Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ronaldo heeft weinig techniek, ik was veel beweeglijker’

Laatste update:

Grêmio neemt het zaterdag in de finale van het WK voor clubteams op tegen Real Madrid en zal zich moeten wapenen tegen het gevaar van onder anderen Cristiano Ronaldo. Trainer Renato Gaúcho vindt de Portugees een uitstekende aanvaller, maar vindt hem ook weer geen wereldtopper, zo vertelt hij aan ESPN.

“Ronaldo is een monster, een geweldige speler, maar hij werkt vooral hard aan zijn kracht en heeft niet veel techniek. Kijk maar eens als hij bij Real vanaf links naar binnen trekt; er komt vrijwel nooit iets van terecht. Ik was beweeglijker, want ik kon ook op rechts en in de as spelen”, aldus de 55-jarige Renato, die voor onder meer Flamengo, Fluminense en AS Roma speelde. Hij werd in 1987 verkozen tot de beste speler van de Braziliaanse competitie.

“De huidige generatie kijkt vooral op tegen Ronaldo”, vervolgt de oud-rechtsbuiten. “Deze generatie heeft mij duidelijk niet zien voetballen. De oude generatie wél en heeft echt wel een andere mening. Ik zou Ronaldo bijvoorbeeld weleens willen zien bij de clubs waar ik gevoetbald heb, kijken of hij dan ook kampioen wordt, in de omstandigheden waarin wij verkeerden met drie, vier maanden salarisachterstand.”

“Ik zou in de huidige tijd wel een weekje voor Real Madrid willen voetballen, op een veld van topconditie en met de spelers die Ronaldo naast zich heeft staan. Want dat zijn monsterlijke ploeggenoten”, besluit Renato. De 41-voudig international van Brazilië zette voor de eeuwwisseling een punt achter zijn carriere en was vervolgens trainer van Fluminense, Vasco da Gama, Bahia, Atlético Paranaense en dus Grêmio.

Denk jij dat Real Madrid het club-WK wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft dat beweeglijke opgeofferd voor het worden van de monster die hij nu is. Men vergeet altijd de CR7 voor Real.

15 december 2017 om 19:31

Ja de Ronaldo die 100 schaarbewegingen nodig had om 1 man voorbij te kunnen... Ronaldo is een geweldige speler maar is nooit een sterke technicus geweest. Hij heeft t altijd van zijn snelheid en traptechniek moeten hebben..

15 december 2017 om 19:56

Zijn dribbeltechniek van zijn manchester united periode is niet bijzonder en oogde vrij houterig en geforceerd. Hij is nou eenmaal geen braziliaan die hebben net iets lossere heupen

15 december 2017 om 20:01

Haha wat een onzin. Cristiano speelde bij United als een pure straatvoetballer. Bijna nooit zoiets gezien in Engeland. Het kan anders ogen door zijn lengte, maar die man was toen pure techniek.

15 december 2017 om 22:30

Tsjah het is maar wat jij pure straatvoetbal noemt.. Ik vond zijn bewegingen maar houterig en dat is mijn persoonlijke mening. Waar ik vandaan kom moet je wel met wat beters komen dan hij heeft gedaan. Zlatan is bijvoorbeeld ook een lange speler maar bij hem oogt het dan weer niet geforceerd (techniek). Het gaat niet alleen om de trucs maar ook om hoe je lichaam beweegt tijdens het uitvoeren waardoor iemand sneller het bos ingaat.. Een echte straatvoetballer weet wat ik bedoel.. Het komt over alsof hij youtube ging kijken om die moves te leren.. Bij neymar heb ik dat gevoel toch net ff wat minder.. Die stuurt echt letterlijk iedereen het bos in 1 tegen 1

15 december 2017 om 20:21

ach ach ach, wat deze man zegt is heel dom. Je weet dat je deze man niet moet uitdagen op deze manier. Ik voorspel een hattrick van fenomeno ronaldo

15 december 2017 om 22:56

Er is maar 1 ronaldo fenomeno en dat is de braziliaan haha. Het stuk waarin hij de verschillen in omstandigheden naar voren brengt, klopt dan weer wel.

15 december 2017 om 20:51

Hij heeft gewoon gelijk die man.
Wat hij bij manchester liet zien was leuker en minder effectief.
Hij heeft nu zijn sterke punten heel sterk gemaakt en de rest van het team moet zorgen dat zijn zwaktes worden opgelost.
Maar kijk inderdaad maar eens hoe vaak hij faalt als hij naar binnen komt.
Een robben is daar 10 keer beter in.

15 december 2017 om 20:36

Hem kennen is geen argument om kwaliteiten te vergelijken.
Ronald is tegenwoordig toch wat houterig? Dat heeft hij gedaan om een fysiek beest te worden.
Verder vind ik zn verhaal nergens op slaan. Ronaldo heeft t ook bij zn land laten zien en Portugal stelt niet veel voor...

15 december 2017 om 22:58

Jij vindt portugal niks voorstellen? Zou toch even nog een keer naar hun selectie kijken als ik jou was...

16 december 2017 om 11:39

Portugal heeft een prima selectie hoor. Niet zo goed als de absolute top ik zet ze toch wel in de top 10 hoor.

16 december 2017 om 20:25

Op Ronaldo na valt t allemaal best tegen. Pepe was tijdens dat toernooi nog wereldtop. Verder wat aardige spelers, maar geen wereldtop. Wel een heel degelijk elftal met een uitgekiend strijdplan. Maar is het een geweldige selectie? Mwoah

15 december 2017 om 21:10

Deze man zegt iets heel zinnigs. Vroeger en nu zijn totaal niet te vergelijken. Vroeger gold er een maximum van drie buitenlandse spelers. Dat zou in het huidige voetbal betekenen dat praktisch geen enkele topclub meer normaal zou kunnen fungeren. Daarom was wat Cruyff en Maradona deden ook zo ongelooflijk knap. Alle teams waar zij speelden werden zo veel beter en behaalden internationale prijzen. Moet je je voorstellen dat Ronaldo bij Ajax komt te spelen. Denk je dan werkelijk dat ze wel potten gaan breken in Europa? Ronaldo is inderdaad een monster maar in mijn ogen geen Cruyff, Maradona of Pelé.

Ik vind het echt irritant dat sommige mensen denken dat Ronaldo alleen goals is en verder niks..
Volgen ze Ronaldo vanaf 2014 ofzo???

Als ik sommige mensen mag geloven is Ronaldo een houtenklaas die als hij een Akka probeert zijn voeten breekt op 60 plekken.

Ronaldo is zakelijker gaan spelen hij is 32 en word over 2 maanden 33, de meeste spelers die als beste ooit worden beschouwd waren op die leeftijd al aan het afbouwen terwijl Ronaldo nog steeds gewoon bij de top 2 behoort en dit omdat hij zakelijker is gaan spelen

15 december 2017 om 19:35

Maar hij zegt toch niets verkeerds. Wat bied Ronaldo dan allemaal nogmeer?

15 december 2017 om 20:06

Assists
Combinaties
Looplijnen
...
Ik zie dat je een barca fan bent dus je bent al bevoordeeld ..

15 december 2017 om 23:04

@nebula Ronaldo is al bijna 5 jaar zoals ie nu is qua stijl dus dat het met afbouwen te maken heeft, geloof ik niks van. In zijn United tijden bracht hij meer entertainment imo en daarom kijk ik voetbal. Dat zie ik niet meer in hem, puur resultaatvoetbal. Goals above all. Trouwens, dat Busi een barca fan is betekent even weinig. Beantwoord zijn vraag en verleng dat lijstje.

15 december 2017 om 19:35

Top 2? Pardon? Volgens mij bedoel je nummer 1! Hahah

15 december 2017 om 19:36

Precies! En het lijkt mij zeker een type Giggs die dit volhoud tot zijn 37ste.

Weinig techniek en geen wereldtopper... hoe geflipt moet je zijn om dit te durven stellen.

15 december 2017 om 19:57

Ach men praat elkaar maar na als het om Cristiano gaat. Kijken zelden tot nooit een hele wedstrijd, hooguit de doelpunten. Natuurlijk zie je dan niks. Willen graag overkomen als de "voetbalkenner" door het "pure spelletje" zogenaamd te snappen.

Cristiano heeft absoluut een geweldige techniek. Cristiano heeft bij United abnormale dingen laten zien. Dingen die Ronaldinho heeft gedaan. Cristiano speelde in Engeland zoals bijna geen enkele speler daar ooit heeft gedaan, als een echte straatvoetballer. Geweldige acties en trucjes. En ja, trucjes vallen ook onder techniek. Of kan Sjaak Polak die trucjes? Nee omdat zijn techniek niet goed genoeg is.

Uiteraard lukken de acties van Cristiano niet echt vaak meer, maar techniek heeft ie nog steeds. Zijn first touche en aannames zijn vaak geweldig, daarvoor moet je ook een geweldige techniek voor hebben. Maar kom op, de meeste spelers bouwen af op zijn leeftijd. Cristiano daarentegen is nog steeds op wereldniveau. Daarnaast heeft hij naast de doelpunten nog steeds ontzettend veel aanvallende dreiging. Dat zie namelijk wanneer je de (gehele) wedstrijden van Real Madrid kijkt. Is toch altijd wel 1 van de, anders dé, gevaarlijkste speler van Real.

Tuurlijk heeft Cristiano dit een beetje over zich heen geroepen. Men wilt graag overdreven kritisch op hem zijn en zijn prestaties bagetaliseren door zijn uitspraken en gedrag. Maar laten we aub gewoon objectief blijven. Cristiano is zonder twijfel 1 van de beste voetballers ooit.

15 december 2017 om 20:03

Klopt ! En de Ronaldo onder Pellegrini en Mourinho was al helemaal gruwelijk ! Die was minder met trucjes bezig maar kwam wel ongelooflijk vaak een heleboel spelers langs en scoorde ook nog ontzettend veel. Ik vond hem in die periode het gevaarlijkst van allemaal. Het is jammer dat Barcelona toen een van de beste ploegen ooit had want nu wordt die Ronaldo vaak vergeten. Je slaat de spijker op zn kop met je reactie want het is best bijzonder dat Ronaldo nog steeds van wereldniveau is op zijn leeftijd.

15 december 2017 om 22:32

Ronaldinho zijn techniek vergelijk je met CR7, hoe durf je! SRKurd ik neem jou niet meer serieus.

15 december 2017 om 23:09

Zoals Ronaldinho heeft gedaan? Even niet gek gaan doen aub. Ronaldinho had veel betere techniek en toepassing ervan dan Ronaldo ooit heeft gehad of zal hebben. Ik kijk vrij vaak wedstrijden van Real. Ik vind zijn entertainment hoeveelheid gemiddeld wel meevallen. Er zitten af en toe leuke wedstrijden tussen maar ook veel saaie. Hiermee doel ik op entertainment, niet prestatie. Hij presteert namelijk buitengewoon (behalve la liga dit seizoen).

16 december 2017 om 03:59

Srkurd, wat zeg jij nou? Het zijn juist alleen de doelpuntensamenvattingen die Ronaldo geweldig doen lijken. Buiten de doelpunten om is hij vrij beperkt voor ;'de beste van de wereld'.

Die man heeft helemaal gelijk. Ronaldo is een geweldige doelpuntenmaker maar heeft in de verste verte niet de techniek van bv Messi Maradona Platini etc.Kijk bv maar eens naar zijn vrije trappen die bijna altijd (hoog) in de tribune belanden. Hij maakt er maar 2 vd 100 en dat is dan ook nog eens een lucky omdat de bal van richting werd veranderd of de keeper niet vrijuit ging. Hij wordt enorm overschat en pakt de individuele prijzen omdat hij mede dankzij ploeggenoten teamprijzen heeft gewonnen.En ik heb hem ook nog nooit een briljante assist zien geven.

15 december 2017 om 19:58

Prima opmerking "fanclub barca", de afgelopen paar jaar geen voetbal meer gekeken zeker?

15 december 2017 om 20:09

Als je Ronaldo nooit een brilliante assist hebt zien geven dan kijk je voetbal met je gezicht tegen de muur serieus,

PS. Waarom haal je zijn vrijetrappen bij United er niet bij en de negatieve van Real madrid er wel bij???

15 december 2017 om 20:09

Grappig dat je techniek aan een vrije trap koppelt. Zyech ook geen techniek dan?

En daarbij wederom leuk dat men wereldtop alleen met techniek associeert. Snelheid? Explosiviteit, springkracht, leiderschap, meeverdedigen, balafpakken, % balverlies, tactiek etc telt allemaal niet. Het gaat alleen op techniek. Grapjas.

Ach je naam.. Waarom ga ik hier ook op in.

Beetje Ronaldo aan het triggeren op deze manier. Geen probleem, hopelijk heeft Ronaldo dit gehoord en knalt die er morgen 2 in of een hattrick. Speciaal voor deze meneer hoop ik dat Ronaldo een doelpunt maakt waar die 2 of 3 man passeert. Zou leuk zijn. Gaat wel lastig worden denk ik morgen. Braziliaanse teams zoals Gremio mag je nooit onderschatten. Spelen met veel passie. Heb ze niet gezien tegen Pachuca, maar daar hadden ze wel een verlenging voor nodig om te winnen. Real is wel morgen aan hun stand verplicht om de finale te winnen. Maar vergeet vorig jaar niet, Real had het gigantisch lastig met Kawashima Antlers in de finale met die gekke Gabu Shibasaki die nu bij Getafe speelt. Gelukkig won Real hem nog in de verlenging, maar het had ook anders kunnen lopen.

Ronaldo, die bij United een showman en dribbelaar was, Ronaldo die in zijn eerste jaren bij Real ongelooflijke rushes en dribbels had heeft geen techniek? Vraag me af wat deze man onder techniek verstaat. 🤔 Zelfs nu op 33 dit jarige leeftijd komt Ronaldo zijn mannetje vaak zat voorbij op links..misschien niet zo mooi met body feints a la Messi maar het lukt m wel hoor ! Naast dat ie een heleboel belangrijke doelpunten scoort.

15 december 2017 om 20:03

Daar gaat het juist om.. Het is niet meer bijzonder wat ronaldo doet en zal ook niks bijzonders meer worden dan goals en hattricks. Hij is een beest in doelpunten maken dat klopt maar als ik een kaartje krijg om ronaldo te zien voetballen verkoop ik het kaartje met gemak! Dan verrast lionel messi mij tenminste nog soms. ik kijk liever naar neymar zijn techniek/souplesse maar ieder zijn ding.

15 december 2017 om 20:07

Tja dat is hoe jij er tegen aan kijkt maar je zou ook kunnen stellen dat het bijzonder is hoe 1 speler zichzelf 3x opnieuw kan uitvinden en nog steeds wereldtop kan zijn. Bij United showman, Bij Real in zijn eerste jaren werkelijk ongelooflijk. Hij had gewoon alles! En nu op 33 nog steeds enorm gevaarlijk. Ik zou zo'n legende elk weekend willen aanschouwen als het kon.

15 december 2017 om 20:25

Want hattricks maken is een normale zaak?

15 december 2017 om 22:33

Intikkers en penaltys wel ja.. Met af en toe een leuke treffer poeh poeh! Dan ga ik liever naar parijs naar neymar kijken.. Dan krijg ik tenminste gegarandeerd een show

16 december 2017 om 00:23

Haha nu weet ik ook weer dat jij niet serieus te nemen bent. Dat mensen nog steeds zulke borden voor hun kop hebben zeg..

de beste man heeft gewoon gelijk wat betreft de techniek van ronaldo. het ziet er meestal ook niet uit wat ronaldo qua techniek laat zien. heel houterig en geforceerd. daarbij hij komt zelden een mannetje voorbij. ook in zijn manunited tijd. ik heb het over functionele techniek om een speler uit te spelen en niet over koptechniek, traptechniek en aannames etc. toen cruijff zei dat van nistelrooy geen goede voetballer was kreeg hij ook alles over zich heen maar als je goed nadenkt heeft hij ook gelijk. dit is wat die trainer van gremio ook bedoelt, c. ronaldo, luis suarez, v. nislerooy zijn geen goede voetballers. het zijn killers voor het doel maar zet ze op 10 en ze verzuipen

Zidane vind k persoonlijk vele malen beter als ronaldo. Wat een techniek en dribbels. Voor mij de beste ooit.

Gaucho heeft echt gelijk. Straat voetballen kan Ronaldo echt niet. Ik zag ooit zo,n filmpje op YouTube waarin hij een kind zat te dollen met een masker op een vierkant afgetekend op een plein. Toen ik zag dat hij het was schrok ik echt, hij was uiteraard de betere😏 Maar technisch gezien kwam het echt meer in de buurt van een houterige pop dan s'werelds beste voetballer. Aan de andere kant is meneertje Gaucho gewoon jaloers.

Ronaldo is misschien niet zo goed met de bal als Messi en misschien niet de meest technische speler, maar deze man is wel een pure doelpunten machine geweldige looplijnen sterk in de lucht goed met links zijn positie spel is ongekend misschien wel de beste doelpuntenmaker ooit!

Het is echt grappig dat een speler vaak wordt beoordeeld op dribbels. In de aanval heb je maar twee dingen: assists en goals. Leuk dat je kan dribbelen, maar hoeveel assists en goals maak je? Aan het einde van de wedstrijd wint een club op doelpunten en niet op balbezit of dribbels. Dus hou die hippy commentaar voor je

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren