Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Huntelaar staat voor mij en ik houd hem bij me, heel normaal maar hij valt’

Laatste update:

AZ ging zondag in eigen huis onderuit tegen Ajax en de 1-2 van de Amsterdammers kwam uit een strafschop van Lasse Schöne. De Deen mocht aanleggen nadat Danny Makkelie voor een penalty floot na een duel tussen Pantelis Hatzidiakos en Klaas-Jan Huntelaar. De verdediger van de Alkmaarders zou zijn tegenstander hebben vastgehouden, maar hij is zich zelf van geen kwaad bewust.

“Ik denk dat er heel weinig was om een penalty voor te geven. Ik hoop dat hij (Makkelie, red.) het ook terugziet. De bal was aan hun linkerkant en ze wilden voorgeven”, blikt Hatzidiakos terug in gesprek met Voetbal International. “Huntelaar staat voor mij en ik houd hem gewoon bij me. Dat is heel normaal, maar hij valt ineens. De scheidsrechter wordt daardoor beïnvloed. Wat mij betreft was het heel weinig. Ik heb hem niet naar de grond getrokken of wat dan ook, ik houd hem gewoon bij me. Heel normaal.”

Hatzidiakos leek in de eerste helft nog uit te groeien tot matchwinner door binnen een paar seconden twee ballen van de lijn te halen. De tweede helft verliep door de Nederlandse Griek vanwege het veroorzaken van de penalty heel anders. Van een schwalbe van Huntelaar durft Hatzidiakos echter niet te spreken: “Ik heb geen idee. Ik heb het nog niet teruggezien, ik zou het niet weten.”

Ben jij het eens met Pantelis Hatzidiakos?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was duidelijk dat Huntelaar zich liet vallen. Als de schedsrechter daar in tuint, tja dan kan je daar als verdediger weinig aan doen. Gewoon slim van Huntelaar.

18 december 2017 om 16:25

In de eerste helft was een situatie waar je eerder voor een strafschop kon fluiten, maar daar liet Makkelie het na. Deze overtreding was wel erg licht in mijn optiek.

18 december 2017 om 16:36

Daar hielden beide spelers elkaar vast.

18 december 2017 om 16:43

Hey Ronald,
Zeker, maar dat gebeurt wel vaker bij het toekennen van en strafschop. Maar de situatie ansich vond ik in de eerste helft meer van een strafschop hebben, dan de tweede. Ik heb de beelden niet kunnen bestuderen, dus puur op wat ik na een keer + herhaling zag. En dan leek voor mij de eerste situatie eerder een dan die makkelijk gegeven pingel in de tweede helft.
Maar ik ben er niet rauwig om natuurlijk.

18 december 2017 om 16:53

In beide gevallen geen penalty. Zeker de eerste niet. Daar waren beide spelers aan het trekken. In het 2de geval houdt hij zeker vast maar heeft dit niets met de val te maken. Dit was een schwalbe van het ergste soort.

18 december 2017 om 17:23

Schwalbe ? Jij bent zeker Vincent Janssen ?
Ik begrijp de hele discussie niet, Hatsie doet zelfs beide armen om hem heen en houdt Klaas-Jan bij hem. Maar erg gewoon vind ik dat niet dat Huntelaar zich niet naar de bal kan bewegen. Gewoon vasthouden dus. Logisch dat Klaas zich laat vallen als ie wordt belet om bij de bal te komen. Een penalty van het zuivere soort. Daarvoor hoorde Ajax ook al een penalty te krijgen en de vrije trappen werden aan AZ wel ruimschoots toegekend en slechts mondjesmaat aan Ajax. Geen wonder dat Frenkie zei dat ie vond dat Makkelie partijdig voor AZ was, dat gevoel had ik ook.

18 december 2017 om 18:10

Iedereen begint steeds over het moment ervoor dat hij 2 armen om Huntelaar heen heeft. Dat verbaast me nogal omdat dat niet de overtreding is waar voor gefloten is. Hij liet Huntelaar daarna zo goed als los en ze hielden elkaar lichtjes vast. Het blijft natuurlijk een stomme actie om met 2 armen om iemand heen te hangen, maar dat is niet waar de penalty voor is gegeven.

18 december 2017 om 18:41

Janssen is een beetje allergisch als het om Ajax gaat. Het is vrij aandoenlijk om te zien hoeveel het je doet, ook wel weer klein en zielig trouwens.

19 december 2017 om 16:35

Mij was hetzelfde opgevallen, erg jammer van bepaalde lieden.

18 december 2017 om 16:50

Hij wordt vastgehouden waardoor een scoringskans wordt ontnomen, penalty dus. Wat word ik moe van alle (media) ophef hierover. Het is weer Ajax, dus weer onder het vergrootglas...

18 december 2017 om 17:03

Daar zit best wat in want tegen Zwolle deed de Griek precies het zelfde en toen ook werd hij bestraft. Maar ja toen schoot van Polen de bal in de tribune...

18 december 2017 om 17:39

Van der Brom legde in het interview na de wedstrijd de schuld ook geheel bij zijn eigen verdediger, die zo stom was zijn armen opzichtig te gebruiken en zo zelf aanleiding gaf voor de scheidsrechter om te fluiten. Die jongen moet niet zo zeuren en leren van zulke situaties. Gewoon z’n handen en armen thuis houden in het vervolg.

18 december 2017 om 17:21

Zijn armen gingen wel 'echt' om Huntelaar heen... was ook niet slim.

Gewoon met strakke arm beetje op de heupen van Huntelaar leunen was beter geweest.

18 december 2017 om 17:33

nog duidelijker was dat de Griek Huntelaar vast hield, scheidsrechter kon er gewoonweg niet omheen en gaf dus volkomen terecht de pingel

18 december 2017 om 17:54

mmmmh, Limboroy, die naam komt me bekend voor.

Jij komt toch uit Stramprooij, of die contrijen daar bij Weert? Oh ja nou weet ik het weer. Het TV signaal komt om de een of andere manier al jaten niet goed binnen bij jou in het dorp en daardoor zie jij standaard altijd hele andere dingen dan die de rest van Nederland heeft gezien. Mooi, dan snap ik dat je dit schrijft ja. Jij ziet standaard andere dingen.

18 december 2017 om 18:02

Ik zie gewoon de dingen die gebeuren, en nee kom niet uit die contreien die jij net noemt.
Blijft gewoon lastig voor supportertjes zoals jij die Ajax meer haten dan liefde hebben voor eigen club om objectief tot een oordeel te komen. Kan jij ook niks aan doen maar dat geeft niks.
Heel Nederland ziet gewoon dat die Griek Huntelaar vasthoud en hem blijft vasthouden. Volgens de regels vastgesteld aan het begin van dit seizoen is dat al genoeg voor een strafschop. Dat niet iedere scheidsrechter consequent is en er een geeft is een ander verhaal. Maar volgens de spelregels is dit gewoon een 100% strafschop

18 december 2017 om 18:24

Limboroy: ga jij nou niet voor heel Nederland praten. Was gewoon een onzinpenalty. Een cruciaal kadootje van de slecht fluitende Makkelie!

18 december 2017 om 22:09

kijk jij dan met je ogen dicht Lucunculus? of kijk je gewoon de andere kant op en ontkend dat de Griek Huntelaar omarmde?

18 december 2017 om 17:41

Als jij als verdediger al iemand met 2 armen om de middel vasthoudt voordat de hoekschop genomen is.Dan ben je direkt een target voor de scheids.

18 december 2017 om 18:31

Blablabla.

Was duidelijk een penalty. Het moment dat de bal bij Huntelaar kwam, was hij los ja.
De 3 seconden ervoor werd hij met beide!! handen vastgehouden.
Begin van het seizoen is aangegeven dat daarvoor een penalty wordt gegeven.

18 december 2017 om 23:05

Welk moment werd afgefloten dan? Niet dat vasthouden. De val werd bestraft. Niet het moment ervoor

19 december 2017 om 17:39

Doet dat er uiteindelijk toe? Overtreding is overtreding, toch?

Het was mooi geweest als de scheidsrechter 2 tellen eerder had gefloten, dan was het duidelijk penalty voor iedereen. Nu fluit hij later op het moment dat er niet heel veel aan de hand was, maar dat doet niet af dat de 3 sec ervoor wél gegronde reden was om penalty te geven.

Gerechtigheid is dit dan gewoon, toch?

"ik houd hem bij me", bedoelt hij dat hij Huntelaar gewoon vasthield? Ongeacht of Huntelaar makkelijk ging liggen of dat zulke dingen vaker gebeuren, als verdediger zou je slim genoeg moeten zijn om geen tegenstanders vast te pakken of de schijn te wekken binnen de eigen zestien meter. Daar kan Mike van der Hoorn met Balotelli alles over vertellen.

18 december 2017 om 16:27

Nee, meer tegenhield. Kon je ook goed zien op de beelden. Hij blokkeert Huntelaar als het ware met zijn linker arm.

18 december 2017 om 17:23

Gebogen arm ziet er uit alsof hij hem vasthoudt is ook niet slim. Gewoon strakke arm tot ter hoogte van de heup van Huntelaar.

18 december 2017 om 17:23

Toen gebeurde er ook helemaal niks en was het eigenlijk ook geen penalty.

18 december 2017 om 17:40

Jah maar verhinderde hij Huntelaar niet, wat was er dan gebeurt? Dan kon Huntelaar hem dus waarschijnlijk zo binnen werken want die verdediger was maar met 1 ding bezig en dat was niet met de bal!

18 december 2017 om 17:41

Misschien moeten ze Hatzidiakos bij AZ eens vertellen dat dit "bij me houden" in het strafschopgebied niet zo'n goed idee is. Scheidsrechters noemen dit namelijk "vasthouden" en kunnen dan een penalty geven. Na twee keer in een week mag je toch hopen dat Hatzidiakos hier iets van gaat leren.

18 december 2017 om 17:48

Ja, ik vind het ook vreemd; ik houd me met mijn armen bij me, maar het is geen overtreding??? Misschien niet iemand met je armen bij je houden in het vervolg.

18 december 2017 om 18:25

Betekent het dat je er toen ook mee eens was dat Balotelli die penalty kreeg?

18 december 2017 om 19:23

Tegen van der Hoorn? Ja, dat was echt dom verdedigen. Bedoel je dat moment? Ik weet nog dat ik heb zitten schelden op van der Hoorn dat hij dat zo makkelijk weggaf.

"ik houd 'm bij me" klinkt als vasthouden, los van het feit of het dat was pleit dat niet echt in z'n voordeel haha. Huntelaar valt makkelijk, Hatzidiakos geeft de scheidsrechter de mogelijkheid om te fluiten. Case closed.

18 december 2017 om 17:18

Je kan ook iemand bij je houden door je lichaam er tussen te zetten, dat is iets anders dan vasthouden.

18 december 2017 om 17:45

Nee hoor dan kan je nog naar achteren of naar links of rechts en dan ben je ook gewoon weg. Kortom hij zegt dat hij hem vasthoudt. Maar ja Ajax he? Dan heeft het fenomeen wel een mening.

18 december 2017 om 17:47

Dat is waar, maar hij stond in Huntelaar z'n rug en Huntelaar draaide weg, dus hier ging dat niet op. Ik bedoelde ook in deze situatie.

18 december 2017 om 17:54

Maar de beelden liegen er niet om toch? Hij omarmt Huntelaar met 2 armen en als Huntelaar zich los wurmt dan probeert hij hem terug te trekken met zijn hand, dus het komt dichter bij "vasthouden" dan "lichaam er tussen zetten". On: Wat een trietse reacties hier zeg. Zelfs van den brom en weghorst vonden het dom van hatzidiakos. Ajax won gewoon terecht. Begrijp best dat je als az/psv/feyenoord fan iets anders had verwacht na de 1-0 en Ajax zonder 4 van de 5 beste verdedigers, maar ze wonnen gewoon dik verdiend met een terechte penalty wat inderdaad een lichte overtreding was, maar overtreding = overtreding. Daarnaast was het pas de 50ste minuut, dus als je hem niet krijgt krijg je een ander verloop van de wedstrijd en had Ajax gezien hun spel waarschijnlijk ook gewoon gewonnen.

18 december 2017 om 20:14

Maar de enige route die Huntelaar wilde nemen was vooruit, dus dan kun je met je lichaam hem tegenhouden. Daar hoef je geen fenomeen of een ex moderator voor te zijn om dat te zien.

18 december 2017 om 22:32

Maar hij sloeg zn armen om hem heen, dat kan je gewoon op de beelden zien. Van de brom gaf dat overigens wel gewoon toe maar jij hebt er moeite mee geloof ik.

Ik houd hem bij mij, oftewel, ik houd hem vast zodat hij zich niet vrij kan bewegen, oftewel een overtreding. Dit zou niet de enige penalty moeten zijn geweest, dat deed hij in de eerste helft ook al. Het was daarnaast een wonder dat hij de wedstrijd zonder twee gele kaarten eindigde, schopte Dijks neer bij een veel belovende aanval en daarna nog een keer op randje 16, weet even niet meer welke speler. Frenkie de Jong kreeg wel meteen geel in de tweede helft.

18 december 2017 om 16:36

Ik denk dat we niet mogen klagen over de arbitrage. Het meest bepalende moment was de strafschop en die kregen we "makkeli(e)jk".

18 december 2017 om 16:39

Ik denk dat dat een fair assessment is. Laat natuurlijk onverlet dat AZ het ook gewoon zelf heeft laten liggen, vooral die kans van Friday moet er gewoon in op elk niveau. Wat mij betreft gewoon per komende periode afscheid nemen van Fred, want dit kan echt niet.

18 december 2017 om 16:47

Precies, ik hoorde allerlei mensen zeggen dat Ajax zoveel beter was, maar in de samenvatting zag ik dat niet terug. Ik denk dat een gelijk spel in ieder geval een juiste afspiegeling van de kansenverhouding zou zijn, maar goed als je kansen mist zoals Friday, dan houdt het natuurlijk op en verdien je niet.

18 december 2017 om 16:50

Ik vind van wel, voor de 1-0 van AZ moet Frenkie een vrije trap krijgen, die krijgt hij niet, waardoor we balverlies lijden en uiteindelijk de corner en penalty tegen krijgen. De hele wedstrijd mocht AZ alles en Ajax niks. Ik vond Makkelie heel matig fluiten, maar wel in het nadeel van Ajax.

18 december 2017 om 16:54

"Maar in de samenvatting zag ik dat niet terug." In een samenvatting zie je 10 van de 90 minuten, dus dan kan je er niks over zeggen lijkt me. Ajax had de wedstrijd na de 1-0 onder controle en eigenlijk kreeg alleen friday nog een echt goede mogelijkheid op een goal. Huntelaar had er na de 1-0 minimaal 3 moeten maken + een penalty. Qua kansen en qua spelbeeld won Ajax dik verdiend. Het was dat de laatste pass vaak net niet goed was (en dat laten ze niet zien in een samenvatting).

18 december 2017 om 17:06

"in een samenvatting zie je 10 van de 90 minuten,"
Dat klopt. Daarom zei/schreef ik ook dat ik de wedstrijd "helaas" niet heb kunnen zien, dus dat ik afga op de samenvatting. Dat geeft vaak een vertekend beeld.

18 december 2017 om 18:28

Voorafgaand aan de penalty van Ajax wordt ook een overtreding gemaakt door Ajax. Makkelie laat onterecht door gaan en Ajax kreeg een onterechte strafschop. Waren 2 cruciale fouten in het voordeel van Ajax. En nog is het niet genoeg voor je? Wees blij dat Makkelie floot want Huntelaar was ouderwets aan het schaven en beuken en dag liet Makkelie steeds onbestraft. AZ mag zich terecht beklagen

18 december 2017 om 18:33

@de steek, je zag het niet terug in de samenvatting, om dat behoorlijk wat momenten en kansen niet voorbij kwamen. Zo ging Kluivert nog alleen op de keeper af met een goed schot, kwam niet voorbij in de samenvatting. Nog veel erger er kwam een vrij bepalend moment niet voorbij in de eerste helft. Nog veel erger, maar dat vergeten de AZ fanboys. Opening van rechts naar links. Bal vliegt over van de beek en svenson heen, en daarachter gaat Kluivert alleen op de keeper af. Svenson struikelt over zijn eigen poten. Van de beek doet niets, geen uitgestrekte arm, niet breed maken echt helemaal niets. En wat doet onze vriend Makkelie, die fluit voor een overtreding. Dat is in mijn optiek ook het moment dat Ajacieden er klaar mee waren. Want Svenson mocht Kluivert keer op keer uit balans brengen zonder dat dit een overtreding opleverde, Frenkie mocht keer op keer in de mangel genomen worden zonder dat het een overtreding oplevert, maar wij werden terug gefloten omdat een speler door zijn eigen onhandigheid tegen van de beek aan valt. Zelfs de commentator begreep er echt helemaal niets van waarom afgefloten werd. Het sloeg werkelijk waar alles. Wat het penalty moment betreft. Hij heeft echt 100 keer tegen Ajax voor soort gelijke overtredingen gefloten. Was ook niet veel aan de hand. Maar andersom en de wereld is te klein.

Als verdediger moet je dit natuurlijk niet doen in zo'n situatie... Maar het vallen was wel een beetje 'lozano-achtig'! Errug makkelijk hoor..!

Slimme jongen wat betreft taalgebruik, ontkent en bekend niks door te zeggen "ik houd hem bij me". Of het nu wel of geen penalty was, dit soort dingen moet je niet te vaak doen bij ervaren spitsen. Je kan één keer je armen om zijn middel leggen, maar bij een tweede keer wordt daar absoluut gebruik van gemaakt om wat uit te lokken. Ik weet nog wel hoe Baloteli een keer een ipon maakte op Dijks en zelf een penalty ermee versierde. Meestal kom je er mee weg in de Eredivisie omdat de meeste spelers die ervaring missen, maar Klaas niet.

Je mag hem “niet bij je houden” hatzediakis!
Deze jongen komt ook buiten het veld niet echt intelligent over, dankzij deze uitspraken.

Los gezien van deze situatie vind ik dat verdedigers veel meer wordt toegestaan dan aanvallers.
Bij corners heeft het bijkans meer weg van een korfbal wedstrijd dan van voetballen. Arm om de tegenstander zonder naar de bal te kijken en wegduwen en vasthouden vinden we "gewoon" Maar als een aaanvaller ook maar het kleinste duwtje geeft , wordt er wel afgefloten.

Het was absoluut geen penalty, maar Huntelaar is zo'n venijnige spits. Hij is echt dodelijk en het is een goede zet van Ajax geweest om hem terug te halen. Als Feyenoorder ben ik er wat betreft de onderlinge duels/concurrentiestrijd niet blij mee, maar ik kan zo'n echte nummer 9 wel waarderen.

Weinig hebben het er over dat precies een wedstrijd voor die van Ajax Hatzidiakos precies voor het zelfde gestraft werd tegen Zwolle. Door dat van Polen de pingel miste praatte er niemand meer over...Beide gevallen waren zeker heel makkelijk gefloten, maar v.d Brom heeft zelf toegegeven dat het vasthouden een probleem is van de jonge Griek.

Hij maakte ook fouten in het nadeel van Ajax, maar dat neemt niet weg dat dit geen pingel was. Wat laten mensen zich soms toch beinvloeden door hun eigen psyche zeg. Amusant om te lezen

Als ik alle supporters mag heloven die geen Ajaxfan zijn slaapt het hele scheidsrechterskorps onderhand in een Ajaxpyama. Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van al dat gemekker. Het verhaal is simpel als je meer scoord als je tegenstander win je de wedstrijd. Kortom Psv Az Feijenoord moeten gewoon de hand in eigen boezem steken en zelf beter voetballen.

Duidelijkere pingel dan deze is er niet. De Griek houd hem overduidelijk vast zodat Huntelaar nergens heen kon gaan.

Het was gewoon een duikeling en Makkellie trapte erin. Niet de eerste goedkope beslissing die Ajax mee heeft gekregen in een wedstrijd waarin het beide kanten op kon gaan.

18 december 2017 om 21:11

De ene keer krijg je wat mee, de andere keer wat tegen. Het was nu licht, maar het was wel vasthouden dus je kan er voor fluiten.

18 december 2017 om 22:13

Het was gewoon een overtreding en dus een terechte strafschop,
De enige keer dat Ajax mazzel had met de arbitrage was de veelbesproken wedstrijd tegen Utrecht, dat was pas een goedkope pingel.

'ik hou hem bij me'...wat dus als insinueert dat hem KjH vasthield....dat is nou precies de reden waarom je een strafschop tegen krijgt.

Als Balotelli het doet is het slim en een penalty maar owee als een Ajaxspeler het doet. Was gewoon niet handig van de verdediger. Daar kan v.d.Hoorn over meepraten.

Zeer makkelijk gegeven, maar ik zou ook niet durven te zeggen dat de penalty onterecht is. Het is gewoon dom van die Griek om beide z'n armen om Klaas-Jan heen te slaan, dan let de scheidsrechter direct op je. Overigens vraag ik me af wat er was gebeurd als hij niet vastgehouden werd, dan had Huntelaar er waarschijnlijk een stuk beter voor gestaan.

Niet elke strafschop hoeft veroorzaakt te worden door een harde tackle of een duw. Dat de bal hier makkelijk op de stip ging is waar, ik laat even in het midden of het wel of niet terecht is.

Maar.. een schwalbe zou ik het niet durven noemen, de overtreding is er namelijk wel. Hij laat zich makkelijk vallen, maar krijgt daar wel aanleiding toe.

De meeste mensen prijzen Huntelaar voor zijn geslepenheid en ervaring, maar er zijn ook een hoop mensen die zich nu afkeren van Klaas-Jan. Ik durf te wedden dat wanneer dit zou gebeuren bij Weghorst, Jorgensen of Luuk de Jong, diezelfde mensen roepen dat het een duidelijke penalty is..

Bij je houden is vasthouden is geel.

20 december 2017 om 16:30

en een strafschop!

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom hier zoveel discussie over is. Huntelaar komt, door de AZ-verdediger, nooit meer bij de bal. Hij laat zich daarop vallen inderdaad, maar dat is alleen om te laten zien aan Makkelie dat hij daadwerkelijk vastgehouden wordt.

In mijn ogen is dit dan ook een no-brainer. 100% strafschop!

Hij zeurt best wel. Hij houdt KJH vast en dat mag nou eenmaal niet. Dat er wat theater wordt gemaakt doet niets af aan het feit dat hij zijn tegenstander nou eenmaal niet vast mag houden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren