Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Larsson laat onrust bij Heerenveen achter zich: ‘Een lang verhaal’

Laatste update:

Sam Larsson is sinds maandag officieel speler van Feyenoord en verlaat sc Heerenveen, na een wekenlange koude oorlog met de club. De Zweedse buitenspeler, die voor vier jaar heeft getekend bij de regerend landskampioen, beseft dat de concurrentiestrijd zwaar is in De Kuip, maar is desondanks vol vertrouwen.

"Waarom ik voor Feyenoord gekozen heb? Omdat het Feyenoord is", zegt Larsson in gesprek met RTV Rijnmond, die aangeeft blij te zijn met deze stap. "Ik ben blij dat ik deze kans heb gekregen. Toen ik hoorde dat Feyenoord interesse had, werd het interessant. Het voelt goed dat ik hier nu ben. Doordat Feyenoord meedoet om het kampioenschap en Champions League speelt, was dit een noodzakelijke stap voor mij."

Larsson kon ook naar Benfica en FC Metz verkassen, maar koos voor Feyenoord, mede vanwege de goede verhalen van onder anderen John Guidetti. "Ik spreek veel met hem. Iedereen heeft iets positiefs te zeggen over Feyenoord. Met name de spelers die hier gespeeld hebben. Hij adviseerde me om naar Feyenoord te gaan.” Larsson gaat in De Kuip de concurrentiestrijd aan met onder meer Jean-Paul Boëtius en is klaar om voor zijn plek te vechten.

Door de wrevel tussen Larsson en zijn vorige werkgever Heerenveen vertrekt de Zweed door de achterdeur uit Friesland. Larsson weigerde te trainen, wilde ook niet op de teamfoto verschijnen en ging ook niet mee op trainingskamp naar Italië. De aanvaller wilde echter niet veel kwijt over de situatie. "Het is een lang verhaal. We hebben daar intern over gesproken. Ik ben er nu overheen. Ik ben gewoon blij dat ik nu hier ben."

Denk jij dat Sam Larsson een succes gaat worden bij Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laten we als supporters ook gewoon genieten van wat Larsson ons heeft gebracht aan mooie acties en doelpunten en dus ook absoluut niet uitfluiten bij terugkomst in Heerenveen. Sam, heel veel succes bij Feyenoord! Behalve die twee wedstrijden tegen ons

21 augustus 2017 om 16:09

Exact. En directie moet ook s met verklaring komen dat t van hun kant ook niet zo heel gladjes is verlopen.
Beetje teveel stil geweest waardoor beeldvorming onnodig heel negatief werd.

21 augustus 2017 om 22:07

Inderdaad. Maar de directie zal (als het klopt) ook niet toegeven dat ze zich niet aan afspraken hebben gehouden. Wel zou ik heel graag willen weten wat de transfersom nu is (ongeveer mag ook). Ik neem aan dat het toch wel minstens rond de 7 miljoen ligt

21 augustus 2017 om 16:12

Inderdaad, volgens mij weet niemand (buiten larsson en mensen bij heerenveen om) wat er precies speelde. Misschien als je alles weet denk je van Larsson heeft groot gelijk dat hij niet traint etc.

21 augustus 2017 om 16:25

Larsson wil al een tijdje weg, Heerenveen heeft hem twee transferperiodes gehouden en zal hem destijds ook wel één en ander hebben toegezegd voor een toekomstige transfer. Vanuit perspectief van Larsson heeft de club zich nog best lastig opgesteld tegenover geïnteresseerde clubs. Desondanks was het voor Larsson zelf beter geweest om te trainen en wat ritme op te doen. Nu ga je toch wat vervelend uit elkaar, terwijl het gewoon een mooie transfer is voor club en speler.

Een jongen met een gebruiksaanwijzing. Maar ik denk zeker een goede aankoop voor feyenoord! Extra concurrentie voorin en een speler die heel veel kan toevoegen!

21 augustus 2017 om 16:27

Ik vind dat dat te snel geroepen wordt. Wie weet is Heerenveen bepaalde afspraken niet nagekomen, weten wij veel. Daarbij oogt hij heel relaxed en kiest hij op z'n 24e voor Feyenoord ipv Benfica, wat heel volwassen en verstandig is.

21 augustus 2017 om 18:08

Ik denk dat hij het niet gaat redden bij Feyenoord. Niet vanwege zijn kwaliteiten, maar vanwege de concurrentie. Ik vind Boetius een veel betere linksbuiten en ook nog eens veel leuker/spectaculairder om naar te kijken. Bovendien heeft die als jeugdproduct wat voorsprong bij de fans. Ik denk dat Larsson de verkeerde keuze gemaakt heeft.

21 augustus 2017 om 18:35

Hij kan ook nog prima op 10 spelen. En daarbij doet Feyenoord mee op 3 podia, en kan Boetius niet 60 wedstrijden per seizoen spelen. Dus gaat voldoende wedstrijden spelen. Sowieso wordt er bij Feyenoord voldoende gerouleerd, ook vorig seizoen al met Berghuis, Toornstra, Elia en Kuyt.

21 augustus 2017 om 18:53

Op 10? Toornstra, Amrabat en eventueel Vilhena zullen daar toch wel voorrang op krijgen.

21 augustus 2017 om 19:15

Amrabat heeft nog nooit op 10 gespeeld... Vilhena is ook geen 10..

21 augustus 2017 om 20:58

60 wedstrijden? Nou overdrijf je wel een beetje hoor. 45 zou al heel wat zijn. Ik vraag me ook af of hij niet beter voor een ploeg als Benfica had kunnen kiezen, alhoewel ik geen idee heb hoe de concurrentie daar is. Maar zoals JPB nu speelt, verdwijnt die niet zomaar uit de basis.

Dit is gewoon een speler die echt een meerwaarde is voor Feyenoord. Zeer goede aankoop. Beter als de meeste doorsnee buitenspelers, die ik overal zie rondlopen in Nederland. Alleen Lozano schat ik hoger in.

21 augustus 2017 om 16:21

Ja klopt , verder ben erg gecharmeerd van kluivert , kuwas en jahanbaksh.

21 augustus 2017 om 16:24

Jahanbaks is inderdaad een goede speler, maar niet betaalbaar voor ons. Ajax zou hem als enige club kunnen betalen.

21 augustus 2017 om 16:41

Bijzonder. Na een goed seizoen van Kluivert mag je niet te vroeg conclusies trekken maar na twee goede wedstrijden van Lozano, is het ineens de beste buiten van de Eredivisie.

Ik denk dat Lozano en deze Samba Sam inderdaad bij de betere buitens horen, maar daar kan je ook prima Younes, Kluivert, Neres en Berghuis bij scharen.

21 augustus 2017 om 16:49

Als je Lozano in Mexico hebt zien voetballen was hij een van de beste uit de competitie.

21 augustus 2017 om 16:54

Kluivert en Berghuis wellicht, maar Younes? haha

21 augustus 2017 om 17:01

Vergeet Bergwijn niet die is dit jaar aan het laten zien wat hij allemaal kan. Is in potentie ook veel beter dan Berghuis, Younes etc.

21 augustus 2017 om 17:07

Younes vooral op basis van een niveautje hoger, in de Europa League en Confed Cup. Ook was hij afgelopen donderdag veruit het gevaarlijkste.

Nee, ik kijk geen Mexicaanse competitie. Die stelt ook niet zo bar veel voor naar mijn weten.

21 augustus 2017 om 17:22

Het gaat erom, dat je soms al heel snel kunt zien dat een speler het in zich heeft. Bij Lozano zie je dat al direct. Ook Kluivert laat af en toe zijn potentie zien, maar is logisch nog wat onvolwassener en wisselvalliger in zijn spel. Bij Younes, Neres en Verhuis zie ik soms wel wat leuks, maar dat zullen nooit echte toppers worden verwacht ik.

21 augustus 2017 om 17:41

Lozano heeft nu ook al evenwel gescoord als Kluivert in de eredivisie. Bovendien heeft hij het ook al eerder laten zien in Mexico en bij de nationale ploeg. Je ziet aan alles dat die jongen gewoon harstikke veel kwaliteit heeft:

21 augustus 2017 om 18:41

We mogen niet te vroeg conclusies trekken? Waarom noem je dan Neres in je rijtje? Die heeft werkelijk nog niets laten zien. Denk zelfs dat dit een grote miskoop wordt

21 augustus 2017 om 19:07

Kluivert heeft absoluut talent, maar die is wat mij betreft zeker nog niet op het niveau van Larson. Op termijn zal hij er wel voorbij gaan, maar voorlopig is hij nog niet zo ver. Lozano en Neres hebben echt nog te weinig laten zien om te kunnen oordelen. Younes is een leuke dribbelaar maar scoort nauwelijks en geeft ook weinig assists. Berghuis dribbelt juist helemaal niet goed, lijdt veel balverlies, maar pakt dan wel weer regelmatig z'n doelpuntjes en assists mee.

Wat mij betreft is Larson op dit moment het beste van dit rijtje vleugelspelers. Hopen dat hij het ook bij ons kan waar maken.

21 augustus 2017 om 19:52

@Burdy in de winter van brazilie naar een andere cultuur, taal en naar de kou en dan nog uitstekende cijfers qua doelpunten en assists. neres heeft het tot nu toe uitstekend gedaan

Natuurlijk lijkt het er op het eerste gezicht niet netjes hoe Larsson zijn vertrek heeft geforceerd, maar hij speelde al 3 seizoenen in de basis bij Heerenveen en is inmiddels ook 24 jaar. Hij was wel toe aan een volgende stap. Speelde hij pas 1 seizoen in Friesland en was hij 19 dan had ik het een stuk kwalijker gevonden.

Ik ben er echt zeer blij mee! Is waarschijnlijk de meest technisch begaafde speler van feyenoord. Kan goed op de vleugels, maar kan ook extra creatieve impuls zijn op 10. Vooral in wedstrijden waar ze de bus parkeren heeft feyenoord behoefte aan een individuele actie, en iemand voor de kleine ruimtes. Daarnaast heeft hij ook een goede (vrije)trap. Wat ook zeker van pas kan komen.

Toen ik afgelopen zondag Boetius zag hinken tegen excelsior werd mij meteen duidelijk waarom deze jongen gehaald is. In Nederland moeten we eens afstappen van het "wie moet er in de basis" principe. De kracht van Feyenoord is dit jaar de brede bank. Larsson,Amrabat,st.Juste,van Beek,Vermeer allemaal jongens die bij teams onder de top 3 dragende spelers zouden zijn. En dan heb je jongens als Tapia,Kramer,Bilal,Diks/Nieuwkoop en miss zelfs Nelom die hoogstwaarschijnlijk bij teams als Twente,Vitesse en Heerenveen in de basis zouden staan bijna het volledige 2e elftal zou 7/10 wedstrijden winnen in de eredivisie.

21 augustus 2017 om 21:06

Inderdaad. Wanneer een speler een keer niet in de basis staat maakt de pers er vaak direct een item van en worden de zaakwaarnemers al in stelling gebracht. Dat is killing voor een team dat op meer fronten lang mee wil doen.

Ik hoop oprecht dat hij het goed gaat doen, al vond ik zijn gedrag het afgelopen 1.5 jaar vreselijk. Eigenlijk heeft hij als karakter nooit bij Heerenveen gepast, een echte diva. Daarom vind ik het ook geen Feyenoord speler maar veel meer een Ajax jongen met zijn steralures en arrogante houding. Hard werken zal hij nooit doen, dat hoeven de Feyenoorders ook niet te verwachten. Eerder hakjes (vaak niet effectief, soms wel en dan is het heerlijk om naar te kijken) en af en toe een goal. Verwacht ook de kop in de nek en sjokken over het veld als het even niet loopt. Nogmaals, in niets vind ik hem een Feyenoorder, maar ik hoop voor iedereen dat het een succes wordt! Larson het ga je goed!

21 augustus 2017 om 16:38

Zo'n type hebben we juist nodig. Met Vilhena en El Ahmadi hebben we de beste arbeiders van de eredivisie maar blijft het met toornstra erbij teveel rennen en vliegen. Zeker tegen defensieve tegenstanders (waar vorig jaar de meeste punten mee verloren werden) is Larsson als creatieveling meer dan welkom. Meeverdedigen is niet nodig met Tonny en Karim achter hem.

21 augustus 2017 om 16:51

Ben benieuwd hoe het legioen hem ontvangt na een verliespartij waarbij hij de minste kilometers heeft gemaakt en als een zoutzak erbij loopt. Maar misschien heeft de kuip ook wel een andere werking op hem en gaat hij er juist wel harder van werken. We gaan het meemaken! Succes en veel plezier met Larson in ieder geval!

21 augustus 2017 om 17:42

Op het niveau van Feye en Ajax is er geen ruimte om de zoutzak uit te hangen. Dan wordt je gefileerd, zie de media maar over Zieych na zijn wedstrijd tegen Rosenborg.

21 augustus 2017 om 17:52

Ziyech heeft die omschakeling ook kunnen maken toen hij van Twente naar Ajax ging

21 augustus 2017 om 20:25

Misschien heeft Larsson meer zin om in een volle kuip wel constant te vlammen, in plaats van dat sfeerloze Abe stadion.

21 augustus 2017 om 20:03

Een Ajax jongen? Een typische Ajax speler is iemand met een goede mentaliteit, intelligent en veel voetbal intelligentie. Daarnaast zijn typische ajax spelers als Klaasen, vd Beek, de Ligt spelers met veel techniek en intelligentie maar ook spelers die altijd tot het gaatje gaan.

Larson is meer een Guidetti of een toivonen achtige speler. Als je zijn mentaliteit bij heerenveen ook ziet lijkt hij qua mentaliteit van de top drie inderdaad het beste thuis bij feyenoord.

21 augustus 2017 om 22:58

Nou nou laten we de uitzondering niet de regel laten zijn wat betreft "ajax Jongens". Klaassen, vd Beek en de Ligt zijn de uitzonderingen wat betreft intelligente jongens. Voor elke vd Beek zitten er 3 jongens zoals Tete (schold een politieagent uit) El Azzouzi (viel een politieagent in burger aan met nog 2 onbekende jongens) en Vito Wormgoor (stal geld van zijn teamgenoten).

De verwende talenten worden (begrijpelijk) niet zo snel omarmt en dus tot helden betiteld bij het publiek, maar dat de Ajax academy uit "intelligente jongens" bestaat is echt een misvatting. Het is net een afspiegeling van de maatschappij.

Overmars kan me nog meer vertellen, dit vind ik een goeie aankoop van feyenoord en alleen al op basis van dubbele bezetting en de daarbij komende druk die ligt bij de basisspeler een prima aankoop.

Totaal GEEN Feyenoord speler en als het wen Ajax speler was geweest was hij voor Feyenoorders het mikpunt v uitschelden geweest met zijn flegmatieke speelstijl en arrogante oogopslag.

Overigens prima versterking voor Feyenoord, gaan ze veel lol aan beleven.

21 augustus 2017 om 17:40

Toen het een Heerenveen speler was weet ik dat ik en mijn Feyenoord vrienden het gewoon een prima speler vonden. Een beetje grillig, maar wel eentje waarop je extra let als je hem tegen je hebt. Ajaxieden uitschelden doen we alleen als ze triest doen. Cillessen die het mannetje speelde tegen Kazim vonden we gewoon een triest theater, een poppenshow. Een Vertonghen die ons k*t kakkerlakken noemt ja die gaan mensen zeker uitschelden. Maar om eerlijk te zijn in het huidige Ajax zie ik niemand lopen waar Feyenoorders een kwaad woord over zeggen. (miss Kluivert vanwege zijn vaders verleden achter het stuur)

21 augustus 2017 om 18:28

Wat vind jij dan een Feyenoord speler? Guidetti, Pelle?

21 augustus 2017 om 23:03

Clasie, Karsdorp. Een beetje wat volksere types komen het meest overeen met de harde kern. Maar ook jongens als Vilhena en Toornstra jongens die graag de mouwen opstropen.

22 augustus 2017 om 00:09

Guidetti en Pelle waren de populairste spelers in jaren met hun bluf en bravoure.

Moet zeggen dat ik het toch wel mooi vind om te zien hoe Feyenoord zich, na al die dramatische jaren, nu ontzettend aan het versterken is. Ben wel benieuwd hoe de spelers die op de bank komen te zitten zich houden. Gio heeft nu toch wel wat lastige keuzes te maken aangezien er nu meer basiswaardige spelers op de bank komen te zitten.

21 augustus 2017 om 20:24

Het is nog wel even afwachten, Karsdorp en Kongolo kwamen uit de opleiding en vond ik echt potentie voor de absolute top hebben. Van de spelers die er nu rondlopen zie ik dat alleen bij Vilhena die ook uit de opleiding komt, gek genoeg. De aankopen zijn spelers die het ver kunnen schoppen, maar ik twijfel of spelers uit de Feyenoord opleiding niet minsten zo goed zijn als ze de kans krijgen.

Als je jeugdspeler bent bij Feyenoord baal je toch maar mooi dat er 3 aankopen zijn gehaald op de vleugels, ik weet niet of dat een goede beleidskeuze is, ik heb mijn twijfels daar over.

21 augustus 2017 om 20:36

De lichtingen van de laatste jaren zijn op zijn zachtst gezegd twijfelachtig te noemen.

Achahbar, de beste aanvaller van zijn lichting bij Feyenoord, speelt nu in de Jupiler League. Sleegers, de meest creatieve speler van zijn lichting, speelt nu in de Jupiler League. Schuurman, de beste speler van zijn lichting, was niet goed genoeg voor de basis van Willem II en is nu verhuurd aan een club in de Jupiler League. Woudenberg was bij NEC niet bijzonder en speelde in zijn eerste wedstrijden bij Heerenveen ook niet de sterren van de hemel. De beste buitenspeler van de jeugd, Rashaan Fernandez, mocht gratis weg en speelt nu als 19-jarige bij Jong Twente.

De O19 is recent nog matig tot slecht voor de dag gekomen bij een internationaal toernooi in Kroatiã«.

De kritiek dat er onder Gio weinig jeugd is doorgebroken vind ik onterecht. Feyenoord heeft op het moment gewoon een aantal magere jaren wat jeugd betreft. Daar kan Gio niks aan doen. Ook Van Geel niet. We hebben in de jeugd op het moment geen Haps, St Juste, Larsson, Amrabat of Berghuis rondlopen. Diks is daarentegen juist weer gehuurd om straks backup te zijn achter jeugdspeler Nieuwkoop.

De enige goede buitenspeler op dit moment in de jeugd is Toure en die is of 16 of een hele jonge 17. Die is er nog lang niet.

21 augustus 2017 om 22:07

Vergeet niet dat ze bij Feyenoord vaak al op hun 16e weggehaald worden. Meer dan bij andere Nederlandse clubs.

Ik vind die larsson maar overschat hij heeft veel bagger wedstrijden gespeeld en is al 24 hij heeft ook nog is een slechte mentaliteit.
Ik hoop dat hij bij feyenoord op de bank mag zitten.

21 augustus 2017 om 19:17

Is "al" 24... Wauw, 24 is harstikke jong joh.

Grappig dat als Larsson voor Feyenoord tekent dat ineens veel mensen hier zijn gedrag goedkeuren. Heeft zich gewoon schandalig gedragen tegenover de club die hem de kans gaf om zich te ontwikkelen ondanks dat die vaak 4 wedstrijden op rij dramatisch speelde.

Blij dat die weg is, hele matige speler met af en toe een opvlieger. De NOS hoogtepunten leveren Heerenveen 7 miljoen op. Word een grote flop bij Feyenoord.

Owja, en zag hier bovenaan een reactie over het niet uitfluiten en een warm welkom. Kan die wat mij betreft beide vergeten.

21 augustus 2017 om 19:04

Larson heeft zich misschien niet helemaal netjes opgesteld, maar H'veen heeft dat natuurlijk net zo min gedaan. Geen rugnummer geven en dan stennis schoppen als hij niet op de teamfoto wil. Zo zal er achter de schermen vast nog meer hebben plaats gevonden waar wij geen weet van hebben. Iets met 2 kijven

Ot:
Ik ben blij met deze aankoop al hoop ik niet dat dit ten koste gaan van Jpb. Daar ben ik nog steeds wel fan van. Maar Larson brengt duidelijk iets extras. Hoop dat hij het goed doet. Nu RvP er nog bij en we zijn echt helemaal klaar voor het nieuwe seizoen.

21 augustus 2017 om 19:38

Geen rugnummer geven omdat die al weken niet wou trainen en niet mee wou op trainingskamp. En stennis schoppen omdat hij niet op de teamfoto wil? Is dat raar dan? Als jij morgen niet op je werk verschijnt dan gaat je baas ook stennis schoppen?

Gewoon een vervelende speler met een vervelend karakter. Dat je zegt dat Heerenveen het net zo min heeft gedaan zegt wel hoe goed je deze soap gevolgd hebt.

21 augustus 2017 om 23:10

Valt wel mee toch. Als ik die aflevering van hem met Touzani zie lijkt het me een eigenzinnige jongen, maar geen verkeerde jongen. Hij heeft 3 jaar lang zijn best gedaan voor Heerenveen, en heeft vaker de kans gehad om weg te gaan. Het kwam er maar niet van.

Die jongen weet dat hij op zn 24ste nu toch echt een stap moet maken om zich nog te kunnen ontwikkelen.

Ik lees net wat statistieken van hem.bij Heerenveen 86 wedstrijden 23 doelpunten en 30 assits.dit is toch niet slecht,lijkt mij

Prima speler, maar wel behoorlijk op leeftijd voor een talent en nog niet iemand die er echt bovenuit heeft gestoken, je moet nog maar zien of je ooit aan hem gaat verdienen en of hij werkelijk beter is dan spelers uit je eigen opleiding.

21 augustus 2017 om 20:39

Dat laatste weet ik wel zeker. Onze beste talenten uit de jeugd van de afgelopen jaren spelen nu in de Juppie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren