Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Dijk bevestigt transferverzoek en haalt uit naar Southampton

Laatste update:

Virgil van Dijk heeft een officieel transferverzoek ingediend bij Southampton. Dat laat de verdediger maandagavond weten in een statement. Van Dijk aast op een transfer naar Liverpool en traint al weken afgezonderd van de selectie. Trainer Mauricio Pellegrino hoopte dat de Oranje-international zich zou neerleggen bij een langer verblijf in het St Mary's, maar dat doet hij niet.

"Het voelt voor mij alsof ik geen andere keus heb, nadat ik te horen kreeg dat de club mij disciplinaire sancties of een boete van twee weeksalarissen wil opleggen", vertelt Van Dijk in het statement. "Ik ga in beroep tegen deze onrechtvaardige sancties en het onvermogen van Southampton om het disciplinaire protocol te volgen." De mandekker zegt de afgelopen zes maanden meerdere gesprekken gevoerd te hebben met het bestuur van de club, voormalig trainer Claude Puel en de huidige manager Pellegrino. In al die gesprekken maakte Van Dijk zijn vertrekwens kenbaar.

"Ik ben enorm ambitieus en wil zoveel mogelijk bereiken. In de korte carrière die een voetballer heeft, wil ik mijn potentieel waarmaken", laat de ex-speler van onder meer FC Groningen weten. Van Dijk wil weer Europees voetbal spelen en meedoen om de grote prijzen, voegt hij toe. Daarom vraagt hij Southampton om de interesse van topclubs in overweging te nemen, 'als die er nog is'. "Ik ben gefrustreerd doordat de club het standpunt inneemt dat ik niet te koop ben. Ik ben teleurgesteld over het feit dat meerdere geïnteresseerde topclubs zijn afgewimpeld toen ze navraag deden."

Van Dijk stond een groot gedeelte van de tweede seizoenshelft aan de kant met een enkelblessure. In die periode heeft hij nagedacht over zijn situatie. "Het besef drong door hoe belangrijk het is om grote kansen aan te grijpen als ze voorbijkomen. In privégesprekken heb ik mijn gevoelens kenbaar gemaakt aan de club. Helaas kwam de inhoud daarvan vaak terecht in de media. Ik wil ook duidelijk maken dat ik nog nooit heb geweigerd om te trainen. Wel is me gevraagd naar mijn mening en ik heb eerlijk toegegeven dat ik vanwege de genoemde redenen niet het juiste gevoel heb."

Na dat gesprek legde Pellegrino uit dat hij alleen spelers wil hebben die zich honderd procent toegewijd voelen aan de club, zo vertelt Van Dijk. "Hij liet me dus weten dat ik afgezonderd van de ploeg moest trainen. Ik ben een trotse professional en daarom voel ik me beledigd door het verhaal dat ik heb geweigerd om te trainen. Ik vind het belangrijk om te vertellen hoe het echt zat. Ik hoopte om de goede relatie met de club en de fans te behouden, maar die relatie is helaas ernstig beschadigd door wat er is gebeurd."

Tot slot zegt Van Dijk dat hij de club dankbaar is voor de kans om in de Premier League te spelen. "Maar het moment is gekomen om verder te kijken. Hopelijk kan ik met de club een oplossing vinden die voor alle partijen het best is." De 26-jarige Van Dijk werd vorige maand uit de selectie gezet en mocht ook niet mee op trainingskamp naar Frankrijk. Hij wordt behalve door Liverpool ook begeerd door Chelsea, dat naar verluidt 55 miljoen euro plus bonussen voor hem overheeft. Zijn contract loopt nog vijf jaar door.

Zie je Virgil van Dijk deze maand nog vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Protocol volgen? Haha jaar laten banken!!

7 augustus 2017 om 18:25

Inderdaad. Nu is hij het slachtoffer, terwijl hij vooraan stond om eem beter contract te tekenen. Ik snap dat het vervelend voor hem is, maar stel je toch gewoon professioneel op en niet als een kleuter.

7 augustus 2017 om 18:40

Vooraan stond voor een nieuw contract? En hoe weet jij dat precies. Voor zover ik het vaak zie, zijn het de middenmoot-clubs die bij potentiële wereldtoppers koste wat het kost een langdurig contract eruit willen slepen. Van Dijk wordt daardoor een stuk prijziger voor de topclubs.

7 augustus 2017 om 18:41

Haha alles uit het korte voetballer n halen
Moet je zeker een contract tekenen voor vijf jaar bij een subtopper in Engeland
Maar ja hij zal wel gaan contaracten stellen tegenwoordig niets meer voor ja

7 augustus 2017 om 18:41

Gewoon een slachtoffer, want een beter contract betekent ook een betere transfersom voor Southampton, maar dat schijnt alles en iedereen te vergeten en zien we ineens voetbalcontracten als iets wat spelers uit moeten dienen omdat de media dat ons wil laten geloven. Verdere details zijn al genoeg keer uitgelegd, maar vragen kan altijd.

Zo te lezen door de meeste reacties lukt het de media ook nog aardig

7 augustus 2017 om 19:00

Ja, de club krijgt een betere transfersom, maar volgens mij is hij zelf toch echt wel meer gaan verdienen bij het nieuwe contract, waarom zou hij het anders tekenen?

7 augustus 2017 om 19:13

En je denkt dat Southampton volgend jaar de hoofdprijs niet meer kan vragen? Ik denk dat ze dan zelfs nog meer kunnen vragen.

7 augustus 2017 om 19:24

@stravven

True en dan kan hij misschien wel naar clubs als Barca, maar van dijk is 26, geinteresseerd in het project van Klopp en wil graag naar Liverpool. Ik denk dat hij de druk voelt om nog dingen te bereiken en nu weer een mooie stap kan maken in zijn carriere.

Tot nu toe heeft hij elke keer gelijk gekregen met zijn stappen naar een andere club, dus ik denk dat hij nu voor zichzelf ook al gekozen heeft.

@meijer hieronder

lees nou eerst eens even hoe die contracten werken en hoe ze constant afgekocht worden (tegenwoordig zelfs door spelers zelf met geld van een sheik )

7 augustus 2017 om 19:31

Hij tekent toch zelf?!

7 augustus 2017 om 19:53

Volgens mij werk een contract heel makkelijk: een speler en een club komen een dienstverband van bepaalde tijd overeen: arbeidsvoorwaard waaronder salaris staan daar in. Beide partijen zullen zich hier aan moeten houden en hebben ook het recht om de ander er aan te houden.

Als Southampton hem hier aan zijn contract houdt staan zij volledig in hun recht. Net zoals Van Dijk in zijn recht staat om zijn mooie salaris op te eisen. Van Dijk is een grote jongen en heeft dit met zijn volle verstand getekend. Niet piepen maar gewoon je best soen voor de club die jou miljoenen geeft.

7 augustus 2017 om 20:32

Klinkt leuk wat je zegt, alleen heeft van Dijk vergeten om er wat afspraken in te zetten over wanneer hij weg. Deze hele situatie duidt er niet op dat de contractverlenging er alleen was voor een hoger salaris en een hogere transfersom. Southampton heeft nu gewoon gelijk, had van Dijk maar een clausule in zijn contract op moeten laten nemen.

7 augustus 2017 om 22:56

@Kohaku, zo'n clausule is nutteloos! Puur omdat Southampton nooit akkoord zal gaan met een clausule. Als ze akkoord gaan, dan is het vaak een clausule van rond de 150 miljoen. Dat noem ik dus een nutteloze clausule, omdat niemand 150 miljoen zal betalen. Daarnaast werkt zo'n clausule ook in het nadeel. Clubs zullen dan strikt wijzen naar de clausule, waardoor de speler geen poot heeft om op te staan. Dit zie je bij alle clubs in Europa! Dus vrij makkelijk om nu te zeggen dat Van Dijk maar een clausule in z'n contract had moeten zetten.

8 augustus 2017 om 00:42

@marrecec

Helemaal gelijk over het contract alleen vergeet jij het feit dat je contracten kunt afkopen voor een transfersom, zoals het ongeveer al sinds het begin van betaald voetbal.

8 augustus 2017 om 08:52

Klopt, dat kan. Maar zolang er geen transferclausule of iets dergelijks is in opgenomen hebben zowel club als speler het recht elk transferbedrag te weigeren.

7 augustus 2017 om 23:42

Ja dat is slim, zestig miljoen aan transferwaarde door het toilet spoelen plus elk talent duidelijk maken dat als je Southampton kiest als tussenstap, je alleen een kort lopend contract moet tekenen want als er een top clbus komt, dan mag je niet weg.

Nee dit is gewoon dom van Southampton, ze weten drommels goed dat speler niet bij hun tekenen als eindstation maar als tussenstap. Ga je spelers dan toch vasthouden tegen hun wil, ondanks dat je vele tientallen miljoenen euros geboden krijgt van de top, dan betaal je later de prijs want anderen zullen in de toekomst niet meer voor Southampton willen tekenen.

8 augustus 2017 om 07:36

Waarom een jaar laten banken? Hij heeft nooit geweigerd om te trainen of te spelen. Het was onzin om hem uit de selectie te zetten. Het js gewoon een vies spelletje van Southampton.

Is natuurlijk duidelijk aan een nieuwe uitdaging toe. Hij wil natuurlijk ook volgend jaar CL spelen. Het is niet netjes maar begrijpelijk.

7 augustus 2017 om 19:28

@ajacieder

Hij heeft het tijdig aangegeven zodat men er rekening mee kon houden (of men had gewoon toen moeten zeggen nee, gaat niet gebeuren) daarbij was er interesse van meerdere partijen wat gunstig is/was voor de prijs.

Ik denk dat Southampton hier zijn kaarten overspeelt, van Dijk heeft zich lang redelijk opgesteld blijkt nu wel. Nu wil de club hem niet verkopen en de trainer wil hem niet bij de selectie.

7 augustus 2017 om 21:22

Tsja, lastig hoor. Hij heeft zelf een contract getekend met zijn gezonde verstand. Maar omdat het een Nederlander is, en naar Liverpool kan vinden we allemaal dat het logisch is. Maar als Suarez bijvoorbeeld dit trucje zou flikken, vinden we het de grootste clown.

Dat Van Dijk zo uithaalt vind ik erg onprofessioneel. Dan had hij eerder ook zijn contract niet moeten verlengen/verhogen. Gewoon meetrainen, keihard je best doen en je kansen komen heus nog wel een keer.

7 augustus 2017 om 23:44

Southampton weet dat ze geen top clubs zijn. Ze snappen drommels goed dat een speler weg wil zodra die de kans krijgt om bij een top club te tekenen. Ga je spelers dan blokkeren, ondanks dat er goed geboden wordt, dan zal het in de toekomst lastiger worden speler aan te trekken.

8 augustus 2017 om 02:51

@4ever4ajax

In de voetballerij dienen maar weinig spelers hun contract uit, waarom? Mede omdat daar een groot deel van de inkomsten voor clubs vandaan komen. Kortom dat vind ik niet echt een sterk argument.

Van Dijk haalt nu uit, dat klopt maar wel nadat hij eerst gestraft wordt en niet meer bij de selectie mag. Ze willen hem niet verkopen maar hij mag ook niet bij het eerste aansluiten, dat is toch raar?

Dat het een Nederlander is maakt dan ook niets uit. Als iemand 6 maanden terug (!) al aangeeft wat hij graag zou willen en je daarbij blijkbaar zelf als club zijnde geen duidelijkheid kan geven dan ben je als club gewoon dom bezig. Dit gezegd te hebben, ze hebben hem gekocht voor 14 miljoen Euro en ze zullen hem voor minsten 60 miljoen Euro verkopen.

Suarez snap ik niet, misschien dat je hem bedoeld toen der tijd van Groningen? Vind ik niet vergelijkbaar want, Groningen wou wel verkopen mits de prijs betaald werd. Ajax ging expres onderbieden waarna Suarez een arbitragezaak begon en verloor. Daarna heeft Ajax als nog het gewenste bedrag overgemaakt.

Vreemde gang van zaken, ik vraag me af of we ooit te weten gaan komen hoe de vork echt in de steel steekt.

Enige oplossing dit, vind het spijtig dat het zo moet. Maar wel begrijpelijk. Hij kan zich sportief en financieel flink verbeteren bij Liverpool!

7 augustus 2017 om 18:19

Het is geen flink hoor. Van Dijk verdient nu 2,7 miljoen euro per seizoen exclusief bonussen! Ga maar ff googlen.

Southampton betaalde veel voor hem en van Dijk was half jaar geblesseerd geweest... niet echt loyaal van van Dijk.

7 augustus 2017 om 18:22

Bij Liverpool gaat ie 10 miljoen euro per jaar verdienen, dat is een verdriedubbeling van z'n salaris.
Hoezo "het is geen flink hoor" ????

7 augustus 2017 om 18:26

10 miljoen euro? Bron? Ik las ergens bijna 8 miljoen euro.

7 augustus 2017 om 18:30

Uit welke hoge hoed tover jij dan 10 mln dan? Volgens mij is er geen enkele speler die dat nu verdient bij Liverpool, zelfs Coutinho niet!

7 augustus 2017 om 18:33

@peter vermeulen, je kan niet zomaar zeggen dat het niet loyaal is. Voor hetzelde geld is er bij zijn contract verlenging toegezgd dat hij bij een goede aanbieding kon vertrekken en is het verbeterde contract destijds voorgelegd door southhampton om zich financieel in te dekken (middels hogere transfersom) mocht die aanbieding daadwerkelijk komen. Die bedragen die genoemd worden voor van dijk is minimaal het dubbele van wat hij waard is. Lijkt me best een goede deal. Maar ja we waren er niet bij he..

7 augustus 2017 om 18:37

Het is 9 miljoen euro excl. bonussen... heb ik een paar dagen geleden uitgezocht, maar ik wil het nog wel eens gaan doen hoor....

7 augustus 2017 om 18:38

Er is dan ook geen speler die voor dit bedrag ooit is aangetrokken door Liverpool. De duurste ooit was Benteke en die zit er nog 20 miljoen onder, net als Salah en Mane. Ik weet niet wat hij krijgt, maar ik denk dat hij direct bij de topverdieners hoort. Zeker als Southampton inderdaad tot verkoop overgaat en Man utd en Man City zich melden.

7 augustus 2017 om 18:45

Google maar eens op mirror salary van dijk
of liverpool receive virgil van dijk 10530922
Komt er op neer dat zowel Arsenal als Liverpool willen 200.000 pond per week salaris per week gaan betalen. (sommige andere bronnen spreken van 180.000 pond per week.
Als je dit maal 52 doet kom je uit op ruim 10 miljoen pond.
De koers van het pond tegen de euro is 1,10.
Dus je hebt gelijk, 10 miljoen euro klopt niet, het moet 11 miljoen euro zijn!

7 augustus 2017 om 18:57

http://sillyseason.com/salary/southampton-fc-players-salaries-79200/.

Daar staat dat hij 3 miljoen pond per seizoen verdient. En heb ergens gelezen dat het om exclusief bonussen gaat...

7 augustus 2017 om 18:58

Ik waardeer de moeite die je er in steekt, maar de Daily Mirror is niet bepaald de meest betrouwbare krant. Neemt niet weg dat het zeer aannemelijk is dat Van Dijk een veelvoud van zijn huidige salaris kan verdienen bij een topclub.

7 augustus 2017 om 19:01

Nou 3x zijn houdoe salaris dus. Dat is vrij flink. En Soton heeft 14 miljoen betaald en kan nu 60-65 krijgen. Dus gaan er des niet op achteruit qua kosten enzo.

7 augustus 2017 om 19:34

@petervermeuien

Hij zal ongeveer 2 a 3 keer zoveel verdienen, in de top van de premier league spelen en tevens Europees actief zijn.

Southampton heeft hem voor circa 15 miljoen Euro verkocht en er werden al bedragen genoemd van 60 a 70 miljoen Euro. Kortom ze verdienen minstens 4x zoveel terug als dat ze voor hem betaald hebben.

Van Dijk heeft al een half jaar terug aangegeven wat zijn plannen zijn. Southampton had toen duidelijk kunnen zijn of ze hadden die tijd kunnen gebruik om hierop te anticiperen. In plaats daarvan gaan ze hem straffen en wil de coach hem niet meer bij de selectie.

7 augustus 2017 om 21:26

@eazy-e: Nee, ze houden hem aan het contract die hij zelf heeft getekend. Ze straffen hem alleen omdat hij zich niet aan zijn contractuele verplichtingen houdt! Ik vind het nogal onprofessioneel wat hij doet (en hij is helaas door de jaren niet de enige). Als er geen transferclausule in zijn contract staat, bepaald Southampton wat ze doen. Dan had hij het contract maar niet moeten tekenen.

7 augustus 2017 om 23:48

Dat is welk heel cru gesteld want wanneer een speler een contract tekent en dat gewoon uit wil dienen zonder te verlengen, dan gaan de clubs zeuren. of bijtekenen of verkopen, en als je dat niet wil, zit je voor straf een jaar op de tribune. Want dat maken we ook elk jaar overal mee.

Dus de stelling een contract is een cointract, vind ik wel heel cru. Andersom denken clubs er ook niet zo over als je speler zijn contract gewoon uit wil dienen.

Als een club een buitensporige compensatie geboden krijgt voor een speler, dan moet een club ook niet zeuren. En zestig miljoen euro voor een verdediger vind ik behoorlijk buitensporig.

8 augustus 2017 om 03:04

@4ever4ajax

Welke (jonge) speler dient zijn contract volledig uit? Welke club laat een contract aflopen van een (jonge) speler? Dat zijn er praktisch geen want het verdienmodel binnen de voetbalwereld is daar namelijk (deels) op gebaseerd. Southampton koopt hem voor 14 miljoen Euro en gaat hem voor zo'n slordige 60 miljoen Euro verkopen.

Wat als van Dijk nog maar een één jarig contract had? Southampton had hem dan erg graag willen verkopen. Wat als van Dijk dat niet zou willen i.v.m. tekengeld of het salaris wat hij zal gaan missen? De club zou hem dan benadelen het zij bij de beloften stallen of minimaal gebruik van maken om zo een speler voor de toekomst te kunnen gebruiken.

Als je na 6 maanden pas in juli aangeeft dat een verkoop niet zal gebeuren dan doe je als club gewoon iets fout. Had het dan gelijk gezegd dan was er gelijk duidelijkheid voor beide partijen. Nu is het straks half augustus wordt hij als nog verkocht en kan Southampton voor de hoofdprijs een vervanger halen vlak voor de deadline. Wordt hij niet verkocht dan zal hij ontevreden zijn wat invloed zal hebben op zijn spel en dus marktwaarde. Daarnaast moet de trainer dan hem weer in genade aannemen. Kortom door slechte communicatie ken je nu enkel verliezers.

Had ie misschien een ander contract moeten tekenen.... Zodra er genoeg geld op tafel komt zal southampton hem vast wel laten gaan...

7 augustus 2017 om 18:22

Met het tekenen van een lang contract gun je het de club om er een groot bedrag uit te slepen. Beetje triest als ze dan zo moeilijk gaan doen en je die stap niet gunnen.

7 augustus 2017 om 18:42

Inderdaad misschien heeft hij bij zijn contract wel agg Southampton als een tussenstap te zien voor 1 of 2 jaar maar tekent 4 zodat hij na 2 jaar mooi afgekocht kan worden. Kun je nu wel zeggen ja we houden hem aan zijn contract maar dat is gewoon sneu. Als hij al een half jaar aangeeft een stap te willen maken dan is dat jammer maar je vangt een top bedrag. Maar goed hoort ook bij de tactiek van onderhandelen van Southampton en nu van dijk dus zegt dat hij al maanden zegt weg te wille is de positie van Southampton weer minder. Het is alleen niet netjes als Southampton geïnteresseerde gelijk de deur wijzen als ze dit wisten.

7 augustus 2017 om 20:36

Maar dan wordt er wel specifiek afgesproken dat de cotractverlenging voor een hogere transfersom is en dat is hier blijkbaar niet aan de hand. Anders zouden er geen problemen geweest zijn.

7 augustus 2017 om 23:50

Southampton wil kennelijk ook naar de top toe en wil daarom niet zijn beste spelers verkopen. Het is duidelijk dat van Dijk Southamton als een tussenstap zag en dacht dat hij bij een goed bod altijd wel kon vertrekken, zoals we zo vaak spelers van Southamton in het verleden naar top clubs zagen vertrekken.

Kennelijk is er in de visie van Southamton iets veranderd want nu mag hij niet weg, ondanks torenhoge biedingen.

Was te verwachten dat Virgil het op deze manier ging spelen, niet netjes maar wel begrijpelijk. Hij is in de bloei van zijn leven en Southampton moet hem ook gewoon deze stap gunnen.

Snap niet dat Van Dijk zich in deze positie manoeuvreert voor een transfer. Als je gewoon mee blijft doen en laat zien dat je, ondanks verregaande interesse, professioneel blijft, is Southampton ook veel eerder geneigd om mee te bewegen.

7 augustus 2017 om 18:22

Hij werd eruit gezet omdat hij wou vertrekken. De coach zei toch dat hij alleen iemand laat mee trainen als hij volledig op southamlton focused.

7 augustus 2017 om 18:26

Ik betwijfel het, ze hebben hem al uit de selectie gezet hé. Dan dwing je de speler als het ware dit te doen. Southampton is altijd de club geweest die spelers opleidde en met veel winst doorverkoopt, ze kunnen een heel mooi bedrag vangen, terwijl het sportief afgelopen jaar drama was. Van Dijk geef een signaal af met dit gedrag, maar Southampton doet dat net zo goed. Want als ze een vervanger gaan halen, welke talentvolle verdediger waagt de stap? Ik denk namelijk dat vrijwel elke speler die naar Southampton gaat het als een mooie tussenstap ziet, of mooie eerste stap in het buitenland. Heel erg moeilijk doen bij deze speler straalt ook slecht af op de club en maakt het een minder interessante vervolgstap. Terwijl hem zonder te veel gezeik nu voor 65 miljoen verkopen juist weer geweldige reclame is voor de club. Binnen twee jaar vier keer in waarde gestegen, dat is een club waar je je wilt ontwikkelen.

7 augustus 2017 om 18:47

Nee hoor want Southampton laat je dan gewoon nog 1 jaar langer bij de club spelen zoals ze deden met Schneiderlin en Wanyama.

Walgelijk om zo binnen twee jaar weer weg te willen gaan. Ik had hem niet laten gaan.

7 augustus 2017 om 21:31

Walgelijk, ja. Een speler die zich heeft ontwikkeld en daardoor voor 4x het aankoopbedrag weg kan naar een club van een hoger niveau, hetgeen elke voetballer naar streeft.

7 augustus 2017 om 23:52

Ja en als een speler zijn contract gewoon uit wil dienen, vind jij de speler weer walgelijk omdat hij de club geen transfersom gunt.

Gewoon een wijze les voor de spelers, neem altijd een transferclausule op in je contract, anders ben je aan de goden overgeleverd als je droom club komt die zelfs bereid is tientallen miljoenen te betalen.

Ik geef hem groot gelijk, hij is Southampton ontgroeid en hij kan echt een enorme stap vooruit maken. De club neemt zijn maatregelen door hem eruit te knikkeren, dan moet je als speler ook voor jezelf kiezen. Uiteindelijk is het beleid van Southampton sterk gericht op het doorverkopen van spelers aan de Engelse top, kijk maar wie daar allemaal vandaan zijn gekomen. Ze gaan een astronomisch bedrag voor hem vangen, terwijl hij nu niet eens meer meetraint. En Southampton zal zelf nooit de stap maken naar de top, ook niet als Van Dijk zijn hele leven daar blijft. Het lot van een kleinere club, wij weten er alles van in Nederland, want zoals Liverpool boven Southampton staat in de pikorde, zo kan Southampton weer in Nederland winkelen.

7 augustus 2017 om 18:22

Maar kun je Southampton ongelijk geven dat ze hun beste speler willen houden, en dat ze spelers die de regels overtreden bestraffen? Ik niet.

7 augustus 2017 om 18:31

Je trekt als club toch altijd aan het kortste eind in dit soort kwesties. Als een speler weg wilt kan je weinig. Dat weten we in Nederland ook natuurlijk. En Southampton heeft dit altijd als beleid gehad, Scheniederlin, Clyne, Mane, Shaw, Lallana, Chambers, Lovren, Oxlade-Chamberlain etc. etc. En geen van die spelers leverde zoveel op als Van Dijk nu kan doen. De club staat misschien op papier wel in zijn recht, maar je hebt uiteindelijk een samenwerking. Als een van de twee daar niet mee door wil dan moet je eruit zien te komen. Zo is het als de club je wilt lozen en zo moet een club uiteindelijk ook meedenken met een ambitieuze speler die het niveau ontgroeid is.

7 augustus 2017 om 18:36

Dan nog staat Soton hier in zijn recht. Als ik Soton was zou ik gewoon zeggen dat hij mag vertrekken, maar wel onder de voorwaarden van Soton, en dan gewoon een gigantisch transferbedrag vragen.

En hij heeft niet te klagen, toen hij een half jaar geblesseerd was is Soton toch ook gewoon doorgegaan met hem betalen? Dat is loyaliteit van de club naar de speler, nu mag hij de andere kant laten zien.

7 augustus 2017 om 18:42

Uiteraard, met het contract staan ze in hun recht. Maar je moet hier pragmatisch mee omgaan denk ik, niet te principieel vasthouden omdat Romeu of Bertrand straks ook weg willen.

7 augustus 2017 om 21:21

Soton staat zeker in zijn recht om hem aan zijn contract te houden en het is zeker begrijpelijk dat ze hun beste speler willen houden maar om dan diezelfde beste speler te bestraffen en de voorbereiding laten missen vind ik dan weer volkomen onlogisch. Als de club vanaf het begin had gezegd dat hij niet te koop was en volgend seizoen mocht vertrekken zoals ze bij Wanyama en Lallana deden volgens mij, is er helemaal niks aan de hand. Nu loopt je beste speler ongemotiveerd rond en traint niet eens mee met de rest van je spelers wat ook zijn weerslag heeft op het niveau van de trainingen. Aan de andere kant heeft van Dijk aangegeven graag naar Liverpool te willen en kun je het hem niet kwalijk nemen dat hij een stap wil maken met een sportieve en financiele vooruitgang en kans op spelen in het grootste clubvoetbaltoernooi van de wereld. Als Southampton aangeeft hem niet aan LFC te willen verkopen en zelfs liever aan Chelsea dan ben je gewoon hypocriet in mijn ogen als je aangeeft dat hij niet weg mag. Ik snap de punten van beide kanten maar ik vind dat Southampton deze zaak niet netjes aan heeft gepakt en van Dijk dwingt tot acties die tegen zijn professionele houding ingaan.

8 augustus 2017 om 03:13

@stravven

De gesprekken zijn 6 maanden terug al gestart men wist dat hij graag wou vertrekken voor een stap hoger. Pas in juli hebben ze gezegd dat ze hem niet willen verkopen mede vanwege de aanpak van Liverpool.

Leuk dat ze hem nu bestraffen en niet meer mee laten trainen maar wie wint daarmee wat?

Ze hadden gewoon Liverpool en Chelsea tegen elkaar op moeten laten bieden. Je zou dan minstens 60 miljoen hebben ontvangen terwijl je zelf 14 betaald hebt. Ze hadden dan ook veel eerder een vervanger (meedraaien voorbereiding) kunnen halen tegen een betere prijs (binnen 3 week is de deadline).

Hoe graag ik hem ook naar Liverpool zie vertrekken, ik weet niet of disciplinaire sancties of de boete ongegrond zouden zijn. Hij wil niet meer uitkomen voor de club en traint (op eigen initiatief?) apart... tja dat gaat lijkt mij in tegen zijn beloofde arbeidsprestatie zoals dat in zijn onlangs nog getekende contract staat.

7 augustus 2017 om 23:54

Dat is allemaal nog onduidelijk, eerder werd gemeldt dat hij uit de selectie gezet was door de trainer omdat hij weg wilde en daarom niet met zijn hoofd bij Southampton zou zijn. Als een werlgever niet tevreden is over een werknemer, dan dient de werlgever dat schriftelijk aan de werknemer mee te delen. Nu is het allemaal vrij schimmig, zelf zegt Virgil dat Southamton zich niet aan de regels houdt.

8 augustus 2017 om 03:17

@lilywhitenl

De trainer wil enkel spelers die volledig zijn gefocust op Southampton, zijn redenatie is dat van Dijk met het transferverzoek dat niet meer is en motivatie mist.

Kortom hij moet blijven maar mag niet meedoen.

Nu zit Soton met een dilemma: Of hem verkopen, maar dan geef je toe aan je speler, en dan doet een volgende speler hetzelfde, of je houdt hem bij je club en vernietigt in principe een deel van je kapitaal. Aan de andere kant kun je hem na dit seizoen ook nog verkopen, en het is dan in zijn eigen belang dat hij gaat presteren.

7 augustus 2017 om 18:42

Hem aan zijn contract houden, kan spelers die Southampton in de toekomst wil halen of huidige spelers waarmee ze willen verlengen huiverig maken om een langdurig contract te tekenen, omdat als een kans zich aandient een stap omhoog te doen de club moeilijk gaat doen. Als een speler echt weg wil en een stap omhoog kan, zal dat bijna altijd gebeuren. Zelfde geldt voor Liverpool als Coutinho 100% naar Barcelona wil, maar gelukkig lijkt dat niet het geval (en zijn het vooral geruchten van de roddelpers).

7 augustus 2017 om 21:34

Ik hoor in deze woorden een 26-jarige speler die de stap kan zetten naar de top. Boehoe, wat eng zeg. Dit is een transfer die hij heeft verdiend met zijn ontwikkeling en prestaties. Niet eentje die louter voortkomt uit geldlust.

7 augustus 2017 om 23:58

Overdrijven is ook een vak zeg, over lijken gaat nog wel. Zo duidelijk is dit allemaal niet, de trainer zei in een interview dat hij Viurgil er niet bij wilde hebben omdat Virgil er met zijn hoofd niet bij zou zijn.

Het is duidelijk dat Virgil weg wil en dat is zijn goed recht. Southamton heeft in dat geval recht op een vergoeding wegens contractbreuk. als die vegoeding meer dan vijftig miljoen euro bedraagt, dan heeft Sotuhamton werkelijk niets om over te klagen.

Maar goed, als alle partijen hun hakken in het zand zetten, dan zal het er wel op uit draaien dat deze zaak voor de rechtbank berslist zal moeten worden. Dan heb je aan de ene kant een werknemer die het recht heeft ontslag te nemen versus de werkgever die schadeloos gesteld wil worden omdat de werknemer zijn verplichtingen niet na komt.

Waar twee kijven, hebben twee schuld.

Van Dijk werd door Southampton gehaald voor ongeveer 15 miljoen euro en kan nu voor 65 miljoen worden verkocht. De club kan 50 miljoen euro winst pakken op Van Dijk, waarom dan zo moeilijk doen ? Van Dijk verdient bij Southampton 3 miljoen euro per jaar en kan bij Liverpool het driedubbele, namelijk 10 miljoen euro per jaar verdienen, laat hem dan toch gaan, Southampton !

Maar Virgil, je hebt net een jaar geleden in 2016 nog een contract getekend tot 2022! En nu een jaar later wil je meteen al weer weg ? Waar slaat dit op ??? Je laat de club als aanvoerder in de steek. Bovendien denkt Southampton volgend jaar misschien wel 100 miljoen voor je te kunnen vangen! Dus je gaat maar gewoon voorlopig je contract volgen, we willen jou voorlopig nog bij het team houden.

7 augustus 2017 om 18:36

Hoe weet je dat hij bij Liverpool de 10mln per jaar kan aantikken? Ik heb dat namelijk nog nergens voorbij zien komen. Wel een idioot hoog salaris zeg!

7 augustus 2017 om 18:50

Het staat overal, google maar eens op mirror salary van dijk of liverpool receive virgil van dijk 10530922.
Zowel Arsenal als Liverpool willen 200.000 pond salaris per week gaan betalen. (sommige andere bronnen spreken van 180.000 pond per week). maal 52 doet kom je uit op ruim 10 miljoen pond. De koers van het pond tegen de euro is 1,10, dus 11 miljoen euro per jaar!
Het artikel is wel al vrij oud, eind mei, ma goed..dit sleept ook al zo lang.

7 augustus 2017 om 19:03

Eeh, nee. Het topsalaris bij Arsenal is dat van Ozil en Alexis, die op dit moment 160.000 euro per week krijgen. En dat zijn twee van de beste spelers in de PL die zich al lang en breed bewezen hebben. Ja, ze kunnen beiden ongeveer hun salaris verdubbelen als ze een nieuw contract tekenen, maar ik denk niet dat Arsenal 200.000 pond aan hem per week gaat geven.
Liverpool dan: De topverdiener van Liverpool is Coutinho, die 180.000 pond per week krijgt. Dan ga je een nieuwe aankoop niet ineens meer dan dat betalen.

Geloof niet alles wat je leest, en gebruik je gezond verstand gewoon goed.

8 augustus 2017 om 03:21

@ajaxrene

Mirror is dan ook alles behalve betrouwbaar.

Verder wat dat verlengen betreft, misschien dat hij de club een groot transferbedrag gunde? Waarom zou de club al na een jaar willen verlengen? Omdat ze weten dat hij goud waard is, niets meer of minder.

Als je na 6 maanden pas duidelijkheid geeft dan schiet je als club tekort.

7 augustus 2017 om 18:37

Je kan 50 miljoen verdienen, dat klopt. Maar als je met Van Dijk de kans hebt om Europees te spelen dan pak je dat geld ook, zeker omdat Van Dijk volgend jaar nog net zoveel, als het niet meer is, moet kosten.

7 augustus 2017 om 21:17

Zoveel geld pak je in de EL niet hoor.

Als hij met wat meer respect met Soton was omgegaan dan was er mogelijk al veel meer mogelijk voor hem geweest op transfergebied

7 augustus 2017 om 19:05

Benoem feitelijk wat VvD heeft gedaan wat onrespectvol was jegens Southampton?

7 augustus 2017 om 20:06

Hij heeft een langdurig contract getekend in de wetenschap dat de club plannen heeft om ook langdurig van zijn diensten gebruik te maken. Dan kan je daarna wel een heel seizoen aangeven dat je graag verkocht wil worden, maar dat is minachtend naar de club die ook een grote investering in je heeft gedaan.

Normaal ben ik snel van mening dat clubs misbruik maken van spelers en dat er vaak druk op ze wordt gezet om verkocht te kunnen worden terwijl ze helemaal niet weg willen. Maar aan de andere kant doen spelers steeds meer hetzelfde tegenover clubs. Contracten zijn verworden tot een soort obligaties in plaats van een overeenkomst van een dienst tussen speler en club.

7 augustus 2017 om 21:18

Als sporter heb je weinig zekerheden, het zou zo maar af kunnen zijn na een zware blessure. Iemand in zo'n positie zegt toch geen nee tegen een 6-jarig contract? "nee doe mij maar 2 jaar, bedankt". Je moet toch gewoon van werkgever kunnen wisselen? Het is niet alsof hij voor een appel en een ei weg gaat. Southampton is gekrenkt.

7 augustus 2017 om 21:42

Dan dekt hij die onzekerheden in door een langdurig contract te tekenen, maar daar staat dan tegenover dat hij minder bewegingsvrijheid heeft. Clubs en spelers moeten is leren dat een contract een contract is en dat hier alleen bij afgeweken wordt bij wederzijdse goedkeuring.

Ik ben het ook niet eens met hoe Southampton zich nu helemaal opstelt, maar ik kan heel goed begrijpen dat dat voortkomt uit frustratie.

8 augustus 2017 om 03:30

@reds1965

Of Southampton wou erg graag verlengen (na één jaar) om de transfervergoeding flink op te krikken. Praktisch geen enkele jonge talentvolle voetballer dient zijn contract uit, doet hij dit wel dan zet de club 9/10 daar weer sancties tegenover.

Verder ben ik het eens met je tweede alinea.

Van Dijk heeft 6 maanden terug intern aangegeven wat hij wou. Blijkbaar heeft men tot juli gewacht met duidelijkheid. Uiteraard komt er dan wat naar buiten zeker als je gestraft wordt. Momenteel mag hij niet weg maar mag hij ook niet meespelen. Ik denk dat je dit als club zijnde had kunnen voorkomen door duidelijk te communiceren.

Dit gezegd te hebben het schijnt om een bedrag van 60 a 65 miljoen te gaan. Ze hebben hem gekocht voor 14 miljoen kortom zo'n slordige 50 miljoen Euro winst. Het is dus niet of Southampton enorm veel water bij de wijn moet doen ofzo.

Het is niet netjes op deze manier, maar ja, als wij bij een mooier bedrijf een baan aangeboden krijgen met een 3x maal hoger salaris, dan willen we ook weg. Logisch. Kortom van dijk gaat "gewoon" naar Liverpool!

Wat een zeikerd zeg. Toen hij een contract tekende bij Southampthon ging hij gewoon een bindende relatie aan. Nu niet gaan huilen als ze je eraan houden, je krijgt er prima voor betaald.

"in de korte carrière die een voetballer heeft, wil ik mijn potentieel waarmaken"

Slim om dan voor 6 jaar ergens te tekenen ..

8 augustus 2017 om 00:02

Dat was zeker niet slim, aan de andere kant was Southampton een club die haar spelers altijd voor goed geld verkocht aan de engelse top. Elk jaar gingen diverse spelers naar grotere clubs.

Kennlijk is de visie van Southamtoin veranderd en heeft Virgil in zijn contract daar geen rekening mee gehouden. Het was slimnmer geweest om een transfersom in zijn contract op te nemen.spelers die in de toekomst naar Sotuhamton gaan, zullen dat ongetwijfeld doen als ze langdurig tekenen.

26 jaar + transferverzoek zou genoeg moeten zijn om Southampton te laten begrijpen dat je die stap echt wil gaan zetten en ze beter kunnen cashen met zijn huidige contracts in plaats van minder geld en een speler in je selectie die de mentaliteit heeft en met zijn kop bij een andere club zit.

Liverpool heeft zijn verontschuldiging aangeboden voor zaken die Southampton denkt te weten, maar nooit zijn bevestigd en niet goed genoeg waren voor een zaak tegen Liverpool volgens de FA.

Lijkt mij dat de haat/ongenoegen richting Liverpool en Van Dijk, dat vooral aangewakkerd word door de media, wat mag kalmeren en Southampton beter zakelijk kan zijn en cashen, dan op grond van etische redenen geld mis lopen om een punt te maken.

Het punt dat je een speler aan zijn contract kan houden, ondanks de wens van de speler om te vertrekken en zijn wens niet meer om te draaien is zoals ze dat wel lukte bij Wanyama en Schneiderlin. Klinkt als een leuk punt, maar in de gehele voetbal industrie gebeurt het tegenovergestelde en koopt met contracten af en verkoopt met spelers die niet voor hun club willen spelen of koopt de club contracten af van spelers die ze niet willen.

7 augustus 2017 om 19:05

Als ik Southampton was dan zou ik hem sowieso niet aan Liverpool verkopen, gewoon uit principe. Want ik kan me niet voorstellen dat de andere clubs met veel mindere aanbiedingen gaan komen.

Bovendien: Wat kan hij over een jaar opleveren? Want het is niet zo dat hij volgend jaar ineens geen cent meer waard is, ook voor hemzelf is het belangrijk om zo goed mogelijk te spelen.

7 augustus 2017 om 19:10

Niet? Wie zou er dan bereid zijn om zoveel te betalen als Liverpool dat zou willen? Chelsea werd genoemd voor de aankoop van Rudiger en daarna is dat gerucht gewoon doorgezet door de slechte kranten en lijkt het me dus heel sterk dat die nog interesse hebben.

Maar goed het principe kan ik begrijpen in etisch opzicht omdat ze misschien de spelers met een vertrekwens naar Liverpool net zo zat zijn als Dortmund dat 2 jaar geleden was met Bayern, maar zakelijk zullen ze toch rekening moeten houden met de wensen van de speler en laat dat nu ook net de hoogste bieder zijn

7 augustus 2017 om 19:20

City zou hem kunnen gebruiken, en Arsenal ook. Daar heb je er al twee.
En alsnog heeft Van Dijk hier een keuze: Of blijven, of naar de club waar Southampton hem aan wil verkopen, en ik denk niet dat ze dat nog willen met Liverpool.

Liverpool Football Club would like to put on record our regret over recent media speculation regarding Southampton Football Club and player transfers between the two clubs.

We apologise to the owner, board of directors and fans of Southampton for any misunderstanding regarding Virgil van Dijk.

We respect Southampton's position and can confirm we have ended any interest in the player.

Aldus de site van Lfc. Als ze hier toch mee doorgaan then they lose face. En Imago is juist heel belangrijk in het voetbal.

7 augustus 2017 om 19:34

Ja dat statement van 2 weken terug, maar er is ook al weer gezegd dat Liverpool de beslissingen van Southampton af wacht en hebben laten blijken dat ze nog steeds geinteresseerd zijn. Ze zijn voorzichtig maar verruit de meest biedende club en Peter Moore is ook al weer op speaking terms met the Saints volgens James Pearce als ik het goed herinner.

City kan niet veel meer uitgeven lijkt mij en zou de 6e basisaankoop zijn. Arsenal kennende bieden ze nooit het bedrag wat Liverpool wil bieden en dat moet je zelf ook al wel weten . Southampton zit dan ook wel in een lastige positie nu, maar overdreven veel cashen bij Liverpool is de dikste middelvinger richtig Liverpool zonder teveel geld te verliezen.

7 augustus 2017 om 19:37

Ik zou hem uit principe nergens aan verkopen hij heeft met zijn volle verstand zijn contract getekend , als ik voorzitter was van Southampton liet ik mij niet koeioneren door v Dijk dan maar geen transfersom maar je laten ringeloren door een speler die weigert te trainen en te spelen dat was ik er zo klaar mee en zou ik ook niet op zijn wensen ingaan .

8 augustus 2017 om 00:47

@sloep01

Je laten leiden door ethische standpunten en dan een grote transfersom mislopen, geen vervanger in huis hebben en een v Dijk die niet de mentaliteit brengt die nodig is binnen een selectie, dat klinkt goed alleen om je niet te laten koeioneren

Dan had meneer van Dijk geen nieuw contract moeten tekenen. Hij heeft 55 competitiewedstrijden gespeeld. Niet alsof ie er al 5 jaar speelt en vorig jaar geblesseerd. Hij vond het ook geen probleem een nieuw contract met hoger salaris te tekenen dan had hij er een verkoop-clausule in moeten laten opnemen. Hij bepaald toch niet of de club hem moet verkopen. Lekker een seizoen op de bank laten zitten dan piept hij wel anders. Als hij wederom een topjaar heeft dan struikelen de grote ploegen over elkaar heen.

Je tekent met je volle verstand een contract. Als alle partijen er niet uit komen dan houdt het op.
Wat een loser

Het ligt gecompliceerd, want voor beide partijen kun je wel begrip opbrengen. Contract is contract is niet meer van deze tijd. Natuurlijk hoeft een club niet mee te werken aan elke vertrekwens van welke speler dan ook, maar als een speler zich dusdanig kan verbeteren en de kopende club daarvoor een exorbitant transferbedrag op tafel wil leggen, zouden de partijen daarover tot overeenstemming moeten kunnen komen. Maar soms is de werkelijkheid weerbarstiger dan de theorie. Voor deze gevallen zou er een arbitragecommissie moeten zijn - als dat al niet zo is. Het zal me benieuwen hoe dit afloopt. Net als b.v. de transfersoap omtrent de vertrekwens van Sam Larsson.

Begin me wel ongerust te maken. Wil namelijk graag dat van Dijk naar Liverpool gaat. Leuk Nederlands getint Liverpool krijg je dan.

Verder sta ik er gewoon in van als je ergens werkt en je krijgt een betere aanbieding en je wil weg dan moet dat gewoon kunnen. En dat hij een langdurig contract heeft getekend moet Southampton hem dankbaar voor zijn. Hierdoor levert hij nu erg veel geld op!

7 augustus 2017 om 21:46

Dus omdat 1 van de 2 partijen zich niet meer wil houden aan het contract moet de ander daar maar akkoord mee gaan? Contracten zijn dus eigenlijk gewoon nutteloos in jouw ogen?

Dat ze hem maar met zo lang heb salaris betalen, tot dat hij weer gewoon normaal voor deze ploeg kan spelen. Hij heeft zelf een handtekening onder dit contract gezet. En zo slecht zal hij het toch niet hebben lijkt me

Ik snap het verhaal van Virgil van Dijk zeer goed. Mijn enige bedenking hierbij is toch wel dat hij zelf dat verdomd lange contract heeft getekend, en dan heb ik het dus over de lengte van het contract. Dat hij zijn contract verlengt snapte ik wel, maar waarom gelijk zo belachelijk lang (5 jaar meende ik)?? Als hij gewoon een normale verlenging had gedaan van 1,2 of 3 jaar dan was het nu ook een stuk minder moeilijk om weg te komen.

Virgil zal in zijn volgende contract wel een vaste afkoopsom laten opnemen.
Een concrete afspraak maken met de club mbt positieverbetering kan deze Onwenselijke situatie voor speler en club voorkomen.
Onbegrijpelijk dat dit nog voorkomt in het professionele voetbal.

Voor iedereen die zo veel begrip heeft voor de vertrekwens van Van Dijk: Met dat langlopende contract is hij vijf jaar lang verzekerd van gegarandeerde inkomsten. Ook als hij lange tijd niet kan spelen door ziekte, blessures etc., of geen bal meer kan raken. Voor de club is dat ook een behoorlijk risico dat ze nemen.
De manier waarop hij het spel nu speelt (en ik weet dat dat vaker voorkomt) vind ik grof.
Zo'n onbetrouwbaar persoon verdient helemaal geen positieverbetering.

8 augustus 2017 om 03:36

@ideefiks

Daar staat dan ook een riante transfervergoeding tegenover van 60 a 65 miljoen Euro. Ze hebben hem gekocht voor 14 dus pakken zo'n 50 miljoen winst in twee jaar (als ze hem verkopen). Southampton ging ook verlengen na slechts één seizoen puur omdat ze wisten dat hij goud waard is.

Als Southampton niet wou verkopen waarom werd dat dan niet gelijk duidelijk gezegd? Ze hebben eerst 6 maanden gewacht tot halverwege transfermarkt. Vervolgens moet hij blijven maar mag hij niet meer meedoen van de trainer, lekker dan.

Dat gezeik altijd van die spelers. Teken dan niet van die langdurige contracten. Teken voor hooguit 2 jaar. Draai je een joekel van een seizoen dan is het na 1 jaar of verkopen of ze proberen je een nieuw contract te laten tekenen. En als je dat niet tekent wordt verkopen voor club interessant. Houden ze je aan je contract dan blijf je nog een jaar, en ben je transfervrij.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren