Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ‘Uitspraken over Dolberg berusten op misverstand bij Bosz’

Laatste update:

Peter Bosz heeft bevestigd interesse te hebben in Kasper Dolberg. De aanvaller van Ajax is in beeld om de positie van de naar Barcelona vertrokken Ousmane Dembélé over te nemen bij Borussia Dortmund, zo vertelde hij voor de camera van Sky.

Toen de verslaggever vroeg of Bosz de negentienjarige Dolberg naar Westfalen zou halen, antwoordde hij: “We moeten het nog even afwachten, zien of het allemaal uitkomt. Het is nog niet allemaal honderd procent zeker, maar directeur Hans-Joachim Watzke en ik gaan ermee aan de slag”, zo werd de voormalig trainer van onder meer Ajax geciteerd.

Boulevardkrant BILD maakte zondagochtend al melding van de interesse van Dortmund in Dolberg, maar de Bundesligist zal wel moeten concurreren met AS Monaco. Die club zou immers al een bod van ruim vijftig miljoen euro hebben uitgebracht, maar dat is naar verluidt afgeslagen. Het lijkt echter niet uitgesloten te zijn dat Dolberg deze zomer toch nog vertrekt, zo meldde De Telegraaf al.

“Zonder internationaal voetbal zal de sportieve ontwikkeling van Dolberg en andere Ajacieden stagneren. Daarom is Dolbergs vertrek naar Monaco dichterbij gekomen met Ajax’ uitschakeling”, schreef Valentijn Driessen, chef voetbal van het dagblad, vrijdag. “Bedrijfsmatig valt een bod van zestig miljoen euro of meer nauwelijks te weigeren want over een jaar brengt hij zo’n bedrag nooit meer op. Terwijl de emoties bij de achterban hoog kunnen oplopen door zo’n transfer. Veel geld in kas met een falend elftal op het veld is een ongewenst gevaarlijke cocktail. Helemaal bij Ajax.”

Update 26 augustus 21.30 uur - 'Uitspraken over Dolberg berusten op misverstand bij Bosz'
Peter Bosz heeft niet bevestigd dat Borussia Dortmund interesse heeft in Kasper Dolberg. De trainer van BVB kreeg zaterdagavond weliswaar een vraag voorgelegd van Sky over de aanvaller van Ajax, maar dacht dat het ging om Ousmane Dembélé. Zijn antwoord had zodoende geen betrekking op Dolberg, bevestigt persvoorlichter Sascha Fligge aan Kicker.

Zou Borussia Dortmund een geschikte club voor Kasper Dolberg zijn, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 augustus 2017 om 20:32

Hopelijk voor een goed bedrag. Dolberg is zeker niet onmisbaar. Ben niet echt onder de indruk. Heeft een goeie periode gekent maar heeft het niet weten door te zetten

26 augustus 2017 om 20:33

Heb het gevoel dat dat een beetje door Bosz kwam. Die twee lagen elkaar erg goed.

26 augustus 2017 om 20:35

Redelijk normaal dat een talent een dip heeft. Op het moment dat spelers constant zijn, zijn ze onhoudbaar.

26 augustus 2017 om 20:37

Een dip vanaf maart noem ik niet normaal. Zeker als hij na de winterstop ook een dip had. Dit seizoen moest hij het laten zien. Hij heeft vorig seizoen zijn dip al gehad.

26 augustus 2017 om 20:54

Logisch een geweldige trainer met een goed visie en zorgt juist dat er een goed elftal staat zodat iedereen happy van wordt. Van Bosz kan je veel leren en word je ook een betere speler van.

26 augustus 2017 om 20:54

Ja gelukkig zijn alle spelers net robots en doen ze allemaal hetzelfde. Het hele team draait niet en je verwacht nu dat zo'n jonge kerel het voortouw neemt en er op los scoort. Hele balans is zoek in het elftal. Wees blij dat je nog zulke talenten hebt.

26 augustus 2017 om 21:08

Nee, maar spelers kosten een flink vermogen. En als ze niet presteren, maar wel tientallen miljoenen op kunnen leveren, is verkopen misschien wel de beste keuze.

26 augustus 2017 om 21:09

Gewoon lekker cashen. Tegenwoordig hoeft een talentje blijkbaar een scheet te laten en iedereen komt direct super latieven tekort. De voetbal wereld is doorgedraaid door waanzinnige bedragen uit te geven. Wellicht is hij over 5 jaar de spits waar iedereen het over zal hebben of blijkt het de zoveelste okay voetballer te zijn. Als Ajax zijnde gewoon je winst pakken en uitkijken naar een goede vervanger waar je geen vermogen aan uit hoeft te geven. Plus hebben zij huntelaar die zijn afwezigheid prima kan opvangen

26 augustus 2017 om 21:14

Dolberg een dip vanaf maart? Scoorde toen 2x tegen Kopenhagen? April scoorde 2x tegen Lyon. Laatste 2 Eredivisie duels ook trefzeker.

70 Miljoen, strik er omheen en verder gaan met Huntelaar en eigen jeugd erachter.

26 augustus 2017 om 20:34

70 miljoen? Geloof je het zelf? Dolberg is niet eens 50% van bijv dembele. 50 miljoen max. Lukaku koste al 85 miljoen.

26 augustus 2017 om 20:38

Ajax heeft al nee gezegd tegen 50 miljoen.

26 augustus 2017 om 20:39

Ajax hoeft niet te verkopen en zo laat aan het einde gaat Ajax hem echt niet voor een spot prijs wegdoen. Daarnaast het Dortmund net ook flink gecashed met Dembele dus zullen ze ook flink de betalen voor Dolberg. Onder de 50 miljoen zal hij echt niet verkocht worden en als ik Overmars was zou ik gewoon zeggen 60 miljoen niet minder.

26 augustus 2017 om 20:40

Ha! Dit soort geluiden hoorden we ook bij Sanchez. "40mil? Ach man, voor niemand in Nederland wordt meer dan 40 miljoen betaald, laat staan een verdediger". Vooralsnog kan Ajax heerlijk hoog inzetten, hoewel zijn waarde wel wat gedaald is door de uitschakeling. Laten we hopen dat het bij interesse blijft en hij nog een heerlijk seizoen kan hebben in de luwte bij kjh.

26 augustus 2017 om 20:55

Ajax heeft het voordeel dat ze de finale haalde.
Daar kunnen ze nu van profiteren.
Tuurlijk kan een zwaar jaar worden door het verkoop dan maar een jaar wat minder voetbal.
Als ze achter de schermen flink bezig zijn voor volgend seizoen.
Want nu is er te weinig tijd om gekke dingen te doen kan nog maar is wel heel kort.
Wij Feyenoorders hebben het jaren aan moeten zien zonder geld.
Bij Ajax een jaar met geld dom ze hadden veel eerder moeten handelen.
Vorige seizoen miss geen prijs maar wel het eer van het NL voetbal hoog gehouden met hun spel.

26 augustus 2017 om 21:08

Lachwekkend, die discussie hoeveel hij moet gaan opleveren... de focus op een goed elftal is compleet weg bij Ajax, lekker veel geld verdienen is het motto. Lekker hoor, meer dan 200 miljoen op de rekening En straks als supporter nog moeten betalen voor een zeer matig elftal. Ik zou me zwaar bestolen voelen...

26 augustus 2017 om 21:31

Ja tuurlijk, droom maar lekker verder met je 70 miljoen.

26 augustus 2017 om 21:32

Inderdaad maar wel alvast een vervanger zoeken voor volgend seizoen want Huntelaar presteert net als Siem de Jong weining in het Europees.

26 augustus 2017 om 23:23

Haha grapjas, in zijn huidige vorm is hij hooguit een tiende van dat bedrag waard. Huis, tuin en keuken spits. Dan is Jorgensen 110 mln waard op zn minst.

Kan beter nog een goed seizoen in de ED draaien.

26 augustus 2017 om 20:35

Over een seizoen is hij 30 waard .

26 augustus 2017 om 20:36

Voor dolberg persoonlijk wel, voor Ajax zou ik hem verkopen voor 70 miljoen

26 augustus 2017 om 21:22

En dan? Er wordt 50 miljoen geboden vanwege finale EL. Een jaar alleen Eredivisie en er blijft niets van dat bod over.

Belachelijk als dit waar is, waar zijn ze allemaal mee bezig daar?

26 augustus 2017 om 20:34

Ajax of Dortmund? Ajax kan er namelijk weinig aan doen als Dortmund geïnteresseerd is .

Peter het is al erg genoeg dat je na zo'n goed seizoen ineens weggegaan bent, neem nou alsjeblieft niet ook nog eens de goede spelers mee...

26 augustus 2017 om 20:39

Dolberg is in mijn ogen niet onmisbaar. Huntelaar kan prima een jaartje 1e spits zijn in de eredivisie en Cassierra dit seizoen meer speeltijd geven. Ben altijd onder de indruk geweest van Cassierra, maar heeft een hoop kritiek over zich heen gekregen na PSV thuis vorig seizoen. Daarna ook weinig speelminuten nog, maar scoort in Jong Ajax bijna altijd en past goed in het combinatiespel dat Ajax wilt spelen.

70 miljoen! Ze hebben bij Dortmund genoeg geld.

62 miljoen mogen ze hem hebben.
Kan alleen maar minder waard worden dit seizoen

Lekker dan, van mij mag hij nu wel weg ook. Kan die bij het rijtje geflopte spelers. Volgend seizoen krijg je er misschien 20 30 voor en nu kun je nog de hoofdprijs vragen. Vind het wel jammer dat bosz eerst durft te zeggen geen spelers van ajax over te willen nemen en vervolgens toch dolberg op wilt pikken.

26 augustus 2017 om 21:28

Kan hij bij het rijtje geflopte spelers? Terwijl je 'm voor iets van 50 a 60 miljoen verkoopt? Dat lijkt mij alles behalve geflopt!

26 augustus 2017 om 20:39

Donson, of 70 miljoen zonder Veltman

26 augustus 2017 om 21:00

Mogen Viergever en Dijks dan ook mee?;-))))

26 augustus 2017 om 20:42

Met veltman erbij is het nog maar 50 mil

26 augustus 2017 om 20:54

Gelukkig snap jij de grap.

26 augustus 2017 om 21:29

ja die is niet dom

26 augustus 2017 om 20:59

Doe Dijks er dan ook gelijk bij, dan kunnen we misschien echt met 11 man gaan spelen.

MinimaL 50 miljoen ze hebben heeel veel geld voor dembele gekregen dus kunnen zij ook heel veel voor Dolberg gaan betalen!

70 miljoen euro. Lekker profiteren van de gekte. Dat geld investeren in een vleugel en linksback. Kjh eerste spits met Cassiera daarachter en eventueel ook Siem de jong.

26 augustus 2017 om 20:33

Vleugel en linksback? Keep on dreaming. Er gaat gewoon niks meer komen. We weten het allemaal.

26 augustus 2017 om 21:49

Ik blijf dromen ja. Vooral die linksback moet erbij. Dijks kan aanvallend gewoon niet.

26 augustus 2017 om 21:55

Sinkgraven de kans geven. Vorig jaar enorm belangrijk nationaal en nu spelen we toch geen internationaal dus.

26 augustus 2017 om 22:42

Ja maar eerlijk die gast is vaak geblesseerd. Hij heeft vorig jaar in de ED indd prima gespeeld.

27 augustus 2017 om 00:07

Alles beter dan Dijks in ieder geval.

Ben benieuwd of Ajax ook wil. Ik hoop het wel. Bosz en Dolberg liggen elkaar erg goed en lijkt me een waardig vervanger.

26 augustus 2017 om 21:07

Klopt doe ik ook. Maar er is 100 procent zeker die alleen door vorig seizoen een seizoenskaart hebben gekocht. Maar geloof mij maar de gemiddelde F-sider voelt zich even hard genaaid.

Fout overgenomen, citaat gaat over Dembele. Dortmund zou eventueel interesse hebben in Dolberg als ze een spits zochten maar ze zoeken een vleugelspeler.

26 augustus 2017 om 20:35

Klopt. De hele Nederlandse pers schrijft het van elkaar over zonder het interview te bekijken.

26 augustus 2017 om 20:36

Zeer storend inderdaad, mooiste is dat ze het als citaat neerzetten terwijl hij letterlijk zegt NIET achter Dolberg aan te zitten.

50 miljoen is realistisch. Als dolberg een transfer gaat forceren bij de rechter dan krijgt hij altijd gelijk. Geen europees voetbal voor ajax vs CL en uiteraard hoger salaris.

Overmars zei na de transfer van Sánchez vrij nuchter dat er geen spelers meer verkocht zouden worden, maar als er 30, 40, 50 of nog meer miljoen op tafel komt, dan lijkt het me wel heel sterk dat Ajax zo'n bedrag zal weigeren.

En daarbij is Dolberg natuurlijk ook niet gek. Beter salaris, mooie(re) club, een bekende trainer die het in je ziet zitten en spelen een heerlijke competitie.

Ik denk dat Overmars iets te overmoedig is geweest. Hopelijk voor Ajax ligt er nu wel een plan B...

26 augustus 2017 om 20:58

Plan B is Huntelaar basis met Cassierra er achter.

26 augustus 2017 om 21:18

Huntelaar is gehaald als man achter Dolberg, juist als stand-in. Mocht dit doorgaan, dan verwacht ik dat Siem de Jong definitief wordt gehaald en afwisselend met Huntelaar in de spits zal gaan spelen. Cassierra zie ik persoonlijk nog niet als tweede spits.

Ze hebben met Isak al een erg groot talent

Kijk er niet raar van op dat Ziyech en Younes ook nog gaan. Je krijgt gewoon een domino effect nu, wanneer Coutinho of Ozil naar barca gaan, dan komt Ziyech gewoon in beeld. Klopp zal Ziyech eerst wel een tijdje volop in de sportschool zetten net als Origi. Denk alleen wel dat Ziyech gewoon nee gaat zeggen en Ajax niet in de steek laat.

26 augustus 2017 om 20:58

Youunes zou wel lekker zijn.

26 augustus 2017 om 22:26

Een van de weinigen die donderdag liet zien wat hij waard was. Goal, assist, ongeluk met bal op paal. Zou helemaal zo lekker niet zijn.

Dolberg kan alleen op 9. En echt alleen op 9. Dus als hijde opvolger van dembele wordt komen de fans van een koude kermis thuis

26 augustus 2017 om 20:57

Dit is dus onzin, Dolberg heeft meer jaren op Linksbuiten dan spits in de benen. Zelfs op het middenveld in begin van zijn jeugdcarriere. Dat hij enkel spits heeft gestaan staat er niet aan gelijk dat hij nergens anders kan. Dat hij niet de ideale opvolger van Dembele is lijkt me wel duidelijk maar gelukkig is dit dan ook een fout in vertaling waar nu opeens een gerucht van is gemaakt.

26 augustus 2017 om 20:58

Ehm nee. Was tot zijn 17de gewoon linksbuiten.

Salaris plafond voor Zyech, Dolberg en Youness? Dat slaat nergens op als ze ergens anders 6 x zoveel kunnen verdienen. Waarom moeten zij blijven? Zij gaan. Overmars nog eens 100 miljoen erbij, echt helemaal niemand gehaald vanwege salaris plafond. Seizoen van Ajax gaat sowieso niet over rozen.

Vorige week had ik mij over dit nieuws nog verschrikkelijk opgewonden, vandaag interesseert het me geen donder meer. Zolang deze club nog moet steunen op het in-en-in rotte fundament van onnozelaars dat men het 'technisch hart' noemt wend ik mijn interesse af. Ik laat mij niet langer een loer draaien.

Vrees voor de Ajax fans dat dit betekent dat hij gaat. Borussia heeft net een zak geld gekregen dus dat zal het probleem niet zijn. Denk dat Ajax net als bij Sanchez voor de jackpot kan gaan (rond e 60 miljoen).

Zou als BVB zijnde trouwens liever een vleugelspeler halen als vervanger van vleugelspeler Dembele, tenzij je met twee spitsen wil gaan spelen of met Auba op de flank.

Mensen praten over minimaal 70 mil voor Dolberg, een spits die 1 goed seizoen draait! In de EL vond ik hem echt niet goed presteren, ik denk dat een vraagprijs van maximaal 35 mil goed is. Helemaal als Sanchez 'maar' 40 mil kostte.

26 augustus 2017 om 20:59

Hij was onze best presterende speler in Europa afgelopen jaar. Gedeeld topscorer van Ajax in EL en in voorrondes met goal en gewonnen penalty ook zijn aandeel gehad. Heeft zelfs hele goede wedstrijden gespeeld maar ook mindere, al gaat zelfde op voor Sanchez die echt bedroevend slecht was tegen Schalke in Duitsland.

26 augustus 2017 om 21:03

En daarom vinden wij Ajacieden het allemaal heel erg fijn dat jij niet de vraagprijs van Ajax bepaald, want anders dan verliezen we naast een hele goede speler ook nog eens heel veel transferinkomsten.

Dat "verdient" Ajax ook, met het voortgezette wanbeleid. Het is wel zo dat er zo langzamerhand wel een geldkist bij moet, met al die binnenstromende miljoenen. Gelukkig staat de volgende jeugdspeler, persoonlijk klaargestoomd door meneer Bergkamp, klaar in de coulissen. Al zou ik Cassierra gewoon doorschuiven naar de eerste selectie. Dit wordt toch een tussenseizoen zonder prijzen, maar wat zullen de heren beleidsbepalers en de RVC alvast smullen van de bonussen die klaarliggen voor weer een seizoen sportief wanbeleid!

Stelletje penningmeesters hier. Bijna alleen maar berichten over hoeveel hij moet kosten en niemand die het over het voetbal heeft. Ik kijk liever naar Dolberg dan die stijve Huntelaar, zelfs uit vorm. Kan mij wat verrotten hoeveel geld spelers opleveren of kosten, ik wil leuk voetbal zien

26 augustus 2017 om 21:50

Hulde, Piet !

Helemaal gelijk. Of je elke dag zit te genieten van de bankrekening van je club.

Een journalist stelde net op de persconferentie een vraag over Dolberg en zijn uitspraken bij Sky, maar de persman kwam er gelijk tussen en zei dat het over Ous ging. Dus geen interesse lijkt het.

50mil accepteren strik eromheen klaar
speler van 500.000 voor 50m verkopen dikke prima

26 augustus 2017 om 21:53

Dolberg heeft 350k gekost.

26 augustus 2017 om 21:54

plus 150k tekengeld

26 augustus 2017 om 22:09

Dan zou je, het salaris ( Dolberg verdient een veelvoud van het tekengeld), geactiveerde bonussen voor Silkeborg en de eventuele doorverkooppercentage ook bij moeten rekenen om tot een totaalplaatje te komen.

26 augustus 2017 om 22:15

Inderdaad, maar dat wordt nooit gedaan.

Wat mij betreft mag je de 0,5 mln afronden naar 0 (wiskundig niet volledig verantwoord). maar dit is pure winst. Zie echter mijn reactie onder #83.

26 augustus 2017 om 22:25

Ik vind de doorverkooppercentage van Sanchez anders toch behoorlijk op zijn gelopen. Is nog zelfs meer dan de initiele transfersom.

Stel bij 50 miljoen, bij een aanname van 20% doorverkoop... gaat best hard.

26 augustus 2017 om 22:28

tja ... dat is wel de conditie waaronder ze hem naar Ajax hebben laten gaan. Als Ajax steeds vaker haar spelers zo goed (door)verkoopt, zal de verkopende partij daar ook steeds vaker in willen meedelen.

Ik vind dit iig niet leuk meer. Ik zou graag wat meer stabiliteit willen zien, maar net als jij zegt "hier hebben we geen invloed op"

hahaha.... de Euros werden al weer geteld in dit topic.

OT: Het is beter voor Dolberg als hij blijft; bij dergelijke teams komt hij in deze vorm er gewoon niet aan te pas.

26 augustus 2017 om 21:59

Er zijn altijd weer mensen die achteraf leedvermaak moeten hebben over de rug van anderen. Prima!

Ten eerste een bod van 50mlj van Monaco is reeds afgewezen. Dan kan je inderdaad ook behoorlijk wat eurotjes van gaan tellen.
Ten tweede in ander mediaplatformen, nog voordat VZ met dit bericht kwam, werd het al ontkend.
Ten derde als er iemand Dolberg aan de praat kan krijgen is Bosz wel degene die dat kan.

26 augustus 2017 om 22:11

Ik snap niet wat hier leedvernaak aan is. Ik vind het eerder een verkeerde volgorde van prioriteiten.
Supporters zouden zich niet druk moeten maken om 10 mln meer of minder als de bankrekening al uitpuilt. Supporters zouden zich druk moeten maken over de kwaliteit van hun team.

26 augustus 2017 om 22:21

Ach, meer kunnen wij niet doen. Het kwaad is al geschied. Klein weekje voordat de boel gaat sluiten en misschien valt morgen bij verlies, nog "winst" te halen.
Kijken doen we allemaal toch wel.

Gelukkig maar...geen speler voor Borussia. Hij is (nog) te licht. Er zijn andere spelers op zijn leeftijd, of zelfs jonger, die beter zijn dan hem.

26 augustus 2017 om 21:57

Maar Dortmund kan Mbappé, Rashford en Jesus niet betalen.

26 augustus 2017 om 22:05

BVB is geen koopclub. Zij werken met talenten die soms voor heeeel veeeel geld verkocht worden. Kijk maar na de transfer balans.

Nogmaals, deze speler is te licht voor Bvb. Echt in gesprek zijn grotere talenten, zie aub de Duitse sport pers.

26 augustus 2017 om 22:21

Niet dat ik je niet geloof, maar ik ben gewoon benieuwd en lees niet zo veel Duitse pers:

Welke ?

26 augustus 2017 om 22:28

Welke spitsen die 19 of jonger zijn zijn beter dan Dolberg? Mbappé, Jesus inderdaad maar die kunnen jullie niet betalen.

Blijft wel vreemd dat hij zegt dat het om Dembele gaat die al is gepresenteerd in Barcelona. Lijkt me eerder dat hij zichzelf voorbij heeft gepraat en dat dit nu met deze smoes wordt afgedaan. Ach ja, tijd zal het leren!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren