Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als je dit soort waardeloze wedstrijden wint, kom je dichter bij de titel'

Laatste update:

PSV won woensdagavond met 1-0 van Excelsior, dankzij een doelpunt van Hirving Lozano. De Eindhovenaren imponeerden in eigen huis allerminst tegen de ploeg van trainer Mitchell van der Gaag en lieten met name in de tweede helft niet het beste spel zien. Willy van de Kerkhof beaamt dat PSV een matige vertoning op de mat legde.

“Maar als je dit soort waardeloze wedstrijden wint, kom je dichter bij het kampioenschap”, zegt de oud-speler van de Eindhovenaren in gesprek met Omroep Brabant. PSV verspeelde dit seizoen pas driemaal punten, tegen sc Heerenveen, Ajax en FC Groningen, en boekte woensdag de 22e thuiszege op rij.

“Ze noemden het op televisie een waardeloze wedstrijd en dat was het ook. De tweede helft was niet om aan te zien”, stelt Van de Kerkhof. Naaste achtervolger Ajax wist later op de avond ook te winnen van het Roda JC Kerkrade: 2-4. De achterstand van de Amsterdammers op koploper PSV bedraagt nog altijd zeven punten.

Denk jij dat PSV kampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
8 februari 2018 om 10:27

Ze winnen wel. Je moet geluk afdwingen om kampioen te worden. Feyenoord speelde vorig jaar ook verreweg niet het beste voetbal van de eredivisie, maar is het op karakter ook gelukt.

8 februari 2018 om 10:35

Qua veldspel was Feyenoord wel een stuk overtuigender dan dit PSV hoor. Feyenoord was in de 1e seizoenshelft gewoon erg sterk en besliste duels al in de 1e helft. PSV was toch vaak met hakken over de sloot.
Qua cijfers is dit PSV wel indrukwekkender. Als ze zo doorgaan pakken ze ruim meer punten dan Feyenoord vorig jaar.

8 februari 2018 om 11:15

De uitspraak geluk afdwingen wordt te pas en te onpas gebruikt. Geluk afdwingen doe je door continu op de juiste manier te spelen en de juiste oplossingen te zoeken. B.v geplaatst schieten zoals Messi doet, en niet zoals Steven Bergwijn gisteren continu blind tegen een tegenstander aanknallen.

De overwinningen van PSV zijn gewoon geluk, ondanks dat die goal van Lozano schitterend (en bekeken) was voorbereid door Luuk de Jong. Want Excelsior had gelijk kunnen en moeten maken en een penalty moeten krijgen voor de overtreding van Zoet op van Duinen. Zo gaat het dit seizoen veel vaker; de tegenstander krijgt kans op kans en krijgt vaak te weinig.

8 februari 2018 om 11:45

Wat een grap, Feyenoord was de eerste seizoenshelft gewoon de best spelende ploeg, na de winterstop werd het minder en Ajax had 6 weken een sterke periode en ineens waren hun de best spelende ploeg. Ligt maar eraan welke bril sommige mensen ophebben volgens mij XD

8 februari 2018 om 11:51

Inderdaad. Met een naam als Fron010 kan ik me voorstellen dat je Feyenoord de best spelende ploeg vond.

8 februari 2018 om 12:04

ilprincipe

Niccolo, ik vind dat Finalvoetbal en Fron010 wel degelijk een punt hebben. Ik zie duidelijk verschil met Feyenoord afgelopen seizoen en PSV dit seizoen. Feyenoord had, zeker in de eerste seizoenshelft, veel beter voetbalspel van PSV dit seizoen heeft laten zien. Die konden naast het nodige geluk dat je als team nu eenmala altijd nodig hebt ook nog terugvallen op voetbal. Dat kan het huidige PSV totaal niet. Dát is echt een groot verschil.

8 februari 2018 om 12:06

Werd door meerdere mensen gezegd, altijd dominant en sterk in balbezit. Als ze bagger spelen zeg ik het ook als eerste maar over vorig seizoen doen mensen alsof we maar wat deden en kampioen werden.

8 februari 2018 om 12:17

Ik zou zeggen geniet nog eens van een Feyenoord-compilatie van vorig seizoen. Richting het einde vh seizoen was het kunst- en vliegwerk en raakte Ajax goed op dreef, maar voor de neutrale toeschouwer viel er veel meer te genieten van Feyenoord toen dan van PSV nu hoor.

8 februari 2018 om 12:28

@doncoxxxx en PSV had voor rust 4 0 voor kunnen staan. Je oordeelt nu puur in t nadeel van PSV. Je hebt het over een penalty, maar niet over de penalty's die PSV niet heeft gekregen dit seizoen. De wedstrijd tegen Groningen waar ze wel een penalty tegen kregen waardoor puntverlies. Wedstrijd in de beker tegen Feyenoord . Opbt eind is altijd alles tegen elkaar weg te strepen en staat iedereen waar die hoort te staan. Feit is dat ze nog maar 2x hebben verloren en 1x gelijk. Dat zijn resultaten die niet snel meer geëvenaard zullen worden. PSV kan nog boven de 90 punten komen met nog maar 12 wedstrijden. I rest my case

8 februari 2018 om 12:44

Arnino

En daar is er weer eentje:
"kijk maar naar de cijfers, die liegen niet." nee klopt. Maar niet de cijfers staan ter discussie, maar wel het voetbal waar PSV die cijfers mee haalt. Daar zeggen die cijfers in het geheel niets over.

En het cliché 'op het einde heb je evenveel geluk als pech en kun je alles tegen elkaar weg strepen' is flauwekul. Alsof de wereld, wat dat betreft, altijd in perfecte balans zou zijn. Onzin suggestie. Tuurlijk zijn er ploegen die over een seizoen gemeten significant meer of minder fortuin hebben bij beslissingen van een scheidsrechter. Dat kun je echt niet met een dooddoener van tafel vegen.

8 februari 2018 om 15:00

@constant Kante

Ik zie ook absoluut verschil tussen Feyenoord vorig jaar, en PSV dit jaar. Feyenoord was inderdaad beter, maar als het even niet liep heeft Feyenoord door gedisciplineerd te spelen en echt nooit op te geven, meerdere wedstrijden alsnog naar zich toegetrokken.

Die toewijding zie ik PSV niet. Ik zie vooral veel late goals en tegenstanders die hun kansen niet benutten. Als Ajacied gunde ik Feyenoord vorig jaar de titel, puur door wat ze op het veld lieten zien. Nu bij PSV heb ik geen moment het gevoel dat ik ze iets gun. Ik zie bij hun op het veld helemaal niets waar ik enthousiast van word.

8 februari 2018 om 18:29

Edo grappemaker er is maar 1 wedstrijd die we onterecht wonnen en dat was Zwolle. Verspeelde onterecht punten bij groningen. Gaan jullie maar gewoon lekker janken in een hoekje. Enigste waar jullie over kennen praten is over het spel. Maarja wie speelt et uberhaupt goed voetbal in nl.

8 februari 2018 om 19:32

040vaart

'jullie is Jodenvolk' zei mijn grootvader altijd (god hebbe zijn ziel), maar wie is 'jullie' eigenlijk precies in jouw verhaal?

En hoezo mag er niet over het spel gesproken worden trouwens? Dit is toch een voetbaldiscussiesite? Waar zouden we het dan over moeten hebben? De mooie kleur van de shirts, de lichtshow in het Philips stadion en de lekkere vrouwen op de tribune?

Lijkt me helder dat als ik me zo'n beetje elke wedstrijd weer groen en geel zit te ergeren, dat ik daar hier opmerkingen over mag maken.

8 februari 2018 om 10:47

En toch overal en altijd de punten pakken. De cijfers zijn echt wel indrukwekkend van PSV hoor.

8 februari 2018 om 11:38

bijna overal*

Qua cijfers is dit heel indrukwekkend inderdaad. Ze kunnen zelfs nog het record verbreken van 30 wedstrijden winnen in 1 seizoen. Al zie ik dat echter niet snel gebeuren.

Puur qua veldspel is dit PSV toch wel 1 a 2 klasses minder dan het PSV met Wijnaldum/depay.

8 februari 2018 om 12:16

-NEC-

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. De cijfers zijn indrukwekkend. Zonder meer. Maar waar PSV in het verlden prima voetballende teams had en minder punten pakte, pakt PSV nu een indrukwekkend aantal punten, maar lijkt het voetbal gewoon echt helemaal nergens op.

Sommigen zien de wedstrijd van gisteren als bewijs dat PSV onterecht kritiek krijgt. Want ja, toch maar eventjes 9 schoten op doel, Excelsior 'maar' twee, dus PSV was veel beter, blabla. Eerste helft was toch goed, ...... Terwijl de wedstrijd van gisteren juist het bewijs is van het tegendeel. Dat je dus al blij bent met het povere spel, ook al in die eerste helft, en dat negen schoten op doel de maatstaf is voor de club en het instituut Psv. Nou sorry hoor, maar ik ben opgegroeid met een ander instittuut PSV dan al die mensen. PSV is al sinds eind jaren '70 een grootmacht in het Nederlandse voetbal. Ajax en Feyenoord mogen dan 'groter' zijn en zij mogen dat blijven maar PSV heeft een geweldige staat van dienst, nationaal en internationaal. PSV mag daar best wat zelfbewuster van zijn.

Dus dit is dan voor mij geen benchmark. Dit is genoegen nemen met bittere armoede. Het is populisme om te roepen dat PSV elke week iedereen eventjes zou moeten oprollen, maar ik mag natuurlijk met alle recht van de wereld verlangen dat er tenminste zodanig gevoetbald wordt dat ik niet het idee krijg dat ik dat zelf eigenlijk allemaal gewoon beter zou kunnen. En thuis tegen ploegen uit de onderste regionen niet meer van eigen helft af kúnnen komen (het is niet eens een kwestie van niet willen, het was echt niet kúnnen gisteren en zeker niet voor het eerst) zoals tegen Roda thuis, Willem II thuis, Heracles uit, etc. etc. dat is in mijn ogen beschamend. Het voetbal is puur slecht en dat mag gezegd worden. Al blijven de cijfers indrukwekkend, tot nu toe. Al zie ik niet dat dit voorduurt.

8 februari 2018 om 20:01

Ik ben het met je eens dat psv niet aantrekkelijk speelt, en ik zou ook heel erg balen als ik gister naar de wedstrijd was gegaan. Maar eigenlijk heb ik dat met alle wedstrijden in de eredivisie. Als ik naar het stadion ga, ga ik voor de sfeer of de gezelligheid. Bij thuiswedstrijden vind ik de sfeer niet zo goed, dus ga af en toe een keer mee met een uitwedstrijd.
En dan kunnen jullie (alle mensen met commentaar op het spel van psv) lekker blijven zeiken dat psv zo slecht speelt. Maar je kan gewoon niet 19 vd 22 wedstrijden winnen als je zo slecht speelt als jullie beweren. Waarom komen tegenstanders niet met oplossingen? Psv heeft nu 11 vd 11 thuiswedstrijden gewonnnen. Waar alle teams de bus hadden kunnen parkeren, maar dat doen ze niet, omdat het in nederland allemaal draait om mooi spel ofzo. De grote reden waarom het er in nederland zo slecht voor staat. En wat ajax betreft, zij zullen een keer naar zichzelf moeten gaan kijken waarom ze waarschijnlijk voor de 4e keer op rij geen kampioen gaan worden. Dat je het seizoen met dijks begint, zeefuik laten invallen tegen twente, en dat er geweigerd word bij ajax de lange bal te spelen. Allemaal zeer belangrijke fouten die dit seizoen bij psv niet zijn gemaakt. Op de 1e 4 wedstrijden bij psv na dan. Waar het bij psv wel fout kan gaan, is dat wanneer v ginkel of een verdediger geblesseerd raakt je toch een probleem hebt.

8 februari 2018 om 10:48

Het scheelt dat de grootste concurrent, Ajax, na de winterstop ook geen onbetwiste indruk heeft achtergelaten. Zowel tegen Feyenoord, FC Utrecht, NAC en Roda JC was het spel van hun zeker niet goed. PSV hoeft zich daarom ook totaal geen zorgen te maken dat Ajax die 7 punten nog goed gaat maken want ik zie Ajax zeker niet alles nog winnen met hun huidige spel.

8 februari 2018 om 11:02

''psv hoeft zich daarom ook totaal geen zorgen te maken dat Ajax die 7 punten nog goed gaat maken want ik zie Ajax zeker niet alles nog winnen met hun huidige spel.''

Dit argument gaat net zo goed op voor Psv. Vooral het contrast tussen de eerste en tweede helft was schrijnend om te zien gisteren. PSV kan dit seizoen nooit een hele wedstrijd spelen op acceptabel niveau. Het lijkt net of er verzadiging optreedt wegens het feit dat Cocu niet alles uit de spelers haalt. Hij behaalt weliswaar het maximaal haalbare met het team maar individueel verzaken er een aantal spelers zoals Pereiro en in mindere mate Ramselaar.

8 februari 2018 om 11:16

Zeker waar, ik zie PSV ook niet alles winnen. Ik ga er echter vanuit dat PSV al haar thuiswedstrijden wint, op die van Ajax misschien na. Daarnaast zie ik PSV de meeste uitwedstrijden ook wel winnen. Met Feyenoord en AZ hebben ze weliswaar twee zware tegenstanders, maar ik verwacht niet dat PSV nog al te veel schade oploopt. PSV staat nog altijd 7 punten voor op Ajax en zij zullen ook nog wel enkele verliespunten lijden. Ik verwacht ook zeker niet dat PSV ruim kampioen wordt, maar het lijkt me niet dat ze nog serieus in de problemen komen.

8 februari 2018 om 15:03

@fatman

Wat dat betreft is er sinds het begin van het seizoen niets veranderd. Toen was het ook de vraag wie er gedurende langere tijd stabiele prestaties zou kunnen leveren, want het was bij Ajax en PSV allebei hommeles. Na een korte stabiele periode in het najaar is het nu bij beiden weer niet veel soeps. Alleen heeft PSV 7 punten meer, dus de uiteindelijke uitkomst is wel voorspelbaarder geworden. Maar de kwaliteit van het spel niet.

8 februari 2018 om 12:17

En iedereen praat elkaar maar na, ga eens Psv kijken.. Ze hebben een hoop zaadpotten gewonnen, maar het waren niet allemaal waardeloze wedstrijden.

De vraag is echter wel of je met dit spel ook thuis van Ajax wint en of je AZ en Feyenoord in eigen huis kan verslaan met dit soort voetbal?

8 februari 2018 om 10:35

"de vraag is echter wel of je met dit spel ook thuis van Ajax wint en of je AZ en Feyenoord in eigen huis kan verslaan met dit soort voetbal?"

Alsof PSV alleen maar dit soort wedstrijden speelt... Tegenover dit soort benauwde overwinningen staan dit seizoen ook genoeg ruime zeges (3-0 tegen Ado, 3-0 tegen Heracles, 4-0 tegen Pec, 4-0 tegen Willem II, 1-4 tegen Nac, 1-7 tegen Utrecht, 2-5 tegen Vvv).

En het is ook niet zo dat Ajax, AZ en Feyenoord het wekelijks prima doen. Ajax heeft dit seizoen o.a. gelijkgespeeld tegen Ado, verloren van Heracles, gelijkgespeeld tegen Twente en vijf punten laten liggen tegen Utrecht. AZ heeft o.a. thuis verloren van Excelsior en vorige week nog thuis gelijkgespeeld tegen Roda. En Feyenoord heeft sowieso minder dan de helft van alle wedstrijden gewonnen.

8 februari 2018 om 10:37

Exact,
Het is nog helemaal niet gedaan.

Als ze 1x verliezen van een 1 van die 3 dan ligt het compleet open.
En in deze fase van het seizoen kan men nog verliezen van Vvv, Sparta en NAC

8 februari 2018 om 10:48

"en in deze fase van het seizoen kan men nog verliezen van Vvv, Sparta en Nac"

Uiteraard kan dat. Maar ik vind het wel verbazend dat veel mensen net doen alsof het vanaf nu zo is dat elk punt dat PSV verliest, automatisch een punt is dat Ajax in gaat lopen. Terwijl Ajax dit seizoen al 15 punten heeft laten liggen tegen ploegen die onder de top 5 staan. Die gaan heus ook nog wel wat morsen, hoor.

8 februari 2018 om 11:37

PSV wordt kampioen klaar. Ze spelen stabiel en winnen of het mooi en overtuigend is geen idee.

Nou AZ en Ajax spelen ook niet bepaald goed. Der is niet eens 1 club die het verdient om kampioen te worden qua spel, uiteindelijk gaat het om resultaat.

8 februari 2018 om 10:41

Indien we kijken naar wie het verdiend, dan vind ik Az.
Dit omdat de begroting lager ligt, veel jeugd erin zit plus dat zij gedurfd en leuk voetbal spelen.
Zo'n jongen als Jahanbakhsh daar kom je voor naar het stadion.

PSV speelt slap, futloos en wijven voetbal.
Ajax speelt met vlagen leuk, maar vooral erg dom

Maar qua geluksfactor zal het PSV zijn, qua kwaliteiten spelers zou het Ajax moeten zijn.

Maar goed, na 34 wed weten we het

8 februari 2018 om 12:20

Publieksprijs gaat wat mij betreft inderdaad naar AZ.

8 februari 2018 om 15:08

Nou, daar kan ik het best wel mee eens zijn. ZIj kunnen geen Neres of Lozano kopen, en verliezen elk jaar hun beste spelers. En toch staan ze er weer aan het begin van het seizoen.

Tja, ach ja, altijd leuk om de broetjes Van der K. weer hun mening te mogen horen. Op zich lijken de tweelingsbroers hier een open deur in te trappen, maar is dat wel zo?

Gisteren bekroop mij echt het gevoel dat dit weleens de 'laatste' zege van PSV kan zijn geweest en dat het verval en ineenstorting die ik maanden voorspel nu echt aanstaande is. In die zin is de wedstrijd tegen Sparta van dit weekeinde misschien wel cruciaal. Ik zie PSV daar, zeker als Van Ginkel weer niet inzetbaar blijkt, gewoon best verliezen. En dat kan de start zijn van een vrije val, want daarna wachten Heerenveen en de bijna gegarandeerde nederlaag in Rotterdam tegen Feyenoord. Om met die laatste te beginnen, die pot kun je echt nu alvast als nederlaag op de lat zetten. PSV komt zelden of nooit goed voor de dag in Rotterdam tegen Feyenoord, ongeveer bijna vergelijkbaar met hoe Feyenoord zelf tegen Ajax speelt. Als PSV tegen Sparta punten laat liggen én het wordt daarna ook een zeperd tegen Heerenveen, ja dan heb je dus met een nederlaag tegen Feyenoord gewoon je gehele voorsprong op Ajax totaal verspeeld. En daarna krijgt PSV Utrecht op bezoek, altijd lastig voor Psv.

Alleen, op dat moment is het wel voorbij met de weelde van de dikke voorsprong op Ajax die PSV het gehele seizoen heeft gehad. Dat gaat psychisch werken in de spelersgroep en dan gaat de kramp pas echt op de spiertjes slaan. Ineens zal de 'magie' verdwijnen en zijn de drie punten geen garantie meer maar wordt het iedere week ploeteren en kraken. Ajax heeft dan PSV achterhaalt en door die druk gaat PSV echt bezwijken. Ik had al een paar maal voorspeld dat Ajax op 15 april minstens vijf punten voor zou staan als PSV - Ajax op het programma staat, maar zoals ik het nu zie kunnen dat best wel eens meer punten zijn. Want zodra PSV echt door de ondergrens heen zakt kan het weleens een neerwaartse spiraal worden waarin zelfs AZ nog de kans krijgt om PSV te achterhalen. Oh ja, PSV moet ook nog naar Alkmaar inderdaad, al denk ik dat in die periode richting het einde ook potten tegen Roda, ADO en NAC voor PSV hele moeilijke dagen zullen worden.
We gaan het wel eens zien!

8 februari 2018 om 10:30

AZ gaat PSV nog achterhalen? Jazeker die staan maar liefst 12 punten achter (4 wedstrijden die PSV moet verliezen en AZ moet winnen). Verder hoor ik elke week dat "het geluk van PSV" eens gaat opraken, maar wat was er nou zoveel geluk aan de overwinning van PSV gisteren? Dat matheij niet 2x een rode kaart kreeg, dat er van de 20 schoten maar 1 invliegt? Dat de scheidsrechter weer een vreselijke wedstrijd fluit? PSV heeft gewoon gisteren verdient gewonnen en had geen geluk met de 2de goal. Deze reacties vind ik vooral heel grappig, mensen die ijdele hoop als waarheid gaan zien. Je gebruikt ook veel als, maar mocht PSV uit verliezen bij Feyenoord en AZ hebben ze het nog steeds in eigen hand door niet te verliezen van Ajax.

8 februari 2018 om 10:42

Als het je tegenzit, dan keurt de scheidsrechter de 1-1 niet af. Ik weet dat hij het correct zag en ik weet dat Matthei van het veld gestuurd had moeten worden, maar daar waar PSV het geluk heeft dat arbitrale dwalingen tegen niet tot puntverlies leidt, heeft Ajax het omgekeerde (utrecht en Twente uit).
Als je de 1-0 van Roda neemt: waardeloos verdedigd door met name Schöne en later gaat Onana ook nog eens in de fout, maar waar begint het? Precies, bij het niet fluiten van een duidelijke overtreding op Kluivert. Mannelijk voetbal is prima, maar je moet niet doorslaan zoals Nijhuis dat doet en voor lichte overtredingen gewoon niet fluiten.

8 februari 2018 om 11:02

Ik kan me nog een situatie herinneren van Feyenoord-Ajax waarbij Younes de bal duidelijk over de zijlijn liet gaan waarna Ajax 1 minuutje later scoorde. Toen zeiden alle Ajacieden dat de Feyenoorders niet zoveel moesten zeuren want na die fout van de scheidsrechter had Feyenoord nog genoeg tijd om in te grijpen. Dit is dus ook exact de situatie bij de 1-0 van Roda, de scheidsrechter maakt een fout, maar de goal is juist de schuld van schone en onana/Veltman.

8 februari 2018 om 11:03

Rombomcu

Ijdele hoop?? Welke ijdele hoop bedoel jij precies, want aan mijn waarheid ligt heel veel maar totaal geen hoop ten grondslag. Eerder wanhoop. Dus wat bedoel je?

8 februari 2018 om 11:17

" Toen zeiden alle Ajacieden dat de Feyenoorders niet zoveel moesten zeuren"

Ik vind het nogal een aantijging dat jij mij dit verwijt. Ik heb dit namelijk nooit gezegd en was het gewoon met de Feyenoord-supporters eens. Tuurlijk klaagde ik er zelf niet over (dat zou ik ook niet dien wanneer ik de Staatsloterij win en mijn buurman klaagt dat hij nooit een prijs wint), maar het was zeker schandalig.
En als je mijn reactie goed leest, trek ik eerst het boetekleed aan door te stellen dat Schöne waardeloos ingreep en vervolgens Onana om daarna aan te geven dat dát nooit geweest zou zijn wanneer Nijhuis correct floot.
Ik vind Nijhuis een héle slechte scheidsrechter, maar dat geldt niet alleen in wedstrijden van Ajax. Hij hanteert namelijk zijn eigen spelregels en "eigen rechter" spelen doen alleen de arrogantste in zijn soort.

8 februari 2018 om 10:33

Wat is er nu anders dan bijvoorbeeld de moeizame overwinningen op pec en Twente?

Ook dat psv kansloos wordt geacht in de Kuip ben ik niet met je eens. Feyenoord speelt een aantal dagen later de halve finale voor de beker. Weliswaar tegen Willem 2, maar denk maar niet dat dan iedereen voluit gaat of dat twijfelgevalletjes mee gaan doen.

Plus het feit dat Ajax ook niet alles sprankelend wint (komen achter tegen nac en Roda), maakt psv toch de favoriet voor de titel in mijn ogen. Hetzij met slecht voetbal.

8 februari 2018 om 10:58

Kevino

Klopt, Ajax wint zeker niet alles sprankelend. Integendeel, ik vind het lachwekkend en aanmatigend dat er mensen durven beweren dat Ajax dit seizoen goed, aanvallend en dominant speelt. Dat doen ze niet of nauwelijks.

Maar ik merk wel dat Ajax groeit en hét grote verschil tussen PSV en Ajax is dat bij Ajax tenminste nog wel een idee bestaat over hoe er gevoetbald zou kunnen worden. Dat zelfde idee ontbreekt bij PSV volledig. Niet zo gek als je beste speler (van Ginkel) een typische krachtspeler is, die idealiter naast een spelverdeler/vormgever moet spelen. En die heeft PSV niet. Hendrix is een prima breker/sloper op het middenveld, maar die heeft dan juist ook weer een vormgever naast zich nodig. Die heeft PSV niet.

PSV heeft dit seizoen kunnen parasiteren op de individuele klasse van Lozano en Van Ginkel en Locadia had een superseizoen qua doelpunten. Maar gedwongen tot voetbal, dan haakt PSV af. Pijnlijk duidelijk tegen Feyenoord. Leuk hoor zo'n optisch 'overwicht' maar heeft PSV uberhaupt een kans gecreerd tegen Feyenoord? Nope. Alls is gemaskeerd door gunstig scoreverloop, geluk, geluk met de arbitrage en een onwaarschijnlijke reeks kleine beslissingen die in het voordeel van PSV uitvielen. Kun je zeggen, ja maar verleden seizoen zat het vaak tegen. En dan heb je gelijk. Maar dit seizoen slaat in mijn ogen de balans wel heel erg ver door naar de kant van Psv. Dat dit goed blijft gaan een heel seizoenlang, dat is niet mogelijk. Als PSV niet beter gaat spe;en wordt PSV gewoon geen kampioen. Zo eenvoudig is dat gewoon. En ja, iedereen mag mij hierop aan het einde van het seizoen aanspreken.

8 februari 2018 om 10:34

@enig
Ligt eraan. Als het dubbeltje de kant van PSV op blijft vallen, dan kun je zomaar kampioen worden. Sterker nog! Op dit moment is PSV gewoon torenhoog favoriet, ook al zie je dat niet op het veld terug. Vergeet niet dat Ajax de komende weken uit naar Zwolle en Arnhem mag. Allerminst zekere overwinningen. Plus de onderlinge confrontatie is in Eindhoven en je wint niet zomaar 22 wedstrijden op rij in eigen stadion.

8 februari 2018 om 11:01

Je zegt het al, voor PSV moet dus elke week het dubbeltje hun kant op vallen. Dat is een hele ongezonde situatie. Het geeft wel aan dat het huidige PSV eigenlijk gewoon op drijfzand is gebouwd. Of anders dat gezegde he, van politieagenten. De gooed guys hoeven maar één keer geluk te hebben, de bad guys moeten elke keer gelukkig zijn. Vind dat wel typerend voor PSV van dit seizoen.

En Ajax, tja ik vind ze echt best matig spelen eigenlijk, maar iedere week zit daar nu progressie in. Ik denk niet dat Ajax alles nog gaat winnen nu, zo sterk is Ajax niet, maar zij hebben nog een idee nog een stuk voetbal om op terug te vallen. PSV niet.

8 februari 2018 om 10:35

Hahahaha. En dan de gebroeders Vd kerkhof belachelijk maken. De uitspraken van de gebroeders zijn in ieder geval niet gebaseerd op pure onderbuikgevoelens van een Ajacied die niet onder ogen wil zien dat PSV zo ver voor staat.

8 februari 2018 om 10:36

Precies voetbaltjer

8 februari 2018 om 10:45

Haha . Ik ken 'm en hij is zolang ik hem ken PSV-fan.
Maar wanneer je kritiek uit, moet je wel van de grote rivaal zijn hè? Hij zegt gewoon wat hij denkt. Ik ben het ook niet helemaal met hem eens, maar hij mag dus als PSV-fan niet pessimistisch zijn of wat?

8 februari 2018 om 11:06

Steek

Joh, laat lekker gaan. Als terechte kritiek op PSV al betekent dat ik dus Ajaxfan ben, dan laat ik die waan echt liever bestaan dan dat ik hem corrigeer. Al was ik waarschijnlijk al jaren PSV supporter toen hij nog maar pas een jeuk was in zijn vaders...... nou ja, beetje slappe comeback van mij maar jij snapt precies wat ik bedoel.

8 februari 2018 om 10:36

Dit zijn gewoon onderbuikgevoelens van een supporter Kante..

8 februari 2018 om 10:43

PSV wint thuis vrijwel altijd fc Utrecht. En uit ook heel vaak. Als je hier dingen gaat roepen, die dan wel je huiswerk goed.

8 februari 2018 om 14:14

Kijk naar de laatste 3 jaar, utrecht heeft niet meer gevoetbald tegen psv maar de deur wijd opengezet.

8 februari 2018 om 10:48

Het ligt ook heel erg aan Cocu hoor. Met een normale trainer die gewoon aanvallend wisselt en talenten de kans geeft win je met 3-0 van Excelsior in plaats van een krappe 1-0.

En wat denk je nou dat PSV thuis tegen Heerenveen en Utrecht punten gaat verspelen. Geloof er niks van. 22 wedstrijden op rij winnen en dan op eens 2 thuiswedstrijden op rij niet geloof het zelf?! En ow ja ik ben er weer bij thuis tegen Heerenveen en als ik ga wint PSV altijd

8 februari 2018 om 11:13

Pieterpost

Weet je, ik geef Cocu niet eens de schuld hiervan. Ik heb gisteren al gepleit dat Cocu gewoon een standbeeld verdiend naast die van Coen Dillen en Willy van der Kuylen voor de poorten van Oost, als PSV kampioen zou worden. Deze selectie is gewoon heel erg slecht, in mijn ogen de slechtste sinds 1993. Daar kan Cocu niet veel aan doen maar die beseft donders goed dat hij moet roeien met hele matige riemen en niet veel anders kan dan compact spelen en gokken op de snelheid en klasse voorin. Zijn defensie kan niet op de middenlijn verdedigen en zijn middenveld is op Van Ginkel na gewoon bijzonder matig. Hij moet dus wel zo spelen.

En ik denk niet zozeer dat PSV niet zou kunnen winnen van Heerenveen, Utrecht, etc. Tuurlijk 'kan' dat. Ik schets alleen een scenario dat ook in 2007 bijvoorbeeld voorkwam. Toen stond PSV elf punten voor, maar verloor in de tweede seizoenshelft in 14 duels liefst 22 punten!! En dát team had Gomes, Cocu, Alex, Kone, etc. Dat kaliber hebben we dus niet eens meer. Maar dat team dat kwam in een vrije val en wist niet meer te winnen van Sparta, Rkc, Nec, Utrecht en Excelsior. Zodra die vrije val inzet, is iedere tegenstander een groot probleem. Zo bedoel ik het eigenlijk. En zodra de punten verspeeld gaan worden, gaat dat ook in de koppies zitten.

Maar okay, als jij zegt dat als jij gaat PSV altijd wint dan zou ik je willen vragen om dan maar álle thuiswedstrijden te bezoeken vanaf nu!

8 februari 2018 om 11:38

Ik denk dat we toch wat van mening verschillen over de selectie. JIj vindt hem heel slecht ik vind het wel meevallen. Lozano, Arias, Zoet en van Ginkel zijn sleutelspelers, Isimat en Schwaab is gewoon een heel degelijk centrum (met CL ervaring). vaak wordt overdreven over hoe slecht de verdediging wel niet is vind ik. Zoveel tegengoals hebben we ook helemaal niet.

Verder hebben we gewoon een aantal jeugdspelers die er aan komen met Mauro, Gudmundsson, Romero en Malen die wat toevoegen aan de vaste kern. Cocu moet alleen nog een beetje puzzelen en de juiste mensne op de juiste momenten inzetten.

En Ik geloof niet zo in die vrije val dit jaar. Excelsior was een dieptepunt vooral de tweede helft en denk dat we tegen Sparta gewoon weer orde op zaken stellen en dat we volgende week tegen Heerenveen weer doorpakken. We hebben sowieso nog een appeltje te schillen met Heerenveen na die zeperd aan het begin van het seizoen.

Haha ja zal is kijken. Woon op 1,30 uur rijden van het stadion daarom ga ik niet altijd, Maar sinds vorig jaar ga ik wat vaker (ben vorig jaar stuk of 7 keer geweest alles gewonnen). Alleen tegen Osijek dit jaar was ik er ook bij dus dat doorbrak de reeks helaas haha.

8 februari 2018 om 11:48

"zoveel tegengoals hebben we ook helemaal niet."

Geloof me, Zoet heeft daar een grotere rol in dan de stabiele defensie. Maar feit blijft dat de terechte kampioen na 34 wedstrijden bovenaan staat en de kans dat PSV dat wordt is mijns inziens zeer groot. Ik vind Ajax namelijk alles behalve de indruk wekken dat ze alles gaan winnen en ik ben bang dat dát nodig is om kampioen te worden.

8 februari 2018 om 12:36

Pieterpost

Haha, anderhalf uur, peanuts man! Ik woon op 150 km van het stadion en rijd sinds ik naar Den Haag ben verhuisd ook heel vaak die bijna twee uur enkele reis op en neer voor de wedstrijden. Al is dat tegenwoordig niet meer zo vaak als voorheen, gezin met jongen kinderen en zo, ....

Eens dat PSV vier uitstekende spelers heeft. En zelfs dat Schwaab en Isimat, wat eigenlijk allebei de back-up CV zouden moeten zijn, het nog niet eens zo slecht doen. Maar zij worden echt overeind gehouden doordat Cocu vanuit een organisatie speelt waarin het voor die twee compact blijft en hun zwaktes niet bloot komen te liggen. Dat is geen zwakte van Cocu, maar juist zijn sterkte. Hij weet dat het zelfmoord is om met veel ruimte in hun rug te spelen.

Daarna wordt het allemaal wel heel snel dun hoor. Ik zal de naam Brenet verder niet eens meer noemen. Pereiro is geen topspeler. Dat is een slapzak. Fabelachtige techniek, mooie trap, slap in duels, balverlies, dromer en soms gewoon geen enkele factor. Ramselaar kan prima lopen en draven, werkt hard maar mist vernuft, overzicht en klasse. Dertien in dozijn voetballer. Hendrix prima breker, matige voetballer, nog matiger vormgever. Ik had hem allang linksback gezet, al is het maar om het probleem daar op te lossen. Niet zijn positie, maar dat is CVM eigenlijk ook niet. Is eigenlijk Cv, maar mist lengte. Lucassen lijkt een miskoop maar ik geef hem nog even de tijd. Bergwijn was jarenlang het grootste talent in zijn generatie in jong oranje (ja, werd steevast op alle toernooien als 'beste speler' verkozen), maar hij lijkt moeite te hebben met de overstap naar de senioren. Ik vind hem bovendien een speler zonder overzicht, ik vind hem niet slim en ik weet echt niet of hij het niveua van PSV echt aan kan. Luuk de Jong tenslotte is een degelijke speler, die twee seizoenen uitstekend en een seizoenheel slecht speelde. Dit seizoen gaat het beduidend beter, maar hij is uiteindelijk geen topspeler. Oftewel het is op die vier na gewoon middelmaat en weinig bijzonder. Wie weet is die Romero een mooie aanwinst.

Waar ik dan weer warm van wordt is van een aantal jeugdspelers. Gudmundsson, Mauro Jr., Rosario, Rigo, Malen, Lammers en Lundquist vind ik verrassend leuke spelertjes. Die gaan het niet allemaal maken bij Psv, maar een aantal van hen zie ik wel basiskrachten worden. Iedereen roept trouwens om Obispo, maar ik zou er niet op rekenen dat die dit seizoen heel veel speeltijd gaat krijgen. Cocu liet zich laatst ook voorzichtig uit over hem en zei dat Obispo momenteel een terugslag had en dat ze het zeker rustig aan gingen doen met hem. Dat vind ik verstandig. Het is onzin te stellen dat je iedere jeugdspeler maar lukraak voor de leeuwen moet gooien en dat dit goed zou zijn voor die spelers. Ik zou zeggen het tegendeel. Jonge spelers moeten rustig gebracht worden en tijd krijgen om zich te ontwikkelen. Volgens mij vallen juist die spelers die vroeg debuteerden vaak snel wer terug en verdwijnen in het niets. Voor de meeste spelers is het dus beter ze rustig te brengen.

Nou ja, vrije val of niet, we gaan het zien komende weken. Ik zie toch Sparta als hele lastige hobbel op dit moment.

8 februari 2018 om 12:39

Steek

Ja, daar zeg jij zowat. Aangezien jij weet hoe ik over Zoet denk moet ik inderdaad volmondig erkennen dat hij het dit seizoen gewoon meer dan uitstekend doet. Hij is belangrijk, hij pakt belangrijke reddingen en dus punten en hij is een stabiele factor dit seizoen. En voordal dat laatste, die stabiliteit, dat was altijd mijn grootste punt van kritiek op hem. Ik vond hem juist altijd die enorme twijfelaar. Dit seizoen heeft hij daar geen last van, zo lijkt het. Maar het seizoen is nog lang he, ....

8 februari 2018 om 12:42

@pieterpost:

"het ligt ook heel erg aan Cocu hoor. Met een normale trainer die gewoon aanvallend wisselt en talenten de kans geeft win je met 3-0 van Excelsior in plaats van een krappe 1-0."

Ik denk daar toch anders over. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat Ajax echt een beter team heeft dan Psv. Maar PSV staat 7 punten boven Ajax. Ik denk niet dat dit gelukt was met leuk, frivool en aanvallend voetbal. Dat is volgens mij juist gelukt omdat Cocu zich heel erg bewust is van de zwaktes van zijn team en daar naar handelt.

En jonge talenten een kans geven terwijl je benauwd met 1-0 voor staat klinkt wel heel idealistisch, maar daar gaat natuurlijk geen enkele trainer die graag z'n baan wil behouden aan beginnen.

8 februari 2018 om 14:32

Maar Gudmundsson had toch wel gebracht mogen worden in plaats van Rosario tegen Excelsior?! Denk dat dat wel verschil had gemaakt en we met hem in plaats van Ramselaar of Bergwijn nog wel Eem extra doelpuntje hadden gescoord.

8 februari 2018 om 15:17

@cabinessence

Die redenering vind ik vaak valide, daar waar een zwakkere ploeg tegen een sterkere ploeg speelt. De trainer is dan vooral professioneel en realistisch.

Maar we hebben het hier over veel wedstrijden van PSV tegen kleinere ploegen. En die wedstrijden worden niet gewonnen door bijvoorbeeld gedisciplineerd te verdedigen. De wedstrijden worden gewonnen op een manier waarop de zwaktes juist worden bloot gelegd, maar niet worden afgestraft.

Leuk, frivool en aanvallend voetbal is misschien het andere uiterste, dat hoeft niet het doel te zijn. Maar met dit PSV moet er toch meer in zitten dan wat ze nu laten zien, als veldspel? Wat meer dominantie en overtuigingskracht mag echt wel, tegen Excelsior en Heracles enzo.

8 februari 2018 om 19:37

Pieterpost

Ja, eens. Gudmundsson had zeker moeten invallen voor Bergwijn. De wissel van Rosario snap ik beter, dat was een aanvallende middenvelder (mauro) voor een verdedigende. PSV kwam niet meer van de eigen helft af, Mauro was op, er moest vers bloed erbij op het middenveld dus een verdedigende kracht was wenselijk en nodig.

8 februari 2018 om 14:52

Een heel boekwerk dat samengevat kan worden met 'ze gaan het overal lastig krijgen'.

Ik denk dat het wel mee gaat vallen: PSV wordt kampioen

8 februari 2018 om 15:13

@constant Kante,

Mooi verhaal, ik noteer je voorspelling, en ga zien hoe ver je in de buurt komt van de werkelijkheid. Ik verwachtte zelf de instorting al eerder, maar ik heb het nu opgegeven. Op een of andere manier zit het allemaal mee bij Psv, dus ik voorspel inmiddels dat ze dat gewoon vol gaan houden en kampioen worden.

Zet je weleens in bij de bookmakers? AZ dat PSV inhaalt lijkt me een bet die de moeite waard is.

8 februari 2018 om 19:42

Edo

Yep, ook jij mag mij afrekenen hierop. Er is echt nog geen reden voor jou om op te geven. Het kan elke week beginnen. Dus ook al tegen Sparta dit weekeinde, .... Ik heb gewoon nog last van 2007. Straatlengte voor gestaan, meer nog dan nu het geval is. Daarna 22 punten laten liggen in 14 duels. Dat is echt een vrije valletje hoor, op een gegeven moment leek het hele team collectief stroop in de beentjes te hebben. Niets lukte meer. Gedeeltelijk is dat al aan de gang, alleen heeft PSV tot nu toe nog steeds het geluk dat het zelden achter komt en alles mee zit. Zodra dat ophoudt, kan het snel hard gaan.

En nee, ik ben niet zo'n gokker, haha.

Psv heeft gewoon spelers die slecht spelen maar allemaal mogen blijven staan, de jeugd die erachter staat als vervanger moet er in, alleen al om een signaal af te geven. Het lijkt nu te makkelijk te gaan om bij PSV in de basis te komen. Bergwijn, Hendrix en Brenet spelen al 5 wedstrijden achter elkaar niet ineens een voldoende. Haal die 3 er is uit en zorg ervoor dat Obispo, Rigo en gudmundsson spelen, daarnaast krijgt Pereiro ook weer een kans want als Pereiro slecht speelt gaat hij eruit en als Bergwijn slecht speelt blijft hij 90 min staan. Ook lozano is sterker aan de linkerkant, volgend jaar 5 man nieuwe jeugd erin met daarbij nog Romero, Lozano en Room

8 februari 2018 om 13:06

Hendrix doet het gewoon prima, Brenet is geen goede vervanger voor (paal is geen verdediger) en Bergwijn moet je ook gewoon vertrouwen geven want die heeft best wat talent. Daarnaast krijgt Mauro Junior regelmatig de voorkeur boven Pereiro.

8 februari 2018 om 11:23

Dit seizoen is de kritiek op het spel van PSV wel behoorlijk aan het doorslaan vind ik. Het is zo erg dat er met termen als luizenploeg en schijtbakkenvoetbal wordt gestrooid.

Je mag best kritiek uiten op het spel van de concurrent hoor maar soms heeft het niets meer te maken met kritiek uiten maar eerder met afgunst vermoed ik.

Hoezo worden ze dan kampioen van de armoede? Wat als PSV ineens een inzinking krijgt en Ajax er makkelijk overheen gaat? Zijn zij dan ook kampioen van de armoede omdat PSV compleet instortte en er derhalve geen weerstand meer was? Of is het dan toch de verdienste van Ajax?

8 februari 2018 om 11:34

Als je na 34 wedstrijden bovenaan staat, dan ben je de terechte kampioen. Geluk is een factor die véél zwaarder meeweegt dan menigeen denkt. En ja, daar waar PSV vorig seizoen alleen pech leek te hebben, lijkt dat nu precies andersom (en heus niet in alle wedstrijden uiteraard). Frustrerend voor ons Ajacieden, maar niets aan te doen.

Dit soort wedstrijden.... Een eufemisme, zo lijkt het. PSV wordt kampioen, zelfs al spelen ze met de armen over elkaar. Komt door 5 factoren: winnaarsmentaliteit, scoren op de juiste momenten, rust in de tent, zwakke Eredivisie tegenstanders en een dosis geluk. Dan kan het niet meer mis gaan....

Ach PSV wordt gewoon de lelijkste kampioen van de Eredivisie aller tijden. En als je iedere wedstrijd wint dan is dat gewoon terecht. Maar het is wel treurig om te zien dat het met dit soort voetbal mogelijk is om een kampioenschap binnen te halen.

8 februari 2018 om 11:14

@afcavosje:

"ach PSV wordt gewoon de lelijkste kampioen van de Eredivisie aller tijden."

Ben je dat seizoen al vergeten waarin jouw club kampioen werd met 71 punten?

8 februari 2018 om 11:56

Er zijn wel meerdere lelijke kampioenschappen geweest. Maar destijds lag het niveau van de Eredivisie wel wat hoger dan nu. Nu het Eredivisie voetbal in een diep dal is geraakt zou je toch tenminste verwachten dat de topploegen toch wel een beetje attractief voetbal zouden spelen.maar eerlijk gezegd kijk ik momenteel liever naar AZ dan naar Psv.

8 februari 2018 om 13:39

Gisteren kon je het beste naar NAC kijken. Zowel az als ajax speelden ook niet goed. Als je ziet dat roda 2 x scoort en nog een paar kansen heeft kun je als ajax niet tevreden zijn.

8 februari 2018 om 13:56

@afcavosje:

"maar destijds lag het niveau van de Eredivisie wel wat hoger dan nu."

Het niveau van de eredivisie lag in 2013-2014 echt niet (veel) hoger dan nu, hoor.

8 februari 2018 om 11:15

Ajax 1990 was de lelijkste kampioen van de eredvisie aller tijden.

Of je kijkt even naar de statistieken.
Dan zie je b.v. dat Excelsior 0 (nul!) schoten op doel had, PSV meer balbezit had (schijnt vooral in de regio Amsterdam belangrijk te zijn), PSV meer schoten, dik 2 x zoveel hoekschoppen had, enz.
De enige 3 waar Excelsior hoger scoort dan wij waren gele kaarten, buitenspel en overtredingen.
Jammer dat de gemiste 100 kansen van PSV er niet bijstonden. Zeker 3 x Luuk en 2 x Chucky.

Statistieken

57balbezit B
29schoten11
9schoten op doel0
11hoekschoppen5
0buitenspel2
466passes356
377goede passes275
79duels gewonnen53
10overtredingen14
2gele kaarten3
0rode kaarten0

8 februari 2018 om 13:41

Iedereen doet alsof het een wonder was dat psv gisteren won, maar als je zo solide speelt als gisteren (1 kans weggegeven en meerdere gecreëerd) dan win je heel veel wedstrijden.

8 februari 2018 om 17:11

Mee eens. Maar in voetballand papagaaien ze lekker elkaar na. De templates liggen altijd klaar.
Ajax = prachtig, avontuurlijk, enz enz (wanneer dan?)
PSV = behoudend, counters, enz. Het is denk ik vooral scorebord journalistiek. Als je ziet hoeveel kansen PSV telkens krijgt ... die krijg je niet als je behoudend speelt, want speel je alleen om tegen te houden.
Als de journalisten een beetje serieus hun werk deden, dan vroegen ze zich af hoe het toch komt dat PSV zoveel kansen mist.
Maar goed, hopelijk kunnen we dit seizoen nog genieten van Maxi, hopelijk is hij de killer die we zo missen.

8 februari 2018 om 19:49

Janssen

Solide zeg jij? Okay.

Maar vertel mij nou eens eerlijk. Heb jij de laatste 20 minuten van de wedstrijd lekker ontspannen en rustig op je stoel gezeten, genietend van het solide spel, of was dat met heel strak samengeknepen billen bidden om het eindsignaal?

8 februari 2018 om 19:47

Rudeboy65

Okay, ik heb gekeken maar de statistieken. Maar dan kijk ik direct weer naar het concrete voetbal dat ik al 22 wedstrijden voorgeschoteld krijg en dan zie ik een totaal ander beeld dan uit de statistieken tevoorschijn lijkt te komen. Want die statistieken zien er fanatastisch uit. Het voetbal daarentegen, ziet er dramatisch uit. Dus wat heb je dan een statistieken over schoten op doel, hoekschopppen en weet ik wat allemaal? Sowieso is er maar één statistiek, die, uiteindelijk, echt van belang is. Dat is die statistiek die iedereen na afloop direct kan zien, op het scorebord. Dat is de uitslag. Die staat buiten discussie. Over alle anderen statistieken kun je discussieren tot je een ons weegt.

9 februari 2018 om 14:24

En op de statistieken die jij het belangrijkst vindt, scoort PSV het best.
Net als een aantal andere PSV-ers boeit het mij soms niet hoe we winnen, als we maar winnen.
En daar bedoel ik ook mee dat PSV geen team heeft om continue op hoge snelheid en heel aanvallend te spelen. Alleen Mauro Jr. is een echt creatieve middenvelder en de verdediging heeft teveel steun vanuit het midden nodig.

9 februari 2018 om 15:06

Klopt helemaal! Uiteindelijk doet PSV het wat dat betreft uitstekend. Sterker, zou je deze lijn doorzetten wordt je de 'beste' PSV kampioen ooit, volgens mij. Bizar, maar het is wel zo. Overigens onderschrijf ik ook dat het gaat om winnen en niet zozeer hoe. Voetbal is geen jurysport.

Maar waarom ik dit seizoen zo enorm fel ben heeft echt te maken met de kwaliteit. Zo slecht heb ik PSV nog niet gezien sinds 1993. Dit is echt ernstig momenteel. En vooral omdat ik denk dat het onmogelijk is om met dit voetbal kampioen te worden. Dáár maak ik me het meeste zorgen om. Ik zie het gewoon niet gebeuren.

En dat het inderdaad vooral een kwestie van gebrek aan kwaliteit is, ben ik met je eens. Aanvallend spelen gaat gewoon niet. Prima, maar dat hoeft ook niet zozeer, maar je kan ook omschakelvoetbal spelen da leuk is om naar te kijken. Dit is niet leuk meer. Er gaat zoveel fout, zoveel kinderlijke fouten en simpele zaken, het is niet meer te filmen. En ik zie het dus gewoon helemaal fout lopen. En dan wordt dut pas echt een verloren seizoen. Dáár maak ik me druk over. Ik zie echt niet in hoe dit PSV nog kampioen gaat worden. De ineenstorting is onvermijdelijk.
Enfin, wie weet krijg ik ongelijk. Dan mag ook jij mij daarop afrekenen, okay?


Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren