Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ‘Feyenoord en Roma ronden transfer Karsdorp volgende week af'

Laatste update:

Het lijkt er sterk op dat Rick Karsdorp zich binnen afzienbare tijd speler van AS Roma mag noemen, zo weet Voetbal International te melden. De entourage van de rechterverdediger is momenteel in de Italiaanse hoofdstad om te onderhandelen over een overstap. Een akkoord zou al aanstaande zijn.

In de Italiaanse media werd afgelopen dagen gesproken over een transfersom van vijftien miljoen euro. Karsdorp heeft bij Feyenoord nog een contract tot 2021, waardoor de Rotterdammers een fors bedrag kunnen vragen. Indien AS Roma Karsdorp weet binnen te halen, troeft het Internazionale af. I Nerazzurri waren naar verluidt ook geïnteresseerd in de diensten van de verdediger.

Eerder haalden de Romeinen Héctor Moreno al binnen, terwijl Karsdorp in Kevin Strootman een andere bekende treft bij AS Roma. De verdediger debuteerde in 2014 in het eerste elftal van de Rotterdammers. Tot dusver speelde Karsdorp 101 wedstrijden in het shirt van Feyenoord, waarin hij één keer wist te scoren. In de afgelopen jaren groeide hij uit tot international. Karsdorp droeg reeds drie keer het shirt van Oranje.

Update 19 juni 15.55 uur - 'Feyenoord en AS Roma akkoord over transfer Karsdorp'
Volgens de Corriere dello Sport zijn Feyenoord en AS Roma het eens over een transfer van Rick Karsdorp. De Italiaanse sportkrant schrijft niets over de hoogte van de transfersom, maar weet wel te melden dat de verdediger in het geheim gearriveerd is in Rome. Karsdorp ondergaat op korte termijn de medische keuring en tekent een contract dat hem voor vijf jaar aan AS Roma verbindt.

Update 19 juni 18.31 uur - 'Feyenoord gaat akkoord met transfersom van twaalf miljoen euro'
Feyenoord ontvangt twaalf miljoen euro van AS Roma voor Rick Karsdorp, zo meldt Sky Italia. Via bonussen kan dat bedrag nog verder oplopen. De rechtsback kan een vijfjarig contract tekenen in Rome. Hij zou al gearriveerd zijn in de Italiaanse hoofdstad om zijn miljoenentransfer af te ronden.

Update donderdag 22 juni 00.15 uur – ‘Feyenoord en Roma ronden transfer Karsdorp volgende week af’
Feyenoord en AS Roma zijn dicht bij een akkoord over de transfersom van Rick Karsdorp. De Rotterdammers vragen twintig miljoen euro voor de Oranje-international. Gianluca Di Marzio, journalist van Sky Italia, meldt dat de verwachting is dat beide clubs elkaar snel zullen vinden aangaande de afkoopsom. Naar alle waarschijnlijkheid wordt de overstap van Karsdorp volgende week afgerond.

Doet Rick Karsdorp er verstandig aan door al te vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heerlijk bedrag voor karsdorp hebben ook meteen nieuw koop klaar staan

19 juni 2017 om 14:15

Heerlijk bedrag? Hij heeft nog een contract voor 4 jaar, is vaste basisklant bij zijn club en is international, terwijl hij qua potentie ook nog enorm kan groeien. Nee, 15 miljoen is absoluut niet genoeg, tenzij er nog een mooi doorverkooppercentage bij komt kijken van 20%. Het liefst zie ik hem nog een jaar blijven, want hij is zeker nog niet constant genoeg. Hij kan hier nog genoeg leren.

19 juni 2017 om 14:26

15 miljoen voor Karsdorp daar mag je echt wel je handen mee dichtknijpen. Niets voor niets dat Feyenoord (blijkbaar) toestemming heeft gegeven dat hij naar Rome mag gaan om te onderhandelen. Er wordt vaak gezegd dat Feyenoord te weinig krijgt voor hun spelers, maar dit is een redelijk marktconform bedrag. En we hebben het wel over een rechtsback hã©, niet over en beslissende spelmaker.

Ik vind Karsdorp een degelijke rechtsback. Aanvallend sterk, goede winnaarsmentaliteit, maar verdedigend wat minder. en hij laat zich soms wat gaan in de heetste van de strijd.

Overigens vind ik het vreemd dat Roma niet voor Tete gaat. Hij is voor 3 miljoen op te halen en is hij verdedigend een stuk beter. Ik dacht altijd dat ze in Italiã« vooral keken naar de verdedigende aspecten van zulke spelers...

19 juni 2017 om 14:27

Het is heel simpel. Clubs weten heel goed voor wat voor bedragen Feyenoord afgelopen jaren heeft verkocht. Op basis daarvan gaan zei natuurlijk een berekening maken. Hoe Lullig het ook is voor Karsdorp gaat feyenoord nooit de hoofdprijs vangen. Wel een geweldige club en past ook perfect bij deze gozer.

19 juni 2017 om 14:28

Ik snap dat Feyenoord geen bedragen van 20 kan krijgen. Daar heeft de club te weinig voor gepresteerd en te weinig talenten voor voortgebracht de afgelopen jaren, daar moet je gewoon realistisch in zijn . Maar ik snap dan niet dat ze ook zo makkelijk akkoord gaan met 15 miljoen, mocht dit waar zijn.

Als ik van Geel was zou ik echt alleen genoegen nemen met megabedragen, wat dit niet is, of het team zo veel mogelijk bij elkaar houden. Zonder Kuijt en Elia ben je, op papier, al minder dan vorig jaar (zeker als je daar Boetius voor terug haalt), maar als je dan ook Karsdorp gaat verkopen, terwijl de transfermarkt pas net open is, dan ga je echt een zwaar jaar krijgen en ben je misschien bij voorbaat al kansloos voor het kampioenschap. Een Karsdorp kan je volgend jaar ook echt wel voor 10-15 miljoen kwijt, maar verkoop je hem nu al dan verzwak je het team wel heel erg.

19 juni 2017 om 14:29

Ik vind 15 voor Karsdorp ook matig hoor, hij is denk ik samen met Kongolo en Vilhena de meest waardevolle speler van de selectie. Als je die voor 15 miljoen verkoopt ga je nooit definitief aanhaken bij Ajax en PSV.

19 juni 2017 om 14:35

Met 15 miljoen zou hij bijna de duurste uitgaande transfer allertijden worden bij feyenoord (achter kuyt). En dat voor een rechtsback. Terwijl de opvolger al in huis is.
Zolang dit soort spelers (bmi, de vrij) zich blijven bewijzen in t buitenland (itt clasie) kan feyenoord de komende jaren de prijs opdrijven van de talenten die vertrekken.

19 juni 2017 om 15:03

Dat komt alleen omdat bedrag tegenwoordig ongelooflijk zijn. Kuijt zal in de huidige markt minimaal 40m. Stefan ging weg voor maar 7m. Hij was toen ook minimaal 20m in de huidige markt.

19 juni 2017 om 15:04

15 miljoen is natuurlijk een prima bedrag voor Karsdorp, dat is het nl voor elke Nlse verdediger uit de Eredivisie. Misschien Sanchez uitgezonderd, hoewel alles erboven bonus zou zijn.

Ik hoop alleen voor F'noord en het Nederlandse clubvoetbal op de lange termijn dat hij blijft. F'noord heeft een topseizoen achter de rug, maar ik denk dat bijna iedereen wel inziet dat dat kunstje niet herhaalt gaat worden en dat er flink aan kwaliteit bij moet om a) 3e te worden in de CL groep en b) vervolgens 2 rondes te overleven in de EL.

19 juni 2017 om 16:09

'Dat kunstje niet hehaalt gaat worden'. Waarom niet? Dit is pas de tweede basisspeler die weggaat waarvoor de opvolger al in huis is, ajax heeft zijn belangrijkste speler al verkocht en psv verkoopt de hele selectie dus ik zie niet in waarom feyenoord dit jaar niet mee zou doen om de titel. 15mil voor Karsdorp is veel te weinig, vooral als je ziet dat AZ 10 vraagt voor haps die maar 1 seizoenshelft 'prima' speelde. De tweede helft was bagger. Ongelooflijk!

19 juni 2017 om 16:20

Dit is de hoofdprijs voor karsdorp

19 juni 2017 om 16:47

JdW, ergens begrijp ik je en heb je gelijk. Echter zit Feyenoord in een andere pakket dan Ajax financieel gezien. De club is gezond, maar moet verkopen willen ze goede aankopen kunnen doen. Daar waar Ajax kan investeren zonder eerst spelers te moeten verkopen. Dat weten andere clubs en maken daar gebruik van. Dat Feyenoord zo geen aansluiting krijgt met Ajax ben ik het overigens niet mee eens. Ajax liet hun sterkhouders in het verleden ook voor (te) lage bedragen gaan (Eriksen, Vertonghen etc). Ik weet dat het ook andere tijden zijn en er nu grotere bedragen op tafel worden gelegd. Echter door dit vaker te doen bouw je langzaam maar zeker een buffer op en zal Feyenoord op ten duur ook een sterkere onderhandelingspositie krijgen.

19 juni 2017 om 16:56

Ik weet niet wat Karsdorp daar te zoeken heeft. Met Florenzi en Bruno Peres hebben ze al 2 hele goede rechtsbacks, die ook nog eens zeer aanvallend zijn

19 juni 2017 om 18:38

Bij Vertonghen en Eriksen viel het bedrag vooral laag uit door contractduur toch? Karsdorp heeft net bijgetekend dan is 12 miljoen heel mager hoor.

19 juni 2017 om 18:47

Je kunt er van alles van vinden, maar je weet niet wat er contractueel met hem is afgesproken toen hij bijtekende. Misschien wel een gelimiteerde transfersom.

19 juni 2017 om 18:47

Ik denk ook dat het het te weinig is, het is zelfs maar 12 miljoen. Als je ziet voor wat voor bedragen Ajax afgelopen jaren spelers verkoopt, mag Feyenoord als kampioen zijnde ook wel wat meer vragen. Feyenoord moet in de breedte wel wat gaan aantrekken, met zo erbij is het wel eens een hele zware eerste helft van het seizoen worden. Selectie van Ajax is zelfs zonder Klaassen nog eerlijk in tact aangezien er goede opcplfera klaarstaan en zonodig heeft Ajax kapitaal om nog spelers te halen.

19 juni 2017 om 18:50

Tete heeft een jaar op de bank gezeten. Misschien vinden ze dat een risico.

19 juni 2017 om 20:11

Ja we hebben het over een vleugelverdediger. Maar dat was Daley Blind ook. En die ging gwn voor 18M ofzo. Feyenoord is gwn heel slecht in onderhandelen of missen de Amsterdamse bluf

19 juni 2017 om 21:19

Overigens meldt Gouka dat het bedrag hoger is en dat Feyenoord het eigen transferrecord weleens kan gaan breken

19 juni 2017 om 22:06

AZ en Feyenoord zijn qua niveau ongeveer het zelfde voor buitenlandse topclubs. Het zijn beide ploegen die maar in de Eredivisie spelen en niet tot de echte top behoren met soms een uitschieter. Daar wordt het prijspeil op bepaald.

19 juni 2017 om 16:13

Misschien aanvullen met een Tete of een Van Rhijn ? Dan is die positie prima bezet en heb je geld genoeg om Boeties Berghuis en Amrabat te halen. Wellicht aan het einde van de transferwindow nog Haps als blijkt dat geen enkele club 10 miljoen voor hem over heeft en de vraagprijs wat zakt wie weet

19 juni 2017 om 16:19

Ik denk niet dat Ajax Tete of Riedewald naar PSV of Feyenoord laat gaan. Dat zal echt niet gebeuren..

19 juni 2017 om 16:20

Lol, net alsof Feyenoord het salaris wat Tete wil gaat betalen.

19 juni 2017 om 17:20

Want Tete wilt natuurlijk alleen weg omdat hij te weinig salaris aangeboden krijgt. Dat noem ik pas 'lol' 😂

19 juni 2017 om 18:22

Smk88 denk het wel. Toen hij basisspeler was wilde hij ook al niet bijtekenen.

Misschien dat Roma-fans hier meer over kunnen vertellen, maar heeft roma in Peres en Florenzi niet 2 uitstekende backs? Rudiger daarnaast kan er ook spelen, maar die staat op het punt om te vertrekken?

Florenzi was vgm nog geblesseerd toch? Maar als die terug is kan Karsdorp dus banken?

19 juni 2017 om 14:13

als florenzi fit is dan speelt hij altijd reken daar maar op

19 juni 2017 om 14:15

Florenzi was meer een gelegenheidsrechtsback. Rudiger staat op punt om misschien te vertrekken en Peres is prima maar kan ook op meerdere plekken spelen. Daarnaast moeten de posities goed bezet blijven. Al vind ik 15 mln veel geld. Het type Karsdorp past wel bij Roma. Al had ik liever Tete zien komen.

19 juni 2017 om 14:15

Florenzi is inderdaad nog aan het herstellen van een blessure, en Peres staat op zijn plek. Misschien dat de nieuwe trainer een andere tactiek wil gaan spelen?

19 juni 2017 om 14:22

Florenzi is van nature een aanvallende middenvelder die door nood als rechtsback is gepositioneerd. Dit heeft hij echter uitstekend gedaan maar ik denk dat hij weer op het middenveld gaat spelen. Kind vd club en mocht hij na zijn blessure weer als rechtsback gaan spelen dan krijgt Karsdorp het lastig.

19 juni 2017 om 17:24

Karsdorp is van nature ook een aanvallende middenvelder. Is pas bij het eerste omgeturnd naar rechtsback.

19 juni 2017 om 15:04

Di Fransesco liet bij z' presentatie uitschijnen niet zo gecharmeerd te zijn van Peres, omdat hij meestal back speelde met een 3-mans verdediging. Hij zei toen al dat hij de situatie ging evalueren rondom Peres en nu wordt het wel duidelijk wat hij er van vindt.

Zonde.. is in goede doen een nuttige kracht voor feyenoord zowel aanvallend als verdedigend. Succes Rick!!

19 juni 2017 om 14:15

Klopt, maar je zag aan het einde van het seizoen dat Nieuwkoop het ook uitstekend deed en verdedigend nog wel sterker is dan Karsdorp. Bovendien is Karsdorp relatief vaak geblesseerd. Hele goede speler, maar de vraag is of je dan niet tegen een vergoeding van 15 miljoen (?) met Nieuwkoop wilt beginnen komend jaar. De verschillen tussen die twee zijn gewoon niet zo groot.

19 juni 2017 om 16:04

Ik begrijp ook niet dat AS Roma niet 20 miljoen heeft neergelegd voor Nieuwkoop en nu voor het mindere alternatief kiest.. Maarja, voor Feyenoord is dit natuurlijke dikke winst. Geld en je behoud je beste rechtsback...

Snap niet waarom Roma niet voor Tete gaat... Vind ik toch een stuk beter en goedkoper..

19 juni 2017 om 14:17

Tete is zeker niet beter. Dat eeuwige 'verdedigend beter' dat er dan wordt geroepen weet ik ook niet zo zeker, hij wordt er niet voor niets uitgespeeld door een matige back als Veltman. En aanvallend is Tete gewoon ver onder de maat in Europa, bij clubs als Roma moet je als back goed kunnen voetballen en dat kan Tete helaas niet heel best. Tete zou zich misschien op de positie van CV moeten richten, ondanks dat ie wat klein is daarvoor.

19 juni 2017 om 14:26

@ Aad:
Je reactie is echt een de Mos reactie. Ik ben meer fan van Tete en als je dan ook de transfersom vergelijkt zou ik daarvoor kiezen. Roma scoort veel maar achterin kunnen ze nog wel een snelle speler met goede tackle gebruiken. Peres is te aanvallend en vind ik verdedigend te matig. Tete is wel de rechtsback van NL. Ver onder de maat in Europa hebben we gezien in o.a. de Europa League. En dat je Veltman als matig bestempeld zegt ook genoeg over je inschattingsvermogen.

19 juni 2017 om 14:32

Tete is niet de rechtsback van NL. Tete heeft een uitstekende tackle, maar moet die ook vaak inzetten omdat hij verkeerd staat. Verder is hij aanvallend wel echt te matig voor een club als Roma hoor. Roma is zeg 75% van de tijd de bovenliggende partij, dan moet je wel echt een back hebben die aanvallend beter is dan Tete.

19 juni 2017 om 14:32

Ach, dit is natuurlijk allemaal mijn inschatting, ik zeg ook helemaal niet dat je het met me eens moet zijn. Maar ik vond het toch apart dat Bosz Veltman bleef opstellen, terwijl die in de (door jou aangehaalde) Europa League bijna een gele kaart per helft pakte. Dit resulteerde in een rode kaart en een bijna rode kaart op cruciale momenten, en alsof vond Bosz hem beter dan Tete. En volgens mij ben ik lang niet de enige die Veltman niet heel best vindt.

19 juni 2017 om 14:33

@pango maar hierboven schreef je dat een type Karsdorp goed bij Roma past. Dat snap ik dan niet, want het zijn twee totaal verschillende spelers.

Ik ben het wat dat betreft eens met Smk88 hieronder. De keuze hangt af van welk type je zoekt. Niet zozeer van wie "beter" is. Ze zijn allebei talentvol en allebei nog niet uitgeleerd.

19 juni 2017 om 14:35

@aad

Dat Bosz een andere keuze maakte door Veltman op te stellen wil niet zeggen dat Kenny de mindere is. Als je het dan zo gaat stellen, dan wordt Kasdorp ook zoek getikt door jeugdspeler van 17, dan heb je niet veel in Rome te zoeken.. Bijna al zijn voorzetten zijn te laag of vliegen mijlen ver over. Leuk dat mee opkomen maar het resulteert nooit in doelpunten.

Florenzi is 2 klasse beter, en zal mits fit altijd spelen.

19 juni 2017 om 15:38

@ grasveld

Het resulteert nooit in doelpunten? Elf assist vorig seizoen grote vriend, dat haalt menig buitenspeler niet eens. Florenzi is niet eens een rechtsback en speelde daar alleen uit nood. Maar die ken je blijkbaar ook niet zo goed, want die stelt verdedigend ook niet al te veel voor.

19 juni 2017 om 16:12

@Stefandefree
Inderdaad, hier is goed te zien dat veel mensen niet veel van voetbal snappen en alleen door een, in dit geval, ajaxbril naar spelers kijken.

19 juni 2017 om 16:15

Nou Tete de rechtsback van Oranje? Karsdorp Veltman en Janmaat staan hoger in de pikorde. Hij heeft veel talent geen discussie over maar het is een blijft een bakzitter momenteel. Potentie genoeg , nu nog waarmaken

19 juni 2017 om 16:26

We zullen zien, ik denk dat als Tete bij een mooie subtopper gaat spelen en wel speelminuten maakt hij minimaal net zo veel kans maakt op speelminuten in Oranje dan karsdorp.

Maar wel een fantastische transfer voor Karsdorp. Maar ik zie hem Florenzi er niet snel uitspelen.

19 juni 2017 om 16:33

Roma speelt niet met backs als Kenny. Dat weet je toch. Karsdorp past veel meer in het profiel.

19 juni 2017 om 17:05

Karsdorp is toch de rechtsback van Oranje? Deed het ook zeer goed in de meeste interlands.

20 juni 2017 om 01:26

@jdw17

Karsdorp is zelfs derde keuze achter zowel Veltman als Tete. Dat argument gaat dus niet op. Ik vind Tete persoonlijk beter passen bij AS Roma dan de wisselvallige Karsdorp die nog steeds te weinig laat zien. Neemt niet weg dat er natuurlijk wel potentie in zit. Laten we hopen voor het Nederlands voetbal dat Karsdorp zich weet te ontwikkelen.

19 juni 2017 om 14:17

Tete is niet een stuk beter; het is een andere soort back. Tete zou beter passen in de Serie A, want daar is en blijft verdedigen altijd een belangrijke taak. Wil je echter aanvallend spelen, heb je echt wel meer aan Karsdorp. Toch zie ik hem liever nog een jaar blijven en anders naar Duitsland vertrekken.

19 juni 2017 om 17:12

Ik enk juist dat de Serie A perfect is voor Karssdorp. Daar kan hij het verdedigende ddeel nog beter onder de knie krijgen. Voetballend is het 1 van de beste backs in potentie. Verdedigend kan het nog beter en ik denk dat de serie A daarom juist een prima keuze is.

19 juni 2017 om 17:22

Ja, dat is de keerzijde van de medaille. Echter past hij in mijn ogen toch meer bij de Bundesliga. In principe koop je niet eerst iemand die nog moet leren verdedigen als het om een verdediger gaat.

19 juni 2017 om 14:22

Er is recentelijk een stuk geschreven door de VI en waarom Bosz waarschijnlijk kiest voor Veltman. Afgaande op die tekst positioneert Tete zich niet altijd goed en moet hij zich met die mooie slidings corrigeren. Dat getuigt toch van mindere klasse.

19 juni 2017 om 15:16

Ja precies dat viel mij ook op. Tete wordt altijd geprezen voor zijn tackle en terecht, maar hij moet die tackle inderdaad ook te vaak inzetten omdat hij als het ware zichzelf moet corrigeren.

19 juni 2017 om 17:36

Sinds dat stuk is gepubliceerd zijn er meer en meer mensen die nu daar weer bij meepraten. Rare napraat wereld waar wij in leven zeg..

19 juni 2017 om 18:03

@adjx: Nu wil ik niet zeggen dat Tete slecht is. Maar, door zo'n stuk durf je ook eens anders te kijken. Zelf kijk ik geen tactische video's met de nadruk op Tete. Wellicht dat jij dat wel doet en mij er meer over kunt vertellen?

Het enige wat ik doe is verwijzen naar een tekst met een andere mening. Dat is niet hetzelfde als napraten .

19 juni 2017 om 18:39

Ik heb dat stuk niet gelezen, maar dat viel me op tijdens een wedstrijd van Tete.

19 juni 2017 om 14:35

Karsdorp is vele malen beter. Daarnaast is aanvallen voor een rechtsback tegenwoordig belangrijker dan verdedigen, tenzij je bij een degradatiekandidaat speelt.

19 juni 2017 om 15:37

Vele malen beter is natuurlijk overdreven, Karsdorp heeft ook zn zwaktes. Beiden zijn eigenlijk nog niet klaar voor een stap naar het buitenland. Karsdorp is beter, dat ben ik met je eens maar Tete wordt nou eenmaal ontzettend overschat hier op voetbalzone, dat worden verdedigers met een goeie tackle altijd. Zoals Maldini ooit zei: Ik maak bijna nooit een sliding, en als ik dat wel doe ben ik er niet trots op want dan heb ik eerder al een fout gemaakt.

19 juni 2017 om 17:07

Ik moest ook denken aan die quote van Maldini. Italianen zijn juist zo goed omdat ze positioneel zo sterk zijn in de verdediging.

Niet dat ze vies zijn van een tackle, maar toch.

19 juni 2017 om 19:23

Hahaha Maldini en Italiaans voetbal. Daar hief je idd geen tackle te maken met 5 verdedigers. Is toch niet te vergelijken? Dat waren andere verdedigers en konden altijd op elkaar rekenen en komen bijna nooit 1 op 1 te staan of moeten omschakelen vanuit een counter.

19 juni 2017 om 14:44

Goedkoper is hij sowieso, en met een reden, want voetballend is het natuurlijk een beperkte speler. Zeker wanneer je dat afzet tegen Karsdorp. Tete is verdedigend zeker sterk, en als je dat wilt als rechtsback is het zeker een goede keuze, maar voor aanvallende impulsen moet je Karsdorp hebben.

Voor Karsdorp is dit denk ik een mooie stap. Twee jaar op dezelfde voet doorgaan bij Roma en de absolute top zal in de rij voor hem staan. Minimaal 15 miljoen plus een vet doorverkooppercentage, anders blijft Ricky lekker bij de landkampioen.

edit: natuurlijk naast het niveauverschil heeft Tete ook nog maar een jaar contract en Karsdorp nog vier.

19 juni 2017 om 15:42

Ik vind Karsdorp ook verder dan Tete, zeker weten. Ik vind Tete overigens verdedigend helemaal niet zo sterk, hij heeft een goeie tackle maar dat is niet hetzelfde.

Maar als je heel eerlijk bent Baardgrasmus, vind je deze stap dan niet ook een beetje te vroeg? Karsdorp heeft dit seizoen niet super constant gepresteerd (meen me zelfs te herrinneren dat rond de winterstop een aantal Feyenoorders liever Nieuwkoop zagen).

Eigenlijk is het doodzonde, zo'n jongen zou eerst nog een jaar in de Eredivisie en CL moeten laten zien dat ie echt een stap beter is dan zn ploeggenoten en dan deze stap maken. Bovendien denk ik dat hij beter in de Premier league zou passen, snelle aanvallende backs worden daar altijd waanzinnig populair, kijk maar naar (toch een behoorlijk eendimensionale) Bellerin.

19 juni 2017 om 15:51

Ja, de stap komt vroeg en ik vond hem zelf vorig seizoen beter dan afgelopen seizoen. Al was het afgelopen seizoen verdedigend wat sterker, hoewel dat minder opvalt misschien. Je moet aan de andere kant het ijzer smeden als het heet is, we hebben een goede vervanger al in huis waarvan ik niet uitsluit dat hij net zo'n ontwikkeling doormaakt als Karsdorp. De roep om Nieuwkoop was wat dat betreft niet eens zo zeer vanwege Karsdorp, maar ook omdat Nieuwkoop het gewoon heel goed deed in de tijd die hij kreeg.

Karsdorp heeft nog vier jaar contract en ik verwacht niet meer dat hij nog een keer bijtekent. Misschien krijg je er volgend jaar nog meer voor als hij een goed seizoen draait ook in de Champions League, maar vanaf dat moment denk ik dat de transfersom langzaam terugloopt, een soort parabool als het ware. Maar wie weet speelt hij aankomend seizoen helemaal niet sterk, valt hij in de CL door de mand en dan heb je niets. Heeft Nieuwkoop zich nauwelijks kunnen ontwikkelen omdat Karsdorp bleef en heb je niet het geld van Karsdorp. Het is een afweging, als hij zelf deze stap graag maakt dan mag hij gaan van mij. Maar dus wel minimaal 15 miljoen, want ik denk dat we dat deze zomer sowieso wel voor hem krijgen, desnoods van een andere club. Was het een Braziliaan geweest dan zouden we 40 miljoen normaal vinden.

19 juni 2017 om 18:57

"Minimaal 15 miljoen plus een vet doorverkooppercentage, anders blijft ricky lekker bij de landkampioen." Blijkbaar niet.

20 juni 2017 om 08:49

Ik zou het nieuws even volgen, er is nog helemaal geen overeenstemming over de transfersom, die zal eerder boven dan onder de 15 miljoen liggen.

19 juni 2017 om 14:54

@Pango

Misschien omdat Tete alikn verregaande ondehandeling is met een andere club? Dat is het verder ook zinloos voor Roma om er nog tijd in te steken. Daarnaast is zoals hierboven als is benoemd, Tete een totaal ander type back.

19 juni 2017 om 16:09

Omdat Tete niet kan voetballen. Staat altijd verkeerd en moet veel herstellen met slidings waardoor het spectaculair lijkt. Matige back.

19 juni 2017 om 19:25

Hahaha ja tuurlijk joh. Tete jan er niets van. Moet veel herstellen? Van Wie? Omdat Ajax met veel druk speelt en Kenny mee op moet komen. Hij onderschept ook zonder sliding enorm veel en staat juist vaak scherp. Grootste onzin die ik gehoord heb.

19 juni 2017 om 16:17

Maar dat komt omdat jij niet veel van het spelletje snapt. Tete zit op de bank in Amsterdam en kan een modale spelers als Veltman er geeneens uitspelen.

19 juni 2017 om 16:48

Dat zeg je voornamelijk omdat je ook een Ajacied bent.
Tete heeft niets waarin hij beter is dan karsdorp.


En een club als AS Roma kijkt niet zo zeer naar wie er goedkoper is maar wie de meeste potentie heeft.
Bovendien zullen ze ook de mening van strootman wel hebben gecheckt.

19 juni 2017 om 18:36

Ik denk het wel. Weet niet hoe Roma speelt maar in Italie zie je vaak 5-3-2 met opkomende backs. Karsdorp past daar beter in. Tete heeft het ongeluk dat hij een ouderwetse back is. Verdedigend is hij beter dan Karsdorp maar Karsdorp is een schoolvoorbeeld van een moderne back, degelijk in verdedigen en aanvallend sterk.

Ik zie zelf Tete meer als een rcv maar heb me laten vertellen dat hij daar niet zo lekker speelde bij Ajax. Jammer maar misschien omdat hij iets te klein is of zo. Met zijn niveau op zijn leeftijd had ik hem als potentiële wereld top gezien als hij 8 centimeter langer was op de rcv positie. Maar ja aan als heb je niks.

En over de transfersom van Karsdorp, jammer dat ze niet meer hebben kunnen pakken want ik zie minder getalenteerde spelers voor meer vertrekken. Hopelijk gaat Nederland wat vaker presteren in Europa en dan met name Feyenoord want Karsdorp had in mijn ogen alle elementen om voor een bedrag van 20 miljoen plus minus te vertrekken. Talentvolle jonge speler met veel wedstrijden in de benen op een positie waar ze niet voor het oprapen liggen en het lange contract uiteraard.

Bij Roma lopen toch ook al Peres en Florenzi rondt voor de rechtsback positie? Van Florenzi gaat Karsdorp het iig niet winnen denk ik.

19 juni 2017 om 14:29

Peres gaat waarschijnlijk weg en Florenzi is nog een lange tijd geblesseerd

Er zijn genoeg eredivisionisten die zich hebben bewezen in de Serie A, Strootman bij Roma bijvoorbeeld, en Mertens bij Napoli.
Ik zeg welkom aan boord! Ik denk dat het vooral een tijdelijke stand-in is voor Florenzi, maar wie weet, misschien wordt het wel wat.

Karsdorp laat altijd leuke dingen zien. Hopelijk krijgt hij genoeg krediet om niet op de bank te belanden. Als volwaardige basisspeler zie ik hem uitgroeien tot een back van internationale topklasse.

19 juni 2017 om 14:35

Ik vind de stap naar volwaardig basisspeler al een vrij grote voor Karsdorp dus de voorspelling dat hij de internationale top kan halen gaat mij echt veel te snel. Karsdorp heeft veel potentie en kwaliteiten als aanvallend ingestelde back maar verdedigend vind ik hem echt nog veel te kwetsbaar. In Nederland kan hij dat nog corrigeren met snelheid of wordt het voor hem gecorrigeerd maar hoe hoger je komt deste lastiger dat wordt. Vergelijk het met Willems die aanvallend ook leuke dingen laat zien maar verdedigend steekjes laat vallen. Karsdorp is en blijft een aanvallende middenvelder die is omgeschoold naar rechtsback en dat zie je (nog) te veel terug in zijn spel. Veel zal afhangen van de manier waarop Roma speelt (dat weet ik eigenlijk niet) en in hoeverre Karsdorp verdedigend werk moet verrichten. Als hij vooral meters moet maken en voor diepgang op de flanken moet zorgen dan is het een prima speler die op termijn nuttig kan worden voor Roma. Maar als echte back gaat hij het denk ik niet redden…..

Domme transfer van Karsdorp mocht hij gaan. Hij komt uiteindelijk achter florenzi en Peres te staan. Die gaat hij niet beiden uit de basis spelen. Hoop voor hem dat hij er goed over nadenkt

19 juni 2017 om 14:29

Peres heeft geregeld ook op de linker flank gespeeld. Ook is florenzi nog herstellende van een zware blessure en zal waarschijnlijk weer op het middenveld spelen, wat z'n oorspronkelijkeigen positie is. Ik geef karsdorp zeker een goede kans om het avontuur tot een succes te maken!

19 juni 2017 om 14:30

Niet achter Peres, die doet het helemaal niet goed en di Francesco ziet het ook niet in hem zetten dus karsdorp is een goede tijdelijke optie totdat Florenzi terugkomt

19 juni 2017 om 14:37

Peres was drama voor ons en Florenzi kampt met blessures en is ook eigenlijk geen rechtsback.

19 juni 2017 om 16:00

Ja maar zodra Florenzi er is speelt ie niet meer. Peres heeft het in zich om goed te spelen. Heeft bij Torino goed gepresteerd

19 juni 2017 om 16:19

Florenzi is uit nood op de backpositie neergezet maar is natuurlijk van orgine een vleugelspeler. Mocht Karsdorp daadwerkelijk vertrekken naar Roma zie ik hem weer een linie opschuiven naar voren.

Ik denk dat Roma goed bezig is met het shoppen in de Eredivisie. Als je Moreno kan halen voor 5.7 miljoen, is dat een topaankoop. Karsdorp is niet een speler voor de Seria A maar met uitzondering van Juve en Roma. Die zetten hun backs toch iets verder naar voren dan andere ploegen in Italië.

19 juni 2017 om 15:09

Napoli, Torino, Atalanta, Lazio? Rechtsback conti was dit jaar de meest scorende verdediger uit de serie a. Verder nog ploegen als Sassuolo die hun backs ook regelmatig de achterlijn laten halen. Dus je argument kan de prullenbak in.

19 juni 2017 om 15:27

Echt hè, volgens mij heeft iedereen die hier iets komt vertellen over verdedigende backs in Italië nog nooit serie a gekeken...

19 juni 2017 om 15:33

De meesten hier weten ook denk ik niet dat er in de Serie A al tijden niet meer zo verdedigend word gespeeld haha

Ik zou het niet verstandig van hem vinden. Het is sowieso een lastige competitie voor Nederlanders om te slagen, zeker als je het zoals Karsdorp niet echt van je verdedigende kwaliteiten moet hebben als verdediger. Ook lijkt mij het qua cultuurverschil erg groot voor iemand met de persoonlijkheid van Karsdorp.

19 juni 2017 om 15:10

Di Fransesco speelt 433, ik zie Roma sowieso geen 3-mans verdediging hanteren volgend seizoen.

19 juni 2017 om 14:57

Is dat zo? Want De Vrij, De Roon, Hoedt doen het toch best aardig, en die waren buiten De Vrij ook nog niet helemaal de eredivisie ontgroeid. Dat een Letschert ernaast belandt of een Emanuelson, dat zegt me niet zo veel. Voor mijn gevoel zijn de Nederlanders juist populair in de Serie A.

19 juni 2017 om 15:41

Het geld in Italie is op en daarom komen ze tegenwoordig bij de Eredivisie uit. Maar dat maakt nog niet dat Nederlandsers er doorgaans slagen. Tegenover het succes wat jij opnoemt staan natuurlijk ook mindere verhalen zoals Kishna, Diks, Letschert, Stekelenburg, Emanuelson, Bouy, Hateboer en Braafheid.

19 juni 2017 om 15:54

Ja, heb je helemaal gelijk in, ik was Diks, Kishna en Hateboer alweer helemaal vergeten, wat je punt wat dat betreft bevestigt. Nou waren dat ook wel spelers die nog helemaal niet klaar waren in de eredivisie, nog minder dan Hoedt en De Roon denk ik.

Ik snap dat een stap naar AS Roma zeer verleidelijk is maar ik hoopte toch dat hij nog een jaar zou blijven en pas zou vertrekken met de CL ervaring en misschien nog wat interlands in zijn benen.

Gaan lekker scoren bij Feyenoord, 15 voor Karsdorp, 20 voor Jorgensen, 35 in de zak, ookal zal er voor Karsdorp wel weer wat naar de investeerders moeten. Zou Clasie terughalen ipv die jongen van Utrecht. Jong talent zat bij Feyenoord, daat moet je ervaring voor terughalen nu dat je in de CL zit. Althans, als je derde wilt worden in de groep.

19 juni 2017 om 16:21

Voor Jorgensen bedoel je? Karsdorp komt uit de jeugdopleiding en heeft dus geen transfersom gekost. Heeft altijd in de jeugd bij Feyenoord gespeeld met een enkele onderbreking bij de amateurs van Schoonhoven.

19 juni 2017 om 16:28

Hadden ze niet zo'n talentenpool waarbij investeerders juist investeerden in contracten voor talenten? Weet niet of dat nog bestaat en of Karsdorp daar deel van uitmaakte maar als dat zo was en nog bestaat zou het kunnen dat ze juist aan de eigen talenten geld verliezen bij zo'n transfer. Voor Jorgensen weet ik ook niet of er ergens wat blijft hangen, bij ex club, speler zelf, management of investeerders. Weet iemand dat?

19 juni 2017 om 17:20

Volgens mij zitten zowel Karsdorp als Vilhena in de laatste talentpool, dus dat zou inderdaad flink geld kosten, 30%?

19 juni 2017 om 17:51

Zitten inderdaad nog in de laatste talentpool. Alle eigen jeugd tot geboortejaar 1995 valt hieronder, waardoor ongeveer 20% naar investeerders gaat.
Bron:
https://www.fr12.nl/nieuws/26254-feyenoord-nog-niet-verlost-van-talentpools.html

19 juni 2017 om 17:58

Shit, Kongolo ook nog natuurlijk. Die investeerders zijn wel spekkoper zeg.

19 juni 2017 om 18:11

Ik dacht dat Karsdorp daar niet onder viel, blijkt dus van wel. Poeh dat is toch de andere kant van de medaille dat daar dus ook een gedeelte naar toe gaat helaas. Houd je steeds minder over van het uiteindelijke bedrag wat er met deze transfer gemoeid is.

25 miljoen inclusief 10% bij eventuele doorverkoop. Dit moet de insteek van Feyenoord zijn! De man heeft nog enorm veel potentie en zit al op een aardig niveau, inclusief NL elftal.

Zou mooi zijn als Karsdorp een clausule in zijn contract laat zetten, dat bij een kampioenschap van AS Roma, feest gevierd mag worden in de fontein

On. mooie stap voor Karsdorp, maar bij Feyenoord zijn ze gelijk de dupe van hun eigen succes, als meerdere spelers vertrekken, met de CL voor de deur.

Waarom gaat Roma voor Karsdorp, als je voor minder geld een echt toptalent Tete kan halen?

19 juni 2017 om 16:23

Omdat Tete een compleet andere back is en Roma blijkbaar meer behoefte heeft aan een type Karsdorp. Kon je dat nu zelf niet bedenken? Overigens, een 'echt' toptalent wordt niet door meerdere trainers gepasseerd en laat zich zelf niet passeren door, met alle respect, Veltman.

19 juni 2017 om 16:43

Dat je niet in de filosofie van een bepaalde trainer past wil nog niet per definitie zeggen dat je niet goed genoeg bent. Vind dat te makkelijk. Volgens mij zijn er ook genoeg mensen die nooit hebben begrepen waarom Veltman ineens de voorkeur kreeg op de rechtsbackpositie.

19 juni 2017 om 18:09

Kijk dat 1 trainer hem uit de basis haalt, prima. Maar als 3 van de 4 trainers die hij heeft meegemaakt kiezen voor een ander blijkt toch dat hij niet voldoende kwaliteit heeft om in het systeem van die trainers te acteren. Tete is een redelijke speler die nog wel beter kan worden, maar hem het stempel toptalent geven gaat wat ver niet? Toptalenten noem ik spelers als Mbappe, Asensio of Donnarumma. In Nederland zou je daar Matthijs De Ligt, Mitchell van Bergen of Ferdi Kardioglu onder kunnen scharen. Tete is in mijn ogen simpelweg te oud om nog als toptalent te worden gezien.

19 juni 2017 om 20:09

Karsdorp is veel meer een moderne vleugelverdediger dan Tete is natuurlijk. Roma zoekt duidelijk een ander type speler dan Tete. Wat ik begrijp in het Italiaanse voetbal is dat de opbouw vanaf de backs verzorgd wordt. Dan heb je natuurlijk veel meer aan Karsdorp dan aan Tete.

Ook heeft Riool-a (raiola) lijntjes met Milan en Juventus en zal spelers liever daar stallen.

De reden waarom Roma (denk ik) voor Karsdorp gaat en niet Tete is omdat Ricky een fantastische voorzet heeft. Roma heeft met Dzeko (een type Graziano Pelle) een uitstekende kopper en afmaker.
Waarschijnlijk heeft Roma ook die beelden gezien en de statistieken van Ricky in zijn tweede(?) seizoen meer dan 10 assists gaf. Het is gewoon een speler die Dzeko gevaarlijker maakt dan pak een beet Teté.

Ik zou zeggen: strik er omheen en laten gaan. Karsdorp heeft een transfer als dit gewoon verdiend en je weet nooit of er nog een kans als dit voorbij gaat komen. Prima back met tomeloze energie die in Italië prima verder kan rijpen.

De enige speler die geld oplevert waar al een vervanger voor klaar staat.. Aan de ene kant vind ik het jammer dat hij gaat, maar Feyenoord heeft het geld nodig om de nodige versterkingen te halen.

Zou mooi zijn als Feyenoord Tete als vervanger kon halen.

Daarnaast kan het geld gebruikt worden voor Ambrabat, een goede buitenspeler en eventuele andere spelers met kwaliteiten voor het basiselftal.

Zou een mooie stap voor Karsdorp zijn. Ik kan me nog herinneren dat hij ik hem destijds in z'n eerste seizoen als rechtsback, onder Rutten, niet zo goed vond, maar de afgelopen seizoenen heeft hij zich tot een zeer goede back en moderne back ontwikkeld: aanvallend prima, verdedigend hier en daar wat (kleine) foutjes, maar voor de rest gewoon een zeer goede back.

Maar ik vraag me af, waar zou Karsdorp dan gaan spelen? Want Roma heeft met Bruno Peres al een prima rechtsback en Florenzi kan er ook eventueel uit de voeten. Of heb ik iets gemist, waardoor Karsdorp die Peres er wel uit kan spelen?

Of Roma moet Karsdorp weer gaan gebruiken op de positie waar hij eigenlijk vanuit de jeugd vandaan kwam: namelijk aanvallende middenvelder, maar ik denk dat Roma hem gewoon als rechtsback zal gebruiken.

Van Rhijn word al genoemd als vervanger van Karsdorp. Mooie club voor hem ben benieuwd of het echt tot een transfer komt.

19 juni 2017 om 15:44

Van Rhijn? Lijkt me sterk..

19 juni 2017 om 15:51

Klopt, er wordt inderdaad aan van Rhijn gedacht. Komt over 20 minuutjes een nieuwsartikel over op de site

19 juni 2017 om 15:51

Die geruchten gaan wel wil weg bij Brugge.

19 juni 2017 om 16:21

Joentje, ik ging googlen en kwam inderdaad al een artikel tegen dat nog niet geplaatst was. Maar zie nu ook dat je mod bent, dus je hebt voorkennis . Ik zou gewoon Nieuwkoop opstellen, van Rhijn hooguit als back-up, maar twijfel of hij dat wil.

19 juni 2017 om 16:24

Ik kan ook niet alles lezen, maar ik weet dat er een topic aankomt. Feyenoord zou, als vervanger van Karsdorp, zijn vizier gericht hebben op een ex-Ajacied. En aangezien van Rhijn weg wilt... over een half uurtje staat het erop, is uitgesteld

19 juni 2017 om 16:31

Dan zijn de rollen tegen Ajax misschien wel omgedraaid. Dan maakt Feyenoord een zondagschot tegen Ajax :'

Dit is een prima tussen stap al denk ik dat Karsdorp toch wel een grotere club had kunnen krijgen. Hij had al interesse's vanuit United en Bayern midden in het seizoen. Ook als je naar de topclubs kijkt zijn er maar weinig topbacks, Karsdorp is in potentie wel een topback in mijn ogen. Zou bij een Liverpool ofzo toch prima kunnen rondlopen op de rechtsback? Of bij een United want Darmian kan het niveau niet aan, en Valencia is geen echte rechtsback.

Ben hier niet heel rouwig om. Ik hoop wel dat het minimaal 15 miljoen wordt, want de tijden dat Nederlandse clubs spelers verkopen als de rommelmarkt moet voorbij zijn. Nieuwkoop heeft misschien niet dezelfde explosiviteit, maar is verdedigend wel solide. Ik ben benieuwd of hij komend seizoen stappen kan maken.

20 juni 2017 om 01:15

Feyenoord heeft geen transfer status zoals Ajax dat heeft opgebouwd.

21 juni 2017 om 11:47

Transferstatus? Dat telt al bijna niet meer, als het überhaupt al wat voorstelt. AZ verkocht Janssen voor 20 miljoen en is ook geen top 3 club.

Feyenoord moet niks en dat is al een heerlijke onderhandelingspositie om mee te beginnen.

22 juni 2017 om 02:37

Janssen is een spits, topscoorder van de Eredivisie. Je hebt deels gelijk. Het is inderdaad wat de gek er voor wilt geven. 12 Miljoen is aardig wat geld voor een rechtsback. Aanvallers zijn duurder over het algemeen. Maar ik denk toch dat Ajax een stukje hoger zou kunnen zitten omdat zij in het verleden toch wel grote sterren hebben voortgebracht. Dus die leveren kwaliteit.

Hebben ze daar niet al Florenzi en Bruno Peres voor de rechtsback positie? Lijkt me een broodje aap verhaal.

19 juni 2017 om 16:22

Zelfs de grootste sportkranten van Italië hebben dit bericht inmiddels opgepikt. Evenals de Telegraaf (die sinds Van Geel erg goed op de hoogte zijn van de transfers van Feyenoord) en het AD.

19 juni 2017 om 16:19

Tete kan niet voetballen, is tactisch zwak en staat vaak verkeerd gepositioneerd. Enkel zijn verdedigende intercepties zijn goed en spectaculair. Karsdorp was een paar jaar geleden uitgeroepen tot beste speler van de A competitie en heeft zichtbaar meer voetballend talent.

Edit: Laat je originele bericht dan ook staan waarin je zei dat Tete in zijn kleine teen meer talent heeft dan Karsdorp in zijn hele lichaam.

Waarom kopen ze hem ? Ze hebben Florenzi en Peres toch voor die positie? Of mis ik iets?

19 juni 2017 om 16:24

Florenzi uit nood op rb neergezet maar is eigenlijk nog beter wat dichter bij de goal.

Karsdorp gaat de concurrentiestrijd never nooit niet winnen van florenzi, wat een speler is dat

19 juni 2017 om 16:21

Florenzi wordt volgens mij nog steeds beschouwd als middenvelder

19 juni 2017 om 16:54

Alleen zal die met De Rossi, Naingolan en Strootman niet op het middenveld gaan spelen.

19 juni 2017 om 17:45

Allen geen aanvallende middenvelders in tegenstelling tot Florenzi. Bovendien heeft De Rossi niet het eeuwige leven en Strootman was het afgelopen seizoen niet erg denderend.

Heb het idee dat sommige Feyenoorders met 20mil voor Jorgensen of 15mil voor Karsdorp niet tevreden zijn???

Met deze bedragen mag je heel blij zijn. Feyenoord heeft helemaal Niets laten zien de afgelopen jaar buiten de ED, inclusief het hele elftal wat er nu staat. Dit is ook de reden waarom Ajax en PSV meer kunnen vragen voor hun basisklanten dan Feyenoord.

on; mooie transfer voor hem, wens hem het beste toe.

19 juni 2017 om 16:45

We hebben toch maar wel mooi van de latere EL winnaar gewonnen...

19 juni 2017 om 16:47

Latere winnaars verslaan lukt ons de laatste jaren wel! Je koopt er niks voor, maar het zijn toch geen kinderachtige prestaties.

19 juni 2017 om 16:51

Wooshx vindt eigenlijk dat Feyenoord Roma zou moeten betalen voor het overnemen van Karsdorp, ze hebben zo weinig laten zien dat het eigenlijk van de zotte is dat er überhaupt een transfersom wordt betaald. Besef wel, we hebben die titel ook alleen dankzij Ajax, als zij echt hadden gewild waren wij natuurlijk nooit kampioen geworden.

19 juni 2017 om 16:56

Ik was licht sarcastisch voor de duidelijkheid.

19 juni 2017 om 16:46

Ik heb het idee dat Europese prestaties met je club inmiddels zo ongeveer het allerbelangrijkste criteria voor een hoge transferwaarde zijn. Toevallig dat dat ongeveer samen is gegaan met goede Europese prestaties van Ajax. Want ik kan me herinneren dat kampioen worden vroeger nog allesbepalend was, maar nu ligt dat dus blijkbaar anders.

22 juni 2017 om 01:35

1 goed jaar in europa en dit is ineens het enige dat ik nog hoor. Als het ergens op sloeg, zou dat betekenen dat ajax in de afgelopen 10 jaar niet veel voor hun spelers kon vragen ..

Met 15 miljoen zou ik tevreden zijn. Het eerste bod was naar verluidt 12 miljoen, maar nu lees ik in de Italiaanse media dat Roma Lazio heeft afgetroefd (en dat bod zou 15 miljoen bedragen). In dit geval zal het dan dus nog iets meer worden (17?). Dat is een prima transfer voor Feyenoord.

19 juni 2017 om 17:44

Dat bod van 15 miljoen was volgens Corriero van Inter

Iets te veel voor een omgetunde aanvallende middenvelder die het leuk doet als back.
Karsdorp is niet gewoon niet zoveel bijzonders, leuke speler meer niet.

Ook Veltman en Tete zijn niet de beste aankopen die je als subtopper kan hebben.

Feyenoord mag in zijn handjes klappen van blijdschap, want een speler als Karsdorp is makkelijk een degelijke vervanger voor te vinden voor een 2 a 3 miljoen uit de Eredivisie.

Twaalf vind ik net iets te weinig, maar wellicht dat die bonussen het richting/over de vijftien tillen. Sowieso een doorverkooppercentage erop hopelijk (van Geel kennende zit dat wel snor), met de op hol geslagen markt kan zo'n speler over een jaar zomaar het vijfvoudige waard zijn.

19 juni 2017 om 20:31

Gouka spreekt dit tegen en heeft het over een bedrag tussen de 15 en 20 mln, mogelijk zelfs een verbreking van het transferrecord voor Feyenooord (18 mln voor Kuijt).

20 juni 2017 om 02:42

Baardgrasmus, bedoel je het vijfvoudige van 12 miljoen?

20 juni 2017 om 07:37

Ja, van de ruim twintig miljoen die Feyenoord nu vraagt verwacht ik niet binnen een jaar een stijging van 500 procent .

12 miljoen is best laag eigenlijk. Feyenoord handelt slecht hier. Jonge jongen, vaste klant bij Oranje, een contact tot 2021. Echt een koopje voor Roma.

wat een geld... voor een back... maar goed leuk voor feijenoord toch, zeker omdat ze een vervanger al in huis hebben. Men moet niet denken dat 12 weinig of te weinig is, want dat is het niet... we moeten wel realistisch blijven, deze jongen heeft nog niet zijn top bereikt, moeten ook afwachten of hij dit ooit gaat halen. Daarnaast zullen er genoeg spelers die in het buitenland net niet aan de bak komen toch ook wel met een schuin oogje naar feijenoord en CL kijken... dus er zullen wel huur opties zijn denk ik dan.

Kortom lekker cashen en niet zeiken jongens!

Basisspeler vd kampioen, international en een langdurig contract. Dan is 12 mil wel echt karig hoor, zal evt nog wel wat oplopen maar dit is een koopje zo.

Waarom weet Ajax het vaak voor mekaar te krijgen om dit soort jongens boven de 20 mil te verkopen Feyenoord niet? 12 mil voor Karsdorp.. kom op zeg...

19 juni 2017 om 20:16

Dit is al zo vaak uitgelegd maar dat heeft met allerlei factoren te maken. Oa status van Ajax ten opzichte van Feyenoord. Ook dat Ajax veel meer spelers heeft groot gebracht. Bij Feyenoord bereiken ze nauwelijks de absolute top en dat is zonde.

19 juni 2017 om 20:26

Vind het een mooie club voor hem, die Florenzi speelt hij er echt wel uit, maar laat hem een half jaartje wennen. Van alle huidige Feyenoorders heeft hij, en misschien vilhena, de meeste potentie. Hij is groot, sterk en technisch onderlegt. 12 is niet echt veel maar voor een verdediger zeer ok. Kijk wat Ajax voor tete gaat vangen, das niet meer dan 5

19 juni 2017 om 21:35

Kijk wat PSV voor Arias gaat vangen naar alle waarschijnlijkheid 13 miljoen of ja dat wordt beweerd in de media. Niet dat ik hem slechter inschat dan Arias maar hij is wel een stuk jonger en Karsdorp heeft vooral aanvallend zeer veel potentie. Zou echt een fantastische wingback kunnen zijn in Italie. Florenzi gaat hij er zeker niet makkelijk uit spelen dat kan ik jou wel vertellen.

19 juni 2017 om 23:00

Heeft meer te maken met het feit dat Ajax z'n spelers ultralang vastlegt. Dat kunnen ze doen doordat ze toch iets met al dat geld moeten doen. Voor Tete die nog kort vastligt wordt anders een heel ander bedrag in de wandelgangen genoemd. Vergeet niet dat de salarispost van Ajax 2x zo hoog ligt als bij Feyenoord. Daardoor is de noodzaak om te vertrekken ook iets minder en is er minder druk vanuit de entourage van de speler om de transfer door te zetten. Dat verschaft Ajax ook een betere onderhandelingspositie.

20 juni 2017 om 00:50

'Die Florenzi speelt hij er echt wel uit', oke dan.. Daar zou ik niet 100% zeker van zijn hoor (al is hij vrij langdurig geblesseerd vooralsnog). Plus dan heb je ook nog Peres op de RB positie.

19 juni 2017 om 20:33

Dit bedrag is niet bevestigd. Bronnen dicht bij Feyenoord spreken van een bedrag tussen de 15 en 20 mln,

19 juni 2017 om 20:39

Kampioenspremies zijn betaald en CL inkomsten komen later pas dus Van Geel heeft nu geld nodig om andere transfers mogelijk te maken. Dus kan geen hoog spel spelen.
Ik denk dat dat ook meespeelt

Alles over marktconform dit, marktconform dat. Feyenoord kan geen 20 miljoen gaan vragen voor een rechtsback. 12 miljoen vind ik dan wel weer karig klinken bij 15 is het normaal als je et mij vraagt, uiteindelijk is hij wel kampioen en international. Je moet wel een naam hebben om bepaalde bedragen te kunnen vragen. Bedoel het niet gemeen, maar als Rick bij Ajax had gespeeld denk ik dat er gauw 5 miljoen boven op kan want dat zegt toch meer in Europa. Feyenoord heeft gewoon een hartstikke goede opvolger voor hem klaarstaan in Bart Nieuwkoop en zo lijken zij ook te verdienen aan het goede seizoen. Alleen vraag je je het toch af of hij nog steeds in de basis staat als Alesandro Florenzi weer terug is van zijn blessure. Toch grappig dat Feyenoord in de CL gaat spelen, heb ik nog nooit mee gemaakt. Veel plezier Feyenoorders, hopen dat jullie Jorgensen kunnen behouden anders blijft er binnen kort maar weinig over. Je moet ook nog zien dat je Kongolo niet kwijt raakt anders heb je gewoon in een seizoen Elia, Jorgensen, Vilhena, Karsdorp, en (supersub) Kuyt kwijt geraakt. Gewoon bepalende spelers in elke linie. Hopen dat ze de rest op het veld kunnen houden en dan ten minste een beetje mee kunnen ballen volgend jaar, maar denk het niet. Zal wel prachtig zijn die Champions League hymne in de Kuip.

19 juni 2017 om 21:49

Feyenoord heeft een zeer goede naam in het buitenland wat betreft het opleiden van talenten. Maar het levert Feyenoord maar heel weinig op als de meesten al op hun 16e worden weggekaapt door vooral Engelse topclubs. Ake van Chelsea bijvoorbeeld en eerder nog Bruma. Maar vind jij het normaal dat Klaassen 27 miljoen waard is en Karsdorp 12 ? Ik niet en zolang Feyenoord dit blijft doen groeien ze niet.

20 juni 2017 om 19:35

Ik vind dat Klaassen zich al veel langer heeft laten zien. Ik zie best wel wat je zegt hoor, maar Klaassen heeft in de CL gespeeld en is belangrijk geweest. Hij was aanvoerder en heeft goals gemaakt in de Europa League en de finale gehaald en is iets ouder. Maar 12 is inderdaad te weinig als Feyenoord wilt door groeien, daar heb je gelijk in.

Feyenoord doet zichzelf te kort als je nagaat dat de jeugdopleiding al jaren als een van de beste wordt aangeschreven. Dan is het geen toeval meer als er een eigen talent doorbreekt en dan mag je best wel meer vragen want diezelfde clubs proberen ook al diezelfde talenten weg te kapen voor hun 16e. Laat die topclubs maar minimaal 20 miljoen betalen.

Gouka heeft het verhaal van Sky Italia ontkracht. Volgens hem wordt er in Rotterdam gedacht aan een bedrag tussen de 15 en 20 miljoen en sluit ie een recordtransfer voor Feyenoord niet uit.....

Kan iemand mij vertellen, waarom spelers van Feyenoord voor een relatief laag bedrag worden verkocht? Als je ziet dat Ajax misschien al 15 miljoen voor Younes krijgt en 30 miljoen voor Klaassen, dan is Karsdorp toch wel een paar centjes meer waard. Of heb ik het mis?

20 juni 2017 om 02:21

Vraag ik me ook af. Het is denk ik begonnen toen ze spelers als De Vrij en Janmaat voor een prikkie lieten gaan. Dat was toen wel omdat ze het geld toen echt
Nodig hadden en dus een slechte onderhandelingspositie hadden . Nu denken clubs bij Feyenoord goedkoop spelers kunnen halen. En ik zou de managers daar een onderhandelings / verkoop cursus geven.

22 juni 2017 om 02:39

@pieterprins773

Je oordeelt betreft Karsdorp op basis van geruchten, hij is namelijk nog niet eens verkocht.

Italiaanse media meldt enkel dat het startbod 12 miljoen Euro was. Als dat al waar is, so what? Het is een startbod om te zien hoe de kaarten geschud zijn, Feyenoord is duidelijk geweest die verlangt een beter bod.

En nu ga jij beweren dat men het slecht doet, ik weet niet hoor maar een paar jaar terug was er een enorme schuld. Die schuld is nu redelijk weg gewerkt en met minimale middelen is een selectie tot stand gekomen die kampioen is geworden. Dan ga jij nu beweren dat ze hun niet werk niet goed doen.

Voorbeeldje, Van Geel wist zowel Fer als Wijnaldum beide met een 1 jarig contract voor 5+ miljoen Euro te slijten (in een tijd dat men geen enkel bod kon weigeren). Wijnaldum was toen een schim van wat hij nu is en Fer tjah die is nooit echt verder gegroeid lijkt het.

12 miljoen. Minimaal 5 miljoen te weinig. Ze moeten bij Feyenoord echt eens harder leren onderhandelen .9

22 juni 2017 om 00:37

Ze hebben geluisterd. Er wordt nu rond de 20 miljoen gevraagd.

22 juni 2017 om 01:21

Eindelijk iets wat ik lees wat ik vaker heb geroepen. Feyenoord is zwak als het gaat om verkopen, kom op man het is een speler die uitkomt ook voor oranje. Ik heb vaker gezegd stel dat zulke spelers bij Ajax hadden gespeeld had Ajax makkelijk 20 kunnen krijgen makkelijk. Ik begrijp wel dat Ajax een hogere status heeft maar alsnog moet Feyenoord gewoon keihard zijn in onderhandelen. zoveel goeie spelers verkocht en elke x hetzelfde bedragen 8 milj 10 milj, echt matig. Ik weet bijna zeker dat Karsdorp een topper gaat worden, die jongen is zo gretig en geeft altijd echt alles wat hij in zich heeft. Ik zal deze jongen missen komende seizoen.

22 juni 2017 om 02:29

@msn10

Hij is nog niet eens verkocht en jullie roepen al dat het te weinig is.

22 juni 2017 om 05:01

Feyenoord vraagt al de hele tijd 20 mln. Dat hier alleen het bedrag uit de Italiaanse media voorbij kwam is jammer.

22 juni 2017 om 06:34

K heb het niet alleen over Karsdorp algemeen is Feyenoord zwak in onderhandelen.

22 juni 2017 om 06:37

Ik lees verschillende dingen, 20 miljoen heb ik ook gelezen Op VP. Ik hoop dat dat het juiste is wat ik gelezen heb maar zoals ik eerder zei Feyenoord is zwak en ze staan te springen als er een bod van 10/12 miljoen wordt geboden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren