Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Viergever voorwaardelijk geschorst na ‘kwetsende uitlatingen’

Laatste update:

Nick Viergever is akkoord gegaan met het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal voor een schorsing van één wedstrijd voorwaardelijk, zo meldt de KNVB maandag via officiële kanalen. De 28-jarige verdediger van Ajax krijgt deze straf opgelegd omdat hij afgelopen week in een Amsterdams café kwetsende uitlatingen deed, gericht aan supporters van Feyenoord.

Na de overwinning tegen Feyenoord (1-4) ruim een week geleden ging Viergever zijn boekje te buiten. "Het zijn maar kutkakkerlakken", scandeerde de Ajacied. Een video van de zingende Viergever belandde op internet. Ajax liet in een verklaring weten dat de club het gedrag van de verdediger afkeurt en ook Viergever betuigde spijt van zijn actie: "Dat was een momentje van stomheid."

Volgens de aanklager schaadt Viergever met zijn uitlatingen de belangen van het voetbal en de voetbalsport in het algemeen. De voetbalbond heeft bij het bepalen van de strafmaat rekening gehouden met de verklaring van Viergever, het feit dat het incident zich heeft afgespeeld in een café, waar naast Ajax-spelers alleen barpersoneel en enkele andere gasten waren, en het feit dat Viergever zich er niet van bewust was dat dit gefilmd kon worden, zo schrijft de KNVB.

Vind jij de voorwaardelijke schorsing van Nick Viergever terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beetje raar dit... het was in principe in besloten kring zonder media aanwezig. Dat van vertonghen vond ik erger.

30 oktober 2017 om 15:52

Dan nog steeds heb je een voorbeeldfunctie als voetballer. Je kan bestraft worden als je de voetbalsport schade toebrengt, en dat is hiermee gebeurd....
Zowiezo toont Viergever hiermee aan weinig hersencellen te hebben. is een halve Rotterdammer (2 rotterdamse clubs) en dan zonder reden dit soort teksten eruit gooien. Had bij mij een hoge gunfactor, maar is met deze actie wel verdwenen.

Vertonghen was toch ook zwaarder gestraft?

30 oktober 2017 om 16:23

Eens.. alleen als je in je prive-tijd misdraagt kan je vaak genoeg sancties opgelegd krijgen door club of Knvb. Als professioneel voetballer kun je gewoon niet alles veroorloven.

30 oktober 2017 om 17:01

Juist niet raar, Vertonghen is zwaarder gestraft. Liedjes zingen waarmee er een verwijzing naar het bombardement wordt gemaakt is gewoon not-done.

30 oktober 2017 om 17:28

Ben ik met je een fr12jules, alleen is dat in deze niet gebeurd.

30 oktober 2017 om 18:17

Wat is anders de herkomst van die scheldnaam voor Feyenoorders?

30 oktober 2017 om 18:37

Daar gaan we weer....... Viergever legt echt geen link met de oorlog en ook de knvb niet.
Het is een iets uit de privesfeer, overdreven gedoe dit.

30 oktober 2017 om 18:39

@Est-1913,
Er was zo'n 20-25 jaar terug een kakkerlakken plaag in de feyenoordstraat. Zij hebben sindsdien de naam kakkerlakken verzonnen. Heel ludiek en ook onschuldig in mijn ogen

30 oktober 2017 om 19:22

Kakkerlak verwijst niet naar WO2.

30 oktober 2017 om 20:35

Ik heb ook wel andere verhalen over de herkomst van het gebruik van 'kakkerlakken' gehoord die te maken hebben met het bombardement op Rotterdam. Afijn. Verder vind ik het een storm in een glas water. Prima reactie van de KNVB met een waarschuwing. Foei.

30 oktober 2017 om 21:57

 een Feyenoord-site:

quote:

In amsterdam zijn ze er niet blij mee, dat er voor een Feyenoorder geen algemeen geaccepteerde andere naam is. Zó erg zelfs, dat ze daar de koppen bij elkaar hebben gestoken voor een toepasselijke belediging. Wie zijn moeilijk te verslaan, zijn áltijd met velen, zijn óveral en komen áltijd terug? vroegen zij zich af in hun speurtocht. Juist, kakkerlakken. Toegegeven, de naam is ronduit denigrerend, maar verwonderlijk is toch wel dat deze gebaseerd is op eigenschappen, die een groot compliment vormen voor een voetbalsupporter, en die dus getuigen van een diep ontzag van de ajaxfans voor het Legioen. Opgelucht haalde men adem in amsterdam. Eindelijk een bijnaam voor hun rivalen, die massaal aan lijkt te slaan onder de ajaxfans. Nu hoeven ze nooit meer het woordje Feyenoord over hun lippen te krijgen

31 oktober 2017 om 00:19

@anno62

Hahaha ik denk niet dat men in Amsterdam zo denkt hoor 😂 Dat verhaal is op zn zachts gezegd uit de duim gezogen door iemand met vermoedelijk een feyenoord hart en totaal niet gestoeld op feitelijke gebeurtenissen 😂😂

31 oktober 2017 om 08:29

est 1913 Die verhalen doen al heel lang de rondte, wellicht dat (de jonge?) ajacied die associatie nooit heeft gemaakt, maar sinds ik het woord hoor weet ik niet beter dan dat het wordt gebruikt tegen ons vanwege het bombardement. Die anekdote over een kakkerlakkenplaag heb ik nooit erg geloofwaardig gevonden, en ook totaal niet voor de hand liggend.

31 oktober 2017 om 13:21

Ik heb nog nooit iets gehoord over een link tussen ww2 en kakkerlakken.
welke link tussen ww2 en kakkerlakken hebben ze verzonnen in Rotterdam dan?

het meest geloofwaardige verhaal vindt ik die plaag in de Feyernoordstraat.

30 oktober 2017 om 17:22

Misschien beter om de aandacht te richten op datgene wat fout is, dan je druk maken of de tik op de vingers wel mag. Het zou de bar, supporters en spelers sieren als ze hem dat meteen hadden gezegd. Nu doet de KNVB eindelijk "iets" is het weer niet goed, terwijl dit nu juist een goed signaal is.

30 oktober 2017 om 17:31

Prima toch zo?

Gestraft en toch ook feitelijk niet, maar wel een signaal vanuit de voetbalbond.

Klaar en weer door.

Weet iemand wat hij geroepen zou hebben, want de KNVB kan toch niet iemand schorsen door iets wat hij buiten het veld doet?

30 oktober 2017 om 15:51

het zijn maar k*t kakkerlakken, is wat hij geroepen heeft.

30 oktober 2017 om 16:08

Wordt een toeschouwer ook een stadionverbod opgelegd als hij dat tijdens een wedstrijd roept? Ik vind dit wel een beetje belachelijk, bovendien is dit ook nog eens in privé-sfeer! Ik vind dat de KNVB hier niet mee mag bemoeien.

30 oktober 2017 om 17:02

Ja, je kan een stadionverbod krijgen wanneer je liedjes zingt met verwijzingen naar de tweede wereldoorlog.

Overigens is Viergever een speler en heeft hij een voorbeeldfunctie. Dan moet je dat gewoon niet doen, simpel.

30 oktober 2017 om 17:58

Alleen verwijst kutkakkerlakken niet naar wo2

30 oktober 2017 om 18:29

@AN34 wat een belachelijk domme vraag. Een profvoetballer heeft een voorbeeldfunctie en een toeschouwer niet. Bedankt voor de nutteloze info

30 oktober 2017 om 18:34

@xyzz:

"kakkerlakken" verwijst wel degelijk naar Wo2. Rotterdam is in de oorlog platgebombarbeerd en kakkerlakken staan er om bekend dat ze een bombardement kunnen overleven. Vandaar dat "kakkerlakken" een soort scheldnaam voor Rotterdammers is geworden na de oorlog.

Althans, zo heb ik het altijd begrepen. Als het niet klopt, mag iemand me corrigeren.

30 oktober 2017 om 18:40

Dat zal allemaal best, maar Viergever en knvb hebben daar als het al zo bedoeld is echt geen weet van. Overdreven gedoe om feitelijk niets. Belerend gedoe.

30 oktober 2017 om 18:42

Nou dat is dus niet de oorsprong en ontzettend vergezocht. Lees berichten hieronder als je de echte herkomst wil weten. Bovendien gaan kakkerlakken ook gewoon hartstikke dood als je er een bom op gooit.

30 oktober 2017 om 18:43

Als het klopt wat jij zegt dan denk ik dat 99,99% van de Ajacieden dit niet eens weet en het ook niet op die manier bedoeld.

30 oktober 2017 om 18:44

Mensen met een decadente levensstijl, geld verkwistend aan auto's, horloges, kleren en vrouwen omringd door ja knikkers en een flink opgeblazen ego. Als ik een voorbeeld aan mijn zoontje wil laten zien hoe hij zich zou moeten gedragen is een voetballer de laatste persoon die ik daarvoor zou gebruiken.

30 oktober 2017 om 19:17

Hahaha cabinessence wat een mooie uitleg. Je had vroeger een programma op tv van Jos Brink geloof ik. Dan kwam er een voorwerp in beeld en dan verzonnen drie gasten wat het was. 1 oplossing was dan juist. Maar dat was meestal net zo'n onwaarschijnlijke uitleg als jij nu geeft over de kakkies.

On:
Zinloze straf dit. Geef hem wel of geen straf. Maar niet een straf die niets inhoudt. Doet me weer denken aan de straf van FC Utrecht met het lege vak waarna de daders gewoon elders mochten zitten. Vind dit van Viergever vrij onschuldig in besloten kring. Tekst ook totaal niet kwetsend

30 oktober 2017 om 20:46

Heb hier vorige week een discussie over gehad met baardgrasmus, blijkt toch wel zo te zijn, het werd ook erkend door sommige Ajax-gezinde leden. Ik wist er zelf ook niet van en er schijnt ook weinig materiaal te zijn om het empirisch te ondersteunen maar zo'n onlogische verklaring is het niet gezien de vele associaties met bombardementen en Feyenoord in andere liedjes.

31 oktober 2017 om 08:06

Cabinessence, ik weet ook niet beter dan dat dat de oorsprong is, die associatie maakt het extra grievend, wat onder supporters een pré is. Zie het gemak waarmee het bombardement wordt verheerlijkt.

Ik wil elke ajacied op zijn blauwe ogen geloven dat ze het niet zo bedoeld hebben, maar nu weten ze in ieder geval hoe het overkomt. Niet alleen bij Feyenoorders, maar ook bij fans van andere clubs of bij mensen die niets met voetbal hebben (maar misschien wel het bombardement van dichtbij hebben meegemaakt). De associatie ligt er zo dik bovenop, dat het gewoon niet op toeval te schuiven is. Zonder iemand te willen beschuldigen van het verheerlijken van het bombardement, maar weet dat het wel zo gevoeld wordt. Doe er mee wat je wilt, als je de scheldnaam wil blijven gebruiken moet je dat doen. Maar nu weet je in ieder geval wie je daarmee mogelijk kwetst, en die verantwoordelijkheid is met deze kennis nu voor je zelf.

30 oktober 2017 om 18:30

@strontschep:

Is toch al vaker gedaan, hoor. Lex Immers is eens geschorst omdat hij in het supportershome van ADO "we gaan op Jodenjacht" zong. Jeremain Lens is ooit geschorst omdat hij na de wedstrijd bij de kleedkamers Joris Matthijsen aanviel. Hans Gillhaus is zelfs eens geschorst omdat hij in een interview zei dat hij het klasse vond dat Ronald Koeman Jean Tigana een doodschop had gegeven. En dat zijn zomaar de eerste drie voorbeelden die me te binnen schieten.

30 oktober 2017 om 18:42

Dat akkefietje met Lens is iets totaal anders. Een scheidsrechter kan tot (ik meen) een half urr na de wedstrijd alsnog geel trekken voor een speler.

30 oktober 2017 om 19:52

Inderdaad, al was het geval bij PSV destijds precies andersom: Koeman werd geschorst omdat hij in een interview de doodschop van Gillhaus aan Tigana een klasse actie noemde. En precies door die schorsing miste Koeman de (ik meen tweede) wedstrijd tegen Real Madrid in Eindhoven, ik heb me nooit aan de indruk kunnen onttrekken dat de Uefa ook toen al probeerde om de grote clubs zo ver mogelijk te laten komen in de Europese toernooien.

30 oktober 2017 om 20:13

@johan78:

Domme fout van mij, je hebt gelijk. Het was uiteraard Koeman over Gillhaus en niet andersom.

Hoe kan de aanklager iemand schorsen voor uitlatingen in de privé sfeer (uit eten met de selectie). Niet dat ik deze uitspraken goedkeur ofzo maar ik dacht dat dit niet zou kunnen eigenlijk.

30 oktober 2017 om 15:49

Eigenlijk tegen dit besluit in beroep gaan. Kijken wat er gebeurt.

30 oktober 2017 om 15:54

Dan krijg je een wedstrijd schorsing ipv voorwaardelijk, dus ja, handig is anders..

30 oktober 2017 om 16:04

Neuj absoluut niet, het is enkel voorwaardelijk en Viergever is niet het type dat nogmaals in de fout zal gaan, lekker accepteren dus.

30 oktober 2017 om 15:53

Je kan geschorst worden als je de voetbalsport schade toebrengt, in dit geval imago schade. En met de sociale media is weinig meer privé....

Dat vind ik wel apart. Lex Immers werd voor een dergelijk vergrijp wel geschorst.

30 oktober 2017 om 15:48

Lex had het over op jodenjacht gaan. Dat is toch wel net wat erger dan mensen 'kakkerlakken' noemen. Ligt wat gevoeliger bij bepaalde bevolkingsgroepen namelijk..

30 oktober 2017 om 15:51

Ajax noemt zichzelf joden toch,dus je mag niets over Ajax zingen ?

30 oktober 2017 om 15:59

Je mag wel dingen over Ajax zingen, maar je mag geen teksten uitkramen waarbij je refereert aan de holocaust. Lijkt me verder niet heel erg nodig om uit te leggen waarom...

30 oktober 2017 om 16:01

Nee je mag de holocaust niet verheerlijken, dat is bij wet verboden. Dus wat Immers deed is bij wet verboden, wat Viergever deed was niet fatsoenlijk maar verder niets.

30 oktober 2017 om 16:15

Dit is wel een hele aparte opvatting. En dan te bedenken dat de meeste joodse leden nog wel bij Feyenoord zaten. Wat dat betreft is dit alles sowieso een compleet nutteloze aangelegenheid. Het aannemen als geuzen-naam is minstens zo ridicuul als het beledigen ervan wat uiteraard compleet buiten de context valt.

30 oktober 2017 om 16:21

Feyenoorders worden kakkerlakken genoemd omdat over deze insecten wordt gezegd dat ze "een bommenaanslag" zouden kunnen overleven. Dus wat ligt er nou zo veel gevoeliger?

30 oktober 2017 om 16:24

@lucasandersen:

Laat vooropstaan dat ik het vreselijkv ind wat Lex zong. Maar wat jij nu zegt slaat nergesn op! Ajax nam zelf al de bijnaam joden aan voor andere clubs ze zo noemde. dit kwam door de lcoatcie van het oude staion en de Joodsewijk waar je door heen kwam.

dus heeft geen moer mee te maken dat Feyenoord, ado of Utrecht ze zo noemen..

Want er is ook Niks steun aan, want de Joodse gemeenschap heeft al vaker aan ajax gevraagd of ze kunnen stoppen/ingrijpen bij hun eigen aanhang hier tegen!

30 oktober 2017 om 16:25

Volgens mij worden jullie kakkerlakken genoemd omdat kakkerlakken overal zitten.

30 oktober 2017 om 16:31

Beiden noemt de KNVB kwetsende uitlatingen. We kunnen wel een hele discussie gaan beginnen over hoeveel kwetsender de uitspraken van Lex wel of niet waren, maar 4 duels schorsing tegenover een voorwaardelijke schorsing is wel een heel groot verschil in straf.

Het gaat me er niet om dat Viergever een straf moet krijgen, maar er lijkt zo wel met twee maten gemeten te worden.

En dat liedjes over Joden kwetsend kunnen zijn snap ik best, maar daarbij kan er ook rekening gehouden worden met het feit dat de Ajax aanhang zichzelf nadrukkelijk associeert met de geuzennaam 'Joden'.

30 oktober 2017 om 16:33

Los van de bombardementen op Rotterdam, zijn daar ook veel Joden slachtoffer geworden van de holocaust.
Kakkerlakken refereert 100% naar de tweede Wereldoorlog. Ik hoef hier denk ik niet te vertellen hoe kakkerlakken vaak verdelgd worden.
Sowieso moet men maar eens stoppen met elkaar te beledigen. Elke vorm is verkeerd en hier had de Knvb een hard standpunt in kunnen nemen. Een gemiste kans, wat betreft tot respect naar elkaar toe, waarvoor de Knvb ook zou moeten staan.

30 oktober 2017 om 16:54

Onzin
Er was een kakkerlakkenplaag in een buurt in Rotterdam. Hierover heeft een stukje gestaan in voormalig fanzone DAS en hier is de benaming kakkerlak vandaan gekomen.Dus niks geen verwijzing naar de oorlog

30 oktober 2017 om 17:21

Volgens mij is de scheldnaam kakkerlakken in eerste instantie niet gericht tegen Feyenoorders maar tegen Rotterdammers in het algemeen. Begin jaren 20 van de vorige eeuw kwam er een kakkerlakkenplaag van uit de Rotterdamse haven over Nederland. Onderzoek achteraf maakte duidelijk dat de havenautoriteiten op de hoogte waren maar niks deden. Niet lang daarna werden Rotterdammers voor het eerst uitgescholden als kakkerlakken.

30 oktober 2017 om 17:28

Mastadon, ik weet niet of dat nou zo'n geweldige onafhankelijk bron is. In veel liedje tegen Feyenoord zit het bombardement verweven, geen enkele terughoudendheid om daarover te beginnen. De naam die hen wordt toebedeeld is die van een insect, een insect waar van wordt gedacht (volgens mij onzin) dat het een bombardement overleeft. Ik denk niet dat alle ajacieden het ook gebruiken om de overlevenden te grieven, maar de associatie is echt niet toeval. Die plaag waar jij naar refereert, bestond Feyenoord toen überhaupt al? En was er toen al zo'n haat en nijd? Want dat liedje is pas veel later opgekomen. Denk je dat een ajacied de geschiedenisboeken in is gedoken over Rotterdam, iets vond over een kakkerlakkenplaag en dat vele jaren later aanhaalt? Natuurlijk niet, bombardement - kakkerlakken is in mij dusdanig voor de hand liggend dat het geen toeval is, volgens mij wel redelijk bekend. Maar goed, al kwam de associatie ergens anders vandaan, bij veel komt het over als een smakeloze verwijzing naar het bombardement. Wil je het dan nog steeds gebruiken of vergoelijken?

30 oktober 2017 om 17:32

@maradungatje

Je komt ze overal tegen :-)

30 oktober 2017 om 17:40

Nee Maradungatje, ze hebben kakkerlakken verzonnen omdat er een kakkerlakkenplaag in de feyenoordstraat was een jaar of 20-25 terug.

Dus je hebt een beetje gelijk, toen zaten er overal kakkerlakken. Maar wat hier door sommige andere wordt gesuggereerd dat we kakkerlakken zijn omdat het refereert naar een bombardement in wo2 is ronduit stuitend en zegt meer over de mensen die dit verhaaltje verzinnen dan de relatief onschuldige feitelijke oorsprong van de term "kakkerlakken".

Ikzelf voel me er ook totaal niet om beledigd, vind het een betere en ludiekere "scheldnaam" dan sommige andere clubs hebben

30 oktober 2017 om 18:02

Bingo. Het was inderdaad een kakkerlakkenplaag in de feyenoordstraat. Een verwijzing naar de tweede wereldoorlog slaat nergens op.

31 oktober 2017 om 08:26

Tja, ik heb van mede Feyenoorders ook weleens een verhaal over het sissen gehoord, dat het niets met de gaskamers te maken heeft, maar ik geloof daar gewoon niets van. Ze verwijzen wel naar de gaskamers met dat geluid, en als ze zich daar niet van bewust zijn dan moeten ze het A niet gebruiken en B zijn ze dan wel heel naïef.

Met kakkerlakken heb ik het altijd net zo ervaren, tussen alle liedjes over het bombardement en het verheerlijken daarvan kan je moeilijk aankomen met een vage anekdote over een kakkerlakkenplaag een keertje in het verleden. Ik wil best geloven dat veel het niet hebben geweten, voetbalsupporters behoren dikwijls niet tot de scherpste mesjes in de bestekla, maar wees er bewust van dat die associatie wel degelijk wordt gemaakt. Of je het dan nog wilt gebruiken moet je voor jezelf uitmaken, dat kan ik niet voor je bepalen. In ieder geval weet je nu welke gevoeligheden er liggen.

30 oktober 2017 om 15:48

Ja El Fenomeno, het is precies hetzelfde natuurlijk.

30 oktober 2017 om 15:57

Lex immers stond in het supportershome met een hoop “fans”. Viergever was op een “prive-feestje” van ajax. Dat is het verschil tussen de twee situaties.

30 oktober 2017 om 17:04

Precies, daarbij vind ik dit lied iets minder zwaar wegen dan het lied wat Lex zong. 1 wedstrijd voorwaardelijk is dus ook gewoon prima.

30 oktober 2017 om 17:06

Appels en peren vergelijken......immers stond in een supportershome, niet in een besloten kring.

Prima opgelost weer door de KNVB. Met deze voorwaardelijke schorsing laten ze zien dat het eigenlijk niet hoort, maar gaan ze ook niet overdreven muggenziften. Een tikje op de vingers, let er even op, meer is het niet.

Sjeumig zeg, de correctheidsgestapo heeft lange armen! Hoe kan de Knvb een (voorwaardelijke) straf uitdelen voor iets wat niets met voetbal te maken heeft? Als hij niet gefilmd was buiten zijn medeweten om, dan had er geen schorsing plaats gevonden? Een idee om voortaan in alle prive aangelegenheden waar er voetballers komen om een feestje te vieren een 5e man neer te zetten, om te checken of de volwassen heren wel allemaal even recht zitten? Dit slaat helemaal Nergens op.

30 oktober 2017 om 15:58

Hebben ze zoals boven al is aangegeven wel bij Lex immers gedaan en je kan wel zeggen dat ergens op jagen erger is dan iets met een insect maar ze refereren allebei naar hetzelfde tijdperk.

30 oktober 2017 om 16:08

Gaat ook helemaal niet om een tijdperk maar puur om de naam die beide supporters aan elkaar geven al heeft de ene het overgenomen als geuzennaam en de andere gezegd datchij/zij er trots op is.
Degene die dit nu nog betrekt op dej aren 40 snapt er echthelemaal niets van.

30 oktober 2017 om 16:30

Misschien is het een idee om er eens helemaal mee op te houden en elkaar gewoon feyenoorders en ajaxcieden te noemen of is dat wat ver gezocht.

30 oktober 2017 om 18:51

Het is Ajacieden.....
Maar elkaar namen geven is van alle tijden. Ik heb er zelf geen enkele moeite mee als ik voor Jood uitgemaakt word, zolang er maar geen achterlijke dingen mbt tot de oorlog worden bijgehaald. En met kakkerlakken is het feitelijk hetzelfde en staat los van alle opmerkingen over de oorlog.

31 oktober 2017 om 08:32

Het is mooi om te lezen dat jij het los ziet, maar ik hoor ook weleens van mede Feyenoorders dat hun liedjes niets met antisemitisme te maken hebben. Ik wil best geloven dat dat zo is, en dat jij ook Rotterdam echt geen nieuw bombardement wenst, maar je kan toch moeilijk de ogen sluiten voor de associaties. Sissen is ook geen onschuldig geluid als je het van de tribunes hoort rollen wanneer Ajax de tegenstander is, zo is het in mijn optiek ook met kakkerlakken. Ik denk dat het goed is als je je realiseert welke gevoeligheden er rondom kakkerlakken ligt, dan is het aan jou of je het nog wil gebruiken of niet.

30 oktober 2017 om 16:06

Wat heeft er niet met voetbal te maken dan? Als Ajax-speler, dus met voorbeeldfunctie, maakt hij een gehele supportersgroep zwart en brengt hij dus imagoschade toe aan de sport. Ben het dan ook wel eens met Verbeteraar hierboven; prima straf dit. Puur om het voorbeeld te stellen.

30 oktober 2017 om 16:12

Inderdaad, hoe ver "mag" de Knvb gaan. Als speler X straks een keer thuis aan de eettafel zegt ik vind club X een k*t club en het wordt gefilmd en op internet gezet, volgt er dan ook een voorwaardelijke schorsing?
Ik vind dat zolang het buiten het voetbalveld of officiële voetbal aangelegenheden gebeurt de Knvb er niets mee te maken heeft en eventueel de burgerrechter een straf moet bepalen. Voorbeelden uit het verleden Verthogen gebeurde op een officiële huldiging dus terecht gestraft. Immers was in het supportershome bij het stadion dus daar kun je over discussiëren. Maar Viergever deed het buiten het stadionterrein en niet op een officieel feest of huldiging.

30 oktober 2017 om 17:11

"als hij niet gefilmd was buiten zijn medeweten om, dan had er geen schorsing plaats gevonden?" Niemand wordt gestraft zonder bewijslast, dus wat is nu precies je punt? Als jij wat jat en je wordt niet op heterdaad betrapt dan kom je er ook mee weg. Neemt niet weg dat je iets doet wat niet door de beugel kan. Prima opgelost zo.

30 oktober 2017 om 18:42

@RemiX_UH44 Het is lang geleden dat ik zo’n stom antwoord gehoord heb! Tuurlijk had hij geen schorsing gekregen als het niet gefilmd was maar het gaat om de voorbeeldfunctie die je toont naar het land en de imagoschade die je een andere club aanbrengt door dit te roepen. Ik hoop voor je dat ik dit niet verder hoef te verklaren?! Fijne avond, leer ervan!

Sorry hoor, het is meer een tik op de vingers, maar hij zegt dit in een privesfeer, waar niemand bij is die niet bij de selectie hoort. Pique en Ramos zeggen openlijk genoeg over elkaar.
Als je met Immers wilt komen, Immers zegt we gaan op jodenjacht dit in het ADO supportershome waar dus honderden fans zijn, Nick zegt het aan tafel met z'n teamgenoten, beide hoeven niet goed te worden gepraat, maar het is toch overduidelijk dat het een ander geval is.

30 oktober 2017 om 15:54

Dus je conclusie is dat dit is opgenomen door een Ajax speler en dit tevens heeft laten lekken? Lekkere groep heb je dan....

30 oktober 2017 om 16:10

Er was ook barpersoneel aanwezig he, denk eerder dat iemand daarvan het gelekt heeft.

30 oktober 2017 om 16:14

Ik weet niet of jij kan lezen, maar hij heeft het nergens over lekken/wie het heeft gefilmd. Een beetje domme opmerking dit...

30 oktober 2017 om 16:24

Hij heeft het over prive sfeer. Mag hopen dat als jij iets prive's roept dat dat niet betekend dat heel Nederland het ziet of hoort....dan is het namelijk niet meer prive. In dit geval dus gebeurd....
En ik trek de lijn verder, als je argument is dat er enkel ajax spelers waren die prive een feestje vieren, dan is het wel heel sneu dat dat gelekt wordt.

30 oktober 2017 om 17:19

In een cafe lijkt me niet echt in de prive sfeer is het wel?

30 oktober 2017 om 17:34

Nee Juicher, want de jongens van Ajax kunnen geen cafe afhuren voor een avond, of een bepaalde lounge of zo.
Waarom doet iedereen hier zo dom.
Het is een privesfeer in de zin dat er geen random mensen zijn, dus dat betekent dat het barpersoneel, serveersters etc.. er wel nog bij zijn.
Het is ook allemaal zo hypocriet, dezelfde gozers die in de Kuip hun middelvinger op steken en de ergste ziektes naar de spelers en hun familie toe wensen zijn nu op hun tenen getrapt (gebeurt ook in de Arena naar andere teams hoor)? Heeft gewoon te maken met zo nog je gram kunnen halen tegen een Ajacied na dat ze Feyenoord voor de zoveelste keer in de Kuip hebben verslagen.

En hoeveel wedstrijden gaat hij van zijn werkgever krijgen?
Kijk van mij hoeft het niet hoor, maar we zijn nu eenmaal dat etisch correcte landje waar je dus wel gelijk een tik op je vingers krijgt als je in alle euforie wat roept wat iets of iemand ook maar een beetje kan kwetsen, want ohh ohhhh wat was dit schandalig zeg.

Hoelang loopt dat voorwaardelijke deel? Dat zie ik er niet bijstaan.
Gaat het om 6 wedstrijden tussen feyenoord en ajax, gaat het om 3 seizoen dat hij zich niet verbaal mag misdragen?
Dat is nogal belangrijk lijkt mij.

30 oktober 2017 om 16:27

Waarom is dat van belang? Er staat toch voorwaardelijk? Dat zegt dat het überhaupt niet meer mag voorkomen. De tijdspanne is naar mijn idee totaal irrelevant. Dit soort dingen hoor je gewoon helemaal niet te roepen.

30 oktober 2017 om 22:52

Dat zegt juist heel veel. Voorwaardelijke straffen zijn niet voor onbepaalde tijd. Wordt altijd een einddatum aan gehangen.

Wie zijn die kutkakkerlakken waar hij het over heeft dan?

30 oktober 2017 om 16:18

Het gaat niet om of het dom of asociaal is, ik vind dat de KNVB zich beter op het voetbal kan richten en niet op het privé leven van voetballers en daarom heen....Bovendien zijn er genoeg andere voorbeelden in andere landen waarbij dit niet wordt bestraft, Viergever is ook maar een mens en los ervan of hij dit vaker doet, hij een halve Rotterdammers is of wat dan ook, hij heeft vind ik evenveel recht ok dit te zeggen als iemand op straat.

30 oktober 2017 om 16:24

@AN34 dat vind ik niet. Als Viergever iets zegt en dit komt in de media, dan zijn er duizenden kleine kinderen die het overnemen en het gaaf vinden. Als ik op straat iets roep, en zelfs als ik daarmee op internet zou belanden, dan zijn er maar heel weinig mensen die dat gedrag zouden overnemen. Als bekende profvoetballer heb je nu eenmaal een voorbeeldfunctie. En als lid van de KNVB vind ik dat de KNVB hem dan ook een straf mag opleggen als hij de imago van het Nederlandse voetbal beschadigt. In dit geval vind ik dat overigens erg meevallen, dus een wedstrijd voorwaardelijk lijkt me dan ook prima.

30 oktober 2017 om 16:51

Zullen we na afloop van de klassieker ook eventjes een knuffel doen? Mijn God het wordt het steeds triester.

30 oktober 2017 om 17:15

En als een voetballer een verkeersovertreding maakt? Ook straffen vanuit de Knvb? Of wanneer hij (te) veel alcohol drinkt of rookt ook straffen vanuit de Knvb? Of als hij zijn tuin niet bijhoud?
Wat ik wil zeggen, is dat de Knvb zich met voetbal gerelateerde zaken moet bezig houden en niet met zaken in privé-leven van de voetballer. Dat is iets voor de burgerrechter. Doet een voetballer iets wat niet mag in zijn priv㩠leven dan is dat net als bij ieder ander persoon aan de autoriteiten om gepast te straffen niet aan de Knvb.

30 oktober 2017 om 17:18

Ach, niet zo gevoelig doen. Een beetje jennen hoort bij de voetballerij.

Ik heb me echt nog nooit aangesproken, laat staan, gekwetst gevoeld als een of andere Ajacied mij kakkerlak noemt. Net zo min dat een Ajacied zich gekwetst voelt als ik hem een neus noem.

Dit is voetbal hoor, een beetje volkse verwijzing vind ik geen erfzonde. We zijn in deze maatschappij allemaal zo snel gekwetst dat je op den duur niks meer mag zeggen.

30 oktober 2017 om 17:24

@Lekiam hoe is dit dan niet voetbal gerelateerd? Hij zingt over de supporters van de rivaal waar hij speelt. Een liedje dat de club en de KNVB afkeurt en dat een boel supporters van Ajax zingen. Als je dan als speler met het zingen van dat liedje de imago van het voetbal schaadt (in de ogen van de KNVB) dan staat het ze toch vrij om een speler te straffen? Het is toch niet dat hij de cel ingaat? Viergever is aangesloten bij de KNVB en vertegenwoordigt in zijn leven als prof ook de KNVB. Het lijkt mij dat een organisatie dan zelf mag bepalen of ze een lid willen straffen of niet, als hij in hun ogen de organisatie schaadt. En omdat het hier redelijk onschuldig is en Viergever dit roept in privesferen en niet temidden van honderden supporters, geven ze een signaal af dat ze dit niet goed vinden in de vorm van een wedstrijd voorwaardelijk.

30 oktober 2017 om 17:26

En begrijp me niet verkeerd: ik vind dat treiteren over en weer tussen supportersgroepen en clubs moet kunnen. Als Feyenoorders Ajacieden joden willen noemen, ga vooral je gang. En andersom ook met kakkerlakken. Enige wat ik aangeef is dat ik het standpunt vanuit de KNVB wel snap.

30 oktober 2017 om 17:39

Ik zou het echt toejuichen als die onzin eens ophield, verwijzingen naar de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog moeten nooit maar dan ook nooit maar normaal worden. Zijn we eindelijk een beetje over de Duitserhaat heet, krijgen we twee idiote supportersgroepen die elkaar in smakeloosheid proberen af te troeven. En zelfs spelers die er in mee gaan, zum kotzen. Zoek iets anders om ze mee te pesten, een stad in puin met vele doden, om nog maar te zwijgen over het aantal Holocaustslachtoffers, het is gewoon ongepast om dat bij het voetbal erbij te slepen. Kap er gewoon mee.

30 oktober 2017 om 18:58

Orgullo, zo is het. Hulde boor je reactie! Dat kleinzielige gedoe hier van allerlei mensen en het maar refereren aan de oorlog. Get over it!

31 oktober 2017 om 08:20

Get over de oorlog? Of moeten we verwijzingen ernaar maar gewoon slikken? Ik denk dat je de gevoeligheden rond een bombardement wat onderschat jaakke. Ik wil best geloven dat je het nooit zo bedoeld hebt, maar zo gaat het met gevoeligheden, die worden ook bij impliciete verwijzingen gevoeld. En zo impliciet vind ik het niet eens.

En een beetje jennen hoort er misschien bij, maar laat daar onschuldige slachtoffers en hun nabestaanden buiten. Kijk, sissen wat je soms hoort is op zichzelf misschien niet verdacht. Maar jij en ik weten donders goed dat het geen onschuldig geluidje is, maar een smakeloze verwijzing naar de gaskamers. Het woord kakkerlak is van zichzelf niet verdacht, maar in combinatie met alle liedjes over het bombardement en de verheerlijking daarvan kan je dat toch heel moeilijk los zien?

Prima opgelost, geen vergelijkbaar feit met Immers, wat hier telkens wordt aangehaald. Als je na gaat op welke plek en wat er letterlijk gezegd wordt, kan je dat gewoon weg niet vergelijken met elkaar. Viergever zal de volgende keer wel opletten voor die zo iets roept, of eerst even aan de mensen in de zaal vraagt of iedereen zijn telefoon even in zijn broekzak wil doen, dat schild namelijk een hoop gezeur en gezeik.

30 oktober 2017 om 16:21

Daar gaat het niet om, het is misschien onfatsoenlijk en misschien heeft hij een voorbeeldfunctie, maar denk je dat Ronaldo ook nooit iets naars heeft gezegd over Barça in privésfeer? Het gaat nogmaals niet over fatsoenlijkheid maar over straffen. Totaal onterecht in mijn ogen dus.

30 oktober 2017 om 16:53

Hou toch op met dat gevoeligheid, dit is voetbal en geen laten-we-zo-lief-mogelijk-voor-elkaar-zijn-bal

30 oktober 2017 om 17:38

Hij is toch op zn vingers getikt? Openbare berisping vanuit de club en nu deze straf, lijkt mij voldoende.

30 oktober 2017 om 18:11

Helemaal mee eens. Wat FRtorres doet is zeiken om het zeiken. Dat hij al op het matje door Ajax is geroepen en een voorwaardelijke straf van de knvb heeft gekregen voor iets wat in privé sfeer is geroepen is eigenlijk al bizar. Het is dat hij een voorbeeldfunctie heeft en dus kinderen dat na zullen doen.

De Knvb en hun welbekende mantel der liefde. Ik ben niet eens verrast door deze milde straf voor Ajacied Viergever. Dat zegt wel genoeg hoe ik denk over de eerlijkheid van schorsen op basis van tv-beelden. 0.

30 oktober 2017 om 16:45

Ze hebben het geaccepteerd, maar vraag me af als je hier een zaak van maakt hoever ze gelijk krijgen. Je zegt iets tijdens een etentje / uitje (in prive sfeer) na de winst op de grote rivaal en iemand neemt dat op en lekt dat.
Ik keur niet goed wat hij heeft gezegd, maar vraag het me gewoon af.
En kom nou niet met Immers aankakken, die riep iets anders in een supportershome. Vertonghen werd ook gewoon geschorst, omdat hij het tijdens een huldiging deed.
Maar dat verschil zal je niet snappen gezien je reactie.
Overigens kan de knvb beter eens de scheidsrechters onder de loep nemen, wekelijks blunders maar als beloning mag je een topper fluiten ipv 3 weken JL.

30 oktober 2017 om 17:43

Ik vraag me af of dat als Kramer in dezelfde situatie had gezongen "het zijn maar kut joden", hij er ook zo goedkoop vanaf was gekomen. De Knvb heeft in het verleden ook verzonnen bij Kramer dat je in 1 actie, 2 acties kan doen. De Knvb gaat in hoger beroep om een ADO speler geschorst te krijgen. De Knvb schorst een Feyenoorder terwijl dienstdoenende scheidsrechter na zien van tv-beelden de actie hooguit geel vond.
Het onderzoek dat plaats zou moeten vinden, is een onderzoek naar de integriteit van de Knvb.

30 oktober 2017 om 19:03

Stel je toch niet zo vreselijk aan!
Als Kramer zoiets zal roepen is er geen Ajacied die wakker zal liggen. Sterker nog, ik denk dat hij heel hard uitgelachen zal worden, omdat hij werkelijk geen pepernoot raakt en een aanfluiting is als speler van feyenoord. En door.......

Voorwardelijk straffen is feitelijk geen straf.
En ja, er zijn ergere dingen. Wat mij het meest ergert aan zulke gasten is niet het gebrek aan fatsoen of respect maar vooral het gebrek aan verstand.
Het voetbal bestaat bij de gratie van de supporters. Alle supporters. Dus niet alleen die van jouw eigen club. Respecteer die dan ook. Respecteer ook je tegenstanders.
Waarschijnlijk toch een gebrek aan opvoeding.

30 oktober 2017 om 17:45

En daar heb jij weer een punt. Voetbal is sowieso allesbehalve een nette sport natuurlijk. Zowel op de tribune waar schandalige dingen geroepen worden en op het veld waar spelers elkaar regelmatig gemeen raken en kaarten/penalties aannaaien, met trainers die gerust meespelen. Hooliganisme nog daargelaten. Aan de ene kant wil je het anders zien, aan de andere kant geeft die donkere kant de sport wel meer lading ofzo.

30 oktober 2017 om 17:49

Het had van mij ook niet gehoeven. Het is dat je tegenwoordig nooit anoniem bent, zeker als bner. Dit is een signaal vanuit de KNVB dat ze weinig slikken op dit vlak, op zich niet verkeerd. De straf is sowieso symbolisch, Viergever zou wel achterlijk zijn om nog een keer zoiets mee te zingen, wetende dat het gefilmd en uit zn verband gerukt kan worden.

Wat intreseert mij dat als hij dat roept, wij roepen ook weleens wat. Wmb storm in een glas water. 😉

Eng mannetje die Viergever. Vorig seizoen ook al een trieste mening klaar over de PSV supporters. Nu weer beledigend richting Feyenoord (supporters). Hij lijkt het maar niet te leren en met dit zwakke ingrijpen van de Knvb en Ajax zal hij het niet vlug leren ook.

30 oktober 2017 om 17:41

Misschien heeft hij het niet geweten, dat kan haast niet anders, want volgens mij komt hij zelf uit de regio Rotterdam. Anders moet hij maar eens gaan praten met overlevenden, hoe het was om op te groeien zonder de familieleden die bij het bombardement zijn omgekomen.

30 oktober 2017 om 17:50

@baardgrasmus

Begrijp zelf niet direct waarom je het bombardement hierbij gaat halen. Dat heeft helemaal niets te maken met de bijnaam kutkakkerlakken. Daar heeft Viergever het toch ook helemaal niet over? Hij sprak volgens mij gewoon over de club Feyenoord en haar supporters in algemene zin en nergens verwijst hij daarmee naar het bombardement.

Overigens ben ik geen Ajacied dat ik hem probeer te verdedigen, vraag me alleen af wat jou reactie met betrekking tot het bombardement te maken heeft met de uitlatingen van Viergever.

30 oktober 2017 om 18:19

Cyberize7x, sinds ik de bijnaam hoor heb ik die altijd met het bombardement geassocieerd, ook omdat de veel liedjes vanuit Amsterdamse kant die zwarte bladzijde aanhalen (tulpen uit Amsterdam-melodie, in de oorlog lag je plat, etc, etc). Ik heb weleens andere verklaringen gehoord, een plaag van kakkerlakken, begin vorige eeuw, of dertig jaar terug of zo, maar die vind ik erg vergezocht.

Wat niet wil zeggen dat iedereen die die 'naam' gebruikt ook meteen de oorlogsslachtoffers wil grieven, de associatie zal niet door iedereen gemaakt worden. Maar is het al niet genoeg om te weten dat deze associatie door velen wel wordt gelegd, en dat er ook velen zijn die geloven dat het niet toevallig is dat ze juist de Rotterdammers zo noemen? Dan moet je zelf weten wat je er mee doet uiteindelijk. Ik geloof persoonlijk ook niet zo in antisemitische sentimenten bij Feyenoorders, Utrechters of Hagenezen, wanneer ze iets over joden zingen. Maar vanwege die associatie walg ik wel van die liederen en staan mijn haren recht omhoog wanneer ik ze hoor. Zo smakeloos. En dat heb ik met kakkerlakken ook. Onbedoeld kan je ook walgelijk zijn.

30 oktober 2017 om 18:57

belachelijk dat je de naam kakkerlakken verbind met het bombardement, terwijl dat 0,0 met elkaar te maken heeft

31 oktober 2017 om 07:52

Ik ben blij dat jij de associatie niet maakte, maar vind het naïef dat je de relatie ontkent. Het heeft bij mij altijd zo gevoeld, en als ik om me heen vraag dan ziet iedereen die associatie overduidelijk. Kom op, liedje over het bombardement gaan zo makkelijk over de lippen, en dan zou kakkerlak ineens een hele andere oorsprong hebben dan de voor de hand liggende relatie met bombardementen? Ik zou het heel graag willen geloven, maar helaas, het ligt zo duidelijk in mijn ogen.

Maar ik geloof je direct als jij zelf die associatie nooit hebt gemaakt. Maar mocht je het woord gebruiken en nog willen gebruiken in de toekomst, dan weet je nu hoe het wordt opgevat door velen (en vaak juist de betrokkenen). Doe er mee wat je wilt, maar het is voor jouw rekening als mensen het zo opvatten. Je kan niet meer zeggen, ik heb het niet geweten.

30 oktober 2017 om 17:47

Wat zei hij vorig jaar over PSV supporters dan?

30 oktober 2017 om 17:52

PSV-Ajax vorig jaar die met 1-0 werd gewonnen door Psv.

Nick Viergever vond het lied misplaatst en stelt dat de supporters van PSV in de spiegel moeten kijken, in plaats van de spot te drijven met Ajax.

"ik vind het eigenlijk gãªnant voor PSV zelf en voor het PSV-publiek. Zij moeten voor de titel strijden", zegt Viergever na afloop bij Ajax TV. "dat ze dat dan zingen vind ik meer kenmerkend voor de PSV-fans dan voor ons. Wij laten hier de titel liggen, maar zij zijn vanaf de winterstop eigenlijk al kansloos."

"nu vinden zij het leuk dat wij het niet redden, maar ik denk dat het PSV-publiek lekker naar zichzelf moet kijken en niet naar ons", concludeert Viergever. Volgens de verdediger heeft Ajax alles gegeven in Eindhoven. Het was niet genoeg, maar hij stelt dat de Amsterdammers strijdend ten onder zijn gegaan

30 oktober 2017 om 18:44

Wat is er dan zo schandalig aan wat hij hier over PSV supporters zegt?

30 oktober 2017 om 19:32

@cyberize7x

Niets schokkends aan. Sterker nog, ik ben PSV-supporter, ik zat tijdens die wedstrijd in het stadion en ik was het eigenlijk wel eens met Viergever. Ik had een beetje plaatsvervangende schaamte bij dat liedje.

Ajax zat nog in de Europa League, maakte theoretisch nog kans op de titel, ging voorronde CL spelen, terwijl PSV echt helemaal niets had. Slecht moment om dan "helemaal niets in Amsterdam" te zingen. Da's net zoiets als iemand uitlachen die z'n been breekt, terwijl je zelf allebei je benen in het gips hebt zitten.

30 oktober 2017 om 23:07

@barry_kaka

Ik quote alleen, Orgullo vroeg immers wat hij zei over de PSV supporters.

30 oktober 2017 om 23:08

Ik geef mijn mening niet he, kopieer dit letterlijk van het artikel na afloop van die wedstrijd vorig seizoen. Ben het helemaal met je eens namelijk alleen Orgullo vroeg zich af wat ze precies riepen, vandaar mijn quote.

Het is duidelijk niet nick's jaar.. man man man

Ik snap deze uitleg niet.

De voetbalbond heeft bij het bepalen van de strafmaat rekening gehouden met de verklaring van Viergever, het feit dat het incident zich heeft afgespeeld in een café, waar naast Ajax-spelers alleen barpersoneel en enkele andere gasten waren, en het feit dat Viergever zich er niet van bewust was dat dit gefilmd kon worden, zo schrijft de Knvb.

Niet bewust dat dit gefilmd kon worden?????????????????????????? Leeft hij dan nog in het jaar 0, de tijd zonder mobiele Telefoon. Dat hij het niet had moeten doen ok, dat hij zich liet opnaaien ok, dat hij spijt heeft ok. Maar dat hij het niet kon weten dat het gefilmd kon worden, ongelooflijk, daar kom je nu toch niet meer mee weg, na alles wat er de laatste 10 jaar naar buiten komt vanwege het feit, dat er altijd iemand zijn Mobiele camera heeft draaien en het vervolgens leuk vind om op FB instagram twitter Facetime te gaan posten. Of kon Viergever ook niet weten dat deze social media bestaat tegenwoordig.

Hij hoeft van mij echt niet zwaar gestraft te worden 1 wedstrijd schorsing zou genoeg zijn en voorwaardelijk kan ik als Feyenoorder ook nog wel mee leven, maar de onderbouwing schit zwaar tekort.

geschorst maar eigenlijk ook wwer niet.
Ik vind het belachelijk dat hij geschorst (1 wedstrijd voorwaardelijk) is voor iets wat gebeurt is in privé sfeer. Had hij dit gedaan in het stadion, of tijdens een huldiging vind ik het een ander verhaal en dan is de schorsing terecht

Wat een aanfluiting !!

Nederland en de Eredivisie op z'n smalst !!

Viergever was in een besloten café en daarbij zal hij geen toestemming hebben gegeven om het te filmen. Maar goed, de zondebok is gevonden. Wat is het volgende waar men tegenover valt ?

Typisch een gevalletje van macht misbruik. De KNVB heeft hier namelijk niets over te zeggen. Zelfs als het hier om een voorwaarlijke straf gaat . Kakkerlakken heeft trouwens ook niets met WO2 te maken en is op dit geval dus puur een scheldwoord met een hele lichte lading. Als iemand mij tijdens voetbal uitmaakt voor jood, dan lach ik daar om. Buiten het voetbal om is dit een ander verhaal. Dit gaat ook op voor K*t kakkerlakken.

Persoonlijk vind ik dit een beetje bij rivaliteit horen. Nee het is maby niet slim omdat als prof te doen maar goed in de euforie en een slokje op...Prima te verklaren voor een boel mensen en je denkt echt niet 24uur per dag aan je voorbeeld fuctie. En ja dan moet je de consequenties ervan dragen al stelt dat ook niet veel voor haha. Wel typisch hoeveel heilige boontjes de les komen lezen.

31 oktober 2017 om 08:39

Ik hoor niet veel mensen roepen om een hogere straf, eigenlijk maakt me de reactie van de Knvb weinig uit, ik ken betere morele kompassen dan onze nationale voetbalbond. Waar denk ik de wrevel zit, en wat goed is om eens open en bloot hier te bespreken, is de impliciete verwijzing naar het bombardement. Veel ajacieden geven aan dat ze zich daar niet bewust van waren, dat geloof ik graag. Maar dat betekent nog niet dat deze er niet is. Van mij hadden ze hem net zo goed niet kunnen straffen, maar laat wel duidelijk wezen waar Viergever indirect naar verwijst. Misschien kan iemand uit zijn geboorteplaats heb hier op wijzen, ik denk dat hij er dan meer van leert.

Waar is de straf eigenlijk precies voor? Het is dom dat Viergever het doet en hem straffen is prima, maar hij zei het in privékring. Zolang voetballers meedoen zal die onderlinge haat overigens nooit verdwijnen. Kunnen we volgende klassieker weer lekker zeuren om booskijkende supporters.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren