Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cocu volgt voorbeeld van Bosz niet: ‘Dat kun je hem wel verwijten’

Laatste update:

PSV heeft de selectie de afgelopen jaren onvoldoende vernieuwd. Dat is althans de conclusie van voormalig hockeycoach Marc Lammers, die 'een paar keer per jaar' met Cocu om en diens technische staf om de tafel gaat om ideeën te delen. PSV speelt al enkele seizoenen met nagenoeg dezelfde spelers en dat is volgens Lammers een slechte zaak.

Lammers, een goede bekende van Peter Bosz, trekt de vergelijking tussen Ajax en PSV. Nieuwe spelers als Davinson Sánchez, Kasper Dolberg en Hakim Ziyech bleken aanwinsten voor de Amsterdammers. "En daar kwamen later in het seizoen nog jongens als Justin Kluivert en David Neres bij. Weet je wat Sir Alex Ferguson ooit tegen me zei? ‘Ever change a winning team’. Als hij merkte dat spelers gemakzuchtig werden, konden ze vertrekken."

David Beckham, Jaap Stam en Ruud van Nistelrooij kunnen daarover meepraten. Bij PSV zijn niet alle spelers meer hongerig, merkt Lammers op in gesprek met Metro. "PSV wilde ook van bepaalde spelers af, maar dat lukte niet. Dat kun je Phillip trouwens niet verwijten, daar is iedereen in de organisatie verantwoordelijkheid voor. Sommige spelers had je misschien voor minder moeten verkopen. Dan maak je maar verlies."

"Wat je Phillip wel kunt verwijten is dat hij, in tegenstelling tot Peter, meer de jeugd een kans had moeten geven. De opleidingen van Ajax en PSV zijn nagenoeg van hetzelfde niveau. Waarom niet Sam Lammers erin gooien als Luuk de Jong uit vorm is?”, vraagt Lammers zich af. Zondag nemen PSV en Ajax het in Eindhoven tegen elkaar op in de Eredivisie.

Ben je het eens met Marc Lammers?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Cocu heeft inderdaad geen veranderingen doorgevoerd terwijl dat wel kon. Luuk is het beste voorbeeld natuurlijk, Bergwijn ramezelaar en hendrikx hadden in mijn ogen ook altijd moeten spelen, zij hebben de toekomst. Dan zal net als bij Ajax de andere spelers vanzelf vertrekken.

20 april 2017 om 20:45

Nou Ramselaar mag met zijn 33 (mogelijk nog +3) wedstrijden in zijn eerste seizoen niet klagen. Hendrix is helaas op het moment dat hij bij de eerste 11 leek te zitten geblesseerd geraakt. Hij had in mijn ogen nu al wel weer basis moeten staan. Bergwijn heb ik grote twijfels over. Heeft nog amper overtuigd.

Overall is de spoeling veel dunner als bij Ajax. Wel wordt ik enthousiast van een aantal jongens die er nu dicht tegen aanzitten. Zoals Gudmonddson, Lunqvist en Rigo.

20 april 2017 om 21:01

Ik zie het wel zitten in Bergwijn. In de thuiswedstrijd tegen Utrecht dit seizoen betekende zijn komst de ommekeer. Is snel, behendig kan een mannetje voorbij. Is ook de enige echte buitenspeler die je hebt. Geef hem dan eens 5 wedstrijden de kans vanaf het begin hij is nog jong en heeft vertrouwen nodig.
Wat alleen wel apart was was dat hij tegen Utrecht op rechts speelde terwijl het van oorsprong een linksbuiten is.

20 april 2017 om 20:55

PSV heeft gewoon het vertrek van Bruma en de blessures van Locadia en in mindere mate Hendrix. Niet op kunnen vangen. Tel daarbij op dat je van Ginkel ook maar een half jaar weer hebt. En dat Propper, de Jong en Willems het niveau van voorgaande jaren niet hebben. Ja dan krijg je het lastig.

Met Ramselaar hebben ze een goede investering gedaan waar ze jaren mee vooruit kunnen, en ook Bergwijn en Rigo zijn echt goede spelers voor de toekomst. Wat ze vooral nodig hebben is een goede centrale verdediger. Het liefste zo'n echte boer: Ala Stam, van Bommel, Faber. Zit er niet ergens in het buitenland er een op de bank? van der Hoorn, Letschert, alleen dan beter?

Gewoon vriendjespolitiek, Lammers die vindt dat Lammers moet spelen. Niet geheel objectief...........

Ja en nee. Ja wat Lammers en Hendrix betreft. Nee wat vernieuwing betreft. Ga nou niet Cocu en Ferguson vergelijken. Ferguson kon tenminste altijd pit in zijn elftal brengen.

20 april 2017 om 20:54

Ferguson had altijd een zak geld voor versterkingen. Zelfs voor jeugdspelers en bankspelers.

20 april 2017 om 22:43

Daarom waren zijn doelstellingen ook wat hoger dan die van Cocu. Eerlijk is eerlijk

20 april 2017 om 23:49

Ferguson gaf relatief gezien helemaal niet zo veel geld uit. Itt vele trainers deed hij wel ontzettend goeie gerichte aankopen, wat uiteindelijk altijd United in de top hield.

21 april 2017 om 08:55

Daar gaat het niet om. Hij had altijd geld genoeg. En relatief is maar een begrip. Voor Nederlandse begrippen kon hij een heel elftal kopen. Wanneer hij vond dat het moest kocht hij. Er zaten ook veel flops tussen. Maar hij kon altijd kopen. In sommige jaren gaf hij zomaar 90 miljoen uit en in andere jaren niet eens 9 miljoen. Maar het was altijd mogelijk.

Ajax draait ook pas een paar weekjes leuk mee. Dat Feyenoord kampioen kan worden betekent dat beide clubs gefaald hebben en niet alleen PSV.

20 april 2017 om 21:00

Dan heeft de Boer bij ajax ook gefaald want die haalde in zn kampioensjaren minder punten dan dit feyenoord

20 april 2017 om 21:07

Zal het niet aan de kwaliteiten liggen van Feyenoord zelf!? Staan sinds dag 1 op plek 1.

20 april 2017 om 22:25

Nee. Met deze begrotingen hoor je altijd boven Feyenoord te eindigen.

20 april 2017 om 22:28

Ja? Met minder geld kan je niet een sterker elftal maken?

20 april 2017 om 22:37

Tja, met een beperkt budget hebben ze bijvoorbeeld toch Elia en Jørgensen kunnen halen. Op hun positie de beste van de competitie. Veel geld zorgt in Nederland alleen voor een bredere selectie. Dan moet je hopen op blessures en schorsingen bij je concurrenten om dat uit te buiten.

Ik zou als ik psv was met lodeiro op 10 gaan spelen. Met daar achter hendrix en guardado. Voorin bergwijn op links locadia in de spits en er moet een links benige rechtsbuiten bij. Een nieuw systeem werkt ook verfrissend dan hoeft er niet perse een nieuwe coach te komen.

20 april 2017 om 20:50

Pereiro zul je bedoelen laat lodeiro maar voor the sounds spelen kan ik teminste nog van 1 mls speler genieten

20 april 2017 om 21:07

Haha ja die bedoel ik ja. Over lodeiro gesproken. Zou dat geen leuke rechtsbuiten voor psv zijn?

Ik zou als ik psv wassen met lodeiro op 10 gaan spelen. Met daar achter hendrix en guardado. Voorin bergwijn op links locadia in de spits en er moet een links benige rechtsbuiten bij. Een nieuw systeem werkt ook verfrissend dan hoeft er niet perse een nieuwe coach te komen.

Spijker op z'n kop. Soms zie je dat zo een jonge jongen dan even een paar wedstrijden vleugels krijgt. Nu werkte het met Luuk alleen maar demotiverend. Brenet had ook meer minuten kunnen maken op links of rechts. Guardado maakt al lang een uitgebluste indruk sinds z'n zomer Gold cup en irritatie dat ie niet naar de OS mocht. Daar is Cocu toch wel eindverantwoordelijk voor. Ben benieuwd naar volgend seizoen. Als je niet de halve selectie op de schop neemt dan moet je ook afscheid van Cocu nemen. Met 6-9 andere spelers kan je Cocu wel behouden.

Er wordt wel vergeten dat een aantal keuzes bij Ajax nood gedwongen was. Dolberg speelde omdat casseirra en traore het slecht deden. Daarnaast viel ook Westerman wel heel erg tegen.
Daar staat wel tegenover dat degene die de kans krijgen deze ook gepakt hebben. Dit in tegenstelling tot bijv. Bergwijn.

20 april 2017 om 20:56

Juist jij slaat de spijker op zijn kop. Wat je de organisatie wel kwalijk kunt nemen is dat er geen goede backup was voor de de Jong. De beoogde backup was bijna het hele seizoen geblesseerd.

20 april 2017 om 23:52

PSV was ook eigenlijk noodgedwongen om wat spelers te wisselen. Grote verschil is: Cocu deed het niet en Bosz wel..

Ik denk dat er wel genoeg over is gezegd. Iedereen weet hoe het zit, vooral wij als supporters. Nu komen alle 'experts' met hun mening wat alleen maar open deur in trappen is. Een paar maanden geleden hoorde je deze mensen niet en nu komen ze allemaal tegelijk. Wij als supporters en andere mensen die PSV elke wedstrijd hebben gevolgd hebben dit al veel eerder aan gegeven. In het begin van dit seizoen kon je het al zien aan komen. De enige die het allemaal niet ziet is Cocu. Als hij zo eigenwijs blijft helpt het toch niet wat iemand zegt.

20 april 2017 om 21:39

Precies. Evalueer dit seizoen intern en dan alle koppies dezelfde kant op. Naar de toekomst. Er komt een interessante lente/zomer aan. Ik ben benieuwd waar Brands mee aan komt zetten. Ik hoop maar dat het niet st. Juste, Amrabat, Larsson e.d. niveau zal worden. Leuke spelers, maar niet voor Psv.

Ik zou maar eens gaan kijken bij de degradatiekandidaten in bijvoorbeeld Duitsland of Frankrijk. Daar zitten nog wel een paar tussen lijkt me zo. Zodra een club is gedegradeerd, dan meteen toeslaan. Een club in nood doet nog wel eens wat makkelijker een goede speler weg. 1 de club heeft geld nodig om te overleven, 2 de beste spelers willen niet een niveau lager spelen en willen dus weg. Verder hoop ik niet dat er weer zoveel gehuurd gaat worden. Dat vind ik maar kapitaalsvernietiging.

Op zich heeft hij gelijk. Maar in een ding niet: er is wel degelijk een groot verschil tussen de jeugdopleidingen van PSV en Ajax.

Bosz zit er 1 jaar, hoe dan doorselecteren?

Voorbeelden slaan nergens op.
Die drie spelers vertrokken niet omdat ze het vuur niet meer hadden. Ferguson hield gewoon niet van tegenspraak.

In Friesland hebben ze een gezegde dat luidt: "achteraf kijk je een paard in de kont". En dit is typisch zo een reactie. Als Cocu wel had verjongd en het was mis gegaan, had hij dezelfde kritiek gekregen. En dat is zo gemakkelijk. Bergwijn heeft voldoende speeltijd gehad, maar daarin niet bepaald een onuitwisbare indruk achter gelaten. Kluivert heeft dat bij Ajax wel gedaan en daarom veel meer speeltijd gekregen dan van te voren was verwacht. Een club als PSV speelt voor de prijzen en dat kan niet altijd met hele jonge spelers. Dat is de afgelopen seizoenen bij Ajax ook wel gebleken, al hebben vier kampioenschappen ook het een en ander verbloemd. Dat het nu wel lukt bij Ajax, wil niet zeggen dat het daarom bij PSV ook zo zou zijn gegaan. Niet in de laatste plaats omdat de jeugdopleiding van Ajax aantoonbaar meer kwaliteit herbergt dan die van Psv. Dat is ook niet zo raar omdat Ajax er ook veel meer geld in steekt. De verwachting dat het beter zou zijn gegaan als er meer jeugd zou zijn ingepast, is niets meer dan een aanname en het is belachelijk om achteraf de trainer te bekritiseren op basis van aannames.

Jeugd is flegmatiek en wisselvallig en door jeugd in te passen, neemt een trainer dan ook een flink risico. Als dat goed gaat zal dat de trainer complimenten opleveren, als het slecht afloopt kritiek. Toen FdB met een piepjong elftal Europa in ging en dat fout afliep, kreeg hij bakken kritiek over zich heen, terwijl nu Peter Bosz hetzelfde doet en er succes mee heeft hij van dezelfde mensen de ene na de andere veer in de kont gestoken krijgt. Opportunisme ten top natuurlijk, maar dat is de voetbalwereld niet vreemd. Als je een objectieve analyse op het seizoen van PSV loslaat, zijn er m.i. twee zaken die de club zijn opgebroken en er de oorzaak van zijn dat het seizoen op een anti-climax is uitgedraaid. Dat zijn het feit dat de sleutelspelers al het hele seizoen uit vorm zijn en de club buitenspelers ontbeert. Dat een speler uit vorm is kan je de trainer natuurlijk niet verwijten en het ontbreken van buitenspelers heeft te maken met de samenstelling van de selectie en daar is Marcel Brands verantwoordelijk voor. De veronderstelling dat als Cocu de mensen uit vorm had vervangen door jeugdspelers, de resultaten beter zouden zijn geweest, is nergens op gebaseerd en dat verwijt aan het adres van Cocu raakt dan ook kant noch wal. Vorm is veelal gebaseerd op zelfvertrouwen en heeft daarom een averechts effect om een speler uit vorm naar de reservebank te verwijzen omdat hij moet spelen om zijn vorm terug te krijgen. Het daarom volstrekt logisch dat een trainer spelers vertrouwen geeft, ook of wellicht juist als ze even niet in vorm zijn, en er op hoopt dat ze daardoor weer snel terug in vorm komen. Dat is bij PSV dit seizoen duidelijk niet gelukt, maar zoiets weet je natuurlijk niet van tevoren en is dan ook vaak een kwestie van God zegene de greep. Als je zo een brede selectie hebt dat je spelers die uit vorm zijn moeiteloos kunt vervangen zonder dat het elftal er kwalitatief op achteruit gaat, zal een trainer wellicht eerdere geneigd zijn om zijn sleutelspelers op de bank de zetten, maar dat is bij PSV natuurlijk niet aan de orde. Peter Bosz heeft hetzelfde gedaan bij o.a. Traore en Dolberg, en hen het vertrouwen geschonken en gewoon laten staan toen ze in een vormdip terecht kwamen. Zij zijn die vormdip uiteindelijk redelijk snel te boven gekomen hebben het vertrouwen uiteindelijk terug betaalt. Waar Bosz daar dus geluk mee heeft gehad, heeft dat Cocu louter pech opgeleverd. En het is natuurlijk belachelijk dat waar de ene trainer op wordt afgerekend de andere trainer voor hetzelfde gecomplimenteerd wordt omdat het bij hem toevallig goed is gegaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren