Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV morst opnieuw dure punten in heus voetbalgevecht

Laatste update:

PSV heeft zich woensdagavond niet weten te herstellen van de nederlaag die het afgelopen weekeinde leed tegen Ajax (3-0). Het elftal van Phillip Cocu speelde op bezoek bij FC Groningen een uitstekende eerste helft, maar gaf een riante voorsprong na rust toch nog weg: 3-3. Ajax kan PSV donderdag bij een zege op Excelsior naderen tot op vijf punten.

Cocu voerde de nodige wijzigingen door in zijn basiself ten opzichte van de verloren wedstrijd in Amsterdam. Derrick Luckassen en Gastón Pereiro moesten in het hoge noorden genoegen nemen met een reserverol, terwijl Jürgen Locadia vanwege blessureleed niet beschikbaar was. Dat leverde basisplaatsen op voor Bart Ramselaar, Steven Bergwijn en Luuk de Jong. PSV bleef ongeslagen in zijn negen laatste ontmoetingen met Groningen en zat woensdagavond ook al vroeg op rozen.

Marco van Ginkel opende na zeven minuten spelen de score met een afstandsschot waar Padt zich op leek te verkijken, waarna Ramselaar niet veel later na een combinatie met Bergwijn ook voor de 0-2 tekende. Groningen begon zonder sterspeler Mimoun Mahi en kwam er aanvankelijk niet aan te pas voor eigen publiek. Toch deed de ploeg van Ernest Faber op het half uur plots wat terug via een benutte vrije trap van Yoëll van Nieff. Doordat Django Warmerdam daarna echter een overtreding beging op Hirving Lozano, kon Van Ginkel nog in de eerste helft vanaf de strafschopstip de voordelig marge van twee weer in ere herstellen voor het bezoek.

Groningen weigerde zich echter neer te leggen bij een nederlaag. Faber bracht na de onderbreking Mahi alsnog binnen de lijnen, terwijl ook Lars Veldwijk als invaller zijn opwachting maakte. PSV werd in de eerste minuten van het tweede bedrijf ver teruggedrukt op eigen helft en moest negen minuten na rust opnieuw een aansluitingstreffer incasseren. Veldwijk liet Jeroen Zoet kansloos vanaf elf meter, nadat Van Ginkel de bal uit een hoekschop op zijn arm had gekregen in zijn eigen strafschopgebied. Groningen mocht daardoor weer hopen op een resultaat, maar kwam evenwel goed weg toen pogingen aan de andere kant van De Jong en Van Ginkel onschadelijk werden gemaakt door Padt.

Voorts ontwikkelde er zich een heus voetbalgevecht in het Noordlease Stadion. Zoet kon maar ternauwernood voorkomen dat Jesper Drost kon scoren na goed voorbereidend werk van Veldwijk, terwijl Lozano het doel van Padt op een haar na miste. Even later verwerkte Zoet een afstandsschot van Mahi tot hoekschop. PSV kreeg daarna weer iets meer grip op het duel, maar liet via Bergwijn na om een beslissing te forceren. Groningen mocht daardoor hopen op een punt en sloeg in te slotminuut toe via Mike te Wierik, die kon scoren na een hachelijke situatie voor het doel van Zoet.

Had PSV de zege verdiend?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heerlijk groningen. Die laffe cocu met zijn 6 verdedigers mooi afgestraft en wat een naar ventje is die lozano. 20 keer per wedstrijd ligt hij op de grond alsof het einde carriere is. Morgen winnen en we staan op 5 punten!

13 december 2017 om 20:26

Ach heb jij de wedstrijd gezien man. Wat zit je nou te praten

13 december 2017 om 20:27

Ja zeker. Die lozano lag bij elk zuchtje wind te rollen alsof hij nooit meer kan opstaan. Niet alleen vandaag maar bijna elke wedstrijd.

13 december 2017 om 20:27

Mooi samengevat toch?
Volgens mij heeft hij inderdaad 90 minuten gekeken.

13 december 2017 om 20:29

Hele grote onzin dit. Werd bij die overtreding bij de pingel en op het einde ook echt geraakt. Is verder 1/2 keer naar de grond gegaan waar je ook gewoon voor kan fluiten. Niks rollen/duiken.

13 december 2017 om 20:34

Niks rollen/duiken is ook overdreven. Waarheid ligt in het midden, maar kan niet zeggen dat Lozano zich helemaal niet aanstelde.

13 december 2017 om 20:26

Groningen eindelijk is geknokt tot het einde! Zeker de 2e helft was sterk van ons!!! Dik verdiende 3-3 en terecht tegen dit laffe Psv... Tijdrekken tijdrekken tijdrekken, dat is alles wat ze konden vandaag.

13 december 2017 om 20:34

Haha nee dat doe Groningen nooit 😂😂

13 december 2017 om 20:35

Vandaag niet nee

13 december 2017 om 20:45

We staan praktisch nooit voor dus nee erg vaak doen we het niet😉
Maar wat een lekker puntje dit. Genieten!

13 december 2017 om 23:34

Voetbaltjer, geen schande als je de begrotingen naast elkaar legt! Als psver zou je je moeten schamen.

13 december 2017 om 20:26

Er is niks lafs aan een voorsprong verdedigen😂😂😂 Waarom snappen mensen dat gewoon niet?

13 december 2017 om 20:28

Dit noem jij een voorsprong verdedigen? Voor alle andere fans heet dit gewoon vies tijdrekken al heel vroeg in de wedstrijd. Kampioen onwaardig lijkt mij.

13 december 2017 om 20:30

Kampioen zijn ze dan ook niet.

13 december 2017 om 20:31

Precies, voorsprong verdedigen is niets mis mee maar als de verdediging langs alle kanten kraakt ga je toch niet terug lopen? Kunnen wij bij Ajax over meepraten, overkomt ons ook elke seizoen opnieuw.

13 december 2017 om 20:32

jime, er is een groot verschil tussen een voorsprong verdedigen. En een wedstrijd beginnen zoals Psv deed, alsof je een voorsprong moet verdedigen tegen Real Madrid in de CL bij wijze van spreken. Het defensieve spelletje, begint Psv toch aardig op de breken.

13 december 2017 om 20:33

@mrkos

Maar als Oranje er mee de wereldtitel binnenhaalt in Brazilië sta jij te juichen.

13 december 2017 om 20:35

Mrkos, jij bent vast alle keren vergeten dat die extra verdediger erbij wel hielp? Jij stond vast ook niet te springen en te juichen toen Cocu dat in de CL deed in '15-'16? Of vond je het toen ook 'kampioensonwaardig'? Ohja en als tijdrekken kampioensonwaardig is, dan verdiende Feyenoord het kampioenschap vorig jaar ook niet, Real Madrid de CL niet, Chelsea de PL niet en Manchester United de EL niet.

13 december 2017 om 20:35

Welke wedstrijd heb jij gezien? PSV tikte Groningen eerst deel Vd wedstrijd helemaal weg. Niks laf aan de wedstrijd beginnen.. De laatste 10 minuten, die waten laf

13 december 2017 om 20:36

Sulejmanii, PSV begon de wedstrijd furieus en trapte er daarom ook twee in. Heb je de wedstrijd gezien vraag ik mij dus af? En een voorsprong verdedigen versus RM is net zo belangrijk als tegem FC Groningen. Helaas snappen velen Nederlanders met jou dat niet.

13 december 2017 om 20:37

@sulejmanii

Daar begint het wel op te lijken ja. En het lijkt me een stuk lastiger om nu weer om te schakelen naar goed voetbal dan andersom. Ik vraag me af of PSV niet al veel te vroeg haar kruit verschoten heeft. Dat hoeft natuurlijk nog niet zo te zijn, maar het ligt niet in de lijn der verwachting als je het spel van de afgelopen maand ziet.

13 december 2017 om 20:38

Toch wel gerechtigheid na al die gelukjes in vorige wedstrijden en vooral vanwege die laffe wissels van Cocu. Bovendien dik en dikverdiend - en dan op basis van de tweede helft, want de eerste helft leek FC Groningen al vroeg te berusten in een nederlaag. Overigens, onterechte pingel, en dat van Nijhuis. Ik herinner me dat in de laatste ontmoeting met Ajax hij wel 4 - waarvan 2 meer dan 100 - had kunnen geven. Maar dat is Nijhuis, die lapt alle regels aan zijn laars....

13 december 2017 om 20:38

Laatste 10 min? Laatste half uur was Psv alleen maar ballen aan het wegschieten en aan het verdedigen

13 december 2017 om 20:39

@jimepsv

Wees nou even realistisch. Kijk nou eens naar het spel van PSV de afgelopen weken vs in het begin van het seizoen. Een ploeg die kampioen wil worden heeft toch geen tijdrekken nodig? En als dat wel zo is, dan is dat toch al een treurige constatering op zich? Is dat echt wat je wil zien als supporter zijnde?

13 december 2017 om 20:40

Wolterx, nahja wat ik erover denk sluit aan bij jou reactie. Namelijk, PSV moet na de 1-3 zorgen dat Groningen niet meer durft te dromen van een puntje. Oftewel, doordrukken naar een vierde en vijfde goal. Daar was de thuisploeg meer dan rijp voor. De mentaliteit van het team de laatste twee matches staat me dan ook niet aan, er wordt niet doorgedrukt op cruciale momenten. Cocu moet dit zien te keren en de (waarschijnlijke) voorsprong van 5 punten vast zien te houden met een degelijke winstreeks tot aan Feyenoord-uit. (Want die verliezen we sws, dus tot dan moet je alles winnen.)

13 december 2017 om 20:40

Na de goal van Groningen begonnen ze er al mee voetbaljer.en inderdaad de 1 helft waren jullie veel beter, waarom dan niet zo doorgaan in de 2e helft?

13 december 2017 om 20:41

Pinko, het enige gelukje van PSV was PEC-uit, daar verdienden we niets. Kom niet aan met Twente-thuis en Excelsior-uit want daar mochten onze tegenstander meer van geluk spreken dan wij naar mijn mening.

13 december 2017 om 20:43

Dit spel hoort nu eenmaal bij Psv, en soms loont dat, maar vanavond niet. En uiteindelijk was het gelijkspel wel een terechte uitslag op basis van de hele wedstrijd. Maar een beetje minder laf mag gerust van de aanstaande kampioen.

13 december 2017 om 20:43

Mrkos, goeie vraag hoor😂 Dat, en het gemis van een echte linksback, is het enige wat mij stoort aan dit PSV. Je moet zo'n voorsprong in punten willen uitbreiden bij Ajax door ze omver te lopen (ook deels de schuld van Cocu's tactiek) en nu in Groningen moet je absoluut winnen om op de juiste voet verder te gaan.

13 december 2017 om 20:44

Pinko, wat is er laf? Definieer mij dat eens, in de context van PSV natuurlijk.

13 december 2017 om 20:56

Spandoek, het enige wat ik wil zien is een schaal op het stadhuisplein in mei, hoe boeit mij niet. Elke ploeg die kampioen wordt doet wel eens aan tijdrekken, kijk Feyenoord en Ajax in hun kampioensjaren eens terug. Kijken of je dan nog bij je standpunt staat.

13 december 2017 om 20:59

Precies, PSV begon furieus. 2e helft laf en niet sterk, dan krijg je op een gegeven moment de deksel op de neus wat in andere wedstrijden niet gebeurde

13 december 2017 om 20:59

Precies, PSV begon furieus. 2e helft laf en niet sterk, dan krijg je op een gegeven moment de deksel op de neus wat in andere wedstrijden niet gebeurde

13 december 2017 om 21:15

ik stond ook te juichen toen in 15-16 in de cl. Maar je speelt nu tegen Groningen een tegenstander die beschikt over veel minder kwaliteit dan jij. Dan ga je toch uit van je eigen kracht en dat is 4-3-3 met echte buitenspelers en niet 5-4-1 met 1 aanvaller die in zijn eentje er niks van kan (De Jong)?!
Sorry hoor maar ik vind het echt niet kunnen hoe de punten zijn weggeven vanavond. Deze wedstrijd kan je de titel kosten!

13 december 2017 om 21:42

@jimepsv tijdtrekken staat niet in het woordenboek van Ajax en zullen ze ook nooit en te nimmer doen. Jouw ploegje deed dat afgelopen zondag al vanaf minuut 1 en vandaag begon het tijdtrekken al na de 0-2. Terecht dat het beide keren de deksel op de neus kreeg. Helaas voor Groningen zat er niet meer in dan een punt al hadden ze op basis van de 2e helft gewoon recht op de 3 punten

13 december 2017 om 21:46

Wat een kul gooi jij eruit man. Gezien de begroting en spelers moet PSV gewoon Groningen oprollen in plaats van het onheil over je uitroepen door een aantal verdedigers in te gooien en alleen maar aan het tijdrekken. Is het CL dan snap ik het nog wel maar we hebben het over Groningen man. Kom op zeg!! Als topclub zijnde moet je gewoon een paar doelpunten erbij maken en klaar is Kees. Ajax doet in ieder geval

13 december 2017 om 23:54

Jime,

Dat snap ik, en ik zou het knap vinden als het ze lukt. Het verdient niet de schoonheidsprijs maar oké, kampioen is kampioen. Ik denk echter niet dat het vol te houden is voor PSV op deze manier. Het blijkt maar dat je binnen een week 5 punten kan weggeven. De voorsprong is al gehalveerd, waar velen zeiden dat het al gespeeld was. Het kon zomaar nog wel eens spannend worden.

14 december 2017 om 00:50

Afgelopen zondag gebaarde Onana bij en 3-0 voorsprong tegen zijn op de grond liggende medespeler ( volgens mij Veltman) dat hij moest blijven liggen...

Tijdrekken heet dat. Volkomen begrijpelijk van Onana. Volkomen naief van Limboroy.

14 december 2017 om 01:18

Spandoek, klopt, op deze manier houden ze het nooit vol. Dan wordt Ajax met 10 punten voorsprong o.i.d. kampioen. Als Cocu niet snel de ploeg in een winstreeks krijgt is het gedaan met de pret. Elke wedstrijd tot aan Feyenoord uit moet gewonnen worden nu, aangezien je die gegarandeerd verliest zoals elk jaar.😂

14 december 2017 om 15:29

@lebowski
Natuurlijk doet iedere prof aan tijdrekken, maar het voorbeeld dat jij aanhaalt is niet zo sterk moet ik zeggen.
Bij een 3-0 stand (en die derde viel in de 72e minuut) weet ik niet of je spreekt van tijdrekken of rustig aan doen. Tijdrekken doe je om winst uit het vuur te slepen, niet bij een 3-0 voorsprong. Dan doe je rustig aan omdat haasten geen in heeft.

14 december 2017 om 18:42

Spandoek, precies! Ik hoop dat wij in ieder geval alles winnen tot de winterstop.

13 december 2017 om 20:29

Zo die frustraties komen er even uit na een lange periode van succes. Laat het maar even gaan jongen.

13 december 2017 om 20:38

Frustaties niet, maar het is wel irritant dat een topploeg tegen een middelmatige middenmoter dit seizoen gaat tijd rekken, 6-3-1 gaat spelen en kaarten probeert aan te naaien de laatste 20 minuten. Als ze voetbalde kwamen ze er zo door heen.

13 december 2017 om 20:41

Clubs als Chelsea, Real Madrid, Juventus hebben er prijzen mee gewonnen. We zijn het niet gewend in Nederland dus we vinden het geweldig als het niet lukt.

Na Ajax uit stonden de kranten vol van "angstig voetbal verliest". In andere competities zou er worden gehamerd op de defensieve fouten van Psv.

13 december 2017 om 20:44

@asroma8,

Kijk maar uit, straks spreekt Willem Vissers er nog schande van!

13 december 2017 om 20:29

Heb je enig idee hoe vaak er een overtreding op lozano wordt gemaakt ? Mijn gevoel zegt niet dat hik theater maakt.

13 december 2017 om 20:32

Nee het zijn vaak wel terechte vrije trappen, maar dat hij dan 1 minuut op de grond ligt alsof het einde carriere is en 30 seconden later de 100 meter weer in 10 seconden loopt is heel erg irritant. Sta op en ga verder.

13 december 2017 om 20:34

Gemiddeld 2.5 per wedstrijd ongeveer, dat is niet extreem veel maar wel aan de hoge kant. Al is wel duidelijk dat Lozano niet vuil is van beetje theater erbij, scheidsrechter was dat vandaag zichtbaar beu. Als hij niet oppast gaat hij schijn tegen krijgen en dan kan het wel eens op moment dat het erom gaat fout beoordeeld worden.

13 december 2017 om 20:36

Lee112, je hebt zeker gelijk dat mensen Lozano vaak genoeg raken, maar hij zit maar te janken de hele tijd op de grond. Ook is iedereen in clubverband in Mexico helemaal klaar met die jongen vanwege z'n gedrag en ook vaak genoeg schwalbes.

13 december 2017 om 20:41

Ok duidelijk. Viel me namelijk echt niet op. Mischien omdat het wel normaal lijkt om te zeuren bij de scheids als voetballer. Iedereen doet het.

13 december 2017 om 20:52

Vriend schwalbes worden gemaakt door de allerbeste dus wat zeur je
Kijk naar neymar Suárez of onze eigen robben

13 december 2017 om 21:12

Klopt en Suarez en robben werden hiervoor ook verguisd in Nederland.

13 december 2017 om 21:47

Dus dat maakt het dan maar normaal??

13 december 2017 om 20:35

Arias kan er ook wat van, op het einde doen alsof hij nauwelijks kan ademen terwijl hij in z'n rug word gelopen, en dan daarna als een gek gaan sprinten tis altijd het zelfde.

De eerste helft was PSV beter, maar de tweede helft zeker niet. Heerlijk dit gelijkspel. Ik was al een heel verhaal aan het typen dat een gelijkspel terecht zou zijn geweest, en ja hoor: in de 94ste minuut wordt er even gescoord. Fantastisch. Heel erg terecht dit.

Wanneer gaan clubs in de eredivisie eens doorhebben hoe ze PSV moeten bestrijden? Waarom speelt Groningen niet in de eerste helft tegen PSV zoals ze dat in de tweede helft deden?
Enorm zonde dat Padt matig was bij de twee doelpunten, en dan met name bij het afstandsschot van Van Ginkel.

Ik hoop dat Groningen fans een beetje tevreden zijn. Vaak is toch het argument dat er te weinig passie is… Dat heb ik vandaag zeker wel gezien. De opstelling snap ik niet helemaal, maar misschien kan iemand mij uitleggen waarom er niet begonnen wordt met Mahi en/of Veldwijk?

Over Nijhuis nog even. Twee terecht gegeven penalty’s gegeven. En mooi dat hij Lozano zo aanpakte. Lozano was wel erg veel met de grond aan het knuffelen vandaag. Hopelijk trekt hij dat niet door… Hij scoort de laatste tijd weinig, geen assists ook, maar wel een beetje irritant gedrag.

13 december 2017 om 20:28

Mahi was niet helemaal fit en Veldwijk was matig toen hij startte.

Wel zijn we allemaal ontzettend trots op de passie en strijd die we hebben geleverd. Dat Padt een fout maakt vinden we allemaal niet erg. Die heeft al zoveel punten voor ons gepakt. Ook vandaag weer 2 geweldige saves.

Proud to be a farmer!

13 december 2017 om 20:30

Ga niet doen alsof je het hebt uitgevonden nu als PSV Lammers brengt inde 65e minuut en Lozano en Bergwijn laat staan win je hier met 2-4. Heeft niks met een manier van PSV bestrijden te maken. We hebben nog altijd veel meer kwaliteit dan de rest van de Eredivisie op Ajax na.

13 december 2017 om 20:47

Als, als, als...
Dus als je Lammers had gebracht, dan had je gewonnen? Waarom gebeurt dat dan niet? Is dat niet precies waarom PSV zo makkelijk te bestrijden zou kunnen zijn?

O ja...

Kwaliteit heeft PSV zeker. Meer dan bijna elk team, mee eens, maar er wordt zo enorm laf gevoetbald.

13 december 2017 om 20:32

Is toch schandalig, psv geeft hier een cursus hoe je een op het oog gewonnen wedstrijd weggeeft. Eerste half uur helemaal niets te duchten van Groningen en toch een goal tegen krijgen. Geef mij maar Obispo in het centrum of desnoods als linksback.

13 december 2017 om 20:37

Ow, konden wij tegen Twente ook iets van, gebeurd elke ploeg wel eens elk seizoen opnieuw. Tot nu toe had PSV hem alleen heel goed uit kunnen stellen, nu viel hij even de verkeerde kant op. Net zoals hij bij Ajax ook nog wel keer verkeerde kant op gaat vallen.

13 december 2017 om 20:45

Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik de rest van het duel niet gezien heb, maar ik sta serieus versteld dat dit 3 3 is geworden. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Groningen zoveel beter is gaan spelen in de 2e helft, maar meer dat Psv er gewoon niks meer van bakten. Bij twente tegen Ajax daarintegen ging twente echt een stuk beter spelen.

13 december 2017 om 20:52

Groningen was niet geweldig maar toen PSV terug ging lopen kwamen de kansjes en was die 3e goal zeker niet onverwacht. Vond na die wissels bij Groningen ze zeer goed spelen naar hun kunnen, tuurlijk hebben ze PSV niet overklast maar zijn in leven gebleven en hebben zich de wedstrijd terug ingeknokt.

13 december 2017 om 20:57

Ja precies, daar ging ik al vanuit. Kon me gewoon niet voorstellen dat Psv hetzelfde speelde als het eerste half uur, want anders was het hier 1 5 geworden. Cocu begint steeds meer een probleem te vormen, zo een slecht wisselbeleid heeft hij en dat etaleert hij ook gewoon keer op keer.

13 december 2017 om 21:05

Ik kan het ook niet geloven. De eerste helft speel je prima en kom je 1-3 voor. Tweede helft komen ze terug door een gelukkige penalty kan gebeuren. Maar dat je dan vervolgens je 2 gevaarlijke buitenspelers er afhaalt en de jong laat staan kan echt niet. Groningen werd ook steeds meer in de kaart gespeeld doordat PSV geen mensen voorin meer had. Ze kregen meer balbezit en de 1 na de andere bal werd ingepompt. Ja dan is het wachten totdat het een keer fout gaat.

13 december 2017 om 20:36

Dit is de echte Lozano. Hij was in Mexico ook al erg ongeliefd bij supporters van andere clubs. Duikelaar eerste klas.

13 december 2017 om 20:41

Ze hebben zeker goed gevochten voor de eerste keer dit seizoen. Dit is het Groningen dat ik weer terug wil zien zoals vanouds. Een puntje pakken tegen de nummer 1 is gewoonweg heerlijk, vooral omdat zo de titelstrijd toch weer wat spannender lijkt te worden.

Dit zat er al weken aan te komen. Petje af als PSV met dit hangen en wurgen-spel kampioen weet te worden, maar ik zie het niet zo snel gebeuren als ze niet iets aan het spel doen.

Complimenten voor de strijdlust van Groningen, felicitaties aan de supporters!

Loon van de angst in de laatste minuut. Terecht en heerlijk !

13 december 2017 om 20:27

Zoet die tijd gaat rekken en dan speel je bij de “kampioen”

13 december 2017 om 20:31

Die mag van mijn part in de winterstop verkocht worden. Zoet pakt gewoon te weinig punten. 6 doelpunten in 2 wedstrijden is PSV onwaardig.

13 december 2017 om 20:32

2 weken geleden was het nog de beste keeper van Nederland ...

... het kan verkeren.

13 december 2017 om 20:35

Zozo wat een onzin. Zelfs vandaag was hij 1 van de betere. Veel goede reddingen en een penalty en vrije trap tegen

13 december 2017 om 20:48

Dat laatste doelpunt moet die gewoon pakken, hij laat veel te veel houdbare ballen door.

13 december 2017 om 23:39

NJfromVOL, haha inderdaad! Een goster had een lijstje gemaakt, en meerdere waren het eens dat Zoet de beste keeper zou zijn.

13 december 2017 om 20:38

PSV kan het niet omdat ze geen sterke verdediging hebben maar de meeste kampioenschappen worden gewonnen met veel wedstrijden die over de streep getrokken worden. In Nederland word dit gezien als ethisch onjuist maar als je het kan is het heel effectief.

13 december 2017 om 20:46

Ik heb niets tegen Psv, maar de manier waarop irriteerde me enorm vanavond.

13 december 2017 om 20:55

Dit geldt alleen voor Ajax, wanneer een andere ploeg een wedstrijd over de streep trekt noemt men dit geluk.

13 december 2017 om 23:06

Dit geldt inderdaad alleen voor Ajax, de club waar men notabene "lucky Ajax" voor heeft verzonnen. Kom op Alphanerie, wel een beetje neutraal blijven.

Teleurstellende tweede helft. Maar goed dat we een buffer hadden opgebouwd, want die gaan we nodig hebben ook. Bijna winterkampioen! Hoera.

13 december 2017 om 20:33

Haal die platte kar met winterbanden maar van stal..tweede helft was PSV matig. Nu krijgen ze ‘m een keer tegen in de laatste minuut. Kan gebeuren.

13 december 2017 om 20:50

Na deze reeks van zwakke wedstrijden vallen 5 verliespunten eigenlijk nog mee. Laatste 6 wedstrijden 3 terecht gewonnen (twente, Sparta en Excelsior). Tegen PEC kregen we 2 punten teveel. Vandaag doe je jezelf tekort na een goede eerste helft en verlies je er twee.

Afijn. Zaterdag komt ADO al weer op bezoek.

13 december 2017 om 21:46

maak daar maar 2 van, tegen twente hebben jullie alle geluk van de wereld gehad door die onterechte pingel en dat eigen doelpunt. op basis van die wedstrijd hadden jullie maar recht op hooguit 1 punt. Sparta was ook matig en ook met de nodige geluk. maar die win je dan wel verdiend.

13 december 2017 om 20:27

Geluk dwing je toch af of zo iets?

13 december 2017 om 20:29

Geluk afdwingen vind ik altijd zo een onzin. Geluk heb je of je hebt het niet.

13 december 2017 om 21:15

Lijkt mij dat als je iets afdwingt.. t lukt. Dan is er geen sprake meer van geluk...

Maar in de dieing seconds winnen door een eigen goal is echt wel een gelukje hoor..

Weet je die Go ahead keeper nog? Ajax won 90e minuut omdat hij over de bal maait door een polletje..

Lijkt me niet dat Ajax t toen afdwong dat t polletje precies in de weg stond ..

13 december 2017 om 20:57

Waarom geluk ?
Noem jij een goal maken geluk ? Wedstrijd duurt gewoon 90 minuten plus blessuretijd dus kom niet aanzetten met geluk

Eindelijk gerechtigheid, dat anti-voetbal van PSV wordt eens afgestraft. Dat eindeloze tijdgerek, daar word je toch doodziek van.

13 december 2017 om 20:26

Dus dat doet geen een ploeg he kom op man

13 december 2017 om 20:30

Degradatiekandidaten doen dat bij een gelijke stand in de laatste minuut, het liefst tegen een topploeg. Een topploeg daarentegen moet dat niet nodig hebben, zeker niet al weken lang.

13 december 2017 om 20:39

Nee dat je gaat tijdrekken op het eind is normaal met je rug tegen de muur, maar het de hele tweede helft doen is best zielig als je als nr.1 tegen de nr 12 speelt.

13 december 2017 om 20:27

Zeur niet, zou iedere ploeg doen in die situatie.

13 december 2017 om 20:48

Zeker niet iedere ploeg zou dat doen. Los daarvan heeft iedere ploeg er recht op dat te doen, het is geheel in lijn met de suffe fletse trainer die altijd de behoudende keuze maakt. En in alle gevallen is het heerlijk als die laffe keuze wordt afgestraft, met name op zijn PSV’s in de laatste minuut.

13 december 2017 om 20:27

Dat tijd rekken valt de laatste tijd echt in negatieve zin op. Dat zou een ploeg als PSV toch helemaal niet nodig moeten hebben..

13 december 2017 om 20:32

At doet elke ploeg in de laatste minuten, zelfs een real madrid

13 december 2017 om 20:40

Ja? Die staan met z'n 7en in het eigen strafschopgebied, kijk maar terug dat doen ze niet en zeker niet 15minuten lang

Gerechtigheid! Heerlijk!!! Morgen op 5 punten komen hopelijk! :D

Stonden ze nou werkelijk aan het eind met zes/zeven verdedigers?

13 december 2017 om 20:52

Dan ga je nog goed de winter in ook! Als ze gewoon blijven voetballen is er niks aan de hand

En terecht, wat een afbraakvoetbal van Psv. Tijdrekken, schwalbes etc., wat een misselijk makend vertoon. Heerlijk dat Groningen hem er nog inschiet.

Leuke pot voor de neutrale kijker met een bloedstollende ontknoping. Knap van Groningen..

totaal aan de stomme wissels van Cocu te danken, gewoon afwachten tot ze komen. als ze waren blijven voetballen was er niks aan de hand.

13 december 2017 om 20:33

Heb jij ooit verstandige wissel gezien van Cocu dan?

13 december 2017 om 21:18

Hendrix eraf tegen pec Zwolle 😂

13 december 2017 om 22:52

Dat was meer noodgedwongen dan een wijze wissel.

Heel verdiend in de laatste minuut, een beetje tijd gaan lopen rekken als je nog 4 minuten moet spelen belachelijk. Groningen heeft gevochten voor een punt en dat is ze gelukt. PSV al kampioen? Nog lang niet.

13 december 2017 om 21:00

Haha zure reactie, nu is het is het natuurlijk heel erg verdiend he !!
Maar wanneer psv in de laatste minuut wint gaan lopen janken over geluk manmanman hoe oud ben je

13 december 2017 om 22:10

punt1: ik ken jou niet eens, dus hoe zou jij dat kunnen weten? niet dus. En punt 2: PSV heeft het over zichzelf afgeroepen dat heet karma. En dan doe je alsof je me kent en dan weet je niet eens hoe oud ik ben? jammer weer

Cocu ga alsjeblieft weg. Waarom al die verdedigers. Hoop echt dat psv komende 3 potjes ook verliest.

13 december 2017 om 20:34

Zolang Brands daar zit zal Cocu nooit eruit gegooid worden. Cocu hadden ze eind vorig seizoen al weg moeten doen.

13 december 2017 om 20:44

Cocu staat 5 punten voor met een individueel niet fantastische groep. Waarom zou je hem er in godsnaam uitgooien.

13 december 2017 om 21:10

Geen Europees voetbal, laffe speelstijl, spelers worden niet beter onder hem, jeugdspelers te weinig speelminuten. Ik denk dat iemand als Van Gaal hier wel een topteam zou neerzetten met deze spelers. Veel spelers kunnen niet goed voetballen met de tactiek van Cocu. Perreiro en Lozano zijn spelers die niet moeten gaan mee verdedigen, want dat zit niet in hun aard.

13 december 2017 om 20:37

Ik snap dat ook nooit. Meer verdedigers betekent meer verdedigen en dan gebeuren en dingen zoals dit... je komt er niet meer uit staat constant onder druk en dan kan er een bal invallen in de drukte

Wat schaam ik me voor dit getoonde spel van psv. Dit had je makkelijk moeten winnen maar je geeft het weg door zo laf te spelen de tweede helft.

Mooi! Goede voor de titelstrijd. PSV vroeg er zelf om. Lozano is een huilenbalk!

13 december 2017 om 20:31

Die jongen is ver afgezakt de laatste wedstrijden

13 december 2017 om 20:35

Ben bang dat Cocu hem niet aan het voetballen gaat krijgen net als bij Perreiro. Het zijn goede voetballers waar Cocu volgens mij geen raad weet.

13 december 2017 om 20:38

Zo'n speler moet je niet willen coachen. Gewoon vrijlaten en zien wat er gebeurt

13 december 2017 om 21:12

Dat is precies wat ik bedoel. Romario en Ronaldo waren ook niet te coachen. Ze speelden hun eigen spel waar ze goed in waren. Die 2 zag je nooit verdediging en bleef wachten op de middenlijn.

13 december 2017 om 21:19

Precies...

En Romario.. hoe voel je je?

'Beetsje moee '


Als je zoveel scoort... en of zoveel bijdrage hebt aan een winnend team.. moet je wat teugels vieren .. soms ff loslaten

Dit kan toch niet man denken dat ze al kampioen zijn lamzakken

Titelrace ligt weer open

13 december 2017 om 20:28

Lag het al lang na de nederlaag van afgelopen zondag.

13 december 2017 om 22:00

Plus dat er nog heel veel wedstrijden te spelen zijn

Cocu ga je schamen. Lafnek met je drol wissels.

13 december 2017 om 20:29

Er is niets lafs aan een voorsprong over de streep proberen te trekken door middel van het achterin dicht te gooien.

13 december 2017 om 20:34

Nee johhhhhh zekerrrrrr.. Bergwijn ging er na 70? Minuten eruit voor een verdedigende middenvelder. Probeer dan de 2-4 te maken. Als je zo verdedigend speelt roep je het op jezelf af

13 december 2017 om 20:38

@jimepsv

Vinden jullie PSV supporters het spel zelf soms wel leuk om naar te kijken? Ik heb toch sterk het idee dat het puur van het feit afhankelijk is of ze die 3 punten wel of niet over de streep trekken.

Ik snap dat jullie blij zijn met de punten iedere keer, groot gelijk maar ik hoor eigenlijk zelden iets over de manier van voetballen. Best zonde, want als je dan aan het einde van de rit geen kampioen bent heb je gewoon ruim 20 wedstrijden gezien die werkelijk niet om aan te zien waren en heb je niet die compensatie van de kampioensvroegde.

13 december 2017 om 20:47

ShiqptarKs, nee is het niet. Wie moet je erin gooien om een goal te maken in een fase van de wedstrijd waarin Groningen gaat stormen? Locadia is geblesseerd, Mauro moet je niet brengen op zo'n moment. Of lekker Pereiro erin gooien die verdedigen de minst leuke kant van voetballen vindt?

13 december 2017 om 20:47

PSV is uit vorm. De laatste 5 wedstrijden zijn prut, maar daarvoor was het vaak genoeg genieten.

13 december 2017 om 20:48

Wij psv supporters zijn wel realistisch. Wij zien toch ook dat er heel weinig kwaliteit in deze ploeg zit. Wij willen ook Barcelona voetbal zien in Eindhoven maar dat zit er gewoon niet in. Cocu is het nu gewoon aan het overdrijven met 6 verdedigende spelers.

13 december 2017 om 20:50

Ik vind het heerlijk om naar PSV te kijken, altijd veel goals. Dus dat argument kan alvast de prullenbak in. Helaas draait het bij PSV om winnen, en dat draait voetballen om, en niet om leuk voetbal spelen zoals bij Ajax (geen steek, het is een feit, zit in het DNA van die club). Dat is ook de reden dat PSV meer punten heeft op dit moment, het is zakelijker. Vanaf minuut een tijdrekken in de ArenA is slim, Ajax wordt boos en de overwinning heb je niet nodig. Ze hadden echter wel feller moeten zijn zodat de bal meer in bezit was gewees maar helaas. Cocu zal ervan geleerd hebben, daar vertrouw ik hem wel voor.

14 december 2017 om 00:51

Je zegt wel dat het bij PSV om winnen draait en doet alsof dat bij Ajax niet of minder het geval is, maar feit is wel dat Ajax meer wint met leuk voetbal spelen dan PSV met het willen winnen. Verschil in filosofie is niet erg hoor, maar PSV overdrijft het nu wel een beetje. Vond het deze wedstrijd nog relatief meevallen, maar zondag was het echt vanaf minuut 1 alles doen om de tegenstander niet te laten winnen en had het van jullie kant niets meer met voetbal te maken. Er was geen echte wil om die wedstrijd te winnen en geen leuk voetbal.

14 december 2017 om 01:22

Shorty, zondag was er inderdaad geen wil om te winnen. Cocu vond een gelijkspel duidelijk prima en daarmee zijn ploeg ook. Is ook afgestrafd gelukkig. Wacht, Ajax wint meer met leuk voetbal? Ajax wint niet meer dan PSV?! Nahja ik vind het niet overdreven, alles draait om de drie punten. Zolang je maar niet elke topwedstrijd kapot maakt ala Mourinho of Simeone vind ik het prima. Dat is natuurlijk wel n mening die gebaseerd is op een zeer dunne scheidslijn, I know.

14 december 2017 om 08:39

Oh nee? Kijk de prijzenkast er maar eens op na dan. Je spreekt zelf van het DNA van de club, dat gaat over de lange termijn en op die lange termijn presteert het DNA van Ajax beter dan dat van PSV.

Top van Brands laten we nog 40 miljoen in de aanval gooien, want daar ligt het probleem. Waardeloos beleid. 6 goals tegen in 2 duels. Prutsers !!

Aub cocu, pak je koffers... wat ben jij een laffe coach.
Altijd alles verdedigend wisselen, moet een coach hebben met ballen! ... type van Bommel ofzo.
Ajax pak de titel nu ook maar potverdorrie

13 december 2017 om 20:31

Van Bommel is net zoals Cocu een realist, die weet dat de drie punten veel belangrijker zijn dan een eventueel goaltje erbij met een groot risico dat je alsnog puntverlies lijdt.

13 december 2017 om 20:33

Van Bommel lijkt me wel een type die er veel meer op zit. Cocu staat altijd als een zoutzak erbij en is te lief.
Ik wil iemand die zijn vuisten op tafel slaat.

13 december 2017 om 20:35

Aanvallen is de beste manier van verdedigen.. wat een onzin zeg jij

13 december 2017 om 20:38

Van Bommel zie ik meer een type als Simeone. Die staat ook de hele wedstrijd te schelden en te coachen.

13 december 2017 om 20:53

Riciotto, Cocu zit er ook op. Verdiep je meer in de club.

Jeneverneus, oke.

TrebleX, kan best zo zijn, we weten echter niet of dat nut heeft. Louis van Gaal stond nooit op onder een duel, dat was ook nooit een probleem (behalve als het gewenste resultaat er even niet kwam, natuurlijk)

Lekker geknokt groningen. Psv afgetroefd op hun sterkste punt van de afgelopen tijd

Cocu met zijn laffe speelstijl. Krijgt wederom de deksel op zijn grote neus. Wordt tijd voor een nieuwe trainer die tenminste met feller gaat spelen. PSV gaat kampioenschap verspelen na de winterstop zoals een paar seizoenen geleden. Zoet 6 doelpunten tegen in 2 wedstrijden. Wordt tijd dat Roon een kans krijgt.

Ongelooflijk hoe ze dit nog weggeven, voor mij mag bergwijn ook weer op de bank, grote kans voor 4-2 maar meneer wil het zelf doen en word omver gelopen.

Die nieuwe Argentijn zal balen. Met Cocu maakt die weinig kans om speeltijd te krijgen aangezien Flipje het liefst met 10 verdedigers zou spelen. Wel een heerlijk en belangrijk punt voor de FC! Weg omhoog lijkt ingezet op basis van inzet, eindelijk.

Wat een schande! Cocu out! Wat een wissels zeg hoe dom kan je zijn. Wat heb je in godsnaam aan een Luuk de jong als er veel ruimte ligt voor de counter?!

13 december 2017 om 20:36

Wow before ajax was cocu nog bc waardig met zn effectieve voetbal... Volwassen psv enzo.

13 december 2017 om 20:43

Ja als je zo 3 punten weggooid kan je wat mij betreft ophoepelen. Had Cocu heel hoog zitten (was/ is zelfs een soort van idool voor me), maar zijn wissels van vandaag waren echt schandalig!

13 december 2017 om 21:06

De Jong is Cocu's lieveling. Hij roemt hem altijd om zijn professionaliteit binnen het team en De Jong lijkt gewoon altijd een streepje voor te hebben bij Cocu, dat zou niet mogen maar het is duidelijk zo. Ook tegen Ajax niet eens Bergwijn laten warmlopen, nee meteen De Jong er in.

De ruimtes waren echt gigantisch maar niemand slaagde erin om die bal eens fatsoenlijk diep te sturen. Rosario die hem op een gegeven moment op Lozano kon geven en hem echt precies daar gaf waar de enige overgebleven Groningen-speler stond. Man man man... Met Rosario en Luckassen breng je ook gewoon twee spelers in die niks met een bal kunnen. Op het moment dat De Jong ging tijdrekken in de 88e minuut voelde je aan alles dat die tegengoal nog ging vallen. PSV riep dit echt over zichzelf af en laten we nou eindelijk eens hopen dat Cocu hiervan leert. Als je aanvoerder gaat tijdrekken op zo'n moment straalt dat over op de rest van de ploeg. Komop man. Speel twee ballen naar elkaar over en je staat 3 tegen 2 tegen die twee overgebleven verdedigers van Groningen.. Zat me echt op te vreten.

Heb Cocu ook heel hoog zitten maar wat heb ik me weer geïrriteerd aan zijn wissels, en dat is niet de eerste keer..

PS: Ramselaar mag vaker basis. Meer loonacties gemaakt dan Pereiro in zijn hele carrière zal doen.

Haha wat lekker dit. De PSV supporters zongen al kampioenuhhh. Vanaf morgen zal het 5 punten worden. Ajax ruikt bloed en gaat er keihard voor. Trouwens na een lange tijd de wind mee nu eens tegen. We doen net of PSV met hun spel alles verbloemd.

13 december 2017 om 20:40

Met de laffe spel gaat PSV de voorsprong ook verspelen na de winterstop. Cocu gaat weer zo een seizoen draaien als vorig seizoen. En dan beweert men dat Cocu de beste tactische coach is.

13 december 2017 om 20:41

Je bent nu net zo voorbarig als de PSV supporters joh. Zondag was Ajax flink in vorm, de week ervoor was het droevig gesteld. Niks is zeker in circus Eredivisie!

Afbraakvoetbal terecht afgestraft. Jammer, want dit roep je volledig over jezelf af. We waren op weg naar de 3 punten en dan krijg je dit te zien. Weg met dit schijtvoetbal. Angsthazen. Als het zo doorgaat mogen ze voor mijn part de voorsprong volledig verspelen. Oprotten met dit schijtvoetbal.

13 december 2017 om 20:38

Dit is ook Psv onwaardig en naar mijn mening niet wat ze als club willen uitstralen. Jammer voor de supporters, wel lekker voor ons Ajacieden want ik zie Ajax ook nog genoeg punten verspillen.

En de vrije val is ingezet.

13 december 2017 om 20:43

Inderdaad, PSV mag blij zijn als ze nog in de top 5 eindigen dit jaar. Al dat geluk is niet normaal meer, vandaag ook weer een puntje weten te behalen in de laatste minuut

Wat een verwennerij deze regenachtige doordeweekse avond, een geweldige knappe pot van Ten Cate tegen Real. En een dikverdiend gelijkspel van Groningen, wellicht was ik toch te voorbarig dat Psv al kampioen was. Ze ogen achterin momenteel, ook wat kwetsbaarder als ons. Ik hoop dat we Psv het moeilijk blijven maken... Gefeliciteerd Grunn, geniet van deze knappe prestatie. 😁

13 december 2017 om 20:46

Dankjewel! Gaan we zeker doen!

Jaaaaa geweldig resultaat voor ons! Morgen weer 2 punten inlopen

13 december 2017 om 20:36

Kijk maar uit, met Excelsior weet je het nooit. Je mag een dikke overwinning verwachten maar Ajax heeft de Kralingers al wel vaker onderschat.

13 december 2017 om 20:51

Het is thuis he.. 20 keer thuis tegen Excelsior gespeeld, 19x winst, 1x gelijk. Dat valt reuze mee dus.

13 december 2017 om 21:00

Met zulke statistieken zou de gemakzucht erin kunnen sluipen... Just saying.

13 december 2017 om 21:24

Tis dat SanderKoevoets niet op t veld staat dan... dan maak ik me echt zorgen 😉

13 december 2017 om 22:01

Ajax pakt morgen natuurlijk gewoon 3 punten maar zondag tegen az word zwaarder

Nu is het andersom. Een keer zit het tegen. Verdiend gelijkspel obv de tweede helft. Groningen kwam constant dichterbij en nu is het raak.

Schaam je kapot Psv. 20 goals tegen in 16 wedstrijden is gewoon véél te veel in de Eredivisie.
Met deze verdediging wordt je geen kampioen. Dat wordt Ajax, zie ze 5 punten makkelijk goed maken. PSV in een dipje, krijgen veel goals tegen, te slordig in de afwerking en er is niemand die Echt opstaat wanneer het nodig is.

Lozano die al een maand slecht speelt.

De Jong die het hele seizoen al niks presteert.

Cocu met zijn laffe wissels, haal je Bergwijn EN Lozano eraf voor Rosario en Luckassen. Ongelofelijk zeg.

13 december 2017 om 20:44

Vind dat Roon een kans moet krijgen net als Lammers. Maar die laffe Cocu zal nooit doen zolang ze niet geblesseerd raken.

Cocu cocu cocu wat ben jij een lafaard.
Ik ben er helemaal klaar al drie jaar zit ik naar beton voetbal te kijken. Ik kan me geen wedstrijd herinneren dat ik goed voetbal gezien heb. Volkomen terecht punt voor Groningen na al dat tijdgerekt.

13 december 2017 om 20:46

Dit roep ik al een paar seizoenen, maar men zit nog steeds te denken aan die 2 kampioenschappen en overwinteren in de CL. Wordt tijd voor een nieuwe harde trainer die tenminste kan werken met de jeugd en moet ingrijpen als het nodig is.

Haha die Cocu. Laffe, laffe, laffe laffaard die je bent. Angsthaas eerste klas. Wederom die schijtwissel weer, verdediger voor een aanvaller. Hoppa, en nu krijg je hem wederom op je neus. Als extra toetje gooit die nog Luckassen voor Lozano. Hahaha, deze man is totaal de weg kwijt. Lekker ontslaan nu het nog kan.

13 december 2017 om 20:29

In principe is er nog niks aan de hand, Psv staat nog bovenaan. Echter is het wel zonde om op deze manier punten te verspelen.

13 december 2017 om 20:38

Ach schei uit dat we bovenaan staan. Je had Ajax paar dagen terug op 13 punten kunnen zetten, inplaats daarvan wordt je keihard verkracht in de Arena. En nu paar dagen verder krijg je de 3-3 om je oren in blessuretijd door dat laffe wissels. Cocu leert het ook nooit. Ik wist het dat die 3-3 nog zou vallen. Dag 10 punten voorsprong, morgen nog 5 en het is weer open na de winterstop.

13 december 2017 om 21:19

Ajax was een wedstrijd die je gewoon kan verliezen. Groningen uit is ook niet de makkelijkste tegenstander. Wel zonde dat je in de laatste seconde verliest, maar dit is gewoon het spel dat Psv al wekenlang toont. Ze zijn er een aantal keren goed mee weggekomen, maar nu zit het even tegen en dan is het zaak de hoofd koel te houden, want 5 punten is nog steeds een voorsprong die je vast moet houden.

Als Bergwijn in de laatste minuten gewoon het overzicht houdt op Lozano dan was de wedstrijd al beslist. Maar het gelijkspel is op basis van de slotfase wel verdient, Groningen werd toch wel gevaarlijk voorin en als je dan voorin niemand op de counter hebt staan dan is het zuur om de deksel op de neus te krijgen, diep in blessuretijd.

verdomme zeg, ik ben psver maar dit is zo terecht. Dat laffe taffes voetbal word gewoon afgestraft. Ik ben er helemaal klaar mee.

Na het schandalig vertoon van zondag hadden het eigenlijk 3 punten moeten zijn. Maar ik mag het eigenlijk niet zeggen als PSV fan. Maar gelukkig gaan we nu een keer af met dat verdedigende wisselen van Cocu. Persoonlijk vind ik het beschamend om te zien dat psv in de 89ste minuut al in de hoek staat tijd te rekken… Frustratie ten top de laatste 5 minuten

Klasse! Ben vaak negatief,maar als ze maar 50% van de geleverde strijd in de 2 helft leveren in het vervolg ben ik tevreden! En een portie karma voor het tijdrekkende PSV,jammer dat niemand die Lozano even een echt tikkie heeft gegeven had die een reden om naar het gras te gaan.

Op de een of andere manier had ik al het gevoel, dat PSV na hun 0-2 voorsprong het weg zou geven en ook toen ze nog voor rust op 1-3 kwamen, had ik nog steeds het gevoel dat Groningen nog terug zou komen en uiteindelijk is dat ook gebeurd.

Hopelijk weet Ajax morgen tegen Excelsior te profiteren van het puntverlies van PSV (en AZ van gisteren) en dan is het verschil in een paar dagen tijd toch teruggebracht tot 5 punten.

Niet dat dat niets is, maar het is wel wat beter dan 10 punten.

Waarom altijd toch weer die sneue ajax supportertjes die weer gaan lopen bravoure hier joh

goed zo philip,goed zo. Continu een laffe goal verschil verdedigen. Enige wat we hebben is een aanval, maar die moet wijken omdat jij te bang bent om voor een goal meer te gaan.

Straks weer weer hetzelfde gelul over pech en gemiste kansen. Waarschijnlijk gebruikt hij deze wedstrijd ook als excuus om de weer spelers als ramselaar te slachtofferen

13 december 2017 om 20:49

Ramselaar was 1 van de beste bij PSV die tenminste fel speelde en in dienst van het elftal net als Hendrix.

13 december 2017 om 21:02

Erg zonde dat Ramselaar niet elke week speelt, zie het wel zitten in hem.

13 december 2017 om 21:17

Cocu is gewoon een lafaard die blijft gewoon vasthouden aan de zelfde spelers totdat ze geblesseerd raken. Lammers, Gudmundson, Di Mauro, Maher zouden wel vaker minuten mogen maken. De Jong blijft maar aanmodderen in het veld waar je totaal niks aan hebt. Speel dan 442 zonder De Jong.

Zat al aan te komen na een tijdje. We begonnen goed aan de competitie, maar de laatste wedstrijden speelt Psv niet zo goed en de resulataten vallen ook tegen. Ik begin me nu wel zorgen te maken. Ajax komt steeds dichterbij en ze zijn ook nog in vorm, als Psv zo doorgaat zie ik Ajax wel voor ons eindigen.

13 december 2017 om 20:32

Sorry maar we zijn verre van in vorm..hoop dat het nog komt.

De vijver vol geluk droogt op. Het laffe verdedigende spel wordt eindelijk afgestraft. Alles ligt weer open en de spanning is weer terug, top!

Cocu de schijtluis. Ongelofelijk. Weer defensief wisselen bij een kleine marge. Prima eerste helft gespeeld en ineens draait het om. Lamzakken!

Ja hoor eindelijk valt de deksel op hun neus een paar keer, na dat ze er vaak mee weg zijn gekomen is het nu in een week twee keer goed fout. Je kan toch niet als koploper zo slap gaan spelen en op het eind zo gaan tijdrekken. Volkomen verdiend ook gebaseerd op de 2de helft die ik alleen maar heb gezien. Wat is het toch mooi, ook al staat Ajax na morgen hopelijk nog steeds 5 punten achter staat, maar de titel is zeker nu haalbaar.
Het is ook typerend, want iedereen is door de start en de resultaten vergeten wat een dramatische coach het is die volstrekt z'n hoofd verliest met z'n wisselbeleid. Het zat PSV wel tegen want het was absoluut geen hands van Van Ginkel, daar kan hij helemaal niks aan doen.
Lekker zeg, de titelstrijd lijkt weer in volle gang te zitten!

Cocu genadeloos afgestrafd. Wat een ongelooflijk onbenul is het toch. Een extra verdediger bijzetten is helemaal geen garantie, je ziet het maar weer.
Zo wordt de competitie wel weer spannend! Het geluk van PSV is nu op, ploegen weten hoe ze tegen psv moeten spelen

Een verdediger brengen voor een aanvallende speler kan, zeker in de laatste 5 minuten (+ blessuretijd). Maar 10 minuten van te voren een aanvaller eruit halen en dan in de 90e minuut NOG een. LAF Cocu, dat is vragen om problemen.

13 december 2017 om 20:38

Als PSV gewoon had gewonnen dan hoor je daar niemand over klagen, maar is het gewoon slim tijdrekken. De laatste 2 duels geven gewoon aan dat Psv daarvoor de nodige geluk heeft gehad, maar in werkelijkheid gewoon kwetsbaar is, in met name de verdediging.

Kan me niet voorstellen dat je voor een club als PSV fan kan zijn als je kijkt hoe ze nu spelen..
Tijdrekken in een hoek chillen bij Groningen uit? Meen je dit? En dan krijg je de deksel op de neus door dat Groningen 2keer pompt in je 16! Als je bleef voetballen was er niks aan de hand Maja de gedachte van de coach strijkt over het team en dan krijg je zulk voetbal.. Ajax morgen weer dichterbij komen!!

13 december 2017 om 20:34

Supporter ben je niet alleen wanneer er goed voetbal gespeeld wordt. Maar dat is niet bij elke club.

13 december 2017 om 20:37

Klopt je bent supporter omdat je je ook kan vinden in de visie en spelopzichten van de club wanneer het minder gaat en beide zie ik niet terug bij psv.. schiet mij maar lek ga liever strijdend ten onder door goed te voetballen en het publiek te willen vermaken dan wat jou clubbie doet en laat zien

13 december 2017 om 20:36

Wij zijn geen Ajax supporters die bij tegenspoed massaal afhaken

13 december 2017 om 21:24

Ik ben al m'n hele leven voor PSV! Waarom? Omdat ik uit Eindhoven kom, net zo goed als dat ik voor het Nederlands elftal ben omdat ik een Nederlander ben. Ik snap juist niet dat iemand uit pak m beet Nijmegen voor Feyenoord kan zijn. Je club, dat is je regio, je identiteit, je wortels.

Hey, toch fijn dat PSV ook punten kan morsen in de laatste paar minuten

Ik heb het niet gezien maar denk dat Groningen geluk had met een puntje diep in blessuretijd...

Wat speelde PSV bang zeg
Leek aan het einde net alsof Roda JC een 2-1 voorsprong tegen Feyenoord stond te verdedigen, sjonge jonge wat een angsthaas die Cocu.
Nog een verdediger erbij gooien voor Lozano en dan tóch verliezen, mooi man.

Bij de 1 - 3 was er niks aan de hand, totdat die belachelijke penalty. Moet V. Ginkel zijn hand afzagen?

13 december 2017 om 20:36

Terechte penal. Het blijft moeilijk te zeggen, maar deze moet je officieel geven

Voorlopige conclusie. Ajax wordt beter. Nog beter me dunkt. PSV wordt slechter, maar niet heel slecht. Nog een lange spannende weg te gaan,

13 december 2017 om 20:37

Feyenoord mag je ook nog niet uitsluiten hoor. Al is op dit moment ajax het beste

Jammer dan dat AZ gister de scheids zo tegen had, anders hadden ze wss nog wel gewonnen en 2 punten ingelopen

13 december 2017 om 20:37

Az is goed weg gekomen qua kansen verhoudingen.

13 december 2017 om 20:44

AZ mag van geluk spreken dat PEC niet wint, de bal van Van Polen hebben ze ergens in Brussel gevonden.

Groningen gefeliciteerd met jullie verdiende punt. Wat is cocu laf, hij haalt de druk naar voren weg door lozano en bergwijn te wisselen voor een middenvelder en verdediger. Je zegt gewoon tegen de tegenstander kom met ze allen naar voren en pomp de bal in de 16, want wij kunnen niet meer aanvallen. We hebben ze namelijk allemaal gewisseld. Haha

Verdiend punt voor de mooiste club uit het Noorden. Wat ik dan niet snap is dat die scheids nog door laat spelen na de 3-3. PSV kreeg nog een kans op 3-4. Hebben ze bijna nog voordeel van het tijdrekken. Beetje scheids fluit bij die aftrap dan af. Ook heerlijk dat die verdedigende wissels een keer deksel op de neus voor Cocu.

Wint Keizer morgen dan is er kans dat ie wat adem kan halen in de winterstop, maar ik zie AZ niet zo makkelijk verliezen als men hier gelooft. Ajax won dan wel van een matige PSV, maar Ajax is ook niet consistent genoeg om te denken dat ze die wel eventjes opzij schuiven. Lijkt me toch een mini-kraker voor t einde van het eerste seizoenshelft

Eigen schuld, dikke bult. Wat een flutinstelling de tweede helft. We laten ons op wilskracht en duelkracht aftroeven door een veel mindere ploeg. Dan wisselt Cocu de boel nog ff kapot voor het gemak. De bal wordt continue naar voren geschoten maar daar loopt niemand omdat we met zes verdedigers spelen en Luuk pas na 50 meter op snelheid is. Terecht gelijkspel. Ben wel pislink overigens. Hier wordt je als supporter chagerijnig van.

13 december 2017 om 21:17

Luuk is echt de lieveling van Cocu maar op dit soort momenten kun je toch echt beter een snelle spits er in laten. Denkt Cocu wel na vraag ik me dan af.. Er was ook een momentje dat Rosario de bal diep stuurde op Lozano en hem echt precies op de plek gaf waar nog die ene overgebleven Groningen-speler stond. Om moedeloos van te worden. Rosario ben ik ook totaal niet van overtuigd, die jongen lijkt niet bepaald een fluwelen techniek te hebben.

Wij fans willen ook eens Mauro en Lammers in zien vallen, en niet elke wedstrijd Luckassen en Rosario in zien vallen in de 90e minuut. Als bijna elke wedstrijd op zo'n manier moet en je vervolgens kampioen wordt, hoe leuk is dat dan nog? Die Champions League ga je al niet eens meer rechtstreeks in, fans willen ook gewoon leuk voetbal zien. Afgelopen zondag was echt het toppunt nog hé, je staat tien punten en hebt niets te verliezen en Cocu stuurt ze het veld in met een instelling alsof ze niet de middellijn over mogen. Pff, dit mag snel anders.

Haha Ron Jans zei het zondag al psv gaat nog punten verliezen met een knipoog richting vandaag.

14 december 2017 om 19:04

Oja, dat is waar ook!

Wat een geweldige avond! Groningen speelde echt belabberd eerste helft maar ik heb weer eens sinds een tijd lang geleden weer vechtlust in het team gezien! Zo wordt de titelstrijd toch weer wat spannender mocht Ajax winnen morgen. Nu deze lijn doortrekken!

En zet aub die Bacuna op de bank, hij staat elke week tot mijn verbazing alle 90 minuten in de basis, echt onbegrijpelijk want die jongen kan er werkelijk niks van.

Mijn excuses voor mijn uitspraak dat Faber wellicht niet meer de juiste man voor Groningen is. Ik deed deze uitspraak tijdens Live meepraten in het begin van de wedstrijd bij een 0-2 stand. Ik deed mijn uitspraak vooral cynisch. Ik betichte Faber ervan dat hij de rode loper uit legde voor Cocu en zijn PSV en dat Faber zijn ploeg niet had gemotiveerd tegen zijn oude werkgever. Dit was alles behalve rationeel beredeneren wat ik hier deed. Ik sloeg de plank dan ook volledig mis en Groningen vocht zich naar een gelijkspel. Nu moet ik dan ook meteen toegeven dat Faber wel degelijk nog de juiste man voor Groningen is en ze wel degelijk kan motiveren, ook tegen zijn vriend Cocu. Ik maak mij hiermee niet geloofwaardig met mijn uitspraken. Wel ben ik super blij voor Faber, Groningen en de naaste achtervolgers van Psv. Thanks Groningen en echt wel een verdient punt gewonnen.

13 december 2017 om 20:49

Wel volwassen van je dat je dat toegeeft. Persoonlijk vond ik en vele anderen dat Faber vooral aan het begin van het seizoen echt slecht bezig was met rare wissels en angstige tactieken opstellen. Groningen kan als ze zulke strijdlust elke week laten zien nog veel puntjes pakken, maar ik heb toch vaak het gevoel dat muv vandaag hij de ploeg niet vaak weet te motiveren. Ik hoop dat hij met dit resultaat de lijn kan voortzetten. Ik hoop vooral dat hij Bacuna een keertje laat bankzitten, die staat elke week weer te prutsen 90 minuten lang.

13 december 2017 om 21:04

Klopt, Groningen begon het seizoen erg mager. Toch lijkt mij het uiterst moeilijk voor Faber om dit te managen. Ik heb niet heel veel verstand van Groningen, maar als leek zijnde lijkt mij dat Groningen best wel pover materiaal bezit. Ik heb Groningen in het verleden duidelijk betere selecties zien bezitten. Ik weet niet helemaal waar Groningen staat momenteel op de ranglijst, maar gevoelsmatig vind ik het een prima prestatie van Faber als hij weet te eindigen op plek 8-12.

13 december 2017 om 21:26

De selectie is inderdaad verminderd tov een paar jaar geleden, dat is een feit. Menig Groningen supporter is zeer tevreden als we de play offs halen en zo niet is plek 8 of 9 gewoon geen slecht resultaat. Waar we ons vooral aan gestoord hebben was het passieloze angsthazenvoetbal wat we de laatste jaren meerdere keren hebben gezien, met wat uitschieters ertussen. Groningen is een echte werkploeg, strijdlust en passie daar staan we voor. En dat is helaas hetgene wat vaak ontbreekt. Als we meer van dit soort wedstrijden voorgeschoteld krijgen dan zijn we al een stuk tevredener.

Jammer voor PSV, goed van Groningen. Man man man van 10 punten voor naar 7 punten los!! Hopen dat Ajax morgen punten laat liggen

13 december 2017 om 20:57

Dat zou mooi zijn. Dan hebben de top 3 punten laten liggen.

2e helft was Groningen echt de betere hoor, vooral Lars Veldwijk was goed.. gelijk in de eerste minuut toen hij erin kwam stookte hij zijn spelers op, elke keer een goed aanspeel punt en ook al ging niet alles goed hij nam het team op sleeptouw. Niet bij de pakken gaan neer zitten maar knallen. Dat was top! Geweldige 3-3.

Hopelijk zijn we nu wakker en gaan we elke wedstrijd weer 100% er tegenaan want we zijn er nog lang niet. Lozano laat de laatste wedstrijden te weinig zien en achterin is het een gaten kaas. Hopelijk komt er nog een centrumverdediger bij in de winterstop en houden we dit nog een paar wedstrijden vol.

Valt me trouwens wel op dat er de laatste wedstrijden veel beslissende foutieve dwalingen zijn van de arbiters. Gelukkig hebben alle ploegen er last/profijt van maar lijkt me niet de bedoeling.

13 december 2017 om 20:59

Brands kennende haalt hij eerder een aanvaller of een middenvelder. In zijn ogen zijn er genoeg verdedigers. Van mijn part mag Brands ook zijn spullen pakken en laat Arnesen maar zijn plaats overnemen.

Kopie van FC Twente - Ajax. Ajax ook twee doelpunten voor en niks aan de hand. Maar ook in de laatste minuten de 3-3 om de oren. En ook Twente in de tweede helft alles of niets. Het kan verkeren, sprak Bredero.

PSV moet de middenmoters en lager niet behandelen als de subtop en top of Europees. In plaats van druk te blijven zetten en ze het gevoel te geven dat er niks te halen valt, gaan ze meer en meer verdedigen. Uiteindelijk werd de 3-3 gemaakt.

Gelijkspel is terecht voor Groningen maar het heeft niet meer dan dat verdiend.

Mede mogelijk gemaakt door Cocu. En bedankt voor wederom je lafheid.

Maar goed dat AZ gisteren ook gelijk heeft gespeeld. Blijft het gat met de nummer 2 hetzelfde. 5 punten.
Dit puntenverlies vind ik (wederom) de schuld van Cocu. Verdedigend wisselen. Beide buitenspelers eraf en de traagste voorin wel laten staan. Dan kan je dus alleen maar achteruit lopen zonder te counteren. Dan smeek je Groningen of ze nog even die gelijkmaker zetten.
Dat Nijhuis Groningen tot twee keer toe helpt; Eerst met die vrijetrap waar die Groningenspeler zelf de overtreding maakte en daarna met die penalty... Ach ja thuisvoordeel. PSV moet dan maar wat vaker scoren, maar dat gaat dus niet als De Jong op het eind nog maar de enige voorhoedespeler is.

Komende zaterdag (eindelijk weer eens thuis op zaterdag!) tegen ADO de drie punten pakken en dan staat PSV halverwege op 43 punten. Nog steeds erg goed op koers richting het landskampioenschap. Mocht PSV zaterdag punten laten liggen, dan is de competitie binnen een week wel weer helemaal open. Echter staat komend weekend ook AZ - Ajax op het programma. Minimaal 1 van de achtervolgers zal dus punten laten liggen. Hopelijk beide, ervan uitgaande dat Ajax morgen langs AZ gaat.

Och och, tegen zo’n slecht Groningen nog punten verliezen, bizar. Alleen maar tijdrekken en achteruit lopen. Dan krijg je de deksel op je kop, terecht

Gerechtigheid! Eindelijk wordt dat laffe voetbal een keer afgestraft!

13 december 2017 om 20:59

Cocu wisselde laf, dat ben ik zeker met jullie eens. Ze roepen het onheil op zich af. Maar hoe durft Nijhuis een penalty te geven voor hands. Man, man, man...

13 december 2017 om 21:21

Zondag werd het ook al afgestraft. Er zit totaal geen felheid in de ploeg en dat is net als de karakter van Cocu. Ook begrijp ik tot op heden niet van de toegevoegde van Van der Weerden.

Die eerste goal, was wel een beetje een lucky shot en slecht van de keeper en de 2de wordt er gewoon slecht verdedigd, dat ging heel makkelijk voor Psv, maar het was zeker nog niet heel goed, terwijl ze dat wel allemaal dachten. Ramselaar was wel goed en kan makkelijk in de basis. Cocu is gewoon echt bezig om van PSV een diefstal clubje te maken, die door zuur voetbal punten pakt. Je mertk aan zijn houding en uitstraling. Zo van wij winnen toch wel sneaky laat ze maar lullen, maar daar kom je als publiek niet voor. Blijft toch nog wel drama dat Psv.

Wat een leuke pot heb ik gezien. Groningen die eindelijk aan het strijden is voor zijn club en ze worden nog beloond ook. Psv speelde echt weer matig moet snel verandering komen. Faber had eindelijk een keer goed gewisseld en nijhuis floot een keer niet in het nadeel van groningen. Vandaag met een trots gevoel naar huis gegaan.

Als mahi of indrissi weg zouden gaan blijft er echt heel weinig over. Die Warmendam is nog wel een goede voetballer, maar de rest is te beperkt. Die bacuna kan er echt geen hout van. Medelijden met de fans van Groningen als dat je middenvelder is

6 tegengoals in 2 wedstrijden. En da 10 miljoen aan een nieuwe spits uitgeven. Waardeloos beleid

Terecht dat groningen een punt pakt maar beter nu als in een fase waarin het belangrijk is en met die Romero erbij hoop ik op vuurwerk en Exelsior is niet zomaar verslagen 😁😁😁

Als Ajacied ben ik natuurlijk blij met dit resultaat, maar ik juich niet te vroeg. Ajax heeft ook nog heel veel te bewijzen. Wat er ook gebeurt tot de winterstop, echt alles kan nog gebeuren.

Dik en dik verdiend dit! Slechte eerste helft van onze kant maar we waren de hele tweede helft PSV de baas. Had dit niet meer zien aankomen maar ben er ontzettend blij mee! Punt kunnen we goed gebruiken.

Even ter vergelijking met vorig seizoen. Toen had PSV na 17 wedstrijden 34 punten. Nu, uitgaande van winst thuis tegen Ado, 43 punten. 9 punten meer dus en 1 punt meer dan Feyenoord vorig seizoen na 17 wedstrijden.
PSV dus erg goed bezig, al kunnen het spel en de keuzes van Cocu vaak wat beter. De resultaten zijn over het algemeen dik in orde de eerste seizoenshelft.
Ajax kan overigens op 38 punten uit 17 wedstrijden komen. Eentje meer zelfs dan vorig seizoen.
Feyenoord is vergeleken vorig seizoen ver afgezakt. 34 uit 17 kunnen ze komen. Een hele terugval.

Leuk om te zien dat Lozano gewoon op een eerlijke manier aangepakt moet worden. Speel je hem zo uit de wedstrijd.

Heb de wedstrijd niet gezien, maar het klinkt alsof PSV dit regelrecht heeft verdient. Prima als Cocu en de zijnen vinden dat zolang de punten worden binnengehaald er slecht gespeeld mag worden, maar nu wordt het tijd om eens uit een ander vaatje te tappen. Op deze manier doorgaan roept het onheil af.

Laat ik voorop stellen dat ik de komst van Romero toejuich en gezien het te hopen vertrek van De Jong en Locadia ook noodzakelijk, maar wat ik vreemd vind is dat Brands net als afgelopen zomer de totale armoede in de achterhoede negeert. Cocu ook trouwens, want hij geeft Obispo totaal geen kans nu diens concurrenten wekelijks te zwak blijven. Hoe kun je als coach en TD vertrouwen op Schwaab, Isimat en Brenet als basisspelers. Bovendien loopt Toon Gerbrands bij elke gelegenheid te prevelen over 'topsportklimaat.' Wat een gelul blijkt dat! PSV heeft in de hele selectie slechts twee backs, die allebei rechtsbenig zijn. Beide hebben geen directe concurrent om ze scherp te houden, wat maakt dat een van hen - Brenet - in de veronderstelling verkeert dat hij een topwaardige speler is. Centraal achterin is het helemaal een lachtertje. Als je je eigen talent Obispo negeert en het enige andere alternatief heet Derrick 'lol' Lucassen, mag je je wel eens achter de oren krabben waarom er geen actie ondernomen wordt om dit middelmatige zooitje eens te vervangen...

En dan ga je als keeper zijnde ook nog eens lopen tijdrekken en een gele kaart oplopen. Zie het helaas wel v aker van Zoet. Vandaag werkte het niet en wordt je in blessure tijd afgestraft en lever je 2 punten in dus. Maar als van Ginkel wegvalt dan is PSV ook een klasse minder.

Karma op zijn best, wat een heerlijk doelpunt zo in de laatste minuut! Valt het dubbeltje eindelijk een keer de andere kant op, oh zo lekker!

Eindelijk zijn de rollen omgedraaid.
Normaal is het PSV dat in de allerlaatste seconde de winnende scoort.

Niet verwacht dat PSV punten zou laten liggen bij Groningen. Tuurlijk hebben ze zondag een tikje gekregen, maar dan nog kun je het kwalitatief matige Groningen wel over de knie leggen.

Wat ik vandaag gezien heb is dat PSV de 2e helft speelde alsof ze het al hadden gewonnen. Weinig inzet, laf en angstig. Ongelofelijk dat zo'n verliespotje tegen een kwalitatief gelijkwaardig team zondag er zo in kan hakken bij die ploeg.

Wordt de titelrace wellicht toch nog spannend wanneer Ajax morgen wint!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren