Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Politie vindt drugs tijdens inval in supportershome van FC Twente

Laatste update:

Een deel van De Grolsch Veste Stadion is donderdagavond tijdens de slotfase van het duel tussen FC Twente en PSV (2-2) ontruimd. De ontruiming houdt verband met een actie tegen drugshandel door een selecte groep personen.

Bij de handel bij het supportershome is volgens de politie geweld gebruikt en was sprake van intimidatie. "De situatie bij het stadion is nu rustig. In het home van Vak P wordt nu onderzoek gedaan, onder meer met drugshonden", zo verklaarde Politie Overijssel. "In ieder geval drugs aangetroffen in het supportershome. Onderzoek wordt voortgezet."

"De politie heeft laatste tijd signalen gehad over mogelijke drugshandel, maar ook van intimidatie en geweld in en rond home Vak P. Daarom is er vanavond ingegrepen in het supportershome #Vakp. Actie is nog bezig. We begrijpen dat het tijdstip van de actie in het home van Vak P veel vragen oproept. Dit momentum was echter cruciaal."

"Uit politieonderzoek bleek dat de kans om drugs aan te treffen het grootst was tijdens een wedstrijd. De actie rond het home van Vak P is uitgebreid voorbereid. Daarbij hoort ook dat goed is nagedacht over de mensenstromen uit het stadion." Na de wedstrijd van FC Twente tegen PSV zijn buiten De Grolsch Veste rellen uitgebroken, zo meldt RTV Oost. Het gaat om een grote groep supporters van duizend man, die lijnrecht tegenover een politiemacht stond. Er werd met fietsen gegooid en de politie te paard werd aangevallen.

"Wij werden ook verrast door deze actie van de politie", zei commercieel en technisch directeur Jan van Halst tegen FOX Sports. "Vlak voordat de politie in ging grijpen, kregen we bericht dat ze dit gingen doen. We hoorden dat ze gingen ingrijpen in de gracht bij Vak P. Over het hoe en waarom hoorden we niets. Op die momenten ben je echt overgeleverd aan de politie en de gemeente. Zij gaan dan acteren hoe ze denken dat ze moeten acteren."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk snel duidelijkheid van wat er precies aan de hand is en weer rust. Las net al gerucht dat er een agent zou zijn neergestoken in het supportershome, ga er vanuit dat dit niet geval blijkt te zijn en zodoende dat er snel duidelijkheid komt. Nare situatie dit.

6 april 2017 om 23:14

Waarom ga je er van uit dat het niet het geval is, dat er een agent zou zijn neergestoken? Tuurlijk hoop je dat dit niet zo is, maar als er een gerucht is, dan is de kans wel aanwezig.
Terecht dat er is ingegrepen in het supportershome. Als er signalen zijn van duistere zaken, dient dit direct te worden aangepakt.

6 april 2017 om 23:21

Omdat het een goed kwartier geleden voor het eerst opdook en nog geen groot nieuws rondom is gekomen, met alle middelen tegenwoordig zou het al lang bekend zijn geworden dan.

6 april 2017 om 23:23

Waarom verspreid je het gerucht dan verder?

6 april 2017 om 23:37

Omdat men misschien meer weet? Toen ik dat typte hadden ze het er hier net enkele minuten over, kwartier later was het weer stil errond.

6 april 2017 om 23:38

Maar toen je het typte ging je er al niet vanuit. Dan klopt je verklaring daarna niet...

6 april 2017 om 23:50

Want een steekpartij met de politie is natuurlijk het meest voor de hand liggende wat er is? Leek me te vroeg om uit te sluiten ondanks dat het me te extreem klonk om waar te zijn.

6 april 2017 om 23:54

Ja precies, dan klopte inderdaad je tweede bericht niet.

7 april 2017 om 00:02

Ah ik snap nu waar je op doelt. Ging er oorspronkelijk van uit omdat het me te overdreven leek en bij de tweede comment was er een tijdje overheen gegaan en was het meer stil wat die bevestiging leek voor mij. Beetje onlogisch neergetypt ja. Kortom; Iemand liet me dat lezen dat iemand die daar zou zijn dat beweerde, geloofde er weinig van maar wilde weten of iemand hier er meer van wist. Een tiental minuten laten hoorde je niemand daar meer over dat als het waar zou zijn praktisch onmogelijk zou zijn door social media.

Goh. Doe in elk willekeurig ultras-supportershome een inval en je vindt precies hetzelfde.

6 april 2017 om 23:21

Haha daar zat ik ook direct aan te denken! Moet wel zeggen dat ik het een rare actie vond dat ze omriepen dat iedereen naar buiten moest. Communicatie foutje van de politie/Twente haha? Beetje paniek zaaien om weinig! Pak ze maar op, prima actie alleen volgende keer iets minder tijdens de wedstrijd aub (doet niks af aan de uitslag uiteraard).

7 april 2017 om 00:00

Goed voorbereidde actie zei de politie en dan verkeerd communiceren.

7 april 2017 om 08:58

Tja, je blijft afhankelijk van de Twentse stadionspeaker he. Dit leverde veel onrust en onnodig paniek op in de rest van het stadion. Goed dat het schorriemorrie aangepakt wordt. Wel jammer voor de helft van het vak dat er nu tijdens wedstrijden niets meer te beleven valt bij FC Twente.

Op naar de 17 andere clubs zou ik zeggen!

6 april 2017 om 23:22

Ultra's supportershome nog wel

6 april 2017 om 23:25

Ja inderdaad.. Je zou voor de grap eens zo'n facebookpagina van dat volk moeten lezen, de reacties die daar onder staan zijn echt niet normaal.. Ik snap echt niet dat die "Ultra"groepen nog bestaansrecht hebben. Zodra je jezelf een "Ultra" noemt of "harde kern" zou je lekker in de dwangbuis het gekkenhuis is geholpen moeten worden, want dan snap je het niet zo goed meer! Kansloos volk wat geweerd zou moeten worden van uit de stadions en bij de clubs weg!

6 april 2017 om 23:30

Overal loopt wel volk wat in een dwangbuis hoort. Maar de fanatieke supporters (oftewel harde kern) zorgt wel voor een bepaalde sfeer in onze toch al niet al te beste competitie. Meyet drugsgebruik en geweld niet inbegrepen, ben ik zelf blij met die sfeermakers in de stadions.

6 april 2017 om 23:34

Het is ook totaal niet alleen op de Twente gekkies bedoeld hoor.. Maar alle gekkies in heel Nederland of Europa. Wegwezen met dat oerdomme, kansarme zooitje. Geen goed woord voor over.. De "sfeermakers" die jij noemt zijn jammer genoeg vaak ook de mannetjes die een lichte hersenbeschadiging hebben die ik bedoel. Die het leuk en super stoer vinden om te vechten, of andere mensen tot overlast te zijn, of 90 minuten alleen maar met de meest walgelijke ziektes schelden terwijl er een halve schoolklas om ze heen zit...

6 april 2017 om 23:55

Zodra je jezelf een Ultra noemt moet je in een gekkenhuis gestopt worden? Stel je niet zo aan man. De meeste ultra's zorgen voor sfeer in het stadion. Dat er een aantal individuen zijn die dingen doen die verboden zijn moet iedereen maar een gesticht in? Zulke mensen als jij met een vooroordeel terwijl je waarschijnlijk niet eens mensen kent die lid zijn van een supportersgroep, die moeten zich eens laten nakijken. Dingen roepen voor je beurt man man man

7 april 2017 om 07:44

Ach jij hebt mensen zoals hun nodig zodat je je beter dan hun kan voelen en zulke dingen over ze kan zeggen zonder dat je je schuldig voelt. Dit zijn gewoon mensen. En deze lui zijn gepassioneerd in hun club supporten en toezingen waar ze ook naartoe moeten. Het verschil is alleen dat veel van deze jongens uit een minder milieu komen en minder kansen hebben dan de meeste knulletjes die zulke opmerkingen maken zoals jij.

7 april 2017 om 09:03

Mwah, minder kans wil nog niet zeggen dat je in drugs moet gaan handelen he. En sfeeracties zijn mooi, maar wel binnen de regels aub. Zoals Ajax leeghoofden Bengaals vuurwerk op het veld gooien (bekerfinale 2014) was een regelrechte schande voor het voetbal. Zoals ik PEC supporters heb zien staan briesen naar een vak vol neutrale toeschouwers met nota bene kinderen bij zich, daarvoor schaam ik mij kapot. Deze mensen eigenen zich het supporterschap toe, terwijl juist zij voor grote overlast zorgen. oa door drugs te handelen/ gebruiken.

7 april 2017 om 12:42

En toch zit dit de mensen die de sfeer op de tribune's maken en niet de vaders die met hun vrouw en met hun 3 kinderen op de tribune zitten. Ultra is passie, geen crime

6 april 2017 om 23:25

Ze laten ook nog eens mensen aan iets veel ergers denken als ze willen dat iedereen het stadiok verlaat. Paniek zaaien om niks. In elk stadion in Europa zul je drugs vinden op het hoogste niveau

6 april 2017 om 23:30

@JordiPSV0... En dus moet je het maar toestaan? Wat een bijzondere redenering! Nee, de politie zou dit soort acties in al die clubhuizen van die malloten moeten doen! We moeten Proberen om die troep uit te bannen uit het stadion, niet roepen dat iedereen het heeft en er dan dus maar niks aan doen..

7 april 2017 om 01:06

Ik vind het eerder een bijzondere conclusie van jou, aangezien hij dat nergens zegt. Iets met 'uit het verband rukken'.. Man, man, man.. Hebben ze jou nooit geleerd om niet zomaar te oordelen of beter gezegd: hebben ze jou nooit geleerd dat vooroordelen niet goed zijn?

7 april 2017 om 07:48

Hoezo heb jij er last van als iemand anders drugs gebruikt? Als ze je het niet zouden vertellen zou je het waarschijnlijk niet eens doorhebben. Je weet dat ze gewoon alcohol schenken in stadions? Daar ga je je meer van misdragen dan drugs hoor.

7 april 2017 om 08:26

Het is niet de aanwezigheid van drugs, maar de manier en de schaal waarop de handel erin plaatsvindt.

6 april 2017 om 23:29

Nou niet die van Ajax eh... die hebben ze namelijk (nog) niet

6 april 2017 om 23:55

Nee joh, alleen water en groenteshakes..

7 april 2017 om 00:20

Haha, jaren geleden hadden de f-side in de arena door dat de politie meer op dealers wilde gaan controleren. Toen zijn er heel veel, op een stiekeme manier, zakjes met smarties gaan verhandelen met mede supporters. De een na de ander werd toen tevergeefs gecontroleerd. De politie stopte er daarna dus ook maar mee.

Bizar dat ze niet even een kwartiertje konden wachten.
Ik zou zeggen geld terug voor de onschuldige supporters die op aanwijzing van de stadionspeaker het stadion vroegtijdig hebben verlaten. Het sloeg natuurlijk helemaal nergens op dat er werd gezegd dat iedereen het stadion moest verlaten.

6 april 2017 om 23:17

onzin, anders zouden de daders seintje krijgen om het stadion zsm te verlaten. Drugshandel oprollen gaat voor een voetbal match mag ik hopen.

6 april 2017 om 23:29

Vak P heel de wedstrijd bewaken, supportershome niemand in of uit, overige toeschouwers laten zitten en na de wedstrijd de vermoedelijke daders uit het vak halen en de drugs verzamelen. Zo moeilijk is het anders niet. Drugshandel voor een wedstrijd laten gaan, ligt er aan hoeveel er is aangetroffen. Als t om 50 gram coke gaat vind ik het niet waard. Heb je het over kilo's dan word het een ander verhaal.

6 april 2017 om 23:41

Of lekker tijdens de pauze de honden vak P insturen.. maar niet 15 min voor het einde over de speakers gaan schreeuwen dat er een ondezoek gaande is. als ik wat hoor over een onderzoek zou ik mn drugs wel ff wegmoffelen in een beker oid..

7 april 2017 om 00:03

Ik ga er van uit dat een dealer net iets meer bij zich heeft van wat hij verwacht te verkopen. Daar want je wil ook niet met je zakken vol de hele dag door de stad en alles lopen of wat ze ook maar doen. Ik verwacht daarom dat er niet veel word gevonden alleen een boel geld die hij heeft verdiend. Maar dit doen ze lijkt mij gelijk in het begin van de westrijd. Zo dat ze gelijk wat minder onzeker zijn en weer als een idioot staan schreeuwen en stoer doen op de tribunes. Hier bij cambuur heb je ook een paar van die gasten. in het verleden wad ik wel eens op een hardcore feesje en dan zag ik die jongens daar ook alleen maar strak staan en boos kijken en intimideren en krijgen ruzie met mensen zodat hun ego wat groeit bij hun vriendjes.

7 april 2017 om 08:29

Toen de stadionspeaker die oproep deed, stonden de verdachten al lang met de handjes tegen de muur..

Die drugs kan mij aan mijn reet roesten. Maar vooral dat geweld en intimidatie stoort mij mateloos. Daarnaast komt dit niet als een 'nieuwtje' pas nog iemand klappen op de tribune zien krijgen ivm bier gooien. Goede zaak dit. Aanpakken dat zooitje.

6 april 2017 om 23:18

Door die drugs kennen mensen stuk minder grenzen en gaan eerder over to geweld.

6 april 2017 om 23:52

Moeten ze maar hun plek weten waar ze het kunnen gebruiken en niet op plekken waar normale mensen hun idiote gedrag moet ondervinden.

7 april 2017 om 00:06

Het probleem is juist dat deze mafketels doorgesnoven op de tribune zitten en hierdoor zich agressief gedragen.

7 april 2017 om 14:51

Als je wat snuift hoef je niet persã© agressief te worden hoor. Als je van jezelf al een agressieveling bent dan word je van snuiven eerder agressief maar anders ook niet hoor.

Zuur voor de goedwillende supporters die de dupe worden van deze politie actie. Als de politie had gewacht tot vlak na de wedstrijd was er lang niet zoveel tumult geweest.

6 april 2017 om 23:33

Ik was er ook niemand is de dupe geworden hoor niemand ging weg behalve die halve zolen die in de gracht ruzie gingen zoeken met de politie. Ik ben Twente fan en zit in vak p maar van mij mogen ze het home sluiten definitief. Het is niet de eerste keer dat het home op last van de politie en gemeente dicht moet blijven.

6 april 2017 om 23:28

Heel normaal joh om aan de drugs te gaan terwijl er ook jeugd in het stadion is.. ik ben zelf beveiliger geweest bij FC Groningen en daar zaten de snuivers en pillenslikkers tussen de gezinnen.. werkelijk geen woorden voor en snap ook niet dat je dit goed praat

6 april 2017 om 23:35

Snap eigenlijk de meerwaarde daarvan bij een voetbalwedstrijd ook niet :P

7 april 2017 om 03:25

Dat ligt er aan wat voor drugs. Met een blowtje naar de wedstrijd kijken is hartstikke relaxed, coke, pep en xtc kan ik niet echt goed plaatsen. Zolang anderen er geen last van hebben moet het best kunnen, helaas helpt het niet om de vaak toch al opgefokte types te kalmeren..

7 april 2017 om 09:10

Veel van de "gebruikers" zitten ook niet voor de wedstrijd in het stadion, maar juist voor de drugs.
Je kan je beter afvragen wat de lol is van een voetbalwedstrijd kijken tijdens hun drugsgebruik....

7 april 2017 om 08:05

Mishandelingen gebeuren ook in iedere stad, betekent niet dat er dus niks mis mee is.

Laat de knvb dan maar aanzetten tot onderzoek bij elk home.. geheid dat ze bij bijna elk supportershome wel wat vinden.

7 april 2017 om 09:36

En bij elke amateurwedstrijd de kleedkamers laten doorzoeken

Dit is toch geen nieuws. Een ex collega kon me jaren geleden al vertellen dat leden van een motorbende de baas in het supportershome is en dat drugs veel voorkomt in vak P. Dus als van Halst zegt dat hij van niets weet lijken trekjes van Munsterman. Je eigen waarheid hebben.

6 april 2017 om 23:47

Hij heeft niets gezegd dat hij er niets van weet, de actie van de politie kwam als een verassing. Dat er veel drugs voorkomt daar weet iedereen, is overal.

Bah! Drugs zo ver mogelijks uit de buurt van voetbal houden. Ik vind het verschrikkelijk als die werelden met elkaar in contact komen

Belachelijk dat de wedstrijd niet werd stil gelegd. Dit kwam niet ten goede van de wedstrijd en belangen waren groot. Ingrijpen ok maar leg dan ook ff de wedstrijd stil zeg.

Bah, wat baal ik hier als Twentenaar weer van! We staan er weer lekker op met het dealen en vooral het geweld. Als het de bestuurders niet zijn, zijn het wel weer een groep 'supporters' waar we ons voor kapot moeten schamen.

7 april 2017 om 00:26

Klopt maar geloof mij dit gebeurt bij elke club drugs! Echt niet alleen bij ons. En nee ik probeer het niet goed te praten! Ben tegen drugs. Maar was niet slim om dit tijdens wedstrijd te doen! En nu word twente weer eens in kwaad daglicht gezet!

7 april 2017 om 08:33

Het gebeurt ook bij elke club maar we moeten ons ook niet verlagen door met een vingertje naar anderen te wijzen. Het is bij ons gebeurd en gevonden. Niet goed voor het imago van het voetbal, niet goed voor sponsoren.

8 april 2017 om 20:44

Dont worry, die drugs ksn jr bij elk willekeurige betaald voetbalclub vinden. Het geweld is bij de een meer dan bij de ander.
Gemiddeld stap avondje gebeurt er meer dan in de nl voetbalstadion

Hoe gek kun je het maken, komt als politie agenten met 10 man een vak inlopen met 6000 supporters. Puur provoceren en op dat moment nergens voor nodig. Dit is zeer slecht doordacht.

7 april 2017 om 00:02

Haha nergens voor nodig? Juist wel nodig om het geweld en de drugshandel aan te pakken. Ik blijf me verbazen hoe veel mensen het proberen goed te praten. En dat het bij elke club gebeurt?! Dat zal best, van mij mogen ze ze ook allemaal even hard aanpakken.

7 april 2017 om 00:20

Probeer niets goed te praten, je gaat toch niet op het moment dat er niets aan de hand is met 10 man een vak inlopen (welbekende rode lap). Degene die deze agenten aanstuurt zal in ieder geval zelf niet het vak inlopen. Kansloos

Ontzettend slecht geplande actie, goed dat je drugshandel wil oprollen hoor maar dit is amateur werk.

Knap van jou dat je als leek binnen 2 uur weet dat het een slecht geplande actie was en dat het amateur werk was.

Wie weet of er gevolgen zijn bijv een verlies partij voor twente ?

7 april 2017 om 08:34

Het is zaak voor de politie, dus dat zal niet gebeuren.

Dankje politie je word bedankt tuurlijk drugs hoort niet in het stadion! Maar dat heb je echt bij elke club en niet alleen bij ons. Tja en da tijdens de wedstrijd vragen om stadion het stadion te verlaten dat is vragen om moeilijkheden! Wel jammer verpeste de hele sfeer. Maarja toch blij met het gelijkspel had het niet meer verwacht!

7 april 2017 om 09:37

Dus omdat volgens jou dit bij elke club gebeurt moet de politie zijn ogen in Enschede maar sluiten?

Wel bizar dat de politie na al die jaren eindelijk het liedje "hasj coke en pillen" snapt.

Verbaasd me dat ze er nu pas een inval doen...

Ze zingen daar toch al jaren "hash, coke en pillen"

Nee zonder gekheid, dit gebeurd overall!

Wat was het doel van de politie? Toch niet dat de avond eindigt met de ME die stenen en flessen naar zijn hoofd gegooid krijgt. Dan mag je rustig alvast concluderen dat er het nodige niet goed is gegaan, want dat is wel de realiteit.

Naar mijn mening heeft de strategie gekozen strategie geen positieve uitwerking en kon je dat vooraf weten. Want ik neem aan dat ze het scenario wanneer er drugs werden aangetroffen hebben doorgenomen. Daar kwam waarschijnlijk iets uit als : we halen de drugsdealers uit het vak door het hele vak gedurende de wedstrijd te ontruimen. Het gevolg : de massa die is gekomen om FC Twente aan te moedigen en te zien spelen keren zich tegen de politie. Dankzij de nog slechtere communicatie via de stadionspeaker worden andere tribunes ook onnodig leeggehaald en zullen diverse mensen zich geschrokken hebben afgevraagd wat er nou aan de hand was.

Het zou me trouwens ook niks verbazen als door de chaos die ontstaan is enkele figuren zijn ontkomen. Want die hebben snel genoeg door wanneer er iets aan de hand is, en als ze het nog niet doorhadden zullen ze het geweten hebben na het omroepen van de speaker. Hierdoor kunnen ze opgaan in de menigte of bewijsmateriaal vernietigen of verstoppen. Maar goed, of dat werkelijk is gebeurd is speculatie van mijn kant.

Volgende keer zou ik eerder in het traject ingrijpen, op het moment dat er gebruikt of gedeald wordt in de supportershome dan zit je aan het einde van de keten. Iemand moet die drugs hebben meegenomen, ergens hebben opgeslagen en ergens vandaan halen. Nou ga je ingrijpen op het moment dat deze jongens deel uitmaken van een grote groep en heb je als neveneffect dat je de grote groep raakt waardoor je plotseling niet alleen met schakels in een drugsketen te maken hebt, maar met een vijandige menigte. Daarmee maak je het jezelf ontzettend lastig.


7 april 2017 om 08:38

Inderdaad. Er wordt gesproken door de politie over een goed en doordacht plan. Ze hebben de situatie volledig onderschat met de naieve veronderstelling dat de meest fanatieke supporters als makke lammetjes het stadion zouden verlaten (tijdens nota bene een erg leuke wedstrijd waar velen al lang naar uitkeken).

Echt bizar slecht aangepakt, dit. Het was een hele mooie, spannende wedstrijd, totdat ineens omgeroepen werd dat iedereen het stadion uit moest. Daarna zag je dat de spelers er niet meer bij waren met hun hoofden en werd het een rommeltje. Maar dat is ook niet gek. Als je op het veld staat en zoiets hoort, zonder verdere uitleg, dan gaat er toch vanalles door je hoofd spelen? Fijn dat je nu wat drugsdealers op hebt gepakt, maar had dat niet gekund zonder de wedstrijd om zeep te helpen en duizenden supporters in onzekerheid te brengen?

(overigens wil ik dit niet gebruiken als excuus voor het gelijkspel van Psv, want Twente verdiende gewoon minstens een punt.)

7 april 2017 om 08:58

Goede reactie. Ik was ook in het stadion en vond de communicatie erg slecht.

Het punt dat Twente pakte was verdiend. Ze deden zeker niet onder tegen Psv. Goed om te zien!

Ik zag gister op Twitter nog een mooie reactie: "politie vind drugs bij de harde kern van een voetbalclub. Zou de politie ook al weten dat Sinterklaas niet bestaat?"

Het is natuurlijk goed dat drugshandel aangepakt wordt en de Ultra's moeten niet de uitstraling krijgen van een criminele organisatie. Dat is voor de club ook niet de uitstraling waarmee je geassocieerd wilt worden.

Was wel meest bizarre moment wat ik in tijden heb gezien bij een wedstrijd, half stadion leeg en een heel vak barricaderen voor een onderzoek naar drugs....

Word met de dag gekker in dit land

Drugs inval in supportershome en op supportersvak FC Twente? Nou, als de politie daar aan wil beginnen, dan krijgen ze nog druk dit weekend in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. De Arena en De Kuip zijn berucht om hun levendige drugshandel op de tribune.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren