Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax krijgt nu tien dagen rust: ‘Het is natuurlijk wel een beetje gek’

Laatste update:

Drie dagen na de slijtageslag in Gelsenkirchen wachtte voor Ajax alweer het bezoek aan PSV. In Eindhoven gingen de Amsterdammers met 1-0 onderuit, waardoor het kampioenschap momenteel uit zicht lijkt verdwenen. Na deze drukke week heeft de ploeg van trainer Peter Bosz een rustperiode van tien dagen, iets waar Lasse Schöne zijn vraagtekens bij plaatst.

“Ik denk dat het vooral in de eerste helft zichtbaar was. Je moet dit niet als excuus gebruiken”, zegt Schöne in gesprek met De Telegraaf. Voor Ajax wacht nu pas volgende week woensdag een wedstrijd, als Olympique Lyon naar de Amsterdam ArenA komt. “Maar het is natuurlijk wel gek dat je nu tien dagen geen wedstrijd hebt, terwijl we net in vier dagen twee topwedstrijden hebben gehad.”

De nederlaag in Eindhoven was voor de Deense middenvelder een bittere pil. “Het is een anticlimax. Donderdag was het halleluja en nu was het heel stil in de kleedkamer. Dat is logisch. We willen het liefst tot het einde meedoen op alle fronten. Dit doet wel even pijn”, stelt Schöne. “We wilden de drie punten pakken en de druk houden op Feyenoord. Officieel is het niet beslist, maar het ziet er nu wel heel moeilijk uit. Dit is een heel lastige opgave.”

Denk jij dat Ajax de finale van de Europa League gaat halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat Ajax nu echt de volle 100% rust moet pakken, anders kan het nog zo maar eens gebeuren dat ze die tweede plek verspelen aan Psv...

24 april 2017 om 13:52

Dat gaat heus niet meer gebeuren. 1 keer winnen is voldoende, van go ahead of heracles. Daarbij moet PSV ook nog naar Groningen.

24 april 2017 om 13:57

Normaal gesproken gebeurd dit niet, maar als je Klaassen gister zag, zo verslagen. Ik hoop daarom dat niet de houding er in sluipt van, wat boeit het nog alles is toch voorbij? Ik gun Ajax die 2e plek boven PSV hoor.

24 april 2017 om 13:58

Van Go Ahead of Willem ll bedoel je... Jij bent goed op de hoogte van je eigen club.

24 april 2017 om 14:03

Hoezo is "alles" toch voorbij als je nog 2 potjes van de EL finale af bent? De mooiste wedstrijd die je als speler van Ajax kan meemaken? Overigens denk ik dat als je van go ahead thuis wint je wel verzekerd bent van de 2de plek en die pot kun je makkelijk winnen met spelers als Nouri, De Jong, Neres en Kluivert.

24 april 2017 om 23:02

Ohja, Feyenoord moest naar Heracles. Even door de war

24 april 2017 om 13:54

Alsof Goahead wint van Ajax..

24 april 2017 om 14:07

Alsof Ajax punten laat liggen tegen de Graafschap...:

24 april 2017 om 14:12

Alsof Feyenoord elk jaar om de titel vecht. Go ahead thuis word gewoon opgerold. En dan is de 2e plek gewoon zo goed als binnen.

24 april 2017 om 15:05

Zo dachten ze ook over de Graafschap. Blijf tegenstanders maar onderschatten. Go ahead moet gewonnen worden idd, maar onderschatten zorgt er juist voor dat het raar kan lopen...

24 april 2017 om 15:24

De Graafschap uit is iets anders dan Gae thuis. Verder hebben we een week later nog een tweede kans tegen Willem Ii.

25 april 2017 om 11:46

"de Graafschap uit is iets anders dan Gae thuis."

Niet echt hoor: Dit waren de resulaten van Ajax in Doetinchem tot aan die 1-1.

20-11-2004 De Graafschap-Ajax 0-5
19-08-2007 De Graafschap-Ajax 1-8
21-12-2008 De Graafschap-Ajax 0-6
29-08-2010 De Graafschap-Ajax 0-5
07-08-2011 De Graafschap-Ajax 1-4
13-07-2013 De Graafschap-Ajax 0-3

24 april 2017 om 15:22

Schöne, zeik niet zo. Dit kan je voorkomen door je gewoon voor de cl te plaatsen en daar eens de poulefase van te overleven. Dan speel je 1 of 2 dagen eerder.Het is topvoetbal en je speelt normaliter tegen elftallen waar je makkelijk van zou moeten winnen. Want je hebt de beste selectie. Je verdienen zat en zullen hier mee moeten leren omgaan. Buiten dat mag de KNVB best eens kijken naar andere speeldata. Europees succes is namelijk al zeer schaars. De jeugd kan dit soort succes wel gebruiken en succes in Europa trekt ook weer spelers aan (naast scouts van andere clubs, maar dat is ons lot als opleidingsland).

24 april 2017 om 16:16

Als ik jou reactie op Schöne lees kan ik maar 1 zeurder ontdekken en dat is niet Schöne!
Die zegt nl alleen dat hij eerst 2 belangrijke wedstrijden in 2 dagen heeft en dan 10 dagen niets. Dat is een feit en ik begrijp dat het niet ideaal is. Dat je harder kunt rennen, beter kunt voetballen of sneller herstelt omdat je meer betaald krijgt begrijp ik overigens ook niet.

Wat een gezeur van Ajax-spelers en aanhangers over dat ze geen rust krijgen voor de wedstrijd tegen Psv. Je doet als club mee aan verschillende competities en als je overal lang mee doet dan krijg je het druk, klaar! Hadden ze dan echt verwacht dat ze extra rust zouden krijgen omdat ze anders Feyenoord niet meer kunnen bijhouden?

24 april 2017 om 13:55

Nee en daar heeft ook niemand om gevraagd. Neemt niet weg dat ze het liever anders hadden gezien.

24 april 2017 om 13:55

ze hebben niet gezeurd over rust, dit doet de media allemaal voorkomen, zeker is het mogelijk dat ze moe waren en dat kan, ze zijn ook maar mensen, ook al zijn ze profs en verdienen ze meer dan menigeen.

24 april 2017 om 13:57

Nee, maar om beter te herstellen, zodat ze daarna beter in Europa presteren.

24 april 2017 om 14:07

Probeer je altijd eerst even te verplaatsen broertje

24 april 2017 om 14:15

Snap al die agressieve reacties niet als een Ajax speler hier naar gevraagd wordt en zelfs nog zegt:"Dat mag geen excuus zijn." Ze stonden vrijdagnacht rond 12 uur onder de douche na een veldslag van 120 minuten in Duitsland. Dan moet je zondag de historisch gezien lastigste wedstrijd van het seizoen spelen ongeveer 64 uur later. Vrijdag voel je die 120 minuten zeker nog in de benen en moet je nog terug vliegen/rijden naar Amsterdam om zaterdag je 1 dag serieus voor te kunnen bereiden. Tuurlijk weegt dat mee in plaats van psv die gewoon maandag tot zaterdag hadden om zich voor te bereiden en niet 120 minuten hoefde te gaan op donderdag. Het is nou eenmaal zo en dat weet je van te voren, maar probeer het een beetje te rationaliseren in plaats van alles af te snauwen wat een Ajaxspeler zegt zonder de tekst te hebben gelezen.

24 april 2017 om 14:33

Daar vragen ze toch gewoon zelf om, om zulke reacties? Eerst hebben ze allen grote praatjes dat ze nog wel bovenaan eindigen omdat Feyenoord toch wel punten gaat verspelen, om vervolgens de wedstrijd tegen PSV te willen uitstellen i.v.m. te weinig rust. Eerst arrogant doen om vervolgens zielig te gaan lopen doen; dan reageren mensen nou eenmaal anders op je. Daarnaast, als jongens als Ziyech, etc. het hier al 'zwaar' hebben, hoe willen ze dan ooit de stap naar de Premier League maken?

24 april 2017 om 14:46

Het was inderdaad mooi geweest als Ajax in februari met 4 punten achter had gezegd:"Wij worden geen kampioen en vrezen voor een 6de plek." en "Ook al spelen we op donderdag EL laat ons op zaterdag maar spelen, want we willen veel blessures oplopen." Hadden ze dan respect afgedwongen? Ik hoorde genoeg psv'ers nadat Ajax van feyenoord won nog zeggen dat de titel mogelijk was. Gister zongen ze in het uitvak van feyenoord:"Wij worden kampioen." Wat is dit dan? Ook misplaatste arrogantie, omdat helemaal niks zeker is? Ook heeft cocu in de 1ste seizoenshelft veel lopen te zeiken over het progamma van psv. Elke topclub heeft ambities en er worden dingen gevraagd door journalisten, maar moeten ze voor SMK88 maar zeggen dat ze geen kampioen gaan worden, omdat hij anders op zijn pik getrapt is?

24 april 2017 om 15:08

Nee, ze mogen dat zeggen, maar ze moeten het eens leren anders te formuleren. Je reageert zo gepikeerd - snap ik ook wel na zondag en met Lyon in het vooruitzicht - dat jij, net als de spelers, om zulke reacties vraagt. Waarom kunnen ze niet gewoon zeggen: We gaan nog vol voor de titel, maar we weten wel dat we het niet in eigen hand hebben. Waarom op een arrogante manier - met name die snotaap van een Kluivert na AZ - in de media komen? Kluivert is potverdrie 17 jaar oud, maar hij heeft de arrogantie van iemand die het zou mogen hebben omdat hij het helemaal gemaakt heeft. Het grootste probleem is echter dat jullie zelf niet in zien dat jullie zo arrogant als de pest zijn en dat jullie dan ook nog zielig gaan lopen doen met 'iedereen haat Ajax'.. Uuuhh, vind je het heel gek? 😅

24 april 2017 om 15:31

@smk88
Ik wil niet veel zeggen, maar ik vind jou eerder gepikeerd reageren dan 3*ajax, maar ach: dat zal wel mijn arrogantie als Ajacied zijn...
Ik weet niet hoe je een antwoord anders zou moeten reageren als de vraag is: heeft het meegespeeld dat je 2 topwedstrijden in korte tijd hebt gespeeld?
Ja. Ik denk dat het vooral in de eerste helft zichtbaar was. Je moet dit niet als excuus gebruiken
Hoe had Schone dit anders moeten formuleren om het voor jou goed te doen? Ik zie hier namelijk weinig wat reacties uitlokt. Of ligt dit aan mij?

24 april 2017 om 15:32

Ligt er maar net aan uit welk gedeelte van het land je Ajax supporters pakt. De meesten uit de randstad komen al een stuk arroganter over dan hier uit het hoge noorden. Graag niet over een kam scheren s.v.p.

24 april 2017 om 15:33

Dat noemen ze "titelstrijd", normaliter zijn et Ajax en Psv die zo praten, aangezien ze dat al decennia gewend zijn. En nu staat Feyenoord voor et eerst in 19 jaar eens op de eerste plaats en dan mag niemand wat zeggen lol. Ajax heeft inmiddels 16 wedstrijden meer gespeeld dan de gemiddelde eredivisie ploeg, dus dat ze dat gaan merken is logisch. En als dat gevraagd wordt geven ze daar antwoord op, vrij logisch toch, tenminste voor een normaal denkend mens dan. Als Feyenoord zoveel wedstrijden extra had moeten spelen hadden ze ook geklaagd, en waren ze absoluut geen kampioen. Tis dit jaar leuk voor Feyenoord dat ze kampioen worden, maar voor et Nederlandse voetbal is et triest. Want dit Feyenoord heeft werkelijk niks te zoeken in de CL. Dus die punten voor de halve finale van Ajax zullen volgend seizoen alweer teniet gedaan worden.

24 april 2017 om 15:42

In de PL hebben ze ook een selectie van over het algemeen een man of 30 dus dat is niet te vergelijken, wat denk je anders dat de rede is dat Engeland eigelijk Europees al vele jaren niet meer echt mee doet? Statistieken liegen niet en zeggen dat van de 21 verlies punten er 16 na een Europees duel zijn gekomen.. Dan zal er ergens wel een kern van waarheid in zitten.. Als Knvb zijnde hoor je teams in Europa te helpen aangezien die clubs her voetbal op de kaart moeten zetten of dat nou Ajax of een andere is maakt niet uit

24 april 2017 om 16:49

Dat ze nog bovenaan zouden eindigen was natuurlijk pure branie en dat hoort bij een titelstrijd. De druk opvoeren in de hoop op een slippertje. Als je daar niet doorheen kunt prikken houdt het snel op en wens ik jou en je stresslevels nog veel succes in eventueel komende titelraces.

24 april 2017 om 19:10

Los van alle haat, het is natuurlijk erg vreemd dat de knvb dit niet oplost, dat geldt in mijn beleving voor elke club en niet omdat het nu Ajax betreft.

Als clubs (en Ajax zeker) slim zijn, gaan ze vanaf nu niet meer akkoord met het speelschema wanneer dit betekent wedstrijden spelen op zondag, nadat men op donderdag in Europa heeft gespeeld. Gewoon minimaal drie dagen rust tussen de wedstrijden, is heel normaal.

24 april 2017 om 19:36

@kaiserkiez: Beetje onzin. Welke Nederlandse club heeft wel iets te zoeken in de CL, Ajax zeker ? Nou echt niet, niveau ontbreekt. Nederland doet niet Europees mee.... Feyenoord is de laatste die nog eens een prijs heeft gewonnen, verder is er geen Nederlandse club nog ergens terecht gekomen dat enige betekenis had.
Maar was Ajax en de gemiddelde eredivisieploeg is ook zo'n nietszeggend argument. De gemiddelde eredivisie club speelt geen Europees... Wees blij dat je Europees mee mag doen en zeur niet zo.
Ajax moet eerst maar eens die halve finale zien door te komen..... ik betwijfel dat overigens dat ze dat halen.
En Feyenoord - Manchester niet gezien zeker ? Dat is net zo'n toevalsoverwinning als dat Ajax of PSV in Europa iets presteerde tegen een grote tegenstander.
En oh ja, Feyenoord staat vanaf het begin van de competitie bovenaan en een ieder mag iets zeggen hoor. Alleen misplaatste arrogantie is iets dat misstaat!

Als Ajax een topploeg wil worden/blijven dan moeten ze zich juist gelukkig prijzen met het drukke schema, dat betekent dat ze er weer staan. In Spanje en engeland hebben ze alleen 10 dagen rust als ze zomerstop houden.....

24 april 2017 om 14:17

Voor een Nederlandse ploeg is een topclub worden enkel op papier mogelijk en zelfs daar is die kans dusdanig klein. Zo'n druk schema is met een jonge, kleine selectie niet te doen, is mooi dat het het mee mogen maken maar dit is iets dat bij alle ploegen zou gebeuren. 5 wedstrijden in 15 dagen heeft Ajax opgebroken en dat was tegen het einde te zien, toch ben ik trots op hoe ze het hebben gedaan dit seizoen. Was van te voren bang dat dit een heel pijnlijk tussenjaar zou gaan worden waarin we geen rol van betekenis zouden spelen maar dit seizoen heeft alle verwachtingen overtroffen bij mij. Nu moeten ze naar vCL toewerken aangezien ik EL-winst dusdanig klein acht. Ik denk dat deze groep als ze compleet blijven een kans hebben de CL te halen.

24 april 2017 om 15:36

Als er in Engeland en Spanje op donderdag Europees gespeeld word, spelen ze op maandag.

24 april 2017 om 21:37

Celta speelde zondag
Manchester speelde zondag

24 april 2017 om 19:13

Roda90, dit is gewoon de grootste onzin die er is. Veel wedstrijden spelen is een probleem, het gaat er om dat die oliedomme knvb zaken zo regelt welke ten nadele zijn van het presteren van de eigen clubs. Dit is zo'n voorbeeld. Het toestaan van kunstgras speelvelden is er ook zo een.
Dit soort zaken kun je gewoon vooraf regelen, een goed speelschema en plastic verbieden in de eredivisie.

Kan dit nou echt nooit begrijpen, je bent verdomme profvoetballer en je kan niet 2 wedstrijdjes van 90 minuten in 4 dagen op volle kracht spelen alsjeblieft zeg

24 april 2017 om 13:59

2 wedstrijdes van 90 minuten. Dus je weet ten eerste al niet dat ze nog 30 minuten extra hebben moeten spelen? die 30 minuten extra waar ze met alle macht met een man minder nog een doelpunt moesten forceren en ze dit ook nog lukte. Het zijn inderdaad profvoetballers, maar zo een wedstrijd en dan maar 2 dagen rust voor de topper tegen PSV is gewoon te weinig.

24 april 2017 om 14:51

Is toch al jaren zo? Donderdag EL en zondag competitie? Dat nu toevallig PSV op het programma staat, ja dat is dan de tol van je eigen success in de EL. Iedereen ging er toch vanuit dat ajax niet zo ver zou komen....

24 april 2017 om 15:27

Naja er wordt in Nederland ook geroepen dat de weerbaarheid van spelers omhoog moet etc. Wat is er dan beter om je spelers dan ook onder topsport omstandigheden te laten spelen? Heb jij dit gejammer ook gehoord uit Manchester, die ook een verlenging hebben gespeeld en zondag gewoon weer tegen Burnley moesten aantreden? Nee. Want dat is daar de normaalste zaak van de wereld. Laten we onze spelers nou niet zo betuttelen. Ja, er wordt veel van je gevraagd; het is topsport. Je wordt er ook goed voor gecompenseerd.

24 april 2017 om 15:44

@tmuller

Aah oke dus toen Mourinho met United tegen Rostov had gespeeld op de donderdag was hij niet aan het jammeren? Deed hij geen uitspraken zoals dat ze wel zouden verliezen tegen Middlesbrough met de wedstrijd van donderdag in de benen?
Je zet jezelf een beetje voor lul nu.

24 april 2017 om 17:00

Fr1963, dat is inderdaad al jaren zo, maar het is ook al jaren onderwerp van discussie. Alle clubs die in Europa op donderdag spelen hebben er de afgelopen jaren wel wat over gezegd. Zo ook PSV na de uitwedstrijd in Rostov (woensdag en zaterdag). En daar was het qua planning echt mogelijk om de wedstrijd naar zondag te verplaatsen, omdat er een interlandweek achter zat. Misschien wordt het toch eens tijd om de clubs die Europees spelen te ontzien waar mogelijk. Als land is dat gewoon je grootste uithangbord. De wedstrijd PSV-Ajax had toch makkelijk op maandag of dinsdag of zelfs komende vrijdag of zaterdag kunnen zijn. In andere landen zetten ze ook met regelmatig wedstrijden op doordeweekse dagen neer om clubs te ontzien.

24 april 2017 om 17:25

@onside

Laten we wel zijn, het is in Engeland lang niet zo'n groot topic als hier. Prima argumenten heb je, top. Maar de realiteit is, is dat de clubs in de top gewoon veel van dit soort weken hebben. Als je mee wilt met de top, moet je hier ook op voorbereid zijn. Mijn punt was niet het feit dat Man U nu er niet over klaagde, mijn punt was dat dit in de top de norm is. Je kan wel heel lang lopen jammeren en discussiã£â«ren maar dat is nou eenmaal een gegeven. Tegenwoordig kunnen spelers steeds beter fit worden gehouden, en wordt er steeds meer gevraagd. Ik denk ook, hoe groter je dit maakt, hoe meer invloed het heeft. Als je steeds om je heen hoort van ''je zou wel moe zijn na die wedstrijd van donderdag'', dan gaat dat op gegeven moment ook in je hoofd zitten en wordt dat een ''goed'' excuus om minder te presteren. Nogmaals je had gelijk met mijn uitspraken over Man U, maar dat was niet zozeer mijn punt.

24 april 2017 om 18:05

Het is in Engeland ook al jaren zo dat vaak het team die geen Europese verplichtingen of vroeg wordt uit geschakeld bovenin meedoet.
De Knvb klaagt wel dat er weinig punten worden vergaard in Europa, maar werken zelf niet mee om de beste omstandigheden te creã£â«eren.

Verder zegt Schã¶ne ook dat het geen excuus mag zijn, maar vreemd is het wel zet die wedstrijd gewoon op dinsdag en wij zien ook een leukere wedstrijd met zijn allen.

24 april 2017 om 14:25

Nee idd, want stel je voor dat profvoetballers mensen zouden zijn. Mensen die donderdag een wedstrijd van 120 min spelen met 10 man daarna gelijk terug moeten naar Amsterdam vanuit Duitsland om daarna meteen te moeten trainen voor de topper tegen psv en dan ook nog eens 90 min op hun maximale kracht moeten spelen om het kampioenschap niet te verspelen.

24 april 2017 om 14:57

Tjonge jonge, helemaal vanuit het verre Duitsland....wees blij dat het maar in Gelsenkirchen was.......en niet bijvoorbeeld in Moskou, of Krasnodar, of.....kiev of Sofia, of.... Afstand naar adam is 200 km! Net zover als naar Sittard of Maastricht.
Jankbakken zijn het. Slechte verliezers ook vooral.
PSV was zondag gewoon sterker. Punt uit.
Feyenoord de terechte a.s. kampioen. Punt uit!

24 april 2017 om 15:20

Normaal gesproken reageer ik niet vaak op VZ, maar nu voel ik me wel geneigd om iets te zeggen. Als je zulke grote praatjes hebt, waarom ga jij niet 120 minuten voetballen en twee dagen later nog eens 90 minuten spelen? Ik ben ervan overtuigd dat je niet eens de eerste helft zou volhouden. Ik denk dat je serieus het fysiek onderschat. Je hele bericht is gewoon bedoeld om Ajacieden af te zeiken, niet wetende dat wij dit juist graag willen horen en lezen, want hier putten wij kracht uit! Al die haat zetten we om in kracht! Dat gezegd hebbende, is Feyenoord naar mijn mening de terechte kampioen en wil ik alle Feyenoorders alvast feliciteren. Geniet ervan!

24 april 2017 om 17:43

Waarschijnlijk dit jaar het eerste kampioenschap in je leven van feijenoord dat je kan vieren, en meteen al een hogere arrogantie dan ooit bij ajacieden te vinden is geweest.. beloofd nog wat.

Serieus, wordt volwassen.
- de beste staat eind vh jaar bovenaan
- in 2 week tijd 4 wedstrijden spelen, waarvan 3 topwedstrijden met de laatste 120minuten en een groot deel met 10 man, ja dan is het logisch dat je als speler vermoeid bent.

Get over it.

24 april 2017 om 19:33

Ja is vast ook goed vergelijkings materiaal iemand die vast elk weekend een pilsje gaat drinken met vrienden en doordeweeks met de chipszak op de bank zit en die dan vergelijken met een topsporter waar zijn baan werkelijk is zo fit mogelijk blijven met speciale voeding, elke dag trainingen en vast een persoonlijke coach die hem bij alles begeleid

24 april 2017 om 21:16

En dan en je gewoon weer fit na 3 weken lang dubbele wedstrijden waar de druk er vol op staat en 120 min in Duitsland waar iedereen tot het gaatjes is gegaan om ervolgens 2 dgn later tegen een topclub uit Nederland en volgens jou ben je dan weer oksel fris omdat ze elke dag trainen en goede voeding goed hebben hahaha je weet niet wat je zegt.

24 april 2017 om 15:42

Noah_oV T zijn geen 2 wedstrijden van 90min in 4 dgn! Als je iets zegt zorg dan wel dat je info klopt! Punt 1 is dat et donderdag sowieso al 120min waren en zondag 90, punt 2 gaat et niet om 2 wedstrijden de laatste week, maar in totaal om 5 wedstrijden in de laatste 15dgn. Doe je dit in et begin van et seizoen kunnen ze dit makkelijk aan, maar aan et einde van et seizoen na zoveel wedstrijden is een lichaam eens op. Als je dus zo beredeneert zoals jij, mag je wel eens wat aan je denkvermogen doen, komt misschien ook door et einde van et seizoen, aangezien je et niet geheel snapt, maar wel onzin uitkraamt berust op onwaarheden. Aub zeg!

Hoe vaak gaan we dit zelfde nieuws nog krijgen?
Het is uitgebreid besproken, voor en tegenstanders hebben hun zegje (soms schreeuwtje) kunnen doen.
Nu klaar en pas weer over hebben als alle partijen iets hebben bedacht om rond de Europese wedstrijden flexibel te kunnen zijn. Snel iets in elkaar zetten, dan kan het bij komend seizoen meteen worden gebruikt.

24 april 2017 om 14:21

Het grappige is dat dit de eerste keer is dat een Ajacied het er over heeft. En hij klaagt niet eens over het drukke schema. hij geeft eigenlijk het tegenovergestelde aan. Namelijk dat het ergens raar is dat je een paar weken lang in een flow van 2 wedstrijden zit om dan ineens anderhalve week niet te voetballen. Duidelijk is dat ze de rust goed kunnen gebruiken, maar klagen doen ze amper.
Het is vooral de media die van een mug een olifant probeert te maken. En uitgaand op al het commentaar op VZ vandaag is dat ze nog aardig gelukt ook.

24 april 2017 om 16:14

Maar Ronzie, dat is dus precies wat ik bedoel.
Media en dus ook VZ blijft hier maar op terugkomen en daar heb ik wel een beetje genoeg van.
Kijk, zowel PSV een paar jaar geleden rond de Atletico wedstrijden als nu Ajax hebben echt wel een punt, maar dan moet je dat dus vooraf geregeld hebben en niet op incident basis iets proberen.
Dus: voor aanvang van de komende competitie alles regelen zodat als het nodig is het ook kan om flexibel te zijn rond de Europese speeldagen.

24 april 2017 om 17:09

Rostov-PSV in het begin van het seizoen gaf ook al discussie. Het is al jaren een discussiepunt. Toen had men echt wel wat kunnen schuiven, want nu was het woensdag-zaterdag, maar de week erna was het interlandweek en had men dus makkelijk woensdag-zondag kunnen doen.

Ook nu, had je Ajax wel wat kunnen matsen door de wedstrijd op maandag, dinsdag, vrijdag, zaterdag te spelen. Dan waren beide ploegen uitgerust en had Ajax genoeg speling voor de woensdagwedstrijd tegen Lyon.

Dit was toch die man die voorspelde dat ze na dit weekend bovenaan zouden staan. Als je het niet als excuus wilt gebruiken moet je het niet aanhalen Schone.

24 april 2017 om 14:33

Hij begon er niet zelf over, als er een vraag wordt gesteld dan is het heel normaal dat hij daar op deze manier antwoord op geeft.

24 april 2017 om 15:32

Schone kan het ook gewoon allemaal niet aan, en moet dat maar verbloemen met allemaal Babbels. Van mij part komt v.d Beek standaard op cvm, of de Jong.

Het is leuk en mooi die halve finale maar een united wacht erna ook nog eens als ze lyon verslaan. Dit zie ik niet gebeuren, ik snap de euforie zeker maar je hebt er op het geld na en die puntjes voor nederland weinig aan.

24 april 2017 om 14:24

Dan onderschat je de waarde van een halve finale. Het is natuurlijk geen prijs. Maar het is wel voor het eerst sinds jaren dat Ajax weer eens positief in Europese kranten en bladen staat. Daarnaast verhoogd het de waarde van spelers en het imago van de club.
Zet daar tegen dat niemand dit verwacht had en je hebt ook een publiek (de eigen fans) die tevreden zijn met een seizoen zonder een echte prijs te pakken. De jaren dat Ajax kampioen of de beker wint komt vaker voor dan een Europese halve finale, dus persoonlijk vind ik dit nog specialer.

24 april 2017 om 15:00

Dat mag je jezelf wijsmaken maar een Sevilla dat 3x op rij de Uefa won die kreeg pas aanzien, een halve finalist haalt niemand zijn neus meer voor op, ja in de CL en echt niet in de Uefa league. En zeker niet met deze makkelijke route waar je als winnaar uit de poulefase bent gekomen met een half jeugdteam.

Nog steeds een mooie prestatie zeker weten en dit is ook het toernooi waar Nederland voor moet gaan spelen want de CL is gewoon voor spek en bonen... Maar de Uefa is alleen leuk voor de grote landen vanwege het CL ticket meer niet, en zo denken heel wat mensen erover een B-toernooi.

24 april 2017 om 15:51

Zo kan je alles naar beneden schrijven. Sorry maar daar ben ik het niet mee eens. De EL is inderdaad het toernooi waar wij als Nederlanders thuis horen. Dus is het juist mooi dat we nu ook eens ver komen. De voorgaande jaren gooide Ajax en PSV altijd met de pet naar de EL, nu eens niet.
En het is voor mij nog steeds specialer, probeer een landskampioenschap absoluut niet naar beneden te praten. Maar dat heb ik al vaak genoeg mee gemaakt sinds ik een Seizoenskaart heb. Nu ga ik voor het eerst naar een halve finale van een Europees toernooi.

en het feit dat de grote landen niet mee doen vind ik persoonlijk alleen maar mooi. Ik vind een gemiddelde EL wedstrijd leuker om te zien dan CL, vooral sinds de knock out fase. De wedstrijden zijn meer open en er wordt leuker gevoetbald.

24 april 2017 om 14:25

Wat heb je dan aan een titel? Kampioen worden, gehuldigd worden, bier drinken en een dag erna weer over tot de orde van de dag, want het seizoen is afgelopen en dan begin je weer opnieuw. Oja en je speelt CL, maar daar heb je op de puntjes en het geld weinig aan.

24 april 2017 om 14:47

Een titel vergelijken met een halve finale van de Uefa league die je toch niet gaat winnen? Wauw....

24 april 2017 om 14:51

Die je toch niet gaat winnen? Hoe weet jij dit al

24 april 2017 om 14:53

Nou ok een beetje verkeerd geformuleerd. Ik bedoel de Uefa league zelf. Tegen Lyon zie ik het al somber in, en dan waarschijnlijk tegen een united... Nee sorry dat geloof ik echt niet.

24 april 2017 om 14:58

@fron010

Dat is hoe je er tegenaan kijkt. De Ajacieden hebben 2 jaar geleden nog de titel voor de 4e keer achter mekaar gevierd. Dat het voor Feyenoord specialer is is dan toch ook logisch. We kunnen nog altijd via de voorrondes in de Champions League komen en de halve finale in een Europese competitie is door een Nederlandse club toch al lang niet meer bereikt. Ik zie het niet als een verloren seizoen voor Ajax.

24 april 2017 om 14:59

En toch zegt een halve finale EL de Buitenlandse top en spelers toch meer dan voor het eerst in 18 jaar kampioen worden in een competitie met heracles, excelsior en groningen.

24 april 2017 om 15:38

Waarom meteen dat 18 jaar erbij. Zo komen we nooit van die naam af.

24 april 2017 om 16:01

Dat komen we dankzij dit soort schreeuwers toch niet Fcneutraliteit. Het is te hopen dat supporters van andere clubs een onderscheid kunnen maken tussen de schreeuwers en de normale supporters, maar ook dat blijkt lastig.

De waarde van een toernooi verschilt gewoon per club. Zoals Onside al zegt is voor Feyenoord het kampioenschap absoluut het hoogte punt. Ze verlangen er al zo lang naar en ik kan alleen maar hopen dat het straks goed gaat op de Coolsingel als mensen er massaal heen gaan. Maar voor Ajax ligt het simpelweg anders. Wij zijn recent nog 4x op rij kampioen geworden. De eerste keer was het een mega feest (dat ook fout liep) op het Museumplein, maar inmiddels is een Europees succes (halve finale is ook een succes) nog langer terug dus is het meer waard/specialer voor ons.

24 april 2017 om 16:03

Ach die laatste europese prijs staat ook nog op onze naam, en dat zal ook nog wel even blijven denk ik

24 april 2017 om 16:12

@ 3*ajax. Dus met andere woorden stellen al jullie kampioenschappen ook niks voor, want ja het is een competitie met Heracles, Excelsior en Groningen. Het goed is dat ik dit weet wanneer Ajax weer kampioen word, dan is het een kampioenschap die niet veel voorstelt.

24 april 2017 om 17:15

Chef4791, wat kun jij goed woorden verdraaien. Hij geeft duidelijk aan dat ver komen in Europees verband meer zegt voor buitenlandse ploegen dan kampioen worden in een competitie waarvan de helft van de clubs niet eens durft te voetballen tegen topploegen.

Ik geniet persoonlijk als Ajacied veel meer van elke ronde in Europa, omdat we elke keer strijd zien, dan dat ik in al die speelrondes genoot in onze kampioensjaren. Dan waren er wel wat leuke wedstrijdjes tegen Feyenoord, Psv, AZ en Twente, maar over het algemeen speel je tegen ploegen die er geen wedstrijd van willen maken.

24 april 2017 om 17:45

Dat dachten ze over Feyenoord in 2002 ook met AC Milan, Inter en Borussia Dortmund bij de laatste vier.

24 april 2017 om 21:30

@ Nijogeth. Jij mag vinden dat ik zijn woorden verdraai, ik vind dat 3*ajax op deze manier het kampioenschap van Fijenoord probeert te "down graden" ten opzichte van het bereiken van de halve finale EL. Dat mag, maar ik vind het typisch supporter gedrag, als we zelf niet winnen dan doen we maar alsof de prijs niet belangrijk of minder belangrijk is.

En denk je nou werkelijk dat de buitenlandse top echt onder de indruk is van Ajax voor het bereiken van de halve finale. Je kent het spreekwoord toch wel: éã©n zwaluw maakt noch geen zomer. Begrijp me niet verkeerd, het bereiken van de halve finale is een prestatie van jewelste. Maar dan vooral binnen NL, in de rest van Europa is dit niet echt een voorpagina nieuws.

24 april 2017 om 14:42

Het is niet alleen leuk en mooi dat je in de halve finale staat, maar ook goed.
Het maakt het aanzien van je club groter in Europa en het zorgt ervoor dat je als land niet wegzakt op de Lijst. En tuurlijk kan je beter kampioen worden. Maar als die instelling zo zou zijn. Dan zak je weg op de lijst en dan word het steeds lastig om een ticket of tickets voor de CL te bemachtigen.

24 april 2017 om 14:55

Ja want de eerste keer dat Ajax van United won zag ook niemand het gebeuren. En kom a.u.b. niet met dat gelul aan dat het een B-ploeg was en blablablabla. Het huidige United is nog zwakker als 2 jaar geleden. Maar het maakt geen hol uit: als je die beker wilt winnen moet je van iedereen winnen. Ik schat de kans ook klein maar onmogelijk is niets.

Grote verschil tussen Nederlandse clubs en de clubs uit topcompetities is dat die clubs twee volwaardige selecties hebben om op te stellen. Kan het argument dat Klaassen niet moet huilen als hij volgend jaar naar een topclub wil ook weer de prullenbak in.

De discussie kan wel alvast gestart worden voor volgend seizoen. Net als doellijntechnologie, videoscheidsrechter en gele kaarten (tijdstraf, schorsingen, etc).

Voetbal moet eerlijker, want het begint steeds meer een jurysport te worden.

24 april 2017 om 14:37

Ajax heeft echter voor Nederlandse begrippen een zeer brede selectie. Op iedere linie is er eigenlijk keus uit 5 spelers waarbij het niveau niet zo ver naar beneden zakt. Alleen PSV kan hier misschien bij in de buurt komen. Alle andere teams moeten het met een aanzienlijk smallere selectie doen. Bij Feyenoord zijn er meer spelers die dit seizoen 35 wedstrijden of meer hebben gespeeld dan bij Ajax.

24 april 2017 om 14:46

Ajax heeft toch net zo goed een gigantische hoeveelheid spelers onder contract? Ik vind het persoonlijk maar een non argument.

Ja, een club als United heeft betere spelers op de bank zitten dan Ajax dat heeft. Echter speelt United toch ook gewoon op een hoger niveau.

Ajax heeft zat spelers die prima mee kunnen in de Eredivisie maar die zelden in actie mogen komen. Het is hun eigen keus dat er nauwelijks gerouleerd wordt. Spelers als Bazoer en straks wellicht ook Tete en Riedewald willen weg omdat ze gewoon niet aan de bak komen, terwijl er zat momenten zijn geweest waarop je eens kon rouleren om spelers eens wat rust teg gunnen.

Als je naar de bank van Ajax van gisteren kijkt dan stikt het van de spelers die je tegen normaal gesproken zonder problemen in de Eredivisie op kan stellen. Dat is echt wel vergelijkbaar met de situatie bij andere grote Europese clubs.

Slecht excuus, we hebben een heel goed elftal op de bank zitten.

Als je weet als trainer dat een paar spelers er doorheen zitten om wat voor een reden dan om stel je die andere toch op.

24 april 2017 om 14:04

Vond dat ook erg apart. De vleugelspelers leken al na 10 minuten helemaal uitgeblust. Snap dat niet als je ook Kluivert en Neres op de bank hebt zitten.

24 april 2017 om 14:08

Klaassen en Schone zijn alleen goed op te vangen door Van de Beek. Ziyech is alleen op te vangen door Nouri, die ik niet ver genoeg vind om tegen PSV te starten. De Ligt en Viergever zijn te vervangen door Sinkgraven en Riedewald, die beide met een blessure kampen.
Sanchez is de laatste wedstrijden een stuk minder, heeft alles gespeeld, in de zomer nog de Copa tot aan de finale, en is alleen te vervangen door Veltman die ook geen gelukkige fase doormaakt.

In de flankspelers zitten we wat beter, daar kun je wel je vraagtekens bij zetten.

De selectie is vrij breed, maar je kunt niet alle spelers die flink vermoeid zijn vervangen en er maar vanuit gaan dat je weinig niveau inlevert. Een wedstrijd als gister hoort nu eenmaal bij de slotfase van een lang en vol seizoen. En dan hebben de Psv'ers ook nog wat om trots op te zijn...

Wel grappig om die cijfers te zien. De PSV-spelers gemiddeld een 7 en de Ajacieden gemiddeld een 5, terwijl de wedstrijd aardig in evenwicht was. De hoogtepunten waren een vrije trap van Locadia en een opstootje tussen Locadia en Kluivert, verder was het een afschuwelijke pot die geen winnaar verdiende.

Had goede hoop dat Ajax ondanks de vele wedstrijden wel z'n niveau kon halen tegen Psv, maar veel spelers konden niet meer dan 80 procent brengen na de slijtageslag in Gelsenkirchen. Niet verrassend, wel jammer.

Tien dagen rust is niet verkeerd, hopelijk kunnen wat jongens van blessures terugkomen en kan er gericht op de wedstrijd van 3 mei tegen Lyon getraind worden. Met al die wedstrijden kort op elkaar is het lastig om je op een specifieke tegenstander voor te bereiden. Iets dat tegen GAE of Heerenveen niet nodig is, maar voor een topwedstrijd is dat wel wenselijk.

Ze willen toch zo graag de EL winnen?! Dan moet je niet gaan huilen dat je 2 wedstrijden in de week speelt. Man man man wat een gezeur elke keer, lijkt wel of ze helemaal niks gewend zijn.

24 april 2017 om 14:40

Mourinho zegt dat ook dus zeg niet dat Ajax de enige is.

24 april 2017 om 14:48

Mourinho doet niet anders dan zeuren over te veel wedstrijden. En die zit bij clubs waar je over het algemeen in Europa ook niet de onderliggende partij bent. En zelfs Europees gewoon kan rouleren met spelers. Dus moet je als Man Utd fan zeker niet klagen over Ajax.

Wat een gezeur, vorig jaar hoorde ik ze niet klagen toen PSV - Ajax was, nadat PSV paar dagen ervoor verloor bij Atletico na penalty's. Toen profiteerde Ajax en kwamen ze in een zetel voor het kampioenschap.

24 april 2017 om 14:09

dinsdag in madrid spelen? en dan zondag pas weer is idd exact hetzelfde.

24 april 2017 om 14:11

Natuurlijk zeurt dan niemand van Ajax, maar ze weten wel dat ze voordeel hebben wanneer de tegenstander dezelfde week een grote krachtsinspanning heeft moeten leveren. En ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat er toen vanuit de supporters, spelers en/of staf van PSV echt wel is gemopperd over het programma. Beetje loze opmerking, makkelijk scoren.

En niet alleen Ajax krijgt tien dagen vrij, ook Nec, FC Groningen en Willem II hebben tien dagen vrij! En dat is net zo nieuwswaardig.

Man man man, zit toch niet zo te zeuren. Ik snap dat het zwaar is, maar daar wordt je voor betaald en daar train je verdikkie elke dag voor!

En dat helpen van Nederlandse clubs door die wedstrijden uit te stellen zodat clubs meer tijd hebben om te 'helen' van deze wedstrijden hoor ik pas sinds Ajax ver komt, maar toen AZ ver kwam in Europa hoorde je er niemand over (ja, het calimero-syndroom, ik weet het).

Volgens mij speelden AZ en Feyenoord dit seizoen ook in de EL waar ze donderdag en zondag moesten voetballen. Daar heb ik geen wanklank van gehoord. Schone heeft altijd wel wat te melden en dat moet je met een korreltje zout nemen. Mentale tik voor Feyenoord? Haha.

24 april 2017 om 14:21

Dat eerste; Feyenoord heeft geen 5 wedstrijden in 15 dagen gespeeld wat Ajax nu moest, met de groepsfase waren er toch ook geen geluiden van Ajax. Juist doordat de ronde in 7 dagen beslist is IPV 2 weken en 3 weken tussen elke pot maakt het schema zo zwaar.

24 april 2017 om 14:33

Sterker nog, Feyenoord heeft van 16 oktober t/m 30 oktober ook vijf wedstrijden gehad, waaronder drie competitiewedstrijden, een bekerwedstrijd en een EL wedstrijd. Ze hadden voor de klassieker en na de klassieker maar twee dagen rust. Feyenoord speelde het gehele seizoen zowat met dezelfde elf, waar Ajax veel meer rouleerde. Ik vind het maar een kul argument.

24 april 2017 om 14:37

Sterker nog, Feyenoord heeft letterlijk gezegd dat ze zich nu goed op de eredivisie konden focussen omdat ze geen Europese wedstrijden meer hadden. Waarom denk je dat ze dat zeggen? Ik zal je vast verklappen, het is niet omdat ze het zo voordelig is om zware Europese wedstrijden te spelen tijdens het seizoen.

24 april 2017 om 14:48

Zou dat niet verklaren waarom ze in die periode 4 punten verspeelde? Ze hadden nog een beetje geluk dat ze de beker met een half B team thuis tegen ik meen Excelsior konden spelen en de enige uitwedstrijd de eerste was. Was die wedstrijd voor de beker totaal vergeten, daar had je een punt. Al was dit schema van Ajax een stuk zwaarder dan wat Feyenoord op dat moment had, uit het hoofd waren dat NEC, Ajax en Heerenveen voor de competitie, Zorja oid voor EL (meen thuis) en dan Excelsior beker. Allen op NEC na thuis, toch verloren ze in die periode in 3 wedstrijden 2x punten. Dat is geen toeval maar juist een bevestiging dat het niet iets is dat bij Ajax alleen is maar ook bij Feyenoord.

24 april 2017 om 15:05

En met zo weinig rust speelden ze een uur lang ajax van de mat in de Kuip en hadden ze met 3-0 kunnen en moeten winnen (had bij rust al 3-0 kunnen staan).
Ajax staat gewoon synonym voor slechte verliezers.
Altijd provoceren, altijd janken, altijd ergens onderuit proberen te komen, altijd het vingertje naar de ander, want zij zijn de beste en hadden eigenlijk moeten winnen als .......

24 april 2017 om 15:21

Volgens mij Klagen ze bij AZ ook altijd dat ze naar Europese wedstrijden vermoeid zijn en daarna ook beduidend mindere resultaten halen. En ook PSV klaagde vorig jaar. Dat ze na Atletico tegen Ajax moesten.
En denk ook dat het niet zo zeer klagen is, maar als er door journalisten gevraagd word naar je mening kan je het toch als punt opgeven? Ze zeggen toch in dezelfde zin dat het geen excuus is.

24 april 2017 om 18:02

Dit jaar klaagde PSV ook nadat men op woensdag bij Rostov op bezoek moest en op zaterdag bij Heerenveen. Men had zelfs officieel een verzoek ingediend en de Knvb had de keuze bij Heerenveen neergelegd.

Lees goed. Het gaat om het verschil eerst twee dagen rust en nu 10.
Dat zegt Schone.
Als AJAX op deze na de zware pot van donderdag zo tegen PSV speelt. Mag PSV toch echt wel eens gaan nadenken. Normaal gesproken zonder doirdeweeks programma van AJAX hadden zij een pak op de broek gehad.

24 april 2017 om 14:19

Heb jij een glazen bol? Ook Ajax kan een mindere wedstrijd spelen hoor

24 april 2017 om 14:25

De geschiedenis leert ons dat Ajax bij Psv niet vaak punten pakt... dus dat pak slaag zal wel mee vallen

En ze moeten in Amsterdam eens ophouden met klagen over het programma. Het is wat het is, en als je kampioen wilt worden moet je gewoon alle hordes nemen.

Feyenoord verspeelde ook belangrijke punten in Deventer na een midweekse wedstrijd.

Dus het is allemaal heel eerlijk gegaan en we worden eerlijke en verdiend kampioen, we staan al meer dan 250 dagen bovenaan. Meeste doelpunten gescoord, minste doelpunten tegen. Meeste punten.

Daaaag Ajax

Vorig seizoen was alles beter toen Ajax er in de CL gewoon direct uit lag. Lekker rustig toewerken naar de Graafschap.
Wij zijn Ajax wij zijn de beste, laat het zien dan! Het kampioenschap is niet in Eindhoven verspeeld, maar gelijk aan het begin werden de punten verspeeld.

Toch gek dat we de Chelsea's, Barca's etc niet horen klagen week in week uit. Niet rijp voor de top?

24 april 2017 om 14:24

Dat zeker, verschilt of je al jaren in de top speelt of met een kleinere groep speelt die gemiddeld amper 22 zijn. Een Chelsea stuurde in de beker ook paar wissels erin zoals Ake en die spits, dat had Ajax ook moeten doen. Is gewoon een gebrek aan inhoud wat bij vrijwel elke speler in Nederland geval zou zijn bij de 5e wedstrijd in 15 dagen.

24 april 2017 om 14:27

Of je leest het nieuws niet. Er wordt regelmatig geklaagd in Engeland over het drukke schema, met name Wenger, Mourhinho, Koeman, Klopp en van Gaal hebben er over geklaagd.

24 april 2017 om 14:39

Dan moet je misschien eens volgen wat trainers in Engeland hierover te zeggen hebben. Wat betreft Barcelona : het probleem treed op bij 2 rustdagen in plaats van 3 rustdagen, clubs die CL spelen op dinsdag of woensdag en pas zondag weer moeten aantreden ondervinden geen hinder hiervan.

Sowieso trouwens een belachelijke redenering : omdat ze in het buitenland het probleem ook niet aanpakken moeten we in Nederland het probleem ook niet serieus nemen. Misschien dat we in Nederland eens zelf moeten nadenken en kijken naar wetenschap en feiten.

24 april 2017 om 14:45

Ten eerste klagen die nog veel meer en ten tweede spelen de teams met wie zij concurreren wel net zoveel wedstrijden. Het gaat er juist om dat Ajax rust heeft vanaf donderdagavond en Feyenoord en PSV vanaf zondag niet om het feit an sich dat ze twee keer per week moeten voetballen. Ten derde geldt ieg voor CL clubs dat die vanaf di/wo rust hebben ipv do.

Het waren een paar zware weken voor de Ajacieden. Ik had ook niet echt verwacht dat ze gisteren zouden winnen van Psv. Toch moet ik zeggen dat de euforie er bij mij nog steeds is. De Europa League halve finale..dat is toch geweldig om weer eens te mogen meemaken. Al met al tevreden over dit seizoen. Bosz laat Ajax weer aanvallend, mooi voetballen. In het begin van het seizoen was het even wennen. Nieuwe spelers, nieuwe coach, nieuwe speelstijl. Dat zag je vrijwel meteen tegen Roda en Willem 2. Vervelend, maar er staat nu wel wat. Hopelijk blijft het bij elkaar en hopelijk kunnen ze nog een paar keer knallen in de EL.

Laat ik voorop stellen dat ik 2 dagen rust voor een topduel ook weinig vind. Maar het is van alle tijden; heb je succes, dan kom je in een druk programma terecht. Helaas maar waar. Vraag het anders de bondscoaches van toplanden maar. Als er 4 Spaanse teams in allerlei finales spelen aan het einde van het seizoen, dan krijgt de bondscoach ook wat vermoeide spelers op zijn training.

Ik vond Ajax gisteren eerlijk gezegd veel fitter ogen dan veel Psvers. Ze waren in staat om in elk geval de duels te winnen en steeds veel spelers te verzamelen rondom de plaats waar het duel plaatsvond. Dus als ik daar naar kijk zeg ik; fysiek waren ze best in orde. Waar ze het hebben laten afweten is in de passing. Die vond ik slordig. Kan dat te maken hebben met vermoeidheid? Misschien wel.

Maar Lasse zelf zeg in dit interview: "ik denk dat het vooral in de eerste helft zichtbaar was". Dus in de tweede helft waren ze bij Ajax plots weer fit?

het kan ook gewoon zijn dat je even niet draait en dat je tot overmaat van ramp ook nog eens op 0-1 komt door een magistrale vrije trap. Dat is een mentaal tikje, wetende dat je moet winnen om in het zicht van de koploper te blijven. En als DAT het geval is, dan snap ik dat je het in de tweede helft weer wat rechtzet door wat wijzigingen in tactiek of zo. Of misschien door een motivationele preek in de rust.

Ze hebben die tien dagen rust volledig verdiend wat mij betreft! Prachtig gestreden, en ondanks twee nederlagen wel mooi door in de Europa League. Ik zou zeggen, geniet van de vrije dagen, lekker wat met de vrouw en de kinderen doen en rustig toeleven naar die confrontatie met Lyon.

Alleen maar gunstig toch. In de competitie speel je nergens meer voor en je heb nu 10 dagen rust.
Kortom kan je nu de volle 100% focus op de EL leggen en uitgerust en fit de wedstrijd tegen Lyon ingaan.
En als ze de finale bereiken hoor je niemand meer over het misgelopen kampioenschap.

Is natuurlijk ten zotte dat de Knvb niet meedenkt bij dit soort uitzonderingen. Kunnen begin van de competitie niet ruiken dat Ajax halve finale speelt dus die wedstrijd staat er dan. Maar als je als Bond ziet van he, die gasten spelen net een kwartfinale drie dagen voor een topper/. Wees dan flexibel en denk aan het niveau en kwaliteit van de competitie want dit is natuurlijk een vorm van competitie vervalsing. In Engeland spelen die gasten dan ook op een maandag of een dinsdag waardoor iedereen weer fris en fruitig is en een veel betere wedstrijd krijgt voorgespiegeld. Jammer dit.

Dat geklaag over het speelschema en topwedstrijden.. Als je dat niet kunt accepteren kun je de El vergeten. Met dat zielige gedrag wordt je keihard afgestraft straks. Schone mag nou zijn mond wel eens gaan houden, die zoekt overal excuses voor de laatste weken.

24 april 2017 om 14:43

Ah, de EL vergeten en zoals PSV en Feyenoord dit seizoen focussen op de eredivisie?

25 april 2017 om 08:44

Ah gedurfde opmerking hoor! Keken je ouders mee toen je zat te typen? Ze hebben bij Ajax al weken een grote muil, over anderen en over Feyenoord dit, PSV dat.. maar als ze zelf 2 wedstrijden moeten ballen in korte periode staan ze bij de Knvb op de stoep. Verschrikkelijk. Met dat soort gedrag kun je inderdaad vergeten dat je de EL gaat pakken ja!

Volgens mij zegt Schöne niks verkeerds.
Hij zegt ook dat dit niet als excuses mag gezien worden.
En dat het een bepaalde manier van vervalsing is.
Hij heeft alleen aan dat je eerst binnen 4 dagen 2 wedstrijden moet spelen en daarna 10 dagen vrij hebt. Logisch dat dat wel beetje raar is.
Nu de rust pakken. En vol voor die wedstrijden van Lyon gaan.

Terwijl de wedstrijd van gister miss nog wel verplaatst had kunnen worden ivm internationale verplichtingen. Daar was wel ruimte voor lijkt mij.

Ook die beker finale moeten ze pas aan het eind van het seizoen laten spelen.

Je ziet wat er gebeurd tijdens de competitie.
En diegene die de beker wint. Doet de laatste wedstrijden niet veel meer in de competitie. Terwijl de evt tegenstanders nog wel ergens om spelen.

Jammer, maar Ajax heeft haar best gedaan maar het is niet gelukt.

Mensen kunnen zeggen wat ze willen, maar vermoeidheid heeft wel degelijk een rol gehad want anders had dit Ajax dat fit en in vorm is dit armoedig PSV makkelijk weggespeeld zoals Ajax dat deed tegen Schalke en Feyenoord.

Maar het is geen drama. Nu kan Ajax zich volledig focussen op Lyon en proberen de finale te bereiken en die natuurlijk te winnen. Ajax in vorm kan wonderen doen. Echt trots op dit Ajax.

24 april 2017 om 14:46

Haha, zo ken ik er ook nog een. Ajax mag blij zijn dat het PSV in zijn slechtste vorm trof, anders had het na zo'n vertoning met een monsterscore afgedropen. Je vergeet voor het gemak even dat Ajax in de eigen thuishaven wel goede wedstrijden speelt, maar uit is het vaak allemaal erg pover.

24 april 2017 om 15:07

' Maar uit is het allemaal erg pover '

Op basis waarvan zeg je dat? Ajax heeft 34 punten uit uitwedstrijden gehaald, Feyenoord 35, PSV 33.

24 april 2017 om 17:15

Dag zeg ik op basis van de uitwedstrijden die Ajax dit seizoen speelde tegen Eredivisie top-5 en in Europa. In die 10 wedstrijden won Ajax welgeteld 2 keer: uit tegen Utrecht (wat zwaar onverdiend was), en in Griekenland bij het failliete Panathinaikos. Tegen de kleintjes in de Eredivisie gaat het nog wel, maar die clubs hebben een begroting die een fractie is van die van Ajax dus dat vind ik geen graadmeter.

24 april 2017 om 14:51

Oja zoals ze groningen en excelsior even afdroogden toch? Wat een grap.

24 april 2017 om 14:56

Toch heeft Ajax de beste cijfers na de winterstop, meeste punten, beste doelsaldo etc. Dit was hun eerste verlies, is niet gek dan te denk dat Ajax meer kan zou hebben als ze beter uitgerust waren toch?

24 april 2017 om 15:09

Nee zoals Feyenoord is vernederd in de Arena. Weet je nog die wedstrijd op 2 april toen Feyenoord van het kastje naar de muur werd gestuurd? Zulke potjes toen het wel 5-0 kon worden. Over die heb ik het.

24 april 2017 om 17:17

Ja, dat was de wedstrijd waarin Feyenoord meerdere belangrijke basiskrachten miste en Ajax enorm in het zadel werd geholpen door een cadeau gekregen vrije trap waaruit het scoorde. Het kon 5-0 worden ja, maar was de uitslag niet gewoon 2-1?

Al met al toch een prima eerste seizoen voor Bosz, eindelijk weer eens aantrekkelijk voetbal gezien en gewoon de halve finale bereikt. Het goeie voetbal mag nog wel constanter maar dat heeft tijd nodig.

Ik denk dat de nederlaag bij PSV wel in de hoofdjes van de Ajacieden gaat zitten, en natuurlijk in t bijzonder bij Schone 😂😂😂

Het meerendeel heeft hier een mening gebasseerd op mediastukken. Als jij dezelfde krachtsinspanning moest leveren op donderdag, vervolgens op zondag weer er vol voor moet dan voel je dat. Is dan een excuus? Nee, een constatering, een feit. Spiegelen wij ons graag aan engeland, spanje, duitsland? Kan maar is niet realistisch. We (nederland) zullen weer moeten toebouwen naar dit soort hoogtes. En wat mij betreft of het dan feyenoord ajax of psv is maakt mij het niet uit als een potje een dag word verschoven ten bate van de rust. Als we hiermee een stapje dichter tot de top tien kunnen komen dan graag.

Het is te hopen voor Ajax dat komend seizoen clubs als PSV en Feyenoord ook wat verder komen in Europa, dan heb je een eerlijker speelveld aan t eind van de competitie.
Een Feyenoord dat nu nog actief zou zijn in Europa zou geen kampioen geworden zijn met deze kleine selectie.

Dus, de conclusie van dit alles?
"ieder voordeel heb zijn nadeel...."

Uitspraak van een van de beste Feyenoordspelers allertijden!

Belachelijk dat sommige mensen hier zo weinig waarde hechten aan wetenschap en onderzoek op dit punt en liever nog wat clichã©matige onzin verkopen als dat ze voldoende verdienen, dat we 40 jaar geleden ook veel wedstrijden hadden en dat het in andere landen ook het geval is.

Allemaal flut argumenten die totaal geen recht doen aan de problematiek die hieronder ligt. Het gaat hier om het principe dat spelers (en dus uiteindelijk clubs) er ernstig nadeel van ondervinden wanneer ze 2 rustdagen hebben gehad om te herstellen. Dat is gewoon onderzocht en de conclusie was dat er sprake was van een zeer significant nadeel. Als je als voetbalbond een zo eerlijk mogelijke competitie wil faciliteren moet je er ook voor zorgen dat de teams die tegenover elkaar staan ook fysiek instaat moeten zijn om een zo hoog mogelijk niveau te behalen. Dat betekend in mijn optiek dat beide teams 3 rustdagen gehad moeten hebben. Bovendien gaat het hier ook om de gezondheid van spelers die beschermt moet worden.

Dat men in andere landen (engeland bijv) hier niks aan doet betekend niet dat wij er niks aan zouden moeten doen. Als ze in een ander land iets doms doen moeten ze dat zelf weten, maar ga hier niet de onzin lopen te verkondigen dat die domme dingen zogenaamd bij topclubs en grote competities horen. Het zou juist een gigantisch voordeel voor Nederland kunnen zijn dat alle spelers in Nederland de kans krijgen om onder betere omstandigheden topsport te bedrijven.

Ook argumenten dat er vroeger ook zoveel werd gespeeld (de tijd dat profvoetbal in de kinderschoenen stond) is een belachelijke argument. Het voetbal is vele malen professioneler geworden. Voetballers leven vele malen gezonder, trainen vele malen bewuster en gerichter en de accommodaties zijn totaal anders. Voetbal is een sneller en intensiever spel geworden. En ja, de spelers krijgen absurd veel betaald tegenwoordig maar dat heeft nou weer net niks te maken met herstel. Ik heb nog nooit iemand fysiek herstel horen koppelen aan iemand zijn salaris.

Dat er voor PSV - Ajax of de rest van dit seizoen niks te regelen meer viel, akkoord. Maar laten we dan eens heel snel met de clubs om tafel gaan zitten om ervoor te zorgen dat we in de toekomst de randvoorwaarde voor topsport optimaal maken. Het kan niet zo zijn dat je als Nederlands team wat in Europa uitkomt benadeeld moet worden in je eigen competitie.

24 april 2017 om 15:43

wat een gezeik allemaal zeg, ik als feyenoord supporter heb respect voor wat ajax in europa heeft gepresteerd maar mr schone wist van tevoren al dat de schema's al bepaald waren en de ene nadeel is ook weer een voordeel in dit geval heb je langer rust voor europese wedstrijd en nou eenmaal korter voor de competitie alsof schone kon weten dat ze de halve finale zouden halen

24 april 2017 om 20:46

Het pleidooi is dan ook dat de Knvb er iets aan moet doen als het mogelijk is. Als men op woensdag Europees speelt en op dinsdag weer, dan is zaterdag de enige echte optie, maar als je de week erna vrij bent, dan kun je ook gewoon de zondag of maandag als optie zien. Toen PSV in het begin van het seizoen naar Rostov moest op een woensdag, moest men op zaterdag tegen Heerenveen, terwijl er daarna een interlandonderbreking was. Had die spelers dan die extra dag rust gegund en lekker die wedstrijd naar zondag gezet.

Zo ook nu met Ajax. Men speelt veel wedstrijden dit seizoen en moet dan in een belangrijke fase 7 wedstrijden in 21 dagen spelen tegen Feyenoord, AZ, Nec, Schalke, Heerenveen, Schalke en Psv. Dat is een gigantisch zware serie, waarbij je eigenlijk telkens maar 2 dagen rust hebt (behalve de wedstrijden tegen Schalke, waarvoor je 3 en 4 dagen rust had). Vervolgens is de wedstrijd tegen PSV geweest en dan speel je ineens 10 dagen niet. Waarom had men dan niet die wedstrijd tegen PSV gedurende deze week kunnen plannen? Dinsdag, Vrijdag of Zaterdag en dan heeft Ajax alsnog genoeg rust voor Lyon.

Het is wetenschappelijk bewezen dat er een erg groot verschil is tussen 48 uur rust en 72 uur rust. Het schijnt dat de spieren minimaal 48 uur nodig hebben om te herstellen, maar meestal wel binnen 72 uur weer hersteld zijn. Met die wetenschap in je achterhoofd kun je daar als Knvb toch rekening mee houden. Het is niet zo dat we ons niet druk hoeven maken om het niveau, omdat we bovenin meedraaien. De Knvb moet juist alles aanwenden om de aansluiting met andere competities te vinden/houden.

@fr1963
Loop niet zo te provoceren, joh. Wees eens trots op je eigen club in plaats van af te geven op Ajax. De afgelopen 18 jaar heb ik je niet gehoord en nu hoog van de toren blazen. Wees blij met jullie 15e titel, toch een mooie 3e plek op de ranglijst meeste landstitels in Nederland.

Wat een een gezeur om niks. Wat speelde Feyenoord na de Europese wedstrijd tegen Man United? Juist PSV uit. Toen hoorde je ook niemand piepen....

Je speelt nog halve finale EL en wordt gewoon tweede in de competitie!
En dat in de typische Ajax stijl, dus avontuurlijk, creatief en aantrekkelijk.
Hulde, vooral na een paar jaar on-Ajax betonvoetbal onder Frank de Boer.
Natuurlijk heeft het een jaar tijd gekost om weer vooruit in plaats van
breed te spelen, maar vanaf volgend seizoen kan er geoogst worden -
mits de selectie in dezelfde samenstelling blijft. Alleen moet Overmars
zijn zaakjes nu wel in mei/juni op orde hebben, anders wordt het weer
beginnen met een achterstand. En dat is al te vaak voorgekomen....

Ze hadden dit in het begin van het seizoen al moeten incalculeren. Maakt niet uit welke club dan ook die in dezelfde positie van Ajax is.
Dit soort dingen helpen niet mee om Nederland weer terug op de kaart te zetten.
Nu lees ik hier her en der dat Schã¶ne niet zo moet zeiken, dat het arrogantie is. Het is maar net hoe je het interpreteert! Ik zie het enkel als een puntje waar hij op doelt dat het merkwaardig is. Los van dat Schã¶ne dit nu zegt. Ik kan iedereen zo vertellen, al had Luc de Jong of Dirk Kuijt hier gestaan, enkel dat ze aangeven dat het merkwaardig is, of dat het opvalt zal je hier vele berichtjes minder zien. Als Feyenoord of PSV op de positie staan waar nu Ajax staat, en Ajax op de positie van Feyenoord en dat minimaal 4 speelrondes terug. Dan zouden er ook uit het kamp Feyenoord, en het kamp PSV berichten komen, als ze ruiken dat het mogelijk is dat ze de titel zouden kunnen halen. Ik zeg dan ook terecht, een nummer 2 mag op een sportieve manier ook buiten het veld proberen om de nummer 1 van z'n plekje te verstoten door ze eventueel zenuwachtig te maken. Als de nummer 1 dan nog steeds nummer 1 is, dan is het alleen nog maar een knappere prestatie. Feyenoord een knappe prestatie neer gezet dit seizoen petje af. Ze laten zich niet misleiden, op het veld soms een paar dramatische wedstrijden maar ik zeg wel verdient gewonnen! Natuurlijk in het ergste geval kan het nog gek lopen maar daar geloof ik niet in, na FC Utrecht in eigen huis te hebben verslaan zijn ze de terechte kampioen! Alleen ben ik wel bang voor ze dat ze een aantal belangrijke steunpilaren gaan verliezen in de zomer. Feyenoord heeft laten zien dat de basis 11 van een ongekende waarde zijn voor de club, maar helaas vind ik de bank niet zo heel denderend. Hopelijk kunnen ze eventueel de klap opvangen, en gaan presteren in de Champions League, mocht Ajax de Europa League winnen dan heeft Nederland echt een uitstekende start van het seizoen.

De top 3 moet weer een echte top 3 worden en domineren in Nederland. Op Europees niveau moeten deze clubs Nederland op de kaart zetten.

Wat een trieste mensen hier zeg... net of dat omdat je profvoetballer bent een ander lichaam hebt of zo... en t valt op dat de toppers vaak zijn na wedstrijden in Europa... bovendien is t niet zo moeilijk om te zeggen we doen t dan op maandag... real - celta wordt ook gewoon uitgesteld om die reden... misschien zeuren we hier meer omdat in andere landen de Europees actieve ploegen wel beschermd worden...

Pffff. Hebben ze extra lang rust voor de wedstrijd tegen Lyon is het weer niet goed. Hahaha. Je kunt sommige mensen ook nooit tevreden stellen. Lol.

Gelukkig had Feyenoord daar geen last van toen ze van United hadden gewonnen. en binnen evenveel tijd op bezoek naar Eindhoven gingen.. Maar niemand die het daar over heeft gehad toen.

Zal wel iets met het resultaat te maken hebben.

25 april 2017 om 09:33

Exact! AZ na een verre reis uit bij israel ook zoiets. En voorgaande jaren Kazachstan, Wit-Rusland, Moldavië etc. Terwijl Gelsenkirchen is 1,5 uur rijden?

Ik lees nu al dagen bijna alle Ajax spelers of staf zeggen: ik wil niet over gebrek aan rust beginnen... MAAAAAAAAR het vervolgens wel doen. Zeuren achteraf gaat niets veranderen aan het vorige resultaat

Ik zeg gooi alles op de EL. Officieel is Rdam nog geen kampioen. Maar die geven het niet meer weg. Zijn 2 thuis wedstrijden die ze in mijn ogen spelen. Tweede plaats moet in mijn ogen te doen zijn. 1 keer winnen is genoeg.
Laten we dit jaar stunten net zoals Rotterdam dat heeft gedaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren