Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax kruist degens met OGC Nice in derde voorronde CL

Laatste update:

Ajax neemt het in de derde voorronde van de Champions League op tegen OGC Nice. Dat heeft de loting in Nyon vrijdagmiddag uitgewezen. Ajax begint op 25 of 26 juli met een uitwedstrijd en hoopt het karwei een week later af te maken in eigen huis.

Na het slechte nieuws over Abdelhak Nouri kwam de loting op een laag pitje te staan, maar toch moest er vrijdag worden geloot. De woordvoerder van de UEFA sprak voor de loting het medeleven van de Europese voetbalbond uit. Ajax zit in de zogenaamde competitieroute en niet in de kampioenenroute. Het had een geplaatste status, maar treft met Nice een sterke opponent. De werkgever van Mario Balotelli eindigde vorig seizoen als derde in de Ligue 1.

Als Ajax het tweeluik overleeft, wacht een laatste voorronde om het hoofdtoernooi te bereiken. Ook in die voorronde zou Ajax een geplaatste status hebben. Mocht Ajax echter uitgeschakeld worden in de derde voorronde van de Champions League, dan volgt een tweeluik om plaatsing voor de Europa League.

De volledige loting (de eerste club begint thuis):
FCSB (Roe) - Viktoria Plzen (Tsj)
OGC Nice (Fra) - Ajax
Dynamo Kiev (Oek) - Young Boys (Zwi)
AEK Athene (Gri) - CSKA Moskou (Rus)
Club Brugge (Bel) - Medipol Basaksehir (Tur)

Linfield (Nir)/Celtic (Sch) - Dundalk (Ier)/Rosenborg (Noo)
Zilina (Slw)/FC Kopenhagen (Den) - Malmö FF (Zwe)/Vardar (Mac)
Slavia Praag (Tsj)- BATE Borisov (Wru)/Alashkert (Arm)
Zrinjski (Bos)/Maribor (Slv) - Hafnarfjördur (Ijs)/Vikingur (Far)
Spartaks Jurmala (Let)/FC Astana (Kaz) - IFK Mariehamn (Fin)/Legia Warschau (Pol)

Hapoel Beer Sheva (Isr)/Honvéd (Hon) - Zalgiris (Lit)/Ludogorets (Bul)
Viitorul (Roe) - APOEL Nicosia (Cyp)/Dudelange (Lux)
Hibernians (Mal)/Red Bull Salzburg (Oos)- HNK Rijeka (Kro)/The New Saints (Wal)
Qarabag (Aze)/Samtredia (Geo) - Sheriff Tiraspol (Mol)/Kukësi (Alb)
Partizan Belgrado (Ser)/Buducnost Podgorica (Mon) - Olympiacos (Gri)

Overleeft Ajax de derde voorronde?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pittig, maar moet kunnen!

14 juli 2017 om 12:22

oef, dat vraag ik me af, zo vroeg in het seizoen met een nieuwe trainer. Dit was een van slechtste opties volgens mij...

14 juli 2017 om 12:23

Denk dat nieuwe trainer en vroeg in seizoen ondergeschikt zijn qua invloed nu...

14 juli 2017 om 12:51

hadden ze de pol niet anders kunnen verwoorden .

14 juli 2017 om 12:52

Dat was het destijds tegen Arsenal ook, dankzij Nigel wonnen we toen. Dus het kan wel maar gezien eerdere voorrondes zal het zeker niet makkelijk worden.

14 juli 2017 om 13:18

Overdrijven is ook een kunst hoor

14 juli 2017 om 14:45

Volgens mij heeft Ajax alleen in de poulefase tegen Arsenal gespeeld en dat werd 1-1. Doelpunt van Nigel de Jong, dat wel.

14 juli 2017 om 15:06

Ach, als je het nieuwsbericht in L'equipe leest werd Ajax ook als zwaarst mogelijke opponent geacht. Ook de reacties op het nieuws zelf beamen dat. Gewoon vol voor gaan, alles is mogelijk.

14 juli 2017 om 16:23

@superstick
Ja was poulefase. Twente werd in de voorronde weggespeeld door Arsenal.
On: deze loting is de minst gunstige

14 juli 2017 om 12:23

Balotelli VS Sanches wordt smullen

14 juli 2017 om 12:33

Hij zal het er ongetwijfeld beter vanaf brengen dan Vd Hoorn.

14 juli 2017 om 12:36

Was meer de schuld van die partijdige scheids, walgelijk was dat

14 juli 2017 om 13:34

Was walgelijk idd. Hele wedstrijd loopt ie schwalbes te maken voor een penal en in de extra tijd ofzo geeft die scheids hem ook nog gewoon.. onbegrijpelijk.

14 juli 2017 om 16:08

Balotelli was walgelijk en het was geen overtreding, maar vd Hoorn gaf hem wel de kans om er 1 te versieren door vrij naief te verdedigen. Hoewel ik helemaal niet zo ontevreden over hem was, zeker in zijn laatste half jaar was hij gewoon goed, had hij dat soort momenten wel een stuk vaker dan Sanchez. Ik heb dus een stuk meer vertrouwen in deze directe duels.

14 juli 2017 om 12:24

Het moet kunnen als je kijkt naar het afgelopen seizoen. Er staat straks wel een ander Ajax, misschien ook nog zonder viergever en Sanchez.

14 juli 2017 om 12:30

Nice eindigde boven Lyon

14 juli 2017 om 12:37

En Ajax boven Lyon in de EL, zegt dus niets.

14 juli 2017 om 12:39

Verschrikkelijk, kan me nog niet concentreren op voetbal.

Kan alleen maar aan Appie denken, is hij al terug in Amsterdam.

Tijdje terug zeiden ze alle slechte dingen komen in drievoud, eerst Johan, toen Pietje en nu helaas Appie.

Moeten misschien hopen tegen beter weten in, maar misschien bestaan er nog wonderen.

14 juli 2017 om 12:45

laat ik beginnen met het feit dat ik het ontzettend verschrikkelijk vind wat er allemaal gebeurd is, maar moeten we dit nu in elke topic weer gaan belichtten?
laten we het over dit onderwerp hebben en niet constant over Appie.

on: een zeer pittige loting van Ajax, maar in goede doen, moet het zeker wel lukken.

14 juli 2017 om 13:01

Ja, "in goede doen". Maar de vraag is in hoeverre Ajax in goede doen kan zijn, gegeven de omstandigheden waarover je het niet in ieder topic wilt hebben

14 juli 2017 om 13:13

dat moet zich inderdaad uitwijzen.

misschien kunnen ze juist nu als team boven zichzelf uitstijgen en deze wedstrijd met 150% inzet en overtuiging ingaan juist voor hem!

we hopen met ons allen dat ze doorgaan voor het Nederlandse voetbal.

14 juli 2017 om 13:44

Ik sluit me aan bij de reactie(-s) van De Koninklijke.

Het is afschuwelijk wat Nouri is overkomen, maar de knop zal bij de selectie om moeten en zal ook om gaan. Nice is een van de moeilijkste ploegen die we konden loten, we zijn echter niet bij voorbaat kansloos.

De sfeer tijdens de thuiswedstrijd zal hopelijk fenomenaal zijn, ik verwacht een schitterende, hartverwarmende sfeeractie van Ajax en de aanwezige supporters. Een staande ovatie van de 34e minuut tot aan de rust lijkt me prachtig.

Laten we er maar van uitgaan dat de spelers volle bak voor de winst zullen gaan om het klote gevoel een beetje van zich af te schudden. Laat Sanchez Balotelli maar uitschakelen, Ziyech een vrije trap in de kruising knallen en Van de Beek zijn beste wedstrijd ooit spelen, ik heb er wel vertrouwen in.

14 juli 2017 om 16:03

Ik denk wel dat het de insteek zal zijn. En als het dan direct vanaf minuut één goed loopt, gaan ze er in geloven en zie ik het positief in. Maar ben bang dat als het niet loopt, dat het dan toch gaat opspelen in die jonge koppies. Dan wordt het wellicht een opgelegde druk die verlammend gaat werken. Ik hoop het uiteraard niet! We zullen het gaan zien

14 juli 2017 om 16:03

Doe het voor Appie zou ik zeggen! Haal voor Nouri de Champions League, overwinter en wordt landskampioen, dat is in mijn ogen de enige manier om dit nu al verloren seizoen kleur te geven.

14 juli 2017 om 14:33

Je kunt het van 2 kanten bekijken. Enerzijds zijn ze op en top gemotiveerd tegen een Nice die misschien ook wel een betere ploeg is terwijl ze een mindere ploeg kunnen overschatten. In mijn opinie denk ik dat ze wat meer kans maken tegen betere en voetballende ploegen.

14 juli 2017 om 18:22

Ja maar dat nice verdedigd veter dan lyon. Al had lyon ook merr kwaliteit alleen niet constant genoeg

Ai. Dat is een erg slechte loting!!

14 juli 2017 om 12:34

Inderdaad.. maar voor Feyenoord is het super gunstig dat Ajax eruit ligt in CL. Zij hoeven dan niet de marketpool gelden de delen in CL. Feyenoord kan zo'n 5 miljoen bijschijven als Ajax eruit ligt, dus voor Feyenoord is deze loting gunstig.

14 juli 2017 om 12:36

Sinds wanneer ligt de Europa League finalist van vorig jaar er bij voorbaat al uit bij deze loting ?

14 juli 2017 om 12:38

Feyenoord wilt natuurlijk ook liever dat we Nls punten pakken dan dat zei voor 1x cl premie pakken.

14 juli 2017 om 12:47

Je kan geen punten voor Nederland pakken in de Europa league, Modricmagic?

14 juli 2017 om 12:49

Ja, en voor heel Nederland is het ook gunstig als Ajax er uit ligt. Dan speelt er namelijk over een paar jaar geen enkele nederlandse club nog Europees

14 juli 2017 om 13:10

@Ternos, jawel maar tellen minder mee. Daarbij zak je als club ook van geplaatste status naar ongeplaatst waardoor je dus ook weer minder kans hebt. Ik snap niet waarom feyenoorders hopen dat ajax dit niet haalt. Ik hoop altijd dat er zoveel mogelijk clubs op het hoogste niveau in europa doorkomen, onderling mag ajax wel winnen natuurlijk.

14 juli 2017 om 13:10

En waarom niet Afcaeric? In de EL kan ajax op papier eenvoudiger en dus logischerwijs meer punten behalen dan in de CL.

14 juli 2017 om 13:15

Dan is het alsnof gunstiger dat Ajax de derde voorronde wél doorkomt. Laat ze er dan maar uitliggen in de vierde voorronde en weer gaan knallen in de EL.

14 juli 2017 om 13:16

De meeste realistische punten zijn te behalen door de groepsfase te bereiken, derde te worden en dan verder te komen in de EL

14 juli 2017 om 13:31

@wedge21 Ik begrijp dat wel, die 4 miljoen extra betekent dat de aankoop Amrabat is terugverdient. Feyenoord moet financieel een inhaalslag maken op Ajax en PSV en dit soort dingen helpen daarbij.

Ajax kan in de Europa league punten halen voor NL.

14 juli 2017 om 12:34

Inderdaad.. maar voor Feyenoord is het super gunstig dat Ajax eruit ligt in CL. Zij hoeven dan niet de marketpool gelden de delen in CL. Feyenoord kan zo'n 5 miljoen bijschijven als Ajax eruit ligt, dus voor Feyenoord is deze loting gunstig.

14 juli 2017 om 12:37

Maar ook is het voor Feyenoord ongunstig dat ze er evt uit liggen, mbt Nederlands voetbal

14 juli 2017 om 12:38

Altijd fijn zo'n korte termijn visie.

14 juli 2017 om 12:49

Hoezo korte termijn? In de Europa league kan Ajax ook punten pakken en is de kans veel groter dat ze verder komen. Waar het in de CL maar afwachten is of Ajax, net als Feyenoord overigens, de derde positie weet te behalen in de groepsfase.

14 juli 2017 om 13:08

Wij hopen bij Ajax wel gewoon dat jullie 3e worden (1e en 2e lijkt bij voorbaat onmogelijk als je in pot 4 zit), gelukkig denk ik dat de meeste Feyenoorders iets slimmer zijn dan jij en Ajax ook de CL groepsfase gunnen. Als je om die paar miljoen alleen wil dat Ajax uitgeschakeld wordt ben je echt niet helemaal lekker.

14 juli 2017 om 13:19

Die paar miljoen betekent misschien wel of je met Nelom/woudenberg de competitie start of dat er een versterking komt en je meer kans maakt op titelprolongatie en heel misschien zelfs extra puntjes in de CL. Zo kortzichtig zijn de feiten.

Geen ajax in de CL kan ook gunstige loting tot gevolg hebben, daar Feyenoord niet in 1 poule met ajax mag uitkomen en daardoor bij voorbaat al gekoppeld wordt aan hele sterke tegenstanders waardoor plaats drie al bij voorbaat uitgesloten is. Maar dat is als, als, als .........

En nogmaals punten in de EL verdienen zou makkelijker moeten zijn dan in de CL.

14 juli 2017 om 13:28

@sanderkoevoets Ik gun Ajax ook succes in de Europa League, waar Ajax ook punten kan halen voor Nederland. Die paar miljoen, zoals 4fredondo al aangeeft, is voor Feyenoord gewoon een extra speler. Zo is gelijk de aankoop Amrabat terugverdient.

Als ik daarom niet helemaal lekker ben volgens jou zegt dat meer over jou dan over mij..

14 juli 2017 om 14:11

Als ajax CL haalt treffen ze zwaardere tegenstanders dan in EL. Dat kan weer van invloed zijn op het competitieverloop in de eredivisie.

14 juli 2017 om 12:36

De slechtst denkbare loting en het komt op het slechtst mogelijke moment. Ik verwacht dat geen enkele speler en fan met zijn hoofd bij de wedstrijd zal zitten, dus ik ben bang dat het hem niet gaat worden. En dat interesseert me eerlijk gezegd ook helemaal niets.

14 juli 2017 om 13:06

Ze zullen toch moeten. Dat kost wel tijd, maar op een gegeven moment moet dat knopje ook wel weer om. Hoe erg dat ook is en zal het bij de 1 langer duren dan bij de ander, maar heel hard gezegd is dat ook deel van het leven. Het stopte niet bij Johan en ook niet bij Nouri. op een gegeven moment is het relativeren en door! Er volgen er nog wel meer...

14 juli 2017 om 13:33

Er kan toch ook motivatie uit geput worden? Nouri zou tenslotte willen dat Ajax de CL zou halen.

14 juli 2017 om 14:36

Precies jules. Uit Nouri moet je nu extra kracht putten. Nouri zou niet willen dat ze hun kop laten hangen, maar dat ze gewoon alles geven om de CL te halen en er van genieten zo lang het nog kan.

14 juli 2017 om 15:02

Dat zou wel moeten ja maar denk dat vooral Ziyech en Donny het erg zwaar hebben op dit moment. Die gasten gaan ons nodig hebben. Laten we weer voor volle stadions zorgen net als vorig jaar in de Europese stadions met die prachtige sfeer erbij. Dan gaan we ze in ieder geval in de thuis wedstrijd pakken.

14 juli 2017 om 16:07

Tja kan je 2 kanten op beredeneren:
1) Aan de ene kant zoals hierboven al wordt gezegd -- Nouri zou ook voor inspiratie kunnen zorgen.
2) Je bent allicht beter gefocust tegen Nice dan pak hem beet Boekarest. We spelen sowieso over het algemeen beter en geconcentreerd tegen Europese subtop ploegen dan tegen Oost-Europese middelmaat.

Dat lijkt me bepaald niet de meest ideale tegenstander...

14 juli 2017 om 12:57

Ik denk dat Nice ook niet blij is dat ze Ajax treffen.

14 juli 2017 om 14:32

Niet de meest ideale, maar het kan! In de laatste 5 wedstrijden van de Ligue 1 vorig seizoen wonnen ze weliswaar van Psg, maar speelden ze ook tweemaal gelijk en verloren ze van Marseille en Angers. Het is mogelijk.

Dat is toch wel de slechtste die ze konden treffen.

Nou, Ajax kan zich gaan richten op de competitie. Onmogelijke opgave. Ajax is verzwakt en Nice is toch wel een stapje hoger dan Lyon!

14 juli 2017 om 12:25

Stapje hoger dan Lyon, slaat helemaal nergens op gozer. Omdat Lyon in de competitie een keer niet goed presteert.

14 juli 2017 om 14:00

Lyon is 11 punten onder Nice geëindigd en heeft er 2x in de competitie niet van gewonnen. Dan kan je niet zeggen dat het 'een keer' niet goed heeft gepresteerd.

14 juli 2017 om 19:35

veddetetrut jij bent een pro in scoreboard-journalistiek . Waar was Nice de laatste 10 jaar?
Nice is echt niet stukken beter dan Lyon, dus ja Lyon heeft een keer een slecht seizoen gehad.

14 juli 2017 om 12:36

Ik moest lachten toen je zei een stapje hoger als Lyon. Nee hoor maak jullie maak niet druk, ik schat de kansen van Ajax hoger in. Ze hebben enkele goede spelers maar het is meer een stunt ploeg dan een ploeg die al jaren op hoogste niveau presteert. Ze zijn wel bezig om het team te versterken om mee te kunnen met de top vier maar gezien de inkoop van de andere ploegen zoals een marseille en Lyon denk ik dat ze dit seizoen mikken op een vierde plek.

14 juli 2017 om 12:36

Als je Nice een onmogelijke opgave vindt dan kun je beter helemaal geen Europees meer gaan spelen. Kom op. Het is een gevaarlijke en goede tegenstander en klaar. Ballotelli? Omhoog gevallen nepster.

14 juli 2017 om 12:37

Lyon heeft meer kwaliteit dan Nice hoor, we moeten het niet telkens overdrijven als Nederland weer eens een buitenlandse ploeg loot. Ajax is finalist Europa League, dan gaan we Ajax ook behandelen als een Europa League finalist. Daar moeten we ook naar toe om Nederland weer op de kaart te zetten. Dat is Ajax al best goed gelukt. Nice zou eerder schrikken van Ajax dan andersom hoor...

14 juli 2017 om 12:46

Ook al is het seizoen al verloren of we nu doorgaan of niet, kampioen worden of niet. Dit een onmogelijke opgaven? pardon? niks is onmogelijk! Nice komt niet eens in de buurt van de O van onmogelijk. Wij blijven Ajax en ook al hebben wij een verschrikkelijke week achter de rug ben ik er heilig van overtuigd dat de jongens veerkracht zullen tonen.

14 juli 2017 om 12:50

Nice is ook al een aantal bepalende spelers verloren van het afgelopen succesjaar... Begin van het seizoen dus geen idee hoe beide teams voor de dag gaan komen... Alles ligt open lijkt me.

14 juli 2017 om 12:53

Verzwakt? Niet mee eens, ajax is ten opzichte van een jaar sterker, ze hebben een succesvolle EL campagne achter de rug en de basis staat nagenoeg nog steeds. Inderdaad Klaassen is een verzwakking maar daar staat tegenover dat de hele selectie een jaar verder is, Sanchez, Onana, Dolberg en Ziyech waren vorig jaar allemaal nieuw en zijn nu ingespeeld. Van de Beek is ook geen nieuweling, Schone staat op een plek die hem past, Veltman heeft een jaar op RB gespeeld, Sinkgraven op LB en vergeet niet dat we nu een sterke tweede spits hebben. Ook de Ligt en Kluivert waren er vorig jaar nog niet bij. Traore was allemaal leuk en aardig, maar weinig effectief.

14 juli 2017 om 13:03

Onmogelijke opgave... dat zeiden ze ook toch Lyon en Lyon schat ik zeker hoger in dan Nice

14 juli 2017 om 13:05

Nice is een goede club en ik denk dat de kans dat Nice doorgaat iets groter is.
Maar focussen op de competitie is wel erg lachwekkend. Het is Nice en geen Barca, Madrid of Bayern. Je hebt daar echt wel een kans tegen.

En Nice een stapje hoger dan Lyon? Ook complete onzin. Lyon is gelijkwaardig en stond ook maar 1 plekje lager.

Of is Feyenoord nu opeens 1 stapje hoger dan Ajax? En Ajax 1 stap hoger dan PSV omdat ze keer hoger zijn geã«indigd. Complete onzin dus. Is gewoon gelijkwaardig niveau.

14 juli 2017 om 13:16

Een post van slechts drie zinnen en het toch voor elkaar krijgen om in iedere zin jezelf belachelijk te maken, impressive.

14 juli 2017 om 13:31

Zelfs als je verliest moet je nog EL spelen. Er wordt getwijfeld aan jouw oordeel.

14 juli 2017 om 13:41

Nice kan ook zomaar een one season wonder te zijn..

14 juli 2017 om 19:33

Nice stapje hoger dan Lyon? Hahahaha. Ze zijn een keertje hoger geëindigd en zijn dan meteen stukken beter?
Ajax gaat naar de play-offs. zal lastig zijn maar als ze spelen zoals afgelopen seizoen dan is Nice, die in het algemeen slechter is dan Lyon, geen probleem

Geen gunstige loting ..

Klaar. Ajax mentaal al enorm zwak door alles rondom Nouri.. en nu tegen Nice. Sterkste loting die er denkbaar was. Dit wordt een zwaar seizoen voor Ajax.

14 juli 2017 om 12:37

Je kan het ook voor nouri willen doen... natuurlijk is er meer dan voetbal, maar de wil om te winnen of voor iemand te winnen moet je gebruiken voor positiviteit.

14 juli 2017 om 12:48

Willen en kunnen is een verschil. Het zijn sportmannen je wil altijd winnen. Maar kunnen ze over 2 weken mentaal al hier bovenop zijn? Ik zeg nee. Het begin van t seizoen zal enorm moeizaamverlopen waardoor je dus aan t einde van de rit te kort gekomen bent. Zo zie ik t gebeuren, ik hoop uiteraard op het tegenovergestelde.

14 juli 2017 om 16:42

Hopen en weten is ook een heel verschil. Ik krijg de indruk dat jij hoopt dat het gelijk klaar is. Maar als je heel even realistisch kijkt, heeft Ajax echt wel een aanzienlijke kans om dit Nice over 2 wedstrijden te verslaan, hoewel het natuurlijk niet gemakkelijk wordt.

14 juli 2017 om 12:43

Zwaar seizoen? Kom op, laten we nou niet alles op Nouri gooien en nu al alles weg gooien... Dat zou Nouri absoluut zelf ook niet willen. Laten de spelers van Ajax gaan vechten voor deze wedstrijd, ook voor Nouri. Het zou de komende tijd zeer zwaar zijn voor de spelers van Ajax om zo'n mooi persoon en voetballer te moeten missen. Maar ik hoop dat dat de spelersgroep onderling sterker maakt... Nice is inderdaad een goede ploeg, maar Ajax is Europa League finalist he. Wat denk je dat Nice denkt over deze loting? Precies. Kom op, in de competitie lees ik altijd grote verhalen en Wij zijn Ajax wij zijn de beste. En internationaal poepen we al in onze broek als een stuntploeg van 2016/17 op bezoek komt. Goede spelers, inderdaad, maar Ajax heeft afgelopen seizoen laten zien wat zij konden.

14 juli 2017 om 14:03

34 wedstrijden. Allemaal voor Nouri.
34ste landstitel. Allemaal voor Nouri.

Verder mooie woorden -NEC-. Alleen kan de CL me toch echt gestolen worden, als in: mocht het Ajax niet lukken, dan is het gezien de voorbereiding volledig te begrijpen. De knop zal omgaan, maar ik denk dat deze wedstrijd gewoon te snel komt. Of elke eerste wedstrijd zal te snel komen, maar dat is wel een punt waar een stap gezet kan worden naar herstel. En dat heeft tijd, wedstrijden, geloof, etc. voor nodig. Nice is te vroeg, denk ik.

14 juli 2017 om 14:52

Ik snap het best. Maar ik vind wel dat Ajax gewoon competitief moet blijven en moet gaan voor die CL. Natuurlijk wordt dat lastig, maar ik denk wel dat het nu het moment is voor Ajax om door te pakken.

14 juli 2017 om 16:56

Enorme utopie als je het mij vraagt. Het zijn gewoon mensen. En deze mensen hebben een vriend, teamgenoot, collega net op het veld neer zien vallen en hebben de meest verschrikkelijke beelden gezien. Dan hoor je ook nog eens dat zo'n jongen nooit meer een normaal leven zal leiden (waarschijnlijk). Dit zijn geen nieuwtjes die je zomaar even opzij zet een paar weken later, om even te gaan voetballen. Dat kan je nooit in zo'n korte tijd verwerken in "positieve energie" en "we doen het voor Nouri want dat had hij gewild". Die gasten zijn zelf gemiddeld ook nog geen 22, echte broekies die hun ergste nachtmerrie net werkelijkheid hebben zien worden. Nee, het lijkt me niet meer dan normaal dat heel veel van die jongens gewoon enorm in de put zitten nu en over twee weken echt niet opeens staan te springen.

14 juli 2017 om 19:37

Waarom wordt het zwakke Nice door iedereen zo omhoog gepraat, kom op zeg wees eens realistisch.
Nice is gewoon te doen, gelijkwaardig, of zelfs zwakker dan Ajax

Weet zo niet precies wat de alternatieven waren maar dit is denk ik wel een van de slechtst denkbare lotingen voor Ajax.

Slechte loting, maarja als je in de cl wilt spelen moet je ook tegen een sterke tegenstander vlammen! #staystrongappie

Ook nog eens de zwaarste loting treffen die je kunt krijgen.....

Natuurlijk een van de 3 topploegen die je kon loten. Maar moet te doen zijn!

Pittige loting. Nice heeft een aantal goede spelers en grote talenten, maar we spelen wel de 2e wedstrijd thuis. We moeten juist strijden deze wedstrijden in de CL voor Nouri. Samen bereiken wat Nouri ook wilde bereiken met Ajax en alles geven alleen al voor hem.

14 juli 2017 om 12:34

Strijden voor Nouri. Nee want voetbal is wel heeeel belangrijk

Pittige tegenstander waar ajax het nog ontzettend lastig tegen gaat krijgen met spelers als serri en balo ik denk persoonlijk dat het 50/50 is en dan ma afwachten wat je erna krijg.

Gewoon het worst case scenario te pakken. Ajacieden hebben het zwaar te verduren deze week in een toch al verloren seizoen...

Zware domper voor Ajax. Loten direct zowat de zwaarst mogelijke tegenstander...

Tegen Balotelli en co. Dat worden weer interessante wedstrijden denk ik zo.

Hun middenvelder Seri staat naar verluidt in de belangstelling van Arsenal en Barca. Kan een voordeel zijn als hij nog op tijd weg wordt gekocht.

14 juli 2017 om 12:38

Die laten ze dan sowieso niet spelen als er wat loopt, anders mag ie elders niet in de CL

14 juli 2017 om 12:46

Een speler mag de voorrondes bij een club spelen en vervolgens bij een andere club de groepsfase spelen.

In dat opzicht heeft Nice er wel baat bij een eventuele transfer van Seri te blokkeren tot na de voorrondes.

Das geen beste loting hebben een aardig team word lastig zat

Tja, who cares? Ik kan mij op dit moment maar weinig druk maken hierom. Ik denk de manschappen van Keizer evenmin. Ik ben benieuwd hoe we hier mee omgaan. Sterke tegenstander natuurlijk. Maar het lijkt vooral een mentaal iets nu.

14 juli 2017 om 12:33

Tja het leven gaat toch door hoe erg het ook is! Het is nu allemaal nog vrij kort dag maar over een paar dagen moet je je wel weer volledig op voetbal richten. Daarnaast moet Ajax hier juist sterker door worden mentaal en zullen ze meer 1 team worden juist door zulke gebeurtenissen.

14 juli 2017 om 12:37

Idd is erg vroeg voor de tekst leven gaat door... maar het leven zal uiteindelijk toch echt door moeten gaan.

14 juli 2017 om 12:43

Je hebt makkelijk praten aangezien je mijlen er ver vanaf staat. Dit is een mentale klap die je niet in een korte tijd aan de kant zet. Uiteindelijk zullen ze het wel om zetten in positiviteit en in kracht, maar daarvoor komt deze wedstrijd te vroeg. Al acht ik Ajax zeker niet kansloos in deze tweestrijd.

14 juli 2017 om 12:56

Ik denk dan, wat zou Nouri willen, zie ziet Ajax het liefst nog de CL winnen met mooi frivool voetbal. Laat dat voor de ajacieden de motitvatie zijn om er alles uit te halen dit seizoen, te beginnen tegen Nice.

Kan mij dus nu echt niet boeien. Dit seizoen is op voorhand verloren. Want we hebben onze lieve Appie verloren.

Gewoon oprollen! #voorappie

die hele Champions League kan mij op het moment gestolen worden..

Tuurlijk weer de zwaarst mogelijk tegenstande. Ik weet niet hoe Keizer het nu heeft staan maar ik vrees dat Nice nog een stapje te hoog is.

Had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar voorlopig boeit het me geen flikker of we winnen of verliezen.
Allah ie shafiek Abdelhak. ❤️

Nja iedereen heeft allang geconcludeert dat nederlandse top in el thuis hoort. So alles wat daarboven valt is mooi meegenomen maar niet direct realistisch

Zwaarder kon je het niet treffen. Helemaal gezien de omstandigheden waarin Ajax nu verkeerd met Nouri en een incomplete selectie.

14 juli 2017 om 12:34

Misschien ook niet. Je hebt al 1 van je meest geliefde spelers verloren, wat valt er dan nog meer te verliezen? Appie toont jammer genoeg aan dat iedere wedstrijd misschien wel je laatste is, laat ze maar met die les spelen.

Uiteraard de zwaarste tegenstander die je kon treffen, maar als je deze niet kan winnen heb je ook niks in de CL te zoeken.

Kansen zijn er altijd maar dit was wel de slechtste die je kon treffen. Loodzwaar,maar anderzijds waren Schalke en Lyon ook loodzwaar.

Voor Appie!!! Kom op jongens!!!

Partizan - Olympiakos terwijl de harde kernen van partizan en paok goede banden onderhouden en die van olympiakos met die van rode ster.. belooft niet veel goeds..

Ajax heeft dit. Als ze net als vorig seizoen spelen heb ik er alle vertrouwen in. Na een goed seizoen moet iedereen nou niet doen alsof nice zo geweldig is. Lyon is veel beter

14 juli 2017 om 12:29

Nice is in de competitie hoger geëindigd dan Lyon, hoezo zouden zij veel beter zijn?

Zware loting maar ik denk dat ze het gaan redden
Zware tijden nu omtrent Nouri allemaal mentaal kapot maar ik ben ervan overtuigd dat deze negatieve energie omgezet wordt in positieve energie op het moment dat ze de grasmat van de Arena op zullen lopen waar de Ajax supporters een verdiende en prachtig eerbetoon aan Appie zullen doen wat het team een boost gaat geven.
Ziyech gaat scoren voor zijn vriend en Ajax bereikt de volgende ronde.

Ajax moet even de kop omhoog doen en ze slopen zoals Lyon, daar maak je Nouri blijer mee dan dat je daar met halve kracht gaat spelen, je moet er juist kracht uit halen makkelijk gezegd dan gedaan misschien maar probeer het tenminste.

14 juli 2017 om 12:30

Precies. Juist Nouri zou heus niet willen dat we ongeïnspireerd ten onder gaan. In moeilijke tijden kom je er achter uit welk hout je gesneden bent. Nice is een pittige loting, maar ze zijn geen Real Madrid...

Wanneer Ajax dit tweeluik verliest, gaat het dan door naar de voorronde voor de El? Nice lijkt me nagenoeg onmogelijk te verslaan, zeker in de huidige staat van dit Ajax.

14 juli 2017 om 12:34

Dat is mooi voor Ajax. In elk geval een tweede kans, en in de El maken ze natuurlijk ook veel meer kans om wat moois te doen.

14 juli 2017 om 12:42

Eerst moeten ze dan nog een voorronde EL winnen om door te gaan naar de EL.

Juist het drama met Nouri kan voor iets extra motivatie brengen. Een pittige loting is misschien ook niet zo slecht. Natuurlijk verwerkt elke speler dit drama anders, maar het team kan nu juist hechter worden dan ooit. Wat er ook gebeurt, het komt goed. Nouri zal niet vergeten worden, door niemand. Hij zou de eerste zijn die nu vol op zou zeggen dat we moeten winnen.

14 juli 2017 om 12:37

Ergens ben ik juist blij dat ze nu tegen een sterke tegenstander moeten spelen. Als ze ergens middle of nowhere moesten uitkomen was het gewoon 1 van de wedstrijden. Nu moeten ze karakter tonen en mogen ze van Nouri simpelweg niet verliezen.

Zowel voor Ajax als voor Club Brugge een moeilijke loting, Ajax dan vooral vanwege het voorgeval Nouri want in normale doen moet Ajax Nice wel opzij zetten.

14 juli 2017 om 16:10

In normale doen rolt Nice elke tegenstander in de Benelux op hoor, denk ik. Sterke ploeg. Brugge ben ik ook zeer pessimistisch over maar goed, de EL was vooraf het hoogst haalbare (stel dat je nu doorstoot krijg je in de laatste CL voorronde ploegen als Sevilla of Luverpool), nu zit het er dik in dat het laatste voorronde EL wordt. Uitschakeling is dus geen ramp, al verhoogt het wel direct de druk op Leko. Oostende mooie loting trouwens, al zal het ezn kort avontuur in Europa worden.

14 juli 2017 om 16:15

Nice is een sterke ploeg, zoveel is zeker. Maar hoe dat ik Ajax vorig jaar zag voetballen, dat was subtop niveau. Nice had vorig jaar een sterk seizoen, maar daar zijn er ook al enkelen weg. Ik duim alvast voor Ajax en Brugge!

Als ik nu al reacties lees is Ajax volledig kansloos. Ik ken OG NICE niet, maar ik heb alle vertrouwen dat Ajax de fans niet in de steek laat. Ik zou snappen als hun hoofd er niet naar staat naar aanleiding van Nouri, maar hopelijk gaan ze voor Nouri de CL in,

2 weken is een veel te korte tijd om dit verdriet te kunnen verwerken en om te kunnen focussen op deze wedstrijd. Het zal me echt niks uitmaken als we hier verliezen

Of je nou AEK Athene of Nice loot. Ik denk dat elke tegenstander op dit moment een lastige tegenstander is voor Ajax.

Moet mentaal echt moeilijk zijn om zo snel al zo'n belangrijke wedstrijd te spelen.

Hoop dat we gaan vlammen voor Nouri. Maar als het niet lukt kun je de ploeg weinig verwijten.

Een van de zwaarste lotingen die je kon treffen, Nice is echt in opmars vorig seizoen viel het op maar het seizoen daarvoor waren ze ook al gewoon als vierde geëindigd.
Ploeg die niet veel scoort maar er ook weinig tegen krijgt, gemiddeld minder dan 1 per wedstrijd.

Stugge ploeg dus die wel wat kwaliteit heeft ingeleverd met het vertrek van Belhanda en Pereira maar hebben ze de talentvolle Melou van Nancy voor laten terugkomen.

Het is te hopen voor Ajax dat ze nog Dalbert verliezen, erg gevaarlijke linksback die de hele linkerkant daar bestrijkt, ze hebben een tactisch sterke coach die heel prestatie gericht kan spelen met zijn team, 1 doelpunt tegen kan dus al fataal zijn.

Ajax is kwalitatief wel beter, meer potentie maar niemand weet hoe de ploeg er mentaal voor staat na het nieuws omtrent Nouri.

Ajax kan dit gewoon doe het voor Appie

Dit is de slechtste loting die kon. Op voorhand zou je dat toch denken. Alleen heeft Ajax het met relatief makkelijkere lotingen ook niet gered in t verleden, dus garantie heb je toch niet.
En natuurlijk, kunnen ze het opbrengen voor Appie of zit het zo in hun hoofd dat ze 70% presteren.

Ahhh Nice! Super mariooooooo

En wat denk je dat ze in Nice zeggen oohh shit moeten we tegen Ajax de finalist v/d Europa league

Een veel slechtere loting had niet gekund, wel eerst uit dus dat scheelt.

Ajax moet top zijn om van Nice te winnen en dat is Ajax eigenlijk nooit in het begin van het seizoen. Ik schat de kansen klein in voor Ajax

Vervelende loting maar dat valt in het niet bij wat Appie (+naasten) en Ajax (+allen die Ajax een warm hart toedragen) de afgelopen week al voor de kiezen hebben gehad. Het voelt nu als totaal onbelangrijk. Met alle idioterie in de voetballerij denk je af en toe dat voetballen hoofdzaak. Na Nouri besef je even weer dat voetbal niet meer is dan een bijzaak. Hoop dat Ajax het mentaal kan opbrengen om er vooral twee leuke wedstrijden van te maken. Als dat mag leiden tot een ronde verder dan is dat mooi. Maar ook niet meer dan dat.

Nice moet kunnen. Ook een voetballende ploeg. Die kan Ajax het beste hebben.

Volgens L' Equipe was Ajax de zwaarst mogelijke loting voor Nice....

De meest zware loting die je kon treffen, dat zijn we ondertussen dan ook wel gewend.. het enige geluk is dat je eerst uit naar Frankrijk toe mag, en het thuis kan afmaken als de stand gunstig genoeg is. Ben dan ook benieuwd hoe de ploeg er voor staat i.v.m. Nouri. Het zal een zware start worden van het nieuwe seizoen, dat is een ding wat vast staat.

Als Ajax dezelfde spirit heeft als de Europa League wedstrijden vorig jaar dan zie ik geen problemen. Uit de schade inperken en thuis win je. Want in principe speel je voor een groot deel met dezelfde spelers.

Grappig, maar ik weet bijna zeker dat ze ook in Nice eens goed achter de oren krabben. Kan me niet voorstellen dat Nice heel blij is met deze loting. Neem mij dat Ajax lekker thuisspeelt de laatste ronde kan het gewoon winnen. Net de selectie gezien, Dante en balotelli zijn gewoon te temmen. Voor de rest gaat Ajax vast wel met een verassing komen komende weken. Ajax kan dit Nice gewoon verslaan

Nou nou nou, als Ajacied hadden we de zomer toch echt anders verwacht. Nu hebben we de moeilijkst mogelijke tegenstander geloot, zit onze coach al in Dortmund, en boven alles is het zoontje van de club, Appie Nouri, er niet echt meer. Om te zeggen dat het onmogelijk is, zou dom zijn geweest maar Nice in de 3de ronde is heel wat andera dan PAOK vorig jaar. Het is een moeilijke zomer geweest, schat de kansen laag in met een nieuwe coach, terwijl ook zeker de voorbereiding zelf nu al helemaal naar de klote is omdat iedereen natuurlijk emotioneel en mentaal kapot is na de laatste week. Desalniettemin, hoop ik dat we het bij ekaar krijgen en voor Nouri ver kunnen schoppen. Nice mag boven Lyon zij geeindigd, maar Lyon heeft echt wel een betere ploeg, alleen achterin zal Dante toch meer zekerheid inbouwen dan Diakhaby.
Er zijn kansen, maar het word ons deze zomer ook echt niet makkelijk gemaakt. Sws was ik na het nieuws om Nouri helemaal vergeten dat we vandaag gingen loten.

Slechter konden we het niet treffen denk ik. Zal spannend worden!

Als er iets duidelijk is geworden afgelopen seizoen is dat Ajax het beste van zijn kunnen kan laten zien als de tegenstander ook wil voetballen. En Nice is zo een club naar mijn mening. Kan prima!

Een hele zware klus, en dan uit beginnen.... ik denk dat Ajax het niet gaat halen maar laat me graag verassen.

14 juli 2017 om 14:43

Liever eerst uit dan thuis, dan kan je een nederlaag nog recht trekken met meer dan 50.000 fans achter je. Vooral Ajax is in eigen huis toch een behoorlijke tegenstander omdat ze gewoon ijzersterk zijn in de Arena.

Wanneer wordt het duidelijk op welke dag het gespeeld gaat worden? Beetje raar toch dat dat nog onduidelijk is, 2 1/2 uur na de loting.

Het zit niet echt mee he.. Ik denk dat het niet onmogelijk is. Als Ajax in de CL iets willen laten zien moet je zulke wedstrijden al helemaal winnen.

Dit is opzich een loting die een goed ajax zou moeten kunnen halen. Het is alleen even afwachten hoe goed en scherp ajax momenteel is. Ik kan me zo voorstellen dat voetbal even niet op 1 staat bij ajax nu. En terecht natuurlijk. De poll bij dit bericht vindt ik trouwens ook een beetje ongelukkig verwoord. Niet heel gelukkig gekozen met de situatie van Nouri enzo.

"Als Ajax de voorronde overleeft. .." en de wereld draait weer Door, lekkere woordkeus.
Er kan bij Ajax alleen maar een geweldig team opstaan, alle verdriet om Nouri bindt de jongens samen.

Al die inkomsten en nog steeds geen versterkingen gehaald. Volgend jaar gaat Ziyech weg, sanchez en dolberg. en misschien nog wel een paar. Ofwel. Waar blijven de versterkingen, desnoods verhuur je nu wat spelers, maar acteer ipv reageer. Zodat we niet elk jaar weer opnieuw moeten beginnen.

Ajax is geplaatst maar de nr 3 van Frankrijk niet? Waar is die plaatsing dan op gebaseerd?

Natuurlijk is Ajax niet kansloos tegen Nice.
Wat ik wel vreemd vind, is dat indien Ajax niet van Nice wint ze een voorronde voor EL moeten spelen?
dus het kan zomaar zo zijn dat Ajax zich niet plaatst voor CL en dan als tweede van de cometitie moet strijden voor El.
Dit terwijl diegenen die als derde geeindigd is automatisch geplaatst is voor EL

Toch heb ik liever een goed tegenstander dan een op papier zwakke tegenstander. Zwakke tegenstanders hangen altijd met zn alle rond de 16 en daar heeft Ajax behoorlijk veel moeite mee. Maar op dit moment is het maar de vraag of de spelers zich ertoe kunnen zetten. Ik gok dat ze allemaal voor nouri willen winnen maar die mindset in de praktijk uitvoeren is momenteel heel moeilijk.

Kwalitatief acht ik hun veel beter. tel daarnaast op de recente gebeurtenissen die heel begrijpelijk hun sporen zullen nalaten en dan denk ik niet dat Ajax het gaat halen. Zou wel mooi zijn als ze weten te verassen. Goed voor het Nederlands voetbal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren