Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona breekt clubrecord en maakt komst Coutinho bekend

Laatste update:

De kogel is door de kerk: Philippe Coutinho zet zijn loopbaan voort bij Barcelona. Liverpool maakt via de officiële kanalen bekend een akkoord bereikt te hebben met Barcelona over een transfer van de Braziliaanse middenvelder naar Camp Nou. Met de transfer is volgens diverse Engelse media maximaal 160 miljoen euro gemoeid. Daarmee is Coutinho de op één na duurste speler aller tijden (na Neymar) en de duurste aankoop ooit van Barcelona. Hij heeft voor vijfenhalf jaar getekend en heeft een transferclausule van 400 miljoen euro opgenomen zien worden in zijn contract.

Met het afronden van de deal komt er einde aan een maandenlange soap rondom de 25-jarige technicus. Coutinho had zijn zinnen afgelopen zomer al gezet op een transfer naar Barcelona en diende zelfs een officieel transferverzoek in bij zijn club Liverpool. The Reds weigerden destijds echter mee te werken aan een transfer en besloten de 32-voudig Braziliaans international aan zijn contract te houden. Nu is de Engelse topclub echter toch overstag gegaan.

Coutinho had nog een contract tot halverwege 2022 op Anfield, waardoor Liverpool de hoofdprijs heeft kunnen incasseren voor de technicus. Volgens onder andere Liverpool Echo betaalt Barcelona in eerste instantie een slordige 120 miljoen euro voor zijn diensten, waarna de totale transfersom via allerlei bonusclausules kan oplopen tot liefst 160 miljoen euro. Coutinho is daarmee in één klap de duurste aankoop aller tijden van Barcelona. Hij is de opvolger van Ousmane Dembélé, die afgelopen zomer voor een bedrag van 105 miljoen euro werd opgepikt bij Borussia Dortmund.

Voor Coutinho komt er met de transfer een einde aan een dienstverband van precies vijf jaar bij Liverpool. De dribbelaar werd in januari 2013 voor circa tien miljoen euro opgepikt bij Internazionale en groeide in de Premier League uit tot één van de beste middenvelders ter wereld. Hij kwam uiteindelijk tot 201 officiële wedstrijden voor de Engelsen, waarin hij goed was voor 54 doelpunten en 46 assists. Eerder speelde hij al voor Espanyol, dat hem in het seizoen 2011/12 een halfjaar huurde van Inter, en Vasco da Gama, waar hij zijn carrière begon.

Liverpool zou vastberaden zijn nog in de winterse transferperiode een opvolger vast te leggen voor Coutinho, die dit seizoen met 12 treffers en 9 assists in 20 duels een dragende speler was in het elftal van manager Jürgen Klopp. Ofschoon de huidige nummer vier van de Premier League vorige week al ruim tachtig miljoen euro neertelde voor de komst van Virgil van Dijk, zou men vastberaden zijn de transfersom voor Coutinho onmiddellijk te herinvesteren. De naam van Thomas Lemar van AS Monaco zou bovenaan het verlanglijstje van de club prijken.

Gaat Philippe Coutinho slagen bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zeer goede aankoop. Onverwachts ook... Ben nu wel benieuwd met wie Liverpool gaat komen als vervanger. Of zullen ze dit geld steken in nog een verdediger plus keeper?

6 januari 2018 om 20:06

Ik baal juist dat Coutinho nu al weggaat!! Stel dat Liverpool nu geen CL voetbal haalt... Ook is het grote nadeel dat alle andere clubs nu weten dat Liverpool super veel geld heeft, waardoor de vervanger, met veel minder kwaliteit als Coutinho, bijna net zo duur zal zijn... Lemar zou een ideale vervanger zijn, maar helaas weet Monaco van Coutinho transfer en vragen zij lekker 150m voor Lemar... Draxler zou ik ook geen slechte vervanger vinden, maar Lemar heeft meer potentie en ook beter karakter. Draxler gaat toch wat vreemd doen als het bij hem tegen zit. Voor Barcelona is dit een goede transfer. Coutinho is de perfecte opvolger voor Iniesta en hij past ook perfect in dat spelsysteem.

6 januari 2018 om 20:17

Ik vraag me af of Lemar de juiste persoon is om Coutinho op te volgen. Echt een ander type speler waarvan ze er al meer in de selectie hebben in L’pool. Lemar is echt een vleugelspeler waar Coutinho daar ook wel speelde maar veel meer een CAM is.

6 januari 2018 om 20:29

Lemar indien hij komt zal andere kant bespelen van salah. maar monaco wilt pas in juli praten

6 januari 2018 om 20:33

@Future2future, Lemar is juist wel een spelverdeler. Vooral bij Frankrijk - Nederland was Lemar een echte spelverdeler. Lemar is gewoon een kopie van Coutinho vind ik zelf.

6 januari 2018 om 20:37

@SwaffelelendeKip, daarom baal ik ook dat Coutinho deze winter al vertrekt. In zomer had Liverpool al een vervanger (Lemar) binnen, terwijl Liverpool nu waarschijnlijk een half jaar zonder vervanger zit..

6 januari 2018 om 20:54

En waar gaat Mane spelen dan? Dat is ook echt een winger

6 januari 2018 om 21:08

Ben vooral bang dat Liveroool Lemar haalt. Dan is Arsenal wederom te traag geweest

7 januari 2018 om 11:11

Mahrez lijkt het dus te worden. Coutinho voor Van Dijk en Mahrez dus. Zo zou je het kunnen zien. Verwacht niet dat er daarnaast nog een speler gaat komen tijdens deze winterstop. Het vertrek van coutinho leek niet meer gestopt te kunnen worden, dus als je dat in gedachten neemt hebben ze dit goed opgelost zo.

6 januari 2018 om 20:27

Misschien eeen gekke gedachte, maar wel iets waar ik vandaag aan dacht. Waarom gaat Liverpool niet voor Timo Werner, ze missen naar mijn mening echt een goeie spits en Firmino kan dan eventueel op de positie van Coutinho.

6 januari 2018 om 20:34

Een ieder die Firmino weg wilt hebben uit de spits ziet niet in dat hij de belangrijkste (niet de beste) aanvaller is in het spel van Klopp en een grote bijdrage levert aan het rendement van Salah en Mane.

6 januari 2018 om 20:44

Onverwachts heb jij het nieuws niet gevolgd de laatste tijd

6 januari 2018 om 21:08

Het is sarcasme van meneer Matavz. On: Nu moet Real toch echt toeslaan voor een nieuwe aanvaller.

6 januari 2018 om 22:54

Liverpool schijnt dicht bij de komt van Mahrez te zijn, volgens de geruchten gaat het om een bedrag van 55 miljoen.

7 januari 2018 om 00:53

Helemaal niet waarom hebben ze deze nodig. Barcelona de club met het beste jeugdcomplex en de beste jeugdopleiding van de wereld. Waar is die gebleven, nee een club als Barcelona gooit zijn faam als beste opleidingsclub van de wereld ver overboord nu het twee van de grootste transfer van de wereld heeft gedaan. Waarbij voor coutinho zwaar te veel betaald is. Hij is goed maar is die van het kaliber iniesta in zijn topjaren nee dat vind ik echt niet.

Hoop dat Barcelona zijn naam als opleiding weer waar gaat maken en niet deze richting blijft volgen.

7 januari 2018 om 10:59

Beste jeugdcomplex heeft City al een paar maandjes

Geweldige speler, vind het ook wel een barca voetballer! Maar wat een geld zeg wauw

Real vieze koopclub dit dat, Barcelona doet hier mooi aan mee en is net zo erg als RM. Mooie transfer wel overigens.

6 januari 2018 om 20:05

Lijkt erop dat Barca een galactico plan heeft ofzo. Dembele voor veel geld en nu Coutinho.

6 januari 2018 om 20:10

Ze beseffen ook dat Messi Suarez en Iniesta niet het eeuwige leven hebben. Benieuwd of ze nu nog voldoende in kas hebben voor Griezmann.

6 januari 2018 om 20:21

Een kwaliteitsinjectie was ook wel nodig bij Barça. Ben benieuwd hoe het gaat lopen bij Barça zodra iedereen fit is. Een aanval met Dembélé, Suárez en Messi. Een middenveld met busquets en rakitic/coutinho/iniesta. Op papier is dat om te smullen.

6 januari 2018 om 20:22

Lijkt me niet dat ze alleen maar aanvallende versterkingen gaan halen toch? Ze kunnen nog wel een wereldverdediger gebruiken á la Chiellini of Boateng

6 januari 2018 om 20:25

Elke club s wel degelijk een koopclub echter hebben een man united en een barca een minimaal halve basis opstelling aan jeugd spelers gehad en daarmee successen geboekt, maar zelfs in nederland zijn we koopclubs, echter hebben wij meer eigen jeugd, mja daar win je niks mee in europa. dus elke club van zo'n hoog niveau moet kopen, je redt dat niet met eigen jeugd.

Eigen jeugd is vaak ook niet vanaf jongs meer maar gewoon vanaf 16 jaar, niet alles uiteraard maar de doorbrekers bij topclubs.

6 januari 2018 om 20:30

De vrij is na seizoen gratis op te halen voor barca

6 januari 2018 om 20:57

Ik hoop juist dat er een middenveld met Denis/Coutinho + Busi + Roberto wordt gevormd. Iniesta en vooral Rakitic moeten langzaamaan vervangen worden. De laatste raakt dit seizoen geen pepernoot.

6 januari 2018 om 20:06

Real is de laatste jaren toch minder.. veel minder dan PSG, City, Barca, United en AC Milan.

6 januari 2018 om 20:11

klopt, maar ik denk dat alles van de afgelopen seizoenen ingehaald gaat worden in de zomer😂

6 januari 2018 om 20:15

Mwah niet mee eens. Real heeft nu gewoon een sterke basis staan die een paar jaar geleden al voor krankzinnige bedragen is gehaald waardoor je niks hoeft te halen. Wacht maar tot Modric, Ramos, Ronaldo, Bale en Benzema weg zullen gaan. Dan gaat Real ook gewoon weer ouderwets met geld smijten voor een paar galactico's. Real gaat dan echt niet Dolberg of lozano halen voor 30 miljoen en beter maken. Die gaan dan gewoon met geld smijten voor een Eriksen, Jesus of Pulisic.

6 januari 2018 om 20:16

Hij zegt toch de laatste jaren en dat is gewoon een feit. James de laatste grote aankoop en dat is in 2014. Het is gewoon zo dat het beleid dat Barca uitvoert lijkt op het beleid van Madrid tussen 2009

6 januari 2018 om 20:18

Ach laat ze 14 punten achterstand en nog een potje tegen psg. Laat ze

6 januari 2018 om 20:33

@leithhalawani, haha doen we ook niet de laatste jaren. Gewoon winst op de transfermarkt

al verwacht ik dat daar deze zomer verandering in komt

6 januari 2018 om 20:48

Zytto34

Kroos, Modric en Benzema waren niet voor krankzinnige bedragen gehaald hoor. Kroos was maar 25 miljoen Modric maar 30 miljoen en Benzema maar 35 mil.

6 januari 2018 om 21:07

Nee vergeleken met nu niet. Benzema was nu gewoon 70 geweest, Ronaldo 300 en Bale 180. Ik bedoel meer als je waardige opvolgers gaat halen dat het ook een aardige zak geld gaat kosten.

6 januari 2018 om 22:11

Benzema was heel jong toen hij naar real ging. Toen was dat nog veel
Voor een talent

6 januari 2018 om 22:30

Zytto 34
Dat is blind gokken, zo werkt voetbal niet. In die tijd was zelfs 30 miljoen niet astronomisch veel.

7 januari 2018 om 11:32

Nee en nu is 70 niet meer veel.

6 januari 2018 om 20:14

Helaas moeten top clubs dit haast wel doen om aansluiting te houden met de absolute top. Jammer en helaas...

6 januari 2018 om 23:45

toch vreemd, dat Barcelona op 1 dag meer uitgeeft dan Bilbao in de hele geschiedenis (160 v 87.1 miljoen), bizar om dat te bedenken.

6 januari 2018 om 20:47

Het verschil is dat Barça nog steeds erg afhankelijk is van spelers uit de eigen jeugd (pique, iniesta en Messi), achterin middenveld en aanval. Terwijl Real Madrid zelfs na al die koop records en wereld namen als Ronaldo9, Figo, Beckham, Zidane, Kaka, Ronaldo7 en Bale nog nooit heeft gedomineerd en zelfs nooit een treble weet te winnen. Iets wat ze nooit lukte in hun clubgeschiedenis. Barça koopt slim en real koopt om te kopen zou je kunnen zeggen.

6 januari 2018 om 21:35

Je zit nu te zeggen Pique, Iniesta, Messi. Maar ze zijn allemaal in de dertig. Ik zeg niet dat Real veel jeugdspelers heeft in de basis, maar waar zijn die pareltjes als Sergi Samper en Alena? Die moeten plaatsmaken voor nietsnutten als Rakitic en Andre Gomes. Sergi Roberto? Nee hoor, laten we maar 40 miljoen neer smijten voor Paulinho. En dan zeg ik niet dat Paulinho slecht is. Maar hij is het zeker niet waard, zelfs niet in de huidige markt. Je kan ook gewoon Roberto de kans geven daar. Van de basis en bank zijn alleen Pique, Messi, Iniesta, Sergi Roberto, Denis, Deulofeu en natuurlijk Busquets uit eigen jeugd. Aleix Vidal heeft meer in de jeugd van Real gezeten dan die van Barca waar hij maar een jaartje zat. Bij Real is het Casilla, Nacho, Carvajal, Mayoral, Llorente, Achraf en Lucas. Deze spelers spelen regelmatig bij Real. Daarbij kwamen spelers als Marcelo, Ramos, Vallejo, Asensio, Theo, Casemiro en Varane op jonge leeftijd al naar de club (uiteraard tellen deze niet mee). Dus dat Barca afhankelijk is van eigen jeugd is gewoon niet waar.

Real koopt om te kopen? Dat doen ze al sinds 2014 niet meer toen James kwam.
Real kocht Kroos, omdat Alonso oud werd en dus vertrok.
Real kocht Keylor Navas, omdat Diego Lopez was vertrokken en er dus een tweede keeper nodig was.
Real huurde Chicharito in de winter van 2014-15, omdat er een tweede spits achter Benzema nodig was en dat was merkbaar in de eerste seizoenshelft. Morata was naar Juventus.
Real kocht Lucas Silva, omdat hij een goed talent was en Casemiro wilde speeltijd en hij werd verhuurd. Als Casemiro terugkwam zouden deze twee dus moeten concurreren. Door de hartproblemen bij Silva kon hij helaas geen basisspeler worden. Hij is tenminste nog wel contractspeler van Real.
Real kocht Casilla, omdat Casillas vertrok. Navas werd eerste doelman en daardoor was er een tweede doelman nodig.
Real kocht Kovacic, omdat zowel Khedira als Illarramendi vertrokken en Lucas Silva werd verhuurd aan Marseille vanwege de vraag naar meer speeltijd. Casemiro kwam uiteraard terug van zijn huur bij Porto.
Real kocht Vazquez, omdat sinds het vertrek van Di Maria een seizoen eerder, niemand op rechtsbuiten kon, behalve Bale.
Real kocht Danilo, omdat Arbeloa niet voldeed aan de verwachtingen.

En zo kan ik nog wel effe doorgaan met al die aankopen.
Real koopt al jaren niet meer om te kopen. De laatste echte grote koopzomer was in 2009, bij de komst van Kaka, Alonso, Arbeloa, Ronaldo en Benzema. Ozil en Di Maria kwamen de zomer daarna. James kwam in 2014 als enige vrij onnodige aankoop. Alhoewel, Ozil vertrok en dus was er geen nummer 10 in het team. Maar sinds de komst van Zidane speelt Real met de punt naar achteren, Casemiro op die positie.

Real doet gerichte aankopen, maar die lukken nu niet, omdat ze nog erg jong zijn. Dat kan en dat heeft tijd nodig. Real heeft juist te weinig gekocht. Nieuwe spits zou mooi zijn en misschien een flankspeler en een centrale verdediger.

6 januari 2018 om 21:12

Elke club is een koopclub, er is echter een verschil
Bij barca is er sprake van een filosofie. Die spelen graag op balbezit, snel combinatie voetbal en willen als spelers allemaal technische raspaardjes hebben. Als barca een speler koopt is dat wel een speler die in dat systeem moet passen.

Dat is heel anders dan wat Real of Man city doen. Die kopen gewoon 11 goede topspelers bij wijze van spreken en dan moet de huidige trainer er maar wat van maken.

7 januari 2018 om 09:02

Barca koopt de laatste jaren juist erg slecht in

6 januari 2018 om 21:41

Er is hier wel een verschil. Ze hebben neymar voor 222 verkocht. En daar twee speler voor teruggekocht. Dat is wel een groot verschil vind ik zelf. Alleen met semedo en paulinho hebben ze een negatieve transfer balans. Ook dat valt mee gezien het budget.

6 januari 2018 om 22:52

Valt niet mee, ze verlengen contracten ook door tientallen miljoenen te betalen, zie Messi. Barcelona was een club met een gedegen jeugdopleiding echter zwakke seizoenen waarin een nieuw elftal opgebouwd wordt, mogen niet meer. Dus zie je geen jeugdspelers meer doorbreken maar alleen nog maar dure transfers.

7 januari 2018 om 13:31

De verwachting is dat Barça terug gaat "bouwen" van zodra Messi met pensioen is. Zou zonde zijn om de beste jaren van Messi op te offeren aan een opbouwfase.. dus zolang Messi er is gaat er zowiezo geen nieuw team gebouwd worden. En voor daarna kan enkel de tijd antwoorden

7 januari 2018 om 09:31

Mensen die zeggen dat Barca geen koopclub is,
zijn mensen die Barca pas een paar jaar volgen.

We hebben een aantal jaar geluk gehad dat er topspelers op cruciale posities uit La Masia kwamen

Maar Barca is altijd al gewoon een club als alle andere geweest,
namelijk een club die zijn topspelers gewoon moet kopen
(alleen zijn de bedragen nu veel hoger geworden voor dit soort spelers)

Best een aardig bedrag ,maar de geoogde opvolger van Iniesta is eindelijk binnen. Hij kan nog jaren mee.

6 januari 2018 om 20:16

Klopt. De markt is volledig opgeblazen waardoor je als koper veel moet betalen en als verkoper je veel ontvangt. Nu Liverpool bijvoorbeeld flink gecasht heeft, kan men er vergif op innemen dat ook zij de hoofdprijs zullen betalen voor een vervanger. Wetende dat ze geld hebben en een vervanger nodig hebben, zijn ze het geld zo goed als kwijt.

Barca heeft echter een speler gehaald die prima in het systeem past aangezien het een begenadigd technicus is. In tegenstelling tot iniesta zie ik hem ook bij Barcelona de nodige goals maken. Met 25 jaar kunnen ze hier nog heel veel plezier aan beleven.

6 januari 2018 om 20:28

In tegenstelling tot Iniesta? Ik denl dat je in het verleden dam wat vaker Barca had moeten kijken. Hij scoorde ze regelmatig en gaf nog veel meer assists. Het wordt voor Coutinho nog een hele kluif om Iniesta te doen vergeten. Enige geluk is dat Iniesta al op zijn retour is.

6 januari 2018 om 21:50

Niet te lang in het verleden blijven hangen. Natuurlijk is iniesta een held en een vd beste spelers die Barca ooit heeft gehad. Feit is echter dat hij al twee drie seizoenen weinig goals maakt. Coutinho heeft er in Liverpool in een half seizoen meer gemaakt dan iniesta in twee jaar.

Pfoee dat is veel geld zeg 160 miljoen in de transferperiode. Lijkt erop dat Barca een soort Galactico project start. Wel indrukwekkend 150m max voor dembele en dan 160m voor Coutinho max.

6 januari 2018 om 20:48

Niks galactico plan. Dit is een speler die al jaren nodig was. Dembele was om Neymar te vervangen. En de torenhoge bedragen komt natuurlijk door de opgeblazen markt.

Barca zal ook een speler of 3 verkopen deze zomer.

6 januari 2018 om 20:57

Ik schrijf ook lijkt erop want Dembele en dan Coutinho en daarnaast nog Semedo, Deulofeu en Paulinho heb je net zoals Real in de zomer van 2009 best veel geld uitgegeven.

6 januari 2018 om 22:02

Neymar hoort hier net zo goed bij..

7 januari 2018 om 05:53

Heeft niks met het geld te maken. Galacticos ging om het aantal sterspelers dat binnen werd gehaald puur omdat het kon.

Barca heeft in Paulinho, Deulofeu en Semedo geen sterspelers gehaald, en waren tevens geen dure spelers in de huidige transfermarkt.

Dembele en Coutinho wel, maar Dembele omdat Neymar verkocht is en Coutinho omdat het middenveld van Barca al paar seizoenen een zorgpunt was.

Dit waren nodige aankopen. Niet om een sterren-ensemble te creeeren. Coutinho en Dembele hebben ook de leeftijd mee dus dat doen de prijskaartjes wat verzachten.

6 januari 2018 om 21:13

Het lijkt er helemaal niet op. Anders moet je even zoeken wat galaticos betekent. Het heeft niets met de prijs te maken maar met de spelers die worden gekocht. Real haalde allerlei goudenbal winnen en wereld sterren.

Zal het wel goed gaan doen, neemt niet weg dat fairplay helemaal verpest is met al deze bedragen.

6 januari 2018 om 21:03

Hoezo fairplay weg is? Of je koopt 4 spelers van 40 miljoen, of 1 van 160. Als je hem echt nodig hebt, waarom niet? Ze hebben 220 miljoen ontvangen voor Neymar, daarvan 150 miljoen aan Dembele uitgegeven en nu dus 160 miljoen aan Coutinho. De inkomsten van Barcelona rechtvaardigen dit dusdanig dat de financial fairplay niet in gevaar komt. Of bedoelde je gewoon fairplay tov andere clubs?

6 januari 2018 om 21:24

wat heeft dat met fairplay te maken?

Ik vind het maar een belachelijk bedrag voor een speler die goed is, maar totaal niet eens de beste speler van de competitie was. Ik vond hem ondertussen niet eens de beste speler van Liverpool meer... Mooi bedrag voor Liverpool, Barcelona had beter een andere speler kunnen halen!

6 januari 2018 om 20:10

Wie vindt jij dan de beste speler van Liverpool?

6 januari 2018 om 20:13

Zonder twijfel Salah.

6 januari 2018 om 20:14

Ik vind Salah ook heel erg goed!

6 januari 2018 om 20:18

Salah inderdaad. Met afstand als je het mij vraagt!

6 januari 2018 om 20:23

Ik vind Salah niet per se de beste speler van Liverpool. De voorste 4 zetten voornamelijk aanvallen op en Salah is vaak eindstation, dus ze zijn afhankelijk van elkaar

6 januari 2018 om 20:24

Typisch, Salah scoort vaker dus is hij beter volgens vele, wel, Coutinho kan veel en veel beter voetballen onder druk en in de korte ruimtes. Salah heeft niks op Coutinho, de Braziliaan kan dingen op momenten waarvan Salah enkel kan dromen.

6 januari 2018 om 20:30

@thijsssl

Eindelijk, iemand die het ook ziet. Salah maakt aanvallen geweldig af, maar vanwege dat eindstation-status is het niet alosf hij als vleugelspeler ook gelijk de generaal is van het team, zoals je ziet met bv. Hazard bij Chelsea of Sanchez wel eens bij Arsenal.

6 januari 2018 om 20:31

Coutinho is zonder twijfel de meer getalenteerde voetballer, maar Coutinho is toch maar zelden zo een lange periode aan een stuk van zo groot belang geweest als dat Salah nu al een aantal maanden bij Liverpool is. Het zijn niet alleen de doelpunten op zich, maar Salah creã«ert ook geregeld zelf de kansen waaruit de doelpunten vallen. Binnen het systeem van Klopp zou ik zelfs durven stellen dat Manã© regelmatig een belangrijkere speler was dan Coutinho.

6 januari 2018 om 20:37

@ Thijsssl Helemaal mee eens. In plaats van zijn prachtige steekballen aan Salah te geven, gaan deze nu naar Messi en Suarez. Ik kijk uit naar deze samenwerking. Jammer dat Liverpool nu weer een pas op de plaats lijkt te moeten maken, maar Coutinho is zeer welkom bij Barcelona. Zie hem graag samen met Iniesta spelen, met Busquets erachter. Hopelijk kunnen ze dan het middenveld met Xavi weer benaderen. Ben erg benieuwd.

6 januari 2018 om 22:03

Overrated

7 januari 2018 om 06:05

Lees ik dat hierboven nou goed? Salah?! Na een half seizoen?!

Kevin de Bruyne is de beste EPL speler op dit moment en tevens Top 5 spelers in de wereld.

6 januari 2018 om 20:11

'niet eens de beste van de competitie', Alsof dat zo'n makkelijke feat is. En de beste van Liverpool is(was tot gister) hij zeker wel. Bovendien, wie had Barcelona dan moeten halen? Het is niet zo dat andere clubs niet hun vraagprijs even verdubbelen na Neymar.

6 januari 2018 om 20:19

@wim_d Ik kijk nooit Liverpool, maar afgaande op de berichtgeving zou Salah voor velen wel de beste kunnen zijn daar gok ik.

@yoericfc @weazel Neymar was ook niet de beste van La Liga toen er voor hem het recordbedrag werd neergeteld. De besten van de grotere competities zijn doorgaans niet haalbaar.

6 januari 2018 om 20:59

Velen, mja, mensen die samenvattingen bekijken en op doelpunten geilen.

Coutinho is zeker de beste speler daar en zijn transfer is hem gegund, alleen jammer dat dit halverwegr het seizoen moet en we hem nu niet meer in de CL aan het werk zien.

Ben je lekker mee als Liverpool zijnde. Elftal flink verzwakt en een gelijkwaardige vervanger ga je nooit vinden. Jammer ook weer van het krankzinnige bedrag, maar dat is tegenwoordig de norm schijnbaar.

Ontzettend goede speler natuurlijk die perfect past bij Barcelona, maar 120 miljoen dat kan oplopen naar 160 miljoen... Waar gaan die bedragen toch over tegenwoordig.

Desalniettemin; erg benieuwd naar hoe hij het bij Barca gaat doen. Ook leuk dat dembele terug komt uit zijn blessure. En natuurlijk wat Liverpool met al dit geld gaat doen.

Barcelona stelt me laatste tijd teleur met de transferbeleid, maar een transfer van het kaliner coutinho op zo een positie was een must. Helaas veel te veel geld, maar de markt is toch verziekt. Denk dat voor de 300 mil aan coutinho en dembele beter besteed had kunnen worden, maar als ze beide slagen kan barcelona er nog lang van genieten gezien de leeftijd.

En dan kritiek leveren op psg dat ze 2 dure spelers kopen... Jammer Coutinho was tog een tijd de speler bij liverpool. Benieuwd wie ze als vervanger gaan halen

6 januari 2018 om 20:09

Barca had ook €300 miljoen te spenderen (222 miljoen van Neymar en 80 miljoen initieel transferbedrag) en PSG heeft daarentegen niks binnen gekregen vergeleken hun uitgaven.

6 januari 2018 om 20:18

Paulinho ook voor 40m en Deulofeu voor 12 erbij plus Dembele dus dat is veel meer dan 80m initieel.

6 januari 2018 om 20:30

Barcelona had niet initieel 80 miljoen uit te geven, dat zeggen vele mensen omdat ze zoveel uitgaven laatste jaren.

6 januari 2018 om 20:35

Semedo ook zo'n 30 miljoen euro toch? Ze zullen het vast wel kunnen betalen, maar hebben zeker geen recht van spreken meer. Daarbij betaald PSG de transfersom van Mbappe pas later terwijl ze ook nog wel wat verkocht hebben met Augustin, Matuidi en Aurier. Daar zal het ook niet bij blijven want Lucas/pastore zal ook nog wel vertrekken, samen met Ben Arfa.

Tuurlijk, het is veel geld. Maar wanneer Barcelona interesse hebt, wordt er ook nu een enorm bedrag gevraagd. Barça moet toch mee met het smijten van grote bedragen. Coutinho kan nog lang mee en is een geweldige speler.

Zat er al lange tijd aan te komen. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken bij Barca met Messi, Suarez, Dembele & Coutinho, op papier is dit genieten geblazen. Liverpool heeft hier erg goed onderhandelt moet ik ook zeggen.

Past perfect bij barca. Hij is wel een klasse (of twee) beter dan andre gomes en denis suarez. Barca had wel weer een creatieve speler nodig. naast messi en iniesta valt het qua creativiteit wat tegen, vooral als je tegen zeer defensieve ploegen speelt.

Een zeer welkome versterking!

Jammer dat de club met de rest van de Europese top meedoet met het geldsmijten. Echter is het in het moderne voetbal zo dat je een koopclub bent of een verkoopclub. Barcelona wilde na de verkoop van Neymar even duidelijk maken dat het nog steeds tot de absolute top behoort.

Dembele en Umtiti terug van blessureleed, Coutinho die voor meer creativiteit zorgt, Suarez en Rakitic die beter in vorm lijken te komen, Semedo die zich nog door kan ontwikkelen: de tweede seizoenshelft ziet er positief uit voor Barcelona!

Respect voor Liverpool, dat nog een goed halfjaar van Coutinho heeft gekregen en de absolute hoofdprijs. De zoektocht naar een vervanger zal niet makkelijk zijn omdat iedereen weet hoeveel geld ze nu te besteden hebben, maar is ook niet direct nodig. Wijnaldum, Ox, Can, Henderson, Milner zijn ook goede middenvelders. Liverpool levert veel creativiteit en doelpunten (want die creã«erde Coutinho genoeg voor anderen en zichzelf) in maar deed dit jaar toch niet meer mee om de prijzen. Volgend jaar, wellicht met een nieuwe spelverdeler, kunnen ze het weer proberen. Wel jammer want had ze met Van Dijk erbij echt een titelkandidaat geacht volgend jaar. Ook een klap voor Klopp lijkt me.

7 januari 2018 om 10:00

Aangezien ik je zie als iemand die de geschiedenis van de club kent,
vind ik je eerste alinea vrij vreemd.

Barca heeft namelijk gewoon altijd al tot de top van de koopclubs gehoord

We zijn altijd al een club als alle andere geweest ,
een club die zijn topspelers moest kopen en voor die spelers ook flinke transfersommen neerlegde.

Doordat we het geluk hebben gehad van een mooie lichting spelers de afgelopen jaren
is dat feit wellicht verbloemd.

De bedragen worden gekkere gekker. De uefa en de fifa moeten hier tegen optreden. Het is een heel goede speler. Maar zet hem af tegen de toppers van vroeger waar maximaal een miljoen of 30 40 voor werd betaald. Voor hem en Barca te hopen dat hij slaagt. Ben benieuwd wat de rol van dembele nu gaat worden. Driemansvoorhoede met Coutinho erachter?

6 januari 2018 om 20:26

Nou, welke maatregelen stel je voor en waarom?

6 januari 2018 om 22:50

Plafonds aan zowel transfer sommen als aan salarissen

6 januari 2018 om 20:31

Hoezo moet de Fifa/uefa hier tegen optreden?

6 januari 2018 om 21:27

Enkele opties voor wat er ingevoerd zou moeten worden zijn het inperken van het aantal selectiespelers en jeugdspelers.
Er kan gedacht worden aan een maximale uitkoopclausule die je ieder jaar iets verhoogt. Zo komt er meer beweging in de markt en zullen clubs ook sneller hun eigen identiteit ontwikkelen. Een salarisplafond instellen zou het zelfs in de hand werken dat spelers meer met hun hart gaan kiezen, bij iedere club in de top kun je dan hetzelfde verdienen.
Jeugdspelers zouden standaard vanuit de UEFA moeten worden opgeleid bij de clubs. Als ze 16 worden zouden ze in een 'start' systeem aan de clubs aangeboden kunnen worden tegen een schappelijke vergoeding. Zo kunnen de kleinere clubs ook profiteren van het moderne voetbal.

Uiteraard zijn dit geen uitgewerkte plannen, maar in mijn ogen moeten we op die manier gaan denken om voetbal meer competitief te maken met een gezonde financiële huishouding.

De bedragen van nu zijn echt schandalig, maar dit wordt door de fans in de hand gewerkt. Je zou dus kunnen zeggen dat het beter dan ooit gaat in de wereld. Er zijn namelijk meer en meer mensen die genieten van deze prachtige sport.

Succes kleine magiër en bedankt voor je diensten voor Liverpool. Deze jongen lijkt me een goede opvolger van Iniesta (waar ik niet mee wil zeggen dat hij ook even goed is als Iniesta was). Ik hoop wel dat hij op het middenveld wordt gezet en niet op linksvoor want dan zou je met Messi en Coutinho 2 spelers hebben die de bal in hun voeten willen hebben en weinig diepgang.

7 januari 2018 om 11:11

Goede reactie zeg. Kunnen velen voorbeeld aan nemen.

Eindelijk de gewenste transfer! Een geweldige speler met flair, creativiteit, een uitstekend schot, geweldige dribbel en scorend vermogen. The hype is real! HE IS HERE!

eindelijk is de soap echt voorbij. wat een ellende de afgelopen 6 maanden

en voor een speler waar je 11 miljoen betaald hebt 160 miljoen krijgen is wel aardige buisnes.
nu doorschakelen, en Lemar en een goede keeper halen. en dan ben je zo'n beetje net zo ver als dat je was

6 januari 2018 om 21:29

Goed rendement, maar in de huidige markt waar Van Dijk dik 84 miljoen kost is dat rendement ineens minder imposant.
Liverpool raakt een rasvoetballer kwijt en zal die nooit volledig kunnen vervangen. Zal altijd een ander type speler voor terugkomen met andere kwaliteiten.
Coutinho is uitzonderlijk technisch, een typische Barça speler als je het mij vraagt.

6 januari 2018 om 21:35

dat is altijd het ding, voor alle clubs die niet Barca, Real, PSG en Manchester City zijn.

een speler van het kaliber Coutinho speelt namelijk nagenoeg altijd al bij zo'n club. het is altijd een strijd van proberen een talent te vinden wat op dat niveau kan komen

Lang geduurd, maar eindelijk heeft Barcelona hem binnen en Coutinho zijn gewenste transfer naar Barcelona te pakken en ja, Barcelona betaald een behoorlijk bedrag, maar dat is de markt van tegenwoordig en ik heb als Barcelona-fan zoveel geld aan Coutinho uitgeeft, dan aan een speler met minder kwaliteit.

Waarschijnlijk wordt Mina deze transferperiode ook nog binnengehaald en zullen spelers als Arda en Mascherano misschien vertrekken. Mits iedereen fit is, denk ik dat Barcelona in deze opstelling zal spelen (zie opstelling).

ter Stegen
Semedo
Piqué
Umtiti
Alba
Rakitic
Busquets
Coutinho
Messi
Suárez
Dembélé

En Barcelona maar klagen over de Engelse clubs..... ze doen het zelfde of zelfs erger was transfergelden

6 januari 2018 om 21:31

Achterblijven is je aanspraak op de top opgeven.

Perfecte speler voor Barcelona! Alleen jammer dat Barca zoveel kritiek uit op PSG terwijl ze zelf net zo hard meedoen aan de transfergekte. Verder zijn deze transfersommen helaas nu realiteit en moeten clubs de hoofdprijs betalen voor een nieuwe speler

6 januari 2018 om 20:36

Volgens mij was de kritiek dat PSG nooit zoveel uit kon geven zonder financiele doping.

6 januari 2018 om 21:32

PSG heeft de reguliere inkomsten die Barça heeft bij lange na niet. Dat was de kritiek. Barcelona had sinds afgelopen zomer ineens 222 miljoen te besteden.

Voor de liverpool fans wil ik echt mijn enorme spijt betuigen, dat het zoveel maanden heeft moeten duren dat jullie die onzin lazen. Van de spaanse media tot aan accounts hier, ook ik was van de partij. Het heeft barca in slecht dag licht gezet en dat doet me nogal pijn. Ik hoop dat liverpool het bedrag goed gebruikt en mahrez koopt. Wat ik wel niet begrijp, is dat je hem nu verkoopt maar in de zomer niet ? Dit is halverwege het seizoen, zonder coutinho was liverpool ook gewoon goed. Bovendien hadden ze gewoon een speler kunnen kopen van dat kaliber met dat geld, anyway hij is er eindelijk. Op naar yerri mina, hoorde dat hij ook getekend is. Griezmann in de zomer dan, bartomeu maakt overuren met een hoop geld. Hopelijk laat hij alle nietsnutten vertrekken, barca moet weer opgebouwd worden.

6 januari 2018 om 20:14

Excuses aanvaard kerel. Je kunt ondertussen een aardige muur volbehangen met voorpagina's van SPORT waarin were beweerd dat coutinho aan barca werd verkocht, maar telkens bleek het niet zo te zijn. Hopen dat Lemar gehaald kan worden, maar gok dat Monaco liever niet verkoopt.

6 januari 2018 om 20:14

Weer opgebouwd worden? Ze staan gewoon bovenaan in de competitie en doen nog mee voor de Cl!.

Welke nietsnutten moeten er volgens jou dan vertrekken?

6 januari 2018 om 20:17

dat Coutinho weg wilde naar Barca was voor alle supporters van Liverpool nog wel te begrijpen, en te accepteren. ook voor mij (barca is nu (nog) beter dan Liverpool)

Maar de manier waarop met name de Media gebruikt werd door onze grote Spaanse vrienden om constant druk uit te voeren was gewoon belachelijk, treurig en eigenlijk een onderzoek van de Fifa en Uefa waard! constant oud spelers, en zelfs speler die er nu nog spelen in interviews laten aangeven hoe geweldig Coutinho wel niet bij de club zou passen, en dat hij maar moet komen. en dan een paar dagen geleden Nike die een advert eruit gooit over Coutinho, terwijl hij nog van Liverpool was.

schandalige manier van handelen

Geweldig speler maar wel erg vaak geblesseerd

Had liever gehoopt voor Eriksen, want die is altijd fit. We gaan wel genieten van deze gozer zijn traptechniek, dribbels en inzicht is echt niet normaal.

Deze transfer zat er aan te komen natuurlijk Ik ben echt blij met de komst van Coutinho maar voor 160 miljoen in totaal had ik ook naar alternatieven gekeken hoe dan ook welkom bij FC Barcelona

Natuurlijk een enorme domper dat hij gaat, maar wel blij dat deze soap erop zit. Manier van handelen van Barcelona verdient verre van de schoonheidsprijs en enige excuses (wat Liverpool ook aan Southampton deed in de zomer wegens slecht handelen) zou op zijn plaats zijn. Zijn verlies zal niet gemakkelijk op te vangen zijn, maar ik heb vertrouwen in Klopp en zijn staf dat Liverpool zich zal blijven ontwikkelen.

Coutinho verdient deze stap, maar zijn houding vanaf de zomer tot nu valt me wel tegen. Tot twee keer toe niet willen spelen om een transfer te forceren vlak voor een belangrijke wedstrijd is belachelijk.

6 januari 2018 om 20:20

ik zag op Twitter wel een mooie reactie: "toen Suarez weg ging, waren we FC Suarez. nu gaat Coutinho weg, maar zijn we geen FC Coutinho, omdat we sinds dien veel meer wereldklasse spelers hebben zoals Mane, Salah, Van dijk en Firmino"

en zo zie ik het ook! Coutinho is een aderlating, maar als je die 160 miljoen kan herinvesteren (misschien moet je er dan nog 20 miljoen bijleggen maar soit) in Lemar en Oblak bijvoorbeeld, dan doe je goede zaken !

6 januari 2018 om 20:50

Denk dat beiden 100 miljoen kosten plus het feit dat Atleti momenteel minstens gelijkwaardig is aan Liverpool, of je moet hem een zak geld geven.

Erg balen dat Coutinho nu al weggaat. Vooral ook dat nu alle clubs weten dat Liverpool veel geld heeft en daardoor enorme vraagprijzen zullen hanteren... Lemar lijkt me de ideale vervanger, maar ook hij zal nu 130m kosten. Draxler is optie 2, maar heeft niet de potentie van Lemar. Keeper, CV en vervanger Coutinho zijn het belangrijkste voor Liverpool. Helaas zal die vervanger nu peper duur zijn... Hopelijk is Coutinho de laatste (top)speler die vertrekt bij Liverpool, zodat Liverpool eindelijk eens kan terug keren bij elite van Europa met Real Madrid, Barcelona en Bayern etc..

De transfer liet lang op zich wachten, maar is dan uiteindelijk toch werkelijkheid geworden.


Coutinho, een speler die Barça zeker nodig heeft maar spijtig genoeg niet in de CL kan gebruiken. Deze Braziliaan heeft een geweldig afstandsschot, prachtige techniek, flair en durf. Past imo zeker in het barca-systeem en een pluspunt is dat hij nog maar 25 is. Maar aan de andere kant wel een waanzinnig bedrag betaald. Achja, hopen dat hij en Dembélé het goed doen en dit Barça naar een nog hoger niveau tillen.

Mensen hebben het over de prijs, accepteer nou dat dit gewoon de markt is. Hoezo is dit veel terwijl er voor een verdediger 85 miljoen wordt betaald? Of voor een 16 jarige 45 miljoen. De spelers worden alleen maar duurder en duurder, wacht maar over een jaar of 5. Prachtige aankoop en eindelijk. Dit zijn de spelers drie Barcelona moet aantrekken.

Eindelijk de droom kanditaat om neymar te vervangen is er eindelijk! Heb zekee zin om hem aan de slag te zien in onze blaugrana shirt. Ik ga er van uit dat dit de onbrekende stukje is die we missen. Verdedigend staat het als een huis aanvallend heb je natuurlijl onze king leo en suarez, we misten creativiteit en dat moet dese jongen gewoon kunnen brengen! Bedrag ga ik eigenlijk niks over zeggen.. ben in ieder geval blij dat hij er is!

Wetende dat Dembele weer fit is en Coutinho is aangetrokken ben ik benieuwd naar de sterkst mogelijke opstelling en systeem.

Wat denken jullie?

Ben wel benieuwd waar hij dan gaat spelen in principe hebben we Dembele gekocht voor de linksbuiten positie dus Coutinho kan op het middenveld komen te spelen al heb ik dan wel mijn twijfels of hij daar het meest tot zijn recht komt

6 januari 2018 om 20:39

Coutinho is juist op zijn best als aanvallende middenvelder, mist als echte vleugelspeler namelijk de snelheid.

6 januari 2018 om 22:00

Klopt maar bij Barca spelen we niet echt met een aanvallende middenvelder / een nr 10

"Hij is de opvolger van Ousmane Dembele", is superaankoop Dembele nu al geflopt dan een half seizoen XD

Ook Barcelona begint met geld te smijten, maar dat is tegenwoordig ook nodig om mee te blijven doen. Een voorhoede met Dembele, Suarez, Messi met Coutinho daarachter wordt natuurlijk wel smullen geblazen.

Toch vraag ik me wel vaak af waarom dit soort spelers niet eerder worden gescout en goedkoper worden aangetrokken. Barcelona had Dembele ook uit Frankrijk kunnen scouten en oppikken om vervolgens een jaar te verhuren. Scheelt je toch 100 miljoen euro.

6 januari 2018 om 20:37

Barcelona wou hem kopen maar had geen garantie op speeltijd, daarom ging Dembele naar Bvb.

Jammer dat alle goede spelers zonodig bij de zelfde 3 teams moeten spelen. Nu heeft Liverpool eindelijk een goede verdediger, gaat Coutinho weer weg.

6 januari 2018 om 20:28

Liverpool is Up and comming
en deze 160 miljoen kunnen ze aanwenden om minstens 2 hele goede spelers te halen om de totale breedte van het team te verbeteren

Coutinho is zeker onvervangbaar, maar het is niet meer zo, zoals een aantal jaar geleden met Torres en Suarez daarna wel was dat heel de club draaide om die speler

nu blijft er wel gewoon een goed team staan, en is er weer behoorlijk wat geld voor een paar directe versterkingen (keeper en een vervangende 10)
daarnaast komen er minstens 2 waanzinnige talenten aan (woodburn en Brewster)

Liverpool is niet meer het grauwe subtoppertje van Brendan Rodgers, maar begint weer te lijken op wat het ooit was, een grootmacht

6 januari 2018 om 20:42

160 miljoen kan Liverpool nog niet direct aanwenden. Dit is een transfer in termijnen.

6 januari 2018 om 21:15

En jij denkt dat Liverpool hun transfers in 1 keer betaalt? Die betalen ze ook gewoon in termijnen.

Eindelijk einde aan deze soap. Benieuwd wie klopp aan gaat trekken. Sterke twijfels bij mahrez, die in de wandelgangen wordt genoemd als opvolger. Zie hem in de as niet echt sterk voor de dag komen, maar wellicht zit ik er naast.

Zou wel grappig zijn voor coutinho als barca bij onafhankelijkheid van catalonie ineens niet meer in een competitie kan spelen. Of zou hij daar een messiaanse clausule voor hebben 😉

6 januari 2018 om 20:29

zou nog mooier zijn als de volgende ronde van de CL Liverpool op miraculeuze wijze Barca uitschakelt

6 januari 2018 om 20:32

Dat ook. Maar als t goed is mag hij toch niet mee doen, tenzij die regels voor de zoveelste keer zijn veranderd.

Veelste hoog bedrag voor zo een speler hij zit nieteens bij de 5 beste premier league spelers. Wat zouden spelers als de bruyne, salah, mane,kane dan wel niet waard zijn?

6 januari 2018 om 20:33

Coutinho is wel degelijk top 5 van de premier league.
samen met Kane, De Bruyne, Aguero en Salah (op dit moment!)
Mane is niet in vorm, dat is duidelijk, die staat voor mij nog wel in de top 10, net als Firmino, Pogba en Hazard

6 januari 2018 om 20:38

Mijn top 5 is: Hazard, De Bruyne, Salah, Kane en Sanchez. Daarna komen spelers als Eriksen, Pogba, Özil en Coutinho.

Dus het is een beetje voorbarig om te stellen dat Coutinho wel degelijk top 5 van de Premier League is. Coutinho draagt Liverpool namelijk niet eens perse.

6 januari 2018 om 20:40

Hazard, Kante, Aguero, de Bruyne en De Gea zijn voor mij de top 5 van de premier league. Coutinho vind ik daar niet bij passen.

6 januari 2018 om 20:41

Ozil is beter dan Sanchez dit seizoen? Sanchez heeft maar paar wedstrijden goed gespeeld dit seizoen.

6 januari 2018 om 20:43

Hoe vind jij Kante beter dan Coutinho, zelfde geldt voor De Gea? Zulke spelers kan je niet vergelijken.

6 januari 2018 om 20:43

Perspectief

Ik baseer mijn top 5 niet perse op de laatste paar wedstrijden!

Edit: Het gaat om een top 5 en niet perse een vergelijking. Kante en de Gea hebben een constanter en hoger niveau gehaald dan Coutinho, aangezien die niet bepaald een team constant draagt.

Modricmagic

Kante, Agã¼ero en De Gea zijn inderdaad ook gigantisch goed, Courtois mag ook in dat rijtje.

6 januari 2018 om 21:26

Top 5 spelers dus spelers die ik erboven uit vind steken en belangrijk zijn voor hun ploeg voor een lange tijd. Ja dan is de Gea en Kante belangrijker en dus vind ik hun top 5. Tuurlijk is het niet vergelijkbaar maar mogen er alleen maar aanvallers of aanvallende ingestelde spelers er in zitten?

Als liverpool fan vind ik het jammer dat hij weg is. Maar de statistieken zonder coutinho zagen er niet slecht uit, dus dat is hoopgevend.
Je zal nu maar de accountant van Inter zijn. Verkopen voor £8,5 en nu naar barca voor £142.
Daarnaast ben ik ook blij dat het is beklonken omdat ik nu niet de constante stroom van de spaanse media meer hoef aan te horen. Verschrikkelijk zijn die kranten.

Denk dat Coutinho nu veel meer kan laten zien bij Barcelona dan bij Liverpool. In dat team speelt hij al niet meer met gelijkwaardige spelers sinds dat seizoen met het mislopen van de titel, waarna Suarez en Sterling vertrokken en Sturridge verpest raakte door blessures.

Ik kijk ernaar uit.

6 januari 2018 om 20:37

Liverpool is dit seizoen zeker aanvallend sterker dan ooit tevoren

Spelers als Salah, mane en Firmino zijn qua niveau echt niet veel minder dan Coutinho. dus ik vind het wel een beetje onzin wat je zegt

gezien het aantal goals wat Liverpool maakt, en wat ze er tegen krijgen is het enige wat ze nog moeten doen om definitief kampioenskandidaat te zijn een betere keeper en een extra top- verdediger halen (de Vrij?)

6 januari 2018 om 21:14

Allemaal heel getalenteerde spelers, maar Coutinho beschikt over veer meer spelinzicht. Dat onderscheidt hem, en tilt het niveau omhoog. Bij Barca zijn er meer gelijkgestemden in de vorm van Iniesta en Messi.

6 januari 2018 om 21:18

Het seizoen met Suarez, Sturridge, Sterling en Coutinho was aanvallend veel sterker dan wat we nu zien. Zonder twijfel.

Al is het alleen maar vanwege Suarez.

De zoveelste overgewaardeerde transfer waarbij Barcelona terug onvoldoende eigen middelen heeft om dit te financieren waardoor bijgevolg de bank weer komt tussenspringen. Zonder externe hulp zou Barcelona allang failliet gegaan zijn. Het aandeel totale personeelskosten ligt al op 70% wat al absolute waanzin is.

6 januari 2018 om 20:42

de hele Spaanse competitie hangt aan elkaar van Geleend geld, wat tijdens de crisis door ons Nederlanders naar de Spaanse banken is gegaan om ze overeind te houden

dus ik wil iedereen op VZ feliciteren met het kopen van 0,01 procent van Coutinho!

overigens de reden dat ik de Spaanse competitie niet kijk is dat het veel te vaak een makkelijke overwinning is voor de topclubs, en dat Barca en Real een soort Presige-clubs zijn geworden die elke zomer en winter weer aan het vergelijken zijn wie de grootste Fallus heeft (wie het meeste geld uit kan geven)

6 januari 2018 om 21:18

Hoe kijk je tegen de PL aan, waar City, met al zijn petroliumdollars, al zijn tegenstanders oprolt en halverwege het seizoen 15 punten voor staat? Hetzelfde geldt voor Frankrijk, en in zekere zin Duitsland?

7 januari 2018 om 11:05

ik kan persoonlijk ook heel slecht tegen clubs als City en Chelsea.
2 clubs die nooit een top club waren, altijd een beetje grauwe middenmoot, maar met een verveelde multimiljardair die teveel tijd en geld had nu opeens de top zijn, zelfde met PSG

De mooie historische clubs lijden er onder, clubs als United,liverpool, Marseille, Lyon, AC Milan, Inter.

die 6 waren bijvoorbeeld vroeger nagenoeg altijd kanshebbers voor een CL eindzege. maar nu ?

dat is ook de reden dat ik de Eredivisie zoveel meer ben gaan waarderen, waar de traditieclubs nog de dienst uitmaken, je nog spelers kan aantrekken voor enkele miljoenen. elk seizoen echt een verassing kan zijn, er nog spelers met clubliefde rondlopen. het niveau is soms treurig, maar het is vaak spannender dan Spanje of Engeland

7 januari 2018 om 01:37

Ah bayern supporters toch, gaan jullie maar heel Bundesliga leeg roven.

7 januari 2018 om 11:03

Wat heeft dit met het huidige topic te maken. Bayern belet juist dat de spelers naar buitenlandse topteams vertrekken.

Ik kan dit niet begrijpen. Had dan gewoon Özil gekocht voor 50 miljoen. Die is al bekend in Spanje en weet hoe het is om in de absolute top te presteren. Coutinho voor 160 miljoen? Belachelijk en uitermate slecht gehandeld door Barcelona. Inmiddels 310 miljoen uitgegeven aan twee spelers. De een is een talent en de ander heeft nog nooit echt bij een absolute topclub gespeeld en gepresteerd.

6 januari 2018 om 20:39

Ozil is ongetwijfeld een goede speler, maar 4 jaar ouder, vaak afwezig in Top wedstrijden, en heeft veel minder Prestige om zich heen hangen

want laten we eerlijk zijn, na de Neymar flater van Barca afgelopen zomer, had het bestuur snel iets nodig om te kunnen doen alsof ze een geweldig bestuur zijn (a.k.a) het halen van een Grote naam

6 januari 2018 om 20:41

'vaak afwezig in top wedstrijden'

Meen je dit serieus? Als je dat doet betekent het simpelweg dat je nauwelijks naar Özil in topwedstrijden kijkt, want dat is niet het geval. Je kan er zelfs de statistieken op loslaten, Özil is soms afwezig, maar dat is vaak wanneer heel Arsenal afwezig is. Je kan niet simpelweg een fabeltje herproduceren omdat iedereen het doet.
Özil minder prestige om zich heen hangen? Ik hoop oprecht dat je nu grapjes maakt.

Een speler als Coutinho is in geen veld of wegen wat Özil is. We gaan het binnenkort wel zien.

6 januari 2018 om 20:45

met prestige bedoelde ik dan om het wat duidelijker te maken:
alle fans daar wilde Coutinho, the little magician

niet de transfervrije Oude real madrid speler Ozil

en nu kon het bestuur weer even laten zien hoe geweldig ze wel niet zijn dat ze toch zoveel geld konden uitgeven.

Ozil is geen prestige project meer, want voor 30 miljoen (of komende zomer gratis) is die op te halen, dus dat maakt je als club niet bijzonder als je hem haalt. snapje ?

6 januari 2018 om 20:50

Nu snap ik wat je bedoelt met prestige

Best kansloos dat ze juist een dure speler willen zien, waar misschien Özil beter zal renderen bij Barcelona. Ik vind 160 miljoen voor een speler als Coutinho verkwisting van de bovenste plank. Zo goed is die jongen helemaal niet, is onbekend met de absolute top en niet constant.

6 januari 2018 om 21:03

de hele transferwereld is van de zotte qua bedragen, en het is zo langzamerhand: meedoen of afhaken

vandaar ook dat Liverpool 75 miljoen betaald voor Keita en 85 voor Vvd.

niet omdat we het allemaal zo leuk vinden om met geld te smijten, maar doe je het niet dan wordt je structureel 7e in de PL en raak je elk jaar verder achterop (geen cl is een behoorlijk inkomstentekort)

maar dat zei ik Na VVD al meteen: Geef het 1 of 2 transferwindows en ook zijn record van duurste verdediger gaat gewoon verbroken worden. kwestie van geluld

6 januari 2018 om 21:10

Arsenallz omdat couthino naar Barça gaat is die opeens niet meer zo goed.. couthino is gewoon top speler die heeft liverpool al 2 jaar gedragen. Salah scoort idd veel maar de gene die de kansen creëert is couthino. Coutinho zou bik Arsenal altijd basis staan. Beetie raar om nu te zeggen dat ie helemaal niet zo goed is..

6 januari 2018 om 22:35

Barcalover123

Wat een kleinzerige reactie. Ik heb niks tegen Barcelona, Liverpool of Coutinho. Ik ben van mening dat je voor 160 miljoen een betere speler moet kunnen kopen dan Coutinho die simpelweg niet de meest constante speler is en de druk van de absolute top niet kent. Wat heeft Arsenal ermee te maken? Reageer inhoudelijk of reageer niet man.

7 januari 2018 om 01:40

Kom op gast, ozil presteert miss de laatste 5 wedstrijden weer naar behoren? En ozil is opeens de beste 10? Maanden geleden waren jullie Arsenal fans ozil beu en mocht hij snel vertrekken door zijn laksheid 😂

6 januari 2018 om 20:52

"weet hoe het is om in de absolute top te presteren"

Daar zijn ze het in Madrid zeker niet mee eens, tenzij je denkt dat Arsenal tot de absolute top behoort? Ozil is op veel vlakken een mindere keuze dan Coutinho, onder andere op voetballend gebied, dus valt deze beslissing van Barcelona te begrijpen.
Over het financiële aspect valt dan weer heel wat te zeggen, maar blijkbaar willen ze die 220 miljoen van Neymar koste wat kost uitgeven aan de specifieke spelers. Coutinho en Dembele moesten gehaald worden, dus hebben ze dat maar gedaan.

6 januari 2018 om 22:38

Zie je mij Arsenal een topclub noemen? Nee, waarom vraag je het dan? Iedereen praat elkaar zo leuk na met opinies. Ozil op voetballend vlak minder noemen dan Coutinho is lachwekkend. Coutinho heeft alleen een beter Schot. Hoezo moesten ze Dembele halen voor 150 miljoen? Het is maar een talentje van Dortmund. Barcelona betaald achterlijke bedragen voor spelers die het niet waard zijn.

7 januari 2018 om 01:39

*betaalt

Ik vraag het, omdat je het zou kunnen impliceren. Je hoeft niet zo op je tenen te zijn getrapt, meningen verschillen en jij hebt blijkbaar moeite om dat te accepteren. Meer nog, je gedraagt je neerbuigend naar anderen toe, dus hoef ik ook niet verder te reageren op je commentaar.
Ik kijk er alvast naar uit om Dembele en Coutinho in het shirt van Barca te zien spelen en geloof er alvast in dat ze er prijzen zullen pakken.

En de kloof met de top wordt alsmaar groter en groter met zulke absurde bedragen. Barcelona werd geprezen om hun La Masia en werd afkeurend gekeken naar Real toen ze Bale hadden gekocht maar Barcelona doet precies hetzelfde en heeft nog een ander ding nagedaan: verjonging. Met Ter Stegen, Umtiti, Ousmane, Alcacer etc en nu dus Coutinho. Maar als je de prijs vergeet is het een hele goede aankoop waar Barcelona mogelijk veel plezier aan gaat beleven, behalve in de dit seizoen in de CL want hij heeft al voor Liverpool gespeeld.

Waarom moet men nu gelijk spreken over het woord 'flop'???

ten eerste: Coutinho heeft heel erg goed gepresteerd bij Liverpool. Mensen die hem daar hebben zien spelen zouden alleen maar moeten toejuichen dat hij een grote stap maakt in zijn carriere.

ten tweede: dat men er uberhaupt over nadenkt dat deze gast gaat floppen?? Haha!!! Nogmaals: als je deze vent hebt zien spelen komt er gelijk 1 club in je koppie naar boven en dat is Barcelona. Hij heeft alles weg van een Barca speler.

Altijd dat zielige gehaat over en weer. Is het misschien een misgun? Is het misschien zo'n goede transfer dat mensen bang zijn, of zelfs zeer overtuigend zijn en het niet uit kunnen staan dat deze speler het ontbrekende stukje is voor Barca.

Barca staat wel leuk eerste, maar het voetbal zegt wat anders. Begin nou niet over een flop, te veel klasse en gelijkenissen met het barcaspel, haat dan nog op het grote bedrag.

Heeeerlijkk. Ik voel niet eens iets meer bij al die bedragen haha. Dembel, Messi, Suarez en Coutinho! Dat wordt smullen

Prima transfer, maar Coutinho had gewoon tot de zomer kunnen wachten. Hij mag straks geen CL spelen bv.

Als ik Liverpool was zou ik Mahrez oppikken als vervanger.

Mag Coutinho CL spelen voor Barcelona?

Nice nice nice gaan we veel plezier van hebben.

Zonde dat een mooie club als Barca deze bedragen uitgeeft aan een speler die nu net een half seizoen goed constant speelt, zelfde bij Dembelé. Ik snap dat de markt verziekt is, maar +- 160 miljoen is gewoon teveel voor een speler als Coutinho.

Ik vind niet dat Liverpool in paniek moet raken nu. Er zal een creatieve middenvelder moeten komen deze transferperiode, maar er valt vast wel ergens een bankzitter van de topclubs los te weken. Snap ook niet dat Liverpool geen ruil + geld heeft geregeld. Arda + 100 miljoen had een goede deal geweest.

Wat is Barca weer een koop club geworden zeg, tot 3 jaar geleden nog lieten ze geen mogelijkheid om Real op de korrel te nemen wanneer ze een speler kochten, nu doen ze gewoon weer lekker mee omdat er uit de jeugd geen spelers van niveau naar boven komen drijven, hopelijk hebben ze hiervan geleerd en beseffen ook dat je kan opleiden wat jij wilt maar talent heb je of heb je niet.

Man wat gaan ze hem bij Liverpool missen. De laatste weken heeft hij getoond waarom barca hem wil. Die moest je gewoon laten gaan je kon hem
Niet meer tegenhouden. Ik vind het een mooie reactie van klopp. Veel succes in barca!!

Goede aankoop met het oog op volgend seizoen en het behalen van La Liga en Copa del Rey...in de CL hebben ze niks aan Couthino terwijl Valverde toch veel met Couthino zal gaan spelen om hem in het systeem te passen.

Nu nog Eriksen halen en een goede verdediger en dan ziet het er gewoon weer een stuk beter uit.

Goed gedaan hoor voormalige bestuurders van Inter om hem met een fooi te voorkopen. Bij Liverpool moeten ze ook niet janken want ze hebben dikke winst gemaakt en niemand is 160 Miljoen waard!

6 januari 2018 om 22:51

Tja, dat zie je toch wel vaker met jonge spelers in Italie? Van oudsher gebeurt het dat spelers die elders grote meneren worden in Italie maar moeilijk hun draai vinden. Dennis Bergkamp, Wim Jonk, Robbie Keane en deze Coutinho werden geen droomhuwelijk met Inter, Kluivert, Bogarde en Reiziger werden geen groot succes bij AC Milan en Thierry Henry werd niet in zijn kracht gebruikt bij Juventus. Soms zit het mee, soms tegen. Snap niet dat je daar zo sarcastisch over moet doen.

Schandalig hoe FC Barcelona zijn naam verkwanseld. Ze zijn daar geen haar beter dan in Madrid. Dan laat je een eigen talent als Tiago Alcántara naar München vertrekken en geef je een paar jaar later wel 160 miljoen - doe focking normaal - uit aan een speler die niet eens tot de top 5 ter wereld hoort. Na de lachwekkende soap met PSG over Neymar en de manier waarop Barcelona spelers benaderd zonder medeweten van hun clubs heb ik steeds minder op met die club. Gewoon een ordinaire koopclub die het voetbal verziekt zoals Real, City, Chelsea, etcetera ook doen.

7 januari 2018 om 14:49

Je neemt vergelijkingen die totaal niet met elkaar passen. Eerst begin je over Alcantara (dat is ook alweer 5 jaar geleden bijna, andere situatie) om dan vervolgens over Neymar te beginnen (barca verkocht deze speler omdat de speler zelf weg wou). Wat hebben deze dingen te maken met de transfer van Coutinho naar Barca? Hoe link je deze zaken zelfs?

Ik moet het vragen: wat is er volgens jou zo ordinair aan Barca, City, Real en Chelsea?

Wat een belachelijk hoog bedrag! Natuurlijk een fantastische speler maar voor dit geld? De markt is ontploft.

Welk rugnummer verwachten jullie ?

7 januari 2018 om 02:18

Nummer 7 als arda gaat

Goede aankoop van barca nu nog cb en klaar😎

7 januari 2018 om 02:25

Mina is onderweg, we gaan echt veel plezier beleven aan deze spelers.. Ik denk dat hij heel kort nodig heeft om zich aan te passen.. Hele goede aankoop als een middenvelder in 200 wedstrijden bij 100 goals is betrokken. Kan niet wachten op de 11e om hem zien te spelen!!

7 januari 2018 om 02:30

Same hier coutinho past perfect in barcelona..mina ken ik echt niet nooit van gehoord

Coutinho heeft zijn droom uit laten komen. Hij is een geweldige speler die in elk team van waarde is.
Het was geen verrassing dat hij naar F.C Barcelona zou gaan, vroeg of laat.
De afgelopen maanden is naar een vervanger gezocht voor Coutinho en die zal er ook komen, of dat Mahrez, of Lemar of een ander??

Als Coutinho in augustus was vertrokken zou dit een grotere impact hebben dan nu het geval is (salah, v.dijk en Chamberlain) die hun draai hebben gevonden of nu pas aanwezig zijn.
Met Keita in aantocht denk ik dat F.C Liverpool een uitstekende middenvelder in huis heeft gehaald die van box to box snelheid en balvaardigheid heeft en uitstekende passes in huis heeft. Ik durf wel te zeggen dat Keita verder is in zijn ontwikkeling dan Coutinho was op deze leeftijd!

Met nog een goede c.vj en een heuse topkeeper de selectie gaan versterken verwacht ik dat F.C Liverpool een goede basis heeft om voor een top 3 notering te gaan in het seizoen 2018-2019 (droom van een titel ;-).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren