Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB geeft gehoor aan wens en biedt clubs meer rust rond Europese duels

Laatste update:

Bij het opstellen van het programma van de Eredivisie voor het seizoen 2017/18 is door de KNVB zo veel mogelijk rekening gehouden met de clubs die Europees voetbal spelen. Daarmee is geluisterd naar de wens van Ajax, dat het afgelopen seizoen veel wedstrijden vlak achter elkaar moest spelen door het succes in de Europa League. Alleen bij een thuiswedstrijd na de Europa League wordt in een uiterst geval om 12.30 uur gestart.

Clubs krijgen van de KNVB minimaal 72 uur rust voorafgaand aan een Europees duel. “Het is immers in ieders belang dat Feyenoord, Ajax, Vitesse, PSV en FC Utrecht zo goed mogelijk presenteren in Europa”, laat de bond maandagavond weten. “Dit was ook de nadrukkelijke wens van clubs en trainers. Dit moet leiden tot een optimale voorbereiding voor clubs op Europese wedstrijden en, net als afgelopen seizoen, tot topprestaties.” Een club die op donderdag een Europese wedstrijd speelt, krijgt ‘altijd een late zondagwedstrijd om 14.30 uur of 16.45 uur, toegewezen’.

De winterstop van de Eredivisie duurt drie weken, van 25 december tot en met 18 januari. “Omdat er in het programma ook rekening gehouden moet worden met het WK 2018 in Rusland, waarvoor clubs op 21 mei hun spelers moeten afstaan, kent de Eredivisie drie midweekse speelrondes. De Jupiler League heeft een winterstop van slechts twee weken, van 23 december tot en met 11 januari. Ook voetballen ze op het tweede niveau van Nederland door tijdens de interlandperiodes van september en oktober 2017 en maart 2018. Dit heeft tot gevolg dat er maar vier keer een speelronde op maandag gepland staat.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel goed nieuws! Werd tijd!

12 juni 2017 om 22:11

Ik vind het ook goed nieuws dat ze er rekening mee houden, maar ik begrijp met het oog op rust/ Europese duels een paar zaken niet. Waarom start se competitie een week later, waarom. Niet 2 weken winterstop ipv 3 net als de 1e divisie, dit heeft meer ruimte in het programma en de spelers hebben nog steeds 2 weken rust en waarom zijn de topduels toch weer in weken van Europese duels gepland.

12 juni 2017 om 22:24

Dat snap ik ook nog niet, net zoals dat ze niet is een keer hard gaan ingrijpen tegen clubs die op kunstgras spelen..

Jammer dat de topduels inderdaad in de week van de Europese duels gepland staan, maar in Engeland bijv spelen ze heel vaak toppers achter elkaar, dus in principe is het misschien aan de ene kant ook wel goed om de Nederlandse clubs die Europees spelen daar aan te wennen om vaker achter op hoger niveau te spelen. Dan houd je de spelers lekker op scherp.

12 juni 2017 om 22:28

Misschien dat nu ook de Knvb akkoord zou gaan met een wedstrijd op maandag na een Europese Wedstrijd.

12 juni 2017 om 23:09

Ja dat is wel een goed punt, maar ik denk dat het gat al te groot is en we het met dit soort zaken moeten doen. Rust kan nooit kwaad.

12 juni 2017 om 23:31

Helaas wel ja, Beneliga ben ik nog steeds een voorstander van dat zou het televisie geld een boost geven? Voor de rest heb ik geen idee hoe het gat kleiner zou kunnen worden gemaakt.

13 juni 2017 om 04:23

Zoveel is er toch niet veranderd? Een club die op donderdag Europees zijn wedstrijd speelt, kwam toch altijd op zondag uit. Alleen 12:30 uur wordt minimaal gebruikt. En 72 uur voorbereiding was er ook al. Ploeg die op dinsdag Champions League speelt, speelt altijd op zaterdag. Niks anders aan.

13 juni 2017 om 07:59

Goed nieuws is et niet, want minimaal 72 uur rust? Als je donderdag avond om 2105 speelt, en je speelt vervolgens op de laatste tijd op zondag; 1645, is dit nog steeds geen 72 uur rust! Ze kunnen al zo weinig bij de KNVB, rekenen dus ook niet! Jammer.

13 juni 2017 om 08:42

@ Kaiserkiez

Qoute: "clubs krijgen van de Knvb minimaal 72 uur rust voorafgaand aan een Europees duel."

Dat wil zeggen dat het niet om 72 uur na de europese wedstrijd, maar 72 uur voor een europese wedstrijd gaat. Zondag 16:45 + 72 uur maakt: Woensdag 16:45.......
Dus zowel de EL als de CL gangers kunnen op zondag late tijdstip spelen.

13 juni 2017 om 09:56

Precies dit, ook gewoon goed nieuws van de Knvb dat ze een signaal afgeven dat dit jaar er rekening mee gaat worden gehouden met clubs die Europees spelen. Gewoon heel positief.

Houd dit ook in na de winterstop meer rust na een Europese wedstrijd? Dit verhoogt natuurlijk niet direct de kansen voor Europees succes maar daarmee beloon je het wel.

12 juni 2017 om 21:53

Denk dat dat moeilijk in te plannen is. Je weet natuurlijk niet of clubs doorgaan. Maar toen ik naar het programma keek zag ik dat er veel data verschoven konden worden als er nog Europees wordt gespeeld. Dus denk dat er zeker ruimte voor is.

13 juni 2017 om 00:18

Dat is inderdaad moeilijk in te plannen daarom hoopte ik op een statement bij het bekendmaken dat dit wel of niet kan. Zonder dit vooraf te zeggen zitten we (hopelijk want dan gaat het Europees goed) volgend jaar weer met dezelfde discussie als bij PSV-Ajax

Dit had ik dus echt niet verwacht, maar het is een hele goede zaak zo.

12 juni 2017 om 21:29

Is een goede zaak dat wel maar andere clubs vragen er al jaren om en nu klaagt Ajax er om en meteen wordt het geregeld en dat is weer een bevestiging dat ze zoals gewoonlijk een streepje voor hebben.

Best triest eigenlijk.

12 juni 2017 om 21:35

Volgens mij zijn er ook maar weinig teams zoals Ajax die hier over een mening kunnen hebben. Ajax AZ en PSV hebben hier het meest last van gehad de laatste jaren. Nu we ons CL ticket kwijt zijn, nu kan het ineens dat we meer rust krijgen!! Niks met Ajax te maken volgens mij!!

12 juni 2017 om 21:42

Natuurlijk wel, PSV vroeg er vorig seizoen om na een nog zwaarder programma en kreeg een dikke nee en nu klaagt Ajax en meteen is het gefixt dus niks met Ajax te maken? Denk het wel dus.

12 juni 2017 om 21:47

Jeetje, kunnen we niet gewoon een keer als 1 Nederland blij zijn met deze verandering?? Waarom altijd met een vinger wijzen. Gewoon blij zijn dat de KNVB eens wat doet in ons Europese voordeel.

12 juni 2017 om 21:51

Het is wel een hele goede zet maar wel weer 1tje met een kanttekening want Ajax vraagt erom en het wordt geregeld terwijl de andere clubs het al jaren vragen en dan gebeurt er niks.

12 juni 2017 om 21:55

Jezus, volgens mij hebben zat clubs hier al eerder om gevraagd, dus dit calimero-gedrag is echt overtrokken. Daarnaast kan je ook juist blij zijn, want wat PSV wilde is nu geregeld. Kortom, niet zo negatief doen en blij zijn dat het eindelijk is opgepikt door de KNVB.

12 juni 2017 om 21:56

Ik verbaas me toch iedere keer weer opnieuw hoe sommige mensen zichzelf altijd in de slachtofferrol weten te manoeuvreren. Grow up! En psv een zwaarder programma?? Ajax speelde tot het allerlaatst europees mee, waar psv eind februari al uitgespeeld was.

12 juni 2017 om 21:56

zoals gewoonlijk een streepje voor? bedoel je dat ajacieden eerder zijn opgeroepen in het NL elftal (want ja daardoor gaat ajax veel beter voetballen)? of ben je weer vergeten dat de top van de KNVB hoopte dat Feyenoord kampioen zou worden. PSV en andere NL clubs in NL zijn hier blij mee, zeur toch niet zo dat ajax zogenaamd wordt voorgetrokken.

12 juni 2017 om 21:58

Jouw opmerkingen komen wel een beetje Calimero-achtig over: 'ja, wel fijn, maar alleen vanwege Ajax'. Wees gewoon blij dat het gebeurt en ga niet zielig doen!

12 juni 2017 om 23:18

Je valt een beetje in herhaling...

13 juni 2017 om 00:22

Hoffie lezen jongen ik schrijf vorig jaar hé.........

13 juni 2017 om 07:46

Psv zwaarder dan Ajax. Ajax heeft 18 wds europees gespeeld.. waar heb jij het over? Bovendien heeft Ajax als enige europees langer gespeeld dus zouden ze er als enige voordeel van hebben gehad. Nu heeft elke club die europees speelt er baat bij. Jankerd

13 juni 2017 om 10:38

Had het dit seizoen veel zwaarder dan PSV vorig seizoen, dus verklaar je nader!

Goede ontwikkeling. Mooi dat het op voorhand bepaald is dus dan kan niemand achteraf over competitie vervalsing spreken.

12 juni 2017 om 21:45

Net als elk jaar ... wat dat betreft is het programma ek jaar vooraf bekend.
Wat is dan precies je punt?

12 juni 2017 om 21:57

Het programma is wel op voorhand bekend, maar het voordeel voor clubs die Europees spelen is nu ook bekend. Het is dus niet iets dat tijdens het seizoen geregeld moet worden of willekeurig is, maar een vaststaand iets dat voor elke club gelijk is.

12 juni 2017 om 22:03

Nee dat was dus niet elk jaar zo, er werd geen rekening gehouden met overwinteren in Europa en er zijn momenten geweest dat een club geen 72 uur rust had.

Nu kan het dus zo zijn dat wedstrijden verplaatst gaan worden om die 72 uur te garanderen.

12 juni 2017 om 22:09

Ok, dat laatste had ik gemist (iets met begrijpend lezen enzo) ...

Op zich prima natuurlijk en in ieders belang.
Als we maar niet naar de maandag gaan, maar dat lees ik gelukkig nergens terug..

Het enige wat eigenlijk veranderd is dat ze proberen om geen wedstrijden om half 1 te plaatsen. Terwijl de roep van PSV vorig seizoen en Ajax dit seizoen was dat ze op maandagavond zouden spelen ipv op zondag zodat ze een dag extra rust hadden. Dus in feite is er niet geluisterd naar de clubs.

12 juni 2017 om 21:37

Onzin, want Ajax speelt al jaren Europees Voetbal. Probleem is dat er de laatste 10 jaar nog nooit een club zo ver is gekomen Europees. Dus speelde het totaal geen rol. Wel mooi dat jij gelijk weer de slachtofferrol aanneemt.

12 juni 2017 om 21:39

Juist, Ajax en PSV speelden al vaak een late wedstrijd op zondag. Je kan niet om de inkomsten heen tijdens wedstrijden en tv-rechten. Staan afspraken voor met Fox. Wat dan wel weer gek is dat in de JL nog wel vaak op maandag wordt gespeeld, daar komt ook geen hond op af.

Jaren erover zeuren hij de KNVB, en al jaren wordt AZ genegeerd. Maar nu ineens gaan ze er wel mee beginnen? Wat een gelul.
Nouja, beter laat dan nooit.

12 juni 2017 om 23:19

Echt he, maar pas maar op, voordat je het weet zeggen mensen dat je in de slachtofferol kruipt. Terwijl je voor de volle 100 gelijk hebt. Het is heel opmerkelijk dat pas na een seizoen waarin Ajax hier nadrukkelijk om zeurde er gehoor aan wordt gegeven. Dat zijn gewoon de duidelijke feiten en dat heeft niks met een slachtofferrol te maken.

Overigens is het dikke prima dat dit nu eindelijk een beetje van de grond komt.

Misschien een raar verhaal maar kunnen ze niet beter de clubs die op donderdag spelen, proberen op Maandag in te plannen voor een competitiewedstrijd.
Het verschil tussen zondag 12.30 of 16.45 is te verwaarlozen.

12 juni 2017 om 22:03

Inkomsten! Dat wil geen enkele club denk ik. Zondagmiddag betekent stadion vol, maandagavond daarentegen...
Daarbij komt ook fox nog om de hoek kijken mbt kijkcijfers..

13 juni 2017 om 08:02

Als het dan maar een thuiswedstrijd voor de Europa spelende ploeg is. We zijn met NAC niet gepromoveerd om weer thuiswedstrijden op maandag te gaan spelen. De maandagavond wedstrijden waren de slechtst bezochte thuiswedstrijden met de minste sfeer.

Dit was toch al zo? Als ze nou eens maandagavond in gaan voeren als mogelijkheid. Dat zou verschil maken!

13 juni 2017 om 01:33

Ik (en vele andere seizoenkaarthouders) moeten gewoon werken doordeweeks. Het wordt dan een beetje moeilijk om ook nog op die maandag op tijd in het stadion te zijn. Zeker omdat sommige wedstrijden gewoon om 18.45 worden gespeeld.

13 juni 2017 om 03:15

Wel leven tegenwoordig in een 24-7 economy. Wat is het probleem met maandagavond?

13 juni 2017 om 08:31

Ja maar wil je zo goed mogelijke reaultaten voor je club? Of is het belangrijker dat het consumenten belang voor de clubresultaten gaat?

13 juni 2017 om 08:31

Betaald voetbal moet je spelen op momenten dat het publiek dat wil.

13 juni 2017 om 11:49

Dinsdag t/m donderdag Europees voetbal is ook geen probleem toch?

13 juni 2017 om 12:26

Heb je mijn bericht überhaupt gelezen? Ik ga het niet redden om op maandag 18.45 op tijd bij de wedstrijd te zijn. Ik heb dit jaar ook de 18.45 Europa League wedstrijden moeten missen. Alleen maar zodat mensen thuis met een bord op hun schoot de wedstrijd kunnen kijken.

14 juni 2017 om 02:21

Tuurlijk, maar als die 1 a 2 competitie wedstrijden om 8 uur of 20.45 zouden beginnen is het weer wat simpeler

We houden rekening met Europese duels, maar alle toppers staan gepland in een weekend na een Europees duel. Dat is inderdaad rekening houden knvb...

Dit slaat helemaal nergens op, want eigenlijk was dit al gewoon zo.
Ze zouden de clubs pas tegemoet komenals ze.diegenen die op donderdag gespeeld hebben tot maandag zouden laten rusten.

Het blijft raar dat clubs afhankelijk zijn van hun belangrijkste concurrenten. Dat kan anders: https://jongralf.blogspot.nl/2017/05/nieuwe-opzet-...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren