Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het is logisch dat ik als Barcelona-supporter graag zie dat Juventus wint’

Laatste update:

Xavi hoopt dat Juventus zaterdag de Champions League wint ten koste van Real Madrid. De middenvelder van Al-Sadd gunt Gianluigi Buffon en zijn ex-ploeggenoot Dani Alves de prijs. De 39-jarige Buffon kan voor het eerst beslag leggen op de Cup met de Grote Oren. "Het zou voor Buffon de bekroning van zijn carrière zijn", zegt Xaxi.

"Ik zie het graag gebeuren. Het is logisch dat ik als Barcelona-supporter graag zie dat Juventus wint, maar ik wil het ook voor Buffon en Dani Alves, die het ook verdient", vervolgt de 37-jarige icoon van Barcelona op de website van wereldvoetbalbond FIFA. "Dani Alves is een imposante speler die een verschil heeft gemaakt in de rondes voor de finale. Ik ben goed bevriend met hem, dus ook om die reden hoop ik dat Juventus de trofee wint."

Xavi ziet de kansenverhouding als fifty-fifty. "Er is geen duidelijke favoriet. Juventus heeft spelers als Paulo Dybala en Gonzalo Higuaín die aanvallend het verschil kunnen maken. Dani Alves levert ook een grote bijdrage aan de aanvallen en geeft assists: hij is belangrijk in de verdediging en in de aanval. Real Madrid heeft spelers als Karim Benzema, Isco, Luka Modric en Cristiano Ronaldo, die allemaal beslissend kunnen zijn", somt Xavi op.

Wie wint de Champions League-finale?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
2 juni 2017 om 10:47

Ac milan fans staan achter real madrid😜

2 juni 2017 om 10:58

Zoals Barcelona Real Madrid support (allebei spaanse clubs)...?

2 juni 2017 om 11:12

Toch wel.

2 juni 2017 om 11:29

Ja, en je kan maar 1 rivaal hebben?

2 juni 2017 om 11:59

Alle Italiaanse clubs zijn gewoon voor Juve hoor. Italië heeft allang geen Cl meer gewonnen dus het zou een beetje raar zijn denk ik.

2 juni 2017 om 12:17

Real heeft er wel degelijk twee. Zowel Barca als Atleti

2 juni 2017 om 13:25

Nee hoor, veel clubs hopen desondanks dat Juve verliest en de meeste Italiaanse fans ook. Juve is vaak de gehate club van Italië en slaat altijd een andere weg in dan de rest. Zeker Inter fans zouden het niet kunnen verkroppen als hun unieke treble straks niet meer uniek is en notabene de grote rivaal daar verantwoordelijk voor is.

2 juni 2017 om 14:20

Heb je al eens in Italië voetbal gekeken? Werkelijk overal zijn juve supporters te vinden en italianen supporteren altijd voor italianen. Derby ploegen uitgesloten uiteraard. N Roma fan supportert nooit voor lazio maar voor de rest echt wel.

2 juni 2017 om 14:33

Tuurlijk heeft Juve de meeste fans in Italië en die zijn niet te vinden in Turijn en omstreken, maar over het hele land gespreid. Wat ik gewoon lachwekkend vind is doen alsof Inter en Napoli fans bijvoorbeeld zitten te hopen dat Juve wint en bij Real is het wij tegen de hele wereld. Lang niet elke Italiaanse voetbalfan zal voor Juve zijn, er zullen er wel meer voor Juve zijn dan in Spanje voor Real. Ik zou er ook echt niet vanuitgaan dat alle Roma fans staan te juichen voor Juve. Er is ook veel jaloezi op het succes van Juve en dat zie je heel duidelijk naar voren komen in de media.

2 juni 2017 om 17:26

@ Filip: das grote onzin wat je zegt mijn vrouw komt uit het zuiden van Italië en werkelijk iedereen in haar familie en vriendenkring is voor Madrid morgenavond!

2 juni 2017 om 11:03

Ja maar Real moet ook minimaal elk jaar in de finale staan gezien het budget en de salarissen die ze uitkeren. Elk jaar dat Real niet tot de finale komt is een mislukt seizoen. Dit geldt uiteraard ook voor meerdere clubs. Maar het is logisch dat de meest succesvolle club in Europees verband veel mensen tegen zich heeft. Toch denk ik dat Juventus met haar verdediging deze wedstrijd dood gaat maken.

2 juni 2017 om 12:00

Real hoort bij de absolute Elite van de wereld. Geef Ajax, Psv of een Feyenoord het zelfde budget als Real,city of een Chelsea en ze staan elk jaar in de halve finale van de Champions League of waarschijnlijk de finale.

Ik gun juventus de beker alleen real trekt aan het langste eind qua eindstand in de finale.

Ik als Barca supporter hoop inderdaad dat Juventus zal winnen.

Zo logisch vind ik dat niet. Ik vind het vooral het teken dat je een klein persoon bent. Ik ben zelf heel competitief ingesteld en natuurlijk wil je het altijd beter doen dan je rivalen. Echter geldt dat bij mij enkel tot op de hoogte dat je het zelf in de hand hebt. In die zin dat je het beter wil doen dan je rivalen, maar zodra dat niet meer kan dat je niet gaat hopen dat ze op hun bek gaan simpelweg omdat je jaloers bent en een minderwaardigheidscomplex krijgt als zij wel succes hebben.

Natuurlijk prikte het wel altijd als ik Barca de cl zag winnen. Maar ik ben nooit voor de tegenstander gaan supporteren gewoon omdat het tegen Barca was. In La Liga is dat uiteraard anders, daar hoop ik elke week dat Barca 5-0 verliest, dat is echter omdat ik wil dat Real kampioen wordt. Maar het hopen dat je rivaal verliest terwijl je eigen team daar geen voordeel meer aan heeft heb ik nooit gesnapt. Ik vind het een van de lelijkste en meest kinderachtige kanten van de mensheid. Maar jammer genoeg zit dat sneue wel in onze natuur. Het overkomt de besten onder ons, dus moeten we er niet van opkijken dat dit van een misselijk mannetje als Xavi komt. Eigenlijk is het wel logisch

2 juni 2017 om 10:50

Nou ja.., zijn team heeft er wel indirect voordeel van. Anders worden al die records uit de boeken geschoten En wordt het gat, wat aardig gedicht was tijdens de Pep periode steeds groter, zeker op Europees vlak.

2 juni 2017 om 10:53

"dani Alves is een imposante speler die een verschil heeft gemaakt in de rondes voor de finale. Ik ben goed bevriend met hem, dus ook om die reden hoop ik dat Juventus de trofee wint."

Maar verder ben ik het wel met je eens.

2 juni 2017 om 11:02

Nee dat snap ik uiteraard nog. Je wil natuurlijk dat je vrienden het goed doen.

2 juni 2017 om 11:05

- Ik vind het een van de lelijkste en meest kinderachtige kanten van de mensheid. Maar jammer genoeg zit dat sneue wel in onze natuur. Het overkomt de besten onder ons, dus moeten we er niet van opkijken dat dit van een misselijk mannetje als Xavi komt. Eigenlijk is het wel logisch
-

Haha, even serieus, wil je een zakdoekje erbij? Ik hoop niet dat je nog echt gaat janken van deze uitspraken want anders wil ik niet weten wat er met jou gebeurt als Juventus de CL wint.

2 juni 2017 om 11:10

Ik jank niet om wat mensen zeggen hoor? Ik wil enkel graag mijn mening daarover delen, vind je dat oke? Ik vind het gewoon betreurenswaardig dat we zo in elkaar steken. Dat is op enorm veel vlakken zo contraproductief.

Geen idee wat dat met een eventuele winst van Juve morgen te maken heeft. Beetje een flauwe poging tot provoceren als je het mij vraagt. Maar als je toch zo geinteresseerd bent in mijn mentale toestand bij zo'n scenario: uiteraard zal ik het jammer vinden als Juve wint, maar een zakdoekje zal niet nodig zijn geloof ik, dankje. En als het toch een traantje bij me loskrijgt dan heb ik er zelf vast wel eentje hier ergens.

2 juni 2017 om 11:11

@dmadrid

Nee. Als Real Madrid de CL wint, en ik denk dat Real Madrid met 2-1 gaat winnen zaterdag, dan feliciteer ik jullie gewoon. Zo ben ik dan weer wel(ondanks mijn sportieve haat naar Real Madrid).

Maar ik hoop dat Juventus wint. Waarom? 1 is een aartsrivaal en de ander niet.

2 juni 2017 om 11:17

@real8madrid

Nee ik probeer je niet te provoceren. Ik probeer je een beetje wijs te maken dat je echt overdrijft met je reactie. Als je je eigen alinea even goed doorneemt kom je over alsof Xavi zei dat hij Real Madrid tot op de laatste man vernietigd wil hebben en alles wat daarmee te maken hebt van deze kaart wil vegen. Terwijl hij alleen zij dat hij hoop dat Juventus wint. Beetje overdreven wat je zegt toch?

Op zich is dat toch niet onlogisch wat hij zegt? Hij is Cule in hart en nieren, wat is er zo raar aan dat hij hoopt dat Juve want Real Madrid wint? Zou toch raar zijn als hij zou zeggen dat hij hoopte dat Real zou winnen? Ik vind dat je je druk maakt om helemaal niks. Vraag aan Raul en Casillas dezelfde vraag en je krijgt dezelfde antwoorden. Is gewoon normaal en hoort bij rivaliteit.

Haat en afgunst is prima zolang het gewoon bij sport en binnen de regels blijft. Dus als je hoopt dat je aartsrivaal sportief faalt dan moet dat gewoon kunnen. Dat hoort ook bij sport.

2 juni 2017 om 11:26

Natuurlijk moet dat kunnen. Ik zeg enkel dat ik het nooit zo goed snap en betreur. Overigens denk ik dat je verkeerd zit wat betreft Raul. Dat Casillas en Ramos net hetzelfde zouden zeggen valt niet te ontkennen inderdaad, en ook dat vind ik jammer. Maar goed, het is hoe het is.

Het meest jammerlijke is dat het eigenlijk weinig met de sport te maken heeft maar enkel met onze persoonlijkheid. Dit zie je terug op bijna elk vlak in ons leven. In de sport valt het enigszins goed te praten. Op andere momenten is dat minder het geval

2 juni 2017 om 11:55

het grappige is dat die spelers die jij opnoemd ook elke keer dezelfde vragen werden gesteld, maar zij hebben enkel geantwoord met:het maakt ons niet uit wie wint, aangezien real niet in de finale zit.. de haat die barcelona tegen madrid heeft is niet wederzijds.. heel real haat pique, maar dat zijn door zijn opmerkingen, ze zouden hem netzo haten als hij voor atletico of een andere club zou spelen en zoveel zou provoceren. wat real8madrid zegt begrijp ik wel, aangezien hij het heeft over jaloezie, en dat is inderdaad een van de lelijkste eigenschappen van mensen.

2 juni 2017 om 12:01

- Het meest jammerlijke is dat het eigenlijk weinig met de sport te maken heeft maar enkel met onze persoonlijkheid. Dit zie je terug op bijna elk vlak in ons leven. In de sport valt het enigszins goed te praten. Op andere momenten is dat minder het geval -

Ik weet wat je hiermee bedoelt en wilt zeggen. Dat zie ik ook terug. Alleen heb je de juiste argumenten op het verkeerde moment gebruikt.

2 juni 2017 om 12:04

@ajax10madrid

- de haat die barcelona tegen madrid heeft is niet wederzijds -

Haat van Barcelona naar Real is niet wederzijds? Ga alsjeblieft een andere sport kijken ofzo.

2 juni 2017 om 13:51

Dus je hebt liever een politiek correct neuzel antwoord dan iemand zijn eigen mening? Kom op man.

2 juni 2017 om 22:13

Gozer, houd toch op. In de spaanse hoofdstad denken ze onnoemelijk veel aan Barcelona. Al jaren is het zo dat het sporadische succes (want dat is het tot nu toe geweest, de laatste vijftien jaar) gevierd wordt met sneren naar Barca.

Maar wees niet getreurd. Barca heeft zichzelf de vernieling in geholpen. Dusdanig dat zelfs een matige coach als Zidane prijzen wint. De gloriemomenten van de merengues komen eraan en misschien dat ze aan het eind ervan ons een beetje los kunnen laten en zich niet meer gedragen als een kleine club. Want wat waardigheid betreft kunnen ze heel, heel veel leren van Atletico.

3 juni 2017 om 10:37

Het mooie aan deze hele discussie is dat toen Ajax in de Europa League finale stond, niemand begrip kon opbrengen voor mensen die het Ajax niet gunde als supporter van een andere Nederlandse club, maar nu Xavi dit zegt, het ineens allemaal goed gepraat wordt. Nu is het ineens wel goed dat mensen hun aartsrivaal niets gunnen, maar de Feyenoorders die Ajax niets gunden, werden hier zowat met de grond gelijkgemaakt. Het laat mij verder koud wat Xavi zegt, want de beste man valt al weken in herhaling over zijn gedachtegang omtrent de Champions League finale.

2 juni 2017 om 11:06

Dat heeft niets te maken met jaloezie of een minderwaardifheidscomplex. Gewoon met rivaliteit, wat deze sport zo mooi maakt voor mij. Derby's zijn mijn faboriete wedstrijden.

2 juni 2017 om 11:12

Die derby's zijn ook mijn favoriete wedstrijden. Die passie om je rivaal af te troeven is heerlijk. Maar zoals ik zei, ik snap het alleen niet zo als je er zelf geen voordeel meer van hebt. Dan is het puur misgunnen en daar schiet niemand iets mee op. Een beetje hetzelfde als kijken naar foto's van 's werelds meest mismaakte mensen om jezelf beter te voelen over je uiterlijk, om je eigen falen te verdoezelen.

2 juni 2017 om 11:18

Die vergelijking volg ik totaal niet haha.

Maar ja, het is misgunnen. Heel mooi is het niet maar je sticht er geen kwaad mee. Voetbal en haar rivaliteit vormen dan een uitlaatklep, in het dagelijks leven ben ik dan een stuk aangenamer.

2 juni 2017 om 11:48

Wat een onzin. Waarom mag iemand zijn voorkeur niet uitspreken? We zijn niet in Nederland he waar de Europese punten hard nodig zijn. Als Ajax en Feyenoord ieder jaar titelfavoriet 1 en 2 zijn voor de Champions League en Ajax zou er niet staan zou ik ook hopen dat Feyenoord verliest. Nu niet, omdat de hele Nederlandse competitie 5 niveau's onder de rest staat.

En je vergeet 1 ding: Xavi gunt het Buffon en Dani Alves. Ik denk dat elke neutrale supporter het Juventus gunt. Waarom? Buffon. Als Roma er had gestaan had ik het Roma gegunt i.p.v. Real Madrid. Waarom? Totti. Zulke mannen zijn legendes. Hebben alles altijd gegeven voor hun club en voor het spelletje. Geen gezeik, gewoon trainen, spelen en je voeten laten spreken. En ja, clubliefde zoals deze mannen tonen wekken gewoon de gunfactor bij neutrale supporters.

Ik heb helemaal niets tegen Real Madrid. In tegendeel zelfs. Waar ik een paar jaar geleden Ronaldo nog een stront irritant en arrogant mannetje vond heb ik tegenwoordig meer sympathie voor Ronaldo dan voor Messi. Maar ook ik hoop dat Buffon die beker omhoog mag tillen. Iemand met zijn staat van dienst moet gewoon een keer die beker gewonnen hebben.

2 juni 2017 om 11:51

Wat als .. Seedorf dit gezegd zou hebben? Zou je deze lange lap tekst ook gepost hebben? Sorry - en ik weet dat Xavi wel vaker in het nieuws komt door deze "uitspraken" - maar iedereen heeft zijn mening en die van ex-Barca spelers of mensen die met Barca te maken hebben gehad worden dan weer in het nieuws gebracht, want "yes nu kunnen we weer onzin discussies creëren!". Ik ben geen fan van Real noch Juventus. Wel vind ik dat Buffon en die hele beesten verdediging van Juventus het meer verdienen dan Real, simpelweg omdat zij nog wel een hele poos mee zullen gaan.

2 juni 2017 om 12:51

Uhm, sinds wanneer is het raar dat je wilt dat je rivaal verliest? Vind het eerder raar dat jij je daar zo aan irriteert eerlijk gezegd.

2 juni 2017 om 13:33

real8madrid

Je had een alleraardigst verhaal maar als je op het end Xavi voor een misselijk mannetje uit ga maken, maai je het gras onder je eigen voeten weg en is heel je betoog in 1 klap waardeloos geworden. Buiten dat heb ik het vermoeden dat er bij Real een paar spelers rondlopen die precies zo over Barcelona denken.

2 juni 2017 om 14:11

Waarom is dat zo? Xavi is altijd een misselijk mannetje geweest op dat vlak en was vaak bijvoorbeeld erger dan de Pique van tegenwoordig. Bij verliespartijen altijd wijzen naar de scheids, nooit z'n verlies kunnen nemen als een heer en zo voort. Ook steeds samen met Valdes als eerste naar de scheids rennen om hem aan te manen kaarten uit te delen. Een eerste klas onderkruipertje, altijd in het slachtofferrolletje kruipen, wat er ook gebeurd.

Nee er zijn weinig mensen die sympathie hebben voor Xavi als persoon hoor. Als voetballer daarentegen...

Natuurlijk zijn er net zoveel Real spelers en supporters die er zo over denken. Carvajal, Ramos, Casillas, Arbeloa, Guti om er maar een paar te noemen. Ook dat snap ik niet

2 juni 2017 om 23:26

Je volgt toch al wel langer het Spaanse voetbal? Kom op zeg. Dan is in Spanje de lijst met misselijke mannetjes het langst voor jou. Ik zeg niet dat hij perfect is, maar vind wel dat je ontzettend overdrijft. En erger dan Pique? Genoeg interviews waarin hij bij verliespartijen de meerdere erkent in de tegenstander.

2 juni 2017 om 14:25

Kan het meestal wel vinden in je reacties maar om nu xavi n misselijk mannetje te vinden vind ik er toch wat over. Buffon met de grote oren zien gunt heel de wereld hem toch (behalve real nu omdat het tegen hen is). En Dani gun je het toch ook? Als Ramos binnen 5 jaar bij n finale Barca-Man u zegt dat hij voor Manchester is omdat James daar speelt.. wat is daar nu mis mee?


Aangepast omdat telefoon buffon automatisch veranderde in Burton:-)

2 juni 2017 om 14:46

Dat oordeel over Xavi heb ik natuurlijk niet geveld op basis van een uitspraak. Maar om zijn gedrag over het algemeen de afgelopen 10 jaar

2 juni 2017 om 16:14

Dan is Ramos nog n veel misselijker mannetje. En Ronaldo de misselijkste :-) Zal je niet graag horen waarschijnlijk net zoals zovelen dat niet graag horen over Xavi. Het hoort er n beetje bij maar wederzijds respect is altijd goed. Waarschijnlijk kunnen Real fans het bloed van Pique wel drinken maar Xavi is n grote meneer geweest voor het voetbal en ook voor spànje. Hij verdiend de naam van "misselijk mannetje" dan ook niet.

Z'n goed recht dat hij wil dat de concurrent van barça verliest natuurlijk, maar als dat andersom was (bijv. als Ronaldo het zegt bij een CL finale barca-juve) dan wordt er moord en brand geschreeuwd.

Laten we vooral niet te veel gewicht aan deze uitspraak geven. Iedere speler die goed ligt met z'n oude club zou dit zeggen.

2 juni 2017 om 12:18

Nee, als Ronaldo straks met pensioen is en de finale is Juve - Barca en hij zegt ik hoop persoonlijk dat Juventus wint, mede door 1 ex teamgenoot die er speelt en 1 legende in de sport die de CL nog niet op zijn palmares heeft dan schreeuwt niemand moord en brand hoor.. Dat is gewoon logisch namelijk.

2 juni 2017 om 23:30

En nu wordt hier zeker geen moord en brand geschreeuwd door Madrid supporters? Als Ronaldo dit zou zeggen, zouden de reacties ook gemengd zijn. Moord en brand, maar ook begrip

Xavi vergeet Ramos op te noemen het gaat hoe dan ook een unieke finale worden. Als Juventus wint wint Buffon zijn eerste Champions League en als Real wint is Real de eerste die de Champions League weet te prolongeren. Ik zou het Buffon gegund hebben als Real niet de tegenstander was, wat zou het geweldig zijn als Real wint onder het oog van vele Real misgunners.

2 juni 2017 om 11:07

Ach, niets om je druk over te maken. Barca heeft vaak zat een 12de man gehad.. RM staat verdiend in de finale. Echter, schat ik de kans dat Juventus morgen gaat winnen groter in.. Ik hoop dat carvajal fit is voor morgen.. Want Danilo is een dramatische aankoop.

2 juni 2017 om 11:13

Rotte appels heb je overal. Het valt me op dat als als Real iets wint dat vooral de Real haters iets zoeken om Real onderuit proberen te halen. De realiteit is dat Real kampioen is geworden en morgen als allereerste de Champions League kan prolongeren.

2 juni 2017 om 11:13

Carvajal traint al de hele week (sinds dinsdag, maandag kreeg de selectie vrijaf) voluit mee. Dus dat lijkt me gelukkig wel

2 juni 2017 om 11:05

Als Juventus wint hebben ze een treble, als Real wint eerste team die de CL back to back wint. Wordt sowieso een historische finale.

Overigens schat ik de kansen van Real goed in. Deze jongens hebben bakken met ervaring wat betreft finales en vooral ook het winnen van finales. Daarnaast heeft Real in offensief opzicht meer wapens dan Juve, het gevaar komt van alle kanten. Op de doelmannen en Coentrao (die maar 2 potjes heeft gespeeld) na heeft letterlijk iedereen in de selectie dit seizoen gescoord. Voorin heb je spelers als Benz en Ronaldo die het verschil kunnen maken, net als op het middenveld met creatievelingen als Isco en Modric die tevens een goed afstandschot hebben, net als Kroos en Casemiro. En daarnaast is Real ook nog eens levensgevaarlijk op stilstaande fases. Ik zou er niet van opkijken als Ramos wederom eentje binnenknikt.

Tevens heeft dit team het gevoel dat de hele wereld momenteel tegen hen is. Wat uiteraard lichtelijk overdreven is maar die interpretatie zit niet zo ver van de waarheid af. Juve- en Barca-fans willen natuurlijk dat Juve wint. Daarnaast lijkt 9/10 'neutrale kijkers' dat scenario ook toe te juichen om verschillende redenen. Ten eerste omdat Real sowieso al niet de meest geliefde club is en tevens omdat Real zo'n geluk had in de kwartfinale en veel mensen het gevoel hebben dat Real niet eens in de finale verdient te staan. Dit gebruikt Zidane de laatste dagen dan ook als primaire motivatie. Dat en de drang om geschiedenis te schrijven en met Real wederom de eerste en de beste te willen zijn. Daaruit besluit ik dat Real Madrid mentaal beter voorbereid is op de finale.

Uiteraard blijft Juve een enorm sterke tegenstander. Echter denk ik dat hun offensieve gevaar goed in te tomen valt. Als je Met Casemiro en Marcelo Dybala en Alves uit de wedstrijd kunt houden heb je hun gevaar al voor 60procent lamgelegd. Waar Real, zoals ik zei, naar mijn mening meer wapens heeft. Het moeilijkste aan deze tegenstander wordt hun defensie doorbreken. Veel zal er van afhangen wie eerst scoort. Als Real de score opent denk ik dat de wedstrijd gespeeld is. Maar als Juve dan weer als eerste scoort wordt het ontzettend moeilijk voor Madrid om door die betonnen muur heen te breken. Ik heb er hoe dan ook enorm veel zin in.

2 juni 2017 om 14:34

Je hebt gelijk dat heel de wereld buffon wil zien met die beker :-) En ze gaan hem pakken ook. Juve is n machine - Real n verzameling sterren

2 juni 2017 om 16:04

Een verzameling sterren? Vind je dat nog steeds? Ook nu onder Zidane, nu het een team is met meer doorzettingsvermogen en winnaarsmentaliteit dan welk team dan ook in Europa het afgelopen jaar?

Dat mag hoor, ik kijk er gewoon een beetje vreemd van op

2 juni 2017 om 16:12

Wishful thinking.

Filipmich:

'real verliest van Atletico'
'real wordt afgeslacht door Bayern'
'real verliest van Juventus in de finale'

Zie jij wat ik zie?

2 juni 2017 om 16:18

Haha ja wishful thinking zeker! Veel succes morgen maar ik blijf er toch bij dat Juve n sterk collectief is, veel meer dan Real. Ik ben ook voor Juve morgen, dat had je al door zeker ;-)

2 juni 2017 om 23:32

Individuele klasse van real is het sterkste wapen, niet het teamverband. Gezien Ronaldo alle het succes toegewezen wordt door eigen supporters bevestigt dat het ook grotendeels.

Ik heb een lichte voorkeur voor Juventus, morgen. Dat is omdat ik het gewoon mooi vind wat ze allemaal hebben opgebouwd de laatste jaren en ze zijn echt gewoon een machine geworden, zowel nationaal als internationaal en ze hebben met spelers als Dybala, Buffon, Higuain, Bonucci, Chiellini, Alex Sandro, Dani Alves, Pjanic, etc. echt meerdere geweldige spelers rondlopen en vooral Buffon gun ik het echt, want ik vind hem echt zo'n fantastische keeper en daarbij heeft hij nog nooit de Champions League gewonnen: wel 2x in de finale gestaan, maar beide keren verloren. Hopelijk is 3x scheepsrecht voor Buffon.

Maar anderzijds zou ik het Real Madrid ook wel gunnen, ondanks dat ik een lichte voorkeur voor Juventus heb. Onder Zidane presteren ze gewoon prima en ook Real heeft met spelers als Ronaldo, James, Bale, Ramos, Marcelo, Modric, Asensio, Isco, etc. spelers rondlopen van wie ik gecharmeerd ben en erg van kan genieten.

Wordt sowieso wel een bijzondere wedstrijd, want bij zowel Real als Juventus lopen er natuurlijk oud-spelers van beide teams rond. Zidane neemt het als coach tegen z'n oude club op, Morata speelde vorig seizoen nog bij Juventus, terwijl bij Juventus met Khedira en Higuain 2 oud-spelers van Real rondlopen.

Ik zag net een motivatie filmpje van Juve in aanloop naar de finale. Zeker een aanrader om even te bekijken, als dat je geen kippenvel oplevert ben je dood vanbinnen

Als je zoekt op 'it's time to get it' van Juventus ofzo dan vind je het vast wel snel op youtube. Duurt slechts een minuutje maar kom je meteen van in de stemming voor de finale. Ik zou het ze nog bijna gaan gunnen morgen

2 juni 2017 om 13:31

Daar begonnen ze mee tegen Barca, tot nu toe heeft het gewerkt...
Ik geef Juve nu wel meer kans dan 2 jaar geleden, het gaat gegarandeerd spannend worden, ik kan echt niet wachten!

Xavi heeft altijd wat tegen real als ze de cl winnen gaat die zeggen dat het onterecht is 😂hoe zon goede voetballer zon zuur persoon kan zijn

Ik ben voor Juve om Buffon, altijd mijn idool geweest en tegelijkertijd ook voor Real om Zidane, was altijd fan van hem geweest dus uiteindelijk maakt mij niks uit wie wint.

Vreemd dat xavi Kroos niet noemt! Cr is beslissend maar Kroos is bepalend.

Van de twee gun ik het Juve en vooral Buffon het meest. Maar ik hoop dat Real Madrid wint in Cardiff morgen. En ik hoop ook dat ze in Kiev winnen volgend jaar. Hoe meer Spaanse vlaggen er de komende jaren achter de prijswinst komen te staan, dankzij danwel Real of Barca, hoe beter. De Champions League is al lang geen echte competitie meer. Het is een ongelijke verzameling clubs die scheve verhoudingen in stand houden of zelfs verergeren, wat de voorspelbaarheid van dit gedrocht van een toernooi vergroot en de aantrekkelijkheid ervan verkleind. Een handjevol clubs, dat spelers op bank en tribune heeft zitten die elders de sterren van de hemel hadden kunnen spelen om het hun huidige collega's in een ander shirt moeilijk te kunnen maken, heeft nu elk seizoen de hoofdprijs voor het grijpen. In Engeland leeft de waan van de dag en de verveling van het geld, dat men er geen behoorlijk beleid kan maken om werkelijk een ploeg op de been te brengen die een serieuze gooi naar de eindstrijd meer kan doen. Alleen Juve en Atletico kunnen met slimme keuzes en een aangepaste tactiek nog het establishment uitdagen, maar verder spannen Real, Barca en Bayern de kroon. Begrijp me niet verkeerd, het heeft niets met jaloezie te maken. Buiten Nederland heb ik geen voorkeur en erbinnen een hele tolerante, maar hoe de Champions League zich elk seizoen voltrekt kan niet meer. Ik zou het mooi vinden als een Spaanse hegemonie van bijvoorbeeld een decennium de ogen van de voetbalwereld eens opent en er eens een revolutie plaatsvindt. Leg grote clubs eens beperkingen op en zorg dat elk land gewoon een kampioen en desnoods een nummer 2 naar voren mag schuiven. Voor de einduitslag zal de voorspelbaarheid niet minder worden, maar de kans op verrassingen is wel groter.

Valt mij heel erg op dat opeens nu iedereen buffon het gunt.. waar waren al die mensen toen buffon tegenover Barcelona stond twee jaar geleden in de CL finale ?? Nergens te bekennen.. men stond massaal achter Barcelona en slecht handjevol mensen achter Juventus..
nu speelt Real Madrid en opeens is iedereen voor juve en gunnen ze het buffon haha grappig!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren