Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Misgelopen transfer Veerman extra pijnlijk door zeven jaar oude belofte’

Laatste update:

Henk Veerman liep onlangs een transfer van sc Heerenveen naar FC Utrecht mis. Volgens de Leeuwarder Courant is de deal stukgelopen op een verschil van een ton. Naast de sportieve teleurstelling is het voor Veerman ook een persoonlijke deceptie. Want door het missen van de overstap kan hij een zeven jaar oude belofte niet nakomen.

Een transfer naar FC Utrecht was een droom voor Veerman. Jan Schilder, de beste vriend van Veerman, pleegde zeven jaar geleden zelfmoord. De reden hiervan was dat Schilder het besef kreeg dat hij zijn droom om profvoetballer te worden niet kon verwezenlijken. Veerman speelde destijds bij de amateurs van FC Volendam en dacht er niet meer aan om het betaalde voetbal te halen.

Op de bank bij de ouders van zijn overleden vriend deed Veerman een belofte: hij zou er alles aan doen om alsnog profvoetballer te worden, met als doel ooit het shirt van Utrecht te dragen, de club waar zijn vriend Jan groot fan van was. Naar verluidt bood de winnaar van de play-offs van vorig seizoen een bedrag van zevenhonderdduizend euro, terwijl Heerenveen vasthield aan de vraagprijs van acht ton. Utrecht wilde niet hoger gaan en haalde uiteindelijk Lukas Görtler van 1. FC Kaiserslautern.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schandalig. Veerman kon zich in alle opZichten verbeteren. Nu zit heerenveen met een gefrustreerde speler..

3 augustus 2017 om 10:04

In alle opzichten verbeteren? In Utrecht was hij ook bankzitter geweest. Ook denk ik niet dat hij tonnen meer zou verdienen bij Utrecht. Als Utrecht Veerman echt zo graag binnen had willen halen hadden ze die ton gewoon neer moeten leggen en niet een andere speler moeten halen.
Als iemand zich hier al " schandalig" gedragen heeft is het Utrecht door eerst een speler lekker te maken en vervolgens de transfer op een ton laten klappen.

3 augustus 2017 om 10:16

@tornado
Jouw reactie slaat de plank echt volledig mis.
- Wie zegt dat hij bankzitter was geweest? Bekend is dat Utrecht met een balvast aanspeelpunt wil spelen, die vervolgens de creatievelingen hun ding laat doen. Ideaal voor Veerman dus. Zeker nu Makienok er een jaar uit ligt.
- Utrecht kan toch gewoon 7 ton bieden? Aan Heerenveen om dat te accepteren of te weigeren. Daar is niets schandaligs aan, van zowel Heerenveen als Utrecht niet.
- Hoezo heeft Utrecht Veerman eerst 'lekker gemaakt'? Hoe weet jij dit? Zijn ze beloftes niet nagekomen? Is er een hogere prijs in eerste instantie geboden? Hier is niets over bekend voor zover ik weet. Wellicht is Utrecht vanaf minuut 1 wel klaarhelder geweest.

3 augustus 2017 om 10:18

Het is toch echt Heerenveen die zeer terecht de zwarte piet krijgt toegespeeld.
Ze hadden een optie op Veerman die ze eerst niet eens wilden lichten waardoor hij transfervrij zou zijn. Toen puntje bij paaltje kwam hebben ze alsnog die optie gelicht waardoor ze nog konden cashen. Wat mij betreft heeft die knakker van Heerenveen zich als een schoft misdragen en daar heeft dit verhaal niet eens iets mee te maken.

3 augustus 2017 om 10:55

Wat een onzin van jou, kaassie. Heerenveen is toch geen filantropische instelling? Er moeten knaken verdiend worden, we staan al jaren in het rood aan het eind van het jaar en Hamstra verdedigt onze belangen. Als er geld verdiend kan worden door die optie te lichten (Utrecht wilde hem in de winter al hebben), dan licht je dus gewoon die optie. Je hebt Veerman ook niet gehoord toen hij daardoor meer ging verdienen, of wel Kaassie? Timmer en Veerman proberen door te gaan janken over een 'onmenselijke behandeling' in de Leeuwarder Courant een transfer te forceren. Daar komt dit verhaal nog eens bij. Totaal irrelevant, Utrecht had, als ze zoveel in Veerman zien, ook net zo goed een ton bij kunnen leggen. Doen ze niet, ook prima. Wij hoeven Veerman ook niet voor minder te laten gaan, moet immers ook een opvolger komen. Alsof die opvolger ook zo voor een ton minder te halen is. Onzin natuurlijk, maar daar denk jij natuurlijk niet aan, kaassie.

De enige partij die respectloos bezig is, is de partij Veerman, door zich zeer negatief uit te laten over zijn broodheer. Want laten we niet vergeten dat het enige onmenselijke aspect aan deze situatie Veerman's salaris is, terwijl hij zelf alles op 40% doet tijdens trainingen en daar ook nog vorstelijk voor betaald wordt. Dat is pas onmenselijk!

3 augustus 2017 om 11:01

Als je al teveel wil betalen is een ton extra te veel om bij te leggen ik ben blij dat utrecht zich niet gek laat maken door heerenveen. Dat heerenveen in het rood staat is hun probleem hoeven ze geen clubs een poot uit te draaien om de hoofdprijs voor een wissel te vragen. Uit eindelijk heeft utrecht nu een nieuwe spits heerenveen geen geld en een ontevreden veerman! Hebben jullie het nou gewonnen?

3 augustus 2017 om 11:07

@tornado72

Dus steeds als een transfer mislukt, dan is de kopende club schandalig bezig. Dat is eigenlijk wat je zegt.

In Utrecht zou hij een basisplaats hebben. Makienok is er voorlopig uit en zo had Veerman na 2,5 half jaar op de bank zitten bij Heerenveen weer een kans om te voetballen. 8 ton vragen voor een wisselspeler van de nummer 9 van afgelopen jaar is juist schandalig veel. Zeer normaal dat Utrecht doorgeschakeld naar ander opties.

3 augustus 2017 om 11:08

Tja als Heerenveen veerman meer waard vindt dan 7 ton. En OT Veerman kan volgend seizoen toch transfervrij de overstap maken? No big deal toch?

3 augustus 2017 om 11:15

Henk14

Mensen zoals jij doen alsof een ton niks is.. Op een transfer van 20 miljoen is dat inderdaad niet heel veel.
Op een transfer van 7 ton, is een ton extra echter 14. Als je dat bij een transfer van 20 miljoen erbij doet, kom je ook op bijna 3 miljoen, dus 23 miljoen ineens ipv 20 miljoen.

Dit gebeurt wel vaker, dat een club als Heerenveen denkt centen te kunnen verdienen door zijn optie te lichten, maar uiteindelijk zitten ze a) met een ontevreden speler en b) (welke voor jullie schijnbaar belangrijker is), zonder transfersom, want volgend jaar loopt hij gratis de deur uit.

Gegokt en verloren. Is niet erg, maar is wel volledig te wijten aan Heerenveen zelf en niemand anders.

Edit: Handelen zoals Heerenveen nu heeft gedaan, kan nog wel eens slecht uitpakken voor ze in de toekomst. Men denkt wel 2x na voordat ze een contract tekenen bij je club.
In vergelijk: Ayoub mag voor veel minder dan zijn waarde vertrekken, omdat Utrecht hem deze kans gunt. Jammer dat Heerenveen zich hierin niet opstelt als een warme club, wat ze altijd beweren te zijn..

3 augustus 2017 om 11:23

Veerman staat onder contract bij Heerenveen dat contract heeft hij met zn volle verstand getekend. Ook de optie dat Heerenveen het contract eenzijdig kon verlengen was bekend bij Veerman. Blijkbaar wil Utrecht Veerman toch niet zo graag als ze de transfer op een ton laten klappen.
Heerenveen doet niets wat niet mag. Heerenveen wil net als Utrecht geld zien voor spelers die een doorlopend contract hebben en in dit geval bepaald Heerenveen de transfersom en niet Utrecht.

3 augustus 2017 om 11:30

Klopt, maar zoals ik hierboven ook heb vermeld zullen spelers minder happig zijn om dergelijke contracten bij Hveen te tekenen, omdat ze een half jaar hadden toegezegd de optie in zijn contract niet te willen lichten.
Tot het moment dat bleek dat er concrete interesse was vanuit Utrecht indien Haller weg zou gaan.

Dus denkt Hveen "even snel cashen! "

Nu gaan ze alsnog niks cashen en heb je niks meer aan Veerman. Jammer joh. succes in de toekomst ook met ambitieuze jongens aan te trekken

3 augustus 2017 om 12:01

Ik denk dat dat allemaal wel meevalt wat het tekenen van de contracten betreft. Door de eenzijdige optie van Heerenveen om te kunnen verlengen heeft Veerman meer geld gekregen zo simpel ligt dat. Veerman had waarschijnlijk ook die optie kunnen weigeren maar dan had hij bij Heerenveen minder verdiend.

3 augustus 2017 om 12:43

Henk 14

Omdat ik een andere mening heb dan jij is het niet automatisch zo dat ik onzin verkondig, dat is pas onzin. Misschien moet je nog maar eens lezen wat ik zei en het dan nog eens proberen op een iets hoger niveau. Ik heb geen behoefte om met iemand te discussiëren die op voorhand een andere mening tot onzin verklaard, dat heeft geen enkele zin.

3 augustus 2017 om 10:38

Niemand gelooft dit verhaal toch? Lees eens goed ... Heeft iemand Henk ooit horen praten over deze belofte? Het is gewoon te zielig voor woorden. Wat een waardeloze actie van Veerman en Timmer om zo een afscheid te forceren! Toen ze ooit voor Heerenveen tekenden was de club het beste wat hen was overkomen ... Bah!

En ja, Heerenveen had zich m.i. wel iets schappelijker mogen opstellen. Nu lopen we 7 ton mis en hebben we een huilebalk in de groep.

3 augustus 2017 om 10:50

Een huilebalk? Los van dit hele verhaal de sportieve stap en het geld. Bij utrecht had hij minimaal een jaar een kans in de basis gekregen! Bij heerenveen is die nu al zeker van een seizoen wissel alleen om die reden gun je zo jongen toch zo mooie kans? Wel fijn dat heerenveen dit ook wel terug gaat krijgen want ook hun hebben in de toekomst spelers nodig en laat ze dan ook maar goed betalen

3 augustus 2017 om 11:01

@fcu_030 donderstraal op man en steek je hand in eigen boezem! Vorige week konden jullie Sterrenwijk Sneijder contracteren en zijn droom laten uitkomen. De record international op het mooiste plekje van de aard, in de Galgenwaard! Maar nee hoor! De droom van de hele familie Sneijder valt nu in duigen! En dat alleen maar om dat Frans van Seumeren te beroerd is om voor maar een half jaartje Wesley zijn salaris te betalen, voordat hij naar de MLS gaat. Schandalig gedrag van Utrecht en van Seumeren, die financieel onafhankelijk is. Utrecht komt er nog wel achter bij volgende transfers!

3 augustus 2017 om 11:14

Wat heeft sneijder met dit verhaal te maken? En van seumeren ze geld ? Je weet niet waar je over praat. Wat heb je aan een speler die je na een half jaar al vetrekt ? Zyn wy dan schofterrig dat we zyn droom verpeste of is het schofterig om de club na een half jaar al te verlaten? Is dat nou een droom of clubliefde? Zal trouwens niet weten waar utrecht achter moet komen want met utreg valt beter te onderhandelle dan die stugge friezen

3 augustus 2017 om 11:20

ecke.

Oooooh, dus omdat Sneijder uiteindelijk niet bij Utrecht speelt, gaat de transfer van Veerman ook niet door.
Thanks!
Zo had ik het nog niet bekeken.

Hij heeft gelijk jongens! Eigen schuld van Utrecht.. Sorry ecke en andere Heerenveen-fans, dat we zo kort door de bocht zijn..

3 augustus 2017 om 12:49

@foppe, als je een belofte doet aan de ouders van je overleden vriend, is dat niet iets wat je op je facebook-pagina zet. Dus nee, nooit eerder over die belofte gehoord. Maar ja, ik geloof het best. Mensen doen dit soort dingen, dus waarom Veerman niet.

Overigens vind ik het wel een beetje sneu om er nu mee de media te zoeken. Inspelen op de gevoelens om te krijgen wat je wilt. Ik had dit lekker privé gehouden.

3 augustus 2017 om 11:50

Mooie stemmingmakerij van kamp Veerman en zo te zien aan de commentaren op deze site heeft het zijn werking.

- Waarom hebben we Veerman nooit eerder hierover gehoord over deze "belofte"?

- Waarom, met in het achterhoofd deze belofte, heeft Veerman zo'n langjarig contract bij Heerenveen getekend?

- Waarom heeft Veerman deze optie tot verlenging in zijn contract laten zetten? Juist, omdat hij in die jaren voor zijn optie dan ook meer ging verdienen.

- Waarom heeft Veerman zelf niet wat water bij de wijn gedaan om zijn oh zo belangrijke belofte na te kunnen komen? Bijv 15 duizend per seizoen inleveren bij Utrecht of minder/geen tekengeld vragen of afzien van zijn deel van het transferbedrag? Dan waren ze al een eind in de goede richting. Maar ja, dat deed hij ook niet om zijn belofte in te lossen.

Nee het is allemaal de schuld van Heerenveen. Kamp Veerman is zielig...

3 augustus 2017 om 12:51

1. Deze belofte was al langer duidelijk.

2. Waarom kan je geen lang contract tekenen bij Heerenveen als je ooit nog graag voor Utrecht wilt spelen?

3. Waarom kan je deze optie niet in het contract laten zetten? Totaal geen toegevoegde waarde.

4. Dat had inderdaad gekund. Alleen is mijn info dat het verschil 3 ton ipv 1 ton. En ook dat is best veel voor dit soort voetballers.

3 augustus 2017 om 13:29

1. ohja, bij geen 1 heerenveen supporter. volg het nieuws van heerenveen op de voet en heb ik al die interviews nog nooit hier 1 woord over gehoord. waarom nu wel? precies. hij zei trouwens wel hij blij was toen heerenveen zijn optie lichte trouwens in maart dit jaar...

2. zo'n lang contract tekenen maakt het veel lastiger om bij een club weg te komen. hij had die intentie dus niet. en zoals gezegd, zijn letterlijke woorden waren dat hij blij was dat heerenveen de optie had gelicht. dit was in maart, dus blijkbaar nog weinig intentie om zijn belofte in te gaan lossen (terwijl utrecht naar verleid al langer belangstelling voor hem had).

3. omdat deze ã©ã©nzijdig was, waardoor je de touwtjes veel meer uit handen geeft. je weet dat een verkopende club minder snel hoeft toe te happen bij een mogelijke verkoop. zonder deze optie was hij nu vrij geweest om te gaan en had hij zijn belofte in te kunnen lossen. maar op het moment van tekenen dacht hij natuurlijk aan zijn hogere salaris ipv zijn belofte.

4. tja iedereen heeft zijn eigen info. als het verschi wel 3 ton was, zoals jij beweert, dan is het van veerman wel erg asociaal om te verwachten dat heerenveen dan maar die 3 ton als water bij de wijn doet, terwijl hij voornamelijk bezig was om zo veel mogelijk te verdienen door langjarig contract met opties te tekenen. hij is hier dus tot nu toe nog 0,0 bezig geweest om zijn belofte na te komen en nu moet heerenveen dan maar flink water bij de wijn doen. tja...

3 augustus 2017 om 14:00

1. Gek. Bij Utrecht was dit al langer bekend.. Misschien toch beter het nieuws lezen. Verder heeft hij er nooit een geheim van gemaakt graag in de Galgenwaard te willen voetballen.

2. Maakt het laster om weg te komen? Wat is dat voor onzin dan? Als een club een normale prijs betaald kom je altijd weg. Verder is hij geen 55 jaar. Tijd genoeg om ook na dit contract nog bij Utrecht te komen voetballen. Bovendien was het sws afwachten of hij het niveau aan kon. Verder had hij geen keuze in het lichten van de optie. Er is zelfs nog gezegd dat die niet gelicht zou worden.

3. Op moment van tekenen. Ben jij er bij geweest? Volledig aanname. Misschien wilde Heerenveen hem alleen hebben op deze voorwaarde?

4. Weer een aanname waarop je een conclusie hebt. Kijk gewoon eerst een naar de feiten. Overigens associaal? Het is asociaal om 1 miljoen te vragen voor een speler die je 2,5 jaar op de bank zet en geen enkele echte kans krijgt, die hij absoluut verdiend heeft. Vervolgens aangevend at die transfervrij mag vertrekken en daarna op bijna het laatste moment, wanneer hij rond is met een club, alsnog de optie te lichten. Dat hij vervolgens zegt tevreden te zijn lijkt me niet zo gek als je verplicht wordt om nog 2 jaar ergens te spelen? Siert de mens Veerman. Kijk trouwens op youtube eens naar het praatprogramma van Kees Kwakman (aflevering 1). Daarin zegt Veerman vrij duidelijk hoe het ervoor staat...

3 augustus 2017 om 14:47

1 Zeker gek. Een simpele zoekoptie op google op Henk Veerman en Utrecht voor 2017 levert geen enkel bericht op wat daar maar ook enigzins iets van weg heeft. Apart. Zeker een besloten nieuwskanaaltje in Utrecht.

2. Hou je nu zo dom? Hoe langer je contract nog is, hoe lastiger het wordt om weg te komen. De verkopende club heeft minder noodzaak te verkopen en kan hoger in de boom gaan zitten. Dit snapt toch iedereen neem ik aan. Zie bijvoorbeeld Asaidi, Narsingh en Ziyech waarbij Heerenveen wel moest meewerken door hun 1 jarige contracten.

3. Hij heeft daar toch zelf voor getekend. Achter niet zeuren.

4. Hoezo is dat associaal? Sinds wanneer bepaal jij de waarde van een speler? En wie zegt dat Heerenveen geen goede reden had om zich alsnog te bedenken en de optie alsnog te lichten? Het is een aanname van jou dat het met Utrecht te maken heeft. Je wou het toch zo graag bij de feiten houden? Doe het dan zelf ook.

Wie zegt dat die omslag niet te maken heeft met de verkoop van 3e spits Zahovic? Of dat Heerenveen alsnog een gaatje heeft gevonden heeft in de salarisbegroting om die optie te lichten door andere contracten niet te verlengen?

3 augustus 2017 om 15:03

1. Ik heb het hier al meermaals gepost. Dus als ik als simpele voetbalvolger / supporter van Utrecht dit weet, zal het vast wel ergens gestaan hebben.

2. Dat is niet wat ik zeg. Over wie dom is gesproken... Veerman heeft tijd zat om na dit contract alsnog naar Utrecht te gaan. Ook tijdens het contract kan het, aangezien Veerman toch geen 7 ton waard is. Althans dat dacht iedereen (behalve Heerenveen dan en wat verdwaalde Ajaxsupporters).

3. Dus..? Blijft het onzinnig en maakt het voor deze situatie nul uit.

4. Kom op zeg. Ben je echt zo ongelooflijk debiel? We hoeven toch geen serieuze discussie te voeren dat Veerman geen 1 miljoen waard is?

5. Als je als club tegen een speler zegt dat die mag vertrekken, dat zijn optie niet wordt gelicht, dat je er als speler uitkomt met je droomclub wat tevens een concurrent is en dan ga je ineens je optie lichten. Heerenveen mag het doen, maar is niet chique. Als die club dan een mega bedrag van 6 of 7 ton op tafel neerlegt en je dan alsnog moeilijk gaat doen is ook niet chique. Als je als speler een hele voorbereiding speelt en invalbeurten heel goed doet en de nummer 1 spits Reza (opzich prima spits) krijgt nog steeds de voorkeur, weet je dat je wederom na 2,5 jaar nog steeds geen kans krijgt.

Ja. Dan zal bij iedereen wel een keer de frustratie komen en niet meer dan terecht. Ben in ieder geval blij dat Joey Veerman (vriend van Henk - geen familie) in ieder geval niet meer naar Heerenveen gaat. Hopelijk volgen er meer talenten die deze beslissing nemen.

3 augustus 2017 om 15:22

Het is onzin dat de optie pas werd gelicht toen Veerman rond was met Utrecht. Daarnaast was Veerman enorm enthousiast dat zijn contract werd verlengd destijds. Pas nu hij te horen heeft gekregen dat Streppel voor Reza kiest gaat Veerman zeuren, dit is letterlijk wat hij zelf ook aangeeft.Heerenveen heeft gewoon een goede tweede spits nodig. Veerman heeft in 2,5 jaar tijd tegen andere spitsen als te vrede, uth en reza het nooit kunnen bewijzen. Hij heeft dus kansen genoeg gekregen. Ik had hem voor 7 ton verkocht overigens.

3 augustus 2017 om 15:30

"hopelijk volgen er meer talenten die deze beslissing nemen"

Lol. Ja omdat er een paar gefrusteerde Utrecht supporters zijn, zullen spelers niet meer naar Heerenveen willen. Dat Joey Veerman niet naar Heerenveen komt ben ik ook blij mee.

Maar veel succes met jullie nieuwe topper Görtler, kan Veerman mooi op het bankie en op maandag avond spelen

3 augustus 2017 om 16:18

@afonsotje

Nee dat is geen onzin. Komop zeg. Utrecht wilt Veerman, Veerman wilt naar Utrecht, is transfervrij etc. Zijn optie werd gelicht toen naar buiten kwam dat hij in gesprek was met Utrecht. Er werd verteld dat zijn optie niet gelicht zal worden en 2 weken voor die deadline werd die ineens toch gelicht...

@gerwingw

Niet een paar gefrutsteerde Utecht supporters. Alleen Heerenveen (zijn dat echt zulke ijskasten?) en een paar verdwaalde Utrechthaters zijn het eens. Lees anders even de voetbalsites door

3 augustus 2017 om 19:06

Zoals eerder gezegd; misschien zijn ze van gedachten veranderd omdat 3e spits Zahovic definitief over ging naar Maribor bleef. Of konden ze de loonsverhoging die bij het lichten van de optie hoort op dat moment niet lijden en is er na het opzeggen van het aantal contracten weer wat ruimte gekomen in het salarishuis.

Dat het alleen door FCU zou komen is gewoon een aanname van jou. Want anders hadden ze die optie gelijk wel gelicht, want de serieuze interesse van Utrecht dateert al vanaf december.

En al zou dat wel de reden zijn geweest? Wat dan nog? Misschien niet chique, maar als puntje bij paaltje komt denkt een speler ook alleen aan zich zelf.

Ik hoef geen andere sites door te lezen, kan heel goed mijn eigen mening vormen. En ik mag toch hopen dat jij alle comments op dit soort sites ook niet al te serieus neemt.

Maar dat is een standaard gedrag hoor, andere club afkraken. En je eigen club doet bijna nooit iets fout. En ook ik zal vast te veel door de Heerenveen bril kijken, maar jij ook door die van Utrecht. Het zal wel ergens in het midden liggen.

Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik had Veerman voor het geboden ook lekker laten gaan hoor. Maar blijkbaar heeft Heerenveen een wat hoger bedrag in gedachten. En dat heeft echt niet alleen met de waarde van een speler te maken. Je mag blij zijn als je netto 400.000 overhoud en dan moet je nog maar een gelijkwaardige 2e spits er voor terug zien te halen. Met Veerman weten ze wat ze in huis hebben en hij heeft bewezen een goede invaller te zijn.

En dat je er als clubs niet uitkomt, tja dat gebeurd zo vaak. Dit zielige gedrag van Veerman vind ik echter zeer laag tegen je broodheer die je al een paar jaar lang vorstelijk betaald heeft.

En nogmaals, als Veerman en zaakwaarnemer Henk Timmer echt zo graag die belofte hadden willen inlossen; Als Veerman en Timmer van hun percentage van het transferbedrag hadden afgezien en Veerman genoegen nam met minder tekengeld/salaris had hij nu echt wel zijn oh zo gewilde belofte kunnen waarmaken. Maar dat hebben ze niet gedaan. Wel afgeven op Heerenveen.

3 augustus 2017 om 19:52

De reden maakt niet zoveel uit. Heerenveen vergeet dat ze ook met spelers te maken hebben.

En ja, ook heerenveen moet geld verdienen. Dat ze zo'n optie lichten is ook prima, of althans, kan ik mee leven. Als je geld kan verdienen doe je dat. Als er interesse is in een speler hoef je hem ook niet direct te verkopen voor elk bod, maar 6 ton is al heel veel, vooral met het verhaal van het contract etc erachter.

Voor de rest ga ik er verder niet meer op in. Ik vind het in ieder geval heel, heel, heel, maar ook echt heel treurig om te lezen dat je dit zielig gedrag vindt. Ik mag bijna hopen dat er bij Heerenveen eens iets heel triestig gebeurd waardoor je dit soort dingen wat beter gaat begrijpen.

4 augustus 2017 om 12:40

Nee we komen er idd niet uit.

Blijf het bijzonder vinden dat alleen Heerenveen maar water bij de wijn moet doen, en niet Veerman / Zaakwaarnemer Timmer. Want dan was het ook rond geweest.

Je laatste zin zegt denk ik wel genoeg over jou. sluiten.

3 augustus 2017 om 12:46

Hoezo schandalig? Moet een professionele club in zulke situaties veranderen in een liefdadigheidsclub? Veerman staat onder contract bij Heerenveen. Heerenveen mag dus voor hem vragen wat ze willen, en dus helemaal aan een directe concurrent. Al die hatelijke reacties hier, ongelofelijk. Mensen, Henk Veerman heeft met zijn volle verstand een contract getekend en daar wordt hij (terecht) aan gehouden door Heerenveen. Om dan achteraf zo naar de pers te lopen is niet erg chique van hem.

Heerenveen toch.. Gun deze jongen zijn transfer. Hij zit altijd op de bank en klaagt nooit. Heb respect voor Henk, niet door dit verhaal. Henk doet wat ze vragen van je, hij zeurt nooit en als hij speelt staat hij er wel altijd. Ik hoop voor hem dat het nog rond komt.

3 augustus 2017 om 10:01

Als Utrecht een ton meer biedt hoor je dit hele verhaal niet. Heerenveen krijgt nu de zwarte piet maar het mes snijdt wel aan 2 kanten.

3 augustus 2017 om 10:03

Klopt, maar 700.000 voor een reserve spits van Heerenveen is wel al veel geld.

3 augustus 2017 om 10:05

Tsja, als geld voor Gerry Hamstra belangrijker is dan de persoonlijke omstandigheden van een uitstekende professional...

3 augustus 2017 om 10:06

Heerenveen had gewoon akkoord moeten gaan, hij heeft zijn eigen altijd loyaal opgesteld. Wat is nu '' een ton '' in het voetbal, Utrecht kan gewoon aangeven we bieden zoveel en niet meer, ik schrijf aan het einde dat ik hoop dat het nog goedkomt. De kans is uiteraard zeer klein omdat ze al een alternatief hebben aangetrokken.

3 augustus 2017 om 10:08

Oke dus Ajax mag voor reserve spelers als tete en riedewald wel het onderste uit de kan halen. En Heerenveen moet de belangrijke 2e spits voor 3 ton onder z'n marktwaarde naar een concurrent laten gaan. Omgekeerde wereld dit, als Utrecht Veerman zo graag wilde hebben hadden ze maar meer geld moeten bieden.

3 augustus 2017 om 10:10

Als Tete en Riedewald door een dergelijke situatie een droom hebben om voor een andere club te kiezen, doet Ajax echt niet moeilijk. Je kan Overmars veel verwijten en ook ik vind dat hij best wel meer kon vangen voor Tete en Bazoer, maar zulke schandalige capriolen haalt hij niet uit.

3 augustus 2017 om 10:12

Utrecht had gewoon die ton meer moeten betalen. Wat is nu " een ton" in het voetbal, Heerenveen kan gewoon aangeven we vragen zoveel en niet minder.
Waarom zou Heerenveen naar de pijpen van Utrecht dansen? Als Utrecht Veerman zou graag had willen hebben hadden ze die ton natuurlijk gewoon betaald.
Feyenoord kreeg het verwijt dat ze bij de transfer van Amrabat voor een dubbeltje op de eerste rij wilde zitten, nu doet Utrecht precies hetzelfde. .....

3 augustus 2017 om 10:14

Zonder dit verhaal had ik je gelijk gegeven. Alleen vind ik het onder deze omstandigheden buitengewoon onbeschoft en onmenselijk om Veerman deze kans te ontnemen.

3 augustus 2017 om 10:17

Wat een onzin, als Veerman zo graag naar Utrecht wilde had hij niet zo'n contract moeten tekenen Heerenveen.

3 augustus 2017 om 10:58

Een uitstekende professional traint niet altijd op 40%. Dat is wat Veerman wel doet. Hij heeft 5 keer zoveel talent als Reza, maar die werkt weer 10x zoveel. Dat is het verschil. Utrecht kan overigens ook een ton extra betalen met zo'n argumentatie, Adviseur.

3 augustus 2017 om 11:39

Tornado

Een ton is in deze 14% van het bod wat Utrecht had neergelegd.
Heden ten dage is dat gewoon heel veel.
Een ton op een transfer van 20 miljoen is niet veel, maar 14% op een transfer van 20 miljoen is ook al 22,8 miljoen..
Dat zijn flinke bedragen.

Utrecht heeft Haller voor minder laten gaan omdat hij graag dezelfde stap wilde maken als Veerman nu, Ayoub mag voor veel minder weg omdat ze hem de stap gunnen.
Heerenveen heeft Larsson en nu Veerman tegen zich in het harnas geholpen en eventuele toekomstige transfers zullen toch lastiger worden.

3 augustus 2017 om 12:06

Beetje vreemde redenatie Isco24. Jij rekent in percentages van een transfersom. Dat deugt niet. Als je een nieuwe auto koopt, dan zijn de extra's van 2500 euro toch ook niet verwaarloosbaar als de auto 100.000 euro kost in plaats van 30.000? Het gaat er om wat je anders met dat geld ziet een niet om hoe groot het bedrag is relatief gezien ten opzichte van de totaalsom. Dat is een denkfout die veel mensen gebruiken wat marketing handig gebruik van maakt.

Ot.: ik vind het een hele trieste situatie. Ik begrijp beide kanten, maar uiteindelijk blijft het gewoon een zakenwereld en als vraag en aanbod niet bij elkaar komen, dan gaan de zaken niet door. Jammer alleen dat je het met het menselijke aspect te maken hebt omdat je "handelt" in mensen. Hopen dat Henk zich door deze situatie niet vervelend gaat gedragen.

3 augustus 2017 om 12:14

Dat is juist wel relevant. Als jij 2000 euro netto pakt elke maand (24.000,- per jaar), en jouw broer krijgt 100.000,- per jaar netto. En je broer schenkt 10.000,- euro aan een goed doel, betekent toch niet dat jij dat ook kan doen? Dus ga je zulke dingen in percentages bekijken. Omdat dat de enige maatstaf is die je kan gebruiken.

3 augustus 2017 om 12:31

Leuk en aardig maar het is natuurlijk niet zo dat Heerenveen Veerman een dienst moet bewijzen omdat Utrecht dat ook doet bij Haller?
Heerenveen heeft het goed recht om vast te houden aan deze transfersom als Utrecht daar niet in mee wil, geen probleem even goede vrienden toch.

3 augustus 2017 om 12:35

Zeker. Utrecht blij, niet te veel betaald voor een wisselspeler. Alleen Heerenveen en Veerman zijn niet blij (heerenveen met de misgelopen tonnen en Veerman uiteraard met zijn misgelopen transfer).
Dus de enige verliezers zijn de personen bij Heerenveen. Des te meer vind ik het jammer van een club als Heerenveen dat ze zich op deze wijze opstellen, maar nogmaals. Daar hebben ze enkel zichzelf mee.
Niet de rest van de competitie..

3 augustus 2017 om 13:24

Utrecht was akkoord met Veerman om hem transfervrij over te nemen. optie zal namelijk niet gelicht worden. op bijna het laatste moment werd deze optie alsnog gelicht tegen alle afspraken in. Waardoor zowel Utrecht als Veerman eigenlijk genaaid werd door Heerenveen.

Vervolgens doet Utrecht dus ondanks de naaistreek 7 ton 'water bij de wijn' en blijft Heerenveen star bij die 1 miljoen wat uiteindelijk is gegaan naar 9 ton exc. 10% doorverkoop en bonussen..

1 miljoen of zelfs 6 ton voor een bankspeler van 26 bij de nummer 9 van de eredivisie... Dat is nog bijna gekker dan 222 miljoen voor Neymar.

3 augustus 2017 om 18:24

Als Heerenveen iets gedaan heeft wat niet door de beugel kan moeten Veerman en Utrecht naar de knvb stappen. Als Heerenveen alles volgens de regels doet moet Veerman het snot voor de ogen trainen en laten zien dat hij basisspeler is bij Heerenveen en volgend seizoen transfervrij naar Utrecht vertrekken.

3 augustus 2017 om 10:02

Zoals je leest zal het (helaas voor Veerman) niet gaan rond komen doordat ze Görtler hebben gehaald. Een ton verschil, konden ze niet allebei nog een beetje water bij de wijn doen?

3 augustus 2017 om 10:06

7 ton in de eredivisie voor een reserve speler vind ik al een hoop geld voor iemand die niet bij de top 3 vandaan komt.. Heerenveen heeft hoog ingezet en uiteindelijk heeft Utrecht terecht verder gekeken.

Mijn mond viel open bij het lezen van dit verhaal... Heerenveen mag zich best schamen met dit nieuws ook al heeft de club zijn optie gelicht en een contract is een contract. Ik dacht dat Heerenveen bekend stond als een familieclub, maar op dit moment vind ik ze daar ver weg van staan!

Ik begrijp wel dat Veerman dit zeer doet. Ik hoop dat hij zich staande houd en sportief revanche neemt.

3 augustus 2017 om 10:10

Veerman en zijn zaakwaarnemer spelen alles via de media waardoor de zwarte piet ten onrechte bij Heerenveen uitkomt.

Zoals je zelf al schrijft heeft Veerman nog een contract voor 2 jaar, en bovendien snap ik best dat Heerenveen hem voor 3 ton onder z'n marktwaarde niet naar een concurrent wil laten gaan.

3 augustus 2017 om 10:36

Die optie in zijn contract was eenzijdig he Hveenbayern, dus als Heerenveen dat contract verlengd heeft Veerman daarin weinig te zeggen lijkt mij.. Jij wilt zeggen dat Veerman 1 miljoen waard is? Want dan zou ik als Utrecht zijnde per direct verder gaan zoeken. Het is al een risico om zo'n speler aan te trekken namelijk, en ik hoor een hoop mensen zeggen een speler naar een concurrent laten gaan, maar volgens mij zit Utrecht toch wel een stapje hoger sinds de komst van Ten Hag dan Heerenveen is in de Eredivisie.

Hij is een leuke pinchhitter bij Heerenveen, maar 1 miljoen is hij bij lange na niet waard.. En als Heerenveen denkt dat 8 ton marktconform is ben ik benieuwd wie wel zaken gaat doen met ze.

3 augustus 2017 om 10:58

Veerman had wel wat te zeggen over die optie, namelijk toen hij 2,5 jaar geleden het contract tekende waar zo'n optie in stond.
Volgens transfermarkt is zijn waarde 1 miljoen, nou zal z'n echte waarde er inderdaad wel wat onder liggen maar aangezien Utrecht (een directe concurrent van Heerenveen) aanklopt snap ik best dat Hamstra niet zo happig is om hem voor het eerste bod te laten gaan, zeker omdat Veerman als pinchitter meerdere keren zijn waarde aangetoond heeft.

Ik gun Veerman die stap echt wel, echter moet Utrecht wel met het juiste bod komen. En vind ik het van kamp Veerman echt schandalig dat ze alles via de media spelen.

3 augustus 2017 om 10:58

Jij gelooft alles wat op die duitse transfermarkt site staat? Asjeblieft man, vorm je eigen mening en denk logisch na.

Op die site staat dat Marsman meer waard is dan de 1e keeper Jensen, dat zegt genoeg hoe serieus je de site moet nemen.

3 augustus 2017 om 10:13

Als je dit verhaal inderdaad leest dan vraag je je af of Heerenveen van deze wens/belofte op de hoogte was. Nu is het natuurlijk geen liefdadigheid maar je zou toch wat meer inlevingsvermogen verwachten in dit specifieke geval. Dan is geld toch bijzaak wat mij betreft en is 700k ineens ook een heel mooi bedrag waarbij er alleen maar winnaars waren geweest (zeker de geschiedenis rondom het contract van Veerman kennende).

Pijnlijk en verdrietig

3 augustus 2017 om 12:57

Het feit dat ze het nu de media ingeslingerd hebben doet vermoeden dat ze het ook wel tegen Heerenveen hebben gezegd.

Iemand hierboven zei al: Heerenveen heeft gegokt en verloren. Dat vind ik een mooie samenvatting. Heerenveen doet niks wat niet mag, maar heeft zijn hand overspeeld. Dom en onhandig, wat mij betreft, maar het is mijn geld niet. Ik zie hierboven allemaal mensen met "foppe" en "hveen" in hun profielnaam de club verdedigen, maar ik zou als supporter niet blij zijn met de club. Je loopt geld mis en je hebt een zeer ontevreden speler die zich altijd als een prof heeft opgesteld.

Hopelijk degradeert Heerenveen! Wat schandalig om meer belang te hechten aan een paar ton dan aan de persoonlijke omstandigheden van een uitstekende professional die altijd zijn stinkende best doet als er een beroep op wordt gedaan. Laat dit een signaal zijn voor spelers dat Heerenveen ze niet beschouwt als mens, maar als handelsobject. Dat doen wel meer clubs, maar Heerenveen is daar behoorlijk extreem in. Het voetbal moet zulke clubs liever kwijt dan rijk zijn.

3 augustus 2017 om 10:17

Het is een beetje kil, maar schandalig vind ik het absoluut niet. Waarom zou een club rekening moeten houden met alle persoonlijke verhalen, hoe aangrjpend ook, van de spelers? Natuurlijk hadden ze hier wat menselijker mee om kunnen gaan, maar op deze manier alles via de media spelen vind ik ook niet echt netjes.

3 augustus 2017 om 10:24

Dus omdat Henk en Henk alles doorspelen naar de media en nu opeens dit zielige verhaal naar buiten komt beschouwen ze iedereen als handelsobject? Wat een onzin man

Iedereen gunt Henk zijn transfer, maar ik snap Hamstra ook wel. Utrecht moet gewoon met het juiste bedrag op tafel komen. Hij is toch altijd belangrijk voor Heerenveen als hij invalt

3 augustus 2017 om 10:16

En nu zal die helemaal niet meer belangrijk zijn wanneer die invalt...heerenveen laat zich hier echt kennen.

3 augustus 2017 om 11:10

Invallen doet hij nu al 2,5 jaar. Er is totaal geen perspectief bij Heerenveen voor een basisplaats. Iets wat hij bij Utrecht wel zou hebben. Een miljoen euro is Veerman met alle respect niet waard.

3 augustus 2017 om 12:26

En over een jaar loopt hij transfervrij de deur uit, en is er dus 0,0 restwaarde voor Heerenveen.

3 augustus 2017 om 13:00

Wat is dan "het juiste bedrag"? Ik vind 700.000 al veel, eerlijk gezegd. En utrecht heeft ook geen geldboompje in de tuin staan. Het is niet alsof ze ineens 50.000 Veerman-shirts gaan verkopen.

Wat is heerenveen toch een heerlijk warme club. Hebben ze geen gesprekken gehad met elkaar? Man man man als hij dit ook zo gezegd heeft tegen het bestuur dan zou ik me inderdaad niet alleen genaaid voelen, maar ook ontzettend boos. Nu hebben ze geen 800.000 en een speler die zich echt never nooit niet meer 100% zal inzetten. Ik snap het echt niet, maar dit toont voor mij echt de onmenselijke kant aan van een club. Hier gooit heerenveen ook zn naam op het spel, niet heel erg slim van ze over 1 ton.

3 augustus 2017 om 12:28

Inderdaad erg dom van Heerenveen. Maar ik denk wel dat Veerman zich 100% blijft inzetten, zo komt hij op mij wel over in ieder geval. Daarnaast is dat natuurlijk ook belangrijk voor de vervolgstap in zijn carriere; als hij zich niet meer volledig zal inzetten hoeft hij volgend jaar niet op een leuke club te rekenen.

wat een vieze streek van Heerenveen. Veerman heeft altijd alles gegeven als hij erin kwam en is geliefd bij de fans. en dan gaat het om een tonnetje, waar praten we over in het tegenwoordig knotsgekke voetbal. lage streek van H'veen, zeker als je bedenkt dat ze Larsson nog voor miljoenen kunnen slijten, dan kan een tonnetje voor iemand die met zon reden naar utrecht wil er wel af. schaam je Heerenveen!

3 augustus 2017 om 10:33

Een ton is veel geld voor Heerenveen vergis je niet hoor! Henk Veerman vind ik geen 8 ton waard maar ook zeker geen 7 ton en dat bedrag had ik als Heerenveen zijnde wel geaccepteerd! Maar aan de andere kant is het ook niet makkelijk om een nieuwe reserve spits te halen! Ik vind dat er een beetje overdreven wordt over deze kwestie!

3 augustus 2017 om 10:47

ja daar heb je wel gelijk in, maar Veerman heeft nooit geklaagd of wat dan ook. Heerenveen had zich wel wat coulanter kunnen opstellen naar mijn mening, en er lopen nog wel wat leuke spitsen rond in de jupiler league of 2e niveau duitsland, belgie etc. voor een club als Heerenveen. maar ik snap je punt!

3 augustus 2017 om 13:02

Een ton is voor Utrecht ook veel geld. Niet alleen voor Heerenveen, Volgens mij is 700.000 gewoon een prima bedrag. Nu heeft Heerenveen niks. Stom.

Wat een haat allemaal! Veerman heeft destijds zelf een contract getekend en krijgt een prima salaris terwijl hij wekelijks niet eens 90 minuten per wedstrijd zijn best hoeft te doen. Heerenveen wil Veerman niet kwijt, dus waarom zouden zij niet een goede transfer som moeten ontvangen. Een vervanger kost ook geld. Als ik mijn auto ga inruilen bij de garage voor een duurdere SUV dan krijg ik toch ook geen extra sentimentele korting omdat ik ain de ww zit of mijn dode vader heb beloofd dat ik later ooit mijn eigen Dodge Ram zou hebben?
Contracten zijn in Nederland nou eenmaal rechtsgeldig en in dit geval heeft Veerman pech. Desnoods had hij zelf een ton bijgelegd, als hij zijn belofte perse wilde inwilligen (hij is verantwoordelijk voor zijn belofte ).

3 augustus 2017 om 10:47

Ik ben het met je eens dat hij zelf verantwoordelijk is voor zijn belofte. Ik vind het echter heel naar gehandeld van Heerenveen als je dus eerst de optie in zijn contract licht, maar als je er ruim 7 ton voor kan vangen ga je hier niet mee akkoord?
Ik vind het vreemd, want zo vaak komt hij niet in actie bij Heerenveen en op deze manier snij je jezelf wel degelijk in de vingers.

Dat Heerenveen niks te maken heeft met zijn belofte, is volledig waar en we moeten ook niet doen alsof Heerenveen hem die belofte nu ontneemt, maar ze hadden zich wel iets makkelijker kunnen opstellen tov Veerman, die nooit klaagt over zijn rol als pinchhitter en echt een modelprof is. Heerenveen heeft gegokt (op een hoger bedrag) en verloren. Want nu zal zijn motivatie bij Heerenveen niet meer zijn als voorheen.. Zonde!

3 augustus 2017 om 11:25

Dat hij met vol verstand een contract heeft getekend is zeker waar. Alleen wil Veerman meer aan voetballen toekomen. Ik kan begrijpen Heerenveen een speler als Veerman graag wil houden vanuit hun perspectief. Echter, als een speler 2,5 jaar geen basisplaats heeft, is het niet gek dat hij dan liever weg wil.

Utrecht heeft een zeer goed bod neergelegd bij Heerenveen. Dat bedrag zie ik geen andere club betalen. Het is niet zo dat hij voor een appel en ei overgenomen zou worden.

3 augustus 2017 om 11:28

@eCKe

Jouw vergelijking met het inruilen van een auto gaat niet op omdat Heerenveen als werkgever een zorgplicht heeft voor zijn werknemers.

Heerenveen stelt zich in dit geval uitsluitend zakelijk op. Dat is niet verboden, maar wel verwerpelijk.

3 augustus 2017 om 13:05

ecke, volgens mij zegt niemand dat Heerenveen iets heeft gedaan wat niet mag. Dit is dus geen juridische discussie.

Persoonlijk vind ik het vooral onverstandig wat Heerenveen heeft gedaan. 700.000 is een prima bod voor een speler die nooit een vaste basisklant zal zijn. En hij wil weg. Daar moet je als werkgever oog voor hebben. Nu hebben ze 1) geen transfersom 2) een ontevreden speler die een salaris kost 3) hun goede naam geweld aan gedaan. Ik zou als speler nu voorzichtiger zijn om naar Heerenveen te gaan.

Het verschil was groter als een ton, Heerenveen vroeg tegen de 1 miljoen euro aan. Het bod van Utrecht was 6 ton met bonussen wat op kon lopen naar 730.000 euro.

Afgelopen zomer was Veerman ook al rond met Utrecht, de kans zat er in dat hij transfervrij kwam. Heerenveen had nog een eenzijdige optie van een jaar een heeft die toen gelicht, toen ging Utrecht dus voor Makienok.

Veerman is nog steeds in beeld, ten Hag heeft er graag een lang aanspeelpunt bij.

Vanavond staat waarschijnlijk Nick Venema in de spits. Ze willen hem graag op dit niveau aan het werk zien, hij laat een hoog niveau zien tijdens de trainingen.

3 augustus 2017 om 11:12

Heb het even opgezocht maar op 17 maart 2017 heeft Heerenveen de optie gelicht.
In interviews geeft hij aan dat hij erg blij is dat de optie werd gelicht.
Op dat moment waren er nog geen clubs die interesse in hem toonde.

Nu schets je een beeld dat Heerenveen snel even de optie licht toen Utrecht twee maanden geleden interesse toonde om meer geld te beuren.

3 augustus 2017 om 11:24

Nutraal,

Ik heb het ook even voor jou opgezocht, maar het volgende werd bekend in december 2016.
Als je het verhaal leest, wordt duidelijk dat er wel degelijk interesse was vanuit Utrecht aangezien het toen wel 90 procent zeker was dat Haller zou vertrekken volgende transferperiode. En zo geschiedde..

"sc Heerenveen lijkt afscheid te gaan nemen van Henk Veerman. Volgens Tjerkstramedia wordt de optie in het aflopende contract van de spits niet gelicht door de Friezen.

Het contract van Veerman loopt komende zomer af, maar de verbintenis bevat een optie voor een extra jaar. De optie is echter afgesproken door het oude bestuur van SC Heerenveen en zou door het nieuwe bestuur niet worden gelicht. Beide partijen zijn nog wel met elkaar in gesprek over een mogelijk nieuw contract.

Veerman kan bij SC Heerenveen niet rekenen op veel speelminuten, maar is al invaller al meerdere keren belangrijk geweest voor de Friezen. Trainer Jurgen Streppel houdt echter vast aan Reza Ghoochannejhad. Vandaag werd bekend dat FC Utrecht zich graag wil versterken met Veerman als Sébastien Haller vertrekt. De Domstedelingen hadden afgelopen zomer ook al interesse, maar Heerenveen wilde Veerman destijds onder geen beding verkopen."

3 augustus 2017 om 11:25

Dat beeld klopt ook gewoon, en ik zeg nergens dat dit een fout is van Heerenveen. Het is gewoon slim om een eenzijdige optie in een contract te zetten, en Heerenveen heeft die optie terecht gelicht. Als ze die optie niet hadden had Heerenveen hem voor niks van de hand moeten doen aan Utrecht. Dat stukje dat er geen clubs interesse in hem was, klopt niet. Utrecht informeerde al rond de winterstop naar Veerman, er was toen al veel interesse voor Haller en Haller gaf aan in de zomer echt een stap omhoog te willen maken.

Btw thanks Isco24 👍

Het schandalige van Heerenveen in deze is dat ze aan het eind van vorig seizoen wel "klaar" waren met Veerman en hij transfervrij mocht vertrekken. Totdat hij met "concurrent" FC Utrecht ging praten, toen werd van het contract van de overbodige Veerman ineens snel de optie gelicht om te kunnen cashen. Al is dit van bedenkelijk niveau, het blijft zaken doen, maar dan ga je niet zo hoog in de boom zitten als Heerenveen nu heeft gedaan en pak je gewoon die 7 ton die Utrecht biedt. In eerste instantie wilde je als Heerenveen nul Euro voor Veerman, nu krijg je 7 ton geboden en ga je 8 ton vragen en vasthouden? Nu zit Heerenveen met, de in hun ogen overbodige Veerman, opgescheept en hebben ze nog steeds nul Euro voor hem en kunnen ze nog een seizoen zijn salaris betalen. Ik noem dit geen slim zaken doen. En dat is het "schandalige" in dit hele verhaal. Dat zal wel boerenlogica zijn.

3 augustus 2017 om 11:42

Je verkondigt klinklare onzin. Die optie is niet even snel in de zomer gelicht. Dat is al op 17 maart gebeurd. Daarna gaf hij in interviews aan dat hij erg blij is dat de optie werd gelicht.

Bovendien werd er geen 7 ton geboden, daarop kan het bedrag pas na bonussen eventueel uitkomen. Nu zit Utrecht net op 6 ton en vraagt Heerenveen 1 miljoen. Dat is een aanzienlijk verschil.

Volgende keer even je feiten kennen voor je gaat roeptoeteren.

3 augustus 2017 om 13:25

Klopt dat de optie in maart al werd gelicht maar het klopt ook dat Utrecht nogmaals bekend maakte dat het interesse in Veerman had (zie reactie Isco24 #57) en dat gebeurde op dezelfde dag dat Heerenveen bekend maakte om de optie op Veerman niet te lichten.

bron: feanonline

Sorry hoor, verhaal is wel erg zwaar en pijnlijk ....
Maar het is toch niet aan Heerenveen om dan maar te zeggen....we gooien er een ton af om je droom uit te laten komen?

Nu is het net of Heereveen deze jongen kapot maakt.
Vergeet niet dat door Heerenveen deze jongen een profvoetballer is.
Bij Volendam weggeplukt en verstevigd op een hoger niveau.

Utrecht had ook een ton meer kunnen betalen om zijn droom uit te laten komen.
Daar hoor je niemand over.....

Of Veerman had zelf wat bijgelegd of genoegen genomen met een lager salaris om met Utrecht te handelen.

Beetje huilen in de media dit.

ik had dit nooit verwacht van Heerenveen.
gun deze jongen nou eens deze transfer, maar nee ze houden het tegen op een paar centen.

maar wat een verhaal.
zijn belofte zou bijna uitgekomen zijn
hopelijk houdt hij zich goed
en hopelijk voor hem komt de transfer naar Utrecht nog. al is het nu nog niet in de zomer,
wie weet wat je te wachten staat in de winterperiode

Buiten het feit dat het schandalig is dat een ton in deze tijden een transfer tegenhoudt, had Veerman dit niet ook misschien zelf op kunnen lossen.

Hoort aan de ene kant niet zijn taak te zijn, maar als je die belofte echt graag na wilt komen. Ook vind ik vanuit Utrecht kant dat als zij hem echt willen, die ton geen struikelblok had moeten zijn.

100.000 euro is misschien niet veel in voetballand, maatschappelijk gezien een berg met geld. Veerman had het verschil ook kunnen bijpassen of een andere constructie met Utrecht kunnen opzetten.
Veerman als voetballer is een goede spits, altijd het idee dat er meer inzit maar dat hij het er niet uitkomt

3 augustus 2017 om 13:09

100.000 lijkt niet veel omdat we vooral lezen over de Neymars van deze wereld. Die stopt 100.000 in zijn holle kies.

Maar voor clubs als Utrecht en Heerenveen is het gewoon echt geld. Die maken soms een klapper, maar hebben ook gewoon met begrotingen en salarishuizen te maken.

Het is weer het bekende oude liedje met Heerenveen, wat een waardeloze club is dat toch. Ze houden regelmatig transfers tegen, zelfs al kunnen ze er grof geld aan verdienen, alleen maar op de spelers dwars te zitten en zoveel mogelijk geld binnen te harken over de rug van de spelers. We hebben het eerst gezien met een gefrustreerde Larsson die nu voor straf helemaal alleen moet trainen, waar de club 1 miljoen meer voor wil hebben dan dat er wordt geboden en nu weer met Veerman.
Ook al zou Heerenveen 6 miljoen euro winst maken op Sam Larsson, het is de club niet genoeg.
Heerenveen wil meer, meer en meer geld hebben.
Men moet zich daar eens realiseren dat het geen handelshuis, maar een voetbalclub is met spelers en geen penitiaire inrichting met gedetineerden.

3 augustus 2017 om 11:58

En daar is de zure Ajaxrene weer. Maar je hebt helemaal gelijk, Heerenveen bestaat al bijna 100 jaar met als enige doel spelers dwarszitten.

Over Larsson verkondig je vervolgens nog even een bak onzin. Die maakte zichzelf onmogelijk, maar mocht toch weer met de groep meetrainen. Inmiddels heeft hij toestemming om naar het buitenland te gaan om zijn transfer af te ronden.

PS: Het is 'penitentiaire inrichting'. Een moeilijk woord, maar als je zo graag onzinonderbouwingen wilt gebruiken, gebruik ze dan wel correct.

Formeel gezien staat het bedrijf SC Heerenveen (met opzet spreken we tegenwoordig niet meer van club, want dat heeft nog iets gezelligs, ouderwets..) in z'n recht. Er is een contract. En daar wordt Veerman ook voor betaald.
Misschien is dit alles niet chique, maar daar is in de voetballerij al jaren geen sprake meer van. Jammer.

Denk dat dit voor Veerman een prima transfer was geweest, want in Heerenveen heeft ie wel erg weinig perspectief.

Maar hoe ontroerend dit verhaal van z'n overleden vriend ook is, clubs kunnen dit soort dingen natuurlijk niet laten meewegen.

Triest verhaal maar dit mag totaal niet meespelen.

Voetbalclubs zijn bedrijven, bedrijven hebben handel en binnen handel is geen ruimte voor emotie.

Wellicht dat Utrecht veerman nu wel kan halen aangezien ze een vergoeding hebben gehad voor europees

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren