Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronaldo zet Real via dubbelslag met één been in halve finale

Laatste update:

Real Madrid heeft uitstekende papieren om de halve finale van de Champions League te bereiken. De Koninklijke bezorgde Bayern München woensdagavond de eerste thuisnederlaag sinds maart 2016: 1-2. Cristiano Ronaldo nam beide Madrileense doelpunten voor zijn rekening en staat inmiddels op honderd doelpunten in Europees clubverband. Hij is de eerste speler die daarin is geslaagd.

Ondanks een 1-0 voorsprong waren er weinig blije gezichten bij Bayern toen arbiter Nicola Rizzoli na 45 minuten op zijn fluit blies. Op slag van rust liet der Rekordmeister immers een gigantische kans onbenut: Arturo Vidal schoot vanaf elf meter huizenhoog over. Voor Real zal de misser als gerechtigheid hebben gevoeld. De strafschop was op zijn minst discutabel. Daniel Carvajal trok zijn arm terug na een schot van Franck Ribéry, maar beging volgens Rizzoli toch hands. Vidal had het vizier vervolgens niet op scherp staan.

Na 24 minuten had de Chileen dat wel. Na een hoekschop van Thiago Alcántara schudde Vidal zijn bewaker Nacho eenvoudig af, waarna de middenvelder snoeihard binnenkopte. Het was een van de eerste serieuze kansen voor Bayern, dat aantrad met jubilaris Arjen Robben (honderd wedstrijden in Europese clubtoernooien). Real was al wel bijzonder dichtbij gekomen. Na een uitstekende voorzet van Toni Kroos won Karim Benzema het kopduel, waarna hij via de grond en de vingertoppen van Neuer de lat vond. Nadat de 1-0 was gevallen was Vidal aan de overzijde ook gevaarlijk met het hoofd, maar hij kopte naast het doel van Keylor Navas.

Omdat ook de strafschop om zeep werd geholpen, was 1-0 de stand bij rust. Real had zodoende nog genoeg uitzicht op een positief resultaat en speelde een uitstekende tweede helft. Binnen twee minuten na rust kwamen de bezoekers al op gelijke hoogte. Een afgemeten, strakke voorzet van Carvajal werd al even zo fraai bekroond door Ronaldo, die de bal uit de lucht nam en Neuer passeerde in de linkerhoek. Hij beëindigde zijn langste doelpuntendroogte in de Champions League ooit bij Real: 659 minuten. Neuer onderscheidde zichzelf even later wel met een weergaloze reflex na een kopbal van Gareth Bale, die van dichtbij de 1-2 dacht te maken.

De zoektocht van Real naar de voorsprong werd na een uur vergemakkelijkt. Javi Martínez kreeg zijn tweede gele kaart voor een overtreding op Ronaldo en moest inrukken.Daarna was de ploeg van Zinédine Zidane oppermachtig. Bayern kwam er met tien man totaal niet aan te pas en kon nog opgelucht ademhalen door uitstekende reddingen van Neuer op schoten van Benzema en Ronaldo. De doelman had echter geen antwoord op een schot van de Portugees na een uitstekende voorzet van Marcos Asensio. De bal zeilde door de benen van Neuer in het net: 1-2.

Bereikt Real Madrid de halve finale van de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

real heeft een grote stap gezet naar de halve finale maar dat lag niet aan zidane. veldbezetting was zo matig in de eerste helft, de afstand tussen het middenveld en de voorste linie was simpelweg te groot. bijna door de blunder van de arbitrage net voor rust de 2-0 maar er was gelukkig gerechtigheid. ronaldo die het team op sleeptouw nam door knap de gelijkmaker te maken en vervolgens ook te snel was voor martinez die terecht het veld moest ruimen. na de rode kaart was neuer echt ongelooflijk. maar uiteindelijk de verdiende 1-2 opnieuw door ronaldo. je zag ook na de rode kaart dat de afstand tussen het middenveld en aanval kleiner werd en toen zag je hoe goed dit real de bal kan laten rondgaan. vaak was het excuus dat real vaak een makkelijke loting had, maar bayern was de zwaarste die je kon treffen en dan uit 1-2 winnen met een pannenkoek als nacho centraal achterin, erg knap. ook al zat er meer in want neuer heeft echt doelpunten tegen gehouden, maar 1-2 winnen bij bayern is indrukwekkend.

12 april 2017 om 22:44

Het probleem heet Muller. Ongelofelijk waarom hij nog opgestelt wordt. Lewandowski mis je duidelijk. Die man is zo goudwaard voor Bayern. En daarnaast hoe kan een topteam nou geen 2 spitsen hebben? Eerste helft duidelijk voor Bayern, 2de helft heeft Real op basis daarvan dik verdiend. Ronaldo mag inmiddels wel een van de aller grootste ooit genoemd worden. Geweldenaar!

12 april 2017 om 22:48

Klopt. Ik stoorde mij ook vreselijk met Muller in de spits. Hopelijk is Robert Lewandoksi terug in de return. Wedstrijd met 2 gezichten. Eerste helft voor Bayern en tweede helft voor Real. Ronaldo staat er wel weer op de belangrijke momenten. Knap hoor!

12 april 2017 om 23:28

Muller is super als bewegende en komende middenvelder; veel scorend vermogen. Als spits komt hij van alles tekort. Hoe kan Bayern nou geen fastoenlijke vervanger hebben voor Lewandowski ?

13 april 2017 om 01:04

Als Vidal die penalty had gescoord,dan was het afgelopen en nu doet iedereen of real Madrid gedomineerd heeft

13 april 2017 om 02:43

Penalty was onterecht want het was geen hands, maar ik geef je gelijk. Als die penalty dr in ging had real het nog heel moeilijk gekregen

13 april 2017 om 09:15

Als Neuer er 2 minder had tegengehouden had Real ook gedomineerd.... Met die 'als' scenario's kunnen we niet zoveel hoor.

Real speelde gewoon een ontzettend goede 2e helft. Uiteraard mede door de rode kaart. Kijk uit naar de return!

Wat was Bayern mak. Zo slecht heb ik ze nog nooit gezien. Ook al mis je een speler door een rode kaart en Lewa.

Jammer dat die derde van Real er niet kwam, dan zat je echt safe.

12 april 2017 om 22:42

Écht he? Mijn Bayern zakte totaal in. Zonde. Ze zijn fysiek gewoon minder dan Real Madrid.

12 april 2017 om 22:45

Vreemd aangezien de Bundesliga fysiek toch zwaarder is dan La Liga naar mijn mening

12 april 2017 om 22:47

Wat zeg jij nou... eerste heft was bayern gewoon vele malen sterker op het middenveld als verdediging. Is dat ze lewandowski miste.. en mueller totaal niet in de wedstrijd zat. Daarnaast moet boateng nog in vorm komen, aangezien javi en hummels grotendeels een duo vormde. Blijf het wel extreem vinden hoeveel impact t gemis van lewandowski heeft op dit elftal...

12 april 2017 om 22:49

Ik denk dat Bayern te weinig getest word in eigen land. Ze worden met 2 vingers in de neus kampioen. In Spanje heeft Real toch meer weerstand

12 april 2017 om 22:50

@PiotrZielinski, Ik heb het in mijn opmerking over de 2e helft, excuus voor de nauwkeurigheid 😉

12 april 2017 om 22:43

Dat Bayern zo mak was kwam natuurlijk door die (onterechte) rode kaart vroeg in de 2de helft. Jammer voor de wedstrijd, maar Bayern mocht ook niet klagen met die pingel.

12 april 2017 om 22:46

@3*Ajax, nah niet alleen. Bayern zakte gewoon totaal in. 1 tegen 1, werden de battles ook aan de kant van Real Madrid het meest gewonnen, jammer.

12 april 2017 om 22:50

Zeker, maar vond de wedstrijd tot dan toe wel redelijk gelijk op gaan. Het was niet zo dat Bayern niks te zeggen had en als Vidal een pingel normaal kon schieten stond je ook nog 2-0 voor. Na de rode kaart verloor Bayern pas echt de grip. Jammer dat Lewandowski niet mee deed, want vond Muller zeer tegen vallen.

12 april 2017 om 23:08

Hoezo was die rode kaart onterecht dan? Hij begaat 2 keer een domme overtreding op een plek waar Ronaldo helemaal niet gevaarlijk kon zijn.. eigenschuld dan.

12 april 2017 om 23:09

Niet heel onterecht toch. er zijn vast ook scheidsrechters die hem niet geven maar hij raakt Ronaldo gewoon. Domme tackle om op die plek met al geel op zak te maken.

12 april 2017 om 23:15

Niet echt was totaal geen overtreding. De bal is naar rechts terwijl ronaldo op man loopt. De ervaren scheidsrechter moet kunnen zien dat Ronaldo niet in de richting de bal loopt.

Fout van de scheidsrechter.

13 april 2017 om 00:26

Peter jij wilt zien wat je wilt zien denk ik. Ronaldo stapte over javi heen en zijn been gaat toch echt duidelijk omhoog en raakt de schoen van Ronaldo. Gewoon terechte overtreding en dan krijg je in de helft van de gevallen misschien idd een kaart. Zeker niet onterecht.

13 april 2017 om 03:11

De ervaren scheidsrechter moet gewoon rood geven, en dat deed hij. Knap werk dus, hij toont dat hij ballen heeft itt de man die Dortmund-Monaco floot en geen rood durfde geven.

De ervaren Martinez had maar zo slim moeten zijn om niet in te grijpen als hij geen 100 procent zeker was dat hij de bal kon hebben. Hij moest Ronaldo gewoon naar buiten te dringen en zo zijn ploegmaats tijd verschaffen om terug te lopen. Verdedigen 101.

12 april 2017 om 22:45

Zijn de verdiensten van real dat bayern minder was.

12 april 2017 om 22:48

@Kaka-cr7 ook de rode kaart, maar uiteindelijk was het Real Madrid die fysiek het best uit de strijd kwam.

12 april 2017 om 23:17

Ik snap echt niet waarom Bayern conditioneel gezien zo matig voor de dag kwam. Qua kwaliteit gaan deze teams perfect op, maar als een van de teams hun kwaliteiten al snel niet meer volledig (kan) benut(ten) dan krijg je dit, en valt dat mij als neutrale kijker wel tegen. Ook het feit dat in minuut 2 v/d 3 in de blessuretijd Neuer een uittrap neemt, en er werkelijk waar 3 spelers van Bayern op de helft van Real staan bij een 1-2 achterstand. Ik ben echt geschrokken van Bayern.

Wat een wedstrijd. Bayern begon duidelijk beter aan de wedstrijd maar kon echter niet echt kansen bij elkaar voetballen. Lewa werd natuurlijk enorm gemist. Maar dan die 2e helft. Mede door die domme rode kaart van Martinez werd Real erg dominant en behalen ze een meer dan verdiende overwinning.

Wat deze wedstrijd me vooral toonde is dat Real toch een top keeper moet aantrekken. Kijk even hoe Neuer hier eigenhandig zijn team in de cl houdt. Met een mindere keeper vallen er en stuk meer doelpunten. Als Neuer bij Real in doel stond ben ik er trouwens vrij zeker van dat hij die bal van Vidal er gewoon uithaalt.

Ronaldo, wat kunnen we nog zeggen. Nee hij speelt zeker niet zijn beste seizoen, maar als hij nodig is staat hij toch weer op. 2 enorm belangrijke doelpunten. Was dit trouwens niet zijn 100e in de cl? Of misreken ik me nu helemaal?

Verder deed Nacho het erg goed op dat duel met Vidal na, wat hoop geeft voor de komende weken. Carvajal was fantastisch, Marcelo weer erg goed, Ramos secuur. Bale was echter adominabel. Eenmaal een goede loopactie en pass op Ronaldo die niet goed controleert, en eenmaal een gevaarlijke kopbal. Dat was het. Asensio was veel en veel beter in de tijd die hij kreeg.

Beetje jammer dat Real de laatste 10 minuten weer gas terug neemt want een 1-3 had het helemaal afgemaakt. Daarom ook oh zo jammer dat Ramos zijn kunstje niet nog eens mocht tonen op het laatst.

Dit weekend even op adem komen tegen Gijon. Hopelijk zonder onderschattingen en het puntenverlies dat dat meestal tot gevolg heeft. Ik hoop dat Asensio mag starten, dat heeft hij verdient na vandaag. Rustig winnen zonder mensen kwijt te raken en dan nog 2 ontzettend belangrijke wedstrijden die het seizoen van Real zullen beslissen.

12 april 2017 om 22:44

Hopelijk kan Bayern tóch nog terug komen de volgende keer uit.

12 april 2017 om 22:46

Haha voor jou wel ja ik zie Bayern liefst met 7 aan de wedstrijd starten

12 april 2017 om 22:58

@real8madrid Haha, dan schat jij jouw Real ook niet hoog in tegen 7 man 😁

12 april 2017 om 22:58

Denkje dat? In het Santiago met 10000000 fans die al Wachten voor de stadion langs de wegen op de balkons laat staan nog binnen

12 april 2017 om 23:07

Ach, doe ik wel hoor. Maar waarom kansen nemen?

13 april 2017 om 04:24

Flink stadion dat bernabeu idd

12 april 2017 om 22:47

Vind trouwens dat Cristiano helemaal niet zo slecht speelt dit gehele seizoen. 1ste seizoenshelft wel drama ja, 2de seizoenshelft erg sterk. Zeker in een Real Madrid wat niet lekker loopt, speelt hij ontzettend goed. Goede acties, voorzetten etc. Gewoon ontzettend sterk eigenlijk qua spel. Altijd wel de gevaarlijkste man bij Real Madrid in de afgelopen 10? wedstrijden. Qua goals en scherpte voor de goal wel wat minder uiteraard.

12 april 2017 om 22:57

Nee klopt, ik vind Ronaldo zeker niet slecht spelen. Is erg positief in het spel betrokken steeds en lijkt plots over veel meer overzicht te beschikken. Maar hoe we het ook draaien of keren, hij is wel degelijk minder beslissend momenteel. 659 minuten zonder doelpunt... Dat spreekt boekdelen, die man scoorde sinds zijn komst gemiddeld 1 doelpunt per wedstrijd voor dit seizoen

12 april 2017 om 23:27

Inderdaad. Ik vind hem heel goed meespelen sinds de jaarwisseling en zorgt altijd voor heel veel bedreiging. Hij heeft de laatste tijd wat pech qua goals, maar mensen zeggen dan snel dat hij slecht is. Net zoals ze hem vorig seizoen afkraakten op zijn spel terwijl hij veel scoorde. Bij Ronaldo is het nooit niet goed...

Over de wedstrijd zelf: Eerste helft was voor Bayern en tweede voor Real. Jammer dat de 3e goal uitviel voor madrid, dan was het wss afgelopen. De return wordt nog spannend zo. In ieder geval blij met de overwinning.

12 april 2017 om 22:49

Mee eens betreft de keepers. Neuer houdt Bayern in leven en Buffon pakt gisteren punten. Helaas zijn zulke keepers schaars.

Nacho en Ramos stonden sterk, goede rugdekken. Iets wat ik juist aan de andere kant had verwacht. Maar daar was het juist zwaar onvoldoende. Twee keer geel pakken op een plek waar niemand gevaarlijk kan worden..

Het is nog niet gedaan, maar dit moet Real toch wel een boost geven.

12 april 2017 om 22:55

Klopt. Je hebt Buffon en Neuer. Verder zitten Courtois en De Gea op een niveau wat wereldtop genoemd mag worden. Ook Lloris en Oblak zitten daar dicht tegenaan. Maar Navas ligt hier helaas mijlenver vanaf. Ik hoop dat Real zo'n wereldkeeper kan halen, die eerste 2 zijn simpelweg onhaalbaar, en Oblak ook. Ik hoop dus op De Gea of Courtois. Een van die jongens moet koste wat het kost naar Madrid komen. Het is net die wereldkeeper die je in dit stadium van de cl erin kan houden en je miljoenen kan opleveren als club

12 april 2017 om 23:19

Ik geef je een goede kans op De Gea als United CL voetbal misloopt dit seizoen, zo niet dan wordt het heel lastig een topkeeper aan te trekken ben ik bang. Chelsea gaat Courtois niet laten gaan en ik betwijfel ook of hij weg wil bij een ploeg die zo goed draait, met dit niveau maakt Chelsea ook gewoon kans op de CL winst (hoewel er meer factoren bij gaan komen, zoals vermoeidheid door meer wedstrijden, dus is nog maar te bezien).

Misschien dat Smeichel van Leicester wat is? Ook een fantastische doelman. En anders is Lloris wellicht te lokken met een flink salaris, van de topkeepers kan die er qua salaris nog het meest op vooruit gaan (De Gea en Courtois hoeven nergens heen voor het geld)

12 april 2017 om 23:27

De Gea en Courtois zijn net zozeer onhaalbaar als de keepers die je eerder noemt. De Gea keept bij de rijkste club ter wereld en Courtois heeft al aangegeven te willen blijven, de enige manier waarop ik het zie gebeuren is als Real een (sleutel)speler de andere kant op stuurt. Ik vind die selectie prima in balans zo eigenlijk, en ik ben er niet van overtuigd dat De Gea en Courtois die bal van Vidal wel gehad hebben. In de finale van 2012 deed Drogba hetzelfde, Neuer torpedeerde gewoon zijn eigen doel in. Net als bij Benzema vind ik dat veel Madrid fans te weinig krediet geven aan Navas, die heeft in 3 jaar nu toch 2 CL's gewonnen.

12 april 2017 om 23:54

Nou nee. Die 2 jongens hebben in tegenstelling tot Buffon en Neuer een band met Spanje en specifiek met Madrid. Daarnaast spelen zij niet bij 2 teams uit de top 4 van Europa, wat Buffon en Neuer wel doen. Ook zijn ze (nog) geen iconen van hun club zoals Buffon en Neuer wel zijn. Zat verschillen die ze toch meer haalbaar maken dan Buffon en Neuer. Enkel als je alleen naar het financiele plaatje kijkt lijken ze onhaalbaar. Maar er zijn genoeg redenen waarom ze zelf de overstap zouden kunnen willen maken. Ze zijn pas onhaalbaar voor Real als die spelers zelf aangeven met 100 zekerheid te willen blijven en dat hebben ze vooralsnog niet gedaan. Sterker nog, de afgelopen seizoenen hebben beide meermaals openlijk met een overstap naar Madrid geflirt. Moeilijk is het sowieso voor Real, maar vele malen reã£â«ler dan Buffon en Neuer, en allesbehalve onhaalbaar.

Overigens is een scenario waar een topper de omgekeerde zeg bewandelt niet eens zo ondenkbaar. Bij Real zitten genoeg spelers op de bank die Chelsea eventueel wel zou willen, en United al helemaal. James en vooral Morata worden constant met beide in verband gebracht en dat lijkt me een reã«le optie. Zelfs Benzema zou eventueel kunnen vertrekken als Real inderdaad een andere spits wil halen zoals de geruchten suggereren.

De Gea of Courtois hadden die bal er misschien niet uitgehaald (al acht ik die kans zelf wel groot, vooral bij Courtois), maar zijn wel gewoon een stuk beter dan Navas. Dat Neuer in 2012 eenzelfde bal niet eruit haalt is ook nogal nietszeggend. Toen was hij met zijn 26 gewoon nog relatief jong voor een keeper waar hij nu op zijn top zou moeten zitten. Daarnaast heeft hij tussen toen en nu nog veel meer van zulke ballen wel gepakt

13 april 2017 om 00:49

Geloof me maar, de enige manier waarop sowieso Courtois naar Real vertrekt is als er voor Chelsea een absolute versterking voor in de plaats komt. Nu snap ik wel dat je denkt dat Courtois nog niks duidelijks over zijn toekomst heeft gezegd, doordat vz enkel artikelen en wandelgangen produceren waarin spelers lijken te vertrekken. Ik moet je toch teleurstellen: Courtois heeft in maart zijn verhaal al gedaan. Tegen Spaanse zender Cadena Sur ging het als volgt: "ik zie mezelf niet bij Real Madrid spelen. Ik zie mezelf bij Chelsea spelen, de club die zes jaar geleden iets in mij zag en mij de kans gaf deze stap te maken. De club die mij drie jaar aan Atletico uitleende waardoor ik de keeper ben geworden die ik nu ben." Dit alles is terug te vinden in een artikel van The Guardian, niet te lastig te googlen. Echt waar, die kun je vergeten. Ok, De Gea heeft nog niets specifieks van zich laten horen maar heeft wel zijn contract met jaren verlengd na zijn bijna-transfer. Dat is al een statement op zich, dan zal hij een jaar later echt geen transfer request indienen. Ik zou niet met optimisme naar een van deze twee uitkijken.

13 april 2017 om 10:29

Mocht wereldtop niet haalbaar blijken dan zou je ook kunnen investeren in Donnaruma. Dat is de Buffon van de toekomst lijkt mij

13 april 2017 om 11:31

Dat heb ik gelezen hoor. Maar ik heb hem ook 3 of 4 keer iets zien zeggen in de trend van: ik hou van het leven in Spanje en je weet nooit wat de toekomst brengt. Ach, we zullen het zien. Ik zeg niet dat hij het hoe dan ook wil, maar met zekerheid stellen dat de kans nihil is is wishfull thinking, niets meer

Ik snap dat je als Chelsea-fan geen zin hebt in een vertrek van Courtois of Hazard, en dat het lastig is om steeds die geruchten te lezen of te erkennen dat er zat redenen zijn waarom die jongens een stap omhoog naar Real zouden kunnen willen maken. Maar blind nee knikken heeft geen zin hoor. Het is mogelijk. Het is verre van zeker, maar het kan absoluut, in tegenstelling tot enkele andere spelers bij andere clubs. Dat kan je blijven ontkennen maar dan kan het wel eens een zware zomer voor je worden hoor

12 april 2017 om 22:55

Real8madrid: ronaldo zijn 100ste in een europees toernooi. Staat op 96 cl treffers dacht ik gevolgd door messi met 94/95

12 april 2017 om 22:58

Oh oke, bedankt! Die 100 doelpunten zal dan vast niet meer voor dit seizoen zijn. Maar hij zit er in ieder geval dicht bij. Hopelijk volgend seizoen

12 april 2017 om 22:58

Helemaal eens met je stuk. Zou alleen casemiro ook in het zonnetje zetten. Wat heeft die man een pot gespeeld zeg. Zat echt bijna overal tussen en zeker als backup voor de verdediging zo een belangrijke schakel op ons middenveld

12 april 2017 om 23:06

De 2e helft dan toch. In de eerste helft vond ik hem zeer zwak, ik hoopte zelfs op dat ie in de kleedkamer bleef na de rust en Isco of Kova in mocht vallen. Maar de 2e helft was ie wel heel sterk inderdaad

12 april 2017 om 23:18

Jaa klopt dacht hetzelfde de eerste helft, maar ik vind kroos modric en isco of kova nog te aanvallend. Nog complimenten voor zidane dat hij asensio inbrengt ipv isco of james

12 april 2017 om 23:33

Klopt, heel onverwacht maar pakte fantasticsh uit

13 april 2017 om 00:31

Was inderdaad de 100e (2e goal van Ronaldo

13 april 2017 om 03:22

98e, toch?

13 april 2017 om 08:38

97e in de CL volgens mij, 100e in Europa.

Bayern is fysiek gewoon slechter dan Real Madrid..

1-2 is toch helemaal niet zo''n goed resultaat Voor real? Is toch geen "geweldige"uitgangspositie?

12 april 2017 om 22:42

1-2 uit in Munchen is toch een aardig goed resultaat. Bayern moet nu minimaal 2x scoren en dat is niet makkelijk, zeker niet omdat Real dan niet mag scoren (2-1 is verlengen maar goed).

12 april 2017 om 22:43

Thuis 1-0 verliezen is zelfs al voldoende. Misschien is 'geweldig' overdreven, maar lekker is het wel!

12 april 2017 om 22:45

Is niet voldoende, Bayern moet minimaal 2 x scoren

12 april 2017 om 22:53

Is dus wel voldoende.

12 april 2017 om 22:43

Het is niet kansloos voor Bayern, maar het is toch zeker wel een goede uitgangspositie voor Real!

12 april 2017 om 22:49

Real scoort al bijna 60 wedstrijden op rij. Er van uit gaande dat Real thuis gewoon minstens 1 doelpunt maakt moet Bayern er sowieso 3 maken. Sowieso niet makkelijk, en het is nog afwachten of Lewa meteen weer in vorm is als hij zo terugkeert, want zonder een Lewa in vorm wordt het schier onmogelijk om 3x in het Bernabeu te scoren. Vandaag creeert Bayern al nagenoeg niets, ondanks dat ze in de eerste helft zeker beter waren. Tel daarbij op dat Real normaal ijzersterk is op stilstaande fases... Dan moet Bayern al een Robben en Lewandowski in wereldvorm hebben om dit goed te maken. Het kan zeker, en dit is allesbehalve beslist. Maar dat het een erg goede uitgangspositie voor Real is lijkt me vast staan

12 april 2017 om 22:52

Vergeet niet dat ze uitdoelpunt voordeel hebben en met een Lewandowski erbij zou ik zorgen maken want alle wedstrijden tegen real (4) 6 doelpunten. En dit seizoen is Lewandowski op zijn best.

12 april 2017 om 23:00

Ik denk helaas dat real door zal gaan. Lewandowski is zeker invorm, maar ga er niet vaniit dat hij4 maakt in madrid. Vooral omdat lewandowski sterker thuis speelt dan uit. Real zit nu in een luxe positie. Begrijp ook niet waarom iedereen real als underdog beschouwde.

12 april 2017 om 23:02

bayern komt zeker wel sterker terug en hoeven ze er geen 4 in te knallen, hoop ik..

13 april 2017 om 00:06

Soort van, ik denk dat Real Madrid thuis sowieso gaat scoren dus dat wordt interessant. Als Bayern snel een eerste doelpunt maakt wordt het een ander verhaal. Het ligt aan het moment. Maar als Real Madrid zijnde zullen ze waarschijnlijk nog moeten bikkelen gok ik. Van Juventus kun je spreken over een geweldige uitgangspositie, die zie ik die 3-0 niet meer weggeven.

Lewandowski werd gemist. Real heeft de wedstrijd op de juiste manier aangepakt. Chapeau.

Klasbak die Ronaldo! Vidal speelde trouwens erg sterk. Na de gemiste penalty ging het bergafwaarts..

jaa heerlijke overwinning ze hadden het natuurlijk wel gewoon af moeten maken daar hadden ze de kansen voor dus is nog niet gespeeld maar de eerste stap is gezet

Verdiende overwinning voor Real. Een aardige wedstrijd gezien met vooral een tegenvallend Bayern. Ik hoopte op een overwinning voor de Duitsers, maar na die rode kaart zat het er ook totaal niet meer in en ik denk dat je met 1-2 nog tevreden mag zijn. Bayern blijft zicht houden op een halve finale, maar dat is wel ver weg. Real met een been in de halve finale en ik ga er vanuit dat ze het thuis afmaken.

Daar ontsnapt Bayern. Muller hele wedstrijd niet gezien en de twee cv’s waren totaal niet geconcentreerd. Het is je nog Neuer op doel hebt, anders was het al klaar geweest. Moet het alsnog maar zien of ze Real kunnen kloppen in Madrid.

Als Real iets eerder begon met doordrukken, na de rode kaart, had die 1-3 nog wel kunnen vallen.

12 april 2017 om 22:43

neuer zag er anders niet goed uit bij de tweede van ronaldo

12 april 2017 om 22:45

Daarvoor 3 reddingen die een normale keeper nooit zal hebben.

12 april 2017 om 23:13

Tweede was wat ongelukkig inderdaad.

Real had moeten doordrukken naar 1-3. Bayern was nergens meer na hun rode kaart (ook dankzij Ronaldo die zich slim liet vallen na dom contact). 1-2 is echter nog niet gespeeld

12 april 2017 om 23:33

Jij voorspelde een afslachting van Real door Bayern. Ik heb je al eerder verteld dat Real een andere ploeg is in top wedstrijden.

13 april 2017 om 22:48

Afslachting heb ik niet gezegd - wel voor de match duidelijke winst voor bayern uitgesproken wat er ook even inzat als Vidal zn penalty niet zou missen, heb ook na 5 tijdens de match al gestuurd dat bayern veel zwakker is dan gedacht en daarna dat real verdiende om te winnen (toch blijf ik erbij dat ze hadden moeten doordrukken voor nog een extra goal want bayern was helemaal nergens meer). En je hebt gelijk gekregen xd

13 april 2017 om 22:51

Het woord "Afslachting" was trouwens door een eigen real supporter vermeld - niet door mij - lees de comments maar terug op vz

Aanpassing
Door autocorrectie smartphone en accenten

Pff elk jaar hetzelfde gekloot tegen spaanse teams, spelers geblesseerd, penal missen en dan verliezen. Ben nog blij dat het maar 1-2 is geworden met 10 man. Hopen dat lewandowski er volgende week er weer bij is want muller was 3 keer niks vandaag. Verder nog gefeliciteerd Real fans!

Had al zo n voorgevoel.... maar het is nog zeker niet gespeeld. Blijf jammer vinden dat bayern nooit met een fit elftal speelt in de eindrondes van de CL.

En wat blijkt lewandowski toch een gemis te zijn... heel de aanval was kak, de hele wedstrijd. Zo je maar dat hij zeker geen afmaker is...

Snap niet dat Zidane morata er niet in heeft gezet om nog voor de 1-3 te gaan vond het slappe hap wat een mentaliteit.

12 april 2017 om 22:48

Inderdaad.al die coaches van die Spaanse teams zijn tacktiekloos en leunen alleen maar op de vedettes. Als je morata in brengt is dat bijna een garantie voor een goal zeker tegen 10 man. Als je als real doordrukt, die potentie hebben ze, speel je Bayern nog met 1-4 van de mat. Nu blijft het toch nog open, ookal wordt het wel een opgave. Hier doet Real zich tekort.

12 april 2017 om 23:03

Ja precies. Morata is een Garantie voor goals vooral als er veel ruimte is. Ze hadden de strijd op het middenveld al gewonnen nadat xabi Alfonso eruit werd gehaald, maar toch besluit Zidane een extra middenvelder erin te gooien. Ze liepen elkaar in de weg het was veels te druk op het middenveld. Maar goed we zullen wel zien of dit voldoende is.

Hala Madrid!! Vanaf eind 1e helft gekeken en zeker een terecht overwinning.

Nou zie ik misschien die er niet zijn... Maar miste Vidal die pingel nou expres?
Het was ten eerste onterecht. Schouder niet arm.

Hierna staat Vidal te lachen met een Madrileen en Ribery ook. Zo van komt goed.

En net voordat Vidal hem neemt, wijs die omhoog en rara waar die bal naar toe ging...

Kan ook zo zijn dat ik graag complot theorieã«n bedenk hoor

12 april 2017 om 22:44

Ik vond het ook bijna expres lijken ja,maar kan het me niet voorstellen!

12 april 2017 om 23:20

Ik dacht dat ik de enige was! Maar inderdaad zeg, hij schoot 'm er zo nonchalant over. Sportiviteit omdat het geen penalty was?

Real bijna zeker van de halve finales! Eerst zien hoe ze het in Madrid gaan doen. Maar ik trots op dit Real en met name op Ronaldo. Heeft ons (ondanks een minder seizoen in de Ucl) geholpen met 2 belangrijke doelpunten. Op naar de volgende wedstrijd! Hala Madrid!

12 april 2017 om 23:54

ik zit er toch nog mee dat ze het vandaaf niet gewoon af hebben gemaakt want dat kon zeker en volgende week is lewandowski terug dus het is zeker nog niet voorbij maar de eerste slag is gewonne

Thiago is echt een geweldige speler. En James vertraagt het spel te erg.

Gefeliciteerd real fans! Na de rode kaart van martinez kon ik alleen nog maar hopen dat Real er niet 4 zou maken. Ik ben best tevrede met dit resultaat met oog op de rode kaart en de afwezige lewa. Hopelijk komt Lewa snel terug want Muller was uitermate slecht! In de return gaan we alles op alles moeten ztten. Dit kunnen we zeker nog rechttrekken MIASANMIA

Jammer dat Real hoer de hulp van de arbitrage krijgt want dat was geen gele kaart laat staan een vrije trap.

Onsportief van Ronaldo om zo neer te gaan maar wat kun je anders van hem verwachten.

Terecht dat de penalty gemist werdt wang was we ook geen.

12 april 2017 om 22:51

Robben ging anders ook een paar keer neer

Tja ik vond de rode kaart vrij zwaar. Uiteraard was het een overtreding maar vond het geen tweede geel waard. Vervolgens snap ik de tactiek niet, Bayern is natuurlijk gewend het spel te maken maar ik had het middenveld behouden en een aanvaller eraf gehaald. Dan op de counter met twee snelle aanvallers kijken of er nog wat te halen valt. 1-2 , heeft Real goed gedaan, maar zou toch niet al tevreden zijn gezien er na de rode kaart meer inzat voor Real. Het is voor Bayern zeker nog niet gedaan, hopelijk kan Lewa dan weer meedoen en wordt het nog een spannende return.

Wij hebben gewonnen maar wij kunnen echt niet tevreden zijn je hebt in 1 wedstrijd 30 kansen speelt met 1 man meer en je scoort maar 2x ...

Kantelpunt was natuurlijk de gemiste penalty, anders had Bayern niet verloren. Verder was Muller echt bizar zwak en miste Bayern iemand die ze in de spits konden aanspelen. De tweede gele kaart vond ik er tricky, het leek er meer op dat Ronaldo bewust dat been opzocht. Daarna was Real heer en meester, maar met Lewandowski in de return is het nog niet gedaan.

Ronaldo stond op zoals alleen de grote opstaan, baas.

Blij met deze winst. Zwaar verdient. Ronaldo stond op wanneer het moet. IK zag tweedehelft een andere Real fel in de duels. Eerste helft een slap Real. Nacho herstelde zich knap in de tweedehelft. Hala Madrid......

Kijk dit is het Real dat we willen zien. Eerste helft was niet om aan te zien. Maar sinds de 2e helft heer en meester. Asensio speelde goed zeg. Verder Ronaldo staat op!!

Op naar de halve finale!

12 april 2017 om 23:03

Hmmm resultaat is goed, maar het spel... zou ik niet blij mee zijn, het resultaat wel. Kan nu al niet wachten op een fit bayern met lewandowski/hummels. Ookal zal het zeer lastig worden, en zie ik real eigenlijk ook al doorgaan. Want scoren zullen ze toch wel.

Ronaldo de prins van Madrid!! We moeten de tweede wedstrijd winnen en dan is het over en uit.

Dus als ik het goed begrijp heeft Real terecht gewonnen omdat ze tegen tien man van Bayern zo goed waren? Is dit de nieuwe standaard? Wel gefeliciteerd natuurlijk, al zou ik niet tevreden zijn met 1-2.

Bayern kan echt zomaar in Madrid met 2 - 0 winnen, ik zou maar niet te vroeg juichen, Ronaldo was weer belangrijk voor Real vandaag, wat een fenomeen zeg, al 10 achter elkaar aan de top, alleen maar respect.

Na het ontbreken van Lewandowski was het overduidelijk dat het moeilijk ging worden voor Bayern. Hij is namelijk van goud waarde bij Bayern
Mã¼ller mist overduidelijk de techniek als meespelende spits. Hem voor de zwakke partij veroordelen slaat nergens op.
Uiteindelijk hebben details weer de match beslist in het voordeel van Real. Dat waren de gemiste penalty van Vidal en dom rood van Martinez.
Ik ben trouwens niet echt onder de indruk van dit Real. Onder Ancelotti was het een machine. Nu vind ik het pover. Ondanks sterke Neuer verzuimden ze te scoren tegen 10 man.

Ronaldo Vamos!!
Wat een fenomeen. Hij doet het gewoon weer, ookal had real minimaal een goal extra moeten waken. Wereldkeeper neuer trouwens niet normaal hoe goed hij in zijn doel is!

Hala Madrid!!

Terechte overwinning voor Real die uiteindelijk nog hoger kon uitvallen, maar wat hebben ze weer een mazzel gehad. Als Vidal die (onterechte) strafschop er gewoon in schiet denk ik dat Real een bijzonder nare avond had gehad en was afgedroogd. De in mijn ogen onterechte 2e gele kaart zorgt ervoor dat ze in een zetel komen en je ziet dat ook Bayern het met 10 man niet meer kan belopen tegen een topploeg als Real.

Madrid mag Bayern en de scheids op de blote knieën danken, want ik denk dat ze met 11 tegen 11 in hun handen mochten knijpen met een gelijkspel. Nu met 11 tegen 10 was Real superieur en kreeg Ronaldo ruimte waar hij uitstekend van profiteerde.

12 april 2017 om 23:07

En als Vidal die penalty wel maakt dan had Bayern de scheids op de knieã«n mogen bedanken, het is maar net hoe je het bekijkt. Ben het wel met je eens dat de scheids die tweede gele kaart wat makkelijk geeft, maar aan de andere kant haalt Martinez er wel een gevaarlijke aanval eruit. Want Real was er anders met 2 tegen 1 uit geweest.

13 april 2017 om 08:43

Dat klopt, het was een onterechte penalty voor Bayern. Maar als je nu terugkijkt wie het meeste voordeel heeft gehad met de beslissing van de scheids is het duidelijk Real. Bayern: een gemiste onterechte strafschop. Real: een onterechte rode kaart voor de tegenstander waarna ze Bayern kapot konden spelen met een man meer. Staat wat mij betreft compleet niet in verhouding.

En een gevaarlijke aanval?? Beide overtredingen zijn op de middellijn met nog meerdere mensen achter hem, dan kun je zeker niet spreken van een gevaarlijke aanval...

Wat een geweldenaar die Ronaldo, Real moet trouwens vaker gewoon druk zetten op de andere team dan spelen ze zoveel beter. Bale jammer genoeg heel erg uit vorm, hoop dat Asensio vaker op zijn plek mag spelen of gewoon met James spelen.

Op basis van de tweede helft een dik verdiende overwinning van Real. Van het begin van die tweede helft stond het een stuk beter dan in de eerste, en dan valt die 1-1 ook nog eens snel. Eerste helft was nog wel gelijk opgaand, misschien iets in het voordeel van Bayern. Die penalty was natuurlijk geen penalty dus misschien wel gerechtigheid dat Vidal hem mist. Na de rode kaart in voor Martinez was het helemaal over bij Bayern en mag het van geluk spreken dat het niet met 1-4 verliest.

aan ene kant opgelucht dat we niet hard gepakt zijn maar aan andere kant teleurgesteld in Zidane en de spelers...

We hebben geluk gehad dat Bayern vandaag niet top presteerde en dat ze en rode kaart kregen. Ook geluk dat de onterechte penalty niet benut werd.

over de spelers kan ik heel kort zijn, enkel marcello, modric, kroos en Carvajal, ronaldo verdienen een voldoende. Enigste die bewogen en probeerde zich vrij te spelen. De rest was precies een standbeeld aan het wachten tot er iets magisch gebeurde.

kan iemand mij AUB uitleggen wat voor positie Bale had en wat hij aan het doen was ? Corrigeer mij als ik fout zit maar hij speelde gewoon op Rechts Back op Carvajal zijn positie was nooit mee tijdens de omschakeling, aanvallend was hij NUL en buiten 1 kopbal was hij onzichtbaar.... Dit kan toch niet meer, heeft niemand de ballen om hem al de 60e minuut te wisselen ?

Benzema, tja die zit in een enorme vormdip, ZO Traag met zijn aannames en ZO traag met het doorspelen van een bal. Van mij mag Morata zijn kans krijgen vanaf volgende week.

Ronaldo, Zijn positionering is fenomenaal, maar je ziet dat hij weer een dagje ouder is. Hij probeerde wel maar je merkt dat hij dat niet meer trekt. Hij is niet meer explosief en is ook niet meer zo extreem snel in de omschakeling en bij veel momenten was hij ook statisch maar toch hij verbloemt en tegelijkertijd maakt het ook een beetje goed door zijn uitstekende positionering.

Tevens Zidane.. Tja je ziet dat hij een type coach is die zich aanpast en tactisch op veilig speelt. Met een Alaba en een Ribery op de rechterflank besefte hij dat de meeste gevaar van rechts ging komen daarom denk ik dat Bale steeds moest terug zakken maar vond dat Bale het zowel defensief als aanvallend slecht deed. Ook snap ik niet waarom als Bayern met 10 op veld staat en zij hun formatie wijzigen naar een meer defensief/controllerend formatie hij niet VOL voor de aanval gaat. Wanneer je merkt dat er meer uit te halen valt moet je er voor gaan maar hij speelt weer op safe en probeert de voorsprong te beschermen. Ik had Vanaf 70e minuut isco ipv modric en morata ipv benzema erin gezet en alles op alles gezet voor die 3e doelpunt zodat we iets veiliger zaten in de thuis match.

Al bij al opgelucht dat we geen pak slaag gekregen hebben ondanks we Heel matig gespeeld hebben maar ook teleurgesteld omdat er meer uit te halen was.

hala madrid!

Ik heb helaas de wedstrijd helaas niet volledig kunnen kijken, maar wat was Bayern Munchen toch zwak vanaf het moment dat ik keek. Ik ben verre van onder de indruk van Bayern dit seizoen onder Ancelotti. Ook in de competitie vind ik zie niet zo goed als onder Guardiola, al is dat een gemakkelijke missie om kampioen te worden met zo een selectie. Bayern mag echt aan de bak in Spanje.

12 april 2017 om 23:26

Lekker om na 1 match conclusies te trekken.
Ik denk niet dat je veel matchen van Bayern kijkt dit seizoen.
Uiteindelijk won Real na de domme rode kaart van Martinez.
Nooit zou Real gewonnen hebben vandaag zonder deze rode kaart.
Verder moet je weten dat de Bayernaanval enorm afhankelijk is van Lewandowski. Wat verwacht men van Mã¼ller als vervanger?...
Met Guardiola zou Bayern serieus ten onder zijn gegaan na de rode kaart.

12 april 2017 om 23:39

Ik wil niet met 100 procent zekerheid zeggen dat Real ook zonder die kaart had gewonnen want dat weet je nooit. Maar Real was al voor die kaart gewoon een tijdje beter dan Bayern. Dus dat het ze nooit gewonnen wouden hebben je flauwekul. Ik vind ook niet dat Bayern onder Ancelotti zwakker is dan onder Guardiola, en ja Lewa werd erg gemist. Maar dat Bayern onder Pep na die rode kaart helemaal ten onder wou wijn gegaan vind ik onzin. Waar baseer je dat op? Wat zou Pep dan slechter hebben gedaan? Bayern had vandaag al helemaal ten onder kunnen en moeten gaan, het is aan Neuer te danken dat dat niet het geval was. Zolang Neuer ook onder Pep in doel had gestaan zie ik weinig verschil

12 april 2017 om 23:57

Ik kijk meerdere matchen van Bayern Munchen. Ten eerste begon Real Madrid veel sterker aan de wedstrijd in de tweede helft, en ten tweede vond ik het spel van Guardiola ook veel leuker om naar te kijken. Heb jij een glazen bol dat jij kan zien dat Real Madrid dan niet zou hebben gewonnen? Dat kun je nooit met zekerheid zeggen.

Laten we eerlijk zijn, Guardiola werd altijd verweten dat hij alleen maar topploegen coacht terwijl Ancelotti (AC Milan in hun prime, Chelsea in hun prime, Psg, Real Madrid) heeft gecoacht en dan nu een wereldteam van Bayern. Geen kampioen geworden met Real Madrid, en acht jaar tijd bij een dream team van AC Milan maar 1x kampioen geworden noem ik best matig. Endat is waar ik naartoe wilde gaan vandaar ook dat is specifiek deze managers vergelijk. Een wereld team als Bayern kan niet alleen maar afhankelijk zijn van Lewandowski. Dat is een beetje een lariekoek verhaal.

13 april 2017 om 00:15

Nou zeg. Ancelotti heeft het ook met Parma laten zien... Daarnaast met Real toch de champions league gewonnen terwijl Pep zowel met Bayern als met City hopeloos achter bleef steeds.

Bayern is wel degelijk van Lewa afhankelijk. Zo fantastisch is Bayern niet qua individuele kwaliteit hoor. Enkel Lewa en Robben zouden bij Real een basisplaats hebben denk ik. Bij Barca Lahm, Alaba, Thiago en Hummels of Boateng. (en Neuer bij beide uiteraard). Maar ze zijn vooral als team enorm sterk. Als je aanvalsleider dan afwezig is is dat een groot gemis natuurlijk. Bij Barca hou je zonder Suarez met Neymar en Messi 2 van de besten ter wereld over, die luxe heeft Bayern niet

13 april 2017 om 00:17

Wij misten ook pepe in de verdediging hoor

13 april 2017 om 00:39

@real8madrid.

Bij Parma heeft hij laten zien een goede coach te zijn, dat zal ik nooit ontkennen. Maar dit is precies wat ik bedoel. Oke, het is hem bij Bayern Munchen niet gelukt. Maar in mijn ogen nog altijd een betere coach dan Ancelotti. Ancelotti komt meestal bij teams waar ze al goed op weg zijn. (AC Milan had een wereld team, Real Madrid had en wereld team mede door Mourinho kwam het weer verder dan de tweede ronde, bij PSG had ie geen concurrentie, bij Chelsea had ie een kampioens team ter beschikking). Terwijl Guardiola's successen altijd wordt verweten op zijn elftallen. FC Bayern geef ik je nog mee, maar bij Barcelona heeft hij voetbal in een nieuwe dimensie laten leven en verdiend hij de krediet met het voetbal wat zij speelden en de prijzen die hij won.

Ancelotti heeft de CL gewonnen met Real, maar waarom is hij dan geen kampioen geworden? Bij AC Milan ook maar een keer landskampioen, ik vind dat maar matig. De CL winnen is ook deels veel geluk hebben (zoals Guardiola in 2009 tegen Chelsea, of de last minute goal van Ramos tegen A. Madrid).

Ik zeg niet dat hij nu heeft gefaald bij Bayern Munchen na een seizoen. Net zoals je Guardiola moeilijk kunt afschrijven op basis van zijn eerste seizoen bij City. Denk jij dat Ancelotti het veel beter zou hebben gedaan met de huidige selectie van City? Dat zullen we niet weten omdat Ancelotti zo een uitdaging nog niet heeft gehad. Voor de CL bekers die hij met Real en Milan heeft gewonnen, heeft hij behoorlijk gefaald om kampioen te worden in Spanje en Italie.

''zo fantastisch is Bayern niet qua individuele kwaliteiten''.

Are you kidding me? Robben, T. Muller, Lewandowski, Vidal, Boateng, Hummels, Lahm, Thiago, Neuer, David Alaba allemaal spelers met individuele klasse. Dit is gewoon een top team en doet niet veel onder voor Barcelona of Real Madrid. Qua verdediging sowieso het sterkste op papier. De enige uitzondering is inderdaad dat zij geen Messi of een Ronaldo hebben. Maar na de wedstrijd van gisteren heb je dat ook niet nodig, dat heeft Juventus bewezen.

Ik heb veel respect voor Carlo Ancelotti, maar ik zal hem nooit scharen tussen een Mourinho en Guardiola.

13 april 2017 om 08:12

Eens met je derde alinea. Bayern heeft wat mij betreft al jaren de beste selectie ter wereld. Die bank is absoluut beter dan die van Barca en Real afgelopen jaren.

13 april 2017 om 12:31

Er is ook een groot verschil tussen een Barca in de competitie hebben met minimaal evenveel mogelijkheden tot het kopen van spelers, of je hebt Dordtmund als je naaste belager en als ze enigszins in de buurt komen van jou koop je hun beste spelers weg.

Ronaldo scoorde volgens sommigen toch alleen tegen zogenaamde kleine clubs? ;-)
Ongelooflijk hoe die man zijn spel aanpast aan zijn leeftijd. Echt heel knap.

12 april 2017 om 23:45

Is inderdaad heel knap. Hoopte echt op een hattrick van hem. Jammer van die laatste kans waar hij uitglijd.

Geweldige 2e helft van Real. Weet niet wat Zidane gezegd heeft, maar het werkte. Bayern de hele wedstrijd vrij pover. Het had hier eigenlijk 1-4 moeten eindigen, maar Real laat Bayern in leven.

Nu snel scoren en Madrid en dan is het klaar.

13 april 2017 om 11:28

De opdracht voor Bayern is duidelijk, twee keer scoren in Madrid. Als Real snel scoort verandert er niets aan.

13 april 2017 om 12:01

Zelfs al scoort real dan verandert er niet veel, Bayern moet sowieso minimaal 2 scoren. Real had het gewoon moeten afmaken. Ze hadden moeten door drukken en morata moest erin voor Benzema. Verder had ik liever isco gezien Inplaats van James. Maar goed het is niet anders.

Wauw had Bayern een offday ofzo? Normaal gesproken zouden ze thuis moeten winnen.

13 april 2017 om 00:32

Oké! Hele knappe overwinning van real in ieder geval

Ronaldo die zijn voetje met opzet liet hangen bij Martinez, wat lekker Zuid-Europeaans weer.

Zo zie je maar weer het verschil als Bayern netjes de bal over de zijlijn trapt bij een blessure en Real lekker aan het kaarten naaien gaat.

Mannen in het noorden vs huilende theater kinderen in het zuiden, zal het weer wel zijn. Niks gewend daar

13 april 2017 om 00:16

Een beetje jammer die laatste zin, nergens voor nodig. Ik zou het niet zo willen uitdrukken, maar ik ben er wel mee eens dat er soms iets te overdreven wordt gedaan. Het is een beetje een culturele ding. Desondanks hoop ik dat FC Bayern Munchen doorgaat. Ik hoop op een finale tussen Juventus en FC Bayern.

13 april 2017 om 00:18

Hehe Robben komt uit Nederland, Zo'n beetje de meest noordelijke speler op het veld en meteen ook de grootste naaibal. Die op Ronaldo was gewoon een overtreding, simpel. Ja zijn reactie was wel wat overdreven, en ja die gele kaart was licht (maar zeker te geven), maar een overtreding was het hoe dan ook.

13 april 2017 om 00:27

Voetje laten hangen was in de herhaling anders ook duidelijk te zien, maar het gaat mij meer om het verschil. Sportief gedrag vs alles eruit halen wat erin zit.

Robben noemen is wel lekker makkelijk, maar zoals hier boven word gezegd is het over het algemeen gezien de cultuur van het zuiden heel anders dan die van het noorden. Mijn reactie geeft dat even cru weer, maar over het algemeen kun je er wel van spreken.

Let op: algemeen, want in het noorden heb je robbens en in het zuiden had je Puyol

13 april 2017 om 00:21

Wat een vergelijking haha, moest het twee keer lezen om te bevatten hoe stupide je comment is.

Robben is natuurlijk bij vlagen nog een pak erger dan Cristiano in het maken van schwalbes, daar heeft hij altijd om bekend gestaan. Overigens zal Real de bal ook uit spelen bij een blessure van Bayern. Wat een bizarre vergelijking maak je.

Maar ik zou zeggen; blijf lekker kijken naar het Sunday league kick n rush uit 'het noorden', wij vermaken ons wel

13 april 2017 om 00:33

Je reageert anders met een nee jij dan argument en door de zeggen dat Real dat ook wel zou doen wat net zo stupide is. Ik heb genoeg wedstrijden gezien waarin Real dat niet heeft gedaan dus ik vind het raar dat jij zo zeker van je zaak bent.

Ik weet inderdaad wel beter in het noorden en hekel elk zuidelijk moment wat in het noorden voorkomt

Succes met de zaalvoetbalscheidrechters en spelers met wapperende handjes

13 april 2017 om 08:21

Econometristen zeggen dan N=1. Of in jouw geval misschien 3.

Nou ik heb ook wel eens wedstrijden gezien van Bayern waarin ze de bal niet uitspeelden, poeh poeh. Compleet nutteloze toevoeging.

Deze wedstrijd ging er erg sportief aan toe van beide kanten.

Weet jij überhaupt waar de Schwalbe vandaan komt?

Overigens hekel ik dat aanstellerig gedoe ook. En ik zou graag willen dat we betere scheidsrechters hadden in La Liga. En ja, dit gedrag komt vaker voor in Zuid Europa dan West Europa. Dus over de kern zijn we het eens. Alleen is dit niet de wedstrijd om je frustratie te uiten.

Wat een schokkende 2e helft van Bayern zeg.. ongelofelijk.

Persoonlijk vond ik die 2e gele kaart wel behoorlijk overdreven, maar dat het hele team daarna zo in elkaar stort... Dat mag natuurlijk nooit gebeuren. Hoe ze bij Bayern de ballen in aan het leveren waren, ik weet niet wanneer ik dat voor het laatst heb gezien... Boateng normaalgesproken een zekerheid, met ook een uitstekende pass in zijn been, zit daar gewoon uit te verdedigen als een amateur. Lahm, Robben, Vidal noem het maar op. Op Neuer na was het in die fase van de wedstrijd allemaal 5 klassen onder de maat.

Ik snap ook niet wat er aan de hand is met Muller, continu buitenspel, niet aanspeelbaar, slechte aannames, noem het maar op. Normaalgesproken gewoon een alleskunner voorin. Een speler die voor gevaar zorgt, goede looplijnen heeft en de tegenstander altijd wel bezig houdt. Niets meer van terug te zien.

Ongelofelijk was ze daar in de 2e helft op de mat leggen.

Real speelde natuurlijk heerlijk weg in die fase dat Bayern de weg kwijt was, ze konden doen was ze willen, hoe ze het willen. Alleen Neuer had er wat op tegen.

Uiteindelijk gewoon een verdiende overwinning van Real, gelukkig bleef de schade voor Bayern enigszins beperkt. Met deze uitslag is nog alles mogelijk, maar ze moeten wel 90min. lang alles geven in Madrid.

13 april 2017 om 11:02

@ acolinho

Het meest verbazingwekkende vond ik nog in de 2de helft de missende wil om te vechten en het zwakke loopvermogen. Ik zal de conditie trainer wat vragen stellen.

Dat wordt nog een hele kluif voor Bayern als ze nog door willen. Wordt erg lastig om daar 2x te scoren, zeker als ze zoals de 2e helft spelen. Wel of geen rode kaart, Bayern was een tuk minder en Real een stuk beter. Goed voor ze dat het bij 1-2 is gebleven, dan hebben ze nog een kans, had ook zo 1-4 kunnen zijn.
Jammer van de 2e gele kaart, vond m te snel gegeven, Ronaldo leek dit in ieder geval slim te doen... Ik vond het geen geel in ieder geval, maar goed de penalty voor Bayern vond ik ook onterecht.

Voor het vervolg hoop ik wel dat Bayern daar op 0-2 komt, dan krijg je nog een prachtige wedstrijd.
Als Real de 1-0 maakt is het nog niet klaar, maar krijgt Bayern misschien wel een klap.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren