Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Appie Nouri had een wereldtopper kunnen worden, een wereldgozer was hij al’

Laatste update:

Veel voetballiefhebbers kunnen nog steeds nauwelijks bevatten dat Abdelhak Nouri ernstige en blijvende hersenschade heeft opgelopen en zodoende waarschijnlijk nooit meer op het voetbalveld zal verschijnen. Ronald de Boer heeft op De Toekomst jarenlang samengewerkt met het talent: "Appie Nouri had een wereldtopper kunnen worden, een wereldgozer was hij al", aldus de oud-international.

"Hij was veertien jaar toen ik voor het eerst training aan hem gaf. Ik had meteen al een zwak voor die jongen. Hij was niet alleen een supertalent, maar ook een supersympathieke jongen", aldus De Boer in gesprek met Playboy. "Hij wilde ook voortdurend het fijne weten van bepaalde sleutelmomenten uit mijn voetballoopbaan. Je merkte aan alles dat hij hieruit lering wilde trekken voor zijn latere voetbalcarrière."

De Boer geeft aan dat Marokkaanse voetballers bij Ajax vaak niet een basisplaats bij de hoofdmacht bemachtigen, maar dat Nouri een uitzondering zou zijn geweest. "Ja, bij Appie dacht ik meteen: 'laat jij nou de eerste Marokkaanse Nederlander van Ajax zijn die de wereldtop gaat bereiken.' Ik weet niet precies waarom jongens met een Marokkaanse achtergrond bijna nooit de internationale top halen. Dat heeft toch vermoedelijk iets met de cultuur te maken."

De Boer zegt dat hij zelf Marokkaanse jongens mee heeft gemaakt die veel talent hadden, maar niet de juiste instelling hadden. De oud-middenvelder zegt dat ze vaak de kapitein van de groep willen zijn, maar als het even tegenzit, de kont tegen de krib gooien. "Zo was Appie absoluut niet. Die bleef kritisch naar zichzelf kijken en bleef geduldig wachten op zijn kans om het eerste van Ajax te halen. Dat maakt het allemaal extra triest."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dank voor de bronvermelding, zal m'n vriendin vragen er één voor me mee te nemen.

Ontopic: blijft een erg triest verhaal!

Het is al een tijdje stil rond deze jongen. Dat is ook natuurlijk volkomen begrijpelijk na alle aandacht die de familie over zich heen heeft gekregen (en ook heel goed!).

Maar nu vraag ik mij af hoe het momenteel met onze Appie is. Het is natuurlijk logisch dat de familie nu rust, stilte en alles privé wit hebben.

Toch vraag ik mij af......

7 september 2017 om 13:11

De situatie is sindsdien niet veranderd en dat gaat het waarschijnlijk ook niet, heel simpel. Nouri blijft voor altijd een zogeheten ''kasplantje''. Dus updates over zijn gezondheid zijn ook niet heel zinvol, aangezien er weinig over te vertellen valt.

En dan zeggen dat 'ik lees de playboy voor de interviews' een slechte smoes is.

Ben ik de enige die zich afvraagt wat Playboy te maken heeft met De Boer? ON: het is heel erg jammer maar er zal vast een "marokkaanse Nederlander" op staan en Nederland laten zien dat het mogelijk is.

7 september 2017 om 12:59

Voetbal = mannensport (sorry dames)
Playboy = mannenblad

7 september 2017 om 13:08

Steeds meer vrouwen houden ook van voetbal en de playboy staat vol met vrouwen 😜

7 september 2017 om 17:05

Als voetbal een mannensport is waarom bakken de vrouwen er dan meer van dan wij mannen die martens is beter dan depay die van de sande is beter dan robben op het moment het is miss mannen sport maar vrouwen zijn er beter in

7 september 2017 om 17:55

Nee niet echt vrouwenvoetbal is toch echt 2/3 niveaus lager dan de eredivisie en van de sande is veel slechter dan Robben. Robben heeft nog een mooie schot en een redelijke voorzet terwijl van de sande alleen snel is

7 september 2017 om 18:24

Haha vrouwen bakken er meer van dan mannen? Dit slaat HELEMAAL nergens op. Even ter vergelijking. De Newcastle Jets o15 team heeft het vrouwelijke voetbalelftal van Australie met 13-0 of zoiets ingemaakt. Vrouwenvoetbal is totaal niet te vergelijken met mannenvoetbal. En een team met 5 robbens wint het waarschijnlijk nog van een heel vrouwenelftal....

7 september 2017 om 18:34

Voetbal is een mannensport qua interesse wat hier relevant is. Veruit grootste gedeelte van de Nederlandse voetballiefhebbers is man, dus mannensport. Geen idee eigenlijk waarom ik reageer op een post waarin staat dat Van de Sanden beter is dan Robben.

7 september 2017 om 20:25

Haha lekker aan het provoceren? Heb je uberhaupt het vrouwen ek bekeken?
Kom op man het eerste van bal op het dak kan winnen van het NL vrouwenelftal.

Als hij echt zo extreem goed was, waarom kwam hij dan op z'n 20e nog nauwelijks aan de bak bij Ajax 1? Begrijp me niet verkeerd, ontzettend leuk en getalenteerd ventje, maar het lijkt een beetje overdreven nu.

7 september 2017 om 13:01

Vanwege zijn postuur had hij meer tijd nodig, met zijn techniek zat het natuurlijk heel goed. Je kon er vanuit gaan dat hij succesvol ging worden als hij iets meer body had gekregen. Niet iedereen heeft vanaf zijn 17e een lijf als een volwassen man.

7 september 2017 om 15:50

Triest voor Appie hoor. Maar wat je zegt over zijn postuur is onzin: grote spelers, en dat wordt hem toch toegedicht, hebben zoveel techniek dat zij dat compenseren. En we hebben het niet over aanpassen aan de Premier L. of de Bundesliga of La Liga- niveau maar aanpassen aan de Eredivisie.....
Dus zo een enorm groot talent als hier wordt beweerd was hij niet. Wel een jongen met een fantastische mentaliteit en instelling en een zeer goede voetballer! Maar veel ajacieden overdrijven hier enorm.

7 september 2017 om 13:03

Dat hij goed kon voetballen staat buiten kijf. Maar met zijn fysiek is het natuurlijk moeilijk om al heel jong in het eerste te komen, laat staan de absolite top te bereiken.

On. Dat ventje had ook een verschrikkelijk sympathieke uitstraling. Iets wat je bij jongens als ziyech, affelay, aisatti etc toch wel een beetje miste. Of dat met cultuur te maken heeft weet ik niet trouwens hoor. Zijn genoeg neserlandse spelers die .instens zon onsympathieke uitstraling hebben, maar die worden nooit over 1 kam gescheerd / geschoren (?)

7 september 2017 om 13:53

En andersom.... Rutjes oogt woest en asociaal.... maar is volgens mij de liefste en symphatiekste persoon in voetballand hahaha!

ON: Verder ben ik het niet eens met je stelling. De beste middenvelders zijn juist kleine mannetjes. De absolute top was voor deze jongen zeker haalbaar. Eeuwig zonde voor het Nederlands voetbal niet meer van hem genoten heeft.eens in de 10-15 jaar komt er een uitzonderljk talent uit de Nederlandse opleindingen.... dit had zomaar de volgende kunnen zijn. Wat was Nouri, los van de persoon, een geweldige voetballer. Genialiteit spatte er vanaf

7 september 2017 om 13:05

Omdat hij fysiek een bijhoorlijke achterstand had. Dat had hij zelfs op 20 jarige leeftijd nog dus laat staan op zijn 16e bijvoorbeeld.

7 september 2017 om 13:10

Ach ja Messi is fysiek wel beresterk natuurlijk. En die debuteerde wel op jonge leeftijd. technische spelers zijn meestal fysiek niet sterk.

7 september 2017 om 13:14

Ja...maar niet ieder groot talent heeft de ezceptionele kwlaiteiten van messi. Sterker nog...bijna niemand heeft die exceptionele kwaliteiten.

7 september 2017 om 13:15

Iedereen weet dat Messi een uitzondering is. Messi kan je niet vergelijken met "gewone" spelers

7 september 2017 om 13:18

Ja dan noem je er ook wel 1. Misschien was Nouri gewoon niet zo goed als Messi. Zie ik verder ook niemand zeggen. Wie stonden er voor hem torn hij een jaar of 16 was. Eriksen? Tja niet heel gek dan.

7 september 2017 om 13:21

Maar Nouri wordt hier toch ook niet gezien als een 'gewone' speler. Er wordt aangegeven dat hij de wereldtop had kunnen bereiken en daar moet je ook echt wel exceptionele kwaliteiten voor hebben. De vraag blijft dus, was hij echt zo goed als veel mensen nu blijven herhalen?

7 september 2017 om 13:22

Alleen Messi heeft die kwaliteiten. Messi was op jonge leeftijd al razendsnel, dit is ook fysiek.

Nouri Op zijn 20e speelde hij 1 wedstrijd in het 1e en Ajax wilde hem verhuren. Talent had Nouri, maar dat hadden Maher, Aisatti, Wooter en vele anderen ook.

Nouri was nog niet bij Ajax in de basis gekomen, geslaagd. En dan komt de stap in het buitenland mee doen en slagen.
Dat is een lange weg.

Helaas zullen we het nooit weten, ik baal van zijn situatie

7 september 2017 om 13:24

Hij had zeker exceptionele kwaliteiten. Zijn inzicht, steekpass, wendbaarheid vond ik echt wel van de boven categorie. Helaas blijft het speculeren of hij echt de wereldtop had kunnen halen

7 september 2017 om 13:28

Tja....die vraag kunnen we blijven stellen, maar zal helaas altijd.onbeantwoord blijven. Maar een blind paard kon nog zien dat die jongen verscrikkelijk goed kon voetballen.

7 september 2017 om 13:42

Ik denk niet dat hij het niveau van Messi ooit had gehaald maar het Eriksen niveau had best gekund denk ik. Dat was toch ook al super mooi geweest.

7 september 2017 om 14:22

Niet alle wereldtoppers zijn in hun tienerjaren al doorgebroken Ipswichtown. De Messi's en Ronaldo's van deze wereld zijn zelfs in vergelijking met wereldtoppers nog exceptioneel goed. Niet voor niets degraderen zij week in week uit verdedigers tot figuaranten op het allerhoogste niveau.

Mooi voorbeeld hieronder is Eriksen. Die jongen is inmiddels wereldtop maar toch ook alweer 25.

7 september 2017 om 15:52

Nee maar je hebt het ook over de Eredivisie en niet over de CL of grote competities.....

7 september 2017 om 16:51

Messi hebben ze groeihormonen gegeven toen hij pas bij barca kwam

7 september 2017 om 13:08

Hij is pas 20 geworden dus echt een serieuze kans heeft hij niet gekregen anders zou je nu ook zelf anders reageren

7 september 2017 om 13:39

Elk jaar werd getwijfeld aan zijn fysiek. Maar bij elk toernooi waar hij kwam werd hij verkozen tot beste speler. Toen hij in de Jupiler League moest spelen werd gezegd dat hij dat niet zou redden omdat daar nog meer fysiek werd gespeeld dan in de Eredivisie. Ook daar werd hij verkozen tot beste speler. Waarom hij nog nauwelijks aan de bak kwam? Omdat Ziyech en Klaassen voor hem stonden. Omdat er rustig aan met hem werd gedaan omdat Ajax vorig jaar op het middenveld heel veel spelers had. Een De Jong kwam ook niet aan de bak, terwijl dat ook een speler voor het Nederlands Elftal kan worden. Dit jaar had het jaar van Nouri moeten worden, Klaassen was weg en Schöne kan het niet meer belopen. Nouri is altijd beter geweest dan Van de Beek en was ook beter dan De Jong. Aanvoerder van elk Oranje jeugdelftal. Je zal zien hoe extreem goed hij was aan het feit hoe ver Van de Beek en De Jong zullen komen, komen die ver dan was Nouri ook ver gekomen. Nouri was immers beter.

7 september 2017 om 13:43

Das een beetje onzin. Er zijn heel veel spelers beter dan kuyt die nooit.op zijn niveau hebbe mn gevoetbald. We zullen het gewoon nooit weten. Jammer maar waar.

7 september 2017 om 13:52

@davy:

Dat is iets te makkelijk zo'n conclusie.

Achabar was ook verre weghet grootstetalent in de jeugd in zijn leeftijd. Was ooka ltijd gewledig n de jeugd teams van Oranje. Grootste talent in NL en binnen Feyenoord, maar heeft ook nooit die laatste stap kunnen maken waar andere dat wel deden.

De Vrij was hetminst grote talent van Indi, Bruma, Rekik, Schenkeveld en kijk nu eens.

Wat in de jeugd gebeurd is leuk, maar totaal geen garantie.

vd beek is een ander type speler dan Nouri en was ook al eerder belangrijk voor ajax 1 dan Nouri. Er worden in het eerste gewoon andere dingen gevraagd dan daar buiten en onder.

7 september 2017 om 14:19

K zou zeggen kijk op YouTube een hoogtepuntenfilmpje van vorig jaar en dan praten we verder ! Deed echt uitzonderlijke dingen..

7 september 2017 om 14:49

Nouri kon geweldige dingen met een bal. Maar de hoogtepunten zijn wel op Jupiler League niveau. En dat gaat allemaal wat langzamer dan in de Eredivisie. Laat staan de wereldtop. Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat Nouri over heel veel talent beschikt, alleen zullen we helaas niet weten of hij ook de absolute topspeler zou worden die velen hem toe dichten. Zoals eerder gezegd, hij was immers al 20, en dit jaar zou hij het wel zo onderhand moeten laten zien bij Ajax. En hoe is hij in de omschakeling, het mee verdedigen? Moet zeggen dat ik alleen de filmpjes heb gezien met geniale acties, steekballen etc. Is ook gewoon het mooiste om naar te kijken. Maar of hij nu wel of niet de absolute top zou gaan halen maakt me ook helemaal niks meer uit. Het was een geweldig talent, en we hebben gelukkig even van hem mogen genieten. Maar dat was veel en veel te kort natuurlijk.

7 september 2017 om 15:02

Hij deed vast mooie dingen, maar wel op een laag niveau.

Kijk ter vergelijking even naar wat toppers uit het verleden deden op hun 20e

Messi en Ronaldo hoef je niet over te beginnen en is misschien niet eerlijk, maar die waren op die leeftijd al fenomenaal op het hoogste niveau.

Wayne Rooney was absoluut onnavolgbaar op zijn 20e en een revelatie in de toen ijzersterke premier league.

Arjen Robben droeg op zijn 20e het Nederlands elftal op het EK in 2004 en de hele natie viel over Advocaat heen toen hij werd gewisseld tegen Tsjechië.

Maar kijk ook naar spelers als Bojan of Balotelli die op jonge leeftijd al de pannen van het dak speelden en het uiteindelijk niet eens hebben gered in de subtop.

Nouri was een leuk talent en een lieve jongen en verder niets. Het is voor eeuwig zonde dat hem dit is overkomen, want dat gun je niemand en zeker zo'n sympathieke jongen niet, maar wij mensen hebben de neiging om slachtoffers van tragische gebeurtenissen op een onterecht voetstuk te plaatsen. Is het dan nodig dat ik daarover ga zeiken? Vast niet, dus ach

7 september 2017 om 16:17

Je hebt gewoon helemaal gelijk hoor.
Wat een gezeik hier met onzin om Nouri betere kwaliteiten toe te dichten dan die werkelijk had. Als hij fysiek een achterstand had, dan was hij dus ook niet zo goed als een ander. Dat is namelijk een kwaliteit. Dat hij het niet in z'n spel had het fysieke (genoeg) te ontwijken zoals spelers als Eriksen of Modric e.d. was ook een gebrek aan kwaliteit.

Neemt niet weg dat hij zeker talenten had en nog veel tijd had om te groeien, maar het is wel weer typisch menselijk om na zo'n gebeurtenis iemand de hemel in te prijzen en de realiteit uit 't oog te verliezen.
Hij was gewoon niet zo goed als een handvol leeftijdsgenoten die wel speelden blijkbaar ...

En daar is niks mis mee, maar je hoeft niet naar excuses te zoeken waarom hij op z'n 20e nog niet in 't 1e speelde.
Hoe goed die uiteindelijk zou worden zullen we helaas nooit weten. Het is bijzonder treurig wat er gebeurt is, dus meer als speculeren wordt 't niet.

Technisch was hij zeker goed, maar dat is maar 1 kwaliteit!
3 man voorbij gaan en dan scoren is geweldig.
Maar iemand die ipv daarvan gewoon de bal in 't doel rost is net zo'n kwaliteit.

7 september 2017 om 18:53

Zoals al benoemd vond men dat hij fysiek meer moest aan zien te haken, en ook in de omschakeling naar balverlies wilde men hem nog wat meer vormen.

Fysiek stond hij echter al een tijdje zijn mannetje, drukzetten deed hij uitstekend, en meeverdedigen deed hij ook steeds meer. De ene trainer vindt het belang van dat laatste belangrijker dan de ander.

Hij had al veel eerder kunnen debuteren en doorbreken. Ziyech had helemaal niet gehaald hoeven worden. Had eerder met De Boer te maken, en die wilde geen voetbal op het middenveld, vond Gudelj meer een aanwinst.

Aan de bal was het een geweldenaar, met enorm veel techniek, één met de bal, stappen vooruit denkend, een actie, een dribbel, fijne passing, belachelijk goed in de langere en korte steekpass. Langere steekpassing krullend om de tegenstander precies in de voeten van de medespeler.

Gemaakt voor het Cruijffspelletje, en was de ideale opvolger van Iniesta geweest bij Barcelona.

7 september 2017 om 20:43

Nouri werd vorig jaar nog uitgeroepen tot de beste speler van de Jupiler League. Daarmee bewees hij wel dat hij niet fysiek sterk hoefte te zijn om een verschil te maken. Dit seizoen was waarschijnlijk het moment van zijn doorbraak geweest.

8 september 2017 om 08:11

Precies, zelf moet ik altijd denken aan Achahbar. In de jeugd geweldig goed, waar hij van alle hoeken en standen de bal er in kreeg. Tot het moment dat fysiek begint te tellen bij het 'grote mannenvoetbal'. Toen zag je gewoon dat hij simpelweg te kort kwam.

Wil nu niet meteen zeggen dat Nouri het ook niet zou halen. Maar een technisch wonder zijn is ook niet alles.

Ik denk dat ik zelden zo fan ben geweest van een voetballer als van deze jongen, soms vond ik het vervelend dat veel mensen die mening deelde, zonder al te veel redenen kunnen te benoemen. Achteraf is het juist mooi dat een speler, voor hij uberhaupt in het eerste kwam spelen, zo ongekend veel aandacht kreeg! Het was gewoon een supermooi ventje, een echte ajacied, een echte amsterdammer, lekker brutaal maar op een positieve manier! Daarnaast had hij kwaliteiten die je gewoon zelden ziet. Steekballen van een achterlijk hoog niveau, fysiek gezien was het altijd voor mij maar de vraag of hij de top kon bereiken, helaas gaan we er nooit achterkomen... mijn gedachtes blijven bij de familie, die missen die prachtige jongen het meeste!!

7 september 2017 om 13:10

Vond hem juist geen lroto type ajacied. Die hebben meestal een beetje een onsympathieje arrogante uitstring. Aan dit jochie kon je eigenlijk geen hekel hebben.

7 september 2017 om 13:17

Dus aan andere Ajacieden heb je wel een hekel? Welke club support jij trouwens?

7 september 2017 om 13:23

Niet perse een hekel...maar ze hebben vask wel een bepaalde air over zich die nouri wat mij betreft totaal niet had.

Ik ben Feyenoorder maar dat heeft verder helemaal niks met de discussie te maken.

7 september 2017 om 14:16

Ja omdat ik bij je reactie het woordje "hekel" lees. Beetje raar als je ze persoonlijk niet kent.
De reden waarom ik naar je club vraag is omdat ik wil weten als ze bij jullie allemaal zo perfect zijn in karakter. Toevallig zeg jij nu Feyenoord. Hebben Rotterdammers geen arrogante houding dan.

Luister bizzlad, ik ben Amsterdammer in hart en nieren, maar heb toevallig ook vanwege mijn vrouw in Rotterdam gewoond. 13 jaar ongeveer. Ik heb in Schiemond, Beverwaard en Lombardijen gewoond. Als een ras echte Ajacied iets kan zeggen over Rotterdammers ben ik het wel. Genoeg vrienden en familie daar in Rdam net als mijn vrouw.
Nou ik kan je verzekeren dat er genoeg arrogante mensen in Rdam wonen. Genoeg!! Maar denk je dat ik mij stoor daaraan. Iedereen is hoe hij is zolang er "respect" is voor mekaar. Overal heb je zulke gasten. Bij ons Ajacieden is het misschien de trots doordat wij heel veel gepresteerd hebben waardoor we zo overkomen. Alleen kan je niet ontkennen dat dat niet zo is. Verder zijn we ook gewoon normale mensen als ieder in dit land.

7 september 2017 om 14:26

Dus omdat ajax in het verleden gepresteerd heeft, wat absoluut niet ter discussie staat, mag je een arrogante houding hebben omdat je voor die club speelt? Er zijn bij elke club arrogante spelers en supporters van clubs zullen dit altijd van andere clubs zeggen. In sommige gevallen mag je van mij ook zeler arrogant zijn. Maar niet op basis van wat jou club in het verleden heeft gepresteerd. Trots mag je daar op zijn. Arrogant kun je zijn als je hebt laten zien doormiddel van prestaties en prijzen dst je de beste bent. Anders moet je je , vind ik, wat gematigder opstellen totdat je het hebt laten zien.

7 september 2017 om 14:45

Ik heb het niet zo zeer over de bewoners van de steden, maar meer over de spelers. Dan valt het op dat ze bij ajax al snel uitstralen dat ze superieur zijn en dat gevoel heb ik bij amdere clubs toch veel minder.

Het woord hekel gebruikte ik omdat je in de kuip helaas nog wel eens in contact komt met minder verlichte supprters een hekel hebben aan zon beetje alles wat uit noord holland komt (ik zelf heb daar gelukkig minder last van), maar zelfs die gasten vonden nouri een mooi mannetje.

7 september 2017 om 14:57

Ps. Ik zeg ook niet dat het voor.iedereen geldt...maar je ziet wel grote lijnen.

7 september 2017 om 15:21

@bizzlad, jij noemt het arrogante uitstraling, ik noem het amsterdamse bluf, in jaren dat het wel zo is en jaren dat het niet zo is. Ik kan je garanderen dat Nouri dit wel had. Meermaals de classic ajax woorden in de mond genomen "wij zijn ajax wij zijn de beste" met een lach op zijn gezicht van, ik weet dat het ver gaat om het te zeggen, maar het is onze stijl, en het ajax motto! De manier waarop hij het bracht, dat maakte appie gewoon zo geweldig!

7 september 2017 om 15:32

@damsko

Niet Amsterdammers hebben toch vaak iets tegen Amsterdammers. Komt vooral door al die importhipsters die zichzelf na twee biertjes in de pijp Amsterdammer noemen en daar stoer over doen.

7 september 2017 om 16:10

Wat mij betreft zeg je precies waar het om gaat bij uitstraling Frank. Amsterdamse bluf prima, nouri zegt "wij zijn de beste" met een grote smile op zn gezicht. Precies zoals jij zegt straalt hij uit dat je het een beetje met een knip oog moet nemen. Het zijn die gastjes die precies dezelfde woorden genruiken maar er heilig van overtuigd zijn dat het nog waar is ook waar ik, en met.mij veel anderen, zich aan storen. Het ene is.bluf...het ander is jezelf verheven voelen boven anderen...arrogantie. bah bah.

7 september 2017 om 16:29

Ik denk dat je dan te vaak, spelertjes te serieus neemt, ik vind juist dat ajax vaak te lieve gasten heeft rondlopen ipv arrogant. Sowieso is de grens tussen zelfverzekerd overkomen en arrogant, flinterdun. Of veel mensen, los van voetballers een les zouden moeten krijgrn in, wat breng ik over, en wat wil ik overbrengen? Ja dat vind ik zeker. Maar of ze dan ook allemaal zo arrogant zijn zoals jij erover spreekt, ik denk een enkeling. Als ik bijv nu naar de selectie krijg ik dat gevoel soms bij Dolly(btw moeilijk in te schatten gozer) en Frenkie. Maja dat is hoe ik ze beoordeel vanaf de buitenkant, wie weet zijn ze leip onzeker en brengen ze het verkeerd over(zo schat ik Veltman weer in).

7 september 2017 om 16:40

@bizzlad

Ik vind dat ze daar alle reden voor hebben. Het is feitelijk waar dat er in Nederland zich niemand aan Ajax kan meten. Jammer maar helaas.
Hun prijzenkast is zo overvol dat ze in hun eentje ongeveer meer prijzen hebben dan alle andere Nederlandse clubs bij elkaar, zeker qua internationale prijzen die nog vele malen zwaarder wegen. De grootste Nederlandse voetballers waren ook altijd Ajacieden (denk aan Cruijff, Van Basten, Bergkamp etc. Die ieder in hun tijd de beste spelers waren).
Dus ik vind het meer dan terecht dat zij zo'n uitstraling mogen hebben. Ik hou er persoonlijk wel van een beetje branie.
Daarnaast winnen ze ongeveer jaarlijks de prijs voor beste jeugdopleiding ter wereld. Wat mijns inziens weer belangrijker is dan beste van nederland, die clubs als az en feyenoord ook kunnen winnen oa.

Daarnaast hebben ze bewezen de grootste achterban, grootste stadion, laatste Nederlandse club die Europees grote prestaties heeft geleverd 3 maandjes terug nog en ze hebben de grootste omzet.

Eigenlijk hebben ze dus op ieder front wel iets waar ze tevreden over mogen zijn en de uitstraling kunnen hebben de beste te zijn.

Dat niet zij maar feyenoord kampioen is geworden, tsja dat is mooi maar dat zegt niets over grote. Leicester werd een jaar terug ook kampioen. Maar dat is een momentopname, ze zijn toch niet ineens groter, beter sterker etc dan een united?

Nee ik vind dat we daar in alle eerlijkheid naar moeten kijken en niet jaloers of kinderachtig op moeten reageren. Dan moeten wij maar stelselmatig aantonen dat ze ongelijk hebben toch?

7 september 2017 om 16:56

Is ook iet jaloers of.kinderachtig. Kijk, als.iemand een veer in je reet wil schuiven en jij laat hem gewillig naar binnen glijden, prima. Maar zodra je ze er zelf gaat insteken wordt het een beetje eng...dat jezelf op je borst slaan ben ik een beetje allergiscj voor. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik dat bij de huidige generatie ajacieden idd veel minder herken dan een paar jaar geleden.

Ronald wat voor voetballer hij zou worden zal niemand weten. Ja hij was misschien anders dan een gemiddelde Marrokkaan, maar om te roepen wat hij nu zou worden is een beetje voorbarig. Is allemaal gissen.
Dat hij een wereldgozer was/is dat zag heel de wereld.

Wereldtopper is iets te overdreven, maar wel een speler waarvan Ajax en de Nederlandse elftal plezier er aan zal beleven, maar helaas het mocht niet zo zijn.

Ronald de boer een verdediger?

Ach, tegenwoordig zijn alle spelers uit de jeugd van Ajax potentiele wereldtoppers. Aan die super latieven hecht niemand meer waarde aan.

7 september 2017 om 13:50

Het zijn ook allemaal potentiele wereldtopper, anders zaten ze niet bij Ajax, maar op dat er ook uit komt, dat is een heel ander verhaal.

7 september 2017 om 20:46

Qua talent hebben heel veel spelers dat ook. De ligt, kluivert en frenkie de jong zijn ook potentiele wereldtoppers bijvoorbeeld. De vraag is echter of die spelers de mentaliteit hebben om het eruit te halen en dan heb je ook nog een bepaalde hoeveelheid geluk nodig dat je geen enorme tegenslagen krijgt zoals ingrijpende blessures.

Echt een voorbeeld Nouri, hopelijk blijft hij dat ook voor velen. Die zorgde letterlijk dat mensen met elkaar in verbinding kwamen te staan, laten we nooit vergeten wat een wereldgozer hij is.

Weet iemand eigenlijk zn huidige situatie? Is hij bij bewust zijn? Of is hij nog steeds niet wakker?

7 september 2017 om 14:22

Hij gaat waarschijnlijk nooit meer wakker worden. Hersencellen zijn gewoon afgestorven en herstellen niet meer. Eigenlijk hersendood dus.

7 september 2017 om 16:29

Ik denk dat je verkeerd geinformeerd bent. Nouri was al wakker gemaakt door de dokters. Ze proberen (misschien is t al gelukt ik weet het niet) hem zelf wakker te laten worden. Naast dat hij wakker was geworden heeft hij ook dingen gedaan als niezen, voet bewegen en knipperen. Naast dat zou hij ook hebben gereageerd op Roqiya (Koran recitatie). Hij zou helemaal getrild hebben en naar voren zijn geschoten en weer terug. Hij is dus helemaal niet hersendood. De functies waar er echt geen activiteit te zien was waren: lopen, voelen, praten. Er zou wel iets gezien zijn bij de andere stukken van zijn brein.

Mooie woorden over Appie. Maar, en dit klinkt ff hard, zullen we er nu gewoon een streep onder zetten. Het is en blijft heel erg triest, maar de wereld draait inmiddels wel gewoon weer door. Net als een 'gewone' werknemer, na een sterfgeval of een zeer ernstig geval als dit, na een week of wat weer gewoon aan het werk, geldt dat ook voor de Ajax spelers. Kijk de wedstrijden tegen Nice, of de uitschakeling nu wel of niet of voor een deel aan lag, dat was allemaal begrijpelijk, toen was het nog héél vers allemaal. Maar ik vind dat de Ajax directie heeft verzuimd in te grijpen voor de wedstrijden tegen Rosenborg. Toen al had de directie de spelers en staf bijeen moeten roepen om het op een 'mooie' middag of avond nog 1x over de Nouri te praten, voor hem te bidden, de tranen de vrije loop te laten en het daarna af te sluiten, om vervolgens weer voor de volle 100% met het voetbal door te gaan. Nogmaals, dat is heel hard, maar life goes on. Daarnaast hadden v/d Sar en co ook een delegatie van de supporters moeten uitnodigen om ook hen te verzoeken het verhaal Nouri zo langzamerhand af te sluiten, in elk geval op de tribunes.
Ajax heeft dit drama te lang laten door sluimeren.

7 september 2017 om 14:19

Die jongens kunnen zich echt wel weer op voetbal focussen, ook tijdens de wedstrijden tegen Rosenborg. Dan ligt de focus op voetbal, zoals het hoort. Een streep eronder zetten is onzin. Iedereen mag er aan blijven denken, hoelang hij/zij ook wil. Het enige wat niet meer moet gebeuren is dat de prestaties eronder lijden, maar ik geloof niet dat de prestaties van bv tegen Nice er al onder leden. Om deze reden snap ik jouw reactie niet echt, want de jongens hebben zich toch al best snel weer 90 minuten kunnen focussen. Wat er daar omheen gebeurt maakt niet uit en om het verhaal Nouri af te sluiten vind ik al helemaal onzin, al begrijp ik wel wat je bedoeld.

7 september 2017 om 15:50

Niet alleen Ajax de tegenstanders van Ajax doen er ook aan mee. Tuurlijk heel erg mooi en respectvol maar het hele seizoen applaus in de 34e minuut van de tegenstanders van Ajax gaat ook niet echt helpen om het af te sluiten. Of zouden ze dat bewust gaan doen om Ajax uit haar spel te halen?

7 september 2017 om 17:13

Wat een ziele gedachte joh....dat mensen zon mooi eerbetoon zouden genruiken om ajax van de kaart te brengen.

he luister effe Appie leeft nog hij wel maar het is beter voor de jongen op de voetbal focussen he Appie zal dat Hus wel begrijpen hoor niet meteen je moet hem wel rustig uitleggen wat er aan de hand is en niet zo negatief denken over nouri vind ik hij heeft er niet om gevraag weetje Appie pas 20 jaar oud en kijk wat hij mee maakt in zijn leven hij hielt van zijn voetballen dat gaat hij niet meer kunnen doen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren