Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax kan zeggen: ‘We halen je binnen, maar je moet ook op de bank zitten’’

Laatste update:

Ajax heeft al een aantal keer met Nigel de Jong om de tafel gezeten en de middenvelder zelf heeft ook wel oren naar een terugkeer. De voormalig Oranje-international zou na Klaas-Jan Huntelaar en de bijna zeker lijkende rentree van Siem de Jong de derde ervaren speler zijn die deze zomer neerstrijkt in Amsterdam en Youri Mulder denkt dat dat een goede zet is van Ajax.

“Ajax heeft natuurlijk heel veel jonge spelers”, legt de oud-spits uit bij Ziggo Sport. “Het voordeel is ook dat Ajax tegen oudere spelers, zoals Siem de Jong en Nigel de Jong, kan zeggen: ‘Wij halen je nu binnen, maar je moet af en toe ook op de bank zitten, zodat de jongens als Van de Beek en Frenkie de Jong de ruimte krijgen om te blijven spelen’. Daar zit wel een soort beleid achter.”

Ajax kent met de Europese uitschakeling en de nederlaag tegen Heracles Almelo een moeizame start van het nieuwe seizoen en volgens Mulder heeft dat ook zijn weerslag op het spelplezier van de Amsterdammers: “Ik zie geen plezier meer bij die gasten. Een speler als Ziyech moet lachen en plezier hebben, maar ik zie het niet.” Ook Dolberg liet weinig emotie zien tegen Rosenborg BK, al kan dat volgens Mulder ook bij zijn karakter horen: “Misschien is hij niet zo'n type, maar hij wordt niet boos als Cerny de bal niet afgeeft. Ik zie zo weinig emotie.”

Vind jij dat Ajax moet proberen om Nigel de Jong terug te halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat mij betreft sws een aanwinst voor ajax en de competitie. Niet het leukst om naar te kijken, maar wel een lekkere stofzuiger, zeker voor een jonge onzekere verdediging.

Hadden ze alleen iets eerder mee moeten komen denk ik. Was in Europeese wedstrijden heel nuttig geweest, maar in de eredivisie zal je zijn kwaliteiten tegen de meeste tegenstanders niet perse nodig hebben.

28 augustus 2017 om 16:01

Too little too late

28 augustus 2017 om 16:23

Ik ben het met je eens dat Siem en Nigel gehaald hadden kunnen worden voor het Europese seizoen zou beginnen, maar vind nog steeds dat ajax met de huidige groep (dus met sanchez tegen Nice) had moeten winnen, en zonder sanchez van Rosemborg.

Heb overigens wel hoge verwachtingen van Wober, en dat hij zo laat komt had te maken met de late transfer van Sanchez, dat kun je overmars niet aanrekenen.

28 augustus 2017 om 16:05

Niet het leukste om naar te kijken, eens. Maar ook geen straf, ik kan namelijk op momenten prima genieten van die ''stofzuigers'' die zo nu en dan een beuk erin gooien om het team op te peppen en altijd maat blijven gaan. Zie Kea, van Bommel, Stam, Davids enz. in dat rijtje past Nigel dan ook prima tussen, altijd fijn om een speler met dat kaliber in je selectie te hebben, al speelt die niet elke wedstrijd.

28 augustus 2017 om 16:09

Davids was natuurlijk wel een niveautje hoger dan al die spelers die jij noemt.

28 augustus 2017 om 16:11

Ik vind niet dat De Jong in dat rijtje past. Jongens als V. Bommel, Davids en ook KEA zijn naast stofzuigers namelijk ook nog redelijke voetballers. Dat is De Jong niet, dat is gewoon een beest, maar voetballen kan hij niet echt.

Maar ook die heb je op z'n tijd nodig. Nu ajax geen europees meer speelt heb je het alleen aanzienlijk minder nodig. Maar die jonge ventjes kunnen sws genoeg van hem leren en in de toppers kun je hem er ook goed bij hebben.

28 augustus 2017 om 16:11

Davids een maatje hoger dan stam?????

28 augustus 2017 om 16:17

@lucas

Nou die namen zijn toch niet mis.. maar goed dat is een andere discussie, je snapt mijn punt toch zeker wel? Van die spelers lopen er wel meerdere rond en die zijn gewoon prettig om in je team te hebben.

@bizzlad

Nou hier doe je De Jong wel te kort mee, hij kan echt wel voetballen, alleen hij moet het inderdaad wel van zijn fysiek hebben. Hij zal geen streep over 50 meter geven op de stropdas van Dolberg of Younes, maar dat kunnen die andere spelers ook niet.

28 augustus 2017 om 16:23

Nou, Van Bommel had in zijn tijd toch een aardige trap techniek. Davids en KeA hebben nog wel het voetballend vermogen om een tegenstander met de bal uit ste spelen. Maar De Jong zie ik beide dingen niet doen, die gaat door z'n tegenstander heen ipv er langs

Maar nogmaals, verdedigend vind ik het een absolute aanwinst. Maar als hij de bal heeft gewoon lekker simpel inleveren bij iemand die (beter), kan voetballen.

28 augustus 2017 om 16:25

Davids was geen niveautje hoger dan Stam en ik denk ook niet als Van Bommel, die kerel is ook bijna zijn hele carrière onderschat geweest terwijl het gewoon de motor op het middenveld was van Bayern.

28 augustus 2017 om 16:26

In technisch opzicht bedoel ik. De namen die hij noemt waren vooral brekers, Davids was veel completer.

28 augustus 2017 om 16:33

Bizzlad. Ik denk dat jij de Jong nooit hebt zien spelen in zijn eerste periode bij Ajax? Toen het nog veel minder een 'beest' was, was die jongen technisch gewoon een hele goede speler.

28 augustus 2017 om 16:35

Zeker wel, en toen vond ik het eerlijk gezegd he-le-maal niks. Vond hem pas bij HSV naar een fatsoenlijk niveau toe groeien.

Meen me zelfs te herinneren dat hij bij ajax nog wel eens rechtsback wordt opgesteld, daar kan hij gewoon niet goed genoeg voor voetballen als je het mij vraagt. Verdedigend geweldig, voetballend zwak.

Maar ook zulke gasten heb je nodig in je team.

28 augustus 2017 om 16:54

Davids is voetballen velen malen beter als stam. Stam ik verdedigend een meester

28 augustus 2017 om 16:25

Ik vind dat het voor Nigel de Jong nu te laat is. Als Siem inderdaad terugkomt, dan is het middenveld klaar voor de competitie. Als we nog Europees hadden gespeeld, dan was Nigel een hele goede toevoeging geweest. Nu is hij overbodig wat mij betreft.

Eerlijk gezegd zie ik liever dat Frenkie en Eiting meer minuten krijgen.
Als Nigel komt zal dit sowieso ten koste gaan van Eiting.

Daarnaast spelen we geen Europees. Dus zo'n hele brede selectie heb je ook weer niet nodig.

En Nigel komt echt niet naar Ajax om te banken. Neem dat maar van mij aan.

28 augustus 2017 om 15:55

Eiting moet gewoon nog twee jaar geduld hebben. Volgend jaar invalbeurten, dit jaar de meester bij Jong Ajax zijn.

28 augustus 2017 om 15:55

Prima dat hij niet komt om te banken. Een beetje concurrentie kan geen kwaad.

28 augustus 2017 om 16:17

Precies! Huntelaar kwam ook niet om te banken (terwijl hij wel als 2e spits werd gehaald) en zie nu, hij heeft zich ook al zo'n beetje het elftal in gespeeld door in de eerste weken gelijk heel belangrijk te zijn.

28 augustus 2017 om 16:01

Inderdaad. Een talent hoort iemand eruit te spelen. Zoals van der Vaart bij Witsche of van Persie met Lurling. Nigel de Jong als maatstaaf. Dan leg je de lat pas hoog voor de jeugdopleiding.

28 augustus 2017 om 16:10

Buiten dat het een prima toevoeging is heeft Ajax helemaal geen verdedigende middenvelder in de selectie. Klaassen vorig jaar veroverde heel veel ballen maar die is vertrokken. Je hebt wel zo'n speler nodig die de ballen afpakt en inlevert bij de jongens die het spel verdelen. Daar renderen die jongens alleen maar beter van. Dat het te laat is voor Europees voetbal is zo maar de competitie kun je nog redden.

28 augustus 2017 om 18:38

Helemaal mee eens! Laat ze eens de concurrentie aan gaan. Je zit niet iemand in de weg, je motiveert diegene om nog beter te worden. Het is maar net hoe je het ziet. We spelen weer met een 18-jarig middenveld met Frenkie en Donny, maar die jongens hebben amper concurrentie. Helaas komt Nigel niet, ik had het geweldig gevonden. Grote fout in mijn optiek.

Ik juich dit om meerdere aspecten zo hard toe!!
1) Ik wil een middenveld zien met 3x De Jong op het schema 😉
2) Een breker op het middenveld is wat dit jonge Ajax soms heeel hard nodig heeft. Kijk naar Poulsen. Technisch niet de beste speler, maar ik kan me nog heel goed een wedstrijd tegen PSV herinneren waarin hij Toivonen en Van Bommel het leven zo zuur maakte. Een van de redenen waarom Ajax toen won
3) Hoe meer oude garde terugkeert, hoe gebruikelijker dit wordt. Wellicht Sneijder volgend jaar en/of Vermaelen of iets dergelijks. Iets wat de jeugd bij Ajax hard nodig heeft soms.
Nigel, welcome home!!

28 augustus 2017 om 15:57

De vraag is hoevaak je deze breker nodig hebt. Tegen Feyenoord en Psv? Maar verder moet je het gewoon voetballend zien te winnen van elk team. En dat kan zonder Nigel de Jong.

Dus dan bied je zo'n gozer een salaris voor 1 miljoen euro per jaar aan, wellicht iets meer, maar waarom dan precies?

Ik vind het prima als hij erbij komt. Meer concurrentie, maar je moet je wel echt heel erg goed gaan afvragen: voor welke rol halen we Nigel de Jong? Wat gaat hij toevoegen en ten koste van wat of wie?

28 augustus 2017 om 16:00

Bij vitesse, heereveen, az en utrecht kan je hem ook gebruiken. De Jong en Van de Beek zullen vast nog een dip krijgen.

28 augustus 2017 om 16:03

Ik vrees dat Nigel het tempo niet meer aan kan, was vorig jaar bij Galatasaray al een vertragende factor wordt alleen maar minder

28 augustus 2017 om 16:04

Nou Nigel de Jong's voetballende kwaliteiten worden in Nederland best onderschat. ik ben ervan overtuigd dat hij voetballend in de Eredivisie meer kan brengen dan de gemiddelde nummer 6.

28 augustus 2017 om 16:10

Wellicht maar ook hier weer de gedachte, waarom nu pas? Had je tegen Nice en Rosenbord best kunnen gebruiken. Iets met een kalf en een put...

28 augustus 2017 om 16:19

Hij is voetballend gezien sowieso zwakker dan Schone en F de Jong. Dus alleen als breker kan hij nuttig zijn. Dat voetballende gedeelte moet je nog ff de wedstrijd van Oranje tegen de Turken terugkijken, constant aan de bal, met veel ruimte maar weinig goede voortzetting. Volgens mij was dat ook zijn laatste wedstrijd voor Oranje

28 augustus 2017 om 16:21

@jorisdijk
Precies, voordat de Jong zich toelegde op het bal afpakken was hij een technisch prima speler.

28 augustus 2017 om 16:09

Aangezien we bij Ajax altijd uit gaan van kwaliteit dat lekker Jong is, heb ik volgend voorstel: Beter pikken we Luuk de Jong ook op voor die 6 miljoen van Psv. Tommy de Jong pikken we op bij Strasbourg en laten we als vleugelaanvaller spelen. Laten we Nick de Jong promotie maken vanuit het amateur voetbal naar de profs en zetten we op de andere vleugel. Halen we Jason de Jong terug vanuit de Filipijnse competitie naar de Nederlandse en posteren we ook ook op het middenveld. Marcel de Jong halen we van Vancouver Whitecaps en zetten we in de verdediging. Blijven er nog 3 positie onbezet waar nog wel wat jong kwaliteit voor kunnen gebruiken.

En als Keizer trainer kan worden met Cambuur achter zijn naam de kunnen we Henk de Jong ook wel als hoofdcoach aan stellen. Ik ga dan uit van volgende opstelling

Versterking
Versterking
De Jong
Versterking
De Jong
De Jong
De Jong
De Jong
De Jong
De Jong
De Jong
28 augustus 2017 om 16:12

Ik zeg Boy de Jong op doel :-)

28 augustus 2017 om 16:16

Top! Van hem was ik nog niet op de hoogte, maar met onze Voetbalzone Scouting komen we er uiteindelijk wel

28 augustus 2017 om 17:13

Wellicht kunnen we Jean Paul de Jong als assistent aanstellen voor Henk de Jong?

28 augustus 2017 om 17:19

Oh, en ik hoorde trouwens ook dat Anthony Jung en Ashley Young nog op te halen waren. Toch wel twee Ajax-waardige spelers.

Ik zeg: doen.

Ajax moet Nigel de Jong zeker proberen te halen. Ik ben ervan overtuigd dat het niet ten koste van de talenten gaat maar dat Schöne wel voor zijn positie moet vrezen. Al lig ik daar niet wakker om want ik zie liever De Jong dan Schöne controlerend. De talenten gaan veel leren van de Jong, die al jaren in de internationale top speelt.

Dat kan je natuurlijk altijd zeggen, maar als deze veteraan nodig is in de basis, dan is hij nodig. Kijk maar naar Huntelaar nu. Moet natuurlijk niet de ontwikkeling van de jeugd teveel in de weg staan.

Dit elftal heeft soms wat meer gif en vuur nodig. Met Huntelaar er in heb je dat al wat meer. De ervaring van de Jong zou zeer belangrijk zijn. Echter hij gaat niet veel spelen. Daar moet het salaris naar zijn en ook de verwachtingen van de Jong moeten daar naar zijn.

Nigel zou de perfecte aanwinst zijn, voor zo wel meer kracht op het middenveld en meer schoonveeg werkzaamheden in de verdediging. Wat je op beide linies mist, kan je met 1 speler in huis halen, ik zeg doen.

Ik ben het eens met Freek Janssen van VI over dat Nigel de Jong "mosterd na de maaltijd" zou zijn, maar alsnog zie ik hem graag komen. Ja, hij zou van onschatbare waarde geweest zijn om tegen Nice en Rosenborg alles op scherp te zetten (hopelijk niet te scherp ). Nu halen lijkt op het 1e oog gewoon 'te laat'. We hebben alleen teveel 'ideale schoonzonen' rondlopen. Als het even niet lukt, blijven we aardig tegen elkaar. Met Nigel en Klaas-Jan heb je mensen die de boel kunnen aanwakkeren. En dat zullen we dit seizoen alsnog nodig hebben. Dus ik zeg: doen!

Mocht hij door Ajax gehaald worden, zal dit voor alle partijen de beste oplossing zijn:
-Mijn club is wil hem graag kwijt. -Ajax haalt de nodige ervaring binnen. -Nigel kan weer in mijn wijkje rondhangen, want bankzitten doet hij bij GS ook, maakt dus niet uit of hij bij Ajax ook op de bank moet plaatsnemen
Ik denk een prima deal voor iederenn, mits hij niet al te lastig gat doen (financieel) om zijn contract te laten ontbinden
.

Vind Nigel een betere optie dan Siem. Mannetjes putter kan Ajax goed gebruiken in uitwedstrijden zoals Utrecht,Psv en feijenoord.

28 augustus 2017 om 16:13

jup met zijn speelstijl een rode kaar gegarandeerd :-)

28 augustus 2017 om 16:17

Is toch lekker voor Utrecht, PSV en Feyenoord

En dan morgen of overmorgen is hij toch niet haalbaar en gaat de deal niet door. Ik hoop zo dat Nigel komt zeg het al zoo lang beetje gif kan Ajax wel gebruiken. Maar ik ben bang dat alleen Siem komt en dat Nigel niet gaat komen maar ik hoop het zo van harte!

Ik zie Nigel alleen spelen bij ajax als centrale verdediger en volgens mij kan hij dat erg goed. Iig beter dan een de ligt of een viergever nu is. Op het middenveld komt hij voetballende kwaliteiten tekort. De nummer 6moet juist de opbouw verzorgen in het ajax systeem en dat is niet zijn sterkste punt. Het is niet voor niks dat dezelfde types als bazoer en gudelj niet functioneerden op die positie.

Eigenlijk perfect voor dit Ajax. Met de jong Als echte 6 kan je tenminste aan je plan b werken. Met hem erbij kan je best met drie verdedigers spelen. Bijv 3-5-2 of 3-4-3. Met een vd beek of Schone zou dit onmogelijk zijn geweest.... Kom maar Nigel!!!!

Had zoveeeeel liever Nigel terug zien komen ipv Siem.
We hebben veel meer een verdedigend middenvelder nodig dan 1 die aanvallender ingesteld is.

Zichech --- Nigel de jong ---- van de beek

Persoonlijk vind ik Ajax nu al de titel kandidaat nummer 1. Niet op basis van de resultaten tot nu toe, maar op basis van het voetballend vermogen. Vorig jaar maakten deze spelers al indruk en ik verwacht dat er dat gewoon weer uitkomt. Ze hebben enorm veel spelers met een actie en de potentie om te scoren. Als daar ook nog routine en kracht aan wordt toegevoegd in de vorm van Nigel de jong, kan de voorsprong op de concurrentie zelfs een straatlengte worden.

De concurrentie is voor mij dan Feijenoord, maar ik moet toegeven dat ik nog te weinig van ze heb gezien om bovenstaande echt hard te maken. Ik vond ze vorig jaar erg overtuigend spelen, maar bij vlagen was het ook ploeteren. Dan kwamen overwinningen stroef/laat tot stand. Ik ben benieuwd of de ploeg is door gegroeid.

PSV lijkt me het verste weg van een titelkans. Het ziet er wel wat attractiever uit, aanvallend gezien, maar defensief ook kwetsbaar. In wedstrijden dat het niet zo loopt, is misschien Lozano de enige speler die iets verrassends kan forceren. De ploeg heeft te weinig wapens.

Nederlands meest onbehouwen houthakker zou weer terug moeten komen in de NL competitie? De man die 2 benen van tegenstanders heeft gebroken, Xavi Alonso ongeveer doorboorde met een te hoog been. Waar de MLS blij was dat hij vertrok.... en die moet Ajax weer op sleeptouw nemen. Het zou een schande zijn als zo'n speler nog op de Nederlandse (kunst)grasvelden zou mogen rondlopen.
Als hij terugkomt is het echt te hopen dat hij op de bank blijft zitten, dat is voor elke tegenstander het meest veilig.

Edit: Leed is geleden, N. de Jong komt niet.

Denk niet dat hij van waarde kan zijn op het veld. Bij Galatasaray amper iets kunnen laten zien. Het is niet meer de Nigel van een paar jaar terug. Qua ervaring kan hij de jonge jongens bij Ajax wel verder helpen. Maar of je als bestuur zoveel salaris gaat betalen voor een speler die op de bank gaat zitten, is een andere vraag. Voor weinig geld zal hij niet komen. Misschien volgend seizoen als zijn contract ten einde loopt.

Haal gewoon een volwaardige nummer 6, die de boel bij elkaar kan houden als de wedstrijd daar om vraagt. Natuurlijk moeten we dat Bergkamp wel eerst vragen......

Het is toch al achterhaald en gaat niet gebeuren toch?

Jammer als het niet doorgaat. Nigel is een betere verdediger dan schonne

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren