Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Trainer Fenerbahçe bevestigt: ‘Vertrek van Persie lijkt aanstaande'

Laatste update:

Feyenoord stelt veel in het werk om Robin van Persie terug naar Rotterdam te halen. De clubleiding heeft 'zeer intensief' contact met Van Persie en diens management, vertelt technisch directeur Martin van Geel. De aanvaller en zijn huidige club Fenerbahçe praten momenteel over de ontbinding van het nog een half jaar doorlopende contract.

Als Van Persie en de Turkse grootmacht eruit komen, dan zou de spits transfervrij kunnen overstappen naar Feyenoord. Feyenoord staat 'al maanden' in contact met de topscorer aller tijden van Oranje, zo bevestigt Van Geel aan RTV Rijnmond. "Die lijn is heel strak. We gaan kijken of dat lukt. Dat zal onder bepaalde voorwaarden moeten kunnen. Dat hij welkom is, een grote speler als Van Persie, dat is zeker."

"Giovanni van Bronckhorst en zijn staf hebben zich daar meerdere malen over uitgesproken. Zo zitten wij er allemaal in bij Feyenoord. Wat ons betreft, in alle geledingen, is hij welkom", maakt Van Geel duidelijk. Vorige week schreef het Algemeen Dagblad dat Van Bronckhorst in Van Persie de nieuwe baas in de kleedkamer ziet. De routinier zou die rol moeten overnemen van Dirk Kuyt; toen de Katwijker nog voor Feyenoord speelde, had Van Bronckhorst nauwelijks meer omkijken naar wat er in de kleedkamer gebeurde.

Van Persie werd afgelopen zomer nog aan zijn contract gehouden bij Fenerbahçe, ondanks de interesse van Feyenoord. De relatie tussen club en speler bekoelde vervolgens eind augustus alsnog, toen de spits werd opgeroepen voor de interland tegen Frankrijk. Volgens Fenerbahçe had Van Persie een schouderblessure en men wilde niet dat de voetballer zich zou melden bij Oranje. Na het oplopen van een knieblessure in Parijs raakte de spits uit de gratie bij coach Aykut Kocaman en de clubleiding.

Feyenoord is de winterstop ingegaan als nummer vijf van de Eredivisie. De regerend landskampioen heeft een teleurstellende eerste seizoenshelft achter de rug, erkent Van Geel. "We zijn niet tevreden, zetten de achtervolging in, gaan jagen. Dat zijn de kernwoorden. Wie weet waar het toe leidt. En de beker, nog twee wedstrijden en we staan weer in de finale in onze eigen Kuip. Dat zijn de uitdagingen."

Update 12 januari 14.26 uur - Trainer Fenerbahçe bevestigt: 'Vertrek van Persie lijkt aanstaande'
Het vertrek van Robin van Persie bij Fenerbahçe lijkt onvermijdelijk, zo bevestigt trainer Aykut Koçaman. "Het is voor beide partijen niet voordelig om er op dit moment over te praten. Momenteel is een vertrek van Van Persie het beste en dat lijkt aanstaande", wordt de oefenmeester door verschillende Turkse media, waaronder Milliyet, geciteerd tijdens een persconferentie.

Zie je Robin van Persie in januari naar Feyenoord gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoop dat dit doorgaat. Feyenoord kan de ervaring van van Persie goed gebruiken en voor hem is het een kans om zijn carrière mooi af te sluiten. Ideale combinatie lijkt me

10 januari 2018 om 16:27

Inderdaad, en na zijn actieve loopbaan ligt er vast een mooie baan in de technische staf of jeugdopleiding voor hem klaar. Zou natuurlijk ook geweldig zijn om de topscorer aller tijden in je organisatie op te kunnen nemen.

Zou een geweldige aanwinst zijn voor Feyenoord. Kan in de spits maar ook vlak daarachter spelen, en dat is toch wel een mooie optie voor Feyenoord daarbij. Vraag me wel af of hij ook echt die ''Kuyt-rol'' kan vervullen in Rotterdam.

10 januari 2018 om 17:09

Dat moet je op die wijze niet van hem vragen. Denk dat hij heel lekker kan samenspelen met Berghuis, Jörgensen en Vilhena.

10 januari 2018 om 17:30

Mee eens dat je dat niet van hem moet vragen, maar denk wel dat dat bij Feyenoord van hem verwacht wordt en dat ze ook met dat idee hem graag terug willen.

10 januari 2018 om 18:14

Van Bronckhorst kent hem goed genoeg om te weten wat je wel en niet van hem kunt vragen denk ik.

10 januari 2018 om 19:19

Herhaalt Ego terug en niet Dirk. Je kan en moet niet dezelfde dingen vragen van hem. Hij is altijd een individualistische voetballer met een belachelijk mooie techniek. Kunnen we goed gebruiken bij Feyenoord, al zou die maar een soort pirlo rol op de 10 vervullen.

10 januari 2018 om 19:34

Gewoon Van Persie op de plek van Toornstra neerzetten. Het ontbreekt op dit moment aan een ‘10’ die goede dingen laat zien, dus dit zou voor mij een welkome versterking zijn.

Dit soort praktijken hebben rond 2008 toch zowat voor het faillisement van Feyenoord gezorgd? Waarom is Feyenoord zo veel oude bekenden aan het terughalen en verlegt het niet de grenzen, zoals PSV met Lozano en Ajax met een Neres? Al is het wel episch om Huntelaar vs RvP in een Klassieker te zien, naar mijn mening moet Feyenoord de klauwen niet branden aan die te dure oudjes. Met Kuyt dan als exceptionele uitzondering.

10 januari 2018 om 16:02

Omdat Feyenoord dat niet kan betalen. Twijfel ook of het slim is hem terug te halen, gezien zijn blessuregeschiedenis. Maar de vergelijking van rond 2008 vind ik wat overtrokken. Net als dat een vergelijking met Kuyt dat ook zou zijn.

10 januari 2018 om 16:05

Kromme vergelijking. Feyenoord zat toen in hoge financiële nood en gokte erop met ervaren spelers succes te boeken. Gegokt en verloren, want die oudjes (Makaay, De Cler, Hofland, Gio, Mols, Tomasson, Landzaat) voldeden niet aan de verwachtingen en hadden geen restwaarde.

Feyenoord heeft de zaakjes nu prima op orde. De doorstroming vanuit de jeugd is prima en het elftal is aardig in balans. En om die balans te houden, lijkt het aantrekken van één ervaren speler (met o.a. een WK-finale en de topscorerstitel in de BPL achter z'n naam) geen gek idee.

10 januari 2018 om 16:44

gewoon even tussendoor, maar Makaay was zowat de enige die nog deed wat hij moest doen. scoren en het publiek vermaken.
wat een geweldig mooie speler was dat zeg! bij elke club waar hij gespeeld heeft. wat een instinct!!!

10 januari 2018 om 19:16

Volgens mij hebben Gio en Thomasson het ook gewoon altijd goed gedaan bij Feyenoord.

10 januari 2018 om 20:26

Gio sloot voortreffelijk af bij het nederlands elftal, verder was er in die tijd een hoop troep gekocht die het inderdaad niet waar maakte, waarbij vast ook teveel betaald is, zoals een matthijssen kreeg meer dan bepaalde spelers die daar ook niet tevreden over waren, wat vast tot trammelant zorgde bij feyenoord.

Maar kuyt was goed, van persie kan ook wat toevoegen enkel niet de mentaliteit om kampioen te gaan worden zoals kuyt deed.
Verder doen we geen rare aankopen op moment
Elia was ook goed trouwens

10 januari 2018 om 16:10

'zo veel oude bekenden'? over wie heb je het in hemelsnaam allemaal?

10 januari 2018 om 19:46

Hofland, de Cler, Vlaar, Mathijssen, Lucius, Mols, Makaay, Tommasson, Timmer, en nog wat paar...

10 januari 2018 om 20:52

Hij heeft het natuurlijk over 'oude bekenden' die Feyenoord nu terughaalt. En die zijn op een hand te tellen..

10 januari 2018 om 16:22

''dit soort praktijken'' leverde ons vorig seizoen deels aan kampioenschap op met Dirk Kuyt.. En de situatie in 2008 is totaal niet te vergelijken; ander management die ongelooflijk veel risico nam (en een buslading ervaren/dure spelers aantrok), in tegenstelling tot het huidige management die elke cent zes keer omdraait voor het uitgegeven wordt. Zo'n aankoop als Lozano of Neres zit er voorlopig nog niet in, omdat wij financieel nog niet zulke risico's kunnen nemen als Ajax of Psv.

Maar hoeveel oude bekenden worden dan terug gehaald? Kuyt.. nu van Persie.. En evt. Boetiã¼s. Ze zijn nog makkelijk op een hand te tellen. Als zo'n begenadigd voetballer als van Persie terug gehaald kan worden onder ideale voorwaarden (die ze nu dus bespreken), moet je dat mijn inziens toch altijd wel doen.

Fijn trouwens dat Ajax ook zover de grenzen verlegt met het terughalen van bijvoorbeeld een Siem de Jong of Klaas Jan Huntelaar, natuurlijk.

12 januari 2018 om 15:07

Toch geloof ik niet meer zo in van Persie. Hij is fysiek toch wel erg afgegleden. En bij Kuyt heb je ook nog veel aan z'n karakter, maar bij van Persie ... mwoah.
Ik betwijfel dus of het veel verschil gaat maken en of dat in verhouding staat met de kosten.
Maargoed, ervaring brengt hij wel natuurlijk.

10 januari 2018 om 16:23

Ja want een Neres en Lozano zijn te vergelijken met een gratis van Persie....
Over naar de afgrond gaan gesproken, eengratis speler voor d ervaring. of 2 spelers die 10miljoen + zijn... Feyenoord kan zich niet zulk soort spelers veroorloven dus dan houd het snel op.

En je geeft het zelf al aan Ajax haalt Hunter dus het 1 sluit het ander niet aan. Feyenoord heeft ook met Berghuis, Amrabat, Larsson bijv zat jongeren gehaald. In 2008 haalde ze ineens een hele zooi oudjes die ook nog duur waren dat was een verkeerde gok toen ja.

Maar als je nu zulke spelers gratis kan ophalen is dat heel anders natuurlijk.

10 januari 2018 om 18:56

Nee klopt en die waren ook gratis af te halen neres en lozano. Van Persie is transfervrij zodra Feyenoord m gaat halen. Spelers kopen van 10 tot 15 miljoen kopen voor de Eredivisie heeft toch ook niks meer met scouten of wat te maken.

10 januari 2018 om 19:31

Wil je nou echt beweren dat Neres een aankoop is die iedereen had kunnen doen? Of hij nou 1 miljoen of 100 miljoen was, hij had slechts een handjevol wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau. Dus ja, dat is een ijzersterk stukje scouting.

10 januari 2018 om 19:45

Kom op zeg, Neres komt van een topclub uit de eredivisie van Brazilië, dus nee dat is met 10 miljoen op zak niet lastig scouten.

Knap scouten is een Suarez vinden in Uruguay en dan voor weinig geld naar Nederland halen. Knap scouten is een Christian Eriksen op jonge leeftijd voor weinig naar Nederland halen.

10 januari 2018 om 16:25

Misschien bedoel je Boëtius? Maar voor de rest is de situatie volstrekt onvergelijkbaar met 2008. Wat ik niet begrijp aan je post, je waarschuwt voor een faillissement en roept daarnaast op om de grenzen te verleggen naar spelers als Lozano en Neres. Spelers die iets van 12 miljoen of nog meer kosten? Zullen we dat lekker niet doen, want dan kan je wel met je voorbeeld van 2008 komen aanzetten.

10 januari 2018 om 16:56

Met Lozano en Neres doel ik niet zo noodzakelijk op de transfersom, meer hun afkomst en het feit dat niemand ooit van ze gehoord had. Beiden zijn ze nu aanzienlijk meer waard dan op het moment van aankopen. En daarom durven Ajax en PSV die gok aan, ze weten dat er hoe dan ook winst op gemaakt gaat worden. Feyenoord wist in 2008 dat dat met die jongens die tim vk noemt niet zo zou zijn. En dat is nu met RvP ook zo, terwijl hij wel hoog in het salarishuis zal komen te staan. Je geeft aan dat Feyenoord niet de middelen heeft om met Ajax en PSV te concurreren met hoge transfersommen, maar een oude, blessuregevoelige en ver over de top RvP die aardig wat salaris kost en totaal geen restwaarde heeft, gaat je daar niet dichterbij brengen. Maar ik ben benieuwd of mijn ongelijk bewezen gaat worden.

10 januari 2018 om 17:03

@john:

Heel de wereld kende Lozano al....

En het blijft een Gok dus PSV en Ajax wisten niet dat z en meer gingen opleveren. Neres bloeit nu gelukkig op maar was vorig jaar nog 3x niks. Talenten blijven talenten en kunnen ook falen en dan neem je gewoon een grote gok.

Niemand weet zeker hoe iemand zich gaat ontwikkelen of een zware blessure krijgt ofzo.

En daar bij heeft zo'n "dure" oud speler Feyenoord na jaren weer het kampioenschap gebracht en de CL wat ineens wel eend ikke financiële klapper was. en daarbij heeft Feyenoord nu zat spelers met een goede rest waarde al rond lopen.

10 januari 2018 om 17:06

Wie zegt dat hij heel veel salaris kost? Maar goed, jij noemt Lozano en Neres, dan noem ik Berghuis. Wie is op dit moment beter? Berghuis kostte slechts de helft. Toekomstige transfersommen zeggen mij niet zo veel, ik heb die toentertijd ook over Bazoer en afgelopen zomer over Dolberg gehoord. We zijn in eerste plaats een voetbalclub, geen handelshuis. Spelers komen hier om te voetballen, niet louter om straks winst in het laatje te brengen. Mij zegt het niet zo veel dat een Dolberg of Locadia straks wellicht meer op brengt dan Jorgensen, want ik vind hem op dit moment gewoon duidelijk de beste spits van de drie. Kan het schelen dat hij straks geen 40 miljoen opbrengt omdat hij al in de 20 is?

10 januari 2018 om 19:48

En je denkt dat Lozano en Neres geen salaris krijgen? Bovendien weet je helemaal niet welk salaris v. Persie krijgt. Misschien wordt het wel een prestatie contract.

10 januari 2018 om 16:45

Dus een transfervrije oud speler brengt veel meer risico met zich mee dan een Zuid-Amerikaanse kopen voor +10 miljoen? Daarnaast: het terughalen van Kuyt bracht Feyenoord ook niet dichterbij de afgrond, toch? Uiteindelijk gaat het allemaal om de balans. Als je alleen teert op oude rotten gaat het mis, net als wanneer je alleen maar onbekenden haalt of alleen maar eigen jeugd door laat stromen.

10 januari 2018 om 16:45

Dus een transfervrije oud speler brengt veel meer risico met zich mee dan een Zuid-Amerikaanse kopen voor +10 miljoen? Daarnaast: het terughalen van Kuyt bracht Feyenoord ook niet dichterbij de afgrond, toch? Uiteindelijk gaat het allemaal om de balans. Als je alleen teert op oude rotten gaat het mis, net als wanneer je alleen maar onbekenden haalt of alleen maar eigen jeugd door laat stromen.

10 januari 2018 om 17:14

Feyenoord kan geen 14 miljoen betalen voor Neres of Lozano. Die twee zijn nu inderdaad geslaagd, maar juist dat soort dure vreemdelingen kopen heeft Feyenoord ook opgebroken.

Verder is kan je tegenover Neres van ajax prima Berghuis zetten. Die doet het zeer goed.

10 januari 2018 om 17:22

In 2017 kwamen de Cler, Makaay, van Bronckhorst, Hofland en later dat jaar Landzaat en Mols. Lijkt me iets andere koek dan een veteraan terughalen in een team dat vorig jaar met Elia en Kuijt zijn meest ervaren spelers verloor.

Kortom compleet onvergelijkbare situatie.

10 januari 2018 om 17:32

Welke oudjes zijn ze nog meer aan het aantrekken? Het is niet verkeerd om elke seizoen 1 oud speler in je selectie te hebben die Feyenoord in het verleden heeft gehad.

12 januari 2018 om 17:20

Feyenoord won met Hofland, Makaay en Bronkhorst wel de beker in haar 100 jarig bestaan...

Prijs is een prijs. was voor 2008 ook al even geleden.

Een speler moet nu kunnen niet drie tegelijk.

Ik heb het al vaker gezegd, die gaat gewoon komen hoor. Zou voor elke club in NL een aanwinst zijn. Geweldig om zo’n eventuele reservespeler te hebben voor Feyenoord.

10 januari 2018 om 16:05

Denk niet dat Van Persie genoegen neemt met een plaats op de bank,het enige wat je creëert is ontevreden spelers die ipv hem op de bank moeten zitten, ook het verschil in loon werkt niet in het voordeel.

10 januari 2018 om 16:20

1: Voor het geld hoeft hij niet meer naar Feyenoord te komen, dus of hij grootverdiener wordt betwijfel ik.
2: wie zegt dat hij dwars gaat liggen als hij geregeld op de bank zit? Misschien kan hij daar wel goed mee om gaan.

10 januari 2018 om 16:26

@apjo:

Het verschil in salaris? Wat gaat hij verdienen dan?

En al zal hij veel gaan verdienen. Wie heeft er iets tegen te zeggen dan? Dit is een speler die zich al lang en breed heeft bewezen. En dat heeft niemand anders daar dus zou mooi zijn als die nog commentaar hebben ook dan.

Plus als van Persie gewoon beter is dan bijv Toornstra op 10 is dat pech. Het is top sport en daar hoor concurrentie bij en de beste zal spelen.

Zou leuk zijn om hem al in de Klassieker te zien spelen! Dit zeg ik als Ajacied...

10 januari 2018 om 16:05

Huntelaar VS van Persie is een leuk vooruitzicht

10 januari 2018 om 17:11

Nog steeds jammer dat die twee amper samen mochten spelen. Had in mijn optiek prima gekund.

Zou prachtig zijn. Nog steeds een uitstekende speler voor de Nederlandse competitie. Als ie accepteert dat ie niet altijd speelt en een mentorrol op zich neemt voor de jongere spelers, zie ik dit wel een succes worden. Overigens een totaal ander type dan Kuyt, als voetballer en qua karakter, dus die vergelijking is niet zo relevant.

10 januari 2018 om 16:21

Inderdaad, als we een Kuyt rol van RVP gaan verwachten dan zitten we volgens mij mis. Van Bronckhorst en van Geel moeten duidelijke afspraken met hem maken, zodat er geen gezeik komt ergens midden in het seizoen.

10 januari 2018 om 16:30

@dani:
Van Persie en Gio zijn goede vrienden van elkaar. Die zullen echt wel al hebben besproken hoe en wat zijn rol zal zijn binnen Feyenoord.

Daarbij is vooral Gio juist een groot voorstander van zijn komst. Ik zie hier dan ook niet echt problemen.

Ik ben niet zo enthousiast als een jaar geleden. RVP blijft echter een klassespeler. Ik hoop dat hij ook is gegroeid qua leiderschapskwaliteiten en communicatie. Vooral in de tweede vond ik hem niet sterk overkomen. Dat kan in de kleermaker natuurlijk anders zijn, maar er waren bijvoorbeeld bij oranje spelers die daar beter in waren.

Wie weet kan hij de titelstrijd nog naar Rotterdam brengen, maar ik denk dat hij volgend seizoen in dit geval, mits fit, echt van waarde kan zijn. Jorgensen kan dan ook zomaar vertrekken.

10 januari 2018 om 18:55

Ik snap niet waar het idee vandaan komt dat Van Persie geen goede leider is? Van Persie is juist een goede leider die goed met jonge talenten overweg kan. Hij heeft toentertijd een keer gezeur gehad met Depay, maar dat doet niks af aan zijn leiderschap.

Van Persie is namelijk captain geweest bij Arsenal en vice-captain bij Manchester United. Tevens ook een tijd lang captain geweest van het Nederlandse elftal. Sommige mensen noemen Robben een goede leider, maar in vergelijking met Van Persie is hij dat totaal niet. Van Persie is iemand die jonge spelers op sleeptouw neemt en in de kleedkamer de leiding neemt, Robben is bijvoorbeeld een motivator in het veld.

Zou een mooie toevoeging zijn aan de selectie. Kan de jonge jongens heel veel leren, zowel met zijn ervaring als met zijn enorme techniek. Ik ben een blije Feyenoorder als dit lukt, de topscorer aller tijden van Oranje die bij ons komt afsluiten, zijn oude clubje.

Bovendien kan hij indirect Van Hooijdonk nog een schop geven door zich positief op te stellen richting de jonkies. Hij heeft daar altijd veel kritiek op gehad dus ik heb er al het vertrouwen in dat hij het beter gaat doen. Hoe gaaf moet dit zijn voor Vente, Toure of eigenlijk alle spelers, met Van Persie in de kleedkamer. En laten we niet vergeten, een unieke spits voor Oranje, technisch, dodelijk en dan te bedenken dat hij als flankspeler begon.

10 januari 2018 om 16:26

Helemaal mee eens. Wat mij betreft ook zeker welkom en neem aan dat Gio en van Geel ook goed weten dat ze duidelijke afspraken moeten maken met van Persie als hij terugkeert over de speeltijd, rol, salaris, etc. Zo'n begenadigde (oud-) speler terughalen onder de juiste voorwaarden moet je altijd doen.

Tuurlijk zal hij geen 'echte baas/motivator' als Kuyt zijn, maar hij is absoluut een voorbeeld en daar kijken spelers absoluut tegenop. Kijk alleen al hoe Jorgensen vorig seizoen al praatte over Dirk Kuyt.

Vraag me af of je hier goed aan doet als Feyenoord, los van blessures.....

Waar moet hij staan? Middenveld (nr10 achter spits) kan hij niet meer belopen en in de spits heb je Jorghensen en Vente al.....
op de flanken heb je Berghuis en Larson en kan hij ook niet belopen....

Kuyt snap ik nog wel al was hij in zijn laatste jaar wel een stuk trager geworden. Ik vraag me af of RVP een reserve rol accepteert.

10 januari 2018 om 16:32

@xajacfa:

Op 10 zou heel goed kunnen juist hij heeft de techniek en schot om daar vandaan slim te gaan spelen. Juist daar hoef je niet al te veel te rennen als je slim speelt. Kijk bijv een Totti die is de laatste jaren ook heel anders vanaf 10 gaans pelen als voorheen.

Daarbij is het wel fijn dat je buiten Vente nog een echte top speler als back up hebt voor de spits mocht Jorgensen wegvallen.

Misschien kunnen ze hem dan beter halen om de jeugd te prikkelen en hem benoemen als spitsentrainer, want scoren kon hij zeker. Een spits is over het algemeen toch wel aan het einde van zijn carrière als deze rond de 34 is, dus lijkt mij dat ze hem dan meer als stormram rond de 70e minuut gaan brengen; De vraag is dan echter of Robin dit ziet zitten en of zijn vrouw en kinderen het leven willen opgeven voor ons koude kikkerlandje.

10 januari 2018 om 19:10

Van Persie en stormram in 1 zin... het moet niet gekker worden.

10 januari 2018 om 21:10

Hij kan toch nog best wel wat forceren; Genoeg kracht en talent om het laatste deel van de wedstrijd zijn stempel op te drukken. Er zijn nog veel gekkere dingen in de sport voorbij gekomen. Trouwens, hij kan heel goed koppen en springen en is ook nog eens een goed aanspeelpunt; Eenmaal fit genoeg zou hij ze nog best kunnen helpen en als hij zich in deze rol schikt, zou het nog best een mooi einde van zijn carrière kunnen betekenen.

Lijkt me een prima aankoop van Feyenoord als het doorgaat. Denk dat hij zeker van waarde kan zijn in de schaduw van Jorgensen, net als Huntelaar dat bij Ajax achter Dolberg doet.

Mooi, dan is hij Fener van hem af. Kerel is te vaak geblesseerd en lijkt het voetballen soms verleerd. Wat een ongelofelijke miskoop is dit gebleken zeg. Ik hoop dat hij bij Feyenoord wel weet te slagen, maar dat lijkt me sterk.

10 januari 2018 om 16:46

Tja, geef die voetballers eens ongelijk. Elke transferperiode kunnen ze met de gipsvlucht naar Istanbul om daar voor een exorbitant salaris een beetje uit te buiken. Waar vroeger onze bejaarden massaal naar Benidorm gingen, kunnen ze nu in Turkije gaan voetballen, voor een salaris dat niemand voor ze zou betalen. En let maar weer op, deze maand trappen er weer een paar clubs erin en trekken ze weer spelers aan die al tijden niets hebben laten zien. Om daarna boos te zijn dat de speler zo vaak geblesseerd was en zo weinig liet zien. Ik snap gewoon niet dat ze dit al zo lang doen in Turkije, geef je eigen spelers dan wat meer speeltijd, want volgens mij breken de beste Turkse spelers ook nog eens buiten Turkije door.

Ik heb hier een beetje dubbel gevoel bij. Natuurlijk was het een goede voetballer en hij kan ook nu heus nog wel iets betekenen voor Feyenoord... maar... ik zie toch liever een speler met toekomst. Een die beter wordt ipv slechter. Dit soort nostalgische gedoe met oud spelers, ik weet niet of het slim is.

10 januari 2018 om 16:40

Het zou voor een speler met toekomst (zoals Vente) toch juist fantastisch zijn als zo'n grote voetballer als van Persie erbij komt? Je kan (zeker als spits) ongelooflijk veel van 'm leren en hij zal echt alleen komen onder de juiste voorwaarden en afspraken.

Al speelt hij de helft van de wedstrijden, zo'n complete groep kan tegen hem opkijken.

Lekker met Wesley in Qatar gaan spelen, wat kan hij bij Feyenoord nou bijdragen. Tuurlijk staat het Turkse clubvoetbal op het moment iets hoger dan het Nederlandse maar daar kon hij ook weinig potten breken dus waarom bij Feyenoord wel?

10 januari 2018 om 16:42

Is geld belangrijker dan sentiment? Sneijder en v.d Vaart hadden ook hun carrière bij Ajax moeten afsluiten. Mij lijkt het mooiste wat er is als profvoetballer. Geld hebben ze allemaal. Dankbaarheid veel minder. Ik hoop dat van Persie terugkeert naar Feyenoord.

Elke Feyenoorder zal moeten hopen dat van Persie terugkomt. Er zullen geen garanties zijn dat de veteraan net zo groot succes zal worden als met Kuijt, maar deze jongen is wel een kind van de club. Helaas zou ik als Ajacied destijds ook Sneijder en v.d Vaart willen terug zien keren, maar dat is nooit gebeurt. Ik ben echt benieuwd of van Persie het aandurft want hij heeft natuurlijk ook veel te verliezen. Kijk maar naar van Bommel die PSV bij z'n terugkeer niet naar titels kon helpen...

10 januari 2018 om 18:32

Het lukte Van Bommel niet om van een "beter kwalitatief" PSV kampioen te maken. Als dat had gelukt had men het minder gehad over andere dingen zoals bijvoorbeeld die gele kaarten.

Van Persie zal met een eventuele home coming een "strijd" moeten aangaan met Kuijt's prestaties. Zeker als het gaat om het kampioenschap. Misschien dit seizoen niet, maar wel daarna. Dat lijkt me best een pittige opgave want Robin is geen Dirk, maar de druk zal er zeker wel zijn. Ik zou veel respect hebben voor van Persie als hij dat aandurft.

10 januari 2018 om 17:15

Volkomen mee eens. Hij verdient juist steun en respect wanneer hij terugkeert en financiële offers brengt t.o.v. andere opties.

Van Persie is geen Kuyt. Alhoewel hij een betere voetballer is/was vind ik Kuyt een echte leider en Van Persie meer een ego. De kans dat hij een stoorzender wordt is mijns inziens zeker aanwezig, vooral als hij op de bank moet zitten.

10 januari 2018 om 18:57

Waarom is van Persie dan captain geweest van Arsenal en het Nederlandse elftal en vice-captain van United? Van Persie is veel meer dan Kuyt. Kuyt is juist geen echte leider en Kuyt had er juist problemen mee dat hij op de bank zit. Van Persie is daarnaast een goede leider voor jonge spelers en kan hij daar goed mee omgaan.

Eerlijk gezegd denk ik persoonlijk dat het niet slim is van Feyenoord om hem terug te nemen.
Hij is een baasje die altijd moeilijk moet doen. Zo was dat bij elke club waar hij speelde, en ook in Oranje.

In vorm is hij beslist nog van meerwaarde, dat denk ik zeker, maar uit vorm kost de man alleen geld en denk ik dat hij voor onrust kan zorgen. Hij is niet als Kuijt die de ideale schoonzoon is. Die staat altijd in dienst van de club, en elke club.

Natuurlijk is van Persie in vorm een stuk beter dan Dirk, maar ik waag te betwijfelen of hij dat niveau nog haalt. Als hij niet teveel geld vraagt en tevreden is met een bijrol zou ik hem halen. Wil hij veel geld en in de picture staan, zou ik als Feyenoord zijnde echt 2 keer goed nadenken.

Zou wel mooi zijn om hem terug op de NL velden te zien, dat weer wel. We moeten onze velden met betere spelers vullen, dat is alleen maar mooi.

10 januari 2018 om 17:27

Zoveelste gozer die dit zegt.. Kom is met voorbeelden waarbij hij zogenaamd voor zoveel onrust heeft gezorgd dan? Of bedoel je dat vrije trap moment met van Hooijdonk? Dat moment toen hij nog een jochie was? Als je echt voor zoveel onrust zorgt ben je niet de topscorer allertijde van oranje, aanvoerder van oranje, aanvoeder van Arsenal en United geweest.. En wie haalde Ajax? Huntelaar.. Diegene die voor veel meer onrust zorgde toen Van Persie de voorkeur kreeg..

10 januari 2018 om 19:03

Iemand die hetzelfde denkt als ik, dank hiervoor Santino. Men onderschat Van Persie sinds dag één al. Misschien bedoelen ze een ruzie met die etter Depay die denkt dat hij een vedette is? Van Persie is juist een absolute leider waar Kuyt bij in het niets valt.

Op welke positie zou hij dan moeten spelen. Ik ga ervan uit dat Van Persie toch veel aan het spelen wil komen en in de spits loopt Jörgensen al. Op flanken weet ik niet of hij dat gaat redden (Kuyt had ook moeite op de flanken terwijl hij altijd al buitspeler is geweest) misschien op de 10 positie achter Jörgensen?

10 januari 2018 om 19:02

Van Persie kan het fysiek ten eerste niet meer aan om veel te spelen, dat realiseert hij zichzelf waarschijnlijk ook wel. Van Persie moet inderdaad eventueel als 10 achter Jörgensen spelen of als vervanger van Jörgensen die ook niet altijd fit is momenteel.

Heel veel mensen reageren hier door te stellen dat Van Persie niet zoals Kuyt is voor Feyenoord. Dat Kuyt een goede leider was en Van Persie niet. Ik ben echt benieuwd waar die informatie vandaan komt. Van Persie is in mijn ogen een op en top leider met een goede winnaarsmentaliteit met inderdaad een ego. Hij is captain en absolute leider geweest van Arsenal, heeft als vice-captain United gedragen en is tevens aanvoerder geweest bij de nationale ploeg. Van Persie wordt juist geroemd om zijn tijd als aanvoerder van het Nederlandse elftal, omdat hij zo goed om ging met de jonge talenten door ze te helpen.

Daarnaast zeggen veel mensen: Kuyt zorgde niet voor problemen, Van Persie gaat dat wel doen. Maar waarom? Kuyt maakte er anders wel een probleem van dat hij op de bank moest zitten. Van Persie is inmiddels gewend niet altijd meer in de basis te spelen en kan dit fysiek ook niet aan lijkt me. Feyenoord zou het een eer moeten vinden dat Van Persie terug wil naar Feyenoord en hij moet met open armen ontvangen worden. Van Persie krijgt in Nederland te weinig waardering i.t.t. bijvoorbeeld Engeland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren