft ook bog eens de scheids mee. En mensen die de penalty twijfelachtig vinden? Doe eens je gekleurde bril af joh!!!

12 februari 2018 om 11:55

Vaker tegen dan voor? Afgelopen weekend dankzij abitrale dwalingen op
tegen pec dankzij arbitrale dwalingen met een man meer.
En zo zijn er nog meer momenten dat psv de scheids mee had dan tegen

12 februari 2018 om 12:07

Hahaha. Over mijn geloofwaardigheid beginnen en dan de rode kaart van PEC onterecht noemen. Hou toch op zeg, je zet jezelf voor schut.

12 februari 2018 om 12:14

Vandaar dat heel nederland dat geen rood vond enkel de psvsupporters?

12 februari 2018 om 12:44

Je kunt het beter omdraaien: vrijwel heel Nederland vond het rood behalve enkele (lees: jij) Ajaxsupporters.

12 februari 2018 om 13:21

Skede, denk alsjeblieft niet dat alle Ajax supporters zo naïef zijn als Limboroy. Van der Hart kwam als een idioot z'n 16 uit en was te laat, 100% rode kaart, hier is geen twijfel over mogelijk. Het was voor ons Ajacieden natuurlijk jammer want het hielp PSV wel degelijk in het zadel en ze wonnen de eerst moeizaam verlopende wedstrijd uiteindelijk met speels gemak. Maar een arbitrale dwaling, kom op Roy.. Roder dan deze krijg je ze niet hoor haha!

12 februari 2018 om 13:38

inderdaad een arbitrale dwaling, daar er a nog een verdediger mee liep en het dus geen doorgebroken speler was, en b lozano zich wel erg gemakkelijk liet vallen. Vandaar ook dat vd Hart volgens mij de volgende wedstrijd gewoon bij de wedstrijdselectie zat.

12 februari 2018 om 16:20

@sanderkoevoets, vandaar die tekst tussen haakjes ook

12 februari 2018 om 19:43

Haha wat maak jij jezelf hier belachelijk zeg Limboroy.
Zeggen dat Lozano zich laat vallen en die theatrale duikel van Ziyech terecht vinden.
Echt waar volgens mij heb jij permanent een Ajax-bril op.

Wat een gelul, Ajax heeft de arbitrage een keer mee en daarom moeten die niet kampioen worden? Ik kan zo 2,3 momenten nomene dat wij gigantisch zijn genaaid. Utrecht thuis offside goal tegen, Utrecht uit ten onrechte geen rood voor Utrecht na een aanslag op de enkels etc.

Ajax wordt bevovordeeld ja, maar je kunt niet zeggen dat over de hele wedstrijd de zege onverdiend is, daar waar PSV aantoonbaar een aantal punten haalde dat ze niet verdienden, ik doel dan op AZ thuis, F'noord thuis en PEC uit etc.

Ik heb Ajax geen enkel punt zien stelen dit seizoen.

12 februari 2018 om 07:46

Je kunt van PSV zo'n zelfde rijtje opstellen met voordelen en nadelen met de arbitrage. Dat kan, omdat iedere club over een heel seizoen de scheidsrechter wel eens mee heeft en wel eens tegen heeft.

12 februari 2018 om 08:57

1) Dus je bent het met me eens dat het waanzin is als Van Hanegem beweert dat Ajax altijd de arbitrage mee heeft?
2) Ik ben het ook niet met je eens. Je gaat mij niet vertellen dat elke club de arbitrage precies even vaak mee als tegen heeft. De laatste keer dat het uitgebreid is onderzocht was de conclusie dat Ajax iets van 10 punten meer had moeten hebben zonder arbitrale dwalingen.

12 februari 2018 om 11:49

"de laatste keer dat het uitgebreid is onderzocht was de conclusie dat Ajax iets van 10 punten meer had moeten hebben zonder arbitrale dwalingen."

10 punten nog wel! In 1 seizoen? Dat onderzoek zou ik wel eens willen lezen dan

12 februari 2018 om 13:24

Ja dit artikel kan ik me nog wel herinneren inderdaad, of het 10 punten was durf ik niet meer te zeggen maar Ajax had in ieder geval het meeste 'nadeel' ondervonden van de klassieke top 3. Ik meen dat dit in het jaar van de laatste kampioenschap van Ajax was of het jaar ervoor (12/13 of 13/14 dus).

12 februari 2018 om 19:45

De laatste keer dat dat uitgebreid is onderzocht.
Jaja. Zeker door allemaal Ajacieden.

Ben het niet zo vaak met Willem eens, maar vandaag wel. Vond het zelf ook niet bepaald een strafschop, als hij er al binnen was. Maar goed, dat geluk heb je soms. Feyenoord speelt erg zwak, maar ja, we staan dan ook vierde. Ajax en PSV vind ik ook heel matig qua voetbal, maar die staan wel bovenaan. Het was qua voetbal een erbarmelijk weekend, laten we het daar maar op houden.

Ik zie nu enkele Ajacieden verbaasd reageren en dat kan ik wel begrijpen. Ik heb namelijk diezelfde verbazing als ik lees dat PSV zoveel geluk heeft dit seizoen en altijd wel een mazzeltje heeft in iedere wedstrijd.

Beide kanten van het verhaal zijn onzin. Nee Ajax wordt niet structureel geholpen door de scheidsrechter en nee PSV wint niet alleen dankzij mazzel en geluk.

Zoals wel vaker is de nuance volledig zoek.

12 februari 2018 om 08:36

Ik denk ook niet dat er iemand is die zegt dat Psv alleen wint door gelukjes. Maar dat ze een paar keer goed weggekomen zijn is toch niks aan gelogen? Zo had Ajax gister een mazzeltje of het uberhaupt een penalty was en of hij uberhaupt in het strafschopgebied was

Penal of niet. De uiteindelijke kampioen is de gene die t minste punten laat liggen. Simpel zat. Elke kampioen heeft zn mazzeltjes mee. In welke vorm ook. Daarbij heeft elke club die in t seizoen. Gebeurt dat bij de top 3 , wordt t weer uitvergroot.

12 februari 2018 om 09:47

Precies, je moet jezelf ook niet te druk gaan maken hier om. Iedere club heeft wel eens wat geluk of pech. Nu roept iedereen weer 'lucky Ajax', maar als Ajax een penalty wordt onthouden volgende week hoor je de Ajacieden weer. Zo werkt het bij iedere club, lekker laten gaan.

Gewoon zorgen dat je zonder de arbitrale missers alsnog wint, al is dat soms lastig. Haha.

Het blijft toch een kunst. De club die statistisch bijna elk jaar de meeste punten cadeau krijgt door scheidsrechterlijke dwalingen (feyenoord) en de club die geloof ik dit seizoen de meeste penalty's heeft gekregen (psv) maar toch met z'n allen zeiken over een penalty van Ajax.

Hoge bomen vangen blijkbaar nog steeds veel wind. Als PSV een goedkope penalty krijgt is het "geluk afdwingen" en "het geluk van de kampioen". Als Ajax een goedkope penalty krijgt moet het in de 2e kamer besproken worden en is het eigenlijk beter als gewoon heel Amsterdam maar wordt geschrapt.

Volgens mij is PSV dit seizoen al minstens 3 keer met een redelijk goedkope penalty op voorsprong gekomen en Feyenoord is gewoon dramatisch, dat heeft niks met Ajax te maken. Natuurlijk speelde Ajax gister de 2e helft waardeloos, maar we moeten dan wel maar gewoon even vergeten dat het binnen 20 minuten "gewoon" 3 of 4-0 had moeten staan.

Maar kom maar door jongens, we zijn het ondertussen gewend. De term "arrogant" zal ook vast wel weer worden aangehaald want dat is zo makkelijk scoren. En als het echt niet anders meer kan zal deze reactie wel weer verwijderd worden want kritiek leveren als een Ajacied kan natuurlijk echt niet door de beugel.

12 februari 2018 om 08:11

Jeetje wat een arrogante reactie . Hoewel ik de penalty van Ajax niet terecht vond, valt het volgens mij wel mee hoeveel kritiek daarop is gegeven toch? Wat betreft die penalty's van PSV: ik kan me zo 1,2,3 geen makkelijke penalty's voor PSV voor de geest halen, terwijl zo ongeveer alle tegenpenalty's (is dat een woord) discutabel waren. Ik lees nu meer hier dat PSV niet mag klagen over de arbitrage maar daar is volgens mij totaal geen sprake van. Overall vallen de meeste beslissingen tegen elkaar weg waarbij PSV juist nog meer pech daarmee heeft gehad dan dat het echt meezat.

12 februari 2018 om 09:16

nee ze komen er in a'dam nu achter dat ze dit jaar weer geen kampioen worden en dan beginnen ze te huilen en af te geven op anderen

12 februari 2018 om 08:16

Statistisch? Is dat een woord dat je gebruikt zodat je argument sterker overkomt, of ga je het hieronder daadwerkelijk statistisch onderbouwen?
Ajax heeft evenveel penalties gekregen als Psv, beide zeven. PSV heeft er meer tegen gekregen dit seizoen. Ik snap niet dat je een heel verhaal ophangt zonder gewoon even de cijfers te checken. Maar goed, kom maar even met die statistische onderbouwing, daar ben ik eigenlijk nog het meest benieuwd naar.

12 februari 2018 om 11:47

Je wacht nog steeds op de onderbouwing?

12 februari 2018 om 12:22

Loop anders even de statistieken van de afgelopen jaren er op na. Want ja, er is namelijk meerdere jaren op rij statistisch bewezen dat Feyenoord de meeste beslissingen in zijn voordeel heeft gekregen.

Nieuwsberichtje van een paar jaar geleden gemist van verschillende kranten (en dus niet alleen de Telegraaf).

Maar dat je de rest van het verhaal negeert zegt ook al genoeg. Als PSV kampioen wordt is het wat mij betreft de terechte kampioen, maar dat gejank als er een keer een beslissing in het voordeel van Ajax uitvalt loopt de spuigaten uit. Maar goed, dat is al 10 jaren zo. En dan heb je altijd nog de figuren die beweren dat de Knvb zo pro-Ajax is. Juist ja...

12 februari 2018 om 12:24

Nee, Eric, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Laat het dan zien, jij poneert de stelling bij jou ligt de bewijslast dus. Ik heb je al geholpen door de statistieken van dit seizoen erbij te halen, nu is het aan jou om jouw boude uitspraak ook te onderbouwen. Ik hoef niet eens op de rest in te gaan, want ik struikel al over je eerste zin. Pas als je die kan onderbouwen ga ik de rest lezen, maar we gaan niet een betoog aanvangen met een twijfelachtig onderbuikgevoel gepresenteerd als feit.

12 februari 2018 om 19:47

Voor gemakshalve maar even vergeten dat merendeel van de penalties die PSV tegen kreeg onterecht zijn.
Maar ja dat zal achter jou Ajax-bril wel weer allemaal terecht zijn.

Goedkope sneer van Willem. Alsof Ajax dit seizoen regelmatig hulp van de arbitrage krijgt om punten binnen te halen en daarbij bevoordeeld wordt. Gisteren was een goedkope penalty, daar is iedereen het wel mee eens, maar laten we niet doen alsof dat wekelijkse kost is. Net zoals PSV niet wekelijks bevoor- of benadeeld wordt. Eigenlijk valt de invloed van de arbitrage op de titelrace mij dit jaar reuze mee.

Lachwekkend die Willem... kijk nou maar naar je eigen club want daar is ook genoeg mis. En die van Beek bakt er ook niet veel van. En dan hebben we het nog niet over de domheid van Malacia gehad manman. Ik kan me niet herrineren dat Ajax een keer eerder is geholpen door de scheids dit seizoen. Helaas voor de haters dat gebeurd nou eenmaal een paar keer in het seizoen bij elke club. De ene week kan je een beslissing mee krijgen en de andere keer een beslissing tegen. Is dat ook niet een beetje de charme van voetbal? Eerlijk gezegd ben ik er nog steeds niet uit of het nou een honderd procent penalty was. Volgens mij was het zelfs erbuiten eerlijk gezegd.

Bij Bein was het geen vraag, verdediger steekt stom zijn been uit, waarover Zyech valt. Had hij kunnen blijven staan? misschien maar je ziet duidelijk het contact op zijn linker been waardoor hij uit balans is. Ik word er zo moe van, voor sommigen is het pas een penalty voor ajax als iemand zijn been op 3 plekken gebroken wordt. Sorry ouwe man, maar je clubliefde vertroebelt je beoordelingsvermogen.

Zijn jullie dit gezeur nu ondertussen niet een beetje moe. Vergelijken wie er meer mazzel heeft met de arbitrage? Over een heel seizoen heb je in het algemeen de scheids net zo vaak mee als je hem tegen hebt.
Het meest nuttige wat deze man zegt is: “natuurlijk, PSV worstelt ook. Maar wat geeft clubs die al een straatlengte achter staan het recht om te zeggen dat het daar helemaal niks is?”

Misschien gek, maar is er een kans dat van Hanegem gewoon reacties leest op VZ?
Ik heb namelijk de tekst "psv doet het zonder hulp van de scheids" gister meerdere malen voorbij zien komen na de winstpartij van Ajax en nu zet hij het in 'zijn' column...?

Willem, als je dit leest; beterschap!
En als je dan nog verder wil lezen; stop met die columns man. Je bent een icoon en ik zou je graag op die manier willen onthouden. Niet als iemand die subjectieve columns schrijft. Kom op, stop ermee. Sterkte met het herstel, ik hoop echt dat je het gevecht wint.

Alles ligt een stukje ingewikkelder dan het lijkt. Hierboven staan veel opmerkingen in de trant van:

1. "in een seizoen heb je de scheidsrechter net zo vaak voor als tegen, en dat geldt voor elke club". Dat is makkelijk gezegd, want dan ga je ervan uit dat er 100% objectief wordt gefloten. Dat is een illusie want scheidsrechters zijn ook maar mensen. Die kiezen voor deze sport omdat ze vroeger ook een favoriete club hadden en graag in dat wereldje actief willen zijn. Maak mij niet wijs dat al die scheidsrechters van nu vroeger volledig neutrale jongetjes waren die alleen maar de schoonheid van het spel waardeerden en daardoor geheel objectief dat wereldje in zijn gestapt. Maar een scheidsrechter die een voorkeur heeft voor, bijvoorbeeld, Groningen, gaat misschien wel juist onbewust wat meer tegen Groningen fluiten om niet te laten merken dat hij supporter is van die club.

2. "club A heeft veel geluk gehad en club B juist niet". Geluk is niet te definiëren, en zeker niet als er zoveel onderdelen zijn die mee kunnen spelen bij geluk: domme acties van de tegenstander, een polletje in het veld, wind en regen, de aan- of juist afwezigheid van de videoscheidsrechter... Gevolg: iedere supporter kan "geluk" ervaren zoals het hem uitkomt. Ben je voor Psv, dan was de penalty voor Ajax gisteren een twijfelgeval. Ben je voor Sparta, dan ben je blij met diezelfde penalty en is de kans kleiner dat je het geluk noemt. En ben je neutraal, dan denk je waarschijnlijk dat het voor de scheidsrechter moeilijk te zien was.

Clubvoorkeuren, bij scheidsrechters en supporters, maken deze discussies over cruciale momenten in wedstrijden eigenlijk onzinnig. Dat wil zeggen: je kunt er over praten, maar je zult er nooit uitkomen.

Nou meneer Van Hanegem, misschien was dit dan gerechtigheid voor de arbitrale blunders die ons 2 punten hebben gekost in Enschede. Nu krijgen we er 2 cadeau, als je dat zo wilt noemen. Hoeveel rode kaarten had Twente ook alweer moeten hebben toen? Ja, Veltman ook. Maar was die kans überhaupt ontstaan met 10 Twente speler op het veld? Had dat tegendoelpunt nog uitgemaakt? Wie weet had het al 0-4 gestaan. En zo kunnen we eindeloos doorlullen. Overigens vind ik dat deze fout wel weer erg wordt uitgelicht. Ik had zelf aan een vrije trap gedacht, maar mijn vader (die helaas voor Feyenoord is en dus op tv keek) zei dat het een terechte penalty was. Pas toen ze met de samenvattingen het beeld stop hadden gezet, was te zien dat het erbuiten was. Tenzij je het helemaal geen overtreding vindt natuurlijk, dat kan. Maar zo heel gek is het toch niet dat hij dan denkt dat het een penalty is? Foute beslissing, ja, maar om nou met dit soort uitspraken te komen zoals Willem nu. Bij VVV-Feyenoord was er ook een penalty terwijl het volgens mij een vrije trap was, daar was niet zoveel ophef over. Dus of dat heb ik fout gezien of het ligt aan de clubs die erbij betrokken zijn? Misschien worden dit soort dingen bij Ajax eerder besproken, of het nou in het voordeel van Ajax is of niet.

Willem, waar was je toen Ajax tegen twente, ado, az, psv en utrecht moest ,en die allemaal voor rust al met 10 man hadden moeten staan? En hoeveel punten zouden ze dan meer gehaald hebben, ik weet het niet.
En nu zit het een keer mee, huilie alsof ze heel het jaar geholpen worden. Stel je niet aan Willem en kijk verder dan de laatste wedstrijd.

Weet je wat schandalig is? De fout die de grensrechter maakte bij Excelsior - Nac, waardoor mijn club niet op achterstand kwam. Dat was schandalig (ook al ben ik er natuurlijk blij mee). Niet een ogenschijnlijke overtreding op de rand van de 16 beoordelen als overtreding in de 16..

Psv geen noemenswaardige hulp? De 1-1 zeker vergeten waar psv 2 keer een duidelijke overtreding maakt.

De strafschop van Ajax kan je gewoon geven. Is een overtreding en bijen maakt gem als hij op de rand/met 1 voet binnen de 16 staat dus is gewoon een strafschop

Wat een gezeur allemaal....gedurende het seizoen heeft elke club mee en tegenvallers....als....als....ja idd...als mijn tante kl.... had gehad was het mijn oom geweest.... gewoon als een grote vent accepteren dat de kampioen altijd de terechte kampioen is ....en hopelijk dit jaar mijn cluppie weer.....psv....

We gaan t niet meer meemaken .
Mooi voetbal gecombineerd met effectiviteit.
Vroeger kon je puur op technisch vermogen wedstrijden winnen .
De fragiele spelers van weleer zouden heden ten dage geen kans meer hebben.
Van hanegem dan weer wel . Die voetbalde niet mooi. Maar uiterst effectief en geweldige kromme passes natuurlijk. Maar hij sjokte en sleurde, schopte ook . Maar dat vergeten veel mensen.

Ajax had weer de hulp van de scheidsrechter Gozubuyuk, die vlak voor tijd een strafschop aan Ajax gaf!! Net als 2 jaar geleden toen Makkelie vlak voor tijd bij Ajax - FC Utrecht een strafschop aan Ajax gaf. De geschiedenis herhaalt zich, maar die Ajacieden maar roepen "iedereen heeft de scheidsrechter even vaak mee". Niet dus.....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren