Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Advocaat stelt eisen: ‘Hij moet meer aanwezig zijn en dat weet hij’

Laatste update:

Kevin Strootman werkte bij AS Roma een goed seizoen af, maar slaagde er in de belangrijke interlands tegen Zweden en Bulgarije niet in om die lijn door te trekken. De nieuwe bondscoach Dick Advocaat, die vrijdagavond tegen Luxemburg voor de eerste keer op de bank zit, verwacht tegen Luxemburg meer van de middenvelder.

“Ik ken Strootman van PSV en daar kreeg ik weleens de vraag: waar kan hij spelen? Dan zei ik: ‘Overal, omdat deze jongen zo veel kwaliteiten heeft. Dat hij alles heeft wat een middenvelder nodig heeft’”, vertelt de bondscoach in gesprek met De Telegraaf. “Hij heeft alles wat een middenvelder nodig heeft en moet tegen Luxemburg nadrukkelijker aanwezig zijn. En dat weet hij.”

Advocaat is het vertrouwen in Strootman echter nog niet verloren en lijkt hem tegen Luxemburg dan ook een basisplaats te geven. De controleur van i Giallorossi vormt naar alle waarschijnlijk samen met Georginio Wijnaldum en de jarige Wesley Sneijder, die recordinternational kan worden, het middenrif.

Dick Advocaat zit vrijdagavond tegen Luxemburg voor de eerste keer op de bank bij OnsOranje en kiest volgens AD.nl voor deze elf namen. Ben jij het eens met deze opstelling? ????

Geplaatst door voetbalzone op donderdag 8 juni 2017

Ben jij het eens met Dick Advocaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet kapot van Strootman , doet vrijwel alles in 1 tempo en heeft een zwaar gebrek aan dynamiek en souplesse.

9 juni 2017 om 09:51

Ik moet heeltijd denken als ik de naam Strootman hoor, hoe hij die bal voor de 16 probeerde weg te werken, wat alleen niet helemaal goed ging, waardoor er een tegengoal uit kwam. Dat verwachte ik niet van hem na z'n blessure

9 juni 2017 om 10:04

En waardoor Blind kon vertrekken.. Natuurlijk was Bulgarije de druppel, maar toen was het vonnis al geveld. Zonder de assist van Strootman op Berg had Blind nog een stuk steviger in het zadel gezeten met alleen verlies tegen Frankrijk.

9 juni 2017 om 10:05

Zo zie je dat ieder nadeel zijn voordeel heeft

9 juni 2017 om 10:44

Dus het lot van Blind laat jij nu afhangen van fouten van spelers? Dat suggereert dat alles wel erg aan het toeval zou worden overgelaten toch?

De vraag is dan ook: Is Blind ontslagen omdat er slecht werd gespeeld OF omdat er zo weinig punten werden gehaald?

Dan maakt het namelijk uit of je de individuele fouten van een speler er uit gaat lichten, omdat dat invloed heeft gehad op het aantal punten. Zo kun je ook het debuut van de Ligt eruit halen, want zijn gebrek aan ingrijpen heeft ook punten gekost.

Maar als we het willen hebben over het algemene spelbeeld dat Oranje al tijdenlang etaleerde (inclusief de spelers die hij selecteerde), dan kunnen we daar gerust Blind op afrekenen. En dan maakt voor mij een uitschieter van welke speler dan ook minder uit.

Strootman vind ik overigens ook niet sterk spelen in Oranje. Valt me enor tegen. Maar Blind is om andere redenen geen bondscoach meer.

9 juni 2017 om 11:27

Net of je Blind mist? Met zijn ridicule beleid. Blij dat ie man weg is, wat een wanvertoning. Ik ben positief gestemd over Dickie, Wij gaan het WK halen met Dickie, dat was niet gelukt met Danny Blind.

9 juni 2017 om 11:53

Jammer dat je het zo formuleert. zo zie je maar dat de haat jegens blind groter is dan de liefde voor Oranje. We zien Blind liever hard op zijn bek gaan dan dat Oranje prima presteert. Dat is wat ik uit jouw reactie proef. Dit geeft ook wel de onmacht van een trainer aan, want wat als Strootman vanavond hetzelfde overkomt? Niet alleen Blind heeft er een puinzooi van gemaakt, dat was het onder Hiddink ook al. Het spel van Nl is al heel lang om te janken. Van Gaal was de enige die het destijds goed zag en het systeem aanpaste (met dank aan de blessure van Strootman) anders had hij ook 4-3-3 gespeeld en dan was het toch anders gelopen.

9 juni 2017 om 12:03

Je vergeet dat wanneer Strootman niet geblesseerd was geraakt op het moment dat hij in bloedvorm verkeerde misschien wel één van de beste middenvelders van de italiaanse competitie was. Dan waren we er echt niet op achteruit gegaan als hij had gespeeld.
edit: @ Xstream

9 juni 2017 om 13:38

Ja, maar Blind heeft wel Strootman opgesteld natuurlijk. En ook Dick gaat het dus weer doen met Kevin. Jammer, want ik vind Strootman niet goed genoeg als controleur. Laat te vaak een man uit zijn rug weglopen en is te statisch.

9 juni 2017 om 16:24

@yoda, ja. Soms zit het mee en soms zit het enorm tegen. Hiddink is echt geen Oelewapper als trainer en hetzelfde geldt voor Van Gaal in 2000-2001 toen het WK niet werd gehaald.

Hiddink (in zijn 2e termijn) en Blind zijn wat mij betreft de mist in gegaan door enorme pech. Tegen Tsjechie en Ijsland onder Hiddink gaan Janmaat, Cillisen en Vd Wiel gigantisch in de fout. Scheelt 6 punten. Blind neem het over en heeft in de eerste pot de opdracht om niet te verliezen van Ijsland. Robben valt na een half uur geblesseerd uit en 4 minuten later krijgt Indi volstrekt onnodig rood. Weg plan A en plan B.

Tegen Turkije gaan Riedewald, Bruma, De Vrij en Wijnaldum de fout in. Tegen Tsjechie scoort van Persie een eigen goal en duikt Zoet 2x compleet debiel de verkeerde hoek in. Weg EK. Alle genoemde spelers zouden zijn opgesteld door nagenoeg iedereen.

In de WK kwalificatie heeft Blind te maken met een waslijst aan blessures. Desondanks worden nog wat punten behaald. Strootman zorgt er met zijn assist op Berg voor dat Zweden scoort. Dost scoort ook maar zijn goal wordt onterecht afgekeurd.

Vanavond zou Blind misschoen op Hoedt na alle spelers hebben opgesteld als Advocaat. Alleen bij Blind heet hetb opstellen van Cillisen, Veltman en Sneijder Ajax-liefde en bij Advocaat heet het kiezen voor ervaring...

Soms zit het mee en soms zit het enorm tegen...

9 juni 2017 om 16:29

Blind had natuurlijk misschien op Hoedt na dezelfde 11 de wei ingestuurd vanavond. Alleen als Blind kiest voor Cillisen, Veltman en Sneijder dan roept half NL dat hij een Ajacied is. Kiest Blind voor zijn zoon dan is het voortrekkerij. Kiest Advocaat voor die gasten dan kiest Advocaat voor ervaring...

Want laten we eerlijk zijn: Als Cillisen of Stekelenburg werd gekozen door Blind dan riep iedereen om Zoet. Als Veltman werd opgesteld dan riep iedereen dat niemand Veltman een goede back vindt behalve Bosz en Blind. Als Sneijder werd opgesteld door Blind dan was het een Amsterdams eentweetje en was Sneijder te oud. En als Blind voor Daley Blind koos dan was het omdat het zijn zoon was.

Heel gek, maar opeens schijnen die gedachten verdampt te zijn...

9 juni 2017 om 10:59

Maar dat was voor z'n lange blessure wel anders. Toen vond ik 'm weergaloos.
Ook niet echt verrassend dat je na zo lang eruit zijn niet meer hetzelfde terugkomt. Al laat hij bij Roma toch zien dat hij 't nog wel kan. Althans, dat hoor je dan, ik zie de Serie A niet veel meer.

9 juni 2017 om 14:23

Hij is een van onze beste spelers, samen met Nainggolan en Dzeko, en daarnaast ook heel belangrijk als persoon. Geen geweldige technicus maar wel een heerlijke pass en verdedigend slim.

Ik denk gewoon dat hij bij Oranje matig speelt doordat hij dan als controleur speelt. Bij ons speelt hij nooit in die rol.

Helemaal mee eens. Vind hem bij het nederlands elftal wat minder spelen dan bij zijn eigen club net als wijnaldum. Vandaag moeten er gewoon 3 punten gehaald worden!

9 juni 2017 om 10:30

Hij is na zijn blessures helaas nog niet dezelfde speler als daarvoor. En na zulke lange en zware blessures weet ik niet of hij uberhaupt nog terugkeert op dat niveau.

Bij Wijnaldum vind ik het een ander verhaal. Het probleem is dat hij als een van de weinige bij een Europese (sub)topclub speelt en daardoor wordt er van hem verwacht dat hij Oranje gaat dragen. Alleen is hij bij Liverpool meer een dienende speler en dienende spelers kunnen een team maar moeilijk dragen. Wat dat betreft is het voor een speler als Robben of Bale makkelijker om een minder team op sleeptouw te nemen, omdat ze ongeacht hun medespelers de bal oppikken en dribbelend op zoek naar een doelpunt gaan. Hun rol blijft dus hetzelfde tov hun rol bij de club.

Hoewel ik lang dacht dat Strootman echt een bepalende speler zou worden voor Oranje begin ik langzaam tocht wel daaraan te twijfelen. Ik zou in de huidige vorm ook gewoon Vilhena opstellen, Strootman laat het in Oranje gewoon niet zien, eigenlijk al niet meer sinds zijn blessure voor het WK 2014.

9 juni 2017 om 11:22

Strootman en Wijnaldum kunnen gewoon niet samenspelen. Het zijn 2 dezelfde soort voetballers en je moet een keuze maken tussen die 2 (wijnaldum dus). Een middenveld met Vilhena, Strootman en Wijnaldum is veel te verdedigend en mist creativiteit. Strootman moet er dan gewoon uit voor Sneijder.

9 juni 2017 om 14:25

Strootman en Wijnaldum dezelfde soort voetballers? Volgens mij zijn ze compleet anders. Wijnaldum is snelheid, scorend vermogen, technisch en Strootman is passing, slim verdedigend.

9 juni 2017 om 10:45

Omdat je Feyenoorder bent. Vilhena mag de veters nog niet strikken van zelfs deze Strootman. Zie jij Vilhena bij Roma in de basis staan?? Het is puur het hele Nederlands elftal wat niet draaide, vond hem tegen Ivoorkust al wat beter. Ook wijnaldum haalde zijn niveau niet, naar ligt het dan aan de speler, terwijl hij in clubverband onmisbaar is bij een ploeg als Liverpool. Of Strootman bij Roma. Deze 2 ploegen zijn beter als hrt Nederlands elftal.

9 juni 2017 om 11:44

Sterk, een jij-bak, zucht. En dat veters strikken is zo'n dooddoener, alsof Strootman boven elke discussie verheven is. Hij speelt gewoon slecht in Oranje, daar kan je moeilijk om heen. Of vind jij hem heel goed spelen?

9 juni 2017 om 12:07

Niet de veters strikken van? Ik zie Vilhena een Paul Pogba volledig uitschakelen en de winnende scoren tegen Man United. En ook in de uitwedstrijd heb ik Pogba niet gezien. Vilhena heeft wat mij betreft veel meer potentie dan Strootman en is minimaal al van een vergelijkbaar niveau.

9 juni 2017 om 12:10

Wat maakt het nou uit of Vilhena in de basis zou staan in Rome? De laatste jaren presteert Strootman uitermate matig in Oranje, en Vilhena speelde sterk tegen Marokko. Ik vind Baardgrasmus zijn suggestie zo belabberd nog niet. Er zit momenteel zoveel gif in het spel van Tonny, wat nou precies mist bij het spel van Strootman en wat je nu juist nodig hebt op het middenveld van Oranje tegen een zwakkere tegenstander.

Je hebt de Strootman van voor en na zijn blessure. Voor zijn blessure leek hij echt de nieuwe leider / Van Bommel te worden. Na zijn blessure is het allemaal net niet.

9 juni 2017 om 10:00

Eens. Met de nadruk op leek. Iedereen heeft het steeds over zijn spel bij Roma, maar ik betwijfel toch echt of iedereen hele wedstrijden van Roma zit te kijken.. Bij oranje vind ik hem steevast een vd mindere en heeft hij met giga blunders tegen Zweden in de huidige kwalificatie en Turkije in de vorige er mede voor gezorgd dat we 2 bondscoaches verder zijn.

9 juni 2017 om 10:06

Het komt na zijn blessure allemaal wat houterig over, een stuk meer dan daarvoor. Dit gaat hopelijk snel weer over

Weer een speler die zijn niveau niet haalt bij het Nederlands elftal

9 juni 2017 om 10:07

Ik heb bij Advocaat ook de hoop dat hij het beste uit de spelers kan halen. Hij lijkt betrokken over de rol van de spelers in het veld en niet zozeer over het systeem

Strootman speelt inderdaad niet sterk in het Nederlands elftal maar zo zijn er nog meer.
Een Jansen bijvoorbeeld hoort niet eens in het Nederlands elftal thuis en jongens zoals Babel die hele seizeon top presteren en kampioen worden zitten niet eens bij de selectie. Depay dient ook snel zijn niveau echt te laten zien want dat lukt hem ook niet altijd bij Nederland. Speler die de zilveren schoen Europees wint achter Messi zit voor een derde rang spits die in Engeland gewoon werkelijk word uitgelachen door zijn eigen teamgenoten en echt elke analist van Motd heeft allang afscheid genomen van Jansen die heel jaar werkelijk geen pepernoot heeft geraakt en ons afvragen waarom we niet naar het WK gaan? Een keeper die blaren heeft van het zitten bij Barca maar die staat wel in de basis. Ons Nederlands elftal is gewoon zwaar beperkt en vrees dat Gullit en Advocaatje te laat instappen.

9 juni 2017 om 11:48

Oranje loopt niet over van de zekerheid en sommige keuzes kun je aanmerken als vreemd inderdaad. Toch zie ik Advocaat wel in staat om - en hopelijk tijdig - een echt team te smeden van deze verzameling beperkingen. Misschien vallen die beperkingen ook wel mee.

Hoewel Cillessen bankzitter is, pikt ie wedstrijdjes mee en in zijn laatste interland kwam hij goed over. Romera is eerste keeper van Argentinie en zit in een vergelijkbare rol bij United. (ook al liet Ivoorkust weinig zien, toch kwam Cillessen goed over). Dost is een spits die rendeert op aanvoer. Oranje lijkt niet daarvoor te kiezen, want met spelers als Robben, Promes en Depay heb je jongens die doelgericht zijn als ze vanaf de flank komen. Ondanks dat Jansen een klote seizoen heeft gehad bij The Spurs, past hij al beter in deze speelwijze dan Dost, en dat laat hij ook zien in mijn ogen. Wijnaldum en Strootman kunnen in mijn ogen beter renderen in Oranje als ze met een balafpakker in de rug spelen; Blind of De Roon. De verdediging is telkens gekwetst met blessures, maar een centrum De Vrij - Van Dijk lijkt mij een tamelijk rooskleurig beeld. Misschien is het zo slecht nog niet gesteld. Nee, we zijn zeker geen topland meer, dat is duidelijk, maar er moet toch best een echt team van te maken zijn dat kwalificaties haalt en op toernooien uitkomt?

9 juni 2017 om 12:18

Jansen speelde tegen Ivoorkust gewoon zwak. Kreeg heel wat kansen en gingen bijna allemaal mis behalve die laatste die hij kreeg maar je zag duidelijk dat hij handeling snelheid te kort komt en kansen kan killen. Dost kan dat namelijk wel en heeft wel aanvoer nodig maar Jansen heeft dat ook. Heeft geen actie in huis of de bal moet vanuit een kluts zoals tegen ivoorkust eens goed komen te liggen en dan mist hij nog. Dus nee Jansen is in mijn ogen een zeer beperkte spits die maar 1 seizoen op het hoogste niveau in Nederland aardig heeft gedaan en vervolgens door de media en Blind is opgehyped. We hebben allemaal gezien hoe hij gepresteerd heeft in de PL en dat was echt ronduit super slecht.

Ik krijg bij Advocaat wel het idee dat hij weet wat de sterke punten van zijn spelers zijn en dat hij die wilt benutten. Bij zijn voorganger had ik meer het idee dat hij een systeem had en daar maar poppetjes bij de plaatsen invulde. Ook lijkt Advocaat spelers die in het buitenland spelen, en dus op een hoger niveau spelen, (terecht) de voorkeur te geven

Hij heeft helaas niet de vorm van voor z'n blessure, maar mijn gevoel zegt dat Wijnaldum - Sneijder - Strootman inderdaad het best denkbare middenveld is. Alledrie beschikken ze over veel ervaring en hebben ze het al waargemaakt in een grote competitie, iets wat bijvoorbeeld voor Klaassen (hoewel ik hem respecteer en het goed deed in de EL) niet geldt.

Strootman komt voor mijn inziens de echte handelingssnelheid te kort om mee te draaien in de top. Dit valt voornamelijk op in de wedstrijden voor oranje. Hij moet bij oranje de kartrekker zijn maar kan het tempo niet regiseren.

lekker Klaassen niet opstellen.
Strootman durft na zijn blessure zijn pot er niet meer in te zetten zoals voorheen,
Heeft nog geen goede wedstrijd gespeeld , sterker nog was meestal de slechste speler
met veel fouten waar een goal uit kwam.

Strootman is net als Wijnaldum een speler die je alleen op de positie van box to box kan opstellen in Oranje. Op de andere posities vallen ze door de mand. Vilhena speelt bij Feyenoord ook op die plek, maar heeft veel meer het vermogen om zich aan te passen tot verdedigende middenvelder. Hij heeft niet de neiging om zoals Strootman constant uit positie te lopen en de duels uit de weg te gaan. Er moet dus gewoon een keuze gemaakt worden tussen het opstellen van Strootman en Wijnaldum, in mijn ogen absoluut Wijnaldum en op de positie daarachter moeten jongens als Vilhena en De Roon op dit moment strijden (of eventueel nog Blind).

Zet hem dan ook op een andere plek. Leuk en aardig dat je kwalitatief de sterkste erin wilt zetten, maar als die elkaar niet aanvullen schiet het niet op. Zowel Strootman als Wijnaldum hebben iemand nodig die controlerend zijn en het vuile werk als het ware opknappen. Strootman is niet zo'n type, die moet van 16 naar 16 vliegen. Haal een de Jong maar terug of kijk eens rond voor een echte controlerende speler. Misschien de Roon dan maar eens proberen.

Mij lijkt daley blind de beste optie voor op 6. Heeft bij ajax en in zijn eerste periode bij manu bewezen daar goed te kunnen spelen. Is niet je vedette maar betrouwbaar, kan zich goed wegcijferen, is goed in de opbouw en doet geen domme dingen.

9 juni 2017 om 11:41

Mee eens. Positioneel en disciplinair sterk. Heeft ook in Oranje goede wedstrijden op 6 gespeeld, volgens mij de oefenwedstrijd tegen Spanje. De Roon zou in mijn ogen ook die rol op zich kunnen nemen. Denk dat daardoor Wijnaldum/klaassen op RCM en Strootman/vilhena op LCM beter tot hun recht zullen komen.

Je wilt Strootman en Wijnaldum inderdaad in Oranje laten presteren op hun clubniveau. Dan moet je ze ook zo gebruiken: box-to-box. Als Oranje dan toch met drie aanvallers wil blijven spelen, zou ik graag een middenveld met de punt naar achteren (cvm) zien en waarbij Strootman (lcm) en Wijnaldum (rcm) de twee middenvelders daarvoor zijn. Beide hebben loopvermogen, een prima pass, sterk aan de bal en een scorend vermogen als ze in de gelegenheid komen.

Ik denk aan Blind of De Roon als controleur en bewaker van de onderlinge afstanden achter deze twee. Vilhena zie ik als een vervanger voor Strootman en Klaassen als een vervanger voor Wijnaldum.

Mits een fitte selectie.

Cillessen
Tete
De Vrij
Van Dijk
Aké
Wijnaldum
Blind
Strootman
Robben
Janssen
Promes

Het is geen geheim dat Strootman vaak ondermaats presteert in Oranje vergeleken met Roma. Jammer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren