Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Xavi taxeert pijnpunten Real-spelers: ‘Madrid speelt niet zo mooi als Barça’

Laatste update:

Xavi Hernández speelt al enige tijd niet meer bij Barcelona, maar de middenvelder van Al-Sadd volgt zijn oude ploeg nog op de voet. De clublegende weet dat zijn oude club zestien punten voorstaat op Real Madrid in LaLiga en weet wel hoe dat komt. De Spanjaard zegt dat de filosofie van Barcelona al sinds de tijd van Johan Cruijff geholpen heeft aan de huidige dominantie.

"Barcelona is het laatste examen voor een speler", begint de voormalig middenvelder van de Catalaanse topclub in gesprek met El Pais. "Het is de lastigste club (om te spelen, red.) en is de club die het meest van jou verlangt. Madrid speelt niet zo mooi als Barcelona. Als een verdediger in Santiago Bernabéu de bal in de tribune schiet, is dat prima. Dat is de cultuur. De fans appreciëren dat."

"Maar als je in het Camp Nou de bal de tribune in schiet, is het gemopper en gejoel zo luid… Het is iets negatiefs, al sinds de tijd van Johan Cruijff", aldus de Spanjaard, die met name het spel van de Koninklijke onder José Mourinho niet kon waarderen. "Het Madrid van Mourinho schoot de bal gelijk ver weg om Ángel Di María, Cristiano Ronaldo of Karim Benzema te bedienen. Nu doen ze het met Gareth Bale. Ze willen geen voetbal spelen." Xavi gaat verder door enkele spelers van Real kritisch onder de loep te nemen.

"Casemiro bijvoorbeeld is supersnel, maar hij heeft problemen met alle andere aspecten waar hij niet aan heeft gewerkt. Hij heeft andere eigenschappen (dan ik, red.); hij is meer defensief ingesteld, maakt meer slidings, dekt meer gebied af, maar hij domineert niet als het gaat om de juiste timing”, aldus Xavi, die ook Isco en Marco Asensio onder de loep neemt als hij daar naar gevraagd wordt: "De jonge gasten moeten weten van Luis Aragones (voormalig bondscoach van Spanje, red.) mij heeft verteld."

"Hij zei: 'Wil je mooi voetbal spelen of goed voetbal?' Ik wil geen namen noemen, maar in LaLiga hebben sommige spelers indruk gemaakt, maar zijn ook zo weer van de radar verdwenen. Ze doen trucjes, maar waarvoor? Lionel Messi doet geen trucjes, nooit. Messi gaat voor de kill. Messi is 'goed voetbal'. En zelfs zo goed soms, dat het tegelijkertijd erg mooi is om naar te kijken", besluit Xavi.

Ben jij het eens met Xavi?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En als je een Figo of Guti vraagt naar de spelers van Barcelona van nu, krijg je ook zulke praatjes.

10 januari 2018 om 13:19

Guti is eigenlijk altijd respectvol geweest over Barca, keurige man. Soms wel zich laten meeslepen tijdens de periode Mourinho, maar hij weet zich wel beter uit te drukken. Of Xavi dit echt gezegd heeft, met die woorden, zou echt vreemd zijn. Het klinkt openlijk eerlijk, maar toch uit zijn verband getrokken denk ik.

10 januari 2018 om 16:22

Met alle respect Millonario maar volgens mij volg jij het niet allemaal precies. Guti is (samen met Arbeloa) de meest onrespectvolle ex-speler van Madrid jegens Barca. Na iedere punt verlies van Barca tweet(te) hij er op los, na iedere prijs van Real tweet(te) hij negatief over Barca. Je moet echt eens een kijkje nemen en op zoek gaan naar zijn uitspraken jegens Barca want die zijn totaal niet respectvol.

Blijft staan dat het eens tijd wordt dat Xavi zich gewoon blijft focussen op zijn eigen bezigheden. Zo'n grootheid die in een land als Qatar gaat werken wil/ga ik niet serieus nemen.

10 januari 2018 om 18:03

De periode met Mourinho, zoals ik al aangaf. Guti zei ook dat Barca haar ex-spelers wel beter behandelt dan Real Madrid, dus je moet het wel van beide kanten kunnen bekijken. En wat is er mis met Qatar dan als ik vragen mag?

Jammer dat hij het niet heeft over de laatste 3 champions league zeges van Real. Een jaar geleden was dit nog 1 van de sterkste teams uit de historie. Het voetbal onder Mourinho tegen Barca was inderdaad afbraakvoetbal, maar zeg dan ook dat Real de laatste 4 seizoenen domineerde in Europa.

10 januari 2018 om 13:13

Denk dat het artikel daar niet over gaat helaas. Het gaat over het voetbal in kwestie, en niet de prestaties.

10 januari 2018 om 15:17

Dat kan je sommige ook niet kwalijk nemen. Niet iedereen kan goed lezen. Daarintegen halen ze andere onderwerpen aan zodat ze een link kunnen leggen en zo wat het stukje tekst levendig en wordt het een nieuw leven in geblazen.

Wat Xavi uitlegt kan je enigszins vergelijken mer het voetbal van Ajax en Feyenoord. Bij Feyenoord wordt er gevochten met bloed zweet en tranen en bij Ajax draait het echt om het spelletje en de verzorging van het spel in combinatie met de gedachte van het spel met techniek tot perfectie te krijgen.

Fans hebben of binding vanwege familie en omgeving/stad met een club of vanwege het spelletje dat ze spelen. Je moet ergens van houden.

10 januari 2018 om 13:15

Ik weet niet of dit interview weldegelijk is afgenomen, want Xavi was wel lovend over het Real van vorig jaar?

Verder vind ik het maar een raar geschreven verhaal, er zit namelijk veel onzin in. Casemiro supersnel? Die jongen is gewoon normaal, geen sneltrein. Ik twijfel helemaal niet aan Xavi's voetbalkennis, maar als dit interview echt is afgenomen dan wil ik ook wel hetgeen wat hij heeft genomen voor dit interview.

10 januari 2018 om 13:39

Maar het wint wel 3x in 4jaar de CL dus wat wil je zeggen?

10 januari 2018 om 13:53

Mike C

De prestaties van Real in de champions league zijn van een apart niveau, dus hou even op met jouw onzin.

10 januari 2018 om 16:15

nerazzurri9

Laat ons even heel eerlijk zijn en onze real bril afzetten. Als je vergelijkt de manier hoe Barca een UCL wint en hoe Real wint dan is er wel een zeer groot verschil. Real heeft wel heel veel geluk gehad in de UCL lotingen, arbitrale 'fouten' ... . Ze spelen 2 finales tegen atletico madrid die nog nooit een UCL finale gespeeld heeft en telkens met zeer veel moeite gewonnen met verlengingen en/of penaltys. Ik heb tot de dag van vandaag barca nog nooit strafschoppen zien nemen. Ofwel winnen ze overtuigend ofwel verliezen ze. De jaren die barca heeft gewonnen was barca overtuigend de betere ploeg.

10 januari 2018 om 16:43

messiniesta108

Met deze onzin en jouw naam vraag je om mijn Real bril af te zetten?

Kan je even objectief blijven om te beginnen. Atletico was 1 van de moeilijkst te ontwrichten tegenstanders en schakelde om te beginnen een sterk Bayern uit. Je speelt geen 2 cl-finales op geluk kerel. Datzelfde Atletico won la liga, allemaal toeval? Geluk zeg je, en dit 3 maal dat is wel heel straf. Real werd 1 van de sterkste teams in de historie genoemd, samen met inderdaad het sterke Barcelona van de voorbije jaren. Als je een discussie wil aangaan zorg dan dat je zelf objectief blijft, anders moet je zelf even eerst jouw Barca-bril afzetten

10 januari 2018 om 22:28

Jij probeert van onderwerp te veranderen vriend. Het gaat niet over atletico Tuurlijk hebben ze dat verdiend en is het een fantastische ploeg. Ik zeg enkel dat barca duidelijk de betere ploeg is en overtuigend heeft gewonnen in tegenstelling met real die het lastiger heeft gehad. Korte vergelijking:

Barca 2015 Real 2016

1/8 man city 3-1 Schalke 4-0
1/4 PSG 5-1 Wolfsburg 3-2
1/2 Bayern 5-3 Man city 1-0
F Juventus 3-1 Atletico Penaltys

Als je nu zegt dat real geen geluk heeft gehad met de loting dan weet ik het ook niet meer

En ik geef toe vorig jaar heeft real wel goed gespeeld en waren ze favoriet maar juventus was toch wel de grote favoriet voor de finale omdat ze zeer sterk hebben gepresteerd.

11 januari 2018 om 00:18

Misschien moet jij je Barca bril eventjes af zetten. Want Barcelona heeft de afgelopen jaren ook veel mazzel gehad tijdens de Cl. In 2009 was het die wedstrijd tegen chelsea waar er handvol penalty's niet werden gegeven. In 2011 ook enkel cadeautjes gekregen van de scheidsrechter waaronder die rode kaart voor Pepe dankzij het acteerwerk van Alves e.d. En over de zogenaamde makkelijke tegenstanders: in het jaar van la decima Bayern geloot, die jouw clubje het jaar daar voor had vernederd en uitgeschakeld. Atletico, die jullie ook tevens 2x heeft uitgeschakeld, hebben we de afgelopen jaren ook meermaals gehad als tegenstander zowel finale 2014/2016, als kwartfinale 2015 als halve finale 2017. Dus naah beter dan Real was Barcelona echt niet de afgelopen jaren.

11 januari 2018 om 08:21

Hahahahaha.

Beste Ramos.93 tof dat gij objectief zijt

2011 UCL halve finale vs real zoek dat maar eens op. Ik denk dat daar echt niet over te discussieren valt. Sorry man maar dat was echt overduidelijk rood. Wees zelf objectief voor je dat van iemand anders verwacht

En over 2009. Kijk ik vind dat arbitrale fouten kunnen gebeuren. Maar er is een verschil tussen geholpen worden als je de beter spelende ploeg bent en omgekeerd. Dat jaar waar je nu over spreekt. Dat Barcelona wordt gezien als de beste ploeg ooit. Dat jaar heeft barca alles gewonnen wat er te winnen valt 6/6. Dat is nog steeds niet gebeurd. Het was het jaar dat barca bayernmunchen uitschakelde met 5-1 het was het jaar dat barca in bernabeu met 6-2 won en het was het jaar dat barca het sterke man utd van ronaldo verslagen heeft in de finale. Als barca dat jaar niet gewonnen had dan was het voetbal die beker nog verschuldigd aan barca.

En over die match iedereen praat over de penaltys maar niemand heeft het over de rode kaart van abidal of de penalty in de heen match die ze hadden moeten krijgen of die buitenspelactie die geen buitenspelactie was. Die 0-0 in de heenronde had helemaal anders kunnen aflopen. Denkt daar maar eens over na. En vergeet niet Real vs bayern was ook geen propere match vorig jaar.

.vorig jaar wordt gezien als het beste jaar van Real omdat ze la liga en UCL hebben gewonnen. Dat hebben ze nog nooit gedaan. Barca heeft nog nooit een UCL gewonnen zonder la liga. Altijd hebben ze de beide trofeeen gewonnen en 2 keer zelfs de treble.

2017 het beste jaar van real maar geen enkele keer kunnen winnen van barca. Tijdens de beste jaren van barca eindigden sommige matchen 2-6 5-0 0-4 .... Dat is toch ook lang geleden bij Real. Ik denk dat barca de laatste 10 jaar overduidelijk de baas is zowel in Europa als in Spanje

Groetjes van een niet objectieve man

10 januari 2018 om 21:27

Xavi praat gewoon teveel als liefhebber en te weinig als sportman zelf.

Altijd leuk als een speler zijn gedacht met ons deelt. Je kan het er niet mee eens zijn soms, maar liever dit dan vals gedoe ofniet?

Dat niet mooie voetbal beste meneer Xavi, heeft ons wel 2x achter elkaar een UCL titel opgeleverd. Het was Sprankelend. Ik begrijp dat het hem heel erg pijn doet dat Real Madrid hem wel twee keer op rij wist te winnen en zijn zogenaamd beste voetbalteam ooit Niet. Het is vooral zaak om je op je eigen clubje te richten want 2x 160 miljoen euro voor een speler betalen is natuurlijk absurd. Waarom praat hij daar niet over??? Toen Real Madrid voor een fors bedrag Cristiano en Bale kocht schreeuwde iedereen moord en brand en nu barcelona het doet is het allemaal maar normaal. Ik hoop van harte dat we die derde UCL op rij winnen, Xavi is bij deze uitgenodigd om mee te feesten! Ladecimotercera here we come

10 januari 2018 om 13:19

Die derde op rij kan je vergeten, geen winteraankopen. Mocht je zo spelen dan ga je gewoon eruit tegen psg, het is trouwens een bedrag wat op kan lopen tot 160 miljoen. Ik heb jou namelijk al eerder betrapt op niet kunnen lezen. Volgens mij is real begonnen met de voetbalmarkt te verzieken lol, bale kwam namelijk voor 100 miljoen. Dan praat meneer weer zonder weinig kennis, bovendien was het team van guardiola beter dan het real vorig seizoen. Mocht je daar niet mee eens zijn, kan ik net zulke domme argumenten als jij gebruiken : 6 prijzen. Ook nog nooit een treble gewonnen, fijne dag verder knul.

10 januari 2018 om 13:24

Bovendien speelde het spaanse elftal, op dezelfde manier als barcelona en wonnen ze prijs na prijs. Oke dan.

10 januari 2018 om 13:29

Het is trouwens een bedrag wat op kan lopen tot 160 miljoen.

Dat maakt alles meteen goed!

En natuurlijk even zoals het een goede fan van Spaanse topclubs betaamt, even wijzen naar de rivaal die ook hoge bedragen uitgegeven heeft. Maar hand in eigen boezem, je zult ze het in het Spaanse fangilde niet snel zien doen. Zelfs Liverpool fans gaven toe dat er voor Van Dijk wel heel erg veel betaald was, zonder maar naar City of Chelsea te wijzen.

10 januari 2018 om 13:42

De rollen zijm gewoon omgedraaid in Spanje,Barcelona koop alleen nog galacticos voor veel geld en doet niks met zijn jeugd. Terwijl Real onvesteerd in jonge talentvolle spelers. Helaas resulteerd dat nu in 1 minder jaar (hopelijk) om deze jonge spelers in te spelen op de Real manier

10 januari 2018 om 13:58

Lol, liverpool fans gaven dat toe maar beschuldigde wel barca fans ervan dat barca raar handelt. Terwijl ze zelfde met van dijk deden ? Oke dan.

10 januari 2018 om 14:00

Genoeg eigen spelers nog in de selectie. Real koopt jonge spelers inderdaad of halen ze terug en die spelen vrijwel nooit. Llorente en ceballos ook, allebei veel speeltijd beloofd en spelen vrijwel nooit.

10 januari 2018 om 14:05

Dat een gebruiker op vz het niet afkeurt betekent niet dat andere fans het dar mee eens zijn. Het zijn inderdaad belachrlijke bedragen en ik vind het erg jammer dat barca steeds meer met dit soort bedragen smijt en minder gebruik maakt van de eigen jeugd. Of in ieder geval daar nu minder focus op heeft liggen. Daarnaast gebruikt zizoulogy natuurlijk verkeerde bedragen om het extra erg te laten klinken en daar reageert koekeloere op. De werkelijke vedragen liggen dochter in de buurt van de 100 miljoen waarmee de transfergekte is gestart.

Maargoed, daar gaat het artikel natuurlijk ook niet over. Xavi heeft het alleen over hoe mooi het voetbal is dat wordt gespeeld.

10 januari 2018 om 15:35

Zizoulogy

De reden dat het nu voor geen meter draait bij Real is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat er mensen in het bestuur van Real eenzelfde denkwijze gehanteerd hebben als jou deze zomer. Als je aan de top staat, moet je jezelf constant in twijfel trekken want de concurrenten zitten niet stil. Indien je dat niet doet, kan je erg diep vallen, zoals nu het gaande is bij Real. Vorig seizoen waren zowel Carvajal als Marcelo cruciaal voor het succes van Real. Daarnaast konden ze steeds beschikken over een sterke bank met jongens als Morata en James. Die zijn nu weg en jongens zoals Carvajal en Marcelo (maar ook Ronaldo, Benzema, Isco) spelen onder hun niveau en er staat geen systeem meer.

Verder stel ik een hoog calimero-gehalte vast in jouw reacties aangezien je doet alsof niemand Real iets gunt. Ik zie niemand zeggen dat de Europese prestaties van Real van de afgelopen jaren niet enorm knap waren. Echter was het niet altijd met het meest hoogstaande voetbal, wat ook helemaal niet erg is eigenlijk want dat zal niet herinnerd blijven. Echter mag dat wel aangehaald worden door de neutrale toeschouwer. Het vernieuwende tiki-taka totaalvoetbal van Guardiola kan je toch niet vergelijken met het dodelijk counteren van Real Madrid? Je hoeft niet het beste voetbal te brengen om matchen te winnen. Dat kan overigens ook over het Barcelona van dit seizoen gezegd worden zoals je terecht aanhaalde.

Je bent er dan als de kippen bij om met de vinger te wijzen naar Barcelona, maar zorg dan ook dat je waarheden aanhaalt. Met onjuiste bedragen goochelen om je gelijk te halen is erg triestig. Daarnaast heb je het over een zwakke verdediging bij Barcelona terwijl het centrale duo Pique-Umtiti (en nu Vermaelen zelfs) erg sterk aan het spelen is. Alba haalt weer zijn topniveau en op rechts heb je met Semedo en Roberto ook sterke spelers. In doel heb je dan weer 1 van de beste keepers van het moment. De cijfers liegen er niet om, Barcelona slikt nauwelijks doelpunten. Verder staat Real 16 punten achter op Barcelona en heeft Barcelona nog maar net een statement gemaakt in het Bernabeu, dus waar jij denkt vandaan te halen dat Real Barça eventjes zou domineren is mij een compleet raadsel. Sterker nog, Real werd gedomineerd door Celta, die enkele dagen ervoor nog maar in Camp Nou hadden gespeeld. Dus blijf maar in het verleden leven beste vriend.

10 januari 2018 om 15:41

Daar gaat het toch niet om? Soms vraag ik me af of mensen nog wel onthouden of teruglezen wat ze zelf gezegd hebben...

10 januari 2018 om 16:44

Ik ben er trots op dat mijn club geen spelers voor 100+ miljoen koopt zoals jouw clubje dat doet. En ook al winnen we nu niets meer, we hebben al 3! prijzen gewonnen in het huidige seizoen, dus het seizoen kan al niet meer stuk. Stiekem hopen we op meer natuurlijk. Erg goed van barcelona dat ze het zo goed doen in Laliga, het is ze gegund.. maar toen barcelona geen erehaag wenste te maken voor Real Madrid was het de zoveelste klap in mijn maag van de catalanen. Ik ben blij dat Real Madrid jullie weer eens goed heeft aangepakt de afgelopen jaren en dat mocht ook wel weer is. Tevens komt er een WK zomer aan waarin Florentino Perez echt wel weer zal toeslaan maak je daar maar vooral geen zorgen om. Ik had ook liever nu al versterkingen gezien maar die kunnen toch niet mee doen voor de Champions League. Het zit allemaal wel goed bij ons, de doelpunten gaan vanzelf weer makkelijker vallen straks. Richt jij je vooral op je eigen clubje, want daar gebeurt volgensmij genoeg.

10 januari 2018 om 20:50

Tsja natuurlijk kijkt hij met een Barca bril op, maar voor mij een dikke eens voor Xavi en dat ben ik bijna nooit. Als je dit neutraal bekijkt en je bent een pure liefhebber van voetbal dan kan je het niet oneens zijn met hem.

Bij Real mis je gewoon die dominante identiteit in het spel. Het veranderd zo vaak, ja onder Ancelotti was het goed, maar onder Mourinho en Benitez deed het gewoon pijn aan de ogen. En ook onder Zizou is het niet goed, maar gelukkig wel effectief de afgelopen 2 jaar. Maar als we bv. kijken naar het spel van Isco, dat is vaak mooi maar o zo vaak zonder rendement. En nu hoeven we het al helemaal niet te hebben over het spel van Real, wat niet om aan te zien is. Dus je ziet dat het sneller in elkaar kan vallen en het weer land duurt om wat goeds te kunnen leveren omdat er geen sterke identiteit aanwezig is. Bij Barca heb je dat gewoon wel, de identiteit van hun spel is duidelijk en alles en iedereen moet daaraan voor wijken. Spelers moeten mee kunnen met het spel en niet andersom. Bij Real is dat niet het geval, Ronaldo heeft zowat in zijn eentje het spel van Real toe geëigend. En straks kan dat zomaar weer anders zijn.

Barca had alleen last van een dip in La Masia waardoor ze goede spelers moesten kopen die pasten in hun identiteit, dat heeft tijd gekost. Maar straks met Coutinho, Dembele en de rest zal er een sterk team staan en zodra zij de identiteit van het barca spel onder de knie hebben zal het zeker gaan domineren. De vraag is, wat gaat Real daaraan doen? Afwachten of ook met aankopen komen zoals een Hazard, Dybala e.d. Want gebeurd dat niet, dan zal je zien dat het spel van Real (die identiteit) weer zal veranderen naar een laag niveau (als dat nu al niet het geval is). Ben benieuwd.

10 januari 2018 om 15:51

Ik denk oprecht dat jij de enige Real supporter bent die denkt dat Real in zijn huidige vorm ... Want je hebt geen glazen bol, de UCL voor de 3e keer gaat winnen. Keep dreaming. Ik zal eerst maar eens afwachten wat het gaat worden tegen PSG voordat je een uitnodiging van Neymar ontvangt om mee te feesten

10 januari 2018 om 16:45

Geen glazen bol nee maar als supporter geloof ik altijd in mijn club, en vergeet aub niet dat we vorig UCL jaar af moesten rekenen met Napoli. Bayern, Atletico en Juventus. Dus nee, ook dit jaar zal het niet makkelijk worden.. Volgensmij is Neymar nog steeds aan het feesten van zijn mooie transfer naar Psg.

Wat een onzin verteld deze man allemaal. Geweldige speler, maar een irritante gozer. Zou meer moeten kijken naar Iniesta en Puyol. "wanneer een verdediger een bal over de zijlijn schiet in het Bernabeu, dan vinden de fans het niet erg". Ik kan me herinneren dat Varane en Ramos dat deden en toen klonk er gemopper op de tribunes. Dus wat Xavi zegt, is complete onzin. '' Dat doen ze nu ook met Gareth Bale''. Weet Xavi wel dat Bale maar 6 wedstrijden heeft gespeeld dit seizoen? ''casemiro is supersnel''. Wauw, wat heeft die man allemaal gerookt voor dit interview? Het klopt dat Barca prachtig tikki takka voetbal speelde, maar dit seizoen is het ook niet zo geweldig. Ze zijn moeilijk te kloppen omdat ze defensief sterk staan onder Valverde en Messi het voorin vaak beslist.

Altijd te porren voor een stukje louter objectief commentaar over het Spaanse voetbal.

Zeg dit dan een jaar geleden terwijl Real de dubbel wint. Ach, ze zullen hem er wel naar vragen, hij zal zich ook wel vervelend daar in de zandbak.

10 januari 2018 om 18:10

Maar daar gaat het niet over. Wat twee jaar geleden is gebeurd, heeft vandaag de dag geen invloed op wat Xavi bedoelt toch? Als jouw auto twee jaar geleden 260 km/u haalt en vandaag nog maar 90 rijdt, ga je toch ook niet pronken ofwel? Leer toch eens alles in zijn context te zien man. Is dat dan zo moeilijk?

10 januari 2018 om 19:40

Dat snap ik , maar ditzelfde team speelde in september of fantastisch. Ondanks de genoemde beperkingen van Casemiro. Had dan van de zomer gezegd, ja Real is top maar het gebrek aan creativiteit gaat ze dit seizoen opbreken ipv het zeggen als ze 16 punten achterstaan.

Wat Xavi zegt is gewoon waar bij Barca moet je meer dan alleen winnen het moet ook met mooi voetbal , stel je wint met 6-0 maar het voetbal is niet om aan te zien dan ga je toch echt negative reacties van de fans krijgen

10 januari 2018 om 13:20

Tja, dit seizoen staan ze dan wel bovenaan, maar is dat voornamelijk te danken aan een fenomenale Messi.. Het is niet dat het voetbal dit seizoen nou zo hoogstaand is en zoveel kritiek hoor je hier (in Nederland in elk geval) niet..

10 januari 2018 om 13:21

ik weet niet maar geloof dat het publiek supporters van real echt wel het veeleisend zijn van de wereld , als je niet goed voetbal of fouten maak word je continu uitgefloten, z3lf Zidane Ronaldo 7 en 9 allemaal aan de schandpaal gehangen , daar is Barça niks bij met dat publiek, mijn mening hoor

10 januari 2018 om 13:23

Het kernpunt van Xavi is echter subjectief en onjuist. Hij suggereert dat het komt omdat Real geen mooi voetbal speelt. Als je met 6-0 wint hoor je niemand klagen hoor. En mooi spel bij Barcelona? Bedoel je niet de Messi show?

11 januari 2018 om 18:47

hahahahaha jij vraagt je serieus af of Barca mooi voetbal speelt??
hoe lelijk is het voetbal van Madrid dan wel niet
zelfs als je goed speelt woord je daar uitgefloten

11 januari 2018 om 22:00

Kun je voor de verandering een keer inhoudelijk in gaan op een reactie? Voor je het weet is je balkje compleet leeg. Ik vraag me inderdaad of of Barcelona momenteel mooi voetbal speelt, waarom zou dat zijn? Omdat het combinatie spel van Barcelona bij lange na niet van het niveau van zelfs een jaar terug is. Er spelen momenteel veel spelers die het in in zich hebben om dit te bereiken en dat zien we terug in het spel. Messi is grotendeels de regisseur van het team die er vaak met individuele acties voor zorgt dat de resultaten worden geboekt.

Het gaat mij hier niet om hoe lelijk het voetbal van Real Madrid is, want niet alles is een vergelijking tussen Real Madrid en Barcelona. Ik ben niet perse Barcelona of Real Madrid fan dus erkennen dat Real Madrid lelijk voetbal speelt is voor mij niet lastig. Maar daar gaat het hier dus niet om.

Daarnaast: Wat is de relatie tussen het uitfluiten van een speler die het goed doet en lelijk voetbal? Oh wacht, die relatie is er niet is tevens niet relevant als antwoord op mijn bericht. Probeer ten minste een beetje inhoudelijk te reageren op mensen in plaats van willekeurig haha te typen en denken slimme en gevatte opmerkingen te maken.

Tja, Xavi.. Totaal geïndoctrineerd door het voetbal van Barcelona en bijna obsessief denigrerend richting Real Madrid. Niet verwonderlijk dat hij dit zegt en er een andere mening op nahoudt wat betreft het voetbal.

Natuurlijk speelt Barcelona mooi voetbal, maar er zijn meer vormen van voetbal die te waarderen zijn. Het counterende Real Madrid was ook mooi om te zien met de snelheid en perfectie waar dat mee ging, of het Dortmund van Jurgen Klopp en anders wel het Bayern Munchen van Heynckes.

Overigens om hier écht op terug te komen.. Dat Real Madrid nu zo ver achter staat heeft ook gewoon een combinatie van verschillende factoren; Ronaldo die het dit seizoen totaal niet heeft, diverse blessures, het vertrek van belangrijke spelers (pepe, Morata, James) en het daarmee gepaarde mindere vertrouwen. Vorig seizoen speelden ze ook gewoon mooi voetbal, maar dan anders dan Barcelona. Niks mis mee en daar werden ze kampioen mee.

Xavi is de meest subjectieve man die ik ken. Hij legt het probleem van Real bij niet mooi spelen en bij Casemiro die minder voetballend is. Hopelijk wordt Xavi nooit een analist of coach want dat is gedoemd te mislukken.

Als "niet zo mooi" spelen als Barcelona het enige probleem was van Real, dan waren ze er al snel uit. Het probleem ligt echter wel wat dieper.

Overigens is het ook niet noodzakelijk om, volgens hem dan, even mooi te spelen als Barcelona om dingen te winnen.

Het is dat Madrid een paar kleurrijke spelers heeft lopen en een trainer die aanspreekt maar voor de rest is het maar een onaantrekkelijke kleurloze club die niets met eigen jeugd doet. Kan er niet warm voor lopen.

10 januari 2018 om 14:09

Wat doet Barcelona met haar jeugd? Hoeveel jeugd spelers heeft Barcelona de laatste jaren ontwikkeld?

10 januari 2018 om 16:43

Rafina, sergi roberto, thiago alcantra,bellerin,delofeu. En niet zo lang gelden" valdes,puyol, pique, busquets,iniesta,xavi,pedro,messi(!)

Nu real..

10 januari 2018 om 20:01

Ik zie maar Pique, Iniesta etc in de basis. Die meeste spelers van die lijst spelen bij een andere club

aan alle Real fans; sterk dat real Madrid 3 van de laatste 4 cl heeft gewonnen respect zelfs! Maar gaat toch niet zeggen dat Real Madrid toen beter voetbal speelde dan het Barcelona onder Guardiola.. please hou op!! Het Barcelona onder Guardiola is de beste ploeg ooit maar letterlijk ooit. Dit jaar is Barcelona ook sterker dan Real Madrid en terwijl ze zelfs niet de helft zo goed zijn als onder Guardiola.

Hij heeft hier gewoon gelijk, al zullen er wel weer een aantal mensen op hun tere zieltjes zijn getrapt.

Real onder Ancelotti in het eerste seizoen was uitmunted. Het team had de perfecte balans tussen mooi voetbal en effectiviteit. Het team speelde over het algemeen aantrekkelijk voetbal, maar was daarnaast bijzonder effectief wat resulteerde in de copa del rey en de CL. Het team van Zidane speelde de afgelopen twee seizoenen minder aantrekkelijk voetbal (bij vlagen nog steeds mooi spel) maar het was extreem effectief. Alleen dit seizoen wil het niet vlotten.

Tuurlijk kijkt hij met een Barca bril op, maar voor mij een dikke eens voor Xavi en dat ben ik bijna nooit. Als je dit neutraal bekijkt en je bent een pure liefhebber van voetbal dan kan je het niet oneens zijn met hem.

Bij Real mis je gewoon die dominante identiteit in het spel. Het veranderd zo vaak, ja onder Ancelotti was het goed, maar onder Mourinho en Benitez deed het gewoon pijn aan de ogen. En ook onder Zizou is het niet goed, maar gelukkig wel effectief de afgelopen 2 jaar. Maar als we bv. kijken naar het spel van Isco, dat is vaak mooi maar o zo vaak zonder rendement. En nu hoeven we het al helemaal niet te hebben over het spel van Real, wat niet om aan te zien is. Dus je ziet dat het sneller in elkaar kan vallen en het weer land duurt om wat goeds te kunnen leveren omdat er geen sterke identiteit aanwezig is. Bij Barca heb je dat gewoon wel, de identiteit van hun spel is duidelijk en alles en iedereen moet daaraan voor wijken. Spelers moeten mee kunnen met het spel en niet andersom. Bij Real is dat niet het geval, Ronaldo heeft zowat in zijn eentje het spel van Real toe geëigend. En straks kan dat zomaar weer anders zijn.

Barca had alleen last van een dip in La Masia waardoor ze goede spelers moesten kopen die pasten in hun identiteit, dat heeft tijd gekost. Maar straks met Coutinho, Dembele en de rest zal er een sterk team staan en zodra zij de identiteit van het barca spel onder de knie hebben zal het zeker gaan domineren. De vraag is, wat gaat Real daaraan doen? Afwachten of ook met aankopen komen zoals een Hazard, Dybala e.d. Want gebeurd dat niet, dan zal je zien dat het spel van Real (die identiteit) weer zal veranderen naar een laag niveau (als dat nu al niet het geval is).

RMA fans zien dit direct als een aanval. Maar als je in een interview wordt gevraagd waarom je denkt dat RMA dit jaar minder speelt, kan ik me voorstellen dat hij de vinger op de zere plek legt en niet over gaat hebben wat ze vorig jaar goed hebben gedaan.

Nou ja dat "tikki-takka" van jouw Barcelona was anders ook eerder saai dan mooi hoor, meneer Xavi.

Ixavi , barca, Messi , cruif !!!!!!
Leugens en leugens !
Bah !!!!!
Leugens van een pro barca schrijver .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren