Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Erelid adviseert Ajax: ‘Akkoord gaan met miljoentje of zestig à zeventig’

Laatste update:

Als het aan Arie van Os ligt, blijft Davinson Sánchez ook na 31 augustus bij Ajax. De oud-bestuurder en erelid van de Amsterdamse club vindt dat directeur spelersbeleid Marc Overmars alleen bij de hoofdprijs moet instemmen met het vertrek van de verdediger. De oud-penningmeester, tussen 1989 en 2001, zit met kromme tenen te kijken naar de soap rondom Sánchez, die concrete interesse van Tottenham Hotspur geniet.

De Telegraaf schrijft dinsdag dat zaakwaarnemer Fernando Schena maandag op Schiphol met een delegatie van Tottenham Hotspur sprak en dat club en speler elkaar hoogstwaarschijnlijk zullen vinden op financieel gebied. Vandaag staat een gesprek tussen het management van de Colombiaans international en Ajax op het programma. Overmars sloeg recent een formeel bod van veertig miljoen euro af.

Van Os vindt sowieso dat Sánchez donderdag in actie moet komen tegen Rosenborg BK en niet opnieuw in de wedstrijdselectie moet ontbreken, zoals zaterdag tegen Heracles Almelo. "Je kan als werknemer en werkgever van mening verschillen. Maar je laat je club en je medespelers niet in de steek. En als je er met de pet naar wil gooien, dan maak je jezelf maar te schande voor vijftigduizend toeschouwers. Kijken of de grote clubs meneer Sanchez dan nog willen hebben. Alles gaat tegenwoordig maar met zachte hand. Om gek van te worden”, is Van Os kritisch op de Ajax-leiding.

Van Os adviseert de Ajax-directie er ook met gestrekt been in te gaan. Hij vindt het positief dat Ajax probeert om Sánchez een nieuw contract te laten ondertekenen, maar hij ziet ook in dat voetballers heden ten dage niet weten hoe snel ze naar het buitenland moeten. "Dat mag. Maar wel voor de prijs die wij willen. Ajax is Ajax, overal gerespecteerd en wereldberoemd door ons verleden. Wij brengen door onze geroemde opleiding en scouting jonge wereldspelers voort."

"Daar moet de volle mep voor worden betaald. Tottenham Hotspur wil Sanchez per se. Wij hoeven niet te verkopen. Dus ik zou tegen de directie zeggen: ’Akkoord gaan met een miljoentje of zestig à zeventig. En anders lekker houden.’ Sánchez heeft een contract tot de zomer van 2021 en is een hartstikke goede verdediger", zo benadrukt Van Os, die stelt dat Ajax ook veel meer voor Davy Klaassen had moeten ontvangen. "Dat had veertig of vijftig miljoen euro moeten zijn. De prijzen van de Ajacieden mogen op deze knotsgekke markt wel wat hoger."

Davinson Sánchez is meer dan 40 miljoen euro waard

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Had je een jaar geleden gezegd dat Sanchez nu 40 miljoen kon opbrengen, en iedere Ajax fan (waaronder ik) had er lachend voor getekend. De huidige markt is gewoon gek, en daardoor weet niemand meer wat de waarde van spelers eigenlijk is. Vanaf 50 miljoen voor Sanchez zou mijns inziens schitterend zijn!

15 augustus 2017 om 07:12

Weet je wat het grootste probleem is, al wordt het 70 miljoen euro, het blijft voor Nederlandse clubs moeilijk om het daarna juist te besteden. Grote voetballers komen niet naar Nederland en de grootste talenten leveren je niet een titel op. Laat staan aansluiting met de (sub) top van Europa. Daarom is het ook zo'n dilemma, je hebt een parel in huis die voor Eredivisie niveau misschien nu al te goed is, maar met het huidige team niet van Nice kan winnen en dus geen deelname CL oplevert. Wat moet Ajax dan? De beste voetballers binnen Nederland wegkopen? Dan betaal je ook de hoofdprijs en ben je de filosofie van Cruijff in een doos aan het stoppen. Investeren in een nog betere jeugdopleiding, stadion? Langzaam aan krijgt Ajax zulke mooie bedragen binnen en wordt de afstand met de rest in Nederland zo groot dat het straks niet meer te volgen is.... maar het levert (nog) niets op, geen kampioenschap, maar zeker nog geen CL. Moet frustrerend zijn.

15 augustus 2017 om 07:31

Het is dus zaak hetzelfde pad te volgen. Ajax heeft denk ik met Onana, Sanchez en Dolberg maar ook Ziyech voltreffers. Spelers die er ondanks hun leeftijd meteen staan en wat toevoegen aan het talent uit eigen jeugd. Ik ben het in zoverre eens: al krijg je het volle pond voor Sanchez, je vindt geen gelijkwaardige vervanger. Maar we moeten ook reeel zijn, de inkomsten van Nederlandse clubs blijven mijlenver achter bij clubs uit grote competities en daarmee is het verhaaltje uit. We zijn een tussenstation, daar kunnen we persoonlijke verwijten naar een TD aan knopen, maar we kunnnen er beter aan wennen want het verandert toch niet. Laten we de huid duur verkopen en trots zijn dat er toch steeds weer jeugd doorbreekt en de scouting af en toe de grote clubs te slim af is. De echte toppers zullen altijd vertrekken en een club als Ajax houdt een selectie die presteert Nooit bij elkaar. Dat was in 1996 al niet anders overigens.

15 augustus 2017 om 08:02

Ajax moet een steen rijke eigenaar krijgen of aansluiting zien te vinden in de Franse of Duitse competitie. Anders raak je financieel steeds verder achterop

15 augustus 2017 om 08:07

Dus die zou het hele aandelenpakket moeten kopen ? Haha denk na.

15 augustus 2017 om 08:10

Ik vind dat je als ajax zijnde zoveel mogelijk moet profiteren van de op hol geslagen markt. Ik zou sachez verkopen bij 60 miljoen dollberg bij 50 miljoen zyech bij 40 miljoen en younes bij 20 miljoen. Dan hou je deze selectie over.
Onana
Orujuela (aankoop) veltman (cuesta) de ligt (viergever) aankoop (dijks)
Vd beek (schone)
Sinkgraven (jensen) de Jong (aankoop)
Neres (cerny) huntelaar (cassiera) Kluivert (Johnson)
Als je een linksback die er direct staat (ik hoop die van hsv waar psv achteraan zit) een jonge rectsback en een jonge aanvallende middenvelder koopt heb je toch alle posities dubbel bezet. Oké je word waarschijnlijk dit jaar geen kampioen. Maar je hebt wel 300 miljoen op de bank. Dat betekend dat het salaris plafond omhoog kan en je echt kan concureren met topclubs om de grootste talenten te halen. Dan kun je ook als uitzondering een keer 30 miljoen voor een toptalent neerleggen. Als je het kunt volhouden om steeds de beste talenten aan te trekken en met dikke winst te verkopen komt de Europese top steeds dichterbij. Ik denk dat het ajax publiek het wel begrijpt dat de spelers voor die bedragen verkocht worden want ze zijn slim en weten dat het beter voor de toekomst is. Met deze selectie word je echt wel 3e en misschien hoger.

15 augustus 2017 om 08:35

Salarisplafond kan even goed niet omhoog. Transferinkomsten zijn eenmalige, onzekere inkomsten. Als je dan je uitgaven structureel gaat verhogen krijgen we straks hetzelfde als met Feyenoord gebeurt is. Salarisplafond kan alleen omhoog bij een verhoging van de structurele inkomsten.

15 augustus 2017 om 09:03

Je hebt voor een deel gelijk. Aan de andere kant kun je het zo zien dat het business model van Ajax inhoudt regelmatig spelers te verkopen voor veel geld aaan het buitenland. Je hoeft natuurlijk niet ineens 50% meer salaris uit te keren maar als je een keer 200 miljoen op de bank hebt en er is een kans dat je een snijder kan aantrekken, geef hem dan gewoon 2 miljoen ipv 1. Geef hem een hogere bonus per gespeeld wedstrijd oid. Als hij dan continu geblesseerd is hoef je hem ook niet de volle mep te betalen!

15 augustus 2017 om 09:16

Die betaalt niet graag belasting en KNVB is streng (heel goed) met voorwaarden. Dat ziet de koper niet zitten, koper leidt graag om zoals die van PSG.

15 augustus 2017 om 09:26

Ja en dan heeft oppotten ook nog eens weinig zin want over 5 jaar betaal je 70 miljoen voor een linksback die de bal 3 keer hoog kan houden. LAstig. Toch denk ik blijven inzetten op eigen jeugd, aangevuld met spelers die echt extra bieden en altijd per seizoen een of twee internationaal ervaren spelers a la guardado / Moreno huren .

15 augustus 2017 om 09:42

@revolution; natuurlijk kan het salarisplafond wel omhoog. vGeel heeft ook gedeeltelijk de inkomsten van de verkoop van Pelle gebruikt contracten op te waarderen. Haal je 10 miljoen op kun je prima 5 miljoen uitsmeren richting de salarissen. 10 jaar een half miljoen omhoog. Bijv 3 voor veltman, 3 voor onana etcetc. Hou je 5 miljoen in je zak. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.

15 augustus 2017 om 09:54

Lekker realistisch vraag dan ook 30 miljoen voor viergever en 25 voor veltman. Ziyech kan momenteel nog geen eens een bal tussen de palen schieten. En mee verdedigen doet hij absoluut niet. En er is geen club ter wereld die 20 miljoen voor Youness gaat geven.

15 augustus 2017 om 10:30

@patrickb
Wanneer ze dat niet willen betalen dan gaan ze toch niet weg.

Je doet net of je voor iedere speler een vraagprijs moet hebben die een andere club wil betalen. Dan houd je geen spelers meer over. Je moet juist vraagprijzen hanteren die clubs niet betralen; en dat als een club wel zo gek is om ze te betalen dat je financieel een echte klapper maakt.

Younes vind ik niet eens 10 miljoen waard; maar wanneer je hem laat gaan voor bijvoorbeeld 8 miljoen heb je er als Ajax zijnde helemaal niets aan. Je moet hem gewoon pas bij een serieus bod laten gaan.

Ziyech is misschien niet in supervorm en zeker nog geen wereldtopper; maar wanneer je 10 miljoen vraagt is hij morgen al weg; terwijl je dat niet wilt. Wanneer je 'gewoon' 40 miljoen vraagt dan heb je 2 opties; hij blijft (waarschijnlijk) of je maakt een supergrote klapper.

Hetzelfde voor Sanchez, natuurlijk is 70 miljoen heel veel geld; maar Ajax hoeft hem niet kwijt en andere clubs willen hem heel graag. Wanneer ze die 70 miljoen niet willen betalen; geen probleem; dan houdt Ajax hem nog wat langer.

Helaas is de wereld niet helemaal zo; omdat spelers ook zelf invloed hebben. Wanneer Sanchez zelf aan geeft heel graag weg te willen komt er een punt waarop je hem niet meer kunt houden; maar kijk bijvoorbeeld naar Portugese clubs als Porto en Benfica; die maken altijd grote klappers.

Waarom? Omdat zij gewoon grote bedragen vragen en daar aan vast houden. Of dat die prijzen dan realistisch zijn of niet is niet de issue. Wanneer je een speler wilt moet je dokken. Zeker wanneer je als club hem niet hoeft en niet wilt verkopen.

15 augustus 2017 om 10:44

Je weet dat Ziyech zaterdag nog een prachtige goal maakte he, zover ik kon zien was dat tussen de palen..

15 augustus 2017 om 11:01

Ja en voor de rest speelde die als een drol.

15 augustus 2017 om 11:13

@manodedios, ik ben het met je eens. Ik ben zelfs blij met onze competitie zo. Dan blijven we maar achter op deze gestoorde financiele voetbalwereld met alle grote ego's, merknaampjes en andere stampvoetende kleuters.
Als een club goed geld verdiend dan investeer het in eigen jeugd....of nog beter (wat mij betreft) in sociale projecten, bijv. Rondom de stad Amsterdam (ajax in dit geval).
Een mooie sterke samenleving, zorgen voor elkaar, daar kan iedere club een geweldige rol inspelen en vind ik veel meer waard dan voor 50 miljoen zelf een merknaam naar de club te halen (hoe goed hij ook is).
We moeten ons vooral niet verliezen in die zieke geldwereld en groot zijn door klein te blijven en te beseffen wat echt belangrijk is.

15 augustus 2017 om 15:04

@Patrick b 60 miljoen voor sanchez kunnen ze gaan geven omdat iedereen de potentieel beste verdediger van de wereld wil hebben. Alle andere talenten die maar in de buurt komen van sanchez zitten al bij topclubs en worden sws niet verkocht. Tottenham wil groeien naar die top en moet daarom een top verdediger hebben zeker omdat hun centrale duo al oud begint te worden. Real Madrid moet een opvolger hebben voor ramos. En ze hebben het geld dus waarom niet 60 miljoen neerleggen. Dolberg heeft in de el op zijn leeftijd een enorme indruk achter gelaten en laten zien dat het een enorm talent is. Als barcelona slim is kopen ze hem nu omdat ze ook een opvolger nodig hebben voor suarez. De markt is ontploft en de verwachting is dat de prijzen hoger en hoger worden. Dus beter halen ze nu een opvolger voor suarez dan pas als hij 32 is. Als ze 40 miljoen voor paulinho betalen waarom dan geen 50 voor Dollberg? En klopp heeft al aangegeven mocht coutinho weg gaan dat zyech een serieuze optie is. Nou 40 miljoen en geen cent minder. 20 miljoen is wel overdreven voor younes maar als de markt echt ontploft de laatste dag en er is een club die denkt veel beter te worden met deze el finalist (in de el speelde younes echt goed) dan leggen ze zo 20 miljoen voor hem neer. Ik denk echt dat al deze spelers nog zullen vertrekken en ajax het met bovenstaande opstelling moet doen tot aan de winter.

15 augustus 2017 om 07:13

Je hebt hem nu toch een jaar gezien?

Ik heb in de europa league geen centrale verdediger gezien die beter is dan sanchez
En hij maakt goals
Dus ik vind 60 miljoen niet gek

En laten we niet vergeten dat hij al naar Barca kon en koos voor Ajax
tja als jij van een andere werkgever 6x je salaris krijgt aangeboden wat zou jij doen

15 augustus 2017 om 09:17

Geen betere gezien in de Europa League? Je maakt een grapje toch? Sanchez is een groot talent en was in de EL bij de betere van de talenten, maar er liepen deze EL campagne echt wel betere cv's rond. Geen schande, Sanchez kan en zal nog groeien.

Dat Ajax moet doorvragen ben ik wel met je eens hoor, niet zomaar laten gaan voor 40, maar Tottenham laten zweten en schermen met interesse van de andere clubs.

15 augustus 2017 om 09:54

60-70 miljoen voor iemand da 1 seizoen in nederland heeft gespeeld? Komaan...

15 augustus 2017 om 10:04

Kom maar op met de namen dan. En als er betere zijn, prima dan gaat TH die maar halen. Kan toch niet zo zijn dat TH Real en Chelsea ( ok geruchten) achter die jongen aanzitten als er veel betere zijn??

15 augustus 2017 om 10:07

Precies. Als Real Een speler van TH wil dan vraagt TH toch ook wat het wil? En wat heeft TH de afgelopen 30 jaar gewonnen? Het enige wat ze meehebben is dat ze in de PL spelen. Wat een kulreden. Omdat een speler in NL speelt mag je er niet teveel voor vragen. Jezusmaria wat een onzin. Ajax heeft TH al genoeg gematst met Vertonghen en Eriksen.

15 augustus 2017 om 10:29

Klinkt objectief.. Je mag natuurlijk vragen wat je wilt maar 50, 60 miljoen is gewoon veels te veel voor een eredivisie speler.. zelfs als je een jaar de eer hebt gehad om bij de gouden, fluwelen, onaantastbare, ongeëvenaarde, gelijk 15 milj bij je waarde optellende club als ajax hebt mogen spelen.. Als je dat geld toch uit wilt geven leg er een paar miljoen bij en haal van Dijk..

15 augustus 2017 om 10:42

Jij begrijpt het helemaal, qua Ajax dan. Toppertje. Geld zat kunnen vragen wat ze willen. Hoeven spelers niet in de uitverkoop te doen omdat fans van andere door steun van buitenaf in leven gehouden clubs dat zo graag willen.

15 augustus 2017 om 10:42

dit is het dus al voetballend ze op mars kwaliteit is kwaliteit en ze lappen maar maar lekker.
en anders blijft hij lekker in amsterdam , maar geloof me ze gaan gewoon dik betallen.

15 augustus 2017 om 10:44

wat ben jij zuur dat Ajax veel meer krijgt voor hun spelers.
Ajax kan vragen wat ze willen dat kan jou clubje niet omdat ze er een rotzooitje van gemaakt hebben en zijn nu net uit het dal aan het komen.
De top spelers van Ajax zijn kwalitatief ook gewoon beter en hebben een hogere slagingskans in europa dan feyenoord vandaar dat de prijs hoger is.

15 augustus 2017 om 12:01

Hmm, hmm.. goed argument man.. Vooral hoe je naadloos Feyenoord aanhaalt die hier echt helemaal niks mee te maken heeft.. Suggereren dat Klaassen wel 50 en sanchez 60,70 millie op zou moeten leveren omdat we teren op het verleden is imo stuitende arrogantie.. Hoeveel wereldtop heeft Ajax afgeleverd de afgelopen 3,4 jaar?? Net zoveel als ze prijzen gepakt hebben volgens mij..Of op basis van het oogstrelende spel? Los daarvan levert de eredivisie gewoon geen spelers van die waarde.. Ook al is ajax de theo Maassen van de lachertjes, ook theo verkoopt geen Royal Albert Hall uit...

15 augustus 2017 om 12:33

Het verleden is ook de titel die Fnoord vorig jaar pakte. Dat Ajax nu eenmaal de reputatie van opleider van goede spelers heeft is hun eigen verdienste. Daar is niks arrogants bij. Bovendien hoor ik niemand bij Ajax zeggen we willen zoveel omdat we zoveel prijzen hebben gewonnen. Ze willen dat geld omdat ze het kunnen vragen en omdat ze niet hoeven te verkopen itt andere clubs. Dat Fnoord voor hun grootste talent die het in I nooit gaat redden maar 15 miljoen krijgen is natuurlijk frustrerend.

15 augustus 2017 om 13:55

Echt een rij non-argumenten. Ik zeg ook niks van de status als goede opleider. Daar ben ik het namelijk helemaal mee eens. Daar hebben we als Nederland collectief genoeg de vruchten van geplukt.. Wederom wordt Feyenoord aangehaald waar ze er helemaal niks mee te maken hebben.. Ik ben trots op het feit dat we eindelijk weer 15 milj aan een zelf opgeleide speler verdiend hebben. Ik ga dat niet naast transfers van Ajax leggen want iedereen weet dat zij al een stuk verder zijn.. appels en peren.. Neemt niet weg dat ik vind dat je de realiteit uit het oog verliest als je dat geld voor Klaassen en sanchez o.a. denkt te moeten krijgen. Voor dat geld haal je spelers die er meteen staan in de PL(bijv matic 45 o.a.) Wij als eredivisie leiden geen spelers op tot een waarde van boven de 40 millie en dat is in de huidige markt welteverstaan.. 2 jaar terug had ik 20,25 max max gezegd.. en dat uitsluitend voor een speler van Ajax.. Spelers als Sanchez gebruiken Nederland als springplank, als je dat uit het oog verliest krijg je alleen maar ontevreden spelers.. Nederland is o.a. ook een springplank voor B-talenten die het niet gaan halen bij de city"s en Chelseas van deze wereld.. Een mooie etalage om je afgeschreven talenten te etaleren om vervolgens naar een subtopper/rechterrijtje te verkassen...

15 augustus 2017 om 16:18

Prima toch? Springplank is ok. Maar hij tekent voor 5 jaar. Wil na 1 jaar weg. Is prima. Ik zou ook graag naar TH of Real gaan. Wie niet? Maar het is onzin om te stellen ( eennon argument zoals jij wilt) dat we in NL omdat we in maar NL zijn geen hoge bedragen mogen vragen en of kunnen krijgen. Stel dat Sanchez voor 50 miljoen wordt verkocht dan zit je er toch mooi naast met je theorie. Ajax heeft geld en hoeft niet te verkopen. Ok hij mag weg want wij leiden op maar wel weg voor onze prijs. Anders moet TH zelf maar gaan scouten. En ik denk dat Ajax heel vaak de spelers tegemoet is gekomen. Denk aan Eriksen en Vertongen.

15 augustus 2017 om 20:05

Nee ik denk juist dat het wel betaald gaat worden.. ze zijn het alleen niet waard. Daarnaast reageer ik op van os die stelt dat zelfs 50 voor sanchez nog veels te weinig is.. Voor dat geld zijn er echt betere alternatieven.

16 augustus 2017 om 10:07

De clubs zullen toch ook niet gek zijn en voor die betere alternatieven gaan?...of misschien zijn die er toch niet

15 augustus 2017 om 10:37

Ajax heeft ondertussen miljoenen op de bank staan, dus ze hoeven op dit moment niet zozeer te verkopen. Tenzij er een achterliggend plan is om de miljoenen op een zeer nuttige manier te besteden. De markt is op dit moment echt op hol geslagen en het zal alleen nog maar gekker worden, waarom zouden wij als Nederlandse clubs daar niet van mee mogen profiteren? Als Totenham hem wilt dan zulln ze moeten betalen en grof ook. Ajax is niet in de positie om hem te verkopen. Over vier jaar loopt zijn contract pas af.

Laten we wel realistisch zijn. 45-50 miljoen is ook de hoofdprijs. Met dat bedrag kun je je team een geweldige boost geven.

15 augustus 2017 om 07:08

Hoe kom je op die prijs? Het is wat de gek er voor geeft.

15 augustus 2017 om 07:12

Ajax zal geen koopjes meer kunnen halen. En de prijzen van Columbiaanse spelers zullen aanzienlijk stijgen.

15 augustus 2017 om 08:14

Cuesta is al bijna binnen. Dat is een 18 jarige colombiaanse centrale verdediger.

15 augustus 2017 om 08:31

Toch jammer dat er geen ervaren verdediger (naast de Ligt) wordt gekocht.
Altijd maar 18-20 jaar, die weer geld moeten opleveren.
Ik denk dat als het team nu belangrijker is dan geld, dat je altijd voor een ervaren kracht moet gaan.

15 augustus 2017 om 10:35

Dat ben ik helemaal met je eens. Ajax heeft een grandioos verdienmodel ontwikkeld waarbij bijna elke speler voor meer word verkocht dan dat hij gekost heeft maar ze winnen er geen prijzen meer mee. Psv heeft een paar jaar geleden het roer om gegooid om Ajax naar 4 jaar van de troon te stoten. Guardado, de Jong, Schaars, Moreno zorgde voor net dat beetje ervaring en onverzetelijkheid ook al verdien je niks op zulke spelers. Feyenoord heeft dit gekopieerd door plots ook heel veel ervaring in te zijn gaan kopen. Ook dat resultaat kennen we nu.

15 augustus 2017 om 10:46

Er zijn genoeg clubs in die landen die geen3-4 miljoen kunnen weigeren jammer he.

15 augustus 2017 om 08:49

Fcedgar, ik ben met je eens dat 45-50 miljoen de hoofprijs is, alleen in deze markt betalen clubs er meer voor. Ajax zit in een positie dat het een bepaalde houding aan kan nemen waardoor je er nog 10 miljoen meer uit kan halen, al is het maar aan bonussen.
Als spurs hem echt wil hebben betalen ze dat dus ook nog

15 augustus 2017 om 09:32

Of je kan het lekker op de bank houden.

Eindelijk eens een verstandige reactie. Ajax bulkt van het geld en heeft het niet nodig. De geïnteresseerde partijen hebben ook allemaal geld zat. Sanchez ligt daarnaast nog jaren vast. Als hij een jaar blijft is hij volgend jaar nog steeds gewild met een driejarig contract.

15 augustus 2017 om 07:15

Maar als ie zn kruisband afscheurt en hij speelt een seizoen niet... Dan heb je een probleem

15 augustus 2017 om 08:05

Welnee, de spelers zijn gewoon verzekerd. In het geheel geen probleem dus.

15 augustus 2017 om 08:25

Nee hoor, zijn ze voor verzekerd en daarbij, nog meer geld erbij. Wat levert dat Ajax qua voetbal op? Niets dus.. off topic: kunnen we Arie van Os niet terug halen, desnoods als adviseur?

15 augustus 2017 om 09:20

Zijn ze dan voor 40 milj verzekerd? Want een blessure kan ook tot gevolg hebben dat hij zijn niveau nooit meer haalt.

15 augustus 2017 om 09:32

Sanchez is natuurlijk nooit voor 40 miljoen verzekerd.

15 augustus 2017 om 10:47

dan kost het dan desnoods maar 15 miljoen.
dan zou barca messi nooit meer kunnen opstellen als je zo gaat beredeneren...

15 augustus 2017 om 08:16

Spelers moet je niet tegen hun wil in houden. Dat horen andere talenten ook en die willen dan niet meer naar ajax komen. Ajax heeft trouwens niet geld zat. Ze kunnen niet eens het salaris plafond verhogen.

15 augustus 2017 om 08:29

Slaat weer helemaal nergens op, klaassen, eriksen etc. Dat zijn jongens die weg mochten, die hadden zich bewezen en dan doet ajax niet erg moeilijk. Sanchez is er net, als je die houdt, horen a dere talenten dat je niet na 1 schamel jaartje alweer achter nog meer centjes aan moet gaan. Het is de bedoeling dat je ook daadwerkelijk een ploeg kunt smeden. Over 2 jaar zou ik het begrijpen dat hij weg wilt, maar nu vind ik dat hij ajax ook moet begrijpen.

15 augustus 2017 om 08:48

Tegen zijn wil houden? Hij heeft met volle verstand voor 5 (!) jaar getekend. En als hij volgend jaar weg wil zal hij dit jaar ook gewoon zijn beste moeten doen om in beeld te blijven. Overdreven gedoe altijd met die diva's.

15 augustus 2017 om 09:24

Toch heeft martijnovitc een punt. Natuurlijk is het niet ideaal en hoef je niet alles te pikken wat een speler wilt maar je moet ook niet iedere keer moeten uitleggen waarom een speler niet weg mocht. De enige manier om te groeien (ook sportief) is door spelers steeds duurder te verkopen.

40 miljoen is eigenlijk veel te veel..maar laat maar veel Engels geld hierheen komen...

15 augustus 2017 om 07:09

In 2010 ja. In 2017 is het marktconform.

15 augustus 2017 om 07:21

Marktverziekend is het. Staat zeker in Nederland niet meer in verhouding met de bedragen die hier omgaan. Prijzen voor seizoenkaarten / tv abonnementen gaan straks over de kop omdat we anders achterblijven met wat jij 'marktconform' noemt.

15 augustus 2017 om 08:07

Welnee, in Nederland hebben we gewoon onze eigen eredivisie. Subtoppers zoals Utrecht en AZ benaderen de topclubs. Clubs als Twente en AZ werden deze eeuw zelfs kampioen.

Wij zijn een opleidingsland, wij verdienen aan de transfers. Feyenoord was dit jaar in een klap uit de schulden, ze verkochten twee backs voor in totaal 40 miljoen euro.

15 augustus 2017 om 11:01

Het was iets meer dan 30 miljoen, geen 40 miljoen.

15 augustus 2017 om 10:48

teveel? bekijk eens vergelijkbare transfer van verdedigers

Maar reken er maar op dat Ajax zelf dan ook de hoofdprijs gaat betalen voor de andere spelers. Maar dat willen ze vervolgens niet, waardoor er geen Eredivisietoppers meer naar Amsterdam komen, maar enkel Zuid-Amerikanen. Lijkt me niet de richting die je als Ajax op zou moeten willen.

15 augustus 2017 om 08:09

Er zijn momenteel geen eredivisietoppers te koop die Ajax sterker maken want de topclubs verkopen niet aan Ajax. Dus koopt Ajax talent in en leid die verder zelf op. We hebben net nog een speler van Heerenveen gehaald.

Het jaar hiervoor haalden we Ziyech voor elf miljoen en Sinkgraven voor zeven miljoen. Hele mooie bedragen, zeker Heerenveen is achteraf erg blij en Twente was erg gelukkig dat Ajax direct in cash kon afrekenen, ze hadden het geld hard nodig.

Verder zijn er dit jaar diverse Nederlandse jongens uit de eigen opleiding in het eerste gestroomd, een prima ontwikkeling van Ajax.

15 augustus 2017 om 10:50

logish waarom zou Ajax 10 miljoen gaan betalen voor een speler die 5 waard is in de Eredivisie omdat ze toevallig 150 miljoen hebben?
Vandaar dat Ajax ook niks of amper meer wat uit de Eredivisie haalt en verder kijkt niks mis mee opzich.

Beste Arie, Sanchez zit al in het buitenland. Ik kan me niet voorstellen dat het financieel verantwoord is om er met gestrekt been in te gaan. Wat moet je als nederlandse club die zelf niet in staat is om een salaris te bieden wat in de buurt komt van wat het buitenland kan bieden? Dan hebben we het nog niet over de competitie.

15 augustus 2017 om 07:38

Ik denk dat je het niet echt begrijpt hij heeft er iets meer verstand van dan wij hij zegt nl dat Sanchez met zijn volle verstand getekend heeft en dat geen enkele rechter Sanchez in het gelijk zal stellen , denk maar even aan de boertjes die konden ook niet weg alleen toen Barcelona de prijs boor die twee betaalde die Ajax wilde mochten ze gaan dus Ajax bepaalt en niet de groep Sanchez , hij is voor 5 miljoen gekocht dus zoveel risico loopt Ajax niet en buiten dat zal als hij moet blijven zich gewoon moeten inzetten want dat schaad nl zijn eigen carrière , nee hierin heeft v Os gewoon gelijk en als er echt 50/60 miljoen op tafel moet komen en Ajax gaat er mee akkoord dan pas mag hij weg en niet andersom .

15 augustus 2017 om 08:43

Nou Ik denk dat het mes aan 2 kanten snijdt. maar dat gezeur elke keer dat die met zijn volle verstand een contract heeft getekend slaat nergens op. Wamt er is tegenwoordig geen enkele voetballer die zijn contract uitdient dus die vlieger gaat niet op. Daarnaast als jij een ongemotiveerde sanchez op de bank hebt wordt Ajax niet beter want dan heb je niks aan hem en zijn carrière schaden zal wel mee vallen. Daarnaast is dat ok een signaal naar andere spelers die naar Ajax willen komen die denken dan wel 2 keer na als Ajax zo moeilijk gaat doen.

15 augustus 2017 om 10:51

Er is bijna niemand die zijn contract uidient klopt.
Maar na 1 van de 5 jaar die zie je ook nog veel ja als ze mislukt zijn.

15 augustus 2017 om 12:05

De boertjes mochten inderdaad voor de juiste prijs weg, maar ik denk niet dat een rechter een bedrag tussen de 40-50 miljoen geen juist bedrag vindt. In het verleden zijn er toch ook wel zaken geweest waar de speler gelijk kreeg omdat deze zich significant kon verbeteren mbt salaris en competitie?

Denk toch dat de clubliefde hier bij van Os de boventoon voert. Je kan wel zeggen 60 of 70 mil. Maar je mag al blij zijn met 40. Aantal goede wedstrijden gespeeld, maar laten we eerlijk zijn... het waren geen tegenstanders van het kaliber premier league top. 40 mil strik eromheen en wegwezen. Adieu

15 augustus 2017 om 08:18

Met deze markt is 60 miljoen niet zo heel veel. En we hebben het gezien zijn leeftijd wel over potentieel 1 van de beste verdedigers van de wereld.

15 augustus 2017 om 11:56

60 miljoen niet zo heel veel? Laat me niet lachen, Sanchez zou dan de op 2(?) na duurste verdediger ooit worden. Dat gaan clubs nooit neerleggen voor een verdediger die één jaar in de Eredivisie heeft gespeeld. 45 miljoen is wel de hoofdprjis hoor

15 augustus 2017 om 12:07

Je kunt gewoon nu al zien net zoals bij mbappe en dembele dat hij 1 van de beste van de wereld word. Eredivisie of geen eredivisie. Mbappe en dembele gaan voor 150 miljoen. Dan is 60 miljoen een prima bedrag omdat er voor verdedigers nou eenmaal minder betaald word. Als je 45 miljoen wil betalen waarom dan geen 60? Anders moet je nog een jaar wachten. Dan speelt hij een top wk en weet je niet wat je voor hem moet betalen. Ik zeg 60 voor sanchez 50 voor dollberg en 40 voor zyech. Dan mogen ze allemaal weg. Of ze blijven lekker.

15 augustus 2017 om 14:02

Jij noemt dan ook spelers op die zich hebben bewezen in grote competities en champions league. In de eredivisie is Sanchez 1 van de betere. In de europa league was hij dat absoluut niet. Daarnaast begrijp jij ook wel dat er voor aanvallers over het algemeen meer wordt betaald als voor een verdediger. Wat jij doet is appels met peren vergelijken.

15 augustus 2017 om 11:02

Haha je mag al blij zijn met 40 miljoen?

Je hebt al 150 miljoen op de bank, het is een speler die er net een jaar speelt. een voetbalclub is geen bedrijf en de marktwaarde wordt niet alleen bepaald door de kwaliteiten van de speler.

Ben blij dat jij er niet zit.

15 augustus 2017 om 11:10

Niet alleen maar clubliefde. Van Os is een realistische kerel die zijn sporen binnen Ajax ruimschoots verdiend heeft op bestuurlijk niveau. Daarnaast is/was hij een grote vis in de beurswereld, dus wanneer het over geld gaat komt er meestal wel wat zinvols uit zijn mond.
Ik vermoed juist dat hij een vooruitziende blik heeft, de spelregels in de transfermarkt zijn in een rap tempo aan het veranderen, en het lijkt wel alsof Ajax enkel passief toe kijkt ipv er op anticiperen wil.
Zelf ben ik ook van mening dat Klaassen voor een fooi weg is gekocht, dus in het geval van Sanchez valt er nog wel wat goed te maken. Het excuus van kapitaalvernietiging vind ik ook al zo'n drogreden, als een voetballer na het bij volle verstand tekenen van een langdurig contract moet hij niet gaan lopen zaniken als de eerste de beste club voorbij komt. Bij werkweigering van dit soort "sportmannen" past een meer rigide beleid, ook hij en zijn schimmige zaakwaarnemersentourage moeten zich realiseren dat "gebrek aan focus om te kunnen spelen" hun reputatie en marktwaarde niet ten goede zou kunnen komen.
Ik zou zeggen: Ajax, hou je poot eens een keer stijf!

15 augustus 2017 om 11:45

Ben ik niet met jou eens. Als die al voor 40 miljoen + weggaat, zal dit bedrag inclusief prestatiebonussen zijn. Laat Tottenham nou al goed bezet zijn op de CV positie. Het echte transferbedrag zal ver onder de naar buiten gebrachte transferbedrag zitten, waar je dan nog afhankelijk bent van het resterende bedrag (bonussen) bij een naar alle waarschijnlijkheid een wisselspeler.

Maar goed ik ben benieuwd, tijd zal het leren.

Veel geld vragen en vervolgens op de bank zetten. Te laat reageren en vervolgens klagen dat de grote clubs je leegkopen.

Gevolg zal zijn dat Ajax nu ook de hoofdprijs zal moeten gaan betalen voor een vervanger en voor het op orde brengen van de selectie. Elke club in de wereld weet dat Ajax bulkt van het geld. Niet alleen sportief een nadeel van het niet op orde hebben van je selectie

15 augustus 2017 om 08:12

Dat was allang zo maar in het buitenland valt het reuze mee, vergeleken met de Spaanse en Engelse top hebben wij niet zoveel te besteden. Alleen in Nederland vragen ze nog weleens extra aan Ajax.

15 augustus 2017 om 10:54

In nederland vragen clubs aan ajax tien waar ze met feyenoord met 5 overeenkomen gewoon omdat ze weten dat daar niet meer in zit.
Ik vind dat hun goed recht en geen probleem kijkt ajax wel ergens anders waarom zou ajax in de eredivisie moeten kopen? omdat ze rijk zijn maar x2 het normale bedrag betalen nee liever niet.

15 augustus 2017 om 11:58

Onzin. Denk je echt dat Ajax dubbel betaald t.o.v. Feyenoord en Psv? Word wakker zou ik zeggen.

15 augustus 2017 om 08:27

Hopelijk hebben ze al een vervanger gecontracteerd maar dat is de wens van de gedachte. Of ben ik nu weer te negatief?..;-)

15 augustus 2017 om 23:09

Nee hoor, daar is alle reden toe:-)

15 augustus 2017 om 10:54

dit gaat geen nadeel worden in de landen waar ajax nu vaak koopt.
Die clubs kunnen 3-4 miljoen boden niet weigeren zoals ajax 40 eigenlijks niet kan weigeren.

Tuurlijk is 40 miljoen al absurd veel. Maar hij heeft wel gelijk; Ajax HOEFT niet te verkopen, hij ligt vast tot 2021, en zij willen hem blijkbaar persé hebben. Laat ze dan inderdaad maar heel diep in de buidel tasten! Zo doe je zaken

Mensen zijn gek geworden. Als Ajax 38 miljoen krijgt hebben ze het geweldig gedaan. Maar alle supporters zullen teleurgesteld zijn. Voor verdedigers wordt bijna nooit zoveel betaald en al helemaal niet ui de eredivisie. Mensen gaan nu kromme vergelijkingen maken met spelers die zich al hebben bewezen in de grote competities. Sanchez is niet meer dan een talent. Als hij het goed doet bij spurs is hij 70 miljoen waard. Ik heb het gevoel dat het prijs voor veel supporters gaat tegenvallen. En de dingen die van Os en Driessen zeggen maken mensen alleen maar gek.

15 augustus 2017 om 08:14

Welnee, dan houft asjax hem nog een jaarte, speelt hij vervoglens een geweldig WK en dan gaan Barca en Real tegen elkaaar opbieden. De prijs gaat dus helemaal niet tegenvallen, Ajax is niet achterlijk. Tottenham heeft al genoeg verdiend aan het kassakoopje dat Erikssen heet, die ging voor 13,5 mio euro.

15 augustus 2017 om 12:00

Met een éénjarig contract, toch? Dat was destijds een marktconforme prijs voor een middenvelder uit de Eredivisie.

15 augustus 2017 om 10:56

Ajax heeft 40 al geweigerd.
Maar ach wat dom van Ajax laten we alsnog maar akkoord gaan met 38...

Eindelijk iemand (Arie van Os) die durft uit te komen wat Ajax moet doen.
Laat Sanchez maar op de blaren gaan zitten en inderdaad je laat je team niet in de steek.

15 augustus 2017 om 07:50

@ajaxfan
Nee je mag alleen spelers in de steek laten toch?
Hoeveel voetballers, die gewoon hun werk bleven doen maar niet wilden bijtekenen, werden wel niet uit de selectie gehaald?
Ach ja, het ligt nooit aan......................

15 augustus 2017 om 08:35

Die kregen gewoon hun salaris, alleen geen basisplaats. En dat staat ook niet in hun contract, dat ze een basisplaats krijgen...

15 augustus 2017 om 09:29

@hoffie80
Wel gek dat je een basisspeler eruit haalt omdat hij zijn contract niet wil verlengen.
Is bij meerdere clubs gebeurd.
Als hij zijn contract wel zou verlengen waren ze gewoon ( weer) basisspelers.
Natuurlijk staat nergens in het contract (of je moet Messi heten) dat je zeker van een basisplaats bent.
Maar jij weet net zo goed als ik dat het stinkt!

Ach, je moet deze jongen zeker niet behouden, zeker niet als je zijn aankoopprijs kunt vertienvoudigen. Met Suarez was het indertijd hetzelfde. Hij wilde graag weg en Ajax wilde 6 miljoen betalen. Dat was ook 20x meer dan hij had gekost. Toen ging Groningen moeilijk doen en uiteindelijk kwam er een rechtzaak die Suarez verloor. Toch ging hij naar Ajax. Resultaat, Suarez niet populair bij de Groningen supporters en Ajax niet populair, want ze zouden zo'n jongen gek hebben gemaakt. Kijk nu eens naar Neymar, Dembele, etc. Allemaal theater. Sinds het Bosman-arrest hebben clubs toch geen reet meer te zeggen.

Niet zeiken, doorpakken en als een gek een vervanger zoeken. Toegegeven, Sanchez is een beest, maar elke speler is vervangbaar. Desnoods zetten we die nieuwe Colombiaan op RB en Veltman in het centrum. Wens Sanchez het allerbeste en laat aan de wereld zien je bij Ajax kansen krijgt om je aan het grote publiek te laten zien en een stap naar een grotere competitie snel mogelijk is. Ik wil dat toptalenten met dit in het achterhoofd voor Ajax kiezen en dan niet denken, joh... maar dan komt straks die grote club en dan mag ik niet weg. Spelers uit Zuid-Amerika zijn broodvoetballers. Dat weet je als je ze koopt.

Neemt niet weg dat hij (zolang hij bij Ajax speelt), gewoon moet spelen. Ook donderdag dus.

Besef ff dat een absolute wereldtopper Bonucci slechts 40 mil kostte of van Dijk die het zelfde moet kosten als Sanchez ect ect. Nee deze man gaat 40-50opleveren gok ik. Niet meer

15 augustus 2017 om 08:08

Bonucci is in de 30, Sánchez 21. Daar zit dan ook gelijk het verschil in prijs. Neymar haf ook geen 222 miljoen opgeleverd wanneer hij 30+ zou zijn. Je betaald nou eenmaal meer voor spelers die nog wel even mee gaan.

15 augustus 2017 om 10:05

Neymar heeft zich daarentegen allang bewezen tegenover de wereldtop.
Een Bonucci idem dito.

Sanchez daarentegen moet het vooral hebben van de 'kenners' die allemaal denken dat hij de wereld top gaat halen. Terwijl dat laatste absoluut geen zekerheid is.

Dus ja, de genoemde bedragen boven de veertig miljoen zou absolute waanzin zijn.

Arie heeft het over dat hij (sanchez) gewoon als werknemer moet spelen en niet met de pet er naar moet gooien anders zet hij zichzelf ten schande.
Dit vind ik weer een belachelijk uitspraak dat riekt naar dingen verdraaien.
Beste meneer Arie, hoe vaak is het niet andersom als een speler niet wil bijtekenen.
Dan is het wel geoorloofd van de clubs om een speler buiten de selectie te houden?
Ik weet zeker als je als club juist tegen gaat werken de motivatie bij zo'n speler ook tot het nulpunt daald.
Hij heeft immers geen enkele band met Ajax.
Zeker niet na pas één jaar.
Kijk toen Ziyech al twee jaar bij Twente weg wilde.
Twente beloofde mee te werken als er een club kwam waar Ziyech wel oren naar had en Twente en Ziyech bleef gewoon opstellen en Ziyech probeerde toch nog zijn best te doen.
En zo hoort het.
Beide kanten dus.

Ben het hier zeker mee eens. Alleen verkopen voor de hoofdprijs en dan denk ik zelf aan minimaal 50 miljoen en anders gewoon behouden want dat mag ook wel eens een keer anders word het nooit wat met de Nederlandse clubs.

Ofschoon ik het met hem eens ben, beetje hypocriet. Ik kan mij nog een tijd herinneren dat Ajax zelf Suarez adviseerde om niet meer te trainen/spelen voor Groningen.
Toen heb ik hem (e.a.) niet gehoord.

Nou nou Arie Van Os in de bocht hoor..

Waarom nou weer zo denigrerend 'meneer Sanchez', Ajax mag god op dr blote knietjes danken dat deze jongen überhaupt voor de club heeft willen spelen, zijn basis lag bij binnenkomst al veel hoger dan de eredivisie.
En dan deze opmerking: "maar hij ziet ook in dat voetballers heden ten dage niet weten hoe snel ze naar het buitenland moeten." Newsflash Sanchez is al in het buitenland, en anders heel snel oproepen voor Oranje.
Het wordt eens tijd dat die ouwe Ajacieden eens realiseren dat we in Nederland op clubniveau een soort Denemarken/ Zweden/ Kroatiã« zijn geworden en dat we helemaal niets te willen hebben als er een grote club voor een speler komt.
Sanchez voor goed geld verkopen en niet piepen verder.

Groot gelijk. Ajax heeft de spelers momenteel harder nodig dan het geld, dan is het logisch dat je niemand meer laat gaan, tenzij er volkomen van de pot gerukte bedragen betaald worden.

Lekker verkopen deze jongen , uitgeschakeld CL en waarschijnlijk ook voor de El.dus als ik Ajax zou zijn geld nu binnen halen en wie er nog meer verkocht kan worden gelijk doen volgend jaar zijn ze nog maar de helft of minder waard!!! Uitschakeling voor de CL en EL is minder opvallend voor deze jongens elke voetballer kan namelijk mee komen op eredivisie niveau .

Ik bekijk dit een beetje dubbel. Hetgeen wat Ajax nu doormaakt met Sanchez en op de achtergrond de Spurs. doet mij denken aan een andere situatie. Jaren geleden hadden wij een speler die het ook 1 seizoen goed deed genaamd Suarez, Ajax bood een te laag bedrag, maar de kop van de speler was er niet meer bij. Als Groninger supporter die niet blij was met de situatie werd je weggezet als Calimero. Nu Ajax min of meer hetzelfde overkomt zijn er veel Ajacieden die menen dat je de speler aan zijn contract moet houden, schiet mij maar lek. Dat je als speler hogerop wilt snap ik, dat de club een hogere prijs wil snap ik ook nog, maar aan de ene kant de praktijken van je club goed praten en wanneer je zelf in omgekeerde positie raakt uit je slof schiet snap ik niet.

15 augustus 2017 om 08:50

Precies....iedereen is calimero.....maar toch niet als ze aan Ajax komen...ooh we.
Ik word altijd een beetje lacherig van zulk soort berichten.
In Amsterdam zijn ze ook gewoon een handelshuis geworden alleen van een iets hoger niveau dan de rest en 50 miljoen moet je dan gewoon pakken want zowel speler als club word hier beter van....en neen sportief komt pas op de tweede plek bij positieverbetering en dat zijn De Spurs zeker.
Lekker een arbitrage zaak van maken.

15 augustus 2017 om 08:55

Arbitrage zaak gaat niet werken als je een.vijfjarig contract tekent en er na een.jaar al probeert tussenuit te knijpen. Positieverbetering of niet, denk dat er geen rechter is die in zo een geval de speler gelijk geeft.
Als je in het derde haar zit is het misschien heel anders.

15 augustus 2017 om 08:53

Iedereen blijft maar oude koeien uit de sloot halen, dus als jij dit weer wilt vergelijken met een.situatie van tien jaar geleden

15 augustus 2017 om 09:35

Ik gebruik dit als voorbeeld om aan te geven dat het omgekeerd precies hetzelfde gebeurd. Al is dit een situatie van 10 jaar geleden, er is bijna niks veranderd. Hetgeen wat veranderd is is dat er veel buitenlandse clubs geld als water hebben en veelal in competities spelen die (qua geld) aantrekkelijker en groter zijn dan de Nederlandse. Neemt niet weg dat ik hoop dat Ajax een flinke bom met duiten aan Sanchez verdiend.

15 augustus 2017 om 09:28

Suarez halen ze alsnog na de abitragezaak voor 8 mil met 1 variabel, volgens mij is dat niet heel anders dan het bedrag wat Groningen wilde hebben (volgens mij 9,5 mil). Spurs mogen Sanchez best hebben als ze tussen de 45 a 50 op tafel gooien (er van uitgaand dat Ajax een prijs van 50 in gedachte heeft).

En dan mogen ze van mij zelfs zo ver gaan dat ze vervolgens niet meer bij ons komen shoppen, net zo als Ajax steeds minder doet bij subtoppers. Helaas zie ik dat niet gebeuren, want waar Suarez en Huntelaar bij ons een schot in de roos bleken viel het daarna vies tegen met Silva, Suljemani, Zivkovic en Sinkgraven. Bij de Spurs daarentegen zijn ze toch wel erg tevreden met Vertonghen en Erikssen en de later aangetrokken Alderweireld. Janssen daarentegen.........

Ik ben het helemaal met Van Os eens en niet omdat ik Ajacied ben. Maar om als Ajax Sanchez te laten gaan en te vervangen, moet door Ajax voor een gelijkwaardige vervanger ook weer de hoofdprijs worden betaald in Zuid-Amerika. Dus per saldo schiet Ajax er niets mee op door Sanchez te verkopen. En reken maar dat Sanchez weer graag voor Ajax speelt als de transferwindow gesloten is. Tis nu silly season en spelers worden door andere clubs en zaakwaarnemers gek gemaakt. In mijn optiek zou de transferperiode aangepast moeten worden. Vanaf einde seizoen tot 1 maand voor de start van de competitie mag er gehandeld worden. Daarna niet meer. Zoals het nu is kun je als trainer tot 3 weken na start competitie gewoon niet aan je team bouwen...

Geld lijkt net speelgoed heb ik het idee.
Willen ze hem nu verkopen of niet?

Het grootste probleem van deze exploderende markt is dat potentiële targets voor Ajax ook veel duurder worden. Een Richarlison was tot een paar jaar geleden zeker goed haalbaar voor Ajax en zou je 5 miljoen betalen. Nu zijn Braziliaanse clubs ook niet meer gek en wachten gewoon tot een Engelse degradatiekandidaat ook mee gaat bieden en wel gemakkelijk de 15 miljoen neertelt. Voor Ajax een te grote gok, voor Watford een schijntje.

Een miljoentje of 60 a 70. Alsof die tien miljoen niet een enorm verschil is. Een beetje een arrogant toontje van deze man, maar hij zal zelf ook wel zwemmen in het geld als ik het zo hoor. Miljoentje hier, miljoentje daar.
Prima dat hij dit vindt maar je mag het wel wat anders brengen.

Als de markt echt op hol is geslagen kun je alles krijgen wat de gek er voor geeft.
Er is geen speler meer waar je de marktwaarde van kunt bepalen.

Ik sta niet versteld dat Sanchez voor 30 mil wordt verkocht, maar ook niet voor 80 mil....alles kan.
Misschien dat alleen Younes 2 euro en een pak stroopwafels oplevert, maar voor de rest kan alles.

Misschien goed om Marc Muniesa te polsen.
Linksbenige centrale verdediger die weg kan uit Engeland

Dat van Os überhaupt het over trots heeft, heeft van Os wel eens in de spiegel gekeken?! Met het naar de beurs gaan. Ajax moet het maximale eruit halen door lang te wachten op een bedrag boven de €45 miljoen. Anders lekker aan zijn contract houden.

15 augustus 2017 om 13:52

@afcaslb80

Je schrijft: "dat van Os überhaupt het over trots heeft, heeft van Os wel eens in de spiegel gekeken?! Met het naar de beurs gaan".

Punt 1 Toen Ajax naar de beurs is gebracht stond meer dan 95 procent van de supporters daarachter omdat er door het Bosmanarrest spelers gratis of tegen een geringe vergoeding de deur uit liepen en de club geen of onvoldoende geld had voor versterkingen. En de club ten koste van alles aan de Europese top wilde blijven. Jouw reactie is dan ook te vergelijken met iemand die op de pof een auto koopt, die in de prak rijdt en vervolgens loopt te klagen dat hij zijn lening nog af moet lossen.

Punt 2: Ajax heeft na het terugtreden van het bestuurder Van Praag zoveel geld uitgegeven dat de begroting verliesgevend werd en er op het dieptepunt in 1 seizoen bijna 30 miljoen verlies werd verleden. Ajax heeft meer geld verbrast dan Feyenoord en had in tegenstelling tot Feyenoord het geluk dat het kon beschikken over de beursgelden om de verliezen mee af te dekken. Anders was de club in dezelfde situatie terecht gekomen als Feyenoord en jarenlang terug geworpen.

De afkeer van de beursgang is een idee-fixe omdat er in wezen niet veel is veranderd ten opzichte van de vorig situatie. Praktisch iedere BVO heeft exact dezelfde bestuursstructuur als Ajax met een Directie en een Rvc. Aan die structuur zou dan ook niets veranderen na een beurs-exit. Het enige verschil is zou zijn dat het beleid van Ajax weer de verantwoording zou zijn van het clubbestuur, maar ook daar zou in de praktijk niets aan veranderen omdat de club bijna driekwart van de aandelen in bezit heeft en daarom ook in de huidige vorm het beleid bepaalt en in haar eentje bijv. de commissarissen mag aanwijzen. De afkeer van de beursgang is dan ook nergens op gebaseerd.

Waarom denkt iedereen dat Ajax gaat shoppen in Nederland? Ik mag toch hopen dat ze al lang bezig zijn met vervangers uit het buitenland. Ajax zou geen euro meer in Nederland moeten uitgeven behalve voor talenten als Johnsen enzo die zijn nog wel te betalen. Buiten dat zie ik ook echt geen geschikte verdediger in Nederland rond lopen

Waar gaat dit nog over?

Sanchez heeft alles in zich om een topverdediger te worden, maar heeft zich nog totaal niet structureel kunnen meten met Europese topspitsen. Er is feitelijk 0 zekerheid dat hij zich dan ook staande houdt.

Leuk die clubliefde van sommige individuen. Maar een 'miljoentje' of 60 of 70 slaat helemaal nergens op. Meer dan 40 miljoen zou een zeer dronken uitgave zijn.

15 augustus 2017 om 11:05

Kan me ook niet voorstellen dat iemand er 40 miljoen voor gaat betalen. Vandaar dat er in Engeland heel andere getallen worden genoemd.

Niks mis met die clubliefde , heb spelers die minder zijn en een korter contract hadden voor heel veel geld zien gaan. Minimaal 50 miljoen en anders lekker aan contract houden. Die clubs zijn helemaal gek geworden dat er zulke bedragen worden betaald.

Van Os heeft groot gelijk. Een beetje meer Amsterdamse bluf in plaats van dat half om half gedrag van die Overmars. Wil je kopen? OK, dan is dit de prijs. En natuurlijk al lang een vervanger klaar hebben staan. We weten inmiddels hoe dat bij Ajax werkt.

Het grote probleem ligt em mede bij de andere top clubs.. Ajax kan dik cashen elk jaar maar om de competitie naar een hoger niveau te tillen moeten de concurrenten ook gaan cashen.. Ajax kan wel 1 miljard innen maar als de concurrentie nog steeds spelers verkoopt voor 15 miljoen blijf je het Mickey Mouse gehalte houden.. Er kijkt niemand buiten Nederland.. de sjeiks die geld pompen in de grote competities zien ons niet staan (niet dat je dat wil) maar dat zorgt wel voor een extreem groot gat.. Zelfs al zal je spelers een top salaris bieden moet je je jeugd ervoor in de rug steken.

Ik verbaas mij hierover. Kan iemand mij uitleggen waarom hij zoveel moet kosten .. wat maakt hem zo bijzonder ?

15 augustus 2017 om 11:06

Jong goed fysiek snel kopsterk goede sliding en het belangrijkste 21 jaar.
en hij voetbalt bij Ajax dat de europa league finale gehaald heeft,heeft net daarvoor de finale copa de libertadores gespeeld.
En dan zie je hier reacties alleen Eredivisie yeah right.
De clubs die 40-50 miljoen willen betalen zijn wek gek maar niet zo gek he.

Dat de voetballerij naar de klote gaat met dit soort bedragen was een feit.
Maar het gaat nu wel in een rap tempo omhoog zeg

Ik vind een nog groter probleem bij Ajax misschien wel het middenveld de spoeling die daar zo dun is. Veel te veel van dezelfde type spelers. Sanchez of niet, het is duidelijk een structureel probleem dat daar een wedstrijd niet op slot kan worden gegooid of dood kan worden gemaakt bij een voorsprong richting de slotfase. Dat gebeurde bij Nice, dat gebeurde bij nota bene Heracles. Schöne kan gewoon niet meer mee. Van de Beek is op die plek waarschijnlijk al een enorme verademing en Frenkie de Jong is te goed voor de bank. Maar Frenkie de Jong is in mijn ogen meer een type a la Eriksen en denk ik eerder iemand die een goede vervanger zou zijn voor Ziyech. Daar kun je best een wedstrijd mee beginnen vanuit je filosofie dat je zo veel mogelijk voetbal wil op het middenveld- het zal heus beter zijn dan met Schöne- maar als de beuk erin moet worden gegooid dan heb je in plaats van zo'n De Jong of Ziyech buiten Van de Beek eigenlijk niemand die het loopvermogen en het fysiek heeft om gaten te dichten. Zo iemand moet gewoon nog aan de selectie worden toegevoegd. Je zag het ook vorig seizoen: als Schöne was moegestreden kwam Van de Beek op zijn plek. Maar het verschil was dat Klaassen er dan altijd nog stond en dat je dan twéé middenvelders had met loopvermogen die de boel in veilige haven konden brengen. Die optie is er nu niet.

Ik zou akkoord gaan met rond de veertig. Die prijs is vooral zo hoog door de EL-finale. Dat redden ze echt niet nog een keer dus de waarde kan alleen maar dalen. Het is een gemis, maar Nederlandse clubs kunnen hun spelers toch niet houden.

Tsja wat heb je eraan of het nu 60 of 70 miljoen zou worden? Uiteindelijk moet je zelf ook veel meer geld voor spelers neerleggen omdat ze weten dat Ajax bulkt van het geld.

Arme Arie. Hij heeft niet door dat die tijden voorbij zijn en dat het zowel psychologisch als juridisch volstrekt onmogelijk is voor een club om zich zo op te stellen. Het klinkt heel stoer wat hij zegt, maar het is vooral heel dom. Omdat de club dan het risico loopt dat de speler naar de rechter stapt om zijn contract te laten ontbinden en dat is met de nieuwe WWZ niet alleen binnen een half uurtje gepiept omdat de voorwaarden waaronder dit kan in de wet zijn vastgelegd, maar het levert Ajax bovendien een enorme schadepost op omdat het bedrag dat de speler moet betalen om zijn contract af te kopen, slechts een schijntje is vergeleken met wat bij een transfer zal opleveren.

Natuurlijk moet Ajax niet de rode loper uitleggen als een speler van dat kaliber een vertrekwens uit, maar als hij desondanks weg wil, moet de club daar gewoon medewerking aan verlenen en de transfer bij voorkeur zo snel mogelijk afwikkelen zodat men met het geld zelf de transfermarkt op kan. De club heeft niets aan een onwillige en gefrustreerde speler en een onmogelijk transferbedrag vragen, zal de onderhandelingen alleen maar vertragen waardoor je bovendien het risico loopt dat de zaakwaarnemer van de speler het heft in eigen hand neemt en naar de rechter stapt. Dat Ajax nog even tegenspartelt en probeert er zoveel mogelijk geld uit te peuren is even verstandig als logisch, maar de stoere taal van Overmars is vooral voor de buhne en ieder weldenkend weet dat Sanchez waarschijnlijk binnen een paar dagen ex-Ajacied is en dat het uiteindelijk van de Spurs zal afhangen hoeveel geld ervoor op tafel komt.

Marc Overmars heeft Sanchez voor slechts vijf miljoen naar Amsterdam gehaald. Dat is een prestatie van formaat. En nu staat hij op het punt om hem binnen een jaar voor naar verluid het achtvoudige weer te verkopen. En dat is ook geen kinderachtig resultaat. Je zou denken dat iedereen die Ajax een warm hart toedraagt bereid is om voor iemand die met zijn koopmanschap al bijna 150 miljoen voor de club verdiend heeft, een donatie te doen om een standbeeld op te richten. Niets is echter minder waar. In plaats daarvan krijgt hij bij voortduring de fiolen van toorn over zich heen en zijn er mensen die roepen dat hij "uit zijn lijden moet worden verlost" of "snel de laan uit gestuurd moet worden". Dat grenst natuurlijk aan totale krankzinnigheid omdat dat op hetzelfde neerkomt als het slachten van de kip met de gouden eieren. Het is nog belachelijker omdat dergelijke uitspraken worden ingegeven door de illusie dat zijn opvolger wel bereid zal blijken om de geldkraan wijd open te zetten, maar dat behoort alleen in een virtuele wereld tot de mogelijkheden. De eventuele opvolger van Overmars zal met dezelfde beperkingen te maken krijgen waarbinnen Overmars moet manouvreren en zal aan dezelfde leiband van de Rvc, de begroting en het beleidsplan komen te liggen als Overmars doet. Sterker nog, Overmars heeft met zijn weergaloze aan- en verkoopresultaten een streepje voor bij de Rvc, terwijl een nieuwe man of vrouw dat vertrouwen eerst nog maar eens moet zien te winnen.

Veel successupporters verkeren kennelijk zo vaak in de virtuele wereld dat de grenzen met de echte wereld zijn vervaagd. Met als gevolg een chronisch gebrek aan realiteitsbesef. Zelfs de beste koopman ter wereld kan niet uit steen goud maken, terwijl dat is wat menig Ajaxaanhanger van Marc Overmars feitelijk verwacht of vaak zelfs eist. Want daar komt het natuurlijk op neer als je van een TD verwacht dat hij met een beschikbaar salaris van ongeveer 6 ton netto topspelers naar een minicompetitie als die van NL haalt en dat ook nog eens in een tijdsbestek van een paar weken. Hoe moeilijk dat blijkt eens temeer uit het bericht in de T. dat Ajax maanden is bezig is geweest om Richarlison te contracteren en dat het Marcel Brands zelfs meer dan een half jaar heeft gekost om Lozano naar NL te halen. Dat geeft aan hoe bizar de kritiek aan het adres van Overmars is dat Ajax de selectie nog niet op orde heeft. Kennelijk is het in de virtuele wereld mogelijk om in de transfermarkt op te gaan, een linksback en buitenspeler naar gading in je winkelwagentje te gooien en bij de kassa af te rekenen. In de echte wereld werkt dat natuurlijk niet zo en moet je keihard werken en weken soms zelfs maanden onderhandelen om een speler met meerwaarde zover te krijgen om zijn handtekening onder zijn contract te zetten. En de concurrentie is zo moordend dat de mogelijkheid ook nog eens aanwezig is dat de overgang in extremis afketst en al de tijd en energie die in de onderhandelingen zijn gestoken voor niets blijken te zijn geweest.

Er zijn mensen die van Overmars verwachten dat hij 25 miljoen voor een speler op tafel legt en hem een salaris van 2,5 miljoen netto biedt. Dat zoiets ooit daadwerkelijk gaat gebeuren of Overmars nu de onderhandelaar is of een ander, is natuurlijk niets meer dan een illusie. Niet alleen is dat volstrekt onmogelijk bij een kwetsbare begroting als die van Ajax, ook brengt dat onverantwoorde risico s met zich mee die ook nog een volstrekt overbodig zijn zoals het op handen zijn vertrek van Sanchez eens temeer aantoont. Het lot van een club als Ajax is dat spelers van dat kaliber onmiddellijk door 1 van de kapitaalkrachtige clubs worden weg gekocht op het moment dat ze zich onderscheiden. En waarom zou je een zwaar risicovolle verplichting aangaan voor een speler waar je maar 1 of 2 jaar van kunt profiteren? De vraag stellen is hem beantwoorden. Dat kun je met veel minder risico beter een overbodige speler van een van de topclubs voor 1 of 2 jaar huren. Nu heeft Sanchez Ajax slechts 5 miljoen gekost en gaat hij met mogelijk 35 miljoen winst verkocht worden. Een beheersbaar risico en een verbluffend rendement. Koop je een speler voor 25 miljoen, is dat bij een begroting van 80 miljoen een onverantwoord risico en zal het rendement bij verkoop aanzienlijk minder zijn. Dat risico zou eventueel nog te verantwoorden zijn als je zeker zou weten dat hij 3 of 4 jaar zou blijven, maar nu blijkt dat zelfs een nog 4 jaar doorlopend contract daarvoor geen enkele garantie biedt, wordt het ineens een heel ander verhaal.

Conclusie is dat het geen enkele zin heeft om topspelers naar de Arena te halen omdat zoiets onverantwoorde financiele risico s met zich meebrengt, terwijl de kans aanzienlijk is dat de speler binnen de kortste keren weer is vertrokken op het moment dat hij zich gaat onderscheiden. Ajax wil best de beurs trekken, maar alleen als de prijs kwaliteit verhouding in orde is en zo een instelling zou je als Ajacied juist moeten huldigen ipv bekritiseren. De transfers van Lozano naar PSV en Richarlison naar Ajax hebben eens temeer aangetoond hoe ontzettend moeilijk en ingewikkeld het is om spelers van dat kaliber naar een minicompetitie als die van NL te halen en tegen het salaris dat een Nederlandse club te bieden heeft. Helemaal als het om een Zuidamerikaanse speler gaat, wiens transferrechten vaak in handen zijn van meerdere partijen. Feitelijk willen Overmars en de gemiddelde Ajaxsupporter hetzelfde: kwaliteitsvolle spelers aan de Ajaxselectie toevoegen. Er zijn meer dan voldoende voorbeelden die aantonen hoe moeilijk het is om dat überhaupt te realiseren en dan verlangen veel mensen ook nog dat dit eventjes snel in een achternamiddag wordt geregeld. Volstrekt onredelijk en onrealistisch, mensen die zo redeneren vragen er als het ware zelf om om teleurgesteld te worden en gefrustreerd te geraken. En dat gebeurt dan ook meestal met als gevolg reactie zoals die vaak op sites als VZ zijn terug te vinden en van nul en generlei waarde zijn omdat zelfs de geringste vorm van realisme en redelijkheid er in ontbreken. Marc Overmars is de beste aankoop van Ajax van de afgelopen decennia en iedereen die net als ik met zijn verstand denkt en de omstandigheden waaronder hij moet functioneren en de beperkte middelen die hij tot zijn beschikking heeft, meeweegt in zijn eindoordeel zal beamen dat Ajax met hem de kip met de gouden eieren tot haar beschikking heeft. Neymar naar PSG halen als je daarvoor meer dan een half miljard tot je beschikking hebt, lukt mij misschien ook nog wel, een speler van het kaliber Sanchez naar onze slecht gewaarde competitie met haar vele kunstgrasvelden te halen, en dat slechts met een uitgavenpost van 5 miljoen Euro is wat dat betreft een veel grotere prestatie. Die waardering en geen verguizing verdient, ook al blijft het dienstverband waarschijnlijk helaas tot slechts 1 jaar beperkt. Daarom is Overmars voor mij de beste TD ter wereld en een held.

Het lig er toch aan wat een gek betaald voor Davinson Sánchez als er een club kom voor 100 mil. zal hij wel waard zijn.

Op de stelling of Sanches meer of minder waard is daar kan ik geen antwoord op geven omdat de transfermarkt totaal doorgeschoten is naar een financiële idioterie. Maar 60 of 70 miljoen vragen voor Sanchez klinkt leuk voor de bune maar als Ajax die 50 miljoen weet te pakken dan mogen ze wat mij betreft ook gaan feestvieren. Het is gewoon verdomd veel geld voor een (super)talend maar die ook nog heel veel moet bijleren en is er daarom nog lang niet. Het is klote voor de supporter want die zijn weer de grote verliezers maar deze keer kan ik wel meegaan met Ajax dat financieel/sportief gezien in een verdomd moeilijk pakket zat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren