Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Messi voorkomt puntverlies met prachtige vrije trap in slotfase

Laatste update:

Barcelona is aan puntverlies ontsnapt. Blaugrana keek zondagavond lange tijd tegen een achterstand aan tegen Alavés, de nummer zeventien van de ranglijst, maar in het laatste kwart boog men de score om: 2-1. Luis Suárez maakte de gelijkmaker en Lionel Messi scoorde uit een vrije trap de winnende. Messi heeft nu sinds 2003/04 21 directe vrije trappen benut in LaLiga, meer dan welke speler dan ook.

Barcelona domineerde zoals verwacht mocht worden het balbezit en zocht naar een opening in de vijandelijke defensie. Die werd na zeven minuten voor het eerst gevonden, maar Lucas Digne kon zijn schot niet tussen het kader krijgen. Barcelona moest tegelijkertijd blijven oppassen voor de counter: na vijftien minuten voorkwam Marc-André ter Stegen dat Ibai Gómez kon scoren en dat bleek een waarschuwing te zijn voor de 0-1 die na 23 minuten viel. Messi leed balverlies, waarna Alavés het veld snel overstak en John Guidetti kon scoren. De Zweed schoot op het moment van schieten uit, maar versloeg Ter Stegen wel.

FC Barcelona heeft het moeilijk, maar dan staat Leo Messi op en benut hij op DEZE wijze een vrije trap. APPLAUS! ??

Geplaatst door voetbalzone op zondag 28 januari 2018

Barcelona moest in de achtervolging en speelde een aantal kansen bij elkaar: Andrés Iniesta schoot over, basisdebutant Philippe Coutinho’s inzet werd geblokt en een vrije trap van Messi kwam via de hand van Fernando Pacheco tegen de paal terecht. Alavés kreeg in de eerste helft nog één kans om de marge te verdubbelen, maar het schot van Sobrino was te zacht om Ter Stegen te verontrusten. Barcelona scoorde niet en zocht voor het eerst dit seizoen met een achterstand de kleedkamer op in competitieverband in het Camp Nou.

Ernesto Valverde keek het in de tweede helft nog even aan alvorens hij een dubbele wissel doorvoerde: Jordi Alba en Sergi Roberto vervingen Lucas Digne en Nélson Semedo. Dat hielp aanvankelijk niet veel, want Barcelona bleef moeite houden om tot uitgespeelde mogelijkheden te komen. Na ruim een uur spelen ontsnapte men zelfs aan de 0-2: Ibai legde af op Rubén Duarte, maar het schot van de meegekomen linksback werd voor de doellijn tegengehouden door Gerard Piqué. Valverde voerde hierna opnieuw een wissel door: Paco Alcácer loste Philippe Coutinho af.

In het laatste kwart slaagde Barcelona er dan toch in om langszij te komen: nadat Paulinho al een grote kans had gekregen, volleerde Suárez na een mooie actie en dito voorzet van Iniesta overhoeks binnen. Daar bleef het niet bij, want Messi mocht na 84 minuten aanleggen voor een vrije trap en schilderde de bal in de bovenhoek. Pacheco zat er nog wel met een hand aan, maar kon de winnende treffer van de Argentijn niet voorkomen. Barcelona staat nu met 57 punten bovenaan in LaLiga en heeft elf punten meer dan Atlético Madrid.

Een terechte zege voor Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 januari 2018 om 22:39

ik ga nu zeker geen barca fan zien zeggen, dat de 1-1 niet had mogen tellen

28 januari 2018 om 22:42

De 2-1 ook niet. Groetjes een Barca fan. Vaak de scheids tegen gehad, maar nu 200% mee. De arbitrage is om te janken in Spanje.

28 januari 2018 om 22:43

Inderdaad @Dream echt zielig voor die keeper van Alaves. Hij zal vast het meest balen terwijl hij misschien wel de beste op het veld was. Wat speelde de grote held John Guidetti trouwens een lekkere wedstrijd! Een beetje mazzel bij die 1e goal maar speelde prima en gaf ook een mooie pass!

28 januari 2018 om 22:55

Hou op hoor, die waren gewoon terecht. Ik geniet er ook van als Real verliest, maar zet die oog kleppen eens af. Barca heeft dit keer gewoon mazzel. Kan gebeuren. Ik had het zonder herhalingen ook allemaal niet gezien, de waardeloze scheids blijkbaar ook niet.

28 januari 2018 om 23:15

Het zit een keer mee en het zit een keer tegen , maar het wordt een beetje vermoeiend dat er iedere keer na elkaar gewezen wordt als de ene Club bevooroordeeld of benadeeld wordt

29 januari 2018 om 00:26

Dat is zeker vermoeiend en precies wat jij nu zelf doet. Hou er dan gewoon mee op.

29 januari 2018 om 08:15

Terechte zege voor Barca, gezien het aantal kansen, balbezit, het spel... De bezoekers speelden à la Real op de uitbraak, natuurlijk valt er dan wel eens eentje in.
Maar ze hebben ook wat geluk gehad, zeker weten. Maar die keeper van alaves had nog meer geluk (kijk maar eens hoe hij paulinho van een goal houdt). En bovenal, de scheids was Niet tegen Barca, dat is in 8 op 10 wedstrijden wel anders.
Swat, de 3 punten zijn binnen, niet gemakkelijk maar zo weten de spelers van Barca dat het niet altijd zo maar voor het oprapen ligt. Deze wedstrijden zijn belangrijk zodat ze de tegenstander niet onderschatten. Ik vrees vooral Chelsea... ze denken dat ze al in de volgende ronde staan, maar als de verdedigers spelen zoals vandaag, dan krijgen ze gemakkelijk 3 goals tegen per wedstrijd.

Ik snap dat Barca de scheids soms tegen heeft, maar nu kan men ook goed inzien dat Barca het vaak genoeg mee heeft zitten. Deze 3 punten zijn aan de scheids te danken. Pique hands, Paco buitenspel, geen rood en geen penalty. Zegt genoeg, denk ik..

28 januari 2018 om 22:40

Je hebt helemaal gelijk, maar wakaso had ook rood mogen hebben. Voor derest zeker waar, barca heeft al het geluk gehad en ik als fan ben hier niet zo trots op.

28 januari 2018 om 22:41

Ook had Suarez in de 1ste helft een penalty kunnen krijgen door de duw in zijn rug .. zelfde gebeurde bij real Madrid en daar geeft de scheids hem wel.. topclubs krijgen de scheids vaker mee helaas ..

28 januari 2018 om 22:46

Die die zien zij niet door Realbril.

Gisteren kreen Benzema voor hetzelfde een penalty, vandaag mocht Suarez geen een krijgen.

28 januari 2018 om 22:47

Ik word hier zo moe van. Vergelijk dit nou eens niet met Real maar zie de wedstrijden op zich.

Het is absoluut niet zo dat barca een scheids mee mag hebben “omdat Real dat ook had”. Dat is fouten met fouten corrigeren.

Barca heeft hier al het geluk van de wereld gehad en drie punten dankzij de scheids ontvangen...

28 januari 2018 om 22:52

Zo moe zie je er niet uit scheids was zwak heel simpel.. maar voor die 2 cadeautjes had hij een Penalty aan Barca moeten geven. Dan zag de wedstrijd er misschien anders uit. Ik kan ook gwn toegeven dat we vandaag niet verdiende te winnen maar na alle tegenslagen met scheidsrechters kan ik er stiekem blij mee zijn.

28 januari 2018 om 23:02

Maar heb sommigen Real ook niet horen zeggen dat ze vorig jaar 21 punten cadeau hebben gekregen van de scheidsrechter.

Nee ze hebben commentaar allee Barcelona de scheidsmee heeft.

28 januari 2018 om 23:07

21 punten nog wel? Zo, het is een wonder dat die spelers zelf nog een puntje hebben bijgedragen aan de titel

28 januari 2018 om 23:08

Laat eens zien in welke wedstrijden real vorig jaar die 21 punten cadeau heb gekregen

28 januari 2018 om 23:28

Moet ik jou laten zien serieus.
Denk je dat ik zelf er mee kwam...
Zelfs vz heeft een artikel gepubliceerd over waar Real werd geholpen door de scheids en ze kwamen op 21 punten.

Alleen als je dit jaar pas fan bent geworden dan heb je dat gemist vorig jaar.

Zoek in de geschiedenis van VZ en stuur een bericht naar Vz die hebben ze nog artikel.

Plus ik onthou alles. Als je alleen 1 punt wilt.ga naar youtube en toets Villareal vs Real Madrid 2017 dan zie met je ogen.

28 januari 2018 om 22:40

Toch meer tegen dan voor de laatste seizoenen. Hoeveel goals zijn wel niet over de lijn gegaan en niet zown beetje ook?

28 januari 2018 om 22:40

Barca en Real hebben zovaak de cheids mee. Gister Valencia en vandaag Alaves benadeeld.

28 januari 2018 om 22:43

Hoezo gister Valencia?? Heb eventjes een statistiek gelezen en Real heeft (onterecht) 3 doeltrappen onterecht tegengekregen, 1 corner, 7 ingooimomenten en 6 vrije trappen. Terwijl Valencia het moet hebben van dat ene twijfelgevalletje?? Voor de rest kan het gebeuren dat Barcelona nu een keer geluk heeft, maar Suarez wat een loser zeg dat die dat moet doen. Het is de fout van de scheids en dat neem ik hem niet kwalijk, maar ik neem wel Suarez kwalijk dat ie hier expres natrapt en ook nog heel hard op een gevoelige plek.

28 januari 2018 om 22:46

Waar niemand op let en wat ik vooral storend vind, zijn de overtredingen die de tegenstanders mogen maken. Als je ziet hoevaak Messi een overtreding of 10 tegen zich krijgt, maar wordt zijn man 'gespaard'. Dat is pas onterecht.

28 januari 2018 om 23:28

Wat een leuke statistieken R. madridista. Maar ik zal je een geheim verklappen. Als een speler van Real protesteert tegen een beslissing of zijn hand opsteekt, betekent dat niet direct dat de beslissing fout was. Hoe schokkkend het ook klinkt: tegenwoordig apppeleren ze voor alles. Eigenlijk liegen ze een beetje dus. Heel onaardig natuurlijk om jou zo in de war te brengen.

29 januari 2018 om 00:40

@adil-10 Ronaldo doet dat ook en dat ontken ik niet (als je het over gisteren hebt, Parejo wilde hem trappen en Ronaldo houdt hem tegen met zijn been). Voor de rest weet ik dat Ronaldo ook soms natrapt. Maar ontken ik dat? Nee. Hebben we het over Ronaldo? Nee. Ik heb Suarez nog nooit een rode kaart zien krijgen voor natrappen of slaan, terwijl dat wel gebeurd is bij Ronaldo (bijv. Almería of Córdoba). Maar dat ter zijde, we hebben het over Barca en Suarez en dan ga je zomaar weer beginnen over Ronaldo + je trekt conclusies die niet waar zijn (dat ik niet zie dat Ronaldo soms natrapt).

@guni_gugu
Het zijn werkelijke statistieken die ook gebaseerd zijn op herhalingen. Waarom denk je dat Benzema zo boos werd gisteren? Omdat hij een mooie solo maakte en een hoekschop verdiende. Net als Adil, trek jij conclusies die niet waar zijn. Wie zegt dat ik dit baseer op het appelleren van spelers? Ik had dit gisteren gezien op een of ander Spaans programma op La Liga TV na de wedstrijd, omdat ik liever geen nabeschouwingen kijk van Ziggo Sport. Ze hadden ook nog letterlijk de herhalingen laten zien van alle momenten. Valencia moest het hebben van dat penalty momentje met Benzema.

29 januari 2018 om 00:44

@rachid16 daar ben ik het mee eens, dat gebeurt ook talloze keren bij Modric en eigenlijk nooit bij Ronaldo omdat ie wat langer en breder is. Modric en Messi zijn magische spelers met een geweldige versnelling en dribbel. Als je een goeie versnelling hebt wordt je al snel neergehaald. Daar let ik ook op, maar dat was niet mijn punt. Voor de rest apprecieer ik jouw objectiviteit jegens de rivaliteit van Madrid en Barcelona en of ze de scheidsrechter mee of tegen hebben. Jij bent eerlijk gezegd 1 van de 5 objectieve Barcelona fans hier... En op VZ zijn er honderden... Zo niet, duizenden...

29 januari 2018 om 10:25

Thanks! Klopt bij Modric zie ik t ook vaak. Beide toevallig spelers die niet zeiken..

28 januari 2018 om 22:40

Ja barca heeft vandaag zeker geluk gehad met de scheids .. maar zo blijft het .. Deze zelfde scheids keurde ten onrechte een goal van Messi af tegen Valencia dit seizoen ..

28 januari 2018 om 22:42

Onrecht werk je niet weg met onrecht mijn vriend

28 januari 2018 om 22:54

Kerel je zeurt ook niet waneer barca de scheids tegen heeft ga nu dan ook niet zuur lopen doen! Jij bent echt een van die madrid/barca fan die elkaar maar lopen te zuigen.. ga lekker slapen kerel

29 januari 2018 om 00:48

@adil-10 Ik zag jou in een andere reactie de wedstrijd Villarreal 2-3 Real Madrid aanhalen. De gegeven penalty was onterecht, maar iedereen vergeet bijv. het buitenspel doelpunt van Bakambu (2-0). Zet gewoon je bril af. Real werd gewoon terecht kampioen en zag 9 goals afgekeurd worden in La Liga. Dat is al meer dan genoeg. Net zoals Barca dit seizoen terecht kampioen wordt. Laat het gewoon gaan. 1 kampioenschap van de rivaal kan toch niet zó diep zitten?

28 januari 2018 om 22:40

Ja deze 3 punten zijn echt aan de scheids te danken. Hij schoot die vrije trap er lekker in he?

28 januari 2018 om 22:45

Daarvoor heb je een grensrechter. Dus hier treft de scheidsrechter geen blaam.

28 januari 2018 om 22:48

Plus de keeper mag deze bal half door het midden wel gewoon pakken hoor..

28 januari 2018 om 22:44

19 fouten en maar 2 keer geel en een zuivere penal niet gegeven voor Suárez denk je nu echt dat het anders bij 2-1 ging blijven

28 januari 2018 om 22:45

Misschien wel, misschien niet. Dus dat gaat niet op.

28 januari 2018 om 22:44

Klopt, maar goed soms zit het mee, soms tegen. Topclubs hebben het iets vaker mee dan tegen maar dat is logisch.

Overigens had die donkere jongen van Alaves ook wel rood verdiend vind ik

28 januari 2018 om 22:46

Daarom, dat is ook wat ik aangeef. Soms voor, soms tegen.

28 januari 2018 om 22:46

Als je de match hebt gezien dan weet je dat de hands van Pique zo goed als niet te zien was, idem voor Suárez die zich revancheerde tegen de speler die Messi torpedeerde en dat Umtiti zn arm tegen zn lichaam hield. Als umtiti zn arm er niet was geweest had die bal nog altijd op zn lichaam gevlogen.. "goed inzien" is iets anders. De 3 punten zijn te danken aan Messi want de bus van Alaves stond goed geparkeerd en ze verdienden een punt. Maar dat is voetbal - niet de scheids..

28 januari 2018 om 22:49

Umtiti stak duidelijk zijn hand uit, niet bewust maar had 'm niet langs het lichaam. Penalty volgens de regels.

28 januari 2018 om 22:49

De hand hing een halve meter naast zijn lichaam vriend. Misschien had ter stegen hem, misschien niet, maar duidelijker hands voor een penalty is er niet

28 januari 2018 om 22:54

Die goal van messi had anders ook niet eens mogen meetellen. Paco stond duidelijk offside dus die vrije trap had niet eens gegeven mogen worden.

28 januari 2018 om 22:47

Dat Pique hands maakt kun je pas na de 367ste herhaling zien. Zegt genoeg lijkt mij.

28 januari 2018 om 22:48

Barcelona heeft vandaag de scheids zeker mee gehad maar wat bedoel je met vaak genoeg? Dit seizoen? Dan is het de eerste keer of je moet het over details hebben. Vergeet niet hoe Barcelona 4 punten heeft moeten inleveren waarvan 2 tegen Valencia en 2 tegen Celta eerder dit seizoen. En dan heb ik het niet eens over die scheids van afgelopen donderdag die er werkelijk alles aan deed om Espanyol door te laten gaan. Godzijdank gebeurde dat niet.

28 januari 2018 om 22:48

Cruciaal verschil is alleen wel dat de competitie zo goed als beslist is. Als je als scheids Barca bewust wil bevoordelen, doe het dan in een seizoen waar het er toe doet.

Barcelona is dit seizoen nog steeds 4 punten misgelopen door slechte artbitrage.

Maar ik geef toe, beslissingen vielen deze wedstrijd merendeel in voordeel van Barca.
Ben zelf ook niet echt blij met deze wedstrijd.

28 januari 2018 om 22:51

ZZtop10, Iedereen heeft wel eens de scheids mee. Met name Real en Barca hebben vaker geluk met de scheids dan de kleintjes. Het is gewoon dat kinderachtige "fans" met namen komen zoals: Uefalona, Papa Perez, Uefadrid enz. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Heb de wedstrijd vandaag zelf gezien en het was niet de beste wedstrijd aan de kant van Barca. De backs waren niet goed en nu zie je toch wel het gemis van Busquets. Gefeliciteerd Barca fans met de 3 punten (en mogelijk ook met de landstitel) fijne avond!

29 januari 2018 om 00:36

Waarom aan de scheids? Waarom zeg je niks over de penalty die Suarez moest krijgen? Piqué hands zeg je, zelfs de spelers die naast hem stonden hebben het niet kunnen zien waar nog de scheids en laat staan jij. Het gaat zo supersnel dat men het pas zag bij de herhaling en opzettelijk was het nooit, want je zag m bukken om zichzelf te beschermen tegen de bal maar goed. Over dat buitenspel geef ik je zeker gelijk alleen ja soms maak je een goal en wordt die niet geteld. Soms gaat de bal over de lijn en is het eeen goal en wordt niet geteld. Scheidsrechters kunnen niet alles alles goed doen en het zijn mensen die fouten maken en zullen blijven maken. Ik val je niet aan en als dat misschien wel is wat je denkt alvast excuus

Afgelopen week dook het bericht op dat Barcelona voor aankomende zomer op zoek zou zijn naar een vervanger voor Lucas Digne. Blijkbaar zijn het bestuur en Ernesto Valverde van mening dat Jordi Alba een geduchte concurrent kan gebruiken en dat Lucas Digne op dit moment niet genoeg concurrentie biedt. In eerste instantie klonk dat bericht me vreemd in de oren, dacht namelijk dat Lucas Digne een degelijke (maar niet geweldige) back-up was die zonder te klagen plaatsnam op de bank. Maar vandaag lijken de eerste wissels van Ernesto Valverde wel in lijn te zijn met deze berichtgeving. Hij gaf Nelson Semedo en Lucas Digne vandaag de kans, maar haalde ze nog geen tien minuten na rust beiden naar de kant. En dat is pijnlijk. Mocht deze berichtgeving waar zijn... Welke linksback biedt op dit moment meer concurrentie aan Jordi Alba aan is bereid om aankomende zomer naar Barcelona te komen?

Dat gezegd hebbende... Vandaag zien we eens te meer de mankementen van die vreemde 4-4-2 van Ernesto Valverde. In defensief opzicht staat er een uitstekende organisatie, maar het gebrek aan diepgang over de vleugels zorgt ervoor dat de tegenstander zich kan focussen op het dichtzetten van het centrum. En dat is exact wat Alaves vandaag uitstekend deed. Het kampioensgeluk was vandaag aan de zijde van Barcelona en hoop van harte dat Ernesto Valverde dat vandaag ook gemerkt heeft. Dit is het moment om een aantal zaken op scherp te zetten, de tegenstanders lijken namelijk een remedie te hebben gevonden tegen het spel onder Valverde. Daarnaast denk ik dat we vandaag van geluk mogen spreken dat er geen puntverlies is opgelopen, er waren genoeg momenten dat het kwartje de andere kan op had kunnen/moeten vallen. De incapabele Spaanse arbitrage levert ons eindelijk eens een keer punten op.

28 januari 2018 om 22:43

Ik vind die Dingen zo erg tegenvallen. Steeds staat hij met zijn lichaam de verkeerde kant op, het is steeds terug op Iniesta. In 2 jaar tijd denk ik nog nooit een goede voorzet gezien vanuit een eigen actie. Lekker verkopen en Cucurella (of hoe je het ook mag schrijven) de kans geven.

28 januari 2018 om 22:51

Tegenvallen? Dat lijkt me wat overdreven. In mijn optiek is Lucas Digne een degelijke back-up van Jordi Alba en denk niet dat je vandaag de dag een betere linksback gaat vinden die bereid is om tweede viool te spelen. Als persoon bewonderenswaardig (hielp immers bij het helpen van slachtoffers van de aanslagen in het centrum van de stad), maar ook als speler denk ik dat hij een speler is die je zonder zorgen in kan brengen om een wedstrijdje hier en daar te spelen. Hij zal geen basisspeler worden, maar dat verwacht hij volgens mij zelf ook niet.

Overigens is het makkelijk om te roepen dat Marc Cucurella dan maar back-up moet gaan spelen, maar dat niveau heeft hij nog helemaal niet bereikt. Aan talent geen gebrek, maar speelminuten bij Barcelona B zijn ontzettend belangrijk in zijn ontwikkeling op dit moment. Geloof dat hij nog niet klaar is voor het eerste elftal, daar heeft hij echt nog minimaal een seizoen (na het huidige seizoen) voor nodig in het tweede elftal.

28 januari 2018 om 23:17

Kijk ik volg Barca B te weinig eigenlijk om iets te zeggen over hem, maar misschien is het juist het probleem op dit moment met de doorstroming van talenten. Misschien moeten we ze eerder de kans geven en juist laten wennen in het eerste ipv Barca, ze zullen misschien het eerste half jaar/jaar moeite hebben met het niveau maar uiteindelijk pas je jezelf ook wel aan.

28 januari 2018 om 23:25

Zou dolgraag meer spelers vanuit Barcelona B door willen zien stromen, maar denk wel dat we realistisch moeten zijn. Er loopt talent rond in het tweede elftal, Marc Cucurella is er daar ongetwijfeld één van. Net als Jorge Cuenca, Carles Aleñá, José Arnáiz, Oriol Busquets en Abel Ruiz. Maar denk niet dat hij nu al klaar is voor zo'n grote stap, had graag gezien dat hij over een jaar (of misschien wel twee jaar) Lucas Digne op zou volgen. Deze zomer zou naar mijn mening te vroeg zijn.

Moet trouwens ook eerlijk zeggen dat ik Barcelona B een stuk minder volg dan voorheen. Daar heb ik vandaag de dag echt niet meer de tijd voor.

28 januari 2018 om 23:36

We zullen zien hoe zijn ontwikkeling verloopt, ik hoop daarom oprecht dat Barca B niet degradeert uit de Segunda, dat zou echt een ramp zijn. Moeten we weer spelers gaan uitlenen waar niemand beter van wordt.

28 januari 2018 om 22:44

Barcelona had Jose Gaya eerder moeten halen. Nu zal hij ongetwijfeld een fortuin kosten.

28 januari 2018 om 22:51

Zou een interessante transfer zijn geweest. Weet nog dat Barcelona interesse toonde toen hij nog achttien miljoen euro kostte.

28 januari 2018 om 22:48

Ik denk aan Grimaldo terughalen. Doet het geweldig en heeft aanvallend meer te bieden dan Digne. Verder is het natuurlijk ook leuk om een Barca-product in de selectie te hebben. Eventueel een ruil met Digne met een zak geld bovenop, dan kun je met Grimaldo en Alba jaren verder.

28 januari 2018 om 22:54

Alejandro Grimaldo was ook de eerste naam die door mijn hoofd spookte, blijft een enorme fout om hem in een vroeg stadium te laten gaan. De schuld van zijn vertrek mogen we volledig bij Luis Enrique leggen, hij weigerde namelijk hem te betrekken bij het eerste elftal. Een regelrechte schande, dat heb ik volgens mij destijds ook al aangegeven. Hoewel hij wel blessuregevoelig lijkt en voor dertig miljoen euro naar Napoli lijkt te vertrekken, denk ik dat hij een waanzinnige versterking zou zijn.

28 januari 2018 om 23:00

Het is zeker een fout, maar hij heeft zich zo wel sterk ontwikkeld. Sterker ontwikkeld dan wanneer hij uitgeleend zou worden, aangezien de club die hem leent weet dat hij na een tijdje terugkeert, en hem dus minder het vertrouwen zou geven en hem minder in het team laat passen. Dus ik zie wil een voordeel in het verkopen van Grimaldo, al wordt het langzamerhand tijd om hem terug te halen.

28 januari 2018 om 22:48

Miss dat je eerst een keer je lelijke woorden tav Paulinho die je bij aanvang van dit seizoen hier hebt zitten tentoon spreiden een keer terug neemt? Ik lees echt sinds lange tijd jouw elle lange uiteenzettingen die gebaseerd zijn op kennis achteraf. Kijk, we kunnen allemaal met spiegel voor ons heerlijk vertellen wat er mis is gegaan in alles wat rond ons beweegt. Alleen, er komt een moment dat je beseft dat je echt reinste onzin aan het verspreiden bent en dan moet je dimmen. Bij jou is dat al heel lang het geval. Eerst je kritiek tav aanstelling valverde, maar valverde blijkt het uitstekend te doen. Zelfs onder druk die is ontstaan na het vertrek van neymar. Vandaag had ik ook niet het gevoel dat barca ging verliezen. Mankementen? Waar heb je het over? Dat eerste doelpunt van alves was een onoplettendheid van paar lieden die gingen druk zetten zonder te kijken naar ruimte achter zich. Kan gebeuren. Heeft niets te maken met 442 waar jij zo hekel aan hebt. Dit barca gaat niet alleen titel winnen, maar ook CL. Ondanks jouw elle lange uiteenzettingen vol met achteraf redeneringen en andere gif tav spelers die jij gewoon niet mag. Wanneer ga je Paulinho ophemelen? Hoe staat met het afzetten van huidig bestuur? Meer positiviteit uitstralen zou jou sieren. En ons, de liefhebber van he spelletje, behoeden van depressieve after match.

28 januari 2018 om 22:54

Paulinho is nog steeds niet zo'n hele goede voetballer. Don't @ me

28 januari 2018 om 23:03

Daar ga je al in de fout. Het hoeft niet een goede voetballer te zijn. Hij moet passen binnen het systeem. 11 messi's win je geen enkel duel mee. Wel als je balans gaat zoeken. Kijk naar couthinho...prachtige voetballer, maar met messi erbij en op zijn huidige positie gaat het niets worden. Je moet altijd naar balans streven. Paulinho weet precies wanneer hij moet hakken zodat messi en co het werk kunnen afmaken.

28 januari 2018 om 23:08

Oh, heb geen enkel probleem om toe te geven dat Paulinho achteraf gezien een veel betere aankoop is gebleken dan dat ik van tevoren had ingeschat. Geen enkel probleem. Maar zou ik met de wetenschap van nu veertig miljoen euro voor hem neertellen? Nee. Natuurlijk niet.

Afgelopen zomer was een middenvelder van wereldklasse het primaire doelwit, Barcelona had iemand nodig die á la Xavi het tempo op het middenveld controleerde. Marco Verratti was het droomdoelwit, maar bleek uiteindelijk niet haalbaar. Geen schande, maar om dan Paulinho als 'vervanger' te halen is een regelrechte schande. Totaal geen type speler waar Barcelona behoefte aan had en totaal niet het niveau speler waar je veertig miljoen euro voor neertelt. Dus ja, Paulinho heeft echt de harten gewonnen van de fans (inclusief de mijne). Maar ik zou zelfs met de wetenschap van nu geen veertig miljoen euro voor hem neertellen.

Overigens krijg ik sterk het idee dat je enkel deze opmerkingen plaats door naar de resultaten te kijken en in mindere mate naar het vertoonde spel. Ja, Ernesto Valverde verdient zonder twijfel de complimenten die hij nu krijgt. Maar laten we nou niet doen alsof hij Barcelona waanzinnig goed laat voetballen. Daar zijn echt nog stappen in te maken.

Tot slot beticht je mij van 'uiteenzettingen gebaseerd op kennis achteraf', maar is dat nou niet juist exact wat jij nu aan het doen bent? Ik had het lef om mijn ongefilterde mening te geven ten tijde van het nieuws. Heb jouw reacties niet gezien in die topics en heb al helemaal geen positieve reacties gezien in de artikelen die gingen over de (aanstaande) transfer van Paulinho.

Wil nog wel even afsluiten met de volgende woorden. Ik probeer niet met de waan van de dag te leven en mijn mening te baseren op een zo divers mogelijk scala aan (objectieve) bronnen. Dus nee, ik ga niet plots van mening veranderen over dit criminele bestuur. Het is nog steeds een regelrechte schande dat ze nog in hun zetel zitten, daar veranderen de sportieve resultaten niets aan. En nee, Paulinho is nog steeds geen 'koopje' voor veertig miljoen euro. Hij presteert naar zijn transfersom (en inderdaad beter dan dat ik van tevoren had verwacht). Dus nee, ik ga niet geforceerd positief lopen doen om anderen te pleasen. Ik geef mijn mening, of die nu populair is of niet.

28 januari 2018 om 23:13

Paulinho moest vandaag niet spelen. Teveel aanvallende spelers vandaag die allemaal vooruit gingen.

Maar je ziet dat toen het 0-0 stond hij wel weer degene was met de grootste kans.

28 januari 2018 om 22:49

Digne verkopen en jeugdige vervanger halen (bij voorkeur uit de eigen opleiding) Slechter dan Digne kan iig niet. Umtiti speelde vandaag ook slecht... steeds verkeerse timing en zo traag als stront... wellicht toch nog niet 100 % fit?

28 januari 2018 om 22:53

Gaat gebeuren als Dembele up and running is!

Tegenstanders hebben in mijn beleving geen remedie gevonden hoor want Valverde wint gewoon weer en is de enige team die in alle 5 de competities ongeslagen is. Prestatie lijkt mij toch. Jij ziet gewoon liever de 4-3-3 en lijkt daarom zijn 4-4-2 onderuit te halen. Ik zie trouwens ook liever de 4-3-3 maar ben daar geduldig op aan het wachten want ik vind Valverde een koning in intelligente keuzes maken. Met zijn formaties, tactieken, spelers op de juiste moment aandacht en speeltijd gunnen en omgang met pers en bestuur.

Valverde is een top signing van Barca want van de zomer dacht ik Barca gaat zware tijden tegemoet. Maar deze man heeft geen huis maar een kasteel daar neer gezet waartegen moeilijk te strijden is.

28 januari 2018 om 23:18

Oh, helemaal met je eens dat die vreemde 4-4-2 van Barcelona defensief gezien een van de beste ploegen van Europa maakt. Ernesto Valverde lijkt inderdaad tactisch gezien de juiste keuzes te maken die Barcelona uiteindelijk de punten opleveren. Waar ik echter wel kritiek op heb is dat er te weinig aandacht wordt besteed aan het 'vrijspelen' van Messi. Hoe vaak zien we nou nog dat de backs van de tegenstander gedwongen worden om te kiezen tussen het dekken van de directe tegenstander en het in de zone opvangen? Over de linkerflank lukt dat op zich uitstekend met Jordi Alba, maar Sergi Roberto heeft niet het loopvermogen om dat op de rechterflank te doen. Hoop van harte dat Dembélé dat gaat doen als hij weer fit is, want die diepgang missen we echt in een 4-4-2.

In de opbouw lijken de 'problemen' met een 4-4-2 opgelost te worden door verschillende rollen voor Busquets (vandaag Rakitic) en Rakitic (vandaag Paulinho). Dat was mijn eerste zorgenkindje. Maar we zien nog steeds problemen bij het gebrek aan diepgang over de vleugels. Ik laat me graag overtuigen, maar mis nog altijd die diepgang op dit moment. Daarnaast krijg ik altijd het gevoel als iemand op de rechterflank de bal krijgt dat er iemand ontbreekt die achter hem het spel kan verdelen. Rakitic is daar nooit te vinden. Messi komt vaak 'in de bal', maar niet op die positie.

28 januari 2018 om 22:56

Ik zou graag Grimaldo terug zien komen voor de concurrentie van Alba , maar of dat gaat gebeuren?

29 januari 2018 om 03:29

@guaporta Helaas de wedstrijd gemist ivm zuiperij Kun je misschien een samenvatting van hoe Messi, Suarez en Coutinho geven hoe ze speelde. Of overigen die extra positief of negatief opvielen? En Natuurlijk een samenvatting van het spel

Onterecht. Alaves is genaaid aan t eind, van een Barca fan.

Het geluk van een kampioen zullen we maar zeggen.

Wat een wedstrijd zeg.. verschrikkelijk .. laag tempo en weinig kansen gecreeerd.. mazzel vandaag met de scheids .. maar zijn vaak zat benadeeld dit seizoen dus mag een keer meezitten ook..

28 januari 2018 om 22:44

Vaker bevoordeeld dan benadeeld dit seizoen.

28 januari 2018 om 22:48

Als je geen wedstrijden van barca kijkt hou dan gewoon wijs je mondje .. anders kom je zo dom over namelijk ..

28 januari 2018 om 22:49

Volgens mij zijn er nog goals onterecht afgekeurd dit seizoen? Hoe kunnen ze vaker beoordeeld dan benadeeld zijn dan? Deze wedstrijd zat natuurlijk helemaal mee arbitraal gezien, maar kan er zo 123 geen andere wedstrijd noemen dit seizoen waarin Barca overduidelijk werd bevoordeeld.

28 januari 2018 om 22:50

Haha mee eens. drama scheidsrechters in spanje maar zeker de maans januari hadden er zo 10 meer gele kaarten voor barca tegenstanders gegeven mogen worden dan dat werd gedaan...

28 januari 2018 om 22:53

Sterker nog.. Barca wordt zelfs in wedstrijden meerdere malen benadeeld waarin ze alsnog winnen.. waardoor niemand achteraf het dan meer heeft over de onterechte beslissingen in het nadeel van Barca.. niet teveel energie insteken in dit soort figuren .. zonde van je tijd

28 januari 2018 om 22:57

Helaas voor je kijk ik alle wedstrijden zodat ik op domme reacties zoals die van jou kan reageren.
Vorige wedstrijd klaagde jullie ook al van arbitrage terwijl jullie Alba rood had moet krijgen. Ik kan zo doorgaan maar het heeft geen zin. Discussies voer je met mensen met verstand.

28 januari 2018 om 22:59

Als je alle wedstrijden zou kijken zou je niet zo dom reageren gezien je behoorlijk de plank misslaat.. neem nog een tissue zou ik zeggen .. komt wel goed met je

28 januari 2018 om 23:04

Ik kan me geen moment met Alba herinneren, wat gebeurde er dan?

28 januari 2018 om 23:09

@blink182
-Tegen Celta een koste een arbitrale fout een goal en dus 3 punten
-Tegen Valencia idem dito
De arbitrage koste op dat vlak al 4 punten. Hiervan zijn er misschien vandaag 3 goedgemaakt. Voor derest is er een Spaans theatherfestival van fouten waarbij ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat Barcelona vaker benadeeld dan bevoordeeld wordt. Hierbij denk ik ook aan de vele onterecht afgekeurde goals; bij een 3-0 valt dat niet op maar toch.

28 januari 2018 om 23:34

De bal over de achterlijn tegen Valencia had niets met de scheidsrechter te maken maar met de grensrechter...

28 januari 2018 om 23:40

Had tegen Espanyol juist een speler van Barca rood moeten krijgen? Hierover heb je echt niet lang nagedacht he..

28 januari 2018 om 23:57

Guni gugu, Ja tegen Espanyol ja.. je maakt een grap toch hoop ik? Man man man

@ palmares
Alba duwde Gerard Moreno (doorgebroken speler). Zelfs paar oude scheids gaven toe dat het een rode kaart was.


Sierd over Suarez: 'Hij bijt zijn ballen niet helemaal eraf, hij trapt ze gewoon blauw! Dat is een keer wat anders!'
😂

Messi Messi Messi wat een speler ook, hoe onzichtbaar hij ook is hij kan altijd een wedstrijd beslissen, Suarez verdiende een rode kaart Alavas verdiende een penalty op het einde.

28 januari 2018 om 22:42

Messi speelde, zeker ter vergelijking met Betis vorige week, wat minder. Die vrije trap was weergaloos ingeschoten, maar een beetje keeper had hem kunnen hebben.

1-1 had een meer terechte uitslag geweest. Penalty Alaves onthouden en die vrije trap van Messi had nooit op een vrije trap mogen uitlopen door buitenspelval.

28 januari 2018 om 22:50

Dan doe je die keeper toch wat te kort vind ik. Hied eerder in de wedstrijd een betere vrije trap van Messi nog op de paal. Deze had hij mijn inziens ook wel mogen hebben.

28 januari 2018 om 22:51

Ik had ook het idee wanneer die keepert met 2 handen naar de bal duikt, dan had hij 'm kunnen tegenhouden.

28 januari 2018 om 23:02

Helemaal mee eens. Die eerst vrije trap was heerlijk en uitstekend gestopt door Pacheco. Bij die tweede laat hij het inderdaad afweten

Lucky Barca hoor. Wel moest ik zeggen dat Busquets ontzettend gemist werd. Wat een verschil met of zonder Busquets. Die kon op het middenveld veel meer counters tegenhouden. Jammer Alaves! Ik had ze een punt gegund.

Barca vandaag met alle geluk van de wereld naar de winst. Alweer een bewijs dat de arbitrage in Spanje van een verschrikkelijk laag niveau is. Suarez wedstrijdje of 2/3 schorsen zou een passende straf zijn.

28 januari 2018 om 23:06

Kon helaas niet kijken, wat heeft Suarez gedaan?

28 januari 2018 om 23:10

Bij een corner nog voor de bal er is iemand schoppen. Blijkbaar was het dezelfde speler die een beetje eerder Messi heel hard tacklede

28 januari 2018 om 23:14

Hm naar inderdaad, maar zover ik weet wordt er nooit op basis van beelden geschorst dus zal hij er gewoon bij zijn volgende week toch..?

28 januari 2018 om 23:30

Inderdaad, doen ze in Spanje niet aan

28 januari 2018 om 23:43

Hij beeldde het achteraf ook nog eens zo mooi uit van "kijk, ik heb zo met mijn hak je klokken even geluid!". Niet te geloven die Suarez. Maar daarna brengt hij Barcelona wel weer op zijn manier in de match.

Ik kreeg trouwens akelige flashbacks naar vorig seizoen toen ik zelf in september in Camp Nou zat om dan te zien hoe jawel Alaves met de 3 punten aan de haal ging. Ook vandaag verdienden ze gewoon een punt, maar oké, voetbal kan hard zijn en zeker als de scheidsrechter dan nog eens een negatieve invloed heeft op het resultaat. Dat is wat men kampioenengeluk noemt denk ik want wat was het slecht vanavond zeg. Weer met de voeten op de grond hoop ik want als je gaat zweven worden zelf de matchen tegen de laagvliegers gevaarlijk. Verwacht alleszins een andere beleving van de spelers donderdag tegen Valencia.

Lucky barcelona, alaves verdiende hier minimaal een punt. Vind het echt jammer voor ze.

Ongelofelijk hoe Barcelona weer wordt geholpen door de arbitrage. Eerste doelpunt is hands van Pique, tweede doelpunt was buitenspel, Alaves een duidelijke penalty ontnomen en Suarez had een donkerrode kaart moeten hebben. Sneu voor een strijdbaar Alaves dat meer had verdiend.

28 januari 2018 om 22:44

Weer ook echt, haha. Ik ben neutraal in de Spaanse competitie en Barca had vandaag niets te klagen, maar als er 1 ploeg al vaak benadeeld is dit seizoen is het Barca wel. Zo zie je maar weer dat dit soort dingen altijd gelijk trekken over een heel seizoen. Moet je nagaan hoe ver Barca anders voor had gestaan.

28 januari 2018 om 22:47

Ook Barca had zeker 2 pingels moeten hebben maar dat vergeet je even te vermelden.

Rest klopt.

28 januari 2018 om 23:13

El Fenomeno

WEER?
HAHAHAH knul je mag van geluk spreken en de scheidsrechter bedanken dat jullie maar 19 punten achter staan.

Zeker Valencia en andere wesatrijd gemist.
Barcelona terechte goal afgenomen tegen valencia en suarez goal afgenomen wegens buitenspel


4 punten dit jaar. Ik vergeet niks. Ga slapen je hoop dat die 19 punten minderen worden is helaas een droom geworden. Misschien volgende keer beter.

Erg lastige avond. Gelukkig de drie linten gepakt. Petje af voor Alaves.
Op naar de Copa.
Visca el Barça i Visca Catalunya!

Barca komt hier heel goed weg met 3 punten, hadden er eigenlijk 2 minder moeten zijn. Complimenten aan Alaves, wat verdedigden die gedisciplineerd. Die hadden hier echt wel een punt verdiend. Messi leek een beetje vermoeid, miste die verfijnheid die hij in zijn passing, aanname en afronding had. Nog steeds goed, maar er miste iets waardoor de wedstrijd voor Barca ook wat moeilijk verliep.

Ongelooflijk die arbitrage in Spanje, het is elke wedstrijd wel weer raak. Het niveau van de spelers staat totaal loopt totaal niet in lijn met dat van de arbitrage.

Onverdiend hebben we vandaag gewonnen,Suarez gaat een schorsing krijgen denk ik

28 januari 2018 om 22:48

Nee hoor in Spanje wordt er niet op basis van beelden geschorst.

@voetbalzone wellicht dat jullie er ook bij kunnen vermelden dan Alcacer buitenspel stond bij de aanleiding naar de vrije trap waaruit messi scoort. Dat Suarez rood had moeten krijgen, en dat Alaves een penalty had moeten krijgen... EN Pique maakte hands bij de 1-1..

28 januari 2018 om 22:45

Zit er iets dwars? Iedereen heeft wel eens de scheids mee, ik ga hier niet meer woorden aan vuil maken.

28 januari 2018 om 23:21

Sorry maar bovenstaande gebeurtenissen zijn toch wel iets dat je (normaal gesproken) in een samenvatting van een wedstrijd aangeeft of niet?

28 januari 2018 om 23:34

Het kan maar het is ook niet per se een enorme stootfactor lijkt me toch? Als het goed is heeft iedereen wel gezien dat wij enorm veel geluk hebben gehad, daar is VZ niet voor nodig.

29 januari 2018 om 00:29

@fcbdutch lijkt me wel, vooral als je de wedstrijd niet hebt gezien lijkt het mij dat zulke overduidelijke blunders van de scheids wel het vermelden waard zijn. Als ik de wedstrijd niet had gezien zou ik uit dit stuk opmaken dat Barcelona redelijk soepel en zonder commotie de wedstrijd won, wat dus totaal niet het geval was.

Proficiat aan de muur van Alaves. Heeft het Barca toch heel lastig gemaakt.

Schande Suarez en Barca had de scheids mee.

28 januari 2018 om 22:45

Desalniettemin verdiend gewonnen ondanks dat het stroef liep voorin. Zo blijven ze toch maar ongeslagen. Die Valverde snoert een boel monden

28 januari 2018 om 22:55

Real8madrid, je reacties zijn altijd volwassen en leuk! Mogen veel Barca en Real fans een voorbeeld aan nemen.

28 januari 2018 om 23:00

Er zijn zat volwassen Barca en Madrid-fans volgens mij, je moet alleen door een heleboel rotzooi graven om ze te vinden.

Origami hierboven en Fcbdutch hieronder zijn naar mijn mening al 2 goede voorbeelden

28 januari 2018 om 23:39

Nee, vond niet terecht gewonnen.

En Valverde had ik niks verweten met een verlies. Zijn opstelling was misschien aanvallender, verklaart nog steeds niet waarom de defensieve lijn zo staat te slapen en waarom Pique en Umtiti zovaak zover voorin te vinden waren. Onderschatting van Barca.

Had Coutinho alleen niet zovaak op rechts willen zien.

En mij aub niet als voorbeeld nemen als rolmodel Barca supporter. Heb weinig goeds te zeggen over Real als club lol . Heb wel respect voor de Real fans hier die afzien van kinderachtig gedrag en zich gewoon professioneel opstellen.

28 januari 2018 om 23:41

Haha klopt, maar op voetbalzone hebben Barca en Real fans de meest kinderachtige leden. Het valt me trouwens wel op dat de leden die de slechtst presterende club supporten, meestal volwassen reageren.

29 januari 2018 om 07:28

Logisch toch, omdat de successupporters/kinderen dan weggefilterd worden.

28 januari 2018 om 22:46

Ik denk dat Trump is bij Alaves op bezoek moet gaan ipv Arsenal! Die weten tenminste hoe ze een goede muur moeten bouwen!

Wat hebben we hier tog mazzel gehad..buitenspel goal en hands goal lol en alaves had nog is een penalty verdiend maja mij hoor je niet klagen😂😂3punten binnen

Wat is la liga toch een zooitje. Onterechte vrije trap waar doelpunt uit komt, geen rood Suarez (waarschijnlijk 5wedstrijden na tv beelden) en geen penalty voor alaves. Vond ze knap weerstand bieden aan het pover spelende Barca, maar zo valt er geen resultaat te halen. Hier had Barca geen recht op, maar dat doet er toch niet meer toe voor de ranglijst. Als ze zo spelen in de champions League, zie ik ze die toch echt niet winnen. Moet echt verbetering komen.

28 januari 2018 om 22:44

Als ze tv beelden zouden gebruiken dan hadden ze Ronaldo heel vaak moeten straffen, maar dat doen ze niet in Spanje

28 januari 2018 om 22:49

Jij hebt wel een beetje een Ronaldo obsessie he? Kan je wel een mooie poster bezorgen als je wil?

28 januari 2018 om 22:49

Kluivert09, hoe vaak ga je Ronaldo erbij halen echt elke keer als er iets over Barcelona wordt gezegd betrek je Ronaldo erbij begint heel irritant te worden.

28 januari 2018 om 22:48

Waarom neem je deze wedstrijd als uitgangspunt? De wedstrijden daarvoor speelde barca gewoon heel goed en dat is nu opeens vergeten, omdat de meeste recente wedstrijd tegen alaves vermoeiend verliep? Iets met korte termij geheugen..

Zo wat een vervelende wedstrijd om naar te kijken! Niks lukte. Barca was niet scherp messi leed veel balverlies en die bal wou er maar niet in. Des ondanks vind ik et een terechte overwinning. Vind wel dat manier hoe we gescoord hebben gelukkig. Pique maakte hands en paco stond buitenspel. Maar ja soms heb je de scheids mee en soms tegen en barca had vandaag scheids mee. Dat durf ik ook toe te geven. Ben in ieder geval blij met overwinning en de 3 punten. Kampioenschap komt dichterbij.  Op naar valencia. Hoop dat het team wat scherper is. En ohja die vrijtrap ban messi.. man man goed ingeschoten

Absurd gewoon. Beide ploegen waren goed maar Barca had wel de scheids aan haar kant. Geen een van de 2 goals waren legaal. En hoe kon die scheids nou de handsbal van Umtiti hebben gemist? Snap dat gewoon niet. Deze overwinning kan dan ook niet verdiend zijn.

En Suarez, ik wil hem altijd wel in mn team hebben maar hij verdiende donker rood.

28 januari 2018 om 23:09

Dat de arbitrage in Spanje om te janken is, weten we al langer. Denk dat elk team al meerdere malen bevoordeeld of benadeeld is; daar mogen ze dringend eens een videoref invoeren.

28 januari 2018 om 23:11

Volgend seizoen is het eindelijk zover

28 januari 2018 om 23:14

Helemaal gelijk. Die VAR wordt volgend jaar pas geintroduceerd, helaas.

29 januari 2018 om 01:19

Het vreemde is dat het vaak zodanig duidelijk is dat je je afvraagt wat die refs bezielt om zo flagrant verkeerde beslissingen te maken.
Ik geloof uiteraard niet in complottheoriën, want elk team krijgt het zowel voor als tegen, maar ik zie in de andere topcompetities toch veel betere refs aan het werk.

29 januari 2018 om 01:41

Ik kan je één ding garanderen, met de introductie van VAR gaat Barca nog makkelijker uitlopen op de rest.

Trouwens suarez... ongelooflijk domme en rare actie.. moest gewoon rood zijn

Kijk, het gaat mij allang niet meer om wie beter is ofzo. Barca dit seizoen magisch en beter dan Real. Verder worden ze terecht kampioen, maar kunnen we aub stoppen met vingers wijzen van Real koopt om etc. Cules, alsjeblieft, na deze wedstrijd kan je dat toch nooit meer met droge ogen beweren? Ik ben niet eens boos op de scheids. Al die klote scheidsrechters in Spanje trekken Real en Barca voor in wedstrijden. Waar ik niet tegen kan is dat wij als Spaanse voetbalfans elkaar opeten door die scheidsrechters. Ja, ik was net ook aanwezig bij live meepraten, maar ik merkte alleen de fouten van de scheids op en ik was al gelijk een jankbal. Wat is er met ons voetbalfans gebeurt? Kunnen we niet meer normale discussies aangaan? Verder ondanks de dramascheids Barca verdient. Enjoy.

28 januari 2018 om 22:49

Mee eens, ik stoor me er ook aan. Noem je 1x de slechte scheids komt er gelijk een leger aan met allemaal wedstrijden waar Real/barca bevoordeeld is. Spanje moet even de cursus scheidsrechter naar een hoger niveau tillen en dan alsnog gaat het spel meestal zo snel dat je het moeilijk kan zien a de minuut (geen excuus natuurlijk om 100x dezelfde fout te maken als scheids)

28 januari 2018 om 22:56

Lugano out. Mij zie je niet meer op VZ.

28 januari 2018 om 22:51

Eindelijk iemand met wijze woorden. Scheidsrechters in Spanje zijn gewoon drama zo simpel is het voor Real en Barca.

Ik ben totaal geen volger van de La Liga, maar Alaves kreeg in de slotminuut een honderd procent penalty niet mee. Hoe kon je dit niet zien scheids? Leek wel matchfixing, zo erg was dit. Zo zie je maar hoe grote clubs geholpen worden door scheidsrechters.

28 januari 2018 om 22:44

Ik ben het er mee eens dat Barcelona de scheids vandaag 100 punten mee had, maar Barcelona wordt dit seizoen echt vaak zwaar benadeeld door de scheidsrechter, dus de opmerking van grote clubs worden geholpen door de scheids geldt zeker niet voor Barcelona. Hoe dit met Real zit weet ik niet, maar volgens mij zijn de scheidsrechters over het algemeen drama in Spanje.

28 januari 2018 om 22:54

Scheidsrechters in Spanje zijn drama zeker die scheidsrechter die Barca floot vandaag. In Mestalla was dat volgens mij ook dezelfde scheids die Messi zijn goal niet zag met zijn assistenten. Die scheidsrechters kunnen ze beter allemaal vervangen of een nieuwe cursus geven.

Zwakke wedstrijd van Barca, maar toch verdient gewonnen.
Handsbal van Pique was gewoon niks aan, Pique kijkt niet eens naar de bal, en doet nergens een beweging naar de bal met zijn hand, gewoon een afgeweken bal.
Dat van Umtiti kun je ook moeilijk fluiten, Umiti staat op een halve meter van zijn tegenstander die de bal op zijn arm schiet, Umiti kon zelfs niet reageren omdat de afstand zo kort was, maakt nergens een beweging naar de bal.
Trouwens die donkere speler van Alaves (kan niet op zijn naam komen) moest al lang zijn 2de gele kaart krijgen, maar kreeg die niet.

Wat een dwaling van de arbitrage! De goal van Suarez had nooit geteld mogen worden gezien de overduidelijke hands van Pique. En Alaves is een penalty ontnomen omdat er weer naar de vogels werd gekeken door de scheidsrechter toen Umtiti hands maakten. Belachelijk dit!

Wat is die Wakaso een beest zeg. Niet de meest technische of slimme speler, maar hield Messi een paar x erg overtuigend van de bal. Deed me bij vlagen denken aan Kante, Nederlandse top, pik em op kan je misschien dikke winst op maken. Jammer voor Semedo, die lijkt zijn kansen te hebben verspeeld. En ik vind em een heerlijke speler
...

28 januari 2018 om 22:51

Deze zomer reeds 28 dus winst gaat Ajax of PSV er niet op pakken

En dan hoor je ons hier in Nederland klagen over onze scheidsrechters, man man man... En dan te bedenken dat er 3 Spanjaarden in de elite-scheidsrechterskorps van de UEFA zitten. Hernandez Hernandez, Matheu Lahoz, Carballo en deze clown van vandaag: week na week na week. Het is echt elke keer weer om te janken. Pikken ze die scheidsrechters daar in Spanje gewoon van de hoek van de straat? Hebben ze daar geen opleidingen? Hoe kunnen ze allemaal elke week zoveel blunders maken in 1 wedstrijd?

Kzou eerder zeggen "barã§a onloopt aan een gelijk spel" Umtiti maakt duidelijk hands ooh ref heeft niets gezien kan gebeuren. Vrije trap van Messi had nooit mogen komen want voor de fout liep Suã¡rez al ofside. Het is eigenlijk heel snel gegaan maar eigenlijk was het nooit vrijtrap, initieel offside van Suarez. Al bij al 3ptn voor Barã§a maar komen hiermee goed weg!

Hands van pique als ik hem zo terug zie.. denk niet dat pique expres zijn arm gebruikt. Eerder aangeschoten dan dat hij et met opzet doet

29 januari 2018 om 03:07

Is duidelijk niet opzettelijk, maar scheids had hem kunnen afkeuren als hij het had waargenomen.
Bleek echter moeilijk waar te nemen aangezien de Alaves spelers ernaast helemaal niet prosteren.

Digne heeft totaal geen ritme en geen klik met iniesta. Ze spelen hem alleen aan als er geen andere optie is...
Semedo kan in mijn optiek stukken beter maar speelde als een natte krant.

Verder mag barca in zijn handjes knijpen want het zat ze op alle fronten erg mee. Misschien dat ze zure benen hadden..

Het geluk van een kampioen?: misschien, hoe dan ook de 3 punten zijn weer binnen in een wedstrijd waar het allemaal maar moeizaam ging en het vaker net niet was dan net wel en ook de scheidsrechter zat mee ( MAAR!!! we hebben hem ook vaak genoeg tegen gehad) ik zie het voor vanavond maar eventjes als goedmakertje voor de uitwedstrijd in Valencia😉 maar goed los van dat , Nu op naar donderdag Visca el Barca!!!!!!!!

Even mijn gram halen: waar zijn de mensen die vorig jaar zeiden dat de scheidsrechters op de hand van Real waren? Vandaag ook weer dat Barcelona bevoordeeld is. Die vrije trap had nooit gegeven mogen worden want Alcacer stond in buitenspelpositie, de 1-1 was een handsbal, Suarez die rood had moeten krijgen en Alaves die een penalty hadden moeten krijgen. Nee, lieve mensen zowel Real als Barca worden bevoordeeld en ga niet lopen zaniken als Real een keer wordt bevoordeeld want Barcelona wordt net zo goed bevoordeeld blijkt vandaag opnieuw.

Goede avond.

28 januari 2018 om 22:51

Weer bevoordeeld? Ben jij niet de zelfde madrista die beweerde dat real weer super speelde en de beste team was? Niet serieus te nemen dus.

Goede avond.

28 januari 2018 om 22:54

En benadeeld, zoals de onterecht afgekeurde goals die duidelijk de doellijn hadden gepasseerd. Maarja, ook bevoordeeld zoals te zien. Het gaat beide kanten op, zowel voor Barca als voor Real Madrid. De scheidsrechters in Spanje zijn om te janken.

Ook een goede avond.

28 januari 2018 om 23:49

Je haalt nog geen milligram vriend. Staaf je argumenten met wat meer matchen want nu baseer je je op 1 match waar Barcelona idd de scheids volledig mee had.

Een wedstrijd met veel slechte dingen gezien aan de kant van Barcelona. Digne wat was er met die man het leek alsof hij er helemaal niets van bergeeep liep alleen in de weg ongelofelijk. Je ziet dat busquets gewoon echt de motor is met name de manier hoe hij ballen verdeeld miste je vandaag heel erg. Coutinho speelde vandaag matig omdat hij ook niet op zijn plek speelde en dan kan je zoiets wel begrijpen. Dit was een wedstrijd waar ik me echt kapot aan heb geërgerd maar goed het belangrijkste is dat de 3 punten binnen zijn gehaald. De goal van Suarez snijdt langs piqué en iedereen roept ja die telt niet. Het gaat zo supersnel dat je dat nooit kan zien, want niemand zei iets tot die herhaling kwam.

daarom moet je het nooit over scheids hebben! dat zijn ook mensen maar. vandaag viel het voordelig uit voor barca maar soms valt het negatief uit zoals bij valencia toen. uiteindelijk ken je tegen elkaar wegstrepen en heeft aan het einde van seizoen de scheids weinig impact gehad op wie kampioen wordt. of het nou barca of real is

Messi laat toch weer duidekijk zien dat hij een veel betere voetballer dan Ronaldo is gewoonweg omdat hij op meerdere facetten van het spelletje beheerst en niet minder beslissend is.

Een gelukkige overwinning. De scheidsrechter speelde net zoals tegen Villarreal weer een belangrijke rol. In de eerste helft werd Suarez geduwd, had penalty moeten zijn. De eerste goal was inderdaad hands van Pique, maar dat kan je als scheids arbitrage missen. Dat Paco buitenspel stond hadden ze wellicht moeten zien, al zag ik het pas in de herhaling. Suarez had rood moeten hebben, was aan het natrappen en Umtiti maakte hands dus moest penalty zijn. Al met al had een gelijkspel terechter geweest. Wel weer een schitterende vrije trap van Messi, wat ook het hoogte punt was van deze moeizame wedstrijd.

Ondanks dat Messi niet super speelde...laat hij zijn klasse bij tijd en wijlen wel weer even zien met een heerlijke pass op Suarez waaruit hij de 1-1 had moeten scoren en 2 goede vrije trappen en een dribbel om je vingers bij af te likken (slecht meegegeven van Suarez)...

Door dit soort wedstrijden wordt Barcelona kampioen mits ze niet in storten met een aantal zwakke optredens....over enig geluk mag Barcelona vandaag ook zeer zeker niet klagen. en Alaves verdiende wel een punt.

28 januari 2018 om 23:12

Messi was echt bijzonder matig vandaag. Bijzonder veel ongelukkige acties. Het was ook zijn balverlies die de tegengoal inluidde.

28 januari 2018 om 23:27

Messi speelt ook elke wedstrijd. Die moet even wat meer rust pakken misschien.

Echt een wereldgoal van Guidetti. Zo mooi naar de linker hoek kijken en je ziet het hem al doen, maar dan jast ie in de rechterhoek. Van Geel geef hem jaarsalaris van 1.5, dat haal je er wel weer uit!!!

28 januari 2018 om 23:06

Hij gleed uit en schoot tegen zijn andere voet, maar voor de rest zat de bal zeker strak in de hoek 😂

Tsja, gewoon een gestolen overwinning waar we niet trots op hoeven te zijn. Spel was gewoon drama verder.

Barcelona had de scheids vandaag mee dat klopt, maar Barca heeft de scheids vaker tegen gehad dan voor dit seizoen. Ik blijf realistisch de scheids was niet om aan te zien, maar alsjeblieft ga niet hypocriet doen want elke club kan zulke momenten hebben.. Ik ga toch ook Real Madrid niet erbij halen want zo zit ik niet in elkaar en zo moet je het ook niet bekijken .. Het niveau op Vz is zo laag met types als @lugano38 die zegt dat Barcelona de La Liga heeft gekocht... Hoe objectief kunnen mensen zijn? Ik heb respect voor @real8madrid hij blijft realistisch en bovendien moeten we elkaar respecteren en ons zelf zijn. Dat gehaat moet echt stoppen en daar moet VZ iets aan doen.

Tactisch zat het vandaag niet goed in elkaar. Rakitic op de plek van Busquets was geen overdonderend succes. Wat Busquets met een baltoets doet, doet Rakitic in drie baltoetsen. Paulinho liep verloren, Countinho zoekt zijn plaats nog, Paco wist niet goed wat te doen, Digne met weinig diepgang en verdedigend zwak.

Pfff een gelukkige overwinning voor barca.het was uiteraard niet verdiend kwa resultaat,maar wel kwa vertoonde spel.het was misschien wel de slechtste wedstrijd van barca dit seizoen..lange tijd dacht ik zelfs dat tata martino of enrique op de bank zat in plaats van valverde,want de verdediging zag er echt slecht uit en barca speelde niet hoe valverde ze normaal laat spelen..

Wat was die scheids toch zo slecht zeg.echt niet normaal.dit is dezelde scheids die barca naaide tegen valencia.hij heeft vandaag ook weer paar fouten gemaakt.hij moest suarez wel bestraffen vanwege het natrappen,de vrijetrap van messi vanwege buitenspel alcacer niet gezien en bij umtiti kon hij hem wel geven.deze scheids moet nooit meer een wedstrijd fluiten.spanje heeft echt de slechte scheidsrechters in europa lijkt het wel.

Ach ja zo zie je dat je de scheids soms mee hebt en soms tegen.maar o wee als barca de scheids een keer weer mee heeft dan komt bijna iedereen uit alle hoeken van de wereld erover klagen.elke club heeft hem soms mee en soms tegen en barca is daar geen uitzondering op

Geen beste wedstrijd van wat ik heb gezien. De drie punten zijn binnen en Coutinho raakt hopelijk wat meer ingespeeld. Komende week alweer tegen Valencia in de Copa. Hopelijk pakt Messi binnenkort een wedstrijdje rust, zodat hij opgeladen aan de CL wedstrijden kan beginnen. Daar gaan we hem nodig hebben.

Waarom kan Barcelona ook niet in 442? Het slaat nergens op dat Valverde zoveel speelt met de opstellingen. Coutinho hoort helemaal niet op die positie, had graag gezien dat hij een lekkere wedstrijd speelde maar het kwam er niet echt uit.

Erg leuke wedstrijd, Barcelona dat toch goed weg komt met de 3 punten.
Mag toch aannemen dat Suarez geschorst gaat worden voor het na trappen? Er was geen bal in de buurt maar toch even met de noppen in de buik trappen..

Het zat uiteindelijk niet tegen met de scheids. Geen penalty suarez gekregen na duidelijke duw in de rug en zo'n gast van Alaves die rood had moeten hebben. Maar goal van Pique met de hand en buitenspel van Alcacer ( waardoor Barça eigenlijk geen vrije trap had mogen hebben) en nog een gevalletje van hands in de eigen 16 conpenseerde dat wel 200%. Wel bizar dat iemand die geen fatsoenlijke vrije trap kan nemen beter gevonden wordt dan iemand die er al heel veel gemaakt heeft op belangrijke momenten voor zijn ploeg. En dan niet via een speler van de tegenpartij of na een slippertje vd keeper.

Heerlijke overwinning. Een tegenstander die weer eens mag schoppen tot ze er zelf bij neervallen. Ja, de scheidsrechter was lachwekkend, maar dat was beide kanten op.
Leuk om al dat misgunnen te zien hier, ik zou hetzelfde doen als ik jullie was.

Heel eerlijk gezegd hadden deze 2 goals niet mogen tellen. Die 1e eigenlijk niet want die bal raakte Piqué's hand nog , en de 2e omdat Alcacer net uit buitenspel positie komt dus has die vrijetrap niet mogen komen. Maar dit was blijkbaar dus dezelfde scheids die eerder dit seizoen Valencia - Barcelona floot , toen die goal van Messi afgekeurd werd en gewoon terrecht was dus dit was het minste wat ie terug kon doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren