Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Van Dijk stapt voor 68 miljoen euro over naar Manchester City’

Laatste update:

Virgil van Dijk is op weg naar Manchester City. Onder meer de Daily Mirror meldt dat de centrale verdediger voor omgerekend ruim 68 miljoen euro de overstap maakt van Southampton naar de club van manager Josep Guardiola.

De 25-jarige Van Dijk wordt met die transfersom de duurste verdediger én de duurste Nederlandse voetballer aller tijden. De twaalfvoudig international van Oranje wordt er zelf ook niet armer van, want Manchester City heeft een vijfjarig contract voor hem klaarliggen tegenover een weeksalaris van ongeveer 230.000 euro.

Van Dijk was in beeld bij vrijwel alle topclubs in de Premier League, maar de keuze lijkt dus te zijn gevallen op de nummer drie van dit seizoen. Als een grote verrassing komt dat niet meer, want The Times meldde donderdag nog dat Man City een bod van 57 miljoen aan het voorbereiden was. De deal lijkt nu dus nog elf miljoen duurder uit te vallen.

Denk jij dat deze transfer doorgaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zijn we met z'n allen helemaal krankzinnig geworden? Die bedragen die ik her en der voorbij zien komen slaan als een pik op een drumstel.

4 juni 2017 om 10:47

Slaat dat lekker? Tsjah het is wachten op de eerste gek die voor 200 miljoen wordt gekocht. Krankzinnige voetbalwereld.

4 juni 2017 om 10:47

Ja en het mooiste is de mensen doen er net zo hard aan mee.
Elk sport artikel die je koop is ook een precentage voor de club.
Daar pakken ze al miljoenen mee.
Dan krijg je de sponsors die de clubs geld geven je heb nog de tv rechten en ga zo maar door.
Dat word steeds erger en erger.
Maar we doen er ook met ze alle aan mee.

4 juni 2017 om 11:46

Maar waarom is dat erg?

4 juni 2017 om 13:41

Juist, iemand met verstand! Logische iets met vraag en aanbod. Maat tegenwoordig wil iedereen terug naar het ouderwetse voetbal. Koop dan ook geen fox sport maar doe lekker teletext..

4 juni 2017 om 11:00

Hoezo? heb je naar de TV gelden gekeken die Britse teams binnenhalen? De TV deal die ze gesloten hebben is zo enorm populair dat teams als Soton en Everton meer binnenhalen dan Real en Barca. De PL is de meest gekeken liga ter wereld, en daar word enorm veel geld aan verdiend- bovendien helpt een Sjeik ook mee ;-)

Wauw hoeveel mag City nog uitgeven? De transfermarkt is nog niet eens officieel open en ze zitten al op een kleine 180 miljoen euro, terwijl er nog zoveel spelers in de wandelgangen betrokken worden aan City.
Wel een mooie stap voor Van Dijk hoop dat hij het goed gaat doen.

4 juni 2017 om 10:48

Ja apart. Paar jaar geleden hadden ze problemen met ffp. Toen zijn de regels versoepeld .. Maar lijkt er meer op dat de regels helemaal afgeschaft zijn xD

4 juni 2017 om 11:13

Ruim 2 miljard gaat naar de Engelse clubs dit jaar he, dat zijn alleen nog maar de tv-rechten voor de Epl. Daar komt dan nog CL, recettes, merchandise, sponsors, transferinkomsten etc. bij. FFP is er alleen zodat er systematisch meer geld in het laatje komt dan er uit gaat, daar lijken ze dan echt wel aan te voldoen.

4 juni 2017 om 13:13

Er zullen ook nog wel spelers verkocht gaan worden. Unal werd al verkocht voor 14 miljoen euro aan Villarreal en ik verwacht dat er ook nog wel spelers uit de eerste selectie zullen vertrekken voor aardige bedragen. De rest natuurlijk aangevuld met wat Tukkertje91 zegt.

4 juni 2017 om 11:10

Als je een sponsordeal hebt van het bedrijf waarvan de eigenaar dezelfde is, dan kan er veel. United kan in principe nog meer uitgeven.

4 juni 2017 om 11:54

160 miljoen nu. Maar kijk wat ze verdienen, dan mag je ook een heleboel uitgeven. Daarom slaat dat hele ffp nergens op.

4 juni 2017 om 12:08

69M B.Silva, 40M Ederson en nu 68M V.Dijk ik tel toch echt 177M dus een kleine 180 Miljoen weet niet hoe je aan die 160 komt.

4 juni 2017 om 12:22

Silva is 50 miljoen. Kan oplopen tot 69 met bonussen.

4 juni 2017 om 12:27

Maar stel dat dit gerucht klopt (bron is daily mirror dus wellicht niet) dan zitten ze toch al aan 160.

Sagna clichy en zaba zijn weg dus je moet nog zeker 2, liefst 3 backs kopen. Dat loopt toch op zeg.

4 juni 2017 om 14:59

Precies, erg slechte bron + city heeft als eerst vleugelverdedigers nodig. Bovendien hebben ze Kompany en otamendi nog dus de prioriteit voor een CV is lager. Maar goed ik had de komst van Bernardo Silva ook niet verwacht.

4 juni 2017 om 15:00

Navas is ook weg volgend seizoen

4 juni 2017 om 15:15

Elk jaar zoveel zou wel erg veel Zijn, die spelers ontvangen ook nog eens een dik salaris. Als je ziet dat Van dijk al ruim 10 miljoen per jaar krijgt. Ik weet niet wat of hij daarmee een van de grootverdieners is, maar als de helft het gemiddelde is en je gaat van 20 spelers uit, heb je al een post van nog eens 100 miljoen per jaar.

Duurste Nederlandse speler ooit. Nederlandse top heeft toch wel een beetje zitten slapen voordat hij naar Celtic ging.

4 juni 2017 om 10:48

Dit vind ik zo'n dooddoener. Hij heeft zich na Groningen gewoon prima ontwikkeld. Of dat bij de Nederlandse top ook zo was gegaan weten we niet.

4 juni 2017 om 12:49

Bij Groningen speelde hij al super en had makkelijk naar de Nederlandse top gekund.. Maar gelukkig ging hij naar Celtic en niet naar de Nederlandse top.

4 juni 2017 om 10:49

Dat is onzin, Hij past niet in het Nederlandse voetbal en dit bedrag voor een verdediger is gewoon extreem, dat betaal je zelfs niet voor de beste verdediger ter wereld en van dat niveau zit van Dijk nog ver. Ik vrees dat hij bij city een flop gaat worden

4 juni 2017 om 10:55

Ik denk dat je niet naar van dijk kijkt. Maakt amper fouten en wordt door iedere trainer in de PL de hemel in geprezen. Hoop nu dat hij ook de vaste cv wordt met de vrij

4 juni 2017 om 10:59

Ik kijk genoeg naar van Dijk, en hij overtuigd niet. Doet het leuk maar overtuigd voor de absolute top zeker niet en is bij het Nederlands elftal ook geen onbetwiste basisspeler omdat hij daar gewoon niet zijn niveau haalt omdat dat voetbal hem niet ligt

4 juni 2017 om 10:59

Een verdediger die kan verdediger past niet bij het Nederlands voetbal? Wat zijn de specifieke eisen om in dit matig voetballandje mee te kunnen als verdediger?

4 juni 2017 om 11:00

Je moet kunnen spelen met ruimte in je rug iets wat een aardige zwakte van van Dijk is

4 juni 2017 om 11:03

wat een onzin dat hij niet in het Nederlandse voetbal past. Passen zeker alleen maar omgeturnde middenvelders die wel kunnen opbouwen maar slap verdedigen?

4 juni 2017 om 11:17

Op het moment dat hij bi Utrecht speelde was hij nog niet klaar voor het Nederlandse voetbal. Toen is hij naar een lichtere competitie gegaan en heeft zich daar goed ontwikkelt

4 juni 2017 om 11:24

Of omdat hij geblesseerd was... je bazelt, als hij fit is dan staat hij na Robben (als die fit is) als 2e op het wedstrijdformulier

4 juni 2017 om 11:28

Jij bent in de war van Van der Hoorn. Dat jaar kon Ajax kiezen uit 2 (voor nederlandse begrippen) topverdedigers uit de eredivisie. Zij kozen voor Van der hoorn en hij kan inderdaad niet met ruimte in de rug spelen. Gegokt en verloren (of slecht gescout) voor Ajax. Van Dijk was nog iets ruwer en minder ver in de ontwikkeling dan Van der Hoorn, maar zou prima meekunnen in de nederlandse top.

Daarnaast is 'ongeschikt voor Nederlandse voetbal' natuurlijk te generaliserend. Niet iedereen speelt met veel ruimte in de rug. PSV en Feyenoord (en Ajax onder De Boer) staan echt niet constant op de middenlijn te verdedigen

4 juni 2017 om 12:35

Ruimte in zijn rug??? Wat onzin jij ziet hem niet spelen bij southampton

4 juni 2017 om 12:36

Hij speelde bij groningen. Dit laat zien dat je onzin praat. Hij werd daar al als geweldig talent gezien.

4 juni 2017 om 12:37

Hij is de beste verdediger in ee epl en er zijn nauwelijks verdedigers die zo solide zijn. Alleen azpilicueta en toby zitten op hetzelfde niveau. Dit komt van een chelsea fan. Al komt hij naar ons is hij meteen basisspeler.

4 juni 2017 om 12:39

Jij kijkt alleen bij de nederlandse elftal. Sowieso nooit bij southampton. Deze jongen kan bij elke topclub spelen buiten juventus of atletici. Die al goede verdedigers hebben.

4 juni 2017 om 15:03

Sorry, hoor maar als je je niet kan onderscheiden bij het NL elftal dan vind ik je statement dat hij bij elke topclub wel mee kan, echt veel te ver gaan

Ik hoop van harte dat hij slecht en hij zal zeker niet slechter zijn dan een Otamendi maar het is geen wereldspeler want dan had hij het bij Oranje ook wel laten zien. Zelfde verhaal als Wijnaldum, die heeft nog steeds een gekrenkt ego omdat hij tegen Bulgarije werd gewisseld. Echt bizar, 0 zelfkritiek. Er niets van bakken en dan toch het lef hebben om naar anderen te wijzen, die nog slechter zouden zijn......(wat ook zo was)

4 juni 2017 om 15:43

Onzin Scholes, lampard en gerrard lieten het ook niet zien bij hun nationale elftal of zijn dat koekenbakkers? Van dijk was de laatste wedstrijden geweldige bij nederland. Alleen in het begin ging het moeilijk

4 juni 2017 om 10:55

Eens, is toch wel schandalig dat de duurste speler ooit uit NL niet in de top heeft gespeeld maar het via Celtic en Soton heeft gedaan. Allicht willen spelers liever in de PL spelen dan in de ED - de kans dat een topclub hier 50mil voor je neerlegt is nagenoeg 0%

4 juni 2017 om 11:35

Een beetje? Ajax kon kiezen, van dijk voor 4 miljoen, of vd Hoorn voor 3 miljoen, nou, dan neem je vd Hoorn natuurlijk, scheelt weer een miljoen!

4 juni 2017 om 11:40

Het Britse voetbal is heel anders dan het Nederlandse. Daarnaast zijn de bedragen die betaald worden voor simpele spelers uit de Premier League de overtreffende trap van absurd. In geen enkele andere competitie was hij zoveel geld waard geweest. Je zou gezien zijn prijskaartje waarschijnlijk gaan denken dat hij bij de beste verdedigers ter wereld hoort, maar Barca, Real, Bayern en Juve hebben zich nooit voor hem gemeld.

Hij heeft mij overigens nooit overtuigd; bij Oranje vind ik hem ook niet sterk.

4 juni 2017 om 11:42

Ik wordt altijd zo moe van dit argument. Nee, de Nederlandse clubs lagen niet te slapen toen. Het seizoen dat Van Dijk doorbrak was ook het seizoen dat Van der Hoorn doorbrak. Ajax besloot toen Van der Hoorn te kopen. We weten nu allemaal dat dat helaas geen gelukkig huwelijk was, maar op het moment van kopen zagen de spelers er even talentvol uit. PSV had toen net Rekik gehuurd en Bruma gekocht wat ook gewoon goede versterkingen waren. En Feyenoord? Die hadden Mathijssen, Kongolo, Martins Indi en De Vrij. Er was dus geen reden om hem te halen. De enige die het misschien had kunnen doen was Ajax, maar die koos gewoon voor iemand anders die net zo talentvol leek.

4 juni 2017 om 13:03

Laten we het zo zeggen, het talent van de toekomst gaat wat langer nadenken over welk traject ze het beste kunnen volgen, het traject van Van Dijk lijkt me dan aantrekkelijker dan een tussenstap bij de NL top, je speelt je gewoon meer in de kijker bij een club als Southampton, en er word ook meer voor je betaald. Scouten gaat bovendien ook om potentie, als je van doorn en van dijk naast elkaar legt, dan is het wel duidelijk wie er beter is. Dus wellicht heeft ajax verkeerd gekozen?

4 juni 2017 om 13:18

Het gaat op het moment dat ze in Nederland speelde en toen scheelde het niet veel tussen die twee. Van Dijk heeft zich gewoon verder ontwikkeld. Als het echt zo duidelijk was dat hij dit niveau zou halen dan was hij niet eens naar Celtic en Sout gegaan, maar direct naar een topclub... achteraf hebben ze verkeerd gekozen, maar wie zegt dat hij zich zo ontwikkeld zou hebben?

4 juni 2017 om 13:36

Zoals Leopart al zegt: potentie zegt niet alles. Het is niet zo dat de scouts van Ajax precies kunnen zien hoe goed een speler gaat worden zoals in bijvoorbeeld Football Manager. Van der Hoorn en Van Dijk leken beiden erg talentvol, maar helaas hebben Ajax en Van der Hoorn een verkeerde keuze gemaakt. Wie weet dat als Van der Hoorn bijv. naar Celtic was gegaan en Van Dijk naar Ajax dat de rollen de waren omgedraaid.

Van Dijk heeft op een andere, mare slimme manier de top bereikt, maar dat was niet het punt van mijn post. Wat ik wil zeggen is dat het een beetje flauwekul is om nu achteraf te gaan roepen dat de Nederlandse topclubs hebben liggen slapen terwijl (als je naar de teams van toen kijkt) er hele logische beslissingen zijn genomen.

4 juni 2017 om 15:08

@church: ja want het voorbeeld van Dijk is namelijk een voorbeeld van hoe het altijd gaat zeker. Via Ajax kom je totaal niet bij mooie clubs terecht.......

Van Celtic ging hij ook eerst naar de middenmoot in Engeland. Topclubs waren toen ook niet overtuigd.

4 juni 2017 om 19:25

Feit is dat deze waarschijnlijk duurste meest begeerde verdediger niet in de NL top gespeeld heeft en het op een alternatieve manier gedaan heeft, dit spreekt natuurlijk niet in het voordeel van de ED, is wat ik probeer aan te geven. Jeugdig talent moet het idee hebben dat de beste route naar de top via de NL top is, maar als dit als in nodig gezien wordt, dan is dat een nadeel, vind je niet?

Die transferbedragen slaan werkelijk nergens meer op. Als City volgend jaar kampioen wordt kunnen ze net als Real roepen hoe groots ze zijn, terwijl beide clubs nauwelijks iets bijdragen aan het echte voetbal. Behalve het kopen van topspelers, hierdoor een topteam samenstellen en de eigen prijzenkast vullen. Het is haast te vergelijken met een rapport dat door een ander geschreven is in te leveren, hiervoor een goed cijfer krijgen en dan pronken hoe goed je bent.Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Dortmund, Barcelona en Ajax die de sterren van morgen ook vaak zelf opleiden. Dat zijn de werkelijke grote clubs.

4 juni 2017 om 10:57

Andere visie.. en zoals je ziet heeft het succes. Chelsea kampioen, real kamioen en CL winnaar. De opleiders hebben dit jaar helaas niets. Daarbij heeft barca maar 1 speler meer in de complete selectie zitten, die uit de jeugd komt.

4 juni 2017 om 11:00

Wil net zeggen barca koopt laatste jaren ook alleen maar spelers.

4 juni 2017 om 11:46

Bij het succesvolle Barcelona onder Guardiola waren Iniesta, Xavi en Messi de sterspelers. Allen uit de eigen jeugdopleiding. Zelfde met bijvoorbeeld het succesvolle Ajax uit de jaren 70 en 90. Dit is een groot contrast met Real Madrid. Begin 2000 met Zidane, Ronaldo, Figo, Beckham, R.Carlos en nu met C.Ronaldo, Benzema, Kroos en Bale, allen gekocht.

4 juni 2017 om 11:04

Barcelona werd echter door lucho ook meer een koopclub, je komt er niet meer om heen. Jammer genoeg. Hopelijk wordt bij Barca dit jaar wel weer veel van La Masia gebruik gemaakt

4 juni 2017 om 11:05

Hahah, je kijkt nauwelijks voetbal denk ik, anders roep je niet zulke onzin.

4 juni 2017 om 11:48

@Chi7: Onzin of wil je het niet horen? Zie een plaatje met een Real Madrid shirt, dus ben je een Real supporter neem ik aan. Zo ja, wat is de reden dat je voor Real Madrid bent?

4 juni 2017 om 13:16

Noem 3 noemenswaardige spelers uit de Barca opleiding na de lichting Xavi, Iniesta, Busi? Dan kom je bij de Bojans en Halilovices uit. En dat waren dan nog de meest talentvolle. Soms heb je mazzel met een bepaalde lichting zoals Barca, maar jij verkijkt je compleet door die stempel te plakken op een club aan de hand van 1 gouden lichting.

4 juni 2017 om 11:11

Ajax koopt ook regelmatig grote talenten, dus is het ook niet gek dat er veel doorbreekt. Deze week 3.5 miljoen neergelegd voor een talent uit Denemarken. Verder zijn Alderwereld, Vertonghen, Eriksen, etc. allemaal gekocht. Dus kan je die zelfde redenatie van dat rapport ook toepassen op Ajax. Niet dat alle spelers worden gekocht natuurlijk. Tete en Kluivert zijn in mijn ogen grote talenten uit de eigen jeugd.

4 juni 2017 om 11:56

@Ternos: Ajax investeert in talenten, maar niet in al gevormde topspelers. Dus er wordt nog input aan de ontwikkeling besteed. Verder ben ik het eens dat je zo'n Deens talent dat al 16 jaar is niet meer als eigen jeugd kunt bestempelen. In oa Jong Ajax, of al bij Ajax1, loopt zoals je zelf al aangeeft genoeg talent die al langer bij Ajax spelen, zoals Tete, de Ligt, vd Beek, Kluivert, Nouri etc. Deze jongens spelen ook regelmatig. De succeselftallen uit de jaren 70 en 90 waren ook grotendeels eigen jeugd. Dat is een groot verschil met Real Madrid. Hoeveel eigen jeugdspelers hadden zij gister op het veld?

4 juni 2017 om 12:02

Real had er op het veld 1 om je vraag te beantwoorden. Dat was Carvajal, maar die richten zich op andere dingen dan eigen jeugd natuurlijk..

4 juni 2017 om 12:15

@pf10 Ik begrijp je punt, maar mijn punt is meer dat Ajax grote talenten al vroeg haalt. Dan kan je roepen dat je jeugdopleiding zo geweldig is, maar als je bijvoorbeeld een Heracles veel geld geeft en Heracles daarmee grote talenten haalt dan breken er daar ook veel door. Ik wil hierbij overigens niet zeggen dat de jeugdopleiding van Ajax niet goed is, want ik was inderdaad De Ligt en Van de Beek vergeten. Nouri vind ik zelf nog een twijfelgeval, daar ben ik nog niet helemaal van overtuigd.

Real Madrid en andere topclubs halen spelers gewoon in een later stadium. Namelijk als deze spelers op de top van hun kunnen zijn. Die clubs willen gewoon prijzen zien en succesvol blijven, immers levert succes veel geld op en fans, wat een basis is voor de toekomst.

Heel mooi voor Van Dijk! Jammer dat hij niet voor Liverpool kiest. Volgens mij past die club namelijk heel goed bij hem.

4 juni 2017 om 11:14

Als er geruchten zijn over interesse van City, United en Chelsea dan gaat er bij mij al een streep door zijn naam. Niet dat Liverpool hem niet kan krijgen, want we kunnen net zoveel geld neerleggen voor hem, maar ik weet dat Liverpool dat gewoon niet zou doen voor Van Dijk.

Als Coutinho bijvoorbeeld weg zou gaan, dan zou er gewoon 50+ mil voor Rodriguez betaald worden. Dan heb je het ook over het verdwijnen van 1 van je topspelers, Liverpool zoekt nu naar versterkingen.

4 juni 2017 om 11:34

Nu is dit - zoals jij als geen ander weet - een boulevardkrant, dus kan de transfer(som) (nog) met een korreltje zout worden genomen. Echter, vind ik Van Dijk beter dan wat Liverpool momenteel achterin heeft staan. Ondanks de kosten, blijft het een gemiste kans voor een van de mooiste clubs van Engeland. Bovendien valt er in zekere zin ook te zeggen dat het een gemiste kans is voor Van Dijk. Bij Liverpool maakt hij (op het eerste gezicht) meer kans op een basisplaats.

4 juni 2017 om 12:22

Korreltje zout? Eerder een kommetje zout. Wat de Daily's elke dag weer voor flauwekul schrijven zou zelfs mijn oma nog niet serieus nemen. Ik hoop nog steeds dat Van Dijk naar Liverpool gaat. Zou een perfecte aanvulling zijn op Matip of Lovren.

4 juni 2017 om 12:27

Ja helemaal waar, maar Van Dijk zou een versterking zijn en dus niet een vervanger. Het prijskaart van Van Dijk verwacht ik sowieso boven de 50 miljoen.

Vervangers geeft Liverpool dit soort geld voor uit, niet voor versterkingen.

En deze man behoort bij het Nederlands elftal niet tot de basiself. Doe Guardiola weet er helemaal niets van....koekebakker (#facepalm)

4 juni 2017 om 10:56

Van Dijk heeft tijdens interlands helaas vaak gekampt met blessures. Fit is hij gewoon basiskracht.

4 juni 2017 om 10:57

Hij zit er tegenaan, heeft geen vaste basisplaats maar komt ook omdat hij geblesseerd was. Daarnaast is van Dijk matig met veel ruimte in zijn rug indien hij geen echte verdediger naast zich heeft staan.

4 juni 2017 om 12:40

Onzin ook zonder fonte en yoshida naast hem was hij geweldig

4 juni 2017 om 15:04

Van Dijk matig met ruimte in zijn rug? Hij is een van de snelste verdedigers in de PL.

4 juni 2017 om 15:44

Ik weet het echt lachwekend wat mensen hier zeggen. Word geprezen voor zij snelheis

4 juni 2017 om 11:03

Was onder Blind vaste keuze naast Bruma.

4 juni 2017 om 11:19

12 Interlands waarvan hij er 6 heeft uitgespeeld. Dat klinkt nou niet als een overtuigende basisspeler

4 juni 2017 om 11:28

Wat begrijp je niet aan 'hij was vaak geblesseerd'? Je zegt het notabene nog zelf in je vorige bericht

4 juni 2017 om 11:54

Dus dan kan hij nooit vaste keuze zijn geweest zo simpel is het ook.

4 juni 2017 om 22:12

Als je basis staat wanneer je fit bent, ben je in feite ''vaste keuze''. De concurrentie moet gewoon plaats maken mits fit. Althans, ik versta onder vaste keuze de speler die er staat als iedereen fit is.

Waar houdt het op? Voor een geblesseerde centrale verdediger van een middenmoter wordt er al doodleuk 68 miljoen euro betaald. Natuurlijk heeft hij zich ontwikkeld tot een sterke centrale verdediger, maar heb niet de illusie dat hij tot de beste vijf centrale verdedigers ter wereld hoort. Dit is echt een ongezonde situatie voor de voetbalwereld en het kan niet anders dat dit op termijn compleet in elkaar gaat storten. Clubs die anticiperen op een inkomstenstroom uit transfers zullen failliet gaan, clubs die gigantische stadions bouwen helpen zich in de schulden (en zetten daar de opgeblazen waarde van hun spelers tegenover). Wanneer houdt het op en wat zal de aanleiding zijn? Waar beleggers op de beurs wanhopig zoeken naar rendement (zonder daarbij flink risico te lopen) is het in de voetbalwereld feest. De verhoudingen zijn helemaal scheef getrokken.

4 juni 2017 om 12:44

Ik kan jou vertellen de enige reden dat hij geen top 5 is in de wereld is omdat hij het nog in de cl moet laten zien. Deze man was voor zijn blessure duidelijk de beste verdediger in de epl. Hele complete spelers. Dit is vergelijkbaar met de transfer van rio ferdinand. Zijn ook zelfde type verdedigers. Van dijk, azpilicueta, alderweireld zijn de 3 beste verdedigers in de epl. Ik zou hem gewoon in de top 10 in de wereld zetten. Rond plaats 9. Weet zeker al gaat hij naar bijv. Chelsea kan hij naar top 3 van de wereld groeien.

Dit zou ik geweldig vinden, we kunnen wel wat Nederlanders in de top gebruiken. Mis de tijden dat half Oranje bij Barcelona (dankzij Van Gaal), Milan, Juventus, Man United of Arsenal speelde.

Ben wel van mening dat deze bedragen nergens meer op slaan. Bovendien vind ik de Engelse bron niet helemaal betrouwbaar.

Geloof er weinig van gezien de bron. Kan me niet voorstellen dat er zoveel voor hem betaald wordt. Ik denk dat een bedrag tussen 20 en 30 mil reeel is. Alles daarboven zou waanzin zijn

4 juni 2017 om 11:16

Southampton laat hem echt niet voor zo weinig gaan met nog een contract van 5 jaar of iets in die richting. Het wordt dus een flinke smak geld of gewoon bij Southampton blijven.

4 juni 2017 om 12:46

20 -30 miljoen 😂😂 zoveel word hier gevraagd voor samchez. Stones heeft 50 miljoen gekost en david luiz ook.

Als ik het goed heb zit city dus al op 140 miljoen euro uitgegeven in een week of 2

Betrouwbare bronnen... Er verschijnt het afgelopen jaar haast elke week wel zo'n bericht. Vorige transferperiode was er bijna dagelijks een bericht dat Chelsea of City 60-70m ging neerleggen. Het is hem echter gegund. Een verdedigend beest dat nog jaren meekan.

City is wel aardig veel aan het inkopen zo vroeg in de voorbereiding. Dat zijn nog eens goede zaken

De Engelse supporters betalen een maandsalaris voor een seizoenskaart terwijl ze hun eigen kinderen nauwelijks fatsoenlijk te eten kunnen geven. En dat komt hierdoor. Ik kijk echt geen seconde meer naar die zielige, bij elkaar gekochte PL.

Liverpool is geen optie met die high bidding clubs, dat wist elke realistische fan al lang.

Daarbuiten is Van Dijk gewoon een hele interessante optie voor City, die CL spelen en gewoon 3 top CV willen bezitten en Kompany al jaren met blessures sukkelt. En als je als speler geen specifieke voorkeur hebt en graag zo hoog mogelijk komt in je carriere is City de perfecte plek. Je salaris alleen al is na 4 jaar genoeg om 3 generaties van te kunnen genieten

Het bedrag is inderdaad hoog, maar in de voetbalwereld, waarin ontzettend grote bedragen worden verdiend, zal het een druppel zijn op de hete plaat. Laten we gewoon maar over zijn kwaliteiten praten.

4 juni 2017 om 11:39

Het is vooral omdat dit al de derde megatransfer van City zou zijn, vermoed ik. Zeker aangezien ze zabaleta, sagna en clichy lieten gaan en dus nog 2 of 3 backs moeten kopen. Het geld kan niet op. En we zijn nog maar begin juni.

Als dit waar is natuurlijk want de bron is uiterst twijfelachtig.

4 juni 2017 om 12:31

Ja slecht gelezen van mij bij de bron, want dacht dat het meer al gedane zaken waren.

Maar hey, dat kan maar 1 ding betekenen Pep met 6 versterkingen van naam gaat het volgende seizoen niet veel bereiken en heel kwakkelend zijn. Dat hebben Tottenham, United , PSG en Liverpool al bewezen in voorgaande jaren en denk dat het nu niet in eens anders zal zijn.

Goede zaak voor Liverpool dit, hopelijk schakelen we over naar Koulaby, de Vrij of Keane die kosten allemaal ongeveer de helft van van Dijk. Wel lachwekkend dat City de afgelopen 3 jaar zoveel geld heeft uitgegeven aan centrale verdedigers.. 45 miljoen Mangala, 45 miljoen Otamendi, 60 miljoen Stones en nu 68 miljoen van Dijk. Dat is in 3 seizoenen 218 miljoen voor 2 posities 😂

4 juni 2017 om 11:33

Inderdaad lachwekkend, vooral als je bedenkt dat ze er weinig op vooruit zijn gegaan en nagelaten hebben de backs een keer te versterken. Nu ook al meer dan 150 miljoen uitgegeven en dan moeten ze nog twee backs halen.

Er zijn genoeg alternatieven beschikbaar, vooral in andere competities. Koulibaly zou geweldig zijn.

4 juni 2017 om 11:37

Ik denk dat Koulibaly toch ook zeker een milkoen of 50 moet opleveren.

4 juni 2017 om 12:33

Als je Fifaesc wil dromen met een beetje realisme moet je aan Rudiger van Roma denken, wetende dat Chiellini, Benucci etc niet te koop zijn

Idd...kopen om te kopen,iets wat onze club gelukkig niet nastreeft!
Neemt niet weg,dat ie welkom was geweest,maar zo'n bedrag...

Ben eerlijk gezegd wel blij dat Chelsea hier vanaf heeft gezien. Als we iets niet nodig hebben dan is het wel een centrale verdediger. David Luiz en Azpiliqueta zijn al van een even hoog niveau. Cahil is degelijk, maar met jongens als Christensen, Ake en Zouma is het enkel wachten tot zijn plek gevuld wordt door een van die jongens.

We hebben veel meer aan een vervanger voor Alonso, een centrale middenvelder en een vervanger voor Pedro.

4 juni 2017 om 12:48

Azpilicueta ja. David luiz zeker weten niet. Die heeft geluk met dit systeem. Als we ooit switchen naar 4 verdedigers zou hij door de mand vallen. Als je we een tegen doelpunt krijgen is het wel vaak door cahill of david luiz. Ik vind azpilicueta en vvd toch wel wat beter dan david luiz.

4 juni 2017 om 12:51

Vervanger voor moses zou ook wel goed zijn. Misschien aurier. Waar gaat alonso heen? Deed het goed. Jammer dat baba zijn herstel langer gaat duren nu hebben we dus een top linksback nodig. Bakeyayo komt al hoorde ik. Vervanger voor pedro is niet perse nodig maar al kunnen wij sanchez halen zou dat niet verkeerd zijn. Ik zou toch wel van dijk halen en christensen verkopen. Hele arrogange vader heeft en die is zijn manager. Dreigt heel veel naar chelsea.

5 juni 2017 om 13:21

We hebben net dit nieuwe systeem, ik zie niet in waarom we zouden veranderen. In dit systeem is hij een top verdediger, ook captain waardig naar mijn idee.

Alonso hoeft niet weg, maar je moet je zwakste posities altijd verbeteren. Ook al presteren ze voldoende.

4 juni 2017 om 12:51

Zouma gaat uitgeleend worden hoorde ik

Wat een bedrag zeg, en dat voor een verdediger. Als dit waar is gaat hij meteen de geschiedenis boeken in als duurste Nederlandse speler. Naar mijn mening is hij dat bedrag absoluut niet waard, die transfers voor dat bedrag worden pas betaald als je bij een topclub speelt en zelfs dan is het nog veel voor een verdediger.

4 juni 2017 om 12:52

Dit begon allemaal bij rio ferdinand. Werd ook teveel voor betaald

Weet iemand of Groningen hier nog aan verdient? Zo ja, dan zit Hans al in z'n handen te wrijven van enthousiasme.

4 juni 2017 om 11:43

Opleidingsgeld lijkt me. Wat is dat tegenwoordig, 2/3 procent? Aalmoes in ieder geval. Celtic had volgens mij ook geen doorverkoop percentage maar een bonus constructie wat ze ongeveer 3 miljoen extra opleverde. Dus het geld zal vrijwel geheel in Engeland blijven.

Edit: typo

4 juni 2017 om 11:49

Zelfs maar 1 procent denk ik. Weet het niet goed maar als Perisic naar United gaat krijgt Brugge 1 procent opleidingsvergoeding van de 50 miljoen. Voor ons is dat niet zo veel maar voor Groningen is een dergelijk bedrag wel een mooie som. Op miljoenen moeten ze natuurlijk noet hopen, nee.

4 juni 2017 om 11:57

Erbarmelijk laag percentage dus, heel jammer. Zat er net ook ff een nulletje naast met de berekening in m'n hoofd, dacht dat Groningen dan net iets meer dan een ton kreeg, maar is natuurlijk wel een paar ton (zelfs met 1%). Ziet er dan toch iets leuker uit

4 juni 2017 om 12:39

Willem ll en Groningen ontvangen geen opleidings vergoeding ,het is een binnenlandse transfer en daar wordt in Engeland geen vergoeding voor gegeven ( google transfer Wijnaldum van Newcastle naar Liverpool) wel krijgen ze waarschijnlijk een solidariteits vergoeding maar die is veel lager
http://devoetbalmakelaar.com/2016/08/de-opleidings...
Celtic krijgt wel een vergoeding die hebben een doorverkoop percentage van minimaal 10% in zijn contract staan

4 juni 2017 om 11:51

Ik denk Willem II er aan gaat verdienen.
Dit stond op hun site:

01/06/2017 van 11:48

Uitleg van de opleidingsvergoeding
Bij iedere internationale transfer van een voetballer hebben de clubs waar de desbetreffende speler tussen zijn 12e en 23e levensjaar voetbalde recht op een deel van de opleidingsvergoeding. Het kan dus gaan om transfers vanuit het land waarin de spelers is opgeleid náár het buitenland, maar ook om transfers van de ene buitenlandse club naar de andere (ook als deze club uit het zelfde land komen, mits niet uit het ‘opleidingsland’)
Voor iedere transfers waarover een opleidingsvergoeding geldt, dient de kopende club in principe deze zaken af te handelen en de opleidingsclubs te betalen. In de praktijk wordt dit echter vaak ook door de verkopende club gedaan. De opleidingsvergoeding omvat 5% van de transferwaarde, wat dus meestal simpelweg 5% van de koopsom betekent. Als bij een transfer een ruil van spelers plaatsvindt wordt de waarde anders ingeschat

4 juni 2017 om 12:46

Bij zijn transfer van celtic naar southampton kreeg groningen ong. 1.5 miljoen, waarvan 1.26 miljoen doorverkooppercentage en 273.000 opleidingsvergoeding.

die 273.000 was 1.75 % van de transfersom. totale opleidingsvergoeding is volgens mij 5%, dus denk dat Willem II dan de andere 3.25 % krijgt.
Bij een bedrag van 69 miljoen zal FC Groningen dan 1,2 miljoen krijgen en Willem II 2,2 miljoen.

Bron: http://www.fcgonline.nl/index.php/2014-09-22-10-24...

Jammer had hem graag bij liverpool gezien. Maar ben eigenlijk ook weer blij dat ze niet hebben doorgezet. Het is een fantastische verdediger, iedereen wil hem. Soton krikt lekker de prijs op, city boeit t niet en betaald. Ik denk dat als je even verder zoekt er voor veel minder geld net zulke goede verdedigers rondlipen. Kijk naar sanchez bij ajax. Maar ik kijk van deze bedragen niet meer op. Ik zit te wachten dat t record voor pogba naar zn malle grootje gaat..

Dat heeft van Dijk helemaal zelf verdient en afgedwongen.
Top

Zeer forse transferprijs lijkt er betaald te gaan worden, maar dat is geen verrassing. Ik had sowieso al verwacht dat van Dijk boven de 50 miljoen zou kosten en nu zal er dus waarschijnlijk 68 miljoen betaald worden, maar dat is de markt van tegenwoordig.

Ik denk wel dat deze overgang doorgang zal vinden. Ik gun het van Dijk ook wel en ook echt wel mooi om te zien hoe van Dijk nu bij zo'n grote club terecht komt. Van FC Groningen naar Celtic en daar een goede ontwikkeling doorgemaakt om vervolgens naar Southampton te gaan, daar ook weer goed doorontwikkeld en nu op het punt staan om de duurste Nederlandse speler ooit te worden en zijn salaris bij Southampton zal al niet misselijk zijn, maar als hij dus naar City gaat, dan gaat hij dus ongeveer 230.000 per wedstrijd verdienen en dat is dus 8,7 miljoen per jaar en dan zullen wedstrijden als de Champions League, etc. er nog wel bijkomen.

City is wel lekker vroeg actief bezig. Ederson en Bernardo die al binnen zijn, van Dijk en Mendy die op weg lijken naar City en er gaan geruchten dat ze ook bezig zijn met Walker. Dan heeft City in een klap echt vrijwel hun hele verdediging een kwaliteitsinjectie gegeven en voor de rest heeft City in mijn ogen niemand meer nodig, misschien nog wat aankopen in de breedte (al is hun selectie al vrij breed) en als er iemand vertrekt, maar ik denk dat dit zo ongeveer aankomend seizoen de vaste opstelling van City wordt en dan kan er nog aardig gerouleerd worden (zie opstelling).

En City zal ook nog wel aardig wat (verhuurde) spelers gaan verkopen. Unal is al voor 14 miljoen verkocht en ik denk dat spelers als Fernando, Nolito, Bony, Roberts, Denayer, Iheanacho, Hart, Nasri, Mangala, etc. ook nog wel verkocht zullen worden en een paar weken terug las ik dat City ook nog een Australische speler heeft, Aaron Mooy, die het afgelopen seizoen op huurbasis bij Huddersfield Town speelde en daar een van de steunpilaren was, dat op hem ook 'n bod van rond de 10 miljoen uitgebracht zou worden..

Voor de rest zullen ook nog Caballero, Clichy, Jesus Navas, Zabaleta en volgens mij ook Sagna transfervrij vertrekken, dus dan besparen ze ook nog wat salaris.

Ederson
Walker
Kompany
van Dijk
Mendy
David Silva
Fernandinho
de Bruyne
Agüero
G.Jesus
Sterling
4 juni 2017 om 13:01

Als City elke wedstrijd in de omschakeling doelpunten tegen wil krijgen, moeten ze inderdaad zo spelen. Totaal niet realistisch een middenveld met Silva, De Bruyne en Fernandinho, veel te aanvallend. Verder slaat Aguero op de 10 nergens op, evenals een twee spitsen systeem nergens op slaat. Guardiola kan beter voor een soort 4-2-3-1/4-3-3 met de punt naar voren gaan. Dan kan je voor de voorste vier plekken kiezen uit Bernardo, David Silva, Aguero, Sterling, Jesus, De Bruyne en Iheanacho. Twee verdedigende middenvelders om de balans te bewaken en voorkomen dat je in de omschakeling verrast wordt.

Schandalig
Dit gaat nergens meer over
Ik gun van Dijk echt wel mooie club maar zoveel geld gaat nergens over

Ik dacht dat deze topic ging over het feit dat v dijk naar city gaat komen.
Jullie onderschatten v dijk alleen, hij is een van de sterkste verdedigers van de PL. De hele engelse top heeft intesse in hem.

Dit riepen ze bij VI al jaren geleden toen wilde de top3 van Nederland niet
luisteren......

Nou Orgullo,

Ik denk dat de klapper volgende maand gaat komen en die zal het dubbele transferbedrag van van Dijk zijn. Ik denk aan Hazard, Mbappè of Ronaldo naar Manchester.. Het gaat nergens over. Eigenlijk moet de Uefa ingrijpen. Dit is oneerlijk en zo is het geen eerlijke sport. Ik hoop dat de olie in die olielanden snel op is en de clubs allemaal 51 procent van hun eigen aandelen behouden.
Ook moeten er minimaal 6 jeugdspelers van hun selectie in hun team zitten.

68 miljoen...! 230.000 per week....?!
Achtelijk en schandalig veel geld! Het wordt steeds gekker en dit alleen maar omdat ze handig zijn met een bal spelen of tegenhouden....

Zoveel mensen die geen werk hebben, zoveel mensen die leven in armoede, zoveel mensen die niets te vreten hebben, moet je eens over na denken hoeveel mensen je hier op dat 5-jarig contract + transfergeld (+/-130.000.000!) mee kunt helpen........

Maar goed, weer even met het oog op de voetbalwereld, waar we allemaal net doen alsof dit nu eenmaal gewoon is, is dit voor Virgil van Dijk natuurlijk een geweldige transfer en ik mag aannemen dat het nu wel duidelijk is wie een van de de vaste Cv's is in Oranje!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren