Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Robben prijst Bosz: ‘Met name de manier waarop ze het gedaan hebben’

Laatste update:

Ajax staat voor het eerst sinds 21 jaar weer in een Europese finale. Met een zeer jonge ploeg werd de groepswinst gepakt en daarna achtereenvolgens in de knock-outfase Legia Warschau, FC Kopenhagen, Schalke 04 en Olympique Lyon opzij gezet. Arjen Robben volgde het Europese seizoen van Ajax nauwlettend en spreekt lovend over trainer Peter Bosz.

Woensdagavond wacht Manchester United in de eindstrijd. “Ik volg dat met heel veel interesse”, zegt Robben in gesprek met De Telegraaf over de finaleplaats van Ajax. Hij vindt dat het succes van de Amsterdammers het Nederlandse voetbal weer wat aanzien geeft. “Natuurlijk is dat heel belangrijk en mooi.”

Met name in de thuiswedstrijden oogde Ajax dit Europese seizoen veel lof. “Met name de manier waarop ze het gedaan hebben, met heel gedurfd voetbal. Dat is een groot compliment aan trainer Peter Bosz. Het mooie eraan is dat zoiets niet wordt verwacht en dat ze nu ineens - en verdiend - in de finale van de Europa League staan. Een goede ontwikkeling.”

Arjen Robben sluit zijn loopbaan af bij Bayern München

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Ben ik de enige die niet vergeten is dat ze tot twee maal toe door het oog van de naald gekropen zijn door deze speelwijze?

Allemaal heel leuk en aardig hoor en als je commentaar hebt op Ajax dan wordt je aangevallen alsof je een misdadiger bent, maar we moeten dit niet zien als een manier van spelen waar je verder ook maar enig succes mee gaat behalen met bijvoorbeeld een Nederlands Elftal of in de Champions League?! Ajax heeft de grootst mogelijke mazzel gehad dat ze nu in die finale staan. ook al had het 7-0 kunnen worden in Amsterdam, dat had het natuurlijk ook kunnen worden in Lyon en in mindere mate in Schalke?!

Ik vrees voor Ajax dat het helemaal misgaat woensdag. Ze spelen tegen de beste finalemanager die er is (11 van de 13 gewonnen), een man die niks lekkerder vindt dan dat aanvallende, hoge druk gezannik te gebruiken om 10 meter van de goal te verdedigen. Mourinho is in dit soort wedstrijden de allerbeste in mijn ogen en ik denk dat hij Bosz tactisch zeker kam overklassen. Daarnaast heeft United natuurlijk op elke positie een betere, meer ervaren speler.

Eerlijk gezegd voorspel ik een echte Hollandse finale. Ajax heeft 70 procent balbezit, "meer kansen" (dus lullige afstandschoten), speelt aanvallend voetbal met hoge druk, maar verliest 2-0 door twee counters van Rashford en Martial...

23 mei 2017 om 07:55

Heb je alleen de uitwedstrijden gekeken?

23 mei 2017 om 08:07

Nee, ook de thuiswedstrijden. Maar dat verandert voor mij niets aan het feit dat we met z'n allen een beetje heel erg aan het doordraaien zijn en ik niet begrijp dat mensen zeggen dat Ajax zomaar even van United gaan winnen?!

Want ook bij de thuiswedstrijden zijn grote kansen gemist, die volgens mij voorkomen hadden kunnen worden door voor een iets behoudendere speelwijze te kiezen..

23 mei 2017 om 08:38

Uhm, door het oog van de naald? Zowel thuis als uit was men gewoonweg beter dan Schalke, mits 11 tegen 11 en op de eerste 10 minuten na in de uitwedstrijd (toen Schalke er even vol op wilde klappen maar er al snel achter kwam dat Ajax gewoon beter was). Echter werd dat wellicht, wellicht mede door de jeugdigheid en een rode kaart, nog billen knijpen. Volledig onnodig daar het thuis maar zo met 7-0 had kunnen winnen. Uit bij Lyon wist iedereen dat het zwaar zou worden. Dat is voor bijna iedere club een moeilijke wedstrijd normaliter. Het is gewoon razendknap wat die jonge gasten hebben gepresteerd. Waarom probeer je het te bagatelliseren? Dan mogen clubs als Chelsea in mijn ogen ook niet blij zijn met een kampioenschap gezien het vele geld wat zij uitgeven tezamen met andere grote (veelal Engelse) clubs. Als je het zo gaat bekijken... Chelsea heeft ook vast wel eens nipt gewonnen dit seizoen, dus waarom zo blij met het kampioenschap? Zo geweldig was dat niet, want niet alle wedstrijden werden dik gewonnen.

23 mei 2017 om 08:47

Dit heeft weinig met bagataliseren te maken.. Ik zeg niet dat we dit hadden mogen verwachten, ik zeg niet dat Ajax dit aan zijn stand verplicht is, ik zeg dat Ajax enorm veel geluk gehad heeft dat ze na twee domme rode kaarten in twee uitwedstrijden ,waar ze het enorm moeilijk gewoon door gehad hebben, door gegaan zijn.

De finaleplaats is niet minder knap, Ajax heeft nog steeds een kans om de Europa League te winnen, maar ik vind niet dat dit incident leidend moet worden voor hoe de Nederlandse clubs zich moeten profileren in Europa.. Nog gekker vind ik dat je op zoveel plekken hoort en leest dat Ajax wel even gaat winnen.

Wat jij verder vindt over Chelsea vind ik niet zo belangrijk, ik probeer hier over Ajax en Man United te praten.. Daarnaast slaat je voorbeeld als een tang op een varken en vermoed ik dat je dat alleen maar roept omdat je ook wel weet dat er iets teveel polonaise gelopen wordt

23 mei 2017 om 08:52

Geluk dwing je af, wat een onzin van je. Kijk naar Manchester die ook al meerdere keren een zeer spannende pot heeft gespeeld. Als Guidetti die makkelijke kans erin had geschopt, was de finale tegen Celta. Maar dat is allemaal als, als, als. Ik weet niet waarom je nu per se zo wil irriteren bij mensen, wees gewoon positief! Het is superknap dat Ajax in de finale staat, wat de uitslag ook wordt.

Voor mij typeer je de Nederlandse mening als "niet je kop boven het maaiveld" en "doe maar nu gewoon". Wees gewoon trots en ben vol positiviteit, dat brengt je veel meer geluk in het leven.

23 mei 2017 om 08:57

Volgens mij beweer ik ook nergens dat het niet knap is van Ajax dat ze daar staan toch? Ik zeg alleen dat ik die enorme feestsfeer niet snap die rondom deze finale hangt, waar Ajax gewoon nog tegen een beter en sterker team moet voetballen..

23 mei 2017 om 09:10

ergens heb je wel gelijk Yoeri. Toch ben ik van mening dat wanneer we tegen Schalke en Lyon eerst de uitwedstrijd hadden geloot, het dan allemaal veel eenvoudig was geweest. Nu waren Lyon en Schalke erg getergd beide returns en ipv dat ze in 'erg slechte vorm' waren, wat ik overal lees, stegen ze juist boven zichzelf uit en dat alles mee. ik vind de prestatie van Ajax erg knap.

23 mei 2017 om 09:23

Waarom zou er geen feestsfeer zijn rondom de finale als het zo lang geleden is voor een Nederlandse club? En al ben je waarschijnlijk de mindere ploeg dan mag je dus niet blij zijn of feestend ten onder gaan?

Ik vind juist dat mensen die het allemaal maar geluk vinden dat die juist de echte Nederlandse sfeer proberen te halen. Alles wat mooi is er toch maar weer over gaan zeuren van: ja maar dit en dat, geluk , rode kaarten, slechte uitwedstrijden. Als een club de Europa League wint weet niemand een paar jaar in het buitenland en miss binnenland dat het met geluk was. En daar valt al over te twisten als je gewoon 2 wedstrijden speelt is geluk geen factor. Dan was de tegenstander minder want vergeet niet je speelt 180 minuten tegen elkaar. Had de tegenstander maar wat beter moeten spelen toen ze tegen 10 man van Ajax stonden.

23 mei 2017 om 10:04

Ik zeg dat over (overduidelijk) je favoriete club om even duidelijk te maken wat je nu eigenlijk zegt. Omdat ze niet overtuigend waren in de terugwedstrijden (ook door omstandigheden, lees rode kaart), terwijl ze tegenstanders thuis helemaal tureluurs speelden, vind ik persoonlijk dat je de prestatie van Ajax nogal bagatelliseert door te zeggen dat ze dan maar vooral geluk hebben gehad. Nergens voor nodig.

Altijd als wij Nederlanders iets moois hebben gepresteerd is er altijd wel iemand die dat de kop indrukt. Van die mensen die dan van tevoren al zeggen dat, mocht Ajax winnen, dat niet is omdat Ajax zo goed was, maar omdat United zo slecht was. Ik kan daar niet tegen en dat merk je enigszins in m'n comment. Het is verschrikkelijk typisch Nederlands. Ik mis de trots in ons landje heel vaak. De trots van mensen persoonlijk, want in groepen juichen we allemaal hard mee om vervolgens op fora (en ook Facebook bijvoorbeeld waar ik inmiddels al vanaf ben) als deze even wat gal te spuwen.

23 mei 2017 om 10:57

En in 1 zin verlies je al je geloofwaardigheid, je zegt dat de speelwijze de reden is dat ajax door het oog van de naald kruipt: maar 2 reacties later zeg je dat het komt door 2 domme rode kasrten... hmm die hebben vrij weinig met de speelwijze te maken, overigens is de speelwijze ook de reden dat ze zo'n billenknijpend groot verlies in de uitwedstrijden konden hebben.

Overigens zeg jij wel als als al, maar bij lyon en schalke uit en in alle thuis wedstrijden heeft ajax ontzettend veel grote kansen gemist, meer dan welke andere club dan ook. Als jij dit bij het nederlands elftal doet en er staan spelers als depay, robben, promes etcetera scoor je veel meer doelpunten... sorry maar je argumentatie klopt niet helemaal

23 mei 2017 om 14:22

Kwalitatief heeft United zeker een aantal betere spelers als Ajax. Maar als team vind Ajax wel sterker. Ik volg United al jaren en je kunt nu gewoon constateren dat dit een van de zwakste teams van Man U is in jaren. Dus ik geef Ajax wel een goede kans.

23 mei 2017 om 07:58

Met jou redenatie had het ook 0-3 in Lyon kunnen staan voordat zij überhaupt een doelpoging hadden gehad.

23 mei 2017 om 08:01

Door het oog van de naald ... telt niet meer als je een ronde verder bent. Het is natuurlijk nooit makkelijk. Stel je voor dat Ajax met geen enkele tegenstander het moeilijk zou hebben.

En succes is alleen in prijzen uit te drukken? Als Bosz dit kan doortrekken en de speelwijze kan doorontwikkelen dan zou Ajax het ook in de Champions League heel eeg goed kunnen doen. De Champions League winnen is natuurlijk een ander verhaal. Dan heb je ook een beetje geluk nodig of een paar talenten in de categorie Messi en Ronaldo , maar dat is dan meer dan een beetje geluk.

23 mei 2017 om 08:02

Is hun finaleplaats primair te wijten aan 'mazzel'? Ze zijn in de uitwedstrijden inderdaad door het oog van de naald gekropen, maar ze zijn overeind gebleven.

Deze jonkies hebben dit zelf afgedwongen en de overige teams hebben het - over twee wedstrijden - niet laten zien.

In de thuiswedstrijden speelden ze veelal goed en in de uitwedstrijden liet Ajax het inderdaad afweten, maar als je de balans opmaakt, dan moet je concluderen dat ze in de thuiswedstrijden genoeg arbeid hebben verricht.

Als ze in de UEFA of CL vroegtijdig / dik verliezen dan is het gebrek aan kwaliteit (geen pech...)
Halen ze de eindstrijd, dan is het (primair?) mazzel?

23 mei 2017 om 08:16

Ja mazzel ja, ik vind echt dat Ajax in Gelsenkirchen en in Lyon door de mand is gevallen. Het contrast tussen thuis en uit is te groot, en uit speelt Ajax te naïef.

Als ze vroegtijdig hadden verloren in de EL was het inderdaad pech geweest, maar zeer begrijpelijk. Ik vind overigens niet dat je in 1 wedstrijd van een tweeluik al aan kan tonen dat je genoeg gedaan hebt om door te kunnen gaan, zo werkt dat nou eenmaal niet.

23 mei 2017 om 08:52

De enige reden dat t in lyon nog spannend werd is dat dat ajax voor rust zijn kansen niet afmaakt en lyon een makelijk gegeven pingel krijgt. Dus is t eerder pech te noemen.

23 mei 2017 om 09:43

In Lyon was Ajax de eerste helft de bovenliggende partij en had het al bleslist moeten zijn hoor? Je noemt het mazzel omdat je er met een andere bril naar kijkt.

Als het je eigen club was geweest, had je jou nu niet zo horen praten. Maar ag, het is Ajax, dan heeft altijd wel iemand iets te klagen, en praat de prestaties naar beneden.

Whats new...

23 mei 2017 om 08:06

Helemaal met je eens. Ik heb ook zo iets gezegd en ik kreeg heel Voetbalzone achter me aan. Het is zeker knap wat ze hebben gepresteerd maar elke keer was dat net net.

23 mei 2017 om 08:21

Inderdaad, als je er verder wat over zegt dan krijg je opmerkingen over de speelwijze van je eigen club of een opmerking alsof je het ze misgunt (wat op zich niet echt het geval is..). Zodra je ook maar een halve kritische nooit plaatst krijg je een stortvloed aan commentaar, maar ik vind echt dat mensen hier de polonaise lopen alsof ze al gewonnen hebben.. We hebben het nog steeds over Manchester United en Mourinho he?! Die gaan echt niet zomaar bukken omdat het grote Ajax met hun aanvallende voetbal even komt zeggen hoe het moet

23 mei 2017 om 11:44

YoeriCfC, ik zie de noodzaak voor een "kritische noot" niet zo. Welk team in de Europa League is wel overtuigend door de kwart- en halve finales gerold? Lyon met penalties tegen Besiktas, Schot op de paal in Rome waardoor ze door gingen, Guidetti tegen United. Alsof de andere teams koekenbakkers zijn. En als je dan kijkt naar de thuiswedstrijden kijkt was er geen team zo sterk als Ajax.

23 mei 2017 om 08:19

Het aanvallense spel is juist de kracht van Ajax. Zodra ze behoudend gaan spelen komen ze in de problemen. Met een andere speelwijze zouden ze de finale niet hebben gehaald denk ik. Ook zouden ze niet zoveel krediet en symphatie hebben gekregen als nu het geval is.

23 mei 2017 om 08:28

Er is natuurlijk wel een gulden middenweg! Bosz vind ik aanvallend zelfmoordvoetbal spelen, en dat moet te iets terug te schakelen zijn. Als hij dat niet kan, dan denk ik dat hij niet zo'n goede coach is als mensen denken

23 mei 2017 om 08:52

Daarom is Bosz ook gekozen als trainer van het jaar natuurlijk. Youri youri youri.... maak jezelf toch niet zo belachelijk met je gehuil

23 mei 2017 om 09:00

Zo'n populariteitsprijs? Dat vind ik wel erg makkelijk.. Die prijs had in mijn ogen dan ook eigenlijk naar Van Bronckhorst (of misschien wel Ten Hag) mogen gaan.

23 mei 2017 om 09:34

Laten we eerlijk zijn. Weinig verstandige trainers gaan vol in de aanval in uitwedstrijden terwijl ze thuis al ruim gewonnen hebben. Ajax heeft daar gewoon geluk mee gehad dat dat 2 keer op een haar na niet fout is gegaan. Het stond na Dolberg's doelpunt in Lyon 5-1 voor Ajax. Cornet kwam een paar keer heel dicht bij 5-5 een uurtje later. Als je zo'n voorsprong verspeelt door te blijven willen aanvallen is het wel heel slecht hoor.

Top dat Bosz lekker aanvallend speelt, maar in een uitwedstrijd waar je 5-1 voorstaat is het geen schande om iets meer te temporiseren ipv iedereen naar voren.

23 mei 2017 om 09:43

Wij willen bij Ajax juist zien wat jij "aanvallend zelfmoordvoetbal" noemt. Laat ons dan maar de "gekken" van Europa zijn, liever met 4-3 winnen als met 1-0!

23 mei 2017 om 09:58

@asroma8

Hoezo heeft Ajax daar werkelijk geluk mee gehad dan? Het is de kracht dat Ajax zo sterk maakt, waarom zou je daar dan geen gebruik van maken, ook al sta je 5-1 voor in Lyon?

Leuk dat je de kansen van Lyon op noemt, maar in de eerste helft had het er al 0-3 op het scorebord moeten staan, en dat was ter verdienste van Ajax omdat ze niet achteruit gingen lopen. Dat Ajax vervolgens de kansen niet af maakt en het zich daardoor moeilijk maakt is een hele andere discussie.

23 mei 2017 om 10:04

Zelfmoordvoetbal? Wat een negatieve omschrijving van wat eens met trots Hollandse School genoemd werd.
Daar is weinig zelfmoord aan hoor, mits goed uitgevoerd is geen enkele strategie, incl. Mou's bus-parkeer-tactiek hier tegen bestand.

Ik vind de hosanna stemming volkomen terecht. Ajax is bezig een unieke prestatie neer te zetten (voor de zoveelste keer in de geschiedenis). En ik verwacht dat het niet ophoudt bij deze finale, of ze nu winnen of niet.

23 mei 2017 om 08:29

Zonder geluk vaart niemand wel. In '92 won Ajax ook de Uefa cup, maar raakte Torino in de finale rustig 3x paal en lat en had het dus ook zomaar de andere kant op kunnen vallen. Dat is nagenoeg altijd zo. Raalt Guidetti die bal goed in minuut 96 dan stond United ook niet in de finale.

Punt is dat je met dit aanvallende voetbal en zo'n jonge selectie dus wel iets kunt bereiken. Ik weet (en de meeste met mij) ook wel dat dit niet een structureel iets is, maar dat het nog kan geeft vertrouwen. En dat menssn misschien iets te overdreven genieten, ach. Het kan zomaar 20 jaar duren voor we weer in een finale staan, dus je kunt er maar beter van genieten zo lang het duurt.

23 mei 2017 om 09:05

Ben je helemaal niet. Het was ontzettend billenknijpen in Lyon en de Gelsenkirchen Arena. Hoe vaak ik wel niet dacht dat we er uit zouden vliegen!

Ik verwacht helemaal niks van de wedstrijd, ga gewoon lekker genieten van mijn Ajax dat in de finale staat.

23 mei 2017 om 09:21

Yoericfc

Je kunt wel met enige behoudenheid spelen, maar dan win je een wedstrijd een keer met 1-0 of 2-0 hooguit. 1-0 winnen maak je tegenstanders Europees niet zo bang mee, maar als de tegenstander naar huis gaat met het gevoel dat ze er ook 8-0 of 8-2 af hadden kunnen vliegen, dan is het wel even anders. Zonder deze spelwijze had Ajax Lyon niet uitgeschakeld, daarvoor zijn Nederlandse teams gewoon niet volwassen en sluw genoeg. De enige ploeg die dat in de regel nog enigszins kan is Psv. Natuurlijk mag je ook, net als jij, lekker alles zuur benaderen en niet net als de meerderheid lekker genieten van een vrijwel uniek succesje. Ik zal je maar geen veel plezier wensen voor morgen dan!

23 mei 2017 om 09:30

Youri je hebt het over een echt Hollandse finale, maar dit is nu echt een typisch Hollandse reactie van jou,,alles wat boven het maaiveld uitsteekt gelijk afmaaien. Ajax levert een hele goede prestatie en die dan gelijk kleineren dat ze door het oog van de naald zijn gekropen.

Dat is de negatieve uitleg, je kan het ook een positieve uitleg geven en zeggen dat Ajax in de door jou genoemde uitwedstrijden veerkracht en vechtlust heeft getoond.

Ajax heeft ook een positieve track record met finales spelen, dus die statistieken zeggen me niet zoveel. Mourinho heeft united niet zo laten spelen zoals hij dit in Portugal en Spanje kon, ook z'n rentree bij Chelsea (waar hij de eerste keer wel een verdedigend fort voor elkaar kreeg) is mislukt bij de "special one" . Dus het lijkt erop dat z'n tovermiddel een beetje is uitgewerkt.

Jammer dat je niet on topic reageert op Robben, klasse dat zo'n speler die overal heeft rondgelopen en de wetten van het topvoetbal kent zijn waardering uitspreekt over Ajax.

23 mei 2017 om 09:40

Ik voorspel dat Ajax de tegenstander gaat overrompelen met flitsend aanvalsspel en op die manier gaat winnen. En ik zie (in het algemeen) veel liever een wedstrijd die eindigt in 3-2 of 4-3 of dergelijke uitslagen dan in 1-0. Dat was/is de filosofie van JC (een doelpunt meer dan de tegenstander is voldoende, dus val naar aan) en nu Peter Bosz en ik ben er erg blij mee!😀

23 mei 2017 om 09:49

Waar slaat dit op echt, probeer je reacties uit te lokken met deze nergens op slaande tekst?

Zelfs in de uitwedstrijd was Ajax tegen Schalke en vooral tegen Lyon de betere partij.
De tactiek die Bosz nu in het elftal heeft geslepen werkt gewoon uitstekend.
Het is een heel erg gebalanceerde tactiek, die verdedigend en aanvallend goed werkt.
Als jij vind dat het 7-0 in Lyon en in Gelsenkirchen(schalke?) had kunnen worden, dan heb je de wedstrijd niet gezien.

Het feit dat Ajax met hun budget tot deze prestatie komt en een groot aantal clubs van hoog niveau heeft weten te verslaan is gewoon iets om enorm trots op te zijn.

Tuurlijk kan het gewoon misgaan morgen, je speelt tegen de op éã©n na grootste club van de wereld.
Maar zelfs in Manchester houden ze rekening met een overwinning voor Ajax, dat zegt al heel wat.

Laten we nou gewoon positief zijn en er van genieten dat Nederland weer in een Europeese finale staat.
Dat is namelijk iets heel bijzonders in een tijdperk waar geoorloofde megaschulden van de grote Europeese clubs de boventij voert.
Zeker gezien dat Ajax een van de jongste elftallen heeft van alle clubs die in Europa uitkwamen.
Daar moet je, zelfs al ben je grootste azijnzeiker van de wereld, alleen maar bewondering voor hebben.

23 mei 2017 om 10:05

Chelsea is ook met erg veel geluk kampioen geworden. Veel wedstrijden hadden niet gewonnen mogen worden, maar met de hakken over de sloot wonnen ze wel. Zonder geluk vaart niemand wel.

OT: Ik heb zo'n gevoel dat Ajax deze pot wel eens kan gaan winnen.

23 mei 2017 om 10:20

Dat je hier geen succes mee zou behalen in de Champions League, ligt veeleer aan de kwaliteit van de spelers, dan aan de speelwijze.

Ajax levert hier gewoon een knalprestatie neer waar ze ontzettend fier op mogen zijn.

23 mei 2017 om 10:48

@yoericfc

Niemand is het vergeten dat ajax bijna uitgeschakeld was. Maar feit blijft dat we in de finale staan. Chelsea mag volgend jaar weer europees meedoen gappie. Je komt als een hater over en dat is best vrouwelijk gedrag.. maargoed dat terzijde is het leuk wat voor finale jij verwacht maar je had waarschijnlijk ook NIET verwacht dat ajax in de finale zou staan meneer de voetbalkenner/professor/analist

23 mei 2017 om 12:18

@yoerifc

Ik wordt heel moe van dit soort uitspraken en verhalen. En dat mensen die dat doen worden aangevallen vind ik niet meer dan normaal.

Wat je namelijk doet is slechts een kant van het verhaal belichten.
Tot twee keer toe door het oog van de naald gekropen. Dan doel je eigenlijk op de uitwedstrijden en dan kun je zelfs zeggen tot drie keer toe (want ook Kopenhagen win je op het verschil van 1 uitdoelpunt).

Echter je kijkt dan puur en alleen naar de uitwedstrijden en naar helemaal niets anders. Elke thuiswedstrijd was het ongelofelijk dat de tegenstander überhaupt nog een kans had en hadden ze er met veel grotere cijfers vanaf gemoeten. Is dat dan niet door het oog van de naald gekropen door de tegenstander? En het is niet zo als of elke kans werd verkwanseld. Zowel de keeper van Schalke als de keeper van Lyon heeft ballen uit het doel gehouden waarvan hij geen eens weet hoe hij die ballen tegen hield. Dat is dan puur geluk en niets anders. Maar dat benadruk je niet, het enige wat je benadrukt is vooral hoe close het allemaal was in de uitwedstrijd. Echter heeft Ajax maar 1 verlenging en geen enkele penalty serie nodig gehad om tot de finale te komen.

United op elke positie een meer ervaren speler? Klopt zeker, stellen ze die betere meer ervaren speler ook op is echter de vraag. Is natuurlijk een wereld van verschil of Romero of de Gea keept. En zo zijn er nog wel een paar keuzes meer. Soms is de speler in kwestie vooral meer ervaren maar niet per definitie beter.

En dan je voorspelling die raakt kant nog wel. Ajax heeft geen enkele wedstrijd zogenaamd alleen maar afstandschoten als kansen gehad. Het waren voornamelijk kansen waarvan je je afvraagt hoe ze die in hemelsnaam weten te missen. Ajax is ook tegen de grotere clubs en ook in uitwedstrijden gevaarlijk geweest in de 16 van de tegenstander en niet alleen rondom de 16 van de tegenstander. Dat die goal valt van Ajax geloof ik wel, of die goal(s) genoeg zijn is echter de vraag.

Is deze manier van spelen succesvol voor het Nederlands elftal??? Het is in ieder geval onderscheidend. En de enige manier waarop wij succesvol worden als Nederland de komende jaren is met onderscheidend voetbal. Wij(nederland) hebben grotendeels dezelfde problemen als Ajax heeft. We moeten het niet hebben van fysiek super voetbal, met ultra voetballers die onvermoeibaar zijn, overstoorbaar en er op 17 jarige leeftijd allemaal qua fysiek uitzien als de Ligt. We hebben wel fysiek zoals bijvoorbeeld Depay, maar dat is de uitzondering niet de norm.

23 mei 2017 om 14:17

Mourinho en United zijn met hun vreselijke voetbal ook twee keer door het oog van de naald gekropen, dus wat je zegt kan voor elke speelwijze opgaan.

Wanneer je echter op deze zogenaamde zekerheid leunt, onderscheid je jezelf niet, en zullen ook weinig tegenstanders verrast worden. Het succes van het Nederlandse voetbal leunt op juist dat onderscheid, en knuppels zoals jij willen doodleuk met de menigte meegaan in misplaatst realisme.

Geen ziel zal bij een overwinning van united in dit toernooi met bewondering terugkijken naar deze ploeg, waar Ajax zelfs bij verlies de voetbalwereld weer eens wakker heeft geschud.

Het nalatenschap van jet Nederlandse voetbal is veel te belangrijk om opzij gezet te worden voor een paar nietszeggende bekers in je kast. Zeg nou eerlijk, is er nog iemand die bewondering heeft voor het Chelsea wat de CL won? De meesten zijn allang blij het te vergeten....

Natuurlijk doet Ajax het super, maar ze hebben ook wel het nodige geluk gehad. Bijvoorbeeld dat Lacazette de eerste wedstrijd niet fit was en nu ook weer de beste speler van United geblesseerd is. Ook kreeg Ajax pas in de halve fimale zijn eerste goede tegenstander.
Maar niettemin zou het geweldig zijn als ze morgen zouden winnen. Ik hoop dat ook de supporters van andere clubs dat inzien en het Ajax ook gunnen. Ik ben van mening dat Ajax niet eens de underdog is gezien het spel van United.

23 mei 2017 om 08:15

Haha lol jullie zeiden allemaal dat Ajax af zou gaan tegen Schalke toen tegen Lyon en als Ajax wint hebben ze mazzel gehad schij uit we hebben het thuis toch zo goed gedaan dat we dit ons uit konden veroorloven.

23 mei 2017 om 08:54

Kopenhagen dat 9 punten haalt in cl met geloof maar 2 tegendoelpunten? Celta in de poulefase dat ook gewoon halve finale haalt?

23 mei 2017 om 09:13

Nou vind je dat echt goede clubs??? Waar staat Celta in Spanje, of Schalke in Duitsland. Zelfs Lyon staat op meer dan 20 punten van de koploper. Ik zeg ook Ajax doet het gewoon echt goed en hoop dat ze winnen voor het Nederlands voetbal maar het is niet dat ze tegen supersterke clubs hebben gespeeld. Feyenoord speelde ook goed tegen United en geef Ajax ook meer dan 50% kans om te winnen. Als er een kans is om ooit een Europese prijs te winnen is het nu wel.

23 mei 2017 om 09:27

Tja er zaten ook clubs als Tottenham Hotspurs, As Roma etc in het toernooi, maar die vlogen eruit. Blijkbaar waren die dus niet zo goed. Je kunt alleen de ploegen verslaan die je tegenkomt. Je kan ook zeggen dat Ajax bij de andere halve finalist in de poule zat en 3 champions league afvallers geloot heeft. Glas halfvol of halfleeg?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren