Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik hou gewoon van Ajax en ik wil naar het buitenland’

Laatste update:

Frank de Boer kende dit seizoen een zeer kort dienstverband bij Crystal Palace en werd al binnen enkele weken de laan uitgestuurd bij the Eagles. Het was voor de oefenmeester zijn tweede mislukte buitenlandse avontuur, nadat hij eerder al snel ontslagen werd bij Internazionale. Toch hoopt De Boer volgend seizoen weer buiten Nederland aan de slag te gaan.

“Er hebben wel een paar clubs geïnformeerd, maar er speelt op dit moment niets”, zegt De Boer bij Studio Voetbal. Hij is niet van plan om tussentijds ergens in te stappen. “Ik doe dingen die ik leuk vind, ik kan naar het handbal van mijn dochter kijken en dingen met mijn gezin doen. Ik ben eindelijk fit en kan weer voetballen, wat hartstikke leuk is. Als ik ergens begin, wil ik volgend seizoen pas beginnen.”

De Boer werd een tijdje genoemd als mogelijke nieuwe bondscoach, maar hij zegt niet benaderd te zijn door de KNVB. “Ik had er zeker over nagedacht, maar ik kan begrijpen dat de keuze op Ronald Koeman valt. Door omstandigheden is er weer een vacature en hij is zelf ook vrij. Logisch”, stelt de oefenmeester, die in ieder geval niet als assistent aan de slag zal gaan bij Oranje. “Ik denk dat ik geen assistent meer ben. Ik ben iemand die graag dingen wil beslissen en als assistent is dat niet zo.”

Het lijkt er niet op dat De Boer in de toekomst nog bij een andere Eredivisie-club dan Ajax zal werken. “Zeg nooit nooit, maar dat wordt heel lastig. Ik hou gewoon van Ajax. En ik wil naar het buitenland. Het is gewoon afwachten”, aldus De Boer. “Als je kijkt naar de ploegen die ik afgelopen twee jaar getraind hebt, zijn dat wel clubs die sneller trainers ontslaan. Internazionale komt langs en dat is gewoon een wereldclub. En ik wilde graag naar Engeland, dus daarom heb ik voor Crystal Palace gekozen.”

Denk jij dat Frank de Boer in een van de Europese topcompetities aan de slag gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Boer zou met zijn opvatting toch het beste passen in Spanje ofwel Italië. Daar bouwen ze tenminste uit zichzelf al op en hoef je niet zoals bij Crystal Palace te leren dat de bal ook over de grond gespeeld kan worden om aan te vallen.

Dat geeft hem tenminste ook de rust en de tijd om (eindelijk) eens voor een langere periode bij een club te zitten en zich nog verder te ontwikkelen. En dan heeft hij ook niet te maken met overijverige eigenaren die direct resultaat verwachten.

29 januari 2018 om 10:23

We hebben het gezien in Italië met Inter.. dat was niet zo succes kunnen we wel stellen.

29 januari 2018 om 10:42

Wie is er wel een succes bij Inter? Was misschien alleen niet handig van hem om daar aan te beginnen.

29 januari 2018 om 10:45

Nee, klopt. Had er ook bij moeten zeggen dat ik het dan heb over middenmoters of lager, waar normaal gesproken minder verwachtingen zijn en hij langer de tijd kan krijgen (niet a la Palermo). Bij Inter waren de verwachtingen ook zo ongelooflijk hooggespannen en dat werkt alleen maar tegen hem. Hij moet lekker in de relatieve luwte ervaring op gaan doen en in zichzelf gaan investeren.

29 januari 2018 om 10:45

Dat lag ook echt niet alleen aan De Boer zijn kwaliteiten. Het was dat jaar enorm onrustig rond de club. Ook zijn opvolger werd datzelfde seizoen nog ontslagen. Wat je De Boer kunt verwijten is dat hij voor Inter koos. Ik denk dat zijn hart het won van zijn verstand.

29 januari 2018 om 10:59

@mgmv

Hoe raar het ook klnkt, maar ik denk juist dat hij het beste naar een (sub)top club kan.

Maar wel een stabiele, dus half Italie valt af. Napoli of Juve misschien, die lijken enigszins gezond beleid te voeren en minder in de waan van de dag te leven.

Duitse ploegen, vaak een goede rustige organisatie.
Spanje zou idd ook kunnen.

Maar terugkomend waarom ik denk dat De Boer beter naar een topclub kan is omdat De Boer een bepaalde voetbalkennis heeft. De Boer lijkt tegen te vallen wanneer hij mindere kwaliteit onder zijn hoeden heeft. Maar je zag bij Oranje hoe goed hij was. Nadat De Boer weg was begonnen de resultaten te mindere.. Daarnaast zag je bij Ajax zowel in de jeugd als het eerste (op zijn laatste anderhalve seizoen na misschien waar het wat statischer werd) dat hij met een goede ploeg, zijn goede tactische kennis kan overleggen.

Wat dat betreft is hij net Rijkaard. Die denk ook op een bepaald niveau, waardoor hij ene ploeg als Barcelona net dat laatste zetje kan geven maar laagvliegers als Sparta, Saudie Arabie en een instabiele ploeg als Gala dat het ook niet overhoudt.
Maar Oranje en Barca waar hij met spelers van niveau en een goede organisatie werkte, lukt het wel.

Ik denk dat deze jongens op een bepaald niveau denken, wat beter aansluit bij voetbalinteligente spelers.
Daarom zou ik er juist voor pleiten dat de boer bij een stabiele organisatie komt met materiaal dat (sub)top is

29 januari 2018 om 11:20

Ik vind het inderdaad raar klinken. De reden dat hij juist naar een (stabiele) middenmotor o.i.d. moet gaan is juist om te leren omgaan met voor- en tegenspoed. Het kan allemaal niet zo gaan als de Boer wilt. Hij is geen groot tacticus of people manager en moet zich na zijn avonturen daarnaast ook nog eens bewijzen. Het is niet dat de (sub)top clubs voor hem in de rij staan.

Er zijn maar erg weinig clubs die voetballen als Ajax, maar wel de basis van het positiespel hanteren. Dat zou een start kunnen zijn voor hem.

Iedere club moet hij naar zijn hand leren zetten, want daar heeft hij ook te maken met veel meer ervaren spelers. Veel meer dan de gepamperde groep die hij ieder jaar bij Ajax had en waar meer dan de helft bekend was met de Ajax filosofie.

En hoe bedoel je met Oranje? Toen hij assistent was...?

29 januari 2018 om 12:28

Ja klopt idd, als we de verhalen van de toenmalig internationals en de bondscoach moeten geloven, was De Boer een belangrijke spil in 't web. Ik dacht dat het wel meeviel en vond het een beetje "Ajax-poeha" (heb ik van geleerd dat ik niet snel moet oordelen over andere clubs) Maar De Boer vertrok, Ajax ging lopen voor het eerst sinds jaren en Oranje stortte in mekaar met EK 2012 tot gevoig.

Maar verder, dat is misschien Cruijffiaans gedacht, ben ik echt van meening dat De Boer een bepaald tactisch inzicht heeft die alleen aansluit bij de (sub)top.
Dat zie je wel vaker bij coaches die grote voetbalers waren. Rijkaard, waardeloos als hij geen grote namen heeft om mee te werken. Maar Barcelona, daar heeft hij de basis gelegd voor het succes dat tot op vandaag de dag door vloeit. Barca had een rampenjaar achter de rug, maar Rijkaard zijn topsportinteligentie sloot perfect aan bij de inteligentie van de spelers. Waardoor ze naar ongekende hoogde werden gestuwd. En dat is tot op heden de fundamentele basis van het Barcelona van de 21e eeuw. Terwijl bij Sparta hij genadeloos afging.

Zidane zou eenzelfde soort trainer kunnen zijn. Bij Real won hij 2x CL, 2x WB, 2x Esc, Landstitel, Spaanse Supercup. Hij kon die ploeg net dat beetje extra geven. Maar denk dat wanneer je hem gekscherend bij vvv zou zetten of desnoods een nederlandse subtopper als Utrecht/heerenveen. Dat ze echt niet ineens top gaan draaien. Dit soort mensen denken en zien alles op een ander niveau.

Adriaanse, Van Gaal, Ten Cate, etc. Dat zijn oefenmeesters. Die brengen gedachte goed en kennis over. Zij beredeneren ook niet vanuit een topsport verleden. Zij praten dus eigenlijk meer de taal van de gewone speler. Zij kunnen talentjes en gemiddeld voetbal talent dan ook fantastische dingen laten doen. Topvoetballers en eigenlijk top(sport)mensen in het algemeen kunnen dat minder goed.
Michael Jordan in Basketbal, Wayne Gretzky in ijshockey, Allen supergrote sporters, maar als Coach bij kleintjes ongeschikt, maar hoger weer wel. Nogmaals een kwestie van sportintelligentie.
Naar het dagelijks leven zou je het kunnen ventileren naar iemand die onderin een bedrijf begonnen is en inmiddels een goede functie heeft. Hij zal beter een nieuwe werknemer kunnen opleiden dan iemand die via de universiteit het management instroomt. Zei denken en praten op een andere manier dan de jongens op de vloer.

Het is trouwens wel een heeeeel plastisch voorbeeld hoor, maar ik vind vaak dat je dat met grote sporters ook hebt. Cruijff werd bijvoorbeeld ook alleen begrepen door grote voetballers en niet door bestuurders. Dat komt omdat hun kennis niet levelt. Nu had Cruijff de goede eigenschap om veel te delegeren en iedereen vanuit hun kracht te laten werken. Maar vele voormalig topsporters hebben dat minder. Zij zullen dus nooit slagen in de middenmoot of lager. zij hebben (sub)top nodig, omdat ze anders niet kunnen levelen met hun pupillen

29 januari 2018 om 10:47

Mgmv,

In Engeland zijn er ook genoeg voetballende ploegen. Zowel in het linker- als rechterrijtje.
Toevallig was CP net een ploeg die niet nadrukkelijk op positiespel speelde.
In Italië zijn er trouwens ook genoeg teams die enkel op bevliegingen leven.

Waar het mij om gaat, is het feit dat hij bij twee clubs in het buitenland hopeloos gefaald heeft. Hij kreeg ze simpelweg niet aan de praat. Dat kan bijna geen toeval zijn en moet te maken hebben met (een gebrek aan) kwaliteiten van De Boer.
Ik denk dat hij, net als Koeman deed na zijn mislukte avonturen in het buitenland, gewoon weer een tijd in Nederland aan de slag moet. Hij deed het goed bij Ajax, maar dat lag ook aan de falende concurrentie. Koeman vond zichzelf opnieuw uit bij Feyenoord en ik zie De Boer wel een Heerenveen coachen voor een aantal jaren. Bij zo'n club zal hij meer te maken krijgen een gezonde balans van succes en tegenslag, waardoor hij de groei kan maken.

29 januari 2018 om 11:24

Mwa, in het rechterrijtje is het toch echt puur resultaatvoetbal. Alleen Bournemouth kun je echt op verzorgd positiespel betrappen, en anders wel een Watford eventueel. En dan heb je ook nog te maken met de minimale puntenverschillen en die hyperambitieuze eigenaren.

En in Italië speelt natuurlijk ook niet elke ploeg verzorgd, maar dat zeg ik ook nergens. Mijn punt is alleen dat hij beter bij een middenmoter of lager aan de slag kan, om daar echt ervaring op te doen en bij een (potentieel) rustigere club een langere tijd aan de slag kan. Meer dan bij een Inter (waar hij inderdaad faalde) of Palace (waar hij de beloofde tijd niet kreeg i.c.m. bijv. blessure van belangrijkste speler Zaha en goede dosis pech).

29 januari 2018 om 11:34

Ik ben nou niet echt van mening dat je Palace alleen aan pech toe kan schrijven.

Ja, natuurlijk was het balen dat Zaha geblesseerd raakte. De Boer maakte echter een cruciale fout door alles in 1 keer volledig om te gooien, in plaats van stapsgewijs werken naar het punt waar hij wilde komen.

Je kan niet de stijl van voetbal direct willen veranderen, tegelijkertijd met het invoeren van een compleet andere formatie dan de spelers de afgelopen jaren gewend zijn geweest. Dat is een fundamentele en amateuristische fout geweest van de Boer en dat mag je hem gewoon aanrekenen.

29 januari 2018 om 11:49

Ik ken het ook nergens toe aan ''alleen'' pech? Maar vooral ook aan de tijd die hij niet kreeg. Ik hoop ook zeker dat hij van zijn fout heeft geleerd door direct te eisen en te denken dat hij wel even zijn visie implementeert, die compleet haaks stond op wat ze al jaren doen.

Maar als ik dan die laatste twee/drie cruciale wedstrijden zag voor zijn ontslag, met name zijn laatste tegen (brighton?), kan je ook spreken van een goede dosis pech. Ze hadden toen zó veel kansen, waar de tegenstander het met een of twee kansen uiteindelijk afstrafte. Wie weet wat voor extra tijd hem dat gegeven had.. Dat bedoel ik alleen maar te zeggen. De lijn is ontzettend dun.

Maar aifjn; ik zeg ook niet voor niets dat ik denk dat een rustige middenmoter of lager beter voor hem zou zijn. Dan krijgt hij tenminste over langere periode de kans om resultaat te boeken en zich te ontwikkelen.

29 januari 2018 om 12:15

Hij moet gewoon bij een stabiele subtopper instappen, een club waar het rustig is, Inter is sinds Mourinho niet meer rustig geweest en bij Crystal Palace weet je dat je het ene jaar 10de kan worden en het seizoen erna er net zo hard uit kan vliegen.

Hij zou er daarom in mijn ogen juist goed aan doen om aan de slag te gaan bij een Duitse club, een Augsburg bijvoorbeeld. Daar heerst rust, staat een stabiele basis en een goed elftal waarmee je wat kan.

Het is maar een voorbeeld maar zo'n club moet De Boer gaan zoeken want als het ook hier mislukt dan heeft die straks als enige optie terugkeren in Nederland, mislukken bij Inter kan, dat gebeurd iedereen de laatste jaren, mislukken in de Premier League kan ook gebeuren maar verbaasde me vooral dat hij zich tactisch totaal niet wou aanpassen en dat is een beperking hoor.

Tjah, ik gun het hem van harte maar ik zou op dit moment ook echt niet meer weten op wat voor soort club hij zou moeten hopen. De 4 kampioenschappen hebben natuurlijk wel een hoop verbloemd. Inter was op het moment dat hij instapte een zinkend schip en bij Crystal Palace is hij misschien zelf door de mand gevallen.

Misschien dat ik iets geks zeg, maar is er geen leuke club in België? Heb op de een of andere manier toch het idee dat je daar in ieder geval wat meer tijd krijgt.

29 januari 2018 om 10:43

Voor de titel? Ben je de laatste maanden op vakantie geweest?
Ondanks alle investeringen staan ze op 13 punten van de koploper en op 12 punten van de nummer 2.

29 januari 2018 om 11:28

Inter is qua beleid en selectie gewoon geen echte topclub meer, maar ze zien zichzelf nog wel als een topclub, waardoor het er veel te onrustig is en het een trainerskerkhof wordt.

Moet hij niet gewoon heel blij zijn als bijvoorbeeld AZ hem volgend jaar neemt? Ik kan me niet voorstellen dat er een fatsoenlijke club komt uit Duitsland of Spanje die serieus mee kunnen voetballen in het linker rijtje namelijk.. Ik vind hem als trainer niks, nooit gevonden ook.

29 januari 2018 om 10:34

@yoeircfc, ik kan je een ding vertellen. De Boer hoeft nooit een AZ in stap te maken als hij dat niet wil.

Simpel omdat het nooit de enige optie zal zijn. Hij zal altijd wel bij Ajax terecht kunnen, je vergist je echt in wat voor stempel hij op de club gedrukt heeft met het behalen van die 4 titels achter elkaar. Alleen al door het behalen van die derde ster is hij een van de grotere namen in de historie van Ajax. Doen de slechte Europese resultaten en het afbraakvoetbal in zijn laatste 3 jaar niets aan af. Die hunkering naar die 3e ster was bij Ajax haast net zo groot als de hunkering naar een kampioenschap bij Feyenoord. En dat hij het vervolgens ook nog voor elkaar weet te boksen om vier keer achter elkaar de titel binnen te slepen, zorgt ervoor dat hij altijd terecht kan in Amsterdam. Misschien dat hij moet wachten tot een zittende trainer vertrokken is of dat hij in een andere positie dan trainer terug komt, maar die kan echt altijd terecht. Geloof maar dat de Boer op de shortlist stond indien ten Hag niets zou worden klopten ze op zekers bij Frank aan of hij ze uit de brand wilde helpen.

29 januari 2018 om 10:34

Idd hij mag blij zijn met bv Az. En een goede club meldt zich niet meer bij de Boer. Hij had nooit naar het zinkend Inter moeten gaan. Misschien bij een Anderlecht oid. Ze staan niet in de rij.

29 januari 2018 om 10:36

Financieel helemaal onafhankelijk. Wilt liever naar. Het buitenland toe en wat valt er voor hem te winnen bij AZ? Je kan maximaal 3e worden en in een goede reeks misschien 2e. Ajax en PSV en Feyenoord hebben de overhand. Hij kent de competitie door en door. Ik snap hem wel lekker nog is kijken in het buitenland.

29 januari 2018 om 12:16

Idd, Frank denk dat hij al een grote trainer is, maar denk dat je pas een groot trainer kan zijn als je met tal van situaties hebt gedeald. Promoveren, Vechten tegen degradatie (langer dan bij Crystal), met een middenmoter subtop presteren. Frank denkt dat hij al bij de grote trainers hoort, dan kun je wel slagen, maar alleen bij Barca, waar belabberde trainers gewoon presteren, omdat daar zo'n kleine kabouter rondloopt. Frank lijkt het talent te hebben om verkeerde keuzes te maken.

Ik zie de boer eigenlijk alleen bij de middenmoot in la liga aan de slag gaan, zijn Spaans is voldoende goed om zijn voetbal ideeën goed over te kunnen brengen.
En dan is hij afhankelijk van de tijd die hij krijgt en de resultaten of er nog meer voor hem in het vat zit.

29 januari 2018 om 11:09

Ja lijkt mij ook. Villareal, Betis, zoiets. Maar nooit meer kiezen voor een club die altijd snel zijn trainers ontslaat.

Barcelona B is het beste. Wennen aan Spanje en de Spaanse trainers- voetbalwetten en dan misschien door naar Barcelona A.

Hij heeft het geluk van de kampioenschappen bij Ajax. Echter was het voetbal onder hem vaak niet om aan te gluren. Bosz heeft in het jaartje na hem meer laten zien. Communicatief is hij ook niet bepaald sterk en had bij ajax de steun van Spijkerman. In het buitenland zou dan alleen Spanje een optie zijn. Barca b of jeugd zou hem wel passen. lekker Orlando weer meenemen. Heeft zijn vrouw haar vriendin ook weer om haar heen. Eind goed al goed.

Op de manier hoe hij praat en denk over zichzelf, zie ik hem zo weer ergens een heel kort dienstverband hebben. Als je wil bouwen, dan moet je bij een club gaan trainen, die uit een slechte periode komen en pas net een goed beleid hebben ingezet. In de PL staat gewoon veel te veel op het spel qua geld en dan kan je gewoon beter met een club uit de Championship proberen te promoveren, want dan valt er gewoon nog genoeg te winnen. Frank zie ik wel weer gaan kiezen uit een grote naam, zoals Villareal, Valencia, Sporting, Benfica, maar waar dan weer geen stabiel beleid wordt gevoerd, zodat hij er gauw klaar is. Ook als hij nu weer Trustfull gaat meenemen, dan kan je het allemaal wel weer op je buik schrijven, want het zijn beide geen peoplemanagers. Frank heeft gewoon een wat saaie, chagerijnige, arrogante houding zonder dat hij de social skills heeft om dat ook te rechtvaardigen. Daar moet een vrolijke assistent naast, die een arm over schouders heen legt als dat nodig is. Conclusie is voor mij, dat Frank gewoon weer ten onder zal gaan aan zijn te grote ego en overschatting van zijn kwaliteiten.

De Boer is inderdaad op en top Ajacied, op zich niks mis mee. Jammer dat je dan ook alleen in Nederland bij Ajax terecht kan of in het buitenland. Maar dat is ook lastig omdat hij daar al 2x (inter Milaan en Crystal Palace) is mislukt. Bij Oranje kan ook niet omdat hij dan waarschijnlijk alleen maar Ajacieden selecteert, zelfs al spelen die nog bij Jong Ajax, haha. Van Basten, Rijkaard en Blind deden ook al van die rare dingen. Ik herinner me dat Maduro werd geselecteerd en ook De Ligt, maar dat waren 2 spelers die nog nauwelijks in het 1e van Ajax gespeeld hadden......

De Boer is louter geschikt voor ploegen die over het algemeen meer kwaliteit hebben dan hun tegenstanders. Door domme clubkeuzes zal hij nu nooit meer door zulke clubs worden gevraagd en kan hij wat mij betreft net zo goed stoppen met het vak.

Dit gaat ie toch niet meer rechttrekken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren