Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Feyenoord heeft een recordsom ontvangen, dus de prijzen zullen hoog zijn’

Laatste update:

De transfer van Rick Karsdorp is zo goed als rond. De verdediger landde dinsdag in Rome en zou daar al medisch gekeurd zijn, terwijl de presentatie woensdag op het programma zou staan. Feyenoord houdt naar verluidt een bedrag van zeventien miljoen euro over aan de transfer en dat vormt volgens Valentijn Driessen een obstakel op de transfermarkt voor de Rotterdammers.

“Feyenoord heeft geld om de transfermarkt op te gaan, maar iedereen weet dat ze een recordsom hebben ontvangen en dus zullen de prijzen hoog zijn”, zegt de journalist tegenover De Telegaaf. “In Nederland is dat sowieso al zo. De subtop durft tegenwoordig flink wat te vragen voor zijn spelers. Het is afwachten of Feyenoord in Nederland kan winkelen of eventueel naar het buitenland moet uitwijken.”

“Het is een fantastische transfer voor beide partijen, ook voor die jongen. Hij gaat toch naar de nummer twee van Italië en Champions League spelen”, vervolgt Driessen. Volgens hem heeft Feyenoord met Bart Nieuwkoop een goede vervanger voor Karsdorp in huis. “De laatste fase was Karsdorp geblesseerd. Nieuwkoop heeft het toen uitstekend gedaan, maar hij is nog niet zover dat hij Karsdorp helemaal kan doen vergeten. Al heeft hij wel de potentie om diens niveau te evenaren.”

Ben jij het met Valentijn Driessen eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hulde aan Feyenoord voor de mooie transfer! Hopelijk biedt dit een stukje ruimte om weer verder te ontwikkelen!

Vind echt een mooie stap en natuurlijk een mooi bedrag.
Zoals ik begreep 17 mil plus met bonussen oplopend tot 19. En dat voor een Nederlandse back.
Hij is nog jong genoeg en ik zie hem alleen maar beter worden. Hij is nog maar 3 jaar back.

Nu idd doorpakken voor van Geel. 2 de spits een rechtsbuiten nu Berghuis nog te duur is. En een Linksback dan zijn we een eind.
En ik hoop nog steeds op amrabat.

28 juni 2017 om 10:20

Zit florenzi niet ook bij as roma ?

28 juni 2017 om 10:51

@DelanoRobert Ja die zit er inderdaad. Maar van nature geen rechtsback, vermoed dat hij terug naar zijn plek op het middenveld gaat. Over Peres is men niet tevreden.

28 juni 2017 om 11:31

Vind berghuis inderdaad te duur. Heb hem weinig goed zien doen. Laat staan de achterlijn halen en een voorzet op maat zien geven. Dan praat ik nog niet over zijn tijd bij nl elftal. Dat vond ik echt een drama. Man niet voorbij slechte balaanname slechte voorzet. Berghuis moet even terug naar basic.

Clubs gaan nu niet zomaar meer vragen aan Feyenoord omdat ze een groot bedrag hebben binnen gekregen, dat deden ze gewoon al. Als Feyenoord interesse heeft in een speler en als er geen andere clubs zijn dan hoeven ze echt niet de hoofdprijs te betalen. Of het nu echt daadwerkelijk zoveel lastiger gaat worden betwijfel ik, he maar dat je een keer kan kopen met een zak geld hoeft volgens mij geen probleem te zijn, first world problems. Nee dat ze eindelijk weer eens geld hebben wil niet zeggen dat ze alles overboord gooien, zullen dezelfde weg bewandelen als wat ze gedaan hebben en gewoon spelers niet kopen als ze echt te duur zijn. Met andere woorden az kan wel vergeten dat een club 10 miljoen gaat neerleggen voor Haps.

28 juni 2017 om 10:18

Als clubs uit medelijden aan een andere club verkopen, heet dat wanbeleid. Dat zal dus niet snel gebeuren, want die bestuurders hebben ook veratwoording af te leggen.
De aankopen van van Geel zijn niet alle even gelukkig, maar er zaten toch ook voltreffers bij; Jorgensen, Elia, Kuijt, Berghuis, Toornstra en daarnaast heeft hij ook dragende spelers prima verlengd.

28 juni 2017 om 10:26

Amrabat heeft nog 2 jaar contract en heeft het prima naar zijn zin. Er zijn meer kapers op de kust dus Utrecht vraagt wat ze willen.

Altijd bijzonder dat feyenoorders moord in brand schreeuwen dat Karsdorp 20 miljoen moet opleveren maar een jonge marokaans international dan is plts 3 miljoen zat rn moet Utrecht niet zeiken.

Roze bril af aub...wake up call

28 juni 2017 om 10:57

ik geef je helemaal gelijk. Ik vind dat Feyenoord op een slinkse manier bezig is met het potencieel werven van spelers. distributief onderhandelen, waarmee Feyenoord de uiteindelijke winner van is.

28 juni 2017 om 10:57

Beetje een kromme vergelijking! Karsdorp kampioen geworden, speelt CL, speelt al 3 jaar op het hoogste niveau. Amrabat komt net kijken en speelt bij de nummer 4. Geen Europese ervaring, en weinig tot niet gescoord. Plus dat Karsdorp nog 4(!) Jaar vastlag, tegenover één jaar van Amrabat.

28 juni 2017 om 12:03

@santosutr helemaal mee eens! Feyenoord doet een een laag bod deze word afgewezen en Feyenoord hoopt dan op onvrede bij de speler en hoopt dan dat utrecht met een iets hoger bod wel genoegen neemt omdat utrecht niet met een ontevreden speler wil zitten. Echt achterbakse manier van zaken doen.

28 juni 2017 om 12:05

Zucht...Amrabat ligt 2 jaar vast, er is nog een eenzijdige optie dus je verhaal klopt al niet.

Karsdorp heeft geen enkele CL wedstrijd gespeeld, of gaan we nu ook meetellen dat hij bijna een CL wedstrijd heeft gespeeld? Amrabat speelt 1,5 jaar in de selectie, komt dus niet net kijken.

Het voordeel van Karsdorp is dat hij bij een grotere club zat, maar hij is ook al weer een paar jaar ouder.

Al met al is het niet zo dat Karadorp dus 5 of 6x zoveel waard is, een erg scheve verhouding.

28 juni 2017 om 13:18

Dit is natuurlijk onzin. Feyenoord heeft toch ook lang met roma onderhandelt over de prijs? Als je meteen de vraagprijs gaat bieden ben je dief van je eigen portemonnee.

28 juni 2017 om 14:40

Waar haal je dit allemaal vandaan ? "Feyenoord hoopt", "slinks bezig", bronnen ???

28 juni 2017 om 10:59

"met andere woorden az kan wel vergeten dat een club 10 miljoen gaat neerleggen voor Haps"

Het is nog maar de vraag of AZ echt 10 miljoen heeft gevraagd want die club doet nooit uitspraken over vraag- en verkoopprijzen. Daarnaast hoeft AZ niet te verkopen en willen ze niet verkopen, Als een club niet aan de vraagprijs wil voldoen moeten ze ergens anders shoppen. Simpeler dan dat kan ik het niet duidelijk maken. Dat geldt overigens voor iedere club

28 juni 2017 om 14:31

En dan nog....ik zie Haps als seizoenkaarthouder gewoon graag volgend jaar ook nog spelen in Alkmaar.
Ik zie immers net als welke supporter dan ook nooit een cent van een transfer op eigen rekening terug.
Ik wil gewoon goed voetbal zien, gespeeld worden door goede voetballers.
Helaas verdwijnen voor de supporters in Nederland elk jaar de beste spelers naar (de bank) van grotere rijkere clubs omdat men nooit tevreden is met het salarisstrookje.

28 juni 2017 om 10:59

10 miljoen voor Haps zou ik sws niet snappen, 24 jaar oud, net een goed seizoen gedraaid, maar zit niet enorm veel rek meer in.. Waarom zou je daar meer dan 4-5 miljoen voor betalen?

28 juni 2017 om 11:52

Precies, ik vond die Poulsen ook goed als linksback van AZ, maar op een hoger niveau was het drie keer niets.

28 juni 2017 om 13:00

Dat doet ook niemand. Daar is het AZ nou juist om te doen. Ze willen dat hij blijft.

28 juni 2017 om 16:39

Juicher dat zou kunnen, maar zo'n Haps wordt ook wel ongeduldig als op deze fase in zijn carrière ineens betere clubs voorbij komen. Hij zal toch wel het gevoel hebben dat dit een echt goede mogelijkheid is, en dus misschien wel wat druk opvoeren bij de club. Ook met een nog langlopend contract kun je aangeven dat je erg graag voor een marktconform bedrag verkocht wil worden.

Prima, daarom moet Feyenoord buiten de Eredivisie kijken. Ik hoop dat er nog 2 vleugelspelers bijkomen, met het verlies van Elia en Berghuis is dit in mijn ogen noodzakelijk. Boetius is dan wel gekomen, maar het is afwachten hoe dat uitpakt. Ik verwacht verder dat Berghuis aangetrokken wordt of in ieder geval een poging tot.

28 juni 2017 om 10:05

Gezien Feyenoord een beperkt budget heeft zou ik niet 2 vleugelspelers halen. Met Boetius, Bilal, aankoop (berghuis?), E. Hansson (heb ik veel vertrouwen in) en eventueel Toornstra op de flanken lijkt me prima.

Ik zou dan eerder de verdedging versterken want de back-ups zijn om te janken.
Achter Kongolo hebben we Nelom, Woudenberg en Verdonk. Komen momenteel alle 3 te kort. Achter vd Heijden hebben wij Dammers. Volgens mij zou hij niet eens mee kunnen bij een degradatiekandidaat.
Achter Botteghin hebben wij Van Beek die al een heel seizoen is geblesseerd

En Amrabat lijkt ook logisch als je zag dat Feyenoord paar klasses achteruit ging toen El Ahmadi of Vilhena niet kon spelen. Verder moet er nog een aanvallende middenvelder of een spits komen die Kuyt moet vervangen. Van Persie lijkt me daarvoor ideaal.

28 juni 2017 om 10:39

Volgens mij heb je met Boetius en Berghuis 2 vleugelspelers terug. Ternos wil nu alsnog 2 vleugelspelers halen waardoor je deze transferperiode er 3 hebt gehaald. Dat lijkt me, gezien het beperkte budget, teveel van het goede. Ik zie dan liever overige posities worden versterkt.

En ik maak mij wel degelijk zorgen over de verdediging want ik moet nog maar zien of Van Beek daadwerkelijk terug komt. Hij heeft al zo vaak een terugval gehad. Zelfs bij het feest liep hij nog op krukken na een heel seizoen revalideren. En wie is exact de 4e basiswaardige speler? Botteghin, vd Heijden, Van Beek (wat nog afwachten is) en? Als je Kongolo bedoelt dan hebben wij een goede linksback nodig gezien de back-ups te kort komen (. Nelom, Woudenberg en Verdonk).

28 juni 2017 om 10:49

Amrabat zie ik ook graag komen net als een aanvallende middenvelder, maar ik weet niet of Feyenoord hiermee bezig is. Desnoods, als Van Persie komt, kan je Jorgensen daar positioneren. Die stond geloof ik bij Kopenhagen ook op die positie.

Echter verwacht ik niet dat Van Persie gaat komen. Een linksback mag er ook bijkomen, op rechts komt waarschijnlijk Diks.

28 juni 2017 om 12:50

@ternos

Van Persie lijkt me eigenlijk kansloos, daarnaast moet je je belangrijkste speler niet van zijn plekkie afhalen ( Jorgensen).

Vooral dit geld in duurzame dingen investeren. Dus in de jeugdopleiding bijvoorbeeld. Maar de prijzen vanuit Engeland hebben er voor gezorgd dat overal de prijzen omhoog gegaan zijn. Daarom moet je als Nederlandse clubs ook spelers kopen die je verder opleid tot een goede speler en kan je niet gelijk een goede speler kopen. Maar ik vind dat Feyenoord dit prima opgelost heeft met Diks. Ze hebben met Niewkoop al de vervanger klaar staan.

28 juni 2017 om 13:08

Ja sowieso moet er naar de lange termijn gekeken worden, maar er moeten wel versterkingen komen wil je ook maar enigszins de CL kunnen combineren met bekervoetbal en Eredivisie. Iedere positie moet gewoon dubbel bezet zijn.

Prima situatie zo. Karsdorp heeft zijn gewenste toptransfer naar AS Roma, Feyenoord heeft een record transfersom binnen, Nieuwkoop is klaargestoomd als vervanger en Diks wordt voor 7 ton gehuurd (met optie tot koop misschien). Nu snel doorschakelen naar andere belangrijke posities binnen het elftal. Amrabat en Berghuis komen uiteindelijk wel.

28 juni 2017 om 10:20

Goed gedaan van feijenoord. Nu financieel gezond worden en met slimme aankopen je selectie proberen te versterken. Nieuwkoop staat al klaar. Ik vind het jammer dat ze de transfervrije serero hebben laten lopen. Voegt veel meer toe dan tapia en vejinovic.

28 juni 2017 om 13:10

Serero gaat el ahmadi of vilhena sowieso niet uit de basis spelen dus die zou net als vejinovic en tapia de bank warmhouden.

En terecht dat de subtoppers meer vragen doen onze topclubs ook naar t buitenland !

28 juni 2017 om 10:37

Maar als wij ze niet kopen zal niemand ze kopen, het buitenland kijkt echt niet naar fc Utrecht en AZ wetende dat er 10 miljoen plus betaald moet worden.

28 juni 2017 om 11:04

Klopt, in het buitenland kijken ze niet naar clubs als Utrecht en AZ, daarom ging Vincent Janssen voor een dikke 20 miljoen naar Tottenham Hotspur

28 juni 2017 om 11:19

Nadat Janssen voor 20 miljoen verkocht is zullen clubs zich wel twee keer bedenken om een speler die het leuk doet in de subtop van de eredivisie voor vele miljoenen aan te trekken. De verkoop van Janssen aan Tottenham is nou juist een reden voor clubs om veel voorzichtiger te worden. Het is voor spelers van de Nederlandse top al moeilijk om zich in de basis te spelen in een Europese topcompetitie laat staan hoe weinig spelers van subtoppers dat lukt.
De miskleun van Janssen zou juist een aanbeveling voor talentvolle spelers van de subtop clubs in de eredivisie moeten zijn om een tussenstap te maken bij de Nederlandse top in plaats van gelijk voor het grote geld te gaan.

28 juni 2017 om 12:01

Net als Haller? De Roon of Hoogma bedoel je Tornado72? Het is natuurlijk onzin wat je hier verkondigd. Natuurlijk wordt er ook gekeken naar spelers in de subtop.
Zolang er rijke Chinezen, Arabieren Russen of uit welk land dan ook zijn, die lachend veel te veel geld neerleggen voor spelers zal de transfermarkt nou eenmaal blijven ontploffen.
Daarnaast staat jouw wijze advies dat spelers uit de subtop eerst moeten kiezen voor een Nederlandse topclub natuurlijk los van het feit of buitenlandse clubs wel of niet naar spelers van subtopclubs kijken.

28 juni 2017 om 12:09

Niemand heeft het over 10 miljoen toch?

Utrecht vraagt bedragen rond de 5 miljoen en als de topclus hier dat niet willen betalen, dan is het jammer.

Daarom is Haller verkocht aan Frankfurt, Bulthuis aan Nurnberg, die zweedse middenvelder van AZ ging naar Rusland. Eerder Berghuis ook al naar Watford, Janssen naar spurs etc etc

Je opmerking raakt dus kan noch wal

28 juni 2017 om 12:34

Zijn Haller en Hoogma al geslaagd in een Europese topcompetitie? De Roon is eerder een uitzondering dan regel en de Roon is geen jong broekie meer. Voor de door jou genoemde spelers ( de Roon en Haller) is ook geen interesse geweest van Nederlandse topclubs. Een speler moet niks maar over het algemeen is een tussenstap bij de Nederlandse top dus een geleidelijke opbouw van de carrière gunstiger dan een plotselinge sprong in het diepe.

28 juni 2017 om 12:39

Geen van alle is geslaagd. Een tussenstap naar de eredivisie top blijkt voor de carrière van een spelers toch beter.
Spelers als Janssen bewijzen keer op keer dat de 9 van de 10x te groot is om naar een top competitie over te stappen.
Veel spelers doen naderhand toch weer een stap terug naar de top 3. ( Bruma, Rekik, Berghuis bijvoorbeeld)

28 juni 2017 om 12:49

Nee? Haller niet genoemd bij Ajax, F'noord en Psv? Hoogma niet genoemd bij F'noord?
Is een Siem de Jong geslaagd in Engeland? Komt toch ook gewoon bij Ajax vandaan. Boetius? Komt ook bij F'noord vandaan. Depay? Komt ook bij PSV vandaan. Bruma en Rekik? Uiteindelijk hebben zij hun echte doorbraak bij PSV beleefd. Daarna is het ook nog geen hosanna. Deze spelers hebben het tot nog toe ook nog niet kunnen maken.
Vaak zie je dat een opbouw van subtop in NL naar top in NL en van daaruit richting het buitenland een aardige opbouw is. Maar, aangezien jouw openingspleidooi is: 'nadat Janssen voor 20 miljoen verkocht is zullen clubs zich wel twee keer bedenken om een speler die het leuk doet in de subtop van de eredivisie voor vele miljoenen aan te trekken.' bestrijdt ik die mening. Haller en Hoogma zijn nog niet geslaagd in een Europese topcompetitie. Maar, hebben wel de stap gemaakt vanuit de middenmoot/subop naar een topcompetitie. En dat is precies wat jij nou juist beweerde dat clubs dat niet doen.

28 juni 2017 om 13:23

Haller genoemd bij Ajax Feyenoord PSV wel door de media maar echt serieuze interesse is er nauwelijks geweest. Hoogma had zeker interesse van Feyenoord maar die is nog verre van geslaagd in een top competitie. Siem de Jong is inderdaad niet geslaagd ondanks z'n Ajax periode net als Boetius en Depay. Ik zeg ook nergens dat een rustige carriã¨re opbouw via de Nederlandse top een garantie voor succes is. Nederlandse spelers hebben het nou eenmaal moeilijk in een competitie die vooral fysiek vele malen sterker is dan de eredivisie.
Het is niet zo dat Europese clubs dat niet zouden willen maar die zullen minder snel geneigd zijn 20 miljoen voor een twijfelgeval te betalen na het zoveelste fiasco uit de eredivisie maar tussen de 2 en 8 miljoen kunnen ze best een gokje wagen. Of het een verstandig besluit is van de speler durf ik ernstig te betwijfelen. Hoogma heeft het goed gedaan bij Heracles maar uiteindelijk schat ik de kans dat hij over 1 of 2 seizoenen weer met hangende pootjes ergens bij Utrecht of AZ of in het beste geval in de top 3 terecht komt vele malen groter dan dat hij dan basiskracht is in de BL.

In diezelfde Telegraaf staat dat Feyenoord qua transfers nog lang niet kan tippen aan Ajax en PSV en ver achterblijft. Met een lijst van transfers erbij.
Echter niet Ajax en PSV moeten meer voor spelers uit de subtop betalen, maar Feyenoord?
Er staat zelfs dat deze transfer Feyenoord in een lastig pakket brengt.
Nogmaals waarom Feyenoord wel en Ajax en PSV niet?
Daarbij ook nog dat Feyenoord slechts een gedeelte van deze transfersom kan herinvesteren. Als al deze redenatie in de stemmingmakerij klopt, dan betaalt Ajax voor Haps ruim 17 miljoen, want iedereen weet dat Ajax veel geld heeft en Klaassen voor 27 miljoen verkocht heeft. Lijkt me een lastig pakket voor Ajax.

28 juni 2017 om 10:47

Ja goed punt. De redenatie van de Telegraaf slaat nergens op. Al is het natuurlijk wel zo dat Ajax ook wel vaak overbetaald in de Eredivisie, kijk maar naar Sinkgraven.

Het is natuurlijk niet zo dat Feyenoord ineens meer gaat betalen voor de zelfde spelers. De spelers uit de subtop waarvan het maar de vraag is of ze het gewenste niveau kunnen halen worden niet ineens beter omdat Feyenoord een speler voor een mooi bedrag verkocht heeft. Een vraagprijs voor Haps van 10 miljoen is natuurlijk een grapje van AZ, tenminste in neem aan dat Huiberts zelf ook wel weet dat dat geen reã«le vraagprijs is voor een speler die het bij AZ leuk doet. Het risico is veel te groot dat Haps te kort komt voor de top. Hetzelfde geldt voor Utrecht met Troupe en Amrabat,
Het gaat alleen maar in de hand werken dat de topclubs op jongere leeftijd talenten gaan weghalen bij subtop clubs.

Feyenoord moet geen gekke bedragen betalen . Eerst in jeugd kijken wat daar loopt . En ook eerder scouten haal de talenten dan maar weg bij az en de andere clubs ! Haal ieder jaar dan maar de beste talenten op . Is goed koper en je betaald later niet de hoofdprijs .als ze 16 jaar zijn alleen vergoeding voor oplijden . Op deze manier gaat heel het voetbal naar de kloten hier in Nederland deze spelers kunnen nu alleen maar naar het buitenland en komen daar op de bank of tribune terecht. Utrecht laat hallër voor 6 miljoen gaan en wil 5 miljoen voor een middenvelder die net komt kijken bizar ???????

28 juni 2017 om 12:14

Amrabat is een jonge international met 2 jaar contract. Clubs als Watford leggen dat soort bedragen makkelijk neer dus waarom zou je genoegen nemen met minder van Feyenoord.

De club is geen liefdadigheid instelling. Amrabat heeft het prima naar zijn zin dus als Feyenoord niet betaald hebben ze pech. Uiteindelijk verwacht ik een bedrag van 4 miljoen plus bonussen maar we gaan het zien.

Hoop alleen dat Feyenoorders die roze bril eens afzetten. Karsdorp 17 miljoen is overbetaald natuurlijk, maar als je dat weg zet tegen Amrabat dan is 5 miljoen heel schappelijk.

Feyenoord heeft over afgelopen jaar zwarte cijfers gedraaid, echter "enkel" door de hoge transfersom van Karsdorp. Wanneer deze een week later was verkocht zouden ze verlies hebben geleden. Dus andere clubs zullen wellicht verwachten dat er wat te halen valt, Feyenoord is daar financieel simpelweg niet toe in staat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren