Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wereldkampioen sluit zich aan bij actie Mata: ‘Ik ken hem niet persoonlijk’

Laatste update:

Juan Mata geeft vanaf augustus elke maand één procent van zijn salaris aan Common Goal, een organisatie die zich wereldwijd inzet voor door het voetbal gedragen goede doelen. De middenvelder van Manchester United hoopte dat zijn collega-voetballers zijn voorbeeld zouden volgen en heeft in Mats Hummels een partner gevonden.

"Ik voel dat we meer kunnen doen om de groeiende inkomsten in het voetbal te kunnen verbinden aan een hoger doel", stelt de verdediger van Bayern München, die in 2014 met het nationale elftal van Duitsland het WK in Brazilië won. "Door die één procent te schenken, bouwen we een brug tussen voetbal en de sociale impact ervan over de hele wereld." Hummels verdient naar verluidt 150.000 euro per week bij der Rekordmeister.

Mata is geld aan het opbrengen voor Common Goal nadat hij zeer veel armoede aantrof bij zijn bezoek aan Mumbai in India. De 29-jarige Spanjaard wil daarom een fictief elftal opzetten, waarbij (minimaal) elf voetballers een deel van hun salaris schenken aan het goede doel. Mata zegt dat Hummels hierin de 'perfecte teamgenoot' is.

"Ik ken Mats niet persoonlijk, dus ik was blij verrast toen hij contact met me zocht om over Common Goal te praten. Hij begrijpt echt goed wat we willen bereiken en hij is een perfecte teamgenoot in dit vroege stadium. Het feit dat een WK-winnaar, in de hoogtijdagen van zijn carrière bij een van de grootste clubs ter wereld, dit doet, laat de kracht en magie van dit doel zien", aldus een blije Mata via Twitter.

Denk jij dat het Juan Mata lukt een heel fictief elftal te formeren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schitterend ! Hopelijk volgen nog vele voetballers het voorbeeld van Mata en Hummels.

17 augustus 2017 om 16:38

Deze mensen doen duidelijk iets goed met hun voorbeeld functie! Klasse!!

Prachtig gebaar, hoop dat er vele voetballers volgen.

Mooi gebaar, hoop dat er na deze 2 nog meer voetballers hier een voorbeeld aan nemen

Kan je straks misschien twee verschillende teams opstellen, die in de betreffende landen een potje kunnen spelen voor het goede doel. Prachtig initiatief van Mata en een mooie start met Hummels erbij.

Heel mooi. Het initiatief van Mata werd door sommigen cynisch ontvangen, maar als er meer voetballers mee gaan doen, dan kan je straks echt iets betekenen.

17 augustus 2017 om 15:38

Tja, 1% mag dan weinig lijken, maar Mata verdient 8,5 miljoen pond per jaar. Dat betekent dus dat hij jaarlijks 85000 pond schenkt aan een goed doel. Meestal zijn profvoetballers van zijn kaliber betrokken bij meerdere goede doelen. Elke kleine beetjes helpen en vooral de kleine beetjes van mensen als Mata.

17 augustus 2017 om 16:50

Dan houdt hij dus nog meer dan 8,4 miljoen over. En dan gaan mensen hier doen alsof het zo'n gulle gever is...

17 augustus 2017 om 17:03

Ik was al op zoek naar die reactie en dat duurt nooit lang. Met zo'n artikel is het niet de vraag of maar wanneer er iemand een fles azijn opentrekt. Heb je soms liever dat ze helemaal niets geven?

17 augustus 2017 om 17:30

Ik heb liever dat ze wat meer geven. Of kan dat niet?

17 augustus 2017 om 18:03

Ja alleen vind ik het ongepast daarover te beginnen! Bekijk het als iets moois wat het is en wat alleen maar kan groeien tot een nog mooier iets. De mensen die het hardst zeiken geven zelf vaak amper. (Daar doel ik niet persoonlijk nu op jou mee!). Zodra ze een elftal hebben 1x in het jaar een duel spelen waar de volledig opbrengst naar het goede diel gaat. Een 2de elftal opzetten. Daarna een 3de. Vervolgens doorselecteren met de gulste gevers alleen in een 1ste (ongeacht postitie) fantasie opstelling de mensen betalen om een opstellings voorkeur te mailen. Ale het geld naar het goede doel. Zoveel mogelijk eruit halen in plaats van janken ober hoeveel beter het had gemoeten. Zo tjakka dat is eruit.

18 augustus 2017 om 04:11

Jij kan ook 1% afstaan, is ook niets voor jou maar voor een ander misschien wel waardevol.

Met deze 2 spelers als begin denk je dat er vrij snel meer volgen

Al zou tevez of Oscar of Neymar hier aan meedoen lopen ze binnen.

Maar even zonder dollen. Geweldig initiatief en ik hoop dat ze een fictieve competitie kunnen maken

Mooi initiatief, volgens mij zijn er sowieso al wel aardig wat voetballers die een deel van hun salaris aan goede doelen geven hoor.

Tja, het is beter dan niets. Maar 1% vind ik alsnog ontzettend weinig.

17 augustus 2017 om 15:30

Zuurpruim! Of do eer jij meer als 1% van je inkomen..?

17 augustus 2017 om 15:34

Ik denk inderdaad dat een groot deel van de Nederlandse bevolking 1% of meer van hun salaris aan goede doelen en dergelijke geven. Maar dat betekent natuurlijk niet dat dit geen goed initiatief is. Voetballers doen vast ook af en toe de deur open voor collectanten.

17 augustus 2017 om 15:41

Nou ik denk het niet hoor. Ik denk dat echt niet iedereen een euro of 20 per maand doneert aan goede doelen, denk je wel?

17 augustus 2017 om 15:53

Meer dan. En ja. En dan verdien ik niets eens zo'n asociaal salaris als profvoetballers.

17 augustus 2017 om 16:22

Dan denk ik dat jij je medemens schromelijk overschat.

17 augustus 2017 om 17:07

Niet de goede doelen van de postcode loterij mensen 😂

17 augustus 2017 om 17:33

Xyzz

Het gaat er toch niet om hoeveel een mens overhoud na zo'n donatie? Het gaat erom of de mensen waar het geld terecht komt er wel of niet iets aan hebben. Ik weet zeker dat ze heel veel goeds kunnen doen met 1% dat van Mata en Hummels komt. Vind het jammer dat je zo'n mooi initiatief als niks bijzonders neer probeert te zetten.

17 augustus 2017 om 15:34

Een gemiddelde Nederlandse burger geeft anders ook zo'n percentage uit aan goede doelen. Bovendien zorgt hij met deze actie ook voor meer spelers die hetzelfde doen. Dan heeft hij niet alleen een financiele- , maar ook een maatschappelijke bijdrage.

17 augustus 2017 om 16:02

Gemiddelde burger houdt na zijn donaties niet nog 7,5 miljoen over.

17 augustus 2017 om 16:33

Een gemiddelde burger woont in een huis van een ton, of een huurwoning met huurtoeslag, niet in een villa van een paar miljoen. Je vergeet dat bij zo'n inkomen, ook zulke uitgaven zitten.

17 augustus 2017 om 16:45

Want een villa van miljoenen is geen overbodige luxe?

17 augustus 2017 om 16:55

Ik proef een kleine haat/jaloezie jegens mensen met een groot inkomen.. dat iemand meer verdient betekent dat niet dat hij in verhouding ineens meer verplicht is aan de maatschappij dan iemand met een lager inkomen. Waarom zou hij meer "moeten" doen dan jij en ik? Omdat hij meer over houdt? Nederland geeft pj ongeveer 350 euro aan het goede doel, dat is 0,75% van het gemiddeld inkomen. Hij geeft dus al meer uit dan een gemiddelde nederlander, en in een veel hoger salaris. Maar omdat hij daarna nog "genoeg" overhoudt, moet die maar meer geven?

17 augustus 2017 om 16:59

Wie heeft het over moeten? Ik heb hier gewoon geen bewondering voor en zal hem zeker geen veren in zijn reset steken voor iets dat ik minder dan normaal vind.

17 augustus 2017 om 17:56

Ik heb respect voor iedereen die geld geeft aan goede doelen. Je vergeet dat niemand het verplicht is en dat er ook genoeg mensen zijn die geen rode cent aan dit soort instanties geven. Met 85000,- kunnen dit soort instanties gewoon heel veel doen, dus het blijft hoe dan ook veel geld.

17 augustus 2017 om 15:34

Altijd weer van die ondankbare figuren zoals jou ertussen lekker afgeven heerlijk. Gewoon een goede actie uit een goed hart waarom neerhalen. Hopen dat ze 10 teams kunnen samenstellen met elk team 7 wissels

17 augustus 2017 om 15:38

1% van Mata's maandsalaris is nog steeds 2x het salaris van Jan Modaal, en voor sommige mensen zelfs meer dan 3x. Vind het vooral een goed initiatief.

17 augustus 2017 om 15:40

Tja, wat is weinig. Als Hummels 150000 per maand verdiend, geeft hij toch zo'n 18000 per jaar aan het goede doel. Dat is gewoon veel geld voor zo'n stichting en ze zijn er hartstikke blij mee. En ik denk dat nog meer voetballers hieraan mee gaan doen gaan ze toch een mooi bedrag bij elkaar halen. En zo'n stichting kan enorm veel met dat geld, ze kunnen er ontzettend veel mensen mee helpen.

17 augustus 2017 om 16:42

Hummels krijgt die 150.000 Euro toch echt wel per week.

17 augustus 2017 om 16:09

Je hebt gewoon een punt hoor, dat zien die voetballikkers weer niet die praten alles maar goed. 1 procent van je salaris van 8 miljoen mag je niet eens vergelijken met ons want die verhouding is zo scheef dat ze eigenlijk geen reet geven als je het naast elkaar legt. Ja 80.000 is heel veel geld maar het is niets voor hun.

En dan vergeten de meeste hier nog dat ze belastingvoordeel eruit halen en het gewoon vaak weer goedkope PR is van kijk mij eens de goede jongen uithangen, en dat voor 1 procent. Ze hoeven het niet te doen maar 1 procent is gewoon karig hoor.

17 augustus 2017 om 16:40

Hoeveel moeten ze dan doneren? 80%? Zodat ze alsnog een miljoen hebben wat volgens jou meer dan genoeg is? Je vergeet misschien dat hun niet in sociale huurwoningen wonen, maar in huizen waaraan hun inkomen gekoppelt is. En hun hele levensstijl zo is.

17 augustus 2017 om 16:47

Dan zou ik er zeker bewondering voor hebben. 1% heb ik een broertje dood aan. Daar merken ze niets van. Heeft geen enkele invloed op hun eigen leven of bestedingspatroon.

17 augustus 2017 om 16:54

Ja want dat is ook echt de achterliggende gedachte achter het steunen van een goed doel.... Het moet invloed hebben op je bestedings/uitgavepatroon of het liefst het moet invloed hebben op je complete leven want dan telt het pas! wat een onzin zeg gewoon een goed initiatief waarom zeiken.

17 augustus 2017 om 17:03

Ja, dat is precies het punt wat ik maakte... Begrijpend lezen.

17 augustus 2017 om 17:06

Ja klopt helemaal Troy010 wat een slimme jonge ben je toch he?! Hun huis is ook 50 miljoen waard etc. toch?! Nee die hebben vaak een huis van 1-2 miljoen. Die hebben ze na een jaar voetballen al betaald, een telefoon abonnement, de energierekening etc. is voor wat voor ons een euro is. Ga nou niet bijdehand doen als je niet eens kan rekenen en die verhoudingen zien.

Laten we zeggen dat hun energierekening 10x zo hoog is als die van ons dat is dan 1500 euro per maand, en dat van een salaris van 600.000 dat is 0.25 procent!!! Neem een modaal salaris van 2000 netto en 150 euro bijvoorbeeld, dat is al 7,5 procent.

Maar nee ga jij even vertellen dat het allemaal hetzelfde is, man man man.

Punt is als ze allemaal zo geschrokken zijn van de leefomstandigheden daar, net zoals al die Bn'ers die met die Afrikanen reclame zitten te maken en met tranen in hun ogen zitten te vertellen hoe verschrikkelijk ze het vinden, waarom vervolgens wel naar hun huis in het Gooi rijden. Als het je zo aangrijpt mag dat ook wel wat minder en mag je van een huis van miljoenen naar een huis van tonnen en dat geld in dat dorp steken maar dat doen ze niet.

Als je je echt ervoor wilt inzetten vind ik 1 procent inderdaad schandalig, ik gaf nog meer in verhouding een tijd geleden.

Goedkope PR niets meer niets minder tegenwoordig, als je doneert gewoon je mond houden en niet jezelf schouderklopjes geven.

En ja het is heel zwart wit hoe ik het zie maar ze kunnen zelf veel meer betekenen maar dat doen ze niet. Het huis voorbeeld is erg extreem maar ga dan niet met krokodillentranen op de tv zitten mijn maag draait er echt van om.

En het grote 'hunnie-hebbe-veel-geld-gezeur' is op voetbalzone weer begonnen. Ik snap wel waarom bekende mensen vaker niet dan wel bekendmaken wat zij aan goede doelen geven. Als je rijk bent kan je het namelijk nooit goed doen in de ogen van het volk.
Ook enig idee hoeveel geld deze spelers jaarlijks aan belasting afdragen waar de gehele maatschappij profijt van heeft?

17 augustus 2017 om 16:48

Minder dan ze zouden moeten met al die schimmige ontwijkingsconstructies.

17 augustus 2017 om 17:06

Net zo schimmig als jij (en de rest van Nederland) medio maart april zoveel mogelijk bonnetjes onder 1 van de aftrekposten proberen te scharen

17 augustus 2017 om 17:12

Onzin. Ik betaal al mijn belasting netjes in het land waar ik woon en van de sociale voorzieningen geniet.

Prima initiatief. Hopen dat hier meer voetballers aan mee gaan doen. Voetballers verdienen veel en dat is terecht want zo werkt marketing. 1% van je hoge salaris weggeven lijkt mij dan echt een heel goed gebaar. De voetballers merken er waarschijnlijk niet zo heel veel van omdat ze nog genoeg verdienen maar als hier veel voetballers aan mee gaan doen dan loop het bedrag snel op. Hopen dat er meer volgen dus!

Goed initiatief natuurlijk! Maar beide heren kunnen nog wel iets leren van "Enfant Terrible" Mario Balotelli, die 50% van zijn salaris afstaat voor de kinderen in Afrika.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren