Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: UEFA laat PSG met rust na deals met Neymar en Mbappé

Laatste update:

Paris Saint-Germain kende met de spectaculaire transfer van Neymar, de huurdeal met AS Monaco rond Kylian Mbappé en de transfervrije komst van Dani Alves een enerverende zomer en de Franse grootmacht is in de eigen competitie en de Champions League inmiddels aardig op stoom. Achter de schermen is de manier waarop PSG zich op de transfermarkt manifesteerde echter nog steeds onderwerp van gesprek en ook de UEFA heeft zich over de situatie gebogen.

Het Franse radiostation RMC meldt dinsdag dat een delegatie van les Parisiens begin vorige maand naar het Zwitserse Nyon is afgereisd voor een onderhoud met de Europese voetbalbond. De afgevaardigden van de club zouden zich goed hebben voorbereid en alle vragen van de UEFA over de transfers van Neymar en Mbappé naar tevredenheid hebben beantwoord.

De bond heeft dat onderdeel van het onderzoek naar verluidt dan ook afgesloten, maar heeft PSG wel op een ander probleem gewezen. Om te voldoen aan de regels rond de Financial Fair Play, zal de club dit seizoen nog ergens tachtig miljoen euro vandaan moeten zien te halen. RMC verzekert dat de UEFA het tekort niet schrikbarend genoeg acht om PSG meteen uit te sluiten van Champions League-deelname, maar dat dit volgend seizoen wellicht anders kan zijn.

Als de Franse koploper er volgend jaar niet in is geslaagd om het tekort weg te poetsen, of in ieder geval flink omlaag te krijgen, is een van de maatregelen die de UEFA kan nemen uitsluiting van de Champions League voor het seizoen 2018/19. RMC geeft aan dat PSG dit probleem op kan lossen door een aantal spelers te verkopen, waarbij Ángel Di María, Julian Draxler en Lucas Moura de meest logische vertrekkers lijken. De club vreest nu echter wel dat het een zwakke onderhandelingspositie heeft ten opzichte van eventuele geïnteresseerde partijen, aangezien opponenten weten dat PSG een aantal spelers moet verkopen.

Update 13 november 14.08 uur - ‘Verkoop spelers PSG niet genoeg om CL-deelname te garanderen’
PSG zal meer uit de kast moeten halen, dan de verkoop van een aantal spelers, wil het tijdens het seizoen 2018/19 in de Champions League uit mogen komen. RMC meldt dat de UEFA de club heeft gemeld dat er ook op een andere manier geld binnengehaald moet worden. PSG ziet in het herzien van sponsorcontracten die niks met Qatar te maken hebben de belangrijkste stap. Daarnaast wil het sponsoren uit de Verenigde Arabische Emiraten uitsluiten en moet de kaartverkoop rondom wedstrijden meer opleveren en ook de tv-gelden zijn een punt van discussie.

Update 23 januari 10.50 uur - UEFA laat PSG met rust na deals met Neymar en Mbappé
Paris Saint-Germain hoeft zich voorlopig geen zorgen te maken over sancties van de UEFA. De voetbalbond deed onderzoek naar de financiële situatie van de club naar aanleiding van de transfers van onder anderen Neymar en Kylian Mbappé, maar heeft volgens l’Équipe niets strafbaars gevonden. Om aan de regelgeving van de Financial Fair Play te voldoen, moet PSG voor 30 juni nog wel voor zeventig miljoen euro verkopen, zo klinkt het.

Denk jij dat PSG aankomende zomer voor tachtig miljoen euro aan spelers gaat verkopen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
7 november 2017 om 16:19

@hangover:

Wat je even vergeet is dat Mbappe gehuurd wordt met een optie tot koop dus de 80 Mio tekort zal nog oplopen met nog een 180 mio..... denk niet dat je dat gat dicht met de spelers die je noemt om eerlijk te zijn. Zoek je een goede spits of buitenspelers dan kijk je als topclub niet naar b materiaal van PSG met alle respect. Verwacht ook dat Cavani verkocht wordt om het gat te dichten, Neymar is ook niet zijn vriend. kan Mbappe in de spits en wordt er een plekje voor draxler gecreeerd en Cavani levert veel meer op dan Draxler

7 november 2017 om 20:52

Klopt, het volgende meetmoment voor PSG is overigens pas volgend jaar, geloof eind augustus of september. Dan hoeft PSG maar een paar spelers te verkopen zoalsdi Maria, Calvani en Draxler of de CL te winnen en er is niets aan de hand.

PSG verzint hier wel wat op. Al zouden ze geen enkele speler verkopen die spelen volgend jaar gewoon Champions League.

23 januari 2018 om 11:31

Duhh de wereld is corrupt iedereen is corrupt.
Denk je werkelijk dat er onafhankelijke dingen zijn op de wereld.
Alles draait om je eigen zakken, die moeten gevuld zijn en hoe meer hoe beter.

Ach, dan schuif je een deel van het transfergeld wat je voor Neymar betaald hebt toch naar 2018-2019 in de boekhouding.

De zaak rondom Neymar en Mbappe zijn gewoon goed afgesloten schijnbaar. Dan kunnen we daar over op houden. Toch denk ik dat er nog een aantal haken en ogen aanzitten, maar dat is gewoon een gevoel.

80 miljoen is een hoop geld, maar een beetje creatieve boekhouding moet kunnen helpen haha. Het artikel geeft al aan dat ze spelers moeten gaan verkopen. Zijn toch drie goede spelers. Misschien iets voor een Milan of Arsenal? Onderhandelingspositie is hierdoor minder dus accepteren ze eerder een bod, aangezien er wel consequenties aan kunnen zitten.

7 november 2017 om 15:39

Nee. 80 miljoen is niks voor Qatar Saint Germain. Er zal gewoon een sponsor opduiken vanuit het midden-oosten die dat geld kan missen.

7 november 2017 om 15:44

Dat is ook weer zo. Voor mij is 80 miljoen nog steeds onwijs veel geld. In de voetbalwereld draaien ze daar hun handen niet meer voor om. Zoals je al aangeeft: een of andere sponsor zal redding kunnen brengen.

7 november 2017 om 20:53

Precies, gewoon een nieuwe shirtsponser of stadion sponsor en er komen weer tientallen miljoenen binnen. Lijkt me voor PSG echt geen probleem.

7 november 2017 om 17:05

Er is überhaupt geen bedrag voor Neymar betaald door PSG enkel en alleen zijn loonkosten staan op de balans. Er hoeft dus geen deel van zijn transferkosten doorgeschoven te worden naar de boekhouding van volgend jaar.

Eindelijk dreigt deze club eens goed op zn vingers getikt te worden. Het is in 2017 echt niet meer te verantwoorden om honderden miljoenen uit te geven aan een speler, terwijl er miljoenen mensen in Afrika geen geld hebben voor hiv-medicijnen en Sint-Maarten nog steeds plat ligt. Een maatschappij waar winnen van Auxerre boven het helpen van arme mensen gaat, vind ik erg kwalijk.

On: deze uitgaven hebben er wel voor gezorgd dat er een geweldig team staat dat zeker mee kan doen om de CL-titel. Ik zie dit seizoen enkel Barca en Bayern het ze lastig maken

7 november 2017 om 15:40

Denk je echt dat PSG op de vingers wordt getikt? Lijkt me sterk als ik eerlijk ben. Ze moesten gewoon iets anders vinden om de zaak rondom Neymar in de schaduw af te werken. Zo komt het op mij althans over en dit is een gevoel. Ze hopen dat daar minder aandacht aan besteed wordt en zoeken naar een ander onderwerp.

PSG zal die 80 miljoen gemakkelijk ergens vandaan halen. Is het niet in de verkoop van spelers, dan komt er wel creatieve boekhouding bij kijken.

Btw; het is erg wat er in Afrika en andere arme landen allemaal gebeurt, maar om dat steeds te betrekken hoeft nou ook weer niet. Wij als voetbalfans helpen ook mee aan het verdienmodel wat ze tegenwoordig hebben. Dan moeten wij ook maar eens stoppen met voetbal kijken. Als dat gebeurt, ligt het voetbal zo op zijn gat.

Denk dat direct concurrenten, juve real m , barca, man utd ect ect dit een mooie stap vinden om een hak te zetten en geen biedingen te doen. Zie geen van die mogelijk spelers een stapje terug doen.

7 november 2017 om 15:51

Ze hebben onlangs wel geklaagd hun handelswijze en hebben vraagtekens over hun financiële kracht. Dit klinkt niet alleen leuk het zou zo maar realiteit kunnen zijn.

Een Marquinhos wilt Barca graag hebben. Denk de gehele top. Cracker kan ook interessant zijn.

7 november 2017 om 17:09

Je denkt toch niet dat ze Marquinhos gaan verkopen...? Dat zal een van de laatste zijn die mag vertrekken. Nee, Marquinhos is de toekomst en kan nog jaren mee. Die gaan ze never te nimmer verkopen. De nood is niet zo hoog. Met een eventuele verkoop van Di Maria, Lucas en Pastore zijn ze er al.

7 november 2017 om 15:54

Een stapje terug doen?? Pardon? Alle ploegen die jij opnoemt zijn van gewoon internationale topploegen haha! Alle 3 die spelers zouden denk ik zeker bij die ploegen willen spelen als dat mogelijk is.

En ook denk ik niet dat ze die spelers expres niet zullen kopen. Alle 3 zijn het nuttige spelers en als je die voor een appel en een ei (bij wijze van) kan kopen, zullen ze dat zeker doen.

7 november 2017 om 16:08

Haha lezen vriend ! 😂😂🙈 dat zeg ik ook niet. De genoemde spelers zie ik niet naar Milan Schalke of Everton gaan. Dus die blijven zitten wanneer de top zich niet gaat melden. Hiermee kunnen ze een directe concurrent in de CL en op de transfermarkt een gigantische hak zetten.
Het onderzoek is op last van Barca en Bayern opgezet, volgens mij...

7 november 2017 om 16:11

Haha sorry, my bad! Ik heb niks gezegd.

Dan heb je wel gelijk

7 november 2017 om 16:21

Dat zou inderdaad wel een mooie hak zijn en was ook het eerste dat in mij opkwam, maar ik ben bang dat ze dan toch liever de voorkeur geven aan het goedkoop binnenhalen van spelers als Luca, Draxler etc.

7 november 2017 om 16:49

We gaan het zien. Ze zitten nog ook met die deal van Mbappe.

7 november 2017 om 20:55

Want die clubs kopen niet al jarenlang de allerduurste spelers van hun concurrenten? Denk je dat PSG destijds erg blij was toen Barca hun sterspeler Ronaldinho oppikte voor een recordbedrag om daar vervolgens alle prijzen mee te winnen?

8 november 2017 om 22:10

Nee niet rouwig. De lique 1 was destijds niet
zo sterk en Ronaldinho was het grote Braziliaanse talent. Na een aantal seizoenen bij PSG zich in de kijker gespeeld van de Europese top tekende hij, voor destijd, een mooi bedrag bij Barca. Barcelona was toen ook al op alle fronten meerdere klassen beter dan PSG.
Dit was voor PSG een vooraf ingecalculeerde transfer. Niks onvrede.

8 november 2017 om 22:15

Vergeet er bij te zetten dat het verschil in kapitaal niet te vergelijken is. Barcelona was vele malen krachtiger.

9 november 2017 om 20:58

Nee hoor, Barcelona was bijna failliet nadat ze al die spelers met geleend geld gekocht hadden. Nadat het succes kwam en ze met de aankopen de CL wonnen, toen begon de club te groeien om uit de groeien tot de topclub die ze nu zijn maar destijds waren ze helemaal niet zo kapitaal krachtig.

23 januari 2018 om 12:30

@speedy Waarop baseer je dat Barcelona geen topclub was 15 jaar geleden? Dat ze schulden hadden, oké. Maar dat had en heeft nog steeds bijna elke topclub in het betaalde voetbal. Dat al het succes begon met de relatief goedkope aankoop van Ronaldinho (zelfs voor die tijd) is pure onzin man.

23 januari 2018 om 18:01

Wow dat is een late reactie, 2,5 maand later.,

Voor seizoen 1992 had Barcelona nauwelijks grote prijzen gewonnen en waren ze absoluut geen Europese top club. En het ging niet alleen om Eto, het hele elftal waarmee Barcelona de CL won was bij elkaar gekocht.

Ken je klassiekers als je jezelf fan van Barca wil noemen. In 1992 begon de weg om hoog naar de club die Barcelona nu is. Anders kom je over als een gloryhunter.

Bestaan die regels van het FFP eigenlijk nog wel? Ik had de indruk dat de Uefa die regels allang weer overboord had gezet, omdat de grote clubs er toch behoorlijk maling aan hebben (of manieren hadden gevonden om de regels weer te omzeilen) en de Uefa er niet aan zou willen beginnen om Madrid, Barca, City, Chelsea en PSG elk jaar opnieuw weer uit de CL te gooien. Maar kennelijk heb ik dat dus mis.

Tja, het blijven natuurlijk gekunstelde en gemankeerde regels. Éen club mag dus niet 'afhankelijk zijn van één sponsor/geldschieter/suikeroom' die elk jaar het gat in de exploitatie bijpast om de boeken weer kloppend te maken. Maar als die club dan sponsorcontracten 'verzint' of geldstromen via allerlei offshore bedrijven, vage Limited's of allerlei joint vertures laat lopen, dan maakt het verder niet uit dat een club als City jaarlijks 100 miljoen meer uitgeeft dan het officieel aan inkomsten genereert????

Maar goed, we zullen het dan wel zien allemaal. Ik denk niet dat PSG uitgesloten werd namelijk.

7 november 2017 om 16:14

Beste Constant,

Ik kan voor de andere clubs niet spreken, maar ik volg de financiele situatie van City. Niet alleen genereert Man City genoeg inkomen om de uitgaven te dekken, maar daarnaast maken ze de afgelopen 2 boekjaren op rij winst.

Dit komt onder andere, omdat ze de afgelopen jaren minder uitgeven aan salarissen. Om het verhaal af te sluiten is Man City vanaf 2015 financieel onafhankelijk geworden van de sheik. Precies zoals in het plan stond omschreven dat bij de overname werd opgesteld. Organisatorisch is het een geslaagd project geweest.

Ik heb geen idee waarop jouw uitspraken zijn gebaseerd. Maar wat betreft Man City zal je toch je mening moeten bijschaven of in ieder geval met een onderbouwd verhaal komen i.p.v. maar wat roepen zonder je er verder in te verdiepen. Daar hebben we allemaal niets aan.

7 november 2017 om 16:28

@silvacity

Als Cityfan ben jij, denk ik, beter op de hoogte van de jaarrekening en de Verlies- en Winstrekening van jouw club dan ik. Dus ik ben best geneigd om je stelling dat City 'de winst met zwarte cijfers schrijft' (al vraag ik me af met welke kleur je anders de winst zou willen schrijven, zwarte cijfers schrijven is namelijk op zichzelf al een teken dat er 'winst' gemaakt wordt, maar dat terzijde) te geloven.

Maar, voordat ik dat doe en voordat ik inga op je suggestie om mijn mening bij te schaven zou ik dan eerst graag van jou een 'onderbouwd verhaal' horen. Want het enige dat ik nu lees is een stelling waarbij ik nergens kan verifiëren of wat je stelt ook klopt. Heb je links naar de jaarcijfers van City, of stukjes uit betrouwbare media die jouw stelling onderschrijven? Want die wil ik dan graag bekijken.

En nogmaals, jouw stelling is dus dat City 'gewoon winst maakt'. Daarmee gaat het uiteraard om de normale bedrijfsvoering en exploitatie neem ik aan, want als City meer geld uitgeeft dan het aan inkomsten genereert en de eigenaar past het deficit ieder jaar uit eigen zak bij (zoals bijvoorbeeld ook nog steeds gebeurd bij Vitesse met hun Rusissche eigenaar) dan is geen sprake van winst of het schrijven van zwarte cijfers.

7 november 2017 om 18:15

@constant
Ik reageerde even snel op je post tussendoor. Ik had bedoelde natuurlijk te zeggen dat ze zwarte cijfers schreven. Uiteraard heb ik ook de nodige bronnen voor je. Ik hoor via het officiã«le City kanaal de winst of verlies jaarlijks sowieso een keer voorbij komen. Zoals ik zei heeft de directie van City uitgeroepen vanaf 2015 onafhankelijk te zijn van de Sheik. Er is bij de overname dan ook een plan geschreven om binnen een paar jaar financieel onafhankelijk te zijn vanuit de eigenaar. En dat is gelukt.

Wat betreft de laatste cijfers: ik kan geen links doorsturen op voetbalzone. Zoek op annual report Man City. Je kan hierbij het financiele deel apart nemen. Deze gegevens zeggen:
- 2016: 20.5m pond winst
- 2015: 10.4m pond winst

City heeft na Man United het hoogste inkomen van de PL.

7 november 2017 om 16:44

Als ik mij niet vergis was FFP ook met name een middel om het fenomeen van de Abramovicen en al die andere puissant rijke lieden binnen het voetbal een halt toe te roepen. Want een club die jaarlijks 100 miljoen Euro meer uitgeeft dan het zelf per jaar omzet, waarbij dat gat gewoon keurig per seizoen wordt gedicht doordat de eigenaar die 100 miljoen uit eigen zak bijbetaalt en de begroting daarmee weer sluitend maakt, bevindt zich op een ander playing field dan de clubs die geen persoonlijke geldschieter hebben.

En op zich ben ik nooit tegen de invoering van die regels geweest, al is het maar om die bestaande praktijken zoveel mogelijk te beperken. Alleen werkt het in de echte wereld meestal zo dat zodra regels bepaald gedrag inperken, men manieren gaat zoeken om deze regels weer te omzeilen. Belasting adviseurs verdienen zo namelijk al heel erg lang een hele dikke boterham. En zoals Abramovic via zijn netwerk van Russische vriendjes, allerlei schimmige vennootschappen en vage sponsorcontracten een mooie sluier heeft gehangen over zijn financiële inbreng bij Chelsea (om te voorkomen dat Chelsea de FFP regels overtrad), zo kunnen de directieleden van PSG natuurlijk net zo goed (via die Quatar sponsors) de geldstromen versluieren om ingrijpen van de Uefa te voorkomen.

Want ik denk dat het verkleinen van de financiële verschillen inderdaad geen doel is dat de Uefa op zichzelf nastreeft. Maar wat de Uefa dn wel nastreeft, dat blijft dan toch vaag voor mij, want uiteindelijk is de Uefa natuurlkijk ook maar een voetbalbond en geen detective bureau of Interpol die internationaal exact overal kunnen nagaan hoe de feitelijke juridische en financiële constructies exact in elkaar zitten.

7 november 2017 om 20:58

FFP werkt met meetmomenten. PSG kan zich dus diep in de schulden steken mits ze deze voor het meetmoment weggewerkt hebben. Zo werkt FFP voor alle clubs al jaren. Dus als PSG of City de schulden op het meetmoment hebben weggewerkt, is er niets aan de hand.

En er is toch niet mis met suikeroompjes op de borst? Barca werd toch ook nergens uitgesloten toen daar Qatar op de borst prijkte? Waarom is het dan ineens zo'n groot probleem als de suikeroompjes niet Barca maar PSG of City gaan steunen?

Alsof de uefa zou doorpakken, daadkracht ontbreekt daar altijd als het topclubs betreft.

7 november 2017 om 19:32

Ajax wel met staafincident en heel Engeland zelfs na Heizeldrama.

Als 80m al niet meer genoeg is om uit de CL gebonjourd te worden, wat dan wel?

Wat een ongelofelijke aanfluiting.

7 november 2017 om 20:59

De regels staan dat niet toe, pas als ze op het meetmoment van FFP niet voldoen aan de regels kunnen er sancties volgen. Het is dus aan PSG om te zorgen dat ze dit jaar genoeg verdienen om zo volgend seizoen geen problemen te krijgen.

En anders laat de eigenaar van PSG ff 80M voor een jeugdspeler overmaken door een club uit de VAE die de komende 2/3jr in Dubai gaat spelen ofzo..beschamend dit alles!

Dan nog belachelijk. Dat zoiets kan. Oneerlijke concurrentie

7 november 2017 om 21:00

Maar zo ging het toch altijd al? Toen Barcelona nog een suptopper was, kochten ze toch ook een compleet elftal inclusief Ronaldinho bijeen om daarna binnen twee jaar de CL te winnen? Dat was toen toch ook geen enkel probleem?

13 november 2017 om 15:37

Verschil is wel dat Barcelona toenertijd gewoon 400 miljoen euro aan omzet binnen harkte en Ronaldinho daar maar 25 miljoen euro van heeft gekost. Neymar & Mbappé zijn samen overstijgen zelfs de omzetcijfers van Psg.

23 januari 2018 om 12:24

Subtopper :' Ik denk dat je Barça verwart met een team uit Londen.

Toch grappig, ieder fatsoenlijk denkend mens kan de rekensom toch maken? Minder omzet dan de top 5 van de wereld en toch ruim het dubbele uit kunnen geven, om nog maar te zwijgen over de salarissen.
Knappe koppen op de financiële afdeling daar. Je moet die steekpenningen naar de UEFA toch maar weten te verbergen.

7 november 2017 om 21:02

Nee hoor, het gaat om het meetmoment, PSG heeft nog tot het einde van de zomer 2018 om geneog geld te genereren om aan de regels te voldoen. Dus niets steekpenningen, het zijn gewoon de regels.

Als PSG Di Maria, Calvani en Draxler verkopen, dan zijn ze er al, Laat staan als ze de CL winnen. Doen ze dat niet en voldopen ze volgend jaar na de zomer niet aan Ffp,. dan zullen er echt wel sancties volgen. Echter PSG kan heus wel rekenen dus die zullen genoeg spelers verkopen om aan FFP te voldoen.

Ze zullen dit uiteindelijk toch niet aandurven. Vergelijk het eens met jaren tachtig. Toen werd gewoon heel Engeland een paar jaar verbannen door toedoen van de Liverpool-fans. In de huidige tijd gelet op de financiële belangen en juridische implicaties nauwelijks nog voor te stellen.

Paar jaar terug had je hetzelfde verhaal met PSG en MAN CITY
(Voorwaardelijke) boete van 50/60 miljoen euro..& 2 spelers minder inschrijven in CL..
En 1 jaar later kregen ze een groot gedeelte terug van de boete..
Maar een Deportivo,Besiktas of een ander club die niet uit grote vijf landen komt is de sigaar...meteen worden/zijn ze uitgesloten.

13 november 2017 om 16:49

Politiek, geld en macht. Desailly, welkom in de volwassenwereld

In 2014 had psg de ffp regels al overtreden en kregen ze een boete. Ik verwacht toch wel dat de straf dit keer veel zwaarder zal zijn en hoop ook wel op uitsluiting al is het maar om te laten zien dat clubs als psg niet alles kunnen maken.

Ik lach me echt een breuk als PSG wordt uitgesloten. Gebeurt vast niet, maar het zou hilarisch zijn. Ik gun het ze van harte.

13 november 2017 om 16:47

Zeker gun ik het ze van harte, maar toch had ik graag willen zien dat ze bijvoorbeeld ook Real en Barcelona zo hadden aangepakt. Dat transferverbod destijds was een lachertje. Ze hadden hun gewoon uit Europa moeten zetten.

13 november 2017 om 16:54

Ja mee eens hoor. Straffen gelden niet voor clubs met veel geld. Zo werkt het eigenlijk met alles.

13 november 2017 om 20:27

In principe is het gedrag van PSG niet veel anders dan al die andere rijke clubs. Waarschijnlijk 'storen' ze. Barcelona is te kakken gezet met Neymar dus moet men "wraak" nemen. Zo zie ik het. Daarom vind ik UEFA compleet niet geloofwaardig. Alleen een goed georganiseerde en vooral niet corrupte UEFA kan het clubvoetbal redden. Iedereen moet zich aan de regels houden, maar Twente wordt uit Europa gezet en de Spaanse grootmachten niet. Dat is dus het probleem.

Dit is schandalig, de voetbalwereld is kapot. Sommige zeggen dat dit al was vanaf dat Real, Barca en Engelse clubs de markt kapot maakte. Dit is gebeurt met meestal eigen geld zonder een heel land dat er geld in pompt.

Ik hoop dat Real zich binnen een maand. herpakt en PSG een pak slaag geeft. Puur om te laten zien dat blind investeren met omweggetjes vanuit een zandveld niet de prijzen binnenhaalt!

23 januari 2018 om 11:46

Wanneer FFP 20 jaar geleden al had bestaan dan hadden Real Madrid en Barcelona net als Veendam, fc Wageningen en Haarlem niet meer bestaan. Laatstgenoemde clubs zijn voor minder failliet verklaard.
Hetgeen FFP wordt genoemd is een wassen neus.

23 januari 2018 om 11:52

Om eerlijk te zijn begon het marktgekte bij Real Madrid eerst. Figo, Zidane, daarna volgde Ronaldo, Bale.
Toen Neymar van Santos naar Barca. Vervolgens Suarez (normale marktwaarde toen).

Daarna Paul Pogba (150) ook ophef. Toen dacht Qatar wacht Barcelona heeft met ons contract beindigd dan geven wij Neymar geld om zijn afkoopsom te betalen.
Daarna dacht iedereen wacht wacht als Neymar voor 220 miljoen weg gaat moeten wij ook ongeveer hetzelfde krijgen voor onze talenten.

Dembele 105 variabelen. Coutinho 120 plus bonussen...je zal zien wat in de zomer gaat gebeuren als en een top speler wilt halen.

Hazard, Kane etc zullen echt niet weg voor minder dan Neymar prijs.

De markt is verziekt en schijnt geen eind aan te komen. allemaal door geld van de burger die abonnementen, shirt verkoop, kaarten en reclames.

23 januari 2018 om 12:18

Ben het wel met je eens Adil. Het zal elk jaar steeds meer worden als het zo doorgaat.. Stel je voor 300 miljoen voor een voetballer..

23 januari 2018 om 12:37

Ik begrijp volledig dat de markt groter wordt en meer geld in rondgaat, het gaat alleen om de manier waarop. Real en Barca hadden inderdaad schulden, maar deze schulden worden jaarlijks netjes afbetaald en dan is er weinig aan de hand. De laatste 4/5 jaar zijn deze schulden erg geslonken. Ze hebben beide de grootste omzet qua clubs en kunnen daarom dure spelers halen. Ook United, Arsenal en Bayern zijn gezonde clubs.

Maar.... City en PSG krijgen het geld gepompt niet van rijke eigenaren, maar van landen. Ipv op te bouwen (zoals ik dat bij Chelsea vind), wordt er meteen met grof geld gesmeten.

PSG is voor mij persoonlijk over de schreef gegaan met de constructie van Neymar én van Mbappe.

23 januari 2018 om 13:07

In het verleden werden de schulden niet terugbetaald. Inmiddels profiteren deze clubs optimaal van de grote naam die ze in het verleden mede met behulp van die immense leningen hebben opgebouwd. Het ging indertijd om honderden miljoenen aan schulden.
Competities kunnen alleen eerlijk(er) worden wanneer gewerkt wordt met maximum budgets voor transfers en salarissen en met een maximum aantal buitenlanders.
In een vrije markt is dat helaas onmogelijk.

Een hele poppenkast. Uiteindelijk is de conclusie dat creatief boekhouden loont en de grote clubs toch niet gestraft worden. Kan je evengoed dat FFP de prullenbak ingooien.

23 januari 2018 om 11:25

Filip

Ben het eigenlijk wel met je eens. Wat stelt dat FFP eigenlijk voor, op deze manier?

Snap best dat de Uefa een einde wil maken aan het bewind van de rijke suikeroom die alles kan bepalen bij een club, maar als je daar paal en perk aan wilt stellen, pak dan gewoon door! Want dit is inderdaad die farce die het altijd al leek te gaan zijn.

Ook in dit geval met Psg. Eerst moesten ze dan voor 70-80 miljoen aan spelers verkopen, maar nu blijkt gewoon dat ze ook simpelweg de sponsorcontracten kunnen laten herschrijven en opnieuw laten inzetten zodat het lijkt alsof de sponsorgelden van diverse bronnen komen, in plaats van uit één en dezelfde bron. Tja, dan kan je FFP net zo goed afschaffen.

Tot zover voor de mensen die nog een illusie hadden dat het ffp clubs dichter bij elkaar zal brengen.
Enige mogelijkheid voor Nederland is als clubs hun ziel verkopen.
Maar daar zijn er maar 2 interessant voor denk ik.

23 januari 2018 om 12:24

Of juist het tegenovergestelde: als bond uit de Uefa stappen. Dan moet je wel gaan lobbyen en landen buiten de top 4 bereid zien om een nieuwe internationale unie op te starten. Scandinavie, Portugal, wat top Oostbloklanden en de Alpenlanden er bij betrekken en een voorbeeld zijn voor hoe het ook kan. Ik zou het sterk vinden.

23 januari 2018 om 13:03

Ik zou het ook mooi vinden.
Kan ook best ineens commercieel interessant worden als je een goede geldschieter kan vinden.

Daar gaan we weer, geld en macht corrumpeert dus nog steeds. De inkomsten van PSG zijn maar een fractie van clubs als Barca, Real en Man U en dan toch zoveel kunnen uitgeven. Dat kan echt maar op 1 manier en die zou niet moeten kunnen voldoen aan de Fair Play regels.

Ik hoop dat er geen enkele club een speler van PSG koopt, ja of voor bodem bodem bedrag. Lijkt mij niet dat Lucas Moura voor 45 mln vertrekt als alle clubs weten dat PSG inkomsten nodig heeft.

23 januari 2018 om 11:40

Nou, ik zou een Verratti voor 70mil niet verkeerd vindenðÿ˜‹, zal echter nooit gebeuren. PSG zal een manier vinden om dit ook om te zeilen. Vast wel bestaat er een of de andere Oliebedrijf die toevallig een tent moet huren in Parijs voor 70milðÿ˜‚.

Weet je wat ik het ergste vind; Uefa doet een onderzoek, dezelfde Uefa die zo corrupt as hell is. Laat PSG gewoon met rust en bespaar moeite.

23 januari 2018 om 13:33

Clubs als Barça en Real Madrid zijn geen haar beter. Zelfs in jaren dat ze een recordomzet draaien neemt de schuldenlast toe. Alleen al honderden miljoenen aan belastingschuld. Verkapte staatssteun. Pas na ingrijpen van de Europese unie is een regeling getroffen voor de aflossing van deze belastingschulden.

Joh, ik moet even bijkomen van dit nieuws. Dit had ik niet verwacht....Sarcasme mode off. Serieus, als er iemand nou echt had verwacht dat de UEFA PSG (oftewel Qatar) had aangepakt is nu definitief wakker. Het oliegeld is veel belangrijker voor de voetbalbond dan de sport zelf. Het record van Neymar zal binnen no time ook verbroken worden. Het clubvoetbal is gewoon al jaren dood.

23 januari 2018 om 13:25

Je slaat hiermee Precies de spijker op zijn kop.
Geld bepaald alles in deze tact van sport....al jaren helaas en met de komst van alle olie gerelateerde dollars is het niet meer te overzien.
Psg aanpakken was natuurlijk al een lachertje en niemand die daar in geloofde omdat er gewoon via een paar omwegen "netjes" gehandeld is/word.
Er worden via allerlei mazen in de voetbalwetgeving altijd wel mogelijkheden gevonden om illustere praktijken voort te zetten puur omdat er nooit echte wetten zijn geweest voir het voetbal, want 'het ging toch over sport'.
Voetbal anno 2018 is kapot en stuk en ik zie dat alleen nog maar verbeteren als die buitenlander regel ooit word teruggedraaid maar daar heeft niets of niemand de ballen voor en is schieronmogelijk omdat dat teveel geld gaat kosten.
Voetbal kijk ik nog altijd graag , maar doe dat niet meer competatief omdat geld altijd wint boven voebal uiteindelijk.

23 januari 2018 om 13:35

NFL en NBA zijn precies hetzelfde. Ze zijn zo groot geworden dat je die smeerlappen niet tegen kan houden. Vooral de NFL, genoeg schandalen over hun bekend.

Ohh het verbaasd me niks, ffp is alleen voor kleine clubs..

En die 70 miljoen hebben ze zo binnen. Die sjeik geeft een 'vriend' gewoon even 70 miljoen om bijvoorbeeld Draxler voor dat bedrag te kopen voor zijn club.
Dus eigenlijk gratis, maar toch in de boeken een bedrag van 70 miljoen en klaar is kees.. Er zou eigenlijk een onafhankelijke partij onderzoek moeten doen naar dergelijke praktijken en alle illegale en handjeklap-deals in kaart moeten brengen.
Of er moet een klokkenluider a la Snowden komen, maar dat zie ik niet gebeuren. Voor genoeg geld houdt iedereen zijn/haar mond wel..

Een daverende verrassing. Ik had zeker verwacht dat ze PSG zouden uitsluiten voor de Cl.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren