Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De rijke internationale subtop komt in de zomer beslist shoppen bij Ajax’

Laatste update:

Ajax boekte de voorbije weken winst op het gebied van imago, uitstraling, prestaties en spelerswaarde nationaal en internationaal, zo stelt Valentijn Driessen. Het team van Peter Bosz is weer helemaal terug in de titelstrijd en staat in de halve finales van de Europa League. "Het nadeel is dat de rijke internationale subtop ongetwijfeld komt shoppen komende zomer", zo stelt de chef voetbal van De Telegraaf.

Driessen maakt vrijdag in zijn column in het dagblad duidelijk dat Ajax vooral op commercieel gebied indrukwekkend bezig is, met verbeterde sponsorcontracten en nieuwe commerciële partners. "Intussen zet Ajax de vaderlandse concurrentie op commercieel gebied op een duizelingwekkende miljoenenachterstand. Na Ziggo en Adidas vindt ABN AMRO de jeugd-, vrouwen- en zaterdagafdeling op Sportpark De Toekomst zo interessant dat ze er jaarlijks drie miljoen euro(!) voor uittrekt, een bedrag dat meer dan de helft is van de hoofdsponsorbedragen bij PSV en Feyenoord."

De commerciële groei houdt verband met de Amsterdam ArenA als onderkomen, zo geeft Driessen te kennen. "Daarom doen de Rotterdamse stuiptrekkingen deze week om de financiële groei van Feyenoord te bagatelliseren bij realisatie van Feyenoord City stupide aan." De journalist wijst erop dat het nieuwe en moderne onderkomen van groot belang is voor de toekomst van Feyenoord. "Dan hoeft de club na een eventueel landskampioenschap in mei niet opnieuw achttien jaar te wachten voor een nieuw bezoek aan de Coolsingel."

Denk jij dat Davy Klaassen aan zijn laatste seizoen bij Ajax bezig is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik verwacht dat Klaassen, Viergever, Veltman en wellicht zelfs Younes zullen vertrekken deze zomer. Dit zijn namelijk de sterkhouders bij Ajax op het moment.

Jongens als Onana, Ziyech, Sanchez en Dolberg spelen dit jaar pas voor het eerst in Ajax 1 en zullen door hun lange contracten niet (tenzij voor een erg hoog bedrag) vertrekken.

21 april 2017 om 11:40

Nou bij Veltman en Younes denk ik strik er omheen en wegtrappen die handel. Klaassen zou zonde zijn maar gun hem wel een mooie club in bijvoorbeeld Italie, maar Viergever zie ik niet weggaan.
Ajax moet er alles aandoen om Tete te behouden, maar ben bang dat die weg gaat

21 april 2017 om 11:56

Strik eromheen? Younes is de enige die voor gevaar zorgt voorin, de rest is allemaal te jong, zwak of onstuimig. Ook Veltman staat er niet voor niets in. Buiten het feit dat hij herhaaldelijk domme fouten maakt heeft hij wel inzet. Zelfde voor Viergever, is geen Ajax materiaal, beetje een blind paard, maarja zonder die inzet, stond je nu met traantjes in je ogen op de training.

Tete en Riedewald lijken me duidelijk op weg naar de uitgang. Als ze er maar genoeg voor vragen, zijn ze niet echt te houden idd.

21 april 2017 om 12:04

Ajax moet Tete en Veltman verkopen, zijn allebei niet geschikt voor het spelletje dat Bosz wil spelen. Ajax was in de winter al in gesprek met een zuidamerikaanse rb, maar dat is toen niet door gegaan.

21 april 2017 om 12:57

@Piranha. Strik eromheen ja. Wat heb je aan gevaar stichten als je rendement zo ontzettend laag is? Geeft ook meteen aan hoe matig de linksbuiten positie bezet is. Als buitenspeler van nota bene Ajax moet je toch wel minimaal 10 a 15 goals maken. Als je vooruit wilt als Ajax zijnde, moet je geen genoegen nemen met spelers zoals Younes. Die jongen komt gewoon tekort.

21 april 2017 om 13:20

Ik ben echt benieuwd wie in de geschiedenis van Ajax welke linksbuiten er 15 in het netje legde per seizoen. Ajax heeft al veel grote namen gekend aan de buitenkant. Maar overmars bijv heeft de statistieken nooit gehaald.

21 april 2017 om 13:28

Excuses. Ik bedoelde natuurlijk goals en assists.

21 april 2017 om 14:43

Je kunt over Younes zeggen wat je wilt maar hij is wel ALTIJD dreigend! Als hij weg is zul je begrijpen wat ik bedoel. Hij is zo underrated

21 april 2017 om 18:40

Overmars haalde in de competitie in 3 jaar (zijn 2e, 3e en 4e jaar) deze statistieken: 34 wedstrijden en 12 goals, 28 wedstrijden en 10 goals, 15 wedstrijden en 8 goals. Dat lijkt mij toch aardig bij de 10 a 15 goals in de buurt te komen.

21 april 2017 om 19:07

Ja Rastaa. Wat heb je aan dreiging als het juiste vervolg er niet is? Rendement is namelijk wel erg belangrijk voor een aanvaller, niet?

21 april 2017 om 11:40

Vooral Klaassen en Sanchez denk ik. Viergever en Veltman zijn niet al redelijk oud en ook weer niet zo goed dat grotere clubs dan Ajax zullen komen. Daarnaast is Viergever de perfecte speler voor dit Ajax en zullen ze er alles aan doen om hem te houden.
Klaassen zal weg willen en aan Sanchez zal getrokken worden door teams als Inter, Sevilla, Everton en dergelijken.

21 april 2017 om 12:00

Sanchez niet, heeft een langlopend contract dus moeten ze veel voor betalen, tijd is voorbij dat Ajax spelers voor een appel en een ei laat gaan. Nu uitstekende prestatie Europees dus iedere spelers met een langlopend contract kost minimaal 30 miljoen.

Dit zal helaas inderdaad kunnen gebeuren. Ik heb het al eens gezegd en sommige waren het daar niet mee eens. Ga sommige spelers dan toch 2 miljoen of zelf 2,5 miljoen geven in plaats van die 1 miljoen. Je zal ze er niet voor altijd mee binnenboord houden, maar een paar jaar langer is mogelijk. Ontwikkelen ze zich in die paar jaar ook nog goed, dan verdien je dat extra salaris wat je uitkeert ook weer terug en misschien zelfs extra. Daarvoor zal natuurlijk eerst de begroting omhoog moeten, maar Ajax heeft geld zat om dit te realiseren.
Daarnaast voetbal je ook gewoon bij een club wat altijd strijd om het kampioenschap, een geweldig stadion met aanhang heeft, in een prima land ligt (op het weer na) en als we ons Europees blijven verbeteren maakt dat het ook aantrekkelijker.

21 april 2017 om 11:40

Ik vrees dat de begroting niet structureel kan blijven stijgen om het Salarishuis uit te breiden. Dit is de koers die is ingezet en misschien dat je paar ton extra kan doen voor de toppers maar jij praat over verdubbeling wat gewoon niet te doen is.

21 april 2017 om 11:55

En wat heb je daaraan? Ajax steekt niet voor niets per jaar miljoenen in hun jeugdopleiding. Als je dan spelers te lang behoud, gaat dat ten koste van de doorstroming waardoor jeugdspelers een achterstand krijgen of eieren kiezen voor hun geld.

Verder is het salarishuis een gecompliceerd proces bij een voetbalclub. Als Ajax het salarishuis verdubbelt, zullen toptalenten veel brutaler zijn met hun eisen en als je dan een speler van buitenaf haalt met een salaris van 2,5 miljoen euro per jaar en diegene presteert niet, willen de spelers die wel presteren ook zo'n salaris waardoor het gemiddelde salaris de lucht in schiet.

Verder is het salaris hetzelfde principe als een transferbedrag. Je kunt wel enorme bedragen neer gaan tellen, maar als je het te vaak doet zonder succes, gooi je erg veel geld weg en kan de club makkelijk in de financiele problemen komen. Zie bijvoorbeeld FC Twente of in het verleden ook Feyenoord. Hoge salarissen, geen prestaties en het gevolg weet iedereen.

21 april 2017 om 14:03

Wat je daaraan hebt? Europees succes. Op basis van wat jij zegt heb ik het idee dat jij het allemaal prima zo vind en lekker wilt door blijven opleiden voor andere clubs.

Dat de doorstroming dan niet doorgaat, zoals nu gebeurd bij Nouri en Ziyech boeit mij totaal niks, Ziyech laat gewoon veel meer zien als dat Nouri dat zou doen.

Dat beleid sloeg ook tijdje geleden zo erg door dat je constant te horen kreeg dat Ajax met de jongste elftal ooit in Europa aantrad, volgens mij kreeg iedereen toen eerder een slappe dan een harder van die statistiek.

Nu begin je eindelijk weer te presteren in Europa en is de enige manier om dat voort te zetten meer salaris en wil jij weer terug naar het begin, voor wat? Zodat de jeugd door blijft stromen en je elkekeer opnieuw kunt beginnen en wat geld ervoor kan vangen? Doe mij maar liever salaris plafond omhoog dan kun je ze langer behouden. En wat jij zegt over dat als x niks presteert y gaat zeuren voor meer geld vind ik ook maar onzin. Doordat je juist dit systeem aanhoud wordt de jeugd steeds brutaler, omdat ze op steeds jonger leeftijd minuten willen maken in de eerst anders vertrekken ze, omdat ene x dat ook mocht. Overigens heb je het erover dat de topsalaris dan een start-salaris zou zijn van speler van buitenaf, maar volgens mij wordt er juist bedoelt dat spelers die presteren in aanmerking komen voor het salaris en niet bijv een Neres o.i.d.

21 april 2017 om 18:43

Europees succes is ook dan niet gegarandeerd. Ook dan hebben Lyon en United grotere begrotingen en betalen ze hogere salarissen. Dan houd je alsnog alleen Celta achter je van alle huidige halvefinalisten. Men kan nu wel een salarishuis aanmeten dat niet bij de begroting past, maar dan zou ik eerst even bij Feyenoord aankloppen of dat wel zo slim is.

21 april 2017 om 18:52

Allereerst ben ik geen Ajax-supporter, maar wel supporter van het Nederlands voetbal. Ik ben alleen wat realistischer en besef dat geld geen optie is, omdat Nederlandse clubs bij lange na niet mee kunnen komen met de Europese (sub)top.

Natuurlijk moet de club geld uitgeven, maar niet aan een hoger salaris of hogere transfersommen terwijl je geen enkele zekerheid hebt op succes. Je vergist je een beetje in het tempo waarin een Nederlandse topclub schulden kan opbouwen. Dat gaat namelijk erg snel na een paar mindere seizoenen en wat miskopen voor veel geld.

De enigste manier waarom Ajax momenteel veel geld kan verdienen, is omdat ze spelers opleiden en vervolgens verkopen voor bedragen varierend tussen de 5-35 miljoen euro. Als je dat stelt tegenover een miezerige opleidingsvergoeding, is dat voor de Nederlandse topclubs de enigste manier om nog enigszins een rol van betekenis te spelen...

21 april 2017 om 12:50

Op welke manier zou volgens jou dan de begroting structureel zo hoog kunnen stijgen dat ze het salarisplafond tot 2 of zelfs 2,5 zouden kunnen verhogen?!
Er liggen inderdaad opties om de jaarlijkse begroting te kunnen verhogen, maar, zo hoog?

21 april 2017 om 13:35

Opzich opmerkelijk dat Abn AMRO kosten bespaard op kerstpakketten van eigen personeel en op dit moment staatssteun krijgt en wel miljoenen pompt in een voetbalclub. (Niet dat ik zo'n moraalridder zou zijn om dit te weigeren) maar twijfelachtig is het wel...

21 april 2017 om 13:59

Hoe kom je erbij dat abn nu staatsteun krijgt ? De staat heeft vorig jaar al een flink deel van de aandelem verkocht omdat de bank weer op zichzelf kan staan. Als alles goed gaat verdient de overheid mogelijk zelfs op de investering een paar jaar terug. Hoe je der bij komt dat ze nu staatsteun krijgen weet ik niet?

21 april 2017 om 14:17

Het is inderdaad al meer geweest maar volgens mij heeft de nlfi nog steeds zo'n 70% v/d aandelen in bezit in Abn AMRO... daarnaast gaat het me niet om het woord staatssteun, maar meer over dingen die de Abn AMRO bank doet met het vermogen, na zo'n (voor de bank) onzekere tijd.

21 april 2017 om 14:41

Zoals het er nu naar uitziet zal de staat zelfs een prima rendement behalen op de overname en hernieuwde beursgang van ABN Amro. Ook als dit niet zo zou zijn is jouw redenatie krom, aangezien de sponsoring door ABN Amro niet uit liefdadigheid tot stand is gekomen en een commercieel doel dient (tenzij je wilt beweren dat marketingactiviteiten geen commercieel doel dienen). Een bedrijf dat al haar promotionele activiteiten beã«indigt is ten dode opgeschreven.

Sommige spelers zullen zeker een stap naar het buitenland in overweging nemen ( Veltman, Tete, Riedewald, Ziyech, Klaassen etc ) maar is dan aan Ajax de spelers die ze willen lozen te laten vertrekken en de spelers die ze denken nodig te hebben te motiveren om nog 1 laatste seizoen te knallen (Klaassen vooral) en dat als ze dat doen ze alle kanten op kunnen. Benieuwd hoe ze dit gaan doen, verwacht een drukke transferperiode.

21 april 2017 om 11:38

Ziyech niet, is er pas 1 jaar en lang lopen contract en betwijfel of een club 30+ voor Ziyech wilt betalen anders blijft hij gewoon

21 april 2017 om 11:42

Als Ziyech aan geeft liever te willen vertrekken gaat Ajax echt niet dwars liggen en nemen ze elk bod boven de 18 miljoen. Is puur wat de speler zelf wil, Ajax is blij dat hij deze stap wilde zetten en de club kennende zullen ze niet dwars gaan liggen als hij een mooi aanbod krijgt.

21 april 2017 om 11:47

Denk je echt dat Ajax ziyech voor 10+ haalt hij een lang contract krijgt en salaris en ze hem dan voor 18 miljoen gaan verkopen. Dan moeten ze echt een lesje zaken leren doen krijgen.

21 april 2017 om 12:02

Heb niet het idee dat Ziyech het gevoel heeft klaar te zijn in Amsterdam. Zijn klasse laat hij zeker met momenten zien maar hij zou instaat moeten zijn om wekelijks de ster te zijn en dat is nog niet het geval.

21 april 2017 om 12:32

Hahahaha dus na een seizoen waarin hij 15 assists geeft en 10 goals maakt in alle competities, verkopen we hem voor 6 miljoen meer dan waarvoor we hem hebben aangetrokken? Volgens mij snap jij de Europese markt niet helemaal

21 april 2017 om 14:15

Ik zie in Ziyech geen speler waar clubs ruim over de 20 miljoen gaan bieden, is hij simpelweg niet goed en talentvol genoeg voor maar mijn mening. Ik vind het eerder apart dat men denkt dat je 25+ voor hem gaat vangen, een Ziyech en Klaassen zullen amper meer gaan opleveren dan Milik alleen deed denk ik, puur omdat ze geen topniveau hebben en qua groeimarge niet heel veel ruimte meer lijken te hebben. 18 miljoen zal de minimum worden maar alles meer dan 21-22 miljoen is gewoon de jackpot slaan.

21 april 2017 om 14:38

Klaassen zal deze zomer voor 25+ miljoen worden verkocht. Ziyech zal blijven en volgend jaar nog belangrijker zijn en dan ook voor 25+ worden verkocht. Ajax is nu stappen aan het zetten, ze investeren in spelers en verkopen ze voor minimaal het dubbele.

21 april 2017 om 14:38

Nooit genoegen mee nemen. Ajax moet ook gewoon 50 miljoen vragen voor zulke spelers. Ook voor Sanchez. Engelse ploegen krijgen belachelijk veel geld en dat wordt ieder jaar meer, die leggen zulke bedragen makkelijk neer voor zulke spelers.

21 april 2017 om 23:04

Dat is hetgeen dat je hoopt, ik heb Klaassen hoog zitten maar die raak je niet kwijt voor 20 miljoen (enige die ik dat zie aantikken zijn Napoli en Everton, voor de rest zal er ook vrij weinig vraag naar zijn) ik snap niet dat mensen nu denken dat bedragen van 20+ miljoen doodnormaal zullen worden voor Nederlandse clubs. Ja de markt groeit en daar kan je van mee pikken maar je gaat nooit 50 miljoen of meer krijgen voor Klaassen en Ziyech samen. Puur omdat ze kwalitatief niet aantrekkelijk zijn voor topploegen en het label talent al zijn ontgroeid, je zal eerder richting Blind-achtige bedragen gaan dan richting dat van Milik. Komend WK moet je hopen dat je een paar spelers afstaat (Sanchez bijvoorbeeld) die op zo'n toernooi hun prijs een extra dimensie kunnen geven. Klaassen is voor ons een topspeler maar is in het buitenland niet aantrekkelijk voor alle ploegen die voor CL spelen, de categorie eronder (nogsteeds een prachtig niveau natuurlijk) zal niet snel 20+ miljoen neerleggen. Ziyech heb ik zelfde idee bij, iemand als Sanchez, Onana of Dolberg is meer een Hottopic omdat ze daar meer groeimarge in zien. Als Dolberg, Onana en Sanchez in hun nationale elftal doorbreken en zich de basis in kunnen spelen zullen die weer net iets meer interesse krijgen wat de prijs ten goede komt.

Dit is toch precies het moment waar Ajax zich jarenlang voor heeft voorbereid? Zodat je op financieel vlak minder snel wordt afgetroefd door Europese subtoppers? Is dit niet het moment om het salarisplafond te doorbreken en jongens als Klaassen en Veltman sleutelspelers te maken die de kar in de komende jaren verder kunnen trekken? En als die jongens dan toch de volgende stap willen maken, dan heb je toch Kenny Tete en Donny van de Beek klaarstaan?

Volgens mij is dit het moment voor Ajax om als club de volgende stap te maken en sleutelspelers langer aan zich te binden. Waarom een speler als Jairo Riedewald verkopen als hij nog een relatief lang contract heeft? Echte subtoppers als Porto, Benfica en Lyon lenen zulke spelers voor een seizoen uit en kunnen hem daarna goed gebruiken. Hetzelfde geldt voor Tete, probeer die jongen langer vast te leggen en heb de belofte te doen dat hij de plaats van Veltman opvolgt wanneer hij vertrekt. Dit is waar de directie van een club zich moet onderscheiden en dat zie ik bij Ajax niet terug. Vervangbare spelers als Milik moet je natuurlijk altijd verkopen, maar Bazoer hebben ze te makkelijk laten gaan bijvoorbeeld. Ik mis de spirit die ik van de spelers tegen Schalke in Amsterdam zag bij de directie.

21 april 2017 om 12:07

Oh, zonder twijfel. Er komt een moment waarop zelfs Porto een speler niet meer kan behouden voor de club. Maar dan gaan de spelers die dan vertrekken wel naar de Europese top. Niet naar Newcastle United. Stel nou dat er een topclub als Dortmund of Napoli komt voor Klaassen, dan kan je hem waarschijnlijk niet behouden. Maar welke topclub komt er nou voor Veltman? Dat kaliber spelers kan je makkelijker behouden voor de club.

21 april 2017 om 11:52

Het is al knap dat we spelers als Klaassen nog in onze selectie hebben en Ziyech, Traore, Onana, Younes naar Ajax hebben weten te halen. Financieel maakt Ajax stappen, maar niet zulke grote dat we zomaar het plafond omhoog kunnen gooien, Ajax geeft al 45-50 miljoen uit aan lonen en salarissen per jaar, grotendeels aan het eerste elftal maar ook doordat ze heel veel begeleidende staf hebben om het plan Cruijff uit te voeren (individuele begeleiding).

Klaassen en Veltman hebben we al lang weten te behouden en Tete (verleng nou gewoon) en van de Beek zouden daarvoor prima opvolgers zijn, zoals Nouri dat is voor Ziyech na komend seizoen. Daar komen Zeefuik en Eiting dan alweer achteraan en Ajax heeft ook Troganicic (bayern) en Pasquali aangetrokken om het gat achter Nouri alweer op te vangen. Dat gat is er door vertrek van Castillo, Antonucci en Peeters, die talenten vertrekken toch helaas steeds maar weer. Vertrek Bazoer is totaal geen probleem, de opvolgers zitten alweer klaar vanuit de opleiding. De Jong en Eiting daar verwacht ik meer van dan van Bazoer.

Riedewald moet je inderdaad gewoon behouden, daar lopen ook geen betere jeugdspelers achter. Al ontwikkeld Warmerdam zich erg goed bij Pec. Tete is gewoon lastig, die heeft zon sluwe zaakwaarnemer die ook wel weet dat Ajax fin. minder te bieden heeft dan in het buitenland.

Ik snap werkelijk niet wat het probleem is, Ajax voert uitstekend beleid. Wat ze in mijn ogen nog moeten doen is wat ervaren toppers zoals Vermaelen, Huntelaar, Stekelenburg, Maxwell, N. de Jong proberen te binden. En over een jaar of 2-3 Suarez, van der Wiel, Verthongen, Alderweirld, S. de Jong, Anita. In mijn ogen is Ajax daar al jaren mee bezig door spelers ook hun overstap te gunnen en ze het beste te wensen.

21 april 2017 om 12:18

Om te beginnen, het transferbeleid wat betreft het aantrekken en opleiden van jong talent wordt door bijna geen enkele club ter wereld zo goed gedaan als bij Ajax. Talenten kiezen voor Ajax vanwege de opleiding en voornamelijk sportieve redenen in tegenstelling tot de jongens die naar Engeland gaan voor het grote geld. Bewonderenswaardig! En ook het aantrekken van Ziyech was bewonderenswaardig, die had ook naar andere (sub)toppers kunnen gaan. Bij Onana en Younes ligt dat anders, dat waren natuurlijk (mislukte in het geval van de laatste) talenten bij andere clubs. Dat soort jongens zouden voor Ajax geen probleem moeten zijn om ze aan te trekken.

Overigens gaat mijn kritiek niet over het aankoopbeleid, maar over het verkoopbeleid. Ik stoor me al jaren aan het cliche dat Nederlandse topclubs ervaring moeten kopen. Wat een onzin! Je hebt pas echt iets aan ervaren spelers als je een eerste elftal hebt waarin er leiders zijn die de ongeschreven regels neerzetten, een vaste teamcultuur bijvoorbeeld. Die trek je niet aan, die spelen normaal gezien al jaren bij de club. Denk je dat jongens als Arda Turan en Luis Suarez bij Barcelona in de kleedkamer de dienst uitmaken? Nee, dat doen jongens als Iniesta, Busquets, Mascherano en Messi. Jongens die al jaren bij de club spelen en weten wat er gevraagd wordt en hoe de club in elkaar steekt.

Het terughalen van voormalige spelers kan werken, maar alleen als die aansluiten bij de behoeften van het team op dit moment. Davy Klaassen is op dit moment de leider van het team, een jongen die anderen inspireert en duidelijk een leider is in de kleedkamer. Je hebt in ieder team jongens nodig die zich hebben opgewerkt in het team, zo was Siem de Jong bijvoorbeeld een belangrijk karakter (ondanks dat hij voetballend nog niet heel denderend was). Als je echt ambities hebt moet je dat soort spelers behouden voor je team, die kunnen een kader vormen waarbinnen jonge talenten zich op kunnen werken. Ervaring trek je niet aan, dat moet je vormen binnen het team zelf. En die jongens die zijn doorgegroeid zou je ook moeten belonen. Breek dat salarisplafond maar een keer voor een jongen als Davy Klaassen, die is van onschatbare waarde. Beter dan hoge salarissen betalen aan spelers die komen afbouwen in Amsterdam.

21 april 2017 om 16:56

Ja maar dat is ook omdat daar onze kracht ligt, van het feit dat we leeggekocht worden maken we onze kracht door talenten een heel goed podium te bieden.

Klaassen is gewoon niet langer te houden als hij zo doorgaat, zou mooi zijn, maar niet realitisch. En Huntelaar is exact wat we nodig hebben, vond Ajax gisteren toch weer een paar keer naief, ervaren spelers kunnen dat eruit halen. Daarnaast een ervaren keeper als Stekelenburg naast Onana is ook alleen maar goed.

Ajax kan het salarisplafond niet breken, daar hebben ze helaas geen geld voor.

21 april 2017 om 12:04

Veltman komt absoluut te kort om langer te binden tegen meer geld. Maar verder lijkt het verhogen van het salarisplafond voor sleutelspelers mij inderdaad de weg die Ajax zou moeten bewandelen.

Maar het stadion in eigen bezit krijgen zou prioriteit nr 1 moeten zijn. Met de structurele inkomsten verhoging die dat teweeg brengt kan een echte stap voorruit maken. Het is geen wonder dat vrijwel alle financieel gezonde clubs in Europa dit al hebben gedaan.

21 april 2017 om 12:22

Joel Veltman is maar een voorbeeld. Al is dat wel een type dat volgens mij samen met Klaassen een soort teamcultuur kan neerzetten. Ondanks dat hij misschien niet potentiele wereldtop is, is hij wel een nuttige kracht en toch maar Nederlands international. Je ziet bijvoorbeeld dit seizoen met Lasse Schone ook dat een ervaren speler die al lang bij de club speelt een belangrijke rol speelt in de zoektocht naar balans in het elftal. Daar moet je niet mee spelen door dat soort jongens te verkopen.

Overigens denk ik dat het van de beurs halen van Ajax prioriteit zou moeten zijn. Een stadion dat niet van jezelf is kan je nog mee leven, maar als je beleid afhankelijk is van beleggers die voornamelijk korte-termijndenken promoten ben je verder van huis.

21 april 2017 om 12:07

Ik denk juist dat het dit jaar ideaal is om bv klaassen en veltman te verkopen. Op deze manier kan je de jeugd weer laten doorstromen en schuift iedereeb een plekje op. Zolang klaassen en ziyech niet beide vertrekken heb ik er vrede mee als 1 vd 2 weg gaat. Voor beide spelers staan er vervangers klaar om door te groeien. Klaassen voor de hoofdprijs verkopen en vd beek doorschuiven.

21 april 2017 om 14:17

Man man man, wat ben ik het hiermee eens!

Ajax zou 20 mil vrij moeten maken die normaal aan transfers uitgegeven zou kunnen worden om 5 spelers een nieuw contract van 4 seizoenen te kunnen tekenen. Op het moment dat 1 van deze jongens vertrekt, en vermodelijk een hogere transfersom heeft opgebracht, is er weer plaats voor een nieuwe grootverdiener binnen de club.

Al blijven de echt goede jongens hierdoor maar 1-2 jaar extra en kan Ajax van een speler als Klaassen een sleutelfiguur maken, dan durf ik te zeggen dat Ajax prima de aansluitng kan maken bij de Europese sub-top aangezien de juiste spelers er altijd hebben gelopen, maar de meeste te vroeg zijn vertrokken.

Op het moment dat 1 van deze jongens vertrekt, is er weer plaats voor een nieuwe grootverdiener binnen de club.

21 april 2017 om 15:34

Geen duimpje omdat je Veltman benoemd. Lachwekkend kerel, echt waar.
Die Veltman moet deze zomer weg, en als geen 1 club geld voor hem over heeft, dan maar lekker gratis. Als hij nog een jaar de voorkeur boven een talent krijgt (tete zijn we kwijt), dan ben ik echt helemaal klaar met Bosz.

Die man zit op z'n top, al een paar jaar. Hij staat al jaren basis in Ajax 1, maakt week in week uit domme fouten, geeft slechte passes af, en gister weer een typische domme actie van hem. Veltman kan het niveau simpelweg van Ajax niet aan. Willen we stappen zetten, moet je zulke spelers direct vervangen. Jammer dat Bosz dat niet ziet.

Zelfde geldt overigens voor Schone. Top gozer, en voor NL-competitie prima. Maar die man doet een uur over om om z'n eigen as te draaien, komt amper van de grond af, en heeft totaal geen snelheid. Uitstekende pass, maar zijn positionering is niet je van het. Willen we progressie boeken, hebben we een trainer met betere inzicht nodig. Hopelijk had Bosz gister goed zijn ogen open.

Van mij hoeft die vergelijking naar Feyenoord niet zo, ik kijk liever gewoon enkel naar Ajax en hoef geen lange neus te trekken. Dat gezegd hebbende, prachtig, jarenlang, geduldig maar goed beleid, voorzichtig maar wel blijven investeren in de opleiding en commercie betalen zich nu langzaam uit. Ajax heeft niet alleen met een volledig nieuw elftal de halve finale EL bereikt, maar vergeet niet dat we voor meer dan 80! miljoen hebben verkocht en het team is er op vooruit gegaan, kwalitatief en qua restwaarde.

Dat is grotendeels te danken aan de opleiding, maar ook aan een geweldig aankoopbeleid en er is maar een reden waarom dat zo goed gaat, eindelijk houden we eens vast aan onze bestuurders. Als Overmars en van de Sar ontslagen waren, was dit nooit gelukt want we hebben dit jaar gebruik mogen maken van hun opgedane ervaring, door vallen en opstaan (ja want ze hebben wel fouten gemaakt).

Komende zomer zullen clubs voor onze spelers in de rij staan, maar, de meeste spelers liggen lang vast en zullen ook zien wat je met Ajax kan bereiken. Kortom ik geloof niet dat we een half elftal verliezen, maar hooguit 3-4 spelers en dan zijn de voornaamste kandidaten (traore, Klaassen, Tete, Veltman). Ik hoop dat we een van de twee RBs kunnen behouden, eentje kunnen we met Zeefuik (opleiding) prima opvangen. Van de Beek is de natuurlijke opvolger van Klaassen en Eiting (opleiding) kan dan doorschuiven en naast Nouri en de Jong op de bank plaats nemen. Ik zou daar nog een Vormer of Krohn-Delhi aan toevoegen voor de breedte en ervaring.

We hebben wel een extra spits nodig en dan hoop ik gewoon op Huntelaar, qua buitenspelers zit het aardig in elkaar met de komst van Neres, waar alweer goed is ingespeeld op de komende zomer.

Zolang de kern nog blijft voorzie ik geen problemen. Onana, Sanchez, de Ligt, Ziyech, Neres, Kluivert en Dolberg zitten er zo kort...die moeten blijven en waar nodig bijtekenen. Daarbij zijn ze ook niet toe aan een stap hogerop. Schone blijft, Viergever gaat niet weg. Enkel Veltman (zoekt nieuwe uitdaging gelukkig) en Klaassen gaan 90% zeker weg. Voor Klaassen is veel interesse.

21 april 2017 om 11:58

Ja, en die gaan we wel missen. Ziyech zal dat gat moetn vullen qua ervaring en leiderschap, vd Beek qua voetbal. En hopelijk zien we meer van Nouri volgend jaar. Heb zo'n idee dat Bosz meer in de Jong ziet trouwens dan in Nouri. Die moeten ze dan maar uitlenen aan Heerenveen of AZ.

21 april 2017 om 12:02

Ja dat wel, maar van de Beek is wel een uitstekende opvolger, zeker met Frenkie de Jong daar nog achter. Eiting kan dan weer doorschuiven en ik zou Krohn-Delhi van Sevilla erbij halen voor de breedte en ervaring.

Nouri is weer de natuurlijke opvolger van Ziyech, maar heeft nog een jaar extra nodig, van de Beek is wat verder op dit moment.

21 april 2017 om 12:14

Ja maar dat jaar in de Jupiler League vor Nouri lijkt me hem niet echt naar het niveau Ziyech brengen. Die moeten ze wel echt ergens anders wegzetten: in de NL subtop of internationaal, als hij maar speelt.

21 april 2017 om 12:20

Dan komt hij bij Az of Heerenveen op de bank te zitten, daar heb je toch niets aan?

21 april 2017 om 12:21

Los van zijn leiderschap zal Ajax ook vooral zijn doelgerichtheid missen. Hoe vaak heeft hij Ajax dit seizoen al niet gered met een belangrijk doelpunt? Dat zie ik Vd Beek helaas niet overnemen, maar wellicht kan Ziyech volgend jaar weer wat van zijn doelgerichtheid terugvinden. In zijn Twente-tijd richtte hij zich volledig op het aanvallende werk en daarbij was hij vaak beslissend, dit jaar moet hij veel meer arbeid leveren en werkt hij eraan om meer inhoud te krijgen en volgend jaar is hij hopelijk gewend aan die intensiteit en lijdt zijn doelgerichtheid er niet langer onder. Want zijn afstandsschoten (meer dan 90) zijn op dit moment nog totaal niet van het niveau van zijn Twente periode.

21 april 2017 om 14:56

Denk je? Mocht dat zo zijn dan is hij waarschijnlijk nog lang niet Ajax 1 waardig en zal het waarschijnlijk nooit worden ook. Zie hem daar wel een basisplaats pakken, of bij Twente, Vitesse oid

21 april 2017 om 16:58

@siepie

Grappig, ook bij Twente had Ziyech een heel laag rendement. Hij had heel veel kansen nodig voor zijn vele assists en doelpunten, destijds ook mijn kritiek. Dat is nog steeds zo, wel werkt hij hard en heeft hij aan zijn loopvermogen gewerkt.

Transferperiode wordt wel interessant om te volgen voor Feyenoord, ajax en psv. Voor een aantal spelers is het ook tijd en nodig om te vertrekken. Dat maakt de weg weer vrij voor anderen om op te staan. Veel zal ook afhangen wat Bosz met een aantal van plan is.

Ja en dan? Ajax heeft momenteel zelf zowel sportief als financieel ook weer het nodige te bieden. En de spelers zullen zich ook beseffen dat hun rendement ook erg afhangt van het speltype van een club en of deze club dominant kan spelen binnen haar competitie. Daarnaast heb ik de indruk dat jongens langzamerhand minder op gaan kijken tegen buitenlandse clubs.

Er zullen ongetwijfelt een paar spelers verkocht worden, maar in de jeugd lopen genoeg talenten om voor de aanvulling te zorgen.

Als je maar wat ervaring in de ploeg hebt, die kunnen dan de jeugdige spelers aan de hand nemen.

Maar een goede speler of groot jeugdig talent zijn van harte welkom.

Ajax is stappen aan het zetten, laat volgend seizoen ook maar zien dat dit seizoen geen eendagsvlieg was.

Maar hopen dat ze Schalke goed hebben kunnen verteren, aanstaande zondag kan je weer een belangrijke stap zetten.

21 april 2017 om 12:00

Juist, als we realistisch gezien Veltman/tete, Klaassen, Traore, Boer, Westermann verliezen voor een miljoen of 40 en je haalt Huntelaar, Stekelenburg, Krohn-Delhi (sevilla) en laat Eiting en Zeefuik doorschuiven dan ga je er mijn inziens alweer op vooruit. Heb je een goede concurrentiestrijdt bij de doelmannen, breed middenveld en voegt wat ervaring toe en een uitstekende pinch hitter.

Moet je alleen achterin nog wat doen, dan zou ik St. Juste erbij halen, dan heb je St. Juste, Sanchez, Viergever en de Ligt voor centraal achterin. Warmerdam terug halen en dan heb je Riedewald, Warmerdam en Sinkgraven voor LB. Enige waar je dan nog over na kunt denken is een extra rechtsbuiten, ik vind van Bergen van Vitesse een enorm talent, die kun je er bv. bij halen.

21 april 2017 om 12:06

lausho,

Giovanni Troupã©e lijkt me ook geen verkeerde om er bij te hebben.

Is af te wachten wie er weg gaan, als ze inderdaad maar een paar goede krachten als het nodig is er bij halen.

Dan komen we volgend seizoen een heel end

21 april 2017 om 16:58

Nee dat is wel een optie inderdaad of Ter Avest.

Alleen jammer dat ze niet bij Veltman uitkomen... Maar verder zal er alleen aan Klaassen, Sanchez en Onana worden getrokken. Misschien ook aan Ziyech maar het is duidelijk dat hi nu nog niet moet gaan, die heeft minimaal nog een jaar bij Ajax nodig om naar een echt goed niveau door te groeien. Technisch heel goed, maar fysiek vrij matig.

Viergever, Schone (net bijgetekend), Veltman (teveel rood), Younes (nog niet rijp), Traore (terug naar Chelsea) en Sinkgraven (staat er net) lijken me niet weg te gaan.

De rest is of te jong of heeft te weinig betekent voor het team dit jaar. Wil niet zeggen dat Tete en Riedewald de uitgang niet gaan zoeken want als die geen hele grote worst wordt voorgehouden voor het volgende seizoen zijn ze weg voor een veels te lage prijs.

21 april 2017 om 12:05

Sanchez, onana en Ziyech zie ik ook niet vertrekken. Vooral Sanchez en Ziyech zijn hartstikke duur want hebben nog een langlopend contract.

21 april 2017 om 14:54

Sanchez wint 9 maanden geleden gewoon de Cope Libertadores, brengt Ajax in de halve finale van de EL zonder vakantie. Er is in Engeland en in Spanje bijna geen mandekker te vinden met kwaliteit, Barca wou hem vorig jaar eigenlijk al maar wist niet of hij rijp was en namen Umtiti. Ik denk best dat er een paar clubs bij zijn die 40 op tafel leggen voor dit kanon.

Nu hopen dat Vitesse ook een nieuw stadion bouwt voor 20.000 man ipv 27.000 die nu im het Gelredome passen. Psv moet juist gaan uitbreiden naar 45.000 of een nieuw stadion bouwen. Pec Zwolle moet uitbreiden naar 17.500, nec naar 16.000, excelsior naar 6.000, vvv naar 11.000, Heerenveen naar 26.500

21 april 2017 om 13:07

Okeeeeeee! Ik zoek vast stenen en cement. Kan jij dan zoeken naar een klusbedrijf?

Toch denk ik dat ook Ajax het nã³g beter zou kunnen doen, als hun samen zouden werken met de RAI en daar een stadion zouden bouwen kunnen ze nog vele stappen maken.
Dit zou voor zowel de RAI als Ajax op termijn beter zijn.
Langs station zuid en de RAI ligt een enorm grondgebied waar makkelijk op te bouwen valt. Uit betrouwbare bronnen weet ik dat de RAI zelf ook uit wil breiden, er zijn daar mogelijkheden om te parkeren, het ligt bij meerdere snelwegen, dus ook het verkeer regelen is mogelijk, zowel station zuid als station RAI zijn grote openbaar vervoersmogelijkheden, het is sowieso een drukker bevolkt gebied binnen Amsterdam waardoor er ook meer publiek kan komen. Als er CL wedstrijden zijn kan er moeiteloos een hal afgehuurd worden waar 10.000m2 aan mensen overdekt naar een groot scherm kan kijken, een hal is pak en beet 2 keer zo groot als een voetbalveld. Als zelfs dat niet genoeg is zijn er zelfs meerdere hallen beschikbaar, ook zijn er zat gelegenheden om de pers goed te huisvesten en noem maar op.
Het evenement van sportman van het jaar, Max Verstappen, werd bijvoorbeeld in de RAI gehouden.
http://nos.nl/video/2149606-max-verstappen-sportma...
Zelfs het Olympisch stadion (wat voor de Arena het stadion van Ajax was) staat nog steeds vlak in de buurt en kan mogelijk zelfs weer door de jeugd gebruikt worden.

21 april 2017 om 13:37

Ideeã«n om meer geld te genereren zijn natuurlijk leuk. Met geld kun je spelers behouden en desgewenst extra kwaliteit kopen. Nu is het een open deur intrappen omdat je bij voorbaat al weet dat buitenlandse clubs komen shoppen omdat ze de middelen ervoor hebben. Ik weet ook niet of het allemaal zo makkelijk is om de Arena te verlaten, het staat er tenslotte iets van 21 jaar, dus zo oud is het niet. Overigens een detail, het Olympisch stadion heeft Ajax wel eens gespeeld maar was niet het stadion van Ajax, dat was de Meer.

Ik denk dat Klaassen weggaat. Het liefst zie ik hem z'n hele leven bij Ajax spelen, maar gun hem natuurlijk een mooie transfer, super Ajacied.
Ik denk dat de rest nog zo niet 1,2,3 weg is en dit soort gespeculeer van de zgn kenners/analisten en betweters is erg vervelend.
Ajax moet verder Traoré kopen en Veltman laten vertrekken, omdat anders Tête weggaat en dat zou echt heel jammer zijn. Tête is gewoon beter, punt.
Ik hoop dat Ajax de spelersgroep bij elkaar kan houden, maar dat zal ook afhangen of ze in de CL gaan spelen of niet.
Als je de Europa League kan winnen dan is het met dit team ook mogelijk om halve finale CL te halen.
Ajax kan alleen nog maar beter worden, een heerlijk vooruitzicht overigens.

Ajax is sinds jaar en dag het voetbalmerk van Nederland! De bedragen die ze daarvoor krijgen aan sponsoring zijn uiteraard hoger dan bij de concurrentie.
Wat ik wel mis bij de top 3 is een internationale sponsor, we vissen met zn allen uit dezelfde kleine vijver en daarin is gewoon niet veel te halen. Als we onze horizon verbreden kunnen we meer inkomsten genereren. Ik had zelf als nieuwe hoofdsponsor van PSV een gokkantoor verwacht met de wifi in het gehele stadion en de aangepaste gokwet in Nederland, maar het werd helaas een Nederlands bedrijf die gewoonweg minder besteden aan sponsoring.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren