Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Keizer: ‘Een meetpunt, dan wordt duidelijk wie begint als aanvoerder’

Laatste update:

Ajax kreeg vorige maand te maken met het vertrek van Peter Bosz en schoof vervolgens Jong Ajax-trainer Marcel Keizer door naar de hoofdmacht. De nieuwe oefenmeester begon afgelopen week aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen en vertrok maandag met de Amsterdammers richting het Oostenrijkse Zillertal, waar een trainingskamp wordt belegd.

Na een gewenningsperiode richt Keizer zich nu op zaterdag, als Werder Bremen de eerste tegenstander van het seizoen wordt: “Dan wordt ook duidelijk wie begint als aanvoerder. Van daaruit kijken we verder. Het is de eerste oefenwedstrijd, niets meer en niets minder. De laatste wedstrijd was de Europa League-finale, nu starten we weer op. Het is een eerste meetpunt. Ik denk dat de meeste jongens 45 minuten gaan spelen”, vertelt hij op de website van zijn club. Aron Winter voegt zich overigens definitief als assistent bij de technische staf van de hoofdmacht, terwijl Dennis Bergkamp niet op de bank plaats zal nemen.

Keizer nam al afscheid van captain Davy Klaassen, terwijl ook de van Chelsea gehuurde, en inmiddels aan Olympique Lyon verkochte, Bertrand Traoré niet terugkeert. Met hun vertrek staan twee plaatsen in de basiself van vorig seizoen open en de trainer heeft al een idee hoe hij dat precies wil gaan opvangen: “Natuurlijk heb ik een geraamte in mijn hoofd. Met het aanbreken van een nieuw seizoen komen er plekken vrij.”

“Die moeten sowieso worden ingenomen door andere spelers. Over drie weken begint het seizoen echt. We gaan kijken naar wie er op dat moment in vorm zijn. Dat hoeft nog niets te betekenen voor de rest van het seizoen, maar de jongens die dan goed zijn, die spelen”, gaat hij verder. Ajax hield zich tot nu toe met enkel het kopen van Benjamin van Leer en het transfervrij aantrekken van Klaas-Jan Huntelaar relatief gedeisd op de transfermarkt, al is de club naar verluidt nog wel op zoek naar een linksback.

Wie moet wat jou betreft de nieuwe aanvoerder van Ajax worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou zeggen veltman als aanvoerder : meeste minuten in Ajax 1, maar die gaat misschien ook weg.
Schone ook een optie, alhoewel weten we niet hoe de opstelling er uit gaat zien vanaf volgend seizoen.
Viergever is niet zeker van een basisplaats als er een linksback wordt aangetrokken met oog naar de ligt.
Ziyech misschien?

3 juli 2017 om 11:46

zou iedereen behalbe Ziyech kiezen. Die vent is al verwaand en dat wordt dan alleen maar erger

3 juli 2017 om 11:52

Verwaand? Zou je dat kunnen onderbouwen aub. Ziyech heeft me juist qua persoonlijkheid positief verrast, hij had veel vaker voor zichzelf kunnen gaan in het veld want man man wat had hij nog zo veel meer assist kunnen hebben als younes en traore iets deden met zijn steekpasses..

3 juli 2017 om 11:58

Wat een onzin, waaruit concludeer je dat? Door de onderlinge discussie die hij had met zijn nationale coach? Bij Ajax heeft hij zich tot nu toe naar behoren gedragen en is alles behalve een lastige jonge geweest.

3 juli 2017 om 12:03

Wat een onzin. Ziyech heeft laten zien enorm gegroeid te zijn in de tweede seizoenshelft. Liep meters waar hij dat eerst niet deed, knapte het vuile werk van anderen op en corrigeerde anderen waar dat nodig was. We hebben in het verleden kunnen zien hoe kwajongens voor de buitenwereld reageren op de band bij Ajax. Hopelijk bewerkstelligd de band een zelfde effect bij ziyech als hij 'm krijgt. Ik zie het in ieder geval met vertrouwen tegemoet.

3 juli 2017 om 12:35

Dat baseer ik Vooral op zn houding die die bij Twente had toen die aanvoerder was. Vind de beste man een hele nare houding hebben

3 juli 2017 om 12:43

Glory
Jou houding zou ook niet top zijn als je werkgever (in Ziyech zijn geval dus Twente) je met allerlei valse beloftes/toekomstperspectieven had binnengehaald.
Sinds hij bij Ajax zit is er helemaal niets verkeerd te zeggen over die jongen zijn houding/gedrag/mentaliteit!

3 juli 2017 om 11:54

Uiteraard gewoon Ziyech. Het is de enige vaste basisspeler die zich elke wedstrijd bewijst, die Nederlands spreekt, en het team op sleeptouw neemt. De rest is of te jong, of spreekt geen Nederlands, of is niet zeker van een basisplek, of heeft zich nog niet bewezen. Daarnaast denk ik dat je Ziyech zo belangrijk mogelijk moet maken, hij lijkt me het type die daar beter van wordt, die zich verantwoordelijker gaat voelen, en daardoor ook de rest van het team meer gaat motiveren.

Dat hij verwaand zou zijn is gewoon onzin.

3 juli 2017 om 15:52

En heeft ook de meest onstabiele houding op het veld... Dus zeker niet veldman

Ik zie eigenlijk betrekkelijk weinig geschikte aanvoerders bij Ajax in de selectie. Viergever lijkt me te schuchter en is misschien niet zeker van basisplaats. Veltman een beetje hetzelfde, al is hij misschien een zekerheid nu Tete weggaat. Schone zie ik ook zijn plaats verliezen zoals dat gebruikelijk is aan het begin van een nieuw seizoen. Ziyech kan, maar is erg eigengereid natuurlijk. Het zal uiteindelijk wel Veltman worden denk ik.

3 juli 2017 om 11:36

Veltman is inderdaad wat mij betreft de minst slechte keuze.ik hoop dat Donny flinke stappen maakt,want hem zie ik in de toekomst deze rol wel op zich nemen. Als Dolberg nog weg zou gaan en KJH in de basis elf komt te staan dan zie ik het hem nog wel worden.

3 juli 2017 om 11:38

Aan wie gaat Schone zijn plaats verliezen? Lijkt me juist de meest logische keuze.

3 juli 2017 om 11:42

Lastig inderdaad. Veltman is de beste keuze maar zal vertrekken. Huntelaar, Viergever en Schone zouden kunnen maar zijn allerminst zeker van een basisplaats.

3 juli 2017 om 11:48

Ik weet niet aan wie, maar het lijkt wel alsof hij elk seizoen op de bank moet beginnen, en als het stroef loopt en Schone blijkt de oplossing komt hij weer in de basis.

3 juli 2017 om 12:00

@myvision

Frenkie de Jong heeft een prima indruk achtergelaten eind vorig seizoen, terwijl Schone juist wat minder presteerde en van de Beek ook liet een uitstekend vervanger te zijn. Ik sluit op den duur een middenveld van Ziyech - van de Beek - de Jong niet uit.

3 juli 2017 om 12:37

Op den duur niet, maar Schone presteerde juist in het begin van het seizoen buitengewoon. Dus om ook balans in het elftal te houden lijkt me het logisch dat Schone gewoon begint.

3 juli 2017 om 17:01

Schone presteerde in het begin van het seizoen redelijk. We moeten nu niet gaan doen alsof hij belachelijk goed speelde. Het leek een stuk beter omdat niemand hem op die positie verwachtte en je eigenlijk alleen maar positief kan opvallen als je gudelj zijn opvolger bent... tegen een celta de vigo zag je echter al direct dat hij het heel lastig krijgt wanneer de tegenstander een klein beetje kan voetballen. Hier heb je in de eredivisie niet zo snel last van, maar op het niveau waar je wil uitkomen wel... ook vertraagt hij het spel waar je op zijn positie juist het spel moet versnellen. Nee ik kan niet wachten tot iemand anders zijn plek inneemt.

3 juli 2017 om 14:10

Om niet elke week te hoeven wisselen is het inderdaad wel handig als je een basisspeler als aanvoerder benoemt. Verder vind ik het allemaal niet zo belangrijk. Wat boeit het nou wie de scheidsrechter aan het begin van de wedstrijd een handje mag geven?
Belangrijker is dat er in het veld een speler is die het voortouw neemt en de rest van het team weet te motiveren en te sturen.
Een bandje om de arm is daar niet strikt noodzakelijk voor.

3 juli 2017 om 14:30

Klopt, uiteindelijk zal er in de groep zelf wel een leider opstaan. Toch heb ik wel van Klaassen genoten in die rol, met name in Europa. Een aanvoerder om trots op te zijn, gaat voorop in de strijd en is ook tactisch denk ik een van de sterkere.

Veltman was achter Klaassen al de reserve aanvoerder afgelopen seizoenen dus zal de meest logische zijn en als die vertrekt zal het wel Schone zijn.
Ondanks dat Ziyech bij Twente aanvoerder is geweest zie ik in hem niet echt een leider, was bij Twente aanvoerder omdat die met kop en schouders er bovenuit stak in een jong team maar ik zie bij Ajax betere opties rondlopen.

Viergever zou ik ook niet kiezen gezien het feit dat die centraal als iedereen blijft niet zeker is van een basisplaats want vind de Ligt en Sanchez beter en op links hoop ik toch wel dat er een echte aankoop komt.

3 juli 2017 om 11:55

Ziyech heeft zich na de winterstop enorm verbetert qua inzet en coaching en ging elke wedstrijd tot het gaatje.

Die band om zijn arm maakt hem alleen maar nóg beter lijkt mij!

3 juli 2017 om 12:53

Qua voetbalkwaliteiten zou je idd als eerste aan Ziyech denken. Alleen zou ik persoonlijk graag een aanvoerder zien die 'trots' is om bij Ajax te spelen en daar al wat jaren heeft rondgelopen. Ziyech is voor mn gevoel een 'passant', heeft niets met Ajax en zag bij zijn overgang Ajax al alleen als opstapje. Volgens mij moet je zo iemand geen aanvoerder maken. Puur naar de toekomst gekeken zouden De Ligt en Beek mijn voorkeur hebben, al heb ik echt geen idee hoe mondig zij zijn en of zijnop deze leeftijd de rol al zouden kunnen invullen.

Tja, wie kan je aanvoerder maken? Veltman zou logisch zijn, maar als hij graag weg wil, kun je daar beter niet aan beginnen. Huntelaar zal veel op de bank zitten. Dan heb je nog Schone, maar ik verwacht dat hij in de loop van het seizoen plaats zal maken voor Van de Beek/de Jong. Viergever zou kunnen, maar als Ajax op zoek is naar een linksback verwacht ik dat ook hij zal banken. Dan blijven Ziyech, Onana, Sanchez en De Ligt over. Ziyech lijkt me de enige geschikte optie eerlijk gezegd, al zou ik het geweldig vinden als De Ligt hem krijgt.

3 juli 2017 om 11:18

Van die opties die je noemt vind ik Onana of Sanchez eigenlijk de enige realistische. Ziyech moet je niet gaan belasten met die band en is er ook niet het type voor, lekker laten voetballen die jongen. De Ligt aanvoerder maken zou compleet belachelijk zijn. Het enige nadeel aan Onana en Sanchez is dat ze geen nederlands spreken maar ik neem aan dat iedereen elkaar in het veld echt wel begrijpt. Enige 2 jongens met uitstraling ook verder.

3 juli 2017 om 11:31

Heb je gelijk in. Maar ik vind het best belangrijk dat die jongens geen Nederlands spreken. En hun Engels is ook nog niet altijd je van het. Daarnaast zijn die gasten ook slechts 20/21. Lastige keuze wordt het. In ieder geval als Veltman vertrekt en Schone uit de basis gaat.

3 juli 2017 om 12:14

Klopt, een Nederlands sprekende aanvoerder heeft veel voordelen, ook voor de uitstraling naar buiten toe als club vind ik. Maar als die niet beschikbaar is moet je gewoon voor spelers gaan die dezelfde kwaliteiten hebben als aanvoerder, en niet een speler aanvoerder maken alleen omdat ie Nederlands spreekt.
Mocht Veltman blijven dan is hij denk ik inderdaad de beste keuze, hoewel ik hem persoonlijk geen echte aanvoerder vind.

Trouwens: het lijkt me toch dat Ajax Veltman niet zomaar laat gaan? Als Tete ook al weg mag en gaat dan heeft Ajax helemaal geen rechtsback meer over toch?

3 juli 2017 om 12:57

Ik denk dat ze hem voor 10 miljoen best laten gaan. Zeefuik wordt de back up en dan hoef je alleen een nieuwe rechtsback te halen. Denk wel dat het scoutingapparaat iemand kan vinden. Anderzijds, aangezien Ajax dus ook een nieuwe aanvoerder zoekt, kan het best zijn dat Veltman niet weg mag en day hij de boel moet gaan leiden.

3 juli 2017 om 11:49

Het is dat hij nog te jong is en dat hij net komt kijken, maar De Ligt zou een ideale aanvoerder zijn. Nederlandse jongen, kan zich goed verwoorden in de media, slimme gozer en bovenal lijkt het een geboren leider. Al weet ik niet hoe hij zich profileert in de kleedkamer. Het is eigenlijk nog te vroeg, maar ik kan me het wel voorstellen (in de toekomst).

3 juli 2017 om 12:11

Over een jaar of 5/6 de perfecte aanvoerder, misschien iets daarvoor wel (mits hij zich blijft ontwikkelen natuurlijk), maar nu is hij daar veel te jong en onervaren voor. Bij Jong Ajax kan dat, maar niet in Ajax 1. De oudere jongens kunnen een jongen van 17/18 echt niet serieus nemen als die een aanvoerdersrol heeft. Bovendien, legt het alleen maar extra druk op zijn schouders en in het verleden is gebleken dat hij daar nog niet heel best mee om kan gaan. Geen schande natuurlijk maar je moet hem ook daarin beschermen.
Maar wat je zegt: in de toekomst zeker een potentiële aanvoerder van zowel Ajax als het Nederlands Elftal.

Ik zou denk voor Viergever gaan. Gewoon om zijn mentaliteit en ik neem aan dat Huntelaar geen basis is en Veltman vertrekt. Als Viergever geen basis wordt dan Ziyech.

"Het is de eerste wedstrijd, de Europa league finale was de laatste"

We hebben weer een captain obvious in de Eredivisie hoor. Ik mis Steve McClaren.

Snap overigens niet dat mensen Ziyech als aanvoerder willen. Mooi weervoetballers zijn toch geen aanvoerdersmateriaal. Ik zou dr band aan Schöne geven. Als er iemand karakter heeft in die selectie is hij het.

3 juli 2017 om 11:21

Volgens mij bedoelt hij gewoon dat het seizoen is afgesloten met een grote wedstrijd en dat het nieuwe seizoen iedereen weer op 0 begint tijdens de oefenwedstrijden. Als je dan quote doe het dan letterlijk

Wat betreft Schöne: denk niet dat hij een vaste basisspeler wordt dit seizoen. Gaat genoeg minuten maken maar dan blijf je wisselen van aanvoerder. Ik zou Onana of Sanchez kiezen.

3 juli 2017 om 11:38

Ziyech een mooi weer speler? Meeste kilometers gemaakt vorig jaar. Hij heeft veel arbeid geleverd en heeft zich echt anders laten zien.

3 juli 2017 om 15:11

Harrie, mijn voorkeur gaat toch uit naar een captain die Nederlands spreekt.

3 juli 2017 om 15:37

Die van mij ook, maar er zijn denk ik 4 Nederlandssprekende aanvoerders bij Ajax die daarvoor in aanmerking komen: Viergever, Veltman, Ziyech en Schöne. Viergever heeft de uitstraling niet, Veltman gaat misschien nog weg en vind ik persoonlijk ook geen aanvoerder, Ziyech moet je niet gaan belasten met die band die moet je gewoon laten voetballen en Schöne zal denk ik geen vaste basisplaats hebben.

3 juli 2017 om 12:04

Mooi weer voetballer nog wel.

Hij is aanvoerder bij Twente geweest. Afgelopen seizoen heeft hij bij Ajax veel talenten aangestuurd, in het veld liep hij de plaggen uit het veld, is Nederlandstalig, dwingt respect af door zijn kwaliteiten en speelde bijna altijd.

Veltman wil weg. Viergever zie ik niet verzekerd van een basisplaats (of het moet weer veredelde lnksback zijn), Schöne zal komend seizoen een stuk minder spelen.

Ik zie in Hakim een natuurlijke leider en ik denk ook dat de aanvoerdersband er voor zorgt dat hij nog nadrukkelijker aanwezig zal zijn in het veld.. Voor mij is hij de enige echte optie.

3 juli 2017 om 18:50

Wassie inderdaad, maar hij brandde zijn teamgenoten af en de band werd hem ontnomen. Als er iemand geen leider is, is het Ziyech, maar geef em vooral de band. Mij maakt het niet uit hoor

3 juli 2017 om 12:26

Migi
Lekker makkelijk proberen te scoren?
Hij heeft het over de eerste oefenwedstrijd, dat staat er ook letterlijk. En het is ook duidelijk dat hij de Europa League-finale aanduidt als de laatste competitieve wedstrijd.
Niks raars aan hoor.

3 juli 2017 om 12:31

dat is nu juist m'n punt.

3 juli 2017 om 12:51

Dan weet ik niet welk punt jij probeert te maken?
Volgens mij probeer jij Keizer hier neer te zetten als een "cliché-mannetje" (captain obvious noem je hem namelijk). Dat klinkt niet echt complimenteus.
Als je dat wel als compliment bedoelt, wordt dat niet echt duidelijk uit je reactie.

3 juli 2017 om 18:51

Ik bedoel het ook niet als compliment. De EL was de laatste wedstrijd en dit de eerste oefenwedstrijd. We beginnen opnieuw, de bal is rond, het is elf tegen elf, in voetbal kan alles gebeuren, we wachten rustig af, na een goal sta je 1-0 voor.

3 juli 2017 om 17:08

Je noemt ziyech een mooiweervoetballer en geeft dat als reden dat hij geen aanvoerder moet worden en komt vervolgens met schone aanzetten? Wauw, als er 1 een mooiweervoetballer is is het schone wel... scheld teamgenoten uit wanneer zij een bal meer dan 50 cm van waar hij staat spelen, scheld teamgenoten aan wanneer hij zelf een kansloze pass geeft, maakt veel te weinig werkmeters en hij is ook nog eens niet goed genoeg... nee dat is een ideale aanvoerder...

3 juli 2017 om 18:19

Ben je niet in de war met Ziyech?
Die schold iedereen uit die niet deed wat hij. wilde!
Die schold iedereen uit als ze hem de bal niet precies in de voeten speelde!
Die schold iedereen uit alsze zijn onbegrepen pass ook niet begrepen!
Die schold iedereen uit.............ach laat maar.........hij was aanvoerder maar kleineerde zijn zeer jonge (16-17-18 jarige) teamgenootjes.
Nee, dat vond iedereen maar normaal.
Nou ik hoop voor jullie dat hij aanvoerder wordt en elke jonge Ajacied de huid verrot scheld die niet voldoen in welk opzicht ook in zijn ogen!
Kijken hoe je dan reageer.
Ziyech is een buiten gewoon goed voetballertje met een karakter van lik me vestje.

Dat kan er maar 1 zijn, dat is Hakim Ziyech .
Die jongen moet je belangrijk maken , dan hij is hij nog meer waard voor je elftal.
En wat mij betreft ok de enige kandidaat die elke wedstrijd 100% zeker n de basis start.

3 juli 2017 om 11:27

Door een band maak je hem niet bealngrijk.....
Je geeft hem alleen maar extra verantwoordelijkheid. En het is geen leider, die jongen moet je lekker laten voetballen en zijn ding laten doen.

Nieuwe aanvoerder zou Veltman goed kunnen zijn. Maar die gaat ook weg denk ik, dan word het moeilijk. Maar je aanvoerder is niet altijd je beste man. Moet gewoon een leider zijn, en dat is niet altijd je beste speler.

3 juli 2017 om 12:30

Helemaal eens met jou Capis, ook wat betreft Veltman als aanvoerder.
Alleen denk ik dat hij niet meer weggaat als Tete wel weg is. Ik denk dat Veltman dan gewoon verlengt met 1 of 2 jaartjes en dat ze hem dan na het aankomende seizoen wel laten gaan, als hij dat wilt.

Ziyech zou ik mooi vinden. Hij heeft mij qua persoonlijkheid en houding echt verrast en verdiend het. Mocht Veltman blijven, dan is dat ook een goede optie. Schone kan ook en eventueel Viergever, want die was dit bij AZ ook. Huntelaar kan ook als die basisspeler is. Kortom, er zijn wat opties, maar niet iemand die er echt bovenuit steekt of een natuurlijke leider is als Klaassen was.

Veltman. Echte ajacied, veel ervaring en ook leiderschapskwaliteiten. Maak hem aanvoerder en hij blijft. En dat hij blijft is zeer belangrijk, veel ervaring is er niet over.

3 juli 2017 om 17:09

Kwaliteit boven ervaring...

Ik verwacht dat Huntelaar gaat spelen en ik vind hem dan ook de meest geschikte aanvoerder. Dolberg aan de linker of rechterkant en na 60 minuten in de spits. Kan hij zich in de schaduw van een gevestigde naam zich ontwikkelen.

3 juli 2017 om 17:09

Ja, alleen is er vanaf zijn binnenkomst aan iedereen ter wereld die luisterde vertelt dat hij op de bank kwam...

Ik zou sanchez aanvoerder maken, ondanks dat hij communicatief niet top is. Dit soort jongens is daar gevoelig voor, zie ook toen met Suárez die apetrots was toen hij de band kreeg en daardoor ook bij de club bleef.

Ziyech, maak deze jongen belangrijk en hij neemt deze ploeg op sleeptouw.

Mensen zeggen dat Schone zijn basisplaats gaat verliezen. Maar ik zou even zo niet weten aan wie? Dus het lijkt mij dat Schone de eerste kandidaat is en als hij niet speelt, dan Veltman.

3 juli 2017 om 11:46

Aan Frenkie de Jong.. Dat is zo'n heerlijke speler.. Een genot om hem te zien spelern.

3 juli 2017 om 11:49

wss staat schone de eerste 5 wedstrijden erbuiten. dan loopt het niet goed en krijgt schone weer een basisplek

3 juli 2017 om 17:10

Dan heb je dus niet echt een goede visie als je niet weet aan wie...

Het is jammer dat Sanchez zijn Engelse spraak niet optimaal is, anders zou ik voor hem gaan.

Ja hij is jong, Maar wel een speler die iedereen kan sturen, en waar naar geluisterd wordt. Zo nu en dan een beuk uit kan delen als dat nodig is voor het team. Hij is in mijn ogen echt een leider type.

3 juli 2017 om 17:14

Juist . Sanchez . Enige met Ziyech die het team kan aanjagen . Waar er naar geluisterd wordt .

KJH moet gewoon aanvoerder nummer 1 zijn. Als hij speelt, de band om. Hetzelfde idee als bij Feyenoord.

En anders Veltman. Meeste minuten, staat bekend vanwege zijn coach kwaliteiten, goede mentaliteit, alleen helaas geen beest zoals Sanchez wel is. Maar die komt taaltechnisch te kort.

Uiteraard wordt Klaas Jan Huntelaar de aanvoerder, veruit de meest ervaren man en een Ajax verleden.
Snap ook niet dat hij niet in de poll staat.

Een aanvoeder zijn is niet zo speciaal toch? Je gedraagd je toch het zelfde als zonder band. Als klaassen bij ajax de band niet zou dragen coach hij toch niet minder dan met aanvoerders band. Alleen wat bijkomend is dat je na de wedstrijd met de pers moet praten

Ziyech lijkt me geen aanvoerders-type... ik zal gaan voor veltman.

Nederlands elftal speler met veel ervaring en echte ajacied

3 juli 2017 om 17:11

Tegenwoordig is het zijn van een nederlands elftal speler eerder iets negatiefs dan positiefs...

Ziyech 1e aanvoerder, Viergever 2e aanvoerder, The Hunter 3e aanvoerder.

Ik zou gaan voor Schone, heeft de ervaring en profileert zich als een echte leider. Probleem is wel dat hij niet alle wedstrijden zal gaan spelen. Ziyech misschien als tweede?

Als Tukker kan ik je vertellen dat Ziyech absoluut niet geschikt is als aanvoerder. Hij kan natuurlijk fantastisch voetballen, maar laat zich makkelijk opfokken, weet amper de juiste woorden te vinden om zichzelf uit te drukken en is veel te druk met zijn eigen dingetjes. Aanvoerder zou natuurlijk Schöne moeten zijn. Echte Ajacied met veel rust en respect op het veld. Dat respect vind je natuurlijk ook terug bij Huntelaar, die met zijn ervaring wat mij betreft ook in aanmerking zou moeten komen.

3 juli 2017 om 13:38

Is bij ons trouwens zelfs de band afgenomen, omdat hij hier niet geschikt voor bleek.

Veltman, Viergever of Schone vind ik het meest logisch. Ziyech als aanvoerder zie ik niet zitten. Dan krijgt ie misschien juist weer vedette gedrag, wat ie nu juist niet heeft. Daarnaast zit ie pas een jaar in de selectie. Probleem bij Viergever, Schone of Veltman is dat ze eigenlijk alle 3 niet onomstreden zijn en Veltman mogelijk nog weggaat. Wordt nog best een lastige keuze. Aan de andere kant, leiders binnen je team hebben een band niet eens perse nodig.

Ik gok op Schone of Veltman als aanvoeder, veel andere opties zijn er eigenlijk ook niet. Viergever en Huntelaar zullen vast ook wel ergens in het rijtje staan.

Als je echte leiderschap en ervaring wil moet je huntelaar aanvoerder maken bij schalke was hij dat ook jaren lang

Dat kan er maar zijn: De Ligt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren