Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kritiek op ‘Rico’ Veltman: ‘Als je iemand pakt, doe het als een man’

Laatste update:

Joël Veltman vocht in de topper tegen PSV de nodige verbeteren duels uit met onder anderen Hirving Lozano en kreeg na afloop de nodige kritiek te verwerken. Hij zocht de grens vaak op en ging daar volgens velen ook overheen; zo raakte Veltman Lozano in het gezicht en kreeg hij het ook aan de stok met onder anderen Luuk de Jong.

“Hij was in de wedstrijd alleen maar aan het zuigen. Hij probeerde met name Lozano gewoon een rode kaart aan te naaien”, oordeelde Pierre van Hooijdonk bij Studio Voetbal. Trainer Zeljko Petrovic sloot zich bij hem aan: “Als je iemand wil pakken, doe het dan als een man: met de bal. Maar ga niet als een oud wijf ruzie proberen te maken.”

De 25-jarige Veltman erkende na afloop voor de camera van de NOS dat hij hier en daar provoceerde: “Bij Zuid-Amerikanen wéét je dat ze snel op hun teentjes zijn getrapt natuurlijk. Als je daar een beetje kort op zit, ja, dan kun je ze uit hun spel halen. Dat heb ik de eerste helft wel gedaan.”

Columnist Hugo Borst schrijft in het Algemeen Dagblad dat Veltman vermoedelijk naar de partij tussen Rico Verhoeven en Jamal Ben Saddik heeft gekeken en derhalve aan het ‘kickboksen’ was in de eerste helft: “Veel low kicks. De Jong beukte hij in de nek, aan Lozano bleef hij kleven en toen de Mexicaan hem terug aaide, ging Veltman neer. (…) Volgens mij knelde zijn aanvoerdersband de toevoer van bloed naar zijn hoofd af. In de tweede helft leek dat euvel verholpen. Toen deed hij weer normaal.”

Is de kritiek op Joël Veltman terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan kijken ze nooit naar engels voetbal of italiaans als ze hier geshockeerd over zijn.

11 december 2017 om 08:03

Haha ja precies ja en als Zuid-Amerikanen als Moreno en Guardado zo spelen in de Eredivisie dan is het ook ineens Zuid-Amerikaanse slimmigheid. Opdracht was de geweldige Lozano uit de wedstrijd spelen en dat is gelukt, want die arme jongen heeft geen bal geraakt. De enige die altijd als een stel oude wijven lopen te klessebessen en te draaikonten is dat groepje bij Studio Voetbal aan tafel.

11 december 2017 om 08:07

Inderdaad, vind dat Veltman meer complimenten verdient. Lozano, ver uit de beste speler van PSV, heeft de hele wedstrijd geen bal kunnen raken vanwege Veltman. Tuurlijk ging hij af en toe ver, maar hij zat er vaak goed en kort op waardoor Lozano geen kans maakte. Jammer dat we daar dan niks over horen.

11 december 2017 om 08:08

Maar echt heey lachwekkend. Vind je het gek dat we geen eindtoernooi spelen. Dit soort slimmigheden heb je juist nodig. Maar het is veltman he. Als het Sánchez was oooo dan is het de Zuid Amerikaan in hem dat naar boven komt.

11 december 2017 om 08:25

Precies is gewoon type Mark van Bommel. Heb je ook nodig en hij gaf de toon aan. Plus heeft nu elke eredivisie ploeg een recept gegeven om Lozano aan te pakken.

11 december 2017 om 08:40

Lozano wilt de laatste wedstrijden gewoon te veel. Als hij weer simpel gaat spelen zoals pak em beet 6 wedstrijden terug, doet daar deze Veltman echt niks tegen. Lozano weet het gewoon al paar wedstrijden niet. Maakt verkeerde keuzes en het duurt te lang. Dat is echt niet de verdienste van Veltman. Bovendien hem met Van Bommel vergelijken, is echt appels met peren vergelijken.

11 december 2017 om 08:47

Net als dat alle Ajacieden die nu roepen dat wat Veltman deed heel professioneel en slim is een pak boter op hun hoofd hebben van hier tot aan de overkant. Diezelfde Ajacieden gingen helemaal uit hun sterretje over Guardado...

Overigens vind ik het persoonlijk prima als er hard en een beetje gemeen wordt gespeeld. Het had ook duidelijk effect. Maar wat me wel tegen staat is dat meneer zelf gaat rollen en gillen als hij een keer geraakt werd. Als hij dat achterwege had gelaten, was ik het ermee eens geweest dat hij een hele puike pot had afgeleverd.

11 december 2017 om 09:19

Mee eens dat de scheidsrechter bepaalt waar de grens ligt. En wat betreft dat men in Eindhoven ook boter op het hoofd heeft ben ik ten dele eens. Dat geldt inderdaad als er wordt geklaagd over hard spel, maar over dat matengenaai hebben ze wel een punt.

Toevoeging: Die 'selectieve verontwaardiging' heeft natuurlijk te maken met de grote mate van aandacht en belang bij deze wedstrijd. Beetje naief om daarover te klagen.

11 december 2017 om 09:25

De grootste naaier aller tijden wordt nog steeds op handen gedragen in Eindhoven. Die deed niets anders dan zuigen, schoffelen, klagen bij de scheidsrechter, uitdelen en zelf niet kunnen incasseren en altijd lekker doorrollen. Kans is groot dat hij volgend jaar trainer wordt bij psv. Mark van Bommel.

11 december 2017 om 09:58

Die kon tenminste voetballen. Heeft bij 3 topclubs uit het buitenland gespeeld en scoorde een hattrick in de ArenA tegen Ajax. Allemaal dingen die Veltman nooit zullen lukken. Als Van Bommel alleen deed zuigen, schoffelen en fouten maken, mocht je ze van mij vergelijken. Echter is dat niet het geval. Sterker nog: meeste Ajax supporters weten niet eens waarom Veltman aanvoerder is.

11 december 2017 om 10:01

@weef: het 'matennaaien' hebben ze in Eindhoven uitgevonden (bij wijze van spreken). Mark van Bommel voorop, maar denk ook aan Ola Toivonen. Ik begrijp dat je dat als tegenstander of fan van de tegenstander niet leuk vind (ik gruwel van deze 2), maar wees wel realistisch. Van Bommel is jullie held (en ook terecht hoor), maar kom dan niet met je onzin dat 'jullie' geen matengenaai accepteren van jullie spelers. Guardado en Moreno konden er recent ook wat van, Locadia en De Jong zijn er ook niet vies van. Om al niet te praten over het vanaf de 1e minuut door Zoet te gaan vertragen. En zolang de scheids het accepteert, moeten wij het ook accepteren. Kom dan alleen niet aan met je bullshit dat jullie dat niet accepteren.

11 december 2017 om 10:34

Homep.. als ze beide op dezelfde positie hadden gespeeld had je ze beide pas echt kunnen vergelijken. Natuurlijk was Van Bommel een betere speler maar dan kan je ook zeggen waarom hij dat allemaal nodig had / deed..

11 december 2017 om 11:12

Van Bommel ging nooit over het randje zoals Nigel de Jong bijvoorbeeld. Vooral dat laatste jaar, waarin hij terugkwam naar Nederland, werd ie echt gezocht door de scheidsrechters. Wat Van Bommel deed, is onder andere wat hem bij de topclubs heeft gebracht. Wanneer Van Bommel en Veltman op dezelfde positie hadden gespeeld, zou je ze vergelijken en zien dat Van Bommel heel veel kon behalve alleen dit en fouten maken zoals Veltman.

11 december 2017 om 11:52

Nooit over het randje? 😂 Kijk anders even op YouTube.. leuke compilatie. Keurige overtredingen inderdaad. Het knijpen in de edele delen van de tegenstander is natuurlijk een oncontroleerbare reactie van zijn hand.

11 december 2017 om 12:08

@4ever4Ajax

Over Toivonen heb je een punt. Van Bommel was inderdaad een zuiger, maar geen matennaaier. Tenminste dat is mijn mening. Verder weet ik niet wat je over 'jullie' loopt te lullen, want ik heb werkelijk helemaal niks met Eindhoven.

En als je gruwelt van Toivonen en van Bommel, dan kun je ook best kritisch zijn op het optreden van Veldman toch? Of is het wel okay als iemand in een Ajax shirt het doet? Dat is wat ik bedoel met boter op het hoofd...

11 december 2017 om 13:03

Blackpool beter dat dan een elleboog of een vieze sliding vanachter.

11 december 2017 om 13:26

Voeg de oude wijven van Ajax vorig jaar daar ook aan toe dan, die het allemaal zo belachelijk vonden hoe Guardado tekeer ging in de arena. Dat praat ik overigens ook niet recht. Belachelijk gedrag is belachelijk gedrag.

Maar Veltman blinkt er in uit, in belachelijk gedrag. Dat doet hij vooral om zijn tekortkomingen te maskeren, daar hoefde guardado het iig niet voor te doen. Veltman is wel altijd de eerste om een speler, die in zijn ogen een pingel heeft versierd met een schwalbe, te veroordelen. Dat zijn dezelfde regels meneer Veltman. Zuig en je zult gezogen worden.

11 december 2017 om 14:24

Wat een onzin. Als Moreno of Guardado doen alsof ze in hun gezicht zijn geraakt om iemand anders een rode kaart aan te naaien wordt dat ook gezegd.

Het enige wat Guardado deed was de grens opzoeken, en dat is inderdaad prima als Veltman dat zou doen. Maar dat doet Veltman nooit. Veltman is een naaier eersteklas en een verschrikkelijk naar ventje. Beste voorbeeld daarvoor is nog wel zijn actie tegen Sparta .

11 december 2017 om 15:33

heeft veltman op internationaal niveau niet vaak een rode kaart gehaald met dit soort maniertjes?

11 december 2017 om 11:43

En daarom schieten we geen zak op Europees altijd dat gejank!

Ach ja.. als een NLse club ten onder gaat tegen een club met verdedigers die zo spelen dan heet het weer ‘we zijn niet genoeg gepokt en gemazald’. Prima dit. Alleen schwalbes zijn klote

11 december 2017 om 10:57

In de afgelopen jaren werd Guardado juist geprezen voor dit soort acties. Ik ben zeker weleens kritisch geweest op Veltman, maar ik vond hem gisteren heel sterk spelen tegen misschien wel de beste speler van de Eredivisie.

11 december 2017 om 11:44

Eens!

Ach ze hebben weer iemand gevonden on massaal af te zeiken. Analisten zijn zo simpel in hun hoofd. Verliezen we straks weer een potje internationaal dan zijn we allemaal de liefste jongens van de klas en zouden we wat meer moeten zuigen en provoceren. Nu gebeurt het en dan is het hek van de dam hoor.

11 december 2017 om 08:02

Wat je stelt vind ik deels waar. Maar een aanvoerder die dit doet? Hoe ik het geleerd heb is een aanvoerder meestal wel een rolmodelletje. Ook in Italie zijn het vaak niet de aanvoerders die bezig zijn met provoceren. Wat je zegt is dus deels waar, alleen dit moeten andere spelers op zich nemen, niet de aanvoerder. Of heb jij Gigi Buffon ooit zien provoceren haha?

11 december 2017 om 08:09

Nee, wel van Bommel, Guardado, Kuyt , Ramos etc.

11 december 2017 om 08:10

Tal van voorbeelden van aanvoerders die zulk gedrag vertonen, in de topcompetities gebeurt niets anders maar hier moeten we weer als een stel oude wijven zeiken.

11 december 2017 om 08:13

Kuyt, really? Maar je noemt enkele andere namen die hier zeker aan meedoen. Ik zeg ook niet dat wat je zegt niet waar is, ik deel alleen een andere mening. Ik vind dat een aanvoerder een rolmodel hoort te zijn.

11 december 2017 om 09:29

Ach hou op. Het enigste wat kuyt deed in wedstrijden tegen Ajax was 40 meter sprinten naar de scheids en vragen om kaarten. Ook niet echt "rolmodel" waardig.

11 december 2017 om 10:40

Kuijt is een beschaafde speler, maar zijn gedrag tijdens de Klassieker past die makkelijk in het rijtje v Bommel,Guardado, Veltman.

Ik schreef het net ook al onder een ander Ajax gerelateerd artikel over Keizer.

Veltman heeft als een laf mannetje met aandacht tekorten gespeeld. Armen en ellebogen uitdelen en huilen als Pietje Verdrietje als hij werd aangeraakt. Leuk dat een Amsterdammer dit dan 'ijzersterk' vind. Tuurlijk mag iemand zo willen spelen, dat is zijn eigen keuze. Ik heb er alleen geen respect voor en vindt het een beetje respectloos. Win als een man, niet als een jochie. Kijk naar Schone, Van de Beek, Wober en gister bijvoorbeeld een De Jong. Die hebben slim eerlijk en fair gespeeld. Meneer de aanvoerder is maar aan het rollen en uitdelen.

Vindt Veltman echt een laffe manier van spelen hebben, maar dat is mijn mening. Zoiets wil ik niet in het nieuwe Oranje zien. Daar hebben we bikkels nodig, mannen die hard en fair willen werken.

11 december 2017 om 08:12

Het ergste vind ik nog dat hij er altijd mee wegkomt!

11 december 2017 om 09:02

Neutraledfannl
Het verbaasd me steeds weer dat als een Ajacied zo speelt, dat dan de wereld te klein is. Vorig jaar toen Guardado binnen een kwartier twee Ajacieden de wedstrijd uitschopte noemde men dat prachtig. Een paar jaar terug Clasie die van Rhijn met een karate kick in her middenrif trapte: ow wat was dat prachtig. Maar als Veltman dit doet, dan is heel het land compleet opgefokt aan het reageren.
What goes around, comes around. En nu allemaal even jullie schuimbekkies afvegen.
Complimenten aan de aanvoerder die zorgde dat PSV er gewoon niet aan te pas kwam door er steeds de angel uit te Halen.

11 december 2017 om 09:45

haha wat een onzinreactie. Ik sta er zeer neutraal in en ook de momenten die jij opnoemt heb ik met veel verbazing bekeken. Ik praat echter over wat ik gister heb gezien en dat vond ik belachelijk een een beetje sneu eerlijk gezegd. Ook de punten die jij aanhaalt werd er over de 'schreef' gegaan. Maar als we zulke oude koeien uit de sloot gaan halen dan blijven we tot in de treurnis bezig.

11 december 2017 om 11:55

Als je dan zo neutraal ben, waarom benoem je dan niet het belachelijk overdreven gedrag van Lozano toen hij tweemaal op de grond lag? Spetterend met armen en benen alsof hij dood ging terwijl hij 2 min later alweer een sprintje trok. Dat is niet zo belachelijk en sneu.

11 december 2017 om 12:17

Haha jochie toch. Hij krijgt een aardige knal tegen zn kop op een gegeven moment. Jij zou natuurlijk opstaan een doorlopen, net of er niks gebeurd was. Supergangster

11 december 2017 om 15:20

Er zit een verschil in (net te) hard een duel ingaan (guardado) en je tegenstanders torpederen terwijl de bal nog net niet op de andere speelhelft is (veltman).

Bovendien heb ik Guardado en co nooit op zulke schwalbe's kunnen betrappen. Het is gewoon een walgelijke vent die Joel, maar dat bewees hij al tegen Sparta vorig jaar.

11 december 2017 om 17:41

Net te hard ingaan??? twee spelers de wedstrijd uitschoppen binnen een kwartier en dan ga jij verdedigen met net??? Joel schopt ze tenminste niet de wedstrjd uit. Belachelijke reaktie van je. Ga hier verder ook niet meer mee in discussie want jij vindt iemand een wedstrijd uitschoppen minder belangrijk dan een irritante overtreding om iemand uit zijn spel te halen. Iets dat Toivonen bv ook zo "mooi" deed.
Het gaat er niet eens om of het goedgekeurd dient te worden of niet. Het gaat erom dat als Veltman het doet, jullie moord en brand schreeuwen, maar als een speler als bv bovengenoemde zoiets doet tegen Ajax dan is het mannenvoetbal.

11 december 2017 om 09:38

Ben het helemaal met je eens. Slim en mannelijk spelen, prima. Veltman speelt gewoon als een achterbaks kwalletje. Of hij het nou is, of een ander, het is gewoon laf. Dat men dit nog loopt te verdedigen is lachwekkend. Het is jammer dat er geen types a la Simeone op het veld rondgelopen heeft om hem even met een mannelijke schaaf op z'n plekkie te zetten.

11 december 2017 om 10:07

@neutralefannl: Je doet je naam niet eer aan met je commentaar. Het enige waar ik bij Veltman niet van gecharmeerd ben, is het enige moment (1 moment!) van een vallende zwaan. Dat moet hij niet doen. Voor de rest het zuigen en irriteren hoort erbij. En ja, ik gruwel er ook van als een tegenstander dat bij ons doet, maar het is wel effectief. Daarnaast is Veltman gisteren hele tijd ook gewoon heel fel naar de bal geweest en heeft het meer dan verdienstelijk op voetbalniveau gedaan. Veltman zat ook overal tussen omdat hij zo goed reageerde. Lozano werd echt niet alleen de wedstrijd uit gespeeld omdat Veltman irriteerde. Blijkbaar praat je vooral anderen graag na, dat kan natuurlijk. Wel arbitrair dat je dan "neutralefannl" als nickname hebt gekozen.

11 december 2017 om 12:18

Haha weer een heerlijke subjectieve Ajacied. Ik praat niemand na, ik geef mijn neutrale eigen mening over hoe ik tegen stervende zwaan Veltman aankijk. Dat jij het er niet mee eens bent interesseert mij niet zoveel. Ik mag mijn eerlijke en neutrale mening geven.

11 december 2017 om 13:23

@neutralefannl: Daar sla je de plank dus finaal mis. Prima als jij iets van Veltman vindt, maar schrijf dat dan ook. In plaats daarvan stel jij dat hij zo is. Je mening kan je prima geven. Dat je daarin niet neutraal bent, is een 2e. Iets wat ik niet beweer te zijn. Dat is het grootste verschil tussen ons.

Onzin, als chiellini dit doet is het geweldig en dan missen we die mentaliteit in NL.

11 december 2017 om 08:03

Gelukkig is Chiellini nergens geen aanvoerder. Een aanvoerder hoort je rolmodel te zijn, geen kleuter die hopeloos op zoek is naar wat waardering.

11 december 2017 om 08:12

Van Bommel?

11 december 2017 om 08:13

Ach joh, je moet een aanvoerder niet belangrijker maken dan het is. Daarnaast was Chiellini geloof ik afgelopen weekend gewoon aanvoerder.

11 december 2017 om 08:14

Wat een onzin een aanvoerder hoort voorop te gaan in de strijd en als de wedstrijd het nodig heeft hier en daar een overtreding maken. Veltman deed dat prima lekker zuigen zoals Van Bommel of Toivonen altijd deed.

11 december 2017 om 08:14

Ja, omdat Buffon er niet bij was.

11 december 2017 om 08:20

Op een eerlijke manier ja. Buffon gaat altijd voorop in de strijd. Ik vond Veltmans optreden namelijk niet zo fair gister, maar dat is mijn mening he.

11 december 2017 om 09:04

Kuyt

11 december 2017 om 09:42

Ja wat Kuyt, vond jij Kuyt onsportief en niet fair? Als er iemand fair en eerlijk was is het Dirk Kuyt, dus kom op ben objectief.

11 december 2017 om 11:45

Wauw, Kuyt had een geweldige werkethiek maar sinds zijn terugkeer bij Feyenoord viel hij enkel op met zich teksten om publiek te pleasen en aannaaien van kaarten in elke mogelijke situatie. En dat baseer ik op de topwedstrijden waar ik hem heb gezien. Kuyt is een speler met veel inzet en vaak vergeten ook genoeg kwaliteit maar in de topwedstrijden was het net zo'n bloedzuiger en matenaaier als Veltman. Alleen doet Veltman buiten theatraal ook fysiek dommere dingen.

11 december 2017 om 13:09

Wat een gehuil zeg. Alsof captain zijn zoveel betekend.
In een wedstrijd waar het echt puur om de winst gaat en niet de schoonheidsprijs is wel wat meer veroorloofd. Zeker als het aantoonbaar z'n tegenstander, de beste speler van Psv, uit de wedstrijd heeft gehaald. Je moet hierbij ook meerekenen dan Veltman het anders namelijk aflegt. Dus hij doet gewoon alles wat in z'n mogelijkheid ligt om het team te helpen winnen. Daar kun je net zo goed respect voor hebben.

En dan moet je nog horen wie 't zeggen ... Hooijdonk en Petrovic ... alsof die 't nooit achter de ellebogen hadden. Beetje schijnheilig hoor.

Je noemt nu zomaar een captain op die sportief is. Je kunt er ook zat opnoemen die dat niet zijn/waren. Bewijst niks.

Dat je liever vrouwenvoetbal ziet, prima. Maar ga niet zo lopen zeiken en uitvergroten omdat Veltman tegen een lastige tegenstander even wat verder moest gaan om resultaat te krijgen. Dan snap je er weinig van.

11 december 2017 om 19:50

haha jochie toch, wat een waardeloze reactie. Het maakt me weinig uit dat je voor Ajax bent. Hij speelde gewoon sneu gister, niet meer fair. Maar als je dingen als eerlijk en fair niet meer kent heb i net zo lief dat je niet reageert.

12 december 2017 om 16:41

Ik ben je jochie niet. Zegt veel over je simplistische pedante moraal ridder houding. Hoog verheven boven de rest en zich dan neutraal noemen.
Ik zeg nergens dat het fair of eerlijk is. Ik had 't over winnen of verliezen. Lezen is nogal lastig blijkbaar. En dan mij jochie noemen.
Weet je niet hoe saai voetbal wordt zonder incidenten en die politiek correcte houding van je?
En je noemt dan 1 captain op als een soort van bewijs. Maar wat dan van Ramos, Bommel e.d. Ik bedoel, de tering hey, als je dan toch zo "correct" wilt doen, hou 't dan gewoon bij je mening en ga niet lopen doen alsof je gelijk hebt en mensen met een andere mening "jochie" of 't een "waardeloze reactie" noemen. En jij mag je mening geven, maar je hebt liever dat ik dat niet doe? Lekker neutraal hoor. Ga zo door. Het zegt veel over 't niveau in ieder geval. Echt te treurig.

Ik word toch zo moe van dat eeuwige gezeik op Veltman. Het is echt niet mijn type voetballer, maar hij wordt altijd in de media uitvergroot. Hij heeft Lozano redelijk in bedwang gehouden, een speler die ik echt heel goed vind. En anders moeten ze een keer over de grens kijken. Daar is dit normaal, je moer er gewoon alles aan doen om een speler uit te schakelen, dat voorbeeld gedrag in de Eredivisie is nou precies één van de redenen dat het Nederlands niveau erg matig is...

11 december 2017 om 08:35

Ja hij heeft verdedigend zijn mannetje gestaan, maar kom op.. Veltman heeft vaker van die rare fratsen. Tuurlijk krijg je kritiek als je je zo gedraagt zoals Veltman, dat was bij Toivonen of v Bommel niet anders.

11 december 2017 om 09:42

Grappig dat juist jij, met je Feyenoord logo, alleen Ajacieden en Psv'ers weet te benoemen in je voorbeelden. Hadden ze in Rotterdam niet zulke spelers lopen dan?

11 december 2017 om 09:40

En tegen de tijd dat de videoscheids overal ingevoerd is is dit gedrag overal afgelopen. Een elleboog met opzet in iemand zijn nek planten, arm in het gezicht planten en janken als er niks gebeurd heeft absoluut niks met voetbal te maken, Dat zijn streken die thuishoren op de tribune samen met de schorsing en rode kaart die erbij horen.

Dit goedpraten is gewoon bullshit van de bovenste plank. Dit gedrag heeft helemaal niks met voetbal te maken, een schande voor de sport.

11 december 2017 om 13:21

Het is heel simpel, kritiek op Veltman scoort bij een hele grote groep en dat is waar journalistiek om draait tegenwoordig in Nederland. Als je naar match of the day kijkt inderdaad, daar zou dit geprezen worden als je een tegenstander zo uit de wedstrijd speelt. Overigens vond ik dat duel met De Jong erg overdreven, je ziet De Jong nog achterom kijken en zichzelf even goed positioneren in de looplijn van Veltman.

Dit is typisch zoiets als Veltman Europees speelt en overklast wordt. Dan begint men over ga eens over de regels van de wetten. Op ze Italiaans verdedigen en nu wordt er weer geklaagd. Wat is het toch lachwekkend soms.

Ik vond Veltman over de schreef gaan. Dat zal door sommigen als slim worden beschouwd. Ik vind het echter bijzonder dom. Als Blom wat beter opgelet had, had Joël zomaar een rode kaart kunnen krijgen. Agressiviteit is op zich prima en je mag kort zitten en proberen je tegenstander uit zijn spel te halen. Maar Veltman deed dit meermaals op een manier die zomaar tot rood had kunnen leiden.

Maar daar waren er meer van overigens... Schőne, Hendrix, Luckassen... hadden allemaal zomaar rood kunnen krijgen.

11 december 2017 om 11:44

Nergens deed Veltman iets dat hem rood had mogen opleveren. Een gele kaart had hij zomaar kunnen krijgen, maar als hij geel had gekregen, zou hij of Keizer nog weer de mogelijkheid hebben gehad om te zorgen dat hij iets zou dimmen. Het is natuurlijk onzin om alleen naar zijn acties in deze wedstrijd te kijken en dan twee "mogelijke gele kaart momenten" op te tellen tot een rode kaart. Sowieso zie je wel heel veel rode kaarten, ben ik toch blij dat jij geen scheids bent.

Rood voor Schöne zou wat fors zijn geweest, alleen te rechtvaardigen als je het zou beoordelen als natrappen en dat leek me onzin. Was gewoon een forse tackle, terecht geel. Zie niet waar hij er nog één had moeten krijgen. Hendrix is wat mij betreft de enige die echt twee keer geel had kunnen krijgen. Die werd juist gespaard door de overdreven reactie van Veltman, waardoor Lozano geel kreeg en hijzelf ontsnapte aan de tweede gele kaart voor die actie op Neres. Ik ben wel blij dat hij is gespaard zodat het daar niet over hoeft te gaan.

Vond het persoonlijk aanvoerder onwaardig. Stevig duels ingaan kon ik nog wat mee. Maar dat matennaaien kan ik echt helemaal niks mee. Dan heb ik liever een aanvoerder als Klaassen. Die ging niet zo theatraal en vervelend doen. Vond dat Joel een goede wedstrijd speelde. Maar dat gezuig en vervelende gedrag mag hij van mij achterwege laten.

Vrezelijk irritant mannetje die zijn tekortkomingen compenseerd met dit soort onbenulligheden.
voor hetzelfde geld legt Blom de bal op de stip bij die ros in de nek bij Luuk de Jong (terwijl de bal niet eens in de buurt was) en laat je Psv op voorsprong komen middels een strafschop en krijg je een heel ander einde van het voetbalverhaal.

11 december 2017 om 08:17

Haha de ros in de nek bij De Jong nog wel. Luuk maakte zelf de overtreding, Veltman rende naar de bal (spel was aan de zijkant) en Luuk ving hem niet reglementair op, je ziet hem kijken, positioneren en zijn rug in draaien. Dat is gewoon een gele kaart voor De Jong.

11 december 2017 om 08:26

Plus het was buiten de 16

11 december 2017 om 08:39

Ros nog wel....
Is een penalty altijd een goal dan ?

Wat een huilverhalen na afloop zeg. Ze zijn gewoon 10x overklast qua inzet, felheid en wil om te winnen.

Vanaf minuut 1 was Zoet al aan het tijdrekken...

Perfect dat dit anti-voetbal niet beloond werd !

On: Veltman ging tot aan het randje of soms erover heen. Maar Hendrix en Luckassen ook. Dus wat zeuren we nu !

11 december 2017 om 11:47

De kans in die situatie is veel groter dat Veltman vrije trap meekrijgt en De Jong geel. Looplijn afsnijden en obstructie plegen om medespeler vrije doortocht te geven. Sterker nog, die minuut deed hij dat 2x.

Ik vind het altijd zo maf hoe wij hier in Nederland op dingen reageren. Als we te kijk worden gezet door Italianen en Spanjaarden hoor je analytici dan moeten we 'slimmer' zijn en meedogenlozer met juist dit soort trucjes. En als iemand het dan toepast, zijn ze er als de kippen bij om hem af te branden.

Ik keur nergens het gedrag van Veltman goed of af. Ik vind het alleen zulke waai met alle wind mee spelletjes in de Nederlandse journalistiek.

Haha, het is mooi dat Veltman het over Zuid-Amerikanen heeft, terwijl Mexico toch echt in Noord-Amerika ligt.

Veltman, deed een van Bommeltje. Irritant, in de meest brede zin van het woord, voor de tegenstander, maar schijnbaar heeft het geholpen (ook met wat geluk, gezien het feit dat we het hier over de Eredivisie hebben).

11 december 2017 om 08:31

Doelt daarmee natuurlijk op latino temperament. Maar dat hoef ik je denk ik niet uit te leggen.

11 december 2017 om 08:43

Ook hier ligt de grens in het midden....

Mexico is Midden Amerika, but who cares ! 3-0 (en hoezo met wat geluk...)

Wat een gezeik deze wedstrijden moet je winnen en dat begreep veltman.
Heeft hij benenbrekers losgelaten nee. er is geen overtreding door hemgenaakt waarbij iemand zijn gezondheid ernstig in gevaar komt.
prima gespeeld van veltman.

11 december 2017 om 08:26

Eens hoor dat in dit soort wedstrijden wat meer mag. Echter, de beuk in de rug/nek van De Jong is niet geheel zonder risico voor de gezondheid.. Los van de domheid van de overtreding (plek, plus vrije doortocht voor Hendrikx)

Veltman is een beetje een tut. Gaat om elk wissewasje als een kleuter naar de grond. Hij kan zelf wel uitdelen maar incasseren kan hij absoluut niet. Dat provoceren vind ik niet zo erg en het randje opzoeken ook niet maar dat theatrale vallen als er niets gebeurd dat doet Veltman veel te vaak.
Van Hooijdonk die over gedrag van spelers praat waarom nooit is over de gekozen tactiek over over voetbalinhoudelijke zaken? Is Pierre weer bezig het nationale geweten uit te hangen, de betweter.

11 december 2017 om 08:32

Dan ben ik toch heel benieuwd wat je vind van het theater van meneer Lozano.
Krijgt een been van De Jong tegen zijn hoofd en ligt met zijn benen te slaan alsof we meteen 112 moeten bellen om vervolgens binnen 2 tellen weer binnen de lijnen te staan.
Krijgt een hand (die zit een stuk verder aan de arm dan de elleboog) in zijn gezicht van Veltman en gaat op de grond liggen rollen alsof hij een rechtse directe van Rico heeft gekregen.

Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk speelde Veltman op het randje gisteren. En ik keur dat theater in bij de tik van Lozano niet goed, maar het wordt nu wel heel eenzijdig belicht allemaal.

Van Bommel is met exact dit type spel één van de meest gewaardeerde spelers geworden. Maar bij Veltman is het weer eens niet goed.

11 december 2017 om 09:07

Ja wat Lozano daar doet kan echt niet.. De acties van Veltman daarentegen zijn inderdaad prima goed te praten.. omgekeerde wereld dit. Een hand van Veltman haha, als dat geen elleboog meer is dan weet ik het ook niet meer.

Ook de snelheid waarmee hij bij dat duel (ongelukkig) het been van de Jong tegen zijn hoofd krijgt doet toch gewoon gruwelijk pijn man

11 december 2017 om 10:27

Dan moet ik tot de conclusie komen dat je het niet meer weet.
Geeft niet. Hebben we allemaal wel eens.

Ik lees nergens dat ik de acties van Veltman goedpraat, maar goed.
Die hand in het gezicht hoort volgens mij geel te zijn. Het is simpelweg geen elleboog dus zou rood onzin zijn geweest.

En ik beoordeelde de actie van De Jong inderdaad niet als opzettelijk.
Als je de reactie van Lozano op die actie bekijkt. En vervolgens ziet dat hij twee tellen later weer vol een sprint aan kan gaan, dan heeft hij daar simpelweg zwaar overdreven. Zullen we dat dan maar wegstrepen tegen het theater van Veltman in het strafschopgebied waarbij Lozano inderdaad helemaal niet heel veel deed.

11 december 2017 om 10:29

@nanufox,

Ook het theater van Lozano is verwerpelijk. Beide moeten niet zo tutten en wat meer een kerel worden.

Hard spel is geen probleem. Alleen dat "zielige" gedrag als hij zelf een keer aangeraakt wordt is om te kotsen. Uitdelen is in mijn ogen ook incasseren. Meneer Veldman is echter voor mij het toonbeeld van onsportief gedrag (het doorgaan enige tijd terug, kaarten aannaaien)

11 december 2017 om 08:33

Lozano doet al weken niet anders. Elk tikkie levert een theater op waarvoor je een oscar kan krijgen.

11 december 2017 om 11:50

Maar die is niet Nederlands, dan is dat 'mooi' en een échte 'winnaar' vraag eens aan Mexicaanse fans wat ze van Lozano vonden daar (niet van oude club) daar werd hij uitgekotst voor zijn theatrale gedoe en werd erdoor een heel gewild slachtoffer van grensoverschrijdende tackles.

Veltman moet sowieso uitkijken, zijn spel over het algemeen is ook niet bepaalt best en Ajax heeft met Orejuala een goed alternatief achter de hand voor zijn positie.

11 december 2017 om 08:19

Veltman speelt gewoon uitstekend en had gister de man van "70 miljoen" in zijn zak. En Orejuala heeft bar weinig laten zien.

11 december 2017 om 10:15

Orejuala heeft nog geen kans gehad bij Ajax dus je kan niet concluderen dat hij weinig laat zien.
Ik denk persoonlijk dat wanneer Orejuala een kans krijgt hij deze niet meer weggeeft.

Ik ben zelf geen fan van dit gedrag en zie het liever niet maar wordt wel moe van de selectieve verontwaardiging hier zeg. Wanneer speler x van hun eigen club dit doet staan diezelfde lui vooraan om het te verdedigen.

11 december 2017 om 11:54

Hoezo eruitgestuurd? Veltman had meerdere momenten waar op hij geel had kunnen krijgen, maar het is naief om die maar samen op te tellen tot rood. Als je geel op zak hebt, kan je nog altijd een tandje terugschakelen en hoef je niet persé rood te krijgen.

Hendrix had dan wel een moment dat hij geel had kunnen krijgen terwijl hij er al één op zak had. Dan is rood minder vergezocht. Ben wel blij dat hij hem niet kreeg, nu kan je er niet omheen dat Ajax gewoon op eigen kracht heeft gewonnen van een laf spelend Psv.

Hypocrieten, gewoon goed gedaan.
Als scheidsrechter erin trapt prima toch, wat denk je dat tegenstander dat niet doet?

Piere moet sowieso zijn kop houden was ook een prachtig duikelaar voor ze vrijtrappen.

Als mensen willen janken, bekijk dan de ongestrafte overtreden van Hendriks, daar kan je iemand nog ernstig mee blesseren, dat heeft niks met voetbal te maken....

Een van de beste wedstrijden van Veltman. Hij speelde tegen misschien wel de beste aanvaller in de eredivisie en heeft die compleet uit de wedstrijd gespeeld. Er is altijd veel kritiek op Veltman maar hier verdient hij niets dan lof, hij speelde hoe een aanvoerder moet spelen voorop in de strijd. Ik hoop dat hij elke wedstrijd zo speelt, trouwens ik hoop dat heel Ajax elke wedstrijd zo speelt dan heb ik nog vertrouwen in de titel.

Ach ja, nog geen week geleden worden wij genaaid doordat Twente 2 rode kaarten wordt bespaard. Maar ondertussen vloog Hendrickx er ook nog steeds als een kamikaze-strijder in met al geel op zak. Had het wat uit gemaakt als beiden er vanaf werder gestuurd? Ik heb niet heel erg het vermoeden dat het dan wel was goed gekomen voor Psv.

11 december 2017 om 08:34

Tijdens het wonden likken in Brabant zijn ze vooral op zoek naar excuses !

11 december 2017 om 09:06

Zou kunnen, maar wie deed dit vorige week na de wedstrijd tegen Twente ? Of vorig jaar nadat PSV in Amsterdam gewonnen had ?

11 december 2017 om 09:05

Ajax werd vorige week ook gespaard. Geen penalty bij Veltman, geen geel voor Schone. Maar omdat Hendrix als een kamikaze-strijder erin vloog mag Veltman een elle boog in iemands gezicht duwen, een speler in het strafschopgebied omver beuken en als een stervende zwaan vallen als er niets aan de hand is ?
Maar als het zo werkt, dan had Hendrix ook toestemming. Hij werd vanachteren neer geschopt nadat de bal al over de achterlijn was. Zoals je in de herhaling kunt zien, gleed Schone niet alleen in, maar maakte hij ook nog een schoppende beweging.

11 december 2017 om 11:59

Die situatie van Schone (kreeg er ook geel trouwens) was bal niet buiten de lijnen nog, sterker nog, die bal was niet uitgegaan als hij niet tegen het block van Hendrix aantrapt. Hij gaat daar voor de bal, doet hij dat niet dan krijgt bij ook commentaar wegens verzaken. Hoevaak zien we zoiets niet per week? Duels bij achterlijn waar verdediger doet afschermen en aanvallers met tackle eromheen bal binnen wil houden, juist, wekelijks meermaals. Maar dat was nooit een seconde besproken geweest als Hendrix daar geen opstootje maakt met zijn opgefokt gedrag. Schone geel voor de tackle, Hendrix geel voor agressief gedrag naar tegenstander en starten opstootje, prima toch. Ben het met je eens dat Veltman daar fout begaat tegen Luckassen en van geluk mag spreken dat Blom het niet dusdanig zwaar beoordeelde om penalty te geven en die onderarm tegen Lozano zijn hoofd is natuurlijk oerdom. Maar die situatie met Luuk is nooit een penalty, kijk die volledige minuut maar eens terug. De Jong zet daar 2x een block waardoor Veltman niet naar de bal kan, dat is gewoon obstructie en had al voor die situatie gefloten moeten worden voor. Dat het dom is om geen moeite te doen hem te ontwijken met je eens maar als de Jong zijn kont naar achteren gooit na eerst te kijken waar Veltman is dan is dit enige juiste beslissing.

11 december 2017 om 09:42

Na Twente hadden we dit bericht niet eens kunnen hebben, want rood voor Veltman, dusja. Hendrikx had er zeker vanaf gemoeten na die tweede tackle, maar van de andere kant, Schone had na zijn tackle op Hendrix al moeten inrukken.

Iemand eraf sturen had trouwens niks uitgemaakt, PSV was gewoon zwakzinnig zwak gisteren :'

Aanklager mag wel aan de gang met Veltman. Met name de klap die hij aan Lozano gaf is natuurlijk gewoon een rode kaart. Als je hier niks mee doet, hoef je in het vervolg nergens meer op terug te komen mbt videobeelden.

Zo hoort hij ook te verdedigen, zo is ie ook op zijn best. fel en scherp de duels aangaan tot aan het randje en soms er overheen. Jammer dat hij het alleen maar tegen Feyenoord en PSv kan laten zien. Andere wedstrijden is hij laconiek en dan pas verdedigt hij als een oud wijf.

Wat een belachelijke analisten hebben we toch ? Wees blij dat er een keer met strijd en fel verdedigd wordt.

PSv was een elftal van een stel slappe Tinusjes. Ze zijn opgegeten door Ajax !

Veltman is de beste en de Jong had rood moeten krijgen

11 december 2017 om 09:23

Hij won gewoon hoor

11 december 2017 om 12:02

Mooi is dat: "wees eens objectief" en dan volgt er een zeer subjectieve opmerking die we allemaal als objectieve waarheid zouden moeten omarmen.

Volgens mij geeft bijna iedereen hier aan dat Veltman op en over het randje ging. Irritant om tegen te spelen? Absoluut. Is hij dan "gewoon een vies vuil etterbakje die altijd onsportief is als hij niet kan winnen"? Nee. Veltman heeft zeker zijn onsportieve momenten, maar Altijd? Je maakt jezelf belachelijk door dat soort overdrijving en eenzijdigheid als objectieve waarheid neer te willen zetten.

11 december 2017 om 15:23

Heerlijk, ook nog stellen dat hij dit doet als hij niet kan winnen. Mooie is dat hij als dit gedrag naar boven komt zijn beste wedstrijden speelt. Gisteren was hij Lozano compleet de baas en speelde een goede wedstrijd.

Ik snap niet dat hij hier verdedigd wordt. Zijn arm in het gezicht van Lozano duwen of De Jong in de rug beuken moet ie lekker doen. Kun je inderdaad mannelijk noemen. De scheidsrechter moet daar tegen optreden, maar dat deed Blom niet. Maar Blom liet sowieso veel toe. Hendrix werd ook weer gespaard.
Ook zag Blom niet dat Veltman en Lozano samen aan het worstelen waren en dat Veltman gewoon ineens ging liggen en deed alsof hij in zijn gezicht werd geraakt. Nee, dan geeft ie maar geel aan Lozano, omdat ie het dus niet heeft gezien, maar puur reageert op wat Veltman doet. Dat je je daar als supporter niet kapot voor schaamt, snap ik weinig van. Toen Lozano door dat duel werd geraakt met De Jong vond ik het in ieder geval gênant dat ie zo met zijn beentjes aan het spartelen was.

11 december 2017 om 10:05

Blom. Trad juist goed op en zag dat de jong duidelijk de overtreding beging

11 december 2017 om 10:25

Hoe dan had De Jong een snoekduik moeten maken om Veltman te ontwijken dan? Was toch gewoon duidelijk Veltman keek gewoon naar voren en beukt de Jong gewoon naar de grond.

11 december 2017 om 10:39

Kijk het nog ff terug.
De Jong kijkt naar achter en stapt een paar passen terug om precies voor Veltman uit te komen.
De manier waarop Veltman vervolgens doorloopt is nogal lomp idd. Maar doe nou niet alsof de Jong die botsing niet bewust opzoekt.

11 december 2017 om 10:53

Veltman is de beste.
Lozano, die viese speler, had rood moeten krijgen.
Net als de Jong.

11 december 2017 om 11:18

Speciaal voor jou.
Let vooral even op puntje 6.

B - Een indirecte vrije schop
Een indirecte vrije schop wordt toegekend aan de tegenpartij, indien een doelverdediger, binnen zijn eigen strafschopgebied, één van de vier hieronder volgende overtredingen begaat:
1. langer dan zes seconden de bal in zijn handen houdt, voordat hij deze weer in het spel brengt;
2. de bal weer met de handen aanraakt, nadat hij deze in het spel heeft gebracht, zonder dat deze is geraakt door een andere speler;
3. de bal met de handen aanraakt, nadat deze hem doelbewust door een medespeler met de voeten is toegespeeld;
4. de bal met de handen aanraakt, nadat hij deze rechtstreeks heeft ontvangen uit een inworp genomen door een medespeler.
Een indirecte vrije schop wordt ook toegekend aan de tegenpartij, indien een speler naar het oordeel van de scheidsrechter:
5. speelt op een gevaarlijke wijze;
6. een tegenstander in diens loop belemmert;
7. voorkomt dat de doelverdediger de bal uit zijn handen in het spel kan brengen;
8. een andere overtreding begaat, niet elders genoemd in Regel 12, waarvoor het spel wordt onderbroken om een speler te waarschuwen of van het speelveld te zenden.
Een indirecte vrije schop wordt genomen vanaf de plaats waar de overtreding plaatsvond. (zie Regel 13 - Plaats van de Vrije Schop.

11 december 2017 om 13:05

Zijn argumentatie is perfect volgens de regels, omdat jij het graag anders ziet is het geen 'achterlijk' argument. Hieronder citeert hij nog even de regels, is niet zijn fout dat jij het een onzinnig reden vind maar feitelijk gaat de Jong daar de fout in en maakt Veltman er gebruik van. Als je daar een penalty geeft is het een regelrechte schande.

11 december 2017 om 18:45

@graafschapfan9, de jong keek waar Veltman kwam en zette duidelijk een block

12 december 2017 om 07:41

@woltrex
In de regel van hierboven heeft de keeper de bal en wilt uittrappen.
Veltman had geen bal en mag je in zijn looplijn staan.
Oh wacht even voordat VZ mij weer verwijderd, Natuurlijk mag Veltman dat.
De Jong is een oelewapper en had dikke rood verdiend.

12 december 2017 om 07:46

Ik wist niet dat Veltman de bal had.
Sorry, dan had de Jong gewoon met dikke rood eraf gemoeten.
Nogmaals mijn excuus, Veltman is gewoon de beste en Lozano en de Jong moeten niet piepen

Heel irritant was hij gisteren. Ik vind het als Ajaxfan qua gedrag niet bij Ajax passen en dat is dan je aanvoerder. Het zegt ook wel iets als je dat soort 'slimmigheden' nodig denkt te hebben. Zijn collega's Wober en de Ligt hadden het in elk geval niet nodig om overeind te blijven.

En geen gele kaart gepakt! Klasse gedaan Joel. Haal ze maar uit hun spel. 3-0 lekkere tik voor Psv. Ajax te wisselvallig, maar van de toppers gewoon gewonnen. nu nog even 6 punten pakken en hopen dat psv nog ergens morst. Ga je toch nog redelijk de winterstop in en dan in de achtervolging.

Ik snap niet dat er nu Ajax supporters zijn die Veltman verdedigen. Dit terwijl ook deze supporters het altijd belachelijk vonden als Kramer weer belachelijke acties uithaalde. Als je een goede scheidsrechter had gehad had Veltman minimaal 2x geel (of eigenlijk 1x rood moeten hebben) en had in het eerste geval PSV nog een penalty moeten krijgen. Ik ben benieuwd in hoeverre Ajax fans dan nog steeds tevreden over hem zouden zijn geweest. Want met zijn belachelijke acties had hij zonder problemen zijn eigen team kunnen benadelen.
Op dat gebied heb ik veel meer respect voor Wober. Die speelde Mannelijk hard, maar had ook geen moeite om te incasseren. Want je kunt wel naar Engeland ed wijzen, maar ook in Engeland zitten ze niet op zo'n matennaaier als Veltman te wachten. Daar werden spelers voor schwalbes op basis van televisie beelden geschorst.

Wat een onsportieve speler is Veltman toch! Hij had 2 keer rood kunnen krijgen gister. Ik ben een voorstander van hard spel, maar wel met het doel de bal te spelen/veroveren. Ellebogenwerk hoort daar zeker niet bij.

Natuurlijk heeft Ajax meer dan verdiend gewonnen, maar de wedstrijd had ook heel anders kunnen lopen als zowel Veltman als Schone (overduidelijk natrappen) in de eerste helft al rood hadden gekregen!

11 december 2017 om 09:07

2keer rood? Welke wedstrijd heb jij gekeken? Als er al spelers rood hadden moeten krijgen dan zijn. Dat hendriks en lozano

11 december 2017 om 09:43

Ik heb in ieder geval op een objectieve manier naar de wedstrijd gekeken. Gezien jouw plaatje naast je naam denk ik dat jij daar meer moeite mee hebt.

Wat ik aan wilde geven is dat de wedstrijd ook heel anders had kunnen aflopen voor Ajax. Ik ben het met je eens dat Hendrix ook een rode kaart had kunnen krijgen.

11 december 2017 om 09:43

Lozano? Voor wat precies? Een arm in zijn gezicht krijgen? Wat een onzin. Schone en Veltman hadden er gewoon af gekunnen, Veltman zeker gemoeten zelfs.

Hendrikx trouwens ook, dat die tweede tackle niets opleverde was puur geluk.

11 december 2017 om 10:03

Johanvan Ruijv en wat denk je dan van die overtreding van arias na 15seconden, daar had hij er ook zo maar van afgekund.
@frenkgozert als je had gekund. Maar ff terugkomend op je andere punt als je dat al natrappen vind ( wat het overigens niet is) dan had hendriks bij dat moment ook rechtstreeks rood moeten krijgen.
Veltman had hooguit een gele kaart kunnen krijgen bij die arm in het gezicht van Lozano

Wat een gejank weer. Speelt hij eens mannelijk is het weer niet goed. En daarnaast beging de jong de overtreding en niet Veltman. Hoe Joel lozano aanpakte was gewoon goed.
Vorig jaar hoorde je niemand over het spel van Guardado en nu doet Joel soortgelijke en meteen gaan ze janken

Hij speelde gewoon fantastisch, ik snap de kritiek niet helemaal.....
Waar Guardado bijv. werd geroemd om t feit dat hij op en over t randje speelt tijdens de topper (waar hij twee man vies blesseerde), wordt Veltman voor een beetje provoceren bekritiseerd?

Tuurlijk, meneer moet zich niet zo aanstellen bij tijd en wijle, maar dat is een algemeen in het voetbal, dat kan je niet hem alleen aanrekenen. Dan kan je kritiek leveren op nog 6 andere spelers deze wedstrijd en dat gebeurt niet.

11 december 2017 om 09:45

Bij Guardado was een geval puur ongeluk, de andere inderdaad een harde tackle. Maar het was tenminste nog een duel om de bal. De actie tegen de Jong was geen bal in de buurt en die arm in het gezicht van Lozano is gewoon rood, klaar.

Als Toivonen dit gedaan had was de kritiek van bepaalde kampen niet te harden geweest, ben een man en geef toe dat dit soort bullshit niet op het veld thuishoort.

11 december 2017 om 10:23

Als die arm in het gezicht van Lozano rood is, dan kan je t halve veld met rood eraf sturen.
Zo allejezus veel voetballers die met hun ellebogen zwaaien.

Wat betreft Toivonen, Toivonen was gewoon een vieze, gore smerige voetballer.
Die gaat op tenen staan en weet ik veel wat., terwijl er geen bal in de buurt is. Veltman wil nog een kopduel aangaan, wat redelijk normaal is tijdens een voetbalwedstrijd.

Ik vind het best wanneer Veltman voor die elleboog met rood eraf ging, maar dan kan je elke wedstrijd veel mensen eraf sturen en dat gebeurt niet.
Dus consequent zijn.
Blom was consequent in het niet fluiten van dit soort dingen, dan moet je niet janken.

11 december 2017 om 11:12

@johan

Kijk jij en vele andere die samenvatting nog maar eens terug, Luuk zoekt hem zelf op, door Joel voor het blok te zetten. Je ziet duidelijk in herhaling dat De Jong eerst in zijn ooghoeken kijkt, en een stap opzij doet in de looplijn van Veltman.

Geel voor Luuk dus.

11 december 2017 om 13:08

Die actie met de Jong was een vrije trap voor Ajax wegens obstructie van Luuk tov Veltman. Hierboven citeerde iemand nog mooi de regels, Luuk wilt Veltman om laten lopen om tijd te winnen voor teamgenoot en IPV eromheen te lopen gaat Veltman ertegenop en aangezien Luuk een stap maakte naar achteren om zo uit te komen begaat hij daar de overtreding. Veltman had hem kunnen ontwijken maar hoefde totaal niet en deed hij ook niet.

Altijd zitten de heren te zeuren over het feit dat we niet slim genoeg zijn in de duels en wordt er bijvoorbeeld gewezen naar Chiellini, Ramos en dergelijke en dan speelt er eens een speler als hen en dan is het ook weer niet goed. Maar goed, ze worden betaald om commentaar te leveren hè.

Het is meer het amateurisme waarmee hij dit wederom doet, dit hield het midden tussen hard verdedigen en provoceren. Van beide kanten was het net niets en ik verbaasde me dat scheidsrechter Blom dan ook geen geel gaf.

Hij kan er dan prat op gaan dat zijn gedrag provocerend was, maar volgens mij was dit gewoon de enige manier waarop hij de aandacht van zijn voetballend onvermogen kon weghouden.

Uiteindelijk heeft hij zijn directe tegenstander uitgeschakeld. Dat was zijn taak en die heeft hij perfect uitgevoerd. Wanneer hij zich 3 keer kinderlijk laat uitkappen in een wedstrijd.. dan is het ook weer niet goed. Veltman begrijpt eindelijk wat verdedigen inhoudt.. En dat is ten koste van alles je tegenstander afstoppen..Hij was eindelijk is een keer aanvoerder die je als speler blindelings volgt..

Tja, enerzijds haalde hij Lozano uit de wedstrijd en dat is dan ook het belangrijkste voor deze wedstrijd. Maar wat was hij ongelooflijk aan het zuigen, irriteren en aan het uitdelen. En dat laatste is natuurlijk goed, zuigen kan ook 'slim' zijn bij zo'n wedstrijd, maar dat aanstellerige gedrag moet hij dan gewoon achterwege laten. Naast dat het Ajax-/aanvoerder onwaardig is, is het ook zo onnodig.

Snap trouwens ook niet de link met het buitenland. ''daar doen ze het ook.'' Ja, in Spanje en Italië, maar ook daar is het ontzettend irritant al dat gematennaaierij en aanstellen. In Engeland en Duitsland zijn ze wars van dat soort praktijken, en wordt er écht mannelijk gespeeld, zoals Wober eigenlijk deed.

We kunnen ook gewoon concluderen dat we Lozano niet gezien hebben behalve bij het theater dat hij een paar keer opvoerde. Daarnaast is Nijhuis volgens velen een topscheids omdat ie niet overal voor fluit en overtredingen mist. Dus ook nu bepaald de scheids de grens.
En Veltman heeft zijn werk goed gedaan blijft, Lozano had rood kunnen hebben en Hendrikx rood moeten hebben. Dus psv is het nog meest bevoordeeld, maar dat zien niet eens.

Speelt hij tegen je ploeg dan heb je een hekel aan hem (niet zo gek). Maar speelt hij in jouw ploeg dan is het gewoon een meer dan nuttige speler. Internationaal komen we op dit gebied ook te kort, iemand die lekker de boel op scherp zet en lekker aan het zuigen is. Ik had altijd een hekel aan Toivonen, V Bommel etc maar toen Suárez bij Ajax kwam kon ik er wel van genieten.

Voetbal is geen ballet, als dit je niet zint kan je beter geen voetbal kijken. Ik sta sowieso te kijken van die verontwaardiging als je kijkt naar spelers in andere competities, waar dit soort gedrag (vanuit NL) wel wordt "goed" gepraat.

Ik kan me nog vele Europese duels, en interlands herinneren waar toen werd gezegd dat Wij te lief zijn.

Pierre liet weer eens zien hoe zielig hij kan zijn. Ja, ik heb ook liever niet dat Veltman een vallende zwaan doet (deed hij gisteren 1 keer), maar nu lijkt het net alsof hij de enige is. Als je gisteren kijkt, zijn er aan PSV zijde een stuk meer te vinden. Dat vindt Pierre alleen niet goed om te vertellen.

Ik vond het nogal zwak om de uitzending dan ook zo te beginnen. In plaats van complimenten te geven aan Ajax (en Veltman ook, die speelde verder erg goed), wilde hij lekker Ajax-bashen. Dan ben je in mijn ogen geen analist.

Wat een onzin, die lozano kan verschrikkelijk goed voetballen en is levensgevaarlijk, maar ik heb hem zondag niet gezien. Dat is de verdienste van veltman. Hij heeft geen kaart gekregen en zijn tegenstander de wedstrijd uitgehaald. In andere competities zouden ze lof over hebben voor hem, maar in Nederland moet het maar allemaal lief, kom op zeg.

Door VI kreeg Veltman ook maar een 6,5 terwijl Ziyech (die vrijwel voor constant balverlies zorgde) een 8 kreeg. Die zogenaamde analisten snappen er geen reet van. Dit soort wedstrijden vragen om daadkracht en duels die je tot op t randje spelen, als het moet er soms overheen. Maar alles wordt gedraaid alsof Veltman de boeman is. Luuk de Jong zet een blok zodat Veltman niet naar Hendrix kan lopen en plots is Veltman degene die de overtreding maakt? Op teletekst stond dat Veltman maar liefst 3x rood had moeten hebben in de eerste helft. En over de overtreding die Hendrix maakt waarvoor hij een tweede gele kaart had moeten hebben hoor je helemaal niemand. Een lachertje is het.

Ik ben dat Studio Voetbal zo zat! Het niveau van de gasten! Nu die vervelende van Hooydonk daar wekelijks zit... Hij komt dan met een opmerking die nergens op slaat, maar waarmee hij zichzelf wil laten zien hoe goed hij het ziet. Een naar mannetje. Veltman is al jaren de gebeten hond bij hem. Hij heeft ook persoonlijk van Persie bij Feyenoord weggepest. Zijn tip aan Feyenoord om die Kazim te halen... Hij bazelt maar wat daar. O ja, ik vergeet ook nog dat hij nodig bekend moest maken dat van Bommel ging stoppen met voetbal in plaats van het aan van Bommel zelf te gunnen om dat bekend te maken.
Ik heb het grootste deel van de wedstrijd zelf gezien, maar hij bleef net buiten de gele kaarten. Alleen voor het opstootje met Lozano had hij geel kunnen krijgen, voor de rest viel het wel mee. Hij maakte zich breed voor een kopbal waarbij hij Lozano met de elleboog raakte. Dit was niet expres, deze dingen gebeuren wel eens. Luuk de Jong en hij liepen tegen elkaar aan, komt ook wel eens vaker voor. Maar ja, van Hooydonk zegt het.....
PSV kreeg pas kansen nadat hij gewisseld was, dat zegt genoeg over zijn spel.

Beste 020ers, Pierre heeft gewoon gelijk. Die Veltman had zomaar een strafschop tegen kunnen krijgen met die walgelijke actie in de rug van De Jong. Hoe zo slim? Dat soort dingen doen ze dus niet in Italie en Engeland in de 16.
Ik vind Veltman een zwaar overschatte speler, gefrustreerd en onmachtig. Rijp voor de psycholoog.
Wees blij dat de leiding hem in de rust tot kalmte heeft gemaand.
Gaan eens na hoeveel achterlijke dingen hij al op zijn naam heeft. Geen wonder dat er geen club is die hem koopt. Wat een sukkel.

11 december 2017 om 09:50

Strafschop tegen? Je bedoeld waar de Jong hem opvangt? Geel voor de Jong had gekund inderdaad. Dat flikt ie wel vaker, maar in eindhoven zijn ze blijkbaar arbiters gewend die er in trappen. Nog niet genoeg bevoordeeld met geel voor Hendrikx en Lozano?

11 december 2017 om 12:46

Meen je dit nu echt of wil je een reactie uitlokken?
Als je dat toneelstukje van Veltman niet kan zien dan ben jen net zo'n .....
Of gekleurde bril kan ook.

11 december 2017 om 13:11

Rossi, kijk de regels en daarna situatie een terug, dat is obstructie in zijn puurste vorm. Volledig terecht dat ze niet fluiten, zou belachelijk zijn als een aanvaller je de pas af gaat snijden en jij moet uitwijken en zo te laat bij een situatie kan zijn en dan ook nog penalty tegenkrijgen. Slimmigheidje van Luuk waar scheids niet in deed trappen, is gewoon contact opzoeken door stap naar achter te doen en kont naar achteren om erna neer te gaan.

11 december 2017 om 09:54

Tja als je t over verdiende kaarten hebt waren Hendrikx en Lozano ook weg geweest. Word tijd dat we die oude wijven mentaliteit eens los laten. In elk land ben je de man als je zo een tegenstander uit de wedstrijd haalt. En van Bommel kwam ook vaak zat met zulke onzin weg.
Poulsen bracht precies wat Ajax miste. Wordt nu nog steeds gemist in bepaalde wedstrijden. En nu Veltman het doet is het niet goed?

11 december 2017 om 09:54

Zo fel als Veltman en Hendrix gisteren speelden kan ik wel waarderen. Sommige overtredingen op het randje van geel om je directe tegenstander maar niet in de wedstrijd te laten komen. Vorige week kon FC Twente tegen Ajax ook wel 20 keer geel krijgen in de eerste helft maar dan vindt iedereen het allemaal mooi omdat de 'spierballen' van Twente een methode hebben gevonden om van Ajax te winnen. Het hoort er gewoon bij. Wat wel te ver gaat is hoe Guardado vorig seizoen tegen Ajax speelde door in de eerste minuut al meteen Dolberg te blesseren. Dat gaat gewoon nergens over.

Genoeg discutabele momenten; Blom heeft veel foute beslissingen genomen en het zich daardoor erg lastig gemaakrt Als de hand van Veltman goed was voor rood, was die van Lozano bij Veltman dat ook. Het gespartel van Lozano bij de knie tegen het hoofd heeft wellicht ook tegen hem gespeeld. Daar werd overigens ook weer gefloten tegen De Ligt die Lozano in een fair duel van de bal zette. Dit spartelen is volstrekt onnodig en onnatuurlijk bij pijn aan het hoofd. Dit zal de scheidsrechter ook aan eht denken gezet hebben. Het feit dat Luuk de Jong een beuk in zijn rug kreeg, was volledig aan hem zelf toe te schrijven, want hij zocht Veltman op om hem te blokken. In principe was daarom de obstructie van De Jong de eerste overtreding. De schop van Schöne was oprecht gemeen; er worden wel vaker slidings ingezet op de achterlijn en de verdediger die de bal afschermt loopt zo'n risico. Echter Schöne had weinig tot geen intentie om de bal te raken. Hendrikx werd gered door het opstootje tussen Veltman en Lozano, want dat was een duidelijke tweede gele kaart. Al met al veel discutabele momenten en wederom veel te makkelijk om er één speler uit te pikken.

Vervelend ventje die Veltman.

Hard voetbal mag best, maar dit mannetje gaat vaak te ver en vindt zelf dat ie het mag omdat ie bij Ajax speelt.
Zichzelf van geen kwaad bewust, maar owee als men het bij hem doet dan schreeuwt en jankt ie de boel bij elkaar als een echte Calimero.

We missen in deze competitie spelers als Fraser, Veltman zou het dan erg snel afleren,

11 december 2017 om 10:31

Nee hoor, Fraser doet gewoon mee als coach bij Vitesse . We missen de Wolf

11 december 2017 om 12:41

En omdat het Fraser is, mag het wel zeker, ik weet nog wel dat Veltman ook Kuijt vorig jaar gewoon volledig uit de wedstrijd speelde, mede door hem vanaf minuut een aan te pakken. Dus ik zou zeggen, ga je gang, hij mag van mij zo vervelend mogelijk zijn voor de tegenstander.

11 december 2017 om 12:48

Veltman heeft een afwijking. Geen controle over zijn impulsen. Hij is niet hard, hij is zielig en een matennaaier.

11 december 2017 om 14:01

Denk dat die afwijking positief is, hij is inderdaad een van de weinige met gogme en intelligentie in zijn verdedigende werk, best afwijkend inderdaad.

Ajax heeft geleerd van de vorige Ajax-psv, waarin ze ook veel beter waren, maar met te weinig gif speelden en nog een late gelijkmaker tegen kregen. De jongens tegen de mannen, werd er toen enigszins laatdunkend geschreven. En nu lees ik dat Veltman "gemeen" was. Ach gut. Hij heeft niemand geblesseerd zoals Guardado vorig jaar. Toen werd er gezegd dat de scheidsrechter de grens bepaald. Nou Veltman is binnen de grens van de scheids gebleven en heeft Lozano omnschadelijk gemaakt. Goed gedaan Joel!

Ik moet zo hard lachen om al die gefrustreerde supporters hier, van alle kampen wordt er kritiek geleverd, maar vergeten zelf dat het toe schreeuwen van deze spelers ook bij hun eigen club rond liepen, en het toen ook prachtig vond. Maar oh het is een ajacied, dan is het natuurlijk moord en brand schreeuwen.

Psv: van Bommel, Guardado
Feyenoord: Kuyt, Kramer

Om maar even een paar voorbeelden op te noemen, kaarten naaien en te hard de duels in gaan in combinatie met onsportief gedrag wordt dan plotsteling gezien als passie en strijd, omgekeerde wereld.

Ajacieden, we moeten gewoon realistisch zijn. Daar waar we vorige week tegen Twente werden genaaid doordat Hooiveld geen direct rood kreeg voor een idiote tackle op Kluivert, daar hebben we nu gewoon de mazzel dat Blom de ballen niet had om rood voor een Ajacied te geven in de Arena. Veltman had gewoon rood moeten krijgen, zo simpel is dat. En dan had hij het verkloot voor Ajax.
Doordat hij geen rood krijgt, win je de wedstrijd in de tweede helft.

11 december 2017 om 10:40

Je vergeet alleen dat Hendrikx en Lozano dan ook niet meer op het veld hadden gestaan.

11 december 2017 om 11:05

@jaap
Hoezo Lozano? Dat is me gisteren ontgaan. Hij kreeg zelfs geel voor wat Veltman deed.

11 december 2017 om 13:13

Hoe is het Veltman zijn schuld als Lozano als bal weg is door gaat met duwen en trekken. Is zo mooi hoe tegenstanders het nooit zijn geweest bij Veltman. Hij moest daar gewoon van Veltman afblijven die dankbaar theatraal naar de grond gaat, perfect uit het boekje van Lozano zelf.

11 december 2017 om 11:32

Natuurlijk had hij rood kunnen krijgen. Maar hij heeft geen rood gehad en heeft de beste speler van PSV aan banden gelegd. Dan heb je toch een succesvolle wedstrijd gespeeld. Het hoeft niet altijd mooi, zeker als het om de knikkers gaat en je een van de beste spelers van de eredivisie tegenover je hebt staan 1-op-1.

Het had idd ook anders af kunnen lopen, maar dat is niet gebeurd. 3 punten, tegenstander geneutraliseerd en geen kaart gekregen. Dat zijn de feiten. De kritiek zal die nu om kunnen lachen. Had die wel rood gekregen of geel of ze hadden verloren, dan was het een ander verhaal. Maar dat is nu niet zo.

Ik denk dat Veltman geleerd heeft van vorige week. Twente kon toen schoppen wat ze wilde en kregen geen rood. Dus waarom wij niet zal die gedacht hebben. Het bleek ook nog eens te mogen ook. Prima als dit voortaan de norm is, maar ik vrees dat in een volgende wedstrijd gewoon weer met kaarten gestrooid gaat worden.
Dat is het probleem met het Nederlandse scheidsrechterskorps ze zijn niet consequent. Als iets mag dan mag het maar dan ook voor iedereen en elke wedstrijd. Niet alleen in een topper omdat er dan lekker mannelijk gevoetbald kan worden.

11 december 2017 om 11:06

"lekiam
Oke Twente mocht schoppen wat het wilde en Veltman mocht handballen wat het wilde die wedstrijd

11 december 2017 om 11:28

Veltman zoekt gewoon de grenzen op als dat nodig is en in een topper moet je alles geven wat je hebt, zeker tegen de beste buitenspeler van de ED (samen met Neres). Lozano gaat ook gewoon aanstellen en liggen hoor, Luuk de Jong is daar ook koning in, dan moet je als verdediger zeker niet achter blijven, maar daar horen we de heren niet over.

Hij heeft geen geel gehad en Lozano hebben we niet gezien deze wedstrijd, als men dan alleen nog kan zeuren over dat hij irritant is, dan heb je het goed gedaan als verdediger.

Wat een negatief gezeur weer, ze hebben het de hele uitzending niet over het prima spel en tactiek van Ajax gehad en Veltman en de rest van de verdediging waren gewoon heel goed, gaven de eerste helft geen kans weg. Het middenveld zette daarvoor ook goed druk, maar de verdediging stond er toen het nodig was, Veltman voorop, maar de rest ook.

Hugo heeft een hekel aan Ajax, dus geen verstand van voetballen . Wel een voetbal liefhebber. Ook een typische Rotterdammer. Stinkt van de hoogmoed. Is niet geschikt als voetbal commentator .

Leuke foto bij dit topic! Pak hem als een man...... Het gebeurt van twee kanten. Veltman had maar 1 taak. Lozano uitschakelen. Dat heeft ie gedaan met alle middelen die daarvoor nodig waren. En volgens Blom ook nog eens binnen het toelaatbare. Wat dat betreft een dikke negen voor Veltman die in ieder geval liet zien dat er in de Arena niets te halen viel!

Altijd dat gezeik van die slappe Pierre. Dit is waarom wij altijd in de problemen komen tegen landen als Portugal. Veltman doet dit gewoon top, hij gebruikt alles om zijn man uit de wedstrijd te spelen (nota bene een van de gevaarlijkste mannen aan PSV zijde) en dan gaan wij in Nederland lopen huilen op de manier waarop. Dat kan mij geen reet schelen. 3 punten zo moeten wij is gaan denken niet de manier waarop! Denk je nou echt dat mannen als Bonucci, Ramos, Luiz, Chillini etc. Het schuwen in top duels een cake uit te delen. Hou toch op man analisten!!

11 december 2017 om 11:42

Ja in een zelfde uitzending durven ze het te hebben over waarom wij achter lopen, waar ze overigens geen zinnig antwoord op geven, eentje geef ik je er, we missen het gogme dat Veltman tentoon stelt. Ik ben helemaal klaar met het onderspit te delven in Europa omdat we ons zo simpel laten aftroeven, maarja, in NL wordt je wel als eerste weer afgezaagd als iemand dat wel doet. Veltman goed bezig, hiermee maak je het wel in Europa.

Veltman heeft op het randje gespeeld en soms erover.
Voor Ajax heel goed uitgepakt, maar had ook zomaar andersom uit kunnen pakken.

Als Blom dingen net anders interpreteert staat ie met rood langs de kant vanwege een elleboog of krijgt ie een pingel tegen voor het omver lopen van De Jong in de 16.

Nu zijn de kwartjes aan alle kant goed gevallen voor hem, maar de scheidslijn tussen held en schlemiel liggen in deze wel heel dicht bij elkaar.
En als je je op zo’n randje begeeft vraag ik me serieus af of dit nig als verstandig gezien mag worden.

(Dit staat los van de vraag of het een elleboog was of een pingel was. Blom moet reageren in een fractie van een seconde. Hij kan deze dingen dan ook zomaar anders zijn)

Ben absoluut geen fan van veldman. Hij komt snelheid te kort voor een back. Echter hij haalt het maximale uit zichzelf en dit kan ik waarderen. De manier waarop is minder. Hij moet ergens zijn gebrek compenseren. Als voorstopper zou hij beter functioneren met iemand in zijn rug maar dit kan niet bij ajax aangezien je 1 op 1 moet kunnen spelen.overtreding op de jong was overtreding van luuk de jong zelf. Kijk maar in de herhaling hoe de jong uit zijn ooghoeken kijkt om hem op te vangen zodat lozano de ruimte kan krijgen. Dit doet de jong heel vaak. Zeer smerig. Eigenlijk een veldman netje. Luuk is ook langzaam.

Veltman heeft volgens mij echt een steekje los zitten als je ziet hoe hij zich soms gedraagt. Komt bij dat hij een hypocriete eikel is. Walgelijk figuur. Gelukkig denken de meeste ajaxieden die ik ken er net zo over.

11 december 2017 om 12:26

Ach ja, de meeste hier zijn net zo hypocriet, als Bommel, Guardado of Nigel de Jong zo spelen (speelden) vinden ze het top en winnaarsmentaliteit.

Bij gasten als Van Bommel en Nigel de Jong vonden we het allemaal uitermate professioneel, slim en nuttig en bij veltman is iedereen weer een heilige. Nou ben ik ook absoluut geen fan van veltman, maar gisteren vond ik hem erg goed spelen en was dit zuigende gedrag van grote waarde richting de psv-ers, waarvan er ook een aantal goed bezig waren met provoceren (zoet, hendrix, lozano, luckassen).

11 december 2017 om 13:40

Niks mis met hard spelen en ook niet met provoceren. Maar Veltman gedraagt zich gewoon alsof hij gestoord is. Heb je dat moment niet gezien met Luuk de Jong? Daarnaast is het iemand die vaker echt grensoverschrijdend gedrag vertoont. Wat was dat ook al weer met die vrije trap of ingooi? En het simuleren van iets?

Vond Veltman echt schandalig spelen.
En het was zeer duidelijk te merken dat men de opdracht had Lozano te stoppen no matter what.
Continu kwamen ze met vervelende acties op hem af, vervolgens kreeg diezelfde Lozano gewoon een kaart om practisch niks.
Vond het maar lomp optreden van vooral veltman.
Je kan hard verdedigen etc niks mis mee maar dit was vaak te vuil imo.

En wanneer Veltman zijn mannetje te veel ruimte geeft dan is het ook niet goed? Dit is echt een domme lage kritiek! Zulke wedstrijden moet je gewoon de duels aangaan en daar hoort trapjes en klapjes gewoon bij, goed gedaan Veltman!

Veltman is gewoon een sneaky, onsportieve voetballer! Komt tekort voor de basis van Ajax, sinds Tete tijdperk al.

11 december 2017 om 12:43

Heb je nou ook nog redenen waarom hij tekort zou komen? Of blijft het bij vervelend (nee laten we aardig zijn voor de tegenstander), irritant, sneaky etc. In mijn inziens noem je hier kwaliteiten.

Vorig jaar schopte Guardado twee Ajacieden uit de wedstrijd en hij kreeg alom lof. Vorige week scoorde Thesker van FC Twente 2 keer, hoewel hij niet meer op het veld had mogen staan. Twente kreeg lof voor de wijze waarop het Ajax had aangepakt en Ajax kreeg kritiek. De laksheid van de scheidsrechters die dergelijk onsportief gedrag onbestraft laten, maakt het voor een speler als Veltman noodzakelijk om zo te spelen. Onsportiviteit loont. En dan dat seksistische geblaat over 'echte mannen' en 'oud wijf'! Als Ajax het sportief wil oplossen zijn het jongetjes, als ze zich niet laten wegzetten zijn ze oude wijven.

11 december 2017 om 17:16

1. Het was hooiveld en niet thesker
2. Ik vind hard spel (lees: spel twente) prima. De manier van veldman onsportief.
Iemand op zijn kop tikken na een actie heeft niks met voetbal te maken.
Dit doe je puur om anderen een kaart aan te naaien.
Zie veldman ter aarde storten als die psv speler hem met een vinger raakt.
Spel van twente was mannelijk...spel van veldman achterbaks

11 december 2017 om 18:38

'mannelijk' geeft precies aan wat hier zo fout aan is. 'mannelijk' zou moeten betekenen lekker beuken, in tegenstelling tot achterbaks ('vrouwelijk?'? Omdat Ajax het vorige week sportief probeerde op te lossen maar de scheids niet thuis gaf bij de vele grove overtredingen van Twente, wordt Ajax gedwongen mee te gaan in deze wedloop. Maar Ajax spelers worden opgeleid om te voetballen, niet om de tegenstander de benen te breken. Dus doet Veltman het 'slim'. Dat 'niet mannelijk' noemen omdat je te laf bent om het woord 'homo' in de mond te nemen verhult niet dat het allemaal seksistisch is. Voetballen zonder te proberen de ander de benen te breken is net zo mannelijk of vrouwelijk als proberen te winnen met grof spel omdat je kwaliteit tekort komt. Het komt uiteindelijk allemaal neer op de arbitrage, die moet écht voetbal (van mannen en vrouwen) beschermen tegen de boeren die op het verkeerde veld lopen.

Veltman is een beetje een type Michiel Kramer. Leuk om er bij te hebben, maar alle niet supporters mogen hem niet.

Stelletje zeurkousen. Wordt er een keer een beetje mannelijke verdedigd is het weer niet goed.

Waarom doen we allemaal nog verbaasd? Het is toch al jaren bekend dat deze man een enorme engnek is. Voetballen kan hij bijna niet dus compenseert hij dat met dit soort geniepig gedrag. Het feit dat hij ook elke keer bij Oranje zit vind ik werkelijk schandalig. Afschuwelijke speler

Grappig dat de Ajacieden het gedrag van Veltman nu zo bewieroken. Vorige week tegen Twente waren de jongens van Twente in de ogen van de Ajacieden veel te hard en gemeen. Meten met twee maten heet dat.

Wat een selectieve reacties.
Vorige week was het schandalig wat twente deed.
En nu het ajax betreft heet het plots 'mannelijk verdedigen'.
Als ik zie dat veltman lukassen nog even na een actie op zijn kop moet tikken ben je gewoon een vervelend mannetje.
Dit is gewoon reacties uitlokken en toneelspel waar de knvb gewoon de videobeelden nog eens op moet nazien.

Veltman speelde een wedstrijd waar je, je als supporter kapot aan irriteert als hij tegen je speelt. En als hij voor je speelt dan vind je het wel lekker dat hij zo zuigt en bezig is. Net als Guardado vorig jaar toen was het andersom en irriteerde de Ajax supporters zich kapot.
In Nederland wordt altijd gezegd dat ze dit vervelende element niet beheersen en niet alles er aan doen om te winnen. Nu doet iemand het wel en het hele land staat op zijn kop. De scheids is de enige die in had kunnen/moeten grijpen.

En over de ratten uit eindhoven horen we niks, what the hell?

De Jong keek nog naar veltman voordat hij hem opving. Om over die hendrix maar te zwijgen die 2 keer rood had kunnen krijgen, of 5 gele kaarten. Dat opstootje met Lozano gaf die mexicaan ook eerst een trap tegen het onderbeen van veltman.

Lekker neutraal deze mensen die aan het woord zijn. Not.

Dat waren nog eens tijden, Bakkal de tenentrapper, Bommel de stervende zwaan bij een bal op het hoofd, nee dat was lekker.

En over vorige week, ja ik vind dat zaken waarbij je iemand kan blesseren zoals tegen Twente en die middenvelder van Psv, daar moet je tegen optreden.

Hand in gezicht was gewoon breedmaken en er loopt een lilliputter tegenaan, had hij maar 10 cm langer moeten zijn, was het gewoon op de borstkast geweest zoals iedere verdediger dat doet. Met de Jong, waar ik overigens familie van ben, dat was gewoon opzettelijke obstructie van de Jong, zag hem komen, doet een stap en volgens mij ziet Veltman hem niet eens. Ik schat hem namelijk niet zo hoog in dat hij bewust obstructie opzoekt, dit was onhandig.

11 december 2017 om 18:50



Je lijkt Calimero wel.

Dankzij Veltman zat Lozano niet in de wedstrijd. Psv-ers (en Pierre van Hooijdonk) vinden dat irritant.
Ajacieden vinden dat slim gespeeld. Einde discussie.
Je kan Pierre trouwens nooit betrappen op een compliment voor Ajax.
Pierre begon ook al negatief over Ziyech.
Ja Ziyech heeft er een paar mindere wedstrijden op zitten. Maar ik vond hem deze wedstrijd helemaal niet slecht. Maar goed. Pierre laat als analist duidelijk zien dat hij een voorkeur heeft. Niet professioneel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren